Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

F-Side reageert op geweldsincident: ‘Zijn toen al gewaarschuwd om op te rotten’

Laatste update:

De harde kern van Ajax heeft woensdagavond gereageerd op het incident dat dinsdag in Londen plaatsvond tussen een journalist van De Telegraaf en een supporter van de Amsterdamse club. Journalist Pim Sedee en diens cameraman Thom Schelstraete kregen tijdens een live-uitzending rondom het Champions League-duel met Tottenham Hotspur een klap van een voorbijganger. De F-Side suggereert in een statement dat de voorbijganger niet gefilmd had mogen worden.

De F-side stelt dat er behalve supporters ook media afkomen op het succes van Ajax dit seizoen in de Champions League. "Alles voor de kijkcijfers en verkoop, als het maar geld op levert! Velen onder ons zijn er niet van gediend om met hun porem in de media te verschijnen, want iedereen heeft immers zijn oordeel gelijk klaar. En heb je gelijk een etiket", zo klinkt het.

Verwezen wordt naar de returnwedstrijd tegen Juventus in de kwartfinales: "In Turijn liep De Telegraaf met een camera door het feestende en drinkende publiek te filmen. Mensen kwamen in beeld die niet in beeld wilden en toch bleef men filmen. Ze zijn toen al gewaarschuwd, c.q. verzocht op te rotten met hun cameraatje. Gisteren deden ze het weer en is er vaak genoeg gezegd om op te rotten."

"En dan gebeuren er bij het stadion schermutselingen, men blijft filmen, alles immers voor de cijfertjes. Dan gebeurt er iets wat we allemaal hebben kunnen zien, een F-SIDER doet wat ie moet doen. Zorgen dat de sensatie pers ophoudt met filmen! De volgende dag komt de kater en is heel jankend Nederland “verbaasd” over het incident!", zo besluit men.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Man mn man, wat een droeftoeters allemaal daar zeg, daar schaam je je als Ajax en hoge pieten bij ajax zijnde, toch kapot? Enlr zal vast wel nog een geluid komen van VD Sar, wat meer dan terecht is!

1 mei 2019 om 19:27

Idd, wat een stelletje sukkels zeg. Blijkbaar hebben hersenloze mensen het idee dat als hen iets niet aanstaat, ze alle recht hebben om te slaan. Uitschot van de maatschappij.

1 mei 2019 om 19:45

Als je een paar bakken op hebt iemand een tik geven als diegene iets doet wat je niet aanstaat is al belachelijk, dat ze t vervolgens nog eens in een geschreven verklaring verdedigen bewijst wel dat ze echt alle binding met de samenleving kwijt zijn.

1 mei 2019 om 20:24

Ik heb wel moeite met het straffeloos filmen van de pers. Het simpele feit dat ik een voetbalwedstrijd bezoek betekent niet dat de pers geen toestemming hoeft te hebben om mij buiten het stadion te filmen.

1 mei 2019 om 20:30

Jawel hoor daar mogen ze gewoon filmen. Jij begeeft je toch in de publieke ruimte?Net zoals jij fotos en filmpjes mag maken op straat mogen zij dat ook.

1 mei 2019 om 20:36

Even los van het belachelijke statement van de F side, is het volgens mij voor jou en mij wel degelijk niet toegestaan om ongewenst foto's van willekeurige personen te maken toch?

1 mei 2019 om 20:42

Omdat ze zich ziek melden op werk, hahahaha. Dit geloof je toch niet, hahaha. Ik kom niet meer bij, hahahaha. Hilarisch, hahahahaha!!!

1 mei 2019 om 20:48

@ allochteun. Wat gebeurt er dan op het strand? En bij de tower bridge, en op kinderdijk etc etc. Allemaal mensen die filmpjes en foto's maken. En daar staan ook andere mensen op. Die journalisten zoemen niet in op gezichten, maar filmen groepen op straat. Bovendien zijn ze zelf vaak het middelpunt van het beeld.

2 mei 2019 om 00:24

Als je niets te verbergen hebt, hoef je je ook niet druk te maken dat je gefilmd wordt. Wat een tuig. zou fijn zijn als iemand uit Ajax kringen dit eens zou veroordelen

1 mei 2019 om 19:27

Waar moet Ajax zich voor schamen?

1 mei 2019 om 19:31

@Dutchmen,Dat je DIT je harde kern is? Moet ik het nog aan uitleggen ook? Telegraaf mag gewoon filmen openbare wegen ect en als wilt dat ze je woorden niet "verdraaien", gewoon geen intervieuw afgeven, en als je je normaal gedraagt, sta je ook normaal opbeeld. Trieste figuurtjes. Ze denken dat ze nog wat zijn ook, met drogredenen

1 mei 2019 om 19:33

Dit is niet de harde kern. Dit zijn enkele idioten die denken dat ze heel belangrijk zijn. Zelfs op de posts zelf van de F side komt altijd bakken met kritiek van mede supporters

1 mei 2019 om 19:35

Dat dit zich Ajaxied noemt. Natuurlijk Ajax zelf wil er niet mee geassocieerd worden en kunnen er niets aan doen. Toch schaam je je ervoor, zoals iedere club dit doet voor zijn "harde kern".

Harde kern zou in het woordenboek moeten staan als: "mensen die niets beters in het leven hebben dan het aanhangen van een voetbalclub, helaas vaaki gepaard met een bovengemiddeld cocaïnegehalte in het bloed en agressieve uitspattingen"

1 mei 2019 om 19:36

Noem is 1 nette harde kern?

1 mei 2019 om 19:40

@maurootje je kan toch niet zomaar mensen gaan filmen en het vervolgens op het internet gooien? Ze kunnen zich gewoon beroepen op portretrechten en geef ze eens ongelijk. Ik zou ook niet zomaar een camera in mn smoel willen op straat. Ben het overigens wel volkomen mey je eens dat het een hele slechte oplossing is om dit met geweld op te lossen.

1 mei 2019 om 19:45

Klopt niet wat je zegt.

1 mei 2019 om 19:50

Ajax mag zich op zijn minst afvragen waarom dit clubje dat zich al jaren lang zo structureel misdraagt, nog altijd zo prominent aanwezig mag zijn in het stadion.

1 mei 2019 om 19:55

Nee, deze meneer kan zich niet beroepen op portretrecht.dat is gelukkig niet hoe portretrecht werkt. In veel gevallen kan je mensen wel zomaar filmen en het op internet gooien. Stel je voor dat dit niet mag, dat wordt lastig voetbalwedstrijden uitzenden met al dat publiek dat zonder toestemming in beeld komt

1 mei 2019 om 19:55

O Ja, nu is het alleen Ajax.
Overal heb je idioten en dan is hrt gewoon sneu dat je dit op Ajax afschuift overigens met vrij reizen binnen de EU.

1 mei 2019 om 19:56

Stevanovic, dat kan wel, als het nieuwswaarde heeft. In dat geval kan je ook geen beroep doen op portretrecht

1 mei 2019 om 20:00

@arsenal Okay dat wist ik niet en kon er overigens ook niks over vinden. Maar nu weet ik het, bedankt!

1 mei 2019 om 20:04

@dutchmen Ajax 'moet' zich niet schamen, maar reken maar dat men dat wel doet. Men kotst vanuit de hogere sferen binnen Ajax deze groep uit, om alles wat ze doen. Trieste groep tokkies die bij elkaar meer te vertellen hebben dan thuis.

1 mei 2019 om 20:06

Tenzij je iemand schade aandoet met gebruikte beelden. Stel dat ze zijn beelden gebruiken met uitleg over hoe geweldig hooligans zoals hij (schade aanbrengen) dan kan hij zich er wel op beroepen meen ik.

1 mei 2019 om 20:17

@ Fraxz: het is zeker niet alleen Ajax, maar in dut specifieke geval zal Ajax zich wel schamen dat dergelijke idioten met de club geassocieerd worden.

1 mei 2019 om 20:24

Lazio Roma

1 mei 2019 om 20:33

Ja hoor dat mogen ze wel. Jij begeeft je in de publieke ruimte, dan kun je dus gefilmd en gefotografeerd worden. Heeft geen reet met portretrecht te maken. Hooguit als ze specifiek jou filmen, maar dat doen ze niet. Ze filmen een groep mensen op straat.

2 mei 2019 om 16:09

@ Migi

Iemand kan zich wel degelijk op het portret recht of privacy beroepen, als de betreffende persoon een redelijk belang tegen publicatie heeft. Wettelijk gezien is het nogal een grijs gebied, waarbij de overheid echt wel veel duidelijker moet zijn.

Overigens staat er op alle toegangskaart voor wat voor evenmenten dan ook; dat jij als persoon er mee akkoord gaat dat je voor pubiciteits doeleinden gefilmd/gefotografeerd kunt worden tijdens jouw bezoek aan een evenement.

1 mei 2019 om 19:35

Heeft weinig met Ajax te maken. Vrijwel iedere club heeft dit soort halvegaren erbij lopen. Daar kan ik als Feyenoord supporter wel over meepraten

1 mei 2019 om 19:43

Ja, want deze VVV supporter is toevallig in London 💪🏼🤔

1 mei 2019 om 19:53

Deze gozer is natuurlijk een Ajax supporter, dat lijkt me duidelijk. Echter is het niet de schuld van de club Ajax dat ze ook zulke supporters hebben. Voetbal trekt dit soort volk nou eenmaal aan. Dat hebben alle clubs.

Behalve Heerenveen volgens mij. Ik heb altijd het idee dat er geen Heerenveen hooligans bestaan.

1 mei 2019 om 22:01

Nou in Heerenveen heb je ze ook. 2 of 3 jaar geleden in Almelo nog een hele matpartij geweest

1 mei 2019 om 19:36

Tuurlijk gebeuren er zaken die niet goed zijn. Maar ik begrijp hun in deze ook wel. De pers heeft ook het idee dat zij alles mogen. Zij vinden ook dat het nooit aan hun ligt. Ik heb nog nooit iets verkeerd gedaan maar snap helemaal dat je niet afgeschilderd wilt worden als bv Hooligan of lid van een motorclub. De tendens waarmee de pers je dan neerzet..... en als zij werkelijk door de rechter op de vingers worden getikt is het kwaat al lang gedaan en komt er een nietszeggende uiterst kleine rectificatie op pagina 24 terecht.

1 mei 2019 om 19:47

Je wil niet afgeschilderd worden als hooligan dus besluit je een journalist op z'n bek te slaan vol in beeld.

Tja, wat moet je daar nou op zeggen

1 mei 2019 om 19:52

Tipptopp, ik heb meerdere mensen op filmpjes in londen gezien en bij geen een dacht ik; wat een akelige hooligan. Je wordt pas afgeschildert als een hooligan als je je zo gedraagd.

1 mei 2019 om 19:57

Ben het jullie beide wel een beetje eens. Geweld is nooit de oplossing echter gefilmd worden zonder toestemming is ook niet goed. Stel je bent daar een beetje gezellig aan het drinken maar hebt niets met de f-side te maken maar je kan op die manier wel ineens zo geassocieerd worden.
Maar zoals gezegd geweld is nooit de oplossing.

1 mei 2019 om 20:05

Gefilmd worden zonder toestemming is prima, dat mag gewoon. Die man staat daar gewoon een rapportage te maken over de sfeer voor de wedstrijd. Lekker boeie als je dan met een biertje in beeld komt.

1 mei 2019 om 20:30

@Migi natuurlijk mag je niet iemand slaan en volgens de wet mag je er idd filmen.... maar dat wil toch niet zeggen dat de Pers zo’n lieverdjes zijn. Ze zijn gewoon met regelmaat bloed irritant en verschuilen zich vervolgens achter de persvrijheid. Met regelmaat gaan zij ook gewoon veel te ver. Maar nooit echt nooit zullen zij elkaar eens publiekelijk afvallen laat staan zo benaderen/veroordelen als ze bij andere doen.

1 mei 2019 om 20:33

Je zou kunnen zeggen: hier is sprake van een oxymoron!

2 mei 2019 om 01:18

Jeetje Tipptopp. Ze zijn bloedirritant, maar ondertussen reageer je wel gewoon op een artikel dat door een journalist is geschreven. De pers dus. Dus 'ze zijn' is een beetje breed... Je valt nu alle journalisten aan. Ze verschuilen zich achter de persvrijheid? Nee. Ze hebben persvrijheid en mogen filmen en foto's maken. Net zoals jij dat mag. Of vind jij het normaal als jij daar straks staat, een filmpje maakt voor thuis en op je bek wordt geslagen? Dit heeft niet eens met persvrijheid te maken, maar gewoon met vrijheid. De F-side wil die vrijheid inperken en jij neemt het nog op voor hen ook. Bijzonder. Dit is ook jouw vrijheid.

1 mei 2019 om 20:11

Ik hoop dat er idd een sterk antwoord komt van de directie van ajax. Te vaak laten clubs dit na omdat ze de lieve vrede willen bewaren binnen de geledingen van de fans. Ik heb bijvoorbeeld ook een reactie op het spandoek van Scherpen gemist.

En als het nou de 1e keer is dat jongens van de f side zo in het nieuws komen. Het ergste is nog dat ze zelf vinden dat dit heel normaal is en dat ze goed gehandeld hebben. Triest!

1 mei 2019 om 21:30

Nee dat zul jij als pet en sjaal niet begrijpe

Ik heb geen woorden voor deze mensen. Kansloos volk.

Alsnog geen excuus om iemand te slaan natuurlijk.

Je zal je maar ziek hebben gemeld en dan sta je inene in beeld met je biertje in Londen. Kan problemen opleveren natuurlijk. Ergens begrijp ik ze wel. Maar of slaan nou de oplossing is..

1 mei 2019 om 19:28

Als je dit begrijpt ben je niet wijs joh

1 mei 2019 om 19:35

Mag niet he. Ziekmelden en feesten.

1 mei 2019 om 20:29

Ik weet niet hoeveel vakantiedagen jij hebt maar na Turijn waren ze voor de meeste wel op denk ik. Niet goed te praten natuurlijk, maar ergens wel te begrijpen.

1 mei 2019 om 20:58

En wat nou als je een stoeltje hebt dicht bij de cornervlag en je komt vol in beeld, dan maar de UEFA gaan bedreigen? Als je iets illegaals doet cq iets wat niet mag, dan moet een andere daar de dupe of de oorzaak van zijn, rare gedachtegang.

2 mei 2019 om 05:45

Nou, ik heb minimaal 5 weken vakantie (volgens mij is dat wettelijk verplicht). Als ik elke CL uitwedstrijd 2 dagen vrij pak, dan heb ik er dit CL seizoen momenteel 14 dagen op zitten (2 voorrondes, 3 groepswedstrijden, 8e finale, kwartfinale en halve finale). Gelukkig is de finale op een zaterdag, anders waren er geen supporters geweest.

2 mei 2019 om 09:43

wettelijk minimum is 4x je normale werk week dus bij fulltime is het 4x5=20 dagen. In de praktijk zijn er weinig werkgevers die minder dan 5x je normale werkweek geven.

1 mei 2019 om 19:38

Dat is dan toch hun eigen verantwoordelijkheid/schuld ?

1 mei 2019 om 19:40

Dat is wel de oplossing voor de collega die zich ziek meldt en vervolgens op tv verschijnt. Dat zijn kansloze figuren en dat mag je ze als collega best laten voelen.

1 mei 2019 om 19:41

Ergens begrijp je het wel? Uit welke olifant is iemand gekropen als hij zichzelf ziek meldt en dan naar een Ajax wedstrijd gaat die wereldwijd uitgezonden wordt. Degene die dit statement gemaakt heeft is geen echte supporter, beetje beslissen wie er wel of niet mag filmen en wat je wel of niet mag filmen. Als je er niet tegen kan moet je er niet heen gaan, simpel. Wat een trieste lui zeg, man man. Volgende keer extra camera's op die lui graag, die rotte appels moeten eruit, en dat zijn er binnen de F-side heel veel. Ik kan me hier echt aan rotirriteren.

1 mei 2019 om 22:35

Rutger,

Die rotte appels gaan er nooit uit natuurlijk. Een voetbalclub heeft camera’s op de vakken. Er gebeurd vrij regelmatig iets en zo nu en dan pikken ze er een paar uit die ze als voorbeeld een stadionverbod verkopen. Daarna blijft het weer een lange tijd stil. Waarom clubs het zo doen? Omdat het een bron van inkomsten is voor de clubs. Als Ajax zijnde zou het prachtig zijn als ze in een klap al die kneuzen eruit flikkeren onder het mom van:”we hebben 300 miljoen euro aan transfers binnengehengeld en hebben die gasten financieel gezien niet meer nodig.” Maar dat lijkt mij een utopie..

1 mei 2019 om 19:55

Om je ziek te melden moet je wel een baan hebben of een opleiding volgen..

1 mei 2019 om 19:57

Als je ziek bent ga je niet van huis en dan moet je op de baten zitten als ze je filmen en niet liggen janken datje in beeld bent geweest

Geef dit soort gasten nou geen podium, nu gaan ze echt denken dat ze er iets toe doen. Ik ben fan van de Fside hoe ze sfeer brengen in de Arena en daar buiten, maar die statements van ze kunnen ze beter achter wegen laten. Man man man wat intens triest.

Als Ajax zijnde hier natuurlijk keihard tegen optreden en jezelf over durven te uiten. Iedereen die hierdoor een aanklacht aan zijn broek krijgt, Seizoenskaart en Clubkaart afpakken en een Stadionverbod van een paar jaar. Ja het is rigoreus, maar van de media (net als iedereen eigenlijk) blijf je gewoon af.
En dan als reden geven dat je jezelf ongeoorloofd ziek meldt en dus bang bent dat je baas het ziet als je naar zoiets bent, tsja. Je kan het ook zien als risico van het vak als "supporter"

Dit is toch werkelijk niet te geloven: nog goed praten ook. Het wordt tijd dat ze al die rotte appels nooit meer toelaten. Dit zijn geen supporters en alle fatsoensnormen voorbij!

Ik ben ook helemaal klaar met die zogenaamde journalisten. Over die camera voor je snuifert. Moeten ze eens bij hem doen als het niet uit komt. En nu liggen janken.

1 mei 2019 om 19:30

Dat kan je ook anders oplossen. Je hebt nooit het recht om iemand te slaan.

1 mei 2019 om 19:34

Nee, zo’n zogenaamde journalist zoekt sensatie. Krijgt het. En doet aangifte. Hoe triest ben je dan. Heb eens respect voor iemands privé life.

1 mei 2019 om 19:36

Mee eens maar die journalist wel meerdere keren gewaarschuwd om weg te wezen

1 mei 2019 om 19:41

Ik snap dat het vervelend is, maar als je dan zo gefrustreerd bent; los het dan op met woorden in plaats van te gaan slaan. Hoe triest ben je dan? Maar goed, dit is een eindeloze discussie.

1 mei 2019 om 19:43

Privé leven? Een privé leven heb je thuis achter de deur. Op de openbare weg is alles openbaar (zegt de naam al). Dat je jezelf niet kan beheersen is de schuld van de persoon zelf en niet de journalist. Dat daar gasten zijn die zich ziek hebben gemeld van hun werk en daarom niet in beeld willen komen, moeten maar eens te raden gaan bij zichzelf. Het zijn volwassen (namens de wet dan) mensen en moeten zich nog ziekmelden. Gewoon kansloos volk die naast journalisten waarschijnlijk hulpdiensten hun werk (deze mensen melden zich namelijk niet ziek) ook niet laten doen, maar wel als eerste schreeuwen als de ambulance een minuut te laat is.

2 mei 2019 om 10:53

@jeroenafcajax ik hoop dat je sarcastisch bent.. die mensen doen daar hun werk, het is een openbare ruimte.. Gaan die debielen bepalen wie waar mag zijn in een openbare ruimte?? en als er geen gehoor aangegeven wordt dan maar met geweld oplossen??

Ik hoop dat het Ajax bestuur een statement maakt en die hele f-side de rest van het seizoen een stadionverbod geeft.. desnoods dan maar uitgevoerd met de harde hand die volgens deze "supporters" normaal is als er niet geluisterd wordt.

1 mei 2019 om 19:41

Bartbertus, die journalist filmt gewoon in de openbare ruimte, dat mag gewoon. Wat maakt het uit als er een camera op je gericht staat? Ja, als je aan het snuiven bent en rottigheid uit aant halen bent, dan is het inderdaad een probleem als er een camera op je gericht staat. Als je gewoon een biertje aan het drinken bent en aan het feesten dan maakt het niks uit.

Ook valt zo'n camera nogal op. Wil je niet op beeld, loop dan ff 10 meter naar links of rechts.

1 mei 2019 om 19:44

Dat je dit nog durft goed te praten ook joh. Wat een triest gedoe. Het is een openbare ruimte en heel de wereld filmde gistergisteravond in Londen. Als je er niet tegen kan moet je geen uitwedstrijd bezoeken. Dit soort gasten moeten ze echt opsluiten, seizoenskaart afnemen en oprotten. Mooi dat die idioot goed op beeld staat, En zeker met dit verhaal erbij zal de straf echt wel hoger worden.

1 mei 2019 om 19:55

Die journalist maakt gewoon een sfeerimpressie van een mooi feestje in de openbare ruimte. Als dat al niet meer kan...

Die side gewoon dichtgooien tijdens de return. Als zo'n gast het woord voert, doet hij dat namens iedereen. Die mensen moet je gewoon weren.

1 mei 2019 om 19:32

Onzin. Dat kleine groepje in het midden, voornamelijk geleid door een ene Dani, die moet je weren. De rest van de F-Side, het grootste deel, die doen dit niet.

1 mei 2019 om 19:48

Het grootste deel van de F-side is meer dan prima. Ouwe knarren die zichzelf vroeger zogezegd bewezen hebben en nu rustig aan doen. Je hebt echter inderdaad een groep jonkies die denken de baas te zijn in de Arena. Zogenaamde echte bad guys, mesje op zak, fakkeltje meesmokkelen, echt het allerlaagste van de samenleving. Pak die gasten aan, weg met die rotte appels.

1 mei 2019 om 19:50

Waarom sfeermakers weren? Laten we aub geen Barca/madrid achter na gaan en dat er alleen maar toeristen met ipads, pet en sjaal supporters e.d op de tribune zitten. Als mensen zich echt misdragen aanpakken, maar laten we aub geen commercie boven passie gaan plaatsen.

1 mei 2019 om 19:59

Als dat zo is, en jij zal dag ongetwijfeld beter weten dan ik, dan wordt het de hoogste tijd dat dat grootste gedeelte een keer ingrijpt. Dit is niet de eerste keer dat de F-Side de fout in gaat, als de overgrote meerderheid het daar niet mee eens is mag je toch wat zelfcorrigerend vermogen verwachten. Met name van een oudere kern met een bepaalde status. Het lijkt er nu echter op dat ze het oogluikend toestaan dat zoiets keer op keer in hun vak gebeurt. De F-Side heeft meer dan voldoende kansen gekregen en slaagt er blijkbaar niet in om die extremistische fractie onder controle te krijgen.

1 mei 2019 om 20:02

ja super idee, laten we het nog saaier maken in de arena. Al die goed gemutste rijke stinkerds op de lange zijde enzo dat is top... Zulke mensen ondanks hun gedrag wat ik trouwens afkeur, heb je wel nodig in een stadion. Want zonder Fside, amca, ultras amsterdam is de sfeer in de arena ver te zoeken.

1 mei 2019 om 20:10

Downwards bij Barcelona wordt de zogenaamde 'harde kern' uit het stadion geweerd omdat het een groepje enge neo-fascisten is. Lijkt me een grondige reden

1 mei 2019 om 20:53

Welk vak zit jij dan met je seizoenskaart?

1 mei 2019 om 21:00

@HijNiet!, je zou denken dat het zo werkt, maar blijkbaar is dat niet zo. Een Feyenoord-supporter schreef hier een tijdje geleden dat hij vlakbij een paar supporters stond die geschifte dingen riepen over Nouri. Hij wilde er iets van zeggen, maar nadat hij een blik op hun gezichten had geworpen, besloot hij dat het veiliger voor hem zou zijn om zijn mond te houden. Ik vind dat idioot maar begrijp hem wel.

1 mei 2019 om 21:18

@downwards: Er wordt toch niet geopperd dat de sfeermakers gepakt worden? ER wordt zowel door Arie Vink als door Rutgerrr geschreven dat de rotte appels eruit geplukt moeten worden. En als die rotte appels de sfeermakers blijken te zijn, dan hebben we maar wat minder sfeer in de Arena. Er zijn vast wel fatsoenlijke figuren die ook op een trommel kunnen slaan en een liedje kunnen instarten.

1 mei 2019 om 21:26

Je hebt werkelijk echt geen idee over wat je t hebt. vraag me af hoeveel kennis je hebt over hoe t gaat op zuid 1 als je dit roept.
Die telegraaf moet gewoon niet meer live gaan en tussen alle fans door gaan lopen
In turijn ook zit een gozer op de stoeprand te kotsen en die moet dan maar gefilmd worden omdat het openbare weg is?
Als je iemand wilt interviewen vraag je het netjes en dan word er aan niemand een klap verkocht.

1 mei 2019 om 22:08

Waarom zou je Dani weren? Die gozer zorgt juist voor sfeer in en rond het stadion. En zoveel doet die niet verkeerd hoor amders had die wel een stadionverbod gehad niet?

1 mei 2019 om 23:25

Dat heeft ie ook al vaker gehad. Dani is de enige die deze groep een beetje onder controle kan houden, maar dat krijgt ie met geen mogelijkheid voor elkaar. Sterker nog, hij doet er niks tegen. De mannetjes die om hem heen staan en de groep ook mogen leiden, dat zijn gekken. Sowieso van de zotte dat er zo een hiërarchie heerst op het vak. Weg ermee, met die trieste knulletjes.

1 mei 2019 om 23:32

Herkenbare reactie als iemand kritiek heeft op het trieste groepje. Zet me maar neer alsof ik niet weet hoe het op de F-Side gaat. Helemaal prima. Ik hoop dat ze snel geweerd gaan worden van onze tribunes.

2 mei 2019 om 05:50

Waarom mag de pers niet gewoon een sfeerimpressie maken? Als ze iemand willen interviewen, dan stellen ze volgens mij vaak eerste de vraag 'mag ik u even wat vragen?', behalve als de mensen zelf in de microfoon gaan praten. Voor de rest proberen ze alleen de sfeer mee te pakken.

Het slaan is absoluut geen goede oplossing, maar het gedrag van de Telegraaf journalisten was gister ook bloed irritant. Constant mensen blijven filmen vroegen dit niet te doen. Gewoon uitlokken totdat ze tegen de verkeerde aanlopen wat nu dus het geval was.

Snap trouwens niet wat voor toegevoegde waarde dit verder is op VZ. Als je dan consequent bent bericht je ook over het wangedrag van de Liverpool fans in Spanje.

1 mei 2019 om 19:33

Je mag gewoon filmen in het openbaar. Als je je zo schaamt voor je misvormde rotkop kan je toch gewoon op pleuren als je een camera ziet.

1 mei 2019 om 19:41

Tuurlijk gros doet dit natuurlijk ook. Maar heb vooral gewoon het idee dat De Telegraaf het heel lekker vind dat dit gebeurt is. Kunnen ze weer lekker van allerlei nonsens gaan schrijven. Maar heb de afgelopen jaren dan ook wel een behoorlijke aversie tegen die krant ontwikkelt.

1 mei 2019 om 19:44

Wat voor nonsens dan? Dat er een hoop mongolen rondlopen tussen voetbalsupporters? Ik heb ook absoluut niets met de Telegraaf, ik vind het een flutkrant, maar persvrijheid is belangrijker dan zo'n idioot met een Gucci pet die niet wil dat zijn chef bij de Mcdonalds ziet dat hij eigenlijk niet ziek is.

1 mei 2019 om 19:50

Migi, werkt? Je denkt toch niet dat die gasten enige moeite gaan doen om een eerlijke euro te verdienen?

1 mei 2019 om 19:57

Goed punt op zich. Gek genoeg lees je best vaak dat veel hooligans in hun "normale" leven gewoon een baan hebben, een gezin en alle kenmerken van een normaal mens.

Ik vind dit soort dingen vooral jammer, omdat ik me dan weer tegen over m'n vrouw moet verdedigen dat voetbal echt niet alleen maar een domme tokkiesport is en ik best vanavond de TV mag om de return van Ajax te kijken

1 mei 2019 om 20:24

Tip: koop een tablet, koptelefoon en Netflix account. Mijn vrouw klaagt niet meer en kijkt hele avonden ziekenhuisserie...😉

1 mei 2019 om 20:22

Je snapt wel dat het gewoon werk is van die man om een impressie te geven hoe de sfeer is en hoeveel mensen er zijn? In dit geval is het de bedoeling dat er mensen en sfeer gefilmd worden. Jammer dat zo'n kneus niet gewoon weg loopt of positief op de camera verschijnt ipv een klap uit te delen.

Iets met persvrijheid en het recht hebben om te filmen in de openbare ruimte...

Hey, zijn de onruststokers weer bezig?! Wat een verrassing! Wat een vreselijk domme groep, die veel te veel macht denken te hebben. Wat mij betreft komen deze kereltjes het stadion niet meer in. Ze zorgen jaar in jaar uit voor gezeur.

1 mei 2019 om 19:39

Herkenbaar beeld, heb je bij elke club natuurlijk. Probleem is dat men vaak denkt dat ze nog in hun recht staan ook, gaan totaal voorbij aan vrijheid van filmen in openbare ruimte en persvrijheid. Tuurlijk is het gedrag van journalisten soms bloedje irritant. Maar hier moeten die grote jongens toch boven staan? Het zorgt alleen maar voor negatieve publiciteit. Ga je als normaal-denkend Ajacied ook op afgerekend op worden, te triest voor woorden.

1 mei 2019 om 23:46

Een normaal denkend mens reageert nooit op zo een manier, wat een journalist ook doet/zegt. Dit zijn tokkies die het al zo lang verpesten voor de normale Ajacied. Dit zijn dezelfde jongens die voor de spelerbus gingen staan vorig jaar na de verloren wedstrijd tegen psv. De jongens die Ziyech een zet gaven en daarvoor al maanden uitfloten. Dezelfde jongens die de Celtic supporters een “warm welkom” gaven in onze stad. Ik kan zo nog wel even doorgaan...

Ik hoop echt dat Ajax ze kan weren...

De mooiste alinea met aangeschoten wild is nu nog weggelaten. Zo mooi illustratief voor het IQ van die mensen dat ze een verkeerd spreekwoord gebruiken.

Als je dit soort dingen leest, zou je toch bijna voorstander worden van gedwongen sterilisatie. Je moet er toch niet aan denken dat ze zich voortplanten.

Dit zegt weer voldoende over het niveau van de F-side of andere harde kernen. Gister ook weer beelden langs zien komen van Ajax fans met Tottenham in gevechten of beter gezegd poging er tot.
Het blijft openbare ruimte, als de telegraaf een film vergunning heeft, hebben die coke snuivende apen geen poot om op te staan. En geweld is nou niet echt de oplossing.

1 mei 2019 om 19:53

Nee, er is niet zozeer iets mis met harde kernen zoals de F Side, maar met kleine groepjes binnen die kernen. Gasten die hun citotoets niet eens halen, terwijl je daar niet voor kunt zakken. Film die aapjes maar vaker, des te eerder de club ze kan weren.

1 mei 2019 om 20:01

Maar dan is het zaak dat de meerderheid in zo''n groep die gasten eens een keer aanspreekt en ze er bij herhaling uit flikkeren, om het even bod te zeggen.

1 mei 2019 om 20:36

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben Rutger, meestal verpest het kleine deel het voor de grote groep. Hoe kan het dat zulke stukken op Facebook geplaatst worden als de hele F side behalve zo'n klein groepje tegen dit soort acties is. Wie heeft er dan de leiding binnen de F side. Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Het lijkt mij toch dat dit niet gewaardeerd wordt en dat dit dan ook wel uitgesproken wordt?

Slaan is natuurlijk nooit een oplossing. Keur ik altijd af. Maar ik snap wel wat er aan ten grondslag ligt. Ik als normale jongen met nette baan en leidinggevende functie vind het ook niet prettig als ik lekker sta te feesten en te drinken dat er constant een cameraploeg op m'n neus staat. Komt toch raar over bij m'n collega's de volgende dag als ze dat zien. Je krijgt al snel een stempel van mafkees, zeker als er nog wat anderen rotzooi trappen op zo'n avond.

1 mei 2019 om 19:41

Dat zegt dan meer over jou lijkt me! Als je je gewoon normaal gedraagt is er niks raars aan een voetbalwedstrijd bezoeken toch. Mag je zelfs een biertje drinken

1 mei 2019 om 19:47

Natuurlijk is het normaal om een biertje te drinken. Maar bij dit soort Europese wedstrijden is het meer dan een biertje drinken. Dat is echt feesten met alle andere fans, en feesten met voetbalsupporters wordt al gaue geassocieerd met hooligans en andere negativiteit. Ik denk dat de gemiddelde bezoeker van een techno feest of willekeurig festival waar hij los gaat het ook niet prettig vindt als er constant cameraploegen doorheen lopen die alles live uitzenden.

1 mei 2019 om 19:57

Ah, maar dat vertelde je er de eerste keer niet bij. Als er geen drugs ofzo in het spel is, dan valt er toch ook weinig te zien op die camera beelden?

Ik ga veel naar feestjes en af en toe een pilletje ga je echt niet dood van. Als ik wat op heb hoef ik inderdaad niet op de foto, maar als ik niks op heb wat maakt het dan uit? Dan zie je echt niks geks.

Als ik wel wat op heb: dat is mijn probleem dat ik niet op beeld wil komen te staan. Die cameraman doet gewoon zijn werk. Dan is het aan mij om niet in beeld te komen.

1 mei 2019 om 20:33

Ik beschreef het in eerste instantie als feesten en drinken. Ik snap natuurlijk dat die cameraman gewoon z'n werk doet, en ik vind het niet meer dan normaal dat je van elkaar afblijft. Maar ik snap wel heel goed dat het vervelend is dat je op deze momenten wordt gefilmd, ook als er herhaaldelijk wordt gevraagd om daarmee te stoppen. Dat zou jij ook onprettig vinden als je een pilletje op hebt en iemand constant een camera op je richt.

2 mei 2019 om 01:31

Als jij naar Londen gaat bij een halve finale van de Champions League en dan verwacht dat er niet gefilmd wordt, dat is pas vreemd. Als ik naar Pinkpop ga, weet ik toch ook dat daar gefilmd wordt? Moet ik hen dan zeggen daarmee te stoppen? Nee. Zo werkt het niet.

2 mei 2019 om 06:05

Sorry, namens alle honderden cameramensen in het stadion. Hierbij excuses namens ons ten opzichte van iedereen die zich schaamt voor zijn eigen gedrag. Misschien dat jullie je de volgende keer dan gewoon zo kunnen gedragen dat je je er niet voor hoeft te schamen en dan kunnen wij weer filmen. Is dat een deal? Dan hoeven jullie ook geen dreigementen meer uit te delen.

2 mei 2019 om 06:07

Maar serieus, kom op zeg, wat een bullshit. Wie is de persoon die het recht heeft om zo'n journalist te zeggen dat hij niet mag filmen en een sfeerimpressie mag maken in de openbare ruimte? De politie, regering of zijn baas. Niet één of andere dronken of drugsgebruikende idioot die zich niet kan gedragen, toch wzawzdr?

2 mei 2019 om 10:56

@wzawzdr dus.. dan moet iedereen er voor zorgen dat iedereen zich gedraagt zoals het hoort. Kan jij met je normale baan lekker feestvieren met andere supporters, kunnen verslaggevers hun werk doen en alle leuke dingen laten zien en niemand die iets raars denkt.

maar nee, er is een groepje dat zich misdraagt en daarom mogen verslaggevers hun werk niet doen want dan zien mensen ook de negatieve dingen.

Wel makkelijker natuurlijk om vooral andere zich aan te laten passen naar wat jullie uitkomt

1 mei 2019 om 19:45

Bedrijfsfeestjes dus ook maar overslaan? Of zit dan iedereen ook aan de kamille-thee? Zolang jezelf niet degene bent die rotzooi trapt (laat staan of het überhaupt in beeld zou zijn), is er niks aan de hand en kun je het simpel weerleggen. Als jouw team daar geen begrip voor kan opbrengen ligt dat aan hun eigen capaciteiten. Zeker niet aan die van jezelf.

1 mei 2019 om 19:49

Je wordt feestend met voetbalsupporters al snel met negativiteit geassocieerd. Helemaal als er daarna nog wat mafkezen rotzooi trappen. Dan denkt men al snel: daar horen zijn dus ook bij. Ik denk dat men ook niet blij is als op elk bedrijfsfeestje, je constant dronken wordt gefilmd.

1 mei 2019 om 19:55

Valt wel mee hoor, die associatie. Juist die grimmige sfeer die al die gasten veroorzaakten, zorgt ervoor dat je het negatief gaat bekijken. Als ze gewoon stonden te feesten was er niks aan de hand.

1 mei 2019 om 19:56

Ik snap je punt ook wel, maar nogmaals heb je zelf in de hand hoe ver het voor jou gaat. Als je denkt dat je te bezopen wordt, neem dan een frisje of watertje, of het risico dat je dronken in beeld komt. Zou ik boos zijn dat ik dan in beeld kom? Absoluut! Is het de schuld van de Telegraaf dat ik dan negatief bezig ben in een openbare ruimte? Nehh.

1 mei 2019 om 19:58

Klopt. En 95% van de mensen staat ook gewoon lekker te feesten. Maar ook als ik na 12 biertjes los ga met m'n vrienden heb ik daar liever geen camera op. Het is niet alsof je 1 biertje staat te drinken op de vrijmibeau. Dat moet je toch wel begrijpen.

1 mei 2019 om 20:00

Valt zeker wat voor te zeggen. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat de media zich zo gedragen. Je wint er niet zoveel mee denk ik. Maar geweld gebruiken is nooit de oplossing en zo maak je het uiteindelijk alleen maar erger.

2 mei 2019 om 06:09

Wzawzdr, misschien moet je dan niet naar een plek gaan waar veel mensen komen, als je bang bent dat mensen je gaan zien, doet dat dan lekker thuis.

1 mei 2019 om 19:55

Vinden jouw collega's het dan gek als je voor en na een voetbalwedstrijd een biertje drinkt?

1 mei 2019 om 20:01

Een biertje drinken niet. Maar je drinkt er op een Europese trip ook wel eens 10. Dat betekent niet dat je alles staat te slopen of op de vuist gaat, maar het is niet de staat waarin ik het liefst wordt gefilmd . Ik snap dat je op de openbare weg mag filmen, maar prettig is anders.

2 mei 2019 om 01:33

Prettig is anders, maar dit is nu eenmaal de realiteit. Dus dan sla je er niet op los.

2 mei 2019 om 06:11

Als je dat toch klote vindt, dan drink je geen 10 bier op een plek waar veel mensen zijn. Ik kom daar ook niet, omdat ik niet echt graag op drukke plekken kom. Moet ik daar dan toch maar heen gaan en iedereen gaan slaan die me in de weg staat, omdat ik het vervelend vind dat er veel mensen zijn?

1 mei 2019 om 20:52

Dit komt zeker niet raar over. Als je helemaal in beeld komt na het slaan van een verslaggever.

Ik vond nog wel een mooi stukje dat ze het erover hadden dat ze door hun verlofdagen heen zitten door het succes van ajax en de werkgevers niet mee willen werken aan meer dagen vrij. Zich dus ziek moeten melden en daarom niet in beeld willen komen. Was wel even een schok voor mij dat dit soort mensen dus gewoon werk hebben. Wat leven dit soort mensen toch in een andere wereld.

1 mei 2019 om 19:57

Als je al zo triest bent om je dan ziek te melden, gebruik dan je verstand en ga niet middenin Londen op straat bij groepen supporters staan, bij de camera's en journalisten. Maargoed, ik zeg het zelf al. Verstand..

1 mei 2019 om 20:03

Een troost: dat werk zullen ze niet lang meer hebben als de baas erachter komt dat zijn ziek gemelde werknemer zich staat de bevatten in Londen.

1 mei 2019 om 22:03

Zeer knap dat ze na 4maanden al door hun verlofdagen zijn. 2 Europese uitwedstrijden in het jaar 2019. Fulltime medewerker heeft recht op min 20dagen. Na ratio ong 2per maand.

Als dit de reactie van F-side is gelijk allemaal stadion verbod. Zij spreken toch voor allemaal. Nou mooi dan opzouten en echte supporters neerzetten in het vak, in plaats van die kansloze.

Gewoon kansloos die gasten joh. Op zulke evenementen/wedstrijden wordt het overspoelt door media. Dit weet je van tevoren. Als je dan toevallig een camera of iets dergelijks ziet, ga dan voor 10-15 min op een andere plek staan of gewoon ergens anders naar toe als je er niet op wilt komen. Zo moeilijk is dat niet. Wat er nu is gebeurd slaat natuurlijk nergena op. Die jongens verzieken het altijd voor Ajax of zorgen ervoor voornamelijk voor dat Ajax en haar supporters negatief in het nieuws voorkomen. Het lijkt er in ieder geval wel ook op dat mede-andere Ajax supporters deze groep ook meer dan zat wordt.

Als je je gewoon gedraagt hief je nergens bang voor te zijn. Maar de meesten zullen wel een stadionverbod hebben en daarom niet in beeld willen. Wordt tijd voor meldplicht in Nederland als je een stadionverbod hebt , mooi ergens in het land melden op het plaatselijke buro i.p.v. rond een stadion te hangen.

Man man, en alles lekker bagatelliseren! Als je weet dat de media op Ajax afkomt, en je wilt niet gefilmd worden, dan moet je met je porem lekker in NL blijven of weglopen bij de camera! Hopelijk ontslaan ze deze tokkie, mits hij werkt uiteraard...

2 mei 2019 om 06:15

Is toch heel makkelijk te pakken zulk volk? Als je weet dat ze voor die wedstrijd vrij hebben gevraagd en niet gekregen en zich vervolgens ziek melden, dan stuur je toch dezelfde middag de bedrijfsarts langs. Is ie er niet, kun je hem direct buiten flikkeren. Zo'n werknemer is het zonlicht ook niet waard.

Wat een ongekend tuig houdt daar op die F-Side toch. Hoeveel is er nog nodig om een keer dat hele vak schoon te vegen en die plaatsen te verdelen onder fatsoenlijke, welwillende supporter? De F-Side heeft al zoveel kansen gekregen maar toont zich iedere keer als men de fout ingaat allesbehalve berouwvol. Alleen al dit seizoen is het aantal incidenten al niet meer op een hand te tellen. Opdoeken die handel. Misschien lullig van de goedwillende F-Sider, maar aan de andere kant: ook die weet dondersgoed wat voor club dit is en ze willen er desondanks maar al te graag bij horen.

Slaan is natuurlijk nooit een optie. Ik wil niet zeggen dat ik de reactie van deze supporter begrijp, maar in een tijd waarin een club vanwege 'privacy redenen' niet eens mag vertellen wat voor een blessure een speler heeft is het natuurlijk wel van de zotte dat een medium als De Telegraaf zomaar leuk live mag gaan met camerabeelden tussen de feestende supporters. Je zal daar maar staan en herkend worden door een leidinggevende terwijl je jezelf ziek hebt gemeld oid, kan je fluiten naar je baan. Nogmaals is agressie nooit de oplossing, maar een medium moet ook niet ongevraagd live gaan in een dergelijke menigte.

1 mei 2019 om 19:50

Als jij jezelf ziek meldt voor je baan, maar daarna in een openbare ruimte gaat lopen feesten... Tja dan neem je wat mij betreft dat risico volledig zelf. Kun je met je vinger naar een ander wijzen, maar wijzen er nog altijd drie naar jezelf.

1 mei 2019 om 19:51

Lees nou eens terug wat je schrijft man, Je zal daar maar staan en herkend worden door een leidinggevende terwijl je jezelf ziek hebt gemeld oid, kan je fluiten naar je baan., dus je doet iets wat niet kan jezelf ziekmelden terwijl je niet ziek bent, vervolgens ga ook nog eens het land uit, terwijl je jezelf hebt ziekgemeld. Maar dan ook ga je je nog eens kansloos gedragen, met het risco dat je ergens herkend wordt wat dan weer gevolgen kan hebben voor je baan of wat dan ook, maar dit alles is de schuld van de filmende journalist!!??? Serieus??? Werkt het wel daarboven ???

1 mei 2019 om 19:52

Hoezo is dat van de zotte? Je mag in het openbaar iedereen filmen. Je kan ook gewoon een grote jongen zijn en een dag vrij nemen van je werk in plaats van te liegen naar je werkgever. Over respect gesproken.... En dan janken als je ontslagen word op een gegeven moment.

Ziek melden.... A: alsof je werkgever het niet weet dat je daar bent terwijl je "ziek" bent, uiteindelijk hoort die dat toch wel. B: Je bent verdomme toch geen kleuter van 12 die onder een schooldag uit probeerd te komen. Man man man, triest volk.

Kleuters zijn het maargoed weten we al langer.

1 mei 2019 om 19:52

Als de Telegraaf nou mensen in beeld neemt en vervolgens de persoonlijke gegevens, allergiën en ziektes in beeld brengt heb je een punt. In dit geval filmen zij in de openbare ruimte en mag dat gewoon.

En ja, je zal er maar staan en je ziek gemeld hebben zeg, stel je voor. Dat is dan echt de schuld van de cameraman dat je je baan verliest.

1 mei 2019 om 20:09

"Je zal daar maar staan en herkend worden door een leidinggevende terwijl je jezelf ziek hebt gemeld oid, kan je fluiten naar je baan."

Zoiets is heel simpel te voorkomen: gewoon gaan werken als je je verlofdagen al hebt opgenomen en de baas even niet met de hand over zijn hart kan strijken. Dat is je verplichting als werknemer. Het is misschien vervelend dat je in zo'n geval niet je club kan gaan aanmoedigen in Londen, maar een kleuter leert al dat je in het leven niet altijd alles maar kan krijgen zoals je het wil.

Jezelf ziekmelden omdat je in Londen een potje voetbal en meerdere potjes bier wil zien, en daarmee je collega's opzadelen met jouw probleem, is te gek voor woorden. Een volwassen vent met een volwassen baan dient ook om te kunnen gaan met volwassen verantwoordelijkheden. Die mensen hoef je echt niet te behoeden voor mogelijk negatieve gevolgen van hun egoïsme en onvolwassenheid.

2 mei 2019 om 06:17

Rafael89, ik hoop niet dat een collega van je dit leest. Een collega van mij die dit flikt, die mag van mij direct ontslagen worden. Daar ga ik zelf wel achteraan als ik er achter kom.

De F-side maakt zich lekker geliefd zo. Altijd problemen in uitwedstrijden Europees gezien en ook vaak dit soort incidenten. Gelukkig is dit maar een heel klein deel van de grote Ajax aanhang. Bij elke club lopen er idioten rond. Dus journalisten mogen hun werk niet uitvoeren omdat zij zich ziek melden?? Omgekeerde wereld zeg.

Wat een niveau! Afschaffen die bende! Snap dat het slechts uitzonderingen zijn maar dat is dan maar jammer voor de rest. Ga maar tussen het andere publiek staan

Wat een idioten zitten er tussen de supporters😂 dat sensatie tv vervelend is prima maar dit slaat echt alles. Als iedereen zo doet dan kan men gewoon geen verslag meer doen waar dan ook.
Wordt zo moe van dit soort randebielen bij de clubs. Last die mensen gewoon alles filmen rondom de wedstrijden.

Je hebt domme mensen, je hebt achterlijke mensen, je hebt rasmongolen en je hebt dit soort vervuiling op de aardbol rondlopen. Opdoeken heel dat gebeuren, nergens goed voor. Altijd problemen mee. Ze vinden zichzelf heel wat, maar het zijn de meest miezerige en zielige mensen op deze aardbol. Je mag ze ook eigenlijk geen fans noemen, want die benadelen hun club niet zo.

Er zijn gewoon plaatsen waar je als journalist moet weten wat de gedragscode is. Ga maar eens ongevraagd lopen filmen op de Wallen, ook daar zijn mensen die er grote moeite mee hebben om te worden geconfronteerd met een camera. De gevangenis is ook zo een plek. Dat er tussen de supporters ook dit soort mensen zitten die er een hekel aan hebben, is bij de meeste mensen wel bekend. Dat heeft niks met de club te maken. De reden voor dit gedrag begrijpen de meeste mensen ook wel. Om nu opeens allemaal heel verontwaardigd te doen begrijp ik voor geen meter. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ongevraagd supporters te filmen. Je kunt beter eerst ff vragen of het OK is. Dat kan je een hoop ellende besparen.

1 mei 2019 om 21:13

Gedragscode is dat hij mag filmen waar hij wil in een openbare ruimte. Blijf het apart vinden dat je de situatie omdraait.

2 mei 2019 om 06:21

Dus je moet even duizend individuele supporters gaan vragen of het ok is als ze gefilmd worden. Rare gedragscode heb je, vrij logisch ook.

Om je kapot te schamen. Die mensen zijn echt totaal van het padje. In welke realiteit is dit in Godsnaam acceptabel? Anders neem je een dagje vrij, dan hoef je geen onschuldige mensen te verbouwen die wel gewoon hun werk staan te doen. Wat een idioot statement van die F-side.

De tandjes, die F-Side krijgt het nog bijna voor elkaar de glans eraf te halen van de fantastische campagne van Ajax tot nu toe. Eerst lag het aan Halsema, toen lag het aan de keeper van Emmen die ooit voor Feyenoord was, en nu ligt het weer allemaal aan de boze media en de Telegraaf. Grow up and get a life en vind jezelf niet zo belangrijk.

Die F-Siders zijn werkelijk een stelletje klapharken. Je begeeft je in een openbare ruimte. Die journalisten hebben alle recht om te filmen. Dat doen jullie droeftoeters met jullie mobieltjes zelf ook. Met andere woorden: klep dicht en handjes thuis houden. Je blijft met je tengels van andere mensen af.

Die journalist staat rondom gezinnen met kinderen. Die gozer was niet eens in beeld tot dat hij ze zelf opzoekt.
Snap dat niet iedereen op een journalist met camera zit te wachten maar die gozer word niet eens lastig gevallen.
Als je dan toch vol op in beeld bent omdat je het zelf opzoekt, lach dan even naar de mensen thuis ipv dit!

Nu val je juist op om iemand van de media te slaan. Als je niet met je porem op beeld wilt komen dan kan je beter de cameraploeg ontwijken dan hem op zijn gezicht slaan.

Nu heb je alle aandacht gekregen. Echt een domme actie.

Ik zag op facebook een post over de telegraaf verslaggever die geslagen werd.. Hoeveel mensen het daar een geweldige actie vonden en het belachelijk vinden dat er aandacht aan besteed wordt.. Wat een stel zwakzinnige bij elkaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren