Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Volgens de fans kan Van Bronckhorst er straks ook ineens niks van’

Laatste update:
/

Jan Everse heeft zo zijn twijfels over de keuze van Feyenoord om met Giovanni van Bronckhorst als hoofdtrainer de play-offs in te gaan. Enkele uren na de 3-0 nederlaag tegen PEC Zwolle koos de directie ervoor om de aflopende samenwerking met Fred Rutten voortijdig te beëindigen. Zodoende staat Van Bronckhorst eerder dan verwacht voor de A-selectie van de Rotterdamse club.

“Misschien dat de spelers na het vertrek van Fred ineens de mouwen gaan opstropen”, zo vertelt Everse in gesprek met RTV Rijnmond. De oefenmeester van FC Dordrecht vindt het echter ‘een hele gevaarlijke situatie’. "Stel dat het fout gaat... Je weet hoe de supporters zijn. Volgens hen kan Van Bronckhorst er straks ook ineens niks van. Hij kan niet toveren en gaat dit elftal niet ineens aan het voetballen krijgen.”

Everse vraagt zich af of het Feyenoord gaat lukken om via de play-offs een Europees ticket te bemachtigen. SC Heerenveen is komende donderdag en zondag de eerste tegenstander. Daarna wacht eventueel PEC Zwolle of Vitesse. Van de club uit Arnhem werd een week geleden met 1-4 verloren. “Nu ga je de play-offs in met ploegen waar je niet veel punten tegen hebt gepakt. Tegen Vitesse was gewoon gênant. De kans is groot dat ze het niet gaan redden.”

Gaat Feyenoord een Europees ticket pakken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Gio is een clubman en wordt enorm gewaardeerd en gerespecteerd.

18 mei 2015 om 00:21

Inderdaad, plus dat niemand het Gio kan aanreken als nu geen Europees voetbal gehaald wordt

18 mei 2015 om 00:28

Dat was mario Been ook en we weten hoe dat geeindigd is. Ook van Brockhorst is gewoon afhankelijk van het spelers materiaal en dat is momenteel gewoon niet zo goed. Je staat uiteindelijk boven Twente en Vitesse en dat is best knap want die selecties zijn echt beter.

18 mei 2015 om 00:32

Daarom gaf ik ook aan dat ik het niet zo snel zie gebeuren.

18 mei 2015 om 00:52

Been is weggestuurd door de spelers niet door de supporters hoewel zij ook klaar met hem waren. Het legioen verwacht geen wonderen van Gio dus hem zal het niet persoonlijk aangerekend worden als het niet lukt.

18 mei 2015 om 00:29

Mario Been was een nog grotere clubman, althans wat betreft populariteit, hij is uiteindelijk ook met de staart tusen de benen vertrokken. Gebrek aan succes zal elke clubman vroeg of laat opbreken.

18 mei 2015 om 00:36

Been vind ik een ander situatie. Hij verloor met 10-0, wat nog nooit was gebeurd. Zelfs daarna mocht hij blijven zitten maar werd hij weggestemd door de spelersgroep.

Ronald Koeman verloor een keer drie wedstrijden op rij en stond laatste. Hij verloor een keer met 6-0 tegen FC Groningen maar mocht wel gewoon blijven zitten.

Er moet echt hele rare dingen gebeuren om afscheid van Gio te nemen en ik zie dat niet gebeuren.

18 mei 2015 om 01:07

Ja dat was een mooie wedstrijd ja, Groningen-Feyenoord (6-0) . Maar ik denk dat Van Bronckhorst en Van Gastel het goed gaat doen. Had toen van VI gehoord dat die twee, toen onder leiding van Koeman, de veld trainingen deden en dat Koeman daar niet veel mee bemoeide. Daar kwamen toen ook die resultaten uit voort. Maar Rutten scheen een control freak te zijn en dat Van Bronckhorst en Van Gastel niks mee mochten bemoeien met de trainingen die Rutten gaf.

Maar er is gewoon gebrek aan scorend vermogen bij Feyenoord, want alles staat er, maar er mist gewoon een goede spits. Ik ben bang dat Feyenoord met Kuyt het ook niet gaat redden, want die is nadat hij was vertrokken uit Feyenoord door Liverpool als rechtsbuiten geposteerd en dat is hij bij Fenerbache nu ook. En Kazim bakt er niks van, had er kleine hoop in, maar het is gewoon niks geworden. Ik denk dat Uth echt de ideale Feyenoord spits is, hij stelt anderen in staat om te scoren en kan zelf ook scoren. Voor Finnbogason heeft Sociedad 8 miljoen betaald, voor Uth zal ik, als ik Van Geel was 4-6 miljoen voor uitgeven aan Uth, hij heeft nog maar een contract die een jaar afloopt en heeft al gezegd dat hij graag hogerop wilt.

18 mei 2015 om 01:13

@ Fcgrun050

Ik blijf het opmerkelijk vinden waarom Achahbar geen kans kreeg na zijn twee geweldige doelpunten tegen Psv. Hij had op dat moment gigantisch veel zelfvertrouwen. Rutten had hem een kans moeten geven maar hij koos ervoor om wedstrijd daarna gelijk weer Kazim op te stellen.

Het rare is ook nog eens dat Achahbar helemaal niet meer in de spits heeft gespeeld terwijl Kazim laatste 7 wedstrijden volgens mij maar 1 doelpunt heeft gemaakt.

Stel je voor als het ging lopen met Achahbar dan hadden wij gewoon een scorende spits gehad.

18 mei 2015 om 08:17

@rbn
Helemaal mee eens. Ik zou zelf overigens 4-2-3-1 gaan spelen, ook volgend seizoen. Dat is mijns inziens de ideale opstelling voor deze selectie. Je kon gisteren zien dat Feyenoord (toen ze 3-3-3-1 speelden) druk kon zetten op Zwolle, ware het niet dat de spelers geen idee hadden hoe ze in dat systeem elkaar moeten vinden. Met als toppunt Nelom die van 30 meter op doel schiet.

Gewoon nu mee beginnen en volgend seizoen op voortborduren. Tevens biedt deze opstelling voldoende mogelijkheden om met een enkele wissel een tactische omzetting te doen.

Vermeer
Wilkshire
Van Beek
Kongolo
Woudenberg
Clasie
El Ahmadi
Boetius
Achahbar
Manu
Kazim
18 mei 2015 om 11:25

Uiteindelijk wel ja maar Been had in het begin veel krediet.

In deze situatie (de play-offs) kan Gio alleen maar winnen. De verwachtingen zijn namelijk extreem laag.

18 mei 2015 om 00:38

Het kan wel gebeuren, maar denk niet dat het publiek na een eventuele slechte play off al Gio gaat beoordelen. Zolang hij straks in de competitie maar resultaat behaalt dan is er niets aan de hand.

18 mei 2015 om 00:40

En anders zal er eerst gekeken worden naar Van Geel. Hij staat volgens Gouka van het Algemeen Dagblad niet onder druk maar veel supporters zijn klaar met hem.

18 mei 2015 om 00:42

Hangt er ook een beetje van af of hij nog een leuke speler weet te halen of een paar goede spelers zoals bijvoorbeeld Clasie weet te behouden.

18 mei 2015 om 00:46

Natuurlijk kost het niet meteen zijn kop, maar hij begint dan wel met een achterstand.

Het is prettiger om helemaal vanaf 0 te starten na het einde van het huidige seizoen. De knop omgezet, alle gezichten weer dezelfde kant op

Nou, zo snel zal dat natuurlijk niet gaan. Ik denk dat de Feyenoord-supporters van Bronckhorst helemaal niets gaan verwijten als ze de play-offs niet winnen. Waarvan ik de kans heel groot acht!
Wat betreft het nieuwe seizoen: als kind van de club zal hij heel veel krediet hebben. Mocht hij het niet goed gaan doen, zal het lang duren voordat zijn scalp geeisd gaat worden.
Overigens denk ik dat hij het gewoon goed gaat doen (niet in de play-offs, wel in het nieuwe seizoen).

18 mei 2015 om 00:30

Welnee niet in Rotterdam. De verwachtingen zijn daar elk jaar te hoog. Dat is vanaf de jaren zeventig zo. Qua selectie zit je gewoon in de middenmoot van het linker rijtje, de echte kwaliteit ontbreekt. Om dan beter te presteren dan Rutten is bijna onmogelijk.

18 mei 2015 om 00:39

Bijna onmogelijk vind ik overdreven. Hij had van de laatste 5 wedstrijden gewoon minimaal 10 punten moeten pakken en dan was het een redelijk goed seizoen geweest.

18 mei 2015 om 00:48

Rutten presteerde al boven verwachting. De EL was ronduit knap te noemen, Roma had het zelfs moeilijk. Ik vind Vitesse en Twente echt betere spelers hebben. Zelfs AZ doet weinig onder voor Feyenoord.

Bijna geen enkele coach kan met een elftal dat vijf betere basis spelers verkoopt en er zeer weinig voor terugkrijgt, presteren. Dat het op het einde mis ging, is niet goed, echter daarvoor waren de prestaties beter dan verwacht mocht worden.

Volgend jaar ziet het er niet beter uit. Kuyt is al 36, die kan het echt niet alleen en ik denk niet dat er veel bij zal komen. Rutten wilde niet voor niets perse Chery hebben.

18 mei 2015 om 00:51

Elftal lijkt matig omdat bijna iedereen uit vorm is maar als iedereen in normale vorm is, zoals momenteel bij AZ en Vitesse dan kan er een mooi elftal staan. Helaas was Rutten daar niet zo goed in.

En dat Rutten Chery wilde hebben was lachwekkend. Periode daarvoor/daarna gaf hij nog aan hoe goed Immers is en Clasie + El Ahmadi zijn ook onomstreden. Waar wilde hij Chery neer zetten dan?

18 mei 2015 om 01:09

Daar gaat het dus fout. Onomstreden, en waarom dan? Clasie zit op 2 goals en 5 assists, El Amahdi staat op 1 goal en 2 assists. Zelfs Immers heeft als valse spits maar 7 goals en 4 assists. Dat zijn echt hele matige cijfers.

Ter vergelijking, Chery zit op 15 goals en 6 assists.

Het middenveld van Feyenoord is dus aanvallend helemaal niet zo goed. Chery zou daar echt een behoorlijke verbetering geweest zijn, al denk ik dat Rutten hem op de flank had gezet.

18 mei 2015 om 01:16

Er zijn wel meer fouten gemaakt. Het is toch triest, lachwekkend en ongelooflijk dat er tegen Ziyech is verteld dat hij als zwervende rechtsbuiten zou gaan spelen.

Zo'n aanvallende middenvelder hebben wij nodig, maar die wordt op een andere positie gezet vanwege Lex Immers. Wat een nachtmerrie. Vergeet trouwens Vilhena niet. Fantastisch talent maar omdat Rutten allemaal al onomstreden spelers in de basis had, kreeg ie zelden een kans.

18 mei 2015 om 01:29

Ik lees dat mensen vinden dat Feyenoord een matige selectie heeft, daar ben ik het niet mee eens. Er zitten een paar spelers tussen die er te lang zitten voor wat ze toevoegen.

Kazim bijvoorbeeld, af en toe bracht hij het. Maar over het algemeen kwam hij te kort. Immers is een fantastisch werkpaard, maar niet de spelmaker. Daarnaast was de rechtsback-positie dit jaar zwak bezet met Wilkshire en Boulahrouz.

Spelers die wel goed zijn werden verkeerd gebruikt, zoals Boetius. Of niet, zoals Vilhena. Feyenoord heeft echt goede spelers in huis met deze twee. Daarnaast verwacht ik dat Bilal volgend jaar ook goed zal spelen.

De spelers die ik op dit moment wel echt goed vind zijn Clasie, Van Beek, Kongolo, Vermeer, El Ahmadi en Manu. Vul dit aan met talent op de juiste plek (Boetius van rechts, Vilhena op het midden) en een paar leuke aankopen op de backposities en misschien als we lucky zijn een goede 10.

18 mei 2015 om 07:55

Zo matig vind ik die selectie niet, dat Rutten deze ploeg onder ajax heeft weten te houden is op zichzelf een wereldprestatie.

18 mei 2015 om 08:07

Sorry hoor maar die Vilhena vind ik zwaar overschat. Hij lijkt zelfs een kilo of 5 te zijn aangekomen. In negatieve zin. Ik vind het in ieder geval logisch dat Rutte hem op de bank hield. Sowieso bakte hij er niks van toen hij uiteindelijk wel meedeed. Ziyech hadden ze indd wel echt moeten halen. Immers op 10 is diep triest.

18 mei 2015 om 08:13

Ik vind Vilhena een geweldig talent. El Ahmadi hadden ze niet moeten halen.

18 mei 2015 om 09:07

@ Speedyafc,

Wat jij noemt was juist de reden waarom Feyenoord in deze financiele crisis zit/zat.
Waarom een Cherry halen als je de huidige spelers nog niet hebt verkocht! Zit je zometeen met meerdere spelers op tribune welke niets toevoegen maar wel salaris opstrijken. omdat Feyenoord nu voor het eerst sinds 14 jaar weer wat geld heeft hoeft dit niet gelijk over de balk gesmeten te worden. Ook al is Chery een toegevoegde waarde smijt je alsnog geld over de bank omdat een andere speler welke nog onder contract staat dan plaats moet maken.
Feyenoord is nog steeds geen rijke club zoals Ajax of Twente welke dit wel kunnen.
Laat Rutten maar lekker naar Twente gaan. Kijken of hij daar ook zo standvastig is wanneer hij hoort dat er geen geld voor aankopen is. Zal hij dan ook gelijk de handdoek in de ring gooien en de club verwijten geen visie te hebben? Volgens Rutten moet je tenslotte risico's nemen!

Zal niet veel uitmaken in de play offs denk ik, maar waarom zou je het niet doen? Kan gio alvast ervaring opdoen en rutte krijgt hrt toch niet meer aan de praat

het kan heel snel gaan alleen zal gio alle tijd en ruimte krijgen. clubleiding zal heus geen kampioenschap als doel opstellen terwijl ze best weten dat ze een subtopper zijn.

18 mei 2015 om 00:38

Ook de befaamde jeugdopleiding stelt geen moer voor. Er zijn tot nu maar 2 spelers die de absolute wereldtop gehaald hebben. Van Bronckhorst en Van Persie. Verder helemaal niemand... vergelijk dat eens met de "concurrent" ajax....

18 mei 2015 om 00:41

Je vergeet alleen dat Ajax al sinds jaren 70 bezig is met eigen jeugd en dat Feyenoord nog niet zo heel lang bezig is. Het heeft dus tijd nodig.

Gio heeft alle steun ook als de plee offs niet gehaald worden. Gio zal het niet makkelijk krijgen volgend jaar door dit waardeloze seizoen maar hij zal zeker de steun van het legioen krijgen en houden.

18 mei 2015 om 00:53

Onzin, als het een tijdje tegen zit en Feyenoord staat ineens achtste zoals onder Been, ook een echte clubman, begint het meteen te morren. Zo werkt het nou eenmaal in het voetbal.

Feyenoord heeft geen geld om goede spelers te halen, dat is het grote probleem terwijl de andere clubs dat wel doen. Soms heb je geluk, zoals met Guidetti en Pelle waardoor het verbloemt wordt, echter dat lukt je niet elk jaar opnieuw. Soms valt het tegen en heb je een jaar zoals nu.

18 mei 2015 om 02:49

Het seizoen onder Been was dramatisch, met de 10-0 als ultieme dieptepunt, dat was een onacceptabel seizoen. Met die selectie had beter gepresteerd moeten worden.

Het probleem bij Feyenoord ligt dieper, het netwerk van van Geel is te klein, afgelopen jaren zijn er geen versterkingen binnen gehaald. Op gelukstreffer Guidetti en toevalstreffer Pelle na, beide kwamen toevallig bij Feyenoord en buiten van Geel om. Dit jaar was er geld om te halen en werden oa Bilal en Toornstra binnen gehaald. Bilal heeft geloof ik 100 minuten mogen voetballen en Toornstra staat op rechtsbuiten en speelt al weken waardeloos.

Ziyech werd niet binnen gehaald omdat hij voor Twente koos, bij Twente werd hij voor de "10" gehaald. Bij Feyenoord zou hij op de rechtsbuiten zijn geplaatst, waar Toornstra nu misbruik wordt. Ziyech eindigt dit seizoen met 13 doelpunten en 16 assists. Cijfers waar onze "10" Lexie Immers alleen van kan dromen.

18 mei 2015 om 09:39

Geen onzin, hij heeft het erover dat de supporters zo zullen reageren op het moment dat we de plee offs niet halen en daarop zeg ik dat dit niet zal gebeuren omdat ze onze volledige steun hebben al zet hij Erwin Mulder in de spits.

Een seizoen als onder Been was dramatisch en zou elke trainer onder druk komen te zetten ,witte zakdoekjes zouden te zien zijn in de Arena en het Philips stadion, helemaal als je ook nog eens met 10-0 verliest. Een vergelijking maken met dat seizoen is dus eigenlijk onzin

Uit eindelijk is de trainer net zo goed als zijn materiaal. Ik denk niet dat met deze huidige selectie van bronckhorst het beter zal doen. Misschien wat andere spelers opstellen dat het schok effect kan geven. Meer verwacht ik er niet van in de play offs.

Ach je als je aan het begin van het seizoen had gezegd dat Feyenoord 4e zou worden waren er een hoop supporters geweest die zich daar prima in hadden kunnen vinden na de leegloop.
Dat Feyenoord een periode uitstekend speelde boven ieders verwachting heeft de verwachtingen vooral omhoog doen gaan. Helaas is het na de winterstop als een kaartenhuis in elkaar gevallen. Hiervoor acht ik Rutten het meest verantwoordelijk.
Toornstra op rechts heeft een tijdje gewerkt maar daarna is het ingezakt en er is er bijna niets meer uit gekomen. Toch bleef Rutten vast houden aan Toornstra. Daarna raakte El Ahmadi ook uit vorm maar ook hij heeft nooit plaats hoeven maken. Een Nelom welke de laatste wedstrijden belabbert speelt werd niet gewisseld. Talenten als Vilhena en Boetius hebben het vertrouwen nooit gekregen en lijken nu voor een appel en een ei te vertrekken. Hierdoor krijgt Feyenoord wederom te maken met het vertrek van meerdere spelers deze zomer hetgeen Feyenoord moeilijk maakt om een stap verder te zetten.
Enige voordeel is dat er dit seizoen geen schuld meer afbetaald hoeft te worden zoals de jaren hiervoor. Wellicht dat Feyenoord komend seizoen eindelijk eens in de voorbereiding al compleet zijn ipv eind Augustus. Dit zal al een punt of 15 schelen kijkend naar start van dit seizoen.

Ook weer zo roeper wordt je niet goed van. Van alle kanten wordt iedereen beer gesabeld, toen het goed ging hoorde je iedereen roepen wat goed zijn ze bezig. Nu een slechte periode( dat hoort ook bij het voetbal) wordt een ieder afgebrand. Mocht het zo zijn dat ze het niet halen, geen man overboord hoor waarschijnlijk is het wel beter dat ze geen Europees voetbal spelen, kunnen ze zich volledig op de competitie leggen,voordeel tov Ajax, PSV, AZ en eventueel Vitesse of Zwolle of Heerenveen. Maar ik blijf erin geloven dat ze het halen.

On topic: niemand verwacht wat in de play-offs, dus dat zal wel meevallen.

Off topic: is er geen betere foto te vinden van Gio, hij ziet er uit alsof hij niet helemaal "snuf" is.

Wat ik me nu afvraag is, hoe belangrijk is nu een assistent coach. Rutten kreeg de spelers niet gemotiveerd maar heeft een hele technische staf.
Nu neemt de assistent het over en dan worden er wonderen verwacht?

Nee als de spelers de play off geweldig spelen dan is het echt de schuld van de spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren