Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord zoekt 250 miljoen: ‘We moeten ook sportief blijven presteren’

Laatste update:

Directeur Jan de Jong van Feyenoord heeft alle vertrouwen in de bouw van een nieuw stadion voor de club. De sportbestuurder hield maandag een presentatie voor de business club in De Kuip en gaf daarbij aan dat twee van de drie grote horden op weg naar de start van de bouw van een ‘nieuwe Kuip’ bijna zijn genomen. De Jong is ervan overtuigd dat het ondernemingsplan en de bouwkosten inmiddels zo goed zijn doorgelicht dat hier geen problemen meer mee zullen ontstaan.

“Het plan zit gewoon goed in elkaar. Wij geloven erin dat Feyenoord en het stadion een goed commercieel model kunnen neerzetten. We zijn bijna zover dat we kunnen zeggen: die horde hebben we genomen”, tekende het Algemeen Dagblad op. Feyenoord gaat werken met een bouwgarantie, zo bevestigt De Jong. Hierdoor ligt het risico dat de kosten hoger zullen uitvallen dan begroot bij de uitvoerende aannemer.

De derde en laatste horde zorgt voorlopig nog wel voor de grootste uitdaging in Rotterdam. Feyenoord moet een bedrag van 444 miljoen euro bij elkaar krijgen voordat er aan de bouw begonnen kan worden en mist nog flink wat geld. Investeringsbank Goldman Sachs heeft zich bereid getoond om via een bancaire lening bijna de helft van het bedrag ter beschikking te stellen en inmiddels zijn stadion en club bezig om de rest van de benodigde som binnen te halen.

Feyenoord moet 250 miljoen euro bij elkaar zien te verzamelen, waarvan 150 miljoen moet komen uit aandelen met zeggenschap en 100 miljoen uit aandelen zonder. Van die 150 miljoen is inmiddels 40 miljoen gereserveerd door de gemeente Rotterdam, al had De Jong op meer gehoopt: “Ik ga niet zeggen dat veertig miljoen euro te weinig is. Maar ik ga wel zeggen dat elders in Europa de bijdrage van gemeentes aanzienlijk hoger is. Maar dit is wat het is.”

De algemeen directeur, die wel toevoegt dat hij vast blijft houden aan de eis dat Feyenoord jaarlijks gegarandeerd 25 miljoen uitbetaald krijgt uit het nieuwe stadion en laat weten dat het plan niet ten koste van alles doorgang zal vinden, haast zich om aan te geven dat de komst van een nieuw stadion niet in een klap het gat met Ajax en PSV zal dichten: “Daar zijn wij verantwoordelijk voor met het soort voetbal dat we spelen”, vertelt hij. Het zo ver mogelijk komen in de Europese bekertoernooien blijft dan ook van levensbelang voor Feyenoord: “De komende jaren zal Feyenoord ook sportief moeten presteren, dan hou je de concurrentie in zicht. En als we goede resultaten boeken, halen we veel meer inkomsten uit een nieuw stadion dan uit de huidige Kuip.”

Denk jij dat Feyenoord over vijf jaar in een nieuw stadion speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huh De Jong gaat alleen uit van het scenario dat Feyenoord goed gaat presteren?
Maar wat gebeurt er als ze op dezelfde hoogte blijven presteren als ze nu doen? Of minder?
Wel waanzinnig veel geld moet het allemaal kosten zeg bijna een half miljard!

20 november 2018 om 15:47

Daarom heeft hij ook de eis gesteld van 25 miljoen gegarandeerd. Dan komt de continuã¯teit van Feyenoord niet in gevaar mocht het heel erg tegenvallen.

20 november 2018 om 15:53

Tja, het verbaast me dat ze daar hun oren laten hangen. Bijna iedereen buiten Rotterdam zet enorm veel vraagtekens bij dit project, maar deze De Jong lijkt daar niet naar te willen luisteren en lijkt nogal verblind door z'n eigen ambitie.

20 november 2018 om 16:04

Sirius: het gaat dan niet enkel en alleen om het nieuwe stadion. Het project is en blijft City, Rotterdam Zuid gaat op de schop, werkgelegenheid, huizen enz enz. Het stadion zal Rotterdam weer doen groeien. Dus dat de Jong "niet wil luisteren" is de publieke opinie hier op VZ maar er is zoveel meer gemoeid dan enkel het nieuwe stadion.

20 november 2018 om 16:07

Maar wat hebben mensen buiten Rotterdam te maken met dit project, vrij weinig. Meeste mensen kijken toch niet objectief en fans van andere clubs bespeur ik zeker enige vorm van jaloezie. Dit is een Rotterdamse aangelegenheid.

20 november 2018 om 16:12

@fr_jc

Als meerdere economen hun twijfels hebben en de publieke opinie (niet alleen op Voetbalzone) ook hun vraagtekens bij het project zetten, is voorzichtigheid toch wel geboden. Ik snap dat het ook gaat om Feyenoord City en om een gebied een nieuw leven in te blazen, maar aan dit hele project zitten ontzettend veel haken en ogen.

20 november 2018 om 16:15

@drizzy416

Jaloezie is wel een heel slecht argument en de kritiek wegzetten als subjectiviteit is nou net het probleem waarom dit project maar niet van de grond komt. Er is kritiek omdat dit plan wel heel erg groot is en omdat er een te rooskleurig beeld word geschetst.

Voor mij is jaloezie bovendien helemaal niet aan de orde. Ik heb namelijk met eigen ogen gezien wat blinde ambitie kan doen met een club. Daarom verbaast het me ook dat er zo snel na FC Twente weer een club is die te veel risico neemt, terwijl je ook geleidelijk kunt groeien waardoor de risicofactor aanzienlijk afneemt.

20 november 2018 om 16:23

@sirius

Je kunt in diezelfde stelling die jij projecteert ook meenemen dat er meerdere economen positief zijn. Er is door meerdere partijen gerekend en berekend. Zo ook door GS, de grootste financier op gebied van stadions wereldwijd. Persoonlijk denk ik niet dat die hun geld uit gaan lenen als het geen haalbare kaart zou zijn.

20 november 2018 om 16:31

Want Goldman Sachs heeft het beste met iedereen voor.

Als er 1 bank is die van de doorgerotte hebzucht aan elkaar hangt is het wel Goldman Sachs. Natuurlijk zijn die positief gestemd: wurgcontract ligt immers al klaar.
Feyenoord zou echt nooit met die partij in zee moeten gaan.

20 november 2018 om 16:57

@fr_jc

Goldman Sachs verstrekt een lening en krijgt hoe dan ook z'n geld + rente. Die denken echt niet in het belang van Feyenoord, maar in het belang van geld. Geld dat ze hoe dan ook terugverdienen, wat er ook met Feyenoord gebeurt. Het verbaast me dat je zoveel vertrouwen hebt in een bank die medeverantwoordelijk was voor de crisis.

20 november 2018 om 17:17

Fr_jc

Het klinkt allemaal gewoon te mooi om waar te zijn. Werkgelegenheid? Voor wie? Retail? Heb je gezien hoe ieder winkelcentrum in R'dam lijdt onder teruglopende winkelbezoeken? Koperwiek/oosterhof/keizerswaard/zuidplein/centrum... overal verdwijnen zaken. Hudson Bay in het centrum; heb daar medewerkers gesproken en het bedrijf is teleurgesteld in de behaalde resultaten. Hudson Bay zou niet meer willen uitbreiden in Nederland. Korte Lijnbaan; heb je al die leegstaande panden gezien? Ik heb er 5 jaar lang gewerkt, de ene na de andere winkel valt om. Aktiesport/v&d/blokker/supertrash/kijkshop/phoneho... Etam/scapino/schoenenreus en vele anderen zijn falliet gegaan. Welke werkgelegenheid wil je creeëren als de handel op bek gaat?

Het stadion zal Rotterdam weer doen groeien? Waarom?

20 november 2018 om 17:58

@sirius
Uiteraard denkt een geldverstrekker niet aan het belang van Feyenoord, maar ze financieren meer als alleen het nieuwe stadion. Ik ben wel van mening dat zelfs GS geen 1.4 miljard in een project zal stoppen wat niet rendabel zal gaan zijn. Je krijgt toch ook geen hypotheek als je die niet af kunt lossen? En als Feyenoord enkel die 150 miljoen van GS zou lenen, Feyenoord valt om, dan heeft GS een nieuwe betonnen bak aan de maas. Dat ik vertrouwen heb in GS is absoluut niet waar, het verleden (de crisis) heeft dat bewezen maar ben wel van mening dat er met GS een goede partner in de bouw van het stadion is gekozen gezien hun expertise op dat gebied.

20 november 2018 om 18:26

Je moet je afvragen of GS wel zelf dat geld erin stopt. Denk het niet, die lening wordt weer door verkocht al dan niet in stukjes. Ze zullen sowieso het risico weg hedgen. GS krijgt hoe dan ook hun geld terug. Overigens geldt dat voor bijna alle banken, maar GS is er wel berucht om. Gun Feyenoord hun nieuwe stadion best, maar dit zijn wel serieuze bedragen en het voetbal bedrijf is nogal onvoorspelbaar kwa inkomsten en prestaties. Een keer niet ver komen in een toernooi of geen kampioen worden en de financiën kloppen niet meer.

21 november 2018 om 06:18

Nouja de crisis was “deemed to happen”, net als dat er weer een markt correctie aankomt, dit project is vrij riskant de debt ratio is vrij hoog aangezien maar 25% eigen vermogen is, prefered shares wat de 100 miljoen is hoort bij debt, dus 294 miljoen schulden tegen 100 miljoen ev wat zeer riskant is mocht de rente hoger worden of de inkomsten lager uitvallen

"het zo ver mogelijk komen in de Europese bekertoernooien blijft dan ook van levensbelang voor Feyenoord" Dus als je dat bijna decennialang niet doet ga je maar een half miljard in een nieuw stadion steken? Zou eerst eens gaan presteren en daarna uitbreiden. Megalomaan project dit.

20 november 2018 om 15:47

Inderdaad en dan ook nog eens een veel grotere bijdrage van de gemeente verwachten.

21 november 2018 om 05:49

Zo werkt het natuurlijk niet. Feyenoord kan nu simpelweg niet presteren. Daarvoor is held nodig. Dat geld krijg je structureel door een nieuw stadion. Zo moeilijk is dat niet

Als ik dan de sfeer van de Kuip zie afgelopen vrijdag, dan vraag ik me echt af waarom?

Uiteraard begrijp ik wel dat het commerciële redenen heeft, maar het is toch zonde

20 november 2018 om 15:50

Van nostalgie kun je niet eten.

Maar ik snap je, afgelopen vrijdag zag het veld eruit als een golfbaan, de sfeer (op TV) was geweldig en dan het schudden van de camera's bij de 2-0. Het leek wel alsof er tijdens een aardbeving werd gefilmd.

20 november 2018 om 15:54

Vooruitgang moet voor sentiment komen, zeker omdat ik als Feyenoorder wat vaker dan 1x per 18 jaar een lange neus naar de concurrentie wil opsteken.

20 november 2018 om 15:56

Kuip is verouderd. Kan nog wel 50 jaar mee volgens TNO echter zal er iedere 10-15 jaar gerenoveerd moeten worden à de 1e keer 90 - 115 miljoen.

20 november 2018 om 17:44

Maar dat wil niet zeggen dat een nieuw stadion niet ook onderhoudskosten heeft of renovatie nodig heeft in die 50 jaar. Dan is renoveren natuurlijk netto alsnog goedkoper, of het de betere oplossing is weet ik echter niet. Zo langzamerhand zie je als gemiddelde volger door de bomen het bos niet meer.

20 november 2018 om 19:44

Dan ben je dus 50 jaar en 3 renovaties verder, dan moet het plat en alsnog een nieuw stadion. Ik zie hier de netto 'goedkoper' niet in maar dat kan aan mij liggen

20 november 2018 om 21:20

In die 50 jaar tijd kan je eigen financiële situatie dusdanig veranderen, zodat je het gros niet hoeft te lenen en rente over hoeft te betalen. Ik zal eerlijk toegeven dat ik er het fijne niet van weet hoor, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat dit niet het moment is om een grote gok te wagen. Waarom niet renoveren en over 10 of 20 jaar kijken of je klaar bent voor een nieuw stadion? Het hoeft ook niet per se te zijn dat de Kuip nog 50 jaar mee moet. Maar goed uiteindelijk heb ik te weinig verstand van zaken om zo'n beslissing te nemen, dus gelukkig zitten daar andere mensen. Maar Ajax heeft bijvoorbeeld een veel sterkere positie en die zijn alsnog voorzichtig met het uitgeven van 15+ aan transfers. Natuurlijk is een transfer anders dan een lange termijn investering als een stadion, maar het geeft wel aan dat Nederlandse clubs heel goed na moeten denken over hoe ze hun geld nuttig en met zo weinig mogelijk risico kunnen investeren. De horrorverhalen zien we in de naaste geschiedenis terug, misschien zorgt dat mede voor dat onderbuikgevoel en blijkt dit gevoel onterecht.

20 november 2018 om 21:47

50 jaar, dus met een beetje geluk 2 renovaties (renovatie #3 iets rekken. Zonde om 5 Jaar na renovatie alsnkg te slopen. Dus kosten zo'n 200 miljoen. Een nieuw stadion zal na 50 jaar ook weer weer gerenoveerd moeten worden. Maar dat zal waarschijnlijk duurder zijn (groter, meer technologien etc wat kapot kan) dus dat weegt aardig tegen elkaar op.
Kan je ook de kuip nog even zo laten, de boel eerst weer op orde krijgen en daarna nog eens kijken. Bijv over 15 jaar als de eerste renovatie vd kuip weer nodig zou zijn...

20 november 2018 om 16:00

Omdat Feyenoord sinds 1970 6x kampioen werd en 1 CL en 1 Uefa cup won. De bekeroverwinningen tel ik niet mee, omdat ik daar zelf geen waarde aan hecht. Dat zijn 4,5 wedstrijden waarvan 2 tegen amateurs, 2 tegen tegen subtop en 1 tegen een topclub. Ik snap ook niet Feyenoord zo blij is met "5 prijzen." Je wint gemiddeld 1x iedere acht jaar een landstitel. Voor de laatste duurde het zelfs 18 jaar.

Nee, het is niet zonde dat Feyenoord verder kijkt. Het is allang tijd.

20 november 2018 om 17:18

Le Papillon

De sfeer wordt zeker niet veroorzaakt door welk stadion dan ook. Het zijn puur en alleen, de Oranje supporters die daar de oorzaak van zijn. Ongeacht in welk Nederlands stadion Oranje ook speelt, met hun is een goede sfeer altijd verzekerd.



Volgens mij moet je eerst succes genereren en van daaruit geld.
Helaas heeft de rijkelijk bekroonde opleiding niet gebracht wat ervan verwacht werd, anders waren de financiën rooskleuriger geweest.

Als je kijkt naar bv Ajax, drie spelers vrrkopen en de cl inkomsten en ze halen zelf gewoon even 250 miljoen op.

Denk dat feyenoord de volgorde moet omgooien..en van geel eruit.

20 november 2018 om 15:59

Mooi verhaal..

Wat heeft Ajax hier mee te maken? Feyenoord is toch Ajax niet dus wat hebben we daar aan?
Plus je stelt het alsof Ajax ook even ieder jaar 250 binnen haalt.... Daarbij moeten we nog maar zien of dat gaat gebeuren maar dat daar gelaten.

De opleiding heeft Feyenoord toen gered van de ondergang! dus hoe bedoel je niet gebracht wat verwacht werd? Zowel sportief als toen financieel. Maar als je financieel met je rug tegen de muur staat kan je ook geen bedragen vragen als bijv Ajax nu.

Ze konden eigenlijk niet weigeren omdat ze geld nodig hadden toen. En dat wisten andere clubs ook. Dus een beetje onzin bericht dat kant nog wal raakt...

20 november 2018 om 17:50

We hoeven ook niet te doen alsof Ajax het altijd even breed heeft gehad, die hebben het ook gewoon gestaag opgebouwd. Ik vind persoonlijk ook wel dat Feyenoord te weinig financieel rendement haalt om eerlijk te zijn, PSV en Ajax vangen al decennia lang meer voor hun toppers en dat heeft niet alleen met het bijna faillissement van een tijd terug te maken lijkt me. Ajax heeft ook heel lang mensen moeten verkopen onder de marktprijs, kijk naar bijvoorbeeld Eriksen of vertonghen, maar Ajax had vaak wel de contracten aardig op orde waardoor er net iets minder spelers voor (bijna) niets zijn weggehaald. Daarnaast heeft ajax de laatste 5 jaar het geld dat ze hadden ook gewoon goed besteedt, waar aankopen van Feyenoord te vaak te weinig in het laadje brengen. Zo onzinnig is de post van the bright one nog niet, als Ajax binnen 10 jaar zo'n kapitaal op kan bouwen, dan moet een club als Feyenoord daar via geleidelijke weg ook in de buurt kunnen komen. Kun je dan alsnog een nieuw stadion plannen, waarbij je minder afhankelijk bent van externen. Ajax heeft natuurlijk wel het geluk dat het de relatief dure en moderne ArenA al in de jaren 90 liet bouwen, heeft ze stappen hebben maken.

20 november 2018 om 16:11

Je doet je naam in deze geen eer aan 'bright one'. De jeugdopleiding heeft Feyenoord behoed van de ondergang ism 'de vrienden'. Ondertussen zijn er grote talenten vertrokken, heel jammer maar is inherent aan clubs die nog geen contracten af mogen sluiten.
Feyenoord moet vooruit, het nieuwe stadion is daar een groot onderdeel van. Stilstand is altijd achteruitgaan.

20 november 2018 om 16:19

Voor beide heren hierboven dit is geen aanval en ook geen ajaxverheerlijking, dit was een voorbeeld...aangezien.capi nogal op zijn teentjes getrapt voelt, had beslist anders gereageerd als ik een andere club als voorbeeld had genomen.
Dat daargelaten, heb ik het idee dat het meer had moeten opleveren.
En daarbij mag ik best een vergelijking maken met een andere club die het wel op die manier red.

20 november 2018 om 16:41

Thebrightone:
Ik ben verre van op mijn teentjes getrapt, en zelfs niet dat je Ajax als voorbeeld neemt. Maar Ajax is in principe een slecht voorbeeld. Ajax had een aantal jaren geleden ook niet veel geld, zodoende is Overmars aan de slag gegaan met eigen jeugd, nog meer als voorheen, de Boer was daar het levende bewijs voor met opstellingen/spelers in z'n 3e seizoen. Ajax ging verkopen en 'potten'. Dat is waar het bij Feyenoord aan schorte, Feyenoord begon met 50+ miljoen schuld, moesten spelers verkopen onder de marktwaarde om nodige schulden mee af te lossen. Daarnaast nog de grote schuld die de vrienden hebben afgelost. Zodoende is jouw reactie met Ajax als voorbeeld onjuist.

20 november 2018 om 16:53

@the Brightone:
Het is geen voorbeeld omdat het appels met Peren vergelijken is en is het dus wel Ajax verheerlijking!
Je gaat toch ook niet een boot met een auto vergelijken?
Zoals ik zeg de situatie is anders
de club is anders
En ook nog eens het jaartal is anders
de markt is anders.

Ajax heeft al een nieuw stadion wat meer oplevert, Ajax is ook nog eens de Beurs op gegaan wat ze ook extra geld opleverde.plus laat dat nog eens zien dat je reactie nergens op slaat. Want Ajax heeft toen ook al het zelfde gedaan door in een nieuw stadion te gaan spelen. Dus zelfs die hebbend at zelf gedaan, je doet net alsof ze in een pauper stadion spelen van 150 jaar oud en alles verdienen aan jeugd.....

In de verste verte valt dat niet te vergelijken met de situatie van Feyenoord en de club Feyenoord.

20 november 2018 om 17:53

Het zijn juist de Ajax aankopen die het echte surplus aan geld binnen brengen bij Ajax heb ik het idee. Sanchez, Milik, Younes etc. Allemaal flink rendement op gemaakt waar Feyenoord jongens als Amrabat voor weinig verkopen. Die tijd heeft Ajax ook gehad hoor, tijden dat ze op safe speelden en Moisander, Sigi etc haalden. Feyenoord mist creativiteit, zowel bij de beleidsbepalers als op het veld.

Gedoemd om te mislukken.. Al zoveel berekeningen en calculators op losgelaten tot er op een gegeven moment iemand een iets rooskleuriger beeld kan schetsen wat directie en raad van bestuur kan worden voorgeschoteld. Verbouw gewoon die huidige toko en behoud de identiteit van dit (unieke) stadion.

Houd hij er ook rekening mee dat de concurentie ook niet stil zit en vooruit gaat. Maar het is goed dat ze de stap gaan maken , na al die vele jaren van praten . Tot nu toe zijn het alleen maar woorden en geen daden …...

20 november 2018 om 15:56

Maar dat jaren van praten is natuurlijk niet voor niets. Er is een reden waarom dit plan telkens nieuwe obstakels kent en tot nog toe geen doorgang vind. Het is extreem ambitieus, ontzettend duur en er word uitgegaan van het best mogelijke scenario. Je zou toch denken dat clubs wat behoudender zijn na wat er met FC Twente is gebeurd, maar Feyenoord lijkt nu ook verblind te zijn door ambities en dat kan uiteindelijk erg gevaarlijk zijn.

250 miljoen is leuk maar wat ga je met het geld doen? dat is het belangrijkste. beleid is het allerbelangrijkst en dat lijkt er niet te zijn bij Feyenoord. vorig jaar is er ook geloof ik tussen de 25 en 30 miljoen geinvesteerd en dat geld is zo goed als weggegooid aan middelmaat

20 november 2018 om 16:11

Van dat geld ga je, zoals je kunt lezen, een stadion bouwen.

20 november 2018 om 16:13

dat snap ik maar je kan wel een nieuw stadion hebben maar dan moet er ook een creatiever beleid gaan voeren want we voeren momenteel een beleid uit het stenen tijdperk. zeker op scoutingsgebied

20 november 2018 om 16:12

Volgens mij is Jan de Jonge aardig goed bezig met het stadion. Dat jij daarnaast nog steeds wakker ligt van het geinvesteerde geld van 1,5 jaar geleden is toch echt jou probleem. Want je kan het blijven aanhalen, maar iedereen ziet dat er noodzaak was voor de kwantiteit aan spelers die gehaald moesten worden. Dat niet iedereen slaagt, is natuurlijk geen verassing, dat is altijd zo geweest.

20 november 2018 om 16:17

@alexdevidal

als er een paar niet slagen klopt dat inderdaad, maar als er helemaal niemand tussen zit die je elftal naar een hoger niveau tilt wat imo het geval is geweest vorig jaar, dan is het aankoopbeleid wel een fiasco te noemen natuurlijk.

dat jij dan niet wakker ligt van 30 miljoen is je goedrecht maar ik vind dat een hele kwalijke zaak en een duidelijke reden waarom Feyenoord steeds niet vooruit komt. als je als club het geld al niet voor het oprapen hebt liggen dan moet je wel zorgvuldiger met dat kapitaal omgaan dan dat Feyenoord heeft gedaan want op deze manier blijf je eeuwig zonder geld zitten

20 november 2018 om 16:25

Volgens mij zijn Haps en St Juste zeker wel toegevoegde waarde aan het team. Larsson had iedereen vol vertrouwen in, maar komt er niet uit. Daarnaast zijn JPB en Amrabat samen verkocht voor het totale aankoopbedrag van die 2. Berghuis was al een bewezen kracht, en tevens 1 van de betere in het team. Hoe had jij het dan gedaan?

20 november 2018 om 16:38

@alexdevidal

ik had iig een paar goede scouts in dienst genomen voor een deel van dat geld. als ik als supporter het aankoopbeleid kan verzinnen, wat bij feyenoord meestal het geval is dan gaat er iets aardig fout in je scouting namelijk

St.juste heeft net zo duur gekost als Dumfries en Tagliafico die veel meer gaan opleveren als deze speler. dat soort spelers ontdekken wij nooit. wij hebben er nooit een keer een Davinson Sanchez tussen zitten bv. een Frenkie De Jong heeft Ajax voor slechts 1 miljoen gehaald en kijk nu naar de transferwaarde van die jongen. wanneer gaan wij dat soort spelers ontdekken?

dan gaan mensen straks weer zeggen ja maar Cassiera is ook een miskoop en dat soort risico's kunnen wij niet nemen. dan vergeten ze alleen wel dat spelers als bv een Vejinovic en Larsson ook dure miskopen zijn gebleken dus wat is dan het verschil? ook Eredivisieaankopen zijn gewoon een groot risico, niet alleen buitenlandse spelers

dat we af en toe een minimale winst van 1 of 2 miljoen maken is leuk maar daarmee gaan we geen inhaalslag maken op Ajax en Psv

20 november 2018 om 16:52

Dat kun je afdoen als noodzaak, maar Japie_krekel heeft wel degelijk een goed punt. Je hebt min of meer 30 miljoen euro verdampt om nog maar te zwijgen over de 'oudere' spelers waarvoor je sowieso nauwelijks nog wat kapitaal krijgt.

Met het huidige beleid ga je geen geld verdienen. Feyenoord heeft wel erg weinig kapitaal op het veld staan voor een derde club van Nederland. AZ weet de laatste jaren al hogere transfersommen te ontvangen voor z'n spelers.

Je kunt niet alleen groeien door dit nieuwe project. Het beleid moet daar ook op aangepast worden en dat kan alleen als je ook een kloppend beleid hebt. Dat heeft Feyenoord momenteel niet, terwijl hun beste jeugdspelers vaak al worden weggekaapt door grote Europese topclubs. Er stroomt dus ook geen talent door waar je flink aan kunt verdienen.

20 november 2018 om 16:55

@japie:
toch bijzonder dat ik van tevoren al kon raden dat je dit bericht weer probeert te draaien naar (in jouw ogen falende) het technische beleid van Feyenoord en 2 successen van Ajax aanhaalt (en de missers achterwege laat). Valt het je zelf niet op dat je tegen dovemansoren aan het typen bent? Feyenoordvolgers hebben het trollgehalte inmiddens wel door.

Nu heb je hierboven een heel artikel waar je inhoudelijk op in zou kunnen gaan, maar al vanaf de eerste zin richt je je pijlen op het technische beleid. vgeel scout in ieder geval gevarieerder dan dat jij reageert op VZ

OT: als je het mij vraagt is het afsluiten van een bancaire lening van 222 miljoen bij goldman al twijfelachtig... als je dan ook nog eens zelf 222 moet inleggen ben je gewoon veel te duur uit. Dergelijke bedragen zou Feyenoord moeten vermijden.

20 november 2018 om 17:24

@ijsmuts

precies, laten we alles gewoon afschuiven op Gio die gewoon prima op de derde plek staat. het technische beleid bij Feyenoord is geweldig. dat zien we elke zondag als we weer onze indrukwekkende selectie het veld zien betreden

wat mij dwars zit bij Feyenoord is dat als je ziet dat dingen mis gaan dat die dan niet worden gecorrigeerd. je moet van je fouten leren maar bij Feyenoord mogen bepaalde mensen gewoon blijven aanmodderen zonder dat er consequenties aan vast zitten of dat deze mensen op zijn minst ondersteund gaan worden door capabele mensen die ze kunnen helpen dezelfde fouten te voorkomen

ik laat bovendien ook een hoop missers van Feyenoord achterwege, want als ik dat lijstje moet gaan noemen dan zijn we wel een tijdje bezig. missers zijn ook logisch als er maar af en toe een paar voltreffers tegenover staan en de balans juist is, maar de balans bij ons is volledig zoek als we kijken naar het aankoopbeleid. als je je al druk gaat maken dat een middelmatige speler als Ayoub niet in de basis staat, zegt dat alles over het gebrek aan kwaliteit wat er word gehaald

verder ben ik geen troll maar een supporter die gefrustreerd is over de huidige beleidsbepalers bij Feyenoord, omdat ik mijn cluppie steeds verder zie afglijden onder deze mensen. we hebben al deze ellende al meegemaakt onder mensen als Bosz en Wotte en nu gaat het onder Van Geel weer dezelfde kant op.we zitten (nog) niet in de schulden maar we moeten het doen met transfervrije middelmaat of middelmatige huurlingen als Ayoub en Clasie terwijl er toch geld voor handen is geweest

20 november 2018 om 18:02

Japie, je hebt op onderdelen geen ongelijk, maar de plaat is een beetje grijs geworden.

20 november 2018 om 18:51

@njfromvol

dat klopt wel maar dat is ook omdat ik bij Feyenoord nooit verandering zie en ik kan daar met mijn hoofd niet bij. we hebben al 3 keer een zware crisis gehad onder Bosz, Wotte en Van Den Herik in dienst laatste periode bij Feyenoord. nu gaat het weer die kant op en niks of niemand bij Feyenoord doet iets om iets aan de situatie te veranderen mensen mogen weer blijven aanmodderen totdat we straks weer aan de afgrond zitten. ik snap dat gewoon niet

check trouwens even het Golden Award artikel van net waarin Kluivert genoemd word. ik ben niet de enige die een plaat grijs draait blijkbaar

20 november 2018 om 16:58

@japie:
Wat hebben de 24/30 miljoen te maken van 1,5 jaar geleden met de nu 250miljoen van een stadion?????

Ga je dit nou echt in ieder Feyenoord topic aanhalen? Stel je hebt een punt (ik ben het er niet mee eens dat weet je, maar oke) Maar dan nog wat heeft het voor zin om dat aan te blijven halen.... Dat heeft toch niks met dit te maken? En wat kunnen ze daar nu nog aan doen?

Verwacht je excuses ofzo?!?! Je kan er in blijven hangen of je denk juist vooruit.

20 november 2018 om 17:27

@capis

wat ze daar nu nog aan kunnen doen is van hun fouten leren en gaan verbeteren waar het fout is gegaan. dat is beginnen met een goede scouting op poten te zetten zodat we straks niet definitief wegzakken tot subtopniveau want PSV en Ajax raken steeds verder uit zicht op deze manier

als dat nieuwe stadion straks daadwerkelijk geld gaat genereren moet dat geld nu eindelijk eens goed besteed gaan worden en dat kan alleen als dat geld in handen komt van capabele mensen. capabele mensen die ik nu niet zie bij Feyenoord als ik kijk naar het technische beleid

20 november 2018 om 22:25

Inderdaad met alleen een zak vol geld gaan ze het niet redden. Natuurlijk met geld maak je geld , maar volgens mij hebben ze geen idee hoe ze het geld moeten maken.
Misschien willen ze nu met een (te) grote stap het gat proberen te dichten met Ajax en PSV , maar dan ?
Terwijl er bij Ajax en PSV een continuïteit naar boven is , is dat bij Feijenoord meer eentje naar beneden , met af en toe een piek naar boven. Die 4 prijzen in 5 jaar tijd hebben een boel mensen verblind. Natuurlijk gaat het om de prijzen , maar ik denk dat Feijenoord het de komende jaren zal moeten doen met de beker en de supercup. Leuk natuurlijk ....
En ja Ajax heeft de laatste tijd niks gewonnen , alleen de publieksprijs . Een beetje de Kampioen van het publiek. Maar ze hebben een visie en ze hebben geld, nu alleen de prijzen nog.

Moet toch niet zo moeilijk zijn om extra 250 miljoen binnen te halen voor Feyenoord. Ze hebben toch zo'n "geweldig" legioen en het Rotterdamse bedrijfsleven staat toch ook pal achter ze. Vooral de havenbaronnen droegen Feyenoord van oudsher al een warm hart toe. Waar blijven ze nu allemaal?
Of zou dat toch allemaal sterk overdreven zijn en laten ze hun club nu in de steek? Denk het wel. Veel geblèr en weinig wol. Geen woorden en geen daden. Wel jammer.

20 november 2018 om 16:44

@johannes, na je 2de zin had ik al door dat dit een kort door de bocht verhaal zou worden.
Zoals in de tekst staat is Feyenoord over de eerste 2 drempels heen en gaat nu focussen op het binnenhalen van investeerders. Waar haal jij het idee dan vandaan dat het ze hun club in de steek laten?
Ook al ben je supporter van Feyenoord wil je toch eerst zien of het bussinessplan goed in elkaar zit voordat je er miljoenen in pompt? Die mensen met geld hadden niet zoveel te besteden als er niet wat intelligentie in het hoofd zat.

20 november 2018 om 18:19

Toch wel Johannes. Meeste van de 'geweldige' fans (waaronder ikzelf) staan namelijk helemaal niet achter het plan wat nu op tafel ligt. Als wij dat al doen, als niet miljonair zijnde, hoe zou iemand die miljonair is en blijkbaar erg slim of goed met geld dat dan bekijken? Volgens mij is het plan gewoon onhaalbaar en nee, dan is het niet zo dat iedereen er maar even geld in pompt. Heb het idee dat de club z'n supporters in de steek laat en niet andersom. Luchtkastelen bouwen deden we in het verleden ook (dank nog, meneer Bosz) en in de toekomst hoeft dat nu ook niet echt van me. Ik wil een gezonde club, een gezond bestuur en niet van die schreeuwers die de club naar de kl*te helpen

20 november 2018 om 18:33

@johannes nee lekker reëel ben je. Of ben je vergeten dat Feyenoord een volks club is en geen elite club. En hoe kom je erop dat ze de club in de steek laten? Of ben je van mening dat supporters maar klakkeloos de mening van de club moet volgen zonder er zelf een mening over te hebben? Kortzichtige reactie om wat duimpjes te vangen, ben benieuwd voor welke club jij bent en hoe het er daar aan toe gaat.

Zoveel geld, dat kan bijna alleen maar mislukken... of je moet gegarandeerd zo goed presteren op sportief en financieel vlak, wat ik niet zo 1-2-3 zie gebeuren

20 november 2018 om 18:20

Precies.. Dit kan gewoon niet goed gaan!

Volgens mij blijft Feyenoord ook met een nieuw stadion de derde club van Nederland aangezien Ajax en Psv ook niet blijven stilstaan. Het financiële gat lijkt eigenlijk alleen maar nog groter te worden ook als Feyenoord een nieuw stadion krijgt.
Wel zal Feyenoord de concurrentie om de 3e plek verder achter zich laten. Dat zou dan de enigste winst zijn.

20 november 2018 om 17:01

Dus dan moeten ze zelf maar niks doen en dan het groter laten worden???

Feyenoord kan best een inhaal slag maken dan. Want op die manier hebben ze juist het modernste stadion en ook de meeste opties commercieel. Ze zullen niet gelijk Ajax financieel voorbij gaan nee.

Maar als je niks doet word het gat alleen maar groter.

20 november 2018 om 18:08

Als Feyenoord het doet verstevigen ze in jouw ogen de 3e plek en blijven Ajax en PSV buiten bereik.

En als ze het niet doen?

Feyenoord moet een volgende stap maken dat is duidelijk, anders wordt het maximaal een grote provincie club. Ik gun ze echt het beste. Ze hebben jaren lang moeten leiden. Maar nu het eindelijk wat beter gaat lees ik dat ze waarschijnlijk in bed gaan met Goldman Sachs.
Goldman Sachs gaat lekker rentenieren. Iedereen is vergeten hoe ze de wereld in een crisis hebben geduwd. maar ja wie heeft het daar nog over. Als het Feyenoord lukt alles te bewerkstelligen, dan zeg ik petje af.
En dat is niet sarcastisch bedoeld.

20 november 2018 om 16:30

Goldman Sachs lijkt me inderdaad niet de meest betrouwbare financiële partner

20 november 2018 om 16:46

Precies mijn gedachte!

Oh, en kan iemand mij een project aanwijzen waarvan de kosten op zo'n 250 miljoen geraamd werden en dat ook daadwerkelijk 250 miljoen gekost heeft?

Hoe hoger het budget, hoe hoger de overschrijding is eerder regel dan uitzondering. Ik ben echt bang dat Rotterdam straks met de zwartgeblakerde peren zit.

Moest bij het bedrag aan Neymar denken en hoeveel hij wel niet heeft opgebracht

Dan moet Van Geel eruit met al zijn miskopen en Gio worden vervangen voor een betere trainer.

Een stadion van bv Galatasaray heeft 180miljoen gekost, waarom hier een vergelijkbaar, misschien wat groter stadion voor een half miljard.... wat is dat voor kolder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren