Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV blijft wankelen en loopt averij op tegen FC Twente

Laatste update:

De vormdip van PSV is nog niet voorbij. Het team van Phillip Cocu hoopte zich zaterdag te herpakken na de midweekse nederlaag tegen Bayern München, maar kwam in eigen huis niet verder dan 1-1 in een voetbalgevecht met FC Twente. Zodoende kunnen titelconcurrenten Ajax en Feyenoord zondagmiddag verder uitlopen op de nummer drie. PSV heeft slechts twee van de laatste negen officiële duels gewonnen. Enes Ünal en Héctor Moreno waren goed voor de doelpunten.

/

Onder een voorzichtig fluitconcert stapte PSV na 45 minuten van het veld. De regerend landskampioen had het zwaar in eigen huis. De bezoekers voetbalden met vertrouwen, vonden eenvoudig de vrije man en meldden zich regelmatig op de vijandelijke helft. PSV moest het spel maken, maar het felle Twente speelde zich zonder veel moeite onder de druk uit. In de aanvallen werden echter vaak de verkeerde keuzes gemaakt, waardoor de mogelijkheden op een brutale voorsprong onbenut bleven. De grootste kans namens PSV was voor Gastón Pereiro, die in de negende minuut voorlangs schoot.

Een andere serieuze mogelijkheid was er vijf minuten voor rust voor Bart Ramselaar. De middenvelder, een van de beste spelers aan Eindhovense zijde, ontving de bal op prachtige wijze van Davy Pröpper, draaide richting doel en schoot oog in oog met Nick Marsman in het zijnet. PSV, overigens zonder de gepasseerde Jetro Willems, kon de doelpuntloze ruststand niet meer afwenden. Ook in de tweede helft wist PSV zich niet te ontworstelen uit de Enschedese houdgreep. Twente bleef onverschrokken voetballen en dwong Remko Pasveer al gauw tot een redding, toen Dejan Trajkovski met een laag schot in de linkerhoek mikte.

/

Ondanks dat Twente dus alleraardigst speelde, kwam clubtopscorer Ünal niet veel in het stuk voor. Daar kwam acht minuten na rust verandering in. De huurling van Manchester City werd gelanceerd door Stefan Thesker, die geduldig wachtte op de loopactie van zijn ploeggenoot. Ünal stond vervolgens plots oog in oog met Pasveer en bleef koel: hij rondde af in de rechterhoek. Het was alweer het achtste competitiedoelpunt van de Turk, die daarmee op gelijke hoogte komt met Feyenoord-aanvaller Nicolai Jörgensen. Samen voeren ze de topscorerslijst van de Eredivisie aan. Na een uur volgde nog een tegenslag voor PSV, dat Pröpper zag uitvallen met fysieke klachten. Oleksandr Zinchenko was zijn vervanger.

Toch hoefde de gastheer uiteindelijk niet lang te wachten op de gelijkmaker. Marsman liet de bal los na een schot van Pereiro, waarna Héctor Moreno van dichtbij de rebound kon verzilveren. De gelijkmaker bood PSV een stukje broodnodig vertrouwen. Dat was vooral zichtbaar bij Zinchenko, die een vrije trap vanaf dertig meter snoeihard op Marsman schoot, zeventien minuten voor tijd een grote kans kreeg en later een heerlijk indraaiend schot op de lat zag vliegen. Tussendoor kon Pasveer aan de overzijde de 1-2 van Bersant Celina ternauwernood voorkomen. Het slotoffensief van PSV leidde in blessuretijd onder meer tot een gevaarlijke kopbal van Moreno, maar de bevrijdende treffer bleef uit.

Verdiende een van beide ploegen meer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 november 2016 om 22:07

Inderdaad. Ging nog een keer lekker onder de bal door, doodzonde dit...

5 november 2016 om 22:12

Samen met Kostas Lamprou een van de slechtste keepers van de eredivisie

5 november 2016 om 22:27

Verdient wel 3x het salaris van lamprou

5 november 2016 om 22:28

Zeker geen puntenpakker pff

5 november 2016 om 23:10

Is het guardado, Moreno en de Jong effect na twee seizoenen dan nu uitgewerkt? Straks staat Ajax op 4 punten en Feyenoord op 7 van PSV. Dat gat is niet groot maar het zijn wel twee ploegen die je in moet halen!

5 november 2016 om 22:29

Hij doet het goed en is absoluut een groot talent, maar is ook snel gefrustreerd als het even niet lukt. Als hij de druk wat naast zich neer kan leggen, denk ik dat hij nog meer in zijn mars heeft. Het is nu vaak iets te geforceerd (net als Unal overigens)

5 november 2016 om 23:56

Enes heeft veel in zijn marsman, in tegenstelling tot Nick!

6 november 2016 om 20:41

heeft weer gescoord maar gaf niet thuis tegen roda en zwolle thuis. Vind celina een groter talent

Pas gaan voetballen na de 0-1 55 minuten telaat. Manmanman

5 november 2016 om 21:39

Zo gaat dat wel vaker bij psv

5 november 2016 om 21:40

En dan als publiek zijnde in de 60e minuut al beginnen te fluiten bij elke verkeerde bal i.p.v. met zijn allen potverdomme achter je team te gaan staan.. pff

5 november 2016 om 21:43

Ik vond dat t fanatieke deel van het publiek juist goed door bleef gaan. Dat er n paar zuurpruimen tussen zitten..tja die heb je in elk stadion.

5 november 2016 om 21:55

Klopt ook wel maar ik kan me dan wel aan die zuurpruimen ergeren. Alsof het motiverend werkt om direct na een tegengoal wat natuurlijk al een domper is te gaan fluiten.

5 november 2016 om 21:58

Alsof het motiverend werkt om zo te voetballen man man man...

5 november 2016 om 22:22

ook het fluiten en smeken om een pingel bij die prachtige sliding van Mokotjo in de eerste helft, typerend voor de psv supporters.. Psv publiek is over het algemeen alleen aanwezig bij winst. Als het tegenzit fluiten ze alleen maar, is geen publiek wat haar team support bij een slechte pot.

5 november 2016 om 22:22

Ik erger me er ook aan laat dat duidelijk zijn. Maar ik vind ook dat een prof geen enkele invloed van buitenaf op het veld moet laten zien. En die frictie is er wel degelijk

5 november 2016 om 22:52

fct, dat men alleen aanwezig is bij winst is onzin. Rondom mijn plaats is men afgelopen twee seizoenen iedere wedstrijd aanwezig geweest, en nu ook nog. Je hebt wel gelijk dat de meeste hier al direct fluiten, verpest de sfeer compleet. Groningen (met circa 25 supporters) maakte meer sfeer dan 't vak waar ik zit...

6 november 2016 om 08:36

Hahaha ga lekker ff huilie huile doen over je eigen publiek droeftoeter! Psv publiek is kritisch en terecht lijkt me, in eigen huis echter bijna altijd volle bak, op beker en eufacup uitgezondert

De Jong Moet op de bank en die broer van hem moet zich niet eens meer in het stadion vertonen. Wie gaat er nou een overtreding maken midden in een kansrijke aanval? Wie!!

5 november 2016 om 21:41

Ik ben ook klaar met De Jong, maar wie zetten we er dan neer??

5 november 2016 om 21:46

Zet desnoods Lammers of Bergwijn in de spits. Met De Jong speel je met 10 man. Bovendien is De Jong totaal geen aanvoerder waardig. Neem zijn ploeg ook niet op sleeptouw.

5 november 2016 om 21:46

Iedereen is op dit moment beter. Wat mij betreft 4-4-2 met lammers en pereiro voorin. En zodra locadia fit is, hij op de plek van lammers. Mag de jong het in 2017 weer eens proberen

5 november 2016 om 21:48

Sam Lammers.

Maar Cocu moet uiteraard Luuk blijven opstellen, alleen moet er wel wat aan Luuk's zelfvertrouwen gedaan worden, want hij geeft wekelijks een slap interview die lijkt op Pijnenburgmannetje(we moeten vanaf nu alles winnen). Ik zou als Cocu wat gesprekken regelen met een sportpycholoog.

Bergwijn wordt ook genoemd, maar die is vooralsnog niet rijp voor de Eredivisie.

5 november 2016 om 21:48

We moeten afwachten op locadia of je gaat lammers in de leeuwen gooien. Maar cocu gaat liever hem opstellen.

5 november 2016 om 21:48

Of gewoon Pereiro die trekt toch naar binnen en kan zelf iets creã£â«ren. En dan gewoon Narsingh en Bergwijn op de vleugels.

5 november 2016 om 21:56

Je kunt nu niet meer afwachten! Er moet iets gebeuren of je hoeft de rest van het seizoen niet meer te gaan kijken...

5 november 2016 om 21:47

Wat werkte hij weer hard he.
Was ook weer de hele wedstrijd aan het zeuren wordt echt niet goed van die vent.

Gewoon De Jong op blijven stellen, die ene bal die hij elke wedstrijd in de voeten van een medespeler speelt is zeker de moeite waard.

Cocu krijgt dit echt niet meer op de rit. Er is totaal geen vechtlust en passie te zien. Het loopt gewoon niet. Misschien tijd voor een andere trainer. Veel spelers zijn hopeloos uit vorm. Ook spelen aantal spelers niet op de juiste plek.

5 november 2016 om 21:43

Als PSV wint is hij een toptrainer en nu spelen ze gelijk. En hij moet weg. Beetje kort door de bocht.

5 november 2016 om 21:49

Zie jij dan progressie afgelopen 4 jaar? Positiespel is om te janken. Elke keer tikie terug tikie breed. Dit zie ik al 4 seizoenen lang. Elke keer de voorspelbare wissels. Cocu is ook een angsthaas om een verdediger in te wisselen voor een extra aanvaller.

5 november 2016 om 21:58

Wat een onzin, PSV heeft vorig jaar de tweede seizoenshelft enorm veel punten gepakt met gewoon prima spel en bovendien ook nog bijna de volgende ronde CL gehaald. En het seizoen daarvoor werden ze ook met een straatlengte voorsprong kampioen. Scoren is ook nooit een probleem geweest hoor, maar nu missen ze gewoon kwaliteit op de vleugels en is de Jong natuurlijk gewoon totaal uit vorm.

5 november 2016 om 23:57

Laatste twee seizoenen kampioen en na jaren weer een Nederlandse club die de groep doorkomt in de CL en Cocu moet gelijk weg na een paar mindere resultaten? Dit zijn taferelen die je in landen als Italiã« en Turkije ziet, in Nederland ben ik dat niet gewend. Het slaat ook nergens op. PSV is slecht begonnen, maar ze kunnen zomaar een reeks van 7-8 overwinningen neerzetten en dan doe je weer mee.

5 november 2016 om 22:06

Gelukkig! Zijn goals en assists mis je wel echt.

Zeg maar dag tegen de titel Psv. Dit is gewoon een structureel probleem. Als je het presteert om samen met Roda de minst productieve thuisploeg te zijn na het eerste kwart van de competitie verdien je het niet. Morgen gaat sowieso Feyenoord weer uitlopen, Ajax moet naar AZ dus dat kan lastig worden, maar verwacht dat beide ploegen uitlopen op PSV

5 november 2016 om 21:41

Toch ironisch dat een Feyenoorder zo iets roept.., verder zou ik PSV nog niet afschrijven; het gaat wel lastig worden dat is zeker. Maar je moet niet vergeten dat al die geblesseerde spelers ook weer fit gaan worden.

5 november 2016 om 21:43

Jaja, vergeet niet dat we inmiddels al een aardige achterstand hebben.... Dat haal je echt niet zomaar in op Ajax en Feyenoord....

5 november 2016 om 21:52

Volgens mij heeft Feyenoord een grotere absentielijst dan PSV inmiddels hoor. Dus dat is een drogreden. En verder kan de achterstand alweer zeven punten zijn, terwijl PSV en Ajax nog tegen elkaar moeten voor de winterstop. Ik zie het niet meer goed komen.

5 november 2016 om 21:55

PSVchamps. 1 punt op Ajax en 4 op Feyenoord. Nou wat een ramp zeg.

5 november 2016 om 21:58

Mentalist, die spelen beiden nog en zodoende kunnen het voor beiden 3 meer zijn.... Dat is op twee teams best veel....

5 november 2016 om 22:00

Kan me ook nog herinneren dat we ooit 12 punten voor stonden en we weten allemaal hoe het toen was geëindigd... Dus we zijn zeker nog niet kansloos.

5 november 2016 om 22:02

PSVChamps maak je niet zo druk. Locadia komt snel terug volgesmij ziet iedereen dat hij de missende schakel is ik heb de hoop nog niet opgegeven.

5 november 2016 om 22:19

Lol psvchamps, wat een goede supporter ben jij zeg....

5 november 2016 om 22:43

Als Ajax verliest is achterstand maar 1 punt dus valt mee.

5 november 2016 om 22:15

Ik verwacht dat Eagles het Feyenoord zeer lastig kan gaan maken net zoals AZ-Ajax

6 november 2016 om 07:18

Verwacht of hoop je dat. Er is voor beide geen enkele aanwijzing. AZ speelt heel matig al kruipen ze langzaam uit een dalletje. GAE doet het de laatste weken gewoon slecht. Verliezen van een hoofdklasser en volledig kansloos tegen Zwolle wat ook niet direct een hoogvlieger is.
Het blijft voetbal, het is 11 tegen 11 en de bal is rond maar de kans dat Feyenoord en Ajax beide 3 punten pakken is een stuk groter dan dat ze dat niet doen.

Zo wat was het weer matig, Twente zat er goed op; met name in de tweede helft. Maar we moeten niet vergeten dat dit gehavend PSV wel 90 minuten tegen een van de beste teams ter wereld in de benen heeft. Nu zullen er ongetwijfeld fans van conccurerende clubs zijn die dit gaan downplayen, maar er is wel degelijk structureel puntenverlies rondom CL wedstrijden.

De Jong en Isimat waren heel matig, en het leek wel of Bergwijn en Brenet zenuwachtig waren..

5 november 2016 om 21:48

Isimat was de laatste 20 minuten de beste op het veld

5 november 2016 om 22:02

Isimat heel matig? Ik vond Isimat prima spelen op de goal na en volgens mij heft Moreno daar het buitenspel op en is dat dus niet de schuld van Isimat.

6 november 2016 om 00:13

@jdw17

Isimat moet het opbouwen overlaten aan Moreno, Isimat moet lekker blijven slopen; niet voetballen.

Ongelofelijk slecht weer.... Wederom gelijkspelen en dus meer en meer achterop raken.... Dit kansloze elftal heeft dit seizoen nergens recht op! Ja, je moet je ploeg steunen, maar de inzet is weer eens een aantal maanden ver te zoeken! Slappe zakken!

5 november 2016 om 21:57

Wat verwacht je anders met Narsingh? Kunnen we niet gewoon met zijn allen afscheid van nemen. Slechtste speler die ik ooit op de Nederlandse velden heb gezien.

6 november 2016 om 08:56

Samen met basasicoglu dan graag

Wanneer is locadia weer fit? Luuk de jong mag volgende week wel spelen in de Jupiler league sjongejonge wat speelt luuk slecht

5 november 2016 om 21:47

Haha dat we dat nog mogen meemaken dat Psv fans om Locadia roepen terwijl vorig seizoen Locadia constant werd afgezeken.

5 november 2016 om 21:50

Alleen had hij op spits moeten spelen ipv in de vleugels. Daardoor was de snelheid in de vleugels afgenomen.

5 november 2016 om 21:56

Bij Locadia erger je nog wel eens aan zijn handelingssnelheid of iets dergelijks, maar zijn rendement is altijd hoog en werkt als een paard. Twee dingen waar het toch duidelijk aan ontbreekt nu.

5 november 2016 om 22:44

@ Jdw17

Ben het met je eens hoor, maar vergeleken met de handelingssnelheid van Luuk de Jong lijkt Locadia me op dit moment Messi.

5 november 2016 om 22:56

Ben bang dat het je nog erg gaat tegenvallen als het zo ver is.
Luuk de Jong heeft inderdaad niet snelste handelingssnelheid net als afgelopen jaar waar hij topscorer was. Beetje jammer dat iedereen min of meer schuld geeft dat slechter gaat aan de jong.

twente verdiende meer, echter heeft psv ook wel een paar kansen gehad. Verschrikkelijk dat het bij twente weer aan marsman ligt, kan er niks anders van maken.

Oprotten De Jong ongelofelijk dat je daar een overtreding maakt en helemaal op dat tijdstip.

Hoelang moeten we nog met 10 man spelen? Haal die de Jong er toch eens uit. Man man ik begin met steeds meer frustraties te kijken naar Psv door hem. Ook die debiele duw op het eind weer. Terwijl Psv net nog 1 aanval kon opzetten. Als je hem niet zo zag slecht zag spelen de afgelopen 2 maanden. Anders zou je zo kunnen denken dat hij nog voor Twente speelde.

Ik moet tot de conclusie komen dat Bergwijn totaal niet klaar is voor de basis. Geen 1 fatsoenlijke voorzet van die kerel gezien. Daarnaast constant balverlies.

5 november 2016 om 21:46

Hij heeft wel wat van Narsingh, oogt heel aardig allemaal maar zeer weinig rendement.

5 november 2016 om 21:48

Die Bergwijn is ook gewoon niet goed genoeg voor Psv. Hij heeft niet half het talent van Depay. Hoop dat hij mijn ongelijk kan bewijzen maar tot nu toe heeft hij dit seizoen niks laten zien.

5 november 2016 om 21:51

Speelde vandaag zeker niet goed nee. Snap trouwens ook totaal niet waarom Cocu bijna heel de wedstrijd Bergwijn op rechts zette en Pereiro op links. Zijn beide speler die naar binnen trekken en willen schieten. Verder komt Narsingh wel zijn man voorbij, maar zijn voorzetten zijn nooit strak. Altijd zo'n halve boogbal daar kan je als spits helemaal niks mee.

5 november 2016 om 21:58

Dit zei ik een tijd terug over bergwijn. Tegen atletico madrid dat ik hem nog niet klaar vond voor dat niveau.
Kreeg toen een hoop Psvers op mn dak.

6 november 2016 om 00:20

Vriend je lult slap deze jongen
Heeft bijna nooit bal verlies dus ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt

Er zat aanvallend totaal geen idee achter. Komt nog bij dat Prã¶pper en Guardado de eerste helft gemiddeld 1 op de 10 ballen goed gaven. Achterin staat het een momentje verkeerd en wordt direct afgestraft.

Wat heeft de Jong weer hard gewerkt trouwens he, wat een topper.

5 november 2016 om 22:20

Topper in wording

5 november 2016 om 22:05

Klopt hij is geblesseerd

Psv moet spelers als Brenet en Bergwijn niet meer opstellen. Niveau is te hoog voor hun. Ramselaer was ook een aantal keer te bang om Mokotjo te verdedigen.

5 november 2016 om 21:52

Brenet speelde ongelukkig ja, vooral aanvallend. Maar ik vond het verdedigend prima hoor moet gewoon even het vertrouwen krijgen.

5 november 2016 om 22:04

Dit ga je krijgen als je ene keer Willems erin zet en andere keer Brenet. Brenet moet je een aantal wedstrijden erin laten.

5 november 2016 om 22:19

Ja volgens mij is dat ook wel het plan hoor. Ook omdat, al zat PSV dat ontkennen, het contract van Willems afloopt.

5 november 2016 om 22:32

Brenet heeft geen rust aan de bal, en was verdedigend paar keer dramatisch. Hij doet net alsof hij heel sterk en breed is

Als In de omschakeling Twente het iets slimmer uitspeeldt hadden ze gewoon de drie punten meegenomen , och och wat is PSV thuis uitermate zwak

5 november 2016 om 22:21

Zinchenko schoot ook nog op de lat dus op basis van slotfase was gelijkspel verdiend

Narsingh is ook een vreemde snuiter zeg. Het ene moment komt hij wedstrijd na wedstrijd geen man voorbij en nu valt hij in en lukt het ineens wel. Onbegrijpelijk dat hij niet meer uit zijn carriere weet te halen. Zeker als je zo snel bent als hij.

En ik zeg het niet graag, maar misschien is de formule "cocu" ook wel aan zijn einde....

5 november 2016 om 21:51

Cocu kan nog wel, maar het huidige systeem is klaar. Ik wil ze wel in de competitie 4-4-2 zien spelen. Pereiro om de spits heen. En dan 2 aanvallende vleugelspelers

5 november 2016 om 21:53

Dit was vorig seizoen al zichtbaar. Nu is de chemie helemaal uitgewerkt. Tijd voor een andere trainer met de harde hand.

terecht gelijkspel ze willen pas voetballen na de 0-1 ook weer de schuld van cocu om telkens weer de jong te laten staan en ramselaar die na mijn mening de beste PSV,er was te wissellen denk dat ze weer moeten praten dat het zo langer niet kan dat kan de jong dan wel goed

Heb alleen de 2e helft gezien, maar dit Psv is zo inspiratieloos. Pas nadat ze op achterstand kwamen begonnen ze ineens te voetballen. Zinchenko is trouwens echt een gretige jongen, enige minpunt is zijn afwerking, maar als hij daar aan werkt dan zou ik altijd met hem beginnen in de basis. Verder weer dezelfde patronen gezien bij de spelers, er is niemand meer die de kar trekt, dit team heeft echt nieuwe en verse krachten nodig zoals Zinchenko.

5 november 2016 om 21:54

Cocu blijft maar dezelfde spelers opstellen terwijl er op de bank verse krachten zitten.

5 november 2016 om 22:00

Met verse krachten bedoel ik eigenlijk gewoon versterkingen. Op de bank heb je op Zinchenko na niemand die iets kan forceren.

5 november 2016 om 22:12

Ik zou Jozefszoon op rechts zetten ipv Narsingh. Hij zou met zijn snelheid nog wat kunnen forceren.

5 november 2016 om 22:28

Narsingh is dus niet snel wil je zeggen? Allebei dezelfde type spelers, de ene wedstrijd spelen ze goed en de andere wedstrijd zijn ze weer onzichtbaar.

twente had hier gewoon moeten winnen, 3/4 gevaarlijke counters gehad en er maar 1 gescoord. kamo (mokotjo) man of the match voor mij, wat een heerlijke speler is dat!

PSV mist Locadia. Dat is het probleem. Sinds Groningen scoren ze moeilijk.
Locadia is een harde werker, fysiek sterk en het belangrijkste bliksemafleider voor Luuk. Daarnaast is het nu te makkelijk tegen alleen de statische Luuk nu voor de vc.
Hij komt naar binnen naast Luuk en Willems gaat er overheen, daarom is Willems ook niks op het moment. Maar belangrijker nog hij is concurrent van Luuk.
Hij zal als hij fit is meteen linksvoor gezet worden door Cocu.

Weer een zaterdagavond verneukt. Man zo pissig op de gemakzucht van psv weer. Vormdip kun je het niet meer noemen. De twee kampioenschappen zijn de jongens naar het hoofd gestegen. Luuk waarom sta in het veld? Vraag me serieus af of er in zijn privé leven wat speelt. Lamzak

5 november 2016 om 22:04

Moeten winnen? Vanwege die kans van Celina? PSV han met Zinchenko net zo'n grote kans en later ook nog de bal op de lat van Zinchenko.

5 november 2016 om 22:04

Totaal niet mee eens. Twente is 30 minuten lang onder druk gezet en wist nig 2x goed te counteren. Pav had via zinchenko mog 2 kansen. Dus al met al terecht gelijkspel

Helaas geen overwinning door opnieuw een dikke blunder van Marsman, en een paar gemiste kansen. Al met al heb ik een leuke pot gezien, en ben ik zeker tevreden met een punt.

In plaats van de boel weer af te zeiken, kan het PSV-publiek zich beter afvragen waarom het elftal zo dramatisch presteert thuis. Normaal gesproken zou je als elftal toch een boost moeten krijgen met de supporters erachter.

5 november 2016 om 22:15

Dit is niet meer incidenteel maar een structurele probleem geworden.

De Jong wordt gewoon amper in stelling gebracht om te scoren. Dat hij tot nu toe er maar 3 heeft kunnen scoren in de eredivisie is gewoon te weinig. De buitenspelers geven amper voorzetten vanaf de zijkant omdat ze steeds naar binnen trekken i.p.v om de achterlijn op te zoeken en een voorzet geven.

5 november 2016 om 22:03

Zonder veel wedstrijden van PSV te kijken kan ik me herinneren dat vorig seizoen Jetro Willems best veel assisten had. Zou best zijn dat Luuk de Jong dat nu merkt. De spits is nou eenmaal een speler die niet echt z'n eigen kansen weet te creã«ren.

5 november 2016 om 22:04

Maar dat ligt ook gedeeltelijk aan hem. Als je het alleen van voorzetten moet hebben dan ben je geen topspits. Daarnaast verprutst hij ook gewoon de meest simpele kansen. Dit kan aan zijn huidige vorm liggen, maar ook gewoon aan kwaliteitsgebrek.

5 november 2016 om 22:17

@posoccr47, wie zegt dan ook dat Luuk de Jong een topspits is? Ja, misschien voor de eredivisie, maar niet buiten onze competitie. Hoe dan ook denk ik dat er meerdere spelers niet in vorm zijn. Willems, Guardado, van Ginkel die er niet meer is. Toch denk ik dat men PSV niet moet onderschatten. Ineens kan het weer gaan lopen. Zelfs als Feyenoord en Ajax morgen winnen. Pas in februari/maart kunnen we echt meer zeggen. Het verschil is absoluut nog overbrugbaar. De Nederlandse competitie is meestal spannend tot de laatste speeldagen. Dus als ik Psv'er zou zijn zou ik niet gerust slapen, maar paniek moet er zeker niet zijn.

5 november 2016 om 22:24

Verder had hij vandaag ook echt wel een paar keer kansrijk kunnen worden als hij een loopactie had ingezet. Maar hij deed gewon helemaal niks.

5 november 2016 om 22:31

Het is dat de concurrentie het ook laat afweten, maar dit Psv is zo zwak momenteel. Als ze winnen is het meestal nipt en zolang ze niet verliezen lijken ze al tevreden. Slechte instelling wat zeker ook met Cocu te maken heeft, die zou als coach gewoon moeten ingrijpen.

WE hadden de punten gewoon mee kunnen nemen. In de eerste helft bij veel gevaarlijke uitbraken net de verkeerde keuze. Tweede helft ook een dikke kans voor Celina om het duel in het slot te gooien.psv wel meer balbezit, maar had een fout van Marsman nodig en een schot op de lat, veel meer echt gevaarlijke kansen heeft het niet gehad. Het interview van de Jong na de wedstrijd was wel erg zielig, Twente bouwt een muur op etc.. Man man man, je hebt de hele wedstrijd helemaal niets klaar gemaakt. Wat een kleuter zonder realiteitsbesef. Twente speelde tactisch juist erg sterk, in de omschakeling met de snelle jongens voorin tegen de zwakke PSV verdediging. Pakte erg goed uit. Twente had net zoveel recht op de overwinning Luuk, misschien nog wel een tikkeltje meer vanwege de inzet, die jij wederom niet had. Bij elke topclub sta je er naast wanneer je zo lang niet scoort, maar PSV moddert lekker aan met de Jong. Locadia lijkt me een betere optie, maar ja PSV Ajax of Feyenoord, het maakt mij niet uit.

5 november 2016 om 22:18

Wat mij betreft had Twente verdiend te winnen... Psv ging pas redelijk spelen na de 0-1. Bovendien had Celina de uitgelezen kans op de 1-2 en had Twente nog meer mogelijkheden op enorme kansen als ze net wat zorgvuldiger waren geweest in de passing. Psv was rijp voor de slacht vanavond en ik denk niet dat ze mogen klagen met een punt. Het opportunistische vervolg van Psv heeft nu niet bepaald veel grote uitgespeelde kansen opgeleverd het laatste halfuur.

5 november 2016 om 22:27

Klopt, Twente op de counter erg gevaarlijk .

Het lijkt er steeds meer op dat PSV gewoon thuis veel moeite heeft om te winnen. Iets maakt het voor de huidige kampioen erg moeilijk om wedstrijden in Eindhoven te winnen. In mijn ogen moet men absoluut nog niet in paniek raken, maar PSV heeft thuis in zes eredivisiewedstrijden, maar 9 punten. Ter vergelijking Feyenoord haalt uit het zelfde aantal wedstrijden 14 punten en Ajax ook met zes thuiswedstrijden 13 punten. Daar ligt dus het verschil tussen de drie clubs.

5 november 2016 om 22:16

Het verschil is dat Psv gewoon drama is momenteel. Pas als ze op achterstand komen gaan ze voetballen, maar als ze zelf het spel moeten maken falen ze constant. Als dit thuis al niet lukt moet je je gewoon schamen als landskampioen.

Wat erger ik me toch dood aan de Jong, alleen maar zeiken zeiken en zeiken. Echt de meest irritante speler van de eredivisie.....

5 november 2016 om 22:20

Zijn interview na de tijd was tenenkrommend. Zelf als een natte krant spelen en je oud werkgever neerzetten als een muur, terwijl ze eigenlijk de betere kansen hadden Kel Kel kel wat laaj oe goan.

Wanneer gaat Cocu eindelijk weer eens de counterploeg neer zetten zoals hij dat al twee seizoenen op rij gedaan heeft? Psv was tot aan dit seizoen een regelrecht counterelftal en elke wedstrijd die ze dit jaar op die manier in gegaan zijn heeft een resultaat opgeleverd. Okã©, tegen Bayern thuis net niet, maar dat is ook een tegenstander van een ander formaat.

Psv heeft simpelweg niet de superieure kwaliteit om een wedstrijd volledig te kunnen domineren. En heb je die kwaliteiten niet in je elftal, dan moet je er zo ontzettend veel energie in steken dat je je tegenstander overrompelt. Een beetje wat Feyenoord dit jaar veelal prima doet. Psv heeft andere kwaliteiten; veel snelheid en goede passers daar achter. Ga dan in godsnaam weer counteren! Anders gaan er thuis nog vele gelijke spelen volgen en zijn ze in januari al volstrekt kansloos voor zowel plek 1 als ook plek 2.

5 november 2016 om 22:19

de kleine ploegen gaan ook niet voetballen tegen psv, dan ga je ook gelijkspelen als je op de counter speelt. Een wedstrijd zoals vandaag had psv er wel mee gewonnen, twente wil de bal namelijk wel hebben. Een roda jc die twente vorige week tegenkwam, die willen niet voetballen gaan voor een punt. Dan gaat counteren niet werken als psv zijnde

5 november 2016 om 22:22

Natuurlijk wel, Psv is er twee jaar geleden kampioen mee geworden. Roda krijgt na een minuut of 20 het idee mee te kunnen voetballen en denkt; ey, misschien kunnen we een kans creã«ren... Dan verliezen ze de bal, komt Psv er razendsnel uit en staat het plots 1-0. Dan moet Roda komen en volgen er nog 4 goals voor Psv... Dat is het spel wat Psv beheerst en dat moeten ze echt veel meer op de mat gaan leggen willen ze punten gaan halen.

Het is misschien niet zo spectaculair en aantrekkelijk om dit ook thuis te gaan doen, maar het spel maken zit simpelweg niet in deze ploeg.

5 november 2016 om 22:27

het loopt nu totaal niet, maar met een de jong van de afgelopen 2 seizoenen waren ze vandaag ook een stuk gevaarlijker geweest. De meeste clubs moet psv nog wel voetballend kunnen wegspelen. Er zit wel wat in, tegenstander laten denken dat ze kunnen voetballen en dan toeslaan. Echter ben je als een roda dan wel naief, na een paar wedstrijden weten tegenstanders dat.

We hebben het allemaal wel over Ramselaar en Pereiro, maar we horen niemand over alweer de beste man van het veld namelijk Mokotjo. Ramselaar had maar weinig in te brengen. Week in week uit de beste van het veld. Zowel verdedigend als aanvallend erg goed! Sinds ziyech weg is, is de man erg goed gaan spelen.

5 november 2016 om 22:19

Mokotjo is al een poos erg ondergewaardeerd krijg ik het gevoel. Ook toen Ziyech er nog was, vond ik Mokotjo al een van de betere cvm van NL. Na El Ahmadi wellicht de beste op die positie op dit moment.

5 november 2016 om 22:25

Sinds Hakim weg is, speelt hij de schroom volledig van zich af. El Ahmadi is zeker goed op dit moment, maar vindt dat Mokotjo niet onder doet voor hem, knapt verdedigend nog meer op dan El Ahmadi.

5 november 2016 om 22:27

Mwua dat denk ik niet. Mokotjo doet het prima, maar El Ahmadi doet het met meer druk op zijn schouders en bovendien tegen grotere tegenstanders. El Ahmadi is nog de betere van de twee, maar Mokotjo ontwikkelt zich prima.

Ik sluit niet uit dat hij binnen nu en 1,5 jaar weer een transfer kan maken.

5 november 2016 om 22:34

Mokotjo speelde zeker niet slecht maar we moeten ook niet vergeten dar Psv erg zwak speelde. Pas toen ze op achterstand kwamen, begonnen ze te voetballen en dan merk je dat Twente naar achteren wordt gedrongen. Op die steekpass richting die spits na heb ik Mokotjo niet veel bijzonders zien doen na die achterstand van Psv.

5 november 2016 om 22:58

Prosoccr47, je moet ook niet vergeten dat het seizoen langer is dan deze wedstrijd alleen. Mokotjo is wekelijks (een van) de beste speler aan de kant van Twente. Zowel verdedigend als aanvallend sterk, en uitzonderlijk weinig fouten. Hij staat altijd goed en zijn goede passpercentage is waarschijnlijk (weer) het hoogst van de hele competitie.

Verkoop/verhuur Luuk de Jong de eerstvolgende transferwindow aub aan FC Eindhoven ofzo. Sjonge jonge wat een beperkte speler. Waarom kunnen ze geen spits als Dolberg scouten. Die is klassen beter dan L. De Jong. En dit komt van iemand die meer sympathie heeft voor PSV dan voor Ajax

5 november 2016 om 23:25

jullie hebben met sam lammers toch ook een groot talent in de spits?

Vreemd dat Cocu na de wedstrijd begint over het punt dat Twente de bus zou parkeren. Wat verwacht hij dan? Buiten de twee clubs die boven PSV staan zal iedereen in Eindhoven toch eerst aan de verdediging denken, toch? Ik denk dat dit aantoont dat Cocu wel een beetje in paniek raakt.

Willems lachte brenet gewoon uit bij een mislukte poging. Wat een teamspeler zeg man man man

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren