Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Barcelona maakt vertrek Chygrynskiy naar Shakhtar officieel

Laatste update:

Barcelona lijkt na één jaar alweer afscheid te nemen van Dmytro Chygrynskiy. Shakhtar Donetsk wil de verdediger graag terughalen naar Oekraïne en heeft een bod uitgebracht van vijftien miljoen euro, dat volgens diverse toonaangevende Spaanse media geaccepteerd is. Dit betekent dat Barcelona een verlies van tien miljoen euro accepteert.

/

Vorig jaar maakte Josep Guardiola zich sterk voor de komst van de langharige stopper, die uiteindelijk voor 25 miljoen euro de overstap naar Barcelona maakte. De 23-jarige Chygrynskiy werd in zijn eerste jaar in Spanje direct landskampioen, maar zijn aandeel in dat succes was niet bijster groot. De Oekraïner speelde in totaal twaalf competitieduels.

Voor de supporters werd nooit duidelijk waarom Barcelona zoveel geld had uitgegeven voor Chygrynskiy en de mandekker lijkt na één jaar alweer te vertrekken. Shakhtar wil de 24-voudig international graag terughalen en weet dat Barcelona bereid is om mee te werken. Volgens diverse media kan de transfer dinsdag afgerond worden.

Update 14:05 - Barcelona maakt vertrek Chygrynskiy naar Shakhtar officieel
Dmitro Chygrynskiy is niet langer speler van Barcelona. De Spaanse topclub maakt dinsdagmiddag via de officiële kanalen bekend dat de verdediger voor een bedrag van vijftien miljoen euro aan zijn voormalig werkgever Shakhtar Donetsk is verkocht. De Oekraïense club maakte dinsdagmorgen al melding van de overgang.

Barcelona moet Dmytro Chygrynskiy nog niet verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die man was sowieso al geen 25miljoen waard!

5 juli 2010 om 23:30

Op basis van wat? Noem argumenten op dan. Hij was destijds bij Shakthar een van de beste verdedigers ter wereld, een product uit eigen jeugd, alleen hij past simpelweg niet in het Spaans voetbal, in Duitsland zou hij zeker slagen, omdat Shakthar ongeveer dezelfde speelstyle hanteert.

6 juli 2010 om 00:15

precies,
hier hb je gelijk in!
barca was niet de enige die hem wou hebben

6 juli 2010 om 00:34

nounou, één van de beste verdedigers ter wereld is wat overtrokken. Hij heeft zich eigenlijk nooit bewezen op een hoger podium dan de Uefa cup destijds, dat hij het leuk doet in een competitie met 2 teams die kunnen voetballen akoord.

Bij barca werd pijnlijk duidelijk dat hij absoluut weinig voetballend vermogen heeft en een goede dosis sprintsnelheid mist. Maar een echte mannetjesputter is het wel, sterk in de lucht en over de grond verdedigend ijzersterk. Helaas, in het hedendaagse voetbal wordt gewoon meer gevraagd.

Edit - Hopelijk wordt nu het hypocriete gedrag van Barca fans tegenover Madrid wat getemperd (En nee, ik vraag niet om lijstjes met prijzen van spelers et cetera.) Want hier blijkt wel, Als Madrid een geldwedloop houdt moet Barcelona dat ook doen, topspelers leiden ze wel op, maar op korte termijn kan er alleen met geld topmateriaal komen. Dat mogen de Barcelona aanhangers ook wel toegeven, er is niets slechts aan maar door puur te hameren op jeugdopleiding word je op dit moment wat ongeloofdwaardig mocht je voor Barcelona zijn.

In de Bundesliga of Serie A zou hij ook wel slagen, daar wordt in ieder geval nog gekilled als het moet, voetballende oplossingen zijn voor deze man een traptree te hoog.

6 juli 2010 om 02:59

Dat jij hem toen een van de beste verdedigers ter wereld noemt, zegt genoeg over je zelf man, ben je gek.

Dat hij in Duitsland wel kan slagen, zou kunnen ja, hij zou ook bij Zaragoza kunnen slagen en dat is alsnog in Spanje.

Barca heeft gewoon stom gehandeld, ze speelden tegen elkaar, hij deed het toen goed (ja ook andere wedstrijden in dat seizoen, maar zo top ook weer niet) en dachten zonder erbij na te denken die moeten we hebben.

Gewoon een stomme aankoop van Barca en jammer genoeg een verlies. Maar nee dan is het moeilijk om het toe te geven, maar wanneer Real iets verkeerds doet, dan is het meteen wat een domme club, het bestuur begrijpt er echt niets van, echt kapitaalvernietiging.

Stelletje hypocrieten.

Edit:

mentalist@

Mooie reactie nog van jou, als het kon gaf ik je een groene rand, helaas kan ik dat niet.

6 juli 2010 om 07:09

Hoezo zou hij in Duitsland wel slagen? Op basis van wat zeg je dit? En bij welke club?

6 juli 2010 om 10:38

Chygynskiy was al gekocht van Shaktar toen ze tegen elkaar speelden dus loop niet te zeggen dat Barcelona op basis van 120 minuten een speler koopt!
Het was gewoon een aankoop die nodig was op dat moment omdat Puyol en Pique ook een back-up nodig hadden en Marquez geen 2 plaatsen tegelijk kan invullen terwijl niet zeker was of Milito fit zou geraken.
Chygry was in mijn ogen eerst een zeer goede aankoop, maar in Spanje draait het meer om snelheid dan om tackles en meer om uitvoetballen dan de bal in de tribune rammen.
Bij Bayern zou hij absoluut zeker in de basis kunnne geraken want als je kijkt welke 2 clowns daar achteraan spelen moet je gewoon kunnen toegeven dat hij beter is dan hen.

6 juli 2010 om 11:10

Ik geef Teceuc helemaal gelijk. Al is Puyol nooit supersnel geweest en trapt hij het meeste van allemaal de bal in de tribune.

6 juli 2010 om 14:38

Sociofan1.

Jij reageert nogal gefrustreerd je noemt neymar69 gek en noemt bepaalde Barcelona supporters hypocriet. Maar dan lees ik jouw stukje en dan zie ik dat je letterlijk niks zinnigs zegt en gigantisch lomp uit je nek loopt te lullen.

Je zegt Barca heeft hem gekocht omdat hij goed tegen hun speelde maar de Deal was al voordat ze tegen elkaar speelden beklonken.

Je zegt dat hij destijds niet een van de beteren van de wereld was misschien niet maar hij wint wel met shaktar de Uefa cup en schakeld teams uit als Werder en Marseille uitgeschakeld dus je moet ook niet doen alsof hij al bij voorbaat zou niet zou slagen.

Maar wat ik me dan afvraag ben je dan gewoon aan het provoceren of ben je je irritaties van afgelopen seizoen nog aan het afreageren? Dus 1 ken je feiten en 2 reageer alleen als je wat zinnigs heb te melden.

6 juli 2010 om 19:36

Neyman69.. jouw onderbouwing is geen groen waard.

''hij was destijds bij Shakthar een van de beste verdedigers ter wereld''

Waar baseer jij ter wereld op terwijl Shakthar niet eens tegen s'werelds beste teams heeft gespeeld in bijvoorbeeld de CL, onzin dus. Flut speler waar Barca 25 mil aan heeft uitgegeven en nu hem moet verkopen om zich te redden uit schulden wat al niet lukt, vandaar dat ze leningen nemen van miljoenen.

Grappig, Barcelona lijkt Real Madrid zijn koop/verkoop methoden te hanteren. Waar zijn nu alle lol broeken?

Dit is dan toch een voorbeeld van een minder aankoop van Barca, zo heeft ieder team wel eens slechte aankopen. Maar tien miljoen euro verlies is toch behoorlijk, zeker op één jaar tijd. Maar beter vijftien miljoen euro vangen dan hem behouden en er geen gebruik van maken. Nu kunnen ze misschien uitkijken naar een andere centrale verdediger die misschien wel kan slagen. Al ben ik benieuwd welke centrale verdediger er naar Barca kan momenteel.

6 juli 2010 om 00:23

Dit zijn nou en van de redenen waarom ik twijfel aan Guardiola als Coach.
Veel mensen zeggen dat alle kredit aan Guardiola gaat maar eigenlijk heeft Guardiola alleen maar vreemde dingen gedaan. Rikaard had het team al gesmeden en het beste voetbal ooit laten spelen. Alleen had kon hij de spelers niet opnieuw motiveren.

Dat kon Guardiola dus wel en het team ging weer draaien. Alleen heet Pep Ronaldinho voor een schijntje weggedaan. Etoo, de perfecte spits voor Barca, stuurt ie ook weg met 50 euro extra om een Ibrahimovic te halen. Een van de domste en duurste wissels ooit in de geschiedenis.
Vervolgens passeert die Toure, de beste verdedigende middenvelder ter wereld, voor een clown als Busquets.
EN dan heb je dan ook nog eens een Chygrnowsky ofzo die hij graag wilt hebben. en vervolgens met verlies weer verkocht moet worden

Nee.. ik blijf me twijfels hebben over Pep..

6 juli 2010 om 00:42

Sorry hoor, maar hier ben ik het dus niet mee eens. Pep is juist een hele goede coach. Barcelona heeft in de champions league finale Man Utd tactisch overklast door zonder spits te spelen. Daarnaast heeft hij record na record verbroken en het gaat mij veelste ver om alle credits aan Rijkaard te geven die het jaar daarvoor nog 3e werd in de competitie. Door Guardiola is ook Xavi pas echt goed geworden, onder Rijkaard speelde hij wat defensiever, maar Pep wilde hem in een aanvallendere rol zien.

Pep is ook iemand die juist die de jeugdspelers een kans geeft omdat zij Barca-spelletje helemaal beheersen en op den duur dus beter kunnen dat de aangekochte spelers. Hij heeft Pedro en Busquets laten doorbreken en dat zal hij ook gaan doen met talenten zoals Thiago, Jonathan en Muniesa.

Jij noemt nu zijn ongelukkige aankopen, maar hij heeft ook een paar hele goede aankopen gedaan, Hij was het die Pique terug haalde voor 3 miljoen bij Man Utd terwijl hij daar alleen wat wedstrijden had gespeeld in league cup. Pique kreeg meteen het vertrouwen van Pep en is nu een van de beste verdedigers van de wereld
De aankopen Dani Alves, Keita en Maxwell zijn toch ook geen slechte aankopen gebleken en ik denk dat David Villa ook geen verkeerde aankoop zal zijn.

In mijn ogen is Pep dus wel degelijk een topcoach.

6 juli 2010 om 19:48

Mag ik jouw glazenbol lenen? Aangezien je nu al weet dat Pep Thiago, Jonathan en Muniesa zal laten doorbreken? Je doet uitspraken waar je totaal geen verstand van hebt. En je ene laatste alinea is t'mooiste van allemaal.

''jij noemt nu zijn ongelukkige aankopen, maar hij heeft ook een paar hele goede aankopen gedaan, ''

Ik herinner jouw een aardig tijdje terug, dat jij juist de gene was die over de ongelukkige aankopen van Real sprak. Terwijl real ook een paar hele goede aankopen heeft gedaan.

Erg tegenstrijdig..

ja ik weet ook niet bijster veel maar 10 miljoen verlies. dan zou ik hem toch nog een seizoen hebben gegeven om hem nog een kans te geven. laat hem dan half verwegen het seizoen vertrekken.

Terecht vind ik, maar wel jammer voor hem want echt een sympatieke gozer.
In die wedstrijd Barcelona - Shaktar (super Cup) toen al bekend was dat hij naar Barca zou gaan maar nog voor Shaktar meedeed dacht ik echt dat we een pareltje erbij hadden, hij speelde Fantastisch.
Helaas heeft hij het niet kunnen waarmaken.
Het ga je goed Dmytro, en veel succes bij Shaktar.

Als de deal doorgaat dan doet Shaktar hier toch hele goede zaken. Eigenlijk een soort van jaartje verhuurt voor 10 miljoen euro.
Barça maakt hier dan veel verlies op en het aankoopbeleid van Barça blijkt dan toch ook niet zo geweldig.

6 juli 2010 om 07:15

Dus als je 1 miskoop doet is het hele aankoopbeleid slecht. ????

6 juli 2010 om 08:13

Als het er eentje zou zijn niet, maar dan heb je ook nog Ibrahimovic (45 mil + Eto'o) die het nooit waar heeft kunnen maken.
Keirrison (14 mil) werd meteen verhuurd, maar heeft ook nooit wat kunnen laten zien.
Hleb (15 mil) is 2 jaar geleden gekocht, deed het vrij aardig het eerste jaar, maar kon zich niet bewijzen en is nu ook weg (verhuurd)
Chygrinskiy (25 mil) heeft ook nog niks laten zien en mag dus nu zelfs vertrekken.
Henrique (8 mil) deed het bij zijn club waar hij aan uitgeleend werd vrij goed, maar heeft ook niks laten zien bij Barça zelf.
Caceres (16,5 mil) heeft niks laten zien en hebben ze daarna ook maar uitgeleend.

Dus 1 miskoop, dat mochten ze willen ja.

6 juli 2010 om 09:14

Natuurlijk dit is +/- 100 milj. waarvoor de waarschijnlijk 70 milj. terug krijgen. De inkomsten zijn veel hoger dus het valt voor deze club wel mee!

10 mil verloren....... konden ze hem beter verhuren naar shaktar in plaats van verkopen. Het kan niet altijd goed gaan.

Ongelofelijk, wat een wanbeleid qua inkomende transfers de laatste 2 jaar;

Keirrison 15 miljoen
Caceres 15 miljoen(daar ga je waarschijnlijk nog 10 voor vangen, maar dat doet er echt niet toe, wanbeleid!)
Hleb 15? miljoen
Henrique(thnx el_dude, was ik vergeten, 10 miljoen)
Chygrinsky 25 miljoen
Zlatan 45 miljoen Eto'o

Wanbeleid! Hopelijk gaan Rosell en Zubizarreta het anders aanpakken.

En ook Pep heeft een fout gemaakt in de transfer, hij wilde koste wat kost Chygrinsky hebben. Hij kwam pas eind Augustus en had toen al CL gespeeld voor Shakthar. Vervolgens heeft hij hem, stelt hij hem op tegen Atleti en denkt hij, hoe hebben we in godsnaam 25 miljoen voor deze gozer kunnen betalen, die man heeft geen snelheid en is 1 op 1 kwetsbaar! Zo iets moet hij iig gedacht hebben.

Overigens ben ik benieuwd wat Pep nu van plan is Marquez en Milito zijn ook al in de 30 en toch wel wat blessure gevoelig. Hopelijk haalt hij Fontas erbij, of toch Botia maar terugkopen van Gijon.

5 juli 2010 om 23:45

Wanbeleid?

Chygrinsky halen is geen wanbeleid 25 miljoen ervoor betalen is wanbeleid
Zlatan is gewoon niet geslaagd in Spanje maar voor derest was het een hele mooie transfer.
Dus kom nu niet zeggen wanbeleid.
Dus als Villa nu een seizoen slecht speelt is er gelijk weer sprake van wanbeleid?

hou toch op joh

5 juli 2010 om 23:55

Een verdediger voor 25 miljoen halen en vervolgens ziet heel camp nou in't eerste duel al dat hij te sloom is en 1 op 1 zeeer kwetsbaar is, is geen wanbeleid? Roepen de nieuwe Puyol gevonden te hebben, maar vervolgens hem 4x laten invallen, na 1 jaar te verkopen met 10 miljoen verlies is geen wanbeleid?

Keirrison, gekocht voor 15 miljoen, de nieuwe Ronaldo was binnen. Direct verhuurd aan Benfica, waar hij na een half jaar al mocht vertrekken. laatste half jaar verhuurd aan Fiorentina(voor 2 jaar + optie tot koop) en als ik het goed heb, willen die nu al niet meer door met hem.

Caceres, die vond ik zelf niet eens zo heel slecht, maar als je hem nooit opstelt, hoezo haal je hem dan? schijnbaar is er geen vertrouwen in hem om als back-up te dienen voor Dani Alves.

Hleb, heeft ook zelden mogen spelen, maar die was niet eens zo heel slecht. word na 1 jaar alweer verhuurd, die gaat Barça dus nooit nu opeens wel houden.

Henrique, verhuurt aan Bayer, toen aan Santander, geen idee wat ze er mee van plan zijn, maar die jonge is ook al tegen de 24.

Zlatan, heel simpel. Eto'o had met meer respect behandeld moeten worden en ze hadden moeten inzien dat Zlatan te sloom is voor't spelletje.

@ dat laatste stukje, er is verschil tussen slecht presteren en spelers voor aardig wat ballen kopen en niet opstellen. Dat met Zlatan heeft niks met een minder seizoen te maken, hij is niet de idealen spits is gebleken.

6 juli 2010 om 00:27

Chyg kwam op aansprak van Guardiola hij kwam niet in de scoutings rapporten voor. Tot dat Pep tijdens Shaktar - FC Barcelona gecharmeerd van hem raakte en hem perse wou. Dan kan je niet tegen een trainer zeggen die de treble heeft gewonnen van dat ze het liever niet doen. Het enige wat je ze kan verwijten is de prijs. Txiki heeft het geweldig gedaan alleen was hij een amateur in het onderhandelen alleen dat kan je het ze kwalijk nemen. Over Chyg zelf ik zie wel potentie in die jongen waarom hij nu wordt verkocht geen idee. Had liever dat hij bleef opbouwend keurig verdedigen ook goed alleen jammer van z'n acceleratie.

Caceres heeft niet eens zo heel veel gekost volgens mij 15 miljoen en naar mijn mening heeft hij er bij Barcelona helemaal niets van gebakken. Drama verdediger eerste klas mogen hem van mij voor 10 miljoen verpatsen 5 miljoen verlies maken is niet eens zoveel. En ook hij kwam op aansprak van Pep. Hier moet je niet de beleidsbepaler de schuld van geven maar Guardiola zelf.

Hleb begin ik maar niet eens over.

En Zlatan is een lang verhaal. Barcelona wist dat Eto'o niet bij wou tekenen en Samu lag niet goed in de groep en hij kon niet door een deur met Pep. Nou er werd een lijstje gemaakt van mogelijke opvolgers dat waren Forlan, Ibrahimovic, David Villa en Benzema. Diego Forlan vond Guardiola te oud en wou een spits die langer mee kon. Big Benz ging naar Real. Nou komen we aan bij de soap van David Villa vorig seizoen. In eerste instantie wou Llorente hem niet verkopen tot Real met een bod kwam van volgens mij 32 miljoen Negredo. In eerste instantie gingen ze daarmee akkoord maar later dreef de zakenman puursang Llorente de prijs op naar 42 miljoen Negredo. Met het gevolg dat Real Madrid afhaakte.

Vervolgens kwam Barcelona in beeld ze gingen om de tafel Laporta legt een bod van 42 miljoen neer. Llorente twijfelt en zegt erover na te denken. Vervolgens wordt het bod afgewezen en hij wil er 50 'kilos' voor. Joan wist dat er spelletjes met hem gespeeld werden. Met het vervolg dat Barcelona afhaakt.

Dan blijft er een spits van wereld klasse over Zlatan. Je moet je realiseren dat er op dat moment geen andere opties waren dan voor Ibrahimovic te gaan.

6 juli 2010 om 00:29

Om eerlijk te zijn vind ik je reactie een beetje overdreven. Om over de term wanbeleid nog maar te zwijgen. Je vergeet namelijk ook de vele goede transfers die de club wel gedaan heeft, daardoor krijgt de term wanbeleid al gelijk minder waarde.

Verder heb je in principe wel gelijk dat deze transfers niet helemaal goed zijn uitgepakt. Vergeet alleen niet dat Chygrynskiy, Keirrison, Caceres en Henrique gehaald zijn als talenten, bij dat soort transfers is er altijd sprake van een risico, vallen de spelers tegen dan is het geen geslaagde transfer. Speelt de speler de sterren van de hemel dan ben je als TD en club helemaal geweldig dat je deze speler hebt kunnen vinden en binnen hebt kunnen halen. Veel clubs voeren dit soort transfers uit. De term wanbeleid lijkt me dus misplaatst.

Wat betreft Zlatan, hij heeft niet alle verwachtingen waar kunnen maken, desondanks heeft hij bij vlagen aangetoond wel degelijk in het spelletje van Barcelona te passen. Ik weet niet of je de wedstrijden van Barca een beetje gevolgd hebt en 90 minuten lang hebt bekeken maar daarin had je kunnen zien dat Zlatan wel degelijk het spelletje van Barca begrijpt. Dus is er in dit geval wel eerder sprake van een minder seizoen.

6 juli 2010 om 01:07

@ mike_alves, dus omdat er ook een aantal goeie transfers gedaan zijn, mogen de slechte niet genoemd worden? Ik vergeet helemaal niks, ik heb het hier over het wanbeleid van de slechte transfers, niet over die 3/4 goeie transfers in 2 jaar tijd. Er zijn te veel miljoenen verkeerd uitgegeven en dat vind ik zeer spijtig.

Ik heb trouwens elk duel gekeken, al jaren doe ik dat. Ik zeg dat Zlatan niet de idealen spits is, dat is wat anders dan wat jij suggereert. Dat hij het spelletje begrijp dat snap ik ook wel, maar jammerlijk genoeg kan hij niet mee in het tempo.

6 juli 2010 om 08:24

@vamosbarca,
Om even op Caceres terug te komen. Die man kostte 16,5 miljoen. Toen Sulejmani voor 16,25 miljoen naar Ajax werd gehaald was er niks aan de hand, maar toen een paar jaar later bleek dat hij het helemaal niet zo geweldig deed en eigenlijk nooit speelde was er sprake van 'wanbeleid.' Als Barça dan 16,5 miljoen voor een speler neertelt die daarna nooit speelt en na een jaartje al verhuurd moet worden, dan vraag ik me af waarom dit geen wanbeleid zou zijn. Verder zeg je wel even gemakkelijk, dan verkopen we hem toch voor 10 miljoen. Nou kan ik je zo goed als zeker vertellen dat er geen club is die op dit moment 10 miljoen gaat neertellen voor Caceres.

5 juli 2010 om 23:51

Scott
Zo zie je dat bij elke club wel iets minder is. Bij de ene hebben ze minder goede dokters, bij de ander minder goede jeugd, bij die andere geldproblemen en bij die andere een minder goed transferbeleid.

Maar ik ben het eens met je en ik snap je stelling maar ik denk toch dat je bv Martin Caceres te kort doet hoor. Barca is opzoek naar een Backup voor Dani Alves en misschien een centrale verdediger omdat Marquez en Milito toch al de dertig zijn gepasseerd. Wel, Caceres kan zowel op de back als centraal achterin spelen. En geloof me, deze jongen heeft echt wel kwaliteiten op aanvallend en verdedigend gebied. Hem verkopen zou misschien dommer zijn dan een bod van tien miljoen euro te accepteren. Keirrison werd gezien als een groot talent en daar betaal je nu veel voor. Jammer genoeg is hij niet doorgebroken, of tenminste nog niet. Over die andere ben ik het roerend mee eens, ik zei al vorig jaar rond deze tijd dat Zlatan een domme zet zou zijn en Eto'o weg doen nog een grotere.

Mijn naamgenoot en voorzitter Sandro Rosell zal zowiezo ook aankopen willen doen. Maar ik betwijfel of hij echt de juiste man op de juiste plek is. Als ik ook maar één procent van alles moet geloven dan heeft Barca zijn eigen Florentino Perez binnen gehaald. Maar Barca heeft bij Chygrinsky zowiezo niet goed gehandeld. Als ze hem binnen wouden halen moesten ze dat al voor de voorbereiding hebben gedaan zodat hij inzetbaar was in de Champions League. Nu betaalde ze 25 miljoen euro voor ieman die geen Champions League mag spelen, niet slim.

6 juli 2010 om 00:03

Tuurlijk, de ene is superieur in dit, en de ander in dat. Daarom hoop ik nu dat Rosell en Zubizarreta er een rechte lijn van kunnen maken, dat ze ook superieur kunnen zijn op de transfermarkt.

Over Caceres, ik vond hem zelf niet eens zo slecht, sterker nog, geweldige doorzettingsvermogen en lef heeft ie. Ik vind het wanbeleid dat je zo'n jonge koopt voor 15(volgens mij was't nog iets meer, maar oke) miljoen en vervolgens bijna nooit opstelt. Dus ik heb echt niks tegen zijn kwaliteiten, hehe

'' Maar ik betwijfel of hij echt de juiste man op de juiste plek is. Als ik ook maar één procent van alles moet geloven dan heeft Barca zijn eigen Florentino Perez binnen gehaald.''

Dat is de media die elke speler aan Barça linkt. Rosell heeft duidelijk gemaakt geen gekke bedragen neer te willen tellen.

En @ dat laatste, helemaal mee eens. Bruno Alves was ook heel dichtbij, maar Pep wou koste wat kost Chygrinsky.

Jammer van dat verlies maarja kan gebeuren, van te voren weet je ook niet dat het zo gaat lopen. Toch begrijp ik niet dat ze wel 25 miljoen hebben neergelegd voor een verdediger als ze Puyol en Pique hebben die het daar prima doen. Natuurlijk moet je vervangers hebben, maar om nou een vervanger te kopen voor 25 miljoen dat snap ik niet, dan kun je beter een iets goedkopere optie nemen en pas later als Puyol aan z'n einde is een nieuwe verdediger voor veel geld kopen. Verder wel mooi voor Shakhtar, die maken ff 10 miljoen winst haha.

Met Pique, Puyol, eventueel Marquez en Abidal en vorig seizoen ook nog Touré in geval van nood hadden ze toch eigenlijk geen centrale verdediger meer nodig? Ik kan me nog wel een bizarre wedstrijd herinneren dat alle bovengenoemden geblesseerd of geschorst waren maar normaal gesproken hadden ze hem niet echt nodig gehad. Was bij Shaktar wel echt een goede speler, maar misschien was de stap toch te groot want Barcelona is natuurlijk wel de absolute top. Ik wens hem ook veel succes, misschien komt hij er nog wel want hij is natuurlijk nog erg jong.

@ Neymar69
ik zeg niet dat hij slecht was.. integendeel hij was zeer goed maar 25miljoen vind ik wat teveel..
Een deal van ongeveer 15-17miljoen is logischer

Ongelooflijk welke miskopen dat Barcelona eigenlijk de laatste jaren heeft gedaan en meestal dan nog voor grote bedragen. Sommigen hebben zelf amper een wedstrijd gespeeld voor Barca. Zlatan mag al weer zijn boeltje nemen, Chygrynskiy is niet goed genoeg, Henrique en Caceres hebben zelf, als ik mij niet vergis, hun debuut nog niet gemaakt voor Barca en mogen vertrekken. Ook Hleb, Keirrison, Gudjohnsen,... hebben rap hun boeltje moeten nemen. Zo goed dat de jeugdwerking op dit moment is, zo slecht is hun aankoopbeleid. Ze hebben toch al veel geld over de balk gesmeten de laatste jaren, zowel in lonen als transferbedragen, voor spelers die het gewoon belachelijk hebben gedaan.

6 juli 2010 om 00:10

Mwoa natuurlijk heb je grotendeels gelijk. Caceres heeft zeker wel gespeeld en doet het nu goed bij Juventus.
Gudjohnsen was basisspeler in zijn eerste seizoen en in de volgende seizoenen heeft hij veel wedstrijden gespeeld. Hij scoorde belangrijke doelpunten en kon ook als aanvallende middenvelder uit de voeten.

Wel slecht aankoopbeleid.

Gewoon belachelijk beleid van Barcelona de laatste jaren idd, en dan durft Laporta ook nog is Real te veroordelen met hun inkomende transfers en de bedragen die daarmee gemoeid zijn. Feit is wel dat dit beleid bij Real waarschijnlijk zijn vruchten gaat afwerpen net als zo'n 10 jaar geleden met de Galacticos. Ik vind daarom de reacties vanuit Barcelona en veel van haar fans op het transferbeleid ronduit hypocriet. We mogen blij zijn dat de jeugdopleiding zo veel oplevert (de laatste jaren) anders hadden we nooit van het schitterende voetbal van de afgelopen jaren kunnen genieten.

Wanbeleid?? Slaat nergens op in mijn ogen.

Iemand speelt bij team A de sterren van de hemel.
Team B neemt hem over, maar de speler komt niet tot zijn niveau wat die bij team A haalde,.
Los van de oorzaken, dat kun je niet als wanbeleid zien.
Want een speler moet gewoon in vorm zijn, geen aanpassingsproblemen etc etc.
Dat zijn vele factoren die ook mee spelen.

Maar ja, wanbeleid is makkelijk te roepen.
Wanbeleid in mijn ogen is een speler kopen en heem geen kans geven om zich te bewijzen en op de bank laten zitten.

6 juli 2010 om 00:16

Eerst zeg je dat het barca geen wanbeleid heeft qua aankopen want wanbeleid is een speler kopen maar geen kansen geven. Wel, wat zijn Keirrison, Chygrynski, Henrique, Caceres ,… dan? Goeie aankopen?

6 juli 2010 om 00:31

Caceres is wel degelijk een goede aankoop geweest. Hij is veelzijdig en kan zowel op de back als centraal achterin spelen. Daarnaast kan erg sterk verdedigen en is hij ook nog eens technisch aangelegd en kan hij de bal goed rondspelen. Kort gezegd, een speler die bij Barca kan slagen mits hij de kans krijgt. Barca is constant opzoek naar een backup voor Dani Alves en voor Puyol en Pique omdat Milito en Marquiz blessure gevoelig zijn. Ze hebben gewoon iemand zonder dat ze naar hem kijken, Martin Caceres.

Over die andere drie namen kan je gelijk hebben, maar over Caceres zeker niet. Ze hebben misschien wel een steuntje in de rug nodig op basis van aankopen. Bestaan er in de voetbalwereld niet van die adviseurs voor aankopen? Mocht dat zou zijn moet Barca die zeker raadplegen.

6 juli 2010 om 00:35

Ik zeg nergens dat Caceres een slechte speler is. Als ik me niet vergis was hij vorig jaar nog het lichtpuntje in de verdediging van Juventus en zowel Juventus als Milan willen hem dit jaar kopen/huren. Echter, bij Barcelona was het hij gewoon een mislukking. Heeft amper 5 wedstrijden na elkaar in de basis gespeeld en mag alweer vertrekken voor een lager bedrag dan de aankoopprijs. Dan kan je hem wel zien als grote miskoop.

Juist hetzelfde met Zlatan. Eigenlijk een echte topspits maar hij post gewoon niet in de strategie van Barca, iets wat ze eigenlijk vooraf hebben moeten zien, waardoor ook hij een grote miskoop is niettegenstaande zijn capaciteiten.

6 juli 2010 om 00:28

Wanbeleid is in mijn ogen een speler kopen die een x bedrag heeft, vervolgens behaald deze niet hetgeen wat van hem verwacht word, terwijl dit allang duidelijk was dat dit zou gebeuren en dan zet je hem of op de bank of verhuur je hem tot aan het einde van zijn contract, of tot een club interesse toont voor een x bedrag. In dit geval draait Barca 10 miljoen verlies. Ik vind dit ja wanbeleid. Deze speler hadden ze helemaal niet nodig. Daarbij moet je ook kijken of deze speler dus bepalend kan zijn of worden voor de club zodat het x bedrag gerechtvaardigd is. In dit geval faalt in mijn ogen Barca op alle fronten die ik zojuist heb opgenoemd.

Henry valt over te discussiëren heeft het wel goed gedaan in zijn begin periode, maar god niemand kon weten dat Barca 3 talenten door zou laten stromen, en dat die 3 ook geweldig zouden presteren. Zlatan, ja die is gewoon te statisch. Eto'o had inderdaad met meer respect behandeld moeten worden, maarja hij heeft de gelukkige overstap naar Inter gemaakt die Barca heeft afgetroefd op de titel van de beste club van de wereld. Ik denk dat hijzelf er niet rouwig om is. Maar wanbeleid jazeker.

Villa 40 miljoen, sorry dat ik het zeg maar weetje hoeveel geld dat is. Laat staan hoeveel deze man gaat verdienen. Dit is gewoon een te hoog prijskaartje, 30 op zijn hoogst. Maar 40 miljoen, man man man krijg bijna Real praktijken daar. Bedoel de bedragen komen steeds dichter in de buurt. Barca stond voor mij echt als de voorbeeldige club die jeugd vooropstelde. Echter laten ze het denk ik steeds vaker afweten. Bedoel Villa geweldige speler maar waarom..? Pedro excelleerde net als Bojan. Waarom een sterspeler van 29 jaar halen als je al 2 sterren in opkomst hebt en die het al hebben laten zien.

Ik snap er echt geen reet van maar goed we zullen zien. Ik denk wel dat wanneer Real de titel pakt en de beker, of in iedergeval wanneer Barca faalt heel snel zullen kijken naar het '' wanbeleid ''

6 juli 2010 om 00:40

Ten eerste is Villa 28. Villa is die 40 miljoen euro meer dan waard. In de markt van tegenwoordig betaal je nou eenmaal zulke bedragen wil je een spits van formaat hebben. Bojan is 19 jaar oud. Het zou wel heel frappant zijn als alle hoop werd gelegd op een 19 jarige spits. Xavi was geen basisspeler op zijn 19e, zelfde geld voor Iniesta, Puyol en Busquets. Alleen Messi was op zijn 19e een steunpilaar maar die is ook van uitzonderlijke klasse. Terwijl Pedro een linksbuiten is en geen spits. Villa in de spits met 7 jeugdspelers lijkt mij wel aantrekkelijk.

Hoe bedoel je Eto'o meer gerespecteerd moeten worden? Dit lijkt mij echt weer typisch dingen gaan roepen terwijl je er geen flauw benul van hebt. Eto'o is en altijd een lastige jongen lag slecht in de groep vanwege zijn arrogantie. Beledigde Rijkaard in de media in 2007. Haalt uit naar Real Madrid (onrespectloos). Als er iemand niet goed behandeld is door Eto'o is dat Barcelona wel. Samu heeft netjes een contract verlenging aangeboden gekregen vorig seizoen. En als je niet bij wil tekenen betekent dat opdonderen zo simpel is het.

6 juli 2010 om 00:58

Serieus knul ik hoef je niet te vertellen dat leeftijd geen reet uitmaakt als je geweldig speelt. Pedro, Bojan speelde beide geweldig. Dat is niet je hoop erop leggen want daarvoor heb je Messi voorzover ik weet Maar blijft nog steeds me vraag onbeantwoord waarom..? Ten 3e in geen enkel opzicht is die 40 miljoen goed te praten. Tenzij hij Barca alles eigenhandig bezorgd. De beker CL titel noem maar op..

Op je betoog over Eto'o hebben we dan maar een meningsverschil want ik blijf erbij dat hij gewoon best wel een beter contract kon aangeboden krijgen. Maar het maakt niet uit, uiteindelijk heeft Inter met jawel Samu jullie afgetroefd en CL gepakt.

Wat ik ook vreemd vind is dat je ingaat op mijn reactie, maar niet op hetgeen wat ik wil duideliujk maken, Namelijk dat Barca steeds meer wanbeleid in mijn ogen voert. Overduidelijk ben je alleen gefocust op hetgeen wat je goed kan praten. Is niet erg, ik sta open voor kritiek of dergelijke dingen maar alsjeblieft ga dan wel in op hetgeen wat ik wil duidelijk maken.

6 juli 2010 om 01:44

Villa is zeker een goede aankoop... Ik weet wel dat veel Real-fans liever hebben dat Barca met Bojan en Pedro zou spelen, en niemand anders zouden aankopen, omdat ze weten dat deze spelers nog geen echte top zijn....
Elke topclub, heeft elke positie dubbel bezet, en dit moet Barca ook doen...
En de reserve spelers moeten ook veel kwaliteit hebben... Daarom zou Fabregas geen slechte aankoop zijn...

6 juli 2010 om 01:51

Waar lees je dat het geen goede aankoop is..? Dat is 1, ten 2e ik ben helemaal geen Real fan dus waar je op doelt daarmee is mij een raadsel. Ten 3e als jij Pedro en Bojan nog geen echte top vind is het gewoon triest gesteld met de scouting van Barca of de fans van Barca. Echt jouw reactie slaat werkelijk waar in mijn ogen helemaal nergens op. Fabregas kopen omdat..? Het leuk is voor de bank, een gezellige theedrinker is..? Hij wil spelen en niet op de bank zitten en kijken hoe Xavi schittert. Fabregas komt niet naar Barca, want wenger zal hem nooit laten gaan voor minder dan 50 miljoen. En geen enkele idioot van een club zelfs niet Real zal 50 miljoen neertellen voor Fabregas. Mocht dit wel gebeuren mag je me opzoeken op voetbalzone, en zal ik netjes me excuses aanbieden.

Jouw reactie begrijp ik dus niet. Waarom zat Henry een geweldige speler op de bank en speelde Pedro of Bojan vaak in de plaats voor hem of Zlatan. Juist ja omdat ze beter waren en presteerde. Nou als je beter presteert dan deze 2 in misschien wel 1 van de beste elftallen die wij voetbalsupporters hebben mogen meemaken, ben je in mijn ogen gewoon top. We hebben gezien dat ze het kunnen, we hebben gezien dat ze het kunnen vasthouden en dus blijft mijn vraag wederom onbeantwoord, waarom is Villa gehaald..?

6 juli 2010 om 19:52

@ Vamosbarca. Je kan Fctwente81 wel aangeven dat Villa 28 is, maar wanneer hij officieel zijn wedstrijden voor Barcelona gaat spelen is hij 29, dat maakt dus geen ruk uit. Een speler van 29 jaar is never nooit 40 mil waard. Barcelona is altijd de club geweest die aangaf nooit boven de marktwaarde van een speler te betalen.

6 juli 2010 om 22:56

Villa wordt 3 december 29 for the record.

7 juli 2010 om 00:07

Daarom, zowiezo hebben ze hem niet nodig en geen enkele Barca fan kan me uitleggen waarom hij gehaald is. Beetje raar vind ik ..

Natuurlijk heeft Barcelona een aantal miskopen gedaan, maar iedere topclub doet die wel. Niet iedere speler kan slagen. Met villa en misschien Cesc halen ze wel de juiste pionnen (er wordt dan ook wel genoeg geld voor neergelegd), en ik zie ze Torres binnen afzienbare tijd ook nog wel halen.

6 juli 2010 om 00:29

Het zou al handig zijn moest Barca eens beginnen met de spelers kansen te geven. Daarnaast zou Torres opnieuw een mooi voorbeeld zijn van wanbeleid als je al Villa, Ztlatan en Bojan hebt om de spits te spelen.

6 juli 2010 om 00:45

Helemaal niemand gaat voor Torres als we die Madrileense krantjes moeten geloven speelde Messi al jaren lang in het eerste van Real Madrid, Xavi bij Chelsea en Iniesta bij Internazionale. Kortom bullshit.

6 juli 2010 om 00:48

Laten we inderdaad hopen dat het gewoon bullshit is, alleen al voor de ontwikkeling van Bojan. Barca moet zich gewoon concentreren op een verdedigende middenvelder en op een rechtsback die misschien centraal kan spelen. Wel vind ik verkoop van Toure opnieuw een staaltje wanbeleid. Die gast is gewoon 3 klassen beter Busquets. Ik heb nooit verstaan waarom hij de voorkeur kreeg op Busquets.

Hier baal ik toch behoorlijk van... Niet dat Chygrynskiy weggaat. Hij was gewoon niet goed genoeg voor Barcelona, maar van het beleid van afgelopen twee jaar. Veel spelers gehaald, maar de meeste konden het niveau niet aan of zijn verhuurd. Erg jammer. De jeugd, wat wel dan weer een goed teken is, is bij Barça echt de toekomst. Ik hoop dat ze niet weer vele slechte en dure aankopen gaan doen, want in de jeugd heb je talentvolle spelers voor elke plek zo'n beetje.

Als je daartegenover spelers als Xavi, Iniesta, Messi, Pedro, bojan, pique(5mil) uit eigen jeugd haalt dan compenseert dit een heleboel vind je niet ?

6 juli 2010 om 00:38

Eigenlijk niet. De laatste 2 a 3 jaar heeft Barcelona meer dan 100 miljoen door het raam gesmeten aan transferbedragen en lonen. Het is niet omdat ze een uitstekende lichting hebben op dit moment dat het daarom het aankoopbeleid verbloemd. Zo een lichting heb je trouwens maar één keer om de zoveel jaren.

6 juli 2010 om 00:38

Maar dan kun je ook in je jeugd kijken of er niet een gelijkwaardige speler als Chygrysnkiy. Zo had je weer een heleboel geld bespaart, en laten we eerlijk wezen. We kunnen niet zeggen dat deze man zoveel toegevoegt heeft aan barcelona.

hoezo met miljoenen smijten terwijl Barca alleen maar geld hoeft te vangen voor uit-transfers en de contracten van de spelers die van nieuwe jeugdspelers alleen maar hoeft te betalen/uitgeven.
wie hebben het dit jaar gedaan? eigen kweek, wie vielen er door de mand, 1 keer raden...

overigens ben ik het wel met de transfer van Villa eens, die slaagt alleen niet als hij zijn benen eraf hakt. Deze man past precies daar ga ik van uit. Kijk alleen al naar Spanje, zoveel barca spelers om hem heen en hij speelt geweldig.

Wanbeleid kan je het zeker wel noemen ja. Maar met Botia en Muniesa heeft Barcelona net als Puyol en Pique goede verdedigers uit de eigen jeugd. Al zijn zij nog veels te jong voor Barca 1, maar ik vind wel degelijk dat zij minuten moeten krijgen dit seizoen, net als Jonathan en Thiago. Een middevelder is op dit moment wel een must, aangezien we schaars zitten daarin. Iniesta,xavi,busquets en Keita zijn de enige 4 die echt basiskrachten zijn. Messi zou eventueel ook vanuit het middeveld kunnen opereren dus een controlerende of verdedigende middevelder zou de beste optie zijn denk ik.

Er kwam net iets in me op, hoe de toekomst er mogelijk zou uit kunnen zien of tenminste wat er kan gaan gebeuren (met Barca vooral), niet dat het dan ook gaat gebeuren , maar toch.

Ze hameren de laatste jaren veel op de jeugd, Xavi, Iniesta, Messi etc., maar daarnaast kopen ze ook spelers, rond de 20 - 25 jaar. Caceres. Hleb, en ook Zlatan(25+'er) en nog wat. En die willen ze in het voetbal systeem van barca invoeren. Jammer genoeg gaat dat niet zo, omdat zij niet het Barca voetbal hebben meegekregen. Een Xavi etc. hebben het Barca voetbal geleerd en kunnen dan makkelijk mee met het Barca voetbal. Begrijp je een beetje wat ik hiermee bedoel, De vroegere jeugd spelers die nu in het eerste elftal van Barca spelen (xavi iniesta Messi dus), begrijpen het Barca spel, het zit in hun bloed.

Maar Barca wil ook af en toe spelers halen bij andere clubs die al top zijn, (dani alves is een positieve aankoop), maar vaak zijn het slechte aankopen die totaal niet mee kunnen met het Barca voetbal, Zlatan, Henry (eventje maar wat laten zien, maar daarna niets meer), Caceres, en nog meer namen die hierboven al opgenoemd zijn. Het is vaak omdat de spelers die ze halen, nauwelijks het Barca voetbal begrijpen, zo'n Busquets is niet eens top, maar komt uit de jeugd van Barca, begrijpt het spel, en daarom kan hij gemakkelijk mee met het Barca voetbal.

De jeugdspelers van nu, een Bojan is nog een speler die mee kan en een topper kan gaan worden. Een Dos Santos is vertrokken, een Jeffrenn weet niet of hij het zal redden. Maar wat gebeurt er als er totaal geen jeugd spelers meer zijn, die top kunnen worden en niet mee kunnen met het eerste elftal, net als bij Ajax nu gebeurt (en Ajax en Barca worden wel eens met elkaar vergeleken), Ajax bracht altijd top jeugd spelers, Sneijder, Vdv, Babel, en nog veel meer, maar nu wie? Suarez is daar de beste speler en die is gekocht en de spelers die daar uit de jeugd komen zijn geen topspelers, ala Sneijder.

Dus wanneer Barca geen toppers voortbrengt, dan zal het team verzwakken, wanneer ze dan spelers halen bij andere clubs, kunnen die niet zo gemakkelijk mee, omdat het Barca voetbal te lastig is voor ze, zoals bij een Zlatan. Bedoel Xavi is al 30, wanneer hij stopt, wie zal hem gaan opvolgen? de motor van Barca.

Zo zie ik een gevolg net als bij Ajax nu gebeurt, Ajax deed het altijd prima, Europees in de CL, altijd lastig voor andere Topclubs, hadden jeugdspelers omgebouwd tot topspelers en vroeger vroeger ook, toen met Seedorf, Van der Sar enzo toen ze de Cl wonnen, maar nu zijn de spelers die uit de jeugd komen, niet zo meer, en kijk wat er dan gebeurd, het team verzwakt en heeft niets meer te zeggen in de CL.

De toekomt van Barca zou er zo kunnen uitzien, wanneer er geen topjeugdspelers worden voortgebracht. Wanneer ze dan spelers kopen bij andere clubs, die dan weer niet het Barca spel begrijpen en niet in het spelsyteem van Barca passen dan krijg je zulke taferelen, waar je weer spelers moet verkopen met een fors verlies. En zo kan het Barca spel niet volledig gehanteerd worden, door spelers die het barca spel niet begrijpen.

Zien we dat niet een beetje bij Spanje? De Barca spelers zie je soepeltjes tikken etc. wanneer Alonso de bal heeft verdwijnt het Barca spel en hanteert hij een wat rustige tempo, krijgt Busquets de bal versnelt het spel weer naar Xavi, Iniesta etc. Krijgt Ramos of Capdevila de bal, dan zie je weer een totaal andere spelstijl.

Ik hoop dat jullie dit met een neutrale bril lezen, want dan kan je het begrijpen, zelf heb ik dit absoluut met een neutrale bril getypt.

Nu ben ik moe en ga ik slapen

6 juli 2010 om 05:20

sociofan1

ajax jeudspelers redden het niet meer.
kijk vertonghen, van der wiel, alderweireld, vermealen.
stekelenburg en siem de jong die zijn allemaal geweldige spelers.
en dan heb je nog grote talenten als eriksen

barca heeft de laatste 2 jaar met pep een paar foute investeringen gedaan.
zoals hleb 25mil chygrynsky 25 mil ibra 70mil
ze moeten de inkoopbeleid veranderen.
zodat ze spelers kopen die bij hun spel passen.
villa dat is een goei aankoop die gaat zeker slagen je ziet al hoe.
hij bij spanje met inesta xavi en busquets speeld

Ik lees hier vaak het woord wanbeleid en dan vraag ik me af : vanaf wanneer mag je dit gepast zeggen ? Het antwoord hierop is subjectief en wat voor de ene nog door de beugel kan, zal voor de andere al voldoende zijn om over wanbeleid te spreken.

Het is een vaststaand feit dat ook Barcelona een aantal foute transfers gedaan heeft die veel geld hebben gekost maar mijn oma zaliger in gedachte : je bent altijd slimmer als je van de markt komt. M.a.w. iets beoordelen of zelfs veroordelen met huidige kennis over een beslissing die genomen moest worden op het ogenblik dat je over die kennis nog niet beschikte, is makkelijk en neigt zelfs wat naar natrappen wat mij betreft.

Persoonlijk vind ik het nog meevallen aangezien die twee afgelopen seizoenen toch één en ander werd bijgevoegd in de prijzenkast en dat ondanks sommige duur betaalde investeringen, er ook twee jaar op rij winst werd geboekt in de jaarrekening.

Ik vind het ook logisch dat je Chygrynsky laat vertrekken : het is ondertussen duidelijk dat de man niet het niveau haalt dat nodig is om het waar te maken en ik vind het ook van enige klasse getuigen dat je de eigen fout of verkeerde beoordeling erkent en er naar handelt.

En nog eens : voor wie Zlatan nu al een miskoop noemt : wacht nog maar even dit seizoen af, de Zweed heeft het in zijn eerste seizoen altijd en overal moeilijk gehad om daarna te ontbolsteren en tot tegenbericht ga ik er nog altijd vanuit dat dit wel eens het seizoen van Ibra kan gaan worden.

Sjonge jonge, iedereen hier heeft het constant over wanbeleid enzo. Tuurlijk is vind Barca het jammer dat ze geld hebben verloren met Chygrinski maar ook Keirrison etc.

Alleen jullie zien het hier steeds helemaal verkeerd! Stel je voor dat Chygrinski het wel had gemaakt zoals bijvoorbeeld Pique die ook uit het niets kwam. (wat er wel in zat gezien zijn prestaties bij shakthar). Of stel je voor dat Keirrison zich wel goed had aangepast en wel was geslaagd. Dan zat Barca de komende jaren weer goed.

Jullie denken alleen maar aan het geld dat verloren word, maar wie gok verliest nou eenmaal ook wel eens wat. De volgende keer maken ze weer een klapper door iemand als Bojan te verkopen en staan ze gelijk weer quite.

Zelf had ik al gedacht dat hij het niet zo redden. Want Barcelona heeft nou eenmaal al topverdedigers (de 2 centrale verdedigers spelen allebei in nationale elftal). Dat vind ik toch wel jammer want Chygrinski heeft samen met Srna een geweldige pass vooral cross in de lucht. Dat is echt niet normaal. Bijna allemaal goed, jammer van de 10 miljoen verlies. Hadden ze hem niet beter kunnen verhuren ofzo?

Iedereen heeft het over wanbeleid en het is heel makkelijk om de slechte aankopen te noemen. Die zijn er ook zeker, maar dat wil niet zeggen dat er dan gelijk sprake is van wanbeleid. Ik zal jullie dan maar even op het goede aankopen en verkopen van de afgelopen jaren wijzen, want bij FC Barcelona is er gewoon sprake van een goed beleid. Laporta en Begiristain hebben fantastisch werk geleverd.
Elke Nederlander hier weet dat Van Bommel destijds transfervrij naar Barça is gekomen en verkocht is voor €12 mln aan Bayern. Vorige week is de transfer van Yaya Touré afgerond voor €32 mln naar Manchester City, Touré werd destijds gehaald voor €9 mln van Monaco, een geweldige transfer voor Barça.
Zes jaar geleden werd Luis Garcia van Atletico gehaald voor 5€ mln, meteen het jaar daar op voor €9 mln verkocht aan Liverpool. Juliano Belletti werd gehaald voor 3.7 mln, zijn hoogtepunt was het winnende doelpunt in de CL finale, ik hoef jullie niet te vertellen wat een geld dat oplevert, twee jaar geleden verkocht voor 5.5 mln aan Chelsea. Giovani dos Santos, volledig opgeleid door Barcelona en voor €6 mln verkocht aan Tottenham. Oleguer, zelfde verhaal, verkocht voor 3€ mln aan Ajax.
Dan heb je ook nog het bekende verhaal Ronaldinho, gekocht voor €28 mln, destijds door Vice-president Sandro Rosell. Ronaldinho heeft geweldige jaren gehad bij Barcelona, heeft onwijs veel geld opgeleverd, denk aan shirtverkoop en sponsoring en prijzen met Barcelona. Is uiteindelijk voor €21 mln verkocht aan AC Milan, een geweldig bedrag ook nog, want er is niks meer over van Ronaldinho.
Gerard Pique, inmiddels een van de beste verdedigers van de wereld, is teruggehaald van Manchester United voor €5 mln. Destijds naar Manchester vertrokken omdat die hem al een profcontract aan mochten bieden. Maar Barcelona heeft dit geweldig gedaan, wat zou die nu waard zijn? Ik denk wel €50 mln.
Daniel Alves, beste rechtsback van de wereld, gehaald voor €29 mln, is dit geld volledig waard en ook zijn waarde is op dit moment hoger dan zijn aankoopbedrag.
Dan heb je nog een aantal spelers die gehaald zijn voor bedragen die ze zeker waargemaakt hebben. Bijvoorbeeld: Marquez €5 mln, Keita €14 mln, Henry €24 mln, Abidal €15 mln, Milito €17 mln. Dit zijn allemaal marktconforme bedragen en deze spelers hebben Barça prijzen opgeleverd.
Elke club doet een paar slechte transfers en dat Barça het verlies op Chygrynskiy kan beperken tot €10 mln is ook zeer knap.

El Guaje

Ik vind dit wel mooi van Shaktar, ze missen Chygrynsky 1 jaartje en hij komt een ervaring rijker terug, plus Shaktar is 10 miljoen rijker. Ik bedoel Chygrynsky had ook bij Shaktar kunnen blijven en zwaar geblesseerd kunnen raken, dan mis je hem misschien ook een jaar, nu verdienen ze er zelfs nog aan. Van Barcelona is dit gewoon slecht inkopen. Shaktar was dan wel Uefa Cup winnaar en Chygrynksy een opvallende naam daar, maar hij was geen steunpilaar, Shaktar leunde meer op spelers als Srna, Pyatov en Tymoschuk destijds. Ik dacht altijd dat Chygrynsky aanpassingsproblemen had, maar dat het aan zijn kwaliteiten lag leek mij raar aangezien Barca toch niet zomaar zoveel miljoenen opzij legt als ze niet zeker weet dat deze speler een topper is/kan zijn. Maargoed er zijn meer opvallend dure spelers gekomen voor veels te veel geld, o.a: Hleb, Keirison(die braziliaanse spits), Henrique, Caceres en dus Chygrynsky. Dat zijn nou niet echt spectaculere aankopen gebleken. Dat geld van deze 2e rangs spelers had je beter in een echte topper kunnen investeren, een echte 2e doelman die Valdes meer onder druk kan zetten dan Pino doet, een pure rechtsback als stand-in voor Alves of een echte buitenspeler ipv Henry die voor zijn komst jaren lang niet meer op de vleugels gespeeld had. Ik vind dit toch echt wel een misser. Maar Chygrynsky heeft ook vrijwel niets laten zien, ik denk dat je dan maar blij moet zijn dat hij nog 15 mijloen oplevert.

Als Barca 25 miljoen voor hem betaald heeft (verdediger uit een met all respect mickey mouse competitie) dan vind ik dat Ajax minimaal hetzelfde voor van der Wiel mag vragen!!

6 juli 2010 om 14:28

Ow dus volgens jou hangt de prijs van een speler af van de competitie waarin hij speelt. Als iemand in een zogehete 'mickey mouse competitie' speelt, wilt dat zeggen dat hij niet veel geld mag opleveren.
Volgens mij gaat het nog altijd om het talent van de speler...

6 juli 2010 om 14:28

En met alle respect voor de Eredivisie, Ajax en VD Wiel : ook de Nederlandse competitie wordt gezien als een Mickey Mouse competitie.

Bij Barcelona zal men dit bedrag overigens wel onder de noemer ''fel overdreven en we hebben ons vergist'' catalogeren.

Ik zou VD Wiel overigens afraden naar Barcelona te trekken : hij is net als Alves een rechtsachter en op zijn leeftijd moet je spelen en Alves zal hij me dunkt niet uit het elftal spelen, tenzij hij dus vrede neemt met het statuut van wisselspeler. Ook voor Chygrynski is hij niet echt een vervanger want deze Oekrainer is een centrumverdediger.

De verkoop van Chygrinski lijkt me ook logisch als damage control : de man zou volgend seizoen ook niet veel spelen en zou volgend jaar nog minder waard zijn, dus om de schade te beperken zal men bij Barcelona denk ik zo tevreden zijn dat men hem nog heeft kunnen slijten voor het nog altijd niet onaardige bedrag van 15 miljoen euro.

Nu zullen ze wel bij Ajax aankloppen om vd Wiel. Zou een mooie opvolger zijn voor chygrynsky. 15M + jaar Bojan verhuren en ze mogen hem hebben.

Belachelijk dat ze hem na 1 jaar al laten gaan met een verlies van 10 miljoen. Het zou toch begrijpelijk zijn dat hij zich aan moet passen aan het leven in Spanje. Geef hem daar de tijd voor en laat hem lekker toegroeien naar het niveau dat hij haalde bij Shakhtar. Op deze manier gooi je gewoon die 10 miljoen weg, terwijl dat helemaal niet nodig is. Indien nodig hadden ze hem zelfs nog kunnen verhuren voor een jaar, o.i.d. Een erg ondoordachte daad van Barcelona.

6 juli 2010 om 14:44

of het komt nooit goed met die speler net als bij miralem sulejmani die jongen hadden ze beter ook maar meteen moeten verkopen want nu raak je die jongen echt niet meer kwijt hoor dus dat barca dit heeft gedaan is wel beschamend maar mischien ook het beste.

Nou wat een belachelijke club is Barcelona zeg. Hij speelt er pas 1 jaar en ze doen hem nu al weg. Bleh bleh bahbahbah bleh. En nog 10 miljoen verlies maken ook!!! Wat een koopzieke club met die Villa en Fabregas misschien jakkes.

Barca fans, komt dit jullie bekend voor?

ik heb nooit echt begrepen waarom ze hem hebben gehaald in mijn ogen was pique beter en zat daar meer potentie in.

het is erg jammer dat het zo is gegaan! toen hij kwam zag ik in hem de nieuwe puyol( niet alleen door zijn uiterlijk..). jammer dat er dan nog eens 10 miljoen verlies bijkomt en dat hij ook nog eens bij zijn oude club gaat! pep moet niet teveel spelers kopen zonder ze al te goed te kennen, want zo zie je maar dat niet iedereen bij barca past!

miskopen:

ibra 70 miljoen
chryanski 25 miljoen
hleb 25 miljoen

dat is toch 130 miljoen verkloot! ik hoop dat de nieuwe voorzitter het goed aan gaat pakken en ons naar nog meer prijzen kan brengen!

6 juli 2010 om 19:12

De waarde was 70 miljoen, maar Barça gaf hooguit 45 miljoen uit. -25 miljoen
Hleb kwam voor 15 mil. -10 miljoen.
Dat zijn dan 95 miljoen euro. Blijft veel geld, maar het scheelt toch weer 35 miljoen.
Daarbij moeten we met Zlatan nog afwachten wat er gedaan wordt.

Verder is het ronduit kut, maar wordt het duidelijk dat Rosell daar zit.
Ik heb er verdomd weinig vertrouwen in.

Overigens is het onzin wat je over Guardiola zegt. Van alle mensen koopt juist híj spelers waar hij een grote toekomst in ziet. Al kan hij zich, natuurlijk net als ieder ander, ook vergissen. Blijft wel een feit dat ie het heel goed gezien heeft met Keita, Dani Alves en Pique. Om nog maar te zwijgen over Pedro en Busquets.

6 juli 2010 om 19:22

klopt helemaal, hij heeft ook goede speler gehaald en heeft ze beter gemaakt! het is een topcoach, maar hij moet nu iets minder uitgeven dan voorheen! ik heb er eerlijk gezegd ook niet zoveel vertrouwen in, maar we zien het vanzelf wel..

7 juli 2010 om 00:06

@ _barca_ajax

Ibrahimovic zou ik geen miskoop willen noemen. Was in sommige wedstrijden zeer sterk (arsenal-barcelona) en speelde in die wedstrijden gewoon goed. Alleen in andere wedstrijden vond ik Zlatan niet goed spelen. Mistte grote kansen en was soms niet goed in de combinatie met Messi/pedro.

Daarnaast, bij Inter bestond de aanval uit alleen Ibrahimovic. Zlatan scoorde, Zlatan gaf assists, Zlatan was de 'big man' in het Giuseppe Meazza. Bij Barca is hij één van de aanvallers waarvan hij er zelfs eentje voor zich moet dulden (messi). Dat is nooit leuk als je eerst de beste van een team was.

Vervolgens het aanpassingsvermogen. De één gaat daar makkelijk me om, een ander niet. Bij Zlatan liep het aanpassingsproces blijkbaar niet zo soepel en de komst van Villa maakt het daar niet beter op. Is nu waarschijnlijk de derde aanvaller in de rangorde van grootte. Maar om hem nou een miskoop te noemen, nee.

On: Tja, had de vervanger van bv. Marquez kunnen zijn. Viel op in Oekraïne, maar heeft het niet waar kunnen maken, ook al kreeg hij daar niet echt de kans voor.

Wat een koopzieke club is barcelona toch. En hoe ze met spelers omgaan, gaat toch nergens meer over?

Koekje van eigen deeg zal ik maar zeggen.

6 juli 2010 om 19:54

Precies. Maar real30, het is niet zo als je denkt hoor! Het is namelijk Barcelona dus mag het.. right...

Even serieus, schande schande schande voor wat Barcelona nu aan het doen is. Eerst Real afzeiken om dit en dan weer dat etc. Nu overkomt het je zelf, en misschien wel eens erger.

Ben benieuwd welke misstappen er nu gemaakt zullen worden.

erg dom van barca 10 miljoen verliez Effekes tjongens tjongens

8 juli 2010 om 20:29

Ja dat wist je natuurlijk van te voren toen ze hem kochten!
Lees eerst maar reacties van andere. Het is nu dom, maar toen niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren