Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Veen onthult vreselijke verwensing NAC-supporters als reden provocatie

Laatste update:

Kevin van Veen heeft er vrijdagavond eigenhandig voor gezorgd dat het duel tussen NAC Breda en FC Groningen tijdelijk is gestaakt. De aanvaller van de bezoekers provoceerde namelijk de B-Side van de thuisclub na zijn doelpunt uit een vrije trap in de 27ste minuut. De arbitrage in het Rat Verlegh Stadion besloot hierop om de wedstrijd tijdelijk stil te leggen en beide teams naar binnen te sturen. Na een afkoelingsperiode werd de ontmoeting in Breda hervat.

Van Veen staat na het duel ESPN te woord. Hij legt uit waarom hij zo reageerde. "Ik hou wel van emotie, maar er zitten daar volwassen mannen met kinderen, die mijn het dochter het k-woord toewensen. Mijn dochter is nog geen eens geboren en ze wordt al kapot bedreigd." Van Veen geeft daarnaast wel toe dat hij niet het goede voorbeeld heeft gegeven, maar dat er een grens is. "Ik sta op tegen mensen die denken dat ze alles kunnen zeggen."

Van Veen krulde de bal van net buiten de zestien op fraaie wijze in de rechterhoek langs de kansloze doelman Tein Troost. De 32-jarige aanvaller van Groningen rende vervolgens naar de fans van NAC om opzichtig zijn doelpunt te vieren.

Van Veen, die nog een schop uitdeelde aan een reclamebord, kreeg behoorlijk veel bier over zich heen van de woedende aanhang van de thuisspelende ploeg. Het duel kwam stil te liggen en Van Veen ontving een gele kaart voor zijn opmerkelijke actie.

Een en ander heeft wellicht te maken met een post op X van Van Veen van een week geleden. 'Ga eens lopen man. Hoop dat jullie een miskraam krijgen', zo stuurde FC Groningen-supporter Jos naar de aanvaller van De Trots van het Noorden.

Dat bericht stuurde hij in de slotfase van de wedstrijd tussen Groningen en FC Den Bosch, door de thuisclub op pijnlijke wijze met 0-3 verloren. Van Veen deelde het privébericht dat hij ontving op zijn X-pagina, om het vervolgens alweer snel te verwijderen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Haha prachtig, ah, tis een beetje leven in de brouwerij in die dooie stadions in NL tegenwoordig...! Moet kunnen wat mij betreft

6 oktober 2023 om 21:22

Nou, dit is dus verboden tegenwoordig. Bier gooien leidt nu eenmaal tot stakingen. Ik vind het dus niet kunnen

6 oktober 2023 om 23:38

Ben momenteel in het buitenland en kom steeds meer tot de conclusie dat we in Nederland helemaal de weg kwijt zijn. Provoceren, bedreigen, beledigen, bedriegen en geweld gebruiken. Ronduit schandalig gedrag. Er lopen echt veel te veel idioten rond in onze stadions. Het is echt verschrikkelijk om te zien allemaal. Van Veen moet dit idd niet doen, maar we denken in NL tegenwoordig alles maar te kunnen flikken op straat en in stadions.

7 oktober 2023 om 00:06

Dat we in Nederland wat dat betreft de weg kwijt zijn ben ik helemaal met je eens. Laten we echter niet doen alsof het in het buitenland top gaat. Daar gebeuren weer andere vreselijke dingen

7 oktober 2023 om 00:45

Lekker Oetjeboe!

OT: Prem, een scheidrecht hoort gewoon een wedstrijd aan te voelen, netzoals dat een speler hoort te weten dat hij niet bij de harde kern hoort te provoceren om welke reden dan ook!

7 oktober 2023 om 01:09

Sorry hoor, maar waarom mag hij niet zo juichen bij de harde kern van Breda? Als zulke droeftoeters jou en je familie voor van alles en nog wat uitmaken, is dit een reactie die nog niet eens in de buurt komt van het niveau van die hooligans. Verdedig dit soort idioten anders even?

7 oktober 2023 om 07:34

Feit is echter dat van Veen beweert dat dit bij een 0-0 stand geroepen is bij een corner. Groningen heeft de hele eerste helft geen corner gehad....

7 oktober 2023 om 09:36

Want die hebben een status appartus. Wat een onzin. Nu ook elke thuis speler die het thuis publiek opjut een kaart gaan geven wegen opruiend gedrag? Want dat kan natuurlijk wel. Laat die volwassen mensen zichzelf eens gaan beheersen of een andere hobby gaan zoeken.

7 oktober 2023 om 12:02

@Mc Significant. In het buitenland gebeuren inderdaad ook aparte dingen, echter heb ik recent stadions bezocht in Spanje, Duitsland, Portugal en de Baltische staten en dat is toch echt wel een ander sfeertje dan hier tegenwoordig. Fanatiek zeer zeker, maar je ziet er nog gewoon supporters van de tegenpartij door elkaar zitten en over het algemeen is er veel meer aandacht voor het spelletje dan voor het provoceren en vooral intens beledigen van elkaar. Ook het K-woord is vooral iets Nederlands. In Spanje heeft elke speler een P* Madre als je de supporters mag geloven, echter zie ik het daar veel meer als fanatisme gebruikt worden dan als geweld. Ook als je het stadion verlaat staan er niet 5 kanslozen op een scootertje met jointjes in de hand meisjes na te roepen. Er staan in NL tegenwoordig zo veel meer doorgesnoven uitkeringtrekkers de boel te slopen. Met name tegen stewards en autoriteiten gaan ze in NL echt onbeschoft te werk. Laatst in Duitsland kregen de stewards en politie applaus na het snelle crowd management. Wist niet wat ik meemaakte. Ik ervaar het buitenland momenteel als veel respectvoller dan het kansloze Nederland. Dat is althans mijn ervaring.

Overigens schenken ze in Portugal geen alcohol meer tijdens wedstrijden. Je kan het leuk vinden of niet, maar het maakt echt een aanzienlijk verschil.

6 oktober 2023 om 21:23

Eens alleen niet handige met de huidige regels in je achterhoofd. Als je dit doet moet je kunnen bedenken dat er iets gegooid wordt en dus zal worden gestaakt.

6 oktober 2023 om 21:27

Toont alleen maar meer aan wat voor een domme regel het is. Een hele wedstrijd staken om een plastic beker met bier gooien, het is toch lachwekkend jongens! En het gebeurd nergens in de wereld behalve hier, als de hele wereld het zou doen zou ik zeggen oke maar alleen in Nederland kunnen ze dit soort ''slimme'' regels bedenken.

6 oktober 2023 om 22:51

Ja eens waardeloze regel zijn nog nooit gewonden gevallen bij een bekertje op het veld regel er zo snel mogelijk uit

En ja hoor, biergooiers vol in beeld. Je zou zeggen dat ze wel zo slim waren dat niet meer te doen hè. IQ van een stuk zeewier deze mensen. Stadionverbodjes maar uitdelen dan?

6 oktober 2023 om 21:14

Voor diegene die provoceerd bedoel je?

Voor een speler op deze manier ook makkelijk om een duel te laten staken en de resterende minuten zonder publiek te spelen.

6 oktober 2023 om 21:45

Je laten provoceren is ook een keuze hè. Je zal je maar zo benadeeld voelen dat je bier moet gooien. Triest.

7 oktober 2023 om 09:39

Ja we gaan in het vervolg ook diegene oppakken die zijn fiets niet op slot heeft als die gestolen wordt.

Misschien geen bier meer verkopen in de stadions. Zodat mensen zich weer eens normaal gaan gedragen.

7 oktober 2023 om 10:52

Nou, in grote steden kan je een boete van €45,- euro krijgen als je je fiets niet op slot zet 😂 absurde regel uiteraard

7 oktober 2023 om 13:42

Als het waar is wat hij zegt, vind ik dit best moeten kunnen. Zo pak je ze terug door daden. Net als toen adebayor tegen Arsenal.

8 oktober 2023 om 14:26

En met frisdrank zal er niet gegooid worden? Meest nutteloze regel in Nl.

Wat een klein mannetje zeg, ga gewoon normaal juichen..

6 oktober 2023 om 21:18

Als iemand mij en mijn vrouw een miskraam zou wensen via Twitter dan zou ik een hacker inhuren om die gast op te sporen. Zoiets wens je niemand, maar dan ook niemand toe. En zeker niet om een voetbaluitslag.

6 oktober 2023 om 21:28

Dus dan ga je als een idioot voor dat publiek staan?

6 oktober 2023 om 21:47

En wat heeft dat met het NAC publiek te maken???

6 oktober 2023 om 21:48

Alleen was het dus niet een NAC-fan die dat deed maar een supporter van zijn eigen team. Waarom hij dit verhaalt op de NAC-fans is vreemd.

6 oktober 2023 om 23:08

Staat toch echt dat de nac supporters zijn ongeboren dochter k*** toe wenste. Maar blijkbaar is provocerend juichen erger.

6 oktober 2023 om 23:20

@breda4ebah,

Uh omdat de NAC supporters er vrolijk aan meededen..?

6 oktober 2023 om 23:32

Arnhem

Ik begreep hem eerst ook niet maar het was eerst een Groningen supporter op X, en blijkbaar deden NAC fans nu vrolijk daaraan mee.

6 oktober 2023 om 23:49

Ik zou de app afsluiten en verder gaan met m’n leven

6 oktober 2023 om 23:58

Zijn interview is later toegevoegd aan dit artikel, dat mag VZ wel vermelden... Ik zat zelf op de B-side met een groep en wij hebben niks gehoord over zijn ongeboren dochter.

Dit moet onderzocht worden want zulke verwensingen horen niet en zulke beschuldigingen zijn heel zwaar.

7 oktober 2023 om 03:38

Er is oprecht ook maar niks in die Trent geroepen. Leuk dat een eigen supporter dat via de socials de wereld in gooit. Laat de nac supporters hier aub buiten.

7 oktober 2023 om 07:24

Knap dat je van iedereen kan horen wat ie roept in een stadion als dat van NAC.

7 oktober 2023 om 11:22

@breda het artikel is aangepast. In het originele artikel stond dat een NAC fan hem via Twitter een miskraam had toegewenst.

6 oktober 2023 om 23:43

Bizar hoe je dit in je hoofd nog zo kan spinnen dat het de schuld van die spits is. Je bent een klein mannetje als je iemand zoiets toewenst en met bier gaat gooien als hij - begrijpelijk en misschien wel terecht - reageert. Hoop oprecht dat een ander jou nooit zoiets zal toewensen en dat het je niet overkomt…

7 oktober 2023 om 11:29

Ik vind het wel typisch dat nu alle supporters van alle clubs een grote mond hebben, maar vorige week hun mond hielden toen Den Bosch dit in Groningen deed en daarna ook nog bij elke bal die uit was een kruisband blessure faked. Filter gedrag. Zijn we overigens in Tukkerland wel gewend die al meerdere stakingen zijn ontlopen en toch altijd naar anderen wijzen. Bijzonder eigenlijk.

Overigens waarom denk jij dat supporters maar alles mogen roepen? In mijn optiek waren er al in de eerste helft 3 redenen om te staken. Dus definitief te staken. Eerst deze gezang. Daarna bierdouche en daarna je moeder is een hoer zingen. Maar goed, blijkbaar ben jij hier de kleine mannetje die denkt dat profs alles maar van tuig moeten accepteren. Harde kernen zijn het probleem, niet voetballers. Het was overigens gewoon op TV te horen. Maar iedereen doet altijd de oren bewust dicht.

Dit doe je alleen als je graag wil dat je wedstrijd gestaakt wordt..

Hard op weg naar zijn dertig doelpunten. Wat een ongelofelijke idioot. Niet alleen qua grootspraak maar ook qua daden. Simpel mannetje

7 oktober 2023 om 01:48

Sta je nog steeds achter je voorbarige comment?

Er is een verschil tussen juichen toevallig bij een thuisvak/uitvak en.. dit.

Voor dit soort bewuste acties waarbij je intentioneel aan het provoceren bent om een reactie te krijgen, zou je gewoon als speler een schorsing opgelegd moeten krijgen.

En wat heeft een tweet van een Groningen-fan met deze hersenloze actie van Van Veen te maken?

6 oktober 2023 om 21:23

Schorsen voor wat, de tere gevoelens van de supporters kwetsen?
Het is niet slim maar schorsen gaat ook ver.

6 oktober 2023 om 21:30

Omdat bewust handelen zodat iets uit de hand gaat lopen normaal gesproken ook iets is waar een straf op staat (uitlokking in het geval van strafrecht).

En Van Veen is bewust aan het uitlokken.

7 oktober 2023 om 11:38

Even he, je weet dat er wekelijks dit soort momenten zijn he, wellicht in minder grote vorm. maar spelers juichen gewoon en lopen gewoon richting thuisvakken. Zie FC Den Bosch vorige week, scoren in de goal waar ook eigen supporters zitten, maar lopen bewust de andere kant op. Ik heb jou niet horen vragen om een straf. Of doe je dat nu alleen omdat er media aandacht is? Echt wat een deugvolk zijn wij zeg. 2 jaar geleden juichten we altijd voor het thuisvak en altijd overdreven. En alitjd bierdouche. Echt het verbaasd me echt elke dag meer hoe opvolgzaam Nederlanders zijn. Staken voor een bierdouche is alleen in Nederland. Besef hoe debiel we doen. Maar succes met verder deugen.

6 oktober 2023 om 21:34

Vardy doet niet anders in Engeland. Schitterend!

7 oktober 2023 om 01:16

Arnhem omdat de tweet van Groningen fan gesupported werd door NAC fans.

Ik vind het maar allemaal kinderachtig b- side .z side en f-side lijk wel de kindercrèche. Kunnen ze niet gewoon vak f of vak b heten kom niet zo kinderachtig over. Bij Feyenoord heten het vak s en vak R

6 oktober 2023 om 21:19

Feyenoord heeft toch ook altijd al hetzelfde stadion gehad geen wonder dat ze altijd dezelfde naam blijven houden…

6 oktober 2023 om 21:20

Alleen gedraagt Vak S zich met enige regelmaat precies even debiel als de F-Side bijvoorbeeld. De naamgeving lijkt dus niet echt van invloed te zijn, denk je wel. Het heet overigens bij nog veel meer clubs Side: Bunnikside, Ben Side, King Side, etc. etc.

6 oktober 2023 om 21:30

Ik vind side kinderachtig geef mij maar bakkkie kom volwassen over.

6 oktober 2023 om 21:54

Nja, mocht vakkie S de S-Side geheten hebben had je ongetwijfeld een andere mening gehad omdat je daarmee opgegroeid was. Zo is het dan ook wel weer. Ach, bij NAC hebben ze het allebei: B-Side en tegenover Vakkie G.

6 oktober 2023 om 21:22

Naja, laten we zeggen dat de b-side in ieder geval ieder jaar nog twee nieuwe liedjes heeft om te zingen. In ieder geval wat meer creatieve vrijheid op de kindercrèche dus

6 oktober 2023 om 21:36

Zingen word ik ook moe van elke keer hetzelfde. Ik begin daar niet aan anders had ik wel zanger geworden

die looser is bewust aan het uitlokken, denk dat de tuchtcommissie er nog wat over gaat zeggen. 3 wedstrijden schorsing omdat hij de oorzaak is van de staking.

6 oktober 2023 om 21:26

Omdat die juicht richting thuispubliek hahaha? Dit soort uitspraken kunnen alleen in Nederland. Niet handig wat die doet maar schorsing is overdreven.

6 oktober 2023 om 21:34

Tsja als je wedstrijden stil gaat leggen om wat bekertjes bier (wat belachelijk is) dan moet je consequent zijn en dit soort provocerend gedrag ook hard aanpakken. Dus schorsen idd

6 oktober 2023 om 21:34

Hij is de oorzaak dat de wedstrijd gestaakt wordt. Dat gaat hem een schorsing opleveren.

6 oktober 2023 om 21:38

Stadion uitzetten, en stadionverbod!

7 oktober 2023 om 09:42

Nee hoor de biergooiers zijn de oorzaak laat hem lekker juichen. Als je dat niet in je tere zieltje verwerkt krijgt kun je beter gaan dammen of schaken

7 oktober 2023 om 09:42

Hij heeft er geel voor gehad en daarmee is de zaak klaar. Tuchtcommissie bestaat niet meer gezien de VAR die rol over heeft genomen.

7 oktober 2023 om 10:22

Volgens mij bestaat de tuchtcommissie wel degelijk. Waren vorig seizoen ook nog een paar rode kaarten geseponeerd. Plus als iemand zoals jan vertonghen destijds doet, buiten het veld. Dan heb je niks aan een var

6 oktober 2023 om 23:19

Dat tuig (supporters) van NAC dat hem dingen toewenst moeten ze levenslang verbannen uit stadions zul je bedoelen.

6 oktober 2023 om 23:54

Er is een enkele idioot die wat geroepen heeft. Net zoals er een enkele idioot van je eigen club is die dezelfde dingen op Twitter heeft geschreven. Van mij mogen deze personen (supporters kun je het niet noemen) zeker een stadionverbod krijgen. Maar om dan vervolgens duizenden personen zo te provoceren met de huidige regels die er gelden is gewoon ontzettend dom. De beste man is de dertig gepasseerd en zou beter moeten weten.

7 oktober 2023 om 00:24

Ben ik ook met je eens, maar ook voor een mens als Kevin kan het teveel worden. Je club draait niet, hijzelf draait nog niet, je bent ver van je zwangere vrouw vandaan, krijgt vervolgens een vreselijke verwensing naar je hoofd geslingerd door één van je eigen supporters en een week later hoor je hetzelfde door een enkele NAC supporter geroepen worden.. Ik begrijp zijn reactie wel.

Zit wat frustratiebij die van Veen. Wat een provocerend en in mijn ogen onvolwassen niet passend bij een professional gedrag. Kinderachtig dit. Vier je mooie vrije trap en op naar de volgende goal.

7 oktober 2023 om 13:46

Heerlijk juist. Even je gram halen op het publiek dat je de hele tijd zo bejegend. Van mij mag het.

Mensen willen hier een schorsing omdat hij provocerend aan het juichen is.. Kan alleen in NL.

Misschien dat iemand me kan helpen? Ik begrijp het niet goed.

De FC Groningen aanvaller ging het thuispubliek (van NAC) provoceren en dat zou te maken kunnen hebben met een (walgelijke en misselijkmakende) post van een FC Groningen supporter?

6 oktober 2023 om 21:29

Volgens mij zongen de supporters iets over “miskraam”

6 oktober 2023 om 23:18

Dan is hij de enigste die dat heeft gehoord dan.

6 oktober 2023 om 23:18

Nee was er bij. Alleeen zijn moeder werd weer een hoer genoemd. Slecht maar ja gebeurd jammer genoeg

6 oktober 2023 om 23:46

Dat was pas na de staking. Er is echt niemand die iets gehoord heeft dat naar Van Veen is geroepen voordat ie uit zijn plaat ging.
Wellicht hoort ie dingen en denkt ie dat het over hem gaat.

Benieuwd wat de precieze reden is achter deze frustratie? Weet iemand iets?

6 oktober 2023 om 21:29

Horen we na de wedstrijd wel.

Voor iedereen die het door de war haalt,
Eerder plaatste van veen het berichtje over de toegewenste miskraam vanuit eigen supporter op X.
Nu provoceert van veen NAC supporters.
Van veen geeft aan dat NAC supporters k*** etc over zn dochter enzo zaten te zingen.
Wat dus een oorzaak kan zijn omdat het een makkelijk aangrijpbare manier is om een speler te provoceren als diegene zich ermee kwetsbaar opstelt op X. Dat zal ook waarschijnlijk zijn gedachtegang zijn geweest, alleen is de reactie van van veen totaal ongepast en het causale verband natuurlijk moeilijk aan te tonen.

Trieste NAC supporters en terecht dat van Veen zo reageert, al had hij het natuurlijk beter niet kunnen doen, maar ik snap hem volledig. ''supporters'' denken alles maar te mogen kunnen zeggen. Brobbey een bepaalde naam geven, van Veen uitlokken met teksten die echt niet kunnen en dan janken als hij zou provocerend staat je juichen? Hypocriet volk.

6 oktober 2023 om 23:20

Maatje wij hebben niks gedaan. Hij begon. Hij deed dit na zijn goal. Daarna zongen wij alleen je moeder is een hoer. Verder niks gebeurd. Waar bij gehoord heeft over miskraam. Geen idee zo.n lange zin kan geen liedje gemaakt worden. Zo slim zijn wij niet haha

6 oktober 2023 om 23:22

Hij zegt dit niet voor niets en hij gaat echt niet voor jan lul zo provocerend een doelpunt vieren, er is wat gezegd, dat is wel duidelijk.

6 oktober 2023 om 23:32

Volgends mij hebben we niks gedaan. Geen liederen gezongen. Misschien heeft een iemand het geschreeuwd maar kom op os een eigen tweet van een Groningen supporter. Maar is dit de reden om te provoceren nee

6 oktober 2023 om 23:48

Wellicht heeft ie iets gehoord en het anders opgevat. Kan me voorstellen dat ie in de emotie zit na dat gedoe op Twitter.
Maar vooralsnog niemand gesproken die iets gehoord heeft. Zelf ook niks van meegekregen.

7 oktober 2023 om 10:20

'daarna zongen wij alleen je moeder is een hoer.'. Eigenlijk geeft dit al de vervaging van normen en waarden aan.

7 oktober 2023 om 13:49

Zo reageer je niet als er niks gebeurd is hoor. Dit was duidelijk een ‘kom maar met je leuzen, dit is mijn reactie’ actie. Dit is niet een ‘laat ik eens kijken of is ze kan provoceren’ actie.

7 oktober 2023 om 00:47

Ik snap dit niet zo goed, hoezo trieste nac-supporters, jij gelooft 1 persoon die door je eigen medefans ook nog eens op X uitgescholden wordt. Daar is hij gefrustreerd over en reageert dat heel de wedstrijd door af op anderen? Of er zat hem meer dwars. Hij was vanaf begin al aan het zuigen, duwen, trekken, irriteren in het veld.

Z’n interview is netjes en goed als het klopt, maar hij zegt als ik goed begrijp, dat hij bij 0-0 bij de cornervlag uitgescholden werd, terwijl NAC al binnen 4minuten 1-0 voor stond en Groningen nog niet aan die kant bij corner was geweest. Daarnaast begint hij over het liedje dat zijn moeder een hoer is, ja dat werd gezongen, niet netjes, maar dag was NA dat hij de wedstrijd deed staken, niet voor zijn vrije trap gebeurd. Dus hij heeft een andere perceptie van wat er gebeurd is, of verteld onwaarheden.

Als het waar is, snap ik zijn frustratie en hij heeft gelijk dat voetballers ook gewoon mensen zijn, die gevoelens hebben en emotie uiten, maar die onwaarheden kan ik niet ruimen in zijm interview, dus vraag me af of hij de waarheid spreekt of iets wat geroepen is, verdraait heeft in z’n hoofd. Interview was buiten dat om, echt keurig en goed verwoord. Maar blijf twijfelen hahahaha

7 oktober 2023 om 01:03

Weet je we zijn allemaal mensen zoals hij aangeeft, het is altijd maar de voetballers die zogenaamd een voorbeeld functie hebben. Maar wat dacht je van de supporters. Die hebben in het stadion ook een voorbeeld functie. Je bent namelijk een uithangbord voor je club. Ik snap hem wel en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Ze stikken er maar in. Eat your heart out.

Van Veen geeft net bij de lokale media aan wat er precies gebeurd is, hij is herhaaldelijk toegeschreeuwd dat zijn nog ongeboren kind k*** moest krijgen of nog liever een miskraam. Geeft daarbij ook eerlijk aan dat hij met zijn 32 jaar verstandiger moet zijn, maar dat er ook grenzen zijn aan wat hij pikt van supporters. Nou ben ik toevallig FCG supporter, ik begrijp hem volledig in deze.

6 oktober 2023 om 23:49

Van Veen geeft zijn lezing van wat er gebeurd is. Of dat feitelijk klopt weten we niet.

Als dit gebeurd is wat mij betwijfeld erg. Ben zelf stadion geweest niks over gehoord. Maar van veen je moet niet zo lopen stoken. Ik vind jammer. Maar zo lopen provoceren is ook ernstig

7 oktober 2023 om 07:20

Van Veen hoeft niet zo te doen, maar hier gooien is en blijft een keuze. Gewoon je lekkere biertje in je hand houden en Van Veen uitlachen of zo is toch een veel krachtiger signaal? Supporters laten zich weer eens kennen door met bier te gaan gooien.

Er zal door een enkel iemand iets geroepen zijn tegen Van Veen. Dat kan en mag niet. Daar mag hij iets van vinden en die personen mogen van mij opgespoord worden en gestraft worden. Maar als 'wraak' je als een idioot op het veld gedragen tegen NAC-spelers (elleboogstoot tegen v/d Bergh, constant treiteren) en de hele tijd NAC-supporters provoceren (niet alleen na z'n doelpunt) slaat nergens op. Ik ben NAC-supporter en wat kan mij Van Veen schelen, maar vanaf minuut 1 zie ik een doorgeslagen idioot aan werk op het veld die iedereen tegen zich opzet. Even logisch nadenken zit er dus niet in bij die gast. En voordat het vingertje weer richting NAC gaat: dit gaat over een enkel individu en die personen zitten bij alle clubs op de tribune. En dit bericht lezende en de logica van Van Veen volgende zou hij het eigen publiek van FC Groningen moeten haten en zijn meespelers moeten aanpakken aangezien hij van eigen publiek verwensingen naar zich toe kreeg.

Ik snap hier dus helemaal niets van. Ok, hij is gefrustreerd dat een eigen supporter hem en zijn familie verwensingen toestuurt, snap ik volkomen.
Schiet een vrije trap er in tegen NAC en rent naar de B-Side en provoceert, beweert dan dat NAC-fans dat naar hem geroepen hebben, maar dat heb ik niet in stadion behoort hoor en ben in stadion geweest, ze hebben niet warmgelopen aan die kant van stadion, dus kan alleen voor wedstrijd bij binnenkomst (had dan al opgelost geweest) of bij veld oplopen bij warming-up etc. Maar dat is eretribune en daar zit over algemeen vrij rustig volk en waarom zou je dan daar niet heen rennen als je gescoord hebt??

Dus alles bij elkaar kan ik het nog niet helemaal rijmen wat hij zegt. Enige wat gezongen is over Van Veen is na de staking geweest, dat zijn moeder een hoer is en op einde werd hij bedankt voor de winst… dus ik snap zijn uitleg niet.

Mag toch hopen dat KNVB dit onderzoekt en hem eventueel schorst. Als speler kan en mag je zo op deze manier geen wedstrijd beïnvloeden. In het kader van competitievervalsing! Deze grap van de KNVB wordt dit seizoen echt nog een probleem! Scheef speelschema, scheve ranglijst en invloed van spelers en supporters op wedstrijd🙈

Provoceren en dan dit zielig doen voor de camera. Deze man presteert onder met zijn team en is een van de grootverdieners bij Groningen. Logisch dat je kritiek en scheldwoorden naar je hoofd krijgt gegooid. Wees een professional. Niks aan de hand.

7 oktober 2023 om 01:52

Nee. Het is niet logisch. Uiteindelijk is ie een werknemer. Of vind jij het normaal dat je collega's je voor van alles en nog wat uitmaken wanneer je team niet goed presteert?

7 oktober 2023 om 02:21

Helaas Almogaver, zover zijn we als volk al gezonken als we dit soort dingen goedkeuren.

Niemand heeft het recht om familie te bedreigen heeft niks met sport te maken meer

Heerlijke vent dit, ik had nog niet eerder van hem gehoord maar ik ben fan. Die losers denken inderdaad maar alles te kunnen zeggen en hij reageert daar perfect op door hem zo in de kruising te knallen. Staan al die losertjes dan met hun zielige bek vol tanden. Zuur dat de wedstrijd wordt gestaakt en het is niet maatschappelijk correct wat hij doet maar ik geef hem echt groot gelijk. Voelt bijna als gerechtigheid namens de fatsoenlijke supporters.

7 oktober 2023 om 03:49

3-2 gelukkig. Er is niks geroepen, hand in eigen boezem qua supporters

Die van Veen mag wel een dikkere huid kweken hoor. Man man man.

Supporters die de hele wedstrijd middels spreekkoren en obsceene gebaren de tegenstanders provoceren gaan nu jammeren als ze een koekje van eigen deeg krijgen? En dan ook nog ontkennen....maar zoals zo vaak in deze maatschappij willen we wel uitdelen maar incasseren zijn we wat minder goed in in.

7 oktober 2023 om 08:19

Zeker voor de staking is er helemaal geen sprake geweest van spreekkoren.

Van Veen spreekt ook over een corner bij 0-0. Maar het was na 4 minuten al 1-0 en Groningen heeft geen corner gehad. De 1-1 was eigenlijk de eerste keer dat ze in de aanval waren.

Ik ben de eerste die dit soort walgelijke dingen veroordeelt, maar dan moet het wel waar zijn. En dit verhaal ranmelt.

Mijn vermoeden is dat ie uitlatingen op internet projecteert op het publiek op de tribune.

7 oktober 2023 om 09:29

Klopt, want deze lieve jongens achter het doel zijn een afvaardiging van het Rooms-Katholieke mannenkoor die geen vlieg kwaad doen...dat spugen en biergooien doen ze anders nooit...

7 oktober 2023 om 09:36

Dat zeg ik niet, maar je kunt er ook niet klakkeloos vanuit gaan dat wat Van Veen zegt waar is. Vooralsnog geen enkel bewijs gezien of gehoord. Of iemand die zijn lezing bevestigt.

Idioot gedrag van een speler die beter moet weten met de huidige regelgeving. Het uitlokken van dit soort supporters reacties zou ook bestraft moeten worden. Van Veen is natuurlijk blij dat hij eens scoort, de frustratie dat hij er geen 30 gaat maken, zoals zelf voorspeld, zal ook wel een duit in het zakje hebben gedaan.

Voor racisme moeten er speciale camera’s komen en apps. Of in de toekomst wedstrijden gestaakt. Maar dit is maar allemaal normaal en geaccepteerd? Dit is toch minimaal net zo erg? Als je dan de comments hier moet lezen dat de persoon in kwestie zielig is om zo te doen en dat hij zich niet moet aanstellen.. Zou je dat ook zeggen als er een ander woord wordt geroepen naar een donkere speler? Ik snap niet waarom het volledig normaal wordt gevonden om spelers voor alles en nog wat uit te schelden maar pas wanneer het iets racistisch is, is het echt een probleem. Zou over de volledige linie veel harder aangepakt moeten worden..

7 oktober 2023 om 09:59

Feit is dat Kevin dit verhaal uit z’n duim zuigt. Via social media waren het juist Groningen supporters die hem dit soort dingen toewenste. Ofdat er in Breda ook maar iemand op de hoogte is van het feit dat Kevin en zijn vrouw zwanger zijn? Nee. Niet dat heel Nederland hierover geïnformeerd is via een sms alert

7 oktober 2023 om 10:18

076Jelle dus jij spreekt voor iedereen uit Breda, lekker makkelijk. Hoe weet je nou of hij dit verhaal uit zijn duim zuigt evenals dat ik niet weet of het verhaal klopt. Gisteren na de wedstrijd zag ik dat NAC een instagram post had gedaan die snel verwijderd werd met de tekst: “wie zaait, zal oogsten” en binnen 1 minuut was er al een simpel ratje met de reactie “Kevin krijgt een miskraam”. Ze zijn allemaal lekker heilig in dat 076!

Meneer van Veen, je lult echt gigantisch uit je nek. Ofdat wij bij NAC überhaupt weten dat je vrouw zwanger is? Je bent geen royal of iets dergelijks, dus dat soort zaken houden wij ons niet mee bezig.

Daarnaast is er vanuit het publiek niks geroepen daarover. Enkel over jouw sneue en provocerende gedrag. Wees gewoon eerlijk, met je 30 goals..

7 oktober 2023 om 10:47

Als ik in het stadion zit kan ik buiten een straal van circa 2 meter al niet meer verstaan wat daar gezegd of geroepen wordt, maar 076jelle heeft de gave om het hele stadion te beluisteren.
076jelle : JE LULT UIT JE Nek...

Het gaat overal over behalve over het voetbal.

Heb jaren geleden mijn seizoenkaart al ingeleverd omdat het niet meer veilig is om naar een eenvoudig potje voetbal te kijken.
Gezinnen die graag een keer met hun kinderen naar hun favoriete club willen, mogen dan maar hopen dat ze ongeschonden het stadion weer kunnen verlaten. Of dat er dwazen zijn die met dingen gaan gooien op het veld, zodat de wedstrijd al vroegtijdig wordt gestaakt.

Je kan je club ook normaal ondersteunen en toezingen, zowel in goede als slechte wedstrijden.
Lukt dat niet blijf dan weg dan zullen een hoop echte supporters jullie dankbaar zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren