Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Gio’ overweegt basisplaats voor Kökcü: ‘Dat zegt wat over je talent’

Laatste update:

Orkun Kökcü maakte vorige week zijn Eredivisie-debuut voor Feyenoord in de wedstrijd tegen FC Emmen (1-4) en verzorgde direct een doelpunt en een assist. Jens Toornstra is komende zondag, als de Rotterdammers Fortuna Sittard ontvangen, nog steeds niet inzetbaar. Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst overweegt de zeventienjarige middenvelder een basisplaats te geven.

“Ik ben er nog niet helemaal uit, maar hij heeft een goed signaal afgegeven vorige week. Er kwam een hoop pers op hem af. Op de training merkte ik geen verschil en dat wil je zien. Dat is heel knap op zijn leeftijd”, tekent RTV Rijnmond op uit de mond van Van Bronckhorst tijdens de persconferentie in aanloop naar de wedstrijd tegen Fortuna. Kökcü verving de geblesseerde Toornstra in Emmen, omdat Yassin Ayoub niet fit was. “Daar ben ik heel duidelijk over geweest, volgens mij.”

“Uiteindelijk koos ik niet voor niets voor Köckü, vanwege zijn prestaties bij Jong Feyenoord en op de training. En die kans heeft hij gepakt”, gaat de oefenmeester verder. “Als je op zo'n leeftijd al zo kunt spelen, dan zegt dat wat over je talent. Dat hebben we ook ingezien en daarom hebben we hem bij het eerste gehaald. Zijn talent is voor mij duidelijk. Het geeft mij een goed gevoel dat hij dat nu ook in de wedstrijden laat zien. Het is een signaal aan de jeugdopleiding. We moeten Kökcü nu helpen om dit niveau vast te houden.”

Naast Toornstra zal ook Nicolai Jörgensen zondag ontbreken. Jeremiah St. Juste en Eric Botteghin komen dit kalenderjaar niet meer in actie, terwijl Robin van Persie komende zondag weer inzetbaar is. “Vandaag heeft Robin voor het eerst weer met de groep meegetraind. Als hij eerder klaar was geweest, dan hadden we hem eerder bij de groep gehaald. Donderdag heeft hij op zijn vrije dag individueel getraind. Ik denk dat hij zondag wel inzetbaar is.”

Een van de Feyenoorders die dit seizoen in het oog springt, is Tonny Vilhena. De middenvelder werd reeds in verband gebracht met AS Roma en AC Milan. “Ik heb nog niets vernomen van Martin van Geel. Tonny staat er goed op bij de scouts, doet het ook goed bij Oranje. Hij heeft al een aantal keer voor de stap gestaan om te vertrekken. Het is uiteindelijk aan hem.”

Vind jij dat Orkun Kökcü een basisplaats moet krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zeg doen, beloon die jongen voor z'n goede invalbeurt en goede wedstrijden bij jong Feyenoord.

14 december 2018 om 15:03

nou dan mag Ayoub zeker al weer naar de uitgang, doodzonde hoe steeds zoveel goede spelers daar in de kuip vernietigd worden

14 december 2018 om 15:08

Ik vind het frappant dat veel mensen dit zeggen. Orkun en Ayoub zijn 2 compleet verschillende spelers die spelen op verschillende posities. Ik Orkun een stylist op 10, waar ayoub meer een nummer 8 is. Ik denk Ayoub meer de vervanger is van Vilhena dan van Toornstra.

14 december 2018 om 15:16

Dat komt omdat ze beide op het middenveld spelen, creatief en technisch zijn. Te weinig zekerheid als je beide opstelt.

14 december 2018 om 15:21

Hoeveel goede spelers zijn er vernietigd dan? Of waren die spelers gewoon niet zo goed?

14 december 2018 om 15:55

Blijkbaar laat Ayoub het niet zien op de trainingen. Bij Amrabat bleek dat de stap van Utrecht naar Feyenoord uiteindelijk te groot was en z'n geduld niet groot genoeg.

14 december 2018 om 16:09

Ayoub moet ff geduld hebben en zodra Vilhena is verkocht zullen de kans voor hem toenemen

14 december 2018 om 16:38

Amrabat, Vejonivic, Tapia, Gustafsson, Ayoub, Haps, Larsson

overal spelen ze goed en het verschil tussen Feyenoord en clubs als AZ , Heerenveen, Vitesse, FC Utrecht is niet zo groot die seizoenen en is zelfde divisie dus zelfde tegenstanders.. en die spelers zijn opeens bij Feyenoord niet goed, terwijl ze het elders wel goed doen op vrijwel zelfde niveau tegen dezelfde tegenstanders?

Ik heb GIO nooit een goede coach gevonden maakt het team en spelers niet aantoonbaar beter, het kampioensjaar was een jaar in een flow, met dat ook alles mee zat en een Dirk Kuyt

Gio is net als Cocu een trainer van 13 in 1 dozijn. En ik vind het doodzonde hoe zo'n prachtige club steeds spelers halen voor veel geld goede salarissen en dan binnen no time via een achterdeur vertrekken voor niets of weinig en ook amper plezier van gehad hebbende, en vaak die spelers elders het ook weer prima doen...

alleen Kuipvrees? of verkeerde trainer die ze niet voldoende vertrouwen geeft of niet op de juiste positie laat voetballen? Zeg het maar, ik vind het er teveel

14 december 2018 om 16:40

stap van 4e plek naar 3e plek in Eredivisie kan niet zo groot zijn, Feyenoord heeft dezelfde tegenstanders als Utrecht minus zich zelf, en andersom dus Utrecht heeft het als iets minder team dan nog zwaarder omdat ze 2x tegen Feyenoord moeten

en dan hadden Ayoub en Amrabat ook nog iets mindere spelers om zich heen dan bij Feyenoord dus is de kwaliteit er zeker als ze daar goed spelen en vrij constant, net als Vejonivic, Haps, Larsson, Tapia etc...

14 december 2018 om 16:51

Laat ik voorop stellen dat je net als iedereen recht heb op een eigen mening. Laat ik er gelijk jij zeggen dat ik het voor een groot deel onzin vind wat je verkondigd.

Bij Feyenoord ligt de lat hoger dan bij de door jou genoemde clubs. Haps heeft het niet slecht gedaan maar is lang geblesseerd geweest maar hij heeft het prima gedaan de wedstrijden die hij heeft gespeeld. Larsson kan langzaam naar het gewenste niveau toe werken. Uiteindelijk mislukken er ook veel spelers uit de eredivisie subtop net als bij Ajax en Psv.

Van Brockhorst is 1 van de meest succesvolle trainers van Feyenoord ooit. Het is makkelijk om Kuijt daarvoor de credits te geven maar Kuijt speelde lang niet alles en juist in de wedstrijden die hij niet speelde speelde Feyenoord prima, de verdienste van de trainer lijkt mij. Net als de ander prijzen de afgelopen seizoenen.

Feyenoord heeft natuurlijk niet de financiële mogelijkheden om even 8 miljoen uit te geven voor Neres of Lozano. Juist dat Feyenoord met beperkte middelen moet werken ten op zichte van Psv en Ajax maakt de prestaties van can Brockhorst des te knapper. Feyenoord heeft een beduidend mindere selectie de afgelopen jarenaar wint wel de meeste prijzen. Complimenten aan de trainer zou ik zeggen...

14 december 2018 om 17:57

Klopt, Feyenoord heeft de meeste prijzen gewonnen de afgelopen jaren. Maar ook Feyenoord wordt liever kampioen dan dat ze de supercup of beker winnen. Het is maar net waar je focus als club ligt. Zowel Ajax als PSV stellen geregeld het twee garnituur op in de beker, die clubs hebben andere prioriteiten.

Ik ken hem niet maar als hij nu al in aanmerking komt voor de eerste van Feyenoord dan verwacht ik wel dat het een grote talent is. Als ik zo zijn naam zie dan denk ik dat hij straks (mocht hij zich blijven ontwikkelen) kan kiezen uit Turkije of Nederland, ben benieuwd.

14 december 2018 om 14:44

In theorie kan ie zelfs nog kiezen tussen Nederland, Turkije en Azerbaijan. Maar hij heeft al vaker aangegeven dat ie het logischer vindt om voor Nederland uit te komen, net als in alle jeugdelftallen. Alleen als het echt niet lukt bij Oranje vanwege de concurrentie.

14 december 2018 om 14:57

Volgens mij ligt zijn hart naast Nederland meer bij Azerbaijan als bij Turkije, zijn broer heeft ook voor Azerbaijan gekozen toen hij nog bij Feyenoord speelde net voor zijn vertrek naar Bursaspor.

Denk dat Kokcu gaat kiezen voor Nederland en dat is deels ook gebaseerd op het feit dat er met Azerbaijan weinig eer te behalen valt en hij ook al eerder heeft aangegeven graag voor Nederland te willen spelen. Turkije zie ik echt als zijn derde optie eigelijk.

14 december 2018 om 15:04

1 leuke invalbeurt bij Feyenoord tegen FC Emmen, en dan nu al bezig zijn met Oranje? is dat niet wat voorbarig?

14 december 2018 om 15:17

Kan iemand misschien vertellen waarom hij de mogelijkheid heeft om voor Azerbeidzjan te kiezen? Ik heb even opgezocht, maar is in Nederland geboren, heeft een Turkse naam en achternaam, dus kon niks vinden over iets wat hem aan Azerbeidzjan verbind. Ik kan het me ook niet herinneren dat een andere Kokcu(zijn broer) voor Azerbeidzjan heeft gespeeld.

14 december 2018 om 16:05

Zijn oudere broer heeft voor de U21 gespeeld van Azerbeidzjan, nooit gedebuteerd voor het eerste elftal maar niet zo gek want hij speelt op het tweede Turkse niveau en ook niet als basisspeler, lijkt ook daar buiten de boot te vallen.

14 december 2018 om 16:06

De bevolking van Azerbeijdzjan is en spreekt Turks, dus die naam is niet zo verwonderlijk.

14 december 2018 om 16:41

misschien heeft ie dubbel paspoort

14 december 2018 om 16:44

Heeft alle jeugd elftallen door lopen en de fans smeken al bijna een jaar om speeltijd voor deze jongen. Deze leuke invalbeurt is niet incidenteel. Hij heeft al meer kansen gecreëerd in 45 minuten dan toornstra in het hele seizoen heeft gedaan.

14 december 2018 om 17:22

Wat jij hier zegt klopt deels niet. Zijn broer speelt voor Azerbeidzjan puur, omdat hij het talent niet voor de Nederlandse en Turkse jeugdelftallen had. En als dan toevallig één van je opa's of oma's uit Azerbeidzjan komt dan doet dat land niet zo moeilijk met paspoort en dergelijke.

Deze Orkun Kokcu heeft toen hij 14 was meegedaan met de oefenselecties in Duitsland voor buitenlandse Turken, die zich op die manier in de kijker voor de Turkse jeugdelftallen konden spelen. Hij is door de slechte scoutingswerk van de Turkse scouts destijds niet door die oefenselecties gekomen. En heeft toen een oproep voor de Nederlandse jeugdelftallen geaccepteerd.

Als hij echt zo goed gaat worden dat hij zowel door Nederland als Turkije wordt gevraagd dan moet ik nog maar zien of hij zo makkelijk voor Nederland gaat kiezen als jij schetst.

14 december 2018 om 17:47

Zijn broer speelt voor Azerbeidzjan omdat hij geen goed gevoel kreeg uit de gesprekken die hij met Tolunay Kafkas had, destijds verantwoordelijk voor U21, als die geen interesse hadden gehad dan had hij geen gesprek met hem gevoerd. Hij had het talent zeker wel ook omdat toen hij bij Feyenoord nog speelde er genoeg interesse was van grote clubs, uiteindelijk duurde het hem te lang en koos die voor Bursaspor omdat die met een zeer goed aanbod kwamen.

Dus wat je zegt dat hij niet genoeg talent had voor Nederland of Turkije is onzin, Turkije heeft het wel degelijk geprobeerd maar heeft er niet voor gekozen.

En ik denk wel dat de kans zeer groot is dat hij voor Nederland kan kiezen gezien het feit dat zijn broer destijds ook niet voor Turkije heeft gekozen en Orkun al sinds het begin voor Nederland uitkomt en ook heeft aangegeven dat het logisch is dat hij dat blijft doen.

15 december 2018 om 08:41

Heeft niet alle jeugdelftallen doorlopen, is overgekocht van FC Groningen en begon in de Onder 15 van Feyenoord.

NL ook niet alle lichtingen doorlopen en zat er pas vanaf de Onder 17 bij (vaker niet, dan wel)

14 december 2018 om 16:49

iemand die na 1 invalbeurt tegen Emmen goed speelde, kan inderdaad een goed talent zijn, maar laten we eerst even heel wat wedstrijden afwachten, want er zijn zat jonge spelers die in het 1e van Feyenoord zijn gekomen en waarna het minder ging... Achabar, Te Vrede, Robertha, Hansson, Hamer, en ga zo maar door

we kunnen een speler toch pas beoordelen als ie bv een seizoen gespeeld heeft en basiskracht is? en zelfs dan is een terugval of een minder jaar niet gek

maar om nu een 17 jarige speler te beoordelen op een invalbeurt tegen Emmen en dan al druk te gaan maken over in welk Nationale 11 tal hij die zal spelen... tja

er zijn zat 1e 11 tal spelers die jaar in jaar uit prima spelen maar ook niet in het nationale 11 tal spelen,

Zeker doen, viel goed in tegen Emmen, jongen uit de eigen opleiding. Ik zie geen reden om hem in een wedstrijd tegen Sittard thuis niet op te stellen als Toornstra niet kan spelen.. Kijk, speelde je nou uit bij een subtopper ofzo is het een ander verhaal maar deze wedstrijd lijkt me bij uitstek geschikt om die jongen een keer 90 minuten te laten maken in het eerste.

14 december 2018 om 18:16

Sinds wanneer is de jeugdopleiding van FC Groningen de eigen kweek tuin van Feyenoord? Feyenoord betaalde gewoon meer geld dan FC Groningen toen hij zijn eerste contract kon tekenen. Om nou te zeggen dat hij volledig eigen kweek is...

14 december 2018 om 19:16

Deze jongen is 17 en speelt al 4 seizoenen (dus vanaf zijn 13) bij Feyenoord. Ja, hij heeft ook nog bij Groningen gespeeld daarvoor, desalniettemin vind ik dit gewoon een jongen uit de Feyenoord jeugd hoor.

14 december 2018 om 19:34

Je hebt gelijk, mijn info was fout, ik dacht dat hij op zijn 16de overstapte omdat Feyenoord hem een beter contract bood. Vanaf zijn 13de bij Feyenoord is inderdaad wel eigen kweek.

15 december 2018 om 08:45

Is ingestapt bij Feyenoord Onder 15. Kan zeker aangemerkt worden als eigen jeugd.

Zijn broer stapte over als 2de jaar Onder 19 speler en heeft dan ook maar 1 jaar bij Feyenoorf gespeeld.

'Ik ben blij dat hij dat nu ook in wedstrijden laat zien'

Is dat niet snel geroepen na een invalbeurt van een half uur?
Eerst maar eens een aantal wedstrijden laten zien of hij dit vast kan houde.

14 december 2018 om 14:51

Een halfuur? Dik 50 minuten.

14 december 2018 om 15:05

wow 50 minuten invalbeurt tegen Emmen, is inderdaad wel andere koek dan 30 minuten, om vast te beginnen over Oranje

14 december 2018 om 15:20

Als hij voor Ajax speelde, zou hij al 50 miljoen waard zijn en een oproep verdienen. Wanneer kwam er uit Utrecht ook alweer zo’n groot talent doorgestroomd?

14 december 2018 om 15:26

Wat is dit nou weer voor zielig gedoe om meteen weer naar Ajax te wijzen, je reageert nota bene op een Utrechter. Wat een flauw gedoe zeg..

14 december 2018 om 17:32

Knap dat je dat uit 1 zin op kan maken. Ik zag alleen dat JC fout geïnformeerd was en daar reageer ik op. Niet zo geïrriteerd, utregwatcher.

14 december 2018 om 17:35

Bij spelers van Ajax roept de rest hier ook in koor dat ze het maar eerst een paar seizoenen moeten laten zien. En zelfs dan komt de "nou, eerst nog een paar seizoenen in een top competitie in Europa, dan weten we pas zeker of het een talent is" opmerking weer langs.

14 december 2018 om 15:07

Er staat toch niet bij dat dat over wedstrijden in het eerste gaat?

14 december 2018 om 15:22

Dus jij denkt dat Gio nooit te vinden is bij de jeugdelftallen? Daarnaast zullen er genoeg mensen intern die wel met hem werken aangeven dat hij klaar is voor het eerste.
Ik heb alleen die ene wedstrijd gezien die hij speelde, maar heeft mij aardig geïmponeerd en vind het niet meer dan terecht dat hij bij het eerste wordt gehaald. Hij is 17 en leek al of die 2 jaar in het eerste zat. Van mij mag Feyenoord juist wat vaker en sneller talenten in het eerste laten invallen, zeker omdat die jeugd elftallen veel minder belasting.

Doen! Klaarstomen voor volgend seizoen, waarin hij naar alle waarschijnlijkheid veel zal spelen.

14 december 2018 om 19:46

Deze winter ook met hem onderhandelen en vastleggen tot 2023, want na dit seizoen nog maar 1 jaar contract

Lijkt mij geen verkeerde keuze met Vilhena en Clasie achter hem, kan me voorstellen dat zo'n rasvoetballer het heerlijk zou vinden om met van Persie samen te kunnen spelen in de spits en daar omheen Larsson en Berghuis.

Hoop dat dit een begin wordt dat Gio meer grote talenten de kans gaat geven in het eerste, Geertruida zou ik ook graag in het eerste willen zien, zit nu vaak op de bank maar hij heeft zo enorm veel potentie dat die makkelijk als rechter centraleverdediger kan spelen naast v.d Heijden. Uiteindelijk zie ik het liefs een centrum met St. Juste en Geertruida in de toekomst.

Verder zou ik ook graag el Bouchataoui en Burger speelminuten zien krijgen, deze 3 zijn toch wel na Kokcu de talenten die het dichtst tegen het eerste aanzitten en snel wat kunnen toevoegen.

Vilhena naar AC Milan
Met alle respect maar AC Milan is erg ver afgegleden ...man man man

14 december 2018 om 15:20

Inderdaad , zou als vilhena zijn niet naar middenmoot clubje gaan.
Liever subtop dan dit toch.

14 december 2018 om 15:47

Dat dan ook weer niet, als Milan langskomt, moet je gewoon dat overwegen. Je krijgt er goed betaald en het is een ervaring waar veel spelers van dromen. Het is ook niet alsof ze allemaal in de rij staan voor Vilhena, dus dan zijn clubs als Milan, Sampdoria leuke opties om te hebben.

Hij had ook niet bij Milan in aanmerking gekomen als die top 3 hadden gestaan lijkt mij, sterker nog, lijkt mij ook geen aanwinst Vilhena voor het huidige AC Milan

Zou mooi zijn om Orkun te laten spelen! Kwam een paar weken geleden al een artikel voorbij dat van Persie op de trainingen veel met hem bezig is. Laat ze dan ook maar keer samen spelen. Samen met Berghuis zou het mooie combinaties kunnen opleveren.

Heel leuk dit. Heb samen met die jongen gevoetbalt in de d'tjes. Leuk om te zien dat hij langzaam aan het door breken is.

Als feyenoord wilt winnen zullen ze een doelpunt meer moeten maken dan fortuna. Deze kocku zou daarvoor kunnen zorgen, viel uistekend in. Die jongen heeft overzicht, dreiging en vind hem er voor 17 redelijk sterk uitzien. Ben benieuwd wat feyenoord nog meer in de jeugdopleiding heeft lopen (geertruida nog meer??)

14 december 2018 om 15:44

Geertruida, el Bouchataoui en Burger komen er ook aan.

15 december 2018 om 08:48

Ik vind El Bouchataoui zelf een topper, maar hij speelt steevast bij de Onder 19. Volgens mij vind Feyenoord hem zelf wat tegenvallen.

Geertruida is een topper.

Burger is niet me type, maar die word zwaar gepusht door Feyenoord en zal het wel halen.

De wedstrijd tegen Emmen was goed, dus doe maar een basisplaats idd. Want als je het tegen Emmen goed kan, ben je meteen een potentiële topper. Doei Ayoub.

Hoewel ze in de luwte van Ajax en PSV een prima seizoen draaien met deze groep, blijf ik erbij dat Feyenoord een selectie heeft waar geen geur of smaak aan zit. En waar geen groei mee kan worden gemaakt. In deze samenstelling zou je zo weer de bietenbrug op kunnen gaan tegen de Trencins van deze wereld. Om die reden zou ik Kökcü lekker laten spelen, als enige is hij in staat te verrassen.

14 december 2018 om 21:11

Wat vind je nog een speler die de individuele klasse heeft om te verrassen dan?

Het zegt ook wat over de kwaliteit van de andere Feyenoord middenvelders. Bij Feyenoord speel je even leuk tegen Emmen en je kan in de basis. Feyenoord is een grijs team waar ik weinig van verwacht, moet wat gaan veranderen in Rotterdam.

15 december 2018 om 08:52

Ja zeker weten, mentaliteit zit gewoon niet goed.

Elke prijs is een prijs dat klopt, maar Feyenoord is al tevreden met de beker, dat zegt eigenlijk al genoeg.

Ze moeten in de technische staf, gaan doorselecteren van Geel eruit een scoutingsapparaat opzetten en dan de selectie opnieuw onder de loep nemen.

Ken die jongen niet goed genoeg, je hoopt alleen dat het geen scenario Achahbar, Castaignos, Nelisse, Biseswar wordt.

14 december 2018 om 19:54

Achabar en Castaignos waren net als Kokcu echte toptalenten uit de opleiding. Nelisse en Biseswar kun je niet met hem vergelijken. Helaas had/heeft Achahbar niet de juiste instelling voor topsport, want talent heeft ie sowieso wel. Castaignos heeft gewoon een giga fout gemaakt om veel te jong naar een topploeg te gaan en daarmee zijn kansen op een mooie carrière vergooid. Hopelijk kiest Kokcu voor een langer verblijf in de kuip en een geleidelijke ontwikkeling van zn talent

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren