Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het schiet me nu ineens te binnen: Nederland maakt dit nooit meer mee’

Laatste update:

Hans Kraay jr. denkt niet dat een Nederlandse club de prestatie van Ajax in de Champions League ooit nog gaat evenaren. De Amsterdammers werden woensdag in de halve finale uitgeschakeld door Tottenham Hotspur. Het was volgens Kraay jr. de laatste kans om een Eredivisionist in de finale van het miljardenbal te zien.

"Erik ten Hag zei vorige week tegen me dat hij altijd goed slaapt. Hij slaapt nu het komende halfjaar niet", stelt Kraay jr. donderdagochtend bij FOX Sports. "Over een jaar wordt hij hier ook weer wakker van. Het schiet me nu ineens te binnen: we gaan nooit meer meemaken dat een Nederlandse ploeg zich kan kwalificeren voor de finale van de Champions League. Dit is de allerlaatste keer geweest in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal."

In de bloedstollende slotfase probeerde Ajax een 2-2 tussenstand te verdedigen. Dat lukte tot de 96ste minuut, toen Lucas Moura zijn hattrick completeerden. "Toen André Onana in de 94ste minuut acht keer een bal begon te wisselen met een ballenjongen, was dat ook wel de goden verzoeken", stelt Jan-Joost van Gangelen bij het programma Voetbalpraat. Kraay jr. dacht dat Ajax het zou redden. "Toen ze de bal over kopten in de 94ste minuut, hadden wij zoiets van: het is klaar."

"Het is duur tijdrekken geweest", concludeert commentator Vincent Schuldkamp. "De scheidsrechter gaf na de gele kaart aan Onana meteen plus één aan bij de vierde official. Je wist dat er nog een minuut bij zou komen. Daarna ging ook nog eens alles mis. De tegengoals waren een combinatie van pech en knulligheid."

Ben je het eens met de voorspelling van Hans Kraay jr.?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Makkelijk scoren. Dit hebben
we eerder gehoord namelijk. Je kan zeggen dat dit een incident is, maar welk bewijs heb je daarvoor? Je kunt ook zeggen dat Ajax op de goede weg is nu ze binnen twee jaar de finale van de EL en halve CL hebben gehaald. We zullen het zien.

9 mei 2019 om 10:38

@nuno2004

Quote: "makkelijk scoren. Dit hebben we eerder gehoord namelijk. Je kan zeggen dat dit een incident is, maar welk bewijs heb je daarvoor? Je kunt ook zeggen dat Ajax op de goede weg is nu ze binnen twee jaar de finale van de EL en halve CL hebben gehaald. We zullen het zien".

Ik had ook niet verwacht dat het ooit nog tot de mogelijkheid zou behoren, maar het kan dus nog altijd als je als club een gedegen beleid voert. Ik ben dan ook van mening veranderd. Ik zou niet weten waarom het bij voortzetting van het huidige beleid in de toekomst niet nogmaals zou kunnen. Natuurlijk is het een incident om dat het volstrekt onrealistisch is om te verwachten dat Ajax dit kunststukje op korte termijn zal kunnen herhalen terwijl de sleutelspelers die het hebben mogelijk gemaakt, worden weg gekocht. De sleutelspelers die volgend seizoen nog in de Arena zijn te bewonderen, zullen aan het eind van dat seizoen ook vertrekken. Ajax zal moeten bouwen aan een nieuw team en dat zal enige jaren in beslag nemen. De huidige situatie is door het enorme eigen vermogen dat de club heeft opgebouwd, echter onvergelijkbaar met de jaren ervoor toen de club veel minder te besteden had. Er staat een prachtige lichting klaar van spelers tot 17 jaar, die in ieder geval de potentie hebben om het geraamte te gaan vormen voor het team van de Toekomst. Door het geld dat er tegenwoordig te besteden is en de sterk verbeterde jeugdopleiding hoeft het dan ook niet opnieuw 20 jaar te duren voor er een succesperiode aanbreekt.

9 mei 2019 om 10:48

Precies. Hetzelfde werd na PSV gezegd in de halve finale tegen Milan 14 jaar geleden en voor de achtste finale tegen Atletico in 2016 zou er nooit meer een Nederlandse club overwinteren tussen het financiele geweld.

9 mei 2019 om 17:02

Omdat ze sinds 1999/2000 in totaal 4 keer zijn gestrand in de 1/8e finales, 1 keer in de kwartfinales, 1 keer halve finale (gister) en 1 keer een verloren finale (2017). Als je het zo bekijkt lijkt het een incident. Als je het vanaf 2016/2017 bekijkt, lijkt het structureel. Is maar net hoe je het wilt zien.

Ja Hans dat verhaal dat geen club meer wat presteert in de toekomst horen we nu al 10 jaar en toch lukt het vooral Ajax de laatste jaren om 1x de finale te halen en 1 x de halve finale van een Europees toernooi. Hans zeg nooit nooit..

9 mei 2019 om 10:18

Beetje een Nederlands ding.
In 2010-2020 1x finale EL en halve finale CL.
In 2000-2010 1x Nederlandse club in finale EC en 1x halve finale CL

9 mei 2019 om 10:33

Kunt u me dan ook even uitleggen wanneer een Nederlandse club na ‘95 de CL gewonnen heeft? Volgens mij niemand dus hebben degene die dergelijke uitspraken deden tot nu toe altijd gelijk gehad. Je kan heel ver komen maar dat is meerdere teams gelukt. Die cup ook daadwerkelijk winnen is een heel ander verhaal en dat zie ik ook nooit meer gebeuren onder de huidige (financiële) omstandigheden. De halve finale heeft PSV na ‘95 ook nog een keer gehaald. Fantastische prestatie van Ajax dit jaar hoor daar wil ik absoluut niks aan afdingen maar ik vrees dat hans gelijk heeft. Heel misschien dat het ooit PSV of Ajax nog een keer lukt om de halve finale te halen maar we moeten niet doen of dit nu het referentiekader is voor Ajax en PSV de komende jaren. Dit succes is gewoon uitzonderlijk en daarom ook zo bijzonder. Volgend seizoen moet(en) Ajax en/of PSV gewoon weer alle zeilen bijzetten om eventueel de groepsfase te overleven. De ligt, de Jong en V.d. Beek zijn ook spelers die maar 1x in de zoveel tijd uit je jeugd komen. Zulke talenten zul je de komende jaren ook niet meer gaan zien.

9 mei 2019 om 12:37

De finale halen heeft Ajax na '95 nog 1x gedaan dat was in '96.
De kans is niet groot maar ook Hans heeft naar mijn weten geen glazen bol, waarschijnlijk had Kraaij iedereen die aan het begin van het seizoen gezegd zou hebben dat Ajax zou winnen van Madrid en Juventus voor gek verklaard. Hans had dat voor onmogelijk gehouden, niets is onmogelijk.
De kans is niet groot maar dat was hij al niet........maar onmogelijk is niets..

9 mei 2019 om 22:01

Iedereen die dacht dat Ajax kans had tegen Madrid en Juve werd volledig terecht voor gek verklaard en dat is nog altijd zo. Uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen. Heel raar dat men nu opeens dit succes als norm gaat nemen. Nee niks is onmogelijk in het voetbal. Dat Griekenland het EK zou winnen in 2004 en dat Leicester kampioen zou worden in Engeland had ook letterlijk niemand voorzien. Dat maakt het voetbal ook een beetje leuk en spannend. Maar weet wel dat het niet voor niks is dat dit soort prestaties als zeer bijzonder word gezien.

Klopt, gaan we nooit meer zien. Misschien komt nog een keer iemand ver met geluk, maar niet op de manier hoe Ajax zich manifesteerde. Fenomenale prestatie met een geweldige mix van spelers. Verschrikkelijke uitschakeling, de gelukzaligheid die iedereen voelde na de eerste helft en de pijn die iedereen nu voelt na de uitschakeling. Dat allemaal omdat er een paar man achter een balletje aanrennen op een groot veld, wat is dat voetbal toch een gekke sport. Ajax bedankt!

9 mei 2019 om 09:27

Wat had je 5 jaar geleden gezegd toen ik het het geen wat dit jaar is gebeurd, je had geschetst?

Ach dat 'nooit' meer heb ik zovaak gehoord. Het blijft gewoon sport en alles kan. Het is zeker een zeldzaamheid en dit gebeurt misschien pas weer over 20 jaar, maar nooit meer is gewoon overdreven.

9 mei 2019 om 11:14

Of volgend seizoen gewoon weer.

Dit maakt het ook zoveel erger dan bv de uitschakeling van Juve, Barca of Real. Daar is het volgend jaar nog een kans. Dit voelt als een nu of nooit..

Ja, dat werd vooraf dit seizoen ook geroepen. Toen dacht ook niemand dat Ajax op een haar na de CL-finale zou missen. Is toch gebeurd.

9 mei 2019 om 09:46

Nu is het wel zo dat de rijke clubs meer en meer macht naar zich toe aan het trekken zijn, en met de nieuwe opzet van de Champions League gaat het weer extra lastig worden.

9 mei 2019 om 11:10

Ja, maar dat zie je terug op ieder niveau toch? Ook in de Eredivisie. O.a. door de kromme verhouding in TV gelden. Grootste deel gaat naar de Top 3 en de rest mag t verder uitzoeken.

9 mei 2019 om 11:59

Wat wil je daarmee zeggen? Mijn punt is dat het minder interessant wordt daardoor, dat geldt inderdaad ook op nationaal niveau.

Nadat Ajax twee jaar geleden de EL finale bereikte riep iedereen dat het een incident was en een NL club nooit meer mee zou kunnen doen in de top van Europa. Nu grijp je net de CL finale mis en wordt het opnieuw geroepen.

Ajax zal natuurlijk niet structureel halve finales CL halen oid. En als er veel spelers vertrekken na dit seizoen, mag je volgend seizoen al hel blij zijn als je je plaatst en de groepsfase door komt. Maar na twee "incidenten" roepen dat zo'n incident nooit meer zal plaatsvinden, lijkt me toch wat overtrokken.

9 mei 2019 om 11:04

Zeg nooit nooit. Maar feit is wel dat door de scheve financiële verhoudingen de kans een stuk kleiner is geworden dan pakweg 25 jaar geleden.

De prestatie van Ajax was uniek.
Mooi, maar uitschakeling ook zo onnodig. Het verhaal had nog mooier kunnen zijn

Iedereen dacht dat Nederland niks meer voorstelde. Al jaren niet. En toch hebben we Europees enige successen geboekt. PSV drie jaar terug groepsronde verder. Ajax haalde de EL Finale en CL halve finale, waar we konden ruiken aan de finale. Nederlands elftal zou ook niks meer zijn na de generatie Robben, Sneijder en Van Persie en toch staat er een goede selectie. Nooit bestaat niet in het voetbal!

We zijn hier zo sceptisch, maar ik zie vooruitgang t.o.v. een aantal jaar geleden. Prestaties als de halve finale CL gaat de wereld over en we zullen er echt wel de vruchten van plukken. Dit was reclame voor de Eredivisie en door dit Europese seizoen zie ik zeker wel talentvolle spelers hier naartoe trekken, omdat ze weten dat ze zich hier goed kunnen ontwikkelen. We moeten gewoon doorgaan waar we goed in zijn: opleiden. Successen als dit seizoen zullen dan echt wel weer komen.

9 mei 2019 om 09:44

Eens. Wel jammer dat het lijkt alsof bij ons in het land altijd het glas halfleeg is. We hebben nu met Van Dijk, De Ligt, Frenkie en Wijnaldum gewoon wereldtop rondlopen. En weet je wat grappig is? 2,5-3 jaar geleden speelden ze nog bij Celtic, Newcastle, Willem II en in de Ajax A1. Nederland heeft altijd goede spelers opgeleid en gehad, en zo zal dat ook blijven.

9 mei 2019 om 09:56

Klopt. Snap niet waarom we hier altijd maar moeten zeiken of zo sceptisch zijn. Soms heb je goede jaren, soms weer niet. We hebben helaas niet het kapitaal zoals andere competities hebben, maar met goed beleid en een dosis geluk is alles mogelijk.

9 mei 2019 om 11:06

Patroo

We hebben idd goede spelers. Maar als Ajax financiële slagkracht en een aantrekkelijke competitie had, was deze basis bijeen gebleven en had de selectie in de breedte versterkt kunnen worden. Nu vliegt alles uit en moet je opnieuw beginnen. Dat is het grote verschil. Voor het Nederlands Elftal lijken er nu wel mooiere tijden aan te komen

9 mei 2019 om 11:28

Dat is de realiteit waarin we nu leven met de Nederlandse voetbalcompetitie. Tenzij je Chinese of Arabisch-achtige salarissen gaat uitgeven, zal onze competitie nooit aanhaken met de top 4, en zal je je beste spelers nooit behouden omdat in die competities veel meer te bereiken valt qua salaris, uitdaging en ontwikkeling. Zo’n CL-campagne van Ajax helpt wel om jonge spelers het geloof te geven dat je met beperkte middelen en goed beleid zeker iets moois kan neerzetten. Een De Ligt en Frenkie zullen ongetwijfeld het wel leuk vinden bij Ajax, maar als je al merkt dat je op die leeftijd al kan meten met de wereldtop, dan zit je niet te wachten op een uitwedstrijd tegen Emmen in de stromende regen.

Net zoals Liverpool supporters 10 jaar moesten wachten op een volgende finale plek? Vorig seizoen was het de makkelijke loting. Wel excuus hebben de mensen dit seizoen? Bayern en Barcelona in de knock-out fase verslagen en met Napoli en PSG in de poule des doods...

Niets is onmogelijk in het voetbal. Als Ajax elk jaar structureel kan gaan mee doen dan zal het de Juventus van Nederland worden.

9 mei 2019 om 09:55

Naja, Liverpool heeft wel net iets meer financiële middelen.

9 mei 2019 om 13:39

Klopt maar Ajax is 1 zomer buiten haar boekje gegaan en het salarisplafond geschrapt. En plukt daar nu al de vruchten van. En genoeg spelers die nu naar Ajax willen komen na dit seizoen. Jonge spelers krijgen de kans om zich te ontwikkelen en oudere spelers worden gehaald om deze jonge jongens te begeleiden. Bij een club wat ook nog eens gekke dingen laat zien in de CL. Ze kunnen qua spelers niet in de zelfde vijver vissen als Liverpool, al had Robertson voor €10m ook bij PSV kunnen spelen maar die vonden dat te veel geld

Als onana nou niet aan het tijd rekken was geweest had ajax gewonnen eigen schuld

9 mei 2019 om 10:08

Echt complete onzin. Het was +5 minuten, ze scoorde in de laatste secondes van die 5 minuten. Ook zonder die extra minuut die erbij kwam hadden ze dit doelpunt tegen gehad.

9 mei 2019 om 13:07

@Giesburts helemaal geen onzin, tijdens die 5 minuten kreeg onana een gele kart en strafminuut voor tijdtekken. In deze extra minuut werd de 2-3 gescoord

9 mei 2019 om 13:32

Die extra minuut had minuut 6 geweest. De aanval werd al ingezet voor dat de eerste 5 (reguliere) minuten om waren. 2-3 viel 95:02, iets wat dus ook had kunnen gebeuren als die minuut er niet bij was gekomen, de scheidsrechter fluit namelijk nooit een aanval af. Dat doelpunt was dan alsnog gevallen. Onzin dus.

9 mei 2019 om 10:14

Begin dan over de domme vrije trap bij 2-0, als de Ligt en Blind niet naar voren meekomen en druk vooruit blijven zetten als je de bal verliest dan krijg je geen counter om je oren waar het 2-1 wordt. En zo kan je nog wel even doorgaan. Ajax had dit duel wel wat pech (zie die 2-2 goal met Onane en Schone en hoe de 2-3 precies voor die voeten komt van die Braziliaan en Ajax de kansen net allemaal mis gaan. Is puur pech hebben dat tijdrekken is logisch alleen Onane doet het veel te opzichtig daar moet hij was slimmer mee zijn.

Absoluut niet mee eens. Ajax bewijst in een paar jaar dat het wel mogelijk is (EL finale, CL halve finale). Natuurlijk is dit niet elke jaar mogelijk, maar ik zie met name Ajax en PSV dit in de toekomst toch wel weer een keer flikken. Ajax moet de weg die ze zijn ingeslagen vasthouden en de rest van de clubs in NL moet dit als voorbeeld zien. Ajax heeft nu een uitzonderlijke lichting aangevuld met goede aankopen, maar dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat er zo'n goede lichting is.

Ben niet voor Ajax, maar Europees ben ik voor elke club uit NL. Heb zo hard gejuicht bij de 1-0 en 2-0 en kon wel janken toen het mis ging. Bedankt Ajax voor de geweldig mooie CL campagne.

deze prestatie was ongeveer net zo uniek als het kampioenschap van Leicester City. in de Europa League zie ik een Nederlandse club nog wel een keer zo ver komen. in de CL misschien ook wel alleen zal dat dan wel weer minimaal 2 decennia gaan duren

9 mei 2019 om 09:57

Vind dat alle Eredivisie ploegen, en dan voornamelijk de top 3, die EL gewoon serieus moeten nemen als we erin zitten. Daar hebben we een aantal jaar echt ondermaats gepresteerd, terwijl we echt wel beter kunnen en het gewoon een leuk toernooi is waar kansen liggen.

Ajax haalde twee seizoenen geleden de finale en ik denk dat die ervaring ons mede heeft geholpen dit seizoen Europees zo goed te presteren. Brengt de Eredivisie daarnaast meer aanzien als we in de EL stelselmatig ver weten te komen. Dan willen spelers ook sneller naar de Eredivisie trekken, wat de kwaliteit van de competitie ten goede komt.

Jawel. In pakweg 2036 staat PSV of Ajax weer een keertje in de finale en dan is het als vanouds: de ouderwetse tegentreffer in de slotfase/blessuretijd of verloren penalties.

9 mei 2019 om 10:05

Ik zie het Ajax wel lukken in de komende 5 jaar. Voldoende talent in Nederland waar geen kapitaal tegenop kan. Zolang Ajax met o.a. Overmars het beleid doortrekt zie ik niet in waarom zo'n prestatie weer afgedwongen kan worden.

Ja, ze raken misschien Frenkie, De Ligt, Ziyech en v.d. Beek kwijt. Maar er staan weer nieuwe spelers op.

9 mei 2019 om 10:59

Je hebt een punt maar je praat er nogal makkelijk over.

Ik volg voetbal nu al zo'n 15 jaar en heb in alle oprechtheid nog nooit twee mannen gezien in hetzelfde elftal die zo belangrijk en getalenteerd zijn als De Jong en De Ligt. Dit zijn spelers met zulke exceptionele kwaliteiten dat het nog wel zo weer 10 jaar kan gaan duren voordat je zoiets unieks weer in je team gaat krijgen.

Ik denk dat mensen zich nu verslikken in hoe lastig het gaat worden deze twee op te vangen en dan ben je weer terug bij af, al helemaal als ze het kampioenschap verspelen.

9 mei 2019 om 12:18

Dat klopt, ik praat er zeer makkelijk over, omdat het gewoon ontzettend moeilijk te voorspellen valt.

Ajax gaat er heel, heel erg veel last van hebben dat Frenkie en De Ligt vertrekken op korte termijn. Aan de andere kant heb ik er vertrouwen in dat de volgende lichting Ajax weer naar een exceptioneel hoog niveau kan brengen, ook al is dat wellicht niet op de manier die nu gebeurd is.

Maar goed, ik ben dan ook Liverpool supporter, ik heb wat meegemaakt in 13/14 en 16/17, om over het diepe dal begin dit decennium nog maar te zwijgen.

Zo zonde en zo onnodig, maar wel de realiteit helaas. Direct schoot Pipo Inzaghi weer door m'n hoofd. Als we gisteren waren weggespeeld had ik het beter kunnen accepteren dan dit, maar ik moet het natuurlijk wel accepteren. Het was een waanzinnig CL-avontuur geweest dit jaar! Vandaag nog even 'rouwen', vanaf morgen weer de blik op Utrecht thuis. Landskampioenschap is het volgende doel!

9 mei 2019 om 09:54

Als Ajacied hoop ik ook dat Ajax kampioen wordt, maar iets zegt mij dat dit als een bomaanslag binnen is gekomen bij Ajax en dat zelfs de titel ook verspeeld zal worden.

9 mei 2019 om 10:16

Voordeel is wel dat je nu Utrecht thuis krijgt en dan kn het publiek je weer vooruit schreeuwen om toch die titel binnenboord te schreeuwen. Nu een uitwedstrijd spelen was wel echt kut geweest.

9 mei 2019 om 10:53

@ Sebasjuh,

Ja dat wel, maar FC Utrecht zal er denk ik ook bovenop klappen en die zullen ook sowieso weten dat dit bij Ajax toch als een soort aanslag binnen is gekomen.

Waar het vertrouwen de afgelopen weken/maanden echt wel heel groot was bij Ajax, is dat nu allemaal in een klap weg. Toch hoop ik dat zal gebeuren wat jij hierboven beschrijft, want gisteren was het ook wel mooi om te zien hoe het publiek Ajax uiteindelijk steunde na het laatste fluitsignaal.

De teleurstelling was helaas gigantisch, maar toch kregen de spelers na afloop erg veel steun van de supporters. Hopelijk zetten ze dit zondag door tegen FC Utrecht en weet Ajax te winnen.

AZ heeft dit seizoen voor het eerst sinds jaren eindelijk weer een wedstrijd van de traditionele top 3 weten te winnen, namelijk van Ajax een paar weken geleden. Hopelijk weet AZ dat weer te flikken maar dan tegen PSV en als Ajax dan wint van Utrecht, dan lijkt het mij toch wel dat Ajax kampioen is.

Dan heeft Ajax een voorsprong van 3 punten op PSV met nog 1 wedstrijd te gaan en PSV kan dan in punten gelijk komen met Ajax, maar op doelsaldo zullen ze dat dan niet meer in gaan halen.

Nu spreek ik mijzelf dan weer tegen, maar zelfs daar zou ik niet zeker van zijn want het blijft toch heel raar allemaal. Kijk bijvoorbeeld dit seizoen naar wat er met name in de CL allemaal is gebeurd, met de wedstrijden van FC Barcelona tegen Liverpool en Ajax tegen Tottenham als voorbeeld.

Pff, wat baal ik hier nog steeds van. Ajax leek na de eerste helft met 1 been in de finale te staan, hoe kan Ajax dit dan weggeven? Ergens had ik al het idee dat het nog fout zou gaan en bij alle goals van Tottenham begreep ik echt niets van heel Ajax.

Bij de 1ste goal van Tottenham, wat deed de Ligt zo ver voorin? Bij de tweede goal waar is Schone mee bezig en bij de derde goal grepen meerdere spelers van Ajax erg lamlendig in.

Ondanks alles heerst er een gevoel van trots bij mij, maar aan de andere kant ben ik er ook echt serieus kapot van.

Zeg nooit nooit. Ik was er vijf jaar geleden ook van overtuigd dat het onmogelijk was dat een Nederlandse club nog in de buurt zou komen van een Europese finale. Sindsdien heeft Ajax de EL-finale gespeeld en zijn ze vijf seconden verwijderd geweest van de CL-finale.

En als het niet meer lukt, dan hebben we in elk geval Oranje nog. Als je ziet wat jongens als De Jong, De Ligt, Van de Beek, Van Dijk en Wijnaldum presteren op het absolute topniveau, dan zou je toch gaan geleven dat er weer mooie tijden aan moeten gaan breken voor het Nederlands Elftal.

Vind het nog steeds bizar. Zeker ook met die blessuretijd, met z'n tijdstraf. Liverpool heeft gisteren 75% van de blessuretijd staan tijdrekken en dan wordt het zelfs 5 seconden voor het verstrijken ervan afgefloten. Nu is het me al een raadsel hoe de beste man aan 5 minuten komt in een wedstrijd zonder blessures, maar dan komt er ook opeens een tijdstraf bij.

Maar goed, slappe excuses van een teleurgestelde voetbalfan.

9 mei 2019 om 10:08

"nu is het me al een raadsel hoe de beste man aan 5 minuten komt in een wedstrijd zonder blessures, maar dan komt er ook opeens een tijdstraf bij."

Ik snapte dat ook niet. Als er niet al te veel blessures zijn en geen gedoe met opstootjes en kaarten en zo, dan komen er toch altijd maar 2-3 minuten bij? Waar dan die 5 minuten vandaan kwamen...

9 mei 2019 om 10:23

Dat is nou de interpretatie van de scheidsrechter. Zolang je niet met zuivere speeltijd werkt zoals bijvoorbeeld de NFL zul je dit soort verschillen altijd blijven houden. De een is nou eenmaal strenger dan de ander als het aankomt op het bestraffen van tijdrekken, en helaas voor Ajax hadden ze gisteren zo'n strenge scheids op het veld staan.

9 mei 2019 om 10:25

Maar de goal valt toch op 5:02. Ik kan me voorstellen dat ie niet bij 5:00 affluit als Tottenham vol in de aanval is.

9 mei 2019 om 10:47

@boris19:

Er kwam dus nog een extra minuut bovenop die vijf minuten. Tijdstraf voor het tijdrekken van Onana.

9 mei 2019 om 11:25

Ja, en dan zit iedereen af te geven op Onana dat hij te veel aan het tijdrekken is, maar Alisson (en elke keeper op dit niveau) deed daar gisteren zeker niet voor onder.

Het wordt dan ook, zeker op topniveau, tijd voor absolute speeltijd. Geen gezeur meer over blessuretijd, geen discussie over het aantal extra minuten of nog extra seconden na de verstreken tijd, geen vrije interpretatie van 'laatste' aanval.

9 mei 2019 om 16:52

Ja, mee eens.

Al moet ik zeggen. Hoe de scheids het gisteren deed, vind ik de juiste manier. Tijdrekken moet je wezenlijk nadeel opleveren als de scheids je erop betrapt. Dus gewoon dubbel wat je rekt erbij en geel. Het wrange is dat dit zowat de eerste keer in de geschiedenis van het voetbal is, dat er ook écht hard wordt opgetreden tegen tijdrekken.

Jarenlang horen we de zogeheten experts - zelfs al voordat PSV op de drempel van de finale stond in 2005 - dat een CL-finale een illusie is voor Nederlandse teams. Valentijn Driessen ging niet naar Madrid omdat hij er geen vertrouwen in had (alsof dát blijk geeft van je journalistieke vakbeleving) en beweerde in al zijn wijsheid voor de wedstrijd dat je 'lucas Moura gerust vrij kunt laten, want die scoort toch nooit.' En bijna net zo snel als de Braziliaan toesloeg in de wedstrijd, vind Hans Kraay een goedkope manier om te scoren erna. Dit maken we niet meer mee? Spreek voor jezelf zeg! Het huidige beleid en de financien van Ajax laat zien dat het helemaal niet onmogelijk is - twee jaar geleden stond Ajax ook in een Europese finale. En ik heb er eveneens vertrouwen in dat het opleidingsgefocuste PSV onder Toon Gerbrands een uitspatting kan maken op het allerhoogste niveau. Wat Hans beweert is echter gewoon een herhaling van zetten van verstokte oude lullen die de jaren '70 nog steeds als maatstaf voor alles nemen en bijvoorbeeld stug volhouden dat Willem van Hanegem na Cruijff de beste Nederlandse speler ooit was.

Hans heeft wel gelijk op zijn punt van tijdrekken bij onana, die knul haalt je bloed onder je nagels vandaan altijd met zn tijdrekken , geen wonder dat ie daar een kaart voor krijgt

9 mei 2019 om 11:08

Bij pakweg Barcelona zie je nooit dat scheidsrechters zo streng zijn wanneer Busquets en Suarez zulk soort streken uithalen. Maar je hebt wel gelijk, Onana wordt duur en terecht gestraft voor zijn strapatsen. Overigens vond ik Tadic poging tijd te rekken in de hoek van het veld ook wel erg knullig.

Wie neemt deze idioot nog serieus, ik in ieder geval niet! Natuurlijk ben ik teleurgesteld, maar bij mij overheerst de trots en het vertrouwen dat we goede mensen op de juiste plek hebben die de club verder gaan leiden. Nooit meer kans maken op een Champions league is zo'n apen uitspraak, natuurlijk komt die kans er weer, we kunnen eindelijk weer eens genieten van voetbal op niveau en dat is de afgelopen jaren weleens heel wat minder geweest.

Of het de laatste keer is kan je niemand zeggen, maar de kansen worden ieder jaar wel stukken kleiner aangezien het financiële gat groter en groter wordt.

Het is heel bitter, maar net zoals ieder jaar proberen te kwalificeren en lekker blijven (vooruit) blijven voetballen, dan heb je aan mij al een blij fan. Hopelijk weten we Donny en David te behouden en vertrekken alleen de Ligt, Ziyech nog van de basiself. Ik heb het al vaker geroepen en nu misschien makkelijk scoren maar van Dolberg moeten we accepteren dat hij zijn vorm in deze omgeving niet (snel genoeg) terugkrijgt. Daarom heb je gewoon nog een spits nodig, want Huntelaar, Traore, Dolberg is breed maar weinig uitblinkend.

Voor mij is het seizoen al geslaagd: veel mooi voetbal gezien, Europese giganten verslagen, in mei nog op drie fronten actief.
Als het allemaal nog misgaat is dat jammer, maar wat deze selectie heeft gepresteerd is heel bijzonder.

Niet omdat het nu net Ajax ten nadele valt, maar moeten we niet eens een keer af van die uitgoals? Dat is toch net zo dramatisch als destijds die golden goal? Je maakt evenveel goals, dan is het zwaarder wegen van een goal in een uitwedstrijd toch totaal niet in verhouding met de prestatie van zowel de winnende als de verliezende ploeg? Daar moeten ze echt wat op verzinnen. Het argument is dan natuurlijk dat er een zware wissel wordt getrokken op de spelers qua inspanning. Maar los dat dan op door teams de mogelijkheid te geven om tijdens de verlenging nog drie wissels te kunnen doen.

Blablabla de bal is rond jonge, spurs had tog ook niemand verwacht dat ie in de finale zou komen, Liverpool 2x in de finale. Ook al heeft Ajax verloren ik moet eerlijk zeggen dat het een prachtwedstrijd was gister, hoop dat Ajax volgend jaar weer zo een lijn trekt tjongejonge jonge wat waren ze goed man toppers

Kan iemand uitleggen waar de 5 min blessuretijd uberhaupt vandaan komen? Ajax heeft gedurende de reguliere speeltijd geen tijdgetrokken, er zijn geen blessures geweest, geen VAR checks, spel heeft niet om andere redenen stilgelegen. Alleen de wissels, maar die heb je elke wedstrijd en dan krijg je normaliter 2-3 min erbij? Ik snap er weinig van.

Nooit meer? Het zal absoluut zeer moeilijk worden voor een Nederlandse topclub, of topclub uit een andere kleine competitie om zover te geraken in de Champions League.

Maar Ajax heeft in mijn ogen zeker bewezen welk beleid je moet voeren om meer dan een bijrol te spelen. Een uitstekende jeugdopleiding die je een haast constante aanwas van talent geven die je voor een goede prijs weer kan verkopen, gecombineerd met een ambitieus aankoopbeleid om de juiste, ervaren spelers te halen, zodat je talenten beter renderen én je dus een vuist kunt maken in wedstrijden tegen de grote Europese topploegen.
Dit is ook de manier waarop PSV (die al een tijdje bezig is meer te investeren in de jeugd) en zelfs op een later traject Feyenoord (al zal dat even duren vrees ik) om ook aan te haken. Het gevolg zal zijn dat het ook makkelijker word om kwaliteit uit het buitenland te halen, die spelers weten namelijk dat je je bij Nederlandse clubs goed in de kijker speelt.

Daarnaast zullen de Nederlandse clubs, zoals iemand hierboven aangaf, de EL ook serieus moeten nemen, Hier vallen veel punten te halen en na de groepsronde ook meer reputatie.

Wat betreft komend seizoen, ik hoop echt dat Ajax z'n geraamte in stand kan houden. De Jong, De Ligt en waarschijnlijk ook Ziyech zullen vertrekken, das een gigantische aderlating. Maar als ze de rest van dit team weten te behouden, aangevuld met met eigen talent en gerichte aankopen, verwacht ik dat ze iig weer een uitstekende indruk in de CL zullen maken.

Beetje overdreven. Ajax heeft 2 keer CL finale gehaald en 1 keer gewonnen en PSV heeft ook groepsfase overleeft en heeft in 2005 nog halve finale gehaald en is op nippertje op uitgoal uitgeschakeld en in 2016 op penalies kwartfinale niet gehaald.

Je kan zeggen dat zo een succes gemiddeld 1 keer in de 10-15 jaar voorkomt, maar de meeste mensen zullen zeker nog successen meemaken.
Uiteraard kan het wel even duren voordat er soortgelijke euforie is. Voor zelfde geld speelt Ajax volgend jaar niet eens CL. Maar als ik Knvb was zou ik geen wedstrijden inplannen rond CL knockout wedstrijddagen.

Het zal inderdaad niet zo zijn dat dit jaarljiks gaat terugkeren. Eens in de zoveel jaar liggen er goede kansen. Want laten we heel eerlijk zijn, voor heel veel clubs gaat het vooral om timing. Dat Dortmund in 2013 de finale haalde was ook een incident, dat Monaco de halve finale haalde in 2017 ook, hetzelfde gold voor Apoel Nicosia in 2012 die de kwartfinale haalde.

Het is een combinatie van zelf een uitstekend team hebben, pieken op het juiste moment en een beetje geluk. Want op het moment dat je tegen clubs speelt als Real, Barca, Bayern of Juve die zoveel meer kwaliteit in huis hebben dan weet je gewoon dat onder normale omstandigheden het gewoon niet gaat gebeuren.

Ik had nooit gedacht dat we 2017 en 2019 ooit zouden gaan meemaken. Ik ben van de generatie supporters voor wie de jaren 1999 - 2009 een beetje als referentiekader dienen. De generaties van voor ons heb ik altijd veel te kritisch gevonden. Die hebben natuurlijk een totaal ander referentiekader waarbij serieuze kansen op Europees succes gewoon deel uit maakt van hun blik op het huidige Ajax. Pas nu we zelf zo dichtbij waren de afgelopen drie jaar begin ik die houding beter te begrijpen.

Het zat dit seizoen heel erg mee tot aan die laatste seconde, maar Ajax heeft wel laten zien dat een Nederlandse club met goed beleid heel ver kan komen. Andere clubs moeten daar inspiratie uit halen.

Maar voor de winst gaan is helaas niet des Nederlands, als zelfs de Knvb al in de lach schiet bij de gedachte van een halve finale CL. Gewoon voor het hoogst haalbare gaan als Eredivisie in plaats van aanrommelen in de marge wat we de laatste jaren aan het doen zijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren