Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Chelsea verrast en licht clausule van 100 miljoen binnen 24 uur’

Laatste update:

Engelse media speculeerden maandag en dinsdagochtend nog dat Jack Butland de grootste kans maakt om als opvolger van Thibaut Courtois naar Stamford Bridge gehaald te worden, maar uit Spanje komen andere geluiden. Mundo Deportivo bericht namelijk dat Jan Oblak de gedroomde vervanger van de Belgisch international is en zo snel mogelijk moet worden opgepikt door de Londenaren.

De international van Slovenië ligt echter wel nog tot medio 2021 vast bij Atlético Madrid, waardoor hij alleen voor de absolute hoofdprijs op te halen is. De 25-jarige doelman heeft een transferclausule van honderd miljoen euro in zijn contract bij los Colchoneros staan en mag alleen vertrekken als dat bedrag op tafel komt. Chelsea laat zich hier volgens de Spaanse sportkrant echter niet door afschrikken en zal de clausule in de komende 24 uur in werking stellen.

Als Oblak inderdaad voor dat bedrag naar the Blues vertrekt, wordt het record van duurste keeper aller tijden deze zomer voor de tweede keer verbroken. Nadat Gianluigi Buffon door zijn transfer van Parma naar Juventus voor een kleine 53 miljoen euro in 2001 de duurste keeper ooit werd, duurde het zeventien jaar voordat er een doelman voor meer geld werd verkocht. Alisson Becker stapte vorige maand echter voor 62,5 miljoen van AS Roma over naar Liverpool, waardoor de Braziliaan zich, in ieder geval voorlopig, de duurste sluitpost ooit mag noemen.

Atlético speelde met het aantrekken van Antonio Adán al voorzichtig in op een vertrek van Oblak, die vooralsnog niet is ingegaan op voorstellen van de Europa League-winnaar om zijn contract open te breken. De Sloveen is bij Chelsea overigens niet de enige kandidaat voor de op een vertrek naar Real Madrid aansturende Courtois: naast Butland zouden ook Sergio Rico van Sevilla en Athletic Club-doelman Kepa Arrizabalaga op het verlanglijstje van trainer Maurizio Sarri staan.

Vind jij dat Chelsea vol voor de komst van Jan Oblak moet gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een geweldige aankoop zijn. In mijn ogen zelfs een stap vooruit... Scheelt toch wel of je Butland of Oblak als eerste keeper hebt.

7 augustus 2018 om 10:51

Ik vind persoonlijk Oblak inderdaad beter dan Courtois. Courtois heeft 2 jaar echt middelmatig gepresteerd op het WK na en Oblak heeft constant een hoog niveau laten zien. Dit zou echt top zijn mocht het gebeuren.

7 augustus 2018 om 10:58

Ik vond courtois ook altijd nog beter in zijn Atletico tijd dan bij chelsea...maar goed Oblak is nu wel een stuk beter ja. Maar courtois in vorm zoals die bij Atletico was dan zou het niets schelen in mijn ogen.

7 augustus 2018 om 11:01

Maar is het voor Oblak wel een stap vooruit? Een goed Atletico heeft zich deze zomer nog maar weer eens versterkt en kan nu echt op alle fronten mee gaan doen. Chelsea speelt geen CL en werd vorig jaar zesde. Ik zou lekker blijven als ik hem was. Madrid en Londen is buiten dat allebei geen straf.

7 augustus 2018 om 11:20

Zal wel een verdubbeling van zijn salaris krijgen. Als compensatie voor de stap terug

7 augustus 2018 om 12:22

5e*

7 augustus 2018 om 14:58

Wat denk je van het verschil in verdedigers? Gimenez Godin of Cahill rudiger en zijn vrienden. Oblak zijn niveau gaat ook gewoon lijken te zakken.

7 augustus 2018 om 10:38

Ugh, ugh, Ronaldo, ugh

7 augustus 2018 om 10:46

@hoogindeconcen; Barca heeft niks gedaan ?! Die hebben toch met Vidal, Arthur, Malcom toch redelijke grote transfers gedaan.. Real hetzelfde met Vinicius Junior, dat deze bedragen niet boven het tegenwoordige gemiddelde van €100 miljoen of meer uit komen betekent niet direct dat ze niet groot zijn he haha

7 augustus 2018 om 10:50

Komt denk ook dat vorig seizoen wel erg extreem was met Neymar, Mbappe, Coutinho en Lukaku.

7 augustus 2018 om 10:53

Real heeft Vinicius vorige transferperiode al gehaald dus die telt niet. Het is rustige transferperiode vergeleken met voorgaande jaren.

7 augustus 2018 om 11:03

Komt omdat voorgaande jaren belachelijk waren zoals hierboven ook al beschreven werd met Neymar, Coutinho etc. Denk alleen nog wel dat Real iets gaat doen.

On: Oblak natuurlijk een belachelijk goede aankoop voor Chelsea, by far de beste keeper van de Primera Division op dit moment in mijn optiek.

7 augustus 2018 om 13:20

Vincinius is een oude aankoop die nu pas aansluit

7 augustus 2018 om 10:41

Ronaldo naar Juve, Vidal naar Barca, Witsel naar Dortmund? Vind er toch wel een aantal grote verrassende transfers tussen zitten en dan vergeet ik er vast nog wel een aantal.

7 augustus 2018 om 10:49

Vidal gaat je verassen op een manier die je niet verwacht

7 augustus 2018 om 10:49

Nja, niet spectaculair, maar (zoals Limez zelf zegt verrassend. Ik vind dat namelijk ook allemaal wel verrassende aankopen van de clubs. Net zoals een Seri /schurrle naar Fulham bijv.

Oblak naar Chelsea zou wel spectaculair zijn, ja. Maar ook zeer verrassend omdat ik wel denk dat hij bij Atletico blijft (of wellicht dus zou blijven).

7 augustus 2018 om 11:02

Klopt, maar dit kan wel beide kanten op gaan. Vidal is een lastig mannetje dus ik verwacht of een succes, of een ramp

7 augustus 2018 om 10:59

Walgelijk, dat mensen die ridicule transferbedragen willen toejuichen. Ik zit absoluut niet te wachten op transfers van boven die 100 miljoen. Dan heb je dus echt geen liefde voor het voetbal.

7 augustus 2018 om 11:22

Wat een onzin. Zo werkt de markt nu eenmaal. Omdat er meer geld in de voetballerij omgaat betekent het dat er meer geld naar transfersommen gaat. Dat heeft niks te maken met liefde voor de sport maar louter met marktwerking.

7 augustus 2018 om 11:24

recordtransfer keeper: Alisson.
Keita fabinho naar Liverpool.
Ronaldo naar Juve
Bonucci naar Juve
Higuain naar Milan
Vidal naar Barca
Fred naar Man United

Hardnekkige transfergeruchten
Aldeweireld naar United
Courtois naar Real
Oblak naar Chelsea.

7 augustus 2018 om 11:30

Ik ga er dan vanuit dat jij, als voetbalzone volger, ook bekend bent met die transfers. Dan is het erg gek dat je dit zegt in reactie 2 :

'nou eindelijk eens wat meer vuurwerk op de transfermarkt, er is nog erg weinig gebeurd tot nu toe dit jaar.'

7 augustus 2018 om 15:18

Serieus? ik vind deze transferzomer juist zeer interessant!
De Ronaldo-transfer is natuurlijk koning, maar kijk ook naar een Atletico of Arsenal(met name trainerswissel hier) of Liverpool en kijk wat er bij onze Eredivisie gebeurt (blind, Tadic, Clasie). Lekker man, ik heb er zin in.

Waar gaan deze bedragen naartoe... 100 miljoen voor een keeper...

7 augustus 2018 om 10:41

Keepers zijn misschien wel de belangrijkste spelers in het veld. Een goeie keeper scheelt je een boel punten.

7 augustus 2018 om 10:44

Waarom denkt men dat keepers minder waard zijn? Kan iemand mij dat uitleggen? Oprecht benieuwd.

7 augustus 2018 om 11:02

Omdat bij topploegen de keeper over het algemeen minder te doen heeft. En Real Madrid heeft aangetoond dat je zonder goede keeper toch 3x de CL kunt winnen. Dit heeft ook wel weer gezorgd voor een devaluatie van de keepers.

Wat wel geldt is dat een hele goede keeper ervoor kan zorgen dat een subtop ploeg opeens boven verwachting presteert (zoals Roma).

7 augustus 2018 om 11:06

Klopt, Liverpool met of zonder Karius had zeer weinig uitgemaakt...

7 augustus 2018 om 11:06

Klopt, Liverpool met of zonder Karius had zeer weinig uitgemaakt...

7 augustus 2018 om 11:11

Omdat keepers geen doelpunten maken en geen tegenstanders uit kunnen dribbelen. Je koopt geen seizoenskaart voor een goede keeper, maar voor een goede rechtsbuiten of een goede 'nummer 10'. Dat zie je terug in de bedragen. Als een club 220 miljoen voor de beste keeper ter wereld uit zou geven, terwijl je daar ook een speler als Neymar voor kan kopen dan zou het publiek gaan morren (en terecht). Daarom zal de beste aanvaller ter wereld altijd duurder zijn dan de beste keeper ter wereld.

7 augustus 2018 om 11:20

Een seizoenskaart kopen de meeste mensen, omdat ze fan zijn van de club en niet van een individuele speler. Natuurlijk zullen er vast wel mensen tussen lopen die een seizoenskaart van Barcelona voor Messi hebben of nu voor Juventus voor Ronaldo, maar dat zal een heel klein deel zijn.

7 augustus 2018 om 11:31

@BaukeMollema. En daar maak je toch een denkfout. Sowieso koop je seizoenskaart uit clubliefde (hoop ik tenminste!). Het is ook zo dat veel jongens en meisjes graag profkeeper willen worden later. Die kijken op tegen keepers als Buffon, De Gea, Van der Sar, Oblak, etcetera. Dus zij of hun ouders kopen dan een kaartje zodat ze die keepers beter kunnen bestuderen. Daarnaast kan PSG prima een wedstrijdje zonder Neymar, maar ik zie ze geen wedstrijd zonder doelman spelen. Dus een keeper is een noodzaak en daarom is het voor mij zeer onlogisch dat men denkt dat doelmannen minder waard moeten zijn.

7 augustus 2018 om 11:33

Ja oke, maar daar gaat het niet echt om. Wat ik bedoel is dat je op de banken gaat staan voor de aanvaller. Als de beste keeper ter wereld en de beste aanvaller ter wereld even duur zouden zijn en een club het budget zou hebben om een van de twee te halen, dan zou de club wel gek zijn om de keeper te halen. Want laten we eerlijk zijn, als jij td was van een club en je mag of Messi/ronaldo/neymar aan je selectie toevoegen of Oblak//courtois/neuer, dan kies je altijd de eerste optie. Van die spelers wordt je warm en die spelers geven het spelletje zijn charme. Keepers doen dat niet. Daarom betalen clubs minder voor keepers dan voor aanvallers.

7 augustus 2018 om 11:37

"daarnaast kan PSG prima een wedstrijdje zonder Neymar, maar ik zie ze geen wedstrijd zonder doelman spelen".

Nee maar dit is ook een oneerlijke vergelijking. PSG kan net zo goed de reservedoelman als de reserve-linksbuiten opstellen hoor. Als hun eerste doelman niet meedoet betekent het niet dat er geen keeper in het veld staat.

En of je een seizoenskaart uit clubliefde koopt of niet is dus niet belangrijk. Het gaat erom dat als je die koopt, dat je dan liever hebt dat er een wereldaanvaller en een oke keeper op het veld staan dan een wereldkeeper en een oke aanvaller. Ik heb liever Messi en pak hem beet Zoet bij mijn club dan Oblak en Huntelaar.

7 augustus 2018 om 13:48

Denk dat je beter een 25 jarige speler kan hebben die ballen uit de goal vliegt voor 100 mio dan 1 van de 3 aanvallers die een paar doelpunten produceert. Los daarvan is een goede keeper een stuk schaarser dan een aanvaller, wat eigenlijk de prijs tov een aanvaller ook weer zou moeten doen stijgen 😉

9 augustus 2018 om 12:34

Maar aanvallers zijn commercieel aantrekkelijker

7 augustus 2018 om 13:57

Zijn jullie de clichés van “ waar gaan deze bedragen naartoe” niet zat? Accepteer nou is dat er gewoon abnormale bedragen in het voetbal rondgaan vanwege marktwerking. Vindt je het zo zuur dat er dergelijke bedragen omgaan in het voetbal? Stop dan met kijken.

7 augustus 2018 om 13:57

Zijn jullie de clichés van “ waar gaan deze bedragen naartoe” niet zat? Accepteer nou is dat er gewoon abnormale bedragen in het voetbal rondgaan vanwege marktwerking. Vindt je het zo zuur dat er dergelijke bedragen omgaan in het voetbal? Stop dan met kijken.

7 augustus 2018 om 13:57

Zijn jullie de clichés van “ waar gaan deze bedragen naartoe” niet zat? Accepteer nou is dat er gewoon abnormale bedragen in het voetbal rondgaan vanwege marktwerking. Vindt je het zo zuur dat er dergelijke bedragen omgaan in het voetbal? Stop dan met kijken.

7 augustus 2018 om 13:58

Voetbalzone wanneer fixen jullie is een normaal werkende app? 2 bovenstaande berichten kunnen verwijderd worden, kreeg een error vandaar dat het bericht 3x is verzonden.

Dit zou wel vuurwerk zijn van Chelsea en tov Courtois ook nog eens een verbetering.

Ik zou voor Butland gaan, hele goede doelman en nog Engels ook. Chelsea heeft echt op meerdere posities versterkingen nodig en om dan 100 miljoen voor een doelman uit te geven, beetje onzinnig op dit moment. Tenzij ze ook nog flink willen investeren in andere posities, maar dan schieten de uitgaven wel door het dak heen. Dan zit je zo richting de 300 miljoen.

7 augustus 2018 om 10:58

Dan gaan ze inderdaad meer richting de uitgaven van barca.. Mooi dat Atletico al ingespeeld heeft op een vertrek door Adan aan te trekken.

7 augustus 2018 om 11:34

Als chelsea alleen Oblak haalt zijn ze al over de uitgaven van Barca heen.

7 augustus 2018 om 11:37

Adan is gehaald als reservekeeper omdat Moya in de winter was vertrokken en er toen geen vervanger is gehaald.

Heb zooo veel zin in de PL volgend jaar. Hoop stiekem wel dat Hazard naar Real komt, maar ga hoe dan ook van hem genieten. Als deze transfer gebeurt is het echt uitstekend werk van Chelsea. Zou Courtois niet terug willen naar Atletico in dat geval? Heb tot nu toe het gevoel gehad dat Courtois vooral voor zijn kinderen terug wilt naar Madrid. Als Atletico een nieuwe doelman nodig heeft lijkt Courtois mij een erg logische optie.

Wat is er trouwens gebeurd in Engeland qua transfers? Is het geld opgedroogd door de hitte deze zomer? De gehele top doet vrijwel niks op de transfermarkt. Spurs heeft nog niet één aankoop gedaan, Man utd heeft Fred en Dalot gehaald wat ook niet al te spectaculair is, Man city alleen Mahrez. Dan heb je Arsenal en Liverpool die nog wel redelijk tekeer zijn gegaan, waar het bij Arsenal alleen aankopen van rond de 30 miljoen en lager zijn geweest. En nu Chelsea met alleen Jorginho. Ik dacht dat vooral de clubs onder Man city meer zouden doen om het enorme gat in kwaliteit en punten wat er vorig seizoen was toch enigszins te dichten.

7 augustus 2018 om 11:03

Of ze hebben de hoop bij voorbaat al opgegeven.

7 augustus 2018 om 11:14

Nee dat denk ik ook niet, maar niks wijst mij erop dat ze niet weer gewoon rond de 90 punten zullen pakken. Ik zie geen van de eerder genoemde clubs op misschien Liverpool na rond dit aantal eindigen met de transferactiviteit van deze zomer of het moet nog flink losbarsten deze komende 3 dagen.

7 augustus 2018 om 11:30

Niet wijst erop, maar toch blijkt het lastig om een titel te prolongeren in de PL. City is absoluut de topfavoriet, maar verwacht toch dat het flink lastiger zal worden. Slechts 6 keer puntverlies is bizar, waarvan slechts twee keer tegen een club uit de top 6. Het zal er denk ik vooral vanaf hangen hoe de clubs uit de startblokken schieten.

Weet City, en die kans is gezien het programma best groot, weer uit de startblokken te schieten en de lijn van vorig seizoen door te trekken dan is een tweede titel op rij zeer aannemelijk. Maar hapert de motor iets vaker in de eerste seizoenshelft, in plaats van slechts 1 gelijkspel in de eerste 20 wedstrijden en de eerste nederlaag pas in januari, dan ruiken de concurrenten misschien bloed. Het zou voor de PL in ieder geval beter zijn als het langer spannend blijft en andere clubs het City lastiger kunnen maken.

7 augustus 2018 om 11:02

Ze gaan zich richten op de eigen jeugd. Naar het schijnt heeft Mourinho aangegeven dat hij aankomend seizoen wil benutten om grote talenten echt beter te maken en veel speelminuten geven. Ook bij Chelsea lopen er diverse pareltjes rond die minstens net zo goed kunnen worden als Willian en Hazard.

7 augustus 2018 om 11:11

Haha, ik heb Mourinho juist alleen maar zien klagen en zeiken over de spelers die hij wil hebben en maar niet krijgt.

7 augustus 2018 om 11:18

No shit sherlock (glodinho7) :P

7 augustus 2018 om 14:34

Haha grapjas

Maar je hebt inderdaad wel gelijk hoor over die pareltjes bij Chelsea bijvoorbeeld. Hudson-Odoi is een groot talent. We hebben Ampandu die ook veel belovend is. Loftus-Cheek is ook een getalenteerde voetballer.

Alhoewel ik toch van mening ben dat Chelsea nog een spits nodig heeft, keeper en linksback. Misschien wel een rechtsback zodat Azpilicueta doorschuift naar de cb positie. Ik weet dat we vorig seizoen Morata hebben gehaald, maar ik twijfel of hij de spits is voor Chelsea. Hij begon heel leuk vorig seizoen maar heeft al lang geen indruk meer gelaten. Ook in de voorbereidingen onder Sarri maakt hij geen indruk. Daar ga ik wel een beetje zorgen om maken.

7 augustus 2018 om 11:22

Meer dan een miljard uitgegeven aan transfers in Engeland, dus geld genoeg nog. Lijkt vooral minder doordat City en United zich redelijk koest houden vooralsnog, waar ze de voorgaande twee seizoenen allebei gigantisch inkochten. Vooralsnog is het deze zomer enkel Liverpool.

7 augustus 2018 om 11:34

Ik had het voornamelijk ook over de top van de competitie. Dat miljard lijkt me meer te komen door ploegen als West ham, Fulham, Everton en dus Liverpool die zich bovenmatig versterken.

Ik geloof er niks van. Chelsea is de laatste jaren best heel erg zuinig voor een club van die grootte. Netto de laatste vier seizoenen respectievelijk 7 miljoen, 3 miljoen, 20 miljoen en 55 miljoen uitgegeven aan transfers.

Nu zitten ze ook aan 55 miljoen, dus ik zie Abramovich niet ineens 100 miljoen extra uittrekken. Ook niet als ze 40/50 miljoen voor Courtois krijgen. Een deal die ze netto geen geld kost (bijv. Butland) lijkt mij eerder aan de orde tegenwoordig.

Adan is een prima keeper maar als je kampioen wilt worden lijkt het mij wel handig als je een echte topkeeper hebt. Ik zie dan graag Courtois terugkeren bij Atletico. Maar het liefst zie ik Oblak natuurlijk blijven. Op Neuer na misschien wel de beste keeper vd wereld.

Zo heeft Atletico wel wat topkeepers afgeleverd met Courtois en Oblak denk dat zij beiden wel tot de top 5-6 vd wereld behoren.

7 augustus 2018 om 14:48

En De Gea niet te vergeten.

100 miljoen voor een doelman.. toch denk ik dat een Maarten Stekelenburg ook gewoon betrouwbaar is. Dan leg je daarna 70 miljoen op tafel voor een topverdediger.

Als ze nu nog Icardi of belotti weten te strikken ipv Morata. Dan heb je eindelijk weer een team dat voor de titel kan spelen mits er geen grote namen meer vertrekken!

Dit zou ik ontzettend jammer vinden voor Atletico. Oblak is op dit moment by far de beste keeper van de wereld. Een Adan gaat je niet aan het kampioenschap helpen.

Voor mij is Oblak de beste doelman ter wereld. Er zullen een heleboel mensen anders over denken, maar ik denk dat dit echt een legende wordt. Moet nog één stap maken, ondanks dat Atletico zich al wat jaren kan meten met de absolute top. Chelsea en de PL zou net dat stapje kunnen zijn. Vind hem echt fenomenaal en heeft voor mij persoonlijk de voorkeur boven elke andere keeper.

7 augustus 2018 om 14:35

Als je het mij vraagt is Atletico al de absolute top en La Liga. Ik zie hem natuurlijk graag naar Chelsea komen.

Ik hoop oprecht dat dit niet waar is.

7 augustus 2018 om 14:49

Ik hoop met je mee. Een betere keeper vinden we niet.

Ik ben hier voor. Als Oblak halen en eventueel Courtois daarvoor terug. Als Courtois niet naar Atletico wilt gewoon als reserve laten en een jaar lang toe laten kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren