Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Moeten er niet teveel worden, anders wordt het inderdaad Chelsea B’

Laatste update:

Peter Bosz beschikte in de eerste seizoenshelft over zes spelers van Chelsea, kreeg daar donderdag Bertrand Traoré bij en zwaaide tegelijkertijd Sam Hutchinson en Gaël Kakuta uit. De club uit Arnhem is meer dan ooit ‘een zusterclub’ van de grootmacht uit de Premier League. De vraag is dan ook gerechtvaardigd of Vitesse nog wel een eigen gezicht heeft.

/

Bart Latuheru wijst erop dat Vitesse een paar jaar geleden op sterven na dood was en dat men niet anders kon toen de inmiddels vertrokken Merab Jordania zich meldde. De oud-aanvaller vindt de samenwerking positief. “Chelsea is een goede partner. Dat blijkt ook wel uit het feit dat er een fantastisch trainingscomplex is gekomen. Er zit gelukkig niet zo'n gek als bij Cardiff City.” Aan de andere kant: “Het kan zomaar zijn dat volgend seizoen al die huurlingen worden terug genomen en dan kun je als Vitesse weer helemaal opnieuw beginnen.”

Oud-verdediger Ruud Knol staat voor de selectie van Vitesse Onder-14. Hij vindt dat de club er optimaal van profiteert, zo zegt hij tegen Metro. “Het moeten er inderdaad niet teveel worden, anders wordt Vitesse inderdaad Chelsea B. Laten we hopen dat het een tussenoplossing is. De jongens die er nu bij zijn gekomen, krikken het niveau aardig omhoog.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het geweldig wat er in Arnhem gebeurd. Op ieder topic reageren er zoveel supporters op topics van Vitesse, en dan louter negatief Ik zie dit als een postief signaal voor Vitesse zelf, want schijnbaar zijn de tegenstanders bang aan het worden. Als ze Vitesse niet als concurrent zagen zouden ze namelijk niet of nauwelijks reageren.

Wanneer mensen Chelsea B of Vite$$e zeggen is dit meer afgunst en moeten de vitesse supporters niet meer op reageren. Vitesse moet wel huurspelers aantrekken, want kopen mogen ze "nog" niet, want ze hebben geen hoofdsponsor. Als Vitesse spelers huurt is het niet goed, maar straks als ze topspelers gaan kopen is het ook niet goed, want dan is het maffiageld van Chigrinsky weer...oftewel mensen zijn afgunstig, maar dat is logisch als het goed gaat en ze een gevaar gaan worden voor de top...

Vitesse was waarschijnlijk failliet gegaan wanneer ze geen samenwerking waren aangegaan, dus ze hadden eigenlijk geen keus! En kijk wat er nu gebeurd! Vind het fantastisch voor de club Vitesse, ook al is het niet met goed beleid, maar Who Cares? Als je bij de afgrond zit en dit komt er vervolgens uitrollen is dat gewoon heel mooi!

Met Traore en Piazon in de voorhoede hebben ze de beste voorhoede van Nederland. Traore schijnt een ongekend talent te zijn en nog beter dan Piazon!


3 januari 2014 om 08:50

En waaruit maak je op dat het afgunst of angst is? Mensen mogen toch vinden dat het een bijzondere gang van zaken is?

3 januari 2014 om 08:56

Laat maar komen hoor die toptalenten. Nu krijgen we ten minste nog enig talent te zien. Nog even en we hebben straks helemaal niets meer wat de moeite waard is. Wat dat betreft hoor je mij echt niet zeuren hoor. En, zoals Latuheru ook aangeeft, zit er niet zo'n gek zoals bij Cardiff. Bij Vitesse heb je gewoon een Nederlandse trainer met zijn eigen voetbalvisie en heb ik ook niet het idee dat de jongens van Chelsea opgesteld worden omdat ze moeten spelen, maar omdat ze ook daadwerkelijk beter zijn.

3 januari 2014 om 12:20

Precies tweede/derde garnituur van Chelsea, echt geweldig om te zien trainen hier. Opzouten met Nederlandse talenten, liever training competitie worden voor grote clubs. Zo wordt het gat met de absolute top keihard kleiner.

Moet er niet aan denken om spelers in eigen beheer te hebben, Bah salaris. Transferopbrengsten, gadverdamme. Moeten we niet hebben.

3 januari 2014 om 15:13

PSV de club van het gemeentegeld.

Hoe kan een Psv'er nou zo reageren vast ook gefrustreerd van de laatste wedstrijden tegen Vitesse.

3 januari 2014 om 21:51

PSV 31813 Zeg maar niks jullie hebben er nu ook een paar........

4 januari 2014 om 17:11

ja dat was al bekend in de 18 mljoen posts van alle mensen die Vitesse zeker geen warm hart toedragen..dus jullie hebben jullie mening allang gegeven waar de topic van Vitesse ok over gaat .

3 januari 2014 om 08:51

Ja en toch is het raar dat Vitesse supporters dit goed vinden, elke supporter ziet graag jeugdspelers door komen naar het eerste elftal, nu staan er wel Propper en Velthuizen, maar hoe groot is de kans dat er nog veel gaan doorbreken?

Voor neutrale supporter is het natuurlijk een genot om spelers als van Aanholt, Piazon en een Kakuta te zien spelen.

3 januari 2014 om 08:56

Jeugdspelers breken al jaren door bij Vitesse, dit zal ook zo blijven. Echter, inde jaren voor Jordania is uit nood de jeugdopleiding bijna helemaal kapot bezuinigt. Nu staat er een nieuw trainingscomplex en wordt er weer heel geinvesteerd in jeugd, scouting, samenwerkingsvernbanden met veel grote amateurclubs etc. Het is een kwestie van tijd dat er weer jeugdspelers doorbreken.

3 januari 2014 om 08:58

@ Jowey

Omdat vanwege de financiele perikelen de jeugdopleiding jaren geleden is uitgekleed, met als gevolg dat de goede talenten veelal vertrokken zijn, staat de jeugdopleiding weer op 0. Dankzij Jordania staat er nu weer een jeugdcomplex waarmee er aan de toekomst kan worden gewerkt, maar dat zal nog wel even duren.

@vithoba, ben je me weer voor

3 januari 2014 om 09:01

Inderdaad, heel wat spelers zijn uit de jeugd weggehaald door Ajax en Psv. die tijd is voorbij omdat er nu in alle opzichten meer te bieden is.

3 januari 2014 om 09:13

Maar als dit een tussenoplossing is, dan heb je toch zelf ook wel door dat het alleen maar minder kan worden als je straks op eigen benen staat?
Je eigen talenten zullen nooit zo goed worden als de jongens die Chelsea haalt.

Wat dus betekent dat je straks helemaal top zit, maar mindere spelers moet gaan opstellen. Ik ben gewoon erg benieuwd wat er straks gebeurd. Er staat nu een mooi nieuw jeugdcomplex, maar je zal daar niet 6 jongens van het niveau chelsea gaan opleiden elk jaar.

Ik begrijp dat het mooi is dat Vitesse gered is en er zullen ook echt wel weer jeugdspelers doorbreken straks. Maar je zal waarschijnlijk nooit zo goed worden als de spelers die je nu hebt staan. Vitesse heeft met Piazon waarschijnlijk de beste speler van de eredivisie. Maar je gaat er niks mee opschieten. Die gaat straks weer weg, levert je niets op en de opvolger zal vrijwel altijd minder zijn. Wat een oplossing wel zou zijn, een nieuw supertalent huren. Je bent nu kaviaar aan het eten maar zal het straks met simpel biefstukje moeten doen. Hoop wel dat daar rekening mee gehouden wordt.

3 januari 2014 om 09:48

Lekker naief. De samenwerking staat juist de doorbraak van jeugd in de weg. Jonge jongens zien hun plaatsen en kansen in de A selectie nu opgevuld wilden door C garnituur van Chelsea.
Laatste jeugdspeler die doorbrak was voor tijdperk Jordania.

3 januari 2014 om 09:55

Dat het nog even duurt tot de volgende goede lichting mogen wij Ajax, PSV en mindere maten Feyenoord voor bedanke Dit doen we dan maar gelijk namens alle andere kleinere clubs... Toen het hier minder ging is onze jeugdopleiding leeg berooft door vooral de eerst 2 genoemde..

Tegenwoordig lukt ze dat niet meer, dus nog even geduld.

3 januari 2014 om 09:57

Speciaal voor Frankentime het restant van het interview, lezen is zo moeilijk he of journalistiek niet je sterkste punt

"in ieder geval heeft Bosz oog voor de jeugd, maar hij streeft met het eerste natuurlijk ook naar een bepaald niveau. Op dit moment loopt dat er niet bij de jeugd. Om dit te bereiken heb je toch een lange adem nodig."

3 januari 2014 om 11:04

Een Propper een van der Heijden en een Leerdam gaan echt wel geld opleveren. Daarnaast is het wachten op een goede hoofdsponsor.

3 januari 2014 om 11:05

Geld verdien je toch ook door te presteren, CL te halen en daarmee ook interessanter voor sponsoren te worden?

Het is tegenwoordig niet handig om transfergelden in je begroting op te nemen. Dat is dan ook niet per se iets waar een club van rond zou moeten komen.

Met Bony en van Ginkel heeft Vitesse tevens recent 2 klappers gemaakt terwijl er toen ook al 2-3 Chelsea spelers in de basis speelden. Het is dus gewoon mogelijk.

3 januari 2014 om 11:09

Dat is een andere discussie Snarf, maar voor jou: dat kan alleen als je spelers kan kopen en zolang Vitesse dat niet kan vanwege de FFP zal men moeten huren of transfervrije spelers aantrekken. Tot die tijd teren we dan maar op de ruim 20 miljoen van voorgaand seizoen

Komt nog bij dat we nog een sponsor missen en ach nu gaat het toch ook, dus waar maak jij je druk om?

3 januari 2014 om 14:03

Jullie criticasters weten echt niet waar jullie over praten, jullie lullen maar een eind weg zonder je ergens in te verdiepen. Vitesse is juist heel goed bezig en heeft maar 3 huurlingen in de basis staan en in verband met ffp is het dit jaar niet anders. We hebben net 2 huurlingen ingeleverd en 1 huurling aangetrokken waardoor we nu nog maar 5 huurlingen hebben waarvan 3 in de basis. Verder wordt er met obradovic weer een eigen speler aangetrokken. Vanaf volgend jaar kan ik je verzekeren dat er nog minder huurlingen komen en gaan we gewoon terug naar de gebruikelijke hoeveelheid 3 huurlingen nou wat een criminele daad!! We hebben onze eigen jeugdopleiding versterkt met meer covenantclubs en hebben een nieuw jeugdcomplex, propper uit eigen opleiding is nu aan het doorbreken en in de toekomst zullen dat er meer zijn, daar maakt jordania zich sterk voor. Daarnaast heeft peter bosz aangegeven dat hij zelf bepaald wie er naar arhmem komen vanuit londen en wie er spelen, dus het is allemaal loos alarm en dat heben we wel bezewen toen iedereen dacht dat we een vrije val zouden maken na het vertrek van bony en van ginkel.

3 januari 2014 om 16:23

@haunted
Tuurlijk ook gelezen wat Bosz zegt. En hij heeft 100% gelijk. Ik voorspel alleen dat er over 5 jaar nog steeds 5 spelers van Chelsea rondlopen, en dat het talent van Vitesse daar nooit zal doorbreken. Met als gevolg dat deze jeugd vanzelf naar Ajax en PSV overloopt..... Tenminste, zo schat ik dat in.....

3 januari 2014 om 16:26

Ik denk dat je zelf een beetje moeite hebt om te weten waarover je praat Boskamp.

Ja, er staan er maar 3 in de basis en ja we hebben twee spelers ingeleverd. Echter, als deze Traore echt zo'n topper is, dan speelt hij gauw genoeg in de basis, ten koste van een ander.
Jordania blijft zich inzetten voor Vitesse, uit eigen wil. Echter, hij heeft geen enkele rol meer bij de club dus het is afwachten wat Abramovitsj en Tsjigirinsky van plan zijn met Vitesse. Jordania zelf gaf nog aan in een recent interview dat hij hoopt dat ze de lijn van Jordania niet omgooien omdat het nu goed staat.

Daarnaast heeft Peter Bosz aangegeven dat hij bepaalt wie hij opstelt. Vergeet niet dat dit door Jordania was goedgekeurd maar dit niet wilt zeggen dat dit voor nu, of het volgende seizoen ook zal gelden. Chelsea's mensen en een paar van Vitesse, bepalen, Bos kan alleen de opstelling bepalen. Hij bepaalt echt niet wie er wel of niet vanuit Chelsea naar ons toe komen.

Aan jouw verhaal zitten een hoop fouten waardoor mensen alleen maar dommer blijven reageren op Vitesse, want ze snappen er dan geen hol meer van...

3 januari 2014 om 09:06

Wat een onzin geen spelers kopen omdat ze geen sponsor hebben mocht barca nooit spelers kopen Vitesse koopt geen spelers omdat het moet opleiden voor Chelsea geen probleem maar wel de realiteit en als ze te licht voorchelsea zijn dan in de picture om te verkopen denk dat er nog een topper bijkomt bij Vitesse is voor Chelsea natuurlijk lekker als Vitesse Champions legeau speelt ook voor de aantrekkings kracht voor de toppers die tegen het eerste aanhangen maar eigenlijk moet de ueafa ingrijpen dit is natuurlijk niet toegestaan

3 januari 2014 om 10:25

Men0210

Je gebruikt geen leestekens ,dus het is een beetje lastig lezen. Maar ik snap ook wel dat jedie niet gebruikt,omdat je niet al te snugger overkomt. Wat jij zegt is wel zo dom,dat ik nu al spijt heb dat ik reageer,dus ik hou het kort: WEL Eens VAN FFP Gehoordt?!?!?!?!?!?

Edit typfouten

3 januari 2014 om 11:23

Iemand "niet al te snugger" noemen en dan zelf "gehoordt" typen.

Straks ga je zeker nog zeggen dat je dat express fout deed?

3 januari 2014 om 09:14

Hey weer een topic over Vitesse, eens kijken hoevaak de grap Chelsea Arnhem voorbij komt. Of het woord identiteit, of wellicht lege tribunes.

Of zou het nu eens kunnen gaan over het mooie spel van Vitesse en de aanwinsten voor de Eredivisie? Of de jeugdopleiding die volop in ontwikkeling is. En misschien het aantal 'eigen' jongens in alle gelederen binnen de club.....

3 januari 2014 om 09:54

@objectiv
Is niet grappig. Is zelfs te triest voor woorden dat er al 7 huurlingen i dit seizoen in Arnhem speelden.
Enigen die er bij mee zijn, zijn Vitessefans. Rest van het land is bang voor de gevolgen voor de jeugd die een mooi complex krijgt, maar geen kans meer heeft om Door te nemen ivm C garnituur Chelsea. Op korte termijn leuke aanwinsten, zeker Piazon en Atsu, op lange termijn doodsteek Nederlandse voetbal.
Zeker wanneer andere clubs dit akelige voorbeeld volgen zal Nederlandse jeugd hem kans meer krijgen. Is niet voor niets dat Ruud Krol zich zorgen maakt.

3 januari 2014 om 10:01

Excuses voor de rare woorden. Swype werkt niet goed

3 januari 2014 om 10:17

Jij snapt toch hopelijk wel dat dit niet structureel is, maar geforceerd wordt door de FFP regels?. En als je het hele interview zou lezen, kan je lezen dat de door jou geprezen Ruud Knol de jeugdopleiding bij Vitesse top vind.

3 januari 2014 om 11:18

@ Frankentime ,

Er spelen gewoon een hoop (jonge) Nederlanders bij Vitesse. Van de 7 Chelsea huurlingen kwamen er slechts 4 in regelmatig in actie, te weten Piazon, Atsu, Kakuta en de Nederlander van Aanholt die in zijn 3de seizoen bij Vitesse tot Nederlands international is gegroeid.

Gezien zijn laatste reacties vindt Frankentime het vooral leuk om veel tijd te steken in negatieve posts over Vitesse.

Mijn vraag aan jou Frankentime: Wat vindt jij er van dat 's lands grootste club Ajax vooral buitenlandse talenten op leidt? Vermaelen, Vertongen, Alderweireld, Eriksen, Fischer, Andersen, Meleg, Lobotka, Marinković. Terwijl ook spelers als Enoh, Serero en Lodeiro of vrij jonge leeftijd uit het buitenland zijn gehaald en Nederlandse talenten in de weg staan of stonden. Net als huurlingen als Bojan en Cuenca natuurlijk.

Wat is daar jouw mening over?

Zo krijgt Nederlandse jeugd weinig kans meer en mogen ze al snel vertrekken bij 's lands grootste en bekendste opleidingsinstituut. Een schadelijke ontwikkeling?

3 januari 2014 om 12:45

Ik snap je wel hoor. Maar je moet er gewoon een beetje mee eens zijn. Het is gewoon een team dat leeft door Chelsea. En over die jeugdopleiding word te veel gepraat. Als vites straks groter word door dat geld word die jeugdopleiding niet eens meer gebruikt. Chelsea is al een voorbeeld. Jullie directe partner!

3 januari 2014 om 12:48

@sammerens

Een hoop? Propper, van Aanholt en van der Heijden.. dat zijn er een paar. Ik heb er niks op tegen want kwaliteit gaat boven nationaliteit, maar je moet de feiten wel juist op tafel leggen. Daarnaast zit er weinig tot niks aan te komen qua nederlands talent, kortom qua jeugdopleiding vind ik het nogal mager bij de arnhemmers op dit moment.

En daarnaast klopt het feitelijk totaal niet wat jij zegt over buitenlandse talenten bij ajax, ik zou zeggen tel de buitenlanders eens in de a en b jeugd. Volgens mij; Cerny, Karlsson, Leyder, Bay (allemaal B junioren), Marinkovic (A junior) in totaal 5 op de 64 (16 per selectie ongeveer). Noem je dat veel?

Enoh, Lodeiro zijn van het oude beleid. Serero is een prima talent, Bojan en Cuenca zijn overbrugging en kwalitatief hele goede spelers!

Nederlands talent weinig kans bij ajax? Wat een onzin! Veltman, Klaassen, Denswil zijn dit jaar definitief doorgebroken en Van Rhijn, Blind, Cillessen (gekocht) Vermeer, de Jong spelen al langer in ajax 1. Daarnaast krijgen ook Ligeon, Duarte (gekocht), Hoesen (aangetrokken), Riedewald en de Sa speelminuten.

Nogmaals nationaliteit is niet bepalend, kwaliteit wel maair het is onzin dat er bij ajax geen Nlders doorbreken. Andersen, Meleg, Lobotka komen eraan en hebben nog geen echte doorbraak meegemaakt, ik ben wel heel blij met deze talenten!

4 januari 2014 om 17:16

c garnituur mmmmm,dat zegt dan genoeg over alle andere selecties in de eredivisie.

3 januari 2014 om 10:16

Ik zal, als Vitessesupporter, de laatste zijn die zal zeggen dat deze overname ons geen goede dingen heeft gebracht. In tegendeel zelfs. Echter baal ik wel met de gang van zaken rond de club.

Ik vind het namelijk bijzonder dat Jordania afstand Moest nemen, terwijl hij eigenhandig de club heeft opgebouwd. Daarnaast ben ik van mening dat het zeker niet slecht hoeft te wezen om spelers van Chelsea te huren maar dat ik vind dat de lijn van Jordania niet terzijde geschoven mag worden.
Vitesse is nog steeds een club in opbouw en nog steeds een club met beperkte financiële middelen. Veel huurspelers zijn daarom (nog steeds) uit nood geboren. Net als de hele bak met spelers die in 2010 kwamen, het was gewoon nodig.
Ik wil wel dat de club blijft oppassen voor teveel macht uit Londen. Vitesse moet autonoom blijven en eigenzinnig blijven, dat laatste gaat zeker lukken. Het eerste punt moeten we als supporters zien te voorkomen. Een aantal huurlingen is geen probleem; een heel elftal wel.

Ik zou ook absoluut geen moeite hebben met een regel dat je niet meer dan 3 spelers van een club mag huren. Ben wel benieuwd wat dat voor de houding van Chelsea gaat betekenen jegens Vitesse...maar zoals gezegd, van mij mag deze regel er bij. In de jeugd van Vitesse zit voor de komende jaren genoeg talent, dus wanneer zij wat ouder zijn, zal de club daar op kunnen borduren.

3 januari 2014 om 11:43

snarf666, begrijp ik het goed als ik lees dat jij pas een fatsoenlijke reactie plaatst als iemand anders dat ook doet?

Ik zie jouw namelijk in het restant van het topic alleen maar semi-provocerend dingen roeptoeteren, maar hier reageer zowaar normaal.

3 januari 2014 om 10:22

Waarom hebben ze nog geen hoofdsponsor?

3 januari 2014 om 10:35

Inderdaad, het is pure afgunst.

Ik reageer ook altijd negatief op Vitesse. Maar eerlijk gezegd hoop ik stiekem dat mijn clubje ook wordt overgenomen en de complete identiteit wordt weggegooid. Ik hoop ook dat ik ooit naar gehuurde talenten kijk dan naar eigen spelers die weten waar de club voor staat.

Voor de mensen die het niet snappen, dit is sarcasme. Ik hoop niet dat mijn club zo wordt als Vitesse, maar die kans is ook zeer klein aangezien ze dat hier niet eens willen.

3 januari 2014 om 10:36

Je hebt die traore nog nooit zien spelen voor vitesse dus je kunt absoluut geen uitspraak doen over traore. Daarnaast worden de ploegeb met de minste goals tegen vaker kampioen dan de ploegen met de meeste goals voor. Die jonge jongen zal zich moeten aanpassen en wellicht krijgt ie nog een dipje. En dan zeuren ze over de gehype ajacieden.... pffff

3 januari 2014 om 12:51

Zo werkt het wel, maar ze kunnen nu hard vallen door deze misplaatste grootspraak. Ze hebben nog 0,0 gepresteerd maar hebben al wel praatjes. Ik vind het prima, maar dan moet ze de toenemende negatieve aandacht op de koop toenemen, die druk en media aandacht hoort er nou eenmaal bij.

3 januari 2014 om 12:35

Ik vind het ook een prima ontwikkeling bij Vitesse! Maar angst is er zeker niet het is alleen maar mooi om wat extra concurrentie te hebben. Als je een topclub pretendeert te zijn en praat over angst en concurrentie zul je ook moeten omgaan met de toenemende aandacht.

Zowel negatief als positief, vitessenaren schieten nogal in de verdediging omdat ze dit totaal niet gewend zijn. Je wilt een topclub zijn, je zegt dat je een concurrent bent, neem de kritiek dan ook op als een kampioen! Dat is geen afgunst, dat heet welkom in de top. Ik vind het een geweldig koosnaampje, want zonder geld was Vitesse er niet eens meer. Dat zou ook jammer zijn.

Beste voorhoede? Laat eerst maar eens wat zien, er zijn zoveel talenten die in de hemel geprezen worden.

3 januari 2014 om 16:53

Vitesse heeft nog geen prijzen gewonnen (en wie weet of het ooi gaat gebeuren), maar niks laten zien? Ik zou zeggen dat die avondjes in Amsterdam en Eindhoven wel iets lieten zien.

4 januari 2014 om 17:45

Liet wat zien, maar daarmee win je nog geen prijzen.

3 januari 2014 om 16:35

Ach hou toch op man, word er nu wel moe van, sommige zijn mischien jaloers zou niet weten waarom maar mensen zijn ook gewoon terecht kritisch.

De hele hosanna vanuit Vitesse ahahahahahah

1 woord = Lachwekkend!

4 januari 2014 om 18:07

Weinig gelachen als ajax supporter tijdens de wedstrijden de afgelopen jaren tegen Vitesse.
1 woord lachwekkend is dan meer als niet gemeend lijkt me.

4 januari 2014 om 19:01

Gast van mij mag vitesse elke keer winnen, als ajax weer de schaal pakt who cares???

Pak nou maar eerst wat prijzen voor velen in ene uit de hoek komen alsof Vitesse zo geweldig is.. Lachwekkend ja, heel gemeend! Mark my words zelfs Feyenoord haalt jullie straks in

3 januari 2014 om 18:32

Niemand is bang voor Vitesse. Ik denk dat iedereen juist erg lacht om de gang van zaken in Arnhem. Wat een leedvermaak daar zeg. Van bijna failliet tot hoertje van Abramovic. En dan al die supporters die koste wat het kost recht gaan proberen te lullen wat krom is. Supporters die je 3 jaar geleden nog niet zag hier. Net zoals met FCT gebeurde toen ze succesen gingen boeken. Maar die zijn ook weer een stuk rustiger geworden.

4 januari 2014 om 18:12

En niemand is bang voor Feyenoord,en toen feyenoord het jaren geleden zo slecht deed zag je ook een stuk minder feyenoorders hier.
Ajax won bijna elk jaar in Rotterdam..oooww aa pijnlijk,maar nu zijn alle faantjes weer landelijk te zien in de auto,s waar ze lang opgeborgen waren ,dus niet met 2 maten meten SCF Zuid.

4 januari 2014 om 18:28

Ik ben er altijd geweest

4 januari 2014 om 19:04

Pff je kan van alles zeggen over Feyenoord, maar ook in slechte tijden zijn ze gewoon aanwezig, dus verkoop geen onzin, dat je dat in je eigen brein inprent ok maar niemand die je serieus neemt..

En ja als het beter gaat dan zie je er weer meer maar dat geld voor alles, en niet eens alleen op voetbal maar het hele leven, zo zijn mensen gast..

Als supporter van Vitesse zie je ieder jaar 10 nieuwe spelers en geen jongens uit de buurt. Lijkt me niet prettig als je fan bent van die club.
Bovendien, wat Knol zegt, in de zomer kunnen zomaar 10 spelers weg zijn en er geen nieuwe spelers voor in de plaats komen. Wat moet je dan??

3 januari 2014 om 08:51

Propper, Velthuizen, Janssen komen komen van om de hoek. Weinig eredivisieclub kan dit zeggen.

3 januari 2014 om 08:53

klopt maar toch is velthuizen geboren in nijmegen

3 januari 2014 om 08:58

Klopt, 10 km verderop, dus om de hoek en al vanaf zijn 10e bij Vites.

3 januari 2014 om 09:14

maar je stelt dat weinig clubs dat kunnen zeggen maar Ajax heeft: Blind, Riedewald, Vermeer en op de bank.
en in het verleden nog heel veel spelers.
Allen geboren in Amsterdam en dat is alleen maar leuk voor elke club dat jongens uit eigen stad doorgroeien en spelen bij hun club uit de stad.
zowel voor vitesse als Ajax

3 januari 2014 om 09:30

Klopt, Ajax heeft dat altijd gehad, jongens uit de stad. Met 800.000 inwoners gaat dat ook wel wat makkelijker als de gemiddelde provinciestad.
Het inderdaad leuk, maar niet voor iedere cub altijd mogelijk.

3 januari 2014 om 10:11

Geboren in een ziekenhuis van Amsterdam. Geweldig! Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft hij verder altijd in een nabijgelegen dorp gewoond. Hij heeft zich hier bij de plaatselijke fc ontwikkeld tot 2007 waarna hij naar Ajax is gegaan.
Verder heeft hij hier ook zijn school gedaan en hebben vrienden van me met hem gevoetbald op het stenen veldje in de buurt. Dus ik vraag me af in hoeverre je die jongen Amsterdammer mag noemen zoals jij doet in jouw woorden.

Ontopic: ik vind dat de spijker hier volledig op z'n kop wordt geslagen. Mensen worden bang voor Vitesse en zelf denk ik dat Vitesse weleens binnen twee jaar kampioen kan gaan worden. Dit jaar komt denk ik nog net te vroeg, maar wat gun ik het Peter Bosz. Ik ben erg gecharmeerd van hem als trainer en ha hem veel liever bij Az gezien, maar wat zich nu ontwikkelt daar in Arnhem is ook mooi om te zien.

3 januari 2014 om 11:39

Dat klopt Snarf, maar als je jeugdopleiding is leeggeroofd, omdat je overal op moet bezuinigen, ook op je jeugdopleiding. Je kan geen aankopen doen omdat er geen geld is en nu niet omdat de regels van de FFP streng worden gehanteerd in Nederland? Wat moet je dan doen? Dan ga je kijken bij je samenwerkingsverband, en nee ze worden niet opgestuurd.

Komt daarbij dat die jongens zich echt wel moeten bewijzen bij Vitesse, anders spelen ze niet en vergooien ze ook hun eventuele toekomst bij Chelsea.

3 januari 2014 om 12:53

Prima dat ze er dan naar kijken. Maar in eerste instantie is het een staaltje bestuurlijke onkunde door niet aan de FFP regels te voldoen terwijl je bakken met geld hebt. Kortom door eigen falen konden ze niet kopen etc. en dat is toch wel degelijk een gevolg van de overname door Jordania.

4 januari 2014 om 18:15

Ja zal wel dus!!piet is een Nijmegenaar ,maar wa twou je nou zeggen Predacon??

3 januari 2014 om 08:52

Misschien even het hele artikel erbij pakken, snap ook niet dat VZ de helft plaatst. En Janssen, Propper en Velthuizen komen niet uit de buurt??

Knol over de jeugd:
"in ieder geval heeft Bosz oog voor de jeugd, maar hij streeft met het eerste natuurlijk ook naar een bepaald niveau. Op dit moment loopt dat er niet bij de jeugd. Om dit te bereiken heb je toch een lange adem nodig."

3 januari 2014 om 08:53

Elk jaar 10 nieuwe jongen? En daarom was Vitesse zeker de club met de minste transformaties in de basis ten op zichte van vorig seizoen?

3 januari 2014 om 09:01

Uhm minste veranderingen in de basis? Leerdam, Atsu Propper, Piazon, Marko V. Volgens mij speelde die vorig jaar niet of wel?
Feyenoord en Ajax niet heel veel veranderd, vooral Feyenoord niet

3 januari 2014 om 09:10

Maar ja, wat is het probleem, we staan gedeeld eerste.

3 januari 2014 om 09:13

En zolang je dat het belangrijkste vindt moet je je heel weinig aantrekken van wat anderen zeggen.

3 januari 2014 om 09:21

Wat vind jij belangrijk dan? Beleid? Beleid is nog nooit kampioen geworden hoor. Dat zijn spelers en in mindere mate de trainer. En wat the fuck maakt het uit of een speler is gehuurd, is gekocht. Blank is of donker. Nederlands of Buitenlands. Het gaat om het spelletje van 90 minuten de rest is niet van belang. En dat spelletje van 90 minuten speelt Vitesse tegenwoordig alleraardigst

3 januari 2014 om 10:01

Door de blessure van Janssen moest Bosz het omgooien. Vejinovic en Astu kregen daardoor een basisplaats. Vako was de ongelukkige die slachtoffers werd door deze wisseling. Daarvoor stond Vitesse met 9 spelers die vorig seizoen ook bij Vitessw speelde

3 januari 2014 om 10:21

Ga jij lekker teletekst kijken successupportertje. Als Ajax 3 jaar in het rechterrijtje speelt ben je weer voor PSV of Feyenoord. Zoals 80% van die koffieautomaat supporters.

3 januari 2014 om 10:21

Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Zoals ik al zei moet het je niet uitmaken wat anderen vinden als je achter je mening staat.

3 januari 2014 om 10:22

Beleid wordt in principe elk jaar kampioen, daarmee worden nl. de voorwaarden gecreeerd om spelers te contracteren, te trainen en in een stadion voor supporters te laten spelen. Derhalve ook niet heel gek dat het juist het beleid van Vitesse is dat afkeuren. Against modern football!

3 januari 2014 om 10:23

En voor elke speler die er in gekomen is, is er een logische verklaring waarom die verandering ingezet is. Nogal wiedes dan he dat een club verandert...er is simpelweg geen geld om een paar miljoen uit te geven aan topspelers met jaren durende contracten...

3 januari 2014 om 10:31

De resultante van 10 jaar wanbeleid. Nu gaat er ook nog elk jaar meer geld uit dan er binnen komt. Daarom mogen er geen spelers gekocht worden.

3 januari 2014 om 10:39

Against modern voetbal. Altijd mooi die teksten. Support your locals in goede en slechte tijden vind ik een mooiere. Ik walg van bijvoorbeeld Ajax fans in Heerenveen of Maastricht. Die hebben totaal geen binding met de club, maar zijn voor Ajax omdat ze succesvol willen zijn en mee willen praten bij de koffie automaat. Liever 18.000 locals dan 2 miljoen koffie automaat fans. En ik noem het fans, omdat supporters in het stadion zitten.

3 januari 2014 om 10:52

Tuurlijk, omdat dat beter in je straatje past. Je moet een reele vergelijking maken, 3mln Ajax fans in Nederland zegt mij ook niets. Maar als er in Enschede 30k kan zitten, moet er in Arnhem ook 25k kunnen zitten.

3 januari 2014 om 10:55

Nu vind ik die discussie over supportersaantallen onzinnig. Maar vergeet niet dat Twente al succes heeft behaald (landskampioen) en dat voor Vitesse nog moet blijken. Succes trekt supporters aan, maar dan moet je het eerst hebben!

Edit: voor die uitbouw speelde men al mee voor de landstitel!

3 januari 2014 om 11:06

Twente had al een uitbouw gerealiseerd voor het behalen van de landstitel. Maar dat terzijde, mijn punt gaat over het beleidsmatige aspect dat de gemiddelde voetbalvolger in Nederland tegenstaat aan Vitesse, niet een halfleeg stadion.

3 januari 2014 om 11:09

Dat gaat ook wel lukken hoor. Al is regio Arnhem veel kleiner dan Enschede. Arnhem is in een straal van 30 km omringd door 3 andere BVO's. FC Twente heeft een groter achterland.

3 januari 2014 om 11:24

Welk beleidsaspect bedoel Reuser5? Het jeugdcomplex a 16 miljoen dat is neergezet zodat Vitesse zichzelf in de toekomst kan bedruipen, oud spelers als Velthuizen en Janssen die zijn teruggehaald, dat de technische beleidsbepalers en jeugdtrainers oud-spelers en Nederlands zijn, dat supporters zich weer welkom voelen in het Gelredome, een samenwerkingsverband met 1 van de grote clubs in Europa, dat er nu Vitessespelers worden uitgenodigd voor Oranje, welk aspect?

Of gaat het nog steeds over huurspelers die Vitesse haalt omdat ze geen spelers mogen kopen? Is dat het alleen?

3 januari 2014 om 11:38

In 2007 werd begonnen met de uitbouw, tot dan toe was de hoogste klassering in de voorgaande jaren de 4e plaats. Na 2003 toen de club bij de gemeente stond voor het dreigende faillissement stonden er 8.000 mensen op de wachtlijst voor een seizoenskaart.

3 januari 2014 om 11:50

Welk beleid? Andermans geld uitgeven..? Hoe komt Vitesse aan 16 mln. voor een trainingcomplex als het in de jaren ervoor de huur van het stadion niet kunnen betalen. dat er 3 spelers lang rondlopen is dat beleid? Nou nou poehpoeh, Velthuizen ging weg voor poen en avontuur, mislukt en kan nog meer verdienen bij terugkomst. Held. Janssen? Mooie uitstapjes om zelf elders kampioen te worden en meer te verdienen. Held. Hofs? Haha.

Beleid is voorwaarden creeeren voor groei, als club en team, jezelf bedruipen, inventief zijn met weinig geld en maximaal presteren. Of dat nou het sponsorapparaat is of op het veld. Dat is wat anders dan je handje ophouden voor geld en spelertjes lenen. Respect derhalve voor clubs als Heracles, Zwolle en Groningen.

3 januari 2014 om 11:54

Ik kom uit Brabant en heb al +20 jaar een seizoenkaart van Ajax maar volgens jou hoor ik dus een local te supporten? Schuld van mijn opa, die heeft er gespeeld, sorry..

3 januari 2014 om 12:03

Ja diep respect daarvoor. Dat de eigenaar zelf 16 miljoen uitgeeft vind jij verwerpelijk? Een jeugdcomplex is geen voorwaarde voor de toekomst? En sponsorgeld geen handje ophouden? Oud-spelers niet goed voor de uitstraling naar je publiek? De clubs die jij opnoemt hebben zelf ook meer dan 50 miljoen uitgegeven aan andermans geld, diep respect!

Maar je probeert alle positieve invloeden af te doen met drogredenen en ksmoesjes, dan ben je gewoon aan het zeiken om te zeiken punt.

3 januari 2014 om 12:30

Spijker op zijn kop, dat is inderdaad verwerpelijk. Sponsoren betalen niet voor niets. Dat is nou beleid voeren. Vitesse is nog het best te vergelijken met een vrijwillige uitkeringstrekker. Je onderstreept mijn punt dankje: oud spelers zijn dus nodig om het publiek tegemoet te komen voor al die tropische verrassingen die hier elk jaar naartoe gestuurd worden. Vitesse, dat is Monnikenhuizen, Sturing, Bos, Cocu, Makaay. Op eigen kracht en beleid 4e worden. Als Vitesse fan moet het een dolk in.je clubhart zijn om te constateren wat er van die prachtige traditieclub verworden is.

3 januari 2014 om 12:49

Oh jij leeft nog in het verleden, welkom in 2014 Reuser! Als fan van Vitesse vind ik het pas verwerpelijk dat andere mensen, die niks met de club hebben of er vanaf weten (jij dus), mij vertellen wat ik van mijn club moet vinden. Dat vind ik pas absurd!

Ga dit ook maar weer verdraaien.

3 januari 2014 om 13:09

Klopt, daarom zeg ik toch ook: against modern football. Voetbal hangt van sentimenten, emotie, historie en traditie aan elkaar. Clubs gooien dat te grabbel, vind ik zonde. En met mij de meeste supporters die andere tijden hebben meegemaakt bij de clubs. Beleid is noodzakelijk om mee te gaan in het heden en voornamelijk met het oog op de toekomst, maar als het even kan zonder verlies van normen, waarden, traditie en cultuur van de club. Dat mis ik daar, dat is jammer en ik hoop dat het tot Vitesse beperkt blijft. Wishfull thinking, maar toch. Ik houd er mee op, succes gewenst in Arnhem.

3 januari 2014 om 17:07

@reuser5

Nostalgie is de massale waan van het volk dat moeite heeft de realiteit te accepteren en het vervangt met het ideaal beeld van een vervlogen tijd die nooit bestaan heeft. Doe eens gek en creëer een eigen mening.

3 januari 2014 om 23:50

Nooit bestaan? Vreemd, de foto's, films, spelers, trainers en stadions zijn er toch echt nog.. Om maar te zwijgen over het gevoel, de belevenissen en de verhalen.. Aangedikt, zal best. Who cares?

Een eigen mening? Mochten ze die in Arnhem nog maar hebben van de bazen uit London.

4 januari 2014 om 11:13

Ach wij huren spelers van Chelsea, jullie van twente proberen de hele identiteit van Liverpool over te nemen. Oa met you'll never walk alone etc. Das pas triest. Wij hebben tenminste een echte eigen identiteit. Altijd anders dan de rest, Hollywood a/d Rijn, Airborne.......

4 januari 2014 om 17:26

Nou dat vind ik dan wel een goede reden,brabander.

3 januari 2014 om 10:22

Geen jongens uit de buurt?
Davy Pröpper, Piet Velthuizen en Theo Janssen als regelmatige bespelers. Peter Bosz uit Apeldoorn. In de jeugd c.q. meetrainend met het eerste: Adnane Tighadouini (ede), Wimilio Vink (tiel), Brahim Darri (amersfoort),. Niet direct uit de Arnhemse omgeving maar wel spelers die al heel lang in de jeugd zitten.
Daarnaast spelen er genoeg Nederlanders bij Vitesse met Van der Struijk, Houwen, Leerdam, Veijinovic, plus de hele lijst hierboven. Maakt toch in totaal 10 spelers, waarvan er veel reguliere basisplaatsen hebben. In de jeugd zelf loopt ook nog genoeg talent rond. Echt Vitesse heeft wat eigen jongen betreft niks te vrezen, dat er wat minder talent uit Arnhem zelf komt...sja daar hebben meer steden last van. Daarnaast heeft Vitesse nog steeds een landelijke basis van jeugdspelers, zoals bijna iedere club, dus mogen we tegenwoordig niet heel veel meer spreken over jongens uit de eigen stad maar meer over regiospelers...globalisatie

3 januari 2014 om 12:20

In het artikel wordt het al gezegd. Bijna alle Vitesse supporters zullen het er niet mee eens zijn want de club boekt op dit moment sportief succes....en ja iedereen wil winnen.....maar ten koste van wat.

Vitesse heeft geen eigen gezicht meer. Ik zou hier eens goed over nadenken als supporter wanneer dit over mijn club word gezegd.
Het is ook geen jaloezie maar afgunst bij de meeste want hoe de gang van zaken verloopt tussen Chelsea en Vitesse is gewoon ranzig en lijkt op vriendjespolitiek van 2 rijke stinkerds die elkaar verder helpen, geen sportieve gezonde samenwerking. Logisch dat de meeste mensen dit niet eerlijk vinden en competitie vervalsing vinden.

Vitesse was ooit een leuke club. Nu een club met een Russische rijke eigenaar en gehuurde spelers uit Engeland en zonder eigen gezicht.

Tot nu toe hebben ze 1 speler minder van Chelsea vergeleken met de start van het seizoen. Zie geen probleem

Vitesse had en heeft nog steeds geen keus. Ze hadden zichzelf kapot kunnen laten gaan, maar dat is voor elke club geen optie. Ik gun het uiteraard trainer Peter Bosz van harte, met het team heb ik verder niet zo veel. Ik vind het knap dat Bosz zich zo sterk ontwikkeld als trainer en ook spelers als Vejinovic, Qazaiszvili en Van der Heijden beter laat voetballen.

3 januari 2014 om 09:25

Velen roepen dat ze hun club liever kapot hadden laten gaan. Nou ik ben blij dat ik nog om de week naar het Gelredome kan. Identiteit is je stad, je clubkleuren en je clubiconen. Daar is sinds de komst van Merab niets aan veranderd. Ben bijvoorbeeld benieuwd naar de mening van NAC supporters. Opdoeken? Of liever een externe investeerder. Ik weet het antwoord eigenlijk wel....

3 januari 2014 om 12:56

Nou dat eerste ben ik niet met je eens. Het is gewoon bestuurlijke onkunde om met zoveel geld niet aan de FFP regels te voldoen. Verder een uitstekende ontwikkeling

Het afgelopen halve seizoen speelden er slechts 3 huurlingen van Chelsea in de basis en dus 8 eigen spelers. Maw lang niet alle huurlingen spelen ook daadwerkelijk.

Dit zou je ook anders kunnen zien.
Het zijn jongens met kwaliteiten je speelt niet zomaar bij Chelsea.
Alhoewel alles waar talent op staat en de bal 3x hooghoud kan na Chelsea bij wijze van maar is een ander punt.
Deze spelers kam je wat van leren en kan ook een opening zijn voor andere spelers om weer in de eredivisie te komen spelen

3 januari 2014 om 09:14

Plus de lat word hoger gelegd voor andere clubs

Wat ik nou niet snap he, Vitesse was vroeger een normale ploeg met niet zoveel fans. Nu gebeuren er allemaal vreemde dingen daar maar staan ze wel 2e. Zijn er opeens veel meer fans. Het gaat dus helemaal niet om identiteit van een ploeg blijkbaar?

3 januari 2014 om 09:18

Lukt ze nog steeds niet om het stadion vol te krijgen hoor. Enige keer als het vol zit is tijdens concerten

3 januari 2014 om 09:34

In de tijd van Aalbers zat het vol. Bericht de Vitesse supporter nou niet van successupporters. 18.000 kwamen er ook toen we jaren in de kelder van de Eredivisie speelden. Trouw, kan je aanhang beter bestempelen. En ja, het zijn er niet zoveel, maar liever dat dan een stadion vol successupporters

Lees veel over een kwaliteitsinjectie voor de competitie, waar ik niks tegen in kan brengen.
Natuurlijk zie ik liever kwalitatief goede spelers dan sommige spelers die bijvoorbeeld NEC of de mindere clubs ophaalt van amateurs. (Zal vast mijn club ook niet geheel sparen!)
Maar die spelers bij Vitesse spelen met de wetenschap/hoop dat ze na een half jaar weer opgehaald worden door Chelsea.
De spelers zullen dus ook totaal een broodje dood hebben aan alles wat Vitesse is. Dat zou een supporter niet moeten willen!
Spelers bij NEC weten dat ze niet beter kunnen ofdat ze hun stinkende best moeten doen om een stapje hoger te verdienen.
De beleidsbepalers bij NEC nemen spelers waarvan zij denken die passen bij NEC, die NEC beter maken of andere spelers beter maken.
De beleidsbepalers bij Vitesse nemen se spelers die hun opgedrongen wordt en hopen dat dat spelers zijn die goed zijn en wat langer bij de club blijven.
En nee, ik misgun de supporters van Vitesse niks en leef zelfs mee met de echte supporters,omdat ik mij voor kan stellen dat zij zich behoorlijk genaaid voelen.
En nogmaals: er spelen leuke spelers maar dat maakt het nog geen club!
Het enige wat nog over is zijn de kleuren en het embleem...

3 januari 2014 om 09:36

@necbemmel.volgens mij klopt het niet helemaal in de selectie van Nec,er zijn behoorlijk wat opstootjes op de trainingen en lopen er spelers van het veld af.dat zou ook de 18de plaats voor een groot deel verklaren.
Bij Vitesse is de sfeer erg goed en op het veld kun je zien dat ze allemaal hun stinkende best doen,en dan maakt het niet veel uit of ze gehuurd of gekocht zijn .
Je noemt Vitesse geen club,tja wat zal ik zeggen is Nec geen club omdat er zoveel buitenlanders spelen?
voor de rest is alles al een keer gezegd en ga ik er niet op in.

3 januari 2014 om 09:38

Valt wel mee hoor. Er lopen een stuk meer eigen jongens en Nederlanders dan in Nijmegen. Al jaren trouwens. En er wordt ook nog eens leuk gevoetbald, man wat hebben we het zwaar.

3 januari 2014 om 09:52

Sorry Necbemmel, maar vind ik een beetje eenzijdige gedachte. Draai het eens om, spelers bij NEC met een vierjarig contract op zak hoeven ook niet bovengemiddeld te presteren. Die lopen lekker transfervrij een andere club binnen omdat een hoger niveau er toch niet in zit voor ze. En als ik de prestaties op het veld zie, dan vraag ik me af hoe je zo kan denken haha.

De spelers die Chelsea hier stalt worden wel degelijk door Vitesse uitgekozen, opgedrongen is gewon gel*l dat weet jij ook. Net als zeggen dat alleen de kleuren en het embleem over zijn, beetje zielig. Daarnaast spelen die spelers hier ook zodat Chelsea kan zien of ze wel degelijk een toegevoegde waarde zijn. Dat betekent dat ze in 1 (of meer) seizoenen goed moeten presteren anders gooien ze hun eigen glazen in voor een kans bij Chelsea.

En over de instelling van de huurspelers zul je mij niet horen klagen, die gaan gewoon door tot de laatste minuut, iets wat jij als Neccer toch zou moeten weten

3 januari 2014 om 10:26

Haha ja tot de laatste minuut haha die is goed!

3 januari 2014 om 12:14

Haha held. Man wat heerlijk was dat, na twee keer de lat geraakt te hebben schiet in de allerlaatste minuut onze huurspeler piazon de bal erin. Geweldige instelling van die gast. Gaat er altijd voor.

Fijne dag verder necbemmel. Zoek de samenvatting er nog eens even bij

4 januari 2014 om 17:30

Zzzzzzzzzzzzzzzz spelers van de amateurs..zzzzzzzzzzzz.met andere woorden geen ambities onderbuurman ofwel?

Kan iemand mij vertellen waarom Kakuta plotseling is teruggestuurd? Was vorig seizoen nog een belangrijke speler waar bij vlagen de klasse te zien was. Vind het vrij opmerkelijk dat ze hem nu hebben weggedaan.

3 januari 2014 om 09:45

Kakuta wil vertrekken bij Chelsea om naar een club te gaan waar hij veel aan spelen toekomt, dit gebeurt helaas ook niet bij Vitesse, dus hij gaat nu naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden.

Vitesse is een club wat ten eerste een veel te groot stadion heeft voor het relatief kleine aantal supporters dat ze hebben, want ondanks dat ze bovenin voor de titel mee strijden is het stadion nooit vol en zie je ontzettend veel lege stoeltjes. Daarnaast is het Gelredome een gedrocht met die hoeken en dat dak met die achterlijke ronde vormen.

Ze zijn in het verleden al heel vaak gered omdat ze schulden hadden, wat dat betreft hebben ze in mijn ogen amper bestaansrecht in de Eredivisie. Het geluk is echter met ze want opeens is daar een geldschieter die er geld in pompt. Leuk voor de fans van Vitesse natuurlijk en de club zelf. Maar een eigen identiteit hebben ze nog steeds niet. Alleen maar kopen, kopen en huren, huren.

Ik zou het gewoon erg triest vinden als deze club erin slaagt om kampioen te worden. Want ze hadden in de Eredivisie amper bestaansrecht meer. Dan zie ik liever een FC Twente kampioen worden die met goed beleid en geleidelijk de club hebben gebracht tot het niveau waar ze nu staan.

Idem dito verhaal voor clubs als Manchester City en Chelsea. Die hadden voor de geldinjecties ook amper iets in te brengen. Herinneren we ons nog het Chelsea met Jimmy-Floyd Hasselbaink en Gianfranco Zola? DAT was het echte Chelsea waar ik respect voor had.

3 januari 2014 om 09:44

Bedankt voor je bijdrage. Met 1 ding ben ik het eens: het stadion is inderdaad niet mooi.

3 januari 2014 om 09:56

Vlassie, als je alle clubs bekijkt die in het verleden financiele steun hebben gekregen mag er van jou dus eigenlijk niemand kampioen worden?

Je hangt een identiteit op aan kopen, kopen en huren huren.
Ten eerst koopt Vitesse niet heel veel spelers. Er wordt inderdaad flink gehuurd/geleend van Chelsea. De jeugdopleiding is in de jaren van sportief en financieel vervel helemaal uitgekleed, het heeft tijd nodig om die weer op te tuigen. Ik neem aan dat er met de jaren minder en minder spelers van Chelsea komen.
Ten tweede is een identiteit veel meer dan alleen de spelers die op het veld staan. Los daarvan zijn er nog genoeg Nederlandse/regionale/zelf opgeleide spelers in de selectie.

Twente heeft het inderdaad goed gedaan, al zie je dat daar de financien ook niet denderend zijn. Overigens ook een club die in het verleden steun heeft gehad, dus die mogen volgens jouw eigen redenatie geen kampioen worden in jouw ogen. Je haalt je eigen argument onderuit.

Als je dan graag een bijdrage wil leveren Vlassie, denk er dan even goed over na. Je mag van mij best van mening zij dat Vitesse een k*tclub is, dat het een satteliet is van Chelsea, dat ze het niet verdienen om kampioen te worden. Maar doe dat wel met een fatsoenlijke onderbouwing, nu ben je gewoon een lachertje dat met de meute meehuilt.

3 januari 2014 om 10:48

Gelukkig ben jij ook lekker objectief en kijk je niet door een zwart-gele bril.

Twente heeft qua achterban veel meer supporters dan Vitesse. En Vitesse heeft wel heel veel steun gekregen in het tijdperk Aalbers. Ik zeg gewoon dat er in Arnhem ondanks de enorm goede prestaties niet veel animo is. Beter had Vitesse een kleiner en gezelliger onderkomen gehad.

Ik heb verder niks tegen Vitesse, het is alleen jammer dat ze nu met een vreemdelingen legioen kampioen kunnen worden en dat ze in een gedrocht van een stadion spelen.

3 januari 2014 om 11:13

Vreemdelingenlegioen ? Hoeveel tukkers spelen er bij FC Twente? Hoeveel Arnhemmers bij Vitesse? Juist, einde discussie.

3 januari 2014 om 11:25

Het grote verschil beste Vlassie, is dat ik met feiten kom.

Ik heb nergens iets gezegd over supportersaantallen (lekker relevant ook), ik heb nergens iets gezegd over de orde van grootte van hulp.
Het enige dat ik doe is jou wijzen op enkele storende fouten en aannames in je verhaal. Ook in je reactie staat er weer een: 'vreemdelingenlegioen'.

Verdiep je eens in het aantal buitenlanders dat bij de rest van de eredivisie clubs speelt. Verdiep je eens in de selectie van Vitesse wat betreft aantal Nederlanders of regionale spelers.

Je probeert je eigen gezwam goed te praten met nog meer gezwam en vingerwijzen naar mij.

Wel credits dat je nog reageert, de meesten roepen een eind weg en reageren vervolgens niet als ze terechtgewezen worden.

4 januari 2014 om 11:22

Hey vlassie, ik kan me nog wedstrijden herinneren in het oude diekman bij jullie voor 8000 man hoor. Dus door succes te hebben komen er meer fans. Successupporters noemen we die. In Arnhem zijn die niet zo snel als in Enschede en bovendien hebben wij nog geen succes gehad. Over identiteit moet een twente supporter al helemaal niet beginnen. Wij huren spelers van Chelsea ja klopt maar jullie proberen de hele identiteit van Liverpool over te nemen met you'll never walk alone etc etc. Ga dan verhuizen naar Liverpool en probeer ze niet na te doen.

3 januari 2014 om 14:48

Leuk verhaal vlasie, maar er klopt geen donder van.

Allereerst heeft Vitesse de maatschappij uiteindelijk nooit een cent gekost door allerlei vieze spelletjes bij de club en de gemeente Arnhem. Maar ja, daar scoor je in de publieke opinie niet mee en dus werd er gedaan alsof Vitesse miljoenen gekost heeft (maar wel vergeten te melden dat alleen al aan rente vrijwel het hele geleende bedrag weer binnen gekomen is).

Daarnaast, geen identiteit? Als er een club is die altijd al anders was dan alle andere dan is dat Vitesse wel. Niet voor niets is de bijnaam Hollywood aan de Rijn. Het zegt toch genoeg dat ongeacht of Vitesse 15e of 2e word het altijd bijna net zoveel in de media is als de traditionele topclubs?

Als laatste is je vergelijking met Twente enorm krom. Het is in de media altijd gebracht of het beleid in Twente fantastisch was en er nooit iemand geld op twente verloren heeft. Dat is echter bij lange na niet waar en is een mythe opgebouwd door Munsterman. Twente is echt niet zo'n warme club als de media zegt (vraag het Van Halst eens face to face wat hij van Twente en Munsterman vind) en ook het beleid is niet enorm bijzonder.

De meningen verschillen over of de werkwijze van Vitesse een aanwinst is voor de competitie. Dat moet de toekomst uitwijzen.

Over identificatie: wanneer identificeer je jezelf uberhaupt met een speler? Fans identificeren zich vooral met hun mede-supporters, de stad en de club als geheel (waar overigens genoeg Arnhemmers en oud-spelers rondlopen). En als het identificeren toch met spelers moet: Vitesse heeft nog altijd echte Arnhemmers in het veld rondlopen. Hoeveel clubs kunnen zeggen dat ze jongens uit de straten van hun eigen stad in het elftal hebben staan? Verder dan Ajax en Feyenoord kom je nauwelijks.

Een aantal hier is van mening dat gehuurde spelers niets om de club geven...heeft men mogelijk gelijk in. Maar wil je daarmee zeggen dat gekochte spelers wel een sterke affectieve band met hun club hebben? Het is gewoon een werkgever. Waarom zou bijv een speler die al 3 jr gehuurd wordt (bijv v Aanholt) minder met de club hebben dan een gekochte speler die er pas een jaar is?

Elke dag dat Vitesse sinds de overname bestaat is pure winst. Er was al lang geen Vitesse meer geweest zonder die overname. Op de lange duur ga je bovendien de vruchten plukken van het trainingscomplex wat kwalitatief gewoon een van de beste van Europa is. Als Vitesse de komende jaren successen boekt, zoals hopelijk een landskampioenschap en een Europese overwintering wordt het ook steeds makkelijker om talentvolle jeugd bij de opleidingen van de traditionele top 3 weg te houden. Op den duur heb je dus steeds minder huurlingen en gekochte spelers nodig. Het is absoluut lange termijn visie waar Vitesse zeker winst uit haalt.

Dat het verwezenlijken van al deze ambities niet op de gebruikelijke manier gaat en je daarmee je kop boven het maaiveld uitsteekt is natuurlijk voor ons Nederlanders voldoende grond om het geheel af te kraken

3 januari 2014 om 10:29

Dit dus.

Gewoon een vraag een de Vitesse supporters zonder dat het mijn bedoeling is te oordelen.

Op dit moment worden er een aantal "grote" talenten gehuurd van Chelsea en het worden er langzaam steeds meer. Het maakt niet uit of ze allemaal van Chelsea komen of van 7 verschillende clubs.voor het niveau van Vitesse dat dit met zich meebrengt is dit natuurlijk positief (voor dit seizoen).
Maar, hoe zien jullie de toekomst van Vitesse (en in zekere mate het Europees voetbal voor Nederland) voor je?

Laten we zeggen dat Vitesse dit jaar kampioen wordt en Traore en Piazon (piazon is imo met Proper de beste aan Vitesse kant) volgend jaar in elk geval weer terug gaan naar Chelsea of aan een betere club verhuurd worden. Wat gaat dat inhouden voor Vitesse? Vitesse zal in een vrije val terecht komen (denk ik) en de opgebouwde fanschare zal het beetje bij beetje af laten wetten nagelang de resultaten slecht(er) zullen zijn. Hoeveel schade zal Vitesse voor NL doen wanneer zij met een compleet uitgeklede/ niet voltallige selectie in de CL gaan spelen? Afgelopen seizoen hebben we al kunnen zien dat ze het in dat geval niet eens van Petrolul winnen.

Al met al vraag ik me oprecht af of het huidige niveau met de Chelsea spelers wel zo'n gunstig effect heeft op Vitesse (in de toekomst) en het NL voetbal.

Hoe zien jullie dit?

Nogmaals, het is een objectieve vraag zonder bedoelde ondertoon en ik ben werkelijk benieuwd hoe de Vitesse supporter aankijkt tegen de komende 2 a 3 jaren.

3 januari 2014 om 10:53

Alles valt of staat met de balans op orde te krijgen. Zolang dat niet het geval is zal Vitesse blijven huren. Als het eenmaal op orde is, zal Vitesse eigen spelers kopen en proberen na een aantal jaar met winst door te verkopen a la Bony. Een goede hoofdsponsor kan Vitesse helpen structureel aan te haken bij de top en wellicht op langere termijn wat te betekenen in Europa. Maar nogmaals eerst moet de FFP omzeilt worden.

3 januari 2014 om 11:30

Als je echt wilt omzeil je de FFP op de manier zoals PSG het doet. Zij kunnen dat met honderden miljoenen. Jij denkt echt dat Tsjigirinski dat niet met een tiental miljoenen euro's zou kunnen? Hoe naief kan je zijn!

3 januari 2014 om 11:33

Bedankt voor je Pietertje! Kom maar efkes wisselen jongen.

Wellicht is Tsjigirinksi niet zo'n onbetrouwbaar sujet als je graag zou geloven?

3 januari 2014 om 11:58

Alleen al omdat je de FFP wilt omzeilen, ipv je aan de regels te houden, hoop ik dat jullie suikeroompje de stekker eruit trekt en jullie de klos zijn.

3 januari 2014 om 12:34

matthiasajax; Objectiv formuleert het wat krom, maar als je de post even goed leest snap je ook dat hij juist bedoeld dat ze eerst moeten voldoen aan de eisen van Ffp.

3 januari 2014 om 13:01

Dat zeg je omdat we jou cluppie aan het voorbijstreven zijn. Angst en afgunst, heerlijk.

3 januari 2014 om 10:57

Zolang jij denkt net als vorig seizoen dat Vitesse terug valt ..vind ik je toch behoorlijk beinvloed door het negatieve beeld wat er geschetst wordt. Ook na het wegvallen van Ginkel en Bony verwachtte men een duidelijke terugval. Zie waar we staan.. Weet je wat ik het mooiste vind van alles dat de kleine clubs hun sterkhouders niet meer verkopen aan de grote clubs want dit gaat een trend worden. Ajax , PSV en Feyenoord gaan zich nu druk maken om Vitesse en Twente. Met miljoenen kunnen de grote clubs niet meer gooien of willen dat niet meer. Wat je krijgt is een bredere top. Helaas kan Vitesse niet anders dit jaar. Met een sponsor en Cl inkomsten kunnen de bedragen en de financiele positie zich alleen verbeteren en zullen en ook betere voetballers hun weg naar Arnhem vinden. Want wat is er nu mooier om bij een club te voetballen die tegen Psv, Ajax, Twente en Feyenoord kan spelen en kan winnen !!!

3 januari 2014 om 11:15

Het is niet zo dat ik beinvloed wordt door het negatieve beeld, ik baseer mijn visie op hetgeen ik begin dit seizoen heb gezien. De competitie was al begonnen en Vitesse was bij lange na nog niet compleet. Dit resulteerde puntverlies in de competitie en uitschakeling voor Europees voetbal. Dit heeft imo niets te maken met het negatieve beeld dat men wil schetsen.

Voor volgend seizoen voorzie ik hetzelfde probleem, simpelweg om dat spelers die verhuurd worden meestal pas aan het einde van de transferperiode mogen gaan.
Hier zit een overbruggingsgat van een aantal weken wat (wederom) ervoor kan zorgen dat Vitesse bijv. vroegtijdig Europees uitgeschakeld wordt.

3 januari 2014 om 11:33

Ligt eraan waar Vitesse eindigd natuurlijk en indien ze een sponsor aantrekken zal dat waarschijnlijk eerder opgelost gaan worden met aankopen dan wel doorstroming van spelers vanuit de jeugd. Voor Piazon en Atsu heb je Tighadouini of Valeri Qazaishvili. Voor van Aanholt Obradovic. Dus die plekken kunnen ingevuld worden door jawel eigen spelers. Kallon, Darri en Vink als jeugd. En wat er eventueel in de nieuwe transfer window gehaald gaat worden.

3 januari 2014 om 15:12

Alex, van Piazon en Atsu terug naar Tighadoui en Kazaishvili is toch een behoorlijke stap terug. Daarnaast komen Vink en Darri (nog) flink tekort. Er zit nu in jong Vitesse slechts 1 speler die het eerste kan halen, de rest is meer niveau onderin eredivisie...

5 januari 2014 om 17:31

Dan nog kan je 11 tegen 11 spelen :-)

3 januari 2014 om 15:07

Neem van mij aan Afclucas, als Vitesse kampioen word spelen Traore en Piazon volgend jaar 'gewoon' weer in Arnhem. Of ze moeten voor een niet te weigeren bod verkocht kunnen worden, maar dat lijkt me nu nog sterk. Sterker nog, ik denk dat Vitesse in dat geval weleens nog twee of drie betere huurlingen (categorie De Bruyne) erbij krijgt in plaats van huidige huurlingen als Cuevas.

Qua vrije val van supportersschare ben ik niet zo bang. Vitesse heeft in 2003 aangetoond dat ook in mindere tijden er nog altijd minimaal 18000 man op de tribune zit (bij de nacompetitie zat zelfs gemiddeld 22000 man). Dat is ongeveer de vaste kern en veranderd niet veel.

Tja, en wat betreft Petrolul, die fout van Kashia in de laatste minuut was erg duur. Als het op een verlenging was uitgedraait waren we waarschijnlijk door gegaan. Aan de andere kant, Utrecht verliest van Luxemburgse semi-amateurs, Feyenoord van een Russische middenmoter en PSV van een Bulgaarse club, is het dan raar om van een Roemeense topclub (speelt nu weer om de titel) te verliezen?

3 januari 2014 om 11:02

Volgens mij moet knol beter zijn best gaan doen, zolang hij goed zijn best doet en er jaarlijks 1 of 2 kan afleveren is het toch goed ze zijn met opleiden bezig en dat is ook zijn taak ... beetje verder lezen zie je staan.....de jongens die er nu bij zijn gekomen, krikken het niveau aardig omhoog. Dus wat is wantrouwig

3 januari 2014 om 10:59

Uhh jij weet niet wie Ruud Knol is?

Verder moet je vooral bin VZ zijn die stukken uit het interview niet gebruikt heeft waardoor het wat negatief over Kont wat Ruud zegt.

Eigenaar van vitesse is een gehaaide crimineel , londen heeft veel macht binnen vitesse , 5 spelers van chelsea b, geldstromen zijn niet inzichtelijk, vitesse kan kampioen worden maar nog zit het stadion lang niet vol. Vitessesupporters die alles met de mantel der liefde bedekken zolang het succes oplevert. Wat een club.

3 januari 2014 om 12:25

Schandalig is het!! Of wacht wat nu als het de andere kant was opgegaan. Er waren spelers gekocht voor miljoenen, het stadion had vol gezeten, vitessesupporters verdedigen hun club niet. Hey wacht eens even als dat ooit gebeurd kunnen we dat gebruiken om te bashen!!! Gelukkig de continuiteit voor bashen blijft gewaarborgd! Bedankt!!

Nog 1 keer voor allen: stel een vraag als je ergens weinig van weet of zoek het op maar ga niet de grootste onzin lopen verkondigen en tegenstrijdigheden opsommen zonder dat je weet wat er speelt. Er zijn namelijk redenen voor het lege stadion en dat heeft niks met sportieve prestaties te maken. Verdiep je eens in de club of lees eens goedbedoelde reacties van vitessesupporters die het proberen uit te leggen. Tuurlijk hebben zij een geelzwarte bril op maar er is ook zoveel op feiten gebaseerd...

Toen Vitesse met een schuld van tussen de 50 en 100 miljoen zat moest er iets gebeuren.
Met het binnenhalen van Zjordania is er veel veranderd. Er werd flink geïnvesteerd, selectie, trainingsfaciliteit. Er werd ook gesneden en vervangen, enkele bestuursleden op zij gezet en de wind uit London begon te waaien. Project 13 ging van start en hiermee vertrokken ook een fiks aantal supporters die zich niet konden en kunnen vinden in deze wijze. let wel dat er weinig andere keuze was. Dit of kapot gaan. Nu speelt men met een niet geheel gevuld stadion dat moeilijk gevuld wordt. is ook niet gek natuurlijk.
Echter Zjordania moest recent het veld ruimen en ene mevrouw Marina Granovska nam de scepter over. Deze dame is een naaste van Roman Abramovitsj en heeft een heel kort snel lijntje met hem. Roman mag als clubeigenaar geen tweede club hebben. Hij heeft al jaren geleden Alexander Tsjigrinski aangesteld als eigenaar. Djordania presteerde niet goed genoeg en moest het veld gaan ruimen. Nu waait er een directe Chelsea wind door Arnhem, daar Marina in het bestuur van Chelsea zit. Logisch is dan ook dat spelers gestald worden en spelers vertrekken. Er is wel een visie te zien. Vitesse Moet Europa in om zo jonge talenten te laten rijpen en daar waar nodig door te laten stromen naar de hoofdmacht. Op de site van Vitesse zelf is een organigram te zien met de lijnen, dat is best interessant om te bekijken en maakt veel duidelijk.
al met al is de club veel verloren maar heeft het ook veel terug gekregen echter de pijnlijke kwestie is dat er identiteit kwijt is. Van volksclub naar sattelietclub in een nieuw jasje.

3 januari 2014 om 12:33

Schuld tussen de 50-100 miljoen zeg je?? Jordania heeft 6 miljoen nodig gehad om deze af te lossen. Knap onderhandelt dus. Ik zal echter de laatste zijn die het vorige beleid van Vitesse de hemel in prijst hoor geloof me. Vd Kraan was bijvoorbeeld vreselijk!

Daarnaast dat jij voor vitessesupporters bepaald dat de club haar identiteit heeft verloren en geen ziel meer heeft is gewoon schandalig. Je geeft daarbij aan dat wij niks met de identiteit te maken hebben en dat onze herinneringen ook helemaal niks zeggen. Schandalig echt waar. WIJ bepalen zelf wel of wij ons kunnen identificeren met de club en niet jij!

Ongekend dit zeg.

Oh ja. Supportersaantallen heeft met iets heeeeel anders te maken meneer. Dat kan jij ook niet weten omdat je de club niet kent en niet van dichtbij meemaakt. Maar doe dan ook niet of je het allemaal weet. En wat als het stadion ineens vol had gezeten omdat volgdns jou beredenatie dat had gemoeten ivm de prestaties? Was het dan wel goed geweest? Vast niet he dan waren het succesupporters geweest. Maar nogmaals de reden van de leegte heeft met andere zaken te maken die anders zijn dan enkel de sportieve prestaties. Naief om te denken dat jarenlang als schroot te zijn behandelt wordt weggepoetst door een paar jaar beter voetbal. De wereld zit anders in elkaar meneer.

Vitesse supporters kunnen hier verontwaardigd doen wat ze willen en het zogenaamde beleid van hun club verdedigen, maar de feiten blijven.
Club in de uitverkoop gedaan om te kunnen blijven bestaan, geen zeggenschap meer, je hebt je afhankelijk gemaakt van een eigenaar die op elk moment er vandoor kan gaan. Zijn geen voortekenen van, maar het risico blijft gewoon aanwezig.
En zeven Chelsea huurlingen zijn zeven Chelsea huurlingen.

3 januari 2014 om 11:21

Ken je feiten Rudeboy65. Het zijn momenteel 5 Chelsea-huurlingen, geen 7. Van die 5 hebben er slechts 3 een basisplaats!!!

4 januari 2014 om 22:41

In de diverse publicaties heeft men het over 7. En als er maar 3 een basisplaats hebben, tellen de anderen dan niet meer mee als huurling? Creatieve manier van tellen hoor. Nice.

3 januari 2014 om 11:22

Waarom zijn 7 Chelsea huurlingen een probleem?
Als Vitesse 7 huurlingen zou hebben gehad waarvan 2 van Man utd, 2 van Chelsea, 2 van Basel en een van Petrolul dan had het geen issue geweest toch?

Ik vind dat men persoonlijk te moeilijk doet over de 7 huurlingen. Zelf ben ik meer bang voor het niveau en de kwaliteit van de NL competitie. Je leid spelers op voor andere clubs waardoor het kwaliteitsverschil alleen nog maar groter zal worden.

Ik hoop voor het NL voetbal dat Vitesse snel weer op eigen benen kan staan en kan gaan investeren in de club en de toekomst. Is imo voor Vitesse het beste, voor de competitie het beste maar ook Europees gezien.

3 januari 2014 om 11:32

Helemaal mee eens Afclucas. Maar 7 Chelsea-huurlingen klopt dus niet zoals je schrijft. Het zijn er momenteel 5. Ik hoop dat Nathan Aké nog komt als 6e huurling...

4 januari 2014 om 22:42

Jij legt de focus op de huurlingen, maar je mist het belangrijkste punt dat ik maakte: Het gaat niet alleen om huurlingen. De club is gewoon verkwanselt. Door verkocht, in de uitverkoop gedaan. En daarmee is alle zeggenschap en identiteit verloren gegaan.

3 januari 2014 om 11:32

Zegt een fan van psv iets over beleid. Lmfao!

3 januari 2014 om 12:12

Kun je leuk doen Nevare, wij weten in de zomer tenminste wie er volgend jaar voor PSV spelen. Dat weet je bij Vitesse niet eens.

Kunnen we dit talent laten doorgroeien? Perspectief bieden? Bel jij even naar Chelsea?

Goede basis om je beleid op te voeren! Duidelijk beter dan bij Psv.

3 januari 2014 om 12:15

Bij im- en exportbedrijf PSV weet je zeker niet wie er volgend jaar staat. Kom op zeg, hoeveel transfers maakt die club niet per seizoen en zeker dit seizoen?

3 januari 2014 om 12:28

Je bedoelt de spelers van PSV nu met 4/5 jarige contracten?
Weet niet wie daar de hoofdprijs voor wil betalen, kan me gezien de huidig prestaties niet voorstellen.

Wij kunnen bouwen op onze beslissende spelers omdat ze van ons zijn. Dan kunnen ze getransfereerd worden, maar het is in ieder geval PSV die dat beslist, niet een externe partij. Ipv totale afhankelijkheid.

Jullie beleid hangt af van de gratie van een paar Russische "zakenmannen", die "toevallig" na de val van de sovjet-unie, "ineens" buitensporig rijk zijn geworden.

Jaaa jaaa jaaa en dan hebben wij een slecht beleid. Tuurlijk.

3 januari 2014 om 12:37

Als je eerst een parkeerplaats moet verkopen om spelers te halen, mag je idd vraagtekens gaan zetten bij het beleid en wat levert het nu op of nog beter levert het straks nog wat op haha? Maar helaas heeft Vitesse geen parkeerplaats in de verkoop, wel een paar dikke transfersommen ontvangen die men niet mag uitgeven. Dus zo slecht gaat het niet hoort

Pff moet je nog 4/5 jaar tegen dat elftal aankijken, ai ai ai...

ps over dat beleid is nog wel een leuk rapportje opgesteld!

3 januari 2014 om 13:00

Natuurlijk heeft Vitesse geen parkeerplaats in de verkoop. Jullie hebben niet eens een eigen stadion. Je moet wel eerst iets hebben om te kunnen verkopen.

Paar dikke transfersommen? Je bedoelt spelers die gehaald zijn door externe financiers? En het "vrijwillig verkopen" van je grootste talent aan je baas? Je maakt me wel een beetje aan het lachen hoor.

Dat er bij PSV inschattingsfouten zijn gemaakt, lijkt me duidelijk. Maar wij zijn nog wel onafhankelijk, financieel gezond, hebben een eigen stadion, die ook nog eens vol zit, kunnen spelers kopen, mogen zelf bepalen wie we opstellen, mogen zelf bepalen aan wie we spelers verkopen. Dat hebben jullie niet.

En om Psv'ers om de oren te slaan met een uitstekende herfinanciering van de club, is als iemand uitlachen omdat hij z'n Fiat Panda heeft ingewisseld met een dikke Mercedes.

3 januari 2014 om 13:09

Hij doelt inderdaad op spelers die door Jordania zijn gekocht. En waarvan de opbrengsten naar de club zijn gegaan. Hoeveel beter wil je het hebben?

v. Ginkel werd verkocht voor meer geld dan Ajax wilde geven. Ook goed.

PSV onafhankelijk? Werd er in een recentelijk verleden niet gesproken met Doyen Sports Group? Bij monde van Tiny Sanders is dat toch de toekomst.

Mag Peter Bosz niet zelf bepalen wie hij opstelt? Waarom is Sam Hutchinson dan terug naar Londen? O ja, omdat hij Leerdam voor zich moet dulden. Waarom speelde Kakuta niet meer? Nja, lijkt me duidelijk.

Mag Vitesse niet zelf bepalen aan wie het de spelers verkoopt? Doe eens een goed voorbeeld? Van Ginkel heb ik al aangegeven, Chelsea gaf gewoon de meeste muntjes.

Je praat over een herfinanciering. Imo is dat je lening ergens anders goedkoper onderbrengen, niet een deal maken met de gemeente. Iets wat ik overigens niet veroordeel, als de gemeente denkt daar op termijn beter van te kunnen worden; prima.

als je de discussie wilt aangaan is dat prima, maar gebruik wel valide argumenten.

3 januari 2014 om 13:42

De lening is ook ergens anders goedkoper ondergebracht. Of ben je niet op de hoogte van de inhoud van de gemeente-deal?

Bij monde van Tiny Sanders? Die heeft alleen gezegd dat het netwerk van Doyen interessant is. (dus de kennis van spelers en contacten met zaakwaarnemers en spelers) Niet dat het de toekomst is, sterker hij heeft gezegd dat de mogelijkheid voor PSV om spelers te halen, dan niet toeneemt.

En dan gebruik ik geen valide argumenten.

Laat ik dan zeggen dat één club eigenaar met alle macht over de gehele organisatie, nooit een gezonde situatie is.

En al heb jij gelijk in de situaties die ik schets, wat ik niet denk, heeft het er toch de schijn van dat Vitesse als club helemaal niks meer te vertellen heeft in eigen huis.

3 januari 2014 om 13:56

Je zegt het goed; 'ook' ergens anders ondergebracht. Er heeft geen 1 op 1 herfinanciering plaatsgevonden; de gemeente heeft er eerst miljoenen ingepompt.
Laten we het een verschil van inzicht noemen.

Sanders heeft wel degelijk, nota bene voor camera, gezegd dat investeringsmaatschappijen de toekomst zullen hebben. Als ik ergens mis zit geef ik dat grif toe, maar hierover ben ik zeker.

Over je eigen club zul je zeker valide argumenten gebruikten Psv31813, hier heb je echter de spreekwoordelijke klok horen luiden, etc.

Één eigenaar hoeft imo geen slechte zaak te zijn. Zolang de grote lijnen van afstand worden uitgezet en de lokale beleidsbepalers ook precies dat kunnen doen is er niet veel mis. Vooralsnog is het tegendeel niet bewezen, alleen geroepen. En dan ga ik van het positieve uit; dat Vitesse in eigen huis nog genoeg te vertellen heeft. Dat jij alle punten uit mijn vorige reactie hierover volledig negeert doet daar niets aan af.

4 januari 2014 om 14:31

2-6

4 januari 2014 om 22:46

Tja Nevare, daar gaat het juist om. PSV en Twente hebben verkennende gesprekken gehad met Doyen. Gewoon om te kijken of het iets voor hun zou zijn. Alleen al om die gesprekken werden beide clubs hier op VZ verketterd.
En dan mag er niks gezegd worden over dat Vitesse allang gewoon is verkwanselt? Door verkocht, in de uitverkoop gedaan. En daarmee is alle zeggenschap en identiteit verloren gegaan.
Dubbele moraal lijkt mij dat.

3 januari 2014 om 11:34

Het grappige is dat ieder ander het ook zou doen als het om hun club gaat. En huurlingen tja, PSV is er ook kampioen mee geworden.

3 januari 2014 om 11:49

Ik weet wel zeker dat psv en feyenoord geen man.city b of liverpool b willen worden.

3 januari 2014 om 11:50

Te zien aan jouw reacties, weet jij niet zo heel veel, trolletje

Die Guidetti werd ook echt uitgekotst in Rotterdam..

3 januari 2014 om 11:56

Dat is wat anders dan 7 man.city huurlingen plus veel invloed van man.city op het beleid van feyenoord , dat zou nooit geaccepteerd worden.

3 januari 2014 om 12:07

En dat is wat anders dan een samenwerkingsverband, daar doen ze geheid de deur voor open, wat zeg ik, de loper gaat uit! Dat jij het denkt wil niet zeggen dat het waar is.

ps 5 huurlingen, in overleg en die we nodig hebben op posities die niet of onderbezet zijn.

3 januari 2014 om 12:07

Wanneer is PSV er kampioen mee geworden?
Of bedoel je Alex.

Die was wel duidelijk van een ander niveau dan die tribune klanten van Chelsea die jullie toegestopt krijgen.

Daarnaast had dat te maken met het feit dat hij niet speelgerechtigd was in Engeland.
En daarnaast speelde hij meerdere seizoenen, en scoorde hij o.a. tegen Arsenal.
En daarnaast was dat er 1 op een hele selectie.
Dus niet zoals bij jullie etalage materiaal, zonder uitzicht op een basisplaats.

3 januari 2014 om 12:12

Materiaal zoals Bruma en Rekik bedoel je?

Piazon is een verrijking, Van Aanholt schopt het tot Oranje (speelt ook al meerdere seizoenen bij Vitesse) en vind men nu al beter dan wat er eerst stond. Willems of zo? Atsu is zeker prima speler en ondertussen geven die etalagepoppen sommige ploegen een flink pak slaag

3 januari 2014 om 12:34

Nee niet zoals Bruma en Rekik.
Dat zeg ik toch nergens.

Bruma is overigens van Psv. Rekik inderdaad niet.
Maar Psv, dus niet Manchester City, heeft de huur van Rekik naar PSV georganiseerd.

Ja heel leuk die spelers, en pak slaag super. Maar je kan mij niet vertellen dat die spelers voor hun lol bij Vitesse spelen. Ze hadden niet echt een keus.
(haal ik onder andere uit het verhaal van Atsu)
Nee daar ga je dan voor naar het stadion.

3 januari 2014 om 12:43

Nu begin je echt door te slaan haha. Ja, ze hebben wel een keus anders mag het ook niet. Daarnaast word er overlegt met Vitesse en zoals gezegd zijn het spelers die posities opvullen, waar we geen eigen of genoeg spelers hebben en spelen de beste. Zou dat gebeuren als Chelsea, maar gewoon stuurt wat men wil? Logica!

Blijf maar geloven dat ze tegen hun zin in spelen, maakt die 2-6 nog triester voor jouw clubje. Begin me echt af te vragen of je het niet gewoon over PSV hebt. Ga ik verder genieten van mijn clubje en het spel.

3 januari 2014 om 12:58

@haunted schijnbaar ben je niet helemaal op de hoogte, maar er zijn mensen geweest die Feyenoord wilden overnemen. Dat is niet gebeurd omdat Feyenoord niet te koop is. Aandelen tot 45% is mogelijk, dan houdt het toch echt op. Ben ik overigens erg blij mee. 1 a 2 gehuurde spelers als echte versterking is wel oke. 6 a 7 spelers waarvan je niet weet wat ze kunnen, Tsja je zal maar na 5 competitiewedstrijden nog niet weten welke naam bij welke nummer hoort omdat er zoveel wijzigingen zijn iedere x.
Daarnaast een eigenaar die er elk moment mee kan stoppen, nee dank je.

Jij bent er blij mee, moet je zelf weten. Gebeurde dit bij Feyenoord, was ik er direct mee gestopt.

3 januari 2014 om 13:04

...totdat ze onverhoopt op het randje van de afgrond terecht komen...

3 januari 2014 om 13:24

@haunted

Je verdient het om er van te genieten, na jaren van enkel ellende bij die club van jou. Ik was het alweer vergeten die 2-6, we verliezen dit seizoen wel vaker van kleine clubs.

Jij vind het logica, ik vind het natte vinger werk. "waar we geen eigen of genoeg spelers hebben?" Je bedoelt die spelers die zijn gekocht met geld van Chelsea, of 1 jeugdspeler?
Dat is dus ook nogal wat, gezien het aantal huurlingen.
Het zal de pure euforie wel zijn, korte termijn wint het dik van de lange termijn bij Vitesse.

3 januari 2014 om 14:44

3 nieuwe huurspelers erbij vandaag voor Psv. Dat maakt het aantal samen met Rekik al 4. Vitesse achtige aantallen daar in Eindhoven....

3 januari 2014 om 15:14

Och een PSVertje die over beleid praat, het moet toch niet gekker worden hier op VZ. Piazon is trouwens een klasse of 3 beter dan die Alex van je.

3 januari 2014 om 16:36

@arenacum
Optie tot koop erbij, dat kan Vitesse niet zeggen denk ik. Of heb ik iets gemist?
Al 4? Dat heb jij fout al 5. Toch maar even graven in je grote voetbal verstand.

Wat is het toch lastig de voetbalwereld.
Investeren tegenover korte termijn.
Scouten tegenover neer stallen.
En dat dan op een hoop gooien, en dan menen dat Vitesse, wat een parodie van een club is, er enigszins goed uitkomt.

@objectiv
Ja die Piazon blijft ook nog seizoenen bij jullie. Grote talent kwam er ook uit bij Malaga of niet? Haha, deze spelers komen niet bij Vitesse voor Vitesse gekkies. Vitesse kennen ze niet, voordat ze op de stoep worden gedropt.

Gecharmeerd van deze speler, dat mag je weten.
Maar als jij oud genoeg bent om Alex te hebben zien spelen. Weet je wat voor een impact hij had. En zou je dat niet zeggen.

Überhaupt een centrale verdediger vergelijken met een aanvallende middenvelder. Wat een non discussies met jullie zeg.

4 januari 2014 om 17:49

Moet niet gekker worden in Eindhoven met 4 huurlingen..psv is echt zijn indenteit aan het verliezen.

4 januari 2014 om 22:47

Haunted, je mist het punt. Jij legt de focus op de huurlingen. Vitesse is gewoon verkwanselt. Door verkocht, in de uitverkoop gedaan. En daarmee is alle zeggenschap en identiteit verloren gegaan.

3 januari 2014 om 12:30

Ach ja Rudeboy, de ene club wordt behoed voor faillissement door een gelukkige overname van een externe partij, de andere club verkoopt voor 50 miljoen de grond onder zn voeten....

4 januari 2014 om 22:51

En jij wil dat met elkaar vergelijken? PSV heeft een schitterende deal gemaakt met een van haar eigendommen, die parkeerplaats dus.
En Vitesse? Die had vrijwel niks meer en door zichzelf in de uitverkoop te gooien en zich afhankelijk te maken van de grillen van een eigenaar is de eigen identiteit (if any) en de zeggenschap over de club verloren gegaan.
Dat kun je toch echt niet met elkaar vergelijken, makker. PSV heeft geen zeggenschap verloren en niets van de eigen identiteit verloren.

Nou ja, ik zal je helpen: de gemeente heeft afgedwongen dat PSV voortaan mogelijke CL inkomsten niet meer in de begroting mag opnemen. En dus is er van buitenaf invloed geweest op het beleid van Psv. Poeh, poeh.

4 januari 2014 om 17:42

Feiten.. Juist ga eerst eens lezen vriend,en Alex kwam destijd ook van Chelsea ,maar dat vond iedereen top incl mezelf .

4 januari 2014 om 22:39

Leuk hoor dat mij gevraagd wordt te gaan lezen. Neem die raad vooral zelf ook ter harte. Het gaat niet alleen om huurlingen. De club is gewoon verkwanselt. Door verkocht, in de uitverkoop gedaan. En daarmee is alle zeggenschap en identiteit verloren gegaan.

Hoeveel moeten er nog bij voordat hij het als chelsea b gaat zien ?

3 januari 2014 om 11:31

Nu nog in de goede context thegamer01.

En nu weer terug naar groep 6 voor een lesje begrijpend lezen.

En zo maak je van een degradatie-club een echte topclub.
Mooi om te zien hoe dat gaat. Persoonlijk zou ik de resultaten ook leuk vinden, maar ik ben toch blijer met Den Haag waar je tenminste nog Haagse jongens in de basis hebt staan en waar 10/11 van de spelers Nederlands is. Daar voel je je in ieder geval meer verbonden mee.

3 januari 2014 om 13:00

Psst.... voor de blessure van Janssen 2 Arnhemmers in de basis.... echt waar!

3 januari 2014 om 13:13

Ja is ook. En ik vind het fijn dat jullie er tenminste twee hebben maar ik persoonlijk hunker denk ik meer naar een club met eigen spelers. Je degradeert dan wel, hoogstwaarschijnlijk dit seizoen, maar je weet in ieder geval dat je een paar jongens uit eigen bodem in de basis hebt staan.
Bij Vitesse valt het inderdaad nog wel mee, maar je moet ook denken aan later. Als Janssen met pensioen gaat, wie zal er over 10 jaar terug komen als de grote Arnhemse clubheld ? Traoré? Piazon? Kakuta? Ibarra? Havenaar? Kalas? Kashia? Francisco Junior? Chanturia? Qazaisvili? Dan Mori? Atsu? Cuevas? Meerits?
Dat is het meer, snapjewel.

3 januari 2014 om 13:24

Ik snap je hunkering wel. Maar ik las eerder vandaag al dat een van der Vaart ook niet meer terug naar Ajax keert. De tijden dat topspelers op late leeftijd terugkeren op het oude nest is voorbij. Degene die dat nog wel doen zijn een uitstervend ras en verkijken zich dan ook vaak nog op het niveau.

Het zal voor iedereen anders zijn denk ik. Maar ik denk met weemoed terug aan Curovic, Machlas of Diarra. Terwijl een van Wolfswinkel mij echt gestolen kan worden.

Iedereen predikt hier voor eigen parochie.

Ajacieden blijven Ajacieden, hoeveel jonge Denen er ook worden binnengenengeld. Psv'ers blijven Psv'ers al moeten ze de grond onder heel Eindhoven verkopen aan China. Feyenoorders blijven Feyenoorders al slopen ze alle binnensteden van Frankrijk. Et cetera. Niemand die daardoor ineens supporter van een andere club wordt of zijn eigen club de rug toekeert.

Met weinig te besteden geen succes en geen prijzen behalen hebben we vanaf 1892 tot 1989 uitstekend gedaan. Met meer te besteden tussen 1989 en 2000 meer succes en geen prijzen was ook een mooie periode waarin we als weerwolven voor het eerst de smaak van bloed hebben geproefd. Dan wil je daarna gewoon bloed zien. Met niks te besteden amper kunnen overleven tussen 2000 en 2010 was ook weer een nieuw hoofdstuk in ons al lange bestaan en nu sinds 2010 weer meer succesvol en hopelijk op weg naar de eerste prijs. Ik was supporter en ik blijf supporter al huren we er straks 11 van Chelsea.

3 januari 2014 om 13:16

Ach Arenacum, iedereen heeft makkelijk lullen zolang de club niet op omvallen staat. Als het puntje bij het paaltje komt kiest de supporter toch eieren voor zijn geld, ondanks al het gebash hier op VZ.
99 van de honderd scribenten hier met een grote mond zou staan te springen als de club op sterven na dood is, maar nu is het lekker makkelijk om af te geven op een club die niet meer zijn hand hoeft op te houden.

Chelsea B, mochten ze willen! De echte toptalenten gaan niet naar Vitesse. Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat ze zoveel spelers van dezelfde club kunnen huren. Drie lijkt me een prima maximum.

3 januari 2014 om 13:47

Het zijn op dit moment 5 Chelsea-huurlingen, waarvan er 1 (cuevas) niet eens bij de selectie zit maar bij de Beloften.

Dus in feite 4 Chelsea-huurlingen waarvan er 1 (van Aanholt) al voor het derde seizoen gehuurd wordt. Contractspelers spelen tegenwoordig zelden 3 seizoenen lang voor een club....

Dus waar maak je je druk om? Het is allemaal niet zo belachelijk, juist slim hoe er wordt samengewerkt met Chelsea.

Offt: Oud-speler Vitesse verdacht van wietteelt

Een dertigjarige oud-profvoetballer is verdachte in een zaak rondom hennepteelt. De man komt uit Arnhem en begin december 2013 is in zijn woning een kwekerij ontdekt.foto: Orange Pictureshet zou gaan om zeshonderd wietplantjes. Dat bevestigen politie en het Openbaar Ministerie aan de Gelderlander. "op dit moment loopt er een onderzoek", vertelde een woordvoerder."ik heb niets van de politie gehoord", verklaart de voetballer om wie het draait. Ondertussen doet de naam van Jhon van Beukering de ronde. Hij voldoet aan het signalement van omroep Gelderland, maar het is niet bevestigd dat het om hem gaat.de Arnhemse club vitesse wil niet reageren. Daar zou de ex-prof binnenkort beginnen aan een stage bij de jeugdopleiding


Ont: ik zou ook graag een onderzoek willen zien naar hoe chigrynsky zijn geld heeft verdiend en nog steeds verdiend. Volgens mij is dat ook niet helemaal netjes.gegaan

3 januari 2014 om 14:00

Gaat idd om Van Beukering die zelf verklaard zijn huis verhuurd te hebben.

Maar ik snap je post; het kan enigszins negatief met Vitesse in verband worden gebracht dus dan post jij het.

Wat betreft de inkomsten van de nieuwe eigenaar: wat let je? Ga lekker onderzoeken. Houdt je van de straat en hoef je hier de topics niet meer te spammen!

3 januari 2014 om 14:21

Ik postte het voor de grap, verwijzend naar dat ze bij vitesse niet zo vies zijn van louche zaken
Maar in dit geval is john niet zo slim geweest met verhuur van zijn huis

3 januari 2014 om 14:25

Apart gevoel voor humor.

4 januari 2014 om 17:52

Countounio EX Vitesse kon er ook at van .geheel de schuld van Vitesse.
Haaha simpel figuur.

Het is wel duidelijk dat er veel supporters van andere clubs zijn die nu allemaal een mening hebben over onze club vitesse! Wat er ook gebeurd wij blijven Vitesse trouw! Het is onze club en die banden met Chelsea zijn de redding geweest. Dat er nu gehuurd wordt is duidelijk gevolg van ffp en het feit dat de afgelopen jaren veel talentvolle jeugdspelers van Vitesse werden weg gekocht. Nu zitten wij in een opbouwfase bij de jeugd. Oude spelers worden teruggehaald om de vitessecultuur bij de jeugd te waarborgen. Oa hofs, knol enz. Afgelopen seizoen hebben vele talenten een jeugdcontract aangeboden gekregen. De doorstroming kost echter wel een aantal jaren.
Wij hebben nu leuk voetbal om naar te kijken en genieten van het spel en de hype die nu ontstaat bij onze club! Hier zijn wij trots op!

Is die Fransman weg? Die Kakuta vond ik samen met Piazon de beste van Vitesse! Hoezo moesten ze die laten gaan?

3 januari 2014 om 14:26

Kakuto speelde niet en dan is het voor hem beter en indirect voor Chelsea ook dat hij ergens anders gestald wordt...

3 januari 2014 om 15:20

Je laatste zin heb je gelijk in. Ik hoop dat we voor die tijd inderdaad flink er van hebben mogen genieten.

Wat je daarvoor schrijft klopt natuurlijk niet.

Ajax pakt bijvoorbeeld in de EL veel meer punten dan in de CL. Dus voor het puntencoëfficiënt zou het juist beter zijn wanneer Vitesse CL speelt en Ajax EL. Dat levert namelijk meer punten op voor Nederland.

Betere spelers in de Eredivisie betekent ook meer weerstand / "top" wedstrijden voor de andere teams. Dat betekent dat ze daar dus ook sterker van worden. Spelen tegen een slecht Vitesse heeft niemand wat aan en wordt het algehele niveau al helemaal niet beter door.

Ik besef me best dat een bedankje wat ver gaat maar het is zeker ook niet zo zwart als jij het schetst.

3 januari 2014 om 15:44

De nummer 1 van Nederland behaalt automatisch de groepsfase. De nummer 2 kan dat halen door de voorrondes door te komen. De kans dat Ajax die doorkomt is hoger dan dat Vitesse die door komt. Dus is het beter dat Vitesse kampioen wordt en Ajax 2e. Zelfde punten aantal door directe plaatsing Vitesse en kans op dubbel wanneer Ajax er door komt.

Ajax laat nu ook al jaren achter elkaar zien dat ze de 2e ronde niet bereiken. Die bonuspunten lopen we dus sowieso mis. Mocht Ajax echter in de EL direct uitkomen dan kunnen ze wel veel wedstrijden winnen waardoor Nederland meer punten behaald voor de coëfficiënten lijst. Zoals ik al zei, wat je schrijft klopt niet.

Lange termijn? Vitesse was op sterven na dood. Nu door deze constructie zijn we gered en doen we ook nog eens mee om de bovenste plaatsen. We hebben ruim 120 jaar lange termijn achter de rug en als de stekker er straks wordt uitgehaald door de Russen dan is het op zijn minst een aantal jaar uitstel geweest. Misschien verdwijnen we dan weer in de marge, wie weet.

6 januari 2014 om 19:49

Lees anders zelf eerst even wat je post. Ik haal slechts je standpunt onderuit door middel van feiten. Dat mag jij dan blaten noemen maar dat is een zwaktebod.

Eigenlijk is de oplossing voor jouw emotie voor de lange Europese termijn heel simpel. De andere clubs hoeven alleen maar beter te presteren als Vitesse. En zeg nou zelf, hoe moeilijk kan het voor Ajax, Psv, Feyenoord en Twente zijn om een clubje als Vitesse te verslaan met alleen maar Chelsea 3 spelers die niets toevoegen aan het niveau van het Nederlands voetbal....

3 januari 2014 om 15:27

Je bedoeld die Europa league waar clubs als Utrecht, Feyenoord en PSV ook zo fantastisch gepresteerd hebben?

3 januari 2014 om 15:46

Worden we 4e?

4 januari 2014 om 17:59

Zo je weet precies de datum van de uitschakeling van vr Europa legeau.heb je dat helemaal gegoogeld om dat er er te zetten en de rest van je posting(postricking08) kan je beter ook weglaten .

Achja weetje wat het is, Nederlanders houden niet van rijke buitenlanders die zich met 'ons voetbal' bemoeien. Onder het motte 'vroeger was alles beter', toen clubs als Ajax en Feyenoord op eigen kracht nog goed meedraaiden in Europa.

Veel sympathie kun je van andere fans ook niet verwachten, mensen zijn het niet gewend en willen liever niet dat clubs overgenomen worden. Maar misschien hebben we als eredivisie niet echt meer een keus tegenwoordig. Het is of: een rijke eigenaar en zo meekunnen met de topcompetities of geen rijke eigenaar en achterblijven.

Vitesse heeft duidelijk gekozen voor een rijke eigenaar, die er geen geld in mag steken door het Ffp. De keuze is uit nood ontstaan, als Vitesse niet bijna failliet was waren ze ook nooit overgenomen. Ik word wel een beetje moe van al die reacties elke keer maar weer. Eerst werden we een vreemdelingenlegioen en een koopclub genoemd, erna FC Bony, nu Chelsea 2 en een huurclub. Ik denk als we in de toekomst veel eigen opgeleide spelers in het eerste hebben staan, dan zijn we weer: een maffia club met maffia geld. Ook wat betreft het stadion: Zit het niet vol dan 'trekt Vitesse blijkbaar toch niet veel mensen aan' of 'leeg stadion' etc, zit het straks vol dan heeft Vitesse alleen maar successupporters. Nee dit zal altijd wel doorgaan, tis toch nooit goed.

3 januari 2014 om 21:42

Door spelers te huren van Chelsea, houd je de jeugd tegen, is het niet bij het 1e is het wel bij jong Vitesse is het wel in de jeugd. Weet niet of je er ooit kaas van hebt gegeten, maar jeugd moet spelen, wil je er geld aan kunnen verdienen.

Door middel van eigen jeugd in eigen land te houden, kunnen clubs als Ajax en Feyenoord wel verder komen in Europa en levert dat meer geld op. Dus feitelijk is dat gebral van huren om te over bruggen gewoon jullie aangepraat. Je verdient er niks op. En als volgend jaar geen spelers van Chelsea hebben, hebben jullie een groot probleem. Geen Sponsor niks.

Als je nu weer kijkt na dat Talent kijkt wat er nu komt, die is er alleen, omdat hij in Engeland nog niet mag voetballen ivm met zijn interlands. Heeft hij die wel achter zijn naam is hij meteen weer weg. Dus kunnen jullie "om in je eigen termen te blijven" "gebruikers club" noemen.

Een topic over huurspelers van Chelsea en ze komen weer uit alle holen gekropen. Veel Ajacieden vinden het allemaal niet leuk en bij Ajax zou zoiets Nooit gebeuren! Volgens mij was het toch echt Edwin van der Sar die gebruik wilde maken van zijn connecties bij Man. United om Ajax structureel te laten profiteren van hun spelers. Hij is nog steeds niet afgeschoten of komt dat nog? Bij Ajax moeten ze het nu doen met mindere goden zoals Bojan. En dan die grap over alles op eigen kracht doen en op eerlijke wijze. Geen enkele club die ooit succes heeft gehad, waar dan ook ter wereld, deed dit op een eerlijke manier. Ajax, Psv, etc. kochten hun titels door de toppertjes bij de middenmoot of subtop van andere clubs die een lekker seizoen draaiden weg te kapen. Is dat dan wel chique?
Dan al die neccers…..zij zouden het evenmin accepteren hoor, al die gehuurde voetballers zonder de clubliefde die al die andere passanten natuurlijk wel hebben voor het rood, gruun en zwert. Man United huurling Marnick Vermijl is gewoon de enige die jullie konden strikken. En zo is het.
Ik ben overigens geen voorstander van de huidige gang van zaken bij Vitesse qua aantal huurspelers, maar ga ervan uit dat het aantal van dit seizoen een uitschieter is. Zodra Vitesse weer kan kopen, na de FFP crisis die ze zelf hebben veroorzaakt met het wanbeleid van de eerste jaren na de overname, zal dit aantal afnemen.

Vitesse heeft het nu moeilijk en over een tijdje zal dat hopelijk anders zijn. Op dit moment kunnen niks doen dan spelers huren dus snap niet dat vele zo klagen over Vitesse. ik heb liever dat Vitesse dit doet dan dat de club niet meer bestaat, want dat zou ik geen enkele club toewensen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren