Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Walcott vertolkt heldenrol en elimineert knokkend Zweden

Laatste update:

De twee favorieten van Groep D lijken zich te gaan kwalificeren voor de kwartfinale van dit EK. Frankrijk won vrijdagavond van Oekraïne en staat op vier punten. Zij moeten de koppositie nu delen met Engeland, dat na een sensationele wedstrijd in Kiev won van Zweden: 2-3. Theo Walcott vertolkte met een doelpunt en een assist een heldenrol voor de ploeg van Roy Hodgson. Zweden, dat nog nul punten heeft, ligt uit het toernooi. Zij ontmoeten dinsdag Frankrijk, terwijl de Britten Oekraïne treffen. Wayne Rooney is er dan ook weer bij na zijn schorsing.

/

De wedstrijd in het Olimpiejski Stadion begon door het tijdelijk gestaakte groepsduel tussen Frankrijk en Oekraïne een kwartier later. Zweden en Engeland begonnen ook wat later aan de wedstrijd, want in de eerste tien minuten werd er slordig gevoetbald. Het ging gelijk op, maar de eerste kansen waren voor Engeland. Andreas Isaksson dook een knal van Scott Parker stijlvol uit de kruising en een kopbal van Danny Welbeck ging ver naast. Zweden was besluiteloos en Zlatan Ibrahimovic was nog niet helemaal bij de les.

Na een kwart wedstrijd spelen kwamen de Engelsen verdiend op voorsprong. Een prachtige pass van Steven Gerrard vond de kruin van Andy Carroll, die boven de defensie uittorende en formidabel raak kopte: 0-1. Behoudens twee vriendelijke schoten van Ibrahimovic en een knal van Kim Källström kwamen de Scandinaviërs niet. Ashley Young was nog dichtbij de tweede Engelse treffer, maar hij schoot in het zijnet. Bij een verliespartij zouden de Zweden hun koffers moeten pakken en dus zochten zij in de tweede helft meer de aanval.

/

Bondscoach Erik Hamrén had zich geen betere start kunnen wensen, want na vier minuten was de stand weer gelijk. Ibrahimovic schoot een vrije trap in de muur en zijn rebound raakte hij ook niet goed. Hierdoor werd Olof Mellberg echter in stelling gebracht, die via Glen Johnson de bal over de lijn rommelde: 1-1. Engeland was niet meer te zien in de doelmond van Isaksson en Blagult profiteerde daar ten volle van: Mellberg kopte geheel vrijstaand een vrije trap van Rasmus Elm achter de verbouwereerde Joe Hart: 2-1. De wedstrijd was ontbrand en het golfde nu op en neer.

Nadat John Terry al een levensgrote kopkans had gemist, schoot invaller Walcott the Three Lions langszij. Met zijn eerste balcontacten was een dwarrelschot Isaksson, die niet vrijuit ging, te machtig: 2-2. Geen moment was er de gelegenheid om de ogen te knipperen. Carroll mikte over, Källström plaatste een bal naast en Ibrahimovic testte met een pegel de handschoenen van Hart. Twaalf minuten voor tijd was opnieuw Walcott van cruciaal belang voor Engeland. Hij snelde over de rechterkant en bediende Welbeck, die met een glansrijke hakbal de 3-2 maakte. Gerrard kreeg in de slotfase nog een kans, maar gescoord werd er niet meer. Zweden verloor dus en voor de halve finalist van 1992 eindigt het EK in de groepsfase.

Hoe ver komt Engeland op het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuke wedstrijd, Zweden verdiende wel een gelijkspel. Mooie goal van Welbeck mischien wel de goal van het toernooi

15 juni 2012 om 23:08

Nee joh, Engeland vond ik toch wat beter hoor.
Was eerder 4-2 geworden dan 3-3.
Zweden heeft 15-20 minuten leuk meegevoetbald en 2x mazzel goal gehad.

Wereldgoal Welback, alleen vond Walcott echt Mvp.. die kleine OX mag dan pas 18/19? zijn.. als hij een betere kans heeft dan Gerrard mag die best zich laten horen haha.
Op de Engelse TV. Auw Almost Gerrard! Little Ox got a great oppetunity aswell if he hitted the ball!

16 juni 2012 om 01:41

Die 2e was geen mazzel goal, maar gewoon desoriëntatie in de verdediging van de Engelsen.

Walcott ik zei het tegen me pa, met Caroll en Welbeck moet je juist Walcott laten spelen, die kan dreiging van de zijkanten brengen.
Walcott is overigens ook pas 22 en heeft nog een hele voetbalcarrière voor zich.

16 juni 2012 om 09:23

Hij was toch de gene die het record had van jongste speler op het EK ooit?
Nu had Willems dat afgepakt.

Ik vind Walcott sowieso wel een goede speler, net zoals Ox trouwens.
Helaas is Hodgson niet zo fan van deze Arsenal spelers het lijkt.

16 juni 2012 om 11:27

Walcott is een zeer goede dribbelaar, heeft een goede actie, maar zijn hoge voorzetten zijn normaal gesproken rampzalig, evenals zijn schoten op goal. Hij heeft mij deze wedstrijd positief verrast.. Maar ik begrijp Hodgson zeker!

16 juni 2012 om 11:29

Nee, dat was Enzo Scifo.

16 juni 2012 om 03:00

Ik vind het zielig voor Ibrahimovic, je zag gewoon dat hij 3 klasses beter was dan zijn ploeg maatjes die er niet veel van bakten.. Ibra speelde best goed maar die team genoten van hem deden niks met de kansen die hij maakte.

Zweden het 2e land die definitief niet meer door kan gaan op het EK, best jammer maar dan hadden ze gewoon moeten winnen tegen Oekraïne en dat deden ze niet. Engeland leek te gaan verliezen, maar een gouden wissel ( Walcott ) en een geweldige goal van Welbeck lijden Engeland alsnog naar de zege. Uiteindelijk wel verdiend vind ik.

Hoop nu dat Oekraïne door gaat met Engeland of Frankrijk, maar gun het Oekraïne wel!

15 juni 2012 om 23:01

Ierland was het allereerste land dat niet door kon gaan in de groepsfase en niet Zweden.

Goeie overwinning van Engeland, toch een outsider voor de titel.

15 juni 2012 om 23:01

Ierland is ook al uitgeschakelt.

15 juni 2012 om 23:02

Ireland kon sinds gister al definitief niet door naar de volgende ronde.

Maar dit vond ik wel de mooiste wedstrijd om naar te kijken tot nu toe.
Vooral door Walcott was het een mooie wedstrijd geworden als Ik Hodgson was zou ik hem gewoon een basisplaats geven in plaats van die onzichtbare Milner

15 juni 2012 om 23:03

Scherp jongens, bedankt was ik even vergeten! Heb het gewijzigd!

Pffff wat een héérlijke pot voetbal weer! Walcott fantastisch, Welbeck goal van het toernooi.

Onbegrijpelijke wissels van Zweden trouwens. Je moet een slotoffensief spelen en je haalt de man met verreweg de beste trap eruit (elm) en je zet de beste kopper (toivonen) er niet in? En wel Markus Rosenberg?! Echt onbegrijpelijk.

16 juni 2012 om 00:37

Je praat jezelf tegen vriend,
Waarom zou je je beste kopper er in zetten als de man met de beste trap eruit wordt gehaald? Duidelijk wilen ze dan minder de lange bal spelen.
Dus of Elm eruit en Toivonen er niet in, of Elm laten staan en Toivonen erin brengen was logisch geweest.

Alhoewel dit natuurlijk erg kort door de bocht is.

16 juni 2012 om 00:43

Ik spreek mezelf niet tegen vriend, die Zweden kennen maar één soort slotoffensief. Of vind jij het logisch dat een technisch zeer matig maar fysiek sterk team dat de hele wedstrijd alleen gevaarlijk wordt met lange trappen hoog in het strafschopgebied plotseling vloeiend wil gaan combineren als ze met tien minuten te gaan een doelpunt nodig hebben?! Zo ja, dan heb je een punt. Zo niet, zijn het onbegrijpelijke wissels.

prachtige pot, prachtige goal. verdiende winnaar

Zweden, dat nog nul punten heeft, ligt uit het toernooi. Zij ontmoeten dinsdag Frankrijk, terwijl de Britten Frankrijk treffen.

Heel logisch!

On:
Erg leuke wedstrijd om naar te kijken, mooi dat Engeland heeft gewonnen!

15 juni 2012 om 23:21

Britten tegen Oekraine.. dat moet een leuke pot worden.
Rooney doet weer mee, ben benieuwd of hij gewoon presteerd in tegenstelling tot Nederlandse toppers en CR7

1 van de betere wedstrijden dit toernooi en ook nog eens een aantal mooie goals!

Echt een gewedlige invalsbeurt van wallcot! Waarom Milner in de basis staat is me een raadsel...

15 juni 2012 om 23:17

Helemaal mee eens, Milner heeft niet 1 speler gepasseerd in het uur dat hij op stond. Als Theo tegen Oekraine nu nog op de bank start, dan weet ik het ook niet meer.. Overigens wel raar dat Lennon en Walker niet mee zijn, die zouden de hele rechterkant kapot spelen imo..

15 juni 2012 om 23:35

nou je het zegt, ik heb de wedstrijd op 80% gevolgd, en wist niet eens dat milner meedeed. is een alles kunner maar in zoverre dat ie op alles eigenlijk net niet goed genoeg is voor man city of engeland

Heerlijke 2e helft mogen aanschouwen. Wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar, maar ik gun het Engeland wel. Zweden is volgens mij ook meteen laatste van de groep geworden nu ivm onderling resultaat met Oekraine als ik het goed heb.

Mooie wedstrijd zeg. Walcott beslist het uiteindelijk.
Schitterende goal van Welbeck en de goal van Walcott mag nooit vallen, wat een clown is die Isaksson, dit wordt nu wel bevestigd.

Overigens vond ik Gerrard egoïstisch. Vrije trap van 35 meter, gaat die 20 meter over schieten. Vervolgens een goede voorzet van Walcott (gebeurd ook niet zo heel vaak) en Oxlade-chamberlain komt inlopen met zijn rechter om uit te halen, komt Gerrard er tussen met zijn linker en faalt die duidelijk. Wilt gewoon zelf een goal maken...

15 juni 2012 om 23:10

Bij die laatste kans was ik ook al verbaasd maar Gerrard dacht volgens mij dat die bal voor hem bedoeld was, hij passte naar Walcott en vervolgens liep hij door en kreeg hij weer de bal terug van Walcott. Die bal was ook goed op doel maar Issakson hield hem tegen, kan gebeuren.

Maar wat is er egoistisch aan die vrije trap ? Het kan toch dat die mist, wat dat met egoisme te maken heeft zou ik niet weten.

Overigens vond ik hem niet zo geconcentreerd spelen in de tweede helft en minder opvallend, 2 keer onnodig balverlies.

15 juni 2012 om 23:37

Dat het een vrije trap van 35 meter is, die ga je niet op de goal rammen. Zeker niet als er nog een muur staat. Dan schiet hij hem ook nog eens rustig 10 meter over...

16 juni 2012 om 01:15

Je verbeelding slaat op hol. Het was bij de lange niet 35 meter. Bovendien was daarvoor ook al een vrije trap op ongeveer dezelfde plek en toen liet hij die aan Young over die ook mistte. Die bal van Walcott had die misschien kunnen laten lopen, maar misschien had hij geen benul ervan dat Ox achter hem liep.

Bovendien wie zegt dat die anders had gezeten? Lekker makkelijk scoren weer hoor. Degene die al 2x Engeland op het goede spoor zet en duidelijk het voortouw neemt, krijgt alleen maar commentaar.

16 juni 2012 om 10:38

Inderdaad maar de meeste van de mensen die dat doen kijken vanuit een clubbril, maar ze vergeten volgens mij dat het om Engeland gaat. Van de 4 goals die ze gemaakt hebben was hij er 3 bij betrokken, daarnaast leidt hij gewoon Engeland dus ik zou echt niet begrijpen waarom mensen zeuren.

En inderdaad daarvoor nam Ashley op dezelfde plek een vrije trap en schoot die ook over.

Die bal op doel was ik eerst ook verbaasd over maar kan gebeuren, het zou miet niet verbazen als die hem niet eens had gezien, hij gaf de bal aan Waloctt loop door waarna Theo een voorzet geeft.

Moest toch wel even juichen toen Walcott scoorde en die assist leverde. Vind het ook echt raar dat Milner de voorkeur krijgt.

Theo Walcott maakt het verschil

Vind het wel jammer voor Ibra. Deed veel goeds in de 2e helft maar kreeg geen ballen. Die Zweden kunnen geen bal voorgeven, wel triest. De laatste 10 minuten verspilden ze gewoon hun eigen tijd..

"zij ontmoeten dinsdag Frankrijk, terwijl de Britten Frankrijk treffen."
hmmm... inderdaad

Wast wel een van de mooiste wedstrijden van het toernooi tot nu toe.

Wat een heerlijk toernooi is het eigenlijk tot dusver. Voor de jonge voetbalvolgers, het laatste toernooi dat zoveel leuke wedstrijden kende was in 2000. Daarna is het vooral enorm saai geweest. Hoewel het niveau van nu natuurlijk nog lang niet in de buurt komt van 00, is het wel even entertaining.

Terechte overwinning voor de Engelsen trouwens. Roy krijgt het toch voor elkaar. De Engelsen gunnen elkaar wat, er spelen weinig vedetten en de verjonging is zichtbaar.

Die kopbal van Caroll was machtig zeg. Doe je niks tegen. Technisch kan je gewoon niet beter koppen dan wat hij deed.

Geniaal doelpunt van Welbeck, echt geniaal. Weet nog steeds niet goed wat ik van deze speler moet vinden.

Walcott viel heerlijk in met een goal en een assist. Vond alleen Young niks toevoegen. Volgende wedstrijd met Walcott en Chamberlain beginnen?

Ik vind Ibrahimovic trouwens niet bij de beste 3-4 spitsen horen (niet gebaseerd op deze wedstrijd). Hij moet het toch vooral hebben van zijn kracht, gebruikt altijd zijn armen om een tegenstander weg te zetten (doet dat wel met speels gemak) en verdedigers geven hem om een of andere reden veel ruimte. Maar zodra hij onder druk wordt gezet dan sneeuwt hij onder.

15 juni 2012 om 23:13

En daarbij is het een zeer vervelend persoontje onze Zlatan want bij de 1-2 was hij zeer irritant bezig tegen Hart en zat vond ik zeer onsportief.

Dus al met al ben ik blij dat ze eruit liggen

Doelpunt van Caroll was super en de actie vooraf gaande de 3e goal van Walcott was ook top.

15 juni 2012 om 23:16

Vooral de tranen van Totti na de verloren finale. Kan die finale nooit vergeten. Zoff en consorten waren zo dichtbij.. Vooralsnog ging Frankrijk met de trofee ervandoor!

15 juni 2012 om 23:17

Hij speelde in deze wedstrijd volgens mij als nummer 10 dus jaa.

Maar zou wel mooi zijn als we zouden beginnen met The Ox en Theo maar Young is wel zo handig vooral als we met Welbeck en Carrol gaan spelen. Young heeft toch wel een goede voorzet, daarnaast heeft die snelheid en verdedigt die mee.

Ik weet ook niet wat ik van Welbeck moet denken, hij verdedigt wel goed mee maar soms denk ik van ja wat doe je nou. Was in het begin ook niet echt blij dat die was meegegaan.

16 juni 2012 om 09:10

"we' ? Ben jij Engels?

16 juni 2012 om 10:40

Jaa 'we' omdat ik dus engels ben en mijn land support, lijkt me logisch om dan van we te spreken.

16 juni 2012 om 16:23

Helemaal eens

15 juni 2012 om 23:18

ibra is lui maar is als je messi als schaduwspits telt de beste spits ter wereld. zn schot is geweldig, fysiek sterk, amper van de bal af te krijgen en als dat dan gebeurd pakt ie de bal gwn weer af van de verdediger. en btw vandaag was ie ook niet zo sterk en hoe kun je m op deze wedstrijd beoordelen als ie vandaag op 10 speelde? als die anderen zweden een beetje konden afmaken had ie al 6 assists.

15 juni 2012 om 23:22

Mee eens. Zlatan heeft veel ruimte nodig, geen werklust, speelt veel te vaak zijn eigen wedstrijd en een goeie loopactie zie ik hem ook niet vaak maken. Tikkeltje overschat.

15 juni 2012 om 23:28

Ik heb je dit seizoen al een paar keer gezegd dat je je oordeel over Welbeck vroeg of laat gaat moeten bijstellen

Ik vind hem enorm getalenteerd. Sowieso de beste meevoetballende Engelse spits sinds Rooney (ik weet het, zegt niet veel). Je moet zijn wedstrijden van augustus-oktober eens herbekijken om te zien wat hij kan op de korte ruimte. Nadien is dat iets minder het geval (mede door het veranderen van systeem, ontbreken van Cleverley, etc) maar af en toe zag je dat talent in flitsen toch nog terug.

15 juni 2012 om 23:58

Ik weet het niet . Hij heeft ook wedstrijden dat echt alles van zijn voet springt. Maar hij toont wel een zekere voetbalintelligentie aan, iets wat zo'n Walcott mist (muv vandaag).

Wie denk je dat Roy gaat offeren voor Rooney, Caroll of Welbeck? Ik vind Caroll meer complementair aan Rooney maar Welbeck speelt natuurlijk al een tijdje samen met Wayne.

Milner en Young mogen wat mij betreft banken voor Walcott en Aoc, wat jij?

16 juni 2012 om 00:24

Volgens mij zal je tegen Ukraine meer hebben aan Welbeck dan aan Carroll aangezien Engeland niets hoeft en Ukraine zal laten komen. Ik hoop dat hij Carroll op de bank zet, maar met Roy weet je nooit natuurlijk.

Wat de flanken betreft weet ik het niet zo goed. Young speelde de laatste twee wedstrijden zwak, maar eigenlijk speelde AoC ook helemaal niet goed vond ik toen hij inviel. En nu Rooney terug is, is het misschien geen slecht idee om met alledrie Welbeck/young/rooney te spelen.

Op de rechterflank vind ik het ook niet zo simpel. Walcott leek vandaag heel goed in te vallen, maar kan hij dat ook als hij tegen frisse backs en verdedigers staat? Ik heb dat bij Arsenal ook wel al vaak gehad, dat ik na goeie invalbeurten dacht dat hij nu echt wel zijn plaats in het team definitief ging pakken, maar dat hij dan een stuk minder voor de dag komt als hij een wedstrijd startte.
Anderzijds, Milner is sowieso een drama en Walcott levert aanvallend sowieso meer.

Geen te makkelijke keuzes vind ik.

16 juni 2012 om 01:52

Aoc kreeg maar 4 minuten de tijd of zo . Maar tegen Frankrijk vond ik hem meer brengen dan Young vandaag. Als Gerrard vandaag niet zo egoistisch deed, had AOC nog gescoord zelfs.

Ben het met je eens wat Walcott betreft, maar zoals je zegt, aan Milner heb je nog minder. Met Walcott speel je tenminste 10 meter dieper omdat niemand met te veel ruimte in de rug wil spelen. Rooney kan hem wel goed lanceren trouwens.

16 juni 2012 om 00:54

Kom nou, niet bij de beste 3-4 spitsen horen.... Tenzij je met die beste 3-4 de beste spitsen ooit bedoelt. Dan zou ik het nog enigszins kunnen volgen.

Maar wie dan? van Persie? Benzema? Dat moet een grap zijn, kan niet anders. Zij zijn nergens beter in dan hij, en al helemaal niet in afmaken. Alleen Rooney zou ik héél misschien boven 'm verkiezen, maar dat is afhankelijk van je medespelers en tactiek. Je vliegt hier echt uit de bocht en ik ben dan ook echt benieuwd wie die andere 3-4 spitsen zijn.... Rooney vul ik zelf alvast voor je in, maar dan?

Vandaag was het niet best nee, maar hij speelde ook achter Elmander (weet niet wat hij nu de hele wedstrijd gedaan heeft) en leek ook niet helemaal fit, of hij had er gewoon niet veel zin in, dat kan ook met hem. Hij is wat gek namelijk.

Maar om te zeggen dat hij 't vooral van zijn kracht moet hebben? Hij is een one-man-army. Neem de bal aan en kan genoeg tijd maken voor het hele team om bij te sluiten. Dit werkt natuurlijk beter als hij in de punt staat en niet achter de spitsen, dan is het vrij overbodig zoals vandaag bleek, dan moet het wat sneller gaan. Maar zonder Ibrahimovic was dit Milan zowat gedegradeerd want wat waren zij slecht zeg. Onder druk sneeuwt hij niet onder, dat zagen we vandaag bij vlagen ook. Zijn dribbel is niet de beste ofzo maar wel reuze effectief en dan volgt het schot....... Om nu op te kijken dat een kerel van 1.95 ofzo beter met de rug naar de goal is dan met zijn neus naar de goal lijkt mij toch echt overbodig, maar bij hem zit er toch echt opvallend weinig verschil in. Door zijn ervaring in onder meer vechtsporten heeft hij hele onorthodoxe bewegingen voor een voetballer, korte voetbewegingen, miraculeuze aannames en een groot bereik vanwege zijn lenigheid. Maar hij houdt de bal ver onder zich als hij op een tegenstander afgaat en gebruikt zijn lichaam goed. Kom nou, vergeleken met hem zijn andere spitsen, op Villa na misschien, gewoon stuntelaars, zeker één op één.

Hoe je het ook wendt of keert, fysiek is een belangrijk onderdeel van de sport. Heb je dat niet dan zal je dat moeten compenseren. Het is ook een kwaliteit. En verdedigers geven hem geen ruimte, ze zijn gewoon bang voor 'm, begrijpelijk. Hij doet technisch niets onder voor van Persie en Benzema, troeft ze af in kracht en troeft ze af in afmaken. En dan ga ik 't niet eens hebben over mentaal vlak....... Daarnaast geeft hij net zo veel assists als zij twee maar maakt meer goals. Zet Ibrahimovic in dit Oranje en je komt slapend in de halve finale. Even kijken of Hummels en Badstuber dan nog wel de ballen hebben om het middenveld in te stappen. Hij neemt een bal met twee spelers in zijn rug aan, hij heeft er schijt aan wie er achter 'm staat. Duwde Terry vandaag ook weer weg als een klein kindje.... Dat is 'm niet vaak overkomen.

En voor dat je begint over Barca.... Dat is geen objectief meetcriterium want in elk ander team is het absoluut een meerwaarde en de beste speler. Zet 'm in Real, Bayern, City, etc. Veel beter dan wat zij er rond hebben lopen. En dan ga ik 't niet eens hebben over Arsenal (in dit spel pas hij wel minder maar je team wordt wel beter als je het op hem aanpast, duh), Chelsea, etc. In Man U is 't dan misschien nog redelijk overbodig. In Italië neemt hij de rol van Rooney namelijk ook op zich, getuige zijn vele assists. Hij moet het namelijk altijd zelf doen, hij kan het zelf doen en dan komt 't.... hij doet 't ook nog eens zelf.... En dat niet één jaartje ofzo, maar al een decennium.

16 juni 2012 om 10:49

Juist omdat hij het spel vertraagd om het vervolgens weer te versnellen, vind ik hem een beperking voor je team... althans als je het absolute topniveau wil halen. Hij is te traag om met een snelle combinatie of positiewisseling de tegenstander te verrassen. Daarom heeft hij in de ko-fase van de CL ook nog maar 4 doelpunten gescoord (waar van 1 penalty en 2 doelpunten tegen gelegenheidsverdediger Song). In de topduels is hij bijna altijd onzichtbaar en tegen slimme verdedigers is hij te traag om te reageren waardoor hij veel buitenspel staat. Italie is de ideale competitie voor hem.

Technisch is Zlatan juist geen geweldenaar. Echter door zijn absurde fysiek heeft hij weinig weerstand, in tegenstelling tot veel technische spelers. Het kost hem totaal geen moeite om iemand van zich af te houden waardoor hij zich volledige kan richten op de bal. Cruijff zei het al eens goed: ''voor een slechte speler heeft hij een goede techniek, voor een goede speler heeft hij een slechte techniek''. Ik kan me daar wel in vinden.

Daarom vind ik bewegelijke spitsen als Rooney, Benzema, Aguero en Van Persie beter. Allen zijn technisch van een hoger niveau en veel beweeglijker.

Wel geef ik je gelijk dat Zlatan de ideale spits is voor dit Oranje. Ook klopt het dat de vechtsporten hem absurd veel beheersing over zijn lichaam hebben gegeven. Voor zijn fysiek is het wel een wonder dat hij motorisch zo goed is, maar hij blijft zijn beperkingen hebben.

16 juni 2012 om 11:14

Aguero heb je er met de haren bij gesleept. Heeft ook lange tijd op 10 gestaan. Ik vind hem niet in de 'categorie' van die andere jongens vallen, dat zijn overduidelijk spitsen. Aguero is iets 'nieuws', maar goed.

Ik vind Benzema en zeker van Persie nooit beter, en ik zou bij god ook niet weten op basis waarvan? Prestaties? Spel? Ten eerste komt van Persie geen lantaarnpaal voorbij, niet op de manier waarop het Ibrahimovic wel lukt. Nu wil het Benzema wel eens lukken, maar uit stilstand zijn die twee gewoon echt beperkt. Dan lopen ze gewoon tegen de verdediger op. Waar Ibrahimovic nog genoeg ruimte creëert voor een schot of voorzet. Ten tweede hebben ze beide veel meer kansen nodig om te scoren en hebben ze een beperkter wapenarsenaal. Over techniek ben ik het zeker ook niet met je eens. Persie en Benzema zijn de absolute top in hun spel, en in géén ander spel, maar dat is Ibrahimovic ook in het zijne. Als je hem vergelijkt met spitsen van zijn postuur, Drogba, Torres, Huntelaar, Gomez, Adebayor (en dan ga ik 't niet hebben over al die Italiaanse en Engelse koekenbakkers) dan zijn dat gewoon 3e rangsamateurs vergeleken met hem. En dan komt misschien wel het aller belangrijkste, het mentale aspect. Omdat die kerel niet helemaal honderd is in zijn hoofd lijkt hij geen enkele druk te kennen, waar vooral van Persie onder bezwijkt. Ook is hij voor niemand bang en zegt hij wat hij denkt. Hij is wel absoluut de baas, vooral nu bij dit Milan en Zweden. In het profvoetbal lijkt er minder ruimte te zijn voor beleefde gasten, en als Ibrahimovic iets niet is, dan is wel beleefd. Dat zien we ook hier in Nederland. Sneijder speelt aardige potten en gaat het hoogste woord voren, terwijl van Persie dit vooraf had moeten doen. Met een beetje lef had van Persie niet eens die van Marwijk zo lang laten twijfelen en had hij meteen gecounterd op Huntelaar.

Verder vind ik dit ook totaal niet objectief. Van Persie is nu 29, scoort nu weliswaar al langere tijd, maja, doet doet Ibrahimovic toch nog net even wat langer. Benzema is daarentegen stukken slordiger dan van Persie, het is vaak net niet bij hem, en hij heeft zo mogelijk nog méér kansen nodig. Benzema kan door zijn leeftijd wel beter worden, absoluut, waar van Persie dit niet meer zal kunnen. Mocht Robin naar Juve gaan dan zullen we het verschil zien, en geloof me, dat zal groot zijn.

Als ik een team maak en ik kan kiezen uit van Persie/benzema of Ibrahimovic dan is dat nauwelijks een keus. Zeker als je team uit beperktere spelers bestaat dan maken van Persie en Benzema nauwelijks iets klaar. Dan zet ik toch liever mijn geld in op de individuele klasse van Zlatan. Hij geeft je team meer tijd en ruimte. Daarnaast kan hij dus zelf afmaken en aangeven. Hij vertraagt het spel dus omdat dit de tactiek is van het team of omdat de medespelers zo belabberd zijn. Als het snel moet rond de 16 doet hij hier in mee. Ook in Barca liet hij dat bij tijd en wijlen zien maar daar heeft hij nooit een eerlijke kans gehad. Wat wilden ze nu van 'm daar?

16 juni 2012 om 12:12

Nu onderschat je Robin toch wel hoor. Geen lantaarnpaal voorbij? Hij heeft voor een spits juist een geweldige actie in huis.

Maakt niks klaar met beperktere voetballers? Juist bij Arsenal speelt hij met enorm beperkte voetballers. In oranje speelt hij met veel grotere sterren en daar maakt hij veel minder klaar.

Ibra heeft bij Barca gewoon gefaald. Hij is te statisch en in de combinatie te beperkt. Van Persie daarentegen heeft een geweldige loopactie en is technisch volmaakt.

Ohja. En van Persie is beter dan Benzema en Rooney, no doubt.

Mooie wedstrijd! Prachtig afgemaakt ook door Welbeck en wat is Mellberg een held!

Wedstrijden van de Engelsen kan ik wel waarderen

''zweden, dat nog nul punten heeft, ligt uit het toernooi. Zij ontmoeten dinsdag Frankrijk, terwijl de Britten Frankrijk treffen. Wayne Rooney is er dan ook weer bij na zijn schorsing.''

De Britten treffen Oekraine.

Zeer vermakelijke wedstrijd. Beide ploegen hadden kwaliteit en deden het (vooral in de tweede helft) gewoon subtiel. Ibra speelt als een ego, maar faalt zelden. Gewoon een wereldtopper!

Walcott die verdedigers passeert, de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Welbeck heeft sowieso les gekregen van Berbatov! Wat een doelpunt! Ben nu echt zo blij...

16 juni 2012 om 01:18

Berbatov, een zeer onderschatte spits in mijn ogen.

16 juni 2012 om 02:10

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, het zag er nog wel redelijk lomp uit door Wellbeck zijn lange benen. Wellbeck is overduidelijk geen Berbabtov maar heeft duidelijk goed naar de meester gekeken.

De eerste helft was saai, maar de tweede was stukken beter. Lang leek Engeland een simpele overwinning te boeken, maar in de tweede helft kwam Zweden weer helemaal terug, dankzij twee goals van Mellberg.

Echter, na de 2-1 begon Zweden steeds zwakker te spelen. De goal van Walcott kwam precies op tijd. Vervolgens kwam de goal van Welbeck als kers op de taart!

Aan de kant van Zweden viel Elm erg tegen, terwijl hij wel de nodige ruimte had om zijn klasse te laten zien. Als Zlatan twee a drie goede spelers om zich heen had, dan zou het veel rooskleuriger zijn voor Zweden. Wel moet ik toegeven dat Zweden minstens 1 punt verdiende, maarja..

Pluspuntjes waren Welbeck, Walcott, Mellberg en in mindere mate Gerrard.

Al met al een leuke pot! Ik heb genoten!

Heerlijke wedstrijd, mooi voor Walcott dat hij vandaag belangrijk was mischien knokt hij zich hierdoor nog in het elftal want Milner was vandaag ook niet best. Jammer voor Zweden dat ze er al zo vroeg uitliggen. Denk dat gewoon Engeland samen met Frankrijk zullen doorgaan in deze pool.

Wat een goude wissel met Theo Walcott wat een held!

Man man man,wat is een EK toch zoveel beter dan een WK de afgelopen jaren.de groepsfases alleen al zijn beter en van een hoger niveau dan het afgelopen Wk.leuke match weer en zeker de 2de helft.engeland wel verdient gewonnen.

als dit waar zou zijn sjjongejonge.. http://www.nujij.nl/sport/gomez-mogelijk-doping.17...

Ahh wat was dit een feest zeg, bloedstollend echt een heerlijke pot voetbal met veel overwachte gebeurtenissen. De eerste goal was erg mooi, Steven Gerrard met een prachtig afgemeten voorzet en Carroll kopt de bal prachtig binnen, Isaksson zag er ook niet geweldig uit. De rest van de helft is helemaal niks aan en laat gewoon veel slecht voetbal zien, Engeland speelt behoudend met hoge bal op Carroll en hopen met een snelle uitbraak van Welbeck of zo.
De tweede helft begon en Zweden vloog uit de start blokken, via wat gerommel valt de bal via Melberg Hart en Johnson het doel in. Milner was dood op en begaat een domme overtreding en uit een prachtige vrije trap kopt weer Melberg binnen, die jongen zal waarschijnlijk nooit in z'n hele leven 2 keer hebben gescoord. Zweden domineert en Engeland kijkt inspiratie loos toe, maar uit het niks leek Issaksson op een wereld doelman met een prachtige reflex op een kopbal van Terry... 15 seconden later is hij ongelukkig en laat hij ook weer zien wat voor een schlemiel hij is.
Walcott dan daarna met de voorzet en of hij bedoelt was weet ik niet, ik heb het gevoel dat Welbeck de bal probeert aan te nemen maar ja als niet dan is het een weergaloos doelpunt. Zweden had de voorsprong moeten uit breiden maar Isaksson keepte weer erg goed.
Zlatan had een paar momenten van genialiteit maar volgens mij haat hij al z'n team genoten ofzo hij geeft geen een bal weg en tja als Robben dit doet schelden we hem uit, ach het blijft een geweldige psychopaat. Heerlijke wedstrijd
Hodgson natuurlijk de top coach met de goude wissel, Walcott Man Of The Match.
Zweden licht er uit.

In het begin leek dit de 2de saaie wedstrijd te worden , de statische Zweden die niks konden klaarspelen en de Engelse die hun eenvoudig opvangde. In de 2de helft meer aanvalsdrang van de Zweden en eens kwam niet alles van Ibrahimovic. Engeland , gestuurd door een sterke Gerrard , had geluk met de gelijkmaker maar konden toch soms mooie aanvallen met vooral die laatste goal van Wellbeck , heerlijk afgemaakt.

Theo was goed, hoop dat hij zijn vorm terug krijgt en ende wedstrijd gewoon begint

Geweldig doelpunt van Welbeck, à la Bergkamp. Walcott is op z'n best als die z'n snelheid kan gebruiken wanneer de tegenstander al vermoeid is.

"zij ontmoeten dinsdag Frankrijk, terwijl de Britten Frankrijk treffen."

Aanpassen voetbalzone.

Hoe kan je met Milner beginnen man, dan ben je echt achterlijk. Die moet het sowieso hebben van zijn inzet maar is ook nog eens totaal uit vorm. Walcott, een matige spelers zorgt voor zo'n verschil. Young was ook slecht hoor.

Welbeck, wauw wat een goal. Dat vind ik al heel dit seizoen zo'n geweldige spits. Fergie gaf hem een kans en hij toont zijn talent. Die jongen zul je zelden een bal zien verspelen. Hij is sterk, erg sterke benen. Heeft sprintsnelheid, goed schot met rechts, kan redelijk koppen en af en toe een geniale inleving. Maar hij is voor een Engelse spits echt sterk in de combinatie, al heel het seizoen. Kan een grote worden.

Geweldige pass van Gerrard en een nog betere kopbal van Carrol ook.

15 juni 2012 om 23:24

Wie moet er in plaats van Milner spelen dan? Het klopt dat Walcott een goede invalbeurt heeft meegemaakt, maar in de basis kan hij zelden potten breken. Milner is fysiek sterk en toont altijd inzet. Tevens kan hij goed voorzetten en als je Caroll in de spits hebt, dan lijkt Milner mij een logische keuze.

16 juni 2012 om 00:46

Zelfs mocht je Walcott niet opstellen zou mijn voorkeur nog steeds uitgaan naar Chamberlain. Ik vind Milner echt niets bijzonders hebben, komt ook tekort voor City.

16 juni 2012 om 10:45

Hij komt niet te kort maar hij rendeert simpelweg niet zo goed als winger, hij is dan ook een cm. Je zag bij City ook midden in het jaar toen hij met paasjes strooide speelde hij op het middenveld. Dankzij hem ging De Jong uit de basis dus jaa, hij kan wel degelijk wat. Helemaal als je hem zag toen hij bij Aston Villa speelde, prachtig team hadden ze toen zeg met Young, Agbonlahor, Downing en Milner.

16 juni 2012 om 13:47

Gerrardsilva

Juist, van oorsprong is Milner een centrale middenvelder en in sommige gevallen speelt hij als aanvallende middenvelder. Nu wordt hij op rechts gemonteerd om Carrol en Welbeck (nu ook Rooney) te bedienen. Verder weet Milner niet van ophouden en zet constant goed druk. Het lijkt mij een logische keuze.

En waarom is Agbonlahor niet opgeroepen. Is hij dit jaar uit vorm?

Keizerstad1994,

Oxlaide is dynamisch en erg snel, maar op een gegeven moment komen meerdere dingen erbij kijken. Het is niet eenvoudig voor jongens als Oxlaide en Jetro om na 1 seizoen een volle EK te draaien. Er zijn meerdere aspecten die belangrijk zijn, enkel talent is niet genoeg.

Milner heeft wedstrijdritme en is kampioen geworden bij City. Zo een jongen voelt zich enorm goed en heeft de smaak te pakken, dus is tot op de bot gemotiveerd. Daarnaast brengt Milner meer evenwicht op het middenveld, want hij is een rasmiddenvelder, terwijl Chamberlain een vleugelaanvaller is.

Als je dan met Young, Welbeck, Caroll en Chamberlain speelt, dan heb je in principe vier aanvallers. Enkel Parker en Gerrard blijven dan over op het middenveld en dat is gewoon te aanvallend. Daarom is Milner echt een logische keuze

Wellbeck heeft goed naar Nani gegeken, die scoorde ook zo tegen Bayern

15 juni 2012 om 23:21

Die van Nani was nog mooier :P

15 juni 2012 om 23:26

Nou deze was veel moeilijke hoor haha. Welbeck draaide met zijn hele lichaam ipv van alleen een voetbeweging. Technische een hele knappe goal.

Genieten geblazen. Zlatan was onnavolgbaar maar helaas waren de mensen om hem heen vrij matog ( alhoewel ik ze niet zo slecht vind als iedereen claimt). Engeland was slordig maar heeft wel heerlijke spelers. Als straks Rooney er ook nog bijkomt is het genieten met Engeland. Ook al is de kans dat ze roemloos ten onder gaan in de volgende ronde vrij groot het is altijd een genot om te kijken .

Ik denk dat Engeland zich nog wel is vies kan ver kijken op Oekraine.br Ze zullen vechten tot het eind..

Leuke wedstrijd en verdiende overwinning voor Engeland.

Tot nu toe doet Roy Hodsgon het ook goed bij Engeland. En Engeland speelde redelijk. Vooral de goals van Andy Caroll en Danny Welbeck vond ik geweldig.

Die van Caroll vond ik geweldig, omdat Steven Gerrard echt 'n schitterende pass gaf, en Caroll kopte 'm schitterend in. Bij die pass dacht ik weer 'n beetje aan de oude Gerrard.

En die goal van Danny Welbeck vond ik mooi omdat, er stond iemand in z'n rug, en hij stond ook met z'n rug naar het doel, maar hij handelde echte snel, en vervolgens scoorde hij met 'n soort hakbal goal, terwijl hij met z'n rug naar de goal stond en 'n verdediger achter hem. Waarschijnlijk de goal van deze toernooi.

Goede overwinning Engeland!

Toch een minpuntje, dit kwam mij slecht uit. Ik had Oekraine - Frankrijk goed voorspeld, alleen Zweden-engeland had ik 2-2 gezegd in de pool, had ik ze toch bijna allebei goed.

Extreem overdreven reacties over Walcott. Voor zijn goal kun je hem toch de credits niet geven, elke andere Eredivisiekeeper pakt die bal normaal klem. Dan had hij één redelijke voorzet (na zwak kruisen van de verdediger, maar de voorzet was eigenlijk ook nog achter de man) die door Welbeck werd gepromoveerd tot doelpunt en één slechte voorzet die te dicht op de keeper viel, maar verder heeft Walcott eigenlijk maar (te) weinig gebruik kunnen maken van de zeeën van ruimte die Zweden noodgedwongen achterin liet. Het was niet slecht, maar we moeten niet net doen alsof Walcott briljant was.

Pff nu durven die Engelsen wel te voetballen zodra ze tegen France moeten niet. Overigens was het wel een schitterende wedstrijd.

Engeland heeft met Nederland gemeen dat ze ook antivoetbal spelen.
Hoe kan je Chamberlain en Walcott niet in de basis zetten.

Wat een invalbeurt voor walcott zeg ! Met een goal en de beslissende assist zeker weten motm .

Verder was het een drama achterin bij de engelsen die tot 2 x toe een doelpunt moesten incasseren door notabene mellberg , de oude rot . De eerste goal van carroll was wel heerlijk binnengekopt na een fantastische assist van gerard maar lang niet zo geweldig als de goal van welbeck die geweldig scoorde !

Ibra was te egoistisch vandaag , vond die linksback van zweden erg goed , had geweldige rushes !
Frankrijk wint wel van dit zwakke zweden dat alleen maar leunt op ibra , de rest is droevig ! Ben benieuwd wat de engelsen gaan doen tegen oekraine , dat wordt beslissend !

16 juni 2012 om 00:11

Nou moeten we niet gaan overdrijven met zn alle hoor, hij viel niet slecht in maar had er veel meer uit kunnen halen met de ruimte die die had, hij had een zondagsschot wat een fout van de keeper was. en een goede voorzet, voor mij was er maar een Man of the Match en dat was Gerrarrd, zijn beste wedstrijd in jaren

Heerlijk dit!

In de rust zei ik nog hoe goed Engeland verdedigend stond. In anderhalve wedstrijd geen echte kans weggegeven, behalve wat schoten van afstand. Ook dat is voetbal...
Na rust krijg je een ongelukkige goal tegen en sta je te schutteren bij n vrije trap...daarna was er veel druk van Zweden en veel Balverlies bij Engeland, maar echt grote kansen zijn er niet geweest.

De schakel tussen middenveld en aanval mist alleen nog. Iemand die een bal vast kan houden, het spel kan versnellen, creatief is, over prachtige passing en inzicht beschikt, doeltreffend kan zijn en af en toe geniaal...oh ja...wayne Rooney. God wat hoop ik dat hij in zijn beste vorm verkeert, dat kan ook zo''n boost zijn voor het team...en wie weet wat voor leuks nog kan komen in de volgende ronde(s)

16 juni 2012 om 11:08

Ik hoop dan ook dat Rooney als 10 gaat spelen met Gerrard en Parker achter hem, dan is er veel meer creativiteit met Gerrard en Rooney, Rooney is ook iemand die de bal in een keer bij de aanvallers kan brengen. Lijkt mij dodelijk met onze snelle aanvallers en Gerrard en Rooney die het spel in een keer kunnen verplaatsen. .

Ik zou wel graag Walcott in de spits willen zien, ik denk namelijk dat die goed gelanceerd kan worden met Rooney en Gerrard achter hem.

16 juni 2012 om 11:23

Eens.

Alleen moet Wakcott gewoon banken. Hij is juis zo sterk wanneer hij invalt, milner speelde niet sterk, maar is wel nuttig en goed voor de balans in de start vd wedstrijd. Kan zowel aanvallend als verdedigend een rol vervullen en dat heb je nodig om de wedstrijd onder controle te krijgen. We Beck blijft gewoon spitsen. Je zal zien dat hij samen met Rooney meer in het spel betrokken zal zijn, tevens zal zijn winnende goal erg goed zijn voor t zelfvertrouwen van deze jonge speler. Kan niet wachten tot dinsdag..spannend!

16 juni 2012 om 11:33

Klopt Walcott is inderdaad sterker als de tegenstander al kapot is echter moet Oekraine gewoon komen, Engeland niet daardoor krijgen we veel ruimte en ik zou hem dan graag in de spits willen zien met zijn snelheid en hij kan ook goed afmaken.

Van Milner ben ik wel gecharmeerd maar dan als middenvelder, op die positie vind ik hem beter en dan geeft hij ook soms passjes waar je u tegen zegt. Brengt verdedigend en aanvallend inderdaad veel.

Het grootste verschil dat iedereen meeverdedigt, zelfs Carrol en mischien schort dat juist bij Walcott en dan begrijp ik het wel als hij op de bank plaats neemt. Hodgson maakt er een echt team van dus iedereen moet meeverdedigen.

Die goal was goed voor het vertrouwen van Welbeck, hij maakte ook al de winnende tegen Belgie maar ik ben niet zo gecharmeerd van hem. Hij doet goed mee met het spel en verdedigt ook mee maar soms heb je van die momenten waarop die ballen letterlijk van zijn voeten vliegen.

Mijn voorspelling is dus definitief uitgekomen. Die Zweden kunnen niet voetballen en teren volledig op Ibrahimovic, en hij kan het niet alleen. Tegen Oekraine werden ze al voetballend weggezet en vandaag was het ook niet veel soeps. Het is dat ze nog twee keer per ongeluk scoorden zodat het nog wat lijkt anders had het helemaal een roemloze aftocht geworden.

Wat heb ik me weer lopen ergeren aan Ibrahimovic zeg, die man vind zichzelf zo enorm goed, maar hij heeft nog niks voor Zweden betekent, als dat al hun Maradonna moet zijn, dan is Ozil een god voor Duitsland!! Die vrije trap stond perfect voor een specialist als Elm, maar meneer grootneus moest zo nodig zelf erachter staan(zegt trouwens ook wat over de slappe persoonlijkheid van Elm). Het is dat hij in 2de herstantie met een mislukte karatekick de bal voor de neus van Mellberg schiet(niet bewust dus). En Elmander is me ook tegengevallen, nog nooit zo een slechte spits gezien als hem, dat ze hem in Turkije goed vinden, zegt genoeg over de turkse competitie. Anders Svensson was best goed voor zijn 39 jaar.

Het positieve is dat we Zlatan hopelijk nooit meer terug zien op een eindtoernooi. Het enige wat hij goed doet is sterk zijn en balvast, maar die balvastheid verpest hij weer door alle ballen bij de tegenstander in te leveren

16 juni 2012 om 14:22

@kharika

Echt triest dat je begint over het niveau van de Turkse competitie, Elmander die scoorde best veel voor Galatsaray en in belangerijke wedstrijden. zeer trieste reactie van jou. Over Ibrahimovic ben ik het wel met je eens! ik vind hem ook zeer vervelend.

16 juni 2012 om 16:50

Dat zeg ik omdat al die turken voor de wedstrijd riepen dat hij goed was, 10 keer beter dan Toivonen etc. maar heb jij hem iets goeds zien doen dan?

16 juni 2012 om 17:14

@kharika

Nee totaal niet, je moet hun gewoont laten praten, wedstrijd is gespeelt hij was slecht, je hoeft hun geen dreun eachteraan te geven dan verlaag je je tot hun niveau. over Elmander geef ik je gewoon gelijk!

16 juni 2012 om 14:22

@kharika

over ibra heb je wel gewoon gelijk hij is aanvoerder moet het goede voorbeeld geven en niet alles opeisen zoals jij het wilt beweren in je post, hij voelt zich veelste goed en wilt alles nemen, maar dat gaat niet in een interland is iedereen even belangerijk en niet 1 persoon.

wat een goal van Welbeck! ik heb genoten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren