Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veertiende interlandgoal van Lukaku voorkomt afgang van België

Laatste update:

De nationale ploeg van België heeft de vriendschappelijke ontmoeting met Finland remiserend afgesloten. Het team van Marc Wilmots, dat op 13 juni met een wedstrijd tegen Italië aan het EK begint, stevende op een 0-1 nederlaag af toen Romelu Lukaku er in de voorlaatste minuut toch nog 1-1 van maakte in Brussel.

/

Het was een klein wonder dat de score in het Koning Boudewijnstadion in de eerste helft nog niet was geopend, want België was duidelijk de baas en kreeg genoeg mogelijkheden. In de eerste elf minuten doken De Rode Duivels al drie keer voor het vijandelijke doel op: Michy Batshuayi mikte over, Kevin De Bruyne schoot naast en doelman Lukas Hradecky raapte een schot van Jan Vertonghen op. Het tempo lag ook aan Belgische kant niet bijzonder hoog, maar de kansen bleven zich desondanks opvolgen.

Vertonghen deed na 24 minuten een nieuwe poging, een kopbal van Marouane Fellaini ging er evenmin in en vijf minuten voor de pauze kopte Batshuayi de bal tegen de rechterpaal. In de tweede helft kwam het eerste gevaar van Finland, want Roman Eremenko knalde over en vond even later doelman Thibaut Courtois op zijn pad. Het bleken waarschuwingsschoten te zijn, want na 53 minuten schoof Hämäläinen de bal binnen na een lage voorzet vanaf links. Opvallend: het was het eerste balcontact van de Finnen in de zestien.

Er klonk boegeroep in het Koning Boudewijnstadion en Wilmots greep in, want hij bracht Dries Mertens in de lijnen voor Divock Origi. De voormalig PSV’er liet zich direct gelden met een geblokt en een van richting veranderd schot. België kreeg hierna mogelijkheden via Toby Alderweireld (schot over) en Christian Benteke (kopbal in de handen van Hradecky en een kopbal naast), maar de 1-1 viel pas in minuut 89: Lukaku redde de Belgische eer. België moet zich nu richten op het oefenduel met Noorwegen van aanstaande zondag.

Een terecht gelijkspel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb zelf jammer genoeg enkel de 2e helft kunnen zien dus kan ik slechts daarover oordelen.

Ik vond Belgi"e wederom heel erg zwak gezien onze kwaliteiten. Hazard was redelijk vandaag, probeerde vaak het tempo omhoog te duwen door een snelle, korte combinatie te zoeken. De Bruyne was nit goed vandaag, ook vond ik hem wederom erg lui, afwezig en arrogant ogen. Beide waren iig niet goed genoeg. Benteke vond ik gevaarlijk vanaf de eerste minuut dat ie inviel, al was die misser wel heel erg sneu. Mertens ws weer erg goed vond ik. Hardwerkend en nagenoeg bij elk balcontact ging er dreiging van hem uit. Fellaini was goed in wat hij doet, infiltreren in de box zodra de backs de bal hadden op de flank en voor gevaar in de lucht zorgen, het leek me alsof ze ook die instructie mee hadden gekregen van Wilmots. Zoveel mogelijk de bal op de vleugels krijgen en een voorzetjes in de box gooien. Beide backs vond ik dan ook sterk, al moet gezegd dat we bijna enkel over hun offensieve impulsen kunnen oordelen vandaag. Maar beide waren goed aan de bal, werden betrokken in combinaties en gaven enkele zeer goede voorzetten. Het centrum was een stuk minder, als dit onze defensie wordt op het ek zie ik het somber in. Werden maar 1 keer echt op de proef gesteld en daar toont vooral Vermaelen dat ie het juiste niveau niet aantikt. Dat was gewoon schandalig slecht verdedigd. Ik zou op basis van deze wedstrijd toch voor het duo Vertonghen - Alderweireld kiezen in het centrum met Denayer op rechts en Vermaelen op links. Al is dat ook afhankelijk van de tegenstander, bij zwakker tegenstanders heb je waarschijnlijk meer aan Vertonghen op links met zijn goede voorzet en harde schot. Wat me ook opviel was het gebrek aan stootkracht op het middenveld zonder Naingollan. Die moet imo altijd starten.

1 juni 2016 om 22:43

Fijn dat je vindt dat Belgie erg zwak speelt. Maar onderbouw je mening eens, wat vond je bijvoorbeeld zwak en kom met voorbeelden. Op deze manier is het moeilijk discussiëren.
Ontopic:
Wat speelde Belgie bij vlagen slecht zeg.

1 juni 2016 om 22:46

Verklaar jij dan eens waarom je belgie zwak vond. Daarnaast zei hij gewoon precies wat hij van elke speler vond en als er meerdere spelers zijn die erg zwak spelen, speelt het tean 9 van de 10 keer ook zwak, vooral als het gaat om dragende krachten als de bruyne en hazard

1 juni 2016 om 22:46

Haha sterk jij, zeggen dat ik het moet onderbouwen terwijl ik de helft van de spelers individueel overloop en dan afronden met "wat speelde Belgie bij vlagen slecht zeg"

1 juni 2016 om 22:58

Real8madrid., wat prachtig dat je ook gewoon zonder na te denken hapt.

2 juni 2016 om 04:55

Nick ben jij een troll of ongelofelijk dom?

Kom eens met voorbeelden waarom je ze slecht vond en dan zelf afsluiten met ''wat speelde Belgie bij vlagen slecht zeg.''

1 juni 2016 om 22:47

Zwak speelde? Man die Belgen creëerde kansen zat om dit Finland met een dikke cijfers naar huis te sturen.

Jouw argument van zwak spelen is puur de 1-1 uitslag. Hazard redelijk? Die speelde geweldig en de bruine was ongelukkig, maar hem arrogant noemen?!

Aparte analyse

1 juni 2016 om 22:53

Ik geef realmadrid gelijk. Het is en blijft Finland, wat had je verwacht? Dat we slechts 3 kansen zouden creëeren? Dit was gewoon niet goed genoeg, het tempo lag veel te laag.

Ondanks dat hadden we inderdaad zwaar moeten winnen, was het gewoon écht niet goed genoeg. Heel erg zwak verdedigd bij de 0-1 (2x man laten lopen, de man niet kort genoeg gedekt en de passlijn niet afgesloten) en in aanvallend opzicht was het ook gewoon magertjes.
Ondanks de vele kansen. Het tempo lag veel te laag en België was te slordig.

Maar we moeten dit niet dramatiseren, het is een oefenwedstrijdje. Duitsland verloor ook met 1-3, niets gebeurd. Op het EK zullen zij er wel staan en België hopelijk ook.

1 juni 2016 om 22:55

Zooo, je speelt tegen Finland he? Deze prestatie is gewoon slecht gezien de hoeveelheid kwaliteit van beide teams. Hazard geweldig? Dan vraag ik me af of je Hazard wel eens geweldig hebt zien spelen want dit kwam lang niet in de buurt. Ik vond Kdb helemaal niet ongelukkig maar gewoon niet goed. Ik noem hem ook niet arrogant, ik zeg dat ik hem arrogant vond ogen, wat me zaterdag ook al opviel.

1 juni 2016 om 22:59

Bon jovi

Leuk en aardig maar al speel je traag of snel, dit soort kansen zijn belachelijk veel en had je simpelweg moeten afmaken, klaar.

Als België hier met 5-1 wint hoor je niemand praten over dat zogenaamde trage spel die jij detecteert ( terecht of onterecht )

Gelukkig zeg je het zelf: niet dramatiseren en gewoon zorgen dat je tijdens het toernooi scherp bent en klinisch wordt. Trage spel of niet, creëer kansen zoals vandaag tegen elke ploeg, kans dat jr wint zal enorm groot zijn.

1 juni 2016 om 23:02

Ik snap precies wat je bedoelt. Straalt niets van plezier uit. Gezicht staat op onweer maar is beetje zijn stijl natuurlijk. Heb soms wel de indruk dat hij zich te nuchter wil voordoen, ook iemand die typische antwoorden heeft naar de pers toe. MAAR in goede vorm wel onze beste speler met Hazard..

1 juni 2016 om 23:10

Ja maar aan dit trage tempo creëer je tegen de Finnen wel kansen omdat zij, met alle respect, niet goed zijn, maar tegen andere goed georganiseerde landen met meer kwaliteit lukt dat niet, zoals tegen Wales. Daar hebben we het steevast heel lastig tegen, weinig kansen, in de kwalificatiecampagne verloren we er zelfs. Ook toen lag het tempo, zoals wel vaker, veel te laag. Dat is een oud zeer dat steevast terug komt, we boeken geen progressie.

1 juni 2016 om 23:18

@Bon Jovi. Dus België is helemaal niet zo sterk als iedereen zegt? Mensen doen echt of Belgie de gevaarlijkste outsider is om het EK te winnen maar zijn ze qua spel echt beter dan pakweg Kroatië?

1 juni 2016 om 23:25

Atleticogunner

Laat mij het zo stellen: als je gokt, zet je geld dan niet in op België. Ik kan niet echt zeer goed inschatten hoe sterk Kroatië is, al denk ik wel dat we sterker zijn. Maar België is duidelijk geen Duitsland, Spanje of Frankrijk, ik zie ons eerder op de trede eronder.

We hebben wel een sterke ploeg en we zijn inderdaad een outsider (met wat geluk weet je nooit...) maar ik zie het niet gebeuren, zeker niet met Wilmots, onze Blind.

2 juni 2016 om 00:50

Haha bon jovi.... Dus Wilmots is jullie blind, is het echt zo erg ja? Ik vind hem geen topcoach maar ook niet zo'n ramp toch?

Ben het met je eens dat belgie niet topfavoriet is maar wel een gevaarlijke outsider kan zijn en ach dit was ook maar een oefenpot, die lopen niet altijd lekker voor een groot toernooi maar hoeft niets te zeggen!

2 juni 2016 om 01:02

Ja toch wel, België boekt alleen goede resultaten door de goede spelers (de Bruyne op kop), en niet dankzij Wilmots. Je ziet de hand van de coach niet terug. Geen visie.

Voor hij bondscoach en assistent-bondscoach was, heeft hij 1 club gecoacht. Sint-Truiden, en daar is hij mislukt.

2 juni 2016 om 09:15

Bon jovi, chance dat Lukaku er nog inkwam hé? ;-)
Want den Bats heeft er te weing van gebakken, en een 100% kans de nek om gewrongen.
Dembele ipv fellaini en Nainggolan ipv witsel en Driesje laten starten!! En ik zie het goedkomen op het Ek.

2 juni 2016 om 10:16

Ik zou Carrasco laten starten. Dries stelt altijd teleur als hij mag starten en is fan-tas-tisch als invaller wanneer hij al zijn energie in 25 minuten kan steken.

2 juni 2016 om 21:05

De wedstrijd tegen Zwitserland heeft ons getoond dat Witsel onze enige echte '6' is en dat Dembele die rol allesbehalve overtuigend kan vervullen. Jammer, want ook ik zag in hem een basisspeler op het middenveld dit tornooi. Maar als je je ploeg niet uit balans wil trekken moet Witsel volgens mij altijd starten. Dan kan Dembele eventueel als 8 spelen naast Witsel maar daar heb je toch veel meer aan de kwaliteiten van Nainggolan. Hoe jammer ik het ook vind, voor Dembele is imo wederom geen basisplek weggelegd. Wilmots kennende is hij zelfs niet eens de eerste middenvelder om in te vallen aangezien die steeds teruggrijpt naar Fellaini.

Mertens laten starten ben ik het mee eens, heeft beide oefenwedstrijden goed, en belangrijker nog, met passie gespeeld. Maar is dat genoeg om Carrasco uit de basiself te houden? Dat Wilmots Hazard en De Bruyne altijd laat starten kunnen we vanuit gaan

1 juni 2016 om 23:33

Dus jij vind De Bruyne arrogant en lui? Ik denk van alle aanvaller die vandaag gespeeld hebbe hij op zijn eentje meer meter maakte dan de andere samen. Over Hazard geef ik je gelijk. Maar als je De Bruyne arrogant vind, wat dan te denken van ons Tacktisch Kamphzwein langs de lijn. Als we al is beginnen met hem buiten te gooien. Pas dan gaan we de echte waarde van onze nationale trots zien.

2 juni 2016 om 21:10

Nee, ik vond dat ie arrogant en lui oogde. Je meot je ook niet zo blindstaren op de afgelegde kilometers. Zo staat Kroos ook altijd in de top 3 afgelegde afstand bij Real Madrid maar het is lang geleden dat ik nog zo'n tamme speler heb zien passeren bij Real. 12 km is voor een amateursporter geen probleem om te lopen in 95 minuten, het gaat om de korte inspanningen. En defensief waren die er erg weinig bij De Bruyne gisteren.

Dat Wilmots een arrogant man is ben ik helemaal met je eens, dat ie er niets van bakt als bondscoach ook en dat hoe sneller ie ontslagen wordt hoe beter het is voor ons fans ook. Maar dat heeft opzich weinig te maken met hoe ik over De Bruyne denk

3 juni 2016 om 06:47

Daar valt ook over te dicteren é. Met een andere bondscoach zou De Bruyne (en misschien ook Hazard) meer km doen. Omdat ze anders vervangen worden. Bij een Preud'homme of een Van Gaal moet je niet proberen te spelen zoals Hazard de eerste helft speelde (persoonlijk vond ik hem de 2de helft bij de betere op het veld). Of zoals jij dan stelt in het geval van De Bruyne. Dan wordt je gewoon vervangen, sterspeler of geen sterspeler.

Belabberde prestatie.
Te traag, te sloom, te ongeïnspireerd..
Onder Wilmots sinds WK niks van evolutie gezien.

Ok, had evengoed 5-1 kunnen zijn ook, maar pijnpunten en taktisch onvermogen werden weer eens prima blootgelegd.

Met Carrasco en Nainggolan in de basis zondag tegen Noorwegen zal het beter moeten, veel beter.

1 juni 2016 om 22:49

Tactisch onvermogen? Wat een kansloze opmerking. België creëerde zat kansen en meestal doe je dat omdat je goed opbouwt en aanvalt.

Finland kwam er 2 uit, 1x gevaarlijk Rn het was kassa, shit happens. België creëerde gewoonweg genoeg kansen en België traag noemen of slecht of weet ik wat, dikke onzin en dat is puur zoeken naar iets.

Enige minpunt is gewoon kansen niet afgemaakt, punt!

1 juni 2016 om 22:59

Hij heeft wel een punt, tactisch gezien is Wilmots niet zo heel goed to be honest.

1 juni 2016 om 23:01

Ja klopt normaal gesproken, nu heeft ie gewoon wat getest ( van gaal systeem 523 ) dat was opzich niet slecht.

Verder is Wilmots geen 'tactische wonder nee, maar vandaag heeft hij ij mijn ogen niks verkeerds gedaan.

2 juni 2016 om 11:13

Wilmots is tactisch gewoon, niet meer niet minder. De spelers weten duidelijk wat ze moeten doen en krijgen ook wat vrijheid om iets te proberen. Na het EK nieuw bloed en Wilmots bedanken om de ploeg weer op de rails te krijgen.

Hoe is het mogelijk zoveel kansen en maar 1 binnen.
Kon makkelijk 5-1 zijn.
Het moet veel beter anders zie ik het niet goed komen.
Met al die kwaliteit en maar gelijk schaam u

Een elftal met goede individuen, maar zonder enig overleg spelend. Chronisch gebrek aan creativiteit en als dat beetje creativiteit op is, pompen ze die bal maar naar Lukaku, Benteke of Fellaini. Tja... ik weet niet of ik de Belgen succes moet wensen, of sterkte. Ik denk namelijk eerder dat laatste

1 juni 2016 om 23:20

haha ''een chronisch gebrek aan creativiteit". Je hebt duidelijk niet gekeken. Er waren zat veel kansen. Gecreëerd op zowat alle manieren die voorhanden zijn. Of wat verwacht je? dat je tegen een muur verticaal voetbal speelt?

Ik zag gewoon traag voetbal + slechte afwerking. Maar creativiteit? dat is het probleem niet vriend

2 juni 2016 om 00:02

Jij hebt denk een verdraaid beeld van creativiteit. Daar speelt snelheid en oog voor ruimte ook een grote rol in.

2 juni 2016 om 00:40

Imo:
Creativiteit betekent dat je oplossingen vindt voor de problemen op het veld. En met elke minuut die slinkte, vonden ze die ook. Dus dat resulteert in kansen.

Te traag spel gaat om gebrek aan kwaliteit en/of automatismen. Oog voor ruimte? tegen een muur is er geen ruimte. Geef nu gewoon maar toe dat je niet hebt gekeken.

Oei, dat is matig van de Duivels. Finland staat volgens mij niet eens in de topdertig.

1 juni 2016 om 22:48

Ranking zegt alleen zo belabberd weinig. Je kunt in de top terechtkomen, zonder ook maar één fatsoenlijk resultaat op een eindtoernooi. Die hele puntentelling mag wat mij betreft herzien worden. Al is Finland wel van een vrij laag niveau.

1 juni 2016 om 22:49

61e
Maar ach, dit is een oefenwedstrijd. In de praktijk betekent een goede voorbereiding vaak een tegenvallend toernooi en omgekeerd. Laat ons hopen dat het nu weer zo is.

En doelpogingen genoeg, ergens in de 20 tegen 4 geloof ik. Voor hetzelfde geld winnen we hier 5-1. Een slechte match aan een veel te laag tempo (dat gebeurt helaas wel vaker), dat wel. Maar het is en blijft een oefenmatch, de scherpte was er duidelijk niet.

De verdediging ziet er wel wat wankel uit zonder Kompany en Lombaerts.

1 juni 2016 om 23:08

Ja, heb dit duel niet gezien. Maar het gemis van Kompany gaat België nog merken.

Natuurlijk moet je eigenlijk altijd winnen thuis van Finland, maar goed, zij werken hun ene kans wel af, de Belgen rateren er zelf vijf of zes en hun keeper heeft ook een sterke wedstrijd gespeeld.

Het is maar vriendschappelijk ; liever nu dat straks in Frankrijk.

En zoals het cliché zegt : een slechte generale repetitie kan misschien wel een schitterende première opleveren.

Wat waren ze zwak. Vertongen en alderweireld moeten centraal staan. Lukaku vind ik ondanks hij weer scoorde echt zwak bij belgie

Als België zo tegen Italië speelt dan zijn de 3 punten al in onze zak. Triestig voetbal met Fellaini op kop. Witsel vertraagt zoals verwacht het spel weer en Hazard is weer zijn luie zelf. Als Conte slim is dan speelt hij catenaccio tegen dit België want met dit tempo kunnen ze niet eens een gehandicapte ploeg uit verband spelen.

1 juni 2016 om 22:52

Als België de kansen creëert zoals vandaag dan krijgt Italië billenkoek.

Waarom mensen een vriendschappelijke gaan vergelijken met straks een EK wedstrijd, dan bende gij niet 100..

Italië zal sowieso op de counter spelen tegen dit België en zullen wat vaker uitkomen dan Finland, maar verwacht dat België gaat domineren. Zij moeten gewoon klinisch zijn en hee veel ploegen krijgen problemen tegen dit België. Mis je kansen zoals vandaag DNA verlies je zeker tegen Italië

1 juni 2016 om 22:52

Je stapt de wedstrijd tegen Italië sowieso anders in gezien het dan geen vriendschappelijke pot is en de reputatie van de tegenstander ook wel anders is.

Overigens hoeft België wat mij betreft niet echt te winnen van Italië, een gelijkspel kan misschien wel het maximum zijn, hangt een beetje af hoe de wedstrijd loopt.

En als Italië effectief catenaccio speelt, dan moeten we er ons vooral voor hoeden dat we niet op het mes lopen in zo een scherpe Italiaanse counter.

1 juni 2016 om 22:56

Klein verschil: tegen Italië is het met Carrasco en Nainggolan en kan Fellaini er gelukkig uit. Dan krijg je al een volledig ander elftal.

En België zal uiteraard scherper zijn.

Ik had gedacht dat België zou winnen van Finland. Maar ik verwacht veel van hun tijdens de ek.

Oei toch ook problemen voor de Belgen. Het ging laatst tegen Zwitserland al niet van een leien dakje en nu dus al helemaal niet. Italie is helemaal niet kansloos tegen de Belgen. Zak gewoon in en ze kunnen je niet kapot spelen. Het baltempo op het middenveld ligt te laag. Nainggolan, Witsel, Fellaini zijn allemaal niet echt voetballende middenvelders die voortdurend het spel verplaatsen.

2 juni 2016 om 09:52

Naingolan is dat juist wel! De 2 andere niet ben ik het mee eens.

Laat benteke aub niet meer spelen. Witsel en fellaini samen werkt totaal niet. Het gaat veel te traag door hun.

Wetende dat Carrasco & Naingolan volgende keer meedoen + Lukaku start zie ik geen probleem.

De Finnen hebben mss 3 keer voor ons doel gestaan, wij 10-voud daarvan. Als onze spitsen in vorm zouden zijn staat het makkelijk 5-0.
Wat ik wel heb gemerkt is dat Benteke serieus uit vorm is; Michy een leuke belofte is maar niet onze scherpste spits. Lukaku scoort makkelijk en heeft vertrouwen.

Hazard en De Bruyne zie ik nog groeien naar hun beste vorm. Enkel onze verdediging centraal is nogal wat zwakjes en hoe je het ook draait of keert: dit is onze beste verdediging.

Of je hem nu moet of niet, hij maakt scoort toch wel weer. Batshuayi was ook niet fantastisch en Origi deed leuke overstapjes maar met hem zal je niet ver komen. Leuk om in te vallen, net als Batshuayi.

Carrasco hebben we echt wel nodig en Radja ook, want wat word ik zo moet van Witsel op het middenveld.

Hopelijk geven ze in het vervolg even vaak voorzetten als Lukaku er staat, want die krijgt amper ballen in de 16 aangespeelt als hij er staat, maar weet desondanks wel te scoren.

1 juni 2016 om 23:05

Vind dat mensen teveel verwachten van carrasco. Het is niet alsof hij elke wedstrijd geweldig speelt. Vind hem wisselvallig en niet constant. Zal denk ik als invaller een geweldige wapen worden voor België.

Maar als ik Wilmots was, had ik met hazard lukaku en carrasco gespeeld en op dat middenveld nai, bruine en Witsel. Maar helaas is hij fan van Fellaini en daarom zal carrasco banken.

1 juni 2016 om 23:21

Carrasco heeft nog niet zoveel kansen gekregen bij België en vorige wedstrijd deed hij het wel goed. Normaal gezien moet Fellaine eruit vliegen voor Naingollan op het middenveld.

Jammer dat de overwinning er uiteindelijk niet in zat.

Heb het zovaak gezegd.
België goede ploeg maar niet meer dan dat.
Zal mij niet verbazen als ze er na de eerste ronde uitleggen want hun poule is zeker geen makkelijke

Wat een commentaren, oefenpot en ik mag hopen dat Wilmots nu toch eens inziet dat we een veel dynamischer middenveld kunnen creëren met Dembele en Radja ipv Fellaini/witsel, De Bruyne/hazard wisselend op de 10 en links en Carrasco op rechts.

Als je daar geen goed voetbal uitkrijgt dan is Wilmots een totale faler. Vraag me enkel af wie de beste spits in zo'n systeem is. Origi is zeker de compleetste behalve dan op afwerking.

Ik denk dat er te weinig goals in die opstelling zitten en we met een kluns als Lukaku in de punt zullen moeten.

Ik denk dat we van beide kanten niet moeten overdrijven. België heeft echt een topteam, maar zelfs als alles zou lukken zijn er nog betere landen in Europa. Men blaast daar een beetje te hoog van de toren. Hoe dan ook moeten we nu ook niet weer gaan doen als of ze niks kunnen. Het blijven oefenpotjes!

2 juni 2016 om 09:51

Waar blazen ze hoog van de toren? In Belgie? Graag voorbeelden aub. In Belgie gelooft bijna niemand in een europese titel (terwijl nederlanders dit juist altijd wel roepen als ze meedoen)

Wat is iedereen weer ongelooflijk streng zeg. Ok, een wereldpartij hebben ze niet gespeeld, maar ik vraag me echt af wat mensen verwachten van zo'n oefeninterland? Finland speelde quasi de hele match met tien man rond (en op het einde zelfs gewoon in) hun eigen zestien. Geen verwijt naar de Finnen trouwens, die sterk verdedigden. Iedereen praat wel over hoger tempo, maar je kan nooit verschroeiend spelen tegen zo'n tegenstander. Vanaf het halfuur hebben de Duivels de perfecte tactiek gevonden: bal van de ene flank naar de andere doen kantelen om van daaruit de ruimte te hebben om voor te zetten. De meerderheid van de voorzetten waren ook nog eens van goede kwaliteit. Je krijgt zeker 7-8 ballen die je vanaf de kleine (!) baklijn mag inkoppen of inschieten... Vooral Fellaini en Benteke werkten echter zwak af.

De Bruyne was minder vandaag, liep maar wat te sloffen. De tandem Vertonghen-Hazard deed het wel goed vond ik, zeker in de tweede helft. Hazard was al scherper dan tegen Zwitserland. Als Wilmots Jordan Lukaku had gebracht voor Vertonghen waren we nog gevaarlijker geweest denk ik, maar soit. Mertens viel heel goed in, tegen verdedigende teams zou ik altijd met hem starten. Niemand durft vaker zijn mannetje opzoeken voor een dribbel dan Dries. Fellaini heeft zich niet in de ploeg gespeeld (dit was er nochtans de ideale wedstrijd voor met al die voorzetten en stilstaande fases). Vermaelen was ijzersterk in de luchtduels, maar laat zich kinderlijk vloeren bij de tegengoal. Op het EK zal die er wel staan. Denayer is niet echt getest vandaag, maar maakte een paar keer een onzekere indruk vond ik. De communicatie met de rest van de verdediging was ook niet al te best. Maar zijn snelheid is wel een troef.

2 juni 2016 om 01:59

Kon het niet beter verwoorden!

Ik snap dat Wilmots Vertongen en Alderweireld overweegt voor op de backs, maar met het centrale duo van vandaag gaat het toch ook niet lukken hoor. Zet dan toch op zen minst één van die twee centraal, zal ik me toch al een pak geruster voelen.

1 juni 2016 om 23:49

Denayer en alderweireld van positie wisselen. best mogelijke duo centraal is alderweireld-vertonghen maar dan zit je met een probleem op de backs, denayer kan als RB maar LB is het grootste probleem

2 juni 2016 om 00:04

Op dit soort momenten is het toch wel echt jammer dat iemand als Vanden Borre er met zijn klak naar heeft gesmeten he, dan hadden we ons nu tenminste niet zo'n zorgen hoeven te maken. :/

2 juni 2016 om 00:46

Inderdaad, als hij de juiste mentaliteit had kon hij nog ver geraken en hadden we nu inderdaad geen probleem

2 juni 2016 om 02:43

LB moet gewoon Vertonghen zijn, met Jordan starten is eigenlijk pure zelfmoord. Jordan is een nuttige invaller voor wanneer er iets geforceerd moet worden.

Vermaelen moet je gewoon het vertrouwen blijven geven, laat die jongen eens enkele wedstrijden op rij spelen en hij zal je nog verbazen.

Ik vrees een vroege exit voor Belgie. Ze zitten in de poule des doods en in de 2e ronde kunnen ze Spanje of Kroatië krijgen, tja al win je die komen ze in de kwartfinale tegen Duitsland. Kansloos verhaal gaat het worden voor onze vrienden uit Belgie deze zomer.

Grappig om te zien hoe snel succes went, belgie staat 5 minuten achter en meteen weer boegeroep ..

Ik zet er geld op dat eender wie van jullie met een IQ boven de 50 het beter zou doen dan onze "bondscoach" die eigenlijk die naam onwaardig is. Niet voor niks is deze man ontslagen bij het armtierige Sint-Truiden, wat heeft hij dan in godsnaam te zoeken bij een generatie belgen waar we over 15 jaar nog over zitten te vloeken dat we er niks mee bereikt hebben. Ongelooflijk hoe frustrerend het is om deze idioot aan het werk te zien... Altijd hetzelfde, saaie, inefficiënte, onaangepaste systeem tegen gelijk welke tegenstander, dezelfde irritante excuses, het altijd "kunnen" uitleggen.... Ongelooflijk. Het is dat we de meest onbekwame en gierige voetbalbond hebben of deze leek lag na week 1 buiten.

Belgie favoriet van het ek ? Haha als je thuis niet eens van Finland kan winnen dan kun je je zelf geen favoriet noemen ik denk ook dat België gaat falen net als op het wk, stoer gepraat door de Belgen maar niks presteren op een eindtoernooi.

2 juni 2016 om 09:53

wij hebben ons nooit favoriet genoemd man, waar haal je dat nou weer?

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren