Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten adviseert Cody Gakpo 'om op zijn zolderkamer te gaan zitten’

Laatste update:

Marco van Basten adviseert Cody Gakpo om geen overhaaste beslissing te maken omtrent een vertrek naar het buitenland. De analist stelt bij Rondo dat Eredivisie-spelers zich eerst drie à vier jaar in Nederland moeten bewijzen voor ze een stap hogerop doen. Gakpo zou al oriënterende gesprekken hebben gevoerd met Manchester City en Liverpool, die nadrukkelijk geïnteresseerd zijn in de aanvaller van PSV.

"Hij is nu een jaar in de Eredivisie bezig", begint Van Basten. "Je moet een basis hebben om in het buitenland te slagen. Dat is drie, vier jaar in Nederland. Dan ben je gewoon wat sterker, wat beter voorbereid op het hogere niveau in het buitenland - want het gaat veel harder en sneller allemaal. Maar tegenwoordig willen ze allemaal na één jaar weg." Van Basten haalt vervolgens het voorbeeld van Justin Kluivert aan, die na zijn eerste volledige seizoen bij Ajax naar AS Roma vertrok. "Hoe sneller je weggaat, hoe groter de kans om niet te slagen. Als je niet slaagt in die twee, drie jaar, dan ga je weer naar een club die minder is. Dan gaat je loopbaan er heel vervelend uitzien."

Van Basten wijst met zijn vinger naar de zaakwaarnemers van dergelijke spelers, die volgens de drievoudig Ballon d'Or-winnaar te veel op geld aansturen. "Ze worden constant door die zaakwaarnemer benaderd van: 'Kijk, daar kun je dat verdienen. Bij die club kun je dat verdienen.' Het gaat veel te veel om het wegkopen van die jongens." "Dat vind ik te makkelijk", reageert tafelgenoot Jan van Halst. "Dat ligt toch ook aan de speler?" Daar is Van Basten het mee eens.

Gakpo voert oriënterende gesprekken met Liverpool en Manchester City

Cody Gakpo zou volgens het Eindhovens Dagblad en Voetbal International al oriënterende gesprekken met Manchester City en Liverpool hebben gevoerd.Lees artikel

"Dat zegt dan mentaal ook wat", concludeert Van Halst. De oud-middenvelder twijfelt daarop openlijk over of Gakpo 'het gif bezit' om tegen een zaakwaarnemer in te gaan. "Hij lijkt me ook niet iemand die zegt: 'Ik wil in de spits, ik wil op snelheid, ik wil dit, ik wil dat'." "Precies", zegt Van Basten. "En dat is dus ook wat ze moeten hebben bij het zeggen dat ze niet naar het buitenland willen."

Van Basten sluit af met een persoonlijke anekdote. "Ik kon op een gegeven moment naar Fiorentina. Ik dacht bij mezelf: Ben ik klaar voor Fiorentina? Nee. Maar die zaakwaarnemer wilde wel dat ik ging. Want dat is gewoon geld voor hem en voor mij. Wat je moet doen is zelf op een zolderkamer zitten en jezelf afvragen: Is dit wat ik wil? Als je dan denkt dat je er klaar voor bent, dan ga je."

Ben jij het eens met Marco van Basten over Cody Gakpo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Marco toch de heer Gakpo heeft geen zolder neem ik aan maar een yakuzi😜🤣

24 januari 2022 om 22:49

Die Marco toch, die denkt dat spelers ook zo denken....na 3 goede wedstrijden word menig voetballer al Oranje in gelult en dan moeten ze nog 3 jaar wachten op de dikke centen, want daar gaat het om, van een buitenlandse club.
Nee, zo werkt het al een tijdje niet meer Marco.

24 januari 2022 om 23:02

tinus

Eens, maar Gakpo speelt natuurlijk wel bij PSV en is daar de vedette. Gaat contract verlengen en zal denk ik absolute grootverdiener worden. PSV heeft ook geen salarisplafond en spelers als Zahavi en Gotze verdienen miljoenen.

Dus echt snelle noodzaak heeft Gakpo niet. Beste voor hem, zal natuurlijk zijn om eerst met PSV CL te spelen. Hoogste niveau. Sws na de zomer niet handig om weg te gaan, met het WK in de winter.

Gakpo kan beste hierna nog minimaal een jaar blijven. De aanvoerder worden ipv Ginkel, CL halen en WK pakken.

Dan als grotere meneer vervolgstap.

24 januari 2022 om 23:13

Tinus, dat betoog van Van Basten ging er juist over dat voetballers klaarblijkelijk niet zo denken. Hij vindt dat ze dat wel moeten doen

Geen speld tussen te krijgen. Helemaal eens met Van Basten, het zou echt te vroeg zijn voor Gakpo om nu te vertrekken. Nog zeker een jaartje ervaring en kracht opdoen in Eindhoven, anders wordt het net te zwaar in het buitenland, zeker in de Premier League. Rare titel wel trouwens. "marco van Basten vraagt zich af of een volgende stap te vroeg is voor Cody Gakpo" zou wat minder negatief ogen.

25 januari 2022 om 13:11

Ik hoop dat er nog wat vruchtvlees onder die schil zit

25 januari 2022 om 13:16

Bij Gakpo?

25 januari 2022 om 15:35

Ja

24 januari 2022 om 22:51

Ik ben het ook eens met Marco, maar het gaat allemaal om geld tegenwoordig.
"Vandaag de held, morgen een kruisbandblessure", ze willen allemaal snel cashen.

24 januari 2022 om 23:38

Dan is van Basten des te meer een voorbeeld. Er zijn weinig voetballers die hardere hebben geleden onder blessures dan van Basten. Die had 12 gouden ballen kunnen hebben

24 januari 2022 om 22:57

We moeten ook niet doen alsof het kinderen zijn. Een volwassen vent laat gewoon aan z'n zaakwaarnemer weten of hij zichzelf al klaar acht of niet.

25 januari 2022 om 00:10

Maar wanneer ben je dan volwassen? Ik ben 26 en zou zulke keuzes al heftig vinden. Ga je weg bij je familie? Gaat je vriendin mee? Moet ze dan haar baan voor je opzeggen? Moet je dat geld anders laten liggen?

"Hij is nu een jaar in de Eredivisie bezig", aldus Marco. En dan hem ook nog eens met Kluivert vergelijken. Kijkt hij wel voetbal?

24 januari 2022 om 22:49

Inderdaad! Heeft ook al meer dan 100 wedstrijden in PSV 1 en flink wat wedstrijd voor Jong gespeeld. Die basis ligt er zeker wel. Rendement is de laatste anderhalf jaar blijven stijgen. Daarnaast werd Gakpo door Cocu bij het eerste gehaald en heeft vervolgens nog van Bommel en nu Schmidt als trainer gehad. Het is ook niet voor niets dat hij als tweede aanvoerder is aangewezen. Kluivert had minder dan de helft van Gakpo’s aantal wedstrijden gespeeld en die vergelijking gaat dus niet op. Ik verwacht dat Gakpo vertrekt, tenzij hij met PSV die Champions League in kan. Zeker met het oog op het WK is deze zomer niet het ideale moment voor een transfer.

24 januari 2022 om 23:30

100 wedstrijden over alle competities zou kunnen, ik vind eigenlijk dat men naar het aantal speelminuten moet kijken. Iemand kan zwartwit 100x 5 minuten voor tijd ingebracht worden.. of 100x 90 minuten spelen en alles wat er tussen zit. De journalistiek is inmiddels zover dat duidelijk te kunnen maken in overzichtelijke tabellen. Ik vind dat persoonlijk vrij relevante informatie.
In geval van Gakpo kan ie zomaar slechts de helft aan speeltijd binnen die 100 wedstrijden hebben volbracht bijvoorbeeld. Jong begonnen met invalbeurten en best vaak kwetsuren

25 januari 2022 om 00:58

Dat aantal speelminuten zegt natuurlijk lang niet alles. Korte invalbeurten omdat je concurrenten hebt als Lozano en Bergwijn is natuurlijk niet heel gek. Waar wordt een speler beter van, 90 min spelen omdat je niet een waardig concurrent hebt of op de training laten zien dat je kunt wedijveren met voor Eredivisie begrippen topspelers waarvoor je zelfs invalt in de meeste wedstrijden. En qua speelminuten zit Gakpo al voor het 3e seizoen gemiddeld minimaal 60 minuten per wedstrijd, of te wel basisspeler. Dit aantal had natuurlijk hoger kunnen zijn, gezien zijn blessures.

25 januari 2022 om 08:28

Ik vind het veel belangrijker om te kijken of hij PSV is ontgroeid. Zijn statistieken van dit seizoen zijn top maar ik vind dat een bijv. Depay, Bergwijn en Lozano bepalender waren toen zijn weg gingen.

25 januari 2022 om 08:48

Hij doelt erop dat kluivert ook snel een transfer maakte. En kijk waar die nu speelt 😉

Gakpo: *speelt 4 seizoenen in de Eredivisie*

Van Basten: "Hij is nu een jaar in de Eredivisie bezig", begint Van Basten. "Je moet een basis hebben om in het buitenland te slagen. Dat is drie, vier jaar in Nederland"

24 januari 2022 om 22:50

Als basis speler natuurlijk, 4 seizoenen geleden had hij nog geen 400 minuten eredivisie gemaakt. Het seizoen erna half om half qua basisplek en invalbeurten. Vanaf vorig seizoen echt als basiskrant een seizoen gepakt en dan zou dit nu zijn echte tweede volle seizoen als basisspeler zijn.

24 januari 2022 om 23:54

Dat is niet wat hij zegt en hij ondersteunt z'n onzin met de vergelijking met Kluivert. Hij lult gewoon uit z'n nek en blijkt, zoals zo vaak, totaal niet op de hoogte van het voetbal en de feiten. Gakpo is dus in 4 (dan laat ik z'n debuutseizoen buiten beschouwing) seizoenen heel natuurlijk naar een hoog niveau gegroeid. Helemaal niet vreemd om dan aan een volgende stap te gaan denken.

25 januari 2022 om 07:07

Hij lult niet uit zijn nek. Hij zei ook 4 jaar als basisspeler. Dat jij het niet hebt gezien wil niet zeggen dat hij lult.



" Hij is nu een jaar in de Eredivisie bezig", begint Van Basten." Kijkt de beste man überhaupt wel naar voetbal? Dit is het vierde seizoen van Gakpo als speler bij het eerste elftal bij PSV, en zijn tweede seizoen als vaste basisspeler. Daarnaast kun je in zijn cijfers een duidelijke groeicurve zien, en is hij nu al bezig aan zijn beste seizoen ooit. Hij zal dit seizoen naar alle waarschijnlijkheid met Tadic strijden om de titel van Eredivisie-MVP, en dan heeft Gakpo ook nog op momenten last van blessureleed. Dit seizoen heeft hij inmiddels ook al de 100 wedstrijden voor PSV aangetikt, dus deze jongen draait inmiddels al een tijdje mee. Indien er geen WK was geweest dit jaar zou aankomende zomer het perfecte moment geweest zijn voor een stap omhoog, maar om die basisplaats links voorin op het WK te verzekeren zou volgend seizoen als vaste aanvoerder van PSV het team leiden nog niet zo slecht zijn. Zie echter maar nee te zeggen als een Liverpool of een City daadwerkelijk concreet worden.

25 januari 2022 om 02:36

Dit seizoen al 100 wedstrijden voor psv? Spelen ze bij psv elke dag een wedstrijd? Nee zeggen is niet zo moelijl hoor. Het is een simpele keuze veel geld of veel spelen. Vertrouw je op je lichaam, dan wacht je nog minimaal een jaar.

Cody Gakpo is onderhand al bezig aan z'n vierde volledige seizoen in de Eredivisie, maar oke is goed Marco. Wel eens met de strekking van zijn verhaal verder, vindt Gakpo nog niet klaar voor een topclub.

Verbazingwekkend hoeveel mensen hier enkel kijken naar de opmerking over 4 seizoenen. Gakpo speelt nu anderhalf jaar eredivisie als basiskrant, daarvoor nog niet. Uiteraard gaat het om 3/4 seizoenen volle bak als basisspeler knallen in de eredivisie, dat je op papier bij de selectie zit is natuurlijk niets waard als je niet zoveel mogelijk speelt.

24 januari 2022 om 23:01

Maar aan het eind van dit jaar, heeft Gakpo bijna 3 jaar als vaste basisklant minuten gemaakt. Het is niet 4 seizoenen nee, maar het is ook niet 1 seizoen zoals van Basten doet vermoeden. Dus dat mensen daarover vallen is voor mij meer dan logisch.

24 januari 2022 om 23:02

Hij heeft 1 seizoen volledig afgerond als basisspeler en daar komt met dit seizoen een tweede bij. Zo heel raar is het dan niet wat hij zegt toch? De essentie is dat je meerdere volledige seizoenen moet spelen en dus niet eentje waar je maar 400 minuten maakt of de helft als invaller mag opdraven.

24 januari 2022 om 23:06

Je bent nu wel heel erg context aan het creëren rondom zijn woorden, waar ik het overigens mee eens ben. Maar het feit dat hij Kluivert erbij haalt als vergelijking, die bijna 1/3 van het aantal wedstrijden heeft van Cody (toen hij vetrok bij Ajax), zegt mij toch genoeg dat hij hier niet denkt dat hij al 114 wedstrijden ruim erop heeft zitten. Cody specifiek zou ik liever nog niet zien vetrekken, maar het aantal wat hij heeft gespeeld voor talent van 22 (eind dit seizoen 23) is zo gek nog niet. Edit: Even opgezocht, in het seizoen 19/20 heeft hij 220 minuten minder gespeeld dan 20/21, in de Eredivisie. 2,5 wedstrijd.

24 januari 2022 om 23:15

Oh ja die vergelijking gaat mank, zowel in wedstrijden als goals/assists. Ik vind het ideale moment lastig maar met een jaar of 24 ben je denk ik toe aan een hogere stap om je beste jaren te pakken op een hoger niveau. Je hebt veel vlieguren, volwassener en ongetwijfeld al meer spiermassa.

25 januari 2022 om 12:54

Toch heeft Van Basten wel een punt. Mensen staren zich in de Eredivisie vaak blind op het rendement, maar kijk eens hoeveel spelers in de top competities falen. Je hoeft echt niet de volgende ster van Oranje te zijn om een mooi rendement te halen in de Eredivisie. Ik ben van mening dat je de Eredivisie volledig aan flarden moet schieten en het liefst op je 20ste. Een Robben haalde deze cijfers op z'n 19-20ste en dat in een veel sterkere Eredivisie dan tegenwoordig het geval is. Als je dan naar buitenspelers van City of Liverpool kijkt, vind ik Gakpo eigenlijk maar pure middelmaat. Die gaat er nooit een keer 10 in schieten als hij niet eens veel scoort in Nederland.

Goed punt. Jonge spelers vinden tegenwoordig te snel van zichzelf dat ze de eredivisie ontstijgen en daarmee klaar zijn voor het grote werk. Omdat ze hattricks scoren tegen respectievelijk Cambuur en Go Ahead Eagles. Voorbeelden genoeg die van een kouwe kermis thuis zijn gekomen. Feit is dat het niveau in de ED gewoon te laag ligt, niet te vergelijken met andere topcompetities. Als je hier week in week uit excelleert, je ploeg op sleeptouw neemt en constant een 9 speelt.. dan nóg is dat geen garantie dat je slaagt in de PL, Serie A, La Liga, Bundesliga etc.

KNVB moet zich hier toch ook zorgen over maken zo langzamerhand.

"hij is nu een jaar in de Eredivisie bezig"

Klopt niet echt, Gakpo maakte vier jaar geleden z'n debuut in PSV 1 en staat al op 114 wedstrijden.

Neemt niet weg dat ik het met hem eens ben dat Gakpo het beste nog minstens een jaar in Nederland kan blijven. Iedereen kan zien dat hij erg veel talent heeft, maar ik vind dat hij er nu in de eredivisie nog niet genoeg bovenuit steekt om een stap hogerop te maken.

Maar ik schat Gakpo in als een verstandige jongen die zich niet zomaar gek laat maken door geld, roem en snelle zakenjongens. Het zou mij verbazen als hij keuzes maakt waar hij eigenlijk nog niet klaar voor is.

Echt helemaal mee eens, ik vindt Gapko een fantastische voetballer maar heeft zo zijn pieken en dalen, goede wedstrijden tov je ziet hem niet.
Net wat van Basten zegt gewoon een paar jaar bij Psv blijven om sterker te worden

25 januari 2022 om 00:05

Probleem van Gakpo is een beetje dat hij nog wel eens geblesseerd is. Wanneer hij volledig fit is, presteerd hij echt wel constant. Maar wanneer hij een tijdje geblesseerd is geweest, heeft hij best een lange tijd nodig om weer echt op ritme te komen, dat is denk ik echt zijn grootste nadeel. Zoals nu ook, begin December was hij weer fit en hij begint nu steeds weer ietsje beter te worden, maar is nog niet de Gakpo van voor z'n blessure.

Hopelijk blijft hij nog 1/2 jaar bij PSV om echt te rijpien, ga er ook wel vanuit dat hij dit doet, is een slimme jongen.

Hier heeft de zaakwaarnemer van Gakpo denk ik een andere mening over haha. Met het oog op het WK eind van het jaar is het echter misschien wel slimmer of nog een zomer te wachten. Zeker als de nummers 1 en 2 uit de ED zich rechtstreeks plaatsen voor de CL en je je dus op het hoogste niveau kan laten zien.

Dat heeft van Basten uitstekend opgemerkt. Gakpo moet op z'n 24e naar een topclub. Heeft nog best wat te leren. Zn statistieken op basis van speelminuten zijn prima. Maar wat zal ie aan maanden achtereen gespeeld hebben? 2 maanden? Heeft toch ook relatief vaak ergens last van. De PL is nog een tikkeltje fysieker. Ik hoop dat Gakpo deze wijze woorden van San Marco ter harte neemt. Hij mag m ergens dankbaar zijn. Van Basten neemt m in bescherming.

Onzin. Goed genoeg = oud genoeg. Zijn genoeg spelers van onder de 25 die al regelmatig spelen in een top team of zelfs bij de basis horen (Vinicius junior is pas 21). Bovendien ga je bepaalde ervaring niet opdoen in de eredivisie. Zo moet hij nog wel erg groeien in meeverdedigen wil hij bij Liverpool spelen. Er zijn een paar jonge spelers in Nederland die misschien over een paar jaar kunnen meedraaien in een top team. Maar Gapko kan met veel arbeid en wilskracht net als Dumfries gelijk meedraaien in een topeltal. Als 1 van de weinigen in Nederland dat wel. Zelfvertrouwen hebben, weten wat je moet verbeteren en keihard blijven werken.

25 januari 2022 om 02:41

Ik ben het je stelling eens dat leeftijd niet heel veel zegt, maar ik vind hem op dit moment ook nog niet goed genoeg. Heeft nog wat stappen te zetten. Bij een club als liverpool krijg je niet 10 wedstrijden om je te bewijzen.

Gakpo was gistermiddag in de topper tegen Ajax toch ook niet opvallend bezig? Of in Oranje. Hij moet eerst nog veel meer laten zien in wedstrijden waar het op aan komt. Pas dan is hij klaar voor een volgende stap. Wat ik wel prijzenswaardig vind van Gakpo is dat hij zijn contract bij PSV verlengt en daarmee ook financieel meedenkt met PSV. Zaakwaarnemers hebben maar 1 doel: zo veel mogelijk geld binnenharken (ook voor zichzelf!) en hoe het dan verder gaat God zegene de greep. Maar hiermee bewijst Gakpo PSV een dienst. Bij Ajax denken Onana, Brobbey en Mazraoui daar even anders over. Misschien tijd om in Amsterdam wat harder op te treden tegen spelers die hun contract niet willen verlengen. Voordat ze uit hun contract lopen verlengen of verkopen. Beide niet? Dan op de bank en apart en alleen trainen. Wel verplicht verschijnen. Het moet namelijk van twee kanten komen. Dan is er best voor beide partijen wat uit te halen.

25 januari 2022 om 08:30

Dat is heel selectief de wedstrijden eruit gepikt. Tegen Galatasaray, Benfica, Sociedad en Monaco gaf hij (soms als enige) wel thuis. Je kunt niet verwachten dat een speler elke wedstrijd top is. Hij laat zich dit seizoen in de topwedstrijden in ieder geval vaker wel dan niet zien, en dat vind ik behoorlijk knap.

Hoe vond jij Gakpo in de andere topwedstrijden dit seizoen dan? Jij vond hem toen tegenvallen? Of niet eens gezien wellicht?

25 januari 2022 om 12:36

Gakpo is een speler met potentie, dat is zeker. Maar hij kan en zal waarschijnlijk nog wel stappen maken. Dat is wat ik stel. Met de wetenschap dat uitblinken in de Eredivisie geen garantie is voor slagen in het buitenland, blijft het afwachten of Gakpo dat wel lukt. Dus mag er ook gerust twijfel bestaan of hij wel of niet zijn voorspelling waarmaakt. Wel maakt hij de indruk een verstandiger jongen te zijn. Iets wat zeker in zijn voordeel kan werken. Dus een beetje nuance is zeker op zijn plaats.

Van Basten heeft hier een punt. Gakpo is goed, heel goed zelfs, maar is nog niet klaar om in de absolute Europese top te spelen. In Liverpool zou hij met Mane moeten concurreren. Dat is op dit moment te veel gevraagd. Beter blijft Cody nog een jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren