Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Niveau PSV ‘wordt steeds iets minder’: ‘In Londen vrees ik het ergste’

Laatste update:

Willem van Hanegem vindt het niveau van PSV steeds verder achteruit gaan. Dat schrijft de oud-speler maandag in zijn column voor De Telegraaf. De Kromme is kritisch op het spel van de Eindhovenaren, maar kon zaterdag ook niet genieten van Ajax. De Amsterdammers wonnen met 2-0 van Willem II en volgens Van Hanegem hoefde Ajax niet eens voluit te gaan.

Van Hanegem keek afgelopen weekend liever naar Mathieu van der Poel, die Europees kampioen veldrijden werd. Of naar Epke Zonderland, die in Qatar wereldkampioen op de rekstok werd. “Dat was nodig ook, want de Eredivisie was bijna niveauloos”, aldus Van Hanegem. “Willem II, ach, ach, ach. Die club zette de poort lekker open, terwijl ze juist hun tanden hadden moeten laten zien nu Ajax een belangrijke wedstrijd in Portugal voor de boeg heeft. Ajax won op dertig procent. Erik ten Hag vond het allemaal nog best goed, maar ik luister liever naar Frenkie de Jong, die het zei zoals het was: helemaal niks.”

“Als ze zo spelen, komt de landstitel niet naar Amsterdam, vond De Jong zelfs. Dat betwijfel ik dan weer wel, want bij PSV wordt het allemaal steeds iets minder”, concludeert Van Hanegem. Hij merkt dat het niveau van de ploeg van trainer Mark van Bommel steeds verder achteruit hobbelt. “Rosario is minder dan eerder, Jorrit Hendrix is nog minder en Gastón Pereiro voert niets meer uit. Dat kan morgen tegen Spurs een probleem worden. In Eindhoven lag 1-5 al meer voor de hand dan 2-2. In Londen vrees ik het ergste, want op dit moment is echt alleen Lozano van het niveau van Spurs.”

Wat verwacht jij van Tottenham Hotspur - PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Willem had bij de loting als enige zeker wel verwacht dat we in Londen van Tottenham zouden winnen?
Ik vrees voor een dikke nederlaag, in Eindhoven speelden de spurs erg sterk en zag je het kwaliteitverschil duidelijk terug. Is geen schande maar realiteit van vandaag.

Vitesse thuis was moeizaam inderdaad maar uiteindelijk staat er 33-11!

5 november 2018 om 07:38

Moet eerlijk zeggen dat het de afgelopen drie wedstrijden idd minder was en als supporter van een andere club vind ik dat niet zo erg.
Al ben ik bang dat ze de weg wel weer vinden.

5 november 2018 om 08:10

Ach.. Als dit onze dip is voor het seizoen, dan teken ik ervoor. Maar het wordt ook wel tijd om op het middenveld wat te gaan wisselen...

5 november 2018 om 09:59

Idd, als dit het ergste is dan zou ik daarmee ook in mijn handjes klappen...overigens word ik wel blij van de nederlandse talenten bij PSV.

Van bommel moet rosario keer omwisselen voor guti. Guti is gretig rn zo geef je meteen een seintje dat er geen ruimte is op te verzwakken. Pereiro vind ik zelf al jaren tegen vallen. Zijn statistieken zijn goed en daarom staat hij er. Zijn spel is echt al jaren belabberd

5 november 2018 om 09:59

Kijk jij PSV wel? Rosario speelt nog ael t minst slecht van de 3 op het middenveld.
Haal Hendrikx er maar uit!

5 november 2018 om 11:38

Eens, zeker als je tegen 10 man speelt. Hadden lekker offensieve met Guti ipv Hendrikx kunnen spelen

5 november 2018 om 11:59

barcalover123

Rosario omwisselen? Dat is de enige van de drie middenvelders die nog gewoon, al speelt ook hij nu wat minder, nog zijn niveau haalt. Hendrix en zeker Pereiro spelen al weken als drollen.

Hij heeft wel een punt en zeg ik niet om te stoken want PSV heeft tot Vitesse alleen maar clubs gehad uit het rechter rijtje en sommige met de hakken over de sloot dus je gaat een x een domper krijgen en ook blessures en/schorsingen en zo sterk is de reserve bank nou ook weer niet

5 november 2018 om 07:44

Vergeet Ajax niet :'

5 november 2018 om 08:28

Ajax staat ook in het rechter rijtje volgens jou. Dus of die begint vanaf P2, dan speelt PSV idd enkel tegen rechter rijtje clubs, of je praat maar wat, wat het meest aannemelijk is. Vergeet ook niet dat ze over het algemeen ruim winnen, doelsaldo is ook stuk beter momenteel. Dus jouw loze opmerking niet te willen stoken, is juist hetgene wat je doet.

5 november 2018 om 08:37

Wat klets jij nou met je loze opmerking.
Lezen
Ik zeg dat PSV tot nu toe clubs heeft gehad uit het rechter rijtje en Ajax in verhouding meer zware heeft gehad tot nu toe die psv niet heeft gehad nl az Heereveen Heracles Feyenoord.
Ja oké ze hebben VVV gehad en Utrecht maar laatst genoemde is nooit zwaar voor PSV.
Dus nogmaals ik stook niet ik formulier alleen dit neem een bak koffie

5 november 2018 om 09:52

Feyenoord, AZ en Heerenveen zijn ook nooit zwaar voor Ajax, dus dan tellen die ook niet lijkt me? Verder heeft PSV gewoon 4 ploegen uit het linker rijtje gehad nu. Het ligt overigens tussen plek 6 en 12 allemaal binnen 3 punten van elkaar, dus het kan volgende week zomaar zijn dat er ineens 6 van de tegenstanders van PSV in het linker rijtje staan, en maar 4 van Ajax.
Is allemaal waan van de dag, toen PSV tegen Willem 2 moest lagen ze nog 3e met 6 uit 3... Ado had 6 uit 4 en lag toen ook in het linker rijtje...
Valt dus nog helemaal niets over te zeggen wie op dit moment een echt zwaarder programma heeft gehad.

5 november 2018 om 12:08

almere

"wat klets jij nou met je loze opmerking. Lezen Ik zeg dat PSV tot nu toe clubs heeft gehad uit het rechter rijtje en Ajax in verhouding meer zware heeft gehad tot nu toe"

Tja, ach, Linkerrijtje, Rechterijtje, welk rijtje bedoel je eigenlijk precies, want het Linkerrijtje van speelronde 1 of 2 is niet het Linkerrijtje van speelronde 34, op het einde, of wel soms? Eigenlijk wisselt het rijtje op dit moment nog wekelijks. Dus welk rijtje bedoel je dan precies almere??

Veel en veel belangrijker dan linker of rechterrijtje is wat de vorm van die club op dat moment is als Psv/ajax tegen ze spelen. Want als ADO op dat moment net in het rechterrijtje staat, als ze tegen Ajax moeten (op plek tien of zo), dan gaan ze tegen Ajax toch gewoon alsnog volle bak, puur omdat ze dat tegen Ajax altijd doen of niet soms? Dat heeft dan toch niets te maken met welk rijtje die ploeg in staat?

Punt is dat je wel kunt zoeken naar allerlei verbanden en oorzaken om jezelf wat zelfvertrouwen te verschaffen omdat je vijf punten achterstaat als Ajax zijnde, en dat je dat wilt koppelen aan het onvermijdelijke geloof dat die andere club 'echt nog op zeker wel puntjes gaat verspelen' maar feit is dat beide clubs gewoon twee keer tegen álle clubs spelen. Uit en thuis. En of club A nou op plek 9 stond toen ze tegen Ajax speelden en op plek 12 toen ze tegen PSV speelden (want dát is uiteindelijk wat jij zegt met je opmerking), dat maakt op zichzelf niet zo heel veel uit. Ik zou me dáár als Ajaxfan niet teveel aan vast houden.

Waar ik me aan zou vasthouden, als ik jou was, is het gegeven dat PSV een team heeft met beperktere mogelijkheden en met beperktere individuele kwaliteiten dan Ajax heeft. Dát gaat veel meer doorslag geven dan geneuzel over sterkte/zwaarte van het programma. Vergeet niet, Ajax gaat zeker overwinteren, ik denk in de CL zelfs en dan is woensdag tegen PSG of Barcelona spelen en dan de zondag daarna uit bij Utrecht gewoon heel zwaar, al staat Utrecht op dat moment in het rechterrijtje!

5 november 2018 om 13:57

wat een lul verhaal met dat psv clubs uit het rechter rijtje heeft gehad. gaat erom dat ze Ajax zelf verslagen hebben. maar da's pijnlijk natuurlijk voor je

5 november 2018 om 07:58

Kijk hoe dicht alles bij elkaar staat. Op het moment dat psv tegen clubs speelde stonden ze soms ook in het linkerrijtje. Buiten dat zijn we al bijna halverwege het seizoen. Ze krijgen inderdaad heerenveen az en feyenoord nog. Hebben van het linkerrijtje utrecht vitesse vvv en ajax gehad en alleen tegen vitesse was het een moeilijke wedstrijd. Snap dat je ergens aan wilt vastklampen, maar dan zou ik eerder kijken naar het spel dat sinds Emmen thuis met de minuut minder wordt.

5 november 2018 om 08:06

Ik bedoel vanaf nu, Ajax heeft Heracles Heereveen Feyenoord Az al gehad en psv niet oke PSV Utrecht wel maar daar lopen ze elk jaar met hun vingers in hun neus overheen.
Hoop gewoon dat ze tegen de spurs gaan stunten

5 november 2018 om 08:10

"psv heeft tot Vitesse alleen maar clubs gehad uit het rechter rijtje"

Onzin. PSV heeft al gespeeld tegen de nummer 2 (ajax), 5 (utrecht), 6 (vvv) en 8 (vitesse).

5 november 2018 om 08:57

Psv heeft die allemaal thuis gehad die jij opnoemt! Dus nog geen uitwedstrijd naar een club uit het linkerrijtje. Ajax is bij Vitesse, vvv, psv en Heerenveen al geweest!

5 november 2018 om 09:22

Ja, en? Almere67 schreef dat PSV nog geen clubs uit het linkerrijtje tegen heeft gehad en dat klopt gewoon niet. Wie had het over uit- of thuiswedstrijden?

5 november 2018 om 09:25

Ach, die hele discussie over dat linkerrijtje. Je kan bijna ook zeggen dat clubs als PEC Zwolle, ADO en Fortuna Sittard, waartegen PSV wel uit heeft gespeeld, nu in het rechterrijtje staan omdat ze de pech hebben dat ze PSV al hebben gehad. Geef je die clubs drie punten meer, dan stijgen ze zo een paar plaatsen.

Wat ik ermee wil zeggen is dat het in die middenmoot allemaal zo dicht bij elkaar staat, dat het echt een verwaarloosbaar verschil is of je tegen de nummer 6 of de nummer 16 speelt. Dat verschil is welgeteld 5 punten. Uiteraard zijn Feyenoord en Heracles wel lastige tegenstanders dit seizoen, maar Heracles verliest ook gewoon van NAC dat op dat moment onderaan stond, en Feyenoord, tja, daar wint Ajax eigenlijk altijd van, dus dat zal het verschil ook niet maken.

5 november 2018 om 09:25

In verhouding met Ajax bedoel ik he wat voelen jullie je aangevallen zeg op de maandag morgen haha

5 november 2018 om 11:32

Je schrijft letterlijk: "psv heeft tot Vitesse alleen maar clubs gehad uit het rechter rijtje".

Je bedoelde dus dat PSV in verhouding tot Ajax alleen maar clubs uit het rechterrijtje heeft gehad?

Eh, OK.

5 november 2018 om 13:58

Heerenveen en VVV wauw wat een topploegen . jij snapt wel of van het voetbal

5 november 2018 om 08:43

Vitesse, Ajax, Utrecht en VVV zijn 4 clubs uit het rechter rijtje. Dus dat is ongeveer de helft. Op zich aardig logisch na 11 wedstrijden. Denk dat de reservebank sterk genoeg is. Je moet de wedstrijd tegen RKC ook niet als maatstaf nemen. Zet er 1 of 2 spelers van de bank in de basis, en er veranderd weinig. Viergever of Sainsbury of Isimat maakt niet zo heel veel uit. Guti kan er prima in, Ramselaar ook. Malen en Mauro ook. Alleen niet allemaal tegelijk, maar dat is ook niet nodig.

5 november 2018 om 13:55

komen ze weer met alleen maar clubs uit het rechter rijtje. wat een onzin. vanaf plek 4 tot derest is allemaal drama dus dat maakt al niks uit. ze hebben Ajax met 3 nul verslagen das voldoende.

Gelukkig heeft Willem ook niet van Feyenoord kunnen genieten.

Ik denk dat dit toch te wijten is aan Van Bommel's halsstarrige weigering om zelfs maar een heel klein beetje te rouleren. Hij heeft een paar keer zijn elftal op één positie aangepast vanwege een blessure, maar afgezien daarvan speelt hij al het hele seizoen met precies hetzelfde basiselftal en meestal laat hij dan ook nog eens z'n reserves tot de 75e/80e minuut op de bank. En dat terwijl je een behoorlijk zwaar programma hebt (competitie plus Cl). En waarom Guti maar niet mag spelen terwijl Hendrix en Pereiro het al een paar weken helemaal niet zo lekker meer doen, dat begrijp volgens mij helemaal niemand...

5 november 2018 om 10:42

Precies. PSV wordt zo ook veel te voorspelbaar. Elke tegenstander heeft in feite een week meer om de overandere opstelling en tactiek van v Bommel te counteren. De basisspelers zullen ook niet het gevoel hebben dat ze moeten vechten voor hun plek.

5 november 2018 om 10:47

@cabinessence

Dat vind ik zeer overdreven. Dat weigeren te wisselen van Mark heeft er ook voor gezorgd dat ze nog geen punt verspeeld hebben. Ten Haf heeft er aardig op los gerouleerd, puntenverlies tegen Heracles en kansloos onderuit in Eindhoven. Daar heeft ten Hag dan wel zijn profijt mee gepakt door een goed beeld te hebben op wie hij wel een beroep kan doen en van wie hij echt niet te veel moet verwachten, maar zeker het puntenverlies tegen Heracles was zwaar onnodig.

Mark wisselt eens flink in de beker en vliegt er direct uit. Kan me voorstellen dat hij helemaal niet meer wilt wisselen. Ook zo'n malen die fantastische dingen liet zien als invaller, valt behoorlijk tegen op het moment dat hij Bergwijn moet vervangen. Verwacht dat het nog zwaarder wordt als een van de backs wegvalt.

Dat is ook meteen het enige aanknopingspunt dat ik zie voor Ajax. Blessures en schorsingen komt Ajax gewoon wat makkelijker mee weg. Ja de ligt is onmisbaar, maar eigenlijk ook niet. Hij was onmisbaar tegen Psv, maar tegen zeker 14 van de 17 clubs kan dat goed opgevangen worden. En voorin is Ten Hag denk ik zelfs blij als er een blessure geval is

5 november 2018 om 11:14

"dat vind ik zeer overdreven. Dat weigeren te wisselen van Mark heeft er ook voor gezorgd dat ze nog geen punt verspeeld hebben."

Ja, maar wel enkele keren met de hakken over de sloot.

Kijk even naar de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Vitesse stond met tien man en had geen enkele intentie meer om nog iets anders te doen dan met z'n allen voor de goal blijven hangen en te hopen op een counter. En PSV kwam er maar niet doorheen. Toch is Van Bommel 90 minuten lang blijven spelen met zes defensieve spelers waarvan er vier in aanvallend opzicht nagenoeg niets kunnen. Waarom dan niet Hendrix of Rosario eruit voor Guti, die wél scorend vermogen heeft en die bovendien Lozano blindelings weet te vinden?

"mark wisselt eens flink in de beker en vliegt er direct uit. Kan me voorstellen dat hij helemaal niet meer wilt wisselen"

Toen heeft hij gewoon de drastisch gewisseld. Hij had best 5-6 basisspelers kunnen wisselen. Maar niet alle 11. Dat was gewoon hoogmoed.

5 november 2018 om 14:21

Dan wissel je een defensieve speler en komt de counter van Vitesse er weleens doorheen met doelpunt als gevolg.....

Het blijft makkelijk zeuren over beslissingen van iemand, iemand die wel wisselt krijgt commentaar dat hij nog steeds geen basiself gevonden heeft en iemand die vertrouwen heeft in de basiself krijgt commentaar dat die moet rouleren.
Ik heb geen idee wat er door de hoofden van de spelers omgaat, maar misschien heeft van Bommel wel door dat als hij Hendriks, Rosario of Pereiro er uithaalt voor Guti dat er dan bij 1 van die 3 iets knapt en hij er het hele seizoen niets meer aanheeft. Misschien ziet hij op de trainingen nog bepaalde dingen van Guti die hij niet in de wedstrijd wil hebben.

5 november 2018 om 11:40

Eens, sta je met een man meer wissel je geen verdedigend ingestelde voor een meer offensief ingestelde speler....

Probleem is dat PSV en Ajax in de eredivisie hun uitdaging niet vinden. Het verschil in kwaliteit van de twee ploegen ten opzichte van de rest is gigantisch. Datzelfde geld voor deze twee ploegen ten opzichte van de opponenten in de Champions League. Toch hoop ik dat PSV op het vreselijke veld van Wembley stand kan houden. De ploeg ontbeert het zeker niet aan een winnaarsmentaliteit.

5 november 2018 om 14:23

Ik heb het idee dat dit meer bij Ajax is dan bij Psv. Heb het idee dat bij PSV al een aantal spelers rondlopen die echt op hun top zitten om het niveau van PSV aan te kunnen, er bij Ajax echter wel een aantal spelers rondlopen waar veel meer rek inzit.
Ik hoop dat PSV een goed resultaat neerzet deze week maar ben bang voor een grote afslachting :-(

Over niveau gesproken, keek gisteren Udinese - Milan, maar dat is echt niet veel beter dan wat er in de eredivisie gebeurt.

Het chagrijn zit er in omdat ze geen eens de lampen in de kuip aan konden doen, of kwam het Feyenoord wel erg goed uit, vvv is toch een directe concurrent die beter in vorm is als de havenwerkers. Ja Ajax gaat niet voluit met Benfica in het vooruitzicht en ja het begint wel erg armoedig te worden in Eindhoven.

hendrix eruit! dat is echt een heeeeeeeele matige speler.
leuk om erbjj te hebben bij 4 a 5 goede spelers maar maakt geen spel,langzame balbehandeling,inzicht matig
nee dat is niks bijzonders.
maargoed dat is mijn mening.

5 november 2018 om 11:34

Hendrix is normaal gesproken een zeer nuttige speler, die veel ballen verovert en tegenhoudt. Hij is alleen de laatste weken even wat uit vorm.

5 november 2018 om 13:08

nuttig inderdaad maar hij is gewoon de minste op het middenveld en als je beter voetbal wilt spelen moet hendrix er gewoon uit.komt gewoon tekort.ik verwacht dat pereiro ook veel beter gaat renderen als hij eindelijk iemand achter zich heeft die een fatsoenlijke pass in de benen heeft en stuk creatiever is en waarmee hij ook aanvallende combinaties mee kan aangaan.hendrix is uiteindelijk gewoon een simpel werkpaard die eingelijk fysiek tekort komt als je naar een hoger niveau wilt en voetbal technisch ook gewoon tekort komt.rosario is super degelijk en fysiek nu al veel sterker en heeft gewoon meer potentie om te groeien.als psv echt naar een hoger niveau wilt zullen ze op termijn toch echt de 2 cv's hendrix en luuk eruit moeten hhalen.prima spelers voor de eredivisie maar als het niveau omhoog gaat zijn dat de eerste die afhaken.

maar naar mijn mening heeft psv niks te verliezen in londen.tottenham heeft een paar toppers lopen en is gewoon geen schande als je daar verliest.soms heb je gewoon pech in de cl en dan loot je gewoon teveel sterke teams.dit jaar is het ajax beurt om een mooie run in de cl te maken.die hebben een veel minder sterke poule en die teams zijn ook nog eens in een mindere vorm.al hoop ik wel dat psv tottenham voor kan blijven in de cl en dat we uiteindelijk 3de worden in de poule.

5 november 2018 om 14:52

Je ziet wel dat als het tempo omhoog gaat (in de CL) Hendrix vaak de eerste is die door de mand valt.

Wie weet tref je Spurs op een mindere dag dan zijn zij ook te kloppen. Je krijgt altijd je kansen in elke wedstrijd. Hopelijk sta je dan niet al 3-0 achter voordat je die krijgt xD.

Ik vind het jammer dat Van Bommel weinig rouleert. Spelers als Gakpo, Mauro, Guti etc mogen wel vaker binnen de lijnen komen. Hendrick speelt laatste weken ook belabberd. Lozano is wel een wapen, maar ook soms komt hij niet uit de verf evenals Bergwijn. Perreiro heeft soms van die briljante ideeën en soms vraag je af wat hij aan het doen is. Hopen dat Romero snel fit is om ook De Jong te kunnen vervangen.

5 november 2018 om 13:13

van bommel wisselt ook te weinig maar om lozano eruit te halen is pure waanzin.dat is je beste speler en ook de speler die het meeste waarde vertegenwoordigt en iemand die altijd probeert te winnen.hendrix moet gewoon banken voor guti dat zal al een groot verschil maken.ook hoop ik dat psv in de winterstop een betere lcv haalt.want de dmc en lcv zijn gewoon onze zwakste posities.

Willem2 had iets verzonnen om Ajax te bestrijden wat totaal niet werkte dus die waren binnen 25 minuten klaar. Psv is dodelijk in te omschakeling maar dat kon deze wedstrijd niet omdat Vitesse na de rode kaart massaal achter bleef, dan wordt het voor Psv toch lastig.
Dat van Bommel niet rouleert is na de winter geen probleem meer, dan spelen ze geen Europees en geen beker. 1 wedstrijd in de week moet toch wel te doen zijn.
Dat Psv van de Spurs gaat verliezen is en geen schande en zo ie zo te verwachten ook al hadden ze Vitesse met 10-0 opgerold. De Spurs hebben gewoon betere en volwassenere spelers als clubs in de ED.

5 november 2018 om 11:46

Bal tempo lag veel te laag en weinig tot geen pass sloeg en station over, dat is zelfs voor Groningen of NAC makkelijk te verdedigen. Vond het bijzonder dat Bergwijn niet of nauwelijks in staat was iemand te passeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren