Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kuyt passeert Suárez en Robben: ‘Hij is de beste waarmee ik gespeeld heb’

Laatste update:

Dirk Kuyt zette in mei van dit jaar officieel een punt achter zijn loopbaan. De 104-voudig Oranje-international speelde zes seizoenen voor Liverpool en deelde daar een kleedkamer met Steven Gerrard. Kuyt noemt de Engelsman de beste speler waarmee hij ooit gespeeld heeft.

"Steven Gerrard is ondanks alle anders toppers zoals Luis Suárez, Fernando Torres, Javier Mascherano, Arjen Robben, Ruud van Nistelrooij, een held in alles", zegt de Katwijker tegen Voetbal International. "Hij beheerste alles. Hij had snelheid, kon scoren en schroomde niet om iemand ondersteboven te schoppen en de bal mee te nemen zodat het geen overtreding was. Dat is wel de beste speler waar ik ooit mee gespeeld heb."

Kuyt heeft naar eigen zeggen nog regelmatig contact met Gerrard en hoopt dat de oud-middenvelder dan ook aanwezig zal zijn tijdens zijn eventuele afscheidswedstrijd. "Het is niet zo dat we elkaar iedere dag platbellen, maar we zien elkaar een paar keer per jaar. Ik hoop dat hij aanwezig zal zijn als mijn afscheidswedstrijd er komt."

Is Steven Gerrard volgens jou de beste speler waarmee Dirk Kuyt ooit gespeeld heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is natuurlijk ook een fenomeen.
Een echte clubheld
Toch had ik hem ook ooit graag op het middenveld gezien bij real madrid.
Dat leek me echt groots dan
Maar heeft natuurlijk een mooie carriere gehad bij liverpool jammer dat hij nooit de PL heeft gewonnen had hem het wel gegund.
Hij had hem bijna en notebene gerrard begon net die blunder tegen chelsea.

14 november 2017 om 23:06

Misschien wel angst. Veel spelers zijn goed bij een club, maar een stapje hoger, dan blijken ze toch niet zo goed te zijn.

Topspelers winnen prijzen. Naast de CL met veel geluk in 2005 is het niet bijster veel wat hij heeft gewonnen.

Ook bij Engeland is het altijd matig geweest. Engelse spelers zijn nou eenmaal niet zo goed.

Het ophemelen van Gerrard vind ik altijd een beetje elkaar napraten.

14 november 2017 om 23:53

Nouja ophemelen wil ik het niet noemen.

Liverpool is nooit een serieuze titelkandidaat geweest alleen in 2011 volgens mij toen suarez er speelde of 2012.

Tot 2004 maakte arsenal en united uit wie er kampioenwerd.
Daarna werd arsenal voorbij gestreefd door chelsea.
En nu de laatste jaren is het een beetje city wat aanklopt.

Maar gerrard was zeker groots we zullen nooit weten hoe hij het had gedaan bij real madrid. Maarja dan zullen we van messi in de premier league ook niet weten.

Ik denk iig dat messi zijn total goals per seizoen niet zou behalen t.o.v primera division.
Alleen vanwege de fysiekheid zou messi 1/2 van het seizoen geblesseerd zijn.

Terugkomend op het onderwerp.
Prijzen telt zeker niet. Alleen.
Want sommige ajax spelers zijn 4 x kampioen geworden onder. D boer maar ik zie ze nergens in europa uitblinken?

De tijd van gerrard kuyt en torres dat was een goed liverpool dan ging je toch met 1-0 achterstand al naar anfield

15 november 2017 om 00:08

Tja en toch wist men het om te bouwen naar een 1-2 ;-)

Ik reageerde overigens primair op je RM opmerking en dat het wellicht angst was dat hij bij Liverpool bleef. Ophemelen was in algemene zin bedoeld.

Met prijzen bedoel ik uiteraard serieuze prijzen. Zoals Ronaldo die hoogst persoonlijk zorgt voor meerdere Cl’s.

15 november 2017 om 00:41

In 2011 en 2012 speelde Liverpool geen rol van betekenis voor het kampioenschap. Ik neem aan dat je 2014 bedoelt onder Brendon Rodgers.

15 november 2017 om 01:16

Gerrard zorgende hoogstpersoonlijk voor de CL met een vrij matig Liverpool tegen een geweldig Milaan.

15 november 2017 om 07:17

Ik denk dat Messi makkelijk aan doelpunten zou komen. Kijk maar naar de statestieken in de CL. Hij speelt weergaloos tegen Engelse teams

Heb Kuyt nooit een intelligente voetballer gevonden en ook nu is het lachwekkend. Gerrard is een grote speler geweest maar om hem nu boven Suarez en Robben te zetten is redelijk respectloos tegenover die twee wereldsterren. Ik durf overigens ook te stellen dat Sneijder bijvoorbeeld een veel begaafdere voetballer was dan Gerrard.

14 november 2017 om 21:59

Als iets lachwekkend is dan is t wel jouw reactie. Hieruit blijkt dat je Gerrard nauwelijks hebt zien voetballen. Je doet net alsof Gerrard geen wereldster was. Samen met Zidane, Kaka, Scholes en Lampard, Seedorf de beste middenvelder van zijn generatie. En op veel manieren een veel betere voetballer dan Sneijders

14 november 2017 om 23:07

Sneijder is met 4 topclubs in 4 verschillende landen kampioen geworden, waarvan hij 3x het voortouw nam. Sneijder heeft een WK finale gespeeld en is een keer 3e geworden op het WK. Sneijder heeft Inter naar de CL geschoten, is daarmee ook wereldkampioen geworden en is gewoon een betere voetballer. Gerrard was zeker een held en ik begrijp ook dat jij hem beter vindt omdat jij daar meer van houdt, maar ik hou meer van het type Sneijder. Daarbij heeft Gerrard nooit een competitie gewonnen, laat staan 4 verschillende.

15 november 2017 om 00:01

Helemaal met je eens, "myvision".
Helaas worden de Nederlandse toppers in eigen land vaak ondergewaardeerd.

15 november 2017 om 09:51

@myvision
Dan is Totti ook maar een magere speler. Die heeft ook weinig gewonnen. Ooit gehoord van Clubliefde? Gerrard is gewoon altijd Liverpool trouw gebleven. Sneijder heeft maar 1 seizoen heel goed gepiekt. Voor de rest was hij echt niet de grote ster als jij wilt doen denken... Kuyt is ook vaker kampioen geworden. Is die nu ook beter dan Gerrard?

15 november 2017 om 16:53

Gerrard en Sneijder zijn toch geen voetballers die je met elkaar kunt vergelijken? Snap dat gekat op een van de twee dan ook niet.

14 november 2017 om 22:07

Praat niet zo raar man en leer ff te begrijpen wat begrijpend lezen inhoud joh! Hij heeft ze allemaal erg hoog zitten, maar hij vindt dat Gerrard juist alles heeft/had wat de rest samen hebben. Dus hij vindt Gerrard completer dan hun. Dat mag hij vinden, want hij heeft met ze samen gespeeld! Wie ben jij om te zeggen dat hij nu respectloos is en of dat hij niet intelligent is? Heb jij met die spelers dan ook samen wedstrijden gespeeld of lief en leed gedeeld? Ik vind jou reactie juist een vorm van weinig intelligentie beschikken en ook nog eens met weinig respect praten over een Nederlandse ex-topvoetballer!!

14 november 2017 om 22:07

Gerard was een geweldige speler. Ik snap kuyt heel goed dat hij voor gerard kiest ipv robben sneijder suarez

14 november 2017 om 22:10

Van der Vaart is ook een meer begaafdere voetballer dan Gerrard. Zegt genoeg dat spelers als Zidane, Pirlo, Lampard etc.. Gerrard bij de allerbeste middenvelder aller tijden plaatsen.
Suarez en Robben zijn kwalitatief van wereldniveau. Maar kunnen gewoon niet tippen aan de allure van Gerrard.

14 november 2017 om 22:15

Gerrard was een geweldige speler, maar Robben en Suarez hebben inderdaad wel meer klasse en kwaliteiten.

14 november 2017 om 22:30

Robben loodste zijn land naar een tweede en derde plek op een WK, Suarez maakte een matig Liverpool bijna kampioen waar Gerrard toen vooral niet aanwezig was.

14 november 2017 om 22:41

Heerlijk om Gerrard af te vallen op afwezigheid.

Liet het beste AC milan aller tijden op een middelmatig team lijken, eigenhandig.

14 november 2017 om 22:43

El Fenomeno

Grappig dat Gerrard dan door kenners hoger wordt aangeslagen en daarbij meer individuele prijzen heeft.

Ik snap dat je een hekel hebt aan alles wat Engels is, maar Gerrard was, zoals Kuyt terecht zegt, beter.

14 november 2017 om 22:48

Gerrard heeft liverpool de cl laten winnen. Noem meer spelers op die hetzelfde hebben gedaan als gerrard in een cl finale.

14 november 2017 om 23:09

Exact El Fenomeno. Ik geloof dat ik het een beetje recht voor zijn raap zei, ik houd gewoon meer van de voetballende wereldsterren die bij verschillende clubs het voortouw namen.

14 november 2017 om 23:14

Dus hoe meer sensatie, hoe beter de speler? Wat is dat voor drogredenering? Sneijder heeft toch veel meer gewonnen en nam daarbij toch het voortouw? Dat is de waarheid, leg de prijzenkasten maar eens naast elkaar en check even wat Sneijder en Robben voor hun land gedaan hebben in tegenstelling tot Gerrard.

14 november 2017 om 23:19

" waar Gerrard toen vooral niet aanwezig was."

13 goals en 13 assists, maar goed, jouw antipathie voor de PL in het algemeen en Liverpool in het bijzonder is toch wel bekend hier op VZ. Verder inderdaad enkel zaken in zijn nadeel benoemen en bij Robben enkel in zijn voordeel. Robben boorde Bayern bijvoorbeeld ook eigenhandig een CL door de neus, maar dat past niet in je straatje.

15 november 2017 om 00:04

Lfc nog mooier verwoord
Robben boorde oranje een wereldtitel door de neus.

15 november 2017 om 01:12

In t jaar dat Suarez Liverpool bijna kampioen maakte zoals jij zegt scoorde Gerrard als middenvelder 13 x. Hoezo niet aanwezig? Niet zomaar domme dingen zeggen als je t niet weet.

15 november 2017 om 07:42

Met myvision zijn beweegredenen is een totti ook geen topper geweest. Amper prijzen enz.
On: Snap de keuze voor Gerrard uiteraard. Hij was zo compleet wat niet normaal was voor die tijd. Dat hij clubliefde had en bij Liverpool wou blijven inplaats van naar machtige clubs in die tijd tekende ook zijn karakter. Niet voor niks dat heel veel grote spelers en trainers Gerrard in hun beste team zetten van de laatste jaren.

15 november 2017 om 07:50

Wat een overdreven reacties hier van beide kanten. Gerrard was zeker een hele goede speler, maar "liet het beste Ac Milan op een middelmatig ploegje lijken"? Leuk he al die samenvattingen op youtube..
In die wedstrijd was Liverpool van de 120 minuten slechts 20 mins de bovenliggende partij. Hij heeft dus die avond 100 minuten achter Pirlo en Kaka aan moeten hollen. Dat Liverpool uiteindelijk op penalties wint, tja charme van voetbal.

14 november 2017 om 23:11

Mwa, Sneijder heeft gewoon iets meer bereikt dan Gerrard, over Robben en Suarez maar te zwijgen. Natuurlijk is het prima wat Kuyt zegt, dat was zelf namelijk ook geen wereldtop, maar als ik een andere mening heb is het niet direct arrogant gezien het gewoon heel makkelijk te beargumenteren is waarom Sneijder, Robben en Suarez (veel) beter waren. Kijk alleen maar naar de prijzenkasten.

14 november 2017 om 23:25

Je hebt het zelf over drogredenen, maar het prijzenkast argument is wel de grootste drogreden bij het vergelijken van individuele spelers in een teamsport... Nu zijn Sneijder, Robben en Suarez zelfs al veel beter. Het geheugen laat sommige leden van VZ in de steek dat er zo laagdunkend over Gerrard gepraat wordt.

Totti? Matige voetballer, nog geen 10 prijzen gewonnen in zijn carrière. Van Persie? Matige spits even kijkend naar zijn prijzenkast. Maxwell? Beste voetballer aller tijden blijkbaar. Hoef je enkel maar voor naar prijzenkasten te kijken volgens myvision. Probeer wat ruimer te denken dan jouw visie.

14 november 2017 om 23:33

Ik begrijp niet zo goed dat wanneer iemand Gerrard minder goed vindt dan sterren die vaker het voortouw namen bij successen, niet mag vinden dat Gerrard minder was. Prima dat het jouw held is, ik heb gewoon minder met een ster die het eigenlijk maar bij een club kon. So be it.

Totti vergelijken met Gerrard is ook gewoon matig gezien hij dus veel meer gewonnen heeft dan Gerrard, zowel met zijn club als zijn land.

14 november 2017 om 23:59

Sluit me volkomen aan aan je woorden.

Alle ajax spelers die onder van de boer speelde zijn betere spelers dan gerrard zijn 4 x landskampioen geworden en gerrard geen 1 keer.....

15 november 2017 om 00:01

Dus dat geld voor jou het zelfde voor messi en iniesta

15 november 2017 om 00:02

Dus Messi vind je ook maar matig vergeleken met Robben & Suarez omdat zij het bij meerdere teams hebben laten zien?

15 november 2017 om 00:11

Nee, want Messi laat het altijd zien. Robben en Sneijder ook veel vaker maar Gerrard won eigenlijk maar 1 seizoen echt een prijs en heeft nooit zijn land tot grote hoogte doen stijgen.

15 november 2017 om 01:02

Totti is een geweldige voetballer maar heeft niet meer prijzen gewonnen met Roma dan Gerrard met Liverpool.

15 november 2017 om 01:12

Myvision

Als je Totti vergelijkt met Gerrard moet je individuele prijzen vergelijken.

Juist, dat is een belediging voor Gerrard.

15 november 2017 om 01:13

Gerrard is uefa voetballer van t jaar geweest. Gerrard heeft veel meer individuele prijzen gewonnen dan Sneijder. Sneijder is twee jaar een hele goede voetballer geweest. Gerrard 10 jaar

15 november 2017 om 09:29

"totti vergelijken met Gerrard is ook gewoon matig gezien hij dus veel meer gewonnen heeft dan Gerrard, zowel met zijn club als zijn land."

Dit laat zien dat je maar wat roept om Gerrard af te kraken. Of je moet even op zoeken hoeveel prijzen Totti gewonnen heeft of terug naar de basisschool om te leren tellen. Verder niet eens de moeite om op je in te gaan, aangezien je je toch in allerlei bochten wringt om wat krom is recht te praten.

15 november 2017 om 16:55

Klopt. En toch kan Gerrard niet in de schaduw staan van Totti. Het is me allemaal wat.

14 november 2017 om 22:27

Respectloos zelfs? Gerrard was echt wel een fenomeen hoor en een wereldtopper. Zoals Kuyt al zegt; een held in alles. Dat Sneijder als nummer 10 begaafder is, prima, maar Gerrard kon veel meer. Ook Suárez heeft het natuurlijk geweldig gedaan bij Liverpool en erna Barca, maar Gerrard liet het ook over meerdere jaren zien.

14 november 2017 om 23:56

Ik begrijp wat je bedoeld myvision maar gerrard was geen aanvallende middenvelder he.

Daarbij sneijder is sinds hij bij galatasaray speelt over de top.
Gerrard was met 31 jaar nog steeds 1 van de beste.
Geloof mij ik had liever in het nederlands elftal een 33 jarige gerrard dan een 33 jarige sneijder op dit moment.

15 november 2017 om 10:28

@myvision
Ben het hier geheel mee eens. Kuyt is natuurlijk ook bezig met het geliefd blijven bij zoveel mogelijk clubs. Dat werkt bij Liverpool het best door Gerrard te prijzen. Vond Gerrard een zeer goede voetballer en in die finale tegen Milan nam hij de ploeg prachtig bij de hand, maar zo ongelooflijk goed was hij nou ook weer niet. Daarvoor had hij het gewoon op een hoger niveau moeten bewijzen. Je kan toch moeilijk spreken over wereldtop als je er nooit hebt gespeeld. Want Liverpool is al sinds de jaren 80 geen wereldtop. Als je acht keer buiten de top 4 eindigt ben je gewoon niet een van de beste ooit. Vergelijken met Robben en Suarez vind ik erg lastig, dus dat laat ik even in het midden. De Nederlander in mij schreeuwt uiteraard wel dat Robben veel beter is

15 november 2017 om 10:54

"daarvoor had hij het gewoon op een hoger niveau moeten bewijzen."

Liverpool was vanaf 2004/2005 tot en met 2008/2009 een van de vier best presterende clubs in de CL, met enkel Barcelona die het beter deed. Gerrard was in deze periode de beste speler van Liverpool. Op welk hoger niveau had hij het moeten bewijzen volgens jou?

15 november 2017 om 10:58

Boeiend. Griekenland won het EK in 2004. Liverpool is gewoon geen topclub. Een incidentele prestatie in een toernooi doet daar niets aan af. Ik zeg ook niet dat Gerrard een nietszeggende speler is, maar het is niet iemand die structureel in eent opteam heeft gespeeld.

Hoger niveau? Real, Barcelona, Bayern, United, Chelsea. Teams die jaar in jaar uit strijden om de landstitel in een van de grootste competities en ieder jaar een van de favorieten voor de CL zijn.

15 november 2017 om 11:20

Je bent zeker familie van myvision met je manier van discussiã«ren. Zelf argumenten aandragen en als iemand daar tegenin gaat, reageren met 'boeiend Griekenland won het EK in 2004'. Echt enorm relevant en een argument van niks. Liverpool is op dit moment inderdaad geen topclub, maar daar gaat het toch in dezen niet om. Het gaat nu om die periode van vijf seizoenen die ik benoem.

"real, Barcelona, Bayern, United, Chelsea. Teams die jaar in jaar uit strijden om de landstitel in een van de grootste competities en ieder jaar een van de favorieten voor de CL zijn."

Liverpool deed in die periode ook elk jaar mee om de landstitel en de CL, maar dat gaat er bij jou toch niet in, omdat dat niet in je straatje past. Real (4-0 vernedering in de CL door Liverpool) en Bayern speelden in die periode geen enkele rol van betekenis in de CL. United en Chelsea deden het in de CL gelijkwaardig of minder dan Liverpool, maar in de PL beter. Hou jij nou maar lekker vol dat Liverpool toen geen topclub was. De prestaties van Liverpool in die periode laten wat anders zien.

15 november 2017 om 11:34

De seizoenen waar je het over hebt werd Liverpool:

5e, 3e, 4e, 4e, 2e

Misschien hebben we een andere perceptie over top, maar ik vind bijvoorbeeld in Nederland Ajax en PSV topclubs en daaronder heb je de subtop. Een ploeg die in vijf jaar gemiddeld eindigt op plek 3.6 vind ik subtop, zeker als ze niet een keer kampioen worden.
Natuurlijk is Gerrard een topspeler, maar ik vind hem niet een van de beste middenvelders ooit.

Met mijn opmerking over Griekenland bedoel ik dat een knockout toernooi geen goede graadmeter is. Het beste team in de competitie wordt kampioen, in een toernooi kan het raar lopen.

15 november 2017 om 11:53

Liverpool deed in Engeland mee om de bovenste plekken en presteerde Europees erg goed met in de CL: winst, 1/8 finale, finale, halve finale, kwartfinale. Die tezamen dan ben je in de periode een topclub wat mij betreft. Daarna is het verval onder Hodgson en met name Hicks & Gillett hard ingezet.

"met mijn opmerking over Griekenland bedoel ik dat een knockout toernooi geen goede graadmeter is. Het beste team in de competitie wordt kampioen, in een toernooi kan het raar lopen."

Kan het raar lopen ja, maar dat argument vervalt redelijk als je in de seizoenen erna ook vaak ver komt en er geen sprake is van een indicdent. Bovendien is een EK met slechts drie poulewedstrijden en in 2004 gelijk kwartfinales bestaande uit één wedstrijd überhaupt geen goede vergelijking met de CL. CL winst bestaat uit minstens 13 wedstrijden. EK winst Griekenland uit 6 wedstrijden. Het verschil mag duidelijk zijn.

15 november 2017 om 11:58

Ik geef toe dat het Griekenland voorbeeld niet heel sterk was

Liverpool was in die periode inderdaad een sterk team, maar naar mijn mening net een trede onder de top, daarin verschillen we dan van mening en das ook prima.

Bottom line: Gerrad fantastische speler, maar naar mijn mening net iets minder fantastische dan de algemene consensus. Verder wel een Liverpoollegende uiteraard en het waard om met hand en tand te verdedigen.

15 november 2017 om 12:58

Maar goed, ze laten Kuyt een lijstje maken met voetballers waar hij zelf nooit tussen zal staan. Verder deel ik jouw mening. Gerrard was inderdaad een erg goede speler en een geweldige aanvoerder, maar hij heeft nooit bij een absolute topclub gespeeld. Het is dus lastig in te schatten of hij op een hoger niveau ook zo goed had gepresteerd. Gerrard is toch wel echt een speler voor de Premier League. Veel Engelse spelers slagen daarbuiten niet of kunnen het niet helemaal waarmaken.

Hahaha........ leuk om al deze commentaren te lezen. Iedereen geeft z'n mening over wie hij/zij een betere voetballer vindt. Maar wanneer Kuyt aangeeft dat HIJ Gerrard de beste speler vindt met wie hij heeft samengespeeld dan kan dat volgens jullie niet. En is het volgens sommige respectloos. Nogmaals, het is de mening van Kuyt.

Gerrard had geen snelheid, maar voor de rest was hij wel baas. Reacties waarin wordt gesproken van een schande tegenover Suarez zijn duidelijk reacties van jonge mensen. Ze hebben Gerrard nooit zien spelen en beseffen niet dat Suarez 'maar' drie jaar een echte topspits was. Gerrard was bijna zijn gehele carriã¨re briljant!

Gerrard heeft door zijn hele carrière bij een club te blijven een soort mythische status gekregen. Ik wil echt geen afbreuk doen aan zijn status of zeggen dat hij niet heel goed was, maar hij wordt naar mijn mening wel een beetje overschat. Zelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld Totti. Ook een top spits, maar niet van het niveau Ronaldo (bra) oid.

Gerrard heeft geen enkele landstitel gewonnen, prima hij speelde ook niet bij het beste team in de competitie, maar je zal nooit weten of hij bij de echte absolute top ook zo goed was geweest. De gehele Liverpool aanhang gaat nu waarschijnlijk virtuele eieren naar me gooien en dat is hun goedrecht, maar ik vind Gerrard absoluut niet een van de beste middenvelders ooit.

16 november 2017 om 10:02

Ik waardeer deze poging tot een impopulaire mening hoor, maar je zit er toch naast.

Totti is inderdaad nooit echt wereldtop geweest, dat zie je aan individuele prijzen en zijn prestaties tegen wereldteams. Gerrard daarintegen heeft meer individuele prijzen dan Lampard en Scholes en was daarnaast juist goed tegen wereldploegen als Ac Milan en Manchester United. Zidane noemde hem niet voor de lol de beste speler ter wereld in 2009.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren