Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse straft Ajax af voor onthutsend zwakke eerste helft

Laatste update:

Ajax heeft zondag niet geprofiteerd van de nederlaag van Feyenoord eerder in het weekend. De Amsterdammers keken na een onthutsend zwakke eerste helft aan tegen een 0-2 achterstand tegen Vitesse en kwamen daar in de tweede helft slechts gedeeltelijk van terug: 1-2. Guram Kashia en Milot Rashica waren verantwoordelijk voor de Arnhemse treffers; Nick Viergever deed in de slotfase wat terug. Voor Ajax is het de tweede nederlaag van het seizoen.

Kasper Dolberg moest plaatsnemen op de bank, maar maakte na een halfuur zijn entree als invaller. Het zei alles over de wedstrijd tot dat moment: Ajax was aanvallend onmachtig en zocht wanhopig naar een oplossing. Marcel Keizer wilde eigenlijk Mitchell Dijks eruit halen voor Dolberg, maar Matthijs de Ligt moest noodgedwongen van het veld met een blessure en Dolberg kwam in zijn plaats. Het stond op dat moment 0-1: Vitesse was halverwege het eerste bedrijf op voorsprong gekomen. Kashia troefde Viergever af na een vrije trap van Thomas Bruns en de captain van Vitesse knikte raak in de bovenhoek.

Matthijs de Ligt hield een zware hersenschudding over aan het duel met Tim Matavz.

Ajax voetbalde bijzonder stroef en kwetsbaar en werd door het eigen publiek uitgefloten. De Ligt kon niet verder na een kopduel met Tim Matavz en moest zich dus laten vervangen; per brancard verliet de verdediger het veld. Ajax ging verder in een 3-4-3-systeem en probeerde in de slotfase van de eerste helft een opening te vinden. Vitesse had de organisatie echter goed op orde en hoefde voor rust alleen een afstandsschot van Justin Kluivert toe te slaan. Doelman Remko Pasveer kon vrij eenvoudig redding brengen.

Niet Ajax, maar Vitesse zou het eerstvolgende doelpunt maken. Hakim Ziyech leed balverlies op het middenveld, Thomas Bruns nam de bal over en via Matavz werd Rashica uiteindelijk gevonden. Die kapte Mitchell Dijks uit, drong het zestienmetergebied binnen en verschalkte André Onana in de korte hoek. Frenkie de Jong leek wat terug te doen, maar zijn poeier werd vlak voor rust uit de bovenhoek getikt door Pasveer. Kort na de onderbreking pareerde Pasveer ook een hard schot van Dolberg, kort nadat Matavz ook een goede kans had.

Ajax voerde de druk op in de tweede helft en met name Dolberg werd een aantal keer gevaarlijk. Klaas-Jan Huntelaar, die opnieuw een basisplek had, was halverwege de tweede helft nog het dichtstbij. Justin Kluivert vond de spits, die de bal direct richting doel schoot en de paal trof. De aansluitingstreffer kwam er uiteindelijk wel: na een voorzet van Ziyech stond de Vitesse-defensie als aan de grond genageld en kon Viergever profiteren door binnen te koppen. Verder kwam Ajax echter niet en Vitesse hield de voorsprong in de laatste minuten relatief eenvoudig vast.

Verdiende Ajax meer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is erg pijnlijk en triest dat Ajax thuis van Vitesse heeft verloren. Na de onverwachte ruime overwinning van PSV bij Utrecht had ik verwacht dat Ajax ook een ruime overwinning wilde halen maar jammer genoeg hebben ze met erg matig voetbal verloren. Wat mij betreft wordt Keizer vandaag nog ontslagen want Ajax heeft na 6 wedstrijden al 8 verliespunten en is ook onnodig al uitgeschakeld in Europa. Als het bestuur van Ajax wilt dat Ajax kampioen wordt dan moet Keizer vertrekken en Laudrup of van Gaal komen maar het bestuur van Ajax zal ook tevreden zijn met een tweede of derde plaats en dus zal Keizer wel niet ontslagen worden.

24 september 2017 om 16:28

Bizar, ik heb Ajax in afgelopen jaren nog nooit zo slecht zien spelen. In de begin had ik nog medelijden met Keizer en pleitte ik voor rust en tijd voor die man, maar ben nu ervan overtuigd dat hij het niet is voor Ajax, zelden zo’n visieloos coach gezien.

24 september 2017 om 16:33

Missen jullie net als ik een gedachte in het spel van ajax? Ik zie zoveel spelers die niet weten waar de anderen lopen zoveel onbegrip onder elkaar. Wat denken jullie?

24 september 2017 om 16:34

Het seizoen is sowieso al verloren, helaas. Hoe erg ik het ook met je eens ben dat Keizer het niet heeft, zou een nieuwe coach ook tijd nodig moeten hebben om het team naar zijn hand te zetten. Dat kan pas echt goed in de winterstop.

24 september 2017 om 16:42

Absoluut, maar ik bedoelde meer dat het seizoen ook met een nieuwe coach waarschijnlijk al niet meer te redden is. De beker lijkt me het maximale dit jaar.

24 september 2017 om 16:43

Eens. Bijna dezelfde spelersgroep en dan zo abominabel slecht presenteren. Ook met druk zetten viel me op dat iedereen wel wilden, maar steeds 2 tot 3 seconden te laat was. Mijn twijfel bij Keizer is ook weg. Hij is niet geschikt. Over het TH praat ik sowieso niet meer. Bespaar me de moeite

24 september 2017 om 17:40

5 op psv en een slechter doel saldo als je goed gekeken had. Uiteraard is dit nog in te halen.

Maar waar is de bravoure ? Voor de competitie was psv al afgeschreven en zou misschien alleen Feyenoord misschien in de buurt kunnen blijven (Volgens veel Ajax supporters). Nu 6 wedstrijden later blijkt het talent van van de Ligt, Kluivert en Dolberg tegen te vallen en spreken ze al van verloren seizoen.

24 september 2017 om 18:07

Roerend mee eens, iedereen loopt door elkaar als een kip zonder kop. Het is een puinhoop.. 😔

24 september 2017 om 16:28

Hoezo moet de Boer blijven bij CP volgens vele maar moet Keizer zo snel mogelijk vertrekken?

24 september 2017 om 16:37

De boer kreeg als opdracht om zijn visie toe te passen op CP, maar dat kost altijd tijd. Dus dan is het best zwak om hem na 4 wedstrijden al af te rekenen op de resultaten. Keizer daarentegen, mocht doorbouwen op het prima werk van zijn voorganger maar lijkt zelf juist totaal geen visie te hebben.

24 september 2017 om 16:49

CP heeft hem onstslagen na 4 wedstrijden, en Palace is een degradatie klant. Ajax is kampioenskandidaat en heeft inmiddels meer verloren en gelijkgespeeld dan gewonnen. Keizer Out.

24 september 2017 om 18:43

De Boer heeft 10 wedstrijden aan het roer gestaan bij palace.

24 september 2017 om 20:23

Nee. Keizer dan 15 duels. 11 officieel. Grappig hoe mensen aantallen verzinnen om argumenten vol te blijven houden.

24 september 2017 om 16:30

Echt pijnlijk is...serero laten gaan..die speelde 10x beter dan alle ajax middenvelders bij elkaar. Wanbeleid is het woord.

24 september 2017 om 16:37

Ja, want alleen als je 'zo goed was' zit je bij ajax. Kuch, *dijks, *viergever *younes, *hakim *dolberg *de ligt etc meer.

24 september 2017 om 16:31

Met Keizer eindigen we buiten de top 3

24 september 2017 om 16:42

Wat boeit het dat het spel niet mooi is? Waarom zeikt iedereen op de Boer. Met de meest matige selectie heeft hij ons in 2014 kampioen gemaakt. Hij wist dat het team niet goed genoeg was om bosz spel te spelen dus bouwde hij zekerheden op waardoor er gewonnen werd. Ik haat verliezen en win liever lelijk dan mooi gelijkspelen. Eerst winnen dan mooi spelen. Buiten dat heb ik ook vaak genoeg genoten van de Boer. Ik zou hem wel weer terug willen zien. Of van Gaal, maar ja dat lijkt een utopie. Een van die twee had de boel heel hard toegesproken. Met keizer lijkt dat niet te gebeuren.

24 september 2017 om 17:18

Wat het boeit? Ik leg 700 euro voor een seizoenskaart neer. Ik wil mooi voetbal zien. Met alle respect voor de boer, maar ik wil niet terug naar het saaie voetbal. Ik daarnaast zeggen dat het leuke voetbal onder bosz ook pas in maart was. Daarvoor was het vaak ook niet goed.

24 september 2017 om 17:23

Dat boeit voor jou slechts en 50k anderen die daar zitten. Maar daarmee mis de essentie van sport: winnen. Dus als het niet mooi kan, dan maar effectief. Staat het je niet aan? Dan blijf je weg maar een sporter zal altijd prestatie boven mooi spel kiezen. Want voor dat laatste koop je niks

24 september 2017 om 17:49

Haal frank maar terug en dan rustig kijken voorheen goede opvolger maar keizer moet vandaag nog wegwezen inclusief bergkamp

24 september 2017 om 20:52

Onder de Boer werd vaak genoeg ook leuk gevoetbald. Daarbij werden er veel meer doelpunten gescoord en was het veel effectiever. Sorry maar ik word liever 4x kampioen in 4 jaar dan 0 x in 4 jaar. Voor dat laatste zijn we hard op weg.

24 september 2017 om 16:54

Elke coach in de eredivisie is beter dan Keizer. Keizer heeft nota bene alleen in de JL gecoached. Ter vergelijking je gaat de coach van Nac na de promotie toch ook niet polsen voor Ajax? Enige verschil is dat de ene jong ajax getraint heeft...

24 september 2017 om 16:57

Ik denk dat Ajax het goed zal doen wanneer Keizer, Bergkamp, Spijkerman en L'Ami gaan vertrekken.

Wim Jonk mag van mij terug als hoofdopleiding en als cultuurbewaker.

Co Adriaanse halen als toezicht van alle trainers, geeft ze advies en leiden ze op. Hij moet ook veel samenwerken met Jonk, over trainers, spelsystemen.

Laudrup halen als hoofdtrainer met Henk ten Cate als veldtrainer.

Allemaal sterke mensen binnen TH en hebben veel ervaring.

Bergkamp haalt alle onvervaren trainers op die hij kent van vroeger. Hij denkt dat goed goed is voor de jonge spelers om met oud voetballers te leren. Maar het vraag is of deze oud voetballers de spelers beter kunnen maken... zoals Adriaanse altijd heeft gezegd: "een goed paard is nog geen goede ruiter",

24 september 2017 om 17:08

Bizar dat jij maar 2 likes krijgt. Dit is precies wat Ajax nodig heeft

24 september 2017 om 17:20

Als keizer weg moet, dan ben ik het helemaal met je eens.

24 september 2017 om 18:51

Redelijk idee, behalve jonk. De overige heren die je noemt hebben zich wel bewezen, maar jonk heeft helemaal niets laten zien, zijn verhaal komt uit de media en hoe weten wij nou of hij het zo goed deed. Net zo als dat gezeur over wat bergkamp wel en niet bepaald. Volgens mij zijn uiteindelijk van der sar en overmars de verantwoordelijken en hebben zowel bergkamp als spijkerman uiteindelijk niet zo veel te vertellen.
Iedereen laat zijn oren naar de media hangen maarre...dont believe the hype

24 september 2017 om 17:00

wie moet Keizer dan ontslaan?
Vd Sar? Bergkamp? Rvc?

Dat zou hun eigen falen bevestigen.

Bedankt Cruijff, bedankt Jonk!
Jullie hebben ons enige hoop gegeven.

Na goed werk en goede intenties werden jullie als grof vuil langs de kant gezet.

Bedankt Peter Bosz. Je gaf ons zelfbewustzijn terug, weliswaar voor maar even.

Bedankt technisch hart!
Jullie hebben er een zooitje van gemaakt

24 september 2017 om 17:46

Zonder het technische hart, waren we nu een Europese subtopper á la Lyon.

24 september 2017 om 20:36

Ajax schakelde Lyon uit, dus Ajax is gewoon beter en verder dan Lyon. Het zegt genoeg dat Tete een basisplek heeft in Lyon en op de bank zat bij Ajax, dus Ajax is am verder dan een Europese subtopper als Lyon.

24 september 2017 om 22:55

Oh, en daarom werd Ajax tegen een Europese dreumes uitgeschakeld natuurlijk...

25 september 2017 om 00:17

@zermattperson, ondanks dat ik weet dat je gewoon aan het trollen bent ga ik er toch op reageren... Ajax heeft vorig seizoen gewoon een 'lucky' seizoen gehad (met een goede trainer). Dat Lyon nog bijna doorgaat na een 4-1 verlies in de eerste wedstrijd gaf dat al aan. Verder is het dit seizoen gewoon nogmaals benadrukt dat vorig seizoen bij Ajax alles meezat. Succes dit seizoen!

AJAX moet een zo snel mogelijk een nieuwe trainer a la Bosz weten te strikken. (Geen De Boer)
Dit kan echt niet wat een schande. Keizer is echt een hele slechte trainer

24 september 2017 om 16:26

Wie hebben ze als vervanger voor Klaassen, Sanchez en Traore gehaald? Met alleen jeugdspelers redt je het niet. Het beleid moeten ze toch weer gaan aanpassen.

24 september 2017 om 16:28

Als Bosz was gebleven is er een grote kans geweest dat Sanchez nog voor ons speelde.
Je moet het echt zoeken bij het bestuur. (Bergkamp en z'n enge click)

24 september 2017 om 16:30

Plus dat er geen vervangers zijn gehaald voor spelers die gewoon niet goed genoeg zijn vvoor Ajax 1

24 september 2017 om 17:44

Sanchez is echt niet gegaan vanwege Bosz. Hij is een broodvoetballer die snel hoger op wil.

24 september 2017 om 18:00

Inderdaad. Het is gelul. Het was de eigen keuze van Bosz en Sanchez om te vertrekken en die keuze was 100% ingegeven door een verbetering van financiële en sportieve positie. Belachelijk om te veronderstellen dat ze wellen zouden zijn gebleven als er andere beleidsmakers bij Ajax waren. Ik bedoel, heb je dan totaal niet opgelet de laatste 20 jaar?

24 september 2017 om 18:43

Bosz heeft aan het einde gezeten met Onana, Ziyech, Klaassen en Sanchez. Hij heeft hun versterkingen beloofd en op het hart gedrukt om nog 1 jaar door te gaan bij Ajax.
De rest is geschiedenis...

24 september 2017 om 18:44

*van het seizoen

24 september 2017 om 19:26

Dat is het beleid van Bergkamp lees maar in VI blad in de maand augustus. Dat is dus de verantwoordelijk van Bergkamp samen met Spijkerman.

24 september 2017 om 16:59

Lekker makkelijk. Ik vind ook dat Feyenoord een trainer a la Bosz moet strikken, of PSV... Wie had je in gedachten dan? Peter Bosz zelf? Succes daarmee.

24 september 2017 om 17:20

Wat een domme reactie. Je doet nu net alsof Keizer enige keus was geweest. Er zijn genoeg aanvallende coaches die beschikbaar zijn.
Als ik directeur was had vandaag nog naar Jonk gebeld.

24 september 2017 om 18:14

Domme reactie? Jonk is een trainer a la Bosz? Waar heeft ie dat laten zien dan? Nu telt de jeugd wel ineens? Keizer is om diezelfde reden toch aangesteld? Attractief voetbal met Jong Ajax. Dus dan heb je toch geen trainer a la Bosz die al jaren Eredivisie ervaring had. Wat een onzin.

24 september 2017 om 18:42

Ja het ook dom. Ajax is met Ten Hag, Schmidt, Laudrup en Tuchel in verband wordt gebracht en vervolgens wordt Keizer de grote man.
Verdiep je eens wat meer in de filosofie van Jonk en vergelijk die met Bosz. Of vergelijk de O-19 van Jonk met Jong van Keizer. Neem ook in gedachte dat Jong Ajax met toptalenten als VD Beek en Nouri aantradt. Je vraagt aan mij wie er nu beschikbaar is en ik kom met Jonk. (Zelfde taal, achtergrond en filosofie.)

24 september 2017 om 18:42

*is

24 september 2017 om 17:39

Een trainer A la Bosz... Wat heb je dan in gedachten?

Waarom komt deze uitslag niet als een verassing?😡

Ik heb medelijden met Keizer, naar voren geschoven door revolutionaire pioneers Bergkamp en Spijkerman. In het geval van Bergkamp met alle respect voor zijn verdiensten voor Ajax, helaas kunnen veel Ajacieden dat niet scheiden. Hij zit namelijk nu in het technisch hart, dus ik beoordeel Bergkamp ook in deze functie! Er moet een grote bezem door het zogenaamde technisch hart, en we beginnen bij Bergkamp. Die ookal deels verantwoordelijk was, voor het vertrek van Jonk die goud was voor de jeugd.

Vriendjespolitiek overheerst angstaanjagend, Van der Sar hoeft van mij niet weg. Maar zijn aanstelling heb ik ook nooit begrepen, een van onze beste doelmannen ooit. Die weliswaar netjes is opgeleid tot zijn functie. Maar waarom niet kiezen voor een directeur, die alle klappen van de zweep al kent en al gepokt en gemazeld is in zijn vak..?

Keizer heeft nog steeds geen vaste formatie, geen vaste speelstijl en een herkenbare manier van spelen waar een stijgende lijn in zit. Met een glimlach van een boer met kiespijn, maar geniet ik toch van de revolutie van Bosz bij Dortmund. Wat zou het mooi zijn als hij, gelijk in zijn eerste jaar Bayern van de troon stoot na vijf jaar.

Bovendien bewijst Bosz, dat hij niet moet luisteren naar al die betweters bij Ajax maar gewoon zijn eigen pad moet volgen. Wat vervolgens lijdt naar verdomd attractief voetbal, vele punten en vermaak voor iedere voetbal liefhebber en supporter.

Trieste afgang voor de Ligt, die heel de wedstrijd slecht in de westrijd zat. En Onana normaliter een van mijn favorieten, haalt de meest vreemde capriolen uit door onnodig uit zijn goal te gaan. Ziyech, Kluivert, Veltman, Viergever, Huntelaar Donny heel slecht wie niet eigenlijk, spelers worden alleen maar slechter ipv beter. Dijks en Younes ga ik het maar niet meer over hebben vandaag.

Overigens wat een achterlijk weekend, zoveel gebeurd wat ik niet verwacht had. Veel toto's zullen naar de filestijnen gegaan zijn! Maar dat is de charme van de eredivisie.

Wat een zooitje, ik kan niet eens boos zijn op Keizer.... Maar wel op de directie, en het oh zo geweldige technische hart. Ik ga mijn wonden likken, zoals wel vaker dit seizoen ben inmiddels een kater geworden van al dat gelik.. 😔

24 september 2017 om 16:42

Goede analyse.
Sterkte met verwerken.

24 september 2017 om 17:14

NJfromVOL, dankjewel kerel! Van hetzelfde trouwens, ik ga een voorbeeld nemen aan Ijsmuts vandaag en het dus niet mijn hele weekend laten verpesten.

24 september 2017 om 17:16

Dat was precies de reactie waar ik op doelde.
Was ook oprecht gemeend.

24 september 2017 om 23:06

NJfromVOL, ik weet 100 procent zeker dat he oprecht bent! Dat heb je al meermaals bewezen in mijn ogen, jij had ook een zure nederlaag. Dus vandaar dat ik jou ook sterkte wenste, dit weekend was echt k*t voor de Ajacieden en Feyenoord supporters van deze wereld.

24 september 2017 om 17:21

Hangover sterk punt, ik stond al vanaf het begin achter het plan van Cruijff. Maar dan iets genuanceerder, namelijk een balans tussen Oud-Ajacieden zoals Van Duivenbode die zich breed heeft doorontwikkeld in de 'gewone' maatschappij. Aangevuld door andere ervaren mensen op belangrijke posten, en niet omdat we 10 jaar samen hebben gevoetbald. Daar is het wat mij betreft misgegaan, en ook met Jonk wat ik eeuwig betreur.

24 september 2017 om 16:43

Over grootte gedeeltelijk eens met je reactie, maar wat was er met Onana aan de hand? Ik heb hem geen raare capriolen zien uithalen ala Jones van afgelopen weekend. Onana speelt zoals gewoonlijk redelijk, hij kan er niks aan doen dat hij met zo,n matig en triest defensie te maken heeft. Bij beide doelpunten kan ik Onana niet op een fout betrappen, snap je reactie betreft Onana daarom ook niet zo.

Misschien dat je beter aan doet om een petitie te starten om Veltman, van Dijk en Keizer weg te krijgen. Owjaa Bergkamp niet vergeten natuurlijk!

Lang niet gesproken, alles goed verder?

24 september 2017 om 17:24

Tactiek van keizer. Die wil ten allen tijde opbouwen via de 6. Zou me niks verbazen als dit ook door Spijkerman is toegefluisterd want fdb deed dit toen ook al

24 september 2017 om 17:27

Caribbean, gaat voor de rest prima man! Erg leuk je weer actief te zien op deze website. Wellicht heb ik het wat onduidelijk verwoord, Onana is met Ziyech mijn favoriete speler. Maar wat ik bedoelde, dat Onana nog te vaak uit zijn goal of te ver van zijn goal staat. Zoals vandaag ook een paar keer, begrijp je wat ik bedoel? Dat vind ik ook zijn enige zwakke plek, ben erg blij met Onana. Haha, je bent echt lang weggeweest. Week in en week uit, heb ik mijn frustraties geuit over Veltman. Maar de laatste twee wedstrijden vond ik hem prima spelen, hoopte op een stijgende lijn zoals een periode onder Frank. Maar helaas, alhoewel vandaag reken ik heel het team deze wanprestatie aan.

24 september 2017 om 20:06

Heey Sulejmani,

Ja met mij gaat het ook prima, ben er idd een tijdje uitgeweest hahaha, maar heb vandaag weer intensief de eredivisie gevolgd.

Ik snap nu wel wat je bedoeld ja, maar dat zit een beetje in zijn spel. Voordeel hierbij is dat hij er als eerste bij is mocht er lange bal of steekbal onderschept moeten worden, maar we hebben ook weleens in het verleden gezien dat hij hierin blunderde.

Waar jij waarschijnlijk op doelde was het billenknijp moment waarbij Rashica het van ver probeerde.

24 september 2017 om 23:08

Precies, dat moment met Rashica doelde ik op.. 😁

24 september 2017 om 16:47

Toen jong ajax vorig seizoen zo goed presteerde was het volgens de meerderheid van de ajacieden op vz de verdienste van Keizer, want wat een verademing tov Stam. Als er dan geopperd werd dat het ook weleens aan het feit kon liggen dat jong ajax met een budget werkt waar je 4 jl teams van kan draaien dan was dat onzin. Toen Keizer vervolgens als opvolger van Bosz werd gebracht was dat volgens diezelfde meerderheid een goede zet, mede omdat hij die jonge supertalenten al goed kon etc. De selectie van Ajax werd vervolgens als veruit de beste van de eredivisie bestempeld voor aanvang van het seizoen door de meerderheid van de ajacieden hier. Goed beleid, goede selectie neergezet door th etc. Nu blijkt dat de critici hier gelijk hadden, beginnen deze mensen ineens ye droeftoeyeren dat Bergkamp vriendje Keizer naar voren schoof etc. Onbegrijpelijk deze reacties!

24 september 2017 om 17:03

Je scheert wel even heel makkelijk iedereen over een kam. Ik had sowieso mijn twijfels bij de aanstelling en heb Keizer het voordeel van de twijfel gegeven. Dat voordeel is hij snel aan het opgebruiken.

Nog geen een keer een vaste basiself, geen patronen in zijn spel. Al zijn dat facetten die tijd nodig hebben. Wat mij het meeste stoort is zijn paniekerige gedrag bij een achterstand , " Kamikaze-Keizer ", hoe bedenk je na een klein half uur een 3-4-3 en ga je voor een alles op alles? Er iz nog ruim een uur te spelen op dat moment. Komt ook gewoon dat tweede tegendoelpunt van. Deed hij in alle wedstrijden waarin een goal nodig was. Ik houd van risico, maar dit is nog een paar gradaties erger.

24 september 2017 om 17:22

Het was inderdaad niet best, maar Deetman speelde wel een redelijke pot. Die moet uit het rijtje.

Vanaf het moment dat ik hoorde dat Dijks in de basis stond, was het vertrouwen tot een dieptepunt gezakt. Schuldig aan de laatste 3 tegendoelpunten. Bij de 1e liet ie gewoon zijn man gaan. Bij de 2e had hij een draaicircel van een vrachtwagen. Jammer dat De Ligt er gedwongen uit moest, die speelde overigens ook erg slecht, zodat Dijks mocht blijven staan. Deze 2 jongens hebben een leercurve van een ei of het is eigenlijk de trainer die deze jongens niet verder brengt. Het is een dunne lijn, maar de trainer heeft het gewoon niet. 2e Helft ging zowaar het tempo omhoog, maar het plan hield nog geen 10 minuten vast.
Conclusie is dat Vitesse het plafond is van Keizer. Ga zo lekker door, een top 6 eindnotering moet haalbaar zijn.

24 september 2017 om 17:27

Die 2e goal mag je na ziyech kijken. Ja dijks liet zich makkelijk uitspelen (viergever deed ook niks), maar met zoveel man voor de bal WEER balverlies, dan vraag je om problemen.

24 september 2017 om 16:30

2e week op rij al. 6 punten en 10 doelpunten uitgelopen op Feyenoord, 5 punten en 8 doelpunten op Ajax. Lekker!

24 september 2017 om 16:34

Winterbanden voor de kampioenskar van stal halen

24 september 2017 om 18:57

3 op feyenoord

24 september 2017 om 16:35

Ja degradatie zone komt in zicht zo.

Ontluisterend. Ze hebben alleen nog de competitie te spelen waarvoor ze dik worden betaald en dan kom je met zo’n zeik instelling. Daarbij is het individueel heel heel erg matig. Als de ploeg niet draait staat geen enkele speler op. Ook Ziyech valt me heel erg tegen.

Heeeeeerlijk! Wat is Ajax toch een matige ploeg met een matig technisch hart. Beschamend.

Ontslaan die Keizer, waardeloze start en geen Europees voetbal. Klaar mee, opzouten!
En voordat mensen zeggen dat het ligt aan de spelers, vorig seizoen was het niet zoals dit!

24 september 2017 om 16:42

Keizer is ook maar een pionnetje wat naar voren is geschoven. Keizer moet er inderdaad uit, maar logischerwijs houd dat ook in dat degene die hem daar hebben neergezet er ook uit vliegen.

Exit Bergkamp en de kwal der kwallen Van der Sar. Niet alleen vanwege de foute keuze met Keizer, maar vanwege de gehele onrust en troep wat ze met hun enge beleid hebben teweeggebracht.

Het spel van Ajax zit geen idee en visie achter. Vorig seizoen zag je nog dat we naar iets aan het toebouwen waren. Nu zie je aan.alles dat dit tot niets gaat leiden. Vreselijk voetbal om naar te kijken....

24 september 2017 om 16:54

Precies! Dit was ook de reden dat het redelijk rustig bleef, toen er aan het begin vorig seizoen nog punten werden verloren. Nu zit er totaal geen gedachte achter. Je ziet bv ook dat ze na een half uur al opportunistisch gaan spelen met een extra spits. Totaal geen visie dus en puur speculeren op geluk.

Ajax gelukkig ook niet in vorm en volgende week richting Heerenveen die in vorm zijn. Ajax gaat het heel erg moeilijk krijgen. PSV en Feyenoord moeten het uitmaken. Ajax is duidelijk de minste van de top 3 op dit moment. Feyenoord moet uit kijken dat ze die lijn niet door gaan trekken.

24 september 2017 om 16:27

Na NAC thuis durf ik dit niet direct te zeggen hoor. Wie verliest er nou thuis van NAC. Ik vind ons ook zeer matig zonder Jörgensen.

24 september 2017 om 16:29

Wellicht wordt een Provincieclub dit seizoen kampioen.

24 september 2017 om 16:33

Feyenoord wordt gewoon 3e als t niet lager wordt. Tegen alle respect nac gisteten, speelde ze nog slechter dan Ajax tegen vitesse vandaag. Moet je nagaan

24 september 2017 om 16:51

Feyenoord heeft de beste selectie van de eredivisie, maar mistte gister vijf basisspelers. Laten we nou niet doen of zij er niets van kunnen.


Ik ben jaloers op die selectie en directie. Ik heb geen idee waar ik net 90 minuten naar heb zitten kijken maar dit sloeg nergens op. Feyenoord had nog het excuses van de vele afwezigen. Bij Ajax klopte er weer eens helemaal niks van.

24 september 2017 om 17:02

NAC dat is een incident terwijl Ajax al drie keer punten laat liggen tegen tegenstanders die minder zijn dan Ajax. Als Feyenoord 3e wordt op basis van een incident vind ik dat best knap. Wat zou Feyenoord eindigen vorig seizoen toen ze van Go ahead verloren?

24 september 2017 om 17:14

en Feyenoord al 2 keer dus zo veel verschil zit er niet tussen de resultaten.

24 september 2017 om 21:22

PSV is een gelijkwaardige tegenstander. Daar kun je punten tegen verliezen. Heracles, ADO en Vitesse zijn niet gelijkwaardig aan Ajax

24 september 2017 om 17:29

Ajax de m ijnste van de 3? Ik denk dat je alle wedstrijden nog maar eens moet bekijken en niet alleen naar de punten.

24 september 2017 om 17:41

Ja, het voetbal is inderdaad fantastisch...

Wat is de Eredivisie toch raar. NAC en Vitesse verliezen van amateurs en winnen vervolgens uit van Feyenoord en Ajax.
PSV de winnaar van het weekend. Ajax was de eerste helft overigens wel bizar slecht. Was Bosz nou echt zo goed of Keizer zo slecht? Tuurlijk Sanchez en Klaassen mis je, maar dit is wel bizar.

24 september 2017 om 23:13

Bosz zo goed, en Keizer zo slecht! Ik had die aanstelling nooit begrepen, en iedere week begrijp ik waarom niet.

Als je Ajax niet zo sympathiek vindt dan zijn dit wel leuke wedstrijden, maar god wat was het slecht zeg.. Van Vitesse verwacht je dit en hoeven ze ook niet vooruit te spelen, maar Ajax was echt schandalig slecht

Na lang nadenken ben ik tot conclusie gekomen dat ik ajax niet best vond.

Van te voren zit je te kijken naar de verdediging van ajax en dan vraag je je echt af of het de amateurs van ajax betreft.kan toch niet.

Ik vond Dijks toch de 2e helft erg goed spelen, ben benieuwd of hij die lijn volgende week kan door trekken.

24 september 2017 om 16:51

Ja, zoals er al op Twitter werd gezegd volgens FOX:" Dijks is de enige die zijn niveau haalt."

24 september 2017 om 17:13

Dat was sarcasme ... Dijks zijn niveau ligt niet zo hoog.

24 september 2017 om 17:25

Haha ja daarom zeg ik het ook.

24 september 2017 om 16:58

Ik had zelf meer het gevoeld dat Dijks "positief" op viel omdat de mensen om hem heen nog slechter waren.tis gewoon een lachertje dat dit een ajax shirt aan heeft.

Ajax zou wel even over Feyenoord heen gaan las ik gisteren, maar voorlopig is het psv dat zich kapot lacht..
Volgende week wordt het lastig zat weer voor beide, zie het zomaar veder oplopen dan.

24 september 2017 om 16:58

Hier was ik gisteren al bang voor en dat gold volgens mij wel voor meer Ajax fans. Het is gewoon zonder visie en zonder ziel wat Ajax dit seizoen laat zien. Ondanks jullie zeperd van gisteren, hebben jullie het nog steeds een stuk beter voor elkaar.

24 september 2017 om 17:15

En toch, als we niet mogen lachen om elkaars zeperd.
Dat is toch prima.

Vervelend wordt het als er allerlei frustraties en afreageer reacties bijkomen die kant nog wal raken.

Schande. Iedereen moet zich schamen voor deze wanprestatie. Dijks kan letterlijk niet verdedigen, Viergever is het ook kwijt, Veltman is gewoon een slecht excuus van een aanvoerder, frenkie is niet slecht maar nu wel, Ziyech kan het verschil niet maken, buitenspelers doen gewoon niks gevaarlijke en de spits wordt gewoon niet bereikt. Waar de loos

24 september 2017 om 17:32

Viergever haalt gewoon zijn normale niveau. Vorig jaar steeg hij boven zijn niveau uit. Veltman speelde gewoon een goede pot.

Beste man bij Ajax Veltman en schone. Typisch

Weg met de coach en snel. Ben het zat. Zo slecht. Maar iedereen gewoon weer in de basis volgende week. Sjees

Zo raar kan het lopen, de ene keer verlies van amateurs uit Amsterdam en een paar dagen later win je ervan.

24 september 2017 om 16:30

Haha leuke opmerking. Misschien kan Ajax wat spelers van Swift scouten? Zit vast wel een redelijke linksback of linksvoor bij. Erger dan dijks kan bijna niet dus.

Bergkamp en Van der Sar eruit. keizer trug nasr de A1 waar hij Johnny "open deur" Heitinga kan helpen.

Echt een drama wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen maanden. Van geoliede machine tot dit hoopje ellende. Dijks is gewoon slechter als Nelom, met dit spel ben je een middenmoter en meer niet. Geen bal kwam aan, passing was ermbarmelijk en dat verdedigen is waardeloos. Klaassen, waar ben je om deze idioten een schop onder hun hol te geven...

Geschrokken van het niveau, het was gewoon nog een stuk slechter dan vorige week en toen was het al drama...

Er moet echt iets veranderen, en als Keizer dat niet voor elkaar krijgt moet er toch al nagedacht worden over een mogelijke andere coach die het misschien wel op de rit krijgt.

Ik zou graag Neres + Johnsen op de flanken willen zien met Huntelaar of Dolberg in de spits, denk dat we dan veel meer creeren. Johnsen is natuurlijk altijd afwachten maar kan nooit slechter zijn dan de huidige flankspelers Younes en Kluivert die minder efficient zijn dan mijn oma.

Niet de allerbeste optie, maar meteen Frank de Boer aanstellen en Keizer terugzetten naar 2e of 3e assistent. Je ziet gewoon dat er geen plan is in het spel, en met de kwaliteit zou je Heracles, Ado en Vitesse gewoon moeten overklassen.

Keizer had nooit aangesteld moeten worden. Je gaat manager van een kringloopwinkel toch ook niet meteen dezelfde functie aanbieden bij een miljoenenbedrijf?

24 september 2017 om 16:33

Nee, geen de Boer. Anders zeg ik Fox op. Slaapverwekkende wedstrijden van de Boer... eerst Bergkamp Spijkerman opstappen..

24 september 2017 om 16:40

Van Gaal of Laudrup, je maakt de supporters nu niet blij met de Boer

24 september 2017 om 17:33

Laudrup JA. V gaal wil ik nooit meer in de arena zien.

Wat dachtAjax? Wat ze in Rotterdam kunnen kunnen wij ook?

Toch nog voetballend een heerlijk weekendje :D van te voren wel verwacht dat ajax het lastig zou krijgen, maar dat dacht ik bij psv ook. Had feyenoord gezien als de winnaar van het weekend.
Maarja het blijft de eredivisie en het blijft voetbal :D

Volgend week nog een moeilijke wedstrijd in Heerenveen. Mochten ze die verliezen, dan haakt Ajax (voorlopig) af voor de titel.

24 september 2017 om 16:31

Ajax is eigenlijk al voor de start afgehaakt. Geen enkel balans in het elftal en totaal geen vechtlust, bij niemand.

24 september 2017 om 16:33

Echt?

Vorige week sprak je nog anders en waren jullie de beste.

Wat een weekend zeg. Ajax en Feyenoord verliezen thuis, en PSV wint uit met 1-7 bij Utrecht.

Terechte overwinning voor Vitesse. Ook hier weer een apart verhaal. Drie dagen geleden nog verliezen met penaltys van AVV Swift. Maar op een mooie zondagmiddag, uit naar Ajax. Zomaar 3 punten.

24 september 2017 om 16:37

Ik denk dat je beter kunt zeggen dat Ajax terecht verloren heeft. Vitesse speelde ook heel slecht. Vitesse verdiende nat als Ajax geen overwinning. Beide 0 punten was hier denk ik terecht geweest haha.

24 september 2017 om 17:35

Dit zeg je goed inderdaad. Des te erger is de uitslag voor Ajax.

Ik heb er genoeg van. Keizer moet vertrekken. Frank de Boer kan morgen meteen aan het werk. Het TH wordt per direct op non actief gezet. Ik verwacht nu absoluut maatregelen.

Dit Ajax speelt zoals de trainer en aanvoerder op mij overkomen: als lulletje rozenwater.
Toen ik vorig seizoen aangaf dat Sánchez in z'n eentje de hele verdediging overeind hield werd hier door sommigen beweert dat ik ze zag vliegen, nou we hebben het gezien.

24 september 2017 om 16:39

Dus je had gewoon mazzel dat je dat pareltje een jaar in de selectie had. Want dat gebeurt niet vaak.

24 september 2017 om 23:19

Tubes, nou je zag de realiteit. Wie kon nou niet zien, hoe belangrijk Sanchez wel niet was.

Huntelaar opnieuw bagger. Mist voor open doel en ontsnapt aan rood. Maar blijf hem lekker ophemelen.

Gefeliciteerd Vitesse en ik denk dat Psv dit seizoen makkelijk gaat pakken. De rest is gewoon nog slechter...

24 september 2017 om 16:35

Was het maar zo een feest. Na uitschakeling in de EL en verlies tegen Heerenveen was PSV totaal geen titelkandidaat meer.

24 september 2017 om 18:10

Psv speelt nog niet goed maar wel veruit de moeilijkste programma gehad met fey az thuis en utrecht en heerenveen uit. Moet je nagaan als het wel begint te draaien.

Belachelijk dat dit ajax waardig is !!!
Heb er geen woorden voor. En je kan zeggen gebrek aan ervaring maar 1 ding is zeker onder peter bosz draaide t wel. Ook niet meteen maar je zag verschil in het spel.

Dus keizer ik geef je nog 1 wedstrijd de kans maar dit spel is niet ajax waardig en het resultaat al helemaal niet !!

Ik vond younes en dijks hun normale niveau halen als enige

24 september 2017 om 16:31

Serieus of was dit sarcastisch bedoeld?

Vond Younes echt heel slecht spelen hoor.

24 september 2017 om 16:33

Maar dat is ook gewoon zijn niveau, heel slecht

24 september 2017 om 16:31

Maar dat niveau is al ondermaats vooral dat van dijks

24 september 2017 om 16:35

Dijks speelde vandaag naar zijn kunnen, dat kun je van de rest niet zeggen.

24 september 2017 om 16:57

Dat hem wordt gevraagd het shirt van Ajax 1 aan te trekken.

24 september 2017 om 20:33

Als ik drie ton kan verdienen in een functie waar ik niet geschikt voor ben, dan doe ik dan ook. Wie is er dan de schuldige? Ik of mijn leidinggevende?

Terechte uitslag want Ajax was erg zwak.

Knap dat ze Huntelaar geen rood durven geven voor een slaande beweging/elleboog.

Maar goed de winst van Vitesse is mooi zo.

Huntelaar had rood verdient op het laatst.....elleboogstoot.

24 september 2017 om 16:32

Mee eens waar ze Lozano voor straffen en dan dit en vorige week Berghuis voor sparen slaat nergens op.

Elleboog is elleboog.

24 september 2017 om 16:32

Hij raakt hem niet met zn elleboog.

24 september 2017 om 16:34

Oh sorry met zijn arm dan en ook dit is gewoon rood.

24 september 2017 om 16:34

Nee met zn tanden...

24 september 2017 om 16:34

Stel je voor dat Kramer dit had gedaan

24 september 2017 om 16:35

Of locadia

24 september 2017 om 16:36

Klopt had iedereen moord en brand geroepen, het was gewoon rood, slaande beweging of het nu elleboog, bovenarm, onderarm of een pink is.

24 september 2017 om 16:51

Dan had jij het weer verdedigt. Zo werkt het nou eenmaal blijkbaar, objectiviteit bestaat niet meer.

24 september 2017 om 17:40

Neh dit was gewoon geel zoerg was het niet hoor

26 september 2017 om 23:47

Slaande beweging is gewoon rood of het nu erg of niet is en of hij hem nu wel of niet raakt.

24 september 2017 om 16:49

Hadden we Dolberg weer waar hij hoort, in de spits ..

25 september 2017 om 00:07

Mee eens, daar wordt Ajax weer gematst. Onana duwde vorige week ook een ballenjongen van Ado. Kluivert vorig seizoen natrappen. Geen vooronderzoek, helemaal niets. Jammer die competitievervalsing.

Met alle respect voor Nouri en fam, maar ik ben dat gezever rot deze persoon wel onder tussen zat We moeten veder zonder hem in mijn ogen wordt er nog teveel terug gevallen op deze jonge.

24 september 2017 om 16:59

Geen populaire mening denk ik, maar ik deel hem wel. Ajax is vooral naar excuses aan het zoeken.

Wat een 'supporters'. Eerst 84 minuten dom fluiten, dan juichen bij de 1-2 en weer terug naar de stoeltjes. Net als bij Feyenoord gisteren 0 komma 0 support als het echt nodig is en een half leeg stadion bij het laatste fluitje. Dat zijn dan je topclubs in Nederland. Puike overwinning van Vitesse en een mooie revanche voor die afgang in de beker. De competitie wordt hier wel leuker door.

24 september 2017 om 16:34

Ja het woord supporter krijgt zo langzaam wel een andere lading.

24 september 2017 om 16:39

Klopt en net diegene klagen over de supporters van andere clubs.

Gewoon altijd achter je club blijven staan.

24 september 2017 om 16:44

Vind je het gek, uitgeschakeld in Europa en dan krijg je zoiets voorgeschoteld, ik snap de reactie van de supporters volledig.

24 september 2017 om 16:54

@antigua. Bij Feyenoord zijn we tot de laatste seconde blijven aanmoedigen. Na afloop kregen de spelers ook nog hun gewoonlijke bedank applaus. Er gingen er na de 0-2 bij Feyenoord wel supporters weg (waarschijnlijk teleurstelling in combinatie met het ontwijken van de drukte na afloop), zij werden op een "zeer hartelijk" wijze hierop geattendeerd door de vele supporters die wel bleven.

24 september 2017 om 17:26

Als ik als supporter in de Arena aanwezig was geweest, was ik al eerder vertrokken en niet teruggekeerd. En ik was blij geweest met een lege Arena. Dat was dan een belangrijk signaal geweest naar de beleidsmakers, technische staf en spelers. Van het bestuur/technisch hart mag je beleid verwachten - ontbreekt volledig, van de technische staf een elftal dat beter en beter wordt - integendeel, steeds slechter, en van de spelers dat ze in ieder geval met het mes tussen de tanden spelen - verre van dat. Moet ik dat dan nog gaan steunen ook? Je hoeft je toch niet voor de gek te laten houden door een stel malloten. Aan supporterschap zit ook grenzen. En die betalen ook nog eens voor deze rotzooi. Beleidend masochisme is niet aan mij besteed.....

Rotterdam en Amsterdam gaan lekker zeg.. PSV aan kop na een desastreuze Europese campagne. Wie had dat gedacht.

Ongelooflijk. NAC en Vitesse, verloren in de beker van veel mindere tegenstanders, slopen Feyenoord en Ajax. En het ''matige'' PSV doet een 7-1 tegen Utrecht. Wat een weekend.

24 september 2017 om 17:11

Maar wel een heel mooi zonnig weekend met de juiste uitslagen eigenlijk.

Stel een nieuwe hoofdcoach aan. Geef Keizer de gelegenheid om in de luwte te leren. En koop een kwalitatieve as graag.

24 september 2017 om 16:43

Helaas, stel een nieuwe coach aan en laat Reiziger in de luwte leren.. Maar wie dan? Hoorde vandaag de naam van Seedorf, die lijkt me te lastig voor Bergkamp en Overmars. Van Gaal is raar maar zal het nog wel kunnen. Ziet niet op Blind te wachten en zelfs niet op De Boer

Vorig seizoen goed tot heel goed, nu matig. Misschien ook eens gaan proberen om niet alleen spelers door te laten breken maar ook om de ondergrens omhoog te krikken.

Keizer moet weg ik zeg frank de boer rest van het seizoen dan rustig een goede trainer vinden met het inzicht en spel concept peter bosz wat mis ik die man

Ik vind het in het voetbal toch wel bijzonder dat we elke week met z'n allen hopen/willen dat iemand zijn baan verliest...

Zullen nu toch wel wat koppen gaan rollen hoop ik: keizer zogenaamd technisch hart en kan nog wel wat spelers opnoemen ook pfffff wanvertoning alweer

we hebben zonder de bekerwedstrijd gewoon 3 keer gewonnen uit 11 wedstrijden volgens mij.
Het is dramatisch slecht. Het is 12 uur, Keizer moet ontslagen worden, Bergkamp mag er ook uit, zo help je Ajax naar de filistijnen en worden we 5de of zo . Wat een drama.

Ligt niet aan Keizer ligt aan het aankoop beleid en instelling van de spelers

24 september 2017 om 16:47

Hij zorgt voor onrust met zijn nieuwe systemen, na een half uur met 2 spitsen... Hoe hij met Dolberg omgaat is echt niet fijn... brengt niks extra's dus mag weg sorry

Nou.. hier zit keihard alleen maar achteruitgang in. Positioneel staat het dranatisch, vechtlust is er nul, mannetjes op verkeerde plekken en er is totaal geen idee hoe kansen te creeeren. Op 1 of 2 wedstrijden na is dit seizoen gebleken dat keizer het absoluut niet aan kan en er zit dan ook maar 1 ding op lijkt me. Hij heeft het over meerdere spelers die strijden om een plek, maar voorlopig speelt gewoon de minst slechte. Kluivert heeft al het hele seizoen niets gepresteerd, maar staat weer op het veld vandaag. Veltman, dijks, viergever, ziyech, younes.. allemaal ver onder de maat. Je kan ze niet allemaal wisselen, dat snap ik. Maar kom dan met een opstelling waar ze wel goed tot hun recht komen. Ik neem spelers in dit geval weinig kwalijk, want de trainer blijft ze opstellen, ongeacht het behaalde niveau. Daar kunnen zij ook weinig aan doen. Het zijn kleine dingen die het doen voor mij. Buitenspelers die naar binnenkomen, terwijl je geen opkomende backs hebt. Dingen die je als trainer gewoon heel duidelijk moet en kan maken. Als vitesse gaat tijdrekken met ingooien (zoals cruijf zei; ik ga ingooien, want ik ben na het gooien altijd de vrije man), waarom zet je dan niet een speler vlak voor de ingooier. Dan kan degene die de bal ontvangt geen kant op.
Volgende week tegen heerenveen ga je er ook gewoon af. Deze trainer gaat geen enkele optie zien om hier verbeteringen in te brengen. Zet veltman centraal en ga met een echt aanvallende back spelen. Of zet 3 centrale achterin en ga met een echter 10 spelen achter twee spitsen. Er zijn zoveel punten waar je makkelijk verbeteringen in kan brengen, maar de trainer ziet er geen een.

24 september 2017 om 17:00

Je merkt inderdaad aan de wissels tijdens de wedstrijden en de wisselingen in de basis dat Keizer nog totaal geen idee heeft hoe en met wie hij wil spelen, hij blijft maar dingen proberen die ook nog vaak mislukken.

Dit was uitermate slecht zeg. Weinig beleving en zoooo traag allemaal. Enige die gevaarlijk was was Dolberg. Zwakste schakels vandaag youness en frenkie de jong. Wat een balverlies had die laatste zeg. Maar in de voetballerij kan het tij snel keren dus wie weet gaat het volgende week stuk beter. Houden de moed er maar in want het seizoen is nog lang.

Verliezen kan, maar niet zo. Ze deden er echt geen reet aan. Bezem door de selectie en de club. Onacceptabel

Waarom geeft een club als Ajax zoveel miljoenen uit aan aankopen , Neres,Cassiera, Wőber,en die rechtsback om er vervolgens geen gebruik van te maken. Hiermee geef je een goed signaal af na toekomstige aankopen om Ajax af te wijzen want je speelt niet.

24 september 2017 om 16:53

En waarom geven ze niets aan een gerespecteerde leermeester uit?
Neem een laudrup of benitez of rijkaard ofzo aan.
Om nou een jupiler trainer aan te nemen voor een appel en een ei..

Dit is juist goed voor al die jonge gasten, die denken dat ze al super goed zijn. Maar inderdaad, door Ajax moet de bezem gehaald worden. Gewoon het hele zootje met Overmars en van der Sar er bij. Van gaal algemeen en technisch directeur maken en Wim Jonk gewoon terug in de jeugdopleiding. Seedorf al trainer aanstellen met Kluivert en Davids als assistenten, want die weten wat het is om succes te hebben wanneer je jong bent en ze kunnen het niveau misschien weer op 1995 krijgen.

24 september 2017 om 16:57

Je laatste zin is tegenstrijdig met je eerste zin. In 1995 had Ajax echt talent, deze lichting kan niet in de schaduw staan van het team in 1995.

Ajax zeer slechte wedstrijd vandaag, de ligt ook nog kwijt geraakt, sterkte jongen, kom snel terug, alcsoeelde je vandaag ook niet goed. Maar altijd nog beter dan dijks, Vitesse goed gespeeld, proficiat

Zonder Sanchez dondert die hele Ajax-verdediging in elkaar. Hij liep vorig jaar een hoop gaten dicht en liet het daarmee lijken of De Ligt de kar kan trekken. Nu blijkt dat De Ligt nog een maatje te klein is voor het echte werk.

Donny van de Beek moet weg bij Ajax. Hij worstelt met het wegvallen van zijn vriend Nouri. Die jongen moet naar een nieuwe club in een andere omgeving.

Heb voorspelt dat deze voorhoede geen 40 goals samen maken, maar ja de kneuzen mogen blijven en de moeilijke jongens verkopen, als je deze achterhoede bekijkt is het toch een drama, laat van der sar en bergkamp zelf opstappen en neem die 4 musketiers die op de bank zitten mee.

Ik ben niet verrast. Ajax heeft gespeeld zoals ik had verwacht. Leuk team voor de Jupiler league maar de Eredivisie ga je met deze selectie weinig in betekenen. Goed geld op de bank, dat is belangrijk voor de aandeelhouders. Wat kan het bestuur de supporters schelen? Die zijn slechts een obstakel in het verwezenlijken van hun financiele doelstellingen.

Ik denk dat dit exit Keizer betekent! De witte zakdoekjes heb ik meegenomen, wie wilt er een? 🏳🏳🏳

Wat te verwachten viel, is gebeurd. Sele ctie niet op orde en dit zijn de harde feiten. Overmars oprotten

24 september 2017 om 16:57

Ach zo makkelijk om het allemaal op Overmars af te schuiven. Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt maar hij heeft ook veel goede dingen gedaan. Met dit materiaal kan je echt wel tien keer beter dan dat ze vandaag laten zien.

24 september 2017 om 17:06

Hij is verantwoordelijk voor deze puin selectie. Tis geen incident vandag. Zie ado en heracles. En geen europees....opstappen e weg met deze kluns. Krijgt 381000 euro voor zn brobbelwerk. En de seizoenkaarten worden elk jaar duurder. En wij krijgen shit er voor terug

24 september 2017 om 17:42

Vond je het vorig seizoen ook zo'n puin selectie? Want in principe verschilt de basis van dit seizoen maar op twee plekken, geen Sanchez en Klaassen meer. Ik vind het ook slecht dat er geen goede linksback is gehaald en misschien hadden er nog een of twee spelers bij gekund. Maar om het niet Europees spelen alleen op zijn conto te schrijven is zo makkelijk. Daarnaast vergeet je even dat Overmars ook echt een aantal goede aankopen en talenten heeft binnengehaald en een aantal grote transfers heeft geregeld.

24 september 2017 om 18:14

Vergeet Traoré en Tete ook niet. Eerste stond er wel in alle belangrijke potten. Klaassen en sanchez stonden boven de rest.
De dragende spelers zijn weg. Geen versterkingen op kjh na terug gehaald. Dan is dit gevolg logisch. Dijks is voor mij het grootste dieptepunt in de 40 jaar dat ik ajacied ben

24 september 2017 om 18:24

Traore was in 90% van de wedstrijden ook matig, volgens mij zagen veel Ajacieden met mij daar liever Kluivert spelen vorig seizoen ondanks dat Traore aan het einde van het seizoen wel beter begon te spelen (overigens ook toen hij een paar potjes in de spits moest spelen). Tete speelde bijna nooit omdat Veltman het vertrouwen kreeg van Bosz, dus op die positie is ook niks veranderd. Ben het verder met je eens dat we nu een dragende speler missen, vooral achterin. En over Dijks hoeven we geen woorden vuil te maken.

24 september 2017 om 20:06

Traorã© scoorde toch belangrijke goals. Die mis je met Kluivert. Leuk die dribbeltjes, maar net als Younes rendement 0. Dat hebben we te veel.....rendement 0 voetballertjes.
Tete en Riedewald achter de hand was heerlijk. Nu hebben we vooral in de verdediging toch helemaal niks achter de hand?
Dit zwalkende Ajax mist tevens een leider. Niemand die op staat in dit soort wedstrijden.
Nee een selectie die uit los zand bestaat, Geen kerels die de kar trekken. Deze selectie is gewoon Ajax onwaardig en wat mij betreft dus totaal geen verassing dat we nu door het ijs zakken

En weer is het wisselbeleid dramatisch, hoe bedenk je het om met drie man tegen een prima Vitesse te spelen en dan ook nog met Dijks, Viergever en Veltman... Dan vraag je om een goal tegen. En dan was het spel ook weer eens slordig en slecht. Ik had twee weken terug de hoop dat de flow er langzaam een beetje in kwam, maar dat was dus valse hoop.

Ik had bij de aanstelling al weinig vertrouwen in Keizer, maar je moet iemand altijd het voordeel van de twijfel geven. Maar het vertrouwen word alleen maar minder en minder zo, vooral omdat je geen verbetering ziet. Het zal de komende weken echt beter moeten worden want anders houd Keizer het niet lang vol.

Over 2 weken Frank de Boer de nieuwe trainer?

24 september 2017 om 16:58

Waarom zo lang wachten?

24 september 2017 om 17:19

Ze geven hem nog 1 wedstrijd denk ik. En tegen Heerenveen wordt het een verliespartij dus dan kan daarna Frank aangesteld worden.

24 september 2017 om 17:01

Ik ben er ook bang voor. Zou zeer slecht zijn. Bosz was een gouden greep, maar het technisch hart zal wel weer de oude vertrouwde De Boer terug willen (met zijn oude vertrouwde saaie en slaapwekkende spel er bij uiteraard).

24 september 2017 om 17:20

Ben er ook bang voor.

Wordt wel weer spannend. Vrijwel alle Ajacieden voorspellen exit de Keizer. Ben benieuwd naar het vervolg van deze beweringen.
Er mogen ook wel complimenten voor de scheids komen, want die heeft aardig wat Ajax spelers gespaard.
Misschien toch netjes als Ajacieden even een paar weken geen mening geven over de "duidelijke" rode kaarten van andere clubs.

Wat een schande is dit Ajax zeg!!
Hoogtepunt van deze wanprestatie was voor mij in de eerste helft waarin je Spijkerman ziet praten en keizer naar hem kijkt en meeschrijft naar wat Spijkerman te vertellen heeft????! Sorry maar keizer, bergkamp en Vd sar mogen naar huis! Waar is de volgende ledenvergadering? Vd sar zijn plek stond al ter discussie maar nu zal het vuurtje alleen maar aangewakkerd worden!!

Waarschijnlijk zijn de positivo's die het nog wel in Ajax zagen zitten nu wel tot inkeer gekomen. Wat er moet gebeuren om Ajax weer terug te krijgen waar het zou moeten horen (top 3), moet de bezem door het technisch hart en technische staf. Ga daar direct mee aan de slag en vergeet dit seizoen. Probeer de beker te winnen, dat kan met een gunstige loting. En tijdens de winterse transferperiode alvast opruiming houden en investeren voor het volgende seizoen. Dan kan een nieuwe trainer (rutten, Verbeek) alvast beginnen te bouwen vanaf volgende week. Dan ben je met nog een zomerse transferperiode daarna, bedrijfsklaar voor het seizoen 2018/2019. Neem nu je verlies, maar ga absoluut niet doormodderen met personen die bewezen hebben totaal ongeschikt te zijn in bepaalde functies. Dan heeft deze mislukte jaargang toch nog tot iets positief geleid. Echter, ik vrees dat het blijft bij doormodderen , de Amsterdamse cultuur kennende. Je blijft tenslotte een aan elkaar klevend vriendenclubje. Wel mooi dat beeld vanmiddag; hoe Bergkamp neerkeek op zijn discipelen....

24 september 2017 om 17:31

T valt mij ook op dat ik steeds minder vaak nog hoor dat ik een trol of azijnpisser ben. Deze positievo's zijn weer in hun holletjes verdwenen.
On: ajax is sportief failliet en dat resulteert in deze ellende. Dit th mag niet weer een kans krijgen en ajax verder afbreken. Gewoon lekker opzouten overmars en co

Bericht op eerste reactie,
Voetbalzone verwijderd berichten veel te makkelijk en te snel en moderators denken er niet bij na.
In de Spaanse voetbalforums wordt elke mening gewaardeerd en die blijft staan wat je ook zegt, daar wordt ook gepraat over elke club in de competitie en niet alleen over Ajax PSV en Feyenoord of topclubs en af en toe een Leicester die bovenaan staat of als er toevallig een Nederlander in speelt.

Kan iemand mij vertellen waarom Zyech 3 corners achter elkaar neemt en allen op dezelfde wijze en weggekopt worden. Geen enkele variatie, onbegrijpelijk

Slechte verliezers die al roepen dan Keizer weg moet.
Vorig jaar begin seizoen riep ook meer dan de helft dat Bosz weg moest en zie waar hij Ajax bracht aan het eind van het seizoen. Geef de huidige coach een kans om iets meer te zetten en heb geduld.

24 september 2017 om 17:44

Het verschil is dat je bij Bosz het gevoel had dat hij een visie had, en dat gevoel was uiteindelijk ook terecht. Bij Keizer mist dat gevoel compleet, je hebt het gevoel dat hij het ook niet weet wat hij wil en moet doen.

24 september 2017 om 17:52

Man heeft geen visie er klopt werkelijk waar niks van

Verliezen kan altijd. Maar dit is gewoon erg om te zien. Geen inzet, geen plezier, geen inzicht, geen flair, helemaal niks. Het ene deel loopt vooruit, het andere naar achteren. Elkaar laten zakken, zoveel verkeerde passes en gaten, alsof er elf nationaliteiten net zijn ingevlogen en gelijk t veld op zijn gestuurd.

Je verwacht dan dat er ergens houvast vandaan moet komen. Als de ervaren spelers dit niet geven. Maar dan heb je drie klootviolen zitten die na een achterstand al na 20 minuten paniek gaan zaaien door de hele tactiek om te willen gooien zonder de slechtste spelers van t veld te halen. Na afgelopen seizoen had ik nooit verwacht dit te zeggen, maar ik verlang inmiddels zelfs naar De Boer. Tactiek was van te voren al niet des ajax, maar je had iig duidelijkheid daarover.

Fluitconcerten zelfs... ik had begrepen dat men daar in de arena niet aan deed..

24 september 2017 om 17:49

Van wie had je dat begrepen, je duim?

De enige die zijn niveau haalde was dijks hehe..

Wat ik nou niet snap is dat de "harde kern" niet veel meer zijn ongenoegen lijkt blijken richting beleid/technisch hart..?!? Na het pannenkoek incident lijkt het allemaal wel pappen en nathouden de laatste jaren...Je hoeft echt niet het stadion af te breken maar om nou alleen maar te blijven zingen "we kunnen winnen of verliezen" snap ik ook niet.. Achter je ploeg blijven staan zie ik hier namelijk los van..

Het lijkt mij zo langzamerhand verstandig om een beetje steun in te gaan schakelen voor Keizer. Niet meteen opzij schuivenals hoofdtrainer, maar een ervaren man er naast. Ik denk dan aan bv Laudrup of Morten Olsen, of nog liever, van Gaal. Die zal denk alleen zelf ws niet zo veel zin meer hebben

De eerste helft is het slechtste Ajax wat ik in afgelopen 12 aar heb gezien, echt tenenkrommend slecht.Wie verlost Dijks uit z'n lijden? Zet dan nog liever de linksback van Jong Ajax in de basis.

Toch is er zeker nog niets verloren, want Feyenoord heeft het ook niet en PSV is ook niet stabiel genoeg.
Ik heb te doen met Keizer en hij hoeft van mij niet ontslagen te worden, maar ieder geval wel bij het 1e elftal weggehaald te worden en een man met ervaring, visie, uitstraling en gezag aanstellen.

Kandidaten: Laudrup, van Gaal en toch ook een Frank de Boer die wat vlekjes heeft weg te poetsen en getergd zal zijn om zich (opnieuw) te bewijzen.
In z'n contract wel zetten dat een tikkie breed verboden is en als alternatief durf ik het ook nog wel aan met Bert van Marwijk.

24 september 2017 om 18:51

In tegenstelling tot Ajax heeft PSV wel een scorende voorhoede....

Gelukkig was het een off day vandaag..........oh wacht.....rosenborg, Heracles, Ado....iets structureels dus blijkbaar. Dus Keizer kan de spelers duidelijk niet raken en motiveren concludeer ik dan.....

Wat was Vitesse goed zeg!!! Dan is het opeens stil in Amsterdam xD

Je kan het gewoon niet verkopen naar je supporters toe dat je geld ontvangt van de transfer van Bosz, en alle andere inkomsten die bonnen zijn gekomen.
Dat je dan zoon risico gaat nemen met een onervaren trainer.

Keizer kan je niks kwalijk nemen, die had zelf al aan dat hij liever iemand naast zich wilde.
Maar de vriendjesclub Bergkamp en co hebben hem gewoon door ons strot geduwd.
Misschien doe je er verstandig aan om Frank de Boer ernaast te zetten.

Raar hè dat ik gisteren aangaf dat er weinig kwaliteitsverschil tussen beide ploegen is en dat Vitesse getergd zou zijn om het verlies van de beker goed te maken.
Er waren hierdoor een paar Ajacieden op hun pik getrapt.
Blahblahblah Vitesse...verlies Swift blahblahblah....ajax veeeel beter.

Juist ja.

1-2

Bergkamp zal wel heel tevreden zijn. Dat hij Peter Bosz min of meer heeft weggestuurd. Dit omdat Hennie Spijkerman zich niet serieus genomen voelde door Peter Bosz. Keizer wegsturen is zwak. Technisch Hart moet eerst opstappen. Na Spijkerman. Maak Marcel Keijzer hulptrainer. Die man kan er echt weinig aan doen. Die kan niet beter.

doet mij goed dat Ajax verliest. helemaal geen beleving wat een zooitje .selectie wordt zwaar overschat je ziet nu dat de betere spepers vertrekken er weinig overblijft .aanstormende talenten hahahaha mogen wel meer pap eten .ze worden op alle fronten afgetroefd .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren