Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB beslist: bekerduel Ajax zonder uitfans in ADO-stadion

Laatste update:

Supporters van Ajax zijn woensdag 20 september niet welkom als de club het in de eerste ronde van de KNVB Beker opneemt tegen SVV Scheveningen. Die beslissing is vrijdag genomen door Pauline Krikke, de burgemeester van Den Haag, maar Ajax maakt via de officiële kanalen bekend bezwaar te hebben gemaakt bij de KNVB over de beslissing.

Tevens werd beslist dat de wedstrijd in het stadion van ADO Den Haag zal worden gespeeld. De faciliteiten op het sportpark van Scheveningen werden niet goed genoeg bevonden om de wedstrijd veilig en rustig te laten verlopen. Ajax heeft inmiddels bij de KNVB bezwaar gemaakt tegen het besluit van de burgemeester van Den Haag om de wedstrijd in het stadion van ADO te laten spelen.

Eerder sprak Ajax zijn teleurstelling al uit in een statement. "De club is bij geen enkel vooroverleg betrokken geweest en kon daardoor niet meedenken aan een oplossing waarbij de Amsterdamse aanhang dit duel wel gewoon kan bijwonen", meldden de Amsterdammers. "Ajax is van mening dat supporters van beide clubs bij een wedstrijd aanwezig moeten zijn en vindt dat er alles aan gedaan moet worden om dit te kunnen realiseren."

Update 12 september 17.32 uur – KNVB beslist: bekerduel Ajax zonder uitfans in ADO-stadion
De KNVB heeft Ajax laten weten dat het bekerduel tussen SVV Scheveningen en Ajax woensdag 20 september om 18.30 uur gewoon wordt gespeeld in het Cars Jeans Stadion van ADO Den Haag, zo meldt de voetbalbond dinsdagmiddag. De KNVB zegt het te betreuren dat de wedstrijd zonder uitsupporters zal worden gespeeld en dat Ajax door de gemeente Den Haag niet is betrokken bij overleggen voorafgaand aan de wedstrijd. Ajax maakte bezwaar tegen het eerdere besluit, maar krijgt dus geen gehoor.

Vind je het bezwaar van Ajax terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uitstekend. Daarnaast vind ik dat je, als je thuisploeg je zaken met betrekking tot veiligheid niet op orde hebt in een nationaal bekertoernooi, je maar lekker uit speelt. Ik gun de wat kleinere clubs echt wel hun inkomsten, maar dat op zo'n manier niet van beide clubs de supporters aanwezig kunnen zijn... Van de zotte dit.

8 september 2017 om 17:36

Supporters van Scheveningen zijn er toch gewoon bij?

8 september 2017 om 17:39

Ja, alleen die van Scheveningen, dus niet beide.

8 september 2017 om 17:39

Uh of je nauw in de stadion van Ado speelt of op het thuisbasis van Scheveningen. In beide gevallen is het gewoon gevaarlijk om supporters mee te nemen voor Ajax. De haat van supporters richting Ajax is gewoon veel te groot on de risico te nemen.

En als ik zo jou verhaal mag geloven heeft Ajax ook de zaken met betrekking tot veiligheid niet op orde want Ado mag ook nooit supporters meenemen.

8 september 2017 om 17:42

De haat van adofans die niets met deze wds te maken zul je bedoelen?? Te gek voor woorden.

8 september 2017 om 17:46

Ajax heeft zijn zaken prima op orde qua veiligheid. ADO-fans zijn ook gewoon welkom in de Arena. Echter wordt er vanuit ADO voor gekozen om geen publiek mee te nemen, omdat er geen Ajaxfans welkom zijn in Den Haag.

8 september 2017 om 17:46

Ajax fans hebben het supportershome van ado afgebrand. Toch logisch dat Den Haag ze niet in de stad wil?

8 september 2017 om 17:51

Lekker eenzijdige comment Migi, kinderachtig. ADO fans brande ook het home van Ajax fans af. Waarom wil Den Haag deze mensen dan nog wel huizen? En hoe lang geleden is dit wel niet ondertussen? En Ajax speelt niet eens tegen Ado. En dat gebeurde niet eens om of tijdens een wedstrijd heen dus zo'n maatregel heeft daar niets mee te maken.

Een beetje meer doordachte comment mag volgende keer wel.

8 september 2017 om 18:15

Nou dat vind ik een verstandige keuze.

8 september 2017 om 18:17

Dit wist ik niet. Als dit anders om zo was zou Ajax de eerste jaren ook wel 2 keer naar denken.

8 september 2017 om 18:46

Genoeg ADO fans hebben iets met deze wedstrijd te maken, aangezien Scheveningen een lokale club is. Hier in Rotterdam zijn er genoeg supporters die de lokale club supporteren op zaterdag en vervolgens zondag in De Kuip zitten. Het risico is dus gewoon te groot en als Den Haag dat risico niet wil nemen, dan is dat hun goedrecht. Overigens vindt Ajax dat er alles aan gedaan moet worden om de veiligheid te garanderen, maar dat kunnen ze in Amsterdam zelf ook soms niet. Sterker nog, tijdens een bekerduel konden ze de veiligheid van de spelers niet eens garanderen toen AZ op bezoek kwam.

8 september 2017 om 19:11

PERTINENTE onzin. Ajax stelt gewoon kaarten beschikbaar na de 5 jaar gezamenlijke stop. Ado komt gewoon niet.

8 september 2017 om 19:22

@smk88, als er in Arena geen uitsupporters welkom zijn, dan is dat omdat er op dat moment een groot evenement plaatsvindt. Ado, Feyenoord en Utrecht zijn daarop uitzonderingen, omdat er afgesproken is dat er tijdens de uit en thuiswedstrijden geen uitpubliek mag zitten. Overigens is Amsterdam al enige tijd bereid deze regelingen terug te draaien en zitten de burgemeesters van Den Haag, Rotterdam en Utrecht dwars.

Hoe dan ook, er moet heel snel een eind komen aan deze hooliganterreur. De eerste maatregel is wat mij betreft dat de uitspelende partij thuis gaat spelen zodra de gemeente van de thuisclub uitsupporters weert. Het zijn namelijk nooit de clubs die dat doen, het is altijd de gemeente.de enige uitzonderingen zijn wedstrijddagen waarop ook grote evenementen plaatsvinden waarbij veel politieinzet nodig is. maar dan zou de wedstrijd op een andere dag gespeeld moeten worden.als dit niet gaat, moet men beginnen hooligans met stadionverbod meldplicht te geven en mensen die komen om te knokken direct een stadionverbod voor een paar jaar opleggen.

Het is intriest dat 29 hier hooligan of hooliganlover is.

8 september 2017 om 19:23

Ik woon in Duitsland en ga niet veel maar wedstrijden van Ajax helaas, maar ben op FB al bedreigd ivm deze wedstrijd door Ado-supporters, terwijl ik me nooit schuldig zal maken aan haatgedrag. Als je er over nadenkt gewoon heel bizar. Het is triest maar ik snap de burgemeester van Den Haag wel.

8 september 2017 om 19:31

@smk88: Heel flauw om het moment van AZ eruit te pakken en vervolgens enorm te overdrijven. Dat er een kansloze is die vanaf het gehandicaptenplatform ineens iets debiels doet, daar kan je bijna geen beleid op maken. Om te zeggen dat de veiligheid van de spelers niet kan garanderen is onzin bij 1 individu. En ADO fans zijn gewoon welkom in Amsterdam, maar ze kiezen er zelf voor om niet te gaan. Dat zegt genoeg over Ado. Utrecht is ook gewoon welkom tegenwoordig (en terecht).

En Scheveningen is geen Ado. Het feit dat Ajax niet eens uitgenodigd is voor overleg, is te bizar voor woorden. Op basis daarvan zou de Knvb de uit en thuisspelende clubs moeten omwisselen. Dan zijn de Scheveningen supporters meer dan welkom om te komen in het uitvak.

8 september 2017 om 20:01

Waarin zou de gemeente Den Haag een voetbalclub Ajax betrekken bij de gesprekken over de veiligheid in de stad Den Haag?

9 september 2017 om 01:44

Omdat dat al jaren gebeurd. Voor elke wedstrijd is er altijd overleg dus wat in bovenstaand bericht staat zal wel beter in ajax hun straatje passen.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverhei...

12 september 2017 om 17:40

Nou op orde dat zal maar er is toch teveel gebeurd in al die jaren. Kijk maar na de wedstrijden van Ajax tegen Feyenoord en vise versa.

12 september 2017 om 18:08

Dat komt puur omdat ajax niet mee uit mag daardoor zijn ze ook niet welkom ajax had al 3x aangegeven er open voor te staan weer supporterd te ontvangen

8 september 2017 om 17:44

Ajax moet niet zeuren. De reden dat fans uit beide steden al jaren niet de uitwedstrijden bij mogen wonen is het gedrag van die zogenaamde fans die het voetbal misbruiken om doorgesnoven te gaan staan rellen. Dat is pas van de zotte. En als de regio op één dag twee risicowedstrijden moet reguleren moet je gewoon keuzes maken, en dan is dit een redelijke oplossing. Ben overigens wel benieuwd hoe het stadion gevuld gaat worden. Scheveningen heeft geen 15.000 fans en de ADO fans zullen over het algemeen meer interesse hebben in wat er in Rotterdam gebeurt. Afwachten wat er bekend wordt over kaartverkoop, maar ik vrees voor maximaal 1000 man in een erg leeg stadion.

8 september 2017 om 17:54

Ajax supporters rellen in scheveningen en andersom? Want dat zijn de fans die komen kijken. En hoe wil je rellen in de stad als er een verplichte buscombi word georganiseerd. Totale bs dit, hopelijk gewoon op het veld van scheveningen

8 september 2017 om 18:01

@gekkedh

De ADO supporters zijn wel degelijk welkom in de Johan Cruijff arena. Alleen kiezen ze er zelf voor om niet te gaan omdat de ajax supporters niet welkom zijn in Den Haag.

8 september 2017 om 18:12

Rellen doen ze ook gewoon rustig in het stadion. Of ben je vergeten wat er gebeurde toen ajax fans in de Kuip naar de knvb beker finale gingen? Of wat die ajax fans hebben gedaan met het supportershome van Ado? Buscombi is een manier om ze uit de stad te houden, maar die eikels die dingen willen slopen nemen ook diezelfde buscombi.

8 september 2017 om 18:14

@gekkedh

Een stel idioten die meer als 11 jaar geleden de boel verziekt hebben. De straf was 5 jaar geen uitsupporters voor beide partijen meer, een straf die je gezien de incidenten die tijd wel goed kon uitleggen. Maar de 5 jaar gingen voorbij, er ging nog eens 5 jaar overheen en nog altijd mogen er geen supporters van Ajax naar ADO komen. Omgekeerd mag het trouwens al jaren wel, maar ADO neemt geen kaarten af om te voorkomen dat het verbod op Ajax supporters in Den Haag zal sneuvelen.

Hoe lang moeten normale supporters gestraft worden voor wat idioten ruim 11 jaar geleden gedaan hebben? Er staat een veilig en modern stadion (in tegenstelling tot het oude Zuiderpark) , je weet wie in het uitvak plaats nemen (dus bij incidenten kun je doelgericht ingrijpen) en sterker nog, bij ADO weten ze zelfs wie er op de thuistribune zit door het camera toezicht.

Ajax is nooit betrokken en de belangen van de Ajax zijn nooit meegenomen in de afweging. Als dit het beste is wat men in Den Haag kan bieden stel ik voor de wedstrijd achter gesloten deuren te spelen, Wij geen supporters, dan ook Scheveningen niet.

8 september 2017 om 18:23

@adzevedo

De veiligheidsregio geeft echt wel een goed afgewogen advies hoor. Je moet je soweiso afvragen waarom de regio liever niet heeft dat een gedeelte ajax fans naar scheveningen komt voor een potje bekervoetbal waar toch bar weinig op het spel staat. En er zijn meer recente voorbeelden te noemen dan 11 jaar geleden van misdragingen van beide supportersgroepen. Wat betreft de veiligheid van het stadion ben ik het deels met je eens. Het Forepark was toen het gebouwd werd een van de veiligste stadions van Europa. Echter ken ik persoonlijk ook zat voorbeelden van stadionverbodjes die gewoon op de tribune stonden bij de risicowedstrijden.

8 september 2017 om 18:32

Volgens mij begint het al fout. Men had beide partijen in de besluitvorming moeten betrekken. Nu wordt er eenzijdig gekeken en op basis daarvan een besluit genomen. Waarom nodig je Ajax niet ook uit?

8 september 2017 om 18:44

@gekkedh

Op basis van wat? incidenten uit de periode 2003-2006 ?

Het grappige is dat wanneer je naar incidenten kijk rondom voetbalwedstrijd het 9 van de 10 keer het thuissupporters zijn die zich misdragen. Wie ooit uitwedstrijden heeft bezocht recent weet ook wel waarom, uitsupporters zijn met naam en foto herkent en zitten in een afgezonderd vak en staan onder streng toezicht. Ze mogen niet op eigen vervoer komen, worden extra gecontroleerd op verboden bezit en staan bijna onder permanent cameratoezicht.

Helaas beseft men dit zelden, als thuissupporters voor onrust zorgen dan gaat men uitsupporters aan beide kanten verbieden. De wereld op zijn kop, alsof de aanwezigheid van uitsupporters de thuissuporter die zich misdraagt ontoerekeningsvatbaar verklaard.

Het meest belachelijke is nog niet eens de uitkomst, maar dat Ajax nooit is betrokken bij het hele verhaal van deze bekerwedstrijd. De belangen van Ajax zijn nooit gewogen of in het oog gehouden door de andere partijen, dat is de reden dat Ajax hier protest tegen maakt. En daarin volledig gelijk heeft!

8 september 2017 om 19:46

Zoals hierboven ook al vermeld,op basis van de analyse die de veiligheidsregio maakt. En die weten ook dat Ajax fans zich nog wel eens willen misdragen, ook buitens huis. Zie de bekerfinale in de Kuip, de uitwedstrijd in Warschau, het supportershome van Ado, in Zwolle 3 jaar geleden, enz enz enz.

Het feit dat ze niet met ajax overleggen is misschien niet heel verstandig of moreel, maar zeker niet verboden en ook geen goede grond voor een protest.

8 september 2017 om 20:06

De gemeente Amsterdam staat het natuurlijk vrij om geen supporters van Scheveningen toe te laten mocht er in de toekomst eens een wedstrijd Ajax vs vv Scheveningen op het programma staan.
In een grote mensen wereld werkt het niet zo. Elkaar pesten omdat de ene iets doet hetzelfde terug doen. Dat komt na de lagere school eigenlijk zelden maar voor.

8 september 2017 om 20:08

Alleen de gemeente Den Haag is verantwoordelijk voor de veiligheid van de supporters van beide partijen en niemand anders. Dat is waarschijnlijk de reden dat Ajax nie gehoord is in de besluitvorming van de gemeente Den Haag

8 september 2017 om 20:41

@gekkedh

Verschil is dat bij de bekerfinale vele duizenden Ajacieden naar Rotterdam besloten af te reizen. In tegenstelling tot reguliere uitwedstrijden zijn niet alle namen en gezichten bekend. Legia was een Europese wedstrijd waardoor er geen vorm van combi regeling was. Als we daar met de wijzende vinger moet gebruiken over misdragingen dan wijst die vooral naar de Legia aanhang. Het incident met de supportershome is dus al ruim 11 jaar geleden, bovendien niet eens wedstrijd gerelateerd. Als diezelfde idioten morgen opnieuw besluiten met busjes naar Den Haag te gaan om dat te herhalen valt daar niks tegen te doen.

Ik ga niet doen alsof Ajax geen groepen heeft rondlopen die voor een boel problemen zorgen rondom of zelfs tijdens wedstrijden. Maar we hebben het nu over of er uitsupporters aanwezig kunnen zijn (waarvan de namen, strafbladen en gezichten bekend zijn) en die met een strenge combiregeling naar Den Haag afreizen. Ik ben van mening dat dit zou kunnen, en dat we dit kunnen uitbouwen tot een normale risicowedstrijd. Het zijn niet de jaren 80 meer, de veiligheid en regelgeving is een stuk veranderd.

Laat het voor de normale supporters ook nog maar eens rijmen, dat Isis aanhangers van harte welkom zijn in Den Haag maar iemand die toevallig Ajax als favoriete club heeft personna non grata is in die gemeente.

8 september 2017 om 21:41

Het spijt me oprecht maar je gaat nu Scheveningen en Ajax gelijk trekken? Is Ajax daar niet even te groot voor?

8 september 2017 om 18:15

Het is soms niet anders en dat dit zo moet is triest voor supporters van bijde clubs. Maar dit zelfde had je ook als Ajax nu in de beker tegen ADO den Haag of Feyenoord had geloot dan was het ook balen voor de supporters maar het gaat om de veiligheid.

8 september 2017 om 19:00

Tja, als die Ajax supporters allemaal koorknaapjes zouden zijn waren ze gewoon welkom geweest. Maar er is een reden dat ze niet welkom zijn.

12 september 2017 om 18:06

Kohaku, wat een kortzichtige en eenzijdige benadering. Zou het ook niet voor minimaal 50% aan de haagse koorknaapjes liggen?

8 september 2017 om 19:21

Inderdaad, laat ze uit spelen en de helft vh stadion mogen vullen of zo? Win win lijkt me want Scheveningen krijgt normaal nooit zoveel supporters (inkomsten) voor 1 wedstrijd

12 september 2017 om 18:05

W.s. Wat vindt je precies uitstekend? Ik kan dat niet heel goed uit je post halen namelijk.
Mede gezien de rest van je betoog, waar ik het alleen maar mee eens kan zijn.
Als je namelijk het verbod uitstekend vindt, dan verschillen wij nogal van mening. Ajax en zijn supporters worden hier nogal benadeeld. Ik zie niet zo goed waarom dat aalleen ten laste van Ajax moet gaan, zonder overleg. Het gaat om Scheveningen en niet om ado per slot van rekening.

12 september 2017 om 18:41

Gewoon nooit met uitsupporters spelen. Heeft totaal geen toegevoegde waarde en kost de maatschappij alleen maar bakken met geld.

En terecht, voor een club uit scheveningen is het toch ook hartstikke leuk. Dan maar uitwijken naar een stad waar het wel mogelijk! En is het voor de spelers van een amateurclub niet fantastisch om in de arena te kunnen voetballen, ben benieuwd of dat is voorgesteld.

8 september 2017 om 17:45

Zou een club uit Scheveningen niet blij zijn met de halve recette van de Arena? Lijkt mij ook een reden om wel voor de Arena te gaan.

8 september 2017 om 17:52

Ik vraag me af of die recettes opwegen tegen de kosten die gemaakt moeten worden om op een avond in de Arena te voetballen. Nog afgezien van de kosten die de maatschappij maakt qua politie-inzet. Maar ik heb er verder ook geen goed beeld bij.

8 september 2017 om 17:55

Probleem is dat het officieel niet mag, dat is een thuiswedstrijd voor Ajax. Puur praktisch gezien heb je helemaal gelijk, Ajax zou waarschijnlijk met alle liefde halve recette geven en de kosten voor lief nemen.

Maar ja, dan zal de Knvb die mogelijkheid moeten scheppen.

8 september 2017 om 17:58

@baardgrasmus

Absoluut niet, als Ajax thuis tegen de amateurs van Scheveningen (op dat tijstip gaat spelen) zal dat absoluut niet opwegen tegen de kosten. Waarschijnlijk kunnen seizoenskaarthouders dan gratis gaan en de rest mag voor een euro of 5 naar binnen. Zelfs als je het dan uitverkocht gaat krijgen, wat helaas niet zal gebeuren bij ons, dan nog zou je verlies draaien.

8 september 2017 om 18:04

Ja dat dacht ik al, en ook geen inkomsten uit bierverkoop want dat zal wel droog zijn gelegd. Dan kan je waarschijnlijk nog beter op de Toekomst spelen.

8 september 2017 om 18:21

Punt van Ajax is dat ze nergens bij betrokken zijn en niet mee konden denken aan een oplossing. Dit is gewoon niet de manier wat de uitkomst ook is.

8 september 2017 om 18:30

@baardgrasmus

Daar komen dan denk ik weer teveel supporters voor, tegen Aswh thuis kwamen destijds bijna 18.000 man Plus het feit dat De Toekomst zich al helemaal niet leent voor risicowedstrijden.

Maar ik denk dat Ajax de kosten best voor lief wilt nemen, het is praktisch gezien de beste oplossing. Maar of het regeltechnisch mogelijk is betwijfel ik sterk, ik wijs op Vitesse - Ajax van enkele jaren terug in de beker.

Maar ja, als je Ajax uitsluit van het overleg dan gaat het zoeken naar een gezamenlijke oplossing voor alle partijen ook een stuk lastiger.

Hoppa afblazen die handel. Succes ermee. Van mij hoeft het al niet meer als het niet normaal kan. Totaal niks in overleg gebeurd. Belachelijk gewoon!!

Als de accommodatie van Scheveningen niet geschikt is moet de club gewoon uit het toernooi gehaald worden. Ten aller tijden moeten er toeschouwers toegelaten worden.

Belachelijk om Ajax niet in het gesprek te betrekken en dan wel allerlei besluiten te nemen, ook snap ik niet waarom er geen Ajaxsupporters in Den Haag mogen zijn, de laatste jaren is er niks meer gebeurd waarbij Ajaxsupporters betrokken zijn.

En terecht, belachelijk om dit achter de rug om van de tegenstander te regelen zonder enig overleg. Ik hoop dan ook dat de knvb sancties stelt tegenover dit besluit, de rollen zouden eens omgekeerd moeten zijn, dan staat heel Nederland op de banken om kritiek te geven.

8 september 2017 om 17:55

Hoe bedoel je de rollen omgedraaid? Als Ajax achter de rug om van Scheveningen een locatie had gezocht voor de thuiswedstrijd van Scheveningen?

Dat het in Scheveningen niet gaat? Akkoord, ik kan me voorstellen dat een amateurclub niet de mogelijkheden heeft een risicowedstrijd te organiseren op eigen terrein. Maar als we dan toch een nieuwe locatie zoeken, dan lijkt het me niet onverstandig dat je ook gaat kijken naar het criteria ''hoe zorgen we ervoor dat Ajax supporters erbij kunnen zijn''. Als je er dan voor kiest om Ajax op geen enkele manier te betrekken dan mag je gerust spreken van een bewuste poging om een wedstrijd te organiseren met alleen maar thuissupporters.

Dat de burgemeester in Den Haag dat spelletje meespeelt viel wel te verwachten. De vorige burgemeester (ook van VVD huize) heeft Ajax supporterts structureel geweerd uit de stad. Maar diezelfde burgemeester gaf wel toestemming aan radicale moslims die een demonstratie wilde houden om steun te betuigen aan tereurorganisatie Isis. Lekker signaal wat je afgeeft, in onze stad zijn extremisten die tereur aanmoedigen van harte welkom, maar om voor een paar honderd man (waarvan de deelnemers vooraf zijn aangemeld) die hun voetbalclub willen aanmoedigen in een wedstrijd tegen ADO is absoluut geen ruimte.

8 september 2017 om 21:49

Je hebt nu al een paar keer die demonstratie erbij gehaald maar je verliest uit het oog dat dat de vorige burgemeester was. Wat heeft deze burgemeester daarmee te maken? Bovendien geef je hierboven aan dat zelfs de Toekomst zich niet leent voor risicowedstrijden dus dan doet Houtrust dat zeker niet.

9 september 2017 om 13:14

Komt uit exact dezelfde partij, met dezelfde visie en dus moet je ook niet verbaasd opkijken dat de lijn in Den Haag weinig veranderd. Een Nederlandse stad die geen Ajacieden wenst te ontvangen, maar waar de fanclub van Isis, Nvu en Afa wel welkom is. Ik vind het belachelijk dat men hiervoor wel de veiligheid garandeerd en wel ruimte maakt om ze te ontvangen ze weigeren normale Ajacieden in een uitvak te zetten voor een potje voetbal.

Zoals ik al vaker heb aangegeven, uitsupporters vormen zelden het probleem. Het zijn vrijwel altijd thuissupporters die zich misdragen. Waarom moeten uitsupporters daarvoor gestraft worden?

De oplossing lijkt me een plek te zoeken waar beide supportersgroepen aanwezig kunnen zijn, densoods buiten de gemeente of provincie in dit geval. Anders zou ik willen voorstellen om het principe van gelijke monikken, gelijke kappen te hanteren. Wij geen supporters mee naar Scheveningen? prima, maar dan ook geen supporters van Scheveningen erbij. Dat is trouwens de meest veilige vorm van een risicowedstrijd, aangezien het meestal aan de thuissupporters ligt.

Heel goed van Ajax ; resteren 3 opties. 1) wedstrijd verplaatsen naar Amsterdam 2) wedstrijd in Scheveningen zonder supporters 3) uitwijken naar een andere stad waar uitsupporters wel welkom zijn.
Klaar ermee !

8 september 2017 om 18:22

Heel slecht van Ajax. Het is logisch dat ze bij Ado geen Ajax supporters er in willen dan moeten ze zich maar gewoon gedragen en hetzelfde geldt voor die lui uit den Haag. Daarnaast waar doet Ajax moeilijk over voor dat handjevol mensen die die wedstrijd willen bekijken echt ongelofelijk. Je speelt een potje tegen amateurs spelen dit is de moeite niet eens waard!

8 september 2017 om 18:26

Misschien angst op verlies zonder supporters???

8 september 2017 om 18:28

De enige die slecht bezig zijn is in dit geval Scheveningen, die hebben hun zaken niet op orde. Dus logischerwijs zou de wedstrijd dan omgedraaid moeten worden. Of je gaat in overleg. Beide doen ze niet, dus ik zie niet in hoe Ajax hier slecht bezig is

8 september 2017 om 18:28

Je praat over meer dan 11 jaar geleden, lekker relevant. Hoe lang moeten onze supporters (en die van ADO trouwens ook) nog boeten voor wat malloten aan beide kanten tussen 2003 en 2006 hebben uitgehaald? Een heel deel van onze achterban zat destijds nog op de basis of middelbare school en willen nu hun club aanmoedigen.

8 september 2017 om 18:39

Door er over te zeuren wat maakt het uit 95% gaat nog niet naar die wedstrijd al kregen ze er geld bij.

8 september 2017 om 18:43

Er is in die 11 jaar niks veranderd hoor. Mensen die dat zeggen steken gewoon hun kop in het zand! Daar in de randstad hebben ze echt een hooligan probleem en die malloten kan je het best gewoon uit elkaar houden want het kost alleen maar geld voor de belastingbetaler als je die malloten weer toe laat. Dat tuig moeten ze zo hard mogelijk aanpakken want het is niet normaal! Het ergste is dat het niet te stoppen is in dit land omdat de straffen gewoon zo laag zijn hier.

8 september 2017 om 19:41

@memphisdepay

Er is niks veranderd? Voetbalt ADO soms nog in het verouderde Zuiderpark stadion waar de mogelijkheden tot het veilig spelen van een voetbalwedstrijd beperkt waren? Er is een uitgebreide uitkaartverplichting waardoor alle mensen die bij de uitwedstrijden zijn vooraf ruim bekend zijn.

En hoe de situatie werkelijk zou zijn met uitsupporters weten we niet, omdat er amper stappen zijn gezet om dit mogelijk te maken. Dat is wat misschien nog wel het meest onrechtvaardig is, er zijn geen enkele stappen gezet om de sitautie te normaliseren.

Grappig trouwens dat je het een randstelijk probleem noemt, die indruk kreeg ik toch niet toen ik MVV tegen Roda zag voetballen afgelopen voorjaar en toen de politie binnenviel in Enschede. En de supporters van Den Bosch die zich misdroegen? ik geloof trouwens dat rondom PSV - Ajax twee/drie jaar geleden men zich ook misdroeg na afloop waardoor het supporterscafe De Aftrap werd gesloten voor een periode. Tot zover de mythe dat dit een randstelijk probleem is.

Het gaat niet om het feit dat 95 procent van de Ajacieden niet naar Scheveningen uit gaat (nog afgezien van het tijdstip en het feit dat het de eerste bekerronde is) maar het gaat om normale Ajax supporters die dat juist wel willen doen. Die mensen wordt onrecht aangedaan, bovendien is het spelen zonder supporters altijd een nadeel voor je club (hoewel in dit geval sportief weinig van belang).

Komt nog even los van het principe dat Ajax niet eens is betrokken bij het zoeken naar een oplossing. Ik denk dat je een boel problemen had kunnen besparen, mogelijk zelfs een vergelijkbare uitkomst had kunnen krijgen, als je Ajax gewoon betrokken had bij het overleg. Nu komt het voor Ajax als een mededeling en is het een oplossing waarbij Ajax eigenlijk alleen maar nadeel heeft.

Als je moeite hebt dit te kunnen voorstellen stel ik je voor dat je overal het woordje ''ajax'' vervangt voor de naam van je eigen club en dan de naam van ADO en Den Haag voor Ajax en Amsterdam.

8 september 2017 om 19:59

Jij zegt zelf dat een deel van jullie achterban toen nog op de basisschool zat nou de instelling bij de supporters is niet veranderd.
Ik vind het jammer voor normale mensen zoals jij maar die mensen kunnen zich gewoon niet normaal gedragen wat voor maatregelen je ook treft.
Daarnaast is het een fluitje van een cent om met een stadionverbod overal binnen te komen in Nederland. Daarnaast zitten overal slechte supporters maar die van Ajax, Ado, Utrecht en Feyenoord daar zie je toch wel de meest fanatieke hooligans wat geen verwijt is want ook daar kan niemand iets aan doen. Het is daarnaast maar een potje tegen amateurs dus begrijp de ophef niet zo.

8 september 2017 om 20:07

Handjevol? Ajax neemt gewoon alle beschikbare kaarten af voor zo'n bekerpot. Wedstrijden tegen amateurclubs zijn de krenten in de pap, normaal gesproken.

8 september 2017 om 20:54

@memphisdepay

Heb jij soms onderzoek gedaan naar de instelling bij supporters? Onder de nieuwe generatie supporters zijn figuren die compleet ontspoort zijn natuurlijk, en dat zal onder de volgende generatie niet anders zijn. Maar ook hier betreft het grootste gedeelte normale supporters zoals jij en ik. En waar je best kan uitleggen dat ''een klein deel het verpest voor de grote meederheid'' wanneer de zaken uit de hand lopen zoals in 2006, lijkt dat nu niet meer het geval. Inmiddels moeten jongere supporters uitgelegd krijgen dat het tussen 2003 en 2006 dat een groep zich heeft misdragen en dat zij daarom niet meer in Den Haag welkom zijn.

Wat betreft het binnen komen met stadionverboden, dat is slechts een halve waarheid. Er bestaan verschillende vormen van stadionverboden, sommige gelden voor 1 specifiek stadion, andere landelijk en weer andere zijn gekoppeld aan een meldplicht. Bij uitwedstrijden is het haast een onmogelijke taak. Iedereen wordt op ID gecontroleerd en op uitkaart (waar je foto op staat) en meerdere malen fouileren komt er aan te pas. Thuiswedstrijden zijn een ander verhaal, hoewel ADO daar juist een van de strengste systemen heeft met onder andere gezichtsherkenning.

Het is gewoon een principe kwestie, het steekt al lang genoeg dat ADO en Den Haag het komen van Ajacieden frusteren. Overigens speelt bij de Klassieker eerder het omgekeerde verhaal, daar hadden allang Feyenoorders moeten kunnen komen. Hoewel ik niet weet wie daar een stok voor heeft gestoken. Bij ADO - Ajax weet ik dat ADO jaarlijks de kans krijgt supporters mee te nemen van Ajax (ondanks dat wij dat niet krijgen) maar dat ADO die niet afneemt. Waaruit ik afleid dat men bij ADO de situatie in stand wilt houden.

8 september 2017 om 21:52

Scheveningen wil graag op Houtrust spelen. Kijk eens op hun site en praat geen onzin.

8 september 2017 om 22:25

@adzevedo
Zo maar een paar voorbeelden
- vuurwerk bekerfinale PEC-Ajax
- pop Vermeer bij Ajax-Feyenoord
- oerwoudgeluiden Bazoer ADO-Ajax
en zo zijn er nog veel meer te bedenken. Er blijven rotte appels tussen de supporters zitten en de enige oplossing lijkt sociale controle binnen die groepen zelf. Zolang dat niet gebeurt, krijg je situaties zoals deze. Leg je er maar bij neer zou ik zeggen.

9 september 2017 om 01:06

@mephis waar doet Ajax moeilijk over??? Over supporters, maakt het iets uit, waarschijnlijk niet, maar ze doen tenminste iets voor eigen fans.
Daarnaast dit is een naaistreek eerste klas het verbod op uitsupporters wordt eenzijdig om de vijf jaar verlengd in Den Haag. In Amsterdam is dat verbod voor Den Haag al lang afgeschaft. ADO zelf durft het voor geen centimeter aan, maar bij Ajax hebben ze blijkbaar het volste vertrouwen in eigen supporters. Dus welke supporters hebben dit dan over zichzelf afgeroepen????
Ik zie veel Ajax supporters zus en Ajax supporters zo voorbij komen. Ajax wilt de supporters graag mee nemen en staat ook Haagse supporters toe in het Stadion. ADO durft geen supporters mee te nemen. Dan moet elke poster met Ajax supporters dit en dat toch wel eens gaan nadenken......

9 september 2017 om 12:59

@nico50

Je moet nogal een aparte opvatting van veiligheid hebben om te denken dat oerwoudgeluiden en die pop een bedreiging voor de de veilgiheidsituatie waren. Het grappige is dat het trouwens juist incidenten met thuissupporters zijn, helemaal geen uitsupporters. En het gaat in deze discussie juist om de vraag of het verantwoord is uitsupporters mee te nemen. Wat hadden de uitsupporters in hemelsnaam te maken met de oerwoudgeluiden en de pop?
Bovendien zijn het beide incidenten waarvoor de daders gepakt zijn en gestraft zijn.

Het vuurwerkincident in de bekerfinale tegen PEC is ook niet te vergelijken, aangezien Ajax toen met duizenden supporters naar Rotterdam vertrok. Totaal onvergelijkbaar met het supporters regime wat geld tijdens een reguliere competitiewedstrijd. Daar is iedereen bij naam en gezicht bekend in het uitvak.

De oplossing van ''zorg maar voor sociale controle'' is de armoede van de rechtstaat ten top. Dat kun je misschien doen bij Fortuna als er 750 man op de tribune zitten, maar niet in een Arena met tienduizenden supporters. Ik zie niet eens wat er in op de meeste vakken gebeurd in het stadion, ik ken slechts enkele mensen uit mijn eigen vak en enkele individuen die ergens door het stadion heen zitten.. En dan zou ik als normale supporter een willekeurig persoon op een ander vak moeten kennen die met een bivakmuts op een stuk vuurwerk op het veld gooit ...

Ik mag toch hopen (en dat is gelukkig ook zo) dat de politie en clubs toch wel verder zijn in hun opsporing dan dat ze afhankelijk zijn van sociale controle van ons als supporters. Het lastige van sociale controle is namelijk dat je elkaar moet kennen. Misschien een leuk experiment bij de lokale amateurvereniging, maar zo werkt het niet.

Jezelf neerleggen bij onrechtvaardigheid is een vorm van onverschilligheid waar ik niet aan wens te beginnen.

8 september 2017 om 19:11

Of punt 5: 2 wedstrijden. Ajax speelt toch niet Europees, dus tijd zat.

Gewoon spelen in de Arena. Als de thuisclub het niet voor elkaar kan krijgen om de wedstrijd ordelijk te kunnen laten verlopen, wel of niet opgelegd door de gemeente, de wedstrijd omdraaien. In dit geval in de Amsterdam Arena spelen. Genoeg plaats voor zowel thuis- als uitclub supporters. Financieel Scheveningen compenseren lijkt me dan wel zo eerlijk. Ajax heeft part noch deel aan de huidige houding van de gemeente Den Haag, dus hoeft daar ook niet de dupe van te worden. En dit geeft ook een sein aan onwillende gemeenten die te pas en te onpas wedstrijden verbieden. Natuurlijk moeten raddraaiers van welke club dan ook veel strenger worden aangepakt, maar ook dat is aan de politiek. Helaas....

Het is toch voor Scheveningen ook veel toffer om in de Arena te spelen, zulke amateurs moet je gewoon lekker in de Arena, Kuip, of weet ik veel welk groot stadion laten spelen. Is voor die gasten ook een echte ervaring

8 september 2017 om 19:05

Ja, laten we de topclubs voortaan thuiswedstrijden gaan geven en de amateurs voortaan enkel uitwedstrijden geven. Is ook best sportief gedacht natuurlijk dat topclubs het altijd een stuk makkelijker mogen krijgen doordat ze thuis mogen spelen.

8 september 2017 om 19:27

Ja, want als een amateurclub op eigen bodem mag spelen dan hebben ze gelijke kansen.

Ik zou dan zeggen: Spelen in de Arena en de inkomsten uit kaartenverkoop gaat naar Scheveningen. De club blij en de spelers zijn blij, want zij mogen een keer in een echt stadion spelen.

8 september 2017 om 21:57

Ja hootch30 kijk maar eens naar Lienden en eerder IJsselmeervogels.

12 september 2017 om 18:20

Nu wordt de wedstrijd gespeeld in het stadion van ADO Den Haag. Dat is toch ook een echt stadion?

"ajax is van mening dat supporters van beide clubs bij een wedstrijd aanwezig moeten zijn en vindt dat er alles aan gedaan moet worden om dit te kunnen realiseren."
Dus dit seizoen weer Feyenoordsupporters in de Arena? Of dat dan weer niet?
Scheveningen kan er niets aan doen, dat de burgemeester Ajax supporters weert. Pech voor Ajax. Kansloos om naar de Knvb te gaan. Knvb kan niet de overheid overrulen.

9 september 2017 om 01:08

Uhm de KNVB kan gewoon een ander stadion dat niet in Den Haag ligt aanwijzen voor de wedstrijd. Heeft die dame in Den Haag niets meer te vertellen.......

12 september 2017 om 18:24

Blijkbaar niet dus. Zoals ik al verwachtte, Ajax was kansloos bezig. Jammer voor de goeden, maar het is begrijpelijk. Er zijn te vaak incidenten met Ajax fans.

12 september 2017 om 18:05

Als de burgermeester van Rotterdam weer supporters van Ajax toelaat dan mogen de Feyenoord supporters naar Amsterdam dit is al een paar jaar zo maar Rotterdam weigert

12 september 2017 om 18:16

Ja ze weigeren omdat met PEC - Ajax de fans van Ajax zich zo misdroegen dat de regeling verlengd werd. Only one side to blame here. Ajaxfans.

12 september 2017 om 19:27

Knvb kan de wedstrijd gewoon omdraaien. Ook als voorbeeld voor een volgend probleem met een gemeente. Dus niets doen is geen optie, maar wel typisch voor de tegenwoordige Knvb. Meesters in het nemen van verkeerde beslissingen.

Terecht, als je Ajax niet eens uitnodigt in de overleggen, roep je het over jezelf af. Gewoonweg een schande hoe de burgemeester van Den Haag hiermee omgaat, los van de uiteindelijke oplossing.

Wedden dat de knvb er nu wel iets aan kan doen? Voor ons konden ze niets betekenen... Toch hoop ik dat ze er iets van hebben geleerd.

Sorry hoor, maar als je als club zijnde niet de faciliteiten hebt die aan de eisen voldoen van de Knvb om tegen profclubs te kunnen spelen, dan vraag ik mij af wat zo'n club in een bekertoernooi doet.

Nu gaat het hier over Ajax-supporters, maar supporters van Psv, Feyenoord, AZ, enz. waren daar dus ook niet welkom.

8 september 2017 om 21:59

@hootch, dat hebben ze vorig seizoen afgedwongen en vervolgens dit seizoen door 2 tegenstanders uit te schakelen. Is dit een antwoord op je vraag?

9 september 2017 om 06:22

Nee, dat is niet een antwoord dat ik zoek.

Men mag toch ook geen Europees spelen als je stadion niet aan de eisen voldoet? Waarom zou je dan wel een bekertoernooi mogen spelen als je faciliteiten niet voldoen om uitsupporters toe te laten? Straks mag een fc boerenclub hun wedstrijden spelen tussen de koeien.

9 september 2017 om 07:30

Omdat sprake is van een gemengd toernooi met Bvo's en amateurclubs is er verschil in accommodatie. En ja als een FC Boerenclub zich kwalificeert mogen ze meedoen. Dat zijn nu eenmaal de regels die voorafgaande aan het toernooi zijn afgesproken en die regels kun je niet tussentijds gaan veranderen. Veel mensen zien juist de charme in de deelname van amateurclubs zoals in het recente verleden Lienden. Er kleven dus ook nadelen aan zoals in dit geval, maar ook de wedstrijd van Jong Ajax is verplaatst om dezelfde redenen. In de vorige ronde speelde Scheveningen overigens zonder enig probleem een thuiswedstrijd.

9 september 2017 om 17:15

Ooh, dus dan zal bijv. Ajax hun grasmat mogen vervangen tijdens een thuiswedstrijd in de bekertoernooi en de wedstrijd verplaatsen naar De Toekomst? En als toevallig PSV de tegenstander is, de uit-supporters weren omdat de veiligheid niet aan de eisen voldoen?

Sorry dat ik het wellicht onlogisch bekijk, maar ik zie dus dat iedereen mee mag doen aan een toernooi terwijl niet iedereen hun tegenstanders kan verwelkomen. Althans, niet de supporters van hun tegenstander.

Tot welke hoogte gaat dat? Want straks heeft elke amateurclub wel een "maas in de wet" gevonden om uit-supporters te weren.

9 september 2017 om 19:18

Je gedachtenfout is dat niet Scheveningen de supporters wil weren maar de gemeente. Scheveningen heeft er alles aan gedaan om de wedstrijd op Houtrust te laten spelen met Ajaxsupporters maar is overruled door de burgemeester. Dat is het hele verhaal.

12 september 2017 om 18:29

Een club mag wel Europees spelen wanneer hun eigen stadion niet voldoet. Ze moeten alleen uitwijken naar een ander stadion. Zo ook nu met Scheveningen in de beker.
Ajax moet maar eens bij zichzelf ten rade gaan waarom hun supporters geweigerd worden. Dat heeft namelijk een zeer begrijpelijke reden hoor.

12 september 2017 om 19:02

Prima, gaan we ook de supporters van alle andere eredivisieclubs weren, die hebben namelijk net zoveel raddraaiers... Lekkere kijk heb jij op dit soort zaken...

12 september 2017 om 19:29

SDK jij kijkt er wel met een heel anti Ajaxoog tegenaan zeg. Ik denk namenlijk dat Ajaxfans worden geweigerd omdat de burgervrouw bang is voor Adofans. Zo al eens bekeken??

12 september 2017 om 19:32

Net zoveel? Misschien alle raddraaiers van de andere clubs bij elkaar opgeteld, maar dat betwijfel ik ook. Nergens zoveel incidenten in Nederland met bezoekende fans, als bij Ajax.

Wat doen we moeilijk eigenlijk? Wat maakt het uit of Ajax daar met of zonder supporters speelt. Ze gaan Scheveningen toch wel oprollen.

We hebben gewoon een slecht imago en de burgemeester is er voor de belangen van zijn stad. Het is aan ons om de komende 5 à 10 jaar nul rotzooi te trappen. Misschien dat we dan een keer bij twijfel toch mogen komen, en zo kun je dan langzaam je reputatie verbeteren. Maar we hebben het in het verleden zelf verpest, eerlijk is eerlijk.

9 september 2017 om 01:10

Onzin. Wat je nu stelt is echt onzin. De straf is geweest. In Amsterdam waren ze er wel klaar mee, nieuwe kans en in Den haag durven ze niet. Supporters van ADO mogen van Ajax gewoon naar de Arena, van ADO mogen ze niet. Krijg je dus nooit een nieuwe kans.

Terecht. Ik vind dat in deze situatie de wedstrijd in de JC arena gespeeld moet worden. Dan kunnen supporters van beide clubs de wedstrijd bijwonen.

Dit vind ik gewoon zielig. Dus omdat Den Haag z'n zaakjes niet op orde heeft, mogen er geen fans van ons mee.

Net zo zielig als die mensen uit Den Haag die Ajax zo haten. En zeker niet alle mensen zullen in DH zo denken, maar dit is alleen hier in Nederland denkbaar.


Beste is zakelijk de punten pakken met Jong Ajax en wegwezen daar.
Die wedstrijd hoef je met geen enkele A-basisspeler te spelen. Rustdag voor hun.

Het is echt een schande! Dus omdat de thuisspelende club zn zaken niet goed kan regelen mag de uitclub geen supporters meenemen? Lijkt wel de omgekeerde wereld

12 september 2017 om 17:46

Het is de club niet, het is dat slappe aftreksel dat zich gemeente noemt.

Schandalig. Als er geen uitsupporters welkom zijn bij die laffe gemeente prima, maar speel dan op zn minst gewoon echt thuis bij Scheveningen. Nu loopt die club inkomsten mis en zitten er allemaal ADO aanhangers op de tribune die niet naar Feyenoord konden. De loting is Scheveningen thuis, dan speel je daar gewoon klaar. Tenzij de thuis club zegt dat ze het niet kunnen of willen organiseren, dan speel je gewoon uit bij de uitclub.

Ajax moet zorgen dat ze snel met 2 of 3 doelpunten verschil voorstaan en vervolgens op eigen helft terugtrekken en alleen maar de bal de tribune injagen. Schandalig, een club voldoet niet aan de voorwaarden en de tegenstander wordt gestraft. Zelfde als bij utrecht in het verleden. Knvb is een machteloos instituut waar onkunde regeert. En dan willen ze ook nog een WK of EK organiseren. Ze kunnen niet eens een normale bekerwedstrijd eerlijk organiseren. Wat een malloten.

Zielige gemeente is het gewoon. En zo jammer dat de Knvb niet ingrijpt. Als je je zaakjes niet op orde hebt, zou je recht op thuis spelen moeten verliezen.

12 september 2017 om 18:39

En als je supporters zich zo vaak misdragen, zou je ze niet eens mee moeten willen nemen. Zielig van de club dat ze niet inzien dat het gewoon hun eigen schuld is.

12 september 2017 om 18:59

Met jouw "beredenering" kunnen we net zo goed voor Alle wedstrijden de bezoekers schrappen... Elke club heeft zijn ongewenste "supporters"; nu niet net gaan doen alsof alleen Ajax supporters de boel verkloot hebben. Daarbij kun je een club niet verantwoordelijk stellen voor wat die "supporters" doen bij een uitwedstrijd.

12 september 2017 om 19:18

Wel? Welke supportersgroepen zijn nog meer structureel niet welkom in twee Nederlandse steden?
En natuurlijk kan je de club niet verantwoordelijk stellen, daarom is de club Ajax wel welkom in Den Haag.

12 september 2017 om 19:33

Lekker makkelijk. Ajaxfans niet welkom in Rdam en DH maar Adofans en Fnoordfans wel in Adam. Wie heeft zijn zaakjes dus wel voorelkaar?? Adofans en Fnoordfans worden dol alleen al als ze de naam Ajax horen. Zouden de gemeentes ook niet een beetje bang zijn voor hun eigen supporters??

12 september 2017 om 22:35

@sdk: je mag je feiten wel wat meer op orde hebben. In Amsterdam zijn, zoals claro2 hieronder ook stelt, fans uit Den Haag en Rotterdam gewoon welkom. ADO kiest er zelf voor om de eigen supporters niet te willen meenemen. Dat zegt alles over hoe ze over hun eigen fans denken. En wat hebben Ajacieden uberhaupt tegen Scheveningen? En het ADO-stadion wordt toch zo gepromoot door ze dat het 't veiligste stadion is? Dit is alleen maar bekrompen gedoe van de gemeente Den Haag, niets meer en niets minder.

13 september 2017 om 00:51

Zou het ook niet een heel klein beetje aan de Ajax fans kunnen liggen? Er wordt wel erg gemakkelijk gewezen naar de ADO en ook Feyenoord fans, maar die zijn wel in elk stadion in Nederland welkom. Blijkbaar ook in de Amsterdam Arena.
Dat Ajax fans niet welkom zijn, is niet zonder reden. Zelfs in Eindhoven (psv) zijn er plannen geweest om Ajax fans te weren nadat ze vuurwerk naar het thuispubliek gooiden en het uitval hadden gesloopt. Gelukkig voor de Ajax fans greep de burgemeester niet zo rigoureus in, anders had de teller nu op 3 gestaan met Nederlandse stadions waar Ajax fans niet welkom zijn.

Belachelijk. Dit soort clubjes mogen wat mij betreft gewoon direct uitgesloten worden voor deelname de aankomende twee jaar. Laat ze eerst maar hun zaakjes op orde krijgen. Daarna mag er een keurmeester de boel komen goedkeuren. Indien het afgekeurd word weer twee jaar uitsluiten van deelname. Dan heb je dit soort gemekker ook niet meer.

12 september 2017 om 19:27

@ijefferd, wanneer je je in de materie had verdiept zou je kunnen weten dat het niet Scheveningen is dat in het ADO stadion wil spelen maar daartoe wordt gedwongen door de burgemeester.

Gewoon 10 jaar lang alleen kinderen in stadions laten en alles lekker door elkaar. In de V S kan het ook!

Ajqx moet gewoon niet gaan. Gefeliciteerd gemeente Den Haag..... wat een treurige gemeente is het ook.
Ajax fans kunnen die beker gestolen worden. Is voor een topclub ook maar een nietszeggend prijsje.
Ajax ga achter je fans staan en blijf in Amsterdam

12 september 2017 om 18:53

Ajax heeft al drie seizoenen lang geen enkele prijs gewonnen. De beker zou dan toch wel lekker zijn, vooral voor Keizer.
En achter welke fans moet Ajax gaan staan? Want Ajax fans hebben er zelf voor gezorgd dat ze niet welkom zijn in Den Haag. Beter neemt Ajax daar afstand van.

12 september 2017 om 20:14

Ik heb het je al gezegd. Ajaxfans niet welkom in DH niet in Rdom maar zeker ook omdat de fans van de thuisclubs zich niet kunnen gedragen.

Nog ff en dan mogen de ajacieden nergens meer heen wat een onzin van rotterdam begrijp ik het ook al niet meer de spanning en sensatie is totaal weg ben tegen het geweld maar uitsuporters horen er bij

12 september 2017 om 19:06

Als dit zo is dan heeft men dit aan hun eigen gedrag te maken. Ook na de verloren wedstrijd in Doetinchem zijn er diverse vernielingen gepleegd door personen die zich Ajax supporter noemen. Zolang "ajax supporters" dit gedrag blijven vertonen zal men eerder geweigerd dan weer toegelaten worden. Het uitsluiten van supporters wordt door de supporters veroorzaakt. Ik besef dat het slechts een klein gedeelte is, maar ze doen het als ajax supporter.

12 september 2017 om 21:00

Weet je wat, Ajax det helemaal niets meer. Is toch altijd de schuld van Ajax en haar supporters. Willen we gelijk ook de tv rechten terug, gaan we die lekker zelf vermarkten. Of nog beter kappen we ermee in Nederland gaan we lekker in de Belgische competitie mee draaien. Is de eredivisie ook meteen weer een normale competitie waar de record kampioen niet uit de hoofdstad komt.

12 september 2017 om 22:39

@janssen: Zo kortzichtig. Natuurlijk zijn er altijd raddraaiers, maar voor de grootste club met grootste supportersschare hebben we juist de afgelopen jaren amper incidenten gehad. En laten we dat ook vooral zo houden. Gemeenten buiten Amsterdam zijn juist vooral bang voor hun eigen "supporters" die in Ajax een rode lap zien. En dat maakt het triester. Hoogtepunt was eigenlijk wel tegen Utrecht. Utrecht kreeg een straf voor nazi-liederen en als resultaat was het dat Ajax-fans niet welkom waren. De wereld op zijn kop!

13 september 2017 om 01:17

Vorig jaar nog tegen Feyenoord de Vermeer pop en enkele grove spandoeken en spreekkoren. Dat was in een Amsterdam Arena vol met alleen maar Ajax fans (ruim 50.000). Elk incident is er een teveel en Ajax heeft in het verleden al te veel incidenten gekend met hun supporters. Blijkbaar zoveel dat ze in ieder geval niet meer welkom zijn in Den Haag.

gelukkig beslist de burgermeester dit soort zaken, wij supporters komen er nooit uit

Ajax zijnde zou de wedstrijd gewoon moeten boycotten. Eerst te horen krijgen dat er geen supporters meemogen en dan horen dat je als actieve partij niet bij onderhandelingen wordt betrokken.

Hij is wel leuk. Uitwijken omdat Scheveningen niet in staat is een risico wedstrijd thuis te organiseren. En dan de belangrijkste redenen voor het risico niet laten komen. Speel dan maar in Scheveningen. Of helemaal niet. Wat mij betreft blijft Ajax thuis.

12 september 2017 om 19:31

@steeck03, wat mij betreft ook want dan gaan wij een ronde door. Voor de goede orde; Scheveningen heeft er alles aan gedaan maar de burgemeester vond het niet voldoende. Net zoals trouwens de amateurs van Ajax niet op de toekomst maar in de Arena tegen Utrecht spelen.

12 september 2017 om 22:36

Maar daar zijn de supporters van de uitploeg wel welkom.
Dus zo kan het ook.

on topic: Uitwijken naar het Ado stadion is begrijpelijk maar dan geen uit supporters erbij vindt ik eerlijk gezegd vreemd.
Maar goed dat is mijn mening.

13 september 2017 om 08:32

@jajowi
Dat laatste ben ik met je eens, maar dat is niet Scheveningen te verwijten, maar een beslissing van de scheidsrechter. Begin juli heeft Scheveningen op eigen veld tegen ADO gespeeld en dat was geen enkel probleem dus.....

Gewoon niet komen opdagen, Ajax. Laat Scheveningen mooi doorgaan. En een lange neus maken naar de Knvb. Als je als thuisclub je zaakjes niet voor elkaar kunt krijgen gewoon de wedstrijd omdraaien. In de Arena kan iedereen naar binnen. Ook de supporters van Scheveningen. Het moet niet gekker worden. Wat voor idioten zitten er tegenwoordig bij de Knvb? De ene na de andere verkeerde beslissing kan maar worden genomen. Hoorde Jan Smit afgelopen zondagavond in Studio Voetbal. Mooi terug naar Heracles. En een eigen bond starten met teams die alleen op kunstgras spelen. Eens kijken hoe lang zoiets duurt. Het is tegenwoordig zo dat de "vervuiler" in Nederland telkens het gelijk aan haar zijde krijgt. Vooral dankzij de Knvb, de anti voetbalbond.....

12 september 2017 om 19:33

@pinko, Scheveningen was bereid in de Arena te spelen maar dat mag nu eenmaal niet volgens KNVB regels.

12 september 2017 om 21:05

@ Nico, heb helemaal niets tegen Scheveningen. Heb vooral iets tegen de geweldige nieuwe burgemeester van Den Haag. Misschien moet Ajax de uitwedstrijd tegen ADO maar eens vijf jaar lang als standaard verlieswedstrijd rekenen en gewoon niet meer komen. Heeft ADO gratis 3 punten en een voetballoos weekend. Voor schavingen vind ik het vooral zonde. Want waar ook gespeeld zou worden, de uitsupporters waren toch niet welkom, speel dan lekker op eigen terrein, toch een leuke boost voor de inkomsten geweest.

12 september 2017 om 21:40

@ninjakai
Scheveningen wilde op eigen terrein spelen. Er zouden tribunes bijgezet worden, licht gehuurd, beveiliging was geregeld etc. Maar ja, de burgemeester wilde niet instemmen..dan houdt het op. Spelen in de Arena was ook een optie voor Scheveningen maar de regels staan dat niet toe.

Het voetbal in ons land gaat naar de knoppen door het vele geld, kunstgras, een amateuristische en kortzichtige Knvb en door een paar randdebielen die zich supporter noemen. Wat er nu weer met deze bekerwedstrijd gebeurt kan alleen in Nederland.
Ik keur het besluit niet goed, maar begrijp het wel.

Schandalige uitspraak natuurlijk.. Voetbal in Nederland wordt steeds belachelijker.

Ik snap het probleem niet. Laat Ajax lekker komen met een supporter of 200. Gezellig 2 uur voor de wedstrijd lekker door de stad heen lopen en laat ze lekker hier en daar een cafe'tje bezoeken. Denk dat geen enkele Scheveningen- of Adosupporter daar problemen mee heeft. Ze zijn hartstikke welkom. Denk zelfs dat de meerderheid van de Hagenezen dat toejuigt. Het feit is echter dat er anders is besloten en dat heb je maar te respecteren.

Word het niet eens tijd voor Ajax naar de mogelijkheden om in een andere competitie te gaan spelen? Het word steeds gekker hier.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren