Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zorgen om fysiek Frenkie de Jong: ‘Je ziet nu al dat hij vaak pijntjes heeft’

Laatste update:

Hedwiges Maduro betwijfelt of Frenkie de Jong bij Barcelona is verzekerd van een basisplaats. De middenvelder van Ajax verkast deze zomer voor maximaal 86 miljoen euro naar de Catalaanse topclub. Menigeen stelt dat De Jong direct in de basis zal starten, maar Maduro denkt dat De Jong zich bij de eerste elf moet vechten onder Ernesto Valverde.

“De basistechniek heeft hij, net als de juiste balhandeling. Wat we alleen nog niet weten: hoe gaat hij het fysiek volhouden?”, zegt de voormalig Oranje-international in gesprek met Panorama. “Je ziet nu al dat hij vaak wat pijntjes heeft. En bij Barcelona speel je geen veertig duels, zoals bij ons, maar wel zeventig. Dus dat is even afwachten.”

De oud-middenvelder verwacht wel dat De Jong op den duur een basisspeler zal zijn bij Barcelona. Maduro vindt wel dat de Ajacied dan een hoger tempo moet hanteren. “Bij Barcelona is het aannemen, spelen, aannemen en spelen. Maar Frenkie staat juist bekend om met de bal te lopen. En dat kan daar dus niet. Daarom zal hij sneller moeten handelen.”

Maduro weet dat De Jong bij Barcelona te maken krijgt met concurrenten als Sergio Busquets, Ivan Rakitic, Arturo Vidal en Arthur. “Maar wellicht dat ze hem achterin kunnen zetten, naast Gerard Piqué. Op die positie kan Frenkie wel mooi opkomen en inschuiven”, aldus Maduro over De Jong, die tot medio 2024 heeft getekend in het Camp Nou.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong gaat slagen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin. Hij heeft het afgelopen jaar verschrikkelijk veel gespeeld en bij barca heb je juist de luxe dat je af en toe een wedstrijdje over kan slaan.

15 mei 2019 om 09:47

sowieso is de kop alleen al onzin want het lijkt net alsof in Spanje of bij Barcelona deze zorgen spelen maar het gaat om de mening van een bekende Nederlandse oud-voetballer.. Wat technisch gezien niet eens klopt want Ajax speelt dit seizoen ongeveer net zoveel wedstrijden als Barcelona. Daarbij hanteert Barcelona wel vaker een B elftal aan om spelers rust te geven. Tenslotte kwam Frenkie terug van een zware blessure dus is het logisch om verantwoord af en toe even rust te nemen i.v.m. pijntjes vanwege (over)belasting... Hij heeft geen belangrijke wedstrijd gemist dit seizoen bij Ajax, dat zegt genoeg.

15 mei 2019 om 10:41

Daarbij, dit is het eerste seizoen dat hij alles speelt. Niet vergeten dat de intensiteit van wedstrijden in de CL stukken hoger ligt.

Nou Logisch dat hij pijntjes had dit was zijn eerste seizoen van topclub kwaliteit met 60 wedstrijden. En zoveel heeft hij toch ook weer niet gemist? Vrij veel gespeeld toch? Wat betreft balbehandeling en snelheid zit het wel goed hoor.

"Bij Barca speel je geen veertig duels zoals bij ons". Ajax tikt dit seizoen bijna de zestig wedstrijden aan.

15 mei 2019 om 09:06

En dan ook nog een stuk of 5 met het NL elftal..

15 mei 2019 om 09:23

Maar dat is mogelijk wel een uitzondering. Bij Barca sta je bijna altijd in bekerfinale (al die stappen zijn 2 wedstrijden) en minstens halve finale CL. Daarnaast nog verhoogde kans op wk voor clubteams. Verschil zit hem alleen in het feit dat je bij barca regelmatig rust kan krijgen vanwege de brede selectie.

15 mei 2019 om 09:52

Dat is misschien een uitzondering, maar dat verklaart wel de pijntjes, waarover dit artikel gaat, die De Jong dit seizoen had. Hij is nog maar 22 jaar en net volwassen, laten we dat niet vergeten. Fysiek is hij ook nog niet volgroeid. Hij zal ongetwijfeld nig wat in de breedte groeien en daardoor beter bestand zijn tegen lichamelijke ongemakken.

15 mei 2019 om 13:05

Ik reageerde puur op het feit dat hij wil benadrukken dat Ajax niet altijd weinig speelt. Dus je reactie op mij is een beetje overbodig lijkt me zo.

15 mei 2019 om 10:39

Idd onzin dit. Barcelona speelt alleen structureel meer Europese wedstrijden en 4 extra competitiewedstrijden. Dat zou een verschil van zo'n 10 duels opleveren, maar er zal ook veel meer gerouteerd kunnen worden. Per saldo maakt het dus weinig uit

15 mei 2019 om 11:14

Dus niet, Ajax heeft 6 extra CL voorronde wedstrijden gespeeld vergeleken met Barcelona. Ajax speelt dit seizoen meer officiële wedstrijden dan Barelona.

15 mei 2019 om 13:33

Klopt, het ging me ook om de structurele wedstrijden, dit seizoen is wat anders dan gebruikelijk

15 mei 2019 om 11:14

Vind het nogal een verschil. Of je hebt 10 wedstrijden minder in een bijzonder seizoen of je speelt elk jaar standaard 70 wedstrijden. Waarbij je ook nog eens in een zwaardere competitie komt dan de eredivisie waar je op 60% nog kunt winnen. Ik denk zelf ook dat dit de enige valkuil kan zijn van frenkie. Talent heeft hij zeker genoeg voor de top

15 mei 2019 om 13:56

Frenkie heeft 51 wedstrijden gespeeld, en als je de totale speelminuten omrekend naar volle wedstrijden(90 minuten) heeft hij bijna 42 volle wedstrijden gespeeld.
Dan zit Maduro met zijn 40 prima in de buurt.
Bron: https://www.whoscored.com/players/279423/show/fren...

Frenkie als cv lijkt me geen goede match!
Daarnaast is de concurrentie groot. Afwachten dus , talent is aanwezig.

“Je ziet nu al dat hij vaak wat pijntjes heeft. En bij Barcelona speel je geen veertig duels, zoals bij ons, maar wel zeventig. Dus dat is even afwachten.”

Eh, wij hebben dit seizoen ook 57 duels gespeeld of iets dergelijks. Alsof Messi daar alles speelt bv, Frenkie zal ook niet alles spelen. Denk dat hij alleen de belangrijke/grote wedstrijden gaat spelen. In de beker tegen een derdeklasser zie ik hem niet spelen of de laatste match in de groepsfase van de CL, waar Barcelona meestal al door is dan.

15 mei 2019 om 09:16

Daarmee ga je er dus vanuit dat hij zichzelf meteen in de basis voetbalt. Ik moet dat nog maar zien hoor. Op zijn positie bij Ajax heb je daar Arthur lopen en Rakitic. Busquets is een nobrainer die staat na Messi als 2e op het wedstrijdformulier.

Hij beoordeelt hem op dit jaar maar dit jaar hebben we wel meer dan 40 wedstrijden gespeeld. Oefenwedstrijden, beker, champions leauge en de competitie...

15 mei 2019 om 09:18

51 officiële wedstrijden inclusief NL elftal. Met die paar oefenwedstrijden in de voorbereiding zal hij om en nabij de 55 wedstrijden gespeeld hebben dit seizoen. Hij mag zichzelf in zijn handjes knijpen als hij dat volgend seizoen weet te bereiken bij Barça want dan ben je een onbetwist basisspeler.

15 mei 2019 om 10:16

@cyberize7x

Verandering kan geen kwaad. Busquets is fysiek echt veel minder geworden, te traag. Doet alles op techniek... Frenkie brengt meer dynamiek op zijn positie. Busquets enkel in de toppers laten spelen samen met Frenkie.

15 mei 2019 om 11:16

Het is 51 wedstrijden exclusief het Nederlands elftal. Met Nederlands elftal komt Frenkie op 58 wedstrijden.

15 mei 2019 om 12:58

Ik haal mijn cijfers via Whoscored en dan kom ik uit op:
Weergeven zijn gespeelde wedstrijden en aantal minuten
Eredivisie29(1) en 2427
Nations League A 4 en 347
Uefa Champions League11 en986
Knvb Cup4
European Championship Netherlands2
Total / Average513763

Sja Hedwiges..

Als iemand over Fysiek kan praten is hij t wel. Heeft een paar fikse blessures gehad...maar..

De Jong is nog jong. Dit seizoen belachelijk veel wedstrijden gespeeld. Zoveel speelt een gemiddelde speler in Ned niet.
Logisch die pijntjes. Daar zal hij vanzelf in groeien. Tis vooral hopen op geen lange blessure waardoor hij niet kan spelen.
Dat hij zich bij de eerste 11 moet vechten lijkt me niet meer dan normaal.

Als je niets te melden hebt dan moet je iets vinden om slap over te praten. Wat een onzin. De toekomst zal het uitwijzen.

15 mei 2019 om 09:27

Er zijn gewoon te veel journalisten die wat willem publiceren en dan krijg je dit.

Vaak eens met Maduro maar juist dat lopen met de bal is Frenkie z'n kwaliteit. Dat kan hij als niemand anders. Bijna al dansend tegenstanders laten glibberen over het gras. Hij doorbreekt er linies mee en zorgt ervoor dat de pass die hij vervolgens geeft zo gemakkelijk lijkt en vaak ook is, omdat hij al 1 of 2 man kwijt is. Als je dat bij hem gaat verbieden had je die 75 miljoen beter anders kunnen besteden.

Hoe kan je dat uberhaupt beoordelen ook? Dit was zijn eerste volledige seizoen op het hoogste niveau. Met Ajax in alle competities en Oranje erbij toch geen reden om aan zijn fysiek te twijfelen. Bij Barca zal hij nog meer uit de duels blijven ook.

Pijntjes? Weinig wedstrijden bij Ajax? En in de verdediging? Weet niet wat Maduro hier allemaal uitkraamt, maar beetje vreemd wel

Die is duidelijk niet echt op de hoogte. Bij Ajax heeft hij dit seizoen volgens mij ook 50+ westrijden gespeeld. Daarnaast speel je er bij Barca geen 70 per jaar.

Hij heeft dit seizoen meer wedstrijden gespeeld dan Messi, beste Hedwiges... Fysiek prima in orde die jongen en het 1 keer raken heeft ie juist uitstekend onder de knie. Alleen temporiseren hoort bij het spelletje van Ajax om het verrassingselement toe te voegen. Het is wel duidelijk dat er veel oud-spelers zijn met een matige analyse van wat er werkelijk op het veld gebeurt of hoe er gespeeld wordt.

15 mei 2019 om 09:23

Precies wat ik dacht! Alleen maar onzin in dit stukje tekst.

Fysiek is iets wat met leeftijd en ervaring komt. Die jongen wordt sterker en hopelijk daardoor ook minder blessuregevoelig. En op een paar wedstrijden na heeft hij dit seizoen bijna alles gespeeld, terwijl hij terugkwam van een zware blessure.

Ik snap echt niet dat ze Maduro analist laten spelen. Hij praat verschrikkelijk saai en zegt dingen die 99% van de mensen nog kunnen verzinnen of gewoon onzin. Ook dit is gewoon weer onzin. Frenkie heeft weinig pijntjes gehad dit seizoen en echt wel meer dan 40 wedstrijden gespeld hoor. Natuurlijk zei die aan het eind van dit seizoen dat die vermoeid raakte en daar horen inderdaad pijntjes bij, maar hij is 21 jaar en dit is was eigenlijk zijn echt eerste seizoen als fulltime prof. Dat die waarschijnlijk niet meteen basis staat heeft andere redenen dan die zogenaamde pijntjes waar elke voetballer na zo'n seizoen last van heeft.

15 mei 2019 om 11:17

Klopt, tot op heden zit Frenkie op 58 wedstrijden, 51 voor Ajax en 7 voor Oranje. Meer dan menig Barcelona speler.

Inclusief interlands komt Frenkie dit seizoen ook al dik over de 60 wedstrijden, dus dat ie wat pijntjes zou hebben is niet zo heel gek. Het is gewoon een kwestie van gewenning en op de juiste momenten rust geven.

Dit is echt zo een uitspraak van dat als Frenkie faalt, dat die kan zeggen: zei het toch! En om een beetje tegengas te geven in de hype rondom Frenkie.

Beetje jammer allemaal, want het mooie is dat Frenkie weet wanneer die kan lopen met de bal en wanneer niet. En qua fysiek zal die zich ook wel ontwikkelen.

Volgens mij maakte Iniesta vaak genoeg een dribbel op het middenveld en is dat nu juist net iets wat ze missen.

Frenkie heeft nu bij Ajax 51 wedstrijden gespeeld dit jaar, eindigt waarschijnlijk op 52. Daarnaast nog 7interlands. Dan kom je uit op 59 wedstrijden dit seizoen. Toch aardig in de buurt van die 70. Viel me juist heel erg mee met hoeveel hij moest missen vanwege pijntjes, zeker gezien de schoppen die hij soms te verduren krijgt. En bij Barca hoef je als basisspeler toch ook niet 70 wedstrijden te spelen? Zeker met dat middenveld zijn er genoeg anderen die ook minuten zullen krijgen en mag je al blij zijn als hij 40 wedstrijden haalt.

Volgens mij zit Ajax op 56 wedstrijden nu, dus vanavond op 57, ik weet niet hoeveel hij er gemist heeft maar vast geen 17. Daarnaast is het zijn eerste volledige seizoen zo ongeveer.

15 mei 2019 om 11:18

Frenkie heeft er 51 voor Ajax gespeeld en 7 voor Oranje. In totaal dus 58 tot op heden.

Afgelopen jaar 51 wedstrijden met club gespeeld. In minuten heet die 48 volledige wedstrijden gespeeld. Dit in zijn tweede seizoen als "prof". Hij heeft minuten gespeeld dan een Busquets bijvoorbeeld. Evenveel minuten gespeeld als Alba. Dat zijn toch geen jongens die bekend staan als blessure gevoelig?

Met interlands erbij speelt die toch gewoon het hele seizoen door? Pijntjes zijn normaal bij een profvoetballer en hij zal alleen maar slimmer worden en beter omgaan met zijn eigen fysiek. Zowel op als buiten het veld.

Vind het een beetje uit de lucht gegrepen opmerking dit.

Met de competitie, beker, champions league en interlands, zit die er al ruim aan. Gezwets vind ik dit. Frenkie heeft afgelopen jaar tegen de beste ter wereld laten zien dat Barcelona zijn niveau is.

Volgens mij is dit seizoen in feite pas het eerste seizoen dat Frenkie álles speelt. Daarnaast, met de succesvolle CL campagne speelt Ajax dit jaar natuurlijk extreem veel wedstrijden. Dat er dus pijntjes zijn, lijkt mij niet meer dan logisch.

Maduro gaat wel heel vaak de mist in in een paar zinnetjes zeg. Moeten we analisten nu echt gaan factchecken?

15 mei 2019 om 09:49

Analisten moet je gewoon slap laten ouwehoeren, ene oor in, andere uit. Komt zelden iets zinnigs uit en zijn louter bedoeld om de tijd toussen reclames te vullen.
Niet voor niets riepen ze massaal dat ze nooit gedacht hadden dat Ajax zo ver zou komen in de CL. Als ze hun werk goed hadden gedaan hadden ze al in een heel vroeg stadium kunnen zien dat de potentie er was.

Frenkie zal denk ik met arthur moeten gaan strijden voor een plek op het middenveld. Busquets speelt altijd en verder zal er iemand worden opgesteld met scorend vermogen

“Maar Frenkie staat juist bekend om met de bal te lopen”

Ligt het aan mij of is Frenkie juist de eerste die de bal afgeeft in plaats van te gaan lopen? Wel houdt hij hem altijd erg lang bij zich om ruimte te creeeren voor medespelers, iets wat bij Barca geweldig past op dat middenveld daar. Over het tempo van Frenkie heeft Maduro wel gelijk naar mijn mening.

Fysiek zit het wel goed denk ik. Ajax heeft 60 wedstrijden gespeeld en hij heeft er maar een paar gemist. Verder heeft Barca hem aangetrokken juist door het spel wat hij speelt. Je trekt geen speler van 86 miljoen aan om zijn sterke kant (lopen met de bal) af te leren.

Volgens mij heeft Frenkie juist bijzonder weinig gemist, terwijl hij al vanaf juli vorig jaar bezig is met intensieve CL-voorronde wedstrijden, hij zich in korte tijd tot basisklant in Oranje heeft gespeeld en ploegen nationaal en internationaal er op een gegeven moment alles op gingen inzetten om vooral hem onschadelijk te maken tijdens een wedstrijd. Flauwekul dit dus.

Hahahhahaha Maduro hoe ongelofelijk dom ben jij.

Het is net andersom, Ajax speelt evenveel wedstrijden als Barcelona maar verschil is dat hij bij Ajax onmisbaar is en alles moet spelen. Bij Barça zal hij tenminste mogen rusten, vanaf de bank starten of wedstrijden overslaan. Zal hem alleen maar goed doen.

Frenkie kan veel leren op training bij Barcelona en het wordt een genot om hem te zien spelen in het Camp Nou.

Nou heb ik De Jong niet 24 uur per dag zitten volgen, maar volgens mij heeft die slechts een paar wedstrijden gemist dit seizoen.

Verder heeft Ajax er nu meer wedstrijden opzitten dan Barca én heeft Frenkie ook nog in Oranje gespeeld. Hij zal nu best wat pijntjes hebben (gaf die ook toe vorige week), maar zie er niet veel van in het veld tot nu toe.

Al goed dat barca hem dan heeft gekocht voor de komende 10 jaar. Wat een onzin is dit, gewoon een goede aankoop met oog op de toekomst een goede vervanger voor busquets. Niemand verwacht ook van zo’n jonkie dat hij meteen alles speelt. Maar als barca een jaar langer had gewacht dan kostte hij zeker twee maal zoveel.

Wat een onnozel gezwam van Maduro, de speler van Barca die dit seizoen (tot dusver) de meeste wedstrijden heeft gespeeld is Coutinho en dat waren er 53, niks geen 70.

Maar vooral lekker blijven lullen en je niet door gebrek aan kennis laten tegenhouden Maduro! Doe je goed.

Nee isgoed maduro. Ze kopen een speler voor 86 miljoen. Maar hij gaat niet in de basis spelen. Mijn hemel. Wat kunnen mensen dom zijn zeg. Nee barca betaald voor hem een mega bedrag. Om plaats te nemen op de bank....

Wandelde Iniesta ook niet heel vaak met de bal?

Ik zie Frenkie ook niet makkelijk een basisplek krijgen onder Valverde. Hij houdt liever vast aan zijn oh zo mooie middenveld Raki Busi en Vidal. Ik ben echt anti Barca maar voor het voetbal hoop ik echt dat Valverde ontslagen wordt. Hij maakt Barca helemaal kapot.

Al die b analisten die een podium krijgen roepen maar wat. Doe eerst onderzoek dan voordat je wat roept de jong tikt dit seizoen met het Nederlands elftak de 60 wedstrijden aan..

Heiligschennis!!! Het is polonaise om Frenkie de Jong of je bakkes houden. Frenkie is onkwetsbaar en wordt de grootste speler sinds Cruijff. De rest is fake news!

Hoe durven ze, al die journalisten en oud voetballers. Ze zijn gewoon jaloers!

Stomme Telegraaf!

15 mei 2019 om 11:20

Maduro's feiten kloppen simpelweg niet. Frenkie heeft 51 wedstrijden voor Ajax gespeeld en 7 wedstrijden voor Oranje. Speelt hij vanavond, dan komt hij dus op 59 wedstrijden in totaal (exclusief voorbereiding).

Het genoemde aantal van 40 door Maduro is inderdaad fake nieuws, scherp opgemerkt.

Zolang barca die Valverde aan houdt gaat frenkie gewoon heel weinig spelen, die wil liever geen creativiteit op zijn middenveld dusja

‘De basistechniek heeft hij’??? Haha, wat nou basistrchniek? Frenkie is technisch een van de meest begaafde spelers van Nederland. Niemand voetbalt en passeert zo makkelijk. Heeft iets van Cruijff en Rensenbrink. Die Maduro toch!
En qua fysiek: enorme conditie en hoge pijngrens. Piept niet.
Nee, Frenkie wordt een heel grote bij Barca. Se hebben zijn impulsen en flair nodig.

Denk juist niet dat het voor Frenkie de bedoeling is om mee te gaan in het slechts aannemen en geven van passes. Je merkt dat Barcelona dit seizoen erg veel problemen had op het middenveld door het ontbreken van een speler de de bal vast kan houden en het spel vervolgens maakt. Ik denk dat als Frenkie zijn spel blijft spelen zoals hij dat bin Ajax heeft gedaan hij zeker van vaste waarde wordt (voorzover dat kan bij barca aangezien er wordt gerouleerd).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren