Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Tastic or The Hunter?

Laatste update:

Wie moet er in de spits bij het Nederlands elftal? Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar zijn allebei fantastische spitsen, maar één van de twee moet op de bank. Iedereen heeft er een mening over. De één vindt dat Van Persie in de spits hoort, de ander vindt dat Huntelaar heeft bewezen de spits voor het huidige Oranje te zijn.

Van Persie kreeg de voorkeur in de spits bij het Nederlands elftal op het Wereldkampioenschap 2010. Niemand twijfelde eraan dat het een slechte keus zou zijn. In aanloop naar het WK scoorde Robin er namelijk lekker op los. Hij scoorde in de wedstrijden naar het WK toe maar liefst vijf keer in drie duels. Robin ging dus vol met zelfvertrouwen het WK tegemoet, maar uiteindelijk wist hij maar één keer te scoren in zeven WK duels. Het liep totaal niet lekker met Van Persie, want hij kreeg gewoon de ballen niet aangespeeld. Wesley Sneijder zocht steeds die vleugels op. Hij past gewoon niet bij Sneijder, dat was het probleem. En de spelers die op de vleugels speelden, die kwamen alsmaar naar binnen en zo werd de ruimte wel heel klein gemaakt voor Van Persie. Hij liet zich dus steeds terugzakken om weer een balletje terug te tikken, maar dat was het dan ook. Iedereen was na het WK ook van mening dat het tijd werd voor iemand anders in de spits, want Robin paste er gewoon niet volgens velen.

De meest aangewezen persoon die na Van Persie voor de spitspositie in aanmerking kwam was Huntelaar. Door vele afwezigheden van Van Persie en andere spelers na het WK, kreeg Huntelaar de kans in de spits. Hij werd toen zelfs topscorer van de EK-kwalificatie met twaalf doelpunten. Ik vond dus dat Huntelaar zich zeker had bewezen in de spits van Oranje. Het liep lekker met Sneijder en op de vleugels kreeg hij goede voorzetten die er ook bijna allemaal in gingen. Hij staat ook echt altijd op de goede plaats, een grote kracht van hem. Maar heeft hij zich nu echt zodanig bewezen dat hij in de spits moet bij het Europees kampioenschap in 2012?

Ik ben van mening dat Huntelaar gewoon in de spits hoort bij Oranje, omdat hij dat meerdere malen heeft bewezen in tegen stelling tot Van Persie. Van Persie mag het nu dan wel fantastisch doen bij Arsenal en er daar op los scoren, maar bij Nederland past hij gewoon niet in de spits. Dat is erg zonde, want eigenlijk is hij op dit moment zelfs de beste spits ter wereld. Immers moet hij wel in het team passen. Het is nu een te korte tijd om een elftal rond Van Persie te laten bouwen, maar na het EK zou ik proberen om dat te gaan proberen. Hij is de absolute man in vorm. Sneijder mag dan wel een grote naam zijn, maar die is gewoon minder in vorm dan Van Persie. Op dit moment is Van Persie ook de absolute man in vorm, maar voor het EK 2012 zou ik hem op de linksbuitenpositie zetten, al is dat natuurlijk niet zijn favoriete positie. Ik vind Dirk Kuyt maar niks, dus Van Persie is een fantastisch alternatief. Hij zal daar niet op zijn best spelen, maar de positie wel goed in kunnen vullen.

Alleen draait het uiteindelijk dus gewoon om wat Bert van Marwijk denkt. Hij is immers de bondscoach en bepaalt ook wie er in de basis staat bij het Nederlands elftal. Ikzelf denk dat hij gewoon voor Van Persie zal kiezen in de spits, omdat Van Marwik voorstander is van het bewegen voorin. Het rouleren met de vele spelers, waar Van Marwijk een voorstander van is. Dat bijvoorbeeld opeens Kuyt opeens in de spits speelt en Van Persie dus linksvoor. Dat is ook het ultieme wat Van Marwik uit deze selectie kan halen en zal hij denk ik gewoon voor Van Persie kiezen, alleen weet ik niet of dat rouleren voorin wel gaat werken. Het zou natuurlijk jammer zijn voor Huntelaar, want hij heeft toch enigszins bewezen dat hij belachelijk veel scoort in de spits bij Oranje. Natuurlijk zaten er vele goals bij die tegen mindere tegenstanders waren gescoord, maar uiteindelijk gaat het erom dat de spelers in die wedstrijd gewoon goed op elkaar waren ingespeeld en goed konden combineren.

Maargoed, ik zou dus zeker voor Huntelaar gaan, zelfs al is Van Persie de beste spits van het moment. Bert van Marwijk zal voor Van Persie kiezen, vanwege het rouleren. Althans, dat denk ik, het zou me verrassen als hij voor Huntelaar zou kiezen. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken als hij voor Van Persie gaat. Hopelijk kan Van Persie zich dan bewijzen en de mensen die voor Huntelaar zouden kiezen hun mond snoeren. Verder hoop in ieder geval op een vermakelijk EK, hopelijk weer een finale met deze keer wel winst. Dat zou grandioos zijn, maar we wachten het dus allemaal af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goedendag,

Dit is mijn 4e Club Expert. Hopelijk vonden jullie het een goed verhaal en alle tips zijn welkom.

En voordat de vragen komen: Het Barcelona teken staat er, omdat ik alleen Club Expert van Barcelona ben, daarom...

Groeten,

Lapulga_10

1 november 2011 om 19:40

Prima clubexpert ! Normale alinea's enzo.. ( niet die korte die je soms ziet) Alleen ik ben een Kuyt fan , dus daarover zijn we het niet echt eens. Maar ik vind wel dat Huntelaar in de spits moet , ookal draait van Persie ook erg lekker.

1 november 2011 om 20:05

Oke, bedankt. Ja, zo heeft Kuyt fans en mensen die tegen hem zijn als voetballer.

hmmm, een aardig stuk, maar je trapt aardig wat open deuren in. Aangezien de hele voetbalwereld bestaat uit ' open deuren intrappen' ga ik je dat niet kwalijk nemen. Waar ik wel naar kijk zijn dingen als spelfouten of verkeerde zinsbouw. Ik merk dat je een paar keer je zinnen een soort van herhaalt. Maar dit komt op mij over, alsof je geen brede vocabulaire hebt en dus geen synoniemen kan bedenken voor bepaalde woorden. Op zich geen probleem, maar het staat toch een beetje storend als je zegt: '' Hij past gewoon niet bij Sneijder, dat was het probleem.'' en even later: ''..want Robin paste er gewoon niet volgens velen.'' Dat kan beter.

Daarnaast heb je een paar spelfoutjes/tikfoutjes. Dan vind ik een beetje amateuristisch overkomen, want het is een kleine moeite om je stukje even twee of drie keer door te lezen. Dan haal je fouten als ''van Marwik'', ''ikzelf'' (dat is niet correct) en ''dat bijvoorbeeld opeens Kuyt opeens..'' er gewoon uit en dat staat ook gewoon een stuk beter. Dan zien mensen dat je er moeite voor hebt gedaan.

Ik merk ook dat je een betoog schrijft. Dat ligt er nogal dik bovenop met alle ' ik vind-s' in dit verhaal. Echter vind ik dan weer, als je een betoog schrijft over zo'n onderwerp, dat je best met nieuwe informatie mag komen. Statistieken bijvoorbeeld. We hebben het altijd over de bewegelijke van Persie, maar misschien zou je kunnen opzoeken hoeveel gemiddeld Van Persie en Huntelaar in een wedstrijd lopen. Tegen Hoffenheim bijvoorbeeld, liep Huntelaar, op 1 speler na, de meeste kilometers. ongeveer 10,5 km geloof ik. Misschien loopt hij wel meer dan Van Persie. Of juist niet! maar dan zou je het kunnen beredenen dat een goede spits weet waar die moet lopen. Ik noem maar een idee.

Dit zijn gewoon kleine dingen die zo'n stuk meer informatief kunnen maken, die iets nieuws brengen, en bovenal, je stuk interessanter maken.

Ik geef je toch 3 sterren voor de moeite, want slecht is het niet. Maar ik vind wel dat het veel beter kan. (het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit in een half uur in elkaar hebt geflanst, maar verwacht dan ook geen 5 sterren.)

1 november 2011 om 18:15

Oke, bedankt voor je tips. Ik zal er zeker wat mee doen. Ik wou in deze CE gewoon mijn mening kwijt dat ik absoluut voor Huntelaar zou kiezen.

Ik heb de CE inderdaad snel gemaakt. Achteraf gezien dacht ik ook dat ik er beter nog wat langer over hadden kunnen doen, maargoed ik had hem dus al ingeleverd en die sterren maken me niet zoveel uit .

Bedankt voor het lezen en je reactie!

Leuke CE man alleen niet veel wijzer geworden want er staat gewoon niet veel nieuws in, maakt de CE niet minder hoor;
Kon lekker vlot doorlezen, spelling is ook goed.

"maar na het EK zou ik proberen om dat te gaan proberen."

Ik zou deze zin andere formuleren, zo leest het niet echt lekker.

Tja, Van Persie of Huntelaar, ik zou persoonlijk voor van Persie kiezen. Vindt hem meer compleet als speler in tegenstelling tot Huntelaar en moet gewoon zijn momenten hebben. Van Persie doet het nu ook geweldig bij een stroef lopen Arsenal dus hij verdient het ook naar mijn mening. Huntelaar scoort ook al lekker bij Schalke. Doet het goed maar ik ga voor de Complete speler

1 november 2011 om 18:19

Bij een CE hoef je niet altijd te leren he. Het is ook bedoeld om gewoon je mening uit te lichten.

Ja, Van Persie is een completere spits, maar wie past er beter in het Nederlands elftal? Juist ;.

Bedankt voor het lezen en je reactie.

1 november 2011 om 18:21

We zullen het aankomende EK wel zien wie het doet, van Persie krijgt mijn stem

2 november 2011 om 13:01

Waarom niet Sneijder vervangen door Van der Vaart en Van Persie in de spits laten? Door Sneijder functioneert Van Persie niet goed, Van Persie is op dit moment beter dan Sneijder dus dan moet Sneijder maar verhuizen naar een andere positie.

2 november 2011 om 14:23

Omdat Sneijder de afgelopen keren telkens de beste man van het veld was bij het Nederlandse elftal?

Leuke CE hoor, maar toch 3 negatieve punten:
- Je moet echt aan je spelling werken. Doordat je zoveel taal / typfouten maakt, is het lastiger te lezen. Soms moest ik een aantal zinnen opnieuw lezen voordat ik begreep wat je zei. Hier volgen enkele voorbeelden: 'dat is ook het ultieme wat Van Marwik uit deze selectie kan halen...'. Van Marwik = van Marwijk. Die 'van' mag allereerst niet met een hoofdletter zijn en het is Marwijk. Dat weet je vast ook wel, maar door die typfout komt het niet echt professioneel over. Ander voorbeeld; 'at bijvoorbeeld opeens Kuyt opeens in de spits speelt en Van Persie dus linksvoor. '. 2x opeens achter elkaar mag niet. Overigens valt het mij op dat je enorm vaak 'dus' en 'ook' gebruikt. In het Nederlands moet je voorkomen om deze woorden te gebruiken, ze zijn vaak niet nodig en beginnen te irriteren.
- Bij het stuk over Sneijder en van Persie zeg je ongeveer 10x dat van Persie in vorm is. Dat zorgt ervoor dat het vaag wordt en je zinnen sluiten daardoor niet goed op elkaar aan. Voortaan kun je het beter of 1x zeggen of er een ander woord voor zoeken.
- Qua inhoud krijg ik niet echt nieuwe informatie. Je vertelt jouw mening, wat goed is, maar je komt niet met nieuwe informatie of statistieken. Misschien is dat ook wel leuk, waardoor jouw argumentatie misschien nog overtuigender overkomt.

Leuk om jouw mening te lezen, ik geef je drie sterren! Verder ben ik het met je eens. Van Persie is duidelijk de beste spits van de wereld en veel beter dan Huntelaar, maar van Persie past gewoon niet in het systeem van het Nederlands Elftal als spits. Ik zie hem ook het liefst op de linksbuitenpositie. Tenslotte compliment voor je originele titel!

1 november 2011 om 18:32

Oke, bedankt voor je tips. Je hebt helemaal gelijk hoor, ik had dit stuk beter kunnen doen. IK heb het ook te snel ingeleverd. Dus zijn er van die foutjes gekomen, wat jammer is.

Dankjewel.

1 november 2011 om 19:20

Die 'van' mag allereerst niet met een hoofdletter zijn en het is Marwijk.

Klopt niet, als je iemands achternaam schrijft en die achternaam begint met ''van'' of ''de'' schrijf je dit met hoofdletter, mits je geen voornaam gebruikt. Verder ben ik het met je eens over de verbeterpunten.

Persoonlijk zou ik Van Persie ten koste van alles in de spits zetten. Hij is de compleetste en beste voetballer van ons land, die moet er in, wat er ook gebeurt. Huntelaar is een prima spits voor tegen de kleine landjes, maar komt kwaliteit tekort als het tegen de grotere landen is. Sneijder speelt geen goed seizoen, is vaak geblesseerd. Van der Vaart draait geweldig in Engeland, dus die zou ik op 10 willen zetten i.p.v Sneijder. Je kan voor Sneijder altijd nog een plaatstje inruimen voor op naast De Jong/van Bommel/strootman. Robben is levensgevaarlijk, altijd een basisplek geven. Voor de linksvoor positie zou ik nog eventjes wachten met kiezen. Met Elia, Kuyt, Babel, en Affelay heb je daarvoor genoeg keuze. Misschien dat Drenthe nog wel de pannen van het dak gaat spelen, dan is dat ook nog altijd een optie.

Steek
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
-
De Jong
Strootman
Robben
Van der Vaar
We Shall See
Robin

Goede CE waar ik het helemaal mee eens ben. Je hebt je mening goed gegeven, al heb ik er niet echt iets van geleerd, maar dat hoeft ook niet
Het leest ook nog een lekker weg en ik vind sommige spellingsfouten niet erg genoeg om er punten vanaf te halen.

Van mij krijg je de volle buit!

1 november 2011 om 18:48

Dankjewel, ja ik schaam me zelfs voor die foutjes die ik heb gemaakt, mooi dat er ook mensen zijn die daar niet naar kijken.

Bedankt man.

Ik ben 't idd met je eens!

Van persie op 10 of links en dan lekker Hunter in de spits op 10 Rafael.

1 november 2011 om 19:27

als je met huntelaar speelt moet je juist sneijder erin zetten, en als je rvp in de spits zet rafael, de andere van de twee zou ik als controleur zetten.

Sneijder speelt namelijk verder van de spits af, waardoor de klik met van persie er niet kan zijn aangezien van persie liever de combinatie aangaat waardoor hij beter past bij vdv, omdat die veel dieper speelt. Huntelaar aan de andere kant heeft het liefste ballen in de 16 en daarvoor moet je bij sneijder zijn. Zie opstelling

je kan echter ook vdv en sneijder omdraaien, van persie op de plaats van kuyt en huntelaar in de spits.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
Sneijder
MvB/NdJ
Robben
van der Vaar
Kuyt/Ibi
van Persie

Ik heb je stuk gelezen en hoewel ik het topic interessant vind, is dit stuk niet meer dan een lange verzameling alinea's waar voornamelijk hetzelfde wordt gezegd.
In je eerste hoofdalinea stel je dat Sneijder alles naar de flanken speelde en zelden op Van Persie. Dit is natuurlijk onzin, dat weet jij ook. Er werd aardig op los gecombineerd en Robin kreeg zat maar dan ook zat mogelijkheden om voor een doelpunt te scoren. Hij koos gewoon steeds voor de verkeerde optie. Moest ie passen; schoot hij dom op doel. Moest hij gewoon lekker schieten; probeert hij een dom hakje of lijdt hij balverlies. Robin was gewoon hopeloos in vorm op het WK. Dat kwam niet omdat hij geen ballen van Sneijder kreeg, maar omdat hij er niks mee deed. Al werd hij ook goed gedekt steeds.

Ik ben trouwens van mening dat Oranje moet spelen zoals in 2000 met een verborgen 4-4-2 opstelling, met een diepe spits (huntelaar) en een schaduwspits (van Persie). Maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening.

Verder stelde je ergens in het begin dat men na het EK kan proberen een team rond Van Persie te bouwen, omdat hij de man in vorm is. Vorm in voetbal duurt relatief kort en wie weet speelt Robin in de zomer of na het EK wel als een bal stront. Wie weet zit Huntelaar bij Man Utd en wordt hij topscoorder in de PL. Wie weet keert Afellay eerder terug en weet hij de slecht spelende Pedro uit de basis te spelen.
Dit soort topics is niets mis mee, maar zijn meer van toepassing vlak voor een eindtoernooi..

Al met al een leuk artikel, maar zoals ik al zei: speculeren over iets dat nog meer dan een halfjaar op zich laat wachten, is een beetje graaien in de diepte.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Douglas
Anita
Robben
Sneijder
De Jong
Affelay
Van Persie
Huntelaar
1 november 2011 om 19:06

Overigens moet je verder niet letten op de rest van mijn opstelling. Anita speelt niet in de basis, maar iets beters hebben we niet. Pieters kan niks. Hetzelfde geldt voor de rechtsback positie. Misschien is Douglas tegen die tijd wel tot Nederlander bekroont, of loopt het af zoals bij Kalou.

De Jong kan ook vervangen worden door Van Bommel, als stofzuiger (eentje is genoeg). Sneijder heeft de vrije rol maar kan ook vervangen worden door Van der Vaart, die bijvoorbeeld nu meer in vorm is. We hebben 80% kans dat Robben weer geblesseerd is, dus heb je nog altijd Kuyt. Affelay kan tegen die tijd ook nog geblesseerd zijn, dus wie weet.

1 november 2011 om 19:25

Natuurlijk heeft Van Persie wat kansen verprutst, maar Sneijder speelde echt vooral naar de butienspelers. Hij heeft echt niet zoveel steeppasses van Sneijder gekregen op het WK. Natuurlijk kwam er ook bijkijken dat Van Persie uit vorm, maar ook in andere wedstrijden na het WK in de spits heeft hij het niet heel goed gedaan. Al heeft hij niet vaak in de spits gestaan na het WK. En ik denk dat je bedoelde dat Robin hopelijk uit vorm was, niet in vorm.

Leuke opstelling, maar Van Marwijk gaat niet zo spelen. Die speelt gewoon met een nummer 10 en niet met 2 spitsen achter elkaar. Ook zal Douglas nog echt geen basisspeler bij op het EK, lijkt me dat het dan te snel gaat. Mathijsen doet het nog gewoon goed. En Anita... Ik denk dat de beste oplossing De Jong op de linksback is. Dan kun je met Van der Vaart naast Van Bommel spelen en heb je ook nog eens aanvallender voetbal.

Dit zou dus mijn opstelling zijn:

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
De Jong
Van Bommel
Van der Vaar
Robben(?)
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
1 november 2011 om 21:47

Ja ik bedoelde natuurlijk hopeloos uit vorm

Maar dat is mijn ogen de fout van Van Marwijk. Hij zoekt materiaal om in zijn tactiek te integreren. Ik ben van mening dat je een tactiek moet verzinnen bij het materiaal dat je hebt.
Zoals jij je opstelling nu hebt is inderdaad het beste bij de opstelling van van Marwijk, ook in mijn ogen. Het is eigenlijk ook een verpakte 4-3-3 en lekker aanvallend.

Van Persie hoort in de spits.

RvP kan tien keer zo goed meevoetballen als Huntelaar en meevoetballen is een Must in ons systeem.

Ik zal je een voorbeeld geven:

Op het WK in 1998 speelde Nederland tegen Brazilie. We kwamen 0-1 achter door een goal van Ronaldo. Daarna is Brazilië constant op hun eigen helft gedrukt door ons(nederland) goede spel. Op het moment dat Brazilie de bal wint, moet deze snel(voor Brazilie) naar voren anders kom je in gevaar(de bal is immers op eigen helft en er zijn veel spelers van de tegenstander) en heb je kans dat je de bal verliest op een gevaarlijke positie.

De bal werd naar voren gespeeld richting Ronaldo. Dan moet je niet denken aan balletjes in de voeten, maar echt lastige ballen waarbij je duels aangaat en waar je twee man in de rug hebt.

Hij hield de bal fantastisch vast, schermde de bal af of zette een demarrage in om een kans te creeeren. Met twee spelers werd hij vaak niet eens afgestopt. Zo kan je bouwen aan een counter, balbezit houden en bovendien rust in de ploeg brengen.

Hiermee probeer ik aan te geven dat het heel belangrijk is om een meevoetballende spits te hebben.

Denk maar is na. Als je de bal verliest op je eigen helft als spits zijnde, blijft de druk continu op jouw helft staan en kan de tegenstander verder bouwen aan een goede aanval. Bij een meevoetballende spits kan de bal worden vastgehouden en zo kan er een tegenaanval worden opgezet. Zo krijg je i.p.v. druk op jouw speelhelft, een aanval waaruit je kan scoren. Dus kom je onder de druk uit.

Met RvP krijg je hetzelfde geval als Ronaldo. Een spits die kan meevoetballen met de rug naar de goal en daardoor als we onder druk staan, kunnen we de bal in de ploeg houden en daardoor worden we verlost door de druk van de tegenstander. Bij Huntelaar komen we niet onder de druk uit en worden totaal overrompeld door een spervuur van aanvallen. Dit geldt helemaal in een 1 spitsen systeem.

Het koste me een hoop woorden, vond het moeilijk om te beschrijven. Hopelijk begrijp je mijn verhaal. Het Nederland van nu moet dan worden vergeleken met het onder druk gezette Brazilie. En dan stelt RvP Ronaldo voor. Zonder Ronaldo had Brazilie gegarandeerd verloren en hetzelfde zie ik gebeuren als RvP niet speelt. Zonder RvP geen kans!

Een goede CE met een onderwerp waarover veel discussie is. Goed geschreven verhaal.

Zonder twijfel 5 sterren.

1 november 2011 om 20:04

Ja, ik snap wat je bedoeld.

Hij had natuurlijk ook loopacties, maar een spits wordt afgerekend op zijn goals. Natuurlijk komt er meer bijkijken, maar het leek wel of hij niet gelukkig was in dit Oranje. Hij speelde gewoon belabberd en dan nog mag je loopacties hebben... Huntelaar kan ook wel loopacties maken.

En dan vergelijk je het met het Nederlands elftal van 1998, dat ook gewoon anders speelde. Dat Nederlands elftal had een andere spits nodig en dit Nederlands elftal heeft ook weer een andere spits nodig. Kun je eigelkijk niet vergelijken.

Maar verder bedankt Jeroen.

1 november 2011 om 20:15

Maar ik wil het meer vergelijken met het Brazilie van toen. Niet qua speelstijl enzovoort. Maar alleen qua spits.

Maar hun werden ook met hun rug tegen de muur gezet. Tegen Spanje en Duitsland zullen we vaak zat met de rug tegen de muur worden gezet. We moeten dan een meevoetballende spits hebben om eruit te komen.

Er zijn in mijn optiek 3 mogelijkheden: Sneijder past zich aan RvP aan, of Afellay komt op links RvP te ondersteunen of RvP wordt keihard genaaid en we krijgen hetzelfde gezeur als op het WK 2010.

Huntelaar ben ik niet kapot van en helemaal niet van zijn loopacties, maar goed we zullen het zien op het EK wie er gelijk gaat krijgen.

(van Persie voorstander)

Prima CE ook al heb ik een andere mening. De foutjes die erin zitten boeien mij niet zo veel, ik vind dat het om de inhoud en jouw mening gaat.

Ik denk dat Huntelaar niks maar dan ook niks in kan brengen tegen de verdediging van Spanje of Duitsland etc. Hij kan wel altijd op de goede plek staan maar dat doen de topverdedigers verdedigend ook. Het is logisch dat Huntelaar er een paar in ligt tegen de ''kleine ploegjes'' want hij is nou eenmaal één van de beste spitsen in de zesitien, ik schat Higuaín nog boven hem. Van Persie zou misschien ook niet kunnen scoren tegen de toplanden maar hij kan met geweldige loopacties wel ruimte maken voor de naar binnentrekkende buitens. Verder denk ik dat als van Persie deze vorm vast houdt hij een net zo goede afmaker is als Huntelaar.

4 sterren

1 november 2011 om 21:47

Ten eerste bedankt.

Mwa, Huntelaar word gewoon onderschat. Hij zou het echt wel kunnen doen tegen toplanden. Hij is echt heel slim en weet zijn positie zo te kiezen dat het lastig te verdedigen is. Huntelaar kan ook gewoon loopacties maken, vergeet dat niet.

Het is een boeiende vraag en geeft goed jouw mening.

Ik geef je nog wel een tip. Let erop dat je niet teveel in herhaling valt. Ik kwam een paar keer bijna identieke zinnen tegen.

Voorbeeld:
Hij is de absolute man in vorm.
Daarna schrijf je:
Sneijder mag dan wel een grote naam zijn, maar die is gewoon minder in vorm dan Van Persie. Op dit moment is Van Persie ook de absolute man in vorm,

Ander voorbeeld

Ikzelf denk dat hij gewoon voor Van Persie zal kiezen in de spits, omdat Van Marwik voorstander is van het bewegen voorin. Het rouleren met de vele spelers, waar Van Marwijk een voorstander van is.
Een stukje verder:
Maargoed, ik zou dus zeker voor Huntelaar gaan, zelfs al is Van Persie de beste spits van het moment. Bert van Marwijk zal voor Van Persie kiezen, vanwege het rouleren.

Vooruit ik geef je toch vier sterren!

2 november 2011 om 16:41

Ja, je hebt gelijk. Sommige dingen kan ik wat beter doen, ik had dit verhaal niet zo gehaast moeten schrijven.

Bedankt.

Je kiest een prima onderwerp. Iedereen heeft het erover het is lekker actueel, prima gekozen onderwerp!

Echter vertel je veelste weinig je eigen mening en beargumenteer je veelste matig. Wikipedia feitjes als 'van Persie is in vorm' 'hunter staat altijd op de goede plek' hebben we niks aan.
Net als dat je Bert van Marwijk benoemd.
Totaal Niet intressant, dit is jou column, jou mening willen we weten.
'ik kies voor Huntelaar want!; dit en dit en dit.. En als je het er niet mee eens bent, zie je het totaal verkeerd.

Je spreekt veelste veel.. Maar dit... Maar dat... Maargoed..

Je zou bijvoorbeeld deze punten eens wat meer moeten uitwerken.

Over Van Persie zeg je bijvoorbeeld:
"en de spelers die op de vleugels speelden, die kwamen alsmaar naar binnen en zo werd de ruimte wel heel klein gemaakt voor Van Persie. "

Vervolgens zeg je over Huntelaar:
"het liep lekker met Sneijder en op de vleugels kreeg hij goede voorzetten die er ook bijna allemaal in gingen."

Nou word een column interessant als jij verteld hoe dat komt, waarom gaan de vleugelspelers naar binnen bij Van Persie maar geven ze de bal voor bij Huntelaar.
Waarom is er geen klik tussen Sneijder en Robin, maar wel tussen Sneijder en Huntelaar?

Ook zeg je dat Van Persie de beste spits van de wereld is. Waarom pas je je elftal dan niet aan rond Van Persie? Voor je beste spelers maak je immers altijd plaats. (dat je hem linksbuiten wil daargelaten, puur om de spitspositie gaat het). Dat het te kort dag is mij te weinig, echte toppers hebben geen aanpassingsproblemen.

2 november 2011 om 16:44

Oke, bedankt voor je tips. Ik heb het gewoon te gehaast geschreven, ik had het veel beter kunnen doen.

En het elftal nu nog aanpassen aan Van Persie kan niet meer. Het EK is over een paar maanden en zo snel krijg je geen nieuw team meer. Na het EK kan je het wel een tijdje preberen en dat lijkt me dan wel weer een goed idee.

2 november 2011 om 19:51

Ja, maar dan krijg je dit weer..

Stel dat we op het EK weer in de finale komen, dan zegt iedereen waarom een team aanpassen als je in de finale komt?

Maakt verder ook niet uit, ik zal altijd maar dan ook altijd Van Persie opstellen. Puur en alleen om het feit dat hij naast doelgericht ( want dat is hij zeker wel, gezien zijn Arsenal goals ) ook technisch heel vaardig is. De ballen springen bij hem bijvoorbeeld veel minder van de voet als dat bij Huntelaar en V. Nistelrooy het geval is.
Daarnaast heeft Van Persie ook nog eens meer snelheid dan Huntelaar, met Huntelaar moet je eingelijks altijd tegen de 16 van de tegenstander aanspelen. Terwijl dit niet lukt tegen grote landen, Spanje, Duitsland - Brazilie/argentinie op het Wk.
Met Van Persie heb je dus ook meer kans in de counter.
Daarnaast kan Van Persie ook de steekbal/assist zelf geven.

Heeft hij een 'vrije rol'in de spits met Sneijder en Van de Vaart achter zich, kan het einglijks niet mis gaan

Trouwens het is helemaal niet erg om over een paar dagen/week deze column weer te publiceren en het dan meer hebben uitegewerkt. Er staan genoeg tips in de reacties hier en het onderwerp is hardstikke intreressant.

Het is een vermakelijk stukje en richting het EK toe zal het ook een landelijke discussie worden. Huntelaar hoort de spits te zijn want hij heeft tijdens de kwalificatie er ook gestaan dus dan kun je het niet maken om hem opeens er naast te zetten, daarnaast presteert Huntelaar ook gewoon goed bij Schalke en het Nederlands elftal.
Van persie moet op de vleugel en ik heb hem het liefst op rechts en dan Robben op links, Elia als alternatief voor robben en Kuijt als alternatief voor van Persie. Maar zoals al jaren is er altijd wel weer 1 van deze spelers geblesseerd en ik voorzie dus niet echt een probleem voor van Marwijk, maar wanneer Huntelaar fit is dan moet van Persie gewoon op de flanken of maar op de bank, maar niet in de spits.
Van Persie kan dan wel goals maken bij Arsenal waar hij ook eigenlijk de enigste is die er kan scoren maar we moeten zijn prestaties niet gaan over hypen, die goals van Robin tegen Chelsea waren met alle respect gigantische fouten, een Terry die uitgleed wat hij normaal zelden tot nooit doet, en een keeper Cech die gewoon doodleuk 50 cm naast zich word gepasseerd.
van Persie heeft daarnaast op het afgelopen WK laten zien dat hij de spits positie domweg niet aan kan want het leek werkelijk waar nergens na, en het alleen afgeven op de aanvoer is niet terecht.

Nu mijn beoordeling, de spelling fouten vallen erg mee en die foutjes zijn zo minimaal dat ik het niet zie als een strafpunt, je discussie punt is ook helder dus dat is ook weer een pluspunt, tevens vertel je naar mijn idee wel op een goede manier je verhaal waar ik me ook in kan vinden.
Dit is dus wel 5 sterren waard.

2 november 2011 om 16:46

Bedankt man. Ik vind de spelfouten wel erg, dat hoort niet in een Club Expert. Dat is jammer, maar ik leer er ook van.

Over je CE: Er zijn er weinig op vz die je dit nadoen. Maar toch springt het er niet boven uit. Je hebt het niet al te veel uitgewerkt, je vergeet te vertellen hoe dingen komen, wat het minder interessant maakt. Ook kom ik wel eens dezelfde zinnen tegen, probeer hier ook op te letten.

Over het onderwerp: Ik denk dat zowel Van Persie én Huntelaar in de spits de beste optie is: Huntelaar krijgt voorzetten en Van Persie heeft dan de ruimte om zich terug te laten zakken. Dan kom ik uit op een 4-2-2-2. Sneijder en Robben als flank spelers, anders is er geen ruimte voor sneijder, en het controlerend middenveld bestaat dan uit Van Bommel-de Jong/de Jong-vdv/vdv-van bommel. Dan hebben we een goed team staan, de enige vraag is of Sneijder wel goed uit de voeten kan op zijn plek, maar ik verwacht van wel.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
Robben
Jong/Bommel
Bommel/VDV
Sneijder
Huntelaar
Van Persie
2 november 2011 om 16:51

Oke, bedankt voor de tip. Ik zal eraan werken in mijn aankomende Ce's.

Pulga,

Ik vind het een erg leuk stuk met vooral een boeiend onderwerp. Beide spitsen laten zien in topvorm te zijn en dat maakt het Bert aardig moeilijk. Vroeger was ik altijd een groot voorstander van Kuyt op rechts, maar ben nu net als jou van mening dat hij niet meer van waarde kan zijn in de basis 11.

Je feiten van Sneijder-van Persie en Sneijder-huntelaar ben ik het volledig mee eens. Van Persie is iemand die de ruimte nodig heeft in de spits en dat ook krijgt bij Arsenal. Bij Nederland krijgt hij dat inderdaad niet met de onder andere naarbinnen trekkende Robben. Huntelaar heeft daar inderdaad minder moeite mee en ben ook van mening dat Huntelaar spits moet en Van Persie op rechts.

Vond het een geslaagd onderwerp, je komt met goede feiten en trekt met dit stuk de meningen uit mensen.

Klein minpuntje zijn zo af en toe de spellingsfoutjes.

Vijf sterren geef ik eigenlijk alleen als het echt om een belevend stukje gaat van iets wat je hebt mee gemaakt of een mooi verhaal over de historie enzo van de club.

Dus daarom:
****

2 november 2011 om 17:16

Bedank rubenski. Leuk dat je het een goed stuk vond, alleen zijn die spelfouten gewoon jammer.

En zo heeft iedereen wel een mening over de posities van Oranje.
Zelf vind ik het stuk enorm goedlopend.

Verder zijn er hier en daar wat spelfoutjes, maar iedereen is een mens.
Van mij krijg je voor dit gedeelte 5 sterren, en aangezien ik het andere gedeelte niet ga beoordelen (aangezien iedereen zijn mening heeft) hou ik het ook bij 5 sterren.

Ik zelf denk dat Robin gewoon in de punt gaat,
Veel beter dan Jan-klás Hoenterlar

2 november 2011 om 17:18

Thanks man. Van Persie is ook beter dan Huntelaar, maar Huntelaar pas tbeter in de spits bij Oranje .

Om eerlijk te zijn vind ik dat je meer uit het stuk had kunnen halen. Het doel van dit stukje is een keuze wie de spits van Oranje moet worden. De (logische) keuze is tussen die van Robin van Persie en Klaas-jan Huntelaar. Ik vind dat je inhoudelijk meer had kan brengen. Jij kiest voor Huntelaar in de spits van het Nederlands elftal, maar wat gaf de doorslag dat Huntelaar de spits van Oranje moet zijn en niet van Persie? Die mening ontbreekt in je clubexpert.

Ik snap de link met Sneijder in dit stukje niet zo goed. Ik geef toe, Sneijder is een zeer belangrijk pion in dit Nederlands Elftal, maar het lijkt er nu op dat de vorm van Sneijder de keuze voor de spits van Nederland beïnvloedt. Dat vind ik eerlijk gezegd niet opgaan. In verscheidene kwalificatiewedstrijden speelde het Nederlands elftal met Sneijder op het middenveld en met Van Persie in de spits en die wedstrijden verliepen ook goed. Op het WK had Van Persie een mindere periode, maar hij presteert net als Huntelaar op dit moment erg goed. Dat maakt de keuze moeilijk om te kiezen wie de spits van Oranje moet worden. Dat geef ik toe.

Je kiest voor Huntelaar in de spits, maar in je stuk beschrijf je vooral waarom Van Persie juist niet in de spits moet staan in Oranje. Als je voor de keuze van Huntelaar in de spits bent, moet je ook beschrijven op welke fronten hij Van Persie zou aftroeven met jouw keuze voor de spits van Nederland.

2 november 2011 om 17:20

Allereerst bedankt.

Huntelaar troeft Van Persie af in doelpunten. Huntelaar scoort gewoon belachelijk veel bij Oranje en Van Persie doet het minder dan hem in de spits. Daarom zou ik voor Huntelaar kiezen.

Leuk onderwerp heb je gekozen! Volgens mij heeft niemand zich hier aan gewaagd.

Ik zal het niet hebben over je schrijfstijl, daar is genoeg over gezegd hierboven.

Na het lezen van jouw stuk ben ik nog niet overtuigd dat Huntelaar de man is voor het NL elftal. Probeer in je argumentatie scherper en overtuigender te zijn. Door in je laatste alinea uit te spreken dat BvM anders gaat kiezen ontkracht je jouw hele stellingname.

Misschien kan je hier wat mee! Succes verder met schrijven

Ps.
Persoonlijk zou ik Huntelaar graag het eens zien waarmaken tegen de toplanden in de topwedstrijden (kan overigens ook over RvP worden gezegd). Dat heb ik hem namelijk nog niet zien doen.

2 november 2011 om 17:25

Ja, maar het is gewoon de realiteit dat Van Marwijk liever Van Persie heeft. Dat hoort dus ook gewoon te zeggen, vind ik. Ik vind Huntelaar, omdat hij gewoonweg meer scoort dan Van Persie en beter i het systeem past. Van Persie moet je echt wegsturen, maar Nederland speelt best aanvallend en dan is dat lastiger.

goeie ce maar het kon wel hier en daar wat overtuigender.
voor de rest goed andere punten zijn al genoemd ga zo door;
****

2 november 2011 om 17:26

Bedankt. Ja, het had beter gekund, dat is jammer, maar de wereld vergaat niet .

Onderwerp is leuk, alleen er worden veel open deuren ingetrapt en veel dingen herhaald
Het stuk leest vlot weg en ik ben niet iemand die op zoek gaat naar spelfouten, 4 sterren.

Ben het overigens deels met je eens, voor mij moet Huntelaar Altijd in de spits bij oranje, waarom?
Omdat van Persie geen echte 'nummer 9' is. en Huntelaar is een nummer 9 pur sang. Als er een speler in de selectie een neusje voor de goal heeft is hij het wel

Mijn opstelling zou zo zijn:

Stekelenburg
v/d Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
Bommel
VDV/Jong
Robben
Sneijder/VDV
Persie/Ibi
Huntelaar
2 november 2011 om 18:10

Van Persie is ook een nummer 9 hoor. Hij heeft ook een neusje voor de goal, dat laat hij zien bij Arsenal, maar op een 1 of andere manier past hij niet bij Oranje in de spits. Hij moet vooral in de diepte ingespeeld worden en dan is hij zo gevaarlijk. Bij Orandje krijg je die ruimte niet en dan gaat hij terug om de bal op te halen bijvoorbeeld.

Je hebt goed gebruik gemaakt van de hype rondom die twee, maar ik vind het niet echt een bijzondere clubexpert om eerlijk te zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat ik één ster geef, daarvoor is je stuk veel te goed geschreven(ook al zitten er wat spelfouten in, maar dat haal je in de lange termijn er wel uit) Maar het is eigenlijk niets meer dan een opsomming.

Je mening komt niet overtuigend genoeg weer. Het enige wat ik zie is dat jij van Persie niet graag in de spits ziet, maar waarom wil je Huntelaar zo graag in de spits en niet van Persie? Jij zegt dat hij beter past in het systeem, maar zoals jij ook gezegd hebt scoort Huntelaar alleen tegen de kleintjes. Dan spreek je jezelf tegen. Zo creëer je weer twijfels en blijf je bezig met de discussie. Ook het feit dat je denkt dat van Marwijk anders beslist helpt niet echt mee. Bert is namelijk de eerste die je moet overtuigen en daarna pas de leden. Je moet maar hopen dat hij een vz account heeft, of misschien heeft Cooky een account hier, maar ik hoop dat je mijn punt snapt.

Zelf ben ik van mening dat van Persie een betere optie is. Die heeft in zijn linkerteen al veel meer techniek dan Huntelaar. Maar je moet dan een beetje op z'n Arsenals gaan spelen waardoor hij ook het beste tot zijn recht komt. Robben zal natuurlijk de man aan de rechterkant zijn, maar het Nederlands Elftal heeft op de linkerflank iemand nodig die van Persie kan bedienen. Daarom hoop ik dat Boerrigter zich een beetje doorontwikkeld bij Ajax, ik zie in hem veel meer toekomst dan die overschatte spelers als Elia die geen man voorbij komt, Kuyt die altijd hetzelfde doet, Afellay idem dito en Babel die zijn potentie nooit waargemaakt heeft. Boerrigter is een speler die op zijn positie alles heeft wat een vleugelspeler hoort te hebben: hij is snel, dreigend, haalt de achterlijn, gaat binnen- en buitenom en het allerbelangrijkste is dat hij een goede voorzet heeft. En dat was het probleem van het WK: van Persie kreeg binnen de zestien te weinig ballen over de vleugels. Met Huntelaar zou het echt niet beter gaan, want die zou precies hetzelfde hebben gehad. Hij is bovendien net niet de type Klose die hij moet zijn. Als Huntelaar slecht speelt, dan speelt hij ook slecht en als Klose slecht speelt, kan hij alsnog in de laatste seconde de winnende treffer maken.

Op de linksback positie kan Lorenzo Burnet op de lange termijn een basisplaats krijgen. Maar die speelt, met alle respect, bij FC Groningen. Ik persoonlijk vind dat je voor je land alleen aanspraak mag maken als je bij de top van, in dit geval, de Eredivisie of bij een subtopper/topclub bij een absolute topcompetitie speelt, tenzij je over exceptionele kwaliteiten beschikt zoals Strootman dat bij Utrecht liet zien. Dus daarvoor kies ik nu nog Anita, die ik feller vind spelen dan Pieters. Maar als Burnet zijn huidige vorm vast kan houden zou ik hem onmiddelijk opstellen ipv Anita. Hij is namelijk ook zo'n type speler waar van Persie gebruik van kan maken, alleen speelt hij achterin.

Stekelenburg
vd Wiel
Mathijsen
Heitinga
Anita
van Bommel
De Jong
Robben
Sneijder
Boerrigter
van Persie
2 november 2011 om 18:30

Huntelaar scoort inderdaad alleen maar tegen de kleinere landen, maar Nederland heeft ook niet echt tegen grote landen gespeelt. Zweden was de beste, daar scoorde hij dan ook tegen. Vooralsnog doet Huntelaar het uitstekend in de spits en Van Persie niet. Je kan natuurlijk je elftal aanpassen rondom Van Persie, maar dat kun je pas na het EK doen. Nu is daar gewoon te weinig tijd voor. Na het EK mag het voor mij ook. Deze CE ging mij over het aankomende EK en dan is het duidelijk Huntelaar. Die past gewoo beter bij de spelers die Van Marwijk op dit moment opstelt.

Burnet doet het leuk bij Groningen, maar een basisplaats bij Oranje? Nee, dat zit er voorlopig niet in. Ik zou gewoon De Jong op de linksback zetten, hij heeft daar al ervaring, vooral in de jeugd bij Ajax. Hem op linksback lijkt me het best. Dan kan je met bijvoorbeeld Van der Vaart naast Van Bommel.

2 november 2011 om 18:35

Als Burnet constant blijft, zou ik hem zeker erbij halen. Hij heeft een goede voorzet in huis en dat is wat een spits nodig heeft. Of dat van Persie of Huntelaar is maakt niet uit. Nigel vind ik niet passen bij de back-positie. De Jong is een stofzuiger en die heb je in het huidige voetbal gewoon nodig.

2 november 2011 om 18:42

Ja, maar is de vraag of Burnet het ook goed kan doen tegen topaanvallers? Ik denk dat, dat nog te vroeg komt.

Je hebt met Van Bommel ook een stofzuiger, met Van der Vaart krijg je nog meer vaart in het spel, vandaar die naam ook . Ik vind 1 stofzuiger meer dan genoeg.

3 november 2011 om 00:59

Heb wel wat twijfels over vd Vaart. Goeie speler hoor daar niet van, maar hij is niet altijd honderd procent fit. En als je met 1 stofzuiger wil spelen moet je gewoon De Jong opstellen die ik veel beter vind als van Bommel. Dan zou van Marwijk ook objectief zijn.

Leuke CE, leest lekker weg, hier en daar wat spelfoutjes maar achja, iedereen is mens.

Persoonlijk zou ik Van Persie in de spits zetten, dan moet Sneijder maar wijken. Van Persie is, je zegt het zelf af, momenteel de beste spits ter wereld en het lijkt me niet meer dan logisch je beste speler altijd op te stellen. Dan wel met Van der Vaart erachter.
Ik denk namelijk dat tegen landen als Duitsland en Spanje, we helemaal niks aan Huntelaar hebben. Tegen mindere landen scoort ie z'n goaltjes lekker, maar als er druk op onze verdediging wordt gezet, hebben we een spits nodig die een paar meter kan uitzakken en de bal daar kan vasthouden. Hou dodelijk Huntelaar in de 16 is, zo onkundig is hij daarbuiten. En tegen Spanje heb je daar vrij weinig aan.

2 november 2011 om 18:35

Ja, je kan nu wel leuk je opstelling overhoop gooien voor Van Persie, maar daar is gewoon geen tijd voor. Het EK is al over een paar maanden, dan ga je niet opeens een hele andere opstelling doen. En ik denk dat Van Marwijk Sneijder echt niet eruit zet, die is gewoon te belangrijk voor Nederland. Vooral omdat hij tweebenig is en Van der Vaart alleen met 1 voet kan passen. Door Sneijder speelt Oranje sneller.

3 november 2011 om 17:31

Dat laatste vind ik niet. Door Sneijder speelt Oranje beter tegen de slechtere landen. We zullen het zien tegen Duitsland, de 15e. Maar ik vrees dat met Huntelaar in de spits we weinig balbezit op Duitse helft zullen hebben. Voeg daar aan toe een Sneijder die zo ver mogelijk uitzakt om uit alle mogelijke standen een dieptepass te geven. Met twee benen, dat dan weer wel. Het gaat mij benieuwen, maar ik denk dat er een enorm gat valt tussen verdediging/aanval.

Het overhoop halen van de opstelling valt wel mee toch? Ik heb het over het koppel Vdv-van Persie ipv Sneijder-huntelaar. Nu speelde Van Persie sowieso al in de spits, dus de enige wezenlijke verandering is dat VDV ipv Sneijder op 10 komt te staan. De speler met het meeste interlands van de huidige spelersgroep inpassen lijkt me nou ook niet zo'n probleem.

3 november 2011 om 17:33

btw: Ik denk ook zeker niet dat Van Marwijk dat gaan doen hoor . Ik denk dat die gewoon met Sneijder op 10 en Van Persie in de spits blijft spelen, naar mijn mening echter niet het beste...

Je hebt een goed onderwerp genomen alleen je blijft alleen een beetje op de vlakte. Wat mij betreft ga je er niet diep genoeg op in. Je hebt het alleen over vorm en de goals, de andere aspecten worden onderbelicht.

Daarnaast lopen heel veel zinnen gewoon helemaal niet lekker, maak je spelfouten en herhaal je jezelf erg vaak waardoor het niet aantrekkelijk is om te lezen. Maar goed, volgens mij ben je ook nog erg jong.

Maar uiteindelijk ben ik het ook helemaal niet met je eens. Huntelaar is een erg beperkte speler wiens kracht in de 16 ligt. Het probleem van Nederland tegen sterke landen is juist dat die 16 erg moeilijk te bereiken valt. Ondanks het middenveld dat door iedereen geroemd wordt..... Het middenveld is juist het grootste probleem als je het mij vraagt, een erg beperkt middenveld met van Bommel en de Jong. Maar dat is weer een andere discussie.

voor nu 2 sterren.

2 november 2011 om 18:47

Ja, met je eens. Ik had er wat dieper op in moeten gaan, ik heb het gewoon te gehaast geschreven. Dat was niet nodig, zonde, maar hier leer in natuurlijk alleen maar van.

4 november 2011 om 16:38

Ik geef je een tip. Een Ce met haast schrijven, is eigenlijk nooit goed. Er is namelijk geen deadline en mensen zien het pas, wanneer het erop staat. Van tevoren weten ze niet, wat je gedaan hebt.

Schrijf het dus de volgende keer zonder haast en laat het nalezen door anderen om spelfouten te voorkomen.

Voor de rest vind ik het overigens een goed Ce. Eindelijk iemand, die dit aankaart en zijn mening erover geeft. Ik zie het liever anders, maar heb nu niet zoveel tijd om dat allemaal te beschrijven. Ik geef je wel gewoon vijf sterren, omdat je dit aankaart en je een aardige schrijfstijl hebt.

4 november 2011 om 16:42

Ja, bedankt man. Ik heb nu ook door dat het gewoon niet goed was om gehaast te schrijven. Ik wou gewoon weer snel een CE inleveren. Maarja, volgende keer hoop ik op een beter stuk, zonder spelfouten en betere mening erin .

Wat mij betreft komt er straks helemaal geen keuze tussen Van Persie en Huntelaar. Allebei opstellen natuurlijk. Het zijn 2 van de meest veelscorende spitsen van Europa, als je die allebei opstelt is de tegenstander nog banger voor Nederland dan ze op voorhand al zijn. Bijkomend voordeel is dat dit ten koste moet gaan van Kuijt en daar heb ik totaal geen moeite mee.

Huntelaar is wel meer de typische spits en daarom zou ik Van Persie een vrije rol geven. Of dat nu vanaf links of rechts is, maakt even niet uit. De andere 'flankspeler' zou in mijn ogen Robben of Affelay moeten zijn.

Verder vind ik dat Huntelaar ontzettend is gegroeid de laatste jaren. Natuurlijk is Van Persie de betere voetballer, maar mensen onderschatten Huntelaar weleens. Altijd moet ook de vergelijking tussen beiden gaan, terwijl dat in mijn ogen dus onzin is. We moeten juist blij zijn dat we 2 spitsen hebben die zo makkelijk en vaak scoren. Daarnaast zijn ze ook nog eens verschillend qua speelstijl, dus je kan meerdere kanten op. Welk land heeft dat nu nog meer?

Wat mij betreft gaat dit dus ten koste van Kuijt en het is aan van Marwijk om ervoor te zorgen dat zowel van Persie als Huntelaar beide in de basis kunnen starten.

Zelf zou ik Van der Vaart of Sneijder naast Van Bommel zetten en De Jong als back.

2 november 2011 om 18:46

Ja, dat kan natuurlijk ook nog, maar als je zoiets wilt uitproberen moet je dat gewoon in de oefenwedstrijden doen. En dan na het EK. Hopelijk durft Van Marwijk dat aan. Nederland moet een elftal rond Van Persie bouwen, want dat is gewoon onze beste speler op het moment.

Ben het met je eens hoor dat Huntelaar in de spits hoort maar ik mis onderbouwing. ik mis dat je vertelt wát Huntelaar zo effectief maakt in Oranje. Ik mis het verschil tussen oranje en arsenal waarom robin niet rendeert. verder zit het stuk overgens goed in elkaar!

2 november 2011 om 18:43

Oke, ja ik had het beter kunnen doen. Gewoon te snel geschreven. Mijn vorige stukken had ik wat rustiger over gedaan en die vond ik persoonlijk ook gewoon beter. Toch bedankt voor het lezen, reageren .

Leuke geschreven stuk best wel. Leuk onderwerp die je hebt uitgekozen en hij is actueel ook nog. Ik snap best dat mensen Hunter in de spits hebben dan van Persie.had zelf ook meer van hem verwacht tijdens de WK.
Maar kijk eens een wedstrijd van Nederland waar Robin wel in de spits staat. Doordat hij meer betrokken wilt zijn in het spel zakt hij. Huntelaar staat altijd diep gepositioneerd. Maar van Persie heeft geen diepe 10 om zich heen omdat Sneijder zich ook laat zakken. van Marwijk moet een team bouwen die in de dienst van van Persie spelen. Robben kiest voor eigen succes en Sneijder ook de enige die met hem wil combineren vaak is Affelay en vdv.

2 november 2011 om 18:39

Ja, ik denk ook dat Van Marwijk maar een team rond Van Persie moet bouwen. Maar de vraag is: Durft hij dat? Dat wordt dan sowieso na het EK, want nu is de tijd daar te kort voor. Ik zou het sowieso aan durfen om een elftal rond Van Persie te maken, nu kijken of Van Marwijk dat doet na het EK. Als hij er dan nog is natuurlijk...

Ik ben gestopt met lezen na de eerste twee alinea's. Het spijt me, maar de zinsopbouw en de manier waarop je schrijft deed pijn aan m'n ogen. Of je bent pas 13/14 jaar en hebt amper ervaring met het schrijven van essays of het schrijven van een stuk ligt je gewoon niet (ik hoop het eerste).

2 november 2011 om 18:36

Jammer, maar dat kan komen omdat ik deze CE erg gehaast heb geschreven. Ik heb al meerdere stukken geschreven en daar hoorde ik dat niet en had ik ook de tijd genomen. Dat zal ik de volgende keer dus ook doen.

3 november 2011 om 17:37

Dat kan zijn, maar als je van mensen verwacht dat ze de tijd nemen om jou stuk te lezen en eventueel zelfs te bekritiseren (kan ook positief zijn) dan vind ik dat je als schrijver zelf ook de tijd moet nemen om er goed voor te gaan zitten en geen half werk in te leveren. Toch wardeer ik de manier waarop je openstaat voor kritiek.

Waren wij Nederlanders niet degene die zeiden dat een spits moest meevoetballen? Ik denk dat van Persie de best meevoetballende spits ter wereld is, misschien Messi, maar dat vind ik nog steeds geen echte spits.
Dit is het hele idee van totaalvoetbal, een meevoetballende spits, zoals van Persie, en wij maar zeuren dat we Huntelaar willen die vaak geïsoleerd ergens in de 16 staat.

2 november 2011 om 17:28

Ja, heel leuk allemaal dat hij goed mee kan voetballen. Maar op dit moment past hij gewoon in de spits bij Oranje. Dat kun je wel de beste spits van het moment zijn, het gaat erom of je n de sptis past bij een team. Bij Oranje is dat (nog) niet het geval en dan kijk je naar andere mogelijkheden: Huntelaar, die wel vele goals maakt.

2 november 2011 om 21:37

Ik zie het meer als een Higuain - Benzema situatie zoals bij Madrid. Higuain is de betere afmaker, maar toch speelt Benzema vaker omdat hij meevoetbalt en het team beter laat spelen.

Mooie CE, afgezien van je schrijfstijl, ben ik het met je eens. Huntelaar heeft zich meerdere keren bewezen, hij is dé spits van Oranje. Als Ibi niet terug is op het EK kun je van Persie wellicht links zetten, maar anders zal hij het moeten doen met bankzitten. Dat is toch echt het beste voor het Nederlands Elftal.

2 november 2011 om 20:41

Dankjewel voor de sterren en je reactie. Doet me goed .

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren