Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV wil vandaag in Rotterdam prestatie uit 1980/81 en 1981/82 evenaren

Laatste update:

PSV leed dit seizoen vijf nederlagen in de Champions League en de KNVB Beker, en moest de Johan Cruijff Schaal aan Feyenoord laten, maar in competitieverband is de Eindhovense club ongenaakbaar. Het team van trainer Mark van Bommel heeft na dertien speeldagen in de Eredivisie nog geen punt laten liggen. Feyenoord won liefst zeven van de laatste negen officiële duels: alleen Ajax (3-0) en Willem II (1-1) konden niet worden verslagen. Opta blikt vooruit op de ontmoeting in De Kuip, zondagmiddag vanaf 14.30 uur.

O PSV won het uitduel met Feyenoord afgelopen seizoen met 1-3. De laatste keer dat de club in opeenvolgende seizoenen uit bij Feyenoord won was in 1980/81 en 1981/82.

O Feyenoord, dat PSV alleen in 2002 (vijf keer) vaker ontmoette in alle competities dan dit kalenderjaar (vierde keer), is verantwoordelijk voor twee van de vier clean sheets tegen PSV door een Nederlands team in 2018.

O Feyenoord staat voor het eerst in de clubgeschiedenis op zes opeenvolgende nederlagen tegen Ajax of PSV in de Eredivisie.

O Feyenoord won vier van de laatste 25 thuiswedstrijden tegen een regerend landskampioen (acht remises, dertien nederlagen), waaronder de meest recente tegen PSV in februari 2017: 2-1.

O Sinds zijn terugkeer naar Feyenoord pakten de Rotterdammers gemiddeld 0,4 punten meer met Robin van Persie in de basis dan zonder de aanvoerder aan de aftrap: 2,3 om 1,9.

O Drie van de laatste acht Eredivisie-doelpunten van Feyenoord tegen Ajax of PSV werden door Jens Toornstra gemaakt.

O PSV staat dit Eredivisie-seizoen op 32 schoten op doel tegen, 27 minder dan in 2017/18 na dertien speelronden (59). Dit is het grootste positieve verschil van alle teams die in de laatste twee seizoenen op het hoogste niveau uitkwamen.

O PSV won in 2018 al drie keer van Ajax (twee zeges) of Feyenoord (een zege) in de Eredivisie. De club won één keer eerder vier competitieduels met Ajax of Feyenoord in een kalenderjaar; in 1981.

O Luuk de Jong (vijf) en Hirving Lozano (een) scoorden dit Eredivisie-seizoen al zes keer op aangeven van de ander, minimaal drie keer vaker dan elk ander duo.

O Gastón Pereiro was trefzeker in zijn laatste drie Eredivisie-duels met Feyenoord en werd daarmee de eerste PSV’er die in drie Eredivisie-ontmoetingen op rij tegen de Rotterdammers scoorde sinds Romário in 1993 (vier duels op rij).

Feyenoord - PSV eindigt in een ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als PSV zelfs in de Kuip wint dan heb ik enorm veel vertrouwen in dat PSV kampioen wordt. Na de winterstop kan PSV zich volledig richten op de competitie en ik zie eerlijk gezegd weinig eredivisie teams die genoeg kwaliteiten hebben om punten te pakken tegen dit PSV.

29 november 2018 om 22:35

Dat denk ik ook, maar PSV heeft het traditie getrouw lastig in de Kuip.
Voor mij maakt het niet uit of PSV of Ajax kampioen wordt.
Dus geen cadeautjes zondag ...

29 november 2018 om 22:36

Na de winterstop ? Al lang voor de wedstrijd tegen Barcelona konden ze zich richten op de competitie. Ik heb al in meer topics gezegd dat voor Van Bommel maar 1 ding telt en dat is een kampioenschap,wisselt altijd rond dezelfde tijd de zelfde spelers , gunt een aankoop als Guti weinig speeltijd , niemand weet waarom want tegen Barca ging het beter met hem erin,nam de beker echt niet serieus en geeft weinig vaste basis spelers rust , zelfs in wedstrijden waar dat makkelijk kan/kon.

29 november 2018 om 23:51

Hahahaha, en daar komen ze alweer aan, prachtig blijft dat toch elke keer weer. Laat me raden, u bent voor Ajax? Als je van bommel ooit eerder gezien hebt, als speler bijvoorbeeld, dan weet je ook wel dat van Bommel dit nooit zou doen. Maar Oke, stel dat jij gelijk hebt he, van Bommel heeft expres de beker en de CL laten lopen, waarom word jij dan zo boos? Of ben je een PSV fan, dan begrijp ik wel dat je boos bent ja, als je denkt dat jullie coach de beker en CL expres laat lopen!

30 november 2018 om 00:26

@Frans, ben je echt van mening dat Van Bommel de beker serieus nam? Gelet op zijn opstelling dus.

30 november 2018 om 12:50

Lang niet zo serieus als de competitie natuurlijk maar ik denk dat hij wel had verwacht dat het met een 'b'elftal ook zou lukken. Achteraf natuurlijk niet slim, hij had beter wat stabiliteit kunnen behouden door een stuk of 3 basisspeler op te stellen.

1 december 2018 om 01:17

Op voorhand lijkt me het ook niet slim

1 december 2018 om 17:42

Kyle66,
Ik denk dat van Bommel zich aan RKC en aan zijn B-selectie vergaloppeerd had. Pure onderschatting van RKC en pure overschatting van zijn reserves.
Het zou toch leuk zijn als hij in zijn eerste seizoen als trainer veel prijzen kan behalen ? Gokken alleen op de ED-titel blijft een gok.

29 november 2018 om 23:10

Laten ze Europees eens wat meer aandacht schenken. Mocht PSV kampioen worden, met 2 punten op Ajax, dan vindt ik het een kampioenschap van niks.in Eindhoven hoor ik vooral kampioenschap, maar als je gewoon de CL eens anders aanpakt, had je echt meer punten gepakt.

29 november 2018 om 23:20

Onzin. Elke wedstrijd behalve die 2 tegen Barcelona op voorsprong gekomen. Gisteren zelfs de betere kansen gehad. Wat je hier dus zegt slaat dus totaal nergens op.

29 november 2018 om 23:24

Op voorsprong komen door goed uit de startblokken te komen, om vervolgens te gaan counteren. Had door gespeeld. Had je meer kans gehad!

30 november 2018 om 00:08

Geweldig dit! Wat zullen ze dan balen in Eindhoven mochten ze kampioen worden! FHNB vind het nu al een kampioenschap van niks omdat PSV uitgeschakeld is in Europa, doordat ze vierde zijn geworden in een poule met 1)Barcelona, 2)Tottenham 3) Inter Milaan. Oke. Maar kan het nu voor PSV überhaupt nog wel een kampioenschap worden wat nog iets voorstelt in jou ogen? Misschien voetbalt Ajax nog maar 2 wedstrijden meer in Europa dan PSV, voor hoeveel punten tellen die 2 wedstrijden van Ajax dan mee op de ranglijst van de eredivisie volgens jou? Ik zou het wel zo eerlijk vinden om dat op tijd aan te geven, zodat PSV er nog alles aan kan gaan doen, om het eventuele kampioenschap, toch nog een beetje glans te geven voor jou.

30 november 2018 om 00:20

Beste Frans, het zijn sowieso al 3 wedstrijden meer aankomende weken maanden, maar ook meer wedstrijden aan het begin. Ajax had een voorronde meer!

30 november 2018 om 00:29

@Frans, je realiseert je toch wel dat de plaats in de CL in 2020 grotendeels te danken is aan de prestaties van Ajax in Europa? Je wordt kampioen zodat je in de CL kan spelen en dan haal je maar 1 punt?

30 november 2018 om 14:23

Oh my g... gaan we nu al beginnen over een kampioenschap van niks?
Dat vind ik wel sneu.
Er is nog een lange weg te gaan.

1 december 2018 om 17:32

Lol, PSV heeft na 13 speelrondes alles gewonnen, een enorm hoog doelsaldo en de directe concurrent geveegd met 3-0. En dan durven frustie & frustie hier te beweren dat wanneer PSV kampioen zou worden het een kampioenschap van niks is. Haha, en ik dacht dat ik degene was met een gekleurde bril...

1 december 2018 om 21:24

FHNB als onze rechtsback tegen Spurs en Inter thuis een van richting veranderd schot had gehad dan hadden wij ook nog kans gehad om door te gaan. Helaas valt het kwartje nu niet onze kant op in de CL, geen schande opzich want balletje tegen de paal of lat telt natuurlijk niet en een schot via een verdediger uiteraard wel.

Ik hoop voor Ajax dat ze geen Spurs of Inter loten want ik ben bang dat ze dan ook klaar zijn met de Europese campagne. De tijd zal het uitwijzen.

2 december 2018 om 10:34

Fhnb

"mocht PSV kampioen worden, met 2 punten op Ajax, dan vindt ik het een kampioenschap van niks."

Beetje rare uitspraak. Kampioen worden maar dat het dan toch 'niks' is.

Maar goed, het zal wel, PSV moet zich vandaag eerst maar eens bezig houden met de traidtioneel lastige uitbeurt bij Feyenoord. De plek waar PSV zelden wint. Althans, ik kan me maar een paar winstpartijen herinneren.

Wat ik me vooral herinner, ongeacht hoe beide teams er op dat moment voor staan trouwens, is dat Feyenoord PSV vanaf het begin bij de strot pakt en niet meer los laat. Dan komt PSV niet in het eigen spel en lopen ze vanaf dat begin achter de feiten aan. En uiteindelijk weet Feyenoord gewoon weer een manier te vinden om te winnen. Ik hoop van niet, maar ik vrees dat er vandaag weer een dergelijk scenario staat te wachten. Ik vrees dat PSV vandaag de eerste verliespunten van dit seizoen gaat realiseren.

1 december 2018 om 17:37

Cliché zeg nooit nooit. Alles is mogelijk, ook na de winterstop.

Feyenoord won 4 van de laatste 25 thuiswedstrijden tegen de regerend landskampioen.

Klopt dit wel?

29 november 2018 om 22:45

kan het me niet voorstellen ...

Zal eerder andersom zijn ...

29 november 2018 om 23:09

Tegen de op dat moment regerend landskampioen bedoelen ze denk ik, dus niet (alleen) tegen PSV.

29 november 2018 om 23:15

Klopt, nu zie ik het pas

29 november 2018 om 23:29

idd Sander ... rare zin / statistiek

PSV wordt op z'n sloffen kampioen. Als ze dit jaar geen kampioen worden zonder CL, EL, KNVB-beker dan hebben ze echt enorm gefaald. En wie weet, hebben ze ooit aan Ajax te danken dat ze geen voorrondes CL hoeven te spelen.

29 november 2018 om 23:12

Dat hebben ze dan zeker aan Ajax te danken. Dat van Bommel gisteren nog trots noemde, beschamend als ten Hag dat zou zeggen, wanneer Ajax in het zelfde schuitje zat, of trots dat ze nu freewheelend naar het kampioenschap kunnen?

29 november 2018 om 23:29

Eens!
Bovendien gaf v. Bommel aan dat PSV heeft laten zien dat ze gewoon mee kunnen met de teams uit hun poule. In dat geval is er dus geen sprake meer van een poule des doods. Door deze uitspraak is PSV door hun eigen trainer uit deze underdog-positie gehaald. Terwijl dat juist zo'n mooi excuus was als ze eruit zouden vliegen..... Als je 1 punt haalt tegen gelijkwaardige teams, kun je wat mij betreft niet spreken van gelijkwaardigheid. Maar goed, mijn woorden zijn het dan ook niet.

29 november 2018 om 23:32

trainers zijn zo opportunistisch als wat.

Zou van Bommel eerste staan in zijn poule, zou hij daar zeer trots op wijzen, maar vanaf nu is het kampioenschap prio nr 1. Dat zou evenzo voor Ten Hag zijn. Het gokken op twee paarden is wellicht net ff te veel voor een NL club.

29 november 2018 om 23:43

Ten Hag wed momenteel nog op 3 paarden, dus snap de redenatie niet. Beker CL kampioenschap. PSV word door RKC uit de beker geknikkerd, verliest in de CL tot nu toe 4 van de 5, waar ze veel meer uit hadden kunnen halen, wanneer ze eens druk durfden te zetten. Ze komen goed uit de start blokken, maar laten daarna de tegenstander komen en dat is waar ik gisteren op doelde, naïef! Bij alle tegenstanders moet je gewoon vol druk zetten, wil je ook maar 30% kans hebben. Met de manier hoe PSV speelde alle wedstrijden in de CL, heb je 20% kans op overwinnen. Ik zag continu maar 1 persoon jagen, waarom niet meer? 1 Speler haalt niet veel uit. Kampioenschap lopen ze op schema, maar ook telkens met een spel, wat zeker beter kan. Nu speelt Ajax ook niet elke week grandioos, maar die laten wel wat Europees zien. PSV zit zeker in een zwaardere poule, maar de benadering naar de tegenstanders, is simpelweg gewoon niet goed. Alles word hetzelfde benaderd, verras gewoon eens en ga vol op pressie spelen, weet zeker dat je meer punten had behaald, simpelweg omdat teams in de CL vaak zelf het spel moeten maken en dan in het speciaal Barca en Tottenham.

29 november 2018 om 23:43

Tja... opportunisme hoort 'n beetje bij sport. De kunst is natuurlijk om dat opportunisme niet al te opzichtig uit te stralen.

30 november 2018 om 13:57

Ik zou bij de knvb gaan solliciteren als je het allemaal zo goed weet. Dan kun je Nederland op zijn sloffen wereld kampioen maken. Er is ook nog altijd een factor geluk/pech in de voetballerij. Thuis tegen Barcelona hadden ze wel heel veel pech. Met eeb beetje geluk was het de eerste helft 2 en mischieb zelfs 3-0. Tegen Inter thuis had je gewoon een rode kaart voor Inter verdiend die ze niet geven want als de keeper dat niet deed was het gewoon 2-0. Tegen spurs thuis hebben we het geluk mee gehad. Als het meezat hadden we gewoon 6 punten gehad ( barca en inter thuis gewonnen en verlies thuis tegen spurs) dan had niemand te klagen gehad. Maar nee allemaal teletekst toeschouwers hier en het merendeel hier is voor die club uit Amsterdam. Die kunnen niet objectief kijken.

2 december 2018 om 08:28

Dat steeds maar het hebben over de Zwaardere Poule van PSV dat vind ik vermoeiend worden. Niemand zal weten hoe
PSV het zou doen in welke poule dan ook. Ook in die van Ajax. PSV is te veel afhankelijk van Steven Irving en Luuk.

Traditioneel een lastige wedstrijd voor PSV, maar PSV heeft op dit moment op elke linie betere spelers dan Feyenoord.

Voor Ajax uiteraard te hopen dat Feyenoord deze pot wint. Bij een nederlaag van Feyenoord is het gat met Ajax waarschijnlijk 8 punten waardoor het voor Feyenoord schier onmogelijk lijkt te worden om nog in de top 2 te eindigen. Een cliché, maar daarom niet minder belangrijk gezien de kwaliteitsverschillen en de budgettaire mogelijkheden om voor Feyenoord aan te haken

morgenmiddag feyenoord-psv zal een spannende wedstrijd worden. misschien niet kwalitatief, maar qua puntenwinst. voor beiden zal nervositeit in het begin een rol spelen. feiten zijn: feyenoord speelt in de kuip en daar kan het voor de tegenstander gaan "spoken". het thuispiubliek zal van zich laten horen. feyenoord moet winnen en heeft eigenlijk niets te verliezen, behalve dan dat de 3e plaats nog steeds in bezit blijft. feyenoord heeft 2 mutaties in de ploeg, verbeek en ayoub. in het bijzonder ayoub in goede doen zal voor reuring in de verdediging van psv zorgen. psv daarentegen moet ook winnen om de 5 of misschien de 8 punten voorsprong op ajax voor de winterstop te behouden.

Zal Feyenoord voor een verrassing zorgen ?
Dat gevoel heb ik.

Ik mis een belangrijke nuance. PSV heeft tot nu toe nog niet 1 uitwedstrijd gespeeld tegen een club uit het linkerrijtje. Alleen tegen de nummers 10, 13, 14, 16, 17, 18. Dus: gemiddeld tegen de nummer 14. Bovendien het in die wedstrijden niet altijd makkelijk gehad, vaak zelfs matig gespeeld.
Dus: nog 11 uitwedstrijden te gaan, waarvan 8 tegen clubs uit het linkerrijtje. Ter vergelijking: Ajax nog 10 uitwedstrijden waarvan 4 tegen clubs uit het linkerrijtje. Dat scheelt wel iets.

2 december 2018 om 10:36

Ik ben het er mee eens dat PSV iets makkelijkere uitwedstrijden heeft gespeeld, maar op welke plek stonden die teams toen PSV er tegen speelde? Vast niet allemaal zo laag als ze nu staan.

2 december 2018 om 10:40

Geen idee, maar een ploeg die in september 4e staat kan makkelijk nu 16e staan of andersom. Feit is dat de stand realistischer is als er meer wedstrijden zijn gespeeld. Dus de stand van nu (waarop mijn post is gebaseerd) zegt meer dan de stand van destijds toen PSV tegen die clubs speelde.

2 december 2018 om 13:44

Dat riep ik ook al, maar precies wat DavidNED zegt, kreeg ik ook veel als reactie. Dan denk ik, waar hecht je meer waarde aan. Dat PSV won van Fortuna, terwijl ze door de letter F op alfabetische volgorde in het linkerrijtje stonden na de eerste speelronde. Of dat ze na veertien speelrondes in het rechter rijtje staan.

Allemaal drogredenen, die feitelijk gezien vaak niet eens juist zijn. Alleen ADO stond voor de 0-7 nederlaag op plek 6 door twee overwinningen in de eerste drie wedstrijden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren