Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax niet gediend van belangstelling Real Sociedad voor Sarpong'

Laatste update:

Jeffrey Sarpong zal komend seizoen zeer waarschijnlijk niet voor Real Sociedad uitkomen. De Spaanse promovendus kreeg afgelopen week van Ajax te horen dat de middenvelder niet te huur is, zo schrijft de Spaanse sporkrant Marca zondag. De Basken wilden ook een optie tot koop in het huurcontract.

/

Ajax-trainer Martin Jol is blij dat hij komend seizoen over Sarpong kan beschikken. De zelf opgeleide middenvelder speelde afgelopen seizoen op huurbasis in het shirt van NEC en deed dat uitstekend. Met zeven assists in vijftien wedstrijden speelde hij een redelijk grote rol in het lijfsbehoud van de Nijmegenaren.

Sarpong (22) debuteerde reeds in het seizoen 2005/06 in het hoogste keurkorps van de hoofdstedelingen. Desondanks speelde hij maar twintig wedstrijden in de hoofdmacht. Ajax wil de contractuele samenwerking, die volgend jaar zomer afloopt, het liefst tot medio 2012 openbreken, maar Sarpong twijfelt daar nog over.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

nee, hij hoeft van mij ook niet weg! mooie opvolger voor rommedahl, lekker invallen en dan je best doen misschien soms een basisplaats! zie wel wat in hem...

18 juli 2010 om 16:39

ja ik ben het met je eens! ik zie hem nog wel een basisspeler van ajax worden over een aantal jaar

18 juli 2010 om 17:30

Lekker op tijd, over een aantal jaar...
Hij is geen broekkie van 16/17 meer die moet rijpen, hij is inmiddels 22, dus het wordt tijd dat hij er staat. Als hij dat niet kan, dan is hij dus niet goed genoeg en kun je hem beter laten gaan

18 juli 2010 om 18:02

Opvolger van Rommedahl, sorry maar ik zie de vergelijking niet. Je kan een middenvelder niet met een rappe buitenspeler vergelijken. Ben benieuwd of hij het niveau ajax aankan. Ben het wel met ajax eens dat verhuur geen optie is. Dan liever verkopen.

18 juli 2010 om 18:06

hij kan makkelijk als buitenspeler gebruikt worden en dat was hij bij ajax ook alleen nec ging hem op de 10 plaatsen, hij kan goed op de flanken dus de vervanger voor dennis

18 juli 2010 om 17:54

eens

18 juli 2010 om 23:36

@mozias
Niet iedereen heet Messi en kan op zijn 22e al een heel elftal dragen. Als je 22 bent dan ben je simpel weg nog een broekie. Het gebeurd heel sporadisch dat er 16/17 jarigen in de basis staan. Als je 26/27 bent en er nog niet staat is de kans klein dat je nog doorbreekt.

Maar Milito is de uitzondering die de regel bevestigt. Maar we moeten nu niet gaan doen alsof 22 al heel oud is.

Zit wel potentie in die jongen, maar hij moet nu komend seizoen wel een keertje gaan doorbreken. Fysiek sterke speler en leuke acties.

Heb geen idee wat ik van deze jongen moet denken. Bij NEC heeft ie idd wel redelijk gespeeld, maar of hij nou het Ajax niveau aankan?
Denk dat ik hem nog wel zou verhuren en kijken hoe hij het doet in de Spaanse competitie.

ik vind hem niet goed genoeg voor ajax we kunnen hem beter verkopen is toch weer iemand vd loonlijst

en als het contract afloopt hebben ze toch die optie tot koop niet nodig?

18 juli 2010 om 17:06

Idd. Hij is geen Ajax 1 materiaal. Lekker verkopen die gast. Maar ja aangezien Rommedahl weg is willen ze hem als stand in voor de rechtsbuitenpsitie houden.

Nou. Van mij hadden ze een strik om hem heen kunnen doen en hem mogen verhuren mét optie tot koop. Wat zeg ik? Metéén verkopen. Bij NEC heeft hij leuk gespeeld, maar bij Ajax zal er toch echt meer van hem gevraagd worden. En ik denk niet dat Jeffrey dat aankan.

Duidelijke situatie:
Zijn contract loopt af, hij twijfelt zelf of hij wilt bijtekenen, hij presteert erg slecht bij Ajax en het is dan ook overduidelijk dat hij niks toevoegt aan Ajax en nu komt er een club die hem wil huren en eventueel kopen... Strik eromheen en wegwezen! Heb hem altijd al drama gevonden..

18 juli 2010 om 17:06

Hij presteert erg slecht bij Ajax?? Volgens mij staat er dat Jol heel blij is dat hij weer over Sarpong kan beschikken en je kan niet veel verwachten van een jongen die pas 22 jaar oud is. Jullie Ajacieden willen altijd een trainer die het meteen goed moet doen, de beste spelers op het veld, maar dat lukt niet altijd 1 2 3 x. Je moet het stapje voor stapje doen.

En als je hem altijd een drama heb gevonden, dan moet je maar niet meer naar Sarpong kijken...mocht hij bij Ajax blijven Zeurpiet!

18 juli 2010 om 17:19

Dat Jol blij is Sarpong weer tot zijn beschikking te hebben, daar kan ik ook niks aan doen. Ik geef hier gewoon mijn mening en als je je daar niet in kan vinden prima, maar kom dan niet met een kleuterreactie!
Je kan niet al te veel verwachten van een speler die 22 jaar is inderdaad. Maar als die speler zelf niet weet of hij in het Ajax shirt wilt spelen, wat moet je er dan nog mee? Daarnaast: Hij heeft al meerdere kansen gehad bij Ajax, maar het is er nooit uit gekomen.

Bovendien, als hij zo goed was, had hij ook wel wat meer laten zien bij Nec, want dat was echt slecht hoor! 7 assists is leuk, maar thats it..

En je laatste zin? Damn boy ben je op je hoofd gevallen? Als ik Ajax kijk kijk ik automatisch ook naar hem niet? Dat jij nou je tv uitzet als je een speler niet mag prima, maar ik niet..

Overigens: wat heeft dat ”jullie Ajacieden willen altijd een trainer die het meteen goed moet doen, de beste spelers op het veld, maar dat lukt niet altijd 1 2 3 x. Je moet het stapje voor stapje doen.” ermee te maken? Wat heeft het goed doen van de trainer met Sarpong te maken? We hebben al de beste spelers op het veld bij Ajax (nee ik bedoel niet alle beste spelers van de eredivisie.. voor als je dat niet begrijpt!), en Saprong hoort niet bij die beste spelers.

18 juli 2010 om 17:39

Reageer nou maar gewoon op het bericht, jouw mening over ons ajacieden is niet belangrijk en heeft totaal niks te maken met het bericht over Sarpong.

18 juli 2010 om 17:47

Kijk eens in de spiegel en zeg het nog een keer

18 juli 2010 om 17:50

Ik heb nooit gezegd dat Jol gelijk kampioen moet worden dus je verhaaltje klopt al niet meer Justice1508, volgende keer dus niet zo maar wat roepen bvd.

Ik heb zin om vanavond eens weer een lekker potje te zien Ajax zal niet in zijn sterkste formatie komen en Porto ook niet verwacht ik. Al zullen de sterren van Porto er wel bij zijn.
Toch zijn de jonge jongens van Ajax erg gretig gebleken in de voorbereiding dus ik verwacht toch een goeie pot!

18 juli 2010 om 17:56

Oke kleuterreactie is wellicht (dus niet zeker) wat overdreven, maar heb jij Sarpong hoog zitten ofzo? Denk je dat het de nieuwe Messi is?

Ik ken hem niet beter dan de technische staf, gelukkig! En samen met mij zo te zien nog veel meer supporters.. Laat Sarpong maar lekker in Jong Ajax of in Spanje voetballen, niet hier. Hij heeft het nog niet waargemaakt bij Ajax en ook bij NEC heeft hij zichzelf niet bewezen, waarom zou hij het dan nu wel gaan doen bij Ajax?

Ik heb al jarenlang seizoenskaarten en volg Ajax op de voet, dus ik ben wel degelijk een goede supporter. Of ik bij de beste hoor maakt me niet uit, kan me ook vrij weinig schelen.. Maar ook als supporter zijnde mag je best aangeven dat een speler niet goed genoeg is voor je club.

Ik weet in ieder geval wel waarom jij geen trainer wordt... Als jij Sarpong al een van de beste spelers noemt... Ja, waar gaat de wereld toch heen?

En hou ff op met je ''b*k houden''.. Zal me niks verbazen als je reactie verwijderd wordt, puur om dat zinnetje Respect is ver te vinden blijkbaar..

Mocht Sarpong bij Ajax blijven en aan speeltijd toe komen, hoop ik ook dat hij belangrijk gaat worden, maar aangezien de kans zeer klein is dat hij het bij Ajax gaat maken.. ja.. laat hem dan maar verhuizen! Hij weet niet eens of hij bij Ajax wilt blijven, na dan heb je er ook niks te zoeken.. Hij voelt zich als een god ofzo?!

Edit:

Aah kijk, je reactie is nu al weg.. Zo gaat het op Voetbalzone, geen fatsoenlijke reactie kunnen plaatsen is wegwezen.

18 juli 2010 om 18:09

#maar ook als supporter zijnde mag je best aangeven dat een speler niet goed genoeg is voor je club#

Weet je wel wat het woord Supporter inhoud. Een echte Supporter steunt zijn of haar spelers,ongeacht of hij nou goed of slecht speelt. Als je dat doet dan zeg ik tegen jou Petje af gozer (niet dat je daar op zit te wachten, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Maar in ieder geval succes dit seizoen en aan het einde van het seizoen zeg ik ...rutgeerrr jongen, hoe denk je nu over Sarpong. Het ga je goed gozer.(y)

18 juli 2010 om 18:13

Ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft de betekenis van supporter. Het kan namelijk zoveel inhouden.. Maargoed, ik ga er niet op in en we houden het maar zo.

Verder hoop ik dat je dat inderdaad tegen me kan zeggen eind komend seizoen, dat zou namelijk betekenen dat Sarpong goed gepresteerd heeft en zichzelf in de kijker heeft gespeeld. Ik hoop het voor die jongen, maar ik ga dr gewoonweg niet van uit.. Thats it.

Fijne avond. Gr.

18 juli 2010 om 18:20

Sommige jongens bv Messi zijn op hun 22 al heel ver en je mag wel verwachten dat je op je 22 wel wat kunt op het veld.

\gewoon verkopen. Krijg je er misschien nog 3 miljoen voor,wat hij niet waard is.

'ajax niet gediend van belangstelling Real Sociedad voor Sarpong'

Ajax wil de contractuele samenwerking, die volgend jaar zomer afloopt, het liefst tot medio 2012 openbreken, maar Sarpong twijfelt daar nog over.

Volgens veel ajacieden moet Ajax even de klep houden en afwachten wat Sarpong nu zelf wil.

-want wat moet Ajax nu met een ongemotiveerde speler?-

Ik sta nog steeds achter mijn keus om Jeffrey Sarpong te slijten. Ajax moet hem verhuren aan een club als Real Sociedad. Een prima club is dat en een grote. Vergis je daar niet in en dit moet Sarpong zien als een geweldige kans. Ik hoop dat Martin Jol instemt met een vertrek, want de kans is nihil dat Sarpong het dit jaar wél gaat maken bij Ajax.

18 juli 2010 om 17:12

Wat een lap text. Ik vraag me af of er iemand is die dat verhaal gelezen heeft

on:

Hoe komt voetbalzone erbij dat Sarpong het uitstekend deed? Hij heeft alleen een paar goede wedstrijden gehad en de rest was hij gewoon slecht. We willen hem bij NEC niet eens hebben hoe kan hij dan goed genoeg zijn voor ajax1?

18 juli 2010 om 18:19

Wel toevallig dan enkel de Nec'ers ervan overtuigt zijn dat Sarpong het niet goed deed. Als je 7 assist weet te geven in een niet draaiende en moeilijk scorende ploeg doe je het goed. Sarpong had heus wel mindere wedstrijden maar ik vond hem zeker een van de beste spelers daar. Ze wouden hem enkel niet hebben omdat ze Schone en Goossens al voor die positie hebben en NEC geen transfersom kon en wou betalen.

Neemt trouwens niet weg dat ik vind dat Ajax dit soort spelers moet verkopen ( Sno, Verhoeven, Lindgrenn etc ).

18 juli 2010 om 17:14

Dat van dat salaris van Altidore is niet zo'n erg groot probleem hoor. 900.000 is flink, maar geen bedrag dat Ajax niet kan ophoesten. Stekelenburg verdient nu 1.750.000, Vd Wiel 850.000 en Suarez 1.500.000, Emanuelson 1.300.000 volgens mij en daar zal er minimaal 1 van vertrekken.

18 juli 2010 om 17:17

Als je weer 21 miljoen verlies wilt moet je dat vooral doen.

18 juli 2010 om 17:24

misschien moet je deze tekst overal neerzetten.. krijg je altijd groene randjes voor jij! dit is al de 2e keer vandaag dat je voor de zelfde tekst een groen randje krijgt, beetje raar! het klopt wel allemaal wat je zegt, maar dat er er nu weer 1'tje krijgt vind ik nergens op slaan!

18 juli 2010 om 17:36

Ik vind dat Ajax 'haar handjes dicht moet knijpen dat er interesse is voor deze speler. Heeft het aardig gedaan bij NEC maar zal het nooit gaan redden bij Ajax. En volgens mij hebben ze bij Ajax genoeg mensen voor achter de spits (de Jong, Lodeiro, Eriksen, Aissati). Vind het dan ook raar dat Jol z'n contract wil openbreken.

18 juli 2010 om 17:53

Sarpong wordt vooral voor aan de flank gebruikt en daar is Ajax niet erg sterk bezet

18 juli 2010 om 17:51

Ik snap het ook niet echt, hoor.... Maar inmiddels is het gekopieerde stuk tekst verwijderd en is het compliment weggehaald.

18 juli 2010 om 17:57

En dat vind ik nu weer zout(e)loos.......

18 juli 2010 om 17:23

Dat verlies komt vooral door het teveel aan spelers. Je kunt beter 1 topper voor 1 miljoen hebben dan 2 Wielaerts op de bank. Daarnaast verdient een topper zijn salaris dik terug als je zo CL haalt.

En wat wil jij doen dan? Alleen spelers voor 500.000 binnenhalen. Dan komt er dus nooit iemand meer vanuit het buitenland naar Nederland.

''de zelf opgeleiden middenvelder speelde afgelopen seizoen op huurbasis in het shirt van NEC en deed dat uitstekend.''

Laat me niet lachen. Twee wedstrijden goed gespeeld, maar daarna was het dramatisch slecht.

18 juli 2010 om 17:24

wat je dramatisch slecht noemt, 7 assists in 15 wedstrijden, daar heb je er niet veel van bij nec kan ik je zeggen!

18 juli 2010 om 17:27

Voor een aanvaller van Ajax is het erg ondermaats, zeker bij Nec. Bovendien heeft hij zo veel kansen gehad op een goal, maar ging hij er steeds niet in.. Nee, deze jongen is overrated..

Maar je laatste zin klopt wel..

18 juli 2010 om 17:53

Ja dus? Bijna alle assist komen uit stilstaande situaties. Dat betekend dus niet meteen dat hij het hier uitstekend gedaan zou hebben.

Daarbij heeft hij het scorend vermogen van een knakworst. Als je ziet hoeveel mogelijkheden hij om zeep heeft geholpen, dan wordt je daar echt niet vrolijk van.

18 juli 2010 om 18:08

ach ja, ik denk ook niet dat het een topper wordt maar een talent is het zeker en dat kan alleen maar verbeteren, ik vind alleen dat er nogal erg overdreven wordt gereageerd, rutgerr, die zin van jou:''strik er omheen en wegwezen'' vind ik ook erg overdreven.
erg veel wedstrijden heeft hij nog niet gespeeld bij ajax en de wedstrijden die hij toen speelde zijn al 2/3 jaar oud, hij zal nog wel groeien, nogmaals een topper zie ik hem ook niet worden maar hij wordt wel erg vroeg afgeschreven...

18 juli 2010 om 23:53

Rutgerrr,

Je hebt groot gelijk. 7 assists in 15 wedstrijden is voor een aanvaller te weinig, want een aanvaller moet scoren. Alleen weet jij volgens mij niet dat Sarpong een middenvelder is en dat hij bij NEC ook gewoon op het middenveld gespeeld heeft.

ik zie wel wat in Sarpong nu helemaal omdat ze Rommedahl en Kennedy verkocht hebben.
want ik zie in Sarpong een geweldige rechtsbuiten en aangezien ze dat nog niet hebben bij Ajax zou ik hem sowieso opstellen tegen porto en kijken hoe hij het doet op de rechtsbuiten en als het niks wordt dan wisselen en laten gaan
dit is mijn opstelling voor tegen porto.

reageer ff als je het niet of juist wel met mee eens ben

steek
blind
alderweireld
vertonghen
anita
enoh
lindgren
sarpong
de jong
urby
suk
18 juli 2010 om 17:13

ik ben het er een beejte mee eens.. sulejmani moet erin, hij doet doet het tot nu in de voorbereiding super dus hij hoort er nu zeker in. en is stekelenburg er alweer bij? volgens mij niet.. en ik weet niet of suk er wel in moet, maar is wel leuk om het te zien voetballen dus doe maar haha.

dit zou mijn opstelling zijn. goede opstelling lijkt me maken we best een kans op winst!

vermeer
blind
alderweireld
verthongen
anita
lindgren
de jong
enoh
sulejmani
suk
emanuelson
18 juli 2010 om 17:18

Sulejmani is niet mee naar Portugal, hij heeft namelijk last van zijn hamstring.

18 juli 2010 om 17:19

oo, dat is jammer! had hem graag weer eens zien spelen en vooral tegen zo'n aardig grote club, dan maar eriksen die wil ik ook wel zien

18 juli 2010 om 17:21

_barca_ajax

ja sorry steek is nog niet terug, maar jij hebt ook een fout gemaakt want sulejmani is helemaal niet mee naar portugal want hij is geblesseerd.
dus daarom heb ik sarpong daar neergezet omdat sulejmani geblesseerd

18 juli 2010 om 17:22

ja, klopt heeft bg_afca ook gezegd, vind ik wel jammer had hem graag zien spelen, maar dan maar eriksen en misschien sarpong.

18 juli 2010 om 17:16

Stekelenburg zal vanavond nog niet spelen dus Vermeer staat op doel. Ik verwacht eriksen i.p.v. sarpong en Donald voor lindgren. Verder ben ik het met je eens.

18 juli 2010 om 17:22

ik vind dat ajax 1 rechtsbuiten en 1 spits moeten halen.

als van der wiel weggaat ronny stam ophalen of een andere rechtsback.

anita op lb kan wel maar misschien een betere speler halen.

suarez, hoop dat hij blijft anders ook een nieuwe spits.

Sarpong kan het dit seizoen echt niet volhouden hoor, kijk naar C.eriksen paar goede wedstrijden gespeelt verder heeft hij geen rol van betekenis gehad voor dit seizoen.

SUK doet het goed bij jong ajax maar of hij het nu al aankan betwijfel ik.

ik twijfel heel veel aan die opstelling !!

ik denk dat FC Twente en wss nu ook PSV een betere selectie hebben.

Stekelenburg
Stam??
Alderweireld
Vertongen
Anita ??
De Zeeuw
Enoh
Aankoop ?
de Jong
Eriksen/Urby
aankoop ?
18 juli 2010 om 18:07

Persoonlijk denk ik, bij het gebrek aan een spits, dat de Jong zal starten als spits tegen FC Porto. Ik denk niet dat hij met Suk zal starten persoonlijk.

Mijn opstelling is als volgt:

Edit: Vermeer i.p.v. Stekelenburg natuurlijk.

Stekelenburg
Blind
Alderweireld
Vertonghen
Anita
Enoh
Lindgren
Sarp/Ozbiliz
Eriksen
Emanuelson
De Jong

Nou als ik 21 miljoen verlies had geleden dan wist ik het wel. Inpakken en wegwezen. Nu blijft hij terwijl Jol toch geen gebruik van hem maakt (misschien de nieuwe trainer wel) en loopt hij straks voor niets weg. Goed beleid weer. Of is hij volgens de Ajaxieden ook net zo goed als Messi net zoals Rommedahl.

18 juli 2010 om 17:43

Het is Ajacied! maar hoe dan ook... deze kerel kon een aantal jaar geleden naar chelsea, er zit er vast wel wat in hem! afgelopen jaar bij NEC ook wel goed, 7 of 8 assist. Alleen het is een nummer tien.. een type Sneijder! ik denk dat we daar genoeg van hebben, en ik denk dat hij te oud is om de stempel '' talent'' nog te krijgen. Geef hem een kans, werkt het niet kan hij in de winterstop altijd nog vertrekken!

Jol is zijn verstand kwijt geraakt. Bij iedere speler die onder contract staat wil hij behouden anders begint hij te zeuren. De kans dat Sarpong ooit in de basis bij Ajax zal staan is 0% dus wat moet je er dan mee

22 jaar en nog niks laten zien. Deze jongen komt zwaar te kort voor de top. Leuke speler voor Willem ll en Rkc. Strikje omheen en weg ermee zou ik zeggen. Scheelt weer salaris en weer een contractspeler minder. Je moet een keer van de 75 spelers af komen, maar als ze zo doorgaan gaat het nog lang duren.

18 juli 2010 om 17:44

Het waren er al geen 75, en nu al helemaal niet meer na het vertrek van Kennedy, Pantelic, Rommedahl enz enz.

En daarnaast: wil Ajax niet van 75 spelers af, anders hebben ze een selectie van 0 spelers

18 juli 2010 om 17:49

Dat gezeur over die 75 spelers is alleen in de wereld gekomen dankzij ene J. Derksen en iedereen neemt klakkeloos over wat die man uitkraamt. Het zijn er inderdaad teveel, maar hij doet net alsof een club als Psv 25 contractspelers heeft. Ook jeugdcontracten van Jong Ajax, A en B- spelers zijn meegenomen in die telling, waardoor het allemaal wat overdreven is. Neemt niet weg dat ik ook vind dat er een aantal wegmogen. Ik vind dat er dit jaar definitief een besluit moet worden genomen over jongens als Sarpong, Donald, Vd Heijden, Blind, want steeds opnieuw verhuren is niet altijd even zinvol

18 juli 2010 om 18:12

Ik vind het een beetje voorbarig om te stellen dat iemand zwaar te kort komt voor de top wanneer hij 22 is en in jouw ogen nog niks heeft laten zien.

Diego Milito, die de afgelopen Cl-finale niet bepaald onbelangrijk was, speelde op 22-jarige leeftijd voor Racing Club, maakte maar liefst 2 goals in 35(!) wedstrijden. En hij is zeker niet de enige.

Wat hebben ze in Amsterdam veel respect voor eigen jeugd ...

Teksten als: ''oprotten'' en ''strik er om heen'' ....

Iets meer respect mag wel.

18 juli 2010 om 17:17

klopt, beetje respectloos zijn de sommige mensen hier.. ik zie wel wat in hem! goede vervanger voor rommedahl en kennedy. ik zie hem dit jaar wel bij de 1e 18 aansluiten. over een paar jaar zit hij in de basis. je moet zulke jongens niet zo snel afschrijven..

18 juli 2010 om 17:57

Ik vind het anders ook respectloos om zo te generaliseren.

Hij is zeker niet mijn eerste keus, maar we kunnen hem dit seizoen zeker gebruiken. Ik zou hem best een kans willen geven.

het zal geen absolute topper worden denk ik maar een talent is hij wel, hij zal ook wel zijn kansjes krijgen aangezien we weinig vleugelspelers hebben op dit moment...
ik kijk wel uit naar vanavond, ok, resultaat is niet belangrijk, we missen toch belangrijke spelers.
suarez, van der wiel, stekelenburg, de zeeuw, zijn toch niet de minste die we missen, tegen chelsea spelen ze misschien mee dus kijk ik daar meer naar uit, vandaag is meer een test voor de jeugd dan voor de 1e elf die het volgend seizoen moeten gaan doen... (alhoewel, eriksen, blind, ben toch erg benieuwd en wat kan özbliz? (of hoe je het ook schrijft ))

ik denk elke keer weer aan Beerens als versterking op rechts! dit is naar mijn mening een typische ajax speler! Dan kan je Sarpong als back up gebruiken. En al is dat voor hem niet goed/leuk.. we moeten aan het hele plaatje denken

Verder denk ik zeker dat Altidore een versterking zou zijn voor ajax, maar dan wel als Suarez verkocht word. Op links kan je zeker Sulejmani zetten en Zeegelaar als back up gebruiken.

Met dit Ajax kunnen we heel ver komen in europa en zeker de competitie winnen. daar ben ik van overtuigd!

Ik zie het daarin tegen juist wel zitten in Sarpong, Die jongen heeft inzicht. snelheid en kracht.
Ajax moet weer in de jeugd gaan investeren, kijk naar voorbeelden van
Van de Wiel ( 20 miljoen)
Stekelenburg ( 15 miljoen)
Vertonhgen ( 15 miljoen)
Alderweireld ( tot nu toe 8 a 9 miljoen)
Urby ( 5 miljoen)
De Jong ( 6 miljoen) Dit wordt een hele grote
Anita ( 5 miljoen)
Eriksen ( Grootste talent)

Die gasten kan Ajax flink geld aan verdienen, Dan is Ajax zo van de schulden af

Suljemani gaat dit seizoen ook eindelijk schitteren, hij heeft moeten wennen in Amsterdam

Als Jol denkt dat hij belangrijk kan zijn voor ajax dan geloof ik dat graag. En het is goed om de spelers uit je eigen jeugd te koesteren. Is sowieso weer het beleid waar we weer naar toe zullen moeten vind ik.

Tuurlijk ga je hem niet verhuren voor een jaar, na dit jaar is hij immers transfervrij dan heb je dus helemaal niks meer aan hem! Gewoon proberen te verkopen voor een relatief klein bedrag, 1 a 2 miljoen max en neem daar je winst op, meer kan je ook niet vragen! Aan de andere kant kan hij natuurlijk wel voetballen, maar komt echt tekort voor Ajax1, oftewel wegwezen dus..

Toen hij net in Ajax 1 kwam hoopte ik dat hij vaak zou spelen, maar helaas kwam dat er niet van. Dat hij twijfelt of hij zijn contract wel wilt openbreken vind ik heel realistisch. Vind zichzelf geen basisspeler, want komt van een verhuur, weet niet precies waar die aan toe is. Mocht hij veel spelen in het begin van het seizoen en ook belangrijk zijn voor het team denk ik dat Sarpong graag bijtekent. Buiten dat zit deze jongen al zolang bij Ajax dat hij allang had aangegeven verkocht te willen worden, wanneer hij niet de drang had om zich bij het eerste te bewijzen. Kwestie van vertrouwen geven en kansen gunnen.

wat hebben we nou weer aan sarpong
een matige speler is het

Ik vind Sarpong een redelijk goede speler en ben met Jol eens dat hij deze jongen wil behouden voor Ajax,. Ajax heeft dan met Eriksen en Sarpong 2 goede opties als rechtsbuiten, Eriksen is wat mij betreft eerste keus. Nu hoop ik dat Jozy Altidore de nieuwe nummer 9 wordt, en dan niet huren maar kopen. Hij is een zeer goed aanspeelpunt; want fysiek zeer sterk en een speler met lengte wat nogal ontbreekt bij Ajax. Daarbij is hij nog maar 20 jaar en kan hij over een paar jaar naar een mooie club voor veel geld. Daarbij hoop ik dat ze geen Ronnie Stam gaan halen, niet dat hij niet goed is maar is al wat ouder kost te veel en zal nooit echt meer opbrengen dan wat ze er voor zullen moeten betalen; ong. 4/5 miljoen. zal aan salaris het nodige willen ontvangen denk zo tegen de miljoen aan en ga mij niet vertellen dat hij dan over 2 jaar voor 7 miljoen verkocht kan worden en zelfs dan heb je geen winst. Ik hoop dat ze toch Rosales kunnen kopen van AA gent al zit dat er waarschijnlijk niet in. Dit zal mijn opstelling zijn voor vanavond.. Wanneer Suk het niet goed doet zou ik Sarpong op rechtsbuiten zetten Eriksen op 10 en de Jong doorschuiven naar de spits.

Vermeer
Blind
Aldeweireld
Vertongen(C)
Anita
Enoh
Lindgren
Eriksen
de Jong
Emanuelson
Suk

Ik vind Sarpong wel een aardige speler, goed om erbij te hebben. Het is geen topper, maar toch een speler met specifieke kwaliteiten.

Sarpong mag van mij verkocht worden, maar als Jol hem wil dan zal hij wel blijven aangezien Ajax Jol niet boos wil maken...ik zie het niet zitten in deze jongen, maar dat is mijn mening.

Zoals iedereen al verwachtte, bewijzen één á twee mensen in dit topic dat eensgezindheid na het WK ver te zoeken is. Wees allen objectief, probeer foutloos te schrijven, beargumenteer je mening en respecteer de ander. Voel je niet aangevallen door dit bericht, maar beschouw het als een kritiekpunt waar menigeen wel wat mee mag doen.

On-topic: Een poster hierboven beweert dat Jeffrey Sarpong wel een goede vervanger is van Dennis Rommedahl en/of Kennedy Bakircioglü. Toch zie ik in Sarpong niet de gewenste Ajax-rechtsbuiten. Ik verwacht ook niet dat Ajax op basis van traditie 4-3-3 gaat spelen. Martin Jol weet goed waar hij mee bezig is en ik denk dat hij Suárez samen met een nog niet bekende centrumspits in de voorste linie gaat posteren met achter hen Siem de Jong. Natuurlijk is het afwachten wie er allemaal gaan vertrekken. Toch verwacht ik dat Urby Emanuelson andere oorden zal opzoeken, nog deze zomer. Ik denk dat Suárez blijft omdat Ajax ook in het achterhoofd heeft spelen dat het bestelen van je achterban is, als je je publiekslieveling cq aanvoerder laat gaan. Stekelenburg zal denk ik ook vertrekken, maar welke doelman daarvoor in de plaats komt weet ik niet. Van der Wiel zal denk ik tekenen bij Bayern München en met Ronnie Stam is nog niets rond. Als opvolger voor Marko Pantelic denk ik aan de transfervrije Axel Cedric Konan. Die is de enige betaalbare, nog geen dertiger die transfervrij is. Eigenlijk mag ik zo'n speler niet aan Ajax linken, maar afijn, voor één keertje dan...

n.n.b
n.n.b
Alderweireld
4 Vertonghen
5 Anita
6 Eyong Enoh
20 De Zeeuw
8 Eriksen
10 De Jong
16 Suárez
9 Konan
18 juli 2010 om 18:52

pogrebnyak,

Je hebt inmiddels al Michael Rensing, Kevin Stuhr Ellegaard, Mariano Damían Barbosa, Ivan Levenets, Markus Pröll, Bruno do Vale, Timo Ochs, Yves Makaba-makalamby, Jamie Ashdown, Kleopas Giannou, Rui Miguel Baptista en Konan aan Ajax gelinkt. We weten nou wel dat je kennis hebt van transfervrije spelers maar ook bij Ajax is er niet veel mogelijk..

Die jongen is gewoon niet goed genoeg voor ajax.
Ik snap niet dat er hier staat dat hij een groot aandeel had in het lijfsbehoud van Nec want dat is niet zo.
Hij begon aardig en zakte daarna heel ver weg.
En van meeverdedigen heeft hij nog nooit gehoord.
tegenover die assists staan 3 tegendoelpunten die hooftzakelijk zijn schuld waren.

18 juli 2010 om 18:22

Weer toevallig iemand van NEC die wil doen geloven dat Sarpong het slecht deed. Alle Ajaxieden hebben hem bij NEC kunnen zien spelen en hebben kunnen zien dat hij het daarin wel aardig goed deed, tuurlijk had hij mindere wedstrijden. NEC heeft op de nummer 10 positie al Goossens en Schone anders hadden ze hem echt wel behouden. 7 assist in iets van 16 wedstrijden in gewoon top.

18 juli 2010 om 18:56

Ja al die ajax suporters zitten iedere week bij NEC op de tribunne.
Nee dus 95% ziet waarscheinlijk alleen een samenvatting of zien een paar statistieken.
waarom zou de Nec sup die jongen afkraken als hij het gewedig gadaan had.
Deze jongen heb ik bijv nog nooit iemand zien passeren kan hij niet.
Deze jongen is niet echt snel.
Deze jongen kan niet koppen.
Deze jongen verdedigt niet mee.
Het enige wat deze jongen wel heeft is loopvermogen en een geweldige trap.
dat is gewoon niet genoeg voor een speler van ajax.

18 juli 2010 om 22:06

Ik kan je zeggen dat er veel mensen Eredivisie Live hebben. Daarnaast kan ik je melden dat de helft van de Nec'ers die hier reageren en vinden dat Sarpong het niet goed deed ook niet eens op de tribune zitten iedere week.
De NEC supporter zou Sarpong af kraken omdat NEC hem laat gaan omdat ze zeggen dat ze hem niet nodig hebben. Sarpong geeft 7 assist in een half jaartje, dat is meer dan Schone en Goossens afgeven. Voor NEC was het een hele goede speler geweesd, helaas.

19 juli 2010 om 22:07

Zijn assist komen bijna allemaal uit stilstaande fases. Die tellen ook natuurlijk, maar zeggen niets over hoe hij die wedstrijd gespeeld heeft. De eerste 2 wedstrijden heeft hij het uitstekend gedaan, maar daarna zakte hij ver weg.

Daarbij zag NEC hem meer als een nummer 10, en voor die positie hebben we Schöne en Goossens al.

19 juli 2010 om 22:56

Wat maakt het uit waar een assist vandaan komt? Een assist is een assist en ze tellen evengoed. Het is juist een kwaliteit dat hij uit een stilstaande fase een assist kan geven in een moeilijk scorende ploeg. Met 7 assists in 14 wedstrijden heb je het gewoon uitstekend gedaan.

Als Maarten Stekelenburg vertrekt, gaat iedereen ervan uit dat Kenneth Vermeer hem zal vervangen. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik denk dat Ajax dan een relatief gelijkwaardige doelman aan Vermeer binnenhaalt en dat Vermeer dan de concurrentiestrijd verliest. Dat kan maar zo gebeuren. Ik heb niet zoveel goede hoop voor Ajax dat ze dit seizoen wél kampioen worden. Ik zet mijn geld op Psv, maar dat doe ik nog niet, want er kan op spelersgebied nog zoveel gebeuren. Stekelenburg en Van der Wiel zijn volgens velen al weg, maar officieel nog niet en dus kun je eigenlijk nog niets zeggen.

18 juli 2010 om 18:26

''ik zet mijn geld op Psv, maar dat doe ik nog niet''
Wat is het nou.. ga je het nou wel of niet doen
Als Ajax zich niet gaat versterken met een goede spits wat concurrenten met Janko en Berg wel deden zie ik Ajax geen kampioen worden. Ook is het dom dat Rommedahl gratis de deur is uit gewandeld. Ajax zal Van der Wiel nog kwijtraken en als ze Anita als rechtsback willen gaan gebruiken ipv een goede vervanger ( Boulahrouz? ) dan kunnen ze het al helemaal vergeten in Amsterdam.
Jammer want ik gun geen club meer de titel dan Ajax.

18 juli 2010 om 18:31

Nee, doe ik niet hoor tomvitesse. Wel grappig dat je zo reageert...

On-topic: Khalid Boulahrouz zie ik niet als een goede vervanger voor Vurnon Anita, aangezien Boulahrouz geen linkerbeen heeft en niet op de linkerflank uit de voeten kan. Dan zou ik nog eerder voor de transfervrij Albin Ebondo gaan of Marc Stein, Lucien Aubey, Jean Vergerolle of Jakub Heidenreich dat wel een talent is. Wel heb ik het vertrouwen in Thimothée Atouba.

18 juli 2010 om 18:36

Wedden dat boularouz een linkerbeen heeft? alleen hij kan er niet heel goed mee overweg! maar dat bedoelde je zeker..

Denk wel dan hij een goede vervanger is voor v/d wiel. Anita lekker op links houden!

18 juli 2010 om 21:32

Goede transfervrije spelers!!!!!

Of Vergerolle en Heidenreich wel zo goed zijn, weet ik nog niet, maar de anderen wel...

18 juli 2010 om 21:57

Achja
Ik zie Boulahrouz natuurlijk ook niet als vervanger van Anita op links. Iedereen heeft kunnen zien dat Anita zich heeft opgewerkt tot de 3e linksback van Oranje. Als Boulahrouz zou komen dan zou ik hem rechtsback zetten en Anita op links laten staan. Ik denk trouwens ook dat Boulah wel een linkerbeen heeft haha. Trouwens zeggen de namen die je opnoemt me allemaal vrij weinig, ik denk niet dat Ajax daar voor gaat. Atouba heb ik ook vertrouwen in mits hij eens fit word/blijft.

Voor het komende seizoen hoop ik dat dit de opstelling wordt wanneer Stekelenburg en Suarez blijven..
Zou trouwens wel die deal aangaan met Bayern; Braafheid als ruilmiddel + geld voor v/d Wiel..

Met als wissels;
- Vermeer
- Oleguer
- Blind
- Atouba
- Lindgren
- Sarpong
- Sulejmani
- Lodeiro
- Suk
- Bodul/zeegelaar

Verhuur: v/d Heijden, Donald, Zeegelaar/bodul

Verkoop: Wielaert, Sno, Aissati

Aankoop: Braafheid, Altidore, evt. nieuwe rechtsback als deal; Braafheid niet doorgaat.

Stekelenburg
Anita
Aldeweireld
Vertongen
Braafheid
de Zeeuw
Enoh
Eriksen
de Jong
Suarez
Altidore
18 juli 2010 om 18:49

Welke deal Braafheid. Ajax is toch duidelijk geweest. Ze willen Braafheid niet.

18 juli 2010 om 19:10

Hoor je mij daarover, ik weet ook wel dat ajax dat heeft aangegeven maar ik geef alleen aan dat ik het een goede deal zou vinden.

18 juli 2010 om 19:17

Als je al 2 mensen voor de linksback positie hebt dan is een 3e erbij halen die het niveau ook helemaal niet heeft helemaal geen goede deal.

Hoe kan Real Sociedad nou een huurcontract met optie tot koop willen hebben als het huidige contract van Sarpong volgend jaar zomer afloopt?

18 juli 2010 om 21:59

Haha dat noemen we nou slim handelen. Doen alsof je hem na een jaar wilt kopen en hem na een jaar gewoon transfervrij vastleggen en een contract aanbieden.

Verkopen Sarpong, die gaat toch niet veel spelen

Sarpong is een talent met potentie. Aantal jaren geleden wilde Chelsea deze jongeling overnemen, maar Sarpong koos voor Ajax! Als jonge spelers gewild zijn voor topclubs, bekent dat zij over ruime kwaliteiten beschikken. Sarpong acht ik hoger dan Rommendahl, Sarpong is een behendige speler die het best uit de voeten kan hangend linksbuiten. Een type speler die snelheid heeft, techniek, fysieke krachten, Maar voor de nummer 10 positie mist hij het overzicht om een dodelijke steekpass te kunnen geven.

18 juli 2010 om 19:49

Koos voor Ajax? Heeft die zijn hele jeugd al niet bij Ajax gespeeld?

Hij is al 22, dan kun je volgens mij niet echt meer van een talent spreken. Potentie kan hij nog wel hebben overigens. Ik vind het een speler die het net niet is voor Ajax.

18 juli 2010 om 19:52

Sarpong heeft vanvond in de wedstrijd tegen Porto nog geen flikker laten zien. Komt zn man niet voorbij en heeft alleen maar balverlies . Ik zie Sarpong trouwens niet die doelpunten maken die Rommedahl wel maakt. Dat samenspel met Suarez. Die snelheid. Die dreiging elke keer weer. Rommedahl is ondanks zn leeftijd nog steeds 10 keer beter dan deze net niet Sarpong.
tis nu in de wedstrijd vanavond ook weer te zien dat ie geen rechtsbuiten is.wat doet die gast in het Ajax shirt. En op links hebben we al genoeg spelers dus lekker verkopen die gast.

18 juli 2010 om 20:59

Ben jij nu echt rommedahl met sarpong aan het vergelijken? Heb jij wel verstand van voetbal? sarpong is geen buitenspeler! sarpong moet centraal staan.. en mijn inziens op 10!

Logisch dat Sarpong twijfels heeft met verlengen. Uit een verlenging van slechts 1 jaar blijkt ook niet echt veel vertrouwen. Hij is ook al 22 jaar inmiddels, dus Ajax moet eigenlijk de knoop doorhakken. Of hij is goed genoeg en krijgt 2 of 3 jaar verlenging óf hij mag vertrekken. Dit hangt er een beetje tussen in.

Totaal ajax onwaardige speler, weggeven had van mij ook wel gemogen

ik snap ajax echt niet verhuur hem nou nog een keer want op die positie heb je zoveel rond lopen bij ajax dan volgend jaar zijn er wat speler weg en dan kan hij zich bij ajax bewijzen

ajax moet sarpong echt niet weg laten gaan hij kan.
nog groote speler worden en.
ik hoop dat eriksen een basisplek krijgt .
we hebben een spits nodig en elhamdaoui wil weg.
dus voor 8mil is hij binnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren