Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sterling biedt excuses aan na valpartij en grote arbitrale dwaling

Laatste update:

Raheem Sterling biedt zijn excuses aan voor zijn valpartij in het gewonnen Champions League-duel met Shakhtar Donetsk (6-0). De aanvaller van Manchester City ging woensdagavond bij een 1-0 voorsprong naar de grond, nadat hij struikelde in het strafschopgebied. Scheidsrechter Viktor Kassai gaf een penalty, tot verbazing van velen.

“Ik wilde de bal stiften en weet niet wat er toen gebeurde”, zegt Sterling na afloop van de wedstrijd in gesprek met BT Sport. “Ik belandde op de grond en draaide me om. Ik denk niet dat er contact was, het was mijn eigen schuld. Ik trapte in de grond, dus ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan de scheidsrechter en aan Shakhtar.”

Manager Josep Guardiola wist meteen dat er geen sprake was van een overtreding. “Ja, wij hadden gelijk door dat het geen penalty was. Ja, hij had kunnen zeggen dat het een strafschop was. Maar vorig seizoen hadden Liverpool en James Milner hetzelfde kunnen zeggen. Ik houd er niet van om in een dergelijke situatie te scoren. Hij was zich er niet van bewust”, aldus Guardiola.

“Waar is de VAR? De scheidsrechters zeiden al een hele tijd geleden dat ze geholpen moeten worden. Ze willen niet zulke fouten maken. Ze moeten ook geholpen worden. Het kost slechts twee tot tien seconden om een beslissing recht te zetten met de VAR”, besluit de Spaanse manager van de Engelse topclub, die met negen punten uit vier wedstrijden aan kop gaat in Groep F.

Verwacht jij dat Manchester City dit seizoen de halve finale van de Champions League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had dat gister tijdens de wedstrijd tegen de scheids gezegd. Walgelijk zeg. Heb hier echt geen goed woord voor over. Als hij gister tegen de scheids had gezegd dit was niks, een ongeluk, dan had die al mijn respect gekregen. Dit gezever achteraf, het spijt me... Walgelijk.

8 november 2018 om 11:00

Er moet gewoon een VAR komen. Dan heb je dit gezeik niet, Sterling kan wel in de wedstrijd gaan zeggen dat het niks is maar waarom zou hij dat doen als ze er net zo hard door genaaid worden aan de andere kant. Ik heb Boly ook niet horen zeggen dat hij de bal met zijn hand in het doel werkte toen ze 2 punten hebben gestolen van City.

8 november 2018 om 12:21

Prima als men er zo over denkt,maar dan moet hij niet na de wedstrijd met zo een reactie aan komen zetten!Als hij tijdens de wedstrijd niet eerlijk kan zijn,dan stellen die zogenaamde schuldgevoelens achteraf niets voor en is het behoorlijk irritant.Ach ja niet iedereen is Klose.

8 november 2018 om 11:08

"als hij gister tegen de scheids had gezegd dit was niks, een ongeluk, dan had die al mijn respect gekregen"

Dat zeg je wel heel leuk, maar als Ajax gisteren zo'n onterechte penalty kreeg in blessuretijd, had je waarschijnlijk gezegd: "soms zit het mee, soms zit het tegen". Gewoon hypocriete gedoe om nu Sterling te bekritiseren dat hij het eerlijk tegen de scheidsrechter moest zijn, terwijl als jouw favoriete club of Nederland zoiets zou overkomen je heel anders had gereageerd. Het is de pure fout van scheidsrechter en niet Sterling die de penalty had moeten opheffen.

8 november 2018 om 11:41

Wat jij schetst is een totaaaal ander voorbeeld. In blessuretijd een eventueel winnende penalty krijgen als Ajax zijnde of na een klein half uur terwijl je al voor staat, voor een City wat vele malen sterker is dan Shaktar, natuurlijk appels met peren vergelijken.

Het had Sterling enorm gesierd als hij netjes zegt: "joh scheidsie, ik ging op mn kanis door mijn eigen domme fout... niks aan de hand". Maar meneer vond het wel prima, heeft kennelijk weinig respect voor de tegenstander, is bang om centjes mis te lopen of wat dan ook, maar dan wel naderhand klef je excuses aanbieden, is voor mij ook om van te kotsen...

8 november 2018 om 11:44

Wat kraam je nou eigenlijk uit? Ik heb een gigantische hekel aan valsspelen en spelbederf. Eerlijkheid gaat je het meeste respect opleveren. Het is toch te sneu voor woorden om een dag later sorry te zeggen. Hij wist zeld op het moment ook dondersgoed dat er niks aan de hand was. City stond toen al met 1-0 voor. Ook over Arjen Robben zijn capriolen heb ik vaa genoeg mijn afkeur uitgesproken. Dus je 'hypocriete' gedoe is nogal onnodig.

8 november 2018 om 11:49

@caas:

Het stond slechts 1-0. Dan is het gewoon moeilijk om zelf als speler zo'n strafschop te cancelen. Je moet in dat soort situaties gewoon snel denken en het eerste waar je als speler aan denkt is "winnen en nog eens winnen". Dan vergeet je soms de sportiviteit. Ik denk als Sterling nu terug kon in de tijd, hij wel eerlijk tegen de scheidsrechter was geweest. Vooral omdat Man City deze wedstrijd makkelijk zou winnen, maar toen het nog maar 1-0 stond, was dat alles behalve zeker.

8 november 2018 om 11:53

@nautralefannl:

"het is toch te sneu voor woorden om een dag later sorry te zeggen".
Dat is een dag later ja, maar tijdens de wedstrijd zelf denk je alleen maar aan: "winnen, winnen en nog eens winnen". Dan vergeet je soms de sportiviteit en eerlijkheid. Toen het nog maar 1-0 stond voor Man City, was het nog lang niet duidelijk dat Man City over Shakthar heen zal walsen.

8 november 2018 om 11:56

Ik ben het eens dat het wel erg makkelijk gezegd is dat hij tegen de scheidsrechter had moeten zeggen dat het geen penalty was, dat zouden namelijk niet veel spelers doen.

Ga dan echter niet doen alsof het je spijt, je hebt bewust de beslissing genomen niks te zeggen, geef dat gewoon toe.

8 november 2018 om 11:24

Guardiola had als eindverantwoordijke de beslissing moeten nemen om de scheidsrechter erop te wijzen. Hij geeft toe dat hij meteen doorhad dat het geen overtreding was. Daar helpt je het uitdragen van Fair Play in de praktijk het meest mee.

Van Sterling kan ik mij voorstellen, dat hij de verantwoording om de penalty te cancelen niet op zich durft te nemen met een manager, die er niks van zegt en het prijzengeld, wat hij de club daar eventueel mee door de neus boort.

Als Guardiola echt zo begaan is met Fair Play, zoals club, trainers en spelers openlijk voorstaan, dan had hij hier het goede voorbeeld kunnen geven aan heel de voetbalwereld van ultieme sportiviteit en eerlijkheid. Professioneel voetbal in als zijn hypocretie ten top.

8 november 2018 om 11:34

Volledig met je eens. Als Sterling het gezegd zou hebben zou heel City misschien wel over hem heen zijn gevallen (Weet trouwens niet of hij op dat moment echt beseft dat het geen penalty was, of achteraf door beelden o.i.d.). Maar Guardiola die zegt dat ie zag dat het geen penalty was had als hoofdverantwoordelijke het initiatief moeten nemen. Achteraf zeggen dat de VAR nodig is om dit soort dingen te voorkomen is natuurlijk de grootste drogreden. Hij had zelf het positieve voorbeeld kunnen geven en dan achteraf zeggen: "Als we nou allemaal zo eerlijk zouden zijn, hebben we de VAR misschien helemaal niet nodig". Dat zou een statement zijn geweest. Maar ja, ik droom lekker verder

8 november 2018 om 12:16

Hoe moet pep dat zeggen? Trainer mag toch niet op veld gaan en met scheids in discussie gaan? En als hij wel doet zouden hij en sterling kaart kunnen krijgen. We moeten niet heiliger dan de paus doen en verwachten dat je bij dit miljoenenbal een fout elke jouw voordeel gaat opbiechten

8 november 2018 om 12:33

Kom op zeg, ook Guardiola is constant in dialoog met de vierde man, die weer via oortjes in contact staat met de scheidsrechter. Op zo’n wijze is communiceren gewoon mogelijk.

Tussen de vermeende overtreding en de genomen penalty zitten ook nog twee, drie minuten om gewoon je zegje te doen. Coaches bemoeien zich vanaf dezelfde afstand nog vaak wie de penaltynemer moet zijn, zonder het veld te betreden.

Guardiola had bij voorbeeld ook één van zijn spelers, die dicht bij hem stond, kunnen sturen mrt de opdracht om naar Sterling te lopen, die de scheidsrechter duidelijk kon maken, dat hij zelf viel en de strafschop onterecht was.

Een scheidsrechter, die een gele kaart zou hebben getrokken na zo’n oprechte ontboezeming, zou niet geschikt worden verklaard voor dit niveau, zelfs door de UEFA, die hoogstwaarschijnlijk net zo in z’n maag zit met deze arbitrale blunder.

Wat een onzin ook, dat we niet heiliger moeten zijn dan de Paus of dat zouden zijn. Vooraf aan de wedstrijd is er met wederzijds goedkeuren Fair Play afgesproken. Je hoeft niet heiliger te zijn dann de Paus om je sportiviteit en eerlijkheid te tonen, ook al zijn er miljoenen mee gemoeid.

Stem er dan ook niet vooraf mee in, dat je je wilt conformeren aan Fair Play, als lichtend voorbeeld voor miljoenen amateur- en vooral jeugdvoetballers overal ter wereld. Daar hoef je niet heilig voor te zijn, eerlijkheid en sportiviteit volstaat.

8 november 2018 om 12:10

Net zoals Guardiola.. wat een instelling.. Liverpool en Milner deden het niet dus doen wij het nu ook niet.. Kinderachtig, had ik niet van hem verwacht..

8 november 2018 om 13:50

Maar waar staat dan in de regels dat je het moet vertellen als de scheidsrechter fout zit?
Nergens! Guardiola heeft alle recht om hierin z'n mond te houden! Net als Liverpool en Milner alle recht hadden om hun mond te houden!

Ik 'denk' dat er geen contact was.. Hoe kan hij zichzelf serieus nemen vraag ik me dan af. Daarna geeft hij het dan wel eerlijk toe, maar na de wedstrijd is dit makkelijk gezegd. Had het dan tijdens gedaan.

Sorry zeggen voor dit moment heeft geen zin. Hij deed het perongeluk en kon er niks aan doen, het is wel erg ongelukkig voor Shaktar. De scheidsrechter moet sorry zeggen tegen Shaktar voor zo'n domme fout. Sterling is natuurlijk wel een duiker.

8 november 2018 om 12:11

Sterling had direct moeten zeggen dat er niks aan de hand was. Als die scheids dan alsnog een pingel heeft dan had de scheid z’n excuses moeten aanbieden. Sterling (en Guardiola) doen ontzettend huichelachtig.

8 november 2018 om 14:11

"sterling had direct moeten zeggen dat er niks aan de hand was".

Bepaal jij de regels soms? Uefa bepaald gelukkig de regels en niet jij. Guardiola en Sterling hebben beide alle recht om te zwijgen tegen de scheidsrechter.

8 november 2018 om 14:24

Kon er niks aan doen? Kijk het nog eens terug, je ziet aan z’n mond dat ie iets schreeuwt, waarmee hij dus doet voorkomen alsof hij neer werd getrapt. Vieze speler die Sterling, dit soort trekjes heeft ie heel vaak

Een rare actie van Sterling. Guardiola heeft wel een punt, het gemis van de VAR in de CL is groot. Wat mij betreft wordt er zo snel mogelijk gehandeld en is er vanaf de knockoutfase een VAR.

8 november 2018 om 10:54

Dat is een vorm van match-fixing, dus dat zal wel niet gebeuren. Hopelijk vanaf volgend seizoen wel.

8 november 2018 om 11:36

@LeoMessi24

Het is geen vorm van matchfixing. Dat is het pas als er vooraf afspraken zijn gemaakt over uitslagen, doelpunten en andere mogelijkheden om het resultaat in de wedstrijd te beïnvloeden.

Dit was gewoon een grove arbitrale blunder en onsportief handelen van de verantwoordelijken.

8 november 2018 om 11:45

Match-fixing heb ik hier inderdaad verkeerd gebruikt, ik doel meer op het feit dat er dan met 2 maten en manieren wordt gemeten.

8 november 2018 om 11:32

Sterling trapte ongeluk in het gras, bleef steken en viel daar logischerwijs door. Dat gebeurt de beste wel eens.

Guardiola heeft wat mij betreft geen sterk punt nu hij niet in de wedstrijd het lef heeft getoond om de scheidsrechter erop te wijzen, dat hij mis zat. Laat al in de wedstrijd blijken dat de VAR een gemis is en toon je sportief. Dan maak je het punt het sterkst.

Wat een onzin dit. Dan loop je naar de scheids en leg je uit wat er gebeurd. Dan ga je niet die Penalty nemen en achteraf dit lopen zeggen. Diep triest.

8 november 2018 om 11:04

Inderdaad, dan ben je in mijn ogen ook echt een held. Heeft Klose niet ooit zoiets gedaan?

8 november 2018 om 14:26

Hunt van Werder Bremen deed dat een keer volgens mij

8 november 2018 om 11:16

Achja, maar als Ajax gisteren zo'n onterechte penalty zou krijgen als dit, dan had je de Ajax speler die de schwalbe zou maken afgeraden om naar scheids te gaan en eerlijk te zeggen en had je waarschijnlijk gezegd: "soms win je en soms verlies je".

Ongelofelijk hoe hypocriet sommige kunnen zijn zeg. Dit is gewoon een pure fout van de scheidsrechter. Niet van Raheem Sterling die de penalty dan moet opheffen volgens sommige. Uefa zit hier ook fout dat ze geen VAR hebben ingevoerd.

8 november 2018 om 11:35

Wat heeft Ajax hier mee te maken en de wedstrijd van gisteren? En hoe kom je er bij dat ik dan het wel prima zou vinden. Je maakt een hoop aannames op basis van iemands avatar die echt nergens op slaan. En dan noem je mij vervolgens ook nog hypocriet. Je moet echt hulp gaan zoeken jij.

8 november 2018 om 11:42

Ik heb inderdaad geen bewijs, maar het is natuurlijk wel aannemelijk dat een supporter van een bepaalde club anders zou reageren op een dezelfde situatie is zoiets in het voordeel uit valt van je eigen. Dan hoe je niet met reacties te komen als: "jij moet echt hulp gaan zoeken". Dan ben je gewoon van laagniveau.

8 november 2018 om 11:52

Goed bezig Zermatt. Eerst volop aannames doen, dan iemand persoonlijk aanvallen op basis van je aannames en dan iemand van laag niveau noemen als diegene zich daardoor (terecht) aangevallen voelt.

Je mag best een keer toegeven dat je fout zit, daar word je zelf ook beter van.

Nu wordt het wel heel schrijnend allemaal.

Bij dit soort acties moet je die gast gewoon 3 a 5 wedstrijden schorsen. Dit is complete spelbederf. Hij had de kans om het aan te geven, heeft het niet gedaan en dus de scheids voor de gek gehouden. Ik geloof namelijk niet dat dit onbewust is gebeurd.

8 november 2018 om 10:53

Alsof een speler dat zou aangeven, niemand zou dat doen. Doe eens realistisch. Ik snap allee haat richting Sterling niet, het is de schuld van de scheidsrechter.

8 november 2018 om 10:59

Als je een man bent en geen vieze rat dan geef je dit aan de scheids aan tijdens de wedstrijd en niet na de wedstrijd, het is gewoon smerig van Sterling en de scheids mag na dit optreden wel een tijdje naar de Bahama's toe of hem in ieder geval voorlopig niet meer laten fluiten na deze waanvertoning.

8 november 2018 om 11:00

Mensen die eer en schaamte kennen, zouden dat wel doen. Gelukkig zijn er dat soort mensen nog op deze aardbol. Het is ten eerste de schuld van Sterling en daarna die van de scheids. Hij is toch degene die een penalty versiert en stil blijft. Dat de scheids daarna een domme fout maakt staat daar los van. Haal je City bril weg...

8 november 2018 om 11:26

@anibankai:

Sterling struikelde over zichzelf door per ongeluk op de grond te schieten ipv op de bal. Ik vind het geen opzettelijkheid bij hem. Ik vind het dan ook toch echt eerder de fout van scheidsrechter dan Sterling.

8 november 2018 om 11:26

Dan lees ik de tekst misschien verkeerd, maar hoe had Sterling dit moeten doen dan? Eerst de beelden bekijken? Want nu lees ik dat hij de bal wilde stiften en niet precies weet wat er toen gebeurde.

8 november 2018 om 11:55

Dat lees je goed. Maar je maakt mij niet wijs dat een speler niet weet wat er gebeurt als er niemand in de buurt is en hij zelf in de grond schiet. Dit lijkt me een gevalletje van de domme houden en de verantwoording afschuiven. Naar mijn idee had Sterling hier zeker verantwoordelijkheid kunnen en moeten pakken. Maar goed, blijkbaar vinden mensen het prima als we doen alsof we van niks weten en dan achteraf excuses maken.

8 november 2018 om 12:06

@etihad Denk eerder de lijnrechter de schuld moet geven. Dat de scheids denkt dat die word aangetikt kan ik nog wel volgen met die speler die achter hem liep!

@zermatt_person De fout zit bij hem in dat die zo valt alsof er een overtreding word gemaakt. Als je in de grond trapt, val je namelijk niet zo op hoge snelheid.

8 november 2018 om 13:10

@Nijogeth Nee, dat lees je goed. Zoals Juicher aangeeft voel je wel dat er niemand aan je zit en je de grond in trapt. Mensen die hebben gevoetbald weten dat, laat staan profs die elke dag op het veld staan. Hij dacht blijkbaar op dat moment al dat het geen penalty was. Als je dat denkt, kun je aangeven bij de scheids dat ze even de VAR moeten raadplegen of het een penalty was of niet. Het is geen hogere wiskunde ofzo.

Wss had Sterling op dat moment geen idee wat er gebeurde en niet doorgehad dat hij zn voet in t gras zette want voelt redelijk het zelfde als dat je gehaakt word..

Onsportief hoor van City. Zeker als je van iedereen hoort dat ze gelijk wisten dat het geen penalty was. En dan daarna met zon slappe excuses aankomen.

Ik kan me nog herinerren dat er in de Bundesliga een paar seizoenen geleden iets vergelijkbaars gebeurde. Aaron Hunt (Werder Bremen toendertijd volgens mij) liet zichzelf vallen in het strafschop gebied en kreeg onterecht een penalty toegewezen. In tegenstelling tot Sterling krabbelde hij echter snel overeind en legde aan de scheidsrechter dat er niet zoveel aan de hand was; het spel ging daarna gewoon verder.

De excuses van Sterling achteraf betekent vrij weinig nu er helemaal niets beïnvloedt kan worden. Niemand heeft er wat aan dus hij had net zo goed niets kunnen zeggen.

8 november 2018 om 11:28

Dat was anders. Hunt maakte een schwalbe en wist dus donders goed dat er niets aan de hand was. Sterling trapt in het gras en had op dat moment geen idee wat er precies mis ging, waardoor hij viel.

8 november 2018 om 12:18

Klopt! En daarbij zat hij toen met zijn club gewoon in de degradatiezone. Was echt heel erg netjes dat hij naar de scheidsrechter liep.

8 november 2018 om 12:53

Klopt, dat was inderdaad Hunt die toen bij Werder Bremen speelde en de scheids Werder een strafschop gaf, waarna Hunt meteen naar de scheids toeging om te zeggen dat het geen penalty was. Ook kan ik mij nog een moment van Klose van een paar jaar terug herinneren, waar hij in dienst van Lazio Roma met een handsbal scoorde, de scheids het doelpunt goedkeurde en Klose zelf naar de scheids toeging om te zeggen dat het doelpunt afgekeurd moest worden omdat hij hands had gemaakt.

Grappige is als hij een NL speler was en hij een wk finale speelde tegen duitsland en dit in minuut 93 deed zou hij een god zijn.

8 november 2018 om 11:36

Precies. Ongelofelijke hypocriete reacties hier op voetbalzone. Iedereen loopt nu moord en brand te schreeuwen dat Sterling eerlijk en sportief moest zijn naar scheidsrechter, maar als Van Persie zo'n schwalbe zou maken op het WK finale in 2010 tegen Spanje in de 93ste minuut, had iedereen het geweldig bevonden en had iedereen gezegd: "soms win je, soms verlies je".

Neem als voorbeeld Arjen Robben tegen Mexico op WK 2014 in achtste finale. Toen hoorde je geen een lid op voetbalzone klagen van onsportiviteit of oneerlijkheid.

8 november 2018 om 12:19

Al was er bij Robben wel gewoon contact aangezien hij op zijn voet stond. Alleen die stervende zwaan was inderdaad overdreven.

8 november 2018 om 11:47

Een WK finale ermee beslissen tegen je aartsrivaal of een poulewedstrijd tegen de zwakste broeder uit de groep... top vergelijking !!

8 november 2018 om 11:55

Het stond nog maar 1-0 voor City hoor. Winst van nog lang niet zeker met een maar 1-0 stand.

Sterling als je echt zo eerlijk was, had je de bal express naast moeten schieten. Achteraf kan ik dit ook wel zeggen.

Dit was geen wedstrijd in de kelderklasse maar het allerhoogste voetbalniveau in de wereld. Dan zie je dit gebeuren...VAR, VAR, en nog eens VAR!

Als je nou ziet en weet dat er niets aan de hand is trek dan je m... open. Doe je dat niet wees dan zo sportief en schiet die penalty naast of rol m naar de keeper. Achteraf beetje scheinheilig gaan zitten doen. Dan nog zeggen: ik DENK niet dat er contact was, serieus? Wat een looser.

Gewoon treurig om te horen al dat achteraf geneuzel. Tegelijkertijd mag je je ook serieus gaan afvragen waarom er assistenten naast het doel staan als dit al niet gezien wordt door hun.

Een echte vent had de scheids ter plekke gecorrigeerd.
Achteraf onzin Sterling.
Een vent zal je nooit worden.

Ja nu heeft het weinig zin. Hij had gewoon die bal naast het doel moeten rollen bij de penalty. En niet gaan scoren en na de wedstrijd ff sorry zeggen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren