Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gesprek van kritische Simeone lekt uit: ‘Wie zou jij kiezen, Ronaldo of Messi’

Laatste update:

Voetbalminnend Argentinië huilt na de ruime nederlaag van de ploeg van Jorge Sampaoli tegen Kroatië (0-3). Daar het eerste groepsduel met IJsland ook al niet in een overwinning was geëindigd (1-1), dreigt la selección albiceleste in de groepsfase te stranden. De Spaanse radiozender Cadena COPE publiceerde in de nacht van donderdag op vrijdag een fragment van een uitgelekt privegesprek tussen Diego Simeone en Germán Burgos.

In het WhatsApp-fragment bespreekt Simeone met zijn assistent bij Atlético Madrid de teloorgang van het nationale elftal, dat in 2014 de finale van het WK verloor en daarna nog eens in twee finales van de Copa América als verliezer van het veld stapte. El Cholo neemt geen blad voor de mond. “Wat er nu met Argentinië gebeurt, dat is helaas al vier jaar gaande”, sipte de oefenmeester. “Anarchie, er is geen leiderschap. Niet vanuit de technische staf en niet vanuit degenen die het moeten uitvoeren. Het elftal loopt er verloren bij.”

“Argentinië had net zo moeten starten als tegen IJsland”, oordeelt Simeone. “Het elftal is er slecht aan toe, maar ik denk toch dat ze een ronde verderkomen. Nigeria gaat van IJsland winnen en dan hebben we de mogelijkheid om van Nigeria te winnen en verder te komen. Maar alleen als IJsland niet van Kroatië wint. Die mogen geen van beide duels winnen.” De blunderende Willy Caballero kwam ook ter sprake. “De doelman, zeg nou eens eerlijk Germán, dit is niet de eerste keer. Dat deed hij ook tegen Spanje, hij deed het ook tegen Italië en als je dit op een WK doet, dan is het een doelpunt.”

“Iedereen zegt dat de voetballers de hoofdrolspelers zijn. Maar als trainers het verzieken is het altijd slechter dan wanneer voetballers een fout begaan. Lionel Messi is heel goed, maar alleen omdat hij altijd omringd wordt door buitengewone spelers. Als jij moest kiezen tussen Lionel Messi of Cristiano Ronaldo voor een normaal team, wie zou jij dan kiezen”, concludeerde Simeone.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Al die grote monden over Messi, maar vergeet niet dat ze zonder hem niet eens op het wk zouden spelen. In de zes kwalificatie duels van Argentinië in 2017 scoorde er 1 speler alle goals: Messi. Messi heeft zich al dubbel en dwars bewezen bij Argentinië. Men doet net alsof Cristiano geweldig loopt te ballen bij Portugal. Ja hij scoort, maar naast dat doet hij helemaal geen ene flikker. Leidde tegen Marokko constant balverlies en kon nog geen bal vasthouden.

22 juni 2018 om 08:46

Tja.. Portugal was er ook alleen bij in 2014 door Ronaldo zijn goals tegen Zweden. Tegen Spanje speelde hij gewoon geweldig en tegen Marokko speelde heel Portugal slecht maar wonnen ze alsnog de wedstrijd door hem net zoals ze door hem 1 punt overhielden aan het treffen met Spanje.

22 juni 2018 om 08:48

En waar gaat het uiteindelijk om? Precies, scoren! Als Messi nou geen ene flikker deed maar wel scoorde, zoals Ronaldo, dan waren ze nu door. We hebben nu niks aan "alleen" creativiteit. Nu moet er gewoon gescoord worden, maakt niet uit hoe. Waar Messi het laat afweten, doet Cristiano het wel en daar gaat het om.

22 juni 2018 om 09:58

Blabla wat een onzin..alsof ze dan geen tegen goals zouden krijgen..het team is gewoon niet wat het moet zijn. En laten we nu maar eerst afwachten wat er allemaal gaat gebeuren..kans is groot dat het vandaag rond de klok van 4 klaar is voor Argentinie

22 juni 2018 om 10:07

Portugal en Argentiene kregen allebei 3 goals tegen, verschil is dat Ronaldo er 3 maakte en dus punten pakt voor zijn land. Wel degelijk een verschil dus.

22 juni 2018 om 11:10

Snap niet dat je een afmaker vergelijkt met hoe Messi speelt. Hij en argentinie spelen niet goed. Portugal speelt een stuk realitischer en Ronaldo is een perfect eind station in dat team..

Maar wachten maar even af wat er allemaal gaat gebeuren vanmiddag en dan eventueel volgende week. + de opstelling moet op meerdere posities gewijzigd worde ten opzichte van de wedstrijd vs kroatie.. tagliafito eruit..willy eruit..meza en acuna...en daarvoor in de plaats higuain...di maria fazio en banega en een andere keeper...rojo erin al moet er denk ik dan nog iemand uit...oooh ja perez eruit

22 juni 2018 om 11:19

Ondanks dat het team niet goed speelde. Liet Messi helemaal niks zien en dan ook echt helemaal niks. Ronaldo laat het zelden afweten en presteert het zelfs om het ek te pakken met een matig team (qua spelers minder dan Argentinië in mijn ogen).

22 juni 2018 om 08:50

Ronaldo zorgde er ook voor dat Portugal zich direct plaatste voor het WK. Hij heeft zich meer bewezen bij zijn land dan Messi

22 juni 2018 om 08:52

Dat is waar maar Messi doet geen ene flikker en scoort ook nog geen eens. Waar Ronaldo een leider voor zijn ploeg is laat Messi zijn team in de steek.

22 juni 2018 om 12:47

Vind het tegenovergestelde juist meer waar. Heel het portugese elftal speelt in dienst van Ronaldo, wetende dat hij het verschil maakt. Argentinië speelt als 11 eenlingen die erop rekenen dat Messi het wel even doet

22 juni 2018 om 08:53

Ronaldo bewijst altijd z'n meerwaarde. Leide een matig team zelfs naar de EK winst. Messi is gewoon ongelukkig bij Argentinië

22 juni 2018 om 08:59

Echt onzin, zo slecht is portugal niet. Men vergeet ook dat portugal gewoon de finale heeft gewonnen zonder dar Ronaldo speelde aangezien die al snel gebleseerd was

22 juni 2018 om 10:13

Op Ronaldo na, heeft Portugal een absolute ster als voetballer? Nee. Bij Argentinië zit de helft van de selectie bij de top5 clubs..

22 juni 2018 om 10:16

En dat is misschien juist het geluk geweest van Portugal, want Ronaldo eist meestal de meeste ballen op/ krijgt ze gewoon ingeleverd bij hem.
EN nu waren ze vrij en de tegenstander wist niet op wie ze moesten focussen.

22 juni 2018 om 10:51

Als je ook maar een beetje naar de wedstrijden kijkt dan zie je dat Argentinië nog meer alle vallen op Messi speelt dan Portugal alle ballen naar Ronaldo stuurt

22 juni 2018 om 09:11

En hoeveel waren dat er?? Je doet net of hij er 10 tallen gemaakt heeft. Heel Argentinië heeft er 19 gemaakt in 18 wedstrijden! Messi heeft er iets van 4 of 5 volgens mij.

22 juni 2018 om 11:04

7 goals in 10 wedstrijden en hij heeft 2 assists. Dus hij is bij de helft van de door argentinie gescoorde goals betrokken in maar 10 potjes(aangezien 1 van de 19 een eigen goal was).

22 juni 2018 om 17:38

Middenveld is te zwak van de Argentijnen. En wat betreft Maradona. Gewoon een ordinaire dopinggebruiker

22 juni 2018 om 17:38

Middenveld is te zwak van de Argentijnen. En wat betreft Maradona. Gewoon een ordinaire dopinggebruiker

22 juni 2018 om 09:30

Ja hoor, maar zou je dan kiezen tussen een speler die geen reet doet maar in 2 wedstrijden 4 goals maakt, of een speler die zich misschien het zweet in de naad werkt, maar toch geen pepernoot raakt.

De landen die nu op het WK staan hebben over het algemeen maar 1 doel: die cup de lucht in mogen tillen. Het zal Ronaldo echt worst zijn of hij een rommelballetje scoort en een goedkope penalty, feit blijft dat hij ze er in ramt en Messi helemaal niks.

22 juni 2018 om 09:49

@SamirHammadi
Messi heeft niet alle goals in de kwalificatie wedstrijden van 2017 gescoord.
Er is nl 1 eigen doelpunt gemaakt.
Wedstrijd tegen Venuzuela scoorde Fletscher een eigen goal.

En ook met Messi in het team stonden ze er slecht voor, en was het zeer goed mogelijk dat ze zich niet hadden gekwalificeerd.
Het is dat Paraguay won van Colombia, waardoor er minimaal gelijk gespeeld moest worden tegen Peru voor kwalificatie.

Messi staat en shockt veel bij Argentinië. Evenals wk14, nagenoegen onzichtbaar.

Voor Argentinië is het zeer matig hoe ze de kwalificatie reeks hebben gespeeld. En nu ook het begin van het WK. Ze hebben echt geen slechte selectie.

22 juni 2018 om 10:20

Als een Argentinië zich met een voorhoede met Aguero, Dybala, Di Maria enzovoorts niet zouden kwalifiren.
Het probleem is zoals altijd al de matige verdediging en het ontzag voor Messi wat die gasten bijna allemaal hebben.
Messi werkt gewoon verlammend op dat elftal en ik denk dat als Messi inderdaad eens woord zou houden en zou stoppen ze beter zouden voetballen.
Ook handig als er eens een goede keeper en wat fatsoenlijke backs uit dat land opstonden.
Zoals Goicochea of hoe de oude keeper ook heette en een Zanetti maken ze daar zeker niet meer.

22 juni 2018 om 10:22

Daar gaat het niet om. Als je het heft in eigen handen neemt en als speler de volledige macht hebt over zowel de bondscoach als de andere spelers, moet je ook verdomd zeker weten dat je het ook echt alleen kunt. De kwalificatie ging al uiterst moeizaam, Icardi is niet eens geselecteerd en Dybala speelt nauwelijks. Dit Argentinie is totaal geen eenheid.

22 juni 2018 om 12:53

Misschien ook omdat het hele elftal om hem afgesteld is. Wie weet wat er gebeurd was als Sampoili Argentinië meer vanuit de kracht van spelers als Aguero, Higuain, Dybala en Di Maria had laten spelen.

Hij maakt hier een heel goed punt. Het is hard maar wel de simpele waarheid. Ik vind Messi een geweldige voetballer maar ik heb toch liever Ronaldo in mijn team als ik moest kiezen. Ronaldo hoeft alleen de bal te krijgen in de 16 en je weet zeker dat er iets goed uit gaat komen. Terwijl Messi de betere voetballer is, maar hij najuist de bal moet leveren..

22 juni 2018 om 10:00

Komt die Ronaldo er toch weer goed vanaf. Wachten tot zijn team een goede bal aan hem levert in de 16, hij klaart het klusje wel. En wie gaat Messi die bal in de 16 geven. Ik hoef je vast niet te vertellen wat er gebeurt als Messi een bal in de 16 krijgt?

22 juni 2018 om 10:15

Tuurlijk niet. Maar dat is mijn punt ook niet. Aangezien Messi zover moet zakken bij Argentinie dat hij gewoon niet in die positie komt.

22 juni 2018 om 10:59

Hij geeft ze aan di maria, aguero en higuain??

22 juni 2018 om 11:24

@TmmO mist hij dan een pingel?

22 juni 2018 om 11:42

Wat is dit slecht zeg.. Je wilt dus echt zeggen dat Portugal betere spelers heeft dan Argentinië? Maak dat de kat wijs. Argentinie heeft alleen in de aanval al 5 wereldsterren en dan tel ik Icardi nieteens mee. Als je Di Maria en Banega op het middenveld met Biglia erachter zet dan ben je er zeker van dat er aanvoer komt hoor. Noem mij nu eens de geweldige spelers die ervoor zorgen dat Ronaldo zoveel aanvoer krijgt bij Portugal? Niet Bernardo Silva noemen want die heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld voor Portugal los van tegen België

Tja, Simeone ... die kan denk ik wel genieten van de enorme drive en wil om te winnen die Ronaldo heeft. Messi is ander type speler, soms wat meer apathisch. Desondanks dit moeten ophouden deze vergelijking tussen Messi en Ronaldo zo krampachtig te maken. Vroeger vond ik het vaak oneerlijk voor Ronaldo, in deze periode voor Messi. Wat hebben we er aan? Vrij weinig toch.

22 juni 2018 om 10:56

Ik denk ook dat Simeone stiekem nog best kon genieten van het vechtvoetbal gisteren. Lekker schoppen. Alleen de verdediging van Argentinië zal pijn aan zijn ogen hebben gedaan.

Hij zegt niks vreemds in dit gesprek. Gewoon twee voetbalfans met voetbalverstand die zeggen wat ze denken. Ik denk dat meerdere Argentijnen precies zo denken. Snel van die driftkikker Sampaoli af. Maakt zichzelf en de ploeg alleen maar belachelijk.

22 juni 2018 om 10:25

Het gaat niet om de bondscoach, want Sampaoli heeft weinig te vertellen binnen de groep. Dat is ook juist het probleem. Een speler mag nooit meer macht hebben dan de coach en dat blijkt wel weer. Ik vind het onzin om nu ineens de kwaliteiten van Messi in twijfel te trekken (want dat gebeurt nu ineens wel erg veel), maar als je de verantwoordelijkheid neemt om alles om jou te laten draaien, moet je ook heel zeker weten dat je dat op dit podium kunt. De kwalificatie ging al heel erg moeizaam, dus deze situatie komt voor Argentinie niet bepaald uit de lucht vallen.

22 juni 2018 om 11:46

Snapje, Sampaoli is een prima trainer maar zijn probleem is dat hij van zijn visie is afgestapt omdat Messi de baas is.

22 juni 2018 om 14:12

Hoe kom je hier nou weer bij..wordt moe van al die aannames te lezen. Messi heeft al meerdere keren aangegeven dat 343 niets voor hem is. Messi praten elkaar maar na. Waan van de dag.

22 juni 2018 om 17:17

Ach kom op zeg. Dybala zit niet op de bank omdat hij te slecht is voor de basis en Icardi mocht echt niet thuisblijven omdat hij te slecht zou zijn... Het is algemeen bekend dat Messi bijzonder veel te vertellen heeft binnen de nationale ploeg.

Hij zegt niks geks naar mijn mening, maar goed. Het meest gekke is dat Nigeria van IJsland wint, maar dat wil ik nog wel even zien.

22 juni 2018 om 08:49

Persoonlijk denk ik dat Ijsland van Nigeria wint en hopelijk is dat ook zo, dat die Argentijnen maar eens op de blaren zitten met dit elftal.

Ik dacht juist ook dat Messi er een handje in had om spelers als Icardi thuis te laten. Geen idee of het daadwerkelijk klopt, maar dat kun je alleen doen als je daadwerkelijk presteert. In het Argentijnse elftal is de aanval geniaal, al scoren ze zelden. Verdediging is echt gigantisch zwak, want al paar jaar aan de gang is.

Natuurlijk kan Messi het niet alleen, maar ook al krijg je er een aantal tegen per wedstrijd, met deze aanval moet je toch wel pakweg 2 scoren per wedstrijd, en nu hebben ze 1 doelpunt uit 2 duels.

22 juni 2018 om 09:04

Ja, Messi kiest er persoonlijk voor om zichzelf te omringen met clowns en ervoor te zorgen dat veel betere spelers met wie hij WEL kans heeft op een wereldtitel thuisblijven. Even serieus, geloof je dit zelf daadwerkelijk?

Het probleem van Argentinië is die mega corrupte bond (zoals Simeone heeft aangegeven gisteren). Het is een groot drama daar. Met die onzin rondom die belachelijke oefenwedstrijd met israel als voorbeeld.

22 juni 2018 om 09:45

Ik las zulke berichten hier op voetbalzone, dus daarom zeg ik al: geen idee of het daadwerkelijk klopt.

22 juni 2018 om 10:08

Ja, dat geloof ik wel. Ook onze beste voetballer allertijden bepaalde wie geselecteerd werd en speelde. O.a. de mindere keeper Jan Jongbloed stond in het doel i.p.v. Jan van Beveren (die geeneens werd geselecteerd omdat hij Cruijff van repliek diende), omdat hij mee kon voetballen . Arie Haan kreeg de voorkeur boven Ijzeren Rinus. En zo waren er nog tal van keuzes waardoor sommige spelers zelfs bedankte.

22 juni 2018 om 10:53

Bij Icardi kan ik het mij nog enigszins voorstellen, aangezien Messi en Lopez vrienden waren in Barcelona en Lopez en Icardi alles behalve vrienden waren in Genua. Maar van alle andere koekenbakkers lijkt het mij zeer sterk. Messi is bijv. enorm goed bevriend met Banega, maar juist hij zat beide wedstrijden mooi op de bank. Bepaalde Messi maar wie er wel en niet speelden. Dan had Argentinië nu misschien wel 4 of 6 punten ipv. 1

Ze zeggen het lukt messi niet omdat hij een "bagger" team om zichheen heeft staan. Maradonna lukte het wel.... de beste ooit ben je niet zomaar. Messi hoort wel bij de besten ooit. Maar 1 komt Maradonna, daarna de rest.

22 juni 2018 om 08:56

Klopt als een bus! Maradona blijft voorlopig de beste voetballer ooit. Ook gezien zijn verleden. Messi is een veel meer natuurlijke speler dan Ronaldo, maar Maradona is bij uitstek natuurlijk! Zonder artsen omringd, zonder een opleiding bij Barcelona, zonder medicijnen en pillen om te groeien. Zonder financiën! Maradona heeft dit puur bereikt met zijn natuurlijke aanleg 100%. Messi weet dat ook! Iedereen weet dat! De rest volgt!

22 juni 2018 om 10:14

@vedatovic,

En hoeveel doping zat in het lichaam van Maradonna?

22 juni 2018 om 10:33

Cocaine toch? Niet echt prestatiebevorderend als je het mij vraagt, mazr Diego was niet clean neen, zeker niet.

22 juni 2018 om 10:52

Aan het einde van zijn loopbaan had hij cocaïne gebruikt. Maar niemand kan ontkennen dat Messi méér middelen en prestatiebevorderende begeleiding heeft gekregen. Bij Maradona was het één en al een godsgeschenk!

22 juni 2018 om 11:37

Tja. Messi heeft meer middelen gekregen in de zin van groeimedicatie, maar da's in feite niets anders dan een achterstand (in groei) wegpoetsen. Niet alsof je daardoor wonderen kunt verrichten opeens.

22 juni 2018 om 08:58

Dit vind ik altijd zo'n bagger vergelijking. Geen enkele speler in de historie van het voetbal heeft alleen de cup gewonnen, ook Maradona niet. Dat alles om hem draaide zal vast, maar ook hij kon het niet alleen. Net als dat Ronaldo het nu niet alleen doet.

22 juni 2018 om 09:56

Argentinië heeft absoluut geen bagger team. En zo als Messi speelt bij Argentinië, ziel en ideeloos. Balverlies blijft die rustig staan of loopt in bejaarde tempo terug. Zo lopen er nog een paar in het elftal.

Het elftal waar Maradona wereld kampioen mee werd was ook geen bagger team. Verschil is dat Maradona ook niet vies was om verdedigende taken uit tevoeren.

22 juni 2018 om 10:27

Je weet dat ze kampioen werden door een handsbal.

22 juni 2018 om 10:28

Andere tijden, ander tempo, ander niveau. Wat Maradona in die tijd deed, kan tegenwoordig niet meer. Daar is het voetbal te veel voor geevolueerd. In alles is Messi beter, professioneler en completer dan Maradona vroeger was. Maradona was echter wel bepalend voor Argentinie.

22 juni 2018 om 10:36

Sirius

Messi scoorde eenzelfde goal tegen Getafe, het kan dus wel, zo erg is voetbal niet veranderd als de meesten steeds willen laten blijken. Vroeger was het misschien wat minder snel over het algemeen, maar daarentegen ook veel harder. Maradona deed wat ie deed in een tijd dat ze in de competitie en op het WK constant trachtte zijn benen af te zagen, die man heeft tegen de allergrootste varkens gespeeld, en was onstopbaar. Maradona zou vandaag de dag ook gewoon de beste zijn, die man had een verbetenheid die Messi nooit zal hebben.

22 juni 2018 om 10:45

Als je beelden van vroeger en nu bekijkt, zie je zeker wel een enorm verschil. Dat het voetbal vroeger harder was, is een feit. Verder maakt het ook niet uit. Iedereen heeft zo z'n mening en niemand kan het afdoen als een feit.

Het gaat uiteindelijk over het heden en tactisch en technisch is er gewoon heel veel mis met dit Argentinie. Ze hebben veel goede spelers en komen met deze jongens op de proppen. Als je als speler de verantwoordelijkheid neemt om de baas te spelen, moet je ook heel zeker weten dat je die verantwoordelijkheid aankunt.

22 juni 2018 om 10:59

Grappige is wel dat Maradona jaren.na zijn geweldige solo goal tegen Engeland de Engelse spelers nog bedankt heeft dat ze hem niet tijdens zijn solo door midden hebben gezaagd. Hij dacht dat alleen de Engelsen daar gentleman genoeg voor waren.

22 juni 2018 om 11:12

Ach man wat weet jij er nou van?

Je kan niet eens zijn naam spellen...

Als Ijsland verliest van Nigeria en wint van Kroatië en Argentinië wint van Nigeria hebben ze toch beide 4 punten? Waarom zou Argentinië er dan zeker uitliggen? Normaal toch doelsaldo kijken?

22 juni 2018 om 08:54

Tja met die IJslandse muur is het niet echt waarschijnlijk dat ze er meer dan 3 om de oren gaan krijgen. Maar de bal blijft rond he ?

22 juni 2018 om 10:06

Waarom zou Argentinië uberhuapt een ronde verder willen? Dit team wint lang van ze leven het WK niet, kan je beter op tijd naar huis en de bbq aangooien i.p.v. jezelf nog eens laten vernederen.

Snap niet dat ze een Pastore niet oproepen nu Lanzini er niet bij is. Totaal geen creativiteit op het middenveld. Pastore had er sowieso bij gemoeten net als Icardi. Higuain was afgelopen seizoen stukken minder maar krijgt wel de voorkeur vanwege zijn rol. Ook is het beschamend dat de langste basisspeler van ze maar 1.83 was. En laat hij nou net de meest overschatte verdediger zijn van Argentinië.

Argentina moet als eerste de achterhoede op orde krijgen.
On: Wilt Simeone bondscoach worden?

Hoe betrouwbaar is Cadena COPE eigenlijk? Daarnaast is het wel logisch allemaal wat Simeone zegt indien dit klopt. Ronaldo motiveert iedereen om zich heen met die drive van hem terwijl dat vroeger nog wel eens negatief geuit werd door handgebaartjes en hoofd schuddend blijven hangen in de 16 na een mislukte aanval uit hij zich nu met duimpjes, klappen en toespraken. Denk dat je in een team als Portugal of Argentinië heel veel hebt aan een wereldster die ervoor zorgt dat de strijd niet uit de ploeg verdwijnt na een tegenslag. Een goed voorbeeld hiervan is de snelle dubbelslag van Spanje waardoor de Portugezen ineens met 2-3 achter komen te staan maar dan alsnog 3-3 uit het vuur weten te slepen. Ongekend hoe die man nooit opgeeft. Ik geloof echt dat samenspelen met zo iemand je als speler veel meer vertrouwen geeft.

Diego Simeone trainer van Argentinië dat zou echt een droom zijn

22 juni 2018 om 08:55

Misschien, maar uit dit gesprek kan je dan concluderen dat Messi onder hem niet opgeroepen zal worden.

22 juni 2018 om 09:02

Dan maar Ronaldo oproepen haha

22 juni 2018 om 11:00

Vreemde conclusie. Hooguit zou hij Messi geen aanvoerder maken.

Ik denk dat een vergelijking tussen de huidige Messi en Ronaldo nutteloos is. Ben fan van beide spelers, maar het is heel duidelijk wie er op dit moment de betere is en het belangrijkst is voor zijn land.

Met alleen goede egoïstische aanvallers win je geen wedstrijden!
Ze hebben dan wel 3 finales bereikt.

Het Middenveld van Argentinië is gewoon creatieloos echt geen goede bal van gezien. En die verdediging kan echt niet op dit niveau, kan je totaal niet op vertrouwen. Zoals een Uruguay en een Portugal wel kan met een Godin, Pepe etc.

Bij Portugal spelen de meeste spelers tenminste in dienst van Ronaldo, met goede voorzetten en ballen! Anders had Ronaldo echt niet die kopbal kunnen maken. Messi heeft echt geen één goede bal gehad en anders wordt er van hem verwacht dat hij 6 man langsgaat ofzo.

Ronaldo heeft voor dit wk echt nog nooit wat laten zien op een wk, 2014 was voor hem bijvoorbeeld weer compleet kansloos.

22 juni 2018 om 09:27

wat een onzin vertel je nu allemaal hier over de goal van Ronaldo tegen Marokko. Die was gewoon aan Ronaldo te danken om zijn man slim af te zijn, de ruimte in duiken zodat die kon koppen. Het was gewoon een normaal voorzet in de 16 meter gebied, jij doet alsof die assist buitenmenselijk was? Je doet alsof portugal vol met wereldspelers zit.

22 juni 2018 om 09:43

Ik denk dat wat hij bedoeld is dat veel Ronaldo fans doen alsof hij de voorzetten zelf geeft en inkopt. Ronaldo is het eindstation bij Portugal en Real en is dodelijk maar moet wel bediend worden. Messi moet alles zelf doen met al die goede aanvallers voor hem die ook blijven tegenvallen helaas

22 juni 2018 om 10:01

Zonder goede voorzet had hij die bal niet kunnen koppen! mensen doen net alsof Ronaldo in zijn eentje complete wedstrijden wint! wat echt grootste onzin is

22 juni 2018 om 10:34

Nogmaals kijk aub de goal terug. Zonder goede voorzet... het was gewoon een lange bal in de 16 meter, dat Ronaldo de situatie goed las en zijn man kwijt speelt op slimme wijze om dan de ruimte in te duiken om te koppen is aan hem te danken en niet aan de voorzet.. Of is tegenwoordig een voorzet in de 16meter al een te hoge verwachting van spelers die meer als miljoen betaald worden per maand?

Jullie spreken over bediend worden maar 3 van de 4 doelpunten op het WK heeft die zelf gedaan.... Hij speelt veel minder hebzuchtig dan in Real is mij ook opgevalen. Heeft inmiddels al 2 keer die spits tegen spanje 1 op 1 gezet en bij Marokko had die ook een 1 op 1 situatie gecreerd voor de spits. Dingen dat we niet vaak zien bij Real.

Ik probeer geen discussies los te barsten en ik geniet van beide spelers. Enkel het feit is dat NU Ronaldo veeeeel meer in vorm is en Messi niet. De rollen waren begin van de seizoen omgedraaid. Zo is voetbal nu eenmaal

22 juni 2018 om 10:16

Argentinië heeft genoeg spelers die op het middenveld en verdediging kunnen. Zoals Lanzini, Banega, Rojo etc dat zijn gewoon spelers die net onder de wereldtop zitten. Maar ja Argentinie kiest liever voor Perez, Acuna, Meza etc dan kom je niet ver.

Ik heb Ronaldo nog nooit in een normaal team zien spelen. Vindt Portugal vele malen beter dan Argentinië, op alle posities. Dus dat is ook weer een vergelijking van niks... het Argentinië van 4 jaar geleden was ook niet veel en stond toch in de finale. Hetzelfde geldt voor Portugal en het EK. Voor beide spelers zijn er goede argumenten om de een beter dan de ander te vinden. Ze zijn en waren beide buitenaards

22 juni 2018 om 09:30

Ik heb liever Aguero dan Guedes hoor. Die Guedes heeft toch al drie 1 op 1s verprutst. Otamendi, Rojo, Banega, Higuain, Dybala en Di Maria zijn trouwens ook geen koekenbakkers. Als je die Gelson Martins tegen Marokko zag dan zou je niet beamen dat Argentinië op alle posities zwakkere spelers heeft dan Portugal.

22 juni 2018 om 10:35

Voorin heeft Argentinië betere spelers dan Portugal, maar toch heb ik liever de achterhoede en het middenveld van Portugal over wat Argentinië kan bieden.
Rui Patricio is toch een betere keeper en als backs zijn Soares en Guerrero toch ook beter.
Otamendi is de enige Argentijn die ik achterin zou willen hebben.

Ik vind alle reacties hier over Ronaldo wel heel kort door de bocht.

Het is een wonder dat Messi deze ploeg naar het 3finales en het WK heeft kunnen schieten want zeg nou zelf, echt alles moet van hem komen. Creativiteit en goals hij krijgt gewoon totaal geen hulp. Dat is op dit moment het verschil met Ronaldo! Ronaldo is een speler die bij Portugal maar ook bij Real gewoon bediend wordt hij is het eindstation, de afmaker waar Messi letterlijk alles moet doen. En Maradona was inderdaad fantastisch in de tijd dat de ruimtes gewoon veel groter waren dat kan je onmogelijk vergelijken. Zoals ploegen als IJsland, Iran etc spelen is gewoon onmogelijk om tegen spelen en dus ook onmogelijk om te vergelijken ook omdat iedereen tegenwoordig full prof is en de postbodes en slagers niet meer op het veld staan.

22 juni 2018 om 09:43

Creëerde zelf de penalty tegen Spanje alsmede zijn vrije trap. De schot was wel een counter maar ja.. in hoeverre is hij nou bediend he? Het was niet alsof die bal panklaar voor hem werd gelegd voor de goal. Tegen Marokko schud hij geweldig zijn mannetje van zich af en kopt hij een voorzet binnen. Ronaldo is degene die dit WK Guedes constant aan het bedienen is maar die vent vertikt het om te scoren.

22 juni 2018 om 10:10

Ik praat gewoon over het algemeen. Veel mensen vonden het geen Penal maar ik wil. Was slim gedaan! Vond het alleen geen vrije trap, gaat over het algemeen heel nadrukkelijk op zoek naar vrije trappen en penals terwijl hij dat niet nodig heeft. Waar ik benieuwd naar ben is of jullie hem allemaal tegen Spanje echt een wereldpot vond spelen ben benieuwd hoe jij dat ziet? 😉

22 juni 2018 om 11:15

Ik zou zeggen kijk eens naar de Argentijnse selectie van het Wk2014 of de Copa America van 2015. Allemaal spelers die actief zijn bij Europese subtop en topclubs.
Dat Argentiniã« de WK finale haalde was hoofdzakelijk te danken aan de sterke verdediging met Mascherano als uitblinker.
Messi kwam tegen Belgiã« , Nederland en Duitsland nauwelijks in het stuk voor en heeft 0 doelpunten en 0 assist gegeven.

Tijdens beide Copa toernooien was zijn bijdrage veel groter en speelde hij tot aan de finale gewoon goed, maar goed het niveau op die toernooien ligt ook wat lager.

Al met al is het ontzettend zwak van Argentiniã« dat ze nooit een prijs hebben gewonnen. Zelfs de laatste Copa Centurio die door verschillende landen niet serieus werd genomen konden ze ondanks de meeste individuele kwaliteit niet winnen.


22 juni 2018 om 11:31

Niet veel aan toe te voegen. Je vergeet alleen te vermelden door alleen al op het veld te staan is de bijdrage van Messi zowel Ronaldo enorm. Alle aandacht gaat naar hun uit.



Ik denk dat als je met Rulli, macherano, Otamendi, Fazio, Rojo,
Lo Celso, Di Maria, Banega, Dybala Messi en Higuaine speelt je ook geen misselijke spelers hebt

Het probleem is dat ze op Messi rekenene. Maar ze zijn vergeten dat Messi maar een mens is ook al heeft hij al alle superlatieven gekregen. Hij heeft persoonlijk zijn land naar het wk geloodst. En eens op het wk weet je dat je het moeilijk gaat hebben zelfs tegen landen dat niet goed gerankschikt zijn in de fifa lijst. Als Messi een slechte dag heeft dan is het ook de ondergang van Argentinië . Zoiets mag je niet doen op Messi rekekenen en alleen op hem. Hij heeft letterlijk prutsers rond hem van het middenveld tot de keeper dat is gewoon een schande. Wat was met dat zeg, er zijn spelers dat niet verdienen die shirt te dragen man man

22 juni 2018 om 10:44

Argentinië heeft en geen slechte selectie hoor. En zeker een selectie waarmee je van IJsland moet winnen. En ook iedereen rekent op Ronaldo bij Portugal die echt geen beter team hebben dan Argentinië. Maar als Ronaldo een slechte dag heeft scoort hij wel.

22 juni 2018 om 11:26

Nee met Aguero, Higuain,di Maria, Biglia, Banega, Dybala, Ottamendia,rojo,messi, Heb je toch wat. En dan laat je Icardi nog thuis.

Sampaoli heeft persoonlijk Chili op de voetbalkaart gezet. Wk gehaald en tot de achtste finale in Brazilie 2014. In 2015 Cupa America gewonnen met Chili door Argentinie te verslaan in de finale en in 2016 met Sevilla 4de geworden in de PD hoezo een slechte trainer dan??

Bizar wat ik hier allemaal lees over Messi en Ronaldo zeg wauw. Feit is dat Portugal en Argentinie echt wel degelijke selecties hebben die met een goede coach goed voetbal moeten kunnen laten zien. Feit is dat het dus totaal niet zo is. Dek je Messi met 2 man dan heb je ze al met 50 procent verzwakt. Daarnaast spelen de andere toppers zoals Aguero en Higuain echt zo bizar anders, het lijken wel hun slechtere tweelingbroers die spelen en dan wordt het helemaal moeilijk.

En je kan zeggen van Portugal wat je wil, ze hebben gewoon een prima verdediging, tegen Marokko ook weinig te vrezen gehad voor echte kansen en ze trekken het over de streep met 1 goal, dat zie je argentinie echt niet doen met een Fonte en Otamendi, wat een overschatte spelers zijn dat.

Ik ben meer een Messi fan maar je kan niet ontkennen dat zijn houding gewoon irritant wordt. Sjokt er maar bij en ik hoorde gisteren dat die laatst maar 4 kilometer had gelopen... dat is echt schandalig.(of ik hoorde het verkeerd) Ronaldo werkt tenminste nog mee en prikt ze er toch wel in.

Iedereen met een normaal verstand zou Ronaldo boven Messi in z'n team willen hebben

Simeone zegt dat dit probleem al vier jaar speelt, maar volgens mij is dit al het geval sinds Riquelme niet meer voor de nationale ploeg speelt.
De keepers bij Argentinië zijn nooit spectaculair geweest en in de verdedigings linie liepen altijd 2 echte bikkels.
Het middenveld was ook altijd behoorlijk creatief met spelers als Riquelme, Veron, Redondo enz.
De aanval is altijd meer dan goed geweest als die jaren.
Mijn inziens is het probleem dat Messi nu probeert het spel te verdelen en te scoren, dit is niet zijn fout maar van de trainer.
Messi heeft nou eenmaal geen leiderscapaciteiten zoals men van hem verwacht en daar is niks mis mee zolang de trainer dat maar beseft en daar op inspeelt.

Simeone zegt dat dit probleem al vier jaar speelt, maar volgens mij is dit al het geval sinds Riquelme niet meer voor de nationale ploeg speelt.
De keepers bij Argentinië zijn nooit spectaculair geweest en in de verdedigings linie liepen altijd 2 echte bikkels.
Het middenveld was ook altijd behoorlijk creatief met spelers als Riquelme, Veron, Redondo enz.
De aanval is altijd meer dan goed geweest als die jaren.
Mijn inziens is het probleem dat Messi nu probeert het spel te verdelen en te scoren, dit is niet zijn fout maar van de trainer.
Messi heeft nou eenmaal geen leiderscapaciteiten zoals men van hem verwacht en daar is niks mis mee zolang de trainer dat maar beseft en daar op inspeelt.

Het team zit gewoon niet goed in elkaar. Geen communicatie, blind alle ballen naar Messi. Daarnaast hebben ze ene slechte bondscoach die alleen maar strak staat van de stres langs de lijn. Hij straalt totaal geen controle of rust uit. Ze hadden Louis van Gaal moeten hebben, dan waren ze een stuk beter af geweest.

Het zou een aanfluiting zijn als Argentinië niet verder komt maar vergeet ook de tegenstander niet. Kroatië is voor mij een Dark Horse . Sterk team voetballend zowel als fysiek.

Was hij ook niet de gene die zei,dat messi gevaarlijker is dan Ronaldo,bale en bezems bij elkaar,ik snap niet hoe mensen zo snel van mening veranderen!

Simone heeft ook wel is geroepen dat 11 Christiano's minder gevaarlijk zijn dan 1 Messi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren