Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart wijst zondebok bij Oranje aan: ‘Hij draait als een Boeing’

Laatste update:

Nederland stond woensdagavond bij rust met 0-1 achter tegen Spanje. Bij de tegengoal van Sergio Canales ging veel mis in de defensieve organisatie van de ploeg van bondscoach Frank de Boer, zo zagen ook Rafael van der Vaart en Pierre van Hooijdonk. De analisten wezen verdediger Joël Veltman en doelman Marco Bizot als hoofdschuldigen aan voor de tegentreffer. De oefeninterland tegen Spanje in Amsterdam eindigde in een 1-1 gelijkspel dankzij een doelpunt van Donny van de Beek vlak na rust.

In de achttiende minuut van de wedstrijd liet Álvaro Morata zich uit de spits zakken bij Spanje. Op het middenveld mocht de aanvalsleider draaien, omdat zowel Georginio Wijnaldum als Frenkie de Jong niet bij hem in de buurt wist te komen. Morata speelde de bal op links naar Sergio Canales, die op zijn beurt was weggelopen bij rechtsback Hans Hateboer. Joël Veltman stond op dat moment het meest in de buurt van Canales, maar de Oranje-verdediger bood de linkermiddenvelder van Spanje genoeg ruimte om een doeltreffend schot te produceren: 0-1.

OnsOranje komt op achterstand tegen Spanje, na zwak werk van onder meer Joël Veltman... ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 11 november 2020

"Ik denk dat als Bizot deze goal terugziet, dat hij denkt: ik had hier meer kunnen doen", aldus aldus Van Hooijdonk voor de NOS op NPO 3. "De fout zit hem natuurlijk ook in het doordekken, Veltman die toch de deur open zet. Maar kijk, bij dit schot... die mag er wel in, maar niet op de plek waar die nu tegen het net komt. Dat is namelijk een meter van de paal. Ik vind alles wat in het zijnet komt, dat is oké, maar de rest moet voor de keeper zijn."

Van der Vaart wees vooral naar Veltman. "Bij die goal ging alles fout...", aldus de oud-middenvelder. "Wat Veltman daar aan het doen is... hij dekt niet door, daarna draait hij als een Boeing, dan komt Spanje er heel makkelijk uit. Natuurlijk kan de keeper meer doen, maar het begint bij Veltman. Je moet gewoon doordekken, zeker tegen Spanje, omdat die tussen de linies een van de beste zijn." Tot slot heeft Van der Vaart wel positieve woorden voor linksback Owen Wijndal. "Hij speelt zijn tweede wedstrijd in Oranje, hij oogt heel zeker. Hij wordt onder druk gezet, maar raakt niet in paniek."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij ging het daarvoor al mis. Het gevolg was dat Veltman moest kiezen. Hij weifelde en stapte te laat naar achteren om d goal te blokken. Het middenveld en Blind waren ook niet geheel onschuldig

11 november 2020 om 21:51

Inderdaad. Organisatorisch staat het niet goed en is het te makkelijk om de fout volledig bij het eindstation te leggen. Een top verdediger had het kunnen repareren door of fel door te dekken en de bal te onderscheppen of door scherper in de dekking bij Canales te zitten, maar Veltman is geen van Dijk of de Ligt.

11 november 2020 om 21:52

Hij is wel opvallend vaak betrokken bij dit soort 'positionele' fouten

11 november 2020 om 22:00

@emile Hesky G en het ligt nooit aan Veltman en altijd aan zijn medespelers. als we zo gaan oordelen kunnen we ook zeggen dat Maguire zijn 90 miljoen waard is want al zijn fouten liggen gewoon aan zijn medespelers. lekker makkelijk! Veltman staat hier gewoon als een eerste klas amateur te dekken met een onnodige tegengoal als gevolg

11 november 2020 om 21:55

Precies, vdVaart lult ook maar wat want Veltman had volgens hem én moeten doordekken, én met Canales mee moeten lopen en sneller moeten draaien. Dit was in ieder geval niet 100% Veltman zn schuld.

11 november 2020 om 22:05

Je kan niet ontkennen dat het even duurt voor hij is gedraaid. Daarnaast kon hij ook nog een poging ondernemen om met een ultieme sliding het schot te blokken. Gewoon erg matig verdedigd....

11 november 2020 om 22:10

Nee, eerst dekt hij niet door...dat kan. Vervolgens moet hij dan wel die gozer vlakbij in zijn rug oppikken. Hij deed beide niet.

11 november 2020 om 22:45

Moet ie ook door zijn keeper gecoacht worden. Verder wel mee eens hoor dat het zijn fout was.

11 november 2020 om 23:11

Het begon al met Frenkie de Jong. Die had als eerste in moeten stappen ipv terug. Daarna Blind en vervolgens Veltman. Ze zaten er alle 3 langs.

11 november 2020 om 23:22

Idd, en wat dacht je van Hateboer die net alsof deed dat hij meeliep met Canales, en vervolgens een hoek in dook richting de cornervlag waar geen enkele speler of bal in de buurt was.

11 november 2020 om 23:17

Veltman is gewoon een nietszeggende centrale verdediger die verdedigend tekort komt. Leuk dat die het bij Ajax zo goed heeft gedaan omdat je daar weinig hoeft te verdedigen, maar in Oranje heb je in eerste instantie verdedigers nodig die kunnen verdedigen. Apart dat die ook telkens wordt opgeroepen. Er zijn genoeg verdedigers die niet minder zijn.

12 november 2020 om 07:54

Kijk dat Veltman hier meer kan doen mee eens maar dat hij niet kan verdedigen is totale onzin want dan heb je de rest van de wedstrijd niet gezien. Volgens mijnsite en zegt iedereen dat hij zich na die fout herstelde en een paar hele goede verdedigende acties had. Of telt dat niet na een fout? Soort tunnelvisie?

12 november 2020 om 11:27

Ik ken helaas geen betere in de Nederlandse competitie. Goede verdedigers zijn
Owen Wijndal, Habs (mar we kennen het dilemma), Dumfries, de Vrij, de Ligt, van Dijk
Daarnaast kennen we een paar die stukken minder zijn zoals Blind, Sven van Beek, Schuurs,
De rest is brandhout. Ik las ergens dat iemand riep Geertruida. Die vind ik zo slecht. Ik weet niet meer welke wedstrijd, maar ik liep me te ergeren aan zoveel onkunde en toen scoorde hij net. Die kan niet eens een bal behoorlijk afspelen.
Een van de eerste, zo niet de eerste wedstrijd van Dumfries in het Nederlands elftal, was heel heel goed. Ik vergeleek hem al met Dani Alves, ok een beetje overdreven, maar wat was hij goed, verdedigend! Over zijn aanvallende kwaliteit hoeven we niet eens te praten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hij de best betaalde speler van PSV is. Zou hij wel moeten zijn.
BTW ik ben geen PSV fan. Erger ik hoop dat ze iedere wedstrijd, behalve in de EL, verliezen,

Grappig maar ook makkelijk, Hateboer deed ook bar weinig terwijl Canales toch echt de linksbuiten is.

Het enige wat je kunt concluderen is dat FdB nog steeds een faililure van een coach is. Die heeft echt geen idee wat hij aan het doen is. Maar goed, die verliest nog een paar wedstrijden en de KNVB is klaar met hem. Kunnen we ons hopelijk op het EK en WK focussen met een degelijke coach

11 november 2020 om 21:57

Ben benieuwd op basis waarvan je dit concludeert. Het staat 1-1, is nu de bondscoach van Spanje een failure?

11 november 2020 om 22:32

Je weet dat het een oefenwedstrijd is? Beiden ploegen spelen een b opstelling

11 november 2020 om 22:44

Waarbij FdB ook nog gedwongen is om in deze opstelling te spelen gezien de vele blessures.

11 november 2020 om 23:18

Ik zie hem een beetje als Danny Blind. Snappen er tactisch helemaal niets van en hebben geen overhand op een groep.

12 november 2020 om 16:01

Klopt maar als je Babel oproept doordat je samen een WK2010 verleden hebt ben je al niet meer serieus te nemen.

Ik vind het apart dat de bondscoaches het blijven proberen met Veltman en Hateboer. Die klikken gewoon niet. Hateboer speelt heel onbesuist. Hij had maar 1 goeie voorzet, waar die penalty bijna uitkwam (schoen van Luuk de Jong). Veltman valt altijd best prima in als wisselspeler, maar niet als basisspeler. Maar ja, ik zie dat De Vrij en Dumfries komen. Laten we hopen dat dat beter gaat. Maar je mag toch hopen als je drie centrale verdedigers als bondscoaches hebben gehad (lodeweges, De Boer en Koeman), dat je toch een goeie verdediging kan opstellen. Als je Hateboer erin zet, dan moet je achterin echt goed staan, want Hateboer loopt schijn te verdedigen (grijpt bijna niet in). En als je Veltman in zet, moet je met drie man spelen en een rechtsback hebben die verdedigend sterk staat en niet teveel naar voren gaat.

11 november 2020 om 22:01

Dus eigenlijk zeg je dat je Veltman op rechtsback moet zetten?

11 november 2020 om 22:05

Tja, daar mist hij snelheid voor. Een Tete in goeie doen zal de ideale optie zijn als je met veltman gaat spelen. Hij heeft snelheid en is verdedigend solide. Alleen hij speelt amper bij Fulham en is dus niet in goeie doen :/

11 november 2020 om 22:20

Tete heb ik nog nooit in goede doen gezien. Het enige wat die kon is totaal fout dekken en dit proberen te repareren met een geweldige sliding. Die sliding deed hij 9 van de 10 keer wel echt geweldig. Echter een sliding moet een noodingreep zijn en niet een standaard dingetje.

11 november 2020 om 22:55

Ja Maldini zei dat je een sliding in gooit wanneer je verdedigend het niet meer kan repareren. Maar ik heb Tete naast een goeie sliding ook wel verdedigend ook zijn mannetje zien staan. Echter, op deze manier zien we hem niet meer terugkomen bij het Nederlands elftal.

11 november 2020 om 22:12

je moet beiden gewoon niet meer selecteren. dit kan toch echt niet op dit niveau? dit zijn fouten die je verwacht bij een ADO Den Haag ofzo, niet in Oranje

11 november 2020 om 22:39

Wie wil je dan selecteren? Op rechts hebben we weinig alternatieven die beter zijn dan Hateboer. Je moet hopen dat Geertruida, Frimpong en Zeefuik goed ontwikkelen, dat Karsdorp zijn basisplaats behoudt. Daarnaast een schuine oog houden op de ontwikkeling van Dijksteel (middlesbrough), Tete en Fosu-Mensah. Overigens viel Dumfries echt heel goed in. Op die ene moment na qua uitverdedigen, was hij echt fris. En voor Veltman hebben we niet heel veel alternatieven. Botman dan waarschijnlijk.

11 november 2020 om 22:15

Je snapt hoop ik dat Veltman hier als wisselspeler staat. Zondag spelen er anderen. 3 wedstrijden in een week is samen met het al redelijk zware seizoen, iets te veel van het goede

11 november 2020 om 22:17

maar je snapt toch ook wel dat dit nog steeds Oranje is en dat hij hier een totaal onnodige goal weg geeft. dit soort fouten maakt hij al 10 jaar lang structureel en het lijkt me sterk dat hij al 10 jaar oververmoeid is. waarom loopt hij niet met zijn man mee? dat heeft weinig met vermoeidheid te maken imo

11 november 2020 om 22:40

Dat snap ik ook wel, maar als je een wisselspeler erin gooit, dan mag je toch hopen dat je toch een idee achter hebt? Zoals @japie_krekel hierboven zegt, mag dit soort fouten gewoon niet voorkomen. Het is niet dat Canales ontzichtbaar wegloopt, hij loopt gewoon langs hun, maar er wordt totaal niet gecommuniceerd of gekeken.

11 november 2020 om 23:18

Japie, is het niet gewoon zo dat we momenteel hooguit 8 oranje waardige spelers hebben? Waarvan De Vrij eigenlijk stand in is van De Ligt/Van Dijk.

11 november 2020 om 23:37

dat ben ik zeker met je eens maar Bijlow, Botman, Stengs, Ihatteren en Gakpo vind ik allemaal jongens die wat mij betreft een serieuze kans mogen krijgen. die vind ik persoonlijk beter als een Bizot, Veltman, Babel en Promes en die hebben gezien hun leeftijd ook nog de potentie om nog veel beter te worden. ik hoop ook dat Boadu weer uit zijn vormdip komt en dat Malen weer in topvorm raakt want Depay die gaat met de interland slechter spelen

12 november 2020 om 10:59

Japie, Ik denk echt dat Veltman het op die positie beter doet dan de spelers die jij noemt. Wel reëel vergelijken. Soms denk ik dat Veltman je persoonlijk iets heeft aangedaan.

12 november 2020 om 17:30

ik vind gewoon dat hij er geen hout van kan omdat hij elke keer zijn teams benadeeld en wedstrijden uit handen geeft met zijn amateuristische fouten. Veltman laat je altijd vallen in het veld

12 november 2020 om 07:35

Veltman en de boer zijn beide oranje onwaardig. Dit was een oefenmatch en de boer wil spelers sparen, terecht. Als het kan moet je altijd met dumfries en een andere cv spelen.

Ja het is iets te makkelijk om alleen veltman de schuld te geven. Morata zakt goed in veltman was te laat twijfelt om alsnog door te dekken. Tegelijkertijd gaat canales de ruimte in en veltman was gezien. Maarja wiens man was canales? Die liet hem ook gewoon lopen.

Bullshit vd Vaart. De slechtste is Berghuis. Totaal Niets laten zien.

11 november 2020 om 22:04

Je bent in de war met Depay denk ik....niet dat berghuis nu florissant speelt.

11 november 2020 om 22:19

nee joh, die gemiste kans van Depay lag aan Hateboer. daar kan Memphis niks aan doen

11 november 2020 om 22:23

Die kans had memphis inderdaad moeten maken, maar met een goede voorzet van dumpries had hij dit ook wel gedaan. Die voorzet had gewoon over de grond gemoeten, zodat memphis alleen zijn voet er tegenaan had moeten zetten.

11 november 2020 om 22:44

En Haps, ook al deed die niet eens mee

Ik hoop dat ik eerder ben dan Japie. Maar Veltman maakt zijn reputatie weer waar. Zoveel cruciale fouten... Dat is echt niet normaal hoor

11 november 2020 om 22:00

je was me net voor helaas

Van der Vaart heeft wel gelijk wat betreft Veltman, maarja wie heb je anders? De Boer wil De Vrij niet 3 hele wedstrijden laten spelen....

Het ging al fout bij het opstellen van Veltman.

11 november 2020 om 21:59

Je bedoelt het selecteren van Veltman

11 november 2020 om 22:12

Francinedekker, het denken aan Veltman was al fout.

Van Der vaart trapt weer eens open deuren in. als Veltman twee wedstrijden op rij geen cruciale fout maakt mag dat eigenlijk al in de krant. er is veel kritiek op Schuurs maar Veltman heeft 9 of 10 jaar aan internationale ervaring en die grossiert nog steeds in fouten die je bij de A-junioren niet eens ziet

11 november 2020 om 22:00

Haha yes! Ik was eerder! Ben het volledig met je eens in deze. Veltman kan gewoon echt niet

11 november 2020 om 22:03

Schuurs is overigens geen haar beter... Wat mij betreft dan

11 november 2020 om 22:09

klopt maar die kan zijn leeftijd nog enigszins als excuus gebruiken. Veltman heeft 10 jaar aan internationale ervaring dus dan kunnen dit soort fouten gewoon niet meer, zeker niet zo vaak als dat Veltman ze heeft. die heeft er echt een abonnement op

11 november 2020 om 23:17

Laat me raden, van Beek? 😂

Wat Vd Vaart hier zegt is toch extreem tegenstrijdig. Hij zegt dat je door moet dekken omdat je weet dat de Spanjaarden erg goed zijn tussen de linies. Dat klopt toch totaal niet. Juist door van je positie af te komen, creëer je ruimte tussen de linies en kunnen de Spanjaarden daarvan profiteren. Hier ging het gewoon fout dat het middenveld fout stond, waardoor niemand Morata oppakte en Hateboer liet die Canales vervolgens weglopen, naar het schijnt zonder dit te communiceren naar Veltman, die op dat moment met zijn rug naar Canales en Hateboer stond.

11 november 2020 om 22:02

wat maakt het uit wat Vd Vaart zegt? het enige dat telt is dat Veltman weer loopt te prutsen met een onnodige tegengoal als gevolg maar volgens de statistieken van Opta zal hij wel weer een geweldige wedstrijd hebben gespeeld en bij de beste verdedigers van Europa horen

11 november 2020 om 22:08

Veltman was bij deze tegengoal nou niet echt de prutser. Hij loopt niet mee met Morata, wat ie goed doet, want waarschijnlijk zijn dat de instructies om de Spanjaarden niet in hun spel te laten komen. Wat betreft Canales, ja, die pakt ie te laat op, maar Hateboer laat hem weglopen op het moment dat Veltman zijn ogen richting bal heeft en niet richting man. Ik denk niet dat Hateboer daar wel heeft gecoacht, aan de reactie van Veltman te zien als die pass gegeven wordt.

11 november 2020 om 22:11

hij loopt niet mee en dat vind jij goed? als dat Frank De Boer zijn instructies zijn om je directe tegenstander vrijuit te laten lopen moeten ze die man er vandaag nog uitgooien want dat gaat echt helemaal nergens over maar dit is weer zo een fout waar Veltman altijd in grossiert dus ik denk niet dat het aan de coach ligt. die kan je alleen de schuld geven dat hij hem uberhaupt opstelt

12 november 2020 om 00:37

Ik moet je gelijk geven. De Boer heeft zelf aangegeven dat er doorgedekt moest worden. Tactisch niet logisch in mijn ogen, dan krijg je ruimte achter Veltman als die met Morata meeloopt en met de snelle, technische jongens bij Spanje, kun je beter de ruimte klein houden in de verdediging. Tegen een ploeg met spits die zo inzakt, is het het beste om als verdediger de spits te laten gaan en door een middenvelder op te laten pakken, dan uit positie te gaan en een gat te laten vallen. Helaas had de Boer andere ideeën en deed Veltman dat dus fout. Overigens kan ik je zeggen dat de bal direct door de as richting zestien was gegaan, in de loop van Canales als Veltman op Morata had doorgedekt, want daar was dan de ruimte gekomen.

12 november 2020 om 00:41

Overigens is het laten lopen van de man onderdeel van het spel. Er zijn ploegen waarbij de spits de afleider is, die het centrum uit positie moet trekken, waarna de middenvelders of buitenspelers met een steekpass door de as richting goal gestuurd kunnen worden. Spanje is zo'n ploeg. In mijn ogen is het een tactische fout om het elftal daar niet op te laten spelen. Veltman deed het tactisch juiste, maar dat was niet de tactiek die men hanteerde, waardoor de spits niet door de middenvelders werd opgepakt. Tactiek is en blijft een leuk iets.

12 november 2020 om 15:41

Deze hele discussie is gestart omdat VDV iets gezegd heeft. De basis van al deze reacties. Als iemand dan op de reactie van hem reageert dat raar vinden. Apart dan weer!

Inmiddels is het redelijk duidelijk dat je geen fan van Veltman bent en toch zijn er coaches die hem blijven opstellen en heeft hij het betaald voetbal gehaald en een mooi aantal prima wedstrijden gespeeld.

Veltman heeft zijn mankementen maar zou normaal ook geen basisspeler zijn dus hij is altijd de mindere versie van wat er normaal staat. Ik zie een aantal keer langskomen dat deze fout nooit gemaakt had mogen worden. Hoeveel doelpunten ontstaan wel niet uit een fout. 9/10 keer gaat er iets fout voordat er een doelpunt valt.

Veltman op rechtsback prima ook in zijn Ajax periode echter gewoon geen basismateriaal voor oranje wel helaas het materiaal waarmee we het moeten doen. Kunnen ook zonder rechtsback spelen aangezien iedereen commentaar heeft op elke rechtsback die we hebben.

Zie je ook hierboven leeftijd als excuus noemen als je speelt speel je en wordt je beoordeeld zoals ieder ander.

Veltman en Bizot trekken die lijn door in de tweede helft. De Vrij al een maal belangrijk ertussen gezeten.

Wijndal geeft in de eerste helft 3 dramatische voorzetten, geheel vrijstaand, maar wat zegt vd vaart, dat hij zeer sterk speelt

11 november 2020 om 22:16

Memphis is volgens vd vaart altijd goed, ook al speelt hij slecht

Veltman, maar ook nu in de 2e helft Klaassen, hebben gewoomweg het niveau niet. Jeetje wat laten zij weer zien dat de eredivisie hun top is.

11 november 2020 om 22:32

Ik heb alleen de laaste 10 minuten van de 1e helft gezien waarin veltman gewoon goed speelde. 2e helft doet hij ook niets verkeerd. Kan best zijn dat hij bij de goal mis zat, maar dat heb ik niet gezien. Klaassen mist het niveau? Is overal geslaagd behalve bij everton. Dus verklaar je nader?

11 november 2020 om 22:48

Redelijk meekunnen met Bremen kan je toch niet als 'geslaagd' bestempelen? En beste jongen heeft ook al 16 keer voor Oranje gespeld en ik kan me geen goed wedstrijd van herinneren, jij wel? Ook daar is hij niet geslaagd. Er blijft zo niet veel over he.

Veltman deed eerst een van de beste Veltmannetjes die ik tot nu toe heb gezien en vervolgens spelde hij redelijk met af en toe nog een paar onhandige acties. Je kan meerdere compilaties maken met zijn Veltman-momenten. ongelofelijk dat bij Oranje zit.

Zoals Dominicvedder al zei, dit zijn niet de spelers die wij bij het Nederlands elftal wil zien. Zelfs niet in een oefenpot of op de bank.

11 november 2020 om 23:23

Klaassen speelde prima, en is sowieso klasse beter dan De Roon. Maar momenteel hebben we maar 2 middenvelders van internationaal top niveau. De 3e is gewoon minder, of het nu proppen, vd beek, de roon of Klaassen is.

12 november 2020 om 16:16

Hij kwam niet redelijk mee met Brremen. Hij was de aanvoerder van het team om een simpele reden dat hij 1 van de belangrijkste mannen was. Ik ga over beide mannen niet zeggen dat ze topspelers zijn, maar we hebben geen betere spelers.

Kan iemand mij nou eens uitleggen waarom Depay alle vrije trappen en corners mag nemen. Echt belachelijk en waarom captain en niet Blind of de Vrij

Ergste moment van de wedstrijd was toen Depay Wijnaldum geen box gaf. Dat kan je niet maken man!

Ik heb vanavond toch echt wel een aantal lichtpuntjes gezien: Wijndal. Dumfries. Klaassen. Stengs. Stengs doet mij altijd wat denken aan Van Persie. Hoop dat hij zich blijft ontwikkelen, dan kan hij echt belangrijk worden voor Oranje. Wijndal kan echt een toppertje worden op de linksbackpositie. Hatenboer kan echt niet.... Vind hem in Oranje zwaar tegenvallen en hij lijkt ook niet echt happy ofzo. Past niet echt bij deze groep. Depay speelde ook ondermaats maar desondanks dat blijft er altijd dreiging vanuit gaan en hij lijkt mij niet prettig om tegen te spelen. Altijd erin zetten dus. Ook complimenten voor Wijnaldum. Die speelde echt een puike pot. En Berghuis mag van mij ook altijd starten. Die legt ze bij iedereen op de stropdas. Straks met de Ligt en hopelijk Van Dijk er weer bij staat er echt wel een goed team. Heb er alle vertrouwen in. Alleen maak ik mij wat zorgen over de keeper. Wat wij hebben is niet veel soeps..... Een keeper kan punten voor je pakken en dat zie ik met onze keepers niet snel gebeuren.

Ik begrijp niet dat Hateboer als rechtsback wordt opgesteld bij het Nederlands elftal. Hij speelt bij Atalanta als rechtermiddenvelder op een 4 mans middenveld. In dit systeem moet hij ballen afjagen en inleveren. Van achteruit opbouwen is niet zijn sterkste kant. Hij is sowieso niet goed aan de bal,maar bij zijn club is dat ook niet nodig en vragen ze wat anders van hem. Dus stel of roep hem ook niet meer op. Wanneer iedereen fit is heb je op zijn positie Dumfries en Veltman.

Ach als je met een serieus gezicht nog kan beweren dat Ryan Babel, Calvin Stengs, Joel Veltman en Hans Hateboer in Oranje horen dan ben je niet serieus te nemen. Komen alle veel te kort voor dit niveau, doen het meestal prima bij hun clubs (buiten Babel, die kan niks). Maar een niveautje hoger en het wordt heel snel, heel erg armoedig.

Blijft toch bijzonder dat deze man opgeroepen blijft worden.. gebrek aan beter denk ik dan? Of moeten we een zondebok hebben?

We moeten frank niet direct afschrijven ondanks zijn huidige reputatie. Hij probeerd in ieder geval iets nieuws. Nieuwe spelers en verschillende tactieken beter dan steevast vasthouden aan dezelfde 11. Belangrijkste is dat er wat staat volgend jaar.

Lekker makkelijk om Veltman de schuld te geven. Ik heb de beelden nog even bekeken. Een moment eerder staat Blind verkeerd door te dekken pp het middenveld doordat hij stilstaat en niet meebeweegt met zijn tegenstander. Vervolgens heeft hij geen rugdekking aan Veltman door niet gelijk terug te sprinten op de goal. Met Blind als centrale verdediger roep je gewoon problemen over je af. Met dat truttige verdedigen wat hij doet ga je niet winnen.
Ajax en Nederland gaan nog heel veel goals tegenkrijgen als ze Blind blijven opstellen als centrale verdediger. Beetje zwak van Van der Vaart om Veltman de schuld te geven. Maar ja, dat is standaard tegenwoordig in Nederland. Beetje hinderlijk in de weg staan is ongeveer het zelfde als verdedigen. Dit is het soort ellende die je over een team afroept als je verdedigers blijft opstellen omdat ze zo goed mee kunnen voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren