Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Bronckhorst passeert net aangewezen eerste keus in EL’

Laatste update:

Feyenoord nam onlangs afscheid van Brad Jones, die afgelopen seizoen fungeerde als eerste keus onder de lat. Trainer Giovanni van Bronckhorst wees vervolgens Justin Bijlow aan als nieuwe eerste keeper, maar de jongeling zou donderdagavond als de Rotterdammers het in de voorrondes van de Europa League opnemen tegen AS Trencín weleens op de bank kunnen zitten. Het Algemeen Dagblad meldt namelijk dat Kenneth Vermeer de voorkeur lijkt te krijgen.

De ervaren, van een uitleenbeurt bij Club Brugge teruggekeerde, sluitpost geldt voor Van Bronckhorst als een serieuze optie voor de bekerduels en Europese wedstrijden. De coach liet eerder deze week op een persconferentie al doorschemeren serieus te overwegen om Vermeer in Europees verband te laten starten en lijkt meteen daad bij woord te voegen.

Van Bronckhorst heeft daarnaast te maken met een waslijst aan afwezigen, aangezien onder meer Eric Botteghin, Tonny Vilhena, Robin van Persie, Nicolai Jörgensen, Yassin Ayoub en Jeremiah St. Just om uiteenlopende redenen ontbreken. Twijfelgeval Jens Toornstra is wel inzetbaar en de middenvelder lijkt met Dylan Vente een jonge vervanger voor Van Persie voor zich te krijgen. Andere relatief onervaren krachten als Bart Nieuwkoop, Sofyan Amrabat en Calvin Verdonk beginnen vermoedelijk eveneens in de basis.

Feyenoord kende geen rimpelloze aanloop naar het duel, aangezien de Rotterdammers graag hadden gezien dat de wedstrijd, mede vanwege de hoge temperaturen, later zou beginnen dan 19.00 uur. De UEFA besloot echter anders en Van Bronckhorst moet zich daarbij neerleggen: “Het is niet anders. We hebben er geen grip op. De UEFA bepaalt. We voetballen wanneer dat van ons verlangd wordt”, klinkt het berustend.

Wie moet er wat jou betreft onder de lat staan tegen AS Trencín?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bronckhorst gaat dus voor een hevige concurrentiestrijd onder de lat. Geloof zelf niet zo in deze constructie dus ben benieuwd hoe dit uitpakt.

9 augustus 2018 om 08:40

Goed voor het vertrouwen van Bijlow, de eerste serieuze wedstrijd wordt hij al gepasseerd terwijl hij het best redelijk doet. Dat kan toch niet dat moet toch ook van Bronkhorst beseffen wat dit met het zelfvertrouwen van een keeper doet.

Daarnaast kun je bij Feyenoord niet met Verdonk aankomen, met alle respect. Die had bij PEC niet eens een basisplaats twee jaar geleden en zat soms op tribune. Omdat dat te hoog voor hem was qua niveau voetbalde hij (ook al niet fantastich) vorig jaar bij NEC een competitie lager en dan nu hier in de basis? Wat heeft Van Bronkhorst tegen Malacia, die moet toch veel beter zijn, haps ook maar die is volgens mij nog geblesseerd

9 augustus 2018 om 08:52

@xajacfa onzin natuurlijk. Als hij gewoon zegt dat Vermeer de beker en europa keept, ongeacht de prestaties van Bijlow, dan doet dit dus niks met zn zelfvertrouwen. Aangezien het geen keuze is op basis van prestaties van Bijlow

9 augustus 2018 om 08:54

Dus omdat hij bij PEC en NEC geen basisplek had of potten kon breken, kan hij nu geen indruk meer maken en is zijn potentieel volledig verloren? Want zo kan ik 'm ook stellen; 3 jaar geleden gold Verdonk nog als groot verdedigend talent.

Verdonk maakt deze voorbereiding gewoon indruk, speelde solide (verdedigend sterk) tegen Levante en PSV en de knop lijkt dus blijkbaar bij 'm om. Malacia daarentegen speelde een waardeloze voorbereiding en is nu dus terecht gepasseerd. Hij mag zich nu net als Verdonk terug gaan knokken. En Haps is inderdaad nog wel lang - +/- half jaar - geblesseerd.

9 augustus 2018 om 09:33

@xajacfa:

Gio heeft Malacia laten debuteren terwijl hij nooit een groot talent was. Verdonk was dat wel, zat gasten komen er ineens bovenop en zien het ligt. hij stond vroeger juist bekend als 1 van de grote talenten dus zo gek is het niet.

Snap heel die Hype met Malacia niet.... Verdedigend is hij gewoon zwak. En Verdonk deed het goed in de voorbereiding en ook tegen Psv, dus waarom zou je hem niet gebruiken?

Haps blijft de eerste keuze en terecht want die is gewoon 1 va de beste backs in de Eredivisie.

9 augustus 2018 om 09:50

@capis - Malacia komt er wel. Hij zal in mijn ogen wel hard moeten werken aan z'n verdedigende timing en positionering, want een goede tackle heeft hij bijvoorbeeld wel. En aanvallend is hij gewoon sterk, dus zou je er echt een goede back aan kunnen hebben. Karsdorp had dit ook en - hoewel hij erg veel goedmaakte met z'n snelheid (wat Malacia ook kan) - hij pikte dit later ook goed op.

Goed dat we met Verdonk, plots, nu wel een goede optie erbij hebben, zodat Malacia er in de luwte aan kan werken.

En helemaal eens over Haps trouwens, zo zonde dat hij nu geblesseerd is. Is echt een uitstekende back in alle opzichten.

9 augustus 2018 om 08:49

Ben ook geen groot fan van rouleren met de keepers, maar afijn; Vermeer is nu eenmaal een goede keeper en nu het er daadwerkelijk op lijkt dat hij blijft, krijgt ook hij nog de minuten van Gio.

Vind het woord ''passeert'' daarom ook onnodig, omdat Gio al eerder aangaf dat rouleren een optie was en dus niet op basis van prestaties is. Maar dit klinkt natuurlijk wel dramatischer.

9 augustus 2018 om 09:35

Ja de tekst word weer lekker dramatisch gemaakt.

Er word niemand gepasseerd, het is een duidelijke afspraak. Bijlow de competitie en Vermeer EL en de beker. Of het goed is of niet dat durf ik niet te zeggen, maar vind het wel wat hebben nog.

Zijn beide voetballende keepers dus zal niet veel impact hebben op het systeem.

9 augustus 2018 om 10:11

Eerst maar eens afwachten of het überhaupt waar is. Ad zit er vaak naast met die opstellingen. Eigenlijk altijd.

9 augustus 2018 om 10:26

Inderdaad. Er staat niks vast, het is voor Gio alleen nog maar een 'serieuze optie'. Vanavond weten we pas of dit echt zo is.

Van Bronckhorst is af en toe ook niet te volgen qua keuzes, eerst geef je die jongen het volle vertrouwen om tegen Psv een finale te keepen, waar hij op weinig fouten te betrappen is geweest en vervolgens passeer je hem weer.
Hou dan vast aan die jongen, waarom zou je hem, juist nu, gaan passeren?

9 augustus 2018 om 07:33

idd en daarvoor komt er een lekker ingespeelde keeper nu in het doel te staan...

Of zal Feyenoord de Europese campagne niet serieus nemen ?? En vol voor de competitie + beker gaan ?

9 augustus 2018 om 07:36

Als ze het niet serieus zouden nemen dan kunnen ze de club wel opdoeken lijkt me, je speelt noet voor niets een heel jaar om Europees voetbal te halen, tuurlijk is de CL kwa geld mooier, veel mooier ook maar daarentegen heb je veel minder kans om ook maar een paar potjes te winnen

9 augustus 2018 om 07:55

Tuurlijk neemt Gio het wel serieus. Hij heeft waarschijnlijk gewoon enorm veel vertrouwen ij beide keepers. Ik vind het overigens wel jammer, had liever Bijlow onder de lat gezien.

9 augustus 2018 om 10:15

Het is nog niet officieel toch?
Het AD meldt dit, en die hebben niet de beste relatie de afgelopen jaren gehad met Feyenoord. Ik wacht wel tot het officieel is, dan zet ik mijn vraagtekens wel bij de keuze voor Vermeer.

9 augustus 2018 om 07:33

Bijlow keept wedstrijden in de Eredivisie en Vermeer in de EL en KNVB beker. Mag ik weten wat er precies niet te volgen is?

9 augustus 2018 om 07:38

Het is wel apart om je 1ste keeper uit te sluiten voor Europees voetbal, daar gaat het voor de spelers meer om lijkt me, ik zou het in niet geval van Bijlow ook goed kunnen begrijpen dat hij er op zijn zachtst gezegd niet blij mee is

9 augustus 2018 om 07:50

@Kokkie, Ja en het is nog aparter om Vermeer, wat gewoon een prima keeper is, een heel jaar op de bank te laten zitten. Dit is toch gewoon een prima oplossing zo, maken ze in ieder geval allebei minuten op niveau en niet bij die nutteloze potjes van Jong Feyenoord.

9 augustus 2018 om 07:56

Normaal gesproken kies je een doelman om een heel jaar op te stellen, blijkbaar kan Gio geen keuzes maken of heeft hij voor Europa geen vertrouwen in Bijlow, ik vind het een hele vreemde constructie, als speler wil je namelijk vooral de Europese potjes spelen en dat wordt je dan als '1ste' doelman ontnomen, maar goed, ik zal er wel naast zitten

9 augustus 2018 om 08:24

Geen vertrouwen Europees in bijlow ...dat is het natuurlijk niet...zoals hier boven gezegd wordt...hy heb super veel vertrouwen in bijde! Ik denk dat die totaal niet wil dat Vermeer nog vertrekt..en op deze manier hem een kans geef op speel minuten

9 augustus 2018 om 09:56

@kokkie:
Normaal gesproken...?

Juve speelde ook met Buffon en Schezny,
Barca met Ter stegen en Cillessen
City met beide keepers ook.

Zat teams die dit gewoond oen ook! Heeft 0,0 met vertrouwen te maken. Maar je hebt 2 keepers die basis waardig zijn en zo hou je beide tevreden.

9 augustus 2018 om 10:18

@capis verschil is wel Ter Stegen, Buffon en Ederson Europees keepte terwijl Cillessen, Bravo en Szczesny alleen de beker keepte.

9 augustus 2018 om 07:46

Ik denk dat ze in Rotterdam doodsbang zijn dat Vermeer nog een transfer wil maken als hij zijn wedstrijden niet speelt. Dan hebben ze op doel namelijk een aardig probleempje met alleen Bijlow als serieuze optie voor een club als Feyenoord.

9 augustus 2018 om 08:13

Omdat Gio heeft aangegeven te willen rouleren met de keepers. Niks aan de hand dus.

Ik vind sowieso die hele constructie van 2de keeper speelt in Europa onzin. Ook in Europa moet je gewoon met je 11 sterkste spelers spelen. Europa is geen speeltuin waar je zomaar even wat uit kan proberen. Die tijd hebben wij echt allang gehad.

9 augustus 2018 om 08:40

Zo groot is het niveauverschil tussen Bijlow en Vermeer echt niet hoor. Zijn gelijkwaardige keepers waarbij Bijlow omdat het een supporter is en uit de eigen jeugd komt een streepje voor heeft bij het Legioen. Het is echt niet zo dat Vermeer er ineens niet meer van kan. Ik vind het een prima oplossing. Ik gun het Vermeer ook wel na hoe hij zich afgelopen zaterdag opstelde.

9 augustus 2018 om 10:05

Waarop baseer jij dat het gelijkwaardige keepers zijn? Ik hoop biet op het feit dat de penalties die ontzettend slecht waren ingeschoten in de supercup. Vermeer is op dit moment gewoon nog veel beter. Persoonlijk zou ik nu dus ook gewoon Vermeer opstellen. Bijlow is nog jong en zijn kans gaat echt nog wel komen.

9 augustus 2018 om 10:54

En waar baseer jij op dat Vermeer veel beter is? Ik acht Bijlow en Vermeer ook vrij gelijkwaardig. Bijlow is gewoon een toptalent die erg compleet is als keeper, terwijl Vermeer ondertussen al bijna twee jaar niet gekeept heeft door blessures/concurrentie en alleen als lijn- en meevoetballende keeper erg sterk is.

En nee, penalties (al vond ik vele zelfs goed ingeschoten) zullen ook voor marocberkane niet de graadmeter geweest zijn, lijkt me. Da's alleen een mooie extra. Kijk bijvoorbeeld naar de 90 min ervoor of de wedstrijd tegen Fenerbahce. Dankzij hem werd die pot geen 7-0.

Goede zet van Gio. Vermeer voor de ervaring erin. Maar hoe speelt dat in op zo’n jongen als Bijlow.

Dat werkt toch voor geen meter? Je stelt gewoon altijd je beste keeper op, klaar uit! Eerst geef je Bijlow het vertrouwen, en dan neem je het weer af. Durf eens te kiezen in plaats van iedereen "happy" te houden!

9 augustus 2018 om 09:19

Ook teams als Barcelona doen dit.

9 augustus 2018 om 09:37

Jaaa klopt, Cilessen keept namelijk ook de CL wedstrijden.. Oh wacht, alleen de beker, iets waar Gio zelf nog op tegen was vorig seizoen en het jaar er voor

Prima keus. Vermeer heeft een bak ervaring op Europees niveau. Waarom daarvan geen gebruik maken?

9 augustus 2018 om 07:59

En hoe krijgt Bijlow dan Europese ervaring? Ik hoor elke (jonge) speler zeggen dat Europees voetbal het mooiste is en dat je daar veel van leert. Dit is gewoon om Vermeer binnenboord te houden. Vorig jaar vertrok hij omdat hij geen bankzitter wilde zijn. Dan mag hij nu Europees en bekervoetbal spelen.

9 augustus 2018 om 08:43

Bijlow is 19. De speelt de komende jaren echt nog wel genoeg Europese wedstrijden.

9 augustus 2018 om 09:44

Een aantal jaar geleden gaf Gio aan dat hij niets ziet in roulerende keepers. Dat werd toen aan hem gevraagd omdat Ajax dat wel deed. Hij vond dat wisselen niks. Grappig om de reacties van toen te vergelijken met nu. Precies het tegenovergestelde. Vermeer laten keepen in Europa en beker is gewoon een zoethoudertje. Anders gooit hij zijn kont tegen de krib zoals hij dat bij Ajax heeft gedaan en vorig jaar in de winterstop bij Feyenoord.

9 augustus 2018 om 09:59

En blijkbaar is Gio nu een andere mening toegedaan in deze situatie. Of mag je niet meer van mening/standpunt veranderen?

9 augustus 2018 om 10:09

Dat mag zeker maar wat heeft zijn mening veranderd? Waarschijnlijk omdat hij Vermeer wil zoethouden. Niets is zo veranderlijk als de mens. Net als de reacties hier. Onder het artikel van een paar jaar geleden waren de Feyenoord fans het grotendeels met hem eens. Rouleren? Dat is niks. Gewoon vast team opstellen. Raak je ook beter ingespeeld op elkaar. En nu? Nu is het gros weer eens met rouleren.

9 augustus 2018 om 10:39

Ik ben ook (nog steeds) geen voorstander van rouleren van keepers en het staat ook nog niet eens vast dat Vermeer vanavond keept. Het is tot nog toe alleen een optie voor Gio.

Maar Gio zal zijn redenen wel hebben om Vermeer eventueel te laten starten. En een reden zou inderdaad kunnen zijn om (simpel gezegd) Vermeer zoet te houden.

Moet trouwens m'n best doen om Feyenoorders te vinden die het eens zijn met het rouleren, dus ''het gros'' is het er nog steeds niet mee eens. We hebben er ons alleen bij neer te leggen als het wel gebeurt.

Ben zelf geen fan van dit soort constructies, vind het tijdverspilling en hoogstens een zoethoudertje voor keepers met een grote naam, zoals bij Casillas of een manier om speeltijd te geven aan reservekeepers, maar doe het laatste dan in onbenullige bekerwedstrijden, niet een Europese tweeluik.

Als Vermeer een blunder maakt, dan heb je jezelf dit aan gedaan.

Kan Bijlow in ieder geval ervaring opdoen met Europees bankzitten. Ik snap van Bronkhorst niet. Juist met Europese wedstrijden kies je toch voor de sterkste opstelling. Als je een jonge speler het vertrouwen geeft, moet je dat voor elke wedstrijd doen. Ik neem toch aan dat van Bronkhorst zelf als speler ook alle Europese wedstrijden wilde spelen of zat hij toen liever ook op de bank?

Ik heb barweinig op met van Bronckhorst maar dit besluit juich ik wel toe. Voor Feyenoord is het belangrijke Europees voetbal te halen, dan is het verstandiger om met een ervaren doelman te starten dan met een jonkie, zeker als je al zo veel spelers mist. Ik had alleen liever gezien dat Vermeer dit hele seizoen de voorkeur zou krijgen boven Bijlow.

Het zal me ook weinig verbazen als Feyenoord dit doet zodat Vermeer zich in de kijker kan spelen. Vermeer wil graag weg en zo kan Feyenoord nog enigzins iets aan hem verdienen.

Dat is wel heel vreemd. Je gaat toch ook niet in alle Europese wedstrijden een andere spits of een andere rechtsback opstellen dan in de competitiewedstrijden? In wedstrijden die ergens om gaan moet altijd de beste spelen.

Dit lijkt me een beetje een laf Salomonsoordeel. Ik denk dat Van Bronckhorst de knoop niet door durft te hakken en daarom op deze manier Bijlow en Vermeer allebei een beetje eerste keeper maakt.

En dat Vermeer met zijn ervaring geschikter is voor "europa" lijkt me ook een beetje onzin. Als je Bijlow goed genoeg vindt om te spelen tegen Ajax, PSV en AZ, dan is hij ook genoeg om te spelen tegen AS Trencã­n.

Ja voetbal is keihard, zo ben je nummer 1 en twee dagen later nr 12.

Wat een ophef om niks. Gio heeft duidelijk aangegeven te willen rouleren met keepers. Dit betekent niet dat er geen vertrouwen is in Bijlow.

9 augustus 2018 om 08:29

Dat hij dat heeft aangegeven maakt het besluit niet opeens meer of minder goed. De ophef is in mijn ogen volledig terecht, want als je vertrouwen hebt in een keeper ga je niet rouleren. Je wil als coach die keeper toch het gevoel geven dat hij de nummer 1 is en niet de nummer 0,5. Europese potjes zijn heel belangrijk en Bijlow wordt gestraft voor het feit dat hij de keeperstrijd gewonnen heeft.

9 augustus 2018 om 08:45

Europese topclubs doen dit ook. Spelen met een andere keeper in bekertoernooien. Zie man utd met romero.

9 augustus 2018 om 11:18

Ja, zouden zij dat in de CL ook doen, denk je? In bekertoernooien is het niet zo erg, dan speel je vaak met een paar reserves. Maar in de EL (wat voor Feyenoord momenteel gelijkstaat aan CL voor Man Utd) moet het sterkste team op het veld staan.

9 augustus 2018 om 12:01

@fstolo:
Ja Real en Barca bijv zelfs deden dat ook!

Bijlow word helemaal niet gestraft.... Je kan het ook zien dat hij word beloond door in de comp te keepen juist. Hetisnou niet dat hij heeft bewezen da thij beter is dan een vermeer bijv.

Het glas is niet altijd half leeg,kan ook half vol zijn

9 augustus 2018 om 13:08

Het glas is halfvol. Maar dat betekent niet dat het glas tegelijkertijd niet half leeg kan zijn. Ik heb er ook met Vermeer veel vertrouwen in, hele goede keeper. Maar als eersts keeper wil je de belangrijkste wedstrijden keepen. Beker wordt vaak als secundair gezien, EL niet. Ik vind het geen goede keuze van Gio. Maar ondanks dat sta ik vanavond wel 100% achter Vermeer.

9 augustus 2018 om 10:38

Ik zou graag willen weten waarom? Een aantal jaar geleden werd hem gevraagd of hij ook ging rouleren met keepers omdat Ajax dat toen bv wel deed. Gio antwoordde dat hij dat niks vond. Werken aan een vast team. Ingespeeld raken op elkaar. Ik denk dat de reden Vermeer is. Als er een keeper op de bank zat die het prima zou vinden om op de bank te zitten het hele jaar, had Bijlow vanavond gewoon gekeept.

De Beker snap ik nog wel, Europees snap ik niet, zo'n Bijlow moet ook daar groeien. Blijkbaar is hij de beste dus die stel je in Europa toch op?

Ik hoop wel dat Feyenoord dit serieus neemt. Voor het Nederlandse voetbal kunnen we ons niet nog meer uitglijders permitteren. De keuze om Van Persie onder warme omstandigheden 90 min tegen PSV te laten spelen vond ik al niet hoopgevend. Die vrees bleek wel gegrond gezien zijn afwezigheid van vanavond. Van Bronkhorst vond de JC-schaal blijkbaar belangrijker dan EL-voetbal. Dat begrijp ik niet helemaal. Nu weer al die geblesseerden en gedoe met 1e en 2e keeper. Ik hoop dat ik het mis heb maar het lijkt niet op absolute focus op deze wedstrijd. Dat kan het wel eens een lelijk potje worden in de warmte op een slechte kunstgrasmat. Maar nogmaals ik hoop dat ik er naast zit.

9 augustus 2018 om 10:08

Alsof Feyenoord zelf spelers geblesseerd maakt? Vind dit een erg vreemde reactie.

Als prijs is de JC Schaal misschien niet zo belangrijk, maar de eerste enigszins serieuze wedstrijd van het seizoen tegen een titelkandidaat winnen kan je seizoen wel een enorme boost geven, dus ik snap wel dat Gio toen in de sterkste opstelling speelde.

Vermeer zou altijd 1e keuze moeten zijn. Is gewoon de betere van de 2.

Ik geloof er geen zak van. Ten eerste zit het AD er altijd naast met vermoedelijke opstellingen van Feyenoord en ten tweede heeft Vermeer nog geen enkele speelminuten gemaakt sinds hij geblesseerd is geweest.

Dat seizoen vergeten toen psv heel de tijd met Zoet en Pasveer wisselde? Dat is voor niemand goed.

Feyenoord zou gewoon nog heel graag Vermeer verkopen voor het einde van deze transferperiode. Volgens mij is er voor deze constructie nu gekozen om Vermeer nog een keer in de etalage te zetten en om te laten zien aan alle geïnteresseerde clubs dat hij volledig hersteld is van zijn blessure. Die jongen gaat volgens mij sowieso nog weg en daarna wordt Bijlow ook gewoon nummer 1 in de Europa League als Feyenoord dat haalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren