Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City laat Rekik opnieuw op huurbasis gaan

Laatste update:
/

Karim Rekik maakt het lopende seizoen af bij Blackburn Rovers. De achttienjarige verdediger zal tot de zomer aan boord blijven bij de club uit de Championship en daar zijn best doen voor speelminuten. Het is de tweede keer dat Manchester City besluit Rekik tijdelijk elders te stallen: vorig seizoen speelde hij op huurbasis acht wedstrijden voor Portsmouth.

Rekik werd vanaf zijn achtste tot zijn zeventiende opgeleid bij Feyenoord en besloot vervolgens zijn geluk te gaan beproeven in Engeland. In september 2011, vrij vlot na zijn transfer, mocht hij al debuteren in de League Cup. Later dat seizoen kwam daar nog een wedstrijd bij in hetzelfde bekertoernooi. Dit seizoen volgde zijn debuut in de competitie: Roberto Mancini gebruikte Rekik als basisspeler tegen Reading.

De geboren Hagenaar mocht de wedstrijd bijna uitspelen; hij deed 83 minuten mee. Ondanks die eerste kans in de Premier League kwam er nog geen verdere ontwikkeling voor Rekik bij the Citizens. Hij laat nu via Twitter weten te vertrekken naar Blackburn, dat achtste staat op het tweede niveau van Engeland. “Ik kan blij melden dat ik naar Blackburn Rovers ga; ik hoop daar veel duels te winnen en aan mijn toekomst bij City te werken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Zal toch nooit een kans krijgen bij Manchester City, ga gewoon terug naar Feyenoord.
Alles beter dan Joris Mathijsen.

14 februari 2013 om 13:04

Hij heeft al wel wat kansjes gekregen. Ik denk dat zijn talent uiteindelijk wel de doorslag zal geven - als het niet bij City is, dan wel bij een club als Liverpool. Maar bij Feyenoord zou hij zich sneller ontwikkeld hebben, net als Kongolo bijvoorbeeld nu.

14 februari 2013 om 13:04

Lijkt me ook de beste keuze te zijn. Kan hij niet vragen om verhuurd te worden aan Feyenoord, omdat ze ondertussen toch al zulke goede contacten hebben en hij er al heeft gespeeld. Lijkt me een win-win situatie voor beide clubs te zijn EN speler.

14 februari 2013 om 14:03

Voor Man City en Rekik zelf is het beter als hij wordt verhuurd aan een Engelse ploeg, zodat hij het Engels voetbal leert en kan hij er vol tegen, hoe lager je komt in Engeland hoe hardr het spel wordt.

14 februari 2013 om 15:33

Waar denk je dat Blackburn wegkomt dan Wales? -.-

On; Prima voor Rekik dat ie weer word verhuurt deed het bij Portsmouth uitstekend en nu bij Blackburn heeft hij betere spelers omzich heen ben benieuwd hoe dat gaat.

14 februari 2013 om 18:09

@ Medellin en Courtois

Waarom denken jullie dat hij bij Feyenoord speeltijd zou krijgen momenteel? De Vrij, Martins Indi, Mathijssen en misschien zelfs Kongolo staan nog steeds hoger in de pikorde. Dus hij zou niet echt veel minuten maken. Waarom zou Feyenoord hem dan moeten huren?

14 februari 2013 om 13:05

Bij deze jongen heb ik juist wel het idee dat er kansen zullen komen.. Ik denk dat hij een grote kan worden.. Probleem is wel dat hij niet binnen afzienbare tijd een vaste basisplek bij City zal krijgen.. Dat is zonde, want met het oog op Oranje zou het mooier zijn als hij al eerder ergens in de Premier League of een andere competitie speelt..

14 februari 2013 om 13:35

Het is inderdaad zonde dat hij niet snel een basisplaats daar bij Man City zal
afdwingen, maar ergens is het wel logisch, als je ziet wat voor spelers ze daar hebben rondlopen...
Is ook geen schande, maar het had beter geweest als hij wat langer bij Feyenoord was gebleven... Als je ziet hoe ver zijn voormalige ploeggenoten in de jeugd nu zijn...

14 februari 2013 om 16:01

Het WK is pas over 2 jaar in , en in de voetbal wereld kan het snel gaan. Helemaal bij City.

14 februari 2013 om 14:01

Mancini is zeer tevreden over hem, maar als je kompany en Nastasic en Lescott nog voor je heeft en die zijn nog een stukje beter, sterker en spelen niet slecht.

Voor Rekik komt er nog een kans, met trainen bij City heb je waarschijnlijk meer als westrijden bij Feyenoord, logische vind ik het van Mancini dat ze hem verhuren binnen Engeland, raakt hij toch gewend aan het Engels voetbal en niet het suffe Nerderlands voetbal waar je om de haverklap een gele kaart krijgt.

14 februari 2013 om 14:09

In de verpauperde nederlandse competitie waar alleen maar vrouwelijk wordt verdedigd? In nederland word je niet beter als verdediger.

volgens mij was hij een stuk verder wanneer hij bij feyenoord was gebleven.
zonde.....

14 februari 2013 om 13:08

Kom volgend jaar maar 2-3 jaar bij PSV op huurbasis, net als Alex toen met Chelsea, als PSV dan Koch doorschuift heb je een nieuw en talentvol centraal duo.

14 februari 2013 om 13:25

Geloof je het zelf? Kijk alleen al naar z'n fysiek.. Zet hem eens naast kongolo. Oké, hij was al vrij sterk toen hij weg ging, maar als verdediger kun je in mijn ogen beter ervaring op doen in de Championship dan in de Eredivisie. In de Eredivisie wordt je zo'n voetballende verdediger. Zo een waar we er al zoveel van hebben. Niks mis mee, maar daarnaast mag wel eens zo'n buffel staan. Dat word je toch eerder in Engeland dan in Nederland, op de een of andere manier. Hier zijn het allemaal van die botjes en latjes vergeleken met de rest van Europa. Op misschien een paar verdedigers na de laatste jaren. Ik noem dan een Alex, Vertonghen, Douglas, Vlaar.. Al is die laatste wel veel minder talentvol.

Daarnaast was dan iemand als Indi of Kongolo wel minder ver geweest.

14 februari 2013 om 13:44

Klopt, en als ze dan in het Nederlands elftal komen als voetballende verdediger en ze maken een foutje tegen een fysieke spits kunnen wij allemaal niet verdedigen als Nederlanders zijnde. Jaap Stam werd nooit als wereldverdediger ingeschat tot hij vertrok naar United waar ze het wel zagen!

14 februari 2013 om 14:55

De Vrij begint ook aardig stevig te worden hoor. Ziet er fysiek sterker uit dan vorig seizoen. Vlaar was op zijn twintigste ook niet zo'n beest als het nu is.

14 februari 2013 om 15:29

@oiramor klopt! Hele goeie zaak. Hopelijk kijkt hij naar de ontwikkeling van Vertonghen, hoe snel het kan gaan. Vertonghen was bijna altijd goed, toch was er constant een soort van kritiek, vooral na 'kleine' wedstrijden. Het laatste half jaar was hij echt geweldig en hij was de Eredivisie toen ook echt ontgroeid. Mede doordat hij fysiek veel sterker was dan anderen. Het kan net dat laatste zetje zijn. De Vrij wordt steeds sterker, en ik hoop dat hij nog 1 à 2 jaar zo doorgaat alvorens hij vertrekt. Vertonghen was voetballend zo goed, maar miste net dat laatste beetje power. Toen ie dat had was hij geweldig. Douglas' bijvoorbeeld is puur zo goed door z'n fysiek, maar is voetballend stukken minder. Ik ben een groot fan van Vertonghen, is misschien wel te merken ... Vind ook dat het een geweldig voorbeeld is voor alles en iedereen, en zeker ook voor De Vrij en Indi! Dit is toch in potentie misschien wel 'ons' centrale duo, en ik hoop dat ze zien dat je nog niet zo snel als je soms zou denken bent uitgeleerd hier. Het kan heel snel gaan, en dat fysieke is gewoon puur te trainen. Kan dus ook niet begrijpen dat sommigen zo smal zijn. Bengtson is een prima verdediger, maar wat als hij nog Even wat sterker was....

14 februari 2013 om 15:29

Inderdaad, het is onmogelijk om te verwachten van een speler dat zij op een 19e jarige leeftijd fysiek al net zo sterk zijn als verdedigers van 25 jaar en ouder. Spiermassa kweken kost gewoon tijd en je kan eigenlijk pas echt hiermee beginnen na je 18e. Alleen spelers met een andere etnische achtergrond hebben hiermee vaak een voorsprong. Vertonghen was ook een grasspriet 5 jaar geleken als je hem vergelijkt met hoe hij er nu uit ziet.

14 februari 2013 om 15:38

Dat is natuurlijk ook wel een punt. De spelers die hier spelen en opvallen zijn natuurlijk over het algemeen tussen de 17 en 22 jaar. Te jong om al zon beer te zijn, maar soms kan het toch echt wel iets meer hoor..

14 februari 2013 om 13:26

Nee dan had hij wat wedstrijdjes in de eredivisie gespeeld. Maar nu heeft hij bij een betere club met betere spelers en betere trainers gespeeld. En daar word je echt wel beter can.

14 februari 2013 om 13:51

Er is voor beide wat te zeggen natuurlijk. Natuurlijk wordt je er beter van trainen met betere spelers. Maar vergeet niet dat als je zo jong bent, bij elke grotere club de spelers in het eerste elftal beter zijn dan jij. Daarnaast is wedstrijd inzicht en het spelletje leren lezen, slimheid in wedstrijdsituaties tegen sterkere tegenstanders gewoon niet na te bootsen op een training. Aangezien je in Nederland eerder aan de bak komt, kan dat ook een voordeel zijn.

Tel daarbij op, we hebben genoeg 'talenten' zien gaan en die nergens meer aan de bak komen, die de uitspraak deden, ik train nu met betere spelers, daar wordt ik veel beter van.

Echt exceptionele talenten, en ja daar valt Rekik wel onder net als Ake, die gaan het wel redden via City en Chelsea. Echter de minder grote talenten zullen beter doen aan het blijven in Nederland

14 februari 2013 om 21:53

Je hebt ook zat talenten in Nederland die het niet redden, Ferne snoyle bijvoorbeeld. Enorm talent, bleef in nederland en redde het niet. Dus dat in nederland moeten blijven is echt een onzin argument.

14 februari 2013 om 13:28

Dat denk ik ook. Hij zou basisplek hebben bij feyenoord

iets wat ik al van te voren had verwacht ! het niveau is moordend hoog en voor zijn leeftijd is et beter dat hij zicht blijft ontwikkelen

Goeie zaak dit, onze jonge talenten moeten veel speelminuten maken ipv de meeste tijd op de bank zitten.
Als hij zich in t komende 1,5 jaar positief laat zien kan hij mooi t plaatste van Mathijssen innemen in de selectie

14 februari 2013 om 14:57

Helemaal geen goede zaak. Hij had op dit moment ook (op huurbasis) basisspeler kunnen zijn van een middenmoter in de Eredivisie. Dan maakt hij veel speelminuten en kan hij zich pas echt laten zien.

Positief. Bij Man City zou hij waarschijnlijk niet aan spelen toe zijn gekomen. Toch is het jammer dat hij bij Feyenoord weg is gegaan - waar Kongolo, Indi, De Vrij om Europees voetbal spelen, maakt Rekik het seizoen af bij een club in de Championship...

14 februari 2013 om 14:04

kongolo speelt ook veel....

14 februari 2013 om 14:19

kongolo is geblesseerd

14 februari 2013 om 14:25

Mijn fout, dat wist ik niet dacht dat hij op de bank of tribune zat. Mijn excuses.

En daar gaan we weer: Doodzonde dat die spelers zichzelf zo overschatten door naar het geleuter van een City te luisteren en te vallen voor het financiële plaatje.
Had hij nu nog bij Feyenoord gespeeld dan had hij waarschijnlijk wekelijks in de basis gestaan en Eredivisie ervaring opgedaan. Nu moet hij het doen met een matig clubje als Blackburn in een vreselijke competitie als de Championship.. Goede keuze Rekik, slim hoor.

14 februari 2013 om 13:08

Ja en dan???
Stel hij zou nu basis hebben gestaan bij Feyenoord, wie zn ontwikkeling had hij dan tegengehouden????
Die van De Vrij of Bmi??

Misschien was BMI wel ontevreden geweest en had hij aangestuurd op n vertrek omdat hij Rekik voor zich had..

Allemaal koffiedik kijken dit, maar dat hij de jongste buitenlandse debutant voor City ooit is zegt wel wat natuurlijk, daarbij komt ook nog eens dat die man aanvoerder is/was van het jeugdteam van City wat betekend dat ze m aardig hoog hebben zitten.

Over een jaar of 5,6 kan je pas zeggen of hij de verkeerde keuze heeft gemaakt, nu nog niet iig.

14 februari 2013 om 13:16

Ik geef je wel gelijk maar uiteindelijk willen we allemaal het beste voor deze jongen. Had hij nu in de basis gestaan bij Feyenoord: ja. Was hij verder geweest in zijn ontwikkeling, ik vermoed van wel ja.

Misschien is hij wel de top verdediger dat Oranje nu nodig heeft enkel komt hij daarvoor niet in aanmerking.

Ik hoop dat hij er nog komt, hij is nog maar 18. Maar je ziet bij veel jongens dat het niet loopt zoals bij Bouy van Ajax naar Juve die nu verhuurd wordt aan een 2de klasser en hij steekt er niet boven uit zoals Rekik dat wel doet.

14 februari 2013 om 13:19

Ja dat was idd ook mogelijk geweest maar dat zullen we helaas nooit weten.
Hij traint bij City natuurlijk wel wekelijks met echte wereldtoppers, die hij in de eredivisie nog niet was tegengekomen natuurlijk.

We zullen het over een paar jaar wel zien, wat wel een feit is dat Rekik barst van het talent en dat als alles goed gaat die man nog veel en veel beter wordt dan wat hij nu al is.

14 februari 2013 om 13:43

Een paar weken geleden had Ronald De Boer het op studio voetbal nog over een tornooi (kan even niet op de naam komen) dat Ajax speelde met hun jeugd tegen City en andere ploegen en dat hij niet wist wat hij zag toen hij die spelers van City zag spelen. Hoe goed ze waren, hoe jong en talentvol etc.

Die jongens maken een beslissing en kiezen voor een goed salaris op die leeftijd maar toch had ik ze graag bij andere ploegen gezien waar ze elke week konden spelen. Uiteindelijk drijft het talent toch boven bij die ploegen en waren ze wereldtop geweest. Dat moet niet per se bij City gebeuren.

14 februari 2013 om 14:18

Koffiedik kijken? Valt wel mee hoor, of staan clubs als Psg, Chelsea en Man City in deze dan zo bekend als clubs die talentvolle jeugd spelers goed laten doorstromen? Volgens mij niet. Feit is dat zo'n speler na een jaar of 4/5 Eredivisie ervaring, op zijn 23e met veel meer bagage en kans van slagen naar een grote club vertrekt.
Dan was hij wellicht met 1 of meer kampioenschappen, beker overwinningen, CL wedstrijden en weet ik wat nog meer binnen gekomen bij City of welke club dan ook. Dan kijken ze je wel net even wat anders aan in het kleedlokaal, neem dat nu maar van mij aan.

14 februari 2013 om 14:22

Ja dat zal, allemaal leuk en aardig maar en zijn ook genoeg voorbeelden van spelers die jong weggaan die het wel weten te maken, dus wat is wijsheid??

Net wat ik eerder ook wel aangaf, misschien had Rekik de concurentie strijd wel verloren bij feyenoord met BMi en hoorde je nu ook niks meer van hem..

Wat ik net ook al zei, het is en blijft koffiedik kijken, dat jij daar anders over denkt kan, maar ik zie t anders.

14 februari 2013 om 14:32

Die geslaagde voorbeelden zijn er juist nauwelijks. Noem er eens 5.

14 februari 2013 om 14:44

Van Persie was volgens iedereen nog niet klaar voor Arsenal en nu is hij onze allerbeste speler.

14 februari 2013 om 14:51

Die was 21. En had al ruimschoots eredivisie ervaring. De enige die geslaagd is vanuit een vroege overstap, is Krul. Ik kan daar 50 mislukkelingen tegenover zetten.

14 februari 2013 om 16:16

Mma-fan, leuk dat je er anders over denkt, je argumenten zijn echter waardeloos. Zoals hieronder al gezegd wordt, noem eens minimaal 3 á 4 spelers op dan. Dan worden we concreet.
Wil jou en onze wijsneus hier beneden alvast voor zijn, vpersie is geen voorbeeld aangezien hij al Eredivisie en Europa Cup ervaring had bij Feyenoord.

Buiten Krul kom ik tot louter mislukkingen, spelers die, mochten ze in de Eredivisie gebleven zijn, veel verder in hun ontwikkeling zouden zijn geweest. Dat is geen koffiedik kijken, maar keiharde realiteit. Als je dat niet wil inzien, prima, maar dan eindigt deze discussie bij deze.

14 februari 2013 om 16:38

Audilambo,

Uiteraard kun je 50 spelers noemen die het niet gehaald hebben..

Maar even serieus: Hoeveel talentvolle spelers halen het niet in Nederland?
Er zijn zat jonge jongens die een grote toekomst wordt voorspeelt maar het in de eredivisie al niet aankunnen..

Tuurlijk is het moeilijker om door te breken bij een absolute topclub.. Maar dat maakt het niet onmogelijk.. Ik heb zo'n gevoel dat het Rekik gaat lukken.. Weet alleen niet waarom..

14 februari 2013 om 17:00

@ Kalou2005

Ik geef je 3 die tegenwoordig bij de beste 20 voetballers ter wereld horen:

Cristiano Ronaldo ging op 18 jarige leeftijd naar Man U

Gerard Pique ging op 17 jarige leeftijd naar Man U

Messi, ging op 12? jarige leeftijd naar Barca

Spelers die ruim voor hun 20e verjaardag naar een compleet nieuwe omgeving zijn overgestapt met bijna geen tot 0,0 ervaring op het hoogste niveau, zijn allemaal uitgegroeid tot wereldtoppers..

Dat er een hoop nederlanders mislukken omdat ze te voreg weggaan heeft daar niet veel mee te maken maar meer met het feit dat het geen echte toptalenten zijn.

Spelers met echt veel talent (krul, rekik misschien) maar die ook mentaal sterk zijn komen echt wel bovendrijven, net als de 3 bovengenoemde..

edit:

Nog 1: samuel Eto'o werd op 16 jarige leeftijd gekocht door Madrid, uitgegroeid tot 1 vd beste spitsen ter wereld.

Zijn al 4 jonge talenten die worden gekocht door topclubs die het uiteindelijk wel weten te redden en zo zijn er nog veel meer maar dat ga ik niet allemaal uitzoeken, dat mag je zelf verder doen

14 februari 2013 om 17:13

Messi kan je daarbij echt niet bij noemen. Pique heeft gefaald bij Barca. Als je Messi erbij noemt kan je iedereen noemen want Messi is gemaakt en ontwikkelt door Barca.

14 februari 2013 om 22:35

nee hoor de ouders van messi hebben hem gemaakt :P

15 februari 2013 om 12:09

@ Lapiola??

Pique gefaald bij Barca???
Hahahahaha maar natuurlijk jongen, Barca baalde als een stekker dat Pique op zn 17e naar Man U vertrok, dat had niks met de kwaliteiten van Pique te maken maar met het feit dat ze (toen) in Spanje voetballers onder de 18 geen profcontract mogen geven en in Engeland wel.

Dat was de reden dat hij naar Man U ging, niet omdat hij zoals jij wil beweren "gefaald" heeft bij Barca

14 februari 2013 om 13:27

Kan iedereen die rekik bekritiseert gewoon is zijn mond houden.Wie zegt dat vroeg naat het buitenland slecht is.Van persie is zeker ook mislukt bij arsenal omdat hij op zijn 21 is vertrokken

14 februari 2013 om 13:38

Waarom noem jij Blackburn Rovers een matig clubje? kun je dat even voor mij onderbouwen ?

On: slimme keuze kan hij ons mooi helpen op een promotiekans!

14 februari 2013 om 14:06

Ja, ze hebben net zoveel titels als Manchester City

15 februari 2013 om 18:12

en een grootse historie niet te vergeten!

14 februari 2013 om 14:19

@kalou2005 Dit is zeker geen overschatte speler, maar de Engelse voetbalbond is het zo aan het spelen, dat er bijvoorbeeld van 2015 een x % zelf opgeleide spelers in een elftal moeten staan. Wat ik al een mooi principe vind, maar dit hebben ze circa 4 jaar geleden bekend gemaakt. Dus wat zijn de Engelse topclubs gaan doen, de andere competities de jeugd opleidingen leeg roven, Dan kunnen ze namelijk zeggen die hebben wij opgelied, komt uit onze competitie. Je had toen diverse spelers die vanuit Ajax, Psv , Feyenoord en diverse andere clubs met veel geld naar Engeland gehaald zijn. Dus er zeker nog hoop voor Rekik om in het 1e te komen, en bij Manchester zien ze het in hem zitten.

14 februari 2013 om 17:18

Maar hij had beter nog een paar jaar in Nederland moeten blijven . Want hoeveel spelers verknallen niet in het buitenland . Kijk maar Van Lapara en Luc Castangios . Die zijn totaal niet of nauwelijks niet aan het spelen gekomen in het buitenland .

Ik vraag me dus af of hij geen spijt heeft als die De Vrij en Indi centraal in Oranje ziet spelen.

14 februari 2013 om 13:30

Ik denk niet dat hij spijt heeft als hij zijn loonstookje binnen krijgt

14 februari 2013 om 13:53

Hij is volgens mij twee jaar jonger en zat in de Feyenoord jeugd altijd bij spelers als Vilhena, Boetius en Achahbar in het team (gouden generatie bij Feyenoord dus). Die komen nu net kijken bij Feyenoord dus ik denk dat je nog even moet wachten met de vergelijking met de Vrij en Indi...

Ik denk dat deze jongen er wel komt en dat dit één van de weinige talentjes is die het uiteindelijk wel haalt in het buitenland.

14 februari 2013 om 14:29

De Vrij en Martins Indi zijn ook 2 jaar ouder dan Rekik.

Rekik komt er wel.

Hij zal er ook wel komen op die manier, daarvoor heeft hij talent te over. Heeft voor de moeilijke weg gekozen, maar hij komt er wel.

Dit gaat helemaal niks worden. jammer leek me een groot talent. In de championship wordt hij echt niet beter hoor. Jammer hij had gewoon bij Feyenoord moeten blijven.

14 februari 2013 om 13:15

Jij weet nu al dat dit niks wordt terwijl die jongen nog maar 18 jaar is en barst van het talent???

Beetje voorbarig dat je zo loopt te schreeuwen man..

14 februari 2013 om 13:51

dat komt omdat als je als jonge voetballer tussen de 17 en 20 niet speelt je heel erg veel moet gaan goed maken wanneer je eindelijk speelt. Ik zeg dit ook omdat ik wel 10 voorbeelden kan noemen van spelers bij wie dat al is gebeurd. Je ziet gewoon duidelijk dat die spelers overlopen van talent maar geen ervaring hebben. Daarom zijn ze vaak uiteindelijk toch niet goed genoeg.
Ik hoop voor hem dat ie het red. Maar de praktijk spreekt niet in zijn voordeel.

14 februari 2013 om 16:43

Ik denk dat clubs als Vvv, Willem 2 en noem er nog maar een paar flink in hun hemd worden gezet gezet als ze spelen tegen clubs als: Cardiff. Hull city, Watfort en Middlesbrough..

Bij ons is de tweede divisie (jupiler) misschien bagger, dat is in Engeland wel anders... Niet zo'n monsterlijk niveauverschil in ieder geval..

Daarnaast speel je daar gewoon in volle stadions, en dan ook echt stadions, niet een paar kleine tribunes..

Ik vind wel dat iedereen snel oordeelt hier over Rekik. Beckham is ook ooit verhuurd aan Preston North End, Lampard aan Swansea en zo zijn er meer. In Engeland is zoveel fysieker dat Rekik beter tegen beren van gasten in de Championship kan spelen dan in Nederland tegen andere jonge spelers die het vaak ook nog moeten leren. Wel vind ik het jammer dat het altijd voor een korte periode is, als hij net gewend is moet ie weer terug.

14 februari 2013 om 13:30

Vergeet alsjeblieft een klein verschil niet. Beckham werd in 1995 uitgeleend, dat was nog net voor de periode van het Bosman arrest! Het voetbal zat toen heel anders in elkaar en clubs werden in principe groot door hun eigen jeugd of lokale spelersmarkt.

De kans dat Rekik nog ooit een ster gaat worden bij de City is extreem klein. Nogmaals, City koopt sterren die er meteen staan.

14 februari 2013 om 15:27

Met de FFP en de howngrown regel zal het zomaar eens zo kunnen zijn dat Rekik over een jaar of 2 gewoon basisspeler is bij City hoor!

Wat een sukkel is dit toch. Ben benieuwd of hij nu blij is.

14 februari 2013 om 13:16

want???

Verklaar je zelf......

14 februari 2013 om 13:26

Je bent blijkbaar niet heel snugger, maar daar kun je waarschijnlijk niks aan doen. Ik zal toelichten wat meerdere mensen hierboven al hebben toegelicht: deze jongen had bij Feyenoord om de bovenste plekken kunnen meevoetballen met een reëele kans ook aan het grote oranje te kunnen ruiken. En nu verpietert hij lekker op huurbasis weg bij Championship clubjes waar hij maar een paar maanden kan verblijven. Dan kun je zeggen dat je over 5 of 6 jaar pas kan zien of hij de goede keuze heeft gemaakt, maar een talent van zijn leeftijd hoort gewoon rustig gebracht te worden en heeft een stabiele omgeving nodig (dus niet steeds een andere omgeving) om zich goed te kunnen ontwikkelen. Of denk je werkelijk dat dit het juiste pad is voor een inmiddels 18 jarige jongen?

14 februari 2013 om 13:29

En al die engelse talenten in engeland zijn zeker ook verkeert bezig en moeten naar nederland in verband met speeltijd zeker.

14 februari 2013 om 14:06

Nee, die zijn verkeerd* bezig. En welke talenten bedoel je? Het gros wat er in de basis rondloopt, is aangekocht en buitenlands. Waarom denk je dat het Engelse nationale team al jaren niks meer voorstelt?

14 februari 2013 om 14:30

@sausbert

Wat een onzin hij is van de lichting Kongolo, Boetius, Vilhena etc. die komen nu allemaal pas net kijken bij Feyenoord laat staan Oranje. Als je dan zo snugger bent maak dan ieder geval een goede vergelijking. Zoals de Vrij en Indi zijn volgens mij 2 a 3 jaar ouder...

Het is simpelweg nog te vroeg om te stellen of het een goed of foute keuze was. Persoonlijk denk ik dat deze jongen het wel gaat redden bij City...

14 februari 2013 om 15:12

Wat is onzin? Waar maak ik de vergelijking met Indi En de Vrij en waar maak ik überhaupt een vergelijking?

14 februari 2013 om 16:47

@sausbert,

Lekker snugger,

Boetius en Vilhena staan sinds kort in de basis bij Feyenoord...

Hij had ook bij Feyenoord gewoon op de bank gezeten naast zijn maat Achabar.. Hij is echt nog niet zo goed als de Vrij of Indi..

Nu mag hij spelen tegen clubs als Middlesbrough, Cardiff, Leeds, Blackpool, noem maar op.. Dat zijn geen koekenbakker hoor.. Die clubs zijn beter en groter dan pak m beet Willem2, Zwolle of VVV

Het probleem van dit soort gasten is niet alleen dat ze geld mooi vinden, ze zijn ook vol van hunzelf. Beetje Louis van Gaal achtig maar dan in de vorm van ik ga het wel maken want ik heb talent. Alleen vergeten ze dat je als talent niets anders moet doen dan minuten maken en nog eens minuten maken.

Nu denk ik dat Rekik een slecht voorbeeld is omdat hij wel behoorlijk veel talent heeft en ook minuten maakt in het Championsship wat schommelt tussen het niveau van onderaan de eredivisie en de top van jupiler league maar over het algemeen redden talenten het niet die naar Engeland gaan vanaf een Nl´se topclub.

Je traint daar heel anders, ze zijn daar niet bezig met opleiden maar puur resultaat gericht op de wedstrijden in het weekend bezig. Zeg nou zelf, zoals je bij Feyenoord&ajax ex-topvoetballers hebt op het sportpark die specialisatie training toepassen dat heb je in Engeland niet.

Ik snap gewoon niet dat jonge talentvolle spelers in deze val blijven lopen. Manchester City, Chelsea en PSG zijn geen ploegen die jongeren een echte kans geven. De bazen van deze Bosmanclubs kopen het liefst elke transferperiode elf nieuwe spelers. Rekik verdient nu lekker veel geld, maar z'n voetbalcarriere zal niet beter worden.

Tja, was te verwachten. Laten we hopen dat Rekik bij Blackburn veel gaat spelen, de Championship is ook geen laag niveau maar het gebeurt wel vaker dat een (top)talent van een grote PL club wordt verhuurd maar vervolgens weinig aan de bak komt.

Ik heb wel het gevoel dat ze bij Man City tevreden zijn met Rekik, zat al een paar keer op de bank en dat is natuurlijk knap van hem bij zo'n topclub. Deze week zei van Bronckhorst dat City in 2016 met een x aantal spelers uit de "eigen jeugd" wilt starten in de basis, voor het Nederlands voetbal zou het mooi zijn als Rekik er daar één van is.

Weer een groot talent die het niet gaat halen. Er zijn mensen die nu al praten over Boetius en Vilhena in Oranje. Misschien zelfs al naar het WK in Brazilie. En deze jongen mag lekker in de 2e divisie in Engeland voetballen. Had gewoon 3/4 seizoenen bij Feyenoord gaan voetballen en dan de stap gemaakt. Dat is voor je ontwikkeling veel beter.

In Nederland mag je op het begin fouten maken. Bij Man City word dat meteen afgestraft. Zie Buttner en nu weer bij deze Rekik.

Eeuwig zonde. Tot over 2/3 jaar bij Vitesse/heerenveen!

14 februari 2013 om 14:10

Rekik is 18, ga alsjeblieft niet nu al roepen dat hij het niet gaat halen, waarschijnlijk krijgt hij een kans in het eerste als hij pas een jaar of 20/21 is, hij was aanvoerder van City reserves en dan ben je gewoon een wereldspeler daar.

14 februari 2013 om 16:26

Denk je nou echt dat ze zo'n jongen van 21 in het eerste laten spelen? Terwijl meneer de Oliesjeik miljarden heeft om wereldverdedigers te halen die alles al gewonnen hebben. Hahaha ja hoor... Blijf dat maar denken.

16 februari 2013 om 13:28

Ja want de FFP regels zitten eraan te komen dus die Sheiks kunnen niet meer alles kopen wat los en vast zit.
Rekik was zoals fc geluk al aangeeft al aanvoerder van de reserves en hij heeft zn opwachting al mogen maken in t 1e, wat betekend dat ze m aardig hoog hebben zitten en als die man zich normaal blijft ontwikkelen staat hij over n paar jaar basis bij City.

Dat krijg je als je al op jonge leeftijd dollartekentjes in de ogen hebt en de ouders nog meer.
Uiteindelijk zal die eindgien ergens in de 2de of 3de divisie in engeland.

14 februari 2013 om 14:13

Weer iemand die denkt in een glazen bol te kunnen kijken, Rekik is een wereldspeler en iedereen in en bij City ziet dat ook, dat jij het hem niet gunt of omdat jij geen dollers hebt is niet mijn probleem, Rekik moet 1 van de wereld beste centrale verdedigers eruit spelen en een toptalent naast hem. Dat doe je niet zo makkelijk. Rekik zijn kans komt nog wel.

Als hij over 4 jaar in de top speelt dan denk ik aan jou zinloze reactie.

14 februari 2013 om 14:15

En jij en al die andere hebben allemaal een glazen bol ofzo?? Als deze jongen echt zoveel talent heeft zoals word beweerd, gaat hij het echt wel redden, misschien niet bij city, maar anders wel bij de suptop!

Rekik is van een zeer talentvolle Feyenoord-lichting, echt een unieke lichting spelers van Varkenoord. Had hij nou gewoon gebleven en zijn droom om in de Engelse competitie te spelen uitgesteld tot zijn 23e had hij ook die groei doorgemaakt zoals Boetius en Vilhena nu doen. Eeuwig zonde, net als Kyle Ebecilio en Nathan Ake, spelers die het in De Kuip echt hadden kunnen maken.

14 februari 2013 om 14:15

Waarschijnlijk op de training bij City leer je nog meer dan bij Feyenoord in westrijden, en Boetius speelde een goeie westrijd tegen Az maar de westrijden ervoor speelde hij ook als een natte krant.

14 februari 2013 om 15:55

Pielen met een bal in een partijvorm op trainingen is niet te vergelijken met wekelijks onder echte wedstrijddruk in een vol stadion spelen. Daarbij speelt Boetius juist erg constant, geen zware terugval gezien na zijn debuut tegen Ajax thuis. Zelfs uit tegen Ajax in de Arena was Boetius de enige Feyenoord-speler waar enige dreiging vanaf kwam. Dus ik weet niet hoe nat jouw kranten zijn.

Had Twente hem niet beter kunnen huren in plaats van Boyata? Ik vind het nog wel zonde dat hij niet gewoon bij Feyenoord is gebleven. Ik ben benieuwd of hij nog door gaat breken bij Man City. Hij is pas 18 dus het kan nog,

Kon hij beter bij Feyenoord blijven zo hij toch meer gaan spelen en naar een tijdje de vrij kunnen opvolgen

Dit is een hele mooie club voor Rekik. Jones kreeg daar ook al op jonge leeftijd de kans om te spelen, dus als Rekik aantoont een groot talent te zijn verwacht ik dat hij veel speeltijd zal krijgen. In deze speler heb ik het meeste vertrouwen, maar het hand allemaal van City af. Blackburn is een goede club om je ''in the picture'' te spelen. Het kan echter gaan zoals bij Guidetti. Dan maakt hij indruk op huurbasis en gaan ze hem zien als ideale reserve speler..

rekik was volgens mij het grote talent van die lichting van feyenoord. ze vergeleken hem een Klein Beetje met bruma. die ook vroeg wegging en er boven uitstak. volgens mij is rekik zelfs aanvoerder van het onder 18 elftal. blackburn rover lijkt mij een prima club om op huurbasis te gaan. grote club, helaas gedregadeerd. maar de eisen zijn daar wel hoog. ze willen daar terug naar de premier league. is fysiek een sterke competitie de championschip. en daar is deze jongen sterk genoeg voor. zou misschien mooi zijn, dat als rekik 20 jaar is hij wordt verhuurd aan Feyenoord. want over 2 jaar zal de vrij denk ik wel weg zijn. heb goede hoop dat feyenoord dan europees speelt, weet niet op welk niveau en kan hij met zijn cluppie strijden om de titel.

in die lichting van toen zitten paar toekomstige toppers hoor, rekik,ake, ebecilo, vilhena, boetius en dan heb je ook nog de jong(keeper), manu, achabar,kongolo en in minder mate van deelen, steenvoorden, huijgevoort, sleegers.

als die jongens allemaal nog bij feyeoord zaten, had je immers en goosens niet nodig, verhoek kon ook weg. middenveld met clasie, vilhena en ake. ebecilio op de bank. verdediging janmaat, de vrij, bmi, nelom, bank kongolo, rekik, aanval: pelle, boetius, schaken en bank achabar en manu

overigens gaat deze jongen het wel redden, is mentaal zo sterk, fysiek heel sterk, echte leider. aanvoerder daar bij onder 18 city en gewoon een goede trap en als dat hebt ben je een goede daar in engeland. lan nog wat worden met Nederland met al die talenten. als ze maar de kans krijgen en op een goede manier worden gebracht en worden behandeld

Is dit een marokkaanse jongen ?

16 februari 2013 om 13:30

Tunesische vader en een nederlandse moeder dacht ik

Ik ga naar City news:

http://www.mcfc.co.uk/news

Staat ook gewoon niets over op de website. Klik op "academy news" en wat denk je? Ook gewoon niets. Hij was er zo vol van bij vertrek dat ze allemaal statistieken van hem hadden bijgehouden en hem dat een speciaal gevoel gaf, maar zijn huidige club vind het niet vermeldenswaardig dat hij voor de rest van het seizoen voor een andere club gaat spelen.

Zou mij niet zo'n speciaal gevoel geven om eerlijk te zijn.

Moet je BMI en Bruma nu zien. Bruma op de bank bij U21 en BMI tegen Italië. BMI speelt iedere week en Bruma moet blij zijn dat Mancienne geblesseerd is. Nu weer met rood eraf afgelopen wedstrijd. Kan gebeuren hoor, maar het kan ook een gebrek aan ritme en ervaring zijn. Tussen je 17 en 21ste moet je vlieguren maken en niet banken. Dat loopt hij allemaal mis. Bruma was van origine veel getalenteerder dan Bmi, maar de laatste heeft door in Eredivisie te spelen zich heel goed ontwikkeld. Stel dat Bruma met zijn talent diezelfde uren had gemaakt?

Rekik gaat nu "hoof" voetbal spelen in de Engelse championship. Gaat hij leren hoe hard je een bal de tribune in kan rammen als je een beetje druk voelt. Strookt dat nu met hoe Nederland en Louis wil spelen? Dacht het niet. Die Nastasic is een hele goede voetballer. Dus als Rekik op zijn plek wil staan, moet hij naar een omgeving waar voetballende oplossingen zoeken hoog in het vaandel staat. Wat hij nu doet brengt hem alleen maar verder weg van waar hij wil zijn.

Had beter bij Feijenoord kunnen blijven. Wat een team!!!!

mulder
janmaat
de vrij
rekik
indi
Clasie
Vilhena
ake
achabar
Pelle
boetius

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren