Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV zette troef te laat in bij Schuurs: ‘Ik hoefde niet lang na te denken’

Laatste update:

Perr Schuurs heeft donderdag zijn handtekening gezet onder een contract bij Ajax. De achttienjarige verdediger maakt het seizoen af bij zijn club Fortuna Sittard en maakt komende zomer de overstap naar de nummer drie van de Eredivisie. Schuurs stond ook in de belangstelling van PSV en een aantal clubs uit het buitenland, maar had het beste gevoel bij een transfer naar de club waar hij al langer fan van was.

"Ik hoefde niet lang na te denken toen ik bij Ajax was geweest. Toen ik op gesprek was, was mijn gevoel hier het beste. Daarom heb ik uiteindelijk voor Ajax gekozen”, aldus de talentvolle verdediger in gesprek met Ajax TV. Wat er zo goed was aan het gesprek met zijn nieuwe club? “Alles. Hoe ik hier ben ontvangen en het gesprek zelf. Ik heb met de trainer en Marc Overmars gesproken.”

De gesprekken met de kopstukken van Ajax maakten veel indruk op Schuurs, want volgens De Telegraaf slaagde PSV er daarna niet meer in om indruk te maken. De koploper van de Eredivisie schakelde jeugdtrainer Mark van Bommel, oud-speler van Fortuna Sittard, in om Schuurs over te halen, maar zijn besluit stond vast.

De plannen van Ajax met Schuurs zijn volgens de verdediger duidelijk: “Zo snel mogelijk aansluiten bij het eerste en daar gaan we ook vanuit”, aldus de verdediger, die graag nog een half jaar bij Fortuna Sittard blijft. “Ik heb voor mezelf altijd het plan gehad om het seizoen af te sluiten bij Fortuna. Dat het op deze manier kan, is natuurlijk fantastisch. Ik ben natuurlijk aanvoerder en in die rol kan ik nog veel leren.”

Schuurs geeft aan al langer een zwak voor Ajax te hebben en dat hij als kleine jongen zelfs supporter was. “Ik hield van mooi voetbal en dat werd toch het vaakst bij Ajax gespeeld”, vertelt Schuurs, terwijl hij wordt rondgeleid in de Johan Cruijff ArenA. “Dat is wel een kippenvelmomentje. Ik ben heel trots dat ik hier nu mag lopen.”

Perr Schuurs is nu al goed genoeg voor Ajax 1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer, had gwn naar de toekomstige trainer van PSV geluisterd jongen.

Nee, volkomen logisch. Ajax en PSV tonen intresse. Zijn voorkeur ligt bij Ajax, dus prima keuze.

7 december 2017 om 11:53

Denk dat het ook meespeelt dat Ajax hem toen hij 15/16 was al benaderde na een wedstrijd, Jonk is nog naar hem thuis gegaan en hebben sindsdien interesse gehouden. Ik weet dat PSV in de omgeving Nieuwstad doet scouten (waar Perr vanaf komt) dus is best raar dat hij niet eerder al benaderd is.

“Ik hield van mooi voetbal en dat werd toch het vaakst bij Ajax gespeeld”
Dan heeft Per wel lang geleden Ajax gekeken

7 december 2017 om 11:56

Ik heb ze dit kalenderjaar nog wat prachtige zien spelen moet ik zeggen hoor.

7 december 2017 om 12:05

Wat is dat met de Ajax fans? Moe wordt ik ervan! Volgende week weer op de eerste rij wanneer psv weggespeeld wordt? Ja het is niet goed, maar komop man. Bij vlagen kan ik gewoon genieten van Ajax. Ik heb de gouden tijden nie gekend, dat moet heel wat geweest zijn als ik sommige reacties lees van mede-ajacieden. Komop jongens..

7 december 2017 om 12:24

Het was smullen vanaf het moment dat Rinus Michels als trainer begon bij Ajax en het jaar na jaar boetseerde naar zijn hand, zodat ook de prijzen gingen binnenstromen. Zelf ben ik als provinciaal naar onder meer de Europa Cup thuiswedstrijden tegen het sterke Celtic en verrassende Spartak Trnava geweest. Beide keren 3-0 in het Olympisch stadion. Vergapen aan Keizer, Swart, Cruijff, enzovoort. De andere clubs in Nederland trokken zich daar weer aan op. Je kunt best spreken van een gouden generatie, en het voetbal was dan wel betaald, maar het sportieve element voerde nog de boventoon. Nostalgie, maar onlangs noteerde een journalist het volgende: vanaf het moment dat Stanley Rous afscheid nam als voorzitter van de Fifa, en Joao Havelange aantrad, hebben we het voetbal verloren. En inderdaad, het voetbal is vanaf dat moment geleidelijk aan in handen gevallen van het grote geld. Inclusief de nooit te stoppen corruptie en zelfverrijking. Die eerdere tijden komen dus niet weer - althans, ik denk niet dat ik die nog mee zal maken;-)).

7 december 2017 om 12:25

Tsjah we worden nou niet echt verwend. Die leuke potjes per seizoen die op 1 hand zijn te tellen, daar kom je niet mee weg als je geen prijzen pakt. Ik ben kritisch, altijd al geweest en ik ben wel eens klaar met ieder jaar hetzelfde gezeik. Te late of geen aankopen, iedere keer een klote start vh seizoen. Moe word ik er van. Steunen blijf ik Ajax altijd maar de irritatie is hoog.

7 december 2017 om 12:32

Bedankt pinko. Leuk stuk tekst ik hoop alleszins dat we nog een keer en periode een uitschieter zullen meemaken. Met de combinatie van beleid, jeugd en een toptrainer moet het kunnen. Zie monaco vorig jaar.

7 december 2017 om 12:35

Jk-ajax
Je mag ook best kritisch zijn en het beste willen voor je club, dat doe ik ook. Maar onzinnige negatieve statements die gewoon onwaar zijn, zijn nergens voor nodig. Ja dit jaar was het allemaal op 1 hand te tellen. Dat is dan maar de prijs van een prachtig seizoen vorig jaar. Of was dat ook niks? Dit ziet een perr ook.

7 december 2017 om 12:27

Ik weet nooit op welke leeftijd ze dan precies doelen. Voor die halve finaleplaats met PSV zal hij te jong zijn (jezus wat word ik oud), wellicht heeft hij Sneijder nog zien spelen bij Ajax?

Maar goed, zoals altijd zijn dit ook vaak sociaal wenselijke antwoorden. Bij Ajax hoort met graag iets positiefs over de speelstijl, bij Feyenoord moet je het legioen en het stadion prijzen, bij PSV wellicht de familiesfeer op de Herdgang. Het zijn de persberichten die je al op voorhand kan uittikken.

7 december 2017 om 13:08

Ja precies. En buitenlandse aankopen zeggen altijd "ajax/psv/feyenoord is a very big club. Very big club. With great history."

Binnen Nederland zal het natuurlijk wel altijd zo zijn dat een speler een voorkeur heeft, of heeft gehad. Ze zijn zelf ook liefhebbers, net als wij. Maar je hoort ze nooit zeggen "ik was eigenlijk altijd voor Psv, maar ja, Ajax biedt me een contract aan."

7 december 2017 om 12:36

@JK-Ajax

Sterker nog, de vraag is wanneer Per dan precies naar Ajax gekeken heeft. Want hij is geboren in 1999. Kan me eigenlijk zo snel even niet voor de geest halen wanneer Ajax tussen 1999 en nu dat 'mooie voetbal' exact gespeeld zou moeten hebben. Iemand die dat wél weet? Vingers...???

7 december 2017 om 12:49

Nou we hebben nog prima jaartjes met mooi voetbal gehad met sneijder, vd vaart, zlatan, huntelaar. Moet nou niet gedaan worden alsof het vanaf de cl winst allemaal dramatisch is geweest.

7 december 2017 om 12:54

Wie zegt dat dan, dat het 'allemaal dramatisch' was sinds de winst in de CL (vier jaar voor de geboorte van Per Schuurs)? Ik niet. Dus ik snap niet zo goed waarom je dat hier stelt.

Waar het om gaat is dat Per zegt dat hij voor Ajax heeft gekozen vanwege het 'mooie voetbal'. Terecht dat mensen zich dan afvragen wanneer hij dat mooie voetbal dan gezien moet hebben, want hij is pas 18 jaar oud. De periode Zlatan, Sneijder, Van der Vaart heeft hij niet tot nauwelijks bewust meegemaakt. Dus of in die periode nou sprake was van 'prima jaartjes met mooi voetbal' (ik vind van niet) of dat dit niet zo is, dat kan in het midden blijven. Hij was toen nog te jong.

Dus blijft de vraag staan. Welke periode was dat dan, met dat 'mooie voetbal' dat Per heeft gezien? Ik weet het niet hoor.

7 december 2017 om 13:11

"kan me eigenlijk zo snel even niet voor de geest halen wanneer Ajax tussen 1999 en nu dat 'mooie voetbal' exact gespeeld zou moeten hebben. Iemand die dat wél weet? Vingers...???"

Daarmee zeg je gewoon zelf dat er niks moois te zien is geweest in die periode. Dus de reactie van Jdg84 is gewoon terecht. Je doet hier eigenlijk een Ruben Schaken. Je roept iets, wordt er terecht op aangesproken, en dan ga je daarna de vermoorde onschuld zitten spelen.

7 december 2017 om 13:44

Edo

Ik herken mezelf niet in het beeld dat jij oproept. Nog even los van het feit dat een discussie over homoacceptatie (of zoals Schaken beweert het recht om Homo's nniet te accepteren) uiteraard van een totaal andere orde is dan de vraag of het voetbal van Ajax tussen 1999 en nu 'mooi' was of niet.

Sowieso zie ik in jouw reactie ook nergens een antwoord op mijn vraag om aan te geven wanneer dat 'mooie voetbal' dan te zien zou zijn geweest. In die zin zeg jij dus nog minder dan dat JDG zei. Die probeert met een vage aanduiding 'prima jaartjes met mooi voetbal' tenminste nog iets aan te duiden. Weliswaar, nogmaals, vaag en onduidelijk maar hij geeft tenminste wat aan. Jij geeft niets aan. Jij zegt alleen "ik heb geen mening verder, maar die mening van JDG je die bevalt me wel'. Dat maakt jouw reactie inhoudelijk bijzonder zwak. Je kunt je afvragen wat jouw bijdrage (in dit geval, want ik zie andere bijdragen van je en die zijn meestal prima (los van de vraag of ik het met die mening eens ben of niet trouwens)) in dit concete geval bijdraagt.

Maar even terug naar de kern van het onderwerp. Per Schuurs was 4 jaar toen Zlatan wegging. En ja, in die periode zijn er natuurlijk wedstrijden geweest die aantrekkelijk en mooi waren. Maar is dát het argument van Per Schuurs denk jij? Dat er 'best wel wat moois' te zien is geweest, in pak hem beet 15 jaar? En dat vind jij dan 'logisch' als zijnde zijn keuze? Want daarmee kun je aannemen dat Ajax 'het mooiste', 'het beste' voetbal gespeeeld zou hebben? Want dát is wat Per Schuurs beweert namelijk. Dat is evident dun. Neem aan dat je dat kunt volgen. Dat is dus exact de andere kant van die medaille.

En in zijn algemeenheid, los van de specifieke discussie, wat jij hier probeert is om de discussie in de hoek te duwen van de 'ja maar jij bent geen Ajaxfan en dus doe jij net alsof ze nooit goed spelen'. Die suggestie wek je met je opmerking dat ik zou suggereren dat er 'niks moois te zien is geweest'. Uiteraard heb ik dat nergens beweert en beweer ik dat ook totaal niet. Het is gewoon een stuk genuanceerder dan hoe jij het wil zien.

Dus nee, ik doe geen Ruben Schaken en nee Per Schuurs roept iets waarbij we met recht en rede vraagtekens mogen stellen.

7 december 2017 om 14:05

Het jaar waarin Martin Jol de trainer was hebben we kunnen smullen van prachtig voetbal. Dat Ajax dat jaar geen kampioen werd komt doordat Twente hier en daar wat hulp kreeg van de arbitrage en daarnaast ook iets beter dan best aardig speelde.
Frank kreeg indertijd een geweldig team in de schoot geworpen wat hij daarna langzaam maar zeker het voetballen wist af te leren. Ook vorig jaar was Ajax weer bij vlagen geweldig en leek de aansluiting met de top weer bereikt. Jammer dat we dit jaar een combi hebben van een wel hele matige trainer en een hele tragische gebeurtenis op een cruciaal moment in de voorbereiding met Nouri, anders was de situatie weer heel wat beter geweest nu.

7 december 2017 om 13:01

Voetbal is bij Ajax niet eens echt het probleem hoor. Meer de effectientie. En bij PSV hoef je al helemaal niet voor het mooie voetbal heen te gaan, dat heb ik al heel lang niet gezien daar.

7 december 2017 om 14:11

Ben absoluut geen PSV fan, maar ik denk dat je de club zwaar tekort doet door te stellen dat daar niet mooi wordt gevoetbald of hoeft te worden gevoetbald..
Het is zeker een mooie club en vergis je niet: Supporters van Ajax zijn daar nog steeds welkom, in tegenstelling tot bij andere clubjes die uit jaloersheid Ajax niets gunnen.

7 december 2017 om 14:21

Kapsteyn

Mooie visie wel. Al heb ik één kritisch punt. Ik ben het ermee eens dat je PSV tekort doet door te stellen dat daar niet mooi gevoetbald zou worden. Maar, dan als opmerking in zijn algemeenheid. Ik zie diverse mensen in het kader van dit onderwerp beweren dat PSV standaard 'anti-voetbal', 'afbraakvoetbal' of in ieder geval iets dat geen voetbal is zou spelen. Dat is uiteraard nonsens.

Maar dat PSV in het huidige seizoen echt zwaar ondermaats en bij vlagen echt heel erg slecht voetbal speelt, dat staat voor mij echt volledig vast. Dit is voor mij echt het slechtste PSV sinds 1993. Het kan en mag zo zijn dat de resutaten gewoon uitstekend zijn. 13 zeges uit 14 wedstrijden is een waanzinnig goede prestatie. Maar het voetbal is slecht, slecht, heel erg slecht! Daar kan je gewoon niet omheen.

Ik ben heel erg benieuwd, er wordt veel over deze speler geschreven. De stap is groot, dus ik hoop dat ie bij Ajax wel de tijd krijgt om zich te ontwikkelen (vooral van de supporters). Het zou trouwens zonde zijn als De Ligt na dit seizoen al weggaat bij Ajax. Die jongen is er namelijk nog helemaal niet klaar voor in mijn ogen en moet gewoon nog meer wedstrijden in het eerste van Ajax voetballen.

Allemaal mooie praatjes. Maar waar het uiteindelijk om gaat is de minuten die hij gaat maken.

Die ziet ook dat jongens als Kluivert, De Ligt en Frenkie gewoon veel spelen.
Als dat bij PSV was geweest,had hij nu in Eindhoven getekend (of Ajax nou zijn droomclub was of niet).

PSV heeft met Obispo ook een groot verdedigend talent. Maar die heeft zijn debuut nog niet eens gemaakt. Dan heb je als Schuurs weinig te zoeken in Eindhoven. Kans dat hij daar snel minuten gaat maken in het eerste is gewoon erg klein.

7 december 2017 om 12:02

Bij Ajax maak je ook alleen maar minuten in het eerste als je goed genoeg bent, net als bij elke andere club dat zo is.
Hopelijk wordt ie niet eerst in de JL gestald, dan had ie net zo goed bij Fortuna kunnen blijven.

7 december 2017 om 12:26

Bij Ajax is die kans ook klein,gezien de ligt niet weg gaat en Viergever ook blijft,die hebben nog niet het beste van het spel laten zien dit seizoen,dus dan krijg je hetzelfde verhaal als zivkovich,helemaal kapot gemaakt,hoe langer de speelminuten weg blijven des te ontevreden ze zullen worden des te meer stagnatie in de voor uitgang naar een beter spel! Nee ik zie een verkeerde keuze aan komen van deze talentvolle speler ....helaas!
Had beter eerst een subtopper kunnen nemen en dan iets meer tijd te nemen maar een goed plan te hebben dan in een club als Ajax te gaan!!

7 december 2017 om 12:49


Waar is het het meest waarschijnlijk dat hij een kans krijgt? Wat is de concurrentie.
Bij Ajax:
Wöber blijft,
De Ligt intresse kan weg,
Vierggever wil (gaat?)weg
Veltman ?
Doekhi & Bergsma zijn minder
(en 3 v/d 6 spelen regelmatig als back)

Psv:
Isimat ?
Swaab ?
Luckassen blijft
De Wijs ?
Obispo zou gelijkwaardig zijn
Kardes, Abels zou minder zijn(heb ik weinig zicht op)
(eentje speelt weleens middenveld en eentje speelt weleens back)

Ajax heeft achterin volgend seizoen waarschijnlijk nog extra mensen nodig, bij psv hebben ze eigenlijk al genoeg spelers tenzij er toch nog iemand vertrekt

Ik ben ook 18 maar weet niet hoe Per dat mooie voetbal van Ajax is bijgebleven. Wat mij vooral bijstaat zijn die 4 kampioenschappen op rij van PSV met Farfan, Kone, Gomes, Alex, Affelay enz.

7 december 2017 om 11:58

Zlatan, Suarez, Sneijder, Van de Vaart, Eriksen, Vortonghen, Aldeweireld, etc. zal Schuurs zich nog prima kunnen herinneren toch?

7 december 2017 om 12:26

Zlatan vertrok bij Ajax toen Schuurs 4 jaar was, Vd Vaart met 5 en Sneijder met 7 jaar.
Daar zal hem weinig van bij gebleven zijn, vermoed ik ;-)

7 december 2017 om 12:38

Geldt toch ook voor gomes, farfan, alex en kone?

7 december 2017 om 12:56

Toen was ie 9. Op die leeftijd herinner je je meer dan toen je vier of vijf was.

7 december 2017 om 13:11

Constant even opgezocht. Sneijder vertrok in dezelfde zomer als alex en kone, dus toen was hij ook 7. gomes en farfan vertrokken 1 jaar later, dus 8. Verschilt niet heel veel. Op datzelfde moment had je bij Ajax spelers als Stam, Davids, Huntelaar, Suarez en Vermaelen, dus hangt er net vanaf welke keus je maakt. Al denk ik niet dat je als 6/7-jarige (zeker in die tijd zonder telefoons, tablets, etc.) daar veel van mee krijgt. Daarnaast hebben kone, gomes en farfan later de wereldtop ook niet gehaald, maar Sneijder en Suarez bijvoorbeeld wel en dat ook nog op de positie waar meestal de beste speler staat.

7 december 2017 om 14:34

Okee prima, zij waren de jongens waardoor ik zelf Ajax aantrekkelijk voetbal vond spelen (ik ben dan ook een paar jaar ouder dan Perr). Echter heb ik ook veel beelden gezien van net voor mijn tijd (periode rondom '95, toen ik nog te jong was om het bewust te kijken). Dit zal voor Schuurs ook gelden en dat kan ook best meespelen waarom hij Ajax identificeert met mooi voetbal. De tijd van Zlatan en VdV en ook de tijd met Seedorf en Bergkamp zal hij ongetwijfeld veel beelden van gezien hebben.

7 december 2017 om 12:00

Toen was hij/jij 6-8 jaar, dus denk dat die 4 titels onder De Boer hem meer bij staan, want toen was hij 11-14.

7 december 2017 om 12:05

Je was mij net voor

7 december 2017 om 12:45

@zytto34

Fijn dat jij die vier titels van Frank de Boer benoemt. Want als dát het referentiekader is voor Per Schuurs voor het ' mooie en aantrekkelijke voetbal' dat hem naar Ajax heeft geleid dan zul jij toch denk ik wel met mij eens zijn dat het overgrote deel van de Ajaxsupporters die jaren helemaal niet associéren met 'mooi' en 'aantrekkelijk' voetbal. Sterker, de termen die we horen over De Boer zijn 'betonvoetbal', 'eeuwig rondschuiven achterin' en 'balbezit'. Men was dolgelukkig dat De Boer wegging in 2016, of ben je dat nu alweer vergeten? God zij dank voor Peter Bosz, want die bracht tenminste het voetbal terug bij Ajax!!! Neem aan dat je dit ruiterlijk erkent.

Dus we kunnen met redelijkheid wel vaststellen dat er voor Per niet of nauwelijks reden is om vanwege het 'mooie voetbal' Ajaxfan te zijn (als Limburger). Dan zal het waarschijnlijk eerder te maken hebben met het feit dat Ajax wel vaak kampioen wordt. Maar dat is wat anders. Dan ben je successupporter en geen supporter vanwege de kwaliteit en de schoonheid van het voetbal. Prima verder, Ajax heeft nu eenmaal heel erg veel fans die uit de provincie komen en niet uit Amsterdam (sterker nog, dat is de overgrote meerderheid). Dat zijn gewoon keuzes. Maar ben dan eerlijk over die keuze.

7 december 2017 om 13:03

Zo slecht voetbalde Ajax niet onder Frank hoor met Eriksen, De Zeeuw, Van der Wiel en Vertonghen. Daarvoor had je met Jol en Suarez ook team dat goed voetbalde (al was dat dankzij Suarez).

7 december 2017 om 13:46

Nee? Was het voetbal onder Frank de Boer 'niet zo slecht'? Okay, dat is dan jouw visie en dan stel ik alleen maar vast dat jouw visie niet in lijn ligt met een hele hele grote groep Ajax supporters die daar totaal anders over denken.

7 december 2017 om 13:54

Laatste 2 jaar was het voetbal tenenkrommend slecht onder de Boer. Maar zeker eerste anderhalf jaar was het soms heel leuk om te zien spelen, ofja, zo staat het mij bij.

7 december 2017 om 12:05

Maar, die 4 kampioenschappen van PSV werden behaald met afbraakvoetbal. Dat is natuurlijk iets anders dan 'mooi voetbal' dat Ajax destijds zou spelen.

7 december 2017 om 12:32

Mooi voetbal speelde Ajax met de mannen zoals Piet keizer,Johnnie rep,Johan crijuff....generatie later met Ronald spelbos,Wim Kieft,Marco van Basten,John Bosman.... generatie later de gouden generatie..met van der sar,Sonny silooy,Edgar Davids,Dennis bergkamp...ga zo maar door....niet het voetbal wat ze jou spelen,dat is pas afbraakvoetbal als ze een beetje hard spel tegen over krijgen kunnen ze niks meer,dan klappen ze dicht en winnen ze geen duel.
Tenzij ze Blom....zoals aankomende weekend als scheidsrechter hebben!!!
Halve Ajacied...dus een voordeel

7 december 2017 om 12:52

Nee, afbraakvoetbal is het ' Mourinhovoetbal' . Met 10 man in de goal, wachten op een foutje van de tegenstander en dit genadeloos afstraffen. Dit had PSV die periode onder Hiddink tot in de kunst verheven. Ook het Nederlands elftal in 2010 was hier heel erg goed in. Het levert zeker resultaat en als het je alleen maar om de prijzen en het resultaat te doen is, dan begrijp ik best dat het je kan bekoren en ik veroordeel het ook zeker niet (ondanks de misschien wat zure benaming die ik geef) maar, ik ben persoonlijk in eerste instantie liefhebber van voetbal en kan van deze vorm van voetbal gewoon niet genieten. Mijn stelregel is dan ook altijd, je gaat ook niet naar de bioscoop als er geen leuke film draait. En er zijn niet voor niets allerlei verschillende genres qua films. Datzelfde geldt voor voetbal.

Over jouw huilebalk verhaal over de scheids, dat zien we maar als een slip-of-the-tongue en eenmalig iets. Want, volgens mij ben jij slimmer dan jij je voor doet met zo'n opmerking.

7 december 2017 om 13:12

Mooi voetbal van Ajax werd in de Meer gespeeld. Niet in de Arena.

7 december 2017 om 13:27

Ik zeg ook niet dat Ajax wel of geen mooi voetbal speelt/speelde. Ik zeg alleen dat psv ten tijde van de 4 landstitels afbraakvoetbal speelde

PSV lijkt het Knvb wel. Als je zo'n jongen wil moet je uiteraard wel ervoor zorgen dat zo'n jongen zich welkom en belangrijk voelt. PSV had hem moeten uitnodigen met Gerbrands, Brands, Van Bommel en Van Nistelrooij. Dan maak je indruk.

Mooi dat ajax psv aftroeft, laat de interne concurrentie maar flink oplopen zodat buitenlandse clubs bij voorbaat al te laat zijn!

Hopelijk kunnen we dan gaan bouwen aan een waardig nationaal elftal.

Het is altijd de vraag of het inzetten van Mark van Bommel te laat was of dat die nog wel het verschil had kunnen maken. Als zo'n jongen echt naar PSV wil hoef je echt van Bommel niet in te zetten. Zowel Ajax als PSV hebben moeite voor deze jongen gedaan, dan kiest ie gewoon waar ie zich het meest prettig denkt te voelen en wat voor hem de meeste speelkansen moet opleveren. Schijnbaar schat hij dat bij Ajax hoger in en financieel zal er vast ook wel iets te kiezen geweest zijn.

7 december 2017 om 12:52

De kans dat Liverpool nog meer salaris wil betalen is ook wel groot, dus financieel is maar bijzaak. Serieuze carierreplanning lijkt mij vooral.

7 december 2017 om 13:06

Hij geeft toch ook aan dat hij bij Ajax wellicht meer en eerdere kans op spelen in Ajax 1 heeft.

Die Marcel Brands is ook niet de vakman die hij schijnt te zijn. Die jongen komt uit je achtertuin maar weer vist PSV achter het net. Toen PSV interesse toonde in Frenkie de Jong hadden ze alle tijd om door te pakken maar dit gebeurde niet. Toen naar Ajax gegaan. Die weten wel hoe je talenten binnen moet halen. Frenkie de Jong geeft zelf aan dat er geen sprake was van een transfer naar PSV omdat ze niet doorpakte. En nu weer een toptalent die door je vingers glipt door onkunde. Marcel Brands word niet geevolueerd en het is mij een raadsel waarom die man zo extreem hoog staat aangeschreven.

7 december 2017 om 12:48

Ja, die Brands is een prutser. Kan er helemaal niks van joh. Dat die nog niet is ontslagen zegt alles over de bestuurlijke wanorde en organisatorische chaos in Eindhoven. Hadden ze maar een normale TD gehad, misschien hadden ze de afgelopen jaren dan wat prijzen gepakt en dit seizoen bovenaan gestaan. Met, laten we maar wat raars roepen, tien punten voorsprong of zo.

7 december 2017 om 13:04

Talenten zullen niet altijd voor PSV kiezen. Er zijn meer clubs in Nederland waar ze uit kunnen kiezen. De ene keer haal je speler wel binnen, andere keer vis je achter het net.

7 december 2017 om 13:21

Psv moet eens mee gaan doen met de salarissen van Ajax voor jeugdspelers, dan halen ze ze gewoon binnen. Nu krijgen ze bij Ajax 2 keer zoveel en hoeven ze niet meer na te denken. Is ze bij Bazoer overkomen. Daarna weer bij de Jong. Kwartje is blijkbaar nog steeds niet gevallen.

7 december 2017 om 14:03

Dit is zo overdreven, Bazoer was met Nouri duurste jeugdcontract dat Ajax ooit heeft vergeven naar mijn weten. Dat is niet de maatstaf, De Jong had een stuk lager salaris dan Nouri en zou perfect bij de bovencategorie van PSV vallen. We moeten niet gaan doen alsof totale waarde van jeugdcontract van 1miljoen + (geval van Nouri en Bazoer) normaal is, dat is in buitenland zou maar bij Ajax praktisch nooit. Daarnaast was er nog een voorbeeld waar PSV Vince Gino Dekker en Nouri een contract deed aanbieden (volgens spelers zelf) waar in geval van VGD hij in Eindhoven meer kon verdienen. Ik ben benieuwd waarop je baseert dat ze bij Ajax 2x zoveel verdienen aangezien het daar in categorieën gaat mub van Nouri en Bazoer. Denk dat er nogsteeds meer speler naar Ajax zouden gaan als ze bij allebei zelfde salaris zouden krijgen. Had ik namelijk ook gedaan denk ik.

7 december 2017 om 13:27

Wat heeft iedereen toch maar een hoge pet op van die frenkie de jong..?! Die jongen is echt niet meer de jongste. Kijk eens wat de absolute toptalenten doen wereldwijd. Een Varane, Mbpee..dat zijn pas toptalenten. PSV vond frenkie de jong denkelijk niet goed genoeg om dieper voor in de buidel te tasten en daar kan ik me wel in vinden. Aardig talentje, maar niet de crème de la crème die we de afgelopen twintig jaar hebben zien doorbreken in Nederland.

7 december 2017 om 13:37

Wat een onzin brabbel jij hier bij elkaar zeg

Alsof leeftijd een rol speelt! Omdat hij nu al 20 is het geen absolute toptalent en kan hij geen topper meer worden ?

Zijn genoeg internationale topspelers die pas na hun 20e zijn doorgebroken:
Jaap Stam, Ribery, Zidane, Drogba en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Man man man man...

7 december 2017 om 14:05

Even tussen ons, Ajax heeft maarliefst 1 euro diep in de buidel moeten tasten. 1 hele euro. Rest was verhuurperiode van opvulling. PSV had dat makkelijk kunnen doen en waren ook bijna rond met Frenkie zelf alleen die koos voor Ajax.

7 december 2017 om 19:48

Als Ajax een Guardado, Moreno, Lozano of de Jong haalt dan mag je meepraten.

7 december 2017 om 19:57

Sanchez, Ziyech, Dolberg, Neres?

Ik heb ook nog nooit een speler horen zeggen dat een andere club een beter verhaal had, en toch ergens anders heeft getekend. Straks is het ook wachten op de verhalen dat hij vroeger altijd voor Ajax was, en altijd heeft gedroomd om voor Ajax uit te komen. Allemaal standaard riedeltjes van een speler om de fans te pleasen.

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar wat Ajax betaald heeft voor hem, aangezien Fortuna afgelopen zomer een bod van 2,5 miljoen afwimpelde. Schuurs verlengde vervolgens zijn contract en Ajax haalt hem een half jaar later alsnog op. Het zal ergens rond de 3 miljoen liggen denk ik dan.

7 december 2017 om 20:00

Volgens de geruchten die ik heb gelezen 1,5 miljoen + gratis verhuur (inclusief salaris overname) voor een half jaar. Vergeet niet dat fortuna niet veel kan eisen aangezien 1,5 miljoen zo ongeveer de begroting is.

Bij Ajax is het weer kopen, kopen, kopen... De A1 van Ajax zit al blijkbaar vol met buitenlandse aankopen, voor volgend seizoen is die aanvaller uit Burkina Faso al aangekocht en nu weer een Limburgs talent. Heb toch het idee dat het bij Ajax crisis is en dat men daarom allerlei paniekaankopen doet...

7 december 2017 om 14:17

Niet zo sneu reageren. Ajax heeft de laatste jaren goed verkocht en gaat langzaam maar zeker dat geld inzetten om weer te bouwen aan een topteam. Daarbij hebben ze meer dan welke topclub dan ook jongens uit de eigen jeugd door laten stromen naar het 1e.
Dat andere clubs financieel op achterstand zijn gezet komt vooral door het wanbeleid van tientallen jaren. Gelukkig zie je dat PSV en Feyenoord, maar ook AZ en Twente weer uit dat dal op aan het klimmen zijn en wellicht binnen afzienbare tijd weer gezond mee kunnen doen op de voetbalmarkt..

Los van voor welke club hij is begrijp ik zijn keuze. Bij PSV heeft Armando Obispo nog niet eens zijn debuut gemaakt. Obispo heeft misschien nog wel meer potentie dan Mathijs de Ligt. Bij Ajax is de kans op een snel debuut veel reã«ler dan bij Psv. De eerste weken/maanden aanpassen aan het niveau en lekker wedstrijdjes spelen in de Jupiler League. Veel meetrainen met het eerste en dan wordt hij vanzelf rustig gebracht.

Off topic: In de nabije toekomst komen we wel ruim in de centrale verdedigers te zitten die in potentie het Nederlands Elftal kunnen halen. Schuurs, De ligt, Obispo, Pierie. Allemaal centrale verdedigers die veel potentie hebben. Van Dijk, Hoedt, De Vrij kunnen nog een tijdje mee maar er komen dus potentieel toppers aan

7 december 2017 om 14:09

Obispo is zelfde leeftijdscategorie als de Ligt, ben enorm fan van Obispo en had hem met 16 enorm graag zien komen naar Ajax maar wat Obispo nu doet deed De Ligt in de 2 jaar hiervoor. De Ligt was vanaf de o16 voor Oranje jeugdelftallen al doorgeschoven, ging met 15 mee naar EK o17 met Oranje en speelde er wedstrijden. Met 16 op bank bij Ajax 1, qua talent kies ik de Ligt over Obispo elke dag. Dat ga ik niet aanpassen omdat Aad de Mos hem beter vond in voorbereiding dit seizoen bij de o19. Daar won de Ligt met 15 (eerste jaar B) speler van toernooi, niet als 2e jaar A. De Ligt zou bij PSV ook verder zijn geweest als Obispo nu is, ben ik zeker van.

Als mr Schuurs in het eerste komt is het een goede keuze, maar moet hij naar jong Ajax kan die beter blijven waar die is, in Sittard is hij de jongen van de stad, de aanvoerder, het belangrijke talent en kind van de club, jong Ajax staat immers onder Fortuna en ik zou niet graag volgend seizoen tegen de jongens wat hem naar deze hoogte hebben gebracht willen voetballen, daarbij komt het verhaal dat je als je bij jong Ajax speelt dat geen garantie is voor speelminuten in Ajax1, wel goed dat hij zijn contract pas verlengde zodat Fortuna een duit binnen krijgt dat getuigd ervan dat de jongen zijn hart op de goede plaats heeft!!

Denk dat hij meer doelt op de voetbalvisie . Dat het er bij Ajax niet altijd uitkomt ben ik eens maar Ajax probeert die visie altijd uit te voeren . Psv begon dit seizoen met de insteek om t spel te maken maar het lukt niet tegen Heerenveen en ipv t blijven proberen tot t goed gaat word de tactiek gelijk veranderd want t resultaat telt . Ik bedoel dit niet negatief maar onder cocu valt dat me gewoon op.

Mooi voetbal gespeeld bij Ajax? Zeker een paar videobanden van je pa teruggespoeld zeker?

Niet echter onder de indruk van Schuurs.
Prima dat ie voor Ajax kiest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren