Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Fort Ajax’ houdt al 536 minuten de nul: ‘Met hem is het zó ontspannen’

Laatste update:

Sinds de 1-1 remise in de Allianz Arena tegen Bayern München van 2 oktober heeft Ajax geen doelpunt meer hoeven incasseren. Die reeks duurt inmiddels al 536 minuten, zo heeft het Algemeen Dagblad berekend. De krant spreekt zaterdag van 'Fort Ajax', maar constateert tegelijkertijd dat het defensieve aspect wat onderbelicht blijft. "Bij Ajax wordt door de buitenwereld altijd meer gekeken naar het aanvallende gedeelte", weet Daley Blind.

De verdediger, die doorgaans een centraal duo vormt met Matthijs de Ligt, probeert te verklaren waarom Ajax zo weinig tegendoelpunten krijgt. Het begint volgens Blind bij het druk zetten van de aanvallers. Ajax verovert veel ballen op de helft van de tegenstander, constateert de routinier. "Daar trainen we veel op en dat werpt zijn vruchten af. Maar bijvoorbeeld tegen Bayern München of Benfica kunnen we ook terugzakken en heel compact staan."

Zo slaagt Ajax erin om het iedere tegenstander lastig te maken, merkt Blind op. "Dat hebben we in de Champions League bewezen. En vergeet André Onana niet, een geweldige keeper. Als verdediger is dat zó ontspannen. Je hoeft dan minder overtredingen te maken en minder kaarten te pakken. Omdat je weet: mocht de tegenstander er een keer doorheen sluipen, dan staat André er nog."

Zelf is Blind eveneens goed in vorm. Hij is 'steeds meer zichtbaar op het veld, brengt rust aan de bal en staat verdedigend positioneel sterk', somt het Algemeen Dagblad op. "Vorig seizoen heb ik minder gespeeld bij Manchester United en ik had een achterstand toen ik hier bij Ajax begon. Ik voel me nu ook steeds sterker en fitter worden." Zaterdagavond neemt Ajax het voor eigen publiek op tegen Willem II.

Houdt Ajax ook tegen Willem II de nul?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn er trouwens nog mensen die kritiek hebben op Ten Hag? Hij moest er een paar maanden geleden nog uit, nu is hij de coach voor 1 van de betere ajax teams in tijden. Bewijst maar weer hoe heerlijk oppertunistisch de voetbalwereld is.

3 november 2018 om 14:50

Met alle respect, maar met deze selectie is het nagenoeg onmogelijk niet te presteren. Tijdens de eerste grote test in de Eredivisie tegen PSV zakte Ten Gaf gigantisch door de mand wat ervoor zorgt dat je je lot niet meer in eigen hand hebt.

3 november 2018 om 14:54

En dat kwam vooral door de blessure van Ligt. Er komt hoe dan ook een return in de JC ArenA en de competitie is nog niet eens op de helft. Ajax doet het erg goed en PSV in de eredivisie net wat beter. Dat kan en daar is niks mis mee.

3 november 2018 om 14:59

Ja, en Bayern Munchen uit en Benfica waren zeker nietszeggende potjes of niet? EtH doet het gewoon prima. Tegen PSV was een collectieve off-day en de beste speler achterin ontbrak. Voor de rest heeft hij alles gewonnen op een paar gelijkspelletjes na, en de complete subtop werd gedeklasseerd door Ajax.

3 november 2018 om 15:00

Oh ja, krijg je dit soort dingen.
Wie verzint het dat ziyech geen middenvelder is?
Ziyech zelf verzint dat niet.

3 november 2018 om 15:03

Dat eindeloze verdedigen met de blessure van De Ligt is wel een zwaktebod. Geef gewoon toe dat je een kansloze wedstrijd speelde over de gehele linie. Kijk bijvoorbeeld hoe Ajax gereduceerd werd tot wat afstandsschoten van Ziyech, hoe Huntelaar totaal niet in het plaatje voorkwam en hoe Tadic even vakkundig van de bal werd gezet door Dumfries. Alleen bij de tweede goal was het gemis van De Ligt voor Ajax echt te merken, bij de andere twee hadden ze geen vat op de snelheid van Bergwijn en zijn vermogen om snel te handelen in kleine ruimtes.

3 november 2018 om 15:04

Toegegeven, de wedstrijd tegen PSV was slecht ingeschat door Ten Hag, maar dit is de enige pot die verloren is gegaan onder zijn hoede. Al de andere grote internationale testen is Ten Hag overtuigend doorgekomen, Ajax staat momenteel al 3 speelrondes eerste in de CL-groep, hoe lang geleden is dat wel niet? Als je de return tegen PSV gewoon wint zijn er nog 2 punten speling, dat kan door 2 kleine misstappen al ingelopen worden. Niks aan het handje dus, het is net november!

3 november 2018 om 15:07

Ik blijf het bizar vinden dat mensen met droge ogen durven te beweren dat je met goede selectie onmogelijk niet kan presteren. Het verband tussen goede spelers/selectie en goed voetbal is niet absoluut.

3 november 2018 om 15:20

@yamiown ja en de wedstrijden tegen Graz, Luik, Kiev, Athene, Bayern, Benfica en tegen Feyenoord stellen natuurlijk helemaal niks voor? echt heel slecht hoor van deze potjes er niet eentje verliezen, echt schandalig slecht (sarcastisch).

Wat een onzin zeg, trainers beoordelen op een wedstrijd waar Ajax gewoon een totale offday had en inderdaad mede door te kiezen voor een tactische keuze die voor de wedstrijd tegen PSV wel goed uitpakte, en uit bij PSV kan je gewoon verliezen is geen schande.

Cijfers Ten Hag dit seizoen na 22 wedstrijden (beker, competitie, CLv en Cl)

56 doelpunten voor
9 doelpunten tegen
25 punten in de competitie
kwalificatie Cl
7 punten in de CL, en nog ongeslagen inclusief kwalificatie!

Zelfs onder Bosz waren de cijfers minder!

het moet maar eens opgehouden zijn met de kritiek op Ten Hag die echt totaal nergenst op gebasseerd zijn. ja gebasseerd op een bepaalde krant (telegraaf) die maar al te graag wilt stoken binnen Ajax. sterker kan mijn daar best boos om maken door telkens maar te zoeken om Ten Hag onterecht aan te vallen, had ik ook bij Keizer vorig jaar.

Ps. tegen Heracle koos hij voor een aantal wisselspelers. waar vooraf iedereen wel mee kon leven vooraf gezien het drukke programma, maar omdat Peterson een bal zo de winkelhaak inschiet was het een verkeerde keuze. En dat is makkelijk praten achteraf.

3 november 2018 om 15:23

Nee hoor, Wober centraal achterin en De Jong die de beste voetballende middenvelder van de eredivisie is zet je natuurlijk op zijn beste positie.

3 november 2018 om 18:34

@buitenspelgoal, volgens mij heb je een vertekenend beeld van de betreffende wedstrijd. Balbezit Psv 34% met een pass nauwkeurigheid van slechts 66% en 1 hoekschop in 90 minuten. Dan ben je dus lang niet zo dominant als je zelf denkt. Dat je er 3 keer goed uitkomt op de counter met 3 doelpunten als gevolg (waarvan 2 gelukkige) dan ben je terecht de winnaar. Het is natuurlijk wel zo dat op een andere dag het kwartje de andere kant op had kunnen vallen. Nu zie ik hier in het topic staan dat Ajax thuis wel even wint van Psv, maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Het zijn wedstrijden opzich, die kan je op voorhand niet voorspellen. Dat geven onderstaande statistieken ook weer:
Totaal 133 wedstrijden 55 x winst Psv 24 x gelijkspel & 54 x verloren met 226 doelpunten voor en 231 doelpunten tegen.

3 november 2018 om 14:53

Ik zie nog genoeg mensen die kritiek op hem hebben, wat ik onterecht vind. Ik ben geen fan van zijn wissels, maar verder doet hij het gewoon prima. Heb het idee dat hij bij veel mensen niks goed kan doen, hoe goed het ook gaat.

3 november 2018 om 14:53

Ten hag doet het prima maar elke keer als hij een paar wedstrijden logische beslissingen maakt dan komt er weer zo’n wedstrijd waarin hij weer alles gaat veranderen en vreemde wissels toepast en dan weer een paar weken net datgene doorgaat.

3 november 2018 om 14:54

In tijden ? Laten we eerst maar eens wachten tot het seizoen is afgelopen.
Want als je straks 2e wordt, in de achtste finales van de CL wordt uitgeschakeld, en wellicht alleen de beker wint.

Tja, dan heb je geen top seizoen gedraaid ofzo...

Ten Hag doet het uitstekend (mag ook wel met deze brede selectie). Maar we moete niet overdrijven.

Vond alleen die opstelling tegen PSV een tactische blunder. Voor de rest doet hij het prima.

De dubbel en kwartfinale CL. Dan heb je een topseizoen gedraaid. Voor minder doen we het niet. Maar goed, makkelijk wordt het niet. Want PSV doet het ook zeer goed. En is in Nederland vrijwel niet af te stoppen.

3 november 2018 om 15:04

Overwinteren in CL = zeer zeer zeldzaam en zelfs niet meer verwacht. Prima seizoen dan dus.

3 november 2018 om 15:10

Als ze alleen de beker winnen ben jij tevreden? Ik hoor alleen maar Ajacieden vertellen dat de beker een troostprjs is (wat ik overigens niet vind)

3 november 2018 om 15:26

Even een vraag, vond jij het seizoen onder Bosz (finale EL en nipt 2e worden) geslaagd of mislukt?

Ik denk mocht je overwinteren in CL, 2e worden in competitie en de beker winnen, dat je dan niet kan spreken op een mislukt seizoen heerlijk gezegd.

3 november 2018 om 15:42

Lastige vraag. Finale EL gebeurt je niet elk jaar. Daarom denk vond ik het toch een geslaagd seizoen (ondanks het mislopen van de titel).

Maar plek 2, achtste finales CL, winnen van de beker. Voor mij is dat bij lange na niet hetzelfde.

Tuurlijk is overwinteren in de CL een zeldzaamheid voor Nederlandse clubs. Maar zo speciaal is het toch ook weer niet ? Kans is toch groot dat je in de achtste finales wordt uitgeschakeld. Moeten het niet mooier maken dan het is.

Wordt veel liever kampioen.

3 november 2018 om 15:56

Ajax krijgt geen goals tegen en scoort zelf vrij makkelijk. Dan ben je in mijn ogen beter dan het ajax onder Bosz dat nog weleens defensief wankel was. Natuurlijk is dit ook maar een momentopname en wordt het nog heel spannend tegen een ook geweldig PSV in de competitie maar op het moment vind ik ajax echt heel volwassen en goed spelen. En dat zeg ik zonder ajax bril op, dat zeg ik zelfs als supporter van de concurrent.

3 november 2018 om 16:24

Ik snap wel je punt, maar heb dan nog een vervolg vraag. Je gaf aan dat overwinteren in de CL wel een zelfdzaamheid is, maar niet heel bijzonder (waar ik mijn ergens wel in kan vinden overigens). En inderdaad na de winter lig je er heel waarschijnlijk gelijk uit, maar zou je dan liever derde worden in je CL poule en nog zoiets kunnen presteren in de EL net als toen onder Bosz? of liever tweede in je CL poule met 80 zekerheid dat je er na de winter gelijk uitlig? (even ervan uitgaan dat je 2e wordt en geen beker wint)


3 november 2018 om 15:09

Heb geduld. Die mensen komen wel weer te voorschijn als het 2 wedstrijden wat minder gaat.

3 november 2018 om 15:15

Ten Hag is geen Ajax trainer. Frank de boer werd elk jaar van zijn beste spelers beroofd en kreeg er de beste van AZ voor terug. Peter Bosz heeft met 1 aankoop (Ziyech) een heel ander Ajax gebouwd. Keizer had te maken met het ongeluk van Nouri en deed het niet eens zo slecht. Dan komt Ten Hag de 2e seizoenshelft, krijgt een linksback die er meteen staat en doet het slechter dan Keizer. Laat Keizer Bosz of de Boer voor deze selectie staan en ze doen het beter dan Ten Hag. Wat een luxe heeft die man gehad, lekker een half jaartje zonder druk wennen aan je nieuwe omgeving en in de tussentijd Tagliafico, Blind, Tadic krijgen. Geen een Ajax trainer is zo verwend. De Boer moest het doen met Duarte, Sightorson, Dijks. Nou nou wat een toptrainers die Ten Hag. Omdat hij niet door t ijs zakt (ookal staat PSV op doelsaldo voor en op punten, dus zo denderend doet ie t nou ook weer niet) moet het zogenaamd een goede trainer voor Ajax zijn???

3 november 2018 om 15:45

Goede spelers zegt ook niet alles, kijk eens met wat voor spelers een trainer van bv Madrid moet doen en hoe ze presteren. Je kan niet even zo zeggen dat andere trainers met dit materiaal het beter zouden doen , omdat ze met mindere spelers kampioen zijn geworden. Het kan ook best zo zijn dat de tegenstanders ook mindere spelers hadden op dat moment.
ALs je puur kijkt naar het positie spel en de aantrekkelijkheid van het spel , dan kan je wel zeggen dat hij het goed doet. Ook presteren ze stabieler , op de wedstrijd tegen PSV na, dan voorheen.
Je krijgt steeds meer het oude gevoel terug dat ze al met 1-0 voorstaan als de wedstrijd begint. En dat gevoel is er al jaren niet meer geweest.

3 november 2018 om 15:53

Onzin man. Ik weet niet waar je afkeer vandaan komt voor Ten Hag maar het slaat werkelijk nergens op. Toen Peter Bosz en Keizer trainers waren, werd Ajax er gezegd dat Ajax de beste selectie had. Uiteindelijk kwam dat alleen bij Bosz eruit in de 2e seizoenshelft. Daarnaast kwam Keizer in een redelijk gespreid bed na die half jaar van Bosz, maar die heeft het systeem van Bosz helemaal vernietigd. Ten Hag doet het daaraantegen veel beter na een complete voorbereiding dan Keizer. Ik wil niet Ten Hag de hemel in prijzen of iets, maar beetje krediet mag ook wel. Daarnaast vond ik heel je stukje al ongeloofwaardig nadat je zei dat Keizer het zelfs beter zou hebben gedaan.

3 november 2018 om 16:08

Hahah bosz kreeg naast ziyech ook nog Sanchez en traore en had ook nog een fitte sinkgraven. Probeer voortaan iets objectiever te zijn als je een persoon probeert af te vallen gebaseerd op onderbuikgevoelens.

3 november 2018 om 15:41

Denk dat je eerder deze vraag over Overmars moet stellen. Het team is praktisch alleen door hem samengesteld en bij elkaar gehouden. Overigens vind ik ten Hag nog steeds geen Ajax trainer. Maar goed, als je wint dan win je en dan heb je niks te klagen. Denk alleen wel wanneer het iets slechter mocht gaan, hij per direct door velen waaronder misschien ikzelf ook, weer aangewezen word als niet capabel genoeg.

3 november 2018 om 16:20

Tuurlijk zijn die er, en dat mag toch ook ?? Ik als PSV fan ben ook nooit fan van de trainer Cocu geweest, ondanks dat hij wel prijzen heeft gepakt. Kritiek kan dus altijd..

3 november 2018 om 17:11

En dit ligt aan ten Hag?
Net dat het niet perse aan ten Hag ligt als het loopt. Vergeet niet dat Ajax 5 punten achter staat op PSV. Als het echt goed was had men van PSV gewonnen.

3 november 2018 om 18:15

Ik hoop dat hij zsm word vervangen en het liefst door Bozs, ten hag presteert geweldig maar hij heeft een paar fouten. Neres presteerd niet meer zo goed sinds hij er is en zeker dit seizoen niet meer. Blind moet je voor schone erin zetten en wober achterin. Ziyech op het middenveld op het middenveld en neres rechts. Als je met vd beek wil spelen moet je hem op als half gebruiken zoveel mogelijk achter de bal ipv hem half te verpesten op 10. Dani de Wit en ekkelenkamp zijn geen ajax type voetballers. Als je niks beters hebt best maar labyat is beter en ook Jensen&gravenberch hebben meer potentie en wil je wat meer zekerheid qua leeftijd zet dan bijleveld erin. Nee geen ten Hag fan

Het seizoen is nog lang en Ajax doet het gewoon goed. In de verdediging speelt een jongen die de nationale piespaal is geworden iets wat Daley niet verdient. We hebben een goede selectie en Ten Hag moet soms echt puzzelen om iedereen tevreden te houden. Ondanks dat gaat het gewoon prima. Op drie fronten. Voor nu is er echt niks te klagen.

3 november 2018 om 16:39

Inderdaad! Ten Hag heeft het gewoon prima voor elkaar. Dat PSV nog foutloos is kan hij weinig aan doen. Maar het seizoen verloopt al met al gewoon goed.

Nou! Ik vind juist Blind 1 van de zwakkere op zowel het middenvele als in de verdediging. Ik heb liever Wober naast de Ligt en op het middenveld moet hij echt wat scherper worden. Heeft zijn transferbedrag bij lange na niet waar gemaakt.

3 november 2018 om 15:49

Ga je schamen !!!!! Wat moet onze godenzoon doen om niet op afgezeikt te worden... in de spits gaan lopen en elke wedstrijden 5 doelpunten maken .... Hij kan bij sommige niks goeds doen . Ik mag hopen dat je geen ajacied bent als jr dat wel bent zoek een andere club +!!! Nep supporter!!!!!!!!!!!

3 november 2018 om 16:22

Hij heeft gelijk. Ben ook wel klaar met dat gezeur van mede ajacieden. Ten Hag doet het dit seizoen gewoon goed. Het argument dat je met deze selectie wel moet presteren of je nou een goede of een slechte trainer bent is echt onzin. Heeft Real dan zo'n slechte selectie? Nee maar die Lopetegui maakte er wel een rommeltje van dat ze op het laatst van alles en iedereen kon verliezen. Je moet het afwachten maar ik ben tot nu zeer tevreden.

3 november 2018 om 17:23

@JaxieJuve
Je hebt helemaal gelijk.
Blind is de meest overschatte voetballer op de NLse velden. Het is een schande dat hij miljoenen opstrijkt met zijn 1 tempo voetbal.
Iedereen probeert mij wijs te maken dat hij goed speelt. Blind speelt nooit risicovolle ballen maar altijd op safe. Tegen Bayern Munchen had hij de laagste passingspercentage. Nog minder dan Ziyech die weinig risicoloze ballen speelt. Dat is echt slecht.
Blind komt op elke positie snelheid en fysiek tekort. De enige positie waar hij zou kunnen spelen, is in een 5-3-2 systeem als flankspeler.
Op 6 draait hij nooit open en heeft hij een veel te lage handelingssnelheid. Hij kan ook niet onder druk met een man in zijn rug ballen opeisen. Hij kijkt nooit over zijn schouder en heeft totaal geen orientatie op 6.

3 november 2018 om 17:58

Toch gek dat zo'n in jouw ogen waardeloze speler steevast geselecteerd en opgesteld wordt in het Nederlands elftal..

Oh wacht, dat heeft er natuurlijk mee te maken dat de staf en bondscoach de meerwaarde wel zien en toch meer verstand van het spelletje hebben dan jij...

3 november 2018 om 18:13

@dennis
Dat is inderdaad heel vreemd. Dat heeft vooral te maken met de risicoloze ballen die hij speelt. Trainers houden van controle. Daarom is Blind zo populair onder NLse trainers. Die houden namelijk van controle.
Niet van spelers die risicovolle ballen geven met kans op balverlies.

3 november 2018 om 20:31

Nee bij NLse trainers staat controle gelijk aan winnen.
Controle is volgens de huidige 'Nederlandse school' de formule voor winnen. Waar dat op gebaseerd is? Nergens op.
Vloeit voort uit angst om overal controle over te willen hebben. Daarom leveren wij ook robotvoetballers zonder initiatief en creativiteit af zoals Blind.

Ajax heeft dit seizoen alleen verloren van psv wat gewoon een wanprestatie was. Met name door de manier waarop Ajax verloor. Ik zie ze tegen Willem II wel de nul houden.

Psv zelf heeft verloren van Barcelona, Inter Milaan en RKC. Hopelijk weet Vitesse een punt te pakken in Eindhoven, meer zit er waarschijnlijk niet in.

3 november 2018 om 17:29

Ajax heeft tegen het zwakste Bayern gespeeld in de afgelopen 10 jaar die vandaag thuis wederom punten hebben laten liggen tegen een tegenstander die ergens onderin staat.
Benfica heeft gisteren thuis verloren en is ook niet zo sterk. AEK Athene hoeven we het niet eens over te hebben.
De tegenstanders van PSV zijn allemaal in vorm. Barcelona droogde Real af met 5-1 zonder Messi. Inter is niet te stoppen in Italie. Die hebben al 7 keer achter elkaar gewonnen en scoren de laatste weken aan de lopende band. Het niveau samen met Napoli en Juventus is nu ontzettend hoog in Italie.
Tottenham had de beste seizoensstart.
PSV speelt tegen teams die allemaal in vorm zijn. Ajax speelt tegen teams in verval die slecht presteren in de eigen competitie.

3 november 2018 om 18:03

Als wat je zegt zou kloppen, waarom werd er na de loting groepsfase dan door het merendeel van de PSV aanhang geroepen dat overwinteren in de CL haalbaar moest zijn ? Inter was niet veel soeps en te pakken en thuis en uit tegen de Spurs zouden ook wel punten gehaald worden. Er werd zelfs beweert, dat Barca een punt in Eindhoven zou achterlaten.

Als je vergelijken wilt trekken moet je geen appels met peren gaan vergelijken. Weet jij veel of PSV het beter of slechter had gedaan tegen bijv. Bayern of Benfica. Evenmin kun je weten of Ajax het beter of slechter had gedaan tegen Inter of Tottenham.

Al met al ben je alleen maar wat aan het zieken, maar dat ben ik intussen van je gewend..

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik blijf bij Blind altijd het gevoel houden dat ie soms lamlendig speelt. Of het nou zijn uitstraling of gebrek aan snelheid is .. Het voelt nooit vertrouwd aan als hij in lastige situaties komt

3 november 2018 om 18:49

dat ligt niet aan jou, dat is altijd al zijn uitstraling geweest, ook toen hij nog bij Groningen speelde. Uitstraling en snelheid zijn de grootste zwaktes van Blind.

Maar wees dan ook eerlijk in het kijken naar zijn krachten, van die zijn de reden dat hij voor Man Utd, Ajax en NL-elftal speelde/speelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren