Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boeiend gevecht tussen AZ en Feyenoord levert geen winnaar op

Laatste update:

Het duel tussen AZ en Feyenoord heeft zondagmiddag geen winnaar opgeleverd. Door treffers van Albert Gudmundsson en Steven Berghuis, die allebei in de eerste helft tot scoren kwamen, eindigde het treffen in een 1-1 gelijkspel. Voor de Alkmaarders was de op het oog zware enkelblessure die Myron Boadu na een halfuur spelen opliep een forse domper op de wedstrijd.

John van den Brom had zijn elftal op twee plaatsen gewijzigd ten opzichte van het met 3-2 verloren duel met Heracles Almelo. Ron Vlaar ontbrak met een blessure en werd vervangen door Ricardo van Rhijn, terwijl Gudmundsson in plaats van Mats Seuntjens speelde. Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst bracht dezelfde elf spelers in het veld die twee weken geleden met 4-2 wisten te winnen van NAC Breda. Van den Brom leek een tactisch plan te hebben bedacht, waarmee hij de Rotterdammers verraste.

AZ blufte Feyenoord af en stond al vroeg op voorsprong in Alkmaar. Nadat een schot van Oussama Idrissi nog over was gegaan, was het na vijf minuten spelen wel raak. Slordig balverlies van Berghuis leidde een vlotlopende aanval van AZ in, waarna Fredrik Midtsjö de bal over nam. Via Guus Til en Boadu kreeg Gudmundsson het leer voor de voeten in het strafschopgebied, waarna hij koel de openingstreffer tegen de touwen schoof: 1-0. Naarmate de eerste helft vorderde, kwam Feyenoord beetje bij beetje beter in de wedstrijd.

Tonny Vilhena kreeg de eerste kans namens de bezoekers, maar stuitte op AZ-doelman Marco Bizot. Even later verscheen Jordy Clasie vrij op de rand van het strafschopgebied. De wat wilde poging van de middenvelder werd gekraakt door een verdediger van AZ. Na een half uur spelen sloeg het noodlot toe voor Boadu. De zeventienjarige spits werd ten val gebracht na een sliding van Eric Botteghin, kwam verkeerd terecht en verdraaide zijn enkel op zeer lelijke wijze. Björn Johnsen werd als vervanger van Boadu in het veld gebracht.

Feyenoord kwam vijf minuten voor rust op gelijke hoogte. Vilhena bleef na een rush op de been en wist Sam Larsson te bereiken. De Zweedse buitenspeler vond op zijn beurt Berghuis voor het doel, die van dichtbij de 1-1 binnen schoot. Na rust kwam AZ sterker uit de kleedkamer, wat resulteerde in kansen voor Johnsen, Van Rhijn en Jonas Svensson. De eerste grote kans voor Feyenoord in de tweede helft viel na een kwartier te noteren. Botteghin kon op aangeven van Vilhena vrij inkoppen, maar zag Bizot reddend optreden.

In de laatste twintig minuten ontspon zich een boeiend voetbalgevecht, met mogelijkheden over en weer. Bij AZ maakte Adam Maher zijn rentree, terwijl Van Bronckhorst de Colombiaanse aanwinst Luis Sinisterra voor de tweede keer dit seizoen minuten liet maken in de hoofdmacht en Nicolai Jörgensen voor het eerst dit seizoen binnen de lijnen bracht. Desondanks kwamen beide ploeg niet meer tot scoren, waardoor het duel onbeslist eindigde. Voor AZ wacht nu volgende week een uitwedstrijd tegen FC Groningen, terwijl Feyenoord FC Utrecht ontvangt.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En zo is Feyenoord al na 6 wedstrijden weer veroordeeld tot een seizoen om des keizers baard. Had ook echt geen moment het idee dat ze de tweede helft erin geloofden. Berghuis scoort weliswaar maar levert verder al weken de een na de andere bal in. Speelt extreem slordig.

Ik zei al na De Graafschap dat het voor Feyenoord beter zou zijn om nu maar gewoon 4 wedstrijden op rij te verliezen, dan was Gio er tenminste uitgewerkt. Nu speel je weer een klassiek Feyenoordseizoen: De meeste thuispotjes win je, de uitwedstrijden leveren veel puntverlies op en de wedstrijden tegen Ajax gaan weer eens verloren. Je blijft maar in die vicieuze cirkel hangen.

Wat betreft AZ: Die ploeg heeft gewoon veel te weinig individuele kwaliteit dit seizoen om de top pijn te doen. Til is technisch ook ongelofelijk matig.

16 september 2018 om 14:09

Klopt, wat die Til nou zo bijzonder maakt weet ik niet. Als ie bij NAC had gespeeld was ie er in geen 10 jaar uitgesprongen

16 september 2018 om 14:14

Ik snap niet waarom iedereen opeens zo negatief doet over Til. Hij is nog jong en speelt een aantal wedstrijden wat minder, dat overkomt elke speler. Vorig jaar was hij hartstikke constant. Vond hem een prima partij spelen.

16 september 2018 om 14:20

Ik denk dat dit komt omdat Til zelf vind dat hij niet onder doet voor Donny van de Beek. Dan leg je jezelf onder een vergrootglas.

16 september 2018 om 14:25

Til kan goed lopen.
Meer niet eigenlijk.

16 september 2018 om 14:29

Koopmeiners is dan ook het echte grote talent van AZ , maar dat weet inmiddels iedere kenner. Veel completer, veel constanter.

16 september 2018 om 14:43

Koopmeiners, stengs en boadu zijn de grote talenten bij AZ. Geen enkele AZ fan prijst ouwejan, hatzifiakos of Til oranje in.

16 september 2018 om 14:10

Gio is tactisch ook verschrikkelijk slecht. Ik hoor Clasie net zeggen dat het tactisch de bedoeling was om van achteruit op te bouwen en het spel kort te houden. En dan ga je spelen met het duo Botteghin en Vd Heijden. Kunnen allebei totaal niet voetballen en passen niet in die tactiek, vooral Botteghin niet.

Verdedigend zijn ze wel goed hoor, koppend sterk. In het kampioensjaar imo zelfs het beste centrale duo van Nederland, maar vooral Botteghin moet je een respectvol afscheid geven, want dat kan echt niet meer.

16 september 2018 om 14:25

vd Heijden kan natuurlijk prima voetballen, dus dat ben ik niet met je eens. Botteghin vind ik verdedigend een van de betere van de eredivisie. Maar is voetballend wel een stuk minder.

16 september 2018 om 14:40

Van der Heijden niet voetballen? Dat is juist zijn sterkste punt.

16 september 2018 om 15:39

v/d Heijden is niks anders dan een modale speler en niet voor niets door geselecteerd door Ajax. Kijk naar het doelsaldo en dat spreekt boekdelen.

16 september 2018 om 15:45

@thugVZ ben het bijna met alles wat je zegt eens! Maar in het kampioenjaar van Feyenoord het sterkste centrale duo?? Wat dacht je van Sanchez en de Ligt?

16 september 2018 om 14:11

Ach 1-1 bij AZ is geen ramp. Wij verliezen echter elk seizoen bij met alle respect degradatiekandidaten, zoals dit seizoen bij de Graafschap.

16 september 2018 om 14:13

Blijft raar, want op papier heeft Feyenoord echt met afstand de beste selectie van alle ploegen die niet PSV of Ajax zijn. Jorgensen (die nu terug is), van Persie, Berghuis, Vilhena, centraal blok uit het kampioensjaar, Clasie en als ze Haps terug krijgen ook een van de betere backs in de Eredivisie. In de Eredivisie moet je met deze selectie toch aardig hoge ogen kunnen gooien. Veel avan deze spelers zijn echter in slechte vorm of niet consistent genoeg. Een nieuwe impuls, ook wat coach betreft zou voor Feyenoord niet slecht zijn. Ik vind Gio een baas, maar beter dan het kampioensjaar gaat het niet meer worden en dit lijkt voor Feyenoord alweer een matig seizoen te worden. Ja, alleen die beker kunnen ze weer voor gaan.

16 september 2018 om 16:34

@buitenspelgoal

Clasie vind ik niet echt een bijzondere speler ofzo. RvP en Berghuis zijn echt de grote mannen bij Feyenoord

16 september 2018 om 16:43

Voor Eredivisie begrippen is Clasie gewoon een goede speler.

16 september 2018 om 17:33

@buitenspelgoal

ligt eraan wat je maatstaf is. ik vind niet dat spelers als Clasie het niveau zijn dat Feyenoord hoort na te streven. totaal niet dynamisch en traag, ik vind hem helemaal niks toevoegen aan dit Feyenoord

16 september 2018 om 14:13

Feyenoord is gewoon weer terug bij af (waar het was voor het incidentele kampioensjaar). Las afgelopen week ook alweer in de krant dat er weer op de jeugd gezinspeeld wordt omdat de centjes alweer eens op zijn. Verspeeld aan middelmaat spelers die net goed genoeg zijn voor de Nederlandse subtop. Nee, ik ben bang dat Feyenoord nooit meer, of in ieder geval niet snel, structureel tot de top gaat behoren. Daar is het beleid al jaren en jaren niet goed genoeg voor. Dit jaar gaat het, aan niveau Az - Feyenoord, duidelijk tussen Psv en Ajax. Die zullen torenhoog boven de rest gaan eindigen.

16 september 2018 om 14:19

Feyenoord behoort sowieso al 35 jaar niet meer structureel tot de top, heel af en toe pakken ze een incidentele landstitel en de prijzen die er te behalen vallen (zoals bekers en supercups) worden meestal nog redelijk effectief gepakt.

Maar als je de vergelijking met Ajax en PSV trekt dan stelt het allemaal weinig meer voor.

17 september 2018 om 09:34

Europese prijs tussendoor en de laatste Nederlandse club. Laatste 35 benoemen is wel overdreven...

16 september 2018 om 14:17

Feyenoord haakt af voor de titel. In Amsterdam zou er moord en brand zijn. Wat een voordeel moet dat zijn voor Gio.

16 september 2018 om 14:30

Laat Gio 4x kampioen worden, vGeel 100 miljoen opsparen met champions league-geld en ook bij Feyenoord gaat de lat omhoog

16 september 2018 om 14:37

Tsja, het is een kip-ei verhaal. Want Feyenoord is veel te snel tevreden met als gevolg dat die waardeloze mentaliteit en het bijbehorende beleid er voor zorgt dat ze incidenteel kampioen worden.

Gio gaat nooit van zijn leven 4x kampioen worden met Feyenoord omdat de vechtersmentaliteit definitief uit Rotterdam lijkt te zijn vertrokken.

16 september 2018 om 14:39

Dan zou ik eerst van Geel eruit werken want die zou zelfs 100 miljoen verbrassen aan middelmaat en weer terug bij af zijn

16 september 2018 om 14:44

Ja net Ajax altijd alleen maar goede aankopen heeft gedaan. Alleen Ajax kan veel meer kopen daardoor lijkt of ze betere aankopen hebben gedaan omdat dan kans groter is dat er een goede speler tussen zit.

16 september 2018 om 14:53

Voorlopig heeft overmars op slechts 2 spelers winst geboekt en op 17 verlies. Daar is het ook niet altijd hosanna

16 september 2018 om 15:00

Uit me hoofd heeft die Cillessen, Milik en Sanchez al met winst verkocht. Ook spelers uit eigen jeugd Zoals Riedewald, Klaassen, Kluivert, Bazoer etc. Overmars is precies de reden dat wij ons een miskoop kunnen veroorloven.

16 september 2018 om 15:01

Bazoer, Milik, klaassen, Cillesen etc. Volgens mij is het onzin wat je zegt.

16 september 2018 om 15:09

@Ijsmuts ik zie je lijstje graag tegemoet. Ben heel benieuwd, want volgens mij klopt er niks van wat je zegt. Zoals hierboven al aangegeven door anderen kan je uit je hoofd al meer dan 2 spelers noemen die met winst verkocht zijn.
Graag ook de bedragen zodat we het netto resultaat ook even kunnen bekijken. Ik denk dat je zelf ook wel kan invullen dat als Ajax van praktisch nul naar 200+ miljoen is gegaan deze balans zeer positief zal uitvallen.

16 september 2018 om 15:13

@Tomfeyenoorder
Nee, zeker niet. Alleen als Feyenoord verder wil komen zullen ze mijns inziens afscheid moeten nemen van van Geel. Heeft geweldig werk verricht in de moeilijke jaren met het kampioenschap als hoogtepunt maar nu moet iemand anders het gaan overnemen. Je ziet aan al zijn aankopen hoe inspiratieloos het is. Middelmaat uit de eredivisie en (in het buitenland mislukte) oud spelers proberen terug te halen.
Een Younes, Milik of Sanchez passen prima binnen het budget van Feyenoord als je ziet waarvoor ze aangetrokken zijn. Met van Geel zullen dat soort spelers echter niet komen want die kijkt niet verder dan z'n neus lang is

16 september 2018 om 15:20

@veldkampj

Dat lijstje gaat er niet komen. Hij maakte me toch wel nieuwsgierig dus ik ging even checken, en het klopt in de verste verte niet. Overmars heeft niet eens 17 aankopen gedaan sinds hij directeur is (als je de huur en transfervrije aankopen niet meetelt, hier kan je simpelweg geen verlies op maken) daarnaast zijn zijn grootste aankopen er allemaal nog: Neres, Ziyech, Sinkgraven etc. Nee echt compleet uit de lucht gegrepen.

edit: Correctie, 21 aankopen sinds 2012. Waaronder kleine aankopen zoals: Onana, Sana, Viergever, Dijks etc.

16 september 2018 om 17:14

Wat een onzin. De Boer werd 4 keer kampioen door een hecht collectief te smeden terwijl de ploeg per seizoen minder werd. Dat lukte Gio ook een keer. Vervolgens verkoopt Feyenoord de talenten voor goede bedragen en kopen ze te veel middelmaat voor veel geld. Ajax maakte daar juist de keuze voor talentjes voor weinig geld. Veel winst als het iets werd, klein verlies als het niets werd. Dat zijn keuzes. Ze maakten een paar ongelofelijke klappers en de rest is geschiedenis. Dat vermogen van Ajax zijn niet alleen CL miljoenen, zit hem ook in de verkopen. Maar owee als een Overmars roept een Larson is niet het niveau dat we nastreven. Feyenoord heeft toch ook klappers gemaakt voor spelers die ze voor weinig tot niets haalde. Sterker nog ze hebben zelfs goede aanbiedingen voor spelers afgeslagen. Maar vergis je niet ook bij Ajax was de kas leeg toen Overmars het overnam. Maar nu gebeurd precies wat ik jaren voorspelde. Overmars is stelselmatig neer gesabeld. Zijn beleid was verrot, Marc netto, goed verkopen slecht aankopen en ga zo maar door. Beleid en doorzetten. Nu begint het gekrakeel ja met geld is alles makkelijk. Heeft die wel zelf voor gezorgd. En precies dat had Feyenoord ook moeten doen. Ging tijd lang goed en toen was er wat geld....

16 september 2018 om 17:34

@ijsmuts

4 keer kampioen worden begint bij goed beleid. niet bij het wanbeleid van Van Geel die veel geld uitgeeft aan middelmaat en niet eens een scoutingsapparaat heeft neergezet bij Feyenoord

16 september 2018 om 17:36

@ijsmuts

erg makkelijk, Overmars heeft iig wel scouts aangesteld die vaak goede aankopen doen. ik als Feyenoorder zie toch echt dat spelers als Frenkie De Jong, Dolberg, Sanchez en Tagliafico die Ajax niet echt veel geld hebben gekost veel beter zijn als waar Van Geel dat soort bedragen aan heeft uitgegeven. als ik die vandaag nog voor een Overmars had kunnen inruilen zou ik dat echt meteen doen

16 september 2018 om 18:09

@corian en veldkamp; in mijn post bedoel ik te zeggen dat de aankopen van overmars slechts in 2 gevallen (tot nu toe) winst opleverden. Bazoer heb ik daar niet toe gerekend, had evt wel gekund... maar dan zou ik alle overstappende jeugdspelers als transfer moeten zien incl evt transfersom.
Ik heb de lijst hier op mn vakantie-adres niet beschikbaar maar had het vlak voor mn vakantie bij elkaar gezocht via de site transfermarkt. Daar richtte ik me dus alleen op aankopen en verkopen onder dezelfde TD.

16 september 2018 om 14:57

Wat een onzin. Dat feyenoord niet wint bij az is absoluut geen schande. Als ajax van psv wint volgende week staat feyenoord na 6 wedstrijden maar 3 punten achter op de nr 1. 3e worden met deze selectie is ook heel normaal en je kan nu niet eisen dat feyenoord een grote kanshebber is voor de titel.

16 september 2018 om 17:01

Gaan we weer met het als verhaal met als wordt je geen kampioen en ik vind dat je altijd moet uitgaan van eigen kracht je bent nu al weer afhankelijk en loopt weer achter de feiten aan

Feyenoord heeft heel veel verandering nodig. Laten we beginnen met het centrale duo achterin...

16 september 2018 om 14:14

Laten we beginnen met de trainer. Die liet zijn ploeg spelen om de wedstrijd niet te verliezen ipv te winnen. Van de spelers zelf had ik ook sterk de indruk dat ze een gelijkspel genoeg vonden. Ik dacht dat het doel in ieder geval was om de top 2 een beetje op te jagen maar kennelijk is het doel play-offs Europees voetbal halen.

Hopelijk valt de blessure van boadu mee!!!

16 september 2018 om 14:15

Heb je die enkel gezien? Ik ben bang van niet..

16 september 2018 om 14:27

Ga er maar vanuit dat die alles heeft afgescheurd rondom z’n enkel wat je maar kan afscheuren. Die draai die z’n enkel maakte en hoe hij er daarna bij hing.. Dit wordt een lang herstel ben ik bang. Dat gun je natuurlijk niemand, maar een jongen van 17 die het seizoen uitstekend gestart is, gun je dat al helemaal niet.

16 september 2018 om 16:46

Enkel gebroken, waarschijnlijk het een en ander gescheurd. Gewoon en helaas een gevalletje Stengs 2.0. Je mag blij zijn als je die nog terug ziet ergens dit seizoen.

Terechte uitslag. Wat een armoe.

16 september 2018 om 14:13

Juist als Ajacied probeerde ik objectief te blijven, maar zeker in de tweede helft zag ik weinig positief bij jou club. Ik denk dat Feyenoord natuurlijk kan winnen van Ajax en PSV, maar voor nu lijkt de derde plek echt het doel van de Rotterdammers.

16 september 2018 om 14:15

Feyenoord speelde ook echt alsof plek 3 het doel was. Intern is het doel wat lager dan volgens de publieke opinie.

16 september 2018 om 14:18

Intern lijken de potentie en ambities meedoen is belangrijker als winnen.

16 september 2018 om 14:22

Was en is de laatste wedstrijden weinig tot niks, ondanks de overwinningen. Vandaag toonde dit zich in geheel weer eens aan. De mentaliteit waar me cluppie bekent om staat is, zo t lijkt verdwenen. Tel daarbij op Gio en z'n visie, slecht of geen wisselbeleid en je krijgt ren krampachtige wedstrijd en waarschijnlijk seizoen. 3e is het hoogst haalbare. Maar op deze manier mowt ik het nog maar eens zien of....

16 september 2018 om 17:28

Maar laten we eerlijk zijn financieel lopen Ajax en PSV ook steeds verder weg bij Feyenoord. Het is logisch dat Feyenoord extern nog probeert te verkondigen dat ze voor het kampioenschap gaan maar gezien de financiële verhoudingen is dat weinig realistisch. Op zich wel logisch als ze zich intern kunnen verenigen met een derde plek.

Man man man, we zijn een topploeg laat nou zien dat we willen winnen van een ploeg als AZ. Al was dat vandaag te veel van het goede... Wat slecht zeg

16 september 2018 om 14:21

Precies dit. Het genoegen nemen met een gelijkspel met oog op de 3e plek zegt alles. Natuurlijk hebben we niet de mogelijkheiden zoals een PSV en Ajax, maar toon dan wel de mentaliteit om je te profileren als top club.

16 september 2018 om 14:30

Topploeg? Heb je de wedstrijd vandaag overgeslagen?

16 september 2018 om 14:34

Had ik hem maar overgeslagen Donny. We moeten er voor zorgen dat we zo lang mogelijk in de race blijven voor het kampioenschap. Laten we ons nou een keer als een topclub profileren.

16 september 2018 om 14:36

Ik denk dat Feyenoord met AZ, Vitesse en Utrecht mag spelen voor plek 3 tm 6, meer zit er echt niet in.

Waarom Gio? Waarom geen Ayoub erin? Waarom zo laat wisselen? Waarom staat Botteghin er nog in? Het is niet te geloven..

16 september 2018 om 14:18

Allemaal eens Sander.
Wat zit je je op te vreten over het gebrek aan voetballend vermogen bij Botteghin en het niet inbrengen (of veel te laat) van de broodnodige wissels. Tweede helft laat je vrij weinig zien. Dan is het toch tijd voor vers bloed.

16 september 2018 om 15:00

Heb met zaterdagavond ook zo lopen ergeren over de opstelling bij De Graafschap etc. Nu heb ik precies hetzelfde bij Feyenoord. Ik snap niet wat er allemaal zo moeilijk aan is om te zien of iemand nou goed bezig is of niet. En dan hebben we het nog niet eens over het aangetoonde spel, wat ook weer niet goed was.

16 september 2018 om 14:40

Waarom staat toornstra er nog in? Die gozer is tegenwoordig net zo'n houten klaas als Immers was...

Aan de andere kant: Van Beek heeft het in die 2 wedstrijden die hij heeft gespeeld ook dramatisch gedaan.. Dus wat wil je?

Slechte pot, waarbij AZ duidelijk tevreden was niet voor de 11e keer op rij (ofzo) van een topclub te verliezen. Feyenoord ook heel matig. Vreemd was wel het penalty-moment van Botteghin, dat lijkt me 100% een pingel. Duidelijke regels zouden wel fijn zijn, zou niet het verschil kunnen vertellen tussen dit moment en die pingels van PSV gisteren

Lijkt mij een eerlijke verdeling van de punten. Was niet echt een bovenliggende partij. Beide teams kansen gehad, maar op het einde durfde ze niet vol voor een overwinning te gaan.

Ik denk dat dit vooral voor AZ een opsteker is. Toch een punt weten te halen in een wedstrijd tegen een topploeg. Ik vrees alleen dat de Alkmaarders het in de andere 5 wedstrijden tegen topploegen het iets minder gemakkelijk gaan krijgen om resultaat te halen. Feyenoord in De Kuip is een hele andere wedstrijd en PSV en Ajax zijn significant sterkere tegenstanders. Vd Brom zal desondanks uitermate tevreden zijn over de wedstrijd van vandaag.

Feyenoord met zich grote zorgen gaan maken. De scherpte is er vanaf en ze scoren veel te moeizaam. Vooral de vleugelaanvallers hebben onvoldoende rendement.
Feyenoord had Berghuis, Vilhena of Jorgensen moeten verkopen en moeten werken aan nieuwe kwaliteitsinjecties in het elftal. Toch pluimvoor Gio. Hij haalt onmiskenmaar het maximale uit zijn elftal.

16 september 2018 om 14:15

Ja tegen een ploeg uit de 'klassiek top 3'. De echte topploegen zijn dit jaar toch echt Psv en Ajax.

16 september 2018 om 14:30

Dat de scherpte er vanaf is klopt, maar juist dat is de verantwoordelijkheid van Gio. Hoe je de boel scherp houd? Door spelers die slecht spelen te wisselen, door Berghuis te laten weten dat hij niet heilig is en een keertje te laten banken. Door een Toornstra, die vandaag niets goed heeft gedaan, te wisselen. Concurrentie en scherpte moet je creeeren in je team. Daar ben je onder ander voor als trainer. Naast het inslijpen van positiespel en standaardsituaties. Maar daar faalt Gio ook. Die clown op de bank is echt zo funest voor Feyenoord. Hij haalt bij lange na niet alles uit het team.

Het leek wel of Gio tevreden is met een puntje. Je wilt toch ook voor het kampioenschap gaan ook al wordt het heel moeilijk. Zet er dan een extra aanvaller bij of ga hoger druk zetten. Probeer tenminste te winnen.

Feyenoord speelde zonder wil om te winnen, az toonde voor de goal veel onkunde en de laatste 10 minuten waren schrijnend. Ze durfde allebei niet vol voor de 3 punten te gaan en waren bang de deksel op de neus te krijgen.

Boeiend voetbalgevecht? Bedroevend slecht saai potje

Boeiend?

Ik zat me vooral te ergeren aan het gebrek aan voetballend vermogen bij de centrale verdedigers van Feyenoord. En als je in de tweede helft zo lang wacht om Ayoub (helemaak niet ingevallen) en Jorgensen (veel te laat) in te brengen ... Tja waarom?

16 september 2018 om 14:16

De tactische gebreken bij Gio worden met iedere wedstrijd duidelijker.

Daar waar AZ wisselt om te winnen en Feyenoord vooral te laat en laf. Een gelijkspel is wel terecht, maar wel een gemiste kans van onze clown op de bank. AZ was leeg, dan zet je Jorgensen en van Persie samen neer. Daar vroeg de wedstrijd om. Maar nee op de counter proberen en dan op het laatst vervolgens je eigen countersysteem weer verpesten door alsnog met Jorgensen te komen. Er is werkelijkwaar geen touw vast te knopen aan wat Gio allemaal doet. Maar dat is dan weer geen nieuws.

Geen idee of ik hier blij mee moet zijn. Ze verliezen eindelijk eens een keer niet, maar er wordt ook niet gewonnen. Er lagen echt wel mogelijkheden tegen een zwak Feyenoord. Ik denk dat ze met Boadu wel hadden gewonnen. Johnson was erg slecht.

16 september 2018 om 14:15

Het uitvallen van Boadu was wel het kantelmoment. Die Johnsen kan er geen fluit van (zoals door vele gezegd toen AZ hem kocht) en een lange trage spits is voor Van der Heijden en Botteghin veel beter te verdedigen.

16 september 2018 om 14:21

Klopt. Zal nooit begrijpen waarom AZ voor hem is gegaan. In mijn optiek zijn ze gewoon voor een optie gegaan waarvan ze wisten dat hij in de Eredivisie kan scoren. Bij AZ is echter meer nodig. Ze hadden wel wat verder mogen kijken.

16 september 2018 om 14:58

Johnsen kan natuurlijk niet renderen met Gudmundsson en Idrissi op de vleugels. Idrissi kan alleen de achterlijn halen en terugleggen en Gudmundsson is ook niet de man van de voorzet. Johnsen is volgens mij een prima spits, maar niet met de huidige vleugelspelers bij AZ.

16 september 2018 om 15:30

Johnson zn handelingsnelheid is ook gewoon te traag en zn sprintsnelheid ook. Maargoed, Weghorst was ook niet direct fantastisch.

16 september 2018 om 16:10

Johnsen moet inderdaad leren dat hij bij AZ waarschijnlijk gebruikt zal gaan worden. Bij ADO kreeg hij natuurlijk veel voorzetten van o.a. Becker. Laten we hem even tijd geven. Zoals gezegd, Weghorst en ook Janssen waren niet direct overtuigend.

Geen idee of ik hier blij mee moet zijn. Ze verliezen eindelijk eens een keer niet, maar er wordt ook niet gewonnen. Er lagen echt wel mogelijkheden tegen een zwak Feyenoord. Ik denk dat ze met Boadu wel hadden gewonnen. Johnson was erg slecht.

Echt helemaal klaar met dit Feyenoord! Tweede helft alleen maar ballen naar voren zien rossen na een driehoekje met de keeper. Zit werkelijk helemaal niets in dit Feyenoord. Hoelang mogen wij Feyenoorders hier nog van genieten? En begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet alleen woedend vanwege een punt bij AZ maar ook vanwege wat ik al weken zie.

16 september 2018 om 14:15

PS: AZ aardig gespeeld. Zonde van jullie spits hoop dat het goed gaat met hem en dat zijn revalidatie niet te lang duurt.

Beide ploegen hebben als doel om een dreiging te zijn voor Ajax en PSV, maar ik zie dat niet gebeuren. Misschien zouden ze in een goede dag de twee beste clubs van het land kunnen verslaan, maar ik zie ze niet een serie maken van alleen maar overwinningen.

De eerste helft was nog leuk omdat beide verdedigingen vreselijk in de fout ging (die van AZ nog erger dan Feyenoord) maar na rust was de pret vrij snel op. De thuisploeg zakte ook na een uur spelen als een pudding in elkaar. Ik kon echt begrijpen waarom beide geen Europees meer spelen. Eindresultaat vind ik ook terecht.

Armoe troef, 2 uur lang zitten kijken naar niks, het verschil tussen Ajax/PSV en de rest is enorm en zal ook alleen maar groter worden en binnen 5 jaar zullen we het over de top 2 hebben en daarna de rest.

Gudmundsson was de beste man bij AZ. Hatzidiakos was weer verschrikkelijk slecht. Dat die man nog in de basis staat....

16 september 2018 om 14:56

Ja daar verbaas ik me ook iedere keer over. Lijkt mij toch tijd om Van Rhijn of Bergsma op die plek neer te zetten. Koopmeiners beviel ook wel, centraal achterin.

Daar gaat ie weer.. ik blijf erbij datpsv heeeel veeeel spijt gaat krijgen ze hem hebben laten gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren