Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Jong blij met salarisvoorstel en hakt binnenkort knoop door’

Laatste update:

Barcelona staat er goed op bij Frenkie de Jong, zo meldt Mundo Deportivo maandag. De Catalaanse grootmacht heeft de middenvelder van Ajax een voorstel gedaan en de Ajacied is tevreden met de aanbieding, zo klinkt het. In de kerstvakantie gaat de Oranje-international naar verluidt de knoop doorhakken aangaande zijn toekomstplannen vanaf de zomer van 2019.

Volgens de Spaanse krant hebben de clubleiding van Barcelona en zaakwaarnemer Ali Dursun 13 december met elkaar gesproken over een eventueel dienstverband in Catalonië. Barcelona deed destijds een salarisvoorstel dat De Jong zou bekoren. De gesprekken die daarna volgden verlopen naar verluidt goed, waardoor Barcelona de hoop koestert dat het De Jong kan inlijven.

Dursun en De Jong gaven eerder al aan dat men gaat nadenken over de aanbiedingen die binnenstromen en Mundo Deportivo meldt dat de middenvelder in de kerstvakantie een definitieve beslissing neemt, zodat hij in de tweede seizoenshelft zich volledig kan focussen op presteren met Ajax. Naast Barcelona azen ook onder meer Bayern München en Manchester City op De Jong.

Ook Paris Saint-Germain loert op de creatieve middenvelder en De Telegraaf meldde eerder dat de middenvelder waarschijnlijk naar de Franse hoofdstad gaat verkassen. Na L’Équipe meldt Mediapart maandag echter ook dat PSG eerst een of twee spelers moet verkopen om voldoende financiële slagkracht te hebben én om te voldoen aan de Financial Fair-Play-regels.

Ajax zou volgens Mundo Deportivo De Jong en zijn entourage momenteel alle ruimte gunnen om te praten met geïnteresseerde partijen. De Amsterdammers verlangen circa zeventig miljoen euro voor De Jong. Bij Barcelona zou er nu optimisme heersen dat de 21-jarige spelverdeler naar de LaLiga-club vertrekt. De Jong ligt momenteel nog tot medio 2022 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong ooit voor Barcelona gaat voetballen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barcelona staat er wel om bekend om prima salarissen te betalen. Ben benieuwd wat Barcelona dan uiteindelijk voor Frenkie gaat betalen. De tekst spreekt van zeventig miljoen wat een mooi bedrag zou zijn. Daarnaast is Barcelona ook niet te misselijk om veel te betalen dus ook mogelijk.

Ben wel benieuwd of Frenkie daar zoveel gaat spelen gezien de status van Busquets en Rakitic.

24 december 2018 om 12:00

Prima salarissen? Barcelona betaald samen met Real veruit de hoogste salarissen. De misconceptie dat de PL het beste betaald is dan ook compleet achterhaald.

24 december 2018 om 12:28

Ik heb het even opgezocht (want eerlijk gezegd twijfelde ik of het klopt wat je zegt) maar inderdaad, Barcelona en Real geven het meeste uit aan salaris. Als je echter naar het gemiddelde gaat kijken per competitie staat Engeland dik bovenaan. Oftewel in Engeland geven alle clubs veel uit. Terwijl het in Spanje vooral Barça en Real zijn die het gemiddelde opkrikken.

24 december 2018 om 12:28

Business insider had wel een leuk lijstje. De 25 best betaalde sportteams (gemiddeld salaris per speler). Slechts 5 voetbalteams in de hele lijst. Man city op nummer 24, Man United op nummer 23, Real Madrid op 9, PSG op 5 en Barca op 4

24 december 2018 om 12:33

Maar binnen de selectie van zowel barca als real zijn het dan weer een aantal spelers die die gemiddeldes opkrikken. De verdelingen daar liggen nogal scheef. Maar als de jong naar een salaris zou gaan vergelijkbaar met Dembele dan heeft hij niet veel te klagen.

24 december 2018 om 12:36

Maar dat geldt toch voor ieder team? In ieder team zijn er wel een aantal grootverdieners. Een Mazroui verdient ook veel minder dan een Tadic

24 december 2018 om 12:52

Maar daarom zeggen de gemiddelde salarissen in die teams niet zoveel.

24 december 2018 om 13:39

Klopt niet helemaal. Van de 25 zijn er 8 voetbalteams en daarnaast staan Barca en Real gewoon op de 1e en 2e plaats.

24 december 2018 om 14:21

Dat komt door de verdeling van tv gelden, die in Spanje topgericht is en in Engeland meer gelijk verdeeld

24 december 2018 om 15:52

@mrvp, scherp, je hebt gelijk. ik wist niet dat ze inmiddels nieuwe lijst klaar hadden. Ik had idd de cijfers van een jaar geleden, barca heeft idd een grote stap gemaakt zie ik.

26 december 2018 om 05:56

Barca heeft messi die al dik 40 miljoen verdient, Suarez die 25 miljoen verdient en zo nog 2 spelers. Dus het is niet gek dat zij de hoogste salarissen hebben. Real Madrid idem ditto. Dat zal je in England niet hebben waar 15 miljoen de gemiddelde topsalaris is en de gemiddelde spelers tussen de 7 en de 10 miljoen zitten en de opvullers er onder. In England zal je waarschijnlijk nooit een speler hebben die 40 miljoen netto zou verdienen aan salaris. Daar zijn de salarissen eerlijker verdeeld.

24 december 2018 om 12:57

Eerlijk is eerlijk, ik ben een groot fan van Frenkie maar Barca heeft hem niet nodig. Met Arthur en Alena hebben ze al twee spelers die hetzelfde type als Frenkie zijn. Arthur vind ik beter dan Frenkie en Alena gelijkwaardig (wel met voordeel dat hij eigen jeugd is). Daarnaast wil Barca ook nog Rabiot halen en dan heb je nog Rakitic en Busquets.

Barca moet zich naar mijn mening vooral richten op De Ligt en een vervanger/concurrent voor Suarez.

24 december 2018 om 14:48

Appie34nouri

als ik jou was zou ik dit bij barca eens vertellen,ik zou dan wel even oppassen dat ik dan heelhuids het land uitkom

24 december 2018 om 15:01

Mochten ze Andre Gomes verkopen voor ca 40 miljoen aan Everton zouden ze 'nog' maar 30 miljoen extra hoeven te betalen om de Jong aan te trekken. Dat is een bedrag dat Barcelona wel kan missen voor een versterking. Persoonlijk denk ik dat hij er goed aan doet om iig niet naar PSG te gaan. Het is geen club waar je makkelijk weg komt na een paar jaar ook wanneer clubs gigantisch veel voor je over hebben. Barcelona daar in tegen is gelijk de creme de la creme van de topclubs samen met Real Madrid, Juventus en minder mate Manchester United nu.

24 december 2018 om 15:29

Barcelona heeft enkele weken geleden al aangegeven dat ze 35miljoen over hebben voor Frenkie de Jong. Ze verwachtten dat dat genoeg is gezien de goede relatie met Overmars en Ajax en de voorkeur van Frenkie. Ze zijn daar de weg kwijt, typisch Catalaans voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. We zullen zien hoeveel miljoentjes ze extra over hebben.

24 december 2018 om 23:58

Kan het me bijna niet voorstellen maar mocht het waar zijn, zijn ze inderdaad helemaal de weg kwijt daar. Frenkie zie ik niet voor minder dan 60 miljoen vertrekken bij Ajax, ook niet naar FC Barcelona.

24 december 2018 om 19:14

dat spelen is bij de onderhandelingen aan de orde geweest

Ik hoop niet dat Barcelona 70 miljoen gaat verspillen aan een speler die ze niet nodig hebben. Hij is niet goed genoeg voor Barcelona. Hij loopt teveel met de bal in plaats van snelle passing.

24 december 2018 om 12:15

Hij loopt teveel met de bal. Zei je dat over iniesta en xavi ook. Want zo'n type speler is het hoor. Een die loopt met de bal en dribbels maakt.

24 december 2018 om 12:20

@psverke
Xavi liep bijna niet met de bal.
Iniesta dribbelt en combineert en beweegt door. Bij Frenkie de Jong is er geen voortzetting in de passing.
Alles draait uiteindelijk om de passing. Want geen van die spelers brengt de bal in de dribbel naar Messi. De dribbel is bedoeld om in een positie te komen waar de beste pass kan worden gegeven.

24 december 2018 om 12:39

@Psverke, je kan bombanera niet serieus nemen als het om Ajax gaat. In tegenstelling tot veel andere weldenkende PSV-supporters kan er bij hem geen positief woord eruit over Ajax.

24 december 2018 om 12:41

OT: ik hoop dat Frenkie nog een jaar bij Ajax blijft. Volgens mij zou dat hem goed doen omdat hij itt De Ligt nog niet uitgeleerd is. Aan de andere kant: een club die 70 miljoen voor hem betaalt, zal hem niet op de bank zetten.

24 december 2018 om 13:07

Op zich zegt hij niets vreemds. Frenkie loopt inderdaad teveel met de bal. Aan de andere kant zal dat met betere middenvelders om hem heen zoals bij Barcelona vanzelf wel veranderen.

24 december 2018 om 13:43

Sorry maar als je zegt dat Frenkie te veel met de bal loopt snap je voetbal niet.
In de jeugd zeggen ze dat je te veel met de bal loopt en je moet de bal niet gaan brengen. Frenkie dribbelt echter het middenveld in om dan te passen. Dat is iets heel anders en zeer functioneel. De enige reden dat je het weinig ziet iis omdat niemand het kan zonder veel balverlies te lijden. Daarom is Frenkie zo goed. En daarom vinden andere topspelers hem zo goed. En daarom is Ajax zo moeilijk vast te zetten

24 december 2018 om 15:50

Grappige kerel zeg, hij loopt te veel met de bal zegt 'ie... Frenkie zorgt met dat lopen juist voor een vlotte voortzetting van verdediging naar aanval en meestal creëert 'ie ook nog een overtalsituatie... Maargoed, jij weet het natuurlijk beter dan Barcelona, PSG, Man City, Bayern München en de rest van de voetbalwereld.

24 december 2018 om 12:39

Je blijft je standpunt in ieder geval wel goed volhouden bombanera, moet altijd toch een beetje lachen als ik je reacties lees, hulde daarvoor. Maar het feit dat hij nu bij werkelijk alle topclubs serieus genoemd wordt zegt je ook niks? Of dat clubs bereidt zijn een bizar bedrag neer te leggen? Clubs als Psg, Barca, Man City zullen er wel niks van begrijpen en 70 miljoen betalen voor een speler die volgens jou alleen maar met de bal loopt en niks toevoegt. Een 21 jarige speler die in zijn eentje Oranje beter laat functioneren. Je moet hem toch echt maar eens beter in de gaten gaan houden en je gaat echt zien hoe slim hij speelt en waarom die clubs hem zo graag willen hebben.

24 december 2018 om 12:42

Koeman zegt zelf dat Frenkie de missende schakel is die Oranje al die tijd nodig had.

24 december 2018 om 15:02

@ajaxchamps
Waarom zijn jullie zo gevoelig voor een afwijkende mening over Ajax?
Mensen die zeggen dat ik alleen negatief over Ajax spelers ben die liegen. Lees mijn berichten over bijv Ziyech en Dolberg.
Zeker ook niet mijn berichten over van Bommel gelezen?

Frenkie de Jong is geen combinatiespeler. Hij neemt standaard de bal aan en begint te lopen en te zoeken naar de pass om de bal vervolgens weer breed te spelen. Ik vermoed dat zijn brein niet snel genoeg verwerkt. Hij mist inzicht om in 1 keer door te spelen of aan te nemen en 1 keer door te spelen.
Dat er heel veel clubs in hem geinteresseerd zijn, zegt mij niet zoveel. Clubs zijn zovaak geinteressseerd in spelers die later een flop blijken te zijn.
Frenkie de Jong is ye voorspelbaar.
Ik ga eerlijk zijn sterke en zwakke punten noemen.
Sterke punten zijn balcontrole, dribbelen, draaicircel, zichzelf vrij spelen.
Zwakke punten zijn: zijn passing, zijn schot, zijn spel en bewegen zonder bal (beweegt zelden door).

Die sterke punten die hij bezit moeten opgevolgd worden door passing en een snelle oplossing anders blijf je inefficiënt.
Wat heb je aan een dribbel als je de bal vervolgens speelt naar de man waar je de bal naar brengt. Dat is zo voorspelbaar en zo makkelijk te verdedigen.

24 december 2018 om 15:34

Misschien is het omdat hij als enige ter wereld als DM dribbelen linies overslaat en de organisatie vd tegenstander ontwricht? Jouw visie op voetbal is slechter als die van mijn moeder. Ongelooflijk hoe blind kan je zijn.

24 december 2018 om 15:35

Helemaal mee eens, als de Jong niet verder ontwikkeld, zie ik hem de volgende tikkie-breed-Maduro worden. Hij heeft veel kwaliteiten, maar is dit jaar misschien 4-6 werkelijk getest en daar is hij bij Bayern en paar andere CL wedstrijden niet echt positief opgevallen. Als je dit vergelijkt met De Ligt, is er meer een constante lijn omhoog. Kijk voor een keer naar ESPN+ of andere media een wedstrijd van Ajax, erg interessant om niet-Nederlands getinte meningen te horen over beiden

24 december 2018 om 15:52

@Sevilla
Dit klinkt misschien heel erg arrogant wat ik ga zeggen maar het is niet zo bedoeld. Maar meer dan 90% van voetballers en voetballiefhebbers heeft geen verstand van voetbal.
Daarom krijgen internationale topscouts de opdracht om niet te scouten op emotie.
Bij Frenkie de Jong is de aanname gebaseerd op emotie en gunfactor dat het een goede voetballer is. Wanneer hij iets doet wat niet goed is dan wordt het kloppend gemaakt en er wordt een kwaliteit van gemaakt. De criteria worden naar de speler aangepast. Met zo'n instelling scout je altijd de verkeerde spelers.
Je hebt gelijk dat je met een dribbel naar een andere linie spelers uit hun zone trekt en dwingt om uit te stappen. Maar dan moet je op tijd timen om de bal te passen en doorbewegen.
Dit doet de Jong niet. Na een dribbel volgt altijd een passing tenzij je Messi bent en tot aan de keeper kan dribbelen. Je ontkomt dus niet aan passing ook als dribbaar. De passing en doorbewegen bepaalt of je dribbel efficient is. Frenkie de Jong voetbalt inefficient.

24 december 2018 om 15:57

@maverick
Niemand kijkt kritisch naar hem want hij is heilig verklaard. Als je te emotioneel bij een speler bent betrokken dan kan je nooit objectief zijn.
Ik mag hem van alle voetballers het meest. Hij is niet nep maar oprecht en hij is gewoon een goede sociale gozer. Er valt niets op hem aan te merken als persoon en daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Hij voetbalt echter heel inefficiënt. Men durft niet kritisch te kijken. Men moet de vraag stellen waarom Ziyech binnen 2 seconde een oplossing heeft en waarom Frenkie de Jong na 6 seconde dribbelen de oplossing nog steeds niet gezien heeft.
Daar moet men een antwoord op durven te geven zonder dingen te gaan verzinnen om het kloppend te maken zodat Frenkie de Jong er niet slecht vanaf komt.
Frenkie de Jong heeft een enorme en terechte gunfactor.
Dit bepaalt mede hoe men iemand benadert. Ik heb daar maling aan. Mijn brein irriteert zich als ik hem zo moeilijk zie voetballen. Zo beoordeel ik hem ook. Hij moet zich echt gaaj ontwikkelen anders blijft hij de eeuwige voetballer die de ballen brengt en niets verassends doet.

24 december 2018 om 16:00

@bombanera99, en jij hoort overduidelijk bij die 90 procent, want al jouw posts over FdJ (en Ajax in het algemeen)gaan nergens over. Je zegt het zelf al: hij irriteert je en daardoor ben je niet objectief. Ik zeg: Ajax irriteert je en daarom ben je nooit objectief aangaande Ajax.

FdJ maakt inderdaad nog veel fouten, maar hij doet nog veel meer goed. Hij is nog lang niet klaar met zijn ontwikkeling en ik verheug me al op de nog completere speler die hij al is.

Overigens ziet hij de oplossing veel sneller dan Ziyech; Ziyech heeft geen idee wat er om hem heen gebeurt, iets wat Frenkie wel ziet. Die zit bewust de hele tijd om zich heen te kijken, wat Ziyech nooit doet.

24 december 2018 om 21:38

Bombanera99

Je hebt grotendeels gelijk hoor. Alleen vergeet je factor "Potentie" die clubs zien nu ook wel dat die af en toe te traag handelt hoor, alleen als je dat eruit kan halen, dan heb je een beest van een speler. Daarom zie ik hem nog niet als TOP TOP talent als bijv. een Arthur die nu al bewezen heeft dat die dat wel heeft, minder het dribbel gehalte maar meer het passing/inzicht gehalte.

Maar je hebt een zeer goede kijk erop, alleen probeer je voor te stellen als die wel sneller leert handelen wat er dan kan ontstaan.

24 december 2018 om 22:56

@Shan09
Zo heb ik ook heel lang naar hem gekeken. Ik begreep nooit waarom hij eerst bij Jong Ajax zolang moest spelen voordat hij een kans in het eerste kreeg.
Nu begrijp ik waarom dat was.
Iedereen die naar Frenkie de Jong kijkt, raakt 'verliefd' op zijn controle en lef. In de scouting waarschuwt men hiervoor om niet 'verliefd' te raken en niet emotioneel te gaan scouten.
Omdat hij zo jong was, hoop je dat hij zich gaat ontwikkelen. Ik zie die ontwikkeling nog steeds niet. Ik heb hem ook lang bekeken met het idee 'stel dat hij dat ontwikkelt'.
Nu ben ik ervan overtuigd dat hij het niet ziet en inzicht in de passing mist. Ik heb hem nu al een hele tijd gevolgd.
Tijdens een dribbel zijn er zoveel momenten van afspelen die hik telkens niet ziet.
Je kan als club geen investering doen om 70 miljoen te investeren op iets waarvan je hoopt dat het nog komt en waarvoor geen aanknopingspunten zijn.

24 december 2018 om 12:59

Bij Barcelona hoeft hij ook minder te lopen aangezien ieder daar beter vrij loopt.

24 december 2018 om 15:57

De voornaaste reden is dat tegenstanders gewoon geen druk durven te zetten tegen Barca. Als een tegenstander zich terugtrekt, dan hoeft het de passlijnen er niet uit te halen, dus dan wordt de opbouw vanachter uit ineens een stuk makkelijker.

24 december 2018 om 13:08

Ooit over nagedacht waarom hij loopt met de bal?

24 december 2018 om 13:22

Nee niet meer dan 50, waar Ajax niet akkoord mee gaat, waardoor er een soap kan ontstaan

24 december 2018 om 13:50

Er zitten ook voordelen aan, dat lopen met de bal. Moet ik je die uitleggen?

24 december 2018 om 14:03

Messi loopt ook veel met de bal. Moeten ze ook maar snel weg doen denk ik.
De jong is nog jong en als hij verder groeit kan hij juist met zijn acties een hele goeie toevoeging zijn voor Barça. Door zijn loop acties moet de tegenstander keuzes gaan maken wat voordeel oplevert voor zijn medespelers. Je moet niet puur naar hem kijken maar naar wat er gebeurt door zijn acties op het veld. Tegenstanders en medespelers.

24 december 2018 om 15:08

@sjoerd
Dat zijn allemaal excuusjes. Een nummer 6 hoort het spel zo snel mogelijk te verleggen of te verplaatsen. De snelste en meest efficiënte manier is passing. Daarom zijn alle topspelers die op 6 spelen passers en geen dribbelaars.
Als de dribbel efficiënt was op deze positie dan hadden internationale toptrainers wel voor een goede dribbelaar gekozen die de ballen van de ene linie naar de andere linie brengt.
Weet je wat het probleem is. Frenkie de Jong is voor velen een wiskundige formule die kloppend gemaakt moet worden. Wat een nadeel is daar moet een voordeel van gemaakt worden. Mensen zijn niet eerlijk en gaan andere criteria gebruiken voor Frenkie de Jong.
Als je elke willekeurige topvoetballer vraagt wat de vereisten zijn voor de nummer 6 dan zal niemand zeggen "je moet goed kunnen dribbelen".

24 december 2018 om 15:24

Volgens mij gooi jij wat posities door elkaar. Schone staat er ook nog en ooit werd hetzelfde gezegd over Ericsson. ook zo'n speler. Iniesta loopt ook en geeft veel korte pasjes. Toch vond niemand die niet goed genoeg.

24 december 2018 om 23:00

Eriksen is een passer en geen dribbelaar. Hij kan wel een mannetje uitspelen als het nodig is maar zijn passing is zoveel beter dan Frenkie de Jong.
Bij Eriksen twijfelde men aan zijn drive en instelling. Volgens mij twijfelde niemand bij hem aan zijn inzicht en passing.
Eriksen loopt niet met de bal als dat niet nodig is.

24 december 2018 om 15:49

Hij loopt alleen wanneer hij een linie over kan slaan en daarmee met een kleine versnelling meerdere spelers passeert. Dat is dus briljant en een extra wapen dat Barca prima kan gebruiken. Als die bal diep kan, gaat die diep, zoals gisteren bij de 0-1 van Dolberg. Van jou mag lopen dus niet, maar dat is omdat je er voor kiest je ogen te willen sluiten wanneer een linie overslaan door te lopen de beste oplossing is. Dit heb ik je al een keer uitgelegd, maar blijkbaar voor de kat zijn viool.

Als het aan mij ligt gaat Frenkie nergens heen en blijft hij bij Ajax lopen, lopen en nog eens lopen(met de bal).

Ene Lionel Messi doet overigens niets anders dan lopen met de bal

Ik vind Frenkie nog niet klaar voor de stap naar het buitenland.
In de beste wedstrijden van Ajax deed hij dit jaar ook niet mee en mist nog overzicht in mijn ogen.
Een groot talent maar nog een talent. Met 70 miljoen ben ik als Ajacied zeker tevreden en denk ik dat we meer dan een prima vervanger voor Frenkie kunnen halen.

24 december 2018 om 12:33

Ik denk het ook niet, maar ik accepteer dat er bij grote clubs als Barcelona mensen met meer voetbalinzicht dan ik op de technische stoelen zitten.

24 december 2018 om 13:08

Toch hebben die daar meer dan genoeg aankopen gedaan waarvan wij hier vooraf al zeiden dat die nooit bij Barca zouden slagen..

24 december 2018 om 15:41

Hahahhaha, really? Misschien is dat omdat alle spelers hier wel door een aantal worden afgefakkeld. Zo kan ik het ook, is altijd wel iemand die vooraf zei dat iemand gaat mislukken..

Barcelona betaalde geloof ik al 120 miljoen voor de talentvolle maar mentaal zwakke Dembele.

24 december 2018 om 12:21

Mentaal zwak vind ik Dembele allerminst. Integendeel zelfs want na de bakken kritiek die hij over zich kreeg heeft hij zich niet laten kennen en keihard zijn voeten laten spreken. Resultaat is dat Valverde nu niet om hem heen kan en hij afgelopen weekend het veld verliet met een luid applaus van het publiek.

24 december 2018 om 12:31

Dembele is voornamelijk ondisciplineerd maar mentaal is er niks mis met hem. Weet alsnog prima te presteren hoeveel kranten en media hem ook afkraken.

24 december 2018 om 13:43

Toch bestaat er een verband tussen beide. Dat hij ongedisciplineerd is mag wel duidelijk zijn en dat discipline belangrijk is om jezelf optimaal te ontwikkelen lijkt me ook logisch. Zou toch jammer zijn als hij hierdoor niet het maximale uit zichzelf weet te halen zoals een Ronaldo dat wel doet.

Frankie de Jong, een goede speler met veel talent maar weet wel zeker dat hij het niveau van Barca etc nog niet voluit aan kan, en ik vind het ook wat vaag dat ze voor een speler met potentie 70 miljoen gaan betalen. Een bedrag van 35 miljoen max ken ik enigszins in komen maar 70...
Zoals ik hierboven als zei, het is een goede speler met veel potentie maar geloof niet dat hij al in de basis kan staan.

24 december 2018 om 12:24

Als Barca 35 mio biedt maken ze toch geen schijn van kans. De aller grootste club ter wereld willen hem en zijn bereid een godsvermogen voor hem te betalen. Ik vermoed dat zij, net als ik, wel het idee hebben dat hij er direct zal staan.

(nog)niet goed genoeg voor Barca en betwijfel ook een beetje of hij dat ooit gaat worden.
Als hij verstandig is blijft hij nog een jaar of 2 bij Ajax hij heeft nog genoeg te leren,eerst maar eens zorgen dat hij een groter meneer is bij deze club.

Dus De Jong en Rabiot erbij op het middenveld. De Ligt heb je ook nodig en eigenlijk ook nog een vervanger voor Suarez (31) en Munir (wil niet verlengen dus die zou je in januari nog moeten verkopen). 4 toptransfers in waarvan 2 middenvelders. Dan moeten Denis, Rafinha, Samper en ook Alena zowiezo vertrekken. Je hebt nog Busquets, Raki, Arthur, Vidal + Coutinho eventueel en Riqui Puig. Misschien ook Raki en/of Vidal laten gaan als zowel De Jong als Rabiot tekenen?

24 december 2018 om 12:32

Dat zijn wel de prioriteiten van Barca. Munir blijft tot het einde vh seizoen en Barca zoekt een vervanger/concurrent voor Suarez. Barca zou Suarez moeten laten gaan want het is een aflopend verhaal en ik vind dat zijn vriendschap met Messi negatieve vormen aanneemt.

Voor achterin lijkt het mij duidelijk dat De Ligt erbij moet komen. Alba heeft een vervanger in de vorm van jeugdspeler Miranda. De enige die een backup/ opvolger nog moet hebben is Piqué. Hij speelt erg goed maar verdient meer rust.

Op het middenveld heeft Barca veel potentieel en kwaliteit. Echter zou ik doorpakken zoals jij eerder aangeeft. Spelers als Denis Suarez, Rafinha, Andre Gomes, Samper en Rakitic mogen van mij bij een goed bod vertrekken. Dit levert genoeg geld op en salarisruimte. De komst van Rabiot zou een godsgeschenk zijn want die komt transfervrij over. Echter zal hij daardoor wel een goed salaris gaan krijgen. Frenkie is een must want ik voorzie dat hij samen met Arthur en op termijn Riqui Puig het middenveld gaan vormen.

24 december 2018 om 12:33

Hoezo de Ligt nodig? Pique, Umtiti en Langlet zijn er nog toch.

24 december 2018 om 13:11

Pique steekt niet in zijn beste vorm, en zal niet heel lang meer op hoog niveau voetballen. Langlet is een prima verdediger maar niet het absolute topniveau waar je als Barca zijnde naar streeft. De Ligt is natuurlijk een erg goeie verdediger die nog kan groeien en jaren meekan.

25 december 2018 om 11:19

Pique is de enige rechtsbenige CV bij Barca en heeft dringend meer rustperiodes nodig. Umtiti heeft serieuze knieproblemen (zelfde blessure die Puyol liet stoppen) en Lenglet is een goede reserve.. De Ligt deze zomer als opvolger van Pique is broodnodig. Kunnen ze nog 1 of 2 seizoenen samen spelen

Hahaha er zijn mensen die zeggen:

Frenkie de Jong is niet goed genoeg!

??? Serieus jongens??? Ik volg Ajax al tientallen jaren en Frenkie de Jong is 1 van de grootste talenten die ik in eeb Ajax shirt heb gezien!!

Speler van Werelklasse!!!

Kijk dan wat Mbappe over hem zegt...

En dan gaan ze hier beweren dat hij niet goed genoeg is! Is dat haat ofzo???

Barca, Real, City passen perfect bij Frenkie.

80 - 100 miljoen.

24 december 2018 om 12:45

Jep als je hem niet als god vereert is het meteen haat. Iedereen kan zien dat De Jong een fantastisch talent is, maar de stap van Ajax naar Barcelona is gigantisch. Hij is bijvoorbeeld bij lange na nog niet zo goed als Sneijder was toen hij vertrok. Of zo belangrijk als Suarez of Huntelaar. Ik denk dat hij het niveau wel kan halen, maar op dit moment nog niet. Daarnaast vraag ik me af waarom je Real Madrid in het rijtje Barcelona/city zet. De Jong kan fantastisch mee in een voetballende ploeg, een ploeg als Madrid dat wat meer op uitbraken focust is een totale mismatch met De Jong (net zoals Frenkie niet bij PSV zou passen vanwege het spel).

24 december 2018 om 13:11

Oneens. Frenkie zou prima bij Madrid als een soort Redondo kunnen spelen. Maar idd is hij daar nu nog niet goed genoeg voor.

24 december 2018 om 13:15

Hoezo is de stap gigantisch?

Hij laat het toch ook zien in de CL, Nations leauge.

De Jong gaat ook bij de volgende club waar hij heen gaat binnen no time basisspeler worden. Let maar op.

24 december 2018 om 14:43

@ yamiown

Ik denk dat PSV Frenkie maar al te graag op het veld hadden staan de eerste helft tegen AZ. Want die zakt wel in om aan de bal te komen, en durft een actie te maken waardoor anderen vrij komen en je aan het voetballen komt.

24 december 2018 om 13:39

Dit inderdaad en met betere spelers om zich heen wordt hij nog alleen maar beter. Past ook perfect in het Spaanse voetbal.

24 december 2018 om 13:57

Haat heeft er niks mee te maken. Ook al haat je Ajax, niemand zal beweren dat De Jong niet goed is. Alleen is het wel een feit dat hij net komt kijken. Om nu al over bedragen van 70-80 te gaan praten is absurd. Je hebt nl nooit de garantie of hij het ook gaat waarmaken. Er zijnnin het verleden genoeg voorbeelden geweest dat een talent uiteindelijk werd vergeten omdat hij een te grote stap maakte

24 december 2018 om 14:16

Zo werkt de markt: alle topclubs willen hem hebben, dus gaat de prijs omhoog.

24 december 2018 om 15:13

1 van de grootste talenten ooit heb ik ook gehoord over Siem de Jong en over Klaassen. Die zouden ook klaar zijn geweest voor de absolute top door de zogenaamde kenners. En kijk nu...

24 december 2018 om 15:48

Ik kijk Ajax ook al (tientallen) jaren, en hij heeft zeker talent, de grootste vraag voor mij is dat de Jong pas hooguit max 2 jaar op hoog niveau dagelijks traint/wedstrijden speelt. Ik vraag mij af of hij genoeg talent en met name doorzettingsvermogen heeft om die stap te maken. Voorbeeld tijdens de wedstrijd tegen Roda zag ik hem niet goed spelen en vaak liet hij zijn koppie hangen. Goed voorbeeld was bal verlies waarbij oude rot Huntelaar een sprint moest maken om het balverlies weer om te draaien. De Ligt heeft meer winnaarsmentaliteit, niet dat De Jong dat niet zou hebben maar hij toont het minder.

24 december 2018 om 22:00

Denk je dat je genoeg uitroeptekens hebt gebruikt? Anders denken mensen misschien nog dat je FC Bijlmer of Frenkie de Jong haat!

Ik zie veel verhalen, dat hij niet goed genoeg zou zijn. Vooropgesteld, ik denk ook dat Frenkie alleen nog maar beter gaat worden door ervaring, maar zijn inzicht en spelopvatting maakt hem geknipt voor het spelletje van Barca. Iedereen met voetbalervaring op het hoogste niveau ziet het in hem zitten. Koeman noemt het de reden van omslag bij het Nederlands Elftal, maar vele profeten op deze site vinden hem niet goed genoeg voor het allerhoogste niveau. Ik ben dan toch eerder geneigd om de kenners te geloven en erop te vertrouwen wat ikzelf zie, ondanks dat ook ik geen professional ben. Maar in mijn ogen is dit een topper in wording.

24 december 2018 om 13:26

In mijn ogen ook. Zelfs als hij zich niet direct in de basis speelt, zal hij enorm veel opsteken op de training bij Barcelona. Dat zien we bij Cillessen ook. Die speelt alleen de bekerwedstrijden en laatste CL groepswedstrijd, maar heeft wel echt enorme stappen gemaakt in zijn ontwikkeling. Zo'n stappen dat hij onbetwiste eerste keeper van Oranje is en dat hij in de wedstrijden die hij speelt bij Barça vaak Man of the Match is. Ik zou niet weten waarom Frenkie met zijn talent en spelinzicht niet net zo'n grote stappen kan maken.

24 december 2018 om 15:59

Waar ik bang voor ben met jouw voorbeeld, met veldspelers is dat anders dan met keepers, die zijn minder afhankelijk van wedstrijd ritme. Ik denk dat de Jong doorzettingsvermogen mist om die route te belopen, als je dit voorbeeld zou gebruiken met De Ligt zou het een prima optie zijn.

Barcelona past prima bij de Jong. Premier league is veel zwaarder dan Laliga omdat er veel meer sterkere tegenstanders zijn met grotere begrotingen dan Laliga. Barcelona heeft het in Spanje gemakkelijker waardoor de Jong niet elke week tot het gaatje moet en zich dus beter kan aanpassen.

Hoe hij zich ontwikkeld heeft de laatste jaren gaat in mijn beleving gewoon door en over een jaar staat er naar mijn inziens een speler van wereld klasse. Zo ook met de Ligt

Leuk dat Barcelona een zakelijke voorstel heeft gedaan (wat ik niet geloof) maar er is nog een belangrijke partij en die betaald zijn salaris, Ajax de club waar hij onder contract staat.

Hoe komt het toch dat deze jongen zo gehypt wordt? Ik heb even zijn statistieken opgezocht, en hij heeft nog niet eens 25 volledige Eredivisiewedstrijden voor Ajax gespeeld. En zelfs daar zitten genoeg wedstrijden tussen waarin hij helemaal niet zo geweldig speelde.

24 december 2018 om 13:14

Hoe komt het toch dat er nog steeds mensen zijn die niet inzien hoe belangrijk hij is. Koeman zei pas nog dat Frenkie de schakel is die Oranje al die tijd nodig had.

24 december 2018 om 13:56

@kyle66, die uitspraak van Koeman lag iets genuanceerder dan jij het nu stelt. Hem werd de vraag gesteld of de komst van Frenkie een kantelmoment is geweest voor Oranje. Hij gaf volgens mij een antwoord waarin hij stelde dat er altijd in een seizoen iets kan gebeuren waardoor de manier van spelen verandert.

24 december 2018 om 14:18

Nee, hij heeft het letterlijk zo gezegd. En als je verstand van voetbal hebt, heb je het ook met eigen ogen kunnen zien. Op het moment dat Frenkie erin kwam, ging het elftal beter spelen. Wijnaldum die zo lang werd verguisd vanwege zijn spel, ging opeens veel beter spelen en dat gold voor meer spelers. Zelfs de spelers van Oranje zeggen het.

24 december 2018 om 14:44

Ik heb net het interview opgezocht. Koeman zegt dat Frenkie hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste reden is waarom Oranje nu goed speelt en hij voegde daaraan toe: "ik kan soms niet geloven wat ik zie als hij speelt".

24 december 2018 om 14:56

Oh oke, dan refereren we allebei naar een ander interview. Ondanks dat begrijp ik het wel als mensen hem gehyped vinden. Het talent is onmiskenbaar aanwezig, maar hij is lang niet zo bepalend of belangrijk als wat je op basis van het talent wat hem wordt toegedicht zou mogen verwachten (wedstrijd tegen Roda was typerend). Vooral de laatste weken voor de winterstop maakt hij geen goede indruk, al kan dat ook vermoeidheid zijn. Maar we zullen zien hoe hij zich verder ontwikkelt.

24 december 2018 om 16:02

Je kan ook stellen dat Oranje beter speelt omdat van Dijk en De Ligt een goed koppel zijn geworden en voor meer balans hebben gezorgd waardoor Wijnaldum beter speelt en dat van Roon voor meer balans zorgt waardoor er ruimte is voor een speler als De Jong die meer risico in zijn spel heeft.

24 december 2018 om 17:38

Het gaat er niet om wat ik zeg. Koeman heeft dit gezegd en ik neem aan dat hij er meer verstand van heeft dan jij en ik.

24 december 2018 om 23:07

@Kyle
Als Koeman de Jong niet had geselecteerd en hem niet goed genoeg zou vinden dan had je zijn mening ter zijde geschoven.
Ook met de Jong werd Nederland 2 keer weggespeeld door Duitsland.
Ik vond hem uit bij Frankrijk goed spelen toen hij inviel. In de overige wedstrijden vond ik hem niet bijzonder.

24 december 2018 om 13:25

Kijk eens minder als supporter maar meer als voetballiefhebber en je komt tot inzicht waarom Frenkie zo gehypt wordt.

Hele mooie club maar geen concurrentie net als de Franse competitie ,, hopen op nog ren jaar Ajax en dan de Engelse competitie voor de jong en de ligt✖️✖️✖️

24 december 2018 om 13:28

Sorry, maar je weet toch dat Barcelona in Spanje ligt he? Datzelfde land waar Barcelona niet automatisch op z'n Psg's kampioen wordt omdat Atletico en Real evengoed meedoen om de titel. Datzelfde land waar subtoppers als Valencia en Sevilla met regelmaat verrassend uit de hoek komen en het de top 3 lastig maken. Dat is héél anders dan PSG dat op de automatische piloot kampioen wordt in Frankrijk.

Marca probeert gewoon Barcelona naar voren te schuiven, net zoals PSG bewust met de zaakwaarnemer van Frenkie in de Harbour Club gefotografeerd wilde worden.

Het is allemaal een spel. Dat Frenkie vertrekt lijkt echter wel duidelijk al ben ik er nog niet van overtuigd dat hij uitgeleerd zou zijn bij Ajax, nog een jaartje samen met Matthijs blijven zou helemaal niet slecht zijn.

Ik hoop dat real ook nog een poging waagt! Ideale opvolger van Modric! Maja zal wel barca. Of Psg worden.

Jammer, moet ik straks La liga gaan kijken om hem te zien spelen. Daar pas ik voor.

Ik zou als ik bij ajax iets te zeggen had alena of El haddadi/puig in de deal betrekken. Zouden naar mijn mening voor ajax heel bruikbare spelers kunnen zijn. Dan heb je een mooi geld bedrag plus een verbreding van je selectie. De buitenspelers zijn toch al heel schaars.

Bij elke club die Frenkie nu nog wilt hebben gewoon 85 miljoen vragen. PSG is al bereid 75 miljoen voor hem neer te leggen. Als Barca komt alvast afspraken maken om Suarez vanaf volgend jaar over te nemen.

al die gasten die er verstand van hebben willen Frenkie, maar een paar internet betweters zeggen dat hij het niet waard is, lach me kapot een van de beste en zo niet nu dan later maar die 70 mil. meer dan waard kijk maar wat voor prijskaartje er aan komt te hangen als hij bij een van de grote in Europa speelt, maar ja een bedrijf dat 70mil. uitgeeft zal zijn huiswerk wel niet gedaan hebben, want zo een gast die niet voor Ajax is weet het beter

Weet iemand waarom Barcelona geen concrete belangstelling voor een speler als Christian Eriksen (meer) lijkt te hebben? Die heeft zich inmiddels al jaren op een hoger niveau bewezen en lijkt me uitermate geschikt voor het spel dat barca speelt.
Ik begrijp dat er belangstelling is voor de Jong, en ik geloof dat hij nog veel groeipotentieel heeft, maar het blijft een gok. Daarbij is het een gok waar de hoofdprijs voor neergelegd moet worden gezien de enorme belangstelling. In die zin snap ik niet goed dat Eriksen nog gewoon bij de spurs speelt.

Broodje-Aap-Verhaal nummer 77.212. Barcelona mag zonder toestemming van Ajax helemaal niet onderhandelen met FdJ en hem dus ook geen salarisvoorstel doen. En Ajax gaat Barca pas toestemming geven om met de speler te praten als er overeenstemming is over de transfersom of de club een bod heeft gedaan dat in de buurt komt van wat Ajax wil ontvangen. En volgens de zelfde krant die dit nepnieuws plaatst, is daar geen enkele sprake van en komt het bedrag dat Barca bereid is te betalen, zelfs niet in de buurt van wat bijv PSG op tafel zou willen leggen. En volgens diezelfde krant ligt de hoogste prioriteit niet bij FdJ maar bij Matthijs de Ligt. El Mundo Deportivo verandert vaker van koers dan de beursberichten en komt daarom allesbehalve geloofwaardig over. Dit is ook weer zo een bericht waarvan je al bij voorbaat weet dat het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid regelrecht uit de duim komt.

24 december 2018 om 15:58

Scepticus38

"Broodje-Aap-Verhaal nummer 77.212. Barcelona mag zonder toestemming van Ajax helemaal niet onderhandelen met FdJ en hem dus ook geen salarisvoorstel doen. En Ajax gaat Barca pas toestemming geven om met de speler te praten als er overeenstemming is over de transfersom of de club een bod heeft gedaan dat in de buurt komt van wat Ajax wil ontvangen."

De gedachte dat dit verhaal niet zou kloppen omdat 'barcelona niet zonder toestemming van Ajax met De Jong mag onderhandelen' en dus 'barcelona hem niet eens een voorstel kan doen' is van het niveau 'het is bij de wet verboden om door een rood licht te rijden. En dus rijdt er niemand door rood licht.'

Oftewel, hopeloze non-informatie. Net zoals die suggestie die jij steeds probeert te pushen dat 'de Telegraaf én andere media' alleen maar 'fake News' zouden verspreiden. Paar dagen gelezen nam je zelfs het woord 'lasterlijk' in de mond hier, toen het ging om de bewering van De Telgraaf dat het destijds niet boterde tussen Ten Hag en zijn spelersgroep. Heb je inmiddels je bewijs dat Valentijn Driessen daar opzettelijk een leugen verspreid heeft al rond? Of zou het voor jou niet gewoon verstandiger zijn om gewoon wat zorgvuldiger (in ieder geval zodanig dat je niet zelf smadelijke of zelfs lasterlijke dingen roept?) te formuleren? Of in ieder geval dat je met je formuleringen vooral veel meer aansluiting zoekt bij de realiteit? Want dat clubs gewoon al dik en vet onderhandelen met spelers, ook als die nog lang onder contract staan bij andere clubs, is gewoon een feit! Of dat hier óók zo is, dat is niet eens de discussie. De discussie is jouw stelligheid, die gewoon op niets gebaseerd is.

Dat het een goeie voetballer is dat mag duidelijk zijn maar klaar voor Barcelona vind ik altijd zo'n rare uitspraak? Is Barcelona op het moment nog zo goed dat je daar klaar voor moet zijn dan ? Ook Barcelona gaat een keer een kut periode meemaken en zeker als Messi er niet meer bij is. Ik vind ze op het moment eigenlijk helemaal niet zo goed en het is maar afwachten of hij de juiste speler is om daar verandering in te brengen?

Frenkie gaat er wel komen...wat een topgozer is dat zeg! Gisteren was hij weer het beste van het veld. Wat gaat het hem toch makkelijk af zeg. En ja hij speelt niet altijd even goed, en kan natuurlijk nog voldoende leren, maar er zijn weinig spelers van die leeftijd die al zo goed zijn.

Zijn positionering is gewoon geweldig...weet altijd de vrije ruimte te vinden, en is vaak anderen 2 tot 3 stappen voor.

Ook gisteren was hij overal aanwezig, ballen afpakken, verdedigen, veel ballen in 1 contact gelijk naar voren, geweldige pass van hem op de 1-0, en natuurlijk een goal.

Ik begrijp dat de wereld lyrisch is over hem, en die gaat voor een mega bedrag verkocht worden, omdat clubs niet blind zijn en weten wat ze in huis halen. Hier zijn nog sommige figuren bezig alles rond hem en Ajax naar beneden te praten, maar lekker negeren dat soort kinderen.

Ajax gaat veel geld vangen, en we hebben voor Oranje een toekomstige wereldtopper als hij zo doorgaat. Ook zijn nieuwe club mag zich in de handjes wrijven...en of dat nu Barca of een andere club wordt zien we wel.

Hmm lastig. Bij Barca gaat hij Busi never nooit uit de basis spelen. Dan moet ie waarschijnlijk vechten om een plek met Arthur, Vidal en Rakitic. Nou succes. Barca is top, tuurlijk maar Psg is vele malen beter voor zijn verdere ontwikkeling. Rabiot gaat waarschijnlijk weg. Alleen Veratti is zeker. Nou dan zal hij genoeg minuten maken met wereldsterren met minder druk dan bij een Barca.

Ben er eigenlijk zwaar klaar mee.. de zogenaamde grote clubs die eigenlijk alleen maar kopen... hebben we eindelijk bij Ajax een heerlijk team staan met eigen opleiding, in opleiding gekocht en aantal grote aankopen ... komen de gieren en de raiolas weer boven de arena cirkelen... hoop dat overmars zn pootje flink stijf houd en ons verrast!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren