Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Jong en De Ligt schieten in één keer door, dat houden we niet tegen'

Laatste update:

Jong Oranje ging eerder deze week met 1-2 onderuit in de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Schotland en loopt derhalve zeer waarschijnlijk deelname aan het EK van 2019 mis. Hoewel keuzeheer Erwin van de Looi zijn doelstelling niet heeft weten te behalen, zal hij volgens directeur topvoetbal Nico-Jan Hoogma niet te vrezen voor zijn plek bij de KNVB.

Van de Looi werd in mei van dit jaar aangesteld als opvolger van Art Langeler, die aan de slag is gegaan als directeur voetbalontwikkeling binnen de voetbalbond. "We zijn bij de KNVB heel erg teleurgesteld dat Jong Oranje zich niet heeft geplaatst voor het EK. We willen de lat namelijk zo hoog mogelijk leggen en daar hoort presteren op een eindtoernooi bij", legt Hoogma uit in gesprek met het Algemeen Dagblad. De KNVB vindt het belangrijk dat dezelfde trainer voor een langere periode voor de groep staat. "Daarom hebben we ook met Erwin van de Looi een lang traject uitgestippeld. De prestatie van dinsdagavond heeft daar geen invloed op.”

Hoogma benadrukt dat de prioriteit van de KNVB niet ligt bij Jong Oranje, maar bij het Nederlands elftal van bondscoach Ronald Koeman. "Het klopt dat Jong Oranje vergelijkbaar is met een beloftenteam van een club”, klinkt het. “Spelers als Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt schieten in één keer door naar Oranje. Dat gaan we niet tegenhouden. Daardoor komt Jong Oranje op het tweede plan. Maar het verleden heeft uitgewezen dat daar ook succes mee gehaald kan worden.”

Door de nederlaag tegen Schotland is Jong Oranje afgezakt naar de vierde plaats in de poule. De laatste twee groepswedstrijden moeten gewonnen worden en dan is de ploeg van Van de Looi afhankelijk van de resultaten van Schotland. Daarnaast lijkt de kans klein dat Jong Oranje met achttien punten tot de vier beste nummers twee zal behoren. Als dat inderdaad niet lukt, zal Jong Oranje voor de vijfde keer op rij een EK missen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom laat de Knvb de toptalenten daaronder ook niet in 1x doorschieten naar Jong Oranje? Dat houden ze kennelijk wel tegen. Heel erg vreemd. Verder wel logisch uiteraard dat De Ligt en De Jong gelijk naar Oranje zijn geschoven.

13 september 2018 om 10:56

Heel eerlijk is Jong Oranje altijd matig geweest. Als je potentie hebt zit je in oranje zelf. Gezien Oranje ook niet veel soeps is. Maar daaronder kunnen beter de spelers samen spelen.

13 september 2018 om 11:01

Precies, en met Duitsland is dat ook hetzelfde. Kijk maar naar dat toernooi waar Jong Oranje door die domme fout van Van der Hoorn er in de halve finale werd uitgeknikkerd. Ook toen wonnen we van Duitsland dat toen zonder de toptalenten als bv. Gotze speelde. Daarom snap ik al die commotie ook niet. Wat interesseert jong Oranje nou? Lekker zo'n toernooitje winnen zodat de grote topclubs onze talentjes kunnen wegkopen (drenthe, Van Ginkel?).

13 september 2018 om 11:14

Precies. In een zekere zin is het een goede indicatie als ons jong team het slecht doet. Dat kan namelijk betekenen dat er veel hele grote talenten zijn die dus al voor het grote oranje worden opgeroepen. Zo is ook nu het geval, met de Ligt, Frenkie de Jong, vd Beek, Kluivert, fosuh mensah en bergwijn die allemaal in aanmerking komen voor oranje. Volgens mij zou je echt een gruwelijk jong oranje hebben als al die spelers daar mee zouden spelen.

13 september 2018 om 11:26

"Gezien Oranje ook niet veel soeps is"...wat een grote onzin!, zoals al jou inzendingen mbt het Nederlandse voetbal en Oranje, schaam je.

13 september 2018 om 14:54

Onzin? Welke wereldtoppers lopen er bij Oranje dan?

13 september 2018 om 15:12

Zijn alle ploegen die geen wereldtoppers hebben dan automatisch niet veel soeps? Dat lijkt me in elk geval flauwekul.

Qua spelers heeft Nederland in elk geval De Ligt, Van Dijk en Depay die op dit moment de toppers zijn. Met heel kort daar achter Cillessen, De Vrij en Wijnaldum, wat mij betreft. Al presteert die laatste nou juist in oranje onder de maat. Maar dit zijn allemaal uitstekende spelers die op het wereldtoneel echt niet misstaan. En ook op andere plekken hebben we spelers waar je prima mee aan kan komen; Karsdorp, Ake, Strootman, Promes. Da's echt geen rommel. In welke categorie Frenkie de Jong gaat vallen weten we over een paar wedstrijden wel. Maar de tekenen zijn gunstig.

13 september 2018 om 16:59

Net wat ik al eerder zei, schuif de beste spelers van onder de 21 naar jong Oranje. Gravenberch en Unuvar mogen best een keer bij Oranje onder 21 spelen hoor. Een Mbappe is ook niet te jong voor Frankrijk? Komop man alleen in Nederland hechten wij weinig waarde aan iets wat zich nog amper heeft bewezen. Sommige kunnen het allang al aan zoals een Nouri, maar Klaassen en Schone kregen toen de voorkeur. Unuvar is echt niet veel minder dan een Propper, misschien heeft hij meer ervaring en power, maar voor Jong Oranje heb je dat echt niet nodig hoor. Ik zie genoeg spelers die wel ervaring hebben, maar gewoon nooit de wereldtop gaan halen. Kijk naar Klaassen, Vilhena, Propper, Bazoer, El Ghazi. Ga mij niet zeggen dat zij geen kanssen kregen, want die kregen zij wel. Alleen ze komen op mentaal gebied gewoon extreem veel tekort. Dan zegt men ja je moet ook talent hebben. Maar Kuijt dan, Vlaar, wat had De Vrij toen laten zien bij Feyenoord alvorens die naar het WK ging? Soms moet je gewoon wagen en niet schijterig zijn. In Nederland zijn wij te schijterig en altijd gaan wij uit van een doemscenario. Zit in ons cultuur. Huntelaar, Maduro en Drenthe wonnen ook met Jong Oranje, maar zoveel klasse hebben zij niet ten opzichte van Sneijder, Van der Vaart, Van Persie en Robben die toen niks hadden gewonnen. Zolang het mentaal goed zit, maakt het nooit uit tegen wie je speelt.

13 september 2018 om 22:19

Helemaal eens met Frank Bollegraf. Het zijn ook van die zinloze negatieve oordelen zonder argument en zonder doel
Een 'kijk mij eens kritisch zijn' zonder bij te dragen aan discussie.

13 september 2018 om 10:57

Buiten dat ik het met je eens ben, kan je een aantal toptalenten noemen?

13 september 2018 om 11:06

Ik vind dat Chong het bijvoorbeeld heel goed doet bij Man United. Was daar vorig seizoen volgens mij talent van het jaar en speelt bij Man United onder 23. Bij Oranje speelt hij onder 20. Ik vind dat vreemd.

Redan is bij Chelsea van onder 18 naar onder 23 gegaan. Speelt bij Oranje onder 19. Hetzelfde geldt voor linksback Castillo. Ik vind Ouwejan niet veel bijzonder. Stel dan lekker Castillo of Malacia op.

Als je Redan zou opschuiven, kan Zirkzee van O18 naar O19. Hij is bijvoorbeeld gewend om voor teams van O19 uit te komen. BIj Bayern speelt ie ook in O19 als 17-jarige speler.

13 september 2018 om 11:13

Klopt, ik kan mij voorstellen dat je misschien twee neutrale types, meer ervaren spelers, opstelt voor de balans te bewaren, maar het moet idd meer kwaliteit zijn, en als, dan ga je maar af, dan heb je tenminste niet van die droeftoeters erin staan.

13 september 2018 om 12:48

Verder doen spelers als Sepp vd Berg en Kik Pierie ook niet veel onder voor bijvoorbeeld van Drongelen die lekker in de tweede Bundesliga zit nu.

13 september 2018 om 12:03

Je zou in jong oranje eigenlijk helemaal geen 22 jarigen meer moeten opstellen, maar jongere spelers met meer potentie. Bijvoorbeeld Boadu ipv Zivkovic, Malacia ipv Ouwejan en Malen ipv Idrissi. Verder Kluivert en van de Beek hebben allebei 2 wedstrijden op de bank gezeten, die zouden dan eigenlijk gewoonlijk 2x90 minuten moeten spelen bij jong. Hun plaats in het Nederlands elftal op de bank kan dan ingenomen worden door oudere spelers.

13 september 2018 om 15:15

@marocberkane

Geheel eens met je eerste opmerkingen. Kom maar door met die talenten, dan kunnen de jongens die de stap naar de top niet meer gaan maken (zoals Zivkovic) lekker bij hun club blijven.

Niet helemaal eens met je opmerking over Vd Beek en Kluivert. Die zitten bij het grote oranje omdat ze daar nodig kunnen zijn als invaller. Dat gaat altijd voor op Jong oranje. Je weet pas achteraf dat ze niet ingevallen zijn. Alleen als je dat vantevoren al weet als trainer, zou je ze moeten afstaan (zoals met Bergwijn gebeurde).

13 september 2018 om 15:29

Goed punt Marocberkane. Ik hoop dat Zeist meeleest en er wat mee doet. Maar ik ben bang met van der Looij.

Kluivert en van de Beek konden wel gewoon. Maar goed de bondscoach wou dat niet....

Ik heb ook het idee dat er weinig hele goede spelers in Jong Oranje hebt gespeeld. Als je daar speelt op je 21e met het huidige Nederlands elftal dan ga je er ook gewoon nooit komen. Lang gold dit ook voor het tweede van bijvoorbeeld Ajax.

13 september 2018 om 12:12

Hahah wel grappig dat Frenkie de Jong dan op zn 20/21ste in Jong Oranje heeft gespeeld.

13 september 2018 om 13:19

Haha je hebt gelijk. Ik stop vandaag maar met reageren!

Kunnen wel excuses zoeken, maar een coach kan zn spelopvatting ook aanpassen naar zijn selectie. ... dan moet je niet bij van der Looi zijn. Je mag ook wel met mindere goden van Schotland winnen. Doen net of we weinig bijzondere talenten hebben onder de 23!! Van der Looi dacht ff met de eer te gaan strijken met het talent wat we hebben, maar hij is zelf de meest incompetente coach die er rondloopt!!

13 september 2018 om 15:17

Bij Vd Looi moet ik altijd direct terugdenken aan die gelekte tactieken, toen in Rotterdam. Dat waren de meest nietszeggende aanwijzingen ooit. Echt bedroevend. Ik hoop maar voor hem dat hij meer in huis heeft dan dat. Maar voorlopig is hij als trainer niet bepaald succesvol.

Ach lekker belangrijk dat jong oranje. Ik kan me herinneren dat we ooit zelfs Europees kampioen werden, maar van al die spelers is nooit wat terecht gekomen. Laten we hier niet te zwaar aan tillen. Beter haalt Oranje zelf het Ek.

Voor de jeugd moet Jong Oranje de absolute doelstelling zijn...de besten moeten van daaruit doorstromen naar het grote Oranje.
Dat proces kan versnelt worden door de allerbeste talenten door te schuiven naar de hogere leeftijdsgroepen waarbij leeftijd geen probleem mag zijn, integendeel...wat goed is komt snel en goed is goed genoeg om een kans te krijgen.
Zo krijg je imo een goed en sneller beeld van de vele talenten die op de (inter)nationale voetbalvelden spelen.
Vanzelfsprekend mogen de clubs hun eigen jeugdbeleid toepassen, een club als bij bv.Ajax heeft een specifiek eigen opleidingsbenadering.

Komt het ooit dat Jong Oranje teveel talenten gaat verliezen dan zullen ze de diensten van Silvester van der Water (heracles Almelo) en Perr Schuurs (ajax) wel nodig hebben.

De KNVB zal dus moeten starten met het verder professionaliseren van de talentontwikkeling. Houdt onder meer in: verder professionaliseren van de eerste divisie door hogere eisen te stellen. Toen Twente nog in eredivisie zat geloofde ik dat ook allemaal wel, nu ik meer oog heb voor de eerste divisie valt het op wat voor ongeregeld zootje het is. De zwakkere broeders in de eerste divisie modderen maar door en de sterkere teams (die met jeugdinternationals) worden daar de dupe van. Abominabele kwaliteit van kunstgrasvelden, stemmen om door te spelen tijdens interlandperioden en daarin alleen eigen belang wegen, zoveel mogelijk de jong teams dwars zitten, etc. Er heerst daar gewoon geen topsportklimaat omdat de clubs eigenlijk niet levensvatbaar zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren