Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziggo Sport verliest na Formule 1 ook rechten Premier League

Laatste update:

De Premier League zal vanaf volgend jaar niet meer te zien zijn bij Ziggo Sport. De Nordic Entertainment Group heeft namelijk exclusief de rechten bemachtigd en gaat de Engelse topcompetitie zes jaar lang uitzenden, van 2022 tot 2028. Het is een nieuwe klap voor de betaalzender, die eerder ook al de rechten van de Formule 1 kwijtraakte.

Het Scandinavische media- en entertainmentbedrijf maakt woensdagochtend bekend dat het de Premier League zes jaar lang gaat streamen via Viaplay, de nieuwe streamingsdienst van het bedrijf. De competitie wordt door de dienst uitgezonden in Nederland, Polen, Estland, Letland en Litouwen. Naast de rechten voor de Premier League en Formule 1, heeft de Nordic Entertainment Group ook de rechten van de Bundesliga.

De NENT Group meldt dat het van 2022 tot 2028 380 Premier League-wedstrijden per seizoen gaat uitzenden. De organisatie had de Premier League-rechten al in Zweden, Denemarken, Finland en Noorwegen en voegt daar nu dus vijf landen aan toe. Viaplay wordt in Nederland in het eerste kwart van 2022 gelanceerd. Behalve voetbal en Formule 1 wordt ook PDC darts uitgezonden via het kanaal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijft er niet veel over voor Ziggo. Benieuwd wat voor bedrag ze voor Viaplay dan gaan vragen per maand met dit aanbod.

7 juli 2021 om 08:57

Hahaha ja! Wat is er nu nog interessant? Ik zeg in iedergeval mijn abbonement op.

7 juli 2021 om 08:59

Ik heb begrepen dat ze €25 pm gaan vragen. Hoop geld als je het mij vraagt

7 juli 2021 om 09:01

Klopt. Veel geld. Maar als sportliefhebber heb je dan alles in 1. Darts, Formule 1, Bundesliga, Premier League.. als je voorheen ESPN én Ziggo had was je niet heel veel goedkoper uit. Nu heb je 1 pakket met alles. Volgens mij gaan ze er ook films e.d. op uitzenden, but I'm not sure about that

7 juli 2021 om 09:02

Je kan gewoon gratis kijken bij vrienden met abo gelukkig.

7 juli 2021 om 09:03

Geen Eredivisie, geen Spaans en Italiaans voetbal, geen FA cup etc.
Je hebt helemaal niet alles, als je alles wil heb je Ziggo Sport, Viaplay én Espn nodig. Dit is echt geen verbetering hoor.

7 juli 2021 om 09:05

Viaplay is op het moment al in Polen live, daar betalen de Polen omgerekend 7.55 per maand. Kan mij niet voorstellen dat ze daar veel oven gaan zitten.

7 juli 2021 om 09:08

Dat heb je dan echt verkeerd begrepen. In Polen kost het 8 euro, dan zal het in Nederland echt niet meer dan 10 euro gaan kosten. Zelfde wat ik voor ziggo sport totaal betaalde dus. Ze zijn niet gek.

7 juli 2021 om 09:18

Het ligt ook maar net welke rechten ze hebben in Polen. Als ze daar 1 competitie hebben snap ik dat ze niet de hoofdprijs vragen. In NL hebben ze nu al 3 vrij dure contracten, die ze terug moeten verdienen. Ze zullen wel starten met een goedkoop abonnement om klanten te lokken en dan in de loop van de jaren duurder maken.

7 juli 2021 om 09:21

Ik mag het niet zeggen maar dan stream ik wel alles naar mijn TV

7 juli 2021 om 09:21

Ze zijn niet gek, maar als je weet dat een salaris in Polen veel en veel minder is dan in Nederland, dan weet je dat 25 euro heel normaal is,
Ze pakken de Poolse markt mee, voor een bedrag, wat "betaalbaar" is voor de Polen en al die andere landen.
Ik heb geen Ziggo, zal er ook niet aan beginnen
KPN en Netflix vind ik zat.
Als je weet wat een kaartje kost voor een voetbal wedstrijd, dan ben je nog steeds goedkoper uit met zo'n abonnement, maar beter is natuurlijk je cluppie direct supporten.

7 juli 2021 om 09:22

Dat is geloof ik alleen voor de F1. In zweden/noorwegen betaal je voor het gehele pakket ongerekend 33 euro per maand. Een bedrag wat ik er zeker niet voor ga uitgeven. Vind Ziggo al belachelijk duur zonder korting.

7 juli 2021 om 09:22

Men vergeet hier even dat F1 bizar veel geld kost en dus iets moet opleveren. Gaat nooit maar 10 euro kosten. Deze zal idd meer richting de 25 euro zijn.

7 juli 2021 om 09:26

Vergeet dan ook niet mee te wegen en te nemen dat de Scandinavische salarissen hoger liggen en dat die landen ook doorgaans duurder zijn dan Nederland. Hoeveel Nederlanders gaan daadwerkelijk 25 euro betalen voor een sportpakket? Dat lijkt mij echt niet bijster hoog te liggen. Ik weiger dat bijvoorbeeld. Dan koop ik wel een streamcast en dan piraat ik alles wel. 25 euro voor enkel sport en wat kansloze films die iedereen al 12 keer heeft gezien. Laat dat even bezinken.

7 juli 2021 om 09:28

@dr.mario, lijkt mij dat deze partij een groot streaming content pakket in de markt wil zetten met F1, Voetbal, Hbo, Eigen content en subsporten. Ik zou dat ook niet een fijne oplossing vinden, alles versplinter nu al in verschillende partijen en diensten.

7 juli 2021 om 09:29

Leuk, maar ik ga ongeacht mijn salaris geen €25 per maand betalen aan een streamingsdienst waar ik gemiddeld 3 wedstrijdjes per maand meepak. Dat geldt voor héél veel mensen. Daarnaast zit er vaak een partner achter die er ook wat van vindt Als het boven de €15 ligt zou mij dat erg verbazen.

7 juli 2021 om 09:33

ik kijk wel wat meer dan 3 wedstrijdjes per maand, maar er is altijd wel een prima gratis link te vinden, met gewoon Engels commentaar.
Die gekke Scandinaviërs stoppen hun dienst maar ergens waar de zon nooit schijnt

7 juli 2021 om 10:11

Tja, als je echter kijkt naar Zweden en Noorwegen, dan kost Viaplay daar tussen de 33 en 44 euro per maand...

7 juli 2021 om 10:11

Als je dat via hun app doet zijn ze tevreden hoor.

7 juli 2021 om 10:34

dr.mario noorwegen wel, maar zweden zeker niet.

7 juli 2021 om 10:51

klopt maar daar is alles duurder. in scandinavie betaal je ook meer voor een NF abbo dan wij hier betalen.

7 juli 2021 om 10:56

Dat is wel een beetje scriep he, vind je niet?

7 juli 2021 om 11:10

Gebeurd ook bij Tinder b.v, location en lefties bepalen je kosten.

Zo ook in Europa

7 juli 2021 om 12:53

Je moet dan nog wel steeds ook een Internet abonnement betalen aan een provider bovenop Via Play, conclusie onder aan de streep gaat de consument weer meer betalen

7 juli 2021 om 15:02

Wonend in Noorwegen. Een abonnement kost zo’n 330 kr per maand (€33)

Je krijgt dan een lading aan series, films, kanalen en een aantal buitenlandse kanalen (bbc etc.)

Wat betreft voetbal krijg je al het Engelse voetbal, de Bundesliga en Europees voetbal. Daarnaast ook Nfl, NHL en Baseball.

Hier klaagt men weinig over de prijs en men vindt het betaalbaar. Zo zullen ze dat ook gaan regelen in Nederland.

7 juli 2021 om 17:28

Rondvaartboot, is dat dan met Engels/amerikaans commentaar, of in het Noors?

7 juli 2021 om 18:02

@ayrshire In het Noors

7 juli 2021 om 09:00

Ja ik moet dan wel gaan betalen om het prachtige combinatie spel van Chelsea te aanschouwen in 2022 helaas. Ik vind het aan de ene kant jammer dat de Premier League verhuist omdat, ik nu moet betalen. Aan de andere kant hoop ik dat er nu wat betere mensen bij die zender zitten als bij Ziggo. Ik ben wel een beetje klaar met die Subjectiveit daar bij Ziggo Sport. Ook vind ik het vervelend dat ze maar 1 premier league wedstrijd per keer uitzenden. Ik hoop dat het bij Viaplay anders zal zijn.

7 juli 2021 om 09:06

Sinds wanneer gebruik jij zo'n lelijke verkorte vorm voor het prachtige Chelsea Football Club?

7 juli 2021 om 09:31

Het is alleen vervelend als je niet betaalt voor Ziggo. Voor een beperkt bedrag had je 'gewoon' de optie voor meerdere wedstrijden

7 juli 2021 om 11:42

Dit is ook mij probleem met de TV-zenders die rechten kopen op competities zoals Duitse, Spaanse, Italiaanse, Engelse en Franse competities. Ik herinnert dat Eurosport de Franse competitie uitzonde met streams voor al de wedstrijden. Hetzelfde gebeurde met de Italiaanse competitie, Daarna kreeg Ziggo deze compettie en zond alleen grote wedstrijden. Engelse competitie ging van Fox Sport naar Ziggo en gebeurde hetzelfde. De Duitse competitie wordt uitgezonden op Fox Sport (nu Espn) met extra streams op hun App. Ik hoop dat dit Scandinavische zender dit ook gaat doen voor Duitse en Engelse competities. Gewoon alle wedstrijden uitzenden via hun app.

7 juli 2021 om 09:34

enige voordeel kan zijn dat Ziggo nog meer andere sporten gaat uitzenden. Ze geven nu al veel aandacht aan sporten die normaal weinig tv tijd krijgen, dus dat kunnen ze uitbreiden, maar het zal inderdaad geen klantentrekker meer voor ze zijn.

Voetbalwedstrijden op het hoogste niveau zijn altijd wel ergens gratis te kijken, daar heb ik die Scandinaviërs niet voor nodig.

7 juli 2021 om 12:55

Doei Ziggo ga je dan bovenop je VIA play KPN nemen? .... punt is een internet leverancier moet je dus hebben. Als partijen dus geen content bieden en minder klanten krijgen voor content dan ga je dus meer betalen voor de internet verbinding. Per saldo betaal je als consument dus meer

7 juli 2021 om 18:18

hier een tip : onbeperkt internet bij tele2 voor 25 euro en dan je mobiele data gebruiken als hotspot

Gek van al die verschillende aanbieders. Overal moet je een abonnement op nemen. Klaar mee.

7 juli 2021 om 09:00

Echt hè, zelfde bij series/films... kan zo 10 verschillende diensten opnoemen...

7 juli 2021 om 09:05

Ik kan je zo 10 gratis alternatieven opnoemen in full HD kwaliteit.

7 juli 2021 om 09:18

Graag

7 juli 2021 om 09:25

Haha true, daarom verpesten de betaaldiensten het ook voor zichzelf

7 juli 2021 om 11:11

Het stimuleert alleen piracy weer maar dat snapped ze nog steeds niet

7 juli 2021 om 11:48

Doe mij die 10 in UHD graag

7 juli 2021 om 13:40

Download smart iptv, koop een abonnement (kost 40€ per jaar) en je hebt alle zenders over de hele wereld

7 juli 2021 om 09:02

Yup, same. Het enige protest wat we mijn zijn allen kunnen uitoefenen is het abonnement gewoon niet aanschaffen

7 juli 2021 om 10:04

Lijkt me een prima initiatief, dan maar de IPTV opstarten met iets mindere kwaliteit, dit soort platformen verpesten het echt enorm. Met het bedrag dat ze geboden hebben, 2a3 keer meer dan Ziggo, kun je ook wel bedenken wat de abonnementsprijzen gaan worden

7 juli 2021 om 11:44

Lekker naar de sportkroeg, jongen!

7 juli 2021 om 12:01

Onzin. De Premier League en de Bundesliga worden straks juist op één betaalkanaal uitgezonden. Als je nu beide wilt zien moet je fox sports international en Ziggo sport (totaal) hebben.
Fox sports international hoef je nu dus helemaal niet meer te nemen voor europees voetbal. Ruimt lekker op. Daar zijn straks alleen nog amerikaanse sporten te zien en zuid-amerikaans voetbal en de Amerikaanse voetbalcompetitie.

Als iemand die vooral Premier League en F1 kijkt blijft er geen reden meer over om bij Ziggo te blijven. De vraag blijft nu hoeveel duurder deze nieuwe dienst zal zijn... Of zou het goedkoper zijn haha

7 juli 2021 om 08:58

@Captain Charis - In Polen schijnt het €7,55 per maand te zijn. Dus zal wel rond de €8 per maand zijn.

7 juli 2021 om 09:02

Is natuurlijk niet te zeggen. Het is geen 1-op-1 kopie van de Poolse markt, maar een aanbod voor de Nederlandse markt. Zijn natuurlijk andere bedragen voor betaald, die ook weer terugverdiend moeten worden. Ik Scandinavië is het weer een stuk duurder, dus je kan er niks over zeggen.

7 juli 2021 om 09:04

Het zal sowieso niet meer dan 10 euro zijn. Dat betaalde ik nu ook voor Ziggo sport totaal. Dus ik vind het allemaal best. Het idee erachter vind ik best prima. Hoop dat ze nog meer sporten kunnen toeveoegen.

7 juli 2021 om 09:04

8 euro per maand voor de PL en Formule 1 is nog wel te overzien. als men ver daar boven gaat zitten, pak 'm beete 25 p/m zoals hierboven wordt gezegd, dan ben ik benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk het abonnenment gaan nemen

7 juli 2021 om 09:04

En in Noorwegen 40,-. Het ligt heel erg aan het land en welke rechten ze hebben, want in Polen hebben ze bijvoorbeeld niet de Premier league en in Noorwegen zit er ook Champions League voetbal bij in. En dan speelt de waarde van geld in het land ook nog een rol.

7 juli 2021 om 09:04

@Ducktaildo - Is ook zo, maar de Netflix prijs is bijvoorbeeld ook vergelijkbaar met de Nederlandse prijs. Het lijkt mij ieg sterk dat het €25 wordt wat hierboven wordt gesuggereerd.

7 juli 2021 om 09:15

Precies, in zweden ook 45 euro per maand

7 juli 2021 om 09:31

Bankstel. Maar Netflix is een heel ander bedrijf. Is een bedrijf dat bestaande en eigen producties exploiteert. Dit is een bedrijf dat rechten koopt om bepaalde sporten uit te zenden in een land. Dan wordt er gewoon een rekensommetjes gesmaakt om te kijken hoe er winst eruit kan worden gesleept. Dit heeft te maken met verschillende factoren. Onder andere de kosten van de rechten, de verwachte afname en besteedbaar inkomen. Polen heeft meer inwoners, dus is de kans groot dat zij ook meer afnemers hebben om de totale kosten te dragen. Poolse mensen hebben een veel lager besteedbaar inkomen, dus heeft het geen zin om hoge bedragen te vragen; want het moet wel te betalen zijn. En als de totale kosten van de rechten die voor Nederland zijn betaald 20% - hoger ligt dan die van Polen, dan kom je waarschijnlijk op een hoger maand bedrag. Zoals ook al wordt aangegeven is het in Zweden 45 euro. Het is gewoon nog koffiedik kijken.

7 juli 2021 om 09:49

@Bankstel, in Polen kost een brood ongeveer 20 cent, dus dan zal het in Nederland rond de 25 cent zijn?

7 juli 2021 om 10:02

Ze betalen al voor de Formule 1 iets van 30 miljoen per jaar. Denk je dan echt dat €10 voldoende is om dat terug te verdienen? Ga maar uit van veel meer en denk dat die €25 meer in de richting komt. Nu is het nog maar hopen dat ze ook de Eredivisie krijgen dan heb je inderdaad met een pakket voldoende, ben alleen maar geïnteresseerd in Eredivisie en Formule 1 maar ga niet twee keer een vermogen betalen. Voor tig streaming diensten wordt daar wat gek van. Dan maar Duitsland voor de formule1 kijken ofzo.

7 juli 2021 om 10:04

weet niet waar je dat vandaan haalt. Maar laten we dan zeggen dat 500.000 mensen zo'n abonnement dan aanschaft voor 10 euro. Dan haal je 5 miljoen per jaar binnen. Dat gaat never nooit genoeg zijn.

7 juli 2021 om 10:12

Vergeet niet dat die 8 euro het starttarief zal zijn. Hoe meer deze zender zal binnenhalen, hoe duurder deze zender zal worden. Maar ze zullen eerst de concurrentie de nek om willen draaien....

7 juli 2021 om 11:41

Flugelmeister: als ik jou goed begrijp is het ene per maand en het andere per jaar. Dat scheelt nogal.

7 juli 2021 om 12:00

Flugelmeister heeft een kleine rekenfout gemaakt. 5 miljoen per maand x 12 maakt samen 60 miljoen per jaar. En dus dubbel en dwars de F1 terugverdiend.

7 juli 2021 om 12:03

@flugelmeister Zo'n abonnement zal nimmer 10 euro per jaar kosten, het zal per maand zijn. Dan is de jaaropbrengst bij een half miljoen abonnees dus 60 miljoen euro. Genoeg om de kosten te dekken of een licht verlies, niet genoeg voor een leuke winst.
Alleen Eredivise voetbal kost bij Ziggo overigens al 18 euro per maand. Een dergelijke bedrag voor F1 en PL voetbal komt op mij niet zo raar over.

7 juli 2021 om 09:04

In Scandinavië hebben ze het daarentegen weer over bedragen van 34,95. Speculeren heeft nog geen zin. Ze zullen echt niet veel meer vragen dan Ziggo Sport nu doet voor hun complete sport pakket.

7 juli 2021 om 09:31

Ze zullen altijd meer vragen dan wat ik nu voor Ziggosport betaal om alleen kanaal 14 te kunnen zien. De voor mij meest belangrijke sportwedstrijden zend Ziggo toch op kanaal 14 uit.

7 juli 2021 om 10:07

Ze hebben 2 a 3 keer zoveel geld geboden voor de rechten van de F1 en PL, wanneer een abonnement op dit pakket hun enige inkomstenbron gaat zijn, dan verwacht ik extreem hoge prijzen, bij Ziggo was het onderdeel van het complete internet en tv pakket. Benieuwd of de Ziggo abonnementskosten nu gaan dalen.

7 juli 2021 om 11:57

Die 30 miljoen per jaar is denk ik wel voor heel scandinavie, polen, baltische staten en Nederland. Ziggo was alleen voor Nederland denk ik dan.....
Misschien kunnen ze ook nog die 10 miljoen die ze jaarlijks in Ajax pompen wat terug schroeven om de kosten en prijzen extra te drukken en krijgen we een heel goedkoop ziggo abonnement of kunnen ze viaplay erbij in drukken

De TV dagen zijn nu echt afgelopen.

Benieuwd wat ze gaan vragen. Schijnt op dit moment erg prijzig te zijn

7 juli 2021 om 12:08

Het ligt er altijd maar aan wat er in het abonnement zit. Ik betaald bij Ziggo alleen voor eredivisie voetbal al 18 euro. Voor Spaans en Engelse voetbal anders dan op hun vrije kanaal, moet ik extra betalen. Voor Ziggo Movies XL (met een deel van het HBO archief) moet ik ook apart voor betalen.
Tel ik dat allemaal bij elkaar op, dan zit ik bij Ziggo ook op een aardig bedrag.

Als Sierd de Vos maar meegaat..

7 juli 2021 om 09:01

Die becommentarieerd doorgaans LaLiga, daar ligt zijn kracht ook. Dus die mag mee als Viaplay LaLiga rechten ook koopt

7 juli 2021 om 09:02

Ik denk dat die bij Ziggo Sport blijft, die hebben de komende jaren nog Spaans voetbal en de extra CL wedstrijden.

Hopelijk gaat die andere groep er wel veel beter mee om. Hoe vaak ik Ziggo aanzetten en dacht leuk een 13:00 wedstrijd waarbij ze een samenvatting erop van 3 weken geleden en niet de live wedstrijd. Moet wel zeggen Ziggo is nu wel ten dode opgeschreven, want verder hadden ze al geen Bundesliga meer nu alleen nog La Liga maar buiten de topclubs is dat echt niet leuk om te kijken.

7 juli 2021 om 08:59

Ze hebben ook nog Serie A

7 juli 2021 om 11:52

Hahaha, dat gevoel had ik verschillende keren toen ik een wedstrijd van Liverpool ging kijken. Was daarna aangewezen op Iptv. Daarom heb ik nu Iptv als backup. Met het verliezen van F1 en Engelse competitie wordt er ruimte vrijgemaakt voor meer wedstrijden voor Spaanse en Italiaanse competities. Ook de Portugese competities kunnen zij meer wedstrijden zenden dan alleen 1 wedstrijd per maand.

Ben benieuwd wat ziggo er tegen over zet, want de PL was voor mij nog de enige reden om bij ziggo te blijven.

7 juli 2021 om 09:18

Niet veel dus. Straks zwemwedstrijden, biljarten en paardrijden. Kortom het einde van Ziggo sport is nabij.

7 juli 2021 om 09:25

Ze hebben Wimbledon nu. Verder kijk ik er Spaans, Engels voetbal en F1. Ik ga niet weer een abonnement nemen.

7 juli 2021 om 11:57

Zij hebben nog steedse Spaanse competities en met Sierd de Vos is dit hun competitie. Deze competitie was altijd bij Ziggo. Hier ligt hun kracht. Ook hebben zij de Italiaanse competities die zij van Eurosport hebben overgenomen. Zij hadden ook de Championship, maar volgens hebben zij dit niet meer, maar wel de FA Cup en League Cup. Ook de Belgische competitie en Champions League.

Kansloos, wat verwachten ze nou? Dat ik 4 abonnementen neem om mijn geliefde Arsenal te zien verliezen? Ik ga weer net als vroeger streams kijken, niemand moet meewerken aan deze achterlijke versplintering van het sport medialandschap. Er moet meer in het belang van de klant gedacht worden, stelletje zakkenvullers.

7 juli 2021 om 10:09

Vroeger hadden we toch gewoon een schotel met duizenden zenders, enkel moest je om de maand de codering van je smartcard aanpassen, mooie tijden waren dat. Maar nu hebben we IPTV, dat moet iedereen maar gaan gebruiken.

nou , dan kan ik ziggo wel opzeggen , betaal gvd 111 eu per maand

7 juli 2021 om 09:51

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? Komt Sierd je elke week restauranttips geven ofzo?

7 juli 2021 om 10:04

ip tv aanschaffen, 100 Euro per JAAR!

7 juli 2021 om 10:07

Ik hoor steeds meer mensen hierover. Ben je zeer tevreden met de kwaliteit van het beeld en de beschikbaarheid van de dienst? Met dat laatste bedoel ik of het vaak eruit ligt ed.

7 juli 2021 om 10:38

Er zijn er heel veel verschillende. Vooral zender pakket kan verschillen, je hebt die op NL, Fr, ESP zender focussen of Oost-Blok landen etc en sommige die echt elke land ter wereld bijna hebben. Als je goede uitkiest heb je gewoon HD kwaliteit en met goed internet hapert het zo goed als nooit.

Daar ben ik dan wel weer blij mee. Anders had je nog 2 abonnementen af moeten sluiten. Zoveel mogelijk bij 1 zender, welke dat is interesseert me niet.

Dat domme autosport kan me gestolen worden, we zijn nu eenmaal een voetbalsite, maar de BPL kwijt raken is wel zwaar klote, ik volg 2 competities intensief en dat is BPL en Serie A en dat zat beide lekker op een kanaal, nu moet ik 2 abbonnees hebben om te volgen…

Ziggo sport is de enige zender die ik kijk, vooral voor PL voetbal. Als KPN er voor zorgt dat ze die Viaplay bij hun pakket voegen kan ziggo denk ik wel inpakken, aangezien ik niet de enige zal zijn die alleen ziggo sport kiekt voor de PL

Het maakt me eigenlijk weinig uit waar alles op komt, zolang het maar een beetje op dezelfde zender is. Bij Ziggo had je F1, Premier League, La Liga en Serie A en dat was schitterend. Ik zat bij KPN dus ik had er ook nog eens 'gratis' Eredivisie en Bundesliga bij, maar dat lijkt nu voorbij te zijn met nog een nieuwe betaalzender er bij.

Ziggo gun ik ook helemaal niets. Monopoliepositie op de kabel, en dan nog eens misbruik (mijn mening) door een eigen zender op te starten. En de klant jaar in jaar uit elk jaar te belonen met een verhoging op het abonnement.

7 juli 2021 om 09:28

Toch boden ze ook wel het een en ander aan op het open net. Om series en sport te kijken heb je zo Amazon Prime, DisneyPlus, NetFlix, Videoland, Ziggo sport, Ziggo Series, ESPN en dus een nieuwe zender nodig. Dat gaat helemaal nergens meer over.

7 juli 2021 om 10:50

Die positie heeft Ziggo wel afgedwongen door zelf die kabel te leggen itt KPN die hun oorspronkelijke netwerk van de staat gekregen heeft. Snap wel dat ze het niet open stellen

Denk dat Ajax op zoek mag naar een nieuw sponsor, want dit wordt een flinke klap. Formule 1 was echt een Unique selling point en volgens mij hebben ze nu nog alleen La Liga? Laat dat nou met een competitie zijn die flink in verval is geraakt.. Wel vervelend dat Vivaplay pas van 2022 beschikbaar is in Nederland!!

7 juli 2021 om 10:15

Misschien gaan ze nu iets doen met de uitzendrechten van Ajax? Daar kun je binnen Nederland nog heel wat abonnee's mee binnenhalen...

7 juli 2021 om 11:21

Ziggo is ook gewoon een TV, internet en Bellen aanbieder net als KPN en die hebben ook geen eigen TV kanalen. Het is geen Espn die alleen betaalde kanalen heeft achter de decoder, die zouden dan wel een probleem hebben. Voor dat Ziggo sport er was toen hadden ze ook gewoon TV, internet en vast bellen abbonees zeker na de overname van Upc. Het contract tussen Ajax en Ziggo loopt tot 2023 met een optie tot 2025. En aangezien de gokmarkt tegen die tijd vrijkomt en de Unibets en Bwin van deze wereld de schorsing erop hebben zitten voordat ze tot de Nederlandse markt mogen toetreden zie ik een éã©n plus éã©n is twee geval. En Ajax hoeft zich niet zo'n zorgen te maken, ik denk dat er genoeg (internationale) bedrijven zijn die zich bij Ajax willen aansluiten of door willen groeien van co sponsor naar hoofdsponsor. En wat mayarood al zegt wanneer Ajax niet instapt bij de NL league dan is Ziggo ideaal als nationale uitzendpartner.

7 juli 2021 om 12:04

La Liga is het meest bekeken competitie voor Nederlanders , want velen denken dat Barcelona een Nederlandse club is. Vergelijk de populariteit van Real vs Barcelona in verschillende landen dan is Real populairder dan Barcelona in alle landen minus Nederland en de laatste 15 jaren Argentinië. Daarom had Ziggo altijd de Spaanse competitie in handen. Volgens mij is dit een bewuste strategie. Zij willen hun peilen richten om deze competitie te behouden want de Nederlandse Barcelona speelt hierin.

Nou dat wordt ziggo opzeggen, geen Nba,formule1 en premier league. Niet de moeite waard meer.

7 juli 2021 om 10:27

NBA toch nog wel?

Nu zowel PL als F1 naar Nordic gaan wordt het wel een makkelijke keuze.

Op El Classico en de CL wedstrijden die niet op een open kanaal te zien zijn na kun je Ziggo Sport dan opzeggen, die houden vrij weinig over.
Dat maandbedrag mag dan ook wel fors omlaag om klanten te behouden.

Het zorgt er ook voor dat Viaplay meer kan vragen, met alleen F1 zou dat nog een laag bedrag zijn maar met de Premier league erbij zie ik die niet onder de 15,- die Ziggo nu vraagt gaan zitten.

7 juli 2021 om 12:09

Het meest populaire en gevolgde buitenlandse club in Nederland is Barcelona en Ziggo heeft La Liga. Deze competitie hadden ze altijd in handen en geloof ik zelf dat dit strategisch van belang is gezien de populariteit van Barcelona in Nederland.

Ai das geen goed teken, weg f1, weg premier league. Maar ff goed kijken wat ik met ziggo en Vodafone doe nu

Dan blijft er weinig over van ziggo sport. Ik keek vooral Engels voetbal en soms de formule 1.

Als ze dan toch bezig zijn, deel de genadeklap uit en neem de Spaanse competitie ook over, dan kan ik m'n ziggo abonnement opzeggen.

7 juli 2021 om 09:29

Dat zou ik wel zo fair vinden. En de CL. Anders kunnen we weer dubbel betalen. Je moet ook al ESPN hebben voor de eredivisie.

7 juli 2021 om 09:38

Ziggo heeft La liga nog tot en met 2023/2024, dus dat duurt nog een paar jaar.

7 juli 2021 om 12:11

Volgens mij is La Liga strategisch voor hun gezien de ongekende populariteit van Barcelona in Nederland. Z willen de andere competities verliezen om ruimte te hebben voor de Spaanse competitie. Barcelona is de troefkaart hier in Nederland.

Zou me niks verbazen als het gebruik van steams in Nederland volgend jaar met 300% stijgt

7 juli 2021 om 12:13

Als je de Franse competitie wil volgen dan zijn illegale streams nu de enige oplossing.
Let wel deze nieuwe aanbieder heeft alleen maar streaming mogelijkheden via apps. Dus streamen gaat gewoon omhoog.

Ziggo zal zijn prijzen drastisch moeten verlagen om nog klanten te binden.Aanbod is dadelijk precies het zelfde als KPN en andere.
En wat zou dat Viaplay gaan kosten?

Ziggo sport is de enige zender die ik kijk, vooral voor PL voetbal. Als KPN er voor zorgt dat ze die Viaplay bij hun pakket voegen kan ziggo denk ik wel inpakken, aangezien ik niet de enige zal zijn die alleen ziggo sport kiekt voor de PL

7 juli 2021 om 10:07

Viaplay is een streamingdienst, het werkt dus zoals Netflix maar dan voor sport. Dit zal dus niet 'inbegrepen' zitten bij een provider, je zal apart een abonnement af moeten sluiten voor Viaplay. Ik ben bang dat Ziggo veel klanten gaat verliezen nu.

7 juli 2021 om 12:14

Viaplay is een streamingdienst, dus via Internet via apps.

Pffff. Gaat zeker weer een stream aanbieder? Zo hekel aan. Altijd vertraging door streamen

Super kut!

Ik volg Eredivisie, premier Leaque en Primera division. Nu moet ik daar straks 3 verschillende abonnementen voor nemen???

7 juli 2021 om 09:08

Ik heb ziggo dit jaar opgezegd, alleen maar duurder en wij krijgen niks ervoor terug. Ik heb KPN internet met IPTV van een provider voor 80 euro per jaar met 10000 zenders en Netflix films en series. 25/30 seconden vertraging van de echte tv maar het stoort mij niet.

7 juli 2021 om 12:16

Illegaal spul die in de toekomst harder zal worden aangepakt.

7 juli 2021 om 12:40

Illegaal? Ik betaal ervoor. Streamen zonder betalen is pas illegaal

7 juli 2021 om 16:20

dat je ervoor betaalt maakt het niet plots legaal.

Best jammer om te lezen, dat was juist het voordeel van ziggo dat je er heerlijk de Engelse krakers op kon kijken. Weinig reden om bij de aanbieder te blijven, gezien de stuk hogere prijs t.o.v. de concurrentie.

Dat gaat de F1 en PL veel kijkers kosten. De meeste Ziggo abonnees kijken via het gratis kanaal 14 naar deze sporten en hebben geen volledig Ziggo Sport abonnement.

Veel kijkers zullen dat Viaplay er niet bij gaan nemen.

Zou mooi zijn als ze ook eens aan de kijkers denken want zo raak je er natuurlijk een heleboel kwijt. Sport is niet meer voor iedereen blijkbaar

7 juli 2021 om 16:22

Sport is voor iedereen, alleen de live uitzending niet.

Ik heb een jaar geleden mijn televisie abonnementen opgezegd en alleen nog een internet abonnement behouden. IPTV aangeschaft en voor €75,- per jaar meer dan 15000 kanalen wereldwijd, alles wat je maar kan bedenken en het staat er op. ALLE zenders wereldwijd. In 4K kwaliteit. Had ik veel eerder moeten doen.

7 juli 2021 om 10:17

Welk Iptv abonnement aangeschaft en heb je daarvoor een speciale mediabox of tv kastje voor nodig? Ik ben daar wel benieuwd naar.

7 juli 2021 om 12:18

Is gewoon illegaal spul die je op Aliexpress kan vinden op Android boxes uit China. Dus niks legaal. Alleen zijn deze streams niet altijd stabiel.

7 juli 2021 om 14:00

Deze zijn altijd stabiel, nog nooit problemen gehad of storingen, niks op Ali halen dat is troep gewoon de app iptv installeren op je smart tv en met je Mac adres naar een media winkel gaan. Beter dan al dat geld kwijt zijn aan al je abonnementen, een vpn er op en je zit 10000000% safe als je al niet safe zat zonder vpn

7 juli 2021 om 16:24

safe voor wat?
Het is illegaal, hoe je het ook wendt of keert. Niet alles buiten Aliexpress is immers legaal.

7 juli 2021 om 17:09

Je weet dus duidelijk niet wat een vpn is. Geeft niet, ik zou me er eens in verdiepen. Gaat je een hoop kosten besparen👍🏼

7 juli 2021 om 17:18

Ik weet donders goed wat een VPN is. Vraag blijft: safe voor wat? Of gebruik je de vpn omdat je ook weet dat het hartstikke illegaal is en je bang bent dat ze jou weten te lokaliseren?

7 juli 2021 om 20:47

Ik gebruik geen vpn, maar goed betaal jij al je abonnementen, jij jouw ding ik mijn ding, ik verplicht niemand? Leef niet zo in angst man relaxt

Dan heeft Ziggo straks heel veel geld over, wetende dat ze geen cent hebben uitgegeven aan het verwerven van uitzendrechten. Best jammer want heb Ziggo mede vanwege dat kanaal 14 waar Ziggo Sport op is bij het abonnement zit. Kijk daar vooral naar F1, Premier League en Laliga. Heb daar alleen een abonnement op Espn erbij. Ik ga echt geen 2 abonnementen nemen met eentje voor Espn en de ander voor Viaplay.

7 juli 2021 om 12:20

Deze geld gaan ze gebruiken voor een hoger bod op La Liga. Barcelona is het meest gevolgde buitenlandse club in Nederland en het troef. Voor veel Nederlanders is Barcelona gewoon een Nederlandse club.

Wat ik heb vernomen kost F1 en PL €42, de Duitse Bundesliga, daar hebben ze tot nu toe alleen de rechten van om die in Polen uit te zenden

7 juli 2021 om 09:41

Bundesliga rechten hebben ze ook als van Fox Sports overgekocht. Serie A rechten vervallen ook nog, dus die zullen er ook nog wel heen gaan.

Ben erg benieuwd wat de toekomst is van Ziggo sport, ik ben namelijk wel van mening dat in Nederland er maximaal 2 betaalzenders bestaansrecht hebben, gezien de bevolkingsgrootte waarvan maar misschien 1 tot 2 miljoen mensen bereid zijn om zo'n pakket aan te schaffen en dan kiest de meerderheid vaak ook nog voor de Eredivisie. Als je ziet dat met alle respect Willem II - Heracles meer kijkers trekt dan een bundesliga wedstrijd bij Espn zegt het wel genoeg. En bij Ziggo was het vaak dat alleen de formule 1 echt kijkers trok.

7 juli 2021 om 12:22

F1 voor Max Verstappen en niet speciaal voor het sport alleen. Een andere sterke troef is Barcelona dus hieraan La Liga. Barcelona is de meest gevolgde buitenlandse club in Nederland.

Voor iedereen die het hier boven vraagt, Viaplay heeft naast sport ook entertainment.en TV in de Scandinavisch landen. In Denemarken kan je TV alleen krijgen als extra bij het video/serie pakket of het Sport/video/serie pakket. Dit eerste is 120 dkk/pm, de tweede 450 dkk/pm. Alleen sport is hier nog geen optie. Mogelijk wel in NL. Dat alleen zou dus rond de 325 dkk, oftewel 43 euro/pm. Corrigeren voor modaal netto inkomen wordt dat 28 euro/pm.

Neem wel aan de samenvattingen gewoon op de BBC te zien blijven. Prima uitzendng is dat. Net als de Bundesliga op de Ard. Het is allemaal zo een gedoe met die beelden, Ziggo was wat dat betreft ideaal. La Liga nog wel bij Ziggo dus? Die vond ik toch al het leukst. Voor de rest, radio luisteren, Espn voor de eredivisie en de samenvattingen op TV.

Wow gelukkig duurt het nog even. Maar dat is echt balen.. wat een gezeik zeg. Dan moet je weer allerlei verschillende dingen regelen

Het einde van Ziggo nadert, of de abonnementen moeten drastisch verlaagd worden qua prijs.

Ik keek graag PL, helaas. Vond het heerlijk op Ziggo. Ik ga echt geen abonnement nemen voor de PL. Ook niet voor F1. Natuurlijk zit er bij mij ook wel wat teleurstelling, maar zelfs als ik objectief probeer te kijken denk ik: er zijn bar weinig mensen die gaan betalen (al helemaal 25 euro) voor Engels voetbal. Iedereen gaat nu weer streamingsites pakken. Iptv. Dus dan ben je 2 jaar verder, een gefaald business model en dan komen ze weer tot de conclusie dat t toch niet waard was.

Wie wilt er nou continu streamen....
Wat een ellende.

Maar ze zullen ongetwijfeld niet zakken met de prijzen dat ze nu hanteren. Ik neem dan wel afscheid en ga een streamingdienst zoeken voor La Liga. Ga geen 20 euro pm betalen voor 1x in de week Real Madrid.

Dus ik moet bij Ziggo voor Serie A, Entertainment Group voor Premier League en ESPN voor Eredivisie. Ongelofelijk zeg!

Vind het ook een belachelijk slechte zender. Hopen dat ze La Liga ook snel kwijtraken

7 juli 2021 om 16:26

wat is er slecht aan?

7 juli 2021 om 16:54

Subjectief als de pest en de analisten zijn vaak beschamend slecht. Ik kijk misschien tweemaal per maand een wedstrijd voetbal op Ziggo aangezien ik in Belgie woon en slechts sporadisch in Nederland ben. Als het mij al opvalt...

7 juli 2021 om 17:05

dat is wel een subjectieve mening. Ik vermoed dat het vooral is dat het je pijn doet dat ze liever voor Barcelona kiezen dan voor Real Madrid en dat Sierd de Vos voor Atletico (en daarmee tegen Real) is.
Vraag is of het subjectiviteit van de zender is, of dat ze de Nederlandse markt en hun behoeftes gewoon goed kennen en jij blijkbaar niet in de mainstream valt

Neem maar aan dat het abonnement redelijk duur gaat worden daar ze toch terug moeten verdienen, ZO te lezen zullen er niet veel zijn die dat gaan doen dus binnen een jaar ligt die zender al op zijn kont en is alles weer terug bij Ziggo. Het al eerder gekend als Ziggo en KPN en andere de handen ineen hadden geslagen en de rechten hadden opgekocht dan was er een redelijk abonnementsprijs gekomen. Nu lekker streamen en lekker laten barsten die lui van Nordic Entertainment Group. Je kunt ook met een stel 1 abonnement afnemen en lekker gezellig met elkaar gaan kijken dan heb je ze ook in de boot en zo kun je dat met meerdere zenders doen. Voor mij is de eredivisie genoeg en ondanks een sportliefhebber ga ik die gasten geen verdiensten laten maken. Ga toch niet meer dan 25 euro per maand betalen om al dat voetballen te kunnen zien plus de F1, Weet wel als je naar een wedstrijd gaat dan betaal je ook veel voor 1 wedstrijd maar die groep moeten we gewoon aan banden leggen en totaal niemand een abonnement op af nemen.

Ik lees en horen bedragen van 25 euro/maand voor alle sportzenders via dat Viaplay. Dikke doei dat veel consumenten dat in Nederland gaan doen naast hun KPN en/of Ziggo abonnement.

Wat is dit voor raar draadje geworden. Uit alle hoeken en gaten komen mensen plots IP TV promoten waarvan ze ook nog doen alsof het legaal is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren