Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zlatan speelde daar naast een andere machine, hij nam te veel ruimte in’

Laatste update:

Zlatan Ibrahimovic vierde bij al zijn clubs successen en maakt momenteel op 35-jarige leeftijd nog indruk in de Premier League. De huidige spits van Manchester United trok in 2009 echter voor een kleine zeventig miljoen euro naar Barcelona en vertrok er een jaar later alweer.

/

Zijn periode in Catalonië is dan ook een van de grootste smetten op zijn loopbaan, weet voormalig commercieel directeur Marc Ingla: “Waarom het voor Ibra niet lukte bij Barça? Zlatan is een beest, een machine, maar hij speelde er naast een andere, kleinere machine”, vertelt de huidige bestuurder van Lille OSC aan Telefoot.

“Ibrahimovic was te statisch, Messi had meer ruimte nodig en Zlatan nam er te veel van in. Er was wel sprake van een beetje frictie, denk ik”, sluit Ingla af. De Zweed verliet Barcelona in 2010 weer voor een verhuurperiode bij AC Milan, dat hem in 2011 definitief overnam.

Vind jij dat Zlatan Ibrahimovic meer kansen had moeten krijgen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsjaa als het samen niet werkt, dan werkt het niet. En het heeft wel goed uitgepakt voor Messi en Ibra uiteindelijk vind ik. Ze hebben allebei een fantastische carrière

14 februari 2017 om 10:36

Precies!! Iedereen heeft specifieke kwaliteiten en sommigen passen goed bij elkaar andere niet. Prima oplossing naar een jaar uit elkaar te gaan, voor alle partijen

14 februari 2017 om 10:40

Klopt.
Alleen blijft een smetje (tot op heden)op messi zijn carrière dat hij het alleen bij Barca heeft laten zien itt andere wereldspelers zoals zlatan, Ronaldo, robben.

14 februari 2017 om 10:44

Met Argentinie heeft ie het ook laten zien

14 februari 2017 om 10:45

Oké dus ook voor Maldini,Iniesta, giggs wat een onzin

14 februari 2017 om 10:54

In de een wereld waar transferperiodes lijken op een potje Fifa moet je dit juist kunnen waarderen.

14 februari 2017 om 11:04

Ik zeg ook niet dat messi niet werelds is.
Maar ik zou hem graag eens zien willen excelleren bij een ander clubteam dan barca (waar de beste spelers rondom hem heen lopen).
Kan hij bijv Arsenal, napoli of inter kampioen maken.....
Die worden het vaak net niet en misschien zou messi dat zetje kunnen geven dat ze het wel worden.
Dat geeft je carrière net wat extra meer glans.
Er kleeft (buiten de barca/messi fans) nu toch de gedachte.... bij barca kan "iedereen" het.
Met toppers als oa iniesta Neymar suarez busquets om je hem.

14 februari 2017 om 11:33

@castromann

Beetje belachelijk wat je zegt. Zoals Kennytete2 al zegt.. kijk naar wat hij gewonnen heeft, wat moet de kleine man nog bewijzen? Tegen letterlijk elke grote ploeg heeft hij meer dan eens gescoord. Daarbij deed Messi deze dingen al voordat Neymar, Busquets of Suarez in Barcelona aankwamen. Sinds 2007(!!!!) is Messi nooit buiten de top 3 van de beste voetballer ter wereld gevallen. Hij was toen 20 jaar.

Wat jij lijkt te vergeten, is dat Barca nu mede zo goed en groot is, juist door Messi. Zijn ploeggenoten laten hem niet beter spelen, hij laat zijn ploeggenoten beter spelen!!!

Edit: ter aanvulling. Ik zei net dat Messi nooit buiten de top 3 was gevallen. Na nader onderzoek is dit zelfs de top 2. Messi stond sinds 2007 Altijd op de eerste of tweede plek.

Wat moet hij in godsnaam nog bewijzen. Dat je zelfs durft te zeggen dat er een smet op zijn carriere zit.

14 februari 2017 om 12:18

Wat ik al zei..... buiten de barca fans. 😊

14 februari 2017 om 12:50

@ Castromann: je beargumentatie slaat nergens op. Ik kan best voorstellen dat je hem in een ander shirt zou willen zien voetballen. Maar om je af te vragen of Messi ook Arsenal of Napoli kampioen kan maken is toch vrij helder lijkt me. Of denk je dat de allerbeste daartoe niet in staat is en andere spelers wel? Volgens mij is dit een nobrainer en gaat het er meer om dat jij hem in een ander shirt wil zien spelen. Niets meer en niets minder. Dat heeft niks met iets te bewijzen te maken.

Hij paste er niet, maar maakte er toch het beste van. Ver van mislukt in vergelijking met een Shevchenko of Torres na hun overstap.

Vind toch nog steeds niet dat hij echt mislukt is bij Barca. Hij pastte er gewoon niet, maar heeft er toch wel alles aan gedaan om t nog zo goed mogelijk te doen. Zlatan heeft toch wel zijn doelpuntjes meegepikt en heeft ook een paar belangrijke goals gemaakt.

Complete onzin. Het voetbal bij Barcelona is als een Zwitsers uurwerk dat alleen kan functioneren als ieder radertje zijn werk doet. En daarvoor is het karakter van Zlatan niet geschikt. Zlatan laat zich niet in een keurslijf dwingen en doet alleen wat Zlatan wil en goed dunkt. Zlatan is niet coachbaar en daarom ongeschikt voor het voetbal waarin is vereist dat iedereen zich ondergeschikt maakt aan de teamdiscipline. Er wordt wel eens beweerd dat coaches als Van Gaal en Guardiola niet met eigenzinnige types om kunnen gaan, maar ook dat is complete onzin. De kracht van zowel van Gaal als Guardiola is dat ze in staat zijn om een hecht team te smeden waarin geen plaats is voor megalomane ego's als die van Zlatan omdat die hun eigen plan trekken en wars zijn van teamdiscipline en daardoor als zand in de motor werken. Ik had om diezelfde reden ook mijn vraagtekens gezet bij het aantrekken van Luis Suarez door Barcelona, maar tot mijn grote verbazing heeft die zich razendsnel aangepast en manifesteert zich gewoon als een onderdeel van het team. En dat heeft zowel hem als Barca geen windeieren gelegd.

Zlatan pastte gewoon perfect in het Barca spel. Hij scoorde er in het begin op los. Zelfs zo goed dat Messi de spits positie opeiste bij Guardiola. Waardoor Guardiola en Zlatan het met elkaar aan de stok kregen. En omdat Zlatan nooit geen blad voor de mond neemt en Guardiola niet met zulke types om kan gaan betekende dat het einde van Zlatan bij Barcelona.

14 februari 2017 om 13:32

Het is niet zo dat Messi dat eiste. Hij werd door Guardiola op die plek neergezet. Dat was al zo aan het eindevan het seizoen 2008/2009. Die classico real-barca die van die 2-6 daarin werd hij zo'n beetje voor het eerst op die plek geposteerd en real wist zich daar geen raad mee...

14 februari 2017 om 19:33

@mr.eko

Jouw kinderhand is kennelijk gauw gevuld. Zlatan heeft 16 doelpunten gemaakt voor Barca en dat is voor Barca begrippen magertjes. En je bewering dat Messi de spitspositie zou hebben opgeeist omdat Zlatan 16 schamele doelpuntjes heeft gemaakt is zo ongeloofwaardig dat ik er eigenlijk niet eens op in wil gaan. Messi scoorde in 2009 en 2010 samen zelf 100 doelpunten. Dat zijn heel andere cijfers. Messi hoeft helemaal niet in de spits te staan om zijn doelpunten mee te pikken. Messi scoort altijd en overal, ongeacht op welke positie hij staat. Zlatan is een geweldige voetballer, die in mijn ogen al lang een keer de Gouden Schoen had moeten winnen, maar hij is geen teamspeler. Zlatan speelt altijd en overal alleen voor Zlatan. Bij de meeste clubs waar hij heeft gespeeld, was dat geen probleem omdat hij de privileges die hij daar genoot dubbel en dwars terug betaalde en met bijna al zijn clubs kampioen werd en de topscorerstitel voor zich opeiste. Barca is echter een heel andere ploeg, een die het moet hebben van de teamprestatie, waaraan zelfs Messi zich ondergeschikt dient te maken. Zlatan kan dat niet, niet omdat het geen geweldige voetballer is, maar omdat hij zichzelf altijd boven de ploeg stelt waarin hij speelt. En daarom was hij niet geschikt voor Barca. Tot die conclusie was hij overigens zelf ook al gekomen, want hij heeft zelf het initiatief genomen om Barca te verlaten. Omdat Barca de hoofdprijs vroeg, heeft zijn zaakwaarnemer laten lekken dat Real interesse had en toen heeft Barca eieren voor zijn geld gekozen en de transfersom drastisch verlaagd. Hij is bij Barca dus ongeveer op dezelfde manier weg gegaan als bij Ajax. En dat is typerend voor Zlatan. Ik hou wel van dat soort spelers, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat een trainer wiens kracht het vooral is dat hij een collectief kan smeden, botst met een speler die daar lak aan heeft en vooral zijn eigen plan trekt. Zlatan presteert altijd en overal en dat is de enige reden dat hij er bij de meeste andere clubs waar hij heeft gespeeld, mee weg is gekomen. Alleen bij Barca niet omdat daar andere normen gelden en alleen af en toe een balletje tussen de palen mikken niet genoeg is. Dat is geen schande want ook Maradonna was ondanks zijn enorme klasse geen doorslaand succes (al kwam dat ook door blessureleed) bij Barca en was al na twee jaar weer weg. Sommige spelers en clubs passen nu eenmaal goed bij elkaar en sommige helemaal niet. Hoe goed ze ook zijn.

Wat ik raar vind is dat velen spreken over een mislukt avontuur bij Barcelona. Hij speelde gwn goed en scoorde zijn doelpunten. 16 in 29 wedstrijden is la liga. Zlatan was overal goed, ook bij Barcelona

14 februari 2017 om 12:41

En daarna belandde hij op de bank ten voordele van Bojan (en die laatste liet zelfs bij Ajax geen onvergetelijke indruk).

Beetje vreemd om Zlatans passage bij Barcelona dan als geslaagd neer te zetten.

14 februari 2017 om 12:53

Je vertrekt na een jaar weer terwijl je 70 miljoen hebt gekost. Een leek kan op basis van alleen deze informatie al concluderen dat iemand dan niet geslaagd is..

14 februari 2017 om 12:57

Ja dat lag dus aan Guardiola en niet aan Ibrahimovic. Statistisch gezien is hij daar gewoon geslaagd. Onder elke andere trainer was hij niet na een jaar alweer weg

14 februari 2017 om 13:09

Statistisch lijkt het me wel dat Guardiola als trainer ook wel geslaagd is.

14 februari 2017 om 17:05

Ja Mr. Eko, maar statistisch slagen is niet volledig slagen. Er komt wel meer bij kijken dan alleen statistieken. Zaken als in het team passen zijn minstens zo belangrijk voor een club/trainer. Mooi dat jij als buitenstaander kunt beweren dat het aan Guardiola lag en niet aan bijvoorbeeld de mismatch tussen Barcelona en Zlatan qua spelopvatting, houding etc. De wereld is niet altijd zo zwart wit dat iemand goed of slecht heeft gehandeld. Soms werkt het gewoon niet, ondanks de welwillendheid van beide partijen.

14 februari 2017 om 14:48

Zlatan schiet er 16 in en messi schiet er 50 in. Verschil lijkt me duidelijk.

Tja, beetje hetzelfde verhaal als Cavani bij PSG. Die is nu ook weer zichzelf in de spits nu Ibra weg is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren