Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rutten kan zich bij uitblijven van titel afscheid bij PSV voorstellen

Laatste update:

Fred Rutten houdt er rekening mee dat het komend seizoen erop of eronder is bij PSV. In april 2009 werd de Wijchenaar in Eindhoven aangesteld als opvolger van (interim-) trainer Dwight Lodeweges. Onder zijn leiding eindigde PSV tweemaal als derde in de Eredivisie; daarnaast werd er nog geen beker of Johan Cruijff Schaal in de wacht gesleept. Het gebrek aan prijzen zet Rutten voor komend seizoen stevig onder druk, maar zelf ervaart de hoofdtrainer dat niet zo.

/

“Ik heb geen last van spanning of druk. De club heeft er niet voor niets voor gekozen om met mij door te gaan. Afgelopen seizoen heeft het vertrek van Ibrahim Afellay ons niet beter gemaakt. En de schorsingen en blessures van Ola Toivonen hebben PSV zelfs de titel gekost”, merkt Rutten op in gesprek met De Telegraaf.

Rutten denkt echter niet dat hij eeuwig krediet zal krijgen in het Philips Stadion. Op de vraag of hij rekening houdt met een vertrek als hij er opnieuw niet in slaagt PSV bovenaan te laten eindigen, antwoordt de trainer: “Dan kan ik me voorstellen dat ze afscheid van me nemen.” Marcel Brands, manager technische zaken bij PSV, zette vrijdag al wél druk op Rutten. Nu doet hij dat nog eens. “Je bent een topclub. Het zal niet makkelijk worden. Ik verwacht veel tegenstand van FC Twente nu ze Co Adriaanse hebben aangetrokken en natuurlijk ook van Ajax als regerend kampioen.”

Op welke plaats eindigt PSV komend seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje onzinnig en arrogant om te denken dat je automatisch kampioen word omdat je strootman,mertens en wijnaldum in je selectie hebt.
Twente,ajax en ook outsiders als vitesse hebben sterke selecties die kampioen kunnen worden.
Denk dat als rutten sneuvelt dat het meer te maken heeft met zijn behoudende manier van spelen.

9 juli 2011 om 08:26

Ik denk overigens dat het nog te vroeg is om vitesse als een outsider te beschouwen.
Ik verwacht niet dat er al dit seizoen een team staat dat in aanmerking komt. Vitesse heeft nog niet zodanige naam dat veel goede spelers willen komen. Het is ook namelijk niet egt aantrekkelijk voor spelers als de club niet eens europa league speelt.

9 juli 2011 om 10:21

ik vind het trouwens lachwekkend dat PSV hem niet heeft ontslagen. Hoe kan je nou zo;n belabberde trainer voor nog een seizoen laten zitten. Wisselwerking tussen hem en PSV is er gewoon niet en dan nog maar niet te spreken over ze laffe wissels en behoudende speelstyle afgelopen seizoen. Zijn er helemaal geen psv'ers die het hier mee eens zijn dan? dat lijkt me heel erg sterk. Die vent straalt ook helemaal niks noppes nada uit dus ik voorspel ook weer geen kampioenschap dit seizoen voor psv ondanks ze heel goed hebben ingekocht

9 juli 2011 om 11:08

Omdat ze dan zijn contract af moeten kopen oid. Zal ook wel weer een miljoen of meer kosten.

9 juli 2011 om 12:31

Ze kijken de laatste tijd niet op een miljoen meer of minder in Eindhoven. Dus als ze echt geen vertrouwen in hem hadden gehad was hij waarschijnlijk wel weg.

Verder vind ik wel dat hij zich met deze selectie nergens meer achter mag verschuilen.

9 juli 2011 om 18:33

Maar Vitesse heeft wel het geld om goede spelers te kopen,en met een trainer als van den Brom die een team heel aanvallend laat spelen en het maximale uit spelers probeert te halen en daar nu ook meer kwaliteit voor heeft is Vitesse wel een team waar ik dit seizoen rekening mee hou.

9 juli 2011 om 10:21

Er is niemand die zegt dat PSV makkelijk kampioen zal worden. Zoals in het bericht al staat ''het zal niet makkelijk worden. Ik verwacht veel tegenstand van FC Twente nu ze Co Adriaanse hebben aangetrokken en natuurlijk ook van Ajax als regerend kampioen.” Dus waar je het vandaan haalt dat er binnen PSV iemand heeft gezegd nu die versterkingen binnen zijn worden we kampioen is me een raadsel. Dat het wel een doel van PSV is om dit seizoen een prijs te winnen lijkt me duidelijk aangezien dit ieder seizoen zo is.

Daarbij snap ik niet dat iedereen roept dat PSV behoudend speelt. Het was afgelopen seizoen niet altijd goed, maar ze hebben wel de meeste doelpunten gemaakt van iedereen en een legio kansen gemist. Ze waren een van de aanvallendste ploegen van het afgelopen seizoen.

En Vitesse outsider? Die club moest vorig seizoen nog bijna promotie/ degradatie voetbal spelen. Beetje vroeg nog om die dus een outsider te noemen.

9 juli 2011 om 10:51

PSV speelt gewoon echt niet met de drang naar voren, altijd willen scoren. Je merkte gewoon, dit zeiden de Psv'ers zelf ook, dat ze bij een voorsprong meteen weer achteruit gingen hangen, en ja dan krijg je de deksel op de neus.

PSV had vorig jaar verreweg de beste aanval, en die is er echt niet op vooruit gegaan in vergelijking met vorig jaar, maar ze maakte te weinig gebruik van wat ze hadden.

9 juli 2011 om 12:35

Correctie:
Berg maakte te weinig gebruik van wat we hadden!

Rutten is het net niet voor Psv, ik snap niet dat hij nog steeds trainer is in Ehv.
Ik verwacht niet dat men bij PSV tot het einde van het seizoen zal wachten om afscheid van hem te nemen.

9 juli 2011 om 10:44

kans is inderdaad groot dat hij het seizoen niet afmaakt. psv zal dan alsnog een afkoopsom betalen en ergens halverwege met een andere trainer beginnen. des te onbegrijpelijker dat ze niet gewoon in mei afscheid van hem hebben genomen.

kennelijk heeft die man hele handige maniertjes om iedereen die er wat betreft zijn baantje toe doet vertrouwen in hem te laten behouden. wij, de buitenwereld, zullen er weinig van snappen. maar psv heeft gewoon aantoonbaar dankzij hem al teveel laten liggen.

9 juli 2011 om 13:39

PSV had dit seizoen gewoonweg het geld niet om hem eruit te sturen.

Denk dat de hge afkoopsom het voornaamste obstakel is om hem nu eruit te gooien.
Denk dat ze dat liver besteden aan aankopen en het rutten ermee laten proberen.
Maar blijf wel van mening dat het iet rutten was die die ballen er tegen groningen niet inschoot,kun je hem ook niet echt verwijten.
Denk dat het meer met de mentale weerbaarheid van de individuele spelers zelf heeft te maken die het laten afweten.

9 juli 2011 om 08:43

Mentale weerbaarheid is iets waar je als coach invloed kunt uitoefenen.
Een goed voorbeeld is Ajax dat temidden van alle bestuurlijke ellende en een selectie die gewoon onderdeed voor de concurrentie, toch de landstitel binnensleepte.
En dat is voor een heel groot gedeelte te danken aan de grootste klasbak van Ajax: Frank de Boer.
Als er ooit een coach is geweest die het kampioenschap zijn kampioenschap mag noemen, dan is hij het wel.
Met een Rutten, die overigens een zeer goede veldtrainer is, wordt je nooit kampioen. Het flegmatieke en fletse brengt hij ook op de spelersgroep over en heeft tot gevolg dat men nooit uitstijgt boven zichzelf en op het ''moment supreme'' nooit door kan drukken.

Als PSV in de winterstop niet afgetekend bovenaan staat, dan voorspel ik dat Rutten z'n conge krijgt.
PSV heeft nu een Algemeen Directeur (sanders), die alle voorwaarden heeft geschapen om prijzen te pakken en gaat daar de Technische Staf keihard op afrekenen (dus niet alleen Rutten maar ook Brands).

9 juli 2011 om 08:54

@goiania, ik ben het wel met je eens. Een coach moet ook inspireren, Rutten doet dat niet. Je zet geen stapje extra voor hem. Of zijn slissen daar nu ook een rol in speelt weet ik niet, ik denk het niet, hij mist gewoon overtuigingskracht.

Dat kun je ook koppelen aan dat verhaal over Toivonen. Het was een nationale sport om te schelden op het matennaaiers gedrag van Ola, iedereen had tabak van die man, maar Rutten bleef dat maar met de mantel der liefde bedekken.

Zellfs een in mijn ogen net zo ongeschikte coach voor de top als Van Basten heeft Suarez ooit op het matje geroepen vanwege zijn schwalbes. Die durfde dat wel aan.

Rutten had Toivonen ook ter verantwoording moeten roepen, dan had ie die elleboog op Vertonghen mss net niet gegeven en had PSV iig net voorronde CL kunnen halen.

9 juli 2011 om 09:03

Het feit dat Rutten Toivonen niet publiekelijk er op aanspreekt zit ook een beetje in de cultuur van de club en Brabant. Naar buiten toe één front, maar tussen ons zetten we je wel recht, is het idee. In plaats van via de Media.

Wanneer jou broer of zus iets doet wat niet door de beugel kan meld je dat toch ook eerst aan hem/haar zelf en zet je het niet meteen in de krant. De media in Nederland probeert dit te eisen maar dat slaat eigenlijk nergens op.

Ik ben ook niet helemaal overtuigd dat het Rutten gaat lukken, maar ook hij leert. De aanhang van PSV is heel duidelijk ten opzichte van hem en de spelers was ze verwachten te zien dit seizoen. Wanneer Engelaar vertrokken is zijn mijns inziens de echte net-niet spelers van vorig jaar vertrokken en dan is PSV echt (zoals ieder jaar) één van de titel favorieten.

9 juli 2011 om 09:30

Afgetekend bovanaan staan?
Waar baseer je dat op,strootman en mertens zijn zeker geode voetballers en wijnaldum is nog steeds en goed talent maar die individuele klasse heeft twente met ruiz en luuk de jong ook evenals ajax met serero en eriksen en boilesen en een stekelenburg die naar alle waarschijnlijkheid blijft.
En vitesse timmert ondertussen ook aardig aan de weg.
De tijden dat psv zo gemakkelijk kampioen word is toch echt voorbij en de top word alleen maaqr breder,de jaren 80 en 90 zijn over wat dat betreft.

9 juli 2011 om 09:35

Dat ''afgetekend bovenaan staan'' zie ik als voorwaarde, niet als een reeds vaststaand feit.
Die voorwaarde zal alleen maar dwingender worden als Sanders ook nog het fiat geeft voor een spitsspeler en een CV (of vleugelverdediger).

In principe werkt het voor managers als een Sanders heel simpel als volgt:
Ik creeer de (financiele) voorwaarden en vraag jullie (rutten-brands) welke investeringen er gedaan moeten worden om het doel te bereiken.
Wanneer tijdens de winterstop het gestelde doel of niet meer realiseerbaar is of aan grote twijfels onderhevig is, dan gaan er dus koppen rollen.

9 juli 2011 om 10:05

Ik dacht eigenlijk dat je altijd alleen maar kritiek kon geven op Ajax maar je kan dus ook best een beetje kritisch zijn over je eigen club. Dat valt me dan weer mee van je!

9 juli 2011 om 11:11

Juist, maar wie worden verantwoordelijk gesteld voor het niet halen van een prijs??
Iedereen behalve , iemand binnen PSV zelf, het zijn de blessures en...''... de schorsingen en blessures van Ola Toivonen hebben PSV zelfs de titel gekost”''

Ze hadden Toivonen daarvoor op zijn....ten moeten geven en omdat dat niet gebeurd is , is maar een verantwoordelijk voor het slechte resultaat, ............... guess who???
Maar daar is het lef niet voor aanwezig

Ze gaan het zo niet redden omdat er mentaal niets veranderd binnen de vereniging

9 juli 2011 om 11:53

@entombed

Neem aan als mn broer of zus wat flikt dat het niet op tv te zien is zo dat heel Nederland er getuige van is

9 juli 2011 om 12:18

@cvitanich020

jammer dat een serie berichten over Rutten je dan zijn ontgaan, evenals de zeer kritische noten over Bouma, Engelaar, Maza, Marcelo en Salcides.

Ben in Eindhovense kringen zelfs berucht over de artikelen die ik geschreven heb mbt Jan Reker.
Misschien heb ik daar dan wel een beetje bijgedragen over de opninie betreffende Reker. En die was allerminst positief.
Mijn lijstje van de ''maandelijkse blunders'' van Reker is zelfs een eigen leven gaan leiden.

Ik leg mijn maatstaven wat anders dan verreweg de meesten hier.

Goed dat hij er alvast bij stil staat want met de winter heeft PSV een andere trainer. Deze trainer maakt PSV in geen miljoen jaar kampioen. PSV deed een jasje uit met Afellay, dat deed Ajax met Suarez. Het enige positieve afgelopen seizoen was dat PSV redelijk wat doelpunten wisten te scoren al heeft één uitslag in het bijzonder daarin bijgedragen. Het spel was net als het seizoen daarvoor saai en voorspelbaar. Net zo voorspelbaar is het tactische plan van Rutten dit seizoen.

Fredje word toch eens wakker!!! Jouw broekepoepvoetbal en jouw onvermogen om deze ploeg zo te motiveren dat ze voor iedere meter wilden knokken heeft Psv de titel gekost en niet de absentie van dat zweedse meisje die iedere wedstrijd met een spierwit broekje en zijn haartjes perfect in model weer van het veld afstapte.

Hij heeft wel een punt met die schorsing van Toivonen, dat scheelde enorm. Ik heb een beetje dubbel gevoel bij PSV afgelopen seizoen. Aan de ene kant hadden ze idd te maken met een vertrek van Affelay en schorsing van Toivonen, aan de andere kant was het vertrek van Suarez en Urby tezamen voor Ajax een grotere aderlating, toch werden ze kampioen, mede door een coach die het lef had om het elftal te bouwen rondom een 19-jarig knulletje (en door een hoop geluk ...). Bovendien heeft Ajax een aantal cruciale wedstrijden met een keeper moeten spelen die ongeschikt is voor het nivo dat Ajax nastreeft.

Maar als PSV 1 van die 1000 procent kansen in Groningen benut, staan ze gewoon met 1 been in de CL en was die gemeente truc mss niet eens nodig geweest, want PSV heeft nog steeds een goede positie op de Uefa ranglijst, dus hadden ze zeer wschl een beschermde status gekregen in de voorronde CL. En Fred kan die kansen er moeilijk zelf in schieten.

Maar feit is wel dat PSV het kampioenschap niet verdiende, want laten we ook niet vergeten dat ze door een aantal arbitrale dwalingen meer punten hadden dan ze verdienden, en daarvoor is Fred verantwoordelijk.

9 juli 2011 om 09:01

De grootste aderlating voor PSV was Reis...........

9 juli 2011 om 09:07

Alweer! Vorig jaar was het ook al zo pijnlijk Reis die wegviel samen met Lazovic.

Maar Cyprioot. Urby vind ik al jaren een zwakke speler die soms zijn momentjes heeft. Dat was niet echt een aderlating voor Ajax. Je hebt meer aan een stabiele speler. Dat is Urby simpelweg niet.

Weet je wat het is met de titel van vorig jaar? Geen enkele van de drie verdiende de titel echt. Het was in dat op zicht een spannend maar kwalitatief slecht seizoen. Soms heb ik het gevoel dat alle kracht in het seizoen ervoor was gestopt en dat ze het nu simpelweg niet haalde.

9 juli 2011 om 11:59

@entombed, Urby is geen hoogvlieger, maar zijn vervanger Ebicilio al helemaal niet.

Voor de rest heb je wel gelijk, de hele top drie vorig jaar was mager en labiel.

9 juli 2011 om 12:02

@goiania, absoluut waar, maar een club als PSV moet een adequate vervanger hebben. Ajax had die in Siem de Jong voor El H, PSV had die niet in Berg, wat ik overigens ongelooflijk blijf vinden. Als je er 15 inschiet bij Grunn moet je er toch 20 inleggen bij PSV ?

9 juli 2011 om 12:22

@cyprioot,

kijk het geval Berg is nu dezelfde ''mismatch'' als Hamdaoui bij Ajax.
Een grotere eigenheimer als Berg met minachting voor Jan Supporter heb ik zelden meegemaakt.
En er is in de relatie met Berg wat geinvesteerd, hoor!
Alleen dat is publicitair niet zo naar buiten gekomen als met Hamdaoui.

@kingbee,
Precies mijn mening het angstige voetbal van Rutten heeft psv de titel gekost en niet de afwezigheid van spelers. Of zoals gecommuniceerd door het bestuur; de inzet van de spelers.
Het gedrag van Toivonen heeft zeker niet bijgedragen aan de titel maar geeft iig wel duielijk aan dat Rutten zijn spelers niet in de hand heeft, anders was het voor Toivonen ook bij 1 akkefietje gebleven.
Ben bang dat Rutten een eenzame kerst zonder psv wacht.
En dat heeft hij aan niemand anders te danken dan aan Fredje zelf.

Als Fredje spelers als Engelaar,bakal heeft en nog gaat opstellen,haalt hij niet het jaareinde.zeker moet er nog een spits bij en met Manolevje moet hij naar''gansanders''.

En juist daarom denk ik dat PSV het niet gaat halen dit jaar, niet omdat de selectie niet het niveau van een kampioen heeft , maar omdat het in tegenstelling tot FC Twente en Ajax kampioen moet worden.

Ajax is kampioen geworden en een uistekende kampioenswaardige selectie. Financieel zit Ajax ook prima en zo laat Ajax de zorgen achter zich en kunnen nieuwe stappen gezet worden in het tijdperk waarvan de afgelopen 2 seizoenen vooral overgangs seizoenen waren. Voor De Boer is het de uitdaging Ajax terug naar de absolute top te brengen en Europees proberen aantehaken. Voor komend seizoen heeft Ajax goede papieren , maar De Boer zal niet worden afgerekent op het feit of hij wel of niet kampioen word.

FC Twente kende afgelopen seizoen een top seizoen waarvan men weet dat het evenaren of verbreken lastig zal worden. De selectie is behoorlijk intact gebleven tot dusver en dus kampioenswaardig in mijn ogen , als ze dit behouden. Met Co Adriaanse gaat voor FC Twente een nieuwe periode in , het handhaven aan de top, een essentieel punt. Europees voetbal vormt de basis van FC Twente , en met een plek bij de eerste 4 zit Twente dus goed en dat is makelijk haalbaar. Co Adriaanse zal er niet op worden afgerekent als hij geen kampioen word.

PSV is de afgelopen 3 jaar geen kampioen geworden , kan het geld extra goed gebruiken en is een must voor trainer Rutten. Zijn selectie was heeft een enorme impuls gekregen door miljoenen transfers en kampioenswaardig. Het verschil is dat PSV moet presteren en dat de trainer erop afgerekent word of hij wel of niet kampioen word. Dit betekend extra druk die bij PSV komt te liggen, en dat is nou juist waarvan ik denk dat het niet ten goede komt. Rutten heeft nu 2 seizoenen achter elkaar in de cruciale fase het kampioenschap verspilt en zelfs de 2de plek die recht geeft op voorronde CL. Dit verleden in combinatie met extra druk is voor mij een reden om te denken dat het wederom niet goed gaat.

9 juli 2011 om 10:59

Een beetje een vreemde opmerking van je dat Psv in tegenstelling tot Ajax en Twente kampioen moet worden,ajax moet namelijk ook altijd kampioen worden net zoals Psv,twent hoeft inderdaad geen kampioen te worden maar voor Psv en Ajax geldt maar 1 ding die moeten kampioen worden.

9 juli 2011 om 11:30

Het verschil dit jaar is dat als Ajax geen kampioen wordt Frank blijft zitten waar hij zit , mist er geen hele rare dingen gebeuren.
Terwijl als PSV geen kampioen wordt we afscheid nemen van Rutten.

Maar in het voetbal heerst al snel de waan van de dag , wat vandaag zo os kan morgen al weer heel anders liggen.
Daar schort het bij de meeste Bvo's aan , er is zelden of nooit een echte doortimmerde langere termijn visie.

9 juli 2011 om 14:32

@kingbee

Financieel gezien is plaatsing voor de CL van 2012-2013 geen must voor Ajax. Hoewel het natuurlijk wel het doel is. Het zou alleen geen financiele strop worden , gezien Ajax financieel goed zit. Sportief gezien is het een strop omdat onze talenten dan op een minder hoog niveau kunnen presteren. En zoals Fraayax al zij , wij gooien De Boer er niet uit , zelfs als we 3de zouden worden. Bij PSV is alleen het kampioenschap genoeg voor Rutten om trainer te blijven. Nogmaals , voor Ajax is het alleen het doel en als dat gemist word dan is dat teleurstellend.

9 juli 2011 om 15:08

@ Adzevedo

PSV begroot niet meer op CL niveau maar op EL niveau. Hierdoor is ook in Eindhoven CL geen must moor een doel. En een beetje een kromme vergelijking om Rutten te vergelijken met de Boer. Als bij Ajax in drie jaar tijd geen prijs wint mag de Boer echt niet blijven zitten. Of ben je al vergeten dat Ajax twaalf trainers heeft gehad de laatste tien jaar

9 juli 2011 om 17:41

@gomes111

Hoor je mij zeggen dat PSV op Cl begroot ? Ik zeg alleen dat PSV alleen zwarte cijfers kan laten zien op operationeel gebied als men CL haalt. Natuurlijk , de gaten kunnen worden gedicht met het geld van de gemeentedeal of sponser deal , maar het scheelt echt een heleboel geld. Aangezien we over een bedrag boven de 10 miljoen praten , iets wat PSV in deze tijden zeker goed kan gebruiken (want het heeft nog altijd schulden).

Misschien ben je gewoon een slechte trainer als je 3 jaar met prima matriaal niet in staat bent prijzen te pakken. Trouwens , hoe kom je bij 12 trainers in de laatste 10 jaar ?.

1 - Frank de Boer ( 2010 - Heden )
2 - Jol (2009-2010 ) opgestapt
3 - Van Basten (2008-2009) opgestapt
4 - Koster (2007-2008) : Intrem
5 - Ten Cate (2006-2007) : Contract afgekocht
6 - Blind (2005-2006) : ontslagen
7 - Koeman (2001 - 2005) : opgestapt
8 - Adriaanse (2000-2001) : ontslagen

Ik laat intrem trainers als Krol en Van't Schip buiten beschouwing, die zaten geloof ik respectievelijk 3 en 1 duel op de bank als óverbrugingstijd. Koster heb ik erbij gezet omdat hij als intrem het seizoen grotendeels op de bank heeft gezeten.

Slechts 2 trainers werden ontslagen bij Ajax de afgelopen 10 jaar ,3 stapte er zelf op wegens teleurstellende resultaten , 1 was intrem voor een aantal maanden en ten slote werd er 1 weggekocht. En eentje zit er nog altijd , en dat is Frank de Boer.

Trouwens , Alsof PSV de afgelopen jaren zo weinig trainers heeft gehad ?
1 - Rutten (2009 - heden)
2 - Lodeweges (2009)
3 - Stevens (2008)
4 - Vergoossen (2008)
5 - Koeman (2006-2007)
6 - Hiddink (2002 - 2006)
7 - Gerets (1999 - 2002)

Wouters is buiten beschouwing gelaten , die heeft slechts een paar wedstrijden op de bankgezeten in afwachting van Vergoossen

(Is allemaal gerekent vanaf zomer 2001 (dus afgelopen 10 jaar)

Ah. Het is dus de schuld van Toivonen en niet van de lafbek Rutten. Typisch dat de enige drie keer dat
PSV het laatste decennium Geen kampioen is geworden onder het bewind van Rutten is....

In die jaren dat PSV wel kampioen werd, hadden we toch ook geen Toivonen?

9 juli 2011 om 13:33

Nee, toen hadden we alleen spelers als Cocu, Van Bommel, Van Nistelrooy, Alex, Van der Kuilen, Van Breukelen, Romario, Nilis en Ronaldo.

Rutten heeft vaak pech.
Hij heeft ook wel eens 'geluk', maar meer pech met ballen op de lat/paal.
Alleen valt dit niet op, maar spelers spelen ook niet altijd even goed.
Berg had een drama seizoen, Zeefuik is ook niet goed genoeg voor Psv.
Door de ruk durft hij geen jeugdspelers op te stellen.
Ik hoop dat hij het hele seizoen blijft, anders hadden we hem net zo goed nu kunnen ontslaan.

9 juli 2011 om 13:54

Weet je wat het is, ik ben het eigenlijk wel een beetje met je eens. We waren kampioen geworden als Berg in zijn 'groningen-vorm' was geweest. En MET Toivonen of een goede spits...

Maar dat neemt niet weg dat het voetbal gewoon KUT was.

Hmm, volgens mij heeft het wangedrag van Toivonen juist punten opgeleverd omdat de scheidsrechters in kwestie niet goed opletten. Het is vooral het angsthazenvoetbal van Rutten dat PSV de kop heeft gekost samen met het onvermogen van Fred om de ploeg op scherp te zetten op momenten dat dat juist vereist was.

De druk bij PSV wordt komend jaar enorm. Je merkte dat ook al het afgelopen seizoen. Zodra het niet loopt dan begint het publiek te fluiten. PSV heeft het kampioenschap echt nodig, zoals Ajax dat de afgelopen jaren nodig had.
Ik ben dan ook benieuwd hoe de technische staf en de spelers met de situatie om gaan wanneer er twee wedstrijden achter elkaar verloren gaan of wanneer PSV in de winterstop 8 punten achter staat op de koploper.

Ik heb nu al verscheidene berichten gelezen over dit, Brands herhaalde het ook nog eens in de media. Ik vind het goed en niet meer dan logisch dat die zich er eigenlijk voor uit durft te spreken. De druk op Fred's schouders wordt wel met de week zwaarder.

Ik denk wel dat een kampioenschap mogelijk is want vorig jaar tot de winterstop toen er niemand was vertrokken toen speelde PSV goede wedstrijden en stond het achterin ook re-de-lijk. Als ze dan dit seizoen Tamata opstellen i.p.v. Manolev gaat het er alleen maar op vooruit. Dan nog Marcelo, die zich misschien wel heeft ontwikkelt, same voor Pieters en Bouma die net terug kwam na 2 jaar niet gespeeld te hebben, zal nu conditioneel ook wat beter zijn.

Maar of Fred nou kampioen wordt of niet, dit is zijn laatste seizoen.

Hmm, ik maak me tot de winterstop geen zorgen voor Psv. Rutten presteert met PSV en toen ook met Twente altijd zeer goed TOT de winterstop waarbij ook gewoon zeer goed wordt gevoedbalt. Na de winterstop is het altijd weer duwen en trekken.

9 juli 2011 om 10:20

Dat is een kenmerk van Psv, tot de winterstop gaat het prima en de afgelopen seizoenen staan we altijd heel erg veel punten voor op dat moment, afgelopen seizoen bijvoorbeeld op Ajax toen Frank de Boer zelfs zei: ''het kampioenschap is niet meer haalbaar voor ons''

ik weet niet waar het mee te maken heeft, vermoeidheid, gebrek aan concentratie of iets anders?

9 juli 2011 om 10:24

Gebrek aan een goede coach die ze weet te prikkelen en te laten pieken op het juiste moment! Kijk naar mijn cluppie hoe snel het kan gaan als je de juiste persoon voor de groep heb staan

Als ik PSV was zou ik vast gaan zoeken naar een nieuwe coach. Rutte gaat dit PSV geen kampioen maken. De jonge spelers die aangetrokken zijn staan er niet zo maar. Rutte maakt deze spelers niet beter. Als Jan bij Ajax blijft rite kandidaat nr 1. Itt Rutte is Adriaanse wel n toptrainer dus gaat tussen Ajax en Twente dit jaar

Rutten, als je al weet dat dit je laatste kans is bij Psv, dan ga je er toch vol voor? Ik zou alles op alles geven om mezelf te bewijzen en dan vol op de aanval gaan. Niet steeds meer balletjes breed maar balletjes naar voren. Rutten moet de spelers pit geven, dan komt het allemaal goed. Alleen kan Rutten er ook van uitgaan dat als we 8punten echter lopen op de koploper dat hij er ook uitligt, hoe dan ook het is zowizo possitief voor Psv.

Al pakt hij de kampioenschap en Europa leauqe, denk dat het voor PSV verstandig is dat ze nu al een vervanger klaar hebben staan voor volgend seizoen. Deze man heeft alleen een geluk seizoen bij Twente gehad, hij heeft bij PSV nog geen 1 speler goed gemaakt. Denk dat het dit seizoen ook niks wordt, alhoewel ze wel een sterke selectie hebben, maar dat hadden ze vorig jaar ook.

Het is inderdaad heel simpel: Haal je de titel, dan ben je de held. Haal je het niet, vlieg je eruit. Gisteren was ik bij de Open Dag van PSV en er werd nou niet al te enthousiast gereageerd toen Rutten het veld opstapte, dat zegt ook wel alles denk ik. Hopelijk kan hij PSV nu eindelijk goed laten voetballen en anders kan hij gewoon vroegtijdig vertrekken samen met die kale! (erik ten Hag)

Rutten kan het zich voorstellen dat hij weg moet als hij weer geen titel pakt? Ik wil het anders stellen: ik kan het me niet voorstellen dat hij in dat geval niet weg moet. Als je met PSV drie seizoenen op rij geen kampioen wordt (sterker nog: hij heeft tot dusver niet eens Cl-kwalificatie weten te realiseren) dan heb je keihard gefaald. Simpel zat.

''''en de schorsingen en blessures van Ola Toivonen hebben PSV zelfs de titel gekost”, merkt Rutten op in gesprek met De Telegraaf. ''
Dit is wel erg zwak. Een speler de schuld geven voor het verliezen van de titel.

In de wedstrijd tegen Lille speelde PSV met vlagen geweldig voetbal met jonge spelers. De wedstrijd daarna stond engelaar weer in de basis en Berg in de spits...
Alle belangrijke wedstrijden heeft hij verloren.

Rutten is verantwoordelijk en is degene die het teamenthousiasme moet brengen.

Ik voorspel zelfs dat die het einde van het seizoen niet gaat halen. Leuk, die 18 miljoen euro voor de aankopen, maar als psv zijnde is dit natuurlijk gekkenwerk! Die hebben zich hier zwaar mee overschat. Ze hadden veel beter een verdediger en spits a 9 miljoen p.p. kunnen aantrekken, daar hadden ze veel meer aan gehad.

Toivonen heeft ze de titel gekost? Gelukkig raakte Alderweireld en Stekelenburg bij Ajax niet geblesseerd en kreeg Vertonghen ook geen schorsing in een cruciale periode!

Weer legt Fredje alles buiten zichzelf neer, het ligt altijd aan alles en iedereen behalve aan hemzelf.
Waar is hij zo bang voor?
Waar is PSV zo bang voor?
Ze doen het allemaal, durven ze niet écht te kijken waar het probleem licht??

Als ik dit lees wordt het nooit wat met Fredje

Ik snap niet dat iedereen nu denkt dat psv kampioen wordt want,
Vorig jaar hadde ze ook vanalles denk aan dutszak, reis lens
Toivone affely en berg.
Toen speelde ze ook al alles of niets
En dat doen ze nu weer!
En die brands zegt wel van psv moet koopclub af
Nou als een jeugdspeler kan kieze tussen psv en ajax,
En hij ziet dat psv nu weer een kleine 20 miljoen betaalt voor nieuwe spelers
En er bijna/geen jeugdspeler door stroomt naar het eerste
Kiest hij natuurlijk voor Ajax daar stromen wel veel jeugdspelers door.

En nog over die kleine 20 miljoen dat is natuurlijk schandalig.
Wat zoude de mensen in Eindhove wel niet denke
In de tijd van crisis en bijna ieder bedrijf het moeilijk heeft wordt er zomaar
Door de gemeentein de toekomst uiteindelijk 90 miljoen naar psv gaat
Endan heeft de gemeente een akkoord berijkt.
En psv is de deur nog niet uit of ze geven alweer 18 miljoen uit!
5 miljoen voor wijnaldum met een 1 jarig cotract!
En 13 miljoen voor mertens en strootman! dat contract van strootman
Bij utrcht is nog niet droog of hij heeft alweer een nieuwe!
Kortom schandalig! Wat bij psv gebeurt en het schijnt ook nog zo te
Zijn dat ze ook nog een nieuwe spits erbij willen hebben!

En het leuke is als ze nu weer geen kampioen worden
Hebben ze weer problemen!

Len3000eindh . Helemaal met je eens , ik als ajax supporter was dolblij dat Rutten afgelopen seizoen 2x tegen Ajax niet doordrukte en ''blij'' was met een gelijkspel ,terwijl als Psv doordrukte ze echt wel hadden gewonnen van Ajax. Als Psv Adriaanse heeft ipv Rutten dan zijn ze pas echt favoriet voor de titel , want Co durft wel aanvallend te voetballen.

9 juli 2011 om 11:44

Klopt. Ze hebben in die wedstrijd niet gedurfd om door te drukken. Wat ik Rutten vooral kwalijk neem is dat hij telkens de schuld verschuift en niet bij zichzelf te rade gaat. Hij is verantwoordelijk voor het spel van psv. De beleving was afgelopen seizoen ver te zoeken. Af en toe liepen de spelers als zoutzakken over het veld. Dan moet je daar als coach wat aan doen! Dat is je taak. Hij heeft ook pech gehad met reis, het vertrek van affalay (had ingecalculeerd kunnen worden) en een waardeloze berg, maar daar moet je het excuus niet gaan zoeken. Ajax verloor ook Suarez en daar waren ook schorsingen op cruciale momenten.

Ze hebben zeker vaak aanvallend gevoetbald. Alleen in het afmaken komen ze al 2 seizoenen te kort. Waarom dan geen prioriteit leggen bij een spits? Iedere topclub heeft een goede spits. Ik ben blij dat we in Strootman een vervanger hebben voor Engelaar en in Mertens een vervanger voor Doedelzak. Alleen is Wijnaldum gekocht als indekking voor het moment dat er geen spits komt en Toivonen of Lens in de spits gaan spelen? Wijnaldum is een geweldige voetballer, maar dan liever 10 miljoen voor een goede spits. En geef de jeugd eens een kans!! Niet voor niets worden zij kampioen!

P.s. heeft iemand het hele interview gelezen. Is de tekst niet uit het verband getrokken of is Rutten echt zijn geloofwaardigheid verloren?

jaa echt fredje de blessures en schorsingen van ola toivonen hebben je de titel gekost zeker weten
want toivonen is zo'n goede speler echt een wereldtopper die de titel wel even naar eindhoven had gehaald ! Not!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

over oila toivonen smerig mannetje met zijn vieze overtredingen en echt geen wereldtopper

en fred mischien zou je eens wat beter in de spiegel moeten kijken en psv niet meer zo laf moeten laten voetballen zoals je altijd doet dan was je mischien wel kampioen geworden ja. ook met ola waren jullie geen kampioen geworden. je kunt me niet zeggen dat je toivonen in die wedstrijden meer gemist hebt als affelay .

En wat ik ook niet begrijp is dat ze perse strootman en mertens
Moete hebben waarom niet toornstra en verhoek??
Daar hoef je echt niet 13 miljoen voor te betalen

En rutte je hebt gwn niet genoeg punte gehaald.
Ajax heeft het ook zondr suarez en emanuelson moete doen
En twente ook een tijd zondr douglas en ruiz

9 juli 2011 om 12:05

en ook een tijdje zonder Stekelenburg die ook vaak punten red!!!
nee, blesures en schoringen heeft elke club last van. dus dat vind ik geen excuus meneer Rutten. misschien heeft het met het laffe spel van je te maken??? en Manolevje elke wedstrijd maar op stellen

Ongelooflijk. Dat hij zegt dat schorsingen en blessures PSV de titel kostten. Ik dacht dat PSV zo blij was met de 'professionaliteit' an Toivonen?
Nee Fred, het komt door je eigen falen dat je de titel misliep. Zoals het ook door jezelf komt dat je mislukte bij Schalke.

9 juli 2011 om 12:19

En met het aanvallende voetbal spel van hem. Was hij geen kampioen geworden, ze moeten toch echt wat met beters komen. Dan Mertens, Wijnaldum, Strootman. Er is namelijk ook zwakke verdediging en een slechte keeper. De hele achterhoede is net zo wisselvallig als het weer in Nederland. Ze hoeven maar een windje tegen te hebben. En het is duidelijk te zien waar de zwakke plekken liggen.

niet door de schoringen en blesures van Toivonen. maar door de blesure van Reis is PSV geen kampioen geworden!!!!! ik zie ze dit jaar ook niet kampioen worden. Ajax en Twente schat ik nog steeds als faforiet.

Het tekent de coach dat hij het tijdelijke van één speler niet op kan vangen en het verlies van de titel ophangt aan het gemis van één speler. De tegenstanders hadden ook te maken met schorsingen, verkopen en blessures en hebben het wel gered. De laatste wedstrijd tegen Groningen was illustratief voor de coaching van Rutten. Er werd in het veld niet laten zien dat het ergens om ging. Het erop of eronder-gevoel is er nooit geweest onder Rutten en het charisma van deze coach is als zijn team laat zien: inspiratieloos en geen killersinstinct. Het is te hopen voor hem dat Strootman zich ontwikkled als een nieuwe Martens of Cocu, die de leiding in de wedstrijd overneemt en dat hij niet een tweede Engelaar wordt die zijn frustratie op de leiding, tegenstander en medespelers projecteert. Een echte leider in het veld is het enige wat Rutten als coach kan redden, want van hem hoeven ze dat niet te verwachten. En nogmaals, met deze selectie moet PSV fluitend kampioen kunnen worden.

Ik vind het toch wel overdreven om de schorsingen van Ola Toivonen de schuld te geven van het niet kampioen worden van Psv... Dit is één van de oorzaken en dan vind ik het erg sneu van Rutten om dit er specifiek uit te halen.

ik vind fred niet de juiste trainer voor Psv. fred speelt geen aanvallend voetbal met Psv. fred steunt bij PSV op zijn verdediging, die matig is. verder mist fred de ballen om een trainer te zijn bij een topclub. komt nooit goed over bij de pers en heeft PSV net 18 miljoen geinvesteerd komt hij aanzetten met het zou leuk zijn als en we gaan voor de titel. Fred moet zeker zijn van de zaak. gewoon zeggen dat je kampioen word met PSV en als je dat niet word. jammer dan, je hebt het geprobeerd. maar dit is niks.

Fred Rutten heeft gewoon gelijk. Als je in 3 jaar tijd geen landskampioen weet te worden met PSV dan heb je het niet goed genoeg gedaan. Toch wel opmerkelijk, want statistisch gezien presteert PSV helemaal niet slecht onder Rutten. Het was tot nu toe net niet.

9 juli 2011 om 13:27

Nou daar lijkt een ieder toch anders over te denken!!
Wat is er nu zo goed gegaan dan?
Met veel mazzel nog hoog geëindigd met een elftal zoutzakken.
Nooit heeft hij ingegrepen, tot in het oneindige Engelaar en Berg laten staan en de talenten op de bank laten zitten,...........en waarom???

........omdat hij bang is en geen lef heeft!!

Nu heeft de hele wereld het gedaan en hij niet!!....................hij kan me wat! Ik vind dat hij voor het geld wat hij maandelijks opstrijkt wel eens wat meer zijn nek mag uitsteken en verantwoordelijkheid nemen.
Dus niet naar anderen en allerlei omstandigheden wijzen,....dat is heel zwak!!!!!!

Hou daar nou toch eens mee op, man. Altijd is er een onderliggende reden bij Rutten die het 'm doet. Net alsof de blessure van Ruiz, de schorsing van Suarez en noem maar op, allemaal geen rol hebben gespeeld in de titelrace. Nee, PSV was gewoon niet goed genoeg voor de titel afgelopen seizoen, maar dat durft Rutten niet uit te spreken. Goh, wat ben ik blij dat die man geen trainer van mijn club is.

9 juli 2011 om 14:01

Rutten heeft het zelf verneukt door Berg niet veel eerder uit de ploeg te halen en daar Ola of Lens neer te zetten.. Het is gewoon een erg laffe, slechte trainer die overal een reden voor heeft.. Hij moet het eerst maar eens bij zichzelf gaan zoeken!

sorry hoor, mensen zeggen dat PSV aanvallend voetbalt. als 1-1 staat tegen willem2 thuis staat en 0-0 bij de graafschap uit. dan kan je zeggen dat het leuk om met 10-0 te winnen van feyenood, maar dit is een schande. ik ben van mijn stoel gevallen van het lachen toen mensen zeiden dat PSV aanvallend speelde. ik ben namelijk naar Psv- Willen2 geweest. PSV moest ruim 90 minuten ploeteren om van die tilburgers te winnen die dik zijn gedegradeerd. ze konden er niet door met 10, laat staan 11. willen2 kreeg 2 onterechte rode kaarten. een lucky win dat zeefuik. bij nota bene zeefuik scoort in de 93 ste minuut, terwijl willem2 zich bestolen voelde. dan moet je wel heel slecht gespeeld hebben.

Rutten is een notoire zeikerd zoekt altijd naar excuses. Er is altijd een oorzaak dat hij faalt transfers/blessures andere clubs hebben er ook last van gehad maar die hebben spelers in het team die wel opstaan en dat gebeurt bij Psv niet. Twente lange tijd Ruiz kwijt geweest en Douglas geschorst. Ajax Suarez en Urby weg Stekelenburg lange periode eruit blessures. Het is aan Rutten om te zorgen dat de rest stapje extra zet maar dat is hem niet gelukt.

Hij had de eer aan zichzelf en psv moeten houden en zelf op stappen. Psv is een club waar je gewoon eens in de 2 jaar kampioen moet kunnen worden. Lukt dit niet dan faal je geldt ook voor Ajax. Komt er nog is bij dat we onder Rutte het lafste voetbal van Nederland spelen waar ik me kapot voor schaam!

Als Ajax Verthongen en Stekelenburg niet kwijtraakt is dat voor mij nog steeds titelfavoriet nummer 1, FC Twente zal het zwaar krijgen met het vertrek van Theo Jannsen; maar met Co Adriaanse is er wel een wereldtrainer met een schitterende metaliteit. PSV moet niet gelijk de arrogantie tonen dat het met aankopen als Wijnaldum, Mertens en Strootman titelkanidaat nummer 1 is! PSV mist nog steeds een spits en achterin is het af en toe ook net 'gatenkaas', Fred Rutten laat PSV te afwachtend voetballen en de verdediging heeft ook geen keeper waar ze op kunnen vertrouwen. Isaksson is wat mij betreft 1 van de zwakkere factoren binnen het team.

Er moet een hoop gebeuren wil PSV kampioen worden, het mist aan vertrouwen. Overigens hebben ze op papier wel de beste selectie.

Veel speculaties, maar het antwoord komt hoogstwaarschijnlijk pas op 6 mei 2012.

Nogal wiedes dat zijn baan op de tocht staat indien er geen prijzen komen. 2 jaar om te bouwen, excuusjes, schulden en toch flink investeren... Rutten heeft weinig te klagen lijkt me zo

Is het niet gewoon je slechte vaak laffe spel wat je geen kampioen heeft gemaakt Rutten???

Beetje onzinnig dat rutten het heeft over blessures van toivonen en schorsingen dat ze geen kampioen zijn geworden. Ik bedeol kijk hoevaak toivonen bijv geschorst had moeten worden en er gewoon mee weg kwam.
Denk niet dat psv in aanmerking komt, strootman wijnaldum wat hebben die tot nu toe gepresteerd, oke goede voetballers maar jong onervaren, niet voor niets dat strootman vorig jaar nog in de Jupiler league speelde. en niemand hem wou.
Ajax heeft een veel uitgebalanseerde selectie met mannen die zich hebben bewezen.
mvg Joeri

''fred Rutten houdt er rekening mee dat het komend seizoen erop of eronder is bij Psv.''

Dan weet je nu al weer op voorhand dat Fred dus behoudend gaat spelen, kan je nog zo leuk aanvallend hebben ingekocht maar de trainer blijft een behoudende speelstijl hanteren omdat voor het ook de laatste kans is om te presteren. Mislukt hij dan kan hij de europese subtop clubs wel vergeten.

Ben heel benieuwd ik denk dat wanneer Rutten vorig seizoen gewoon ballen had getoond en wel ging voetballen ze er veel beter voor hadden kunnen staan. Maar helaas koos hij toch voor behoudenheid en dat heeft ze toch wel de das omgedaan.

Ben erg benieuwd Psv heeft ingekocht maar vergeleken met het team wat vorig jaar begon zijn ze toch nog minder van kwaliteit. Ben heel benieuwd hoe het gaat Ajax is lekker aan de weg aan het timmeren en Twente heeft een geweldige coach binnegehaald en Psv is toch echt afwachten hoe Rutten durft te voetballen in mijn ogen. Ik denk daarom ook dat Psv het weer niet gaat redden simpelweg omdat ik Twente en Ajax gewoon nog steeds beter vind en ook een beter coach hebben.

Ik vind de selectie van PSV niet sterker dan vorig jaar. De nieuwe spelers zijn zeker goede spelers, alleen zijn ze in mijn ogen niet de mensen zoals Affelay en Dzudszak, die gewoon wedstrijden winnen voor Psv.

Bovendien heeft met name Ajax zich sterk verbeterd qua selectie. Fc Twente heeft met Co Adriaanse en een aantal jeugdige nieuwelingen, misschien wel een mooie verassing binnen.

Zal wel weer tussen die 3 gaan, en dan denk ik dat Ajax #31 gaat halen, gezien de sterkte van de selectie.

Ik snap het niet als mensen zeggen: ''psv heeft dit jaar een slechtere ploeg''.
mensen die weg zijn gegaan:marcus Berg
Balász Dzsudzsák
Jan Kromkamp
Stefan Nijland
Jagos Vukovic
Jeroen Zoet
Danny Koevermans
hierbij is alleen Dzsudzsak een aderlating, maar hij presteerde nauwelijks in uitwedstrijden.
mensen gekomen:
Mertens
Strootman
Wijnaldum
Ibrahim
Sinouh.
Mertens, Strootman en Wijnaldum zijn alle 3 Toegevoegde waarde.
dus 1 hele grote waarde weg; 3 grote waardes terug.

Haha,
PSV word toch geen kampioen, eerst een jaartje rustig alle zaken weer op orde stellen. En daarna kunnen ze in eindhoven weer aan een titel denken...

@psvgaathard
dzsudzsak was de meest dragende speler van psv!
en omdat affelay wegging.

Je meent het Fred! Tuurlijk wordt je ontslagen als je dit jaar geen kampioen wordt.

Denk dat het voor psv beter is als hij vertrekt.
Nu de schuld willen geven aan de blessures van ola?!
Kijk in de spiegel en stop met laffe voetbal van je,spelers geen kansen geven en je blijven vasthouden aan bepaalde spelers die weinig inbrengen in ploeg(engelaar).

Ik gun het ons voetballiefhebbers dat ik ernaast zit en we gewoon 4/5 ploegen hebben met leuk voetbal.
Dit is mijn mening en niet om te proveceren.

deze man is een geboren verliezer. Totaal geen durf totaal geen uitstraling, en pist gewoon in zijn broek als het er echt op aankomt. PSV kan zoveel spelers kopen als ze willen maar met deze man wordt je nooit geen kampioen.

lekker hij moet weg hij kon alleeen lullen bij psv fred rutten kan nooit een team kampioen maken

Laat Rutten maar lekker zitten want de meeste geschikte coaches hebben al een baan.
Of we moeten voor Louis gaan, maar die zal geen trek in PSV hebben.

Andere trainers voor de groep zetten schiet je ook niet veel mee op want we zitten al aan de top van B-keustrainers met Rutten. Een A-keustrainer is gewoon niet beschikbaar voor Psv. We hebben toen sportief mazzel gehad dat Hiddink PSV als hobbyclub nam. Daarna types als Huub Stevens (jammer dat dit niet lukte en Huub zo beschadigd uit Eindhoven vertrok), Ronald Koeman en Sef Vergoossen.

Ik ben nog steeds blij met de keuze Rutten als hoofdcoach, in potentie nog steeds een toptrainer... Dat moet hij dit seizoen (wederom!) bewijzen. Als het weer in de soep loopt krijgt Rutten definitief het stempel: ''goede trainer, slechte hoofdcoach'', en kan hij naar zijn carriere fluiten. Maar dan zit PSV ook met de gebakken peren want wie moet Rutten vervangen? (weet iemand hier op VZ het antwoord op deze vraag?)

Of moeten we hopen dat er hetzelfde gebeurt als bij Ajax... dat na een periode van ongelukkige trainerskeuzes er intern een A-keustrainer opstaat.

Wachten op Cocu of Faber dan maar?

Dus het wel en wee van Ola Toivonen heeft de doorslag gegeven in de titelstrijd? Dat is wel erg makkelijk, goedkoop en kortzichtig. Als Fred Rutten was zelfkritischer was geweest, dan had hij een paar oorzaken gevonden waar hij aanwijsbaar op een falende wijze bij betrokken was. Maar omdat dit dus kennelijk niet het geval is: don't mind if I do.

Ten eerste de samenstelling van de selectie. Bij Ruttens aanstelling was een van zijn eisen dat hij bij de vormgeving van de selectie een grote rol zou spelen en die eis is ingewilligd. Beperk ik me tot de selectie van het afgelopen seizoen, dan zie ik een behoorlijk aantal spelers dat niet aan het niveau dat PSV nastreeft voldoet. Natuurlijk kun je niet alles voorspellen, maar hij is hier wel verantwoordelijk voor. Alleen Jermain Lens blijkt een aanvulling voor PSV en Hutchingson kan ermee door. Marcelo is niets beter dan het materiaal dat PSV al voor die positie had, Manolev is de grootste miskoop van de afgelopen jaren, van de Engelaar van FC Twente is geen spaan meer heel en de gehuurde Marcus Berg heeft nooit laten zien waarom HSV hem voor zo'n groot bedrag bij FC Groningen wegplukte. Kortom: Rutten is medeverantwoordelijk voor het povere niveau van zijn selectie.

Ten tweede heeft Rutten in zijn rol als coach spelers ongeoorloofd lang het vertrouwen gegeven. Er waren volstrekt géén redenen waarom Andreas Isaksson en Marcus Berg zo lang deel zouden mogen uitmaken van PSV basiself. En in het geval van laatstgenoemde heeft Rutten nooit gebruik gemaakt van de optie om Toivonen aanvalsleider te maken en een ander op 10 te plaatsen. Stef Nijland, Otman Bakkal en Cassio Ramos zijn volkomen genegeerd door Rutten, hebben nooit een eerlijke kans gehad in de concurrentiestrijd die hoort bij een topclub.

Ten derde heeft Rutten als motivator gefaald. Ik vind het veelzeggend dat hij en Brands na de laatste wedstrijd de wijzende vinger naar de spelers richten. Ongemotiveert, geen spirit. De irritatie bij Rutten was in alles merkbaar, maar híj is juist de man die een fel team van winnaars de wei in moet sturen. Dát is zijn primaire taak en als dat dus niet gelukt is - zoals hij zelf zegt en wij wel hebben gezien - heeft hij dus gefaald! Symbool voor die apathie vind ik de uitwedstrijd tegen Feyenoord, dé wedstrijd die PSV nog aansluiting kon brengen. PSV verloor al vanaf de eerste minuut door haar grondhouding. Hier speelde geen elftal dat wilde winnen! En Fred Rutten? Die gaf Kuipers de schuld, vanwege de rode kaart van Engelaar! Terwijl hijzelf verzuimde van zijn derde wissel gebruik te maken en de zo broodnodige extra aanvaller in te brengen!

Tenslotte is Fred Rutten te blind. Wie niet naar zichzelf durft te kijken en met een grote kop in de VI staat met 'Ik heb niets fout gedaan', doet eigenlijk alles fout. PSV speelt saai, voorspelbaar en is niet constant genoeg. Van Ajax en FC Twente wist het niet te winnen en onder Rutten is nog geen prijs gepakt. Je kunt mij veel wijsmaken, maar niet dat Rutten niets verkeerd heeft gedaan. Sterker nog, ik vrees dat hij het grootste pijnpunt is om werkelijk voor de titel te kunnen strijden! De man die ik graag voor deze jonge ploeg zou zien staan, is nu helaas in dienst van FC Twente...

ajax behoud hun selectie zo goed als zeker (misschien op vertongen,wiel of steek na) en heeft daar de nodige versterkingen bijgehaald.
ook twente behoud hun selectie op enkele spelers en heeft met het aantrekken van co een goeie slag geslagen.
waarom denken psv ers dan dat ze het nieuwe seizoen wel kampioen worden, immers falende fredje blijft aan en hij moet het doen met vrijwel een nieuwe selectie die nog op elkaar ingespeeld moet worden.
psv moet oppassen dat het geen vierde word omdat az het waarschijnlijk nog beter gaat doen met een razende verbeek

Ook worden ze ruim kampioen, dan nog verder gaan met een andere coach die wat meer bespraakt is en een goede naam heeft in Europa en bekend is bij Psv.

Hij is een man van het vak, maar hij heeft niet heel het pakket en dat is schadelijk voor de club.

Maar eerst maar een goed seizoen draaien, dan zien we wel weer.

Nou hij zegt dat hij geen druk voelt maar met deze uitspraken legt hij die zichzelf natuurlijk wel op.
Dit seizoen moet hij meer dan ooit bewijzen wat hij in zijn mars heeft.
Speelde hij vorig seizoen nog teveel wedstrijden te behouden,daar zou dit seizoen wel eens verandering in kunnen komen.

dit ligt niet aan fred, maar aan het bestuur. fred werd door hun aangesteld. wat ik wel aan fred verwijt is dat thuis tegen de muur word gezet met willem2. het bestuur van PSV heeft te veel fouten gemaakt. ze hebben marcellis verkocht en manolev gehaald. waarom?????. verder een matige verdediging en slechte keeper. marcelo???? de nieuwe alex. doe het in mijn broek. de vieste voetballer van allemaal toivonen. je had hem moeten verkopen, ik word ziek van deze zweed. hij is erger dan ibraschopploegenotenvic. je aanvoerder verkopen is een slecht idee. lliever de titel, dan je aanvoerder laten gaan. jullie aanbidden van raaij, de man waaraaan je dit hebt te danken. de financiele ondergang van Psv. het PSv bestuur moeten talenten inpassen ipv mertens en wijnaldum en strootman. wijnaldum????. je hebt toivonen op die plaats. dus wijnaldum zit op de bank. PSV heeft toch toptalenten, nou anders had ze erin gezet. beter dan dit. wat nou als geen champions league, maar voorronde of geen. die voorrondes zijn zo zwaar. worden ze geen kampioen, wat velen voorspellen is dit de onergang van Psv.

ik vindt rutten een matige trainer en zeker niet Psv-waardig. Toen ik aan het einde van vorig seizoen las dat Psv in onderhandeling ging met Hiddink, begon mijn hart weer te kloppen. Dat is gewoon echt een droom dat hij ooit nog terug komt! Maar ik hoop dat rutten mijn gedachten kan veranderen. Hij heeft nu aardige spelers erbij gekregen. En zal dit seizoen wel kampioen moeten worden!

Kom op Rood-witten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren