Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Figo gelooft niet in eerlijke verkiezing en trekt zich ook terug

Laatste update:

Michael van Praag heeft besloten zijn kandidaatschap voor het voorzitterschap van de wereldvoetbalbond (FIFA) in te trekken. De 67-jarige Nederlander staakt de strijd tegen Joseph Blatter. Woensdag meldde de Volkskrant reeds dat Van Praag zich zou terugtrekken uit de race, maar dat werd niet bevestigd. Donderdag is er alsnog een statement naar buiten gekomen.

Van Praag doet niet langer mee in de race om Blatter van de troon te stoten en schaart zich achter Prins Ali bin-Al Hussein van Jordanië. Hij heeft meer landen achter zich geschaard dan Van Praag en de derde tegenstrever van Blatter, de Portugees Luís Figo. Van Praag steunt vanaf nu Prins Ali in diens missie om de heerschappij van de megalomane Blatter te doorbreken.

Na beraad met de verschillende betrokkenen heeft Van Praag ervoor gekozen zich aan te sluiten bij Prins Ali. Een toelichting op dit besluit wordt vanavond gegeven tijdens een gezamenlijke (internationale) persconferentie in Amsterdam, zo geeft het communiqué aan waarover het ANP beschikt. Volgende week vrijdag zijn de verkiezingen en dan hoopt Blatter weer te worden herkozen.

Update 21 mei 18.25 uur - Figo gelooft niet in eerlijke verkiezing en trekt zich ook terug
Luis Figo heeft zich in navolging van Michael van Praag teruggetrokken als kandidaat voor het voorzitterschap van de FIFA. Dat heeft de 42-jarige Portugees donderdag bekendgemaakt op Facebook. Figo gelooft niet in een eerlijke verkiezing, schrijft hij. De oud-aanvaller stelt dat hij niet langer deel wil uitmaken van een verkiezingsproces ‘dat er alleen op gericht is de absolute macht aan één man te bezorgen’, daarmee doelend op Joseph Blatter.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou bedankt dat we getuige mochten zijn van je ego-campagne. Groetjes aan het amateurvoetbal!

21 mei 2015 om 11:16

De Knvb is hier ook toch in mee gegaan, vond het juist dapper dat hij een poging waagde. Hopelijk kunnen ze als 1 front meer bereiken al gaat dat nog erg lastig worden.

21 mei 2015 om 11:19

'bijna vierhonderd duizend euro trekt de Knvb ervoor uit om Michael van Praag een gooi te kunnen laten doen naar het voorzitterschap van wereldvoetbalbond Fifa. De helft daarvan komt voor rekening van het amateurvoetbal, dat zware tijden beleeft en vorig jaar noodgedwongen al zeventig mensen wegbezuinigde.'

#footballforeveryone

In plaats van een hopeloze campagne te voeren zonder een behoorlijke kansenanalyse had hij dat geld ook kunnen investeren in de mensen die het voetbal levend en mooi houden: de amateurvoetballers. Maar nee, meneer moest weer zo nodig de redder van het voetbal willen zijn.

21 mei 2015 om 11:29

Juist heel goed dit. Je kan wel altijd blijven roepen dat r iets moet veranderen, maar nu wordt er actief ondernomen. Ook goed om terug te trekken en samen te werken. Prins Ali kan misschien iets van die 5 ton terug doneren.

21 mei 2015 om 11:34

Er moet toch verandering komen bij de Fifa? Al die corruptie, mensenrechten schending etc. Daar denk jij niet over na? Hij heeft tenminste de ballen als één van de weinige om tegen Blatter in te gaan, om te proberen verandering te krijgen. Dan is 400.000 euro weinig.

Jij denkt nu aan die 70 mensen die wegbezuinigd zijn. Maar ondertussen sterven er dagelijks mensen in Qatar bij de bouw van de stadions, en moeten zij leven onder erbarmelijke omstandigheden, omdat o.a. de Fifa geen poot uitsteekt..

21 mei 2015 om 11:43

Ja allemaal leuk en aardig dat hij die corruptie en sterfgevallen in Qatar zou oplossen, al twijfel ik daar sowieso aan, maar waar is het plan van aanpak geweest? Is er überhaupt wel rekening gehouden met concurrentie? Hoe kan het dat hij er helemaal niks van bakt en behalve in Nederland amper serieus wordt genomen als kandidaat?

Ik denk aan een man die ten behoefte van zijn eigen ego meedoet aan een kansloze campagne, bekostigt door een afdeling die daar helemaal niet het geld voor heeft. Als je zo graag de grote man wil zijn en wil uitdragen dat voetbal voor iedereen is, handel daar dan ook naar.

Uiteindelijk gaat Blatter weer makkelijk winnen, omdat er geen enkele fatsoenlijke concurrent is die weet hoe hij campagne moet voeren.

21 mei 2015 om 11:45

Ga er maar vanuit dat dat geld helemaal niet is betaald door de Knvb.
Ik las gister een bericht van Jerome Champagne die (waar of niet, dat weet ik niet) stelde dat de Uefa achter Ali, Figo en Van Praag zit. En dat zou me helemaal niks verbazen. De Uefa is Blatter en zijn kliek ook zat.

21 mei 2015 om 11:50

Dan is de Uefa ook zo stom als wat. Waarom zou je drie kandidaten sturen? Dat is dan alleen maar een teken dat ze het wel prima vinden met Blatter aan het roer.

21 mei 2015 om 12:09

@fwajacied De Fifa moet optreden tegen de organisatie van dat WK. Dreigen met het cancelen van het WK als de omstandigheden niet verbeteren. Dat gebeurt nu te weinig...

En natuurlijk is er rekening gehouden met concurrentie. Met één tegen kandidaat in de eerste fase kan jij het naar mijn mening niet winnen. Van Praag is de hele wereld over gegaan om stemmen te winnen (o.a. Zuid-Korea met Guus Hiddink). De boodschap is duidelijk: Blatter moet weg, No matter what. Nu trekt hij zich terug wat er waarschijnlijk toe leidt dat zijn stemmen nu naar Prins Ali gaan. De missie is in dat opzicht geslaagd lijkt mij.

21 mei 2015 om 12:36

400.000 euro dat is tegenwoordig in de voetballerij net iets meer dan het week salaris van een stervoetballer. Moeten we ons hier zo druk over maken?

Ik denk dat die prins het bedrag allang heeft terug gestort aan de Knvb.

21 mei 2015 om 14:38

blatter gaat winnen doordat mensen als figo en van praag zich kandidaat stellen terwijl ze weten dat ze 100 procent kansloos zijn en de kansen van de prins verkleinen. daarom geloof ik echt niet dat europa of de grote landen blatter weg willen hebben. ze willen hem juist houden een van praag heeft alleen in het nadeel van de prins gewerkt. en ik denk niet dat blatter even makkelijk gaat winnen omdat er toch veel arabische landen op de prins gaan stemmen. in azie kan hij genoeg stemmen winnen en in afrika ook.

21 mei 2015 om 14:48

Weet niet waar je deze info vandaan hebt en als het klopt is het heel erg maar naar mijn weten heeft de KNVB overschotten en kan het makkelijk 4 ton lappen.

21 mei 2015 om 15:27

@ Fwajacied

Ik ben het met je eens dat de Knvb, maar ook de Uefa het niet slim georganiseerd hebben, maar het werd nu toch echt eens tijd voor een tegen geluid. Iemand moest hier een begin bij maken, wie weet inspireert van Praag zijn iemand anders die het wel in de toekomst voor elkaar zal krijgen.

Mensen moeten eens meer in actie komen in plaats van klagen bij het koffiezet apparaat of op internet. De wereld rent hard achteruit, burgers/werknemers, midden en klein bedreig worden compleet opgelicht door de Nederlandse overheid, Europa en de multinationals (ttip) (gebeurd over de hele wereld), maar echt in actie komen in Nederland "ho maar".

Het is die corrupte lui ook veel te gemakkelijk gemaakt, na de financiële crisis, de Snowden revalities (wat eigenlijk al oud nieuws was), politieke schandalen, schandalen bij sport bonden, bouw affaires etc etc weet de elite 1 ding zeker; namelijk dat de overgrote meerderheid van burgers alles pikken. Zo denkt die idioot van een Blatter er ook over, hoe meer echte acties er komen tegen de Fifa of andere corrupte organen des te beter. Die acties moeten echt verder gaan dan alleen klagen op internet.

Voor het geval ik het verwijt krijg of de vraag krijg of ik zelf wel actie onderneem dan is het antwoord daar "ja" op. Naast de alles behalve onafhankelijke mainstream media volg ik ook de serieuzere onafhankelijke media die echt dieper op zaken in gaan. Ook neem ik deel aan de diverse petities die bijvoorbeeld aan alle Nederlandse vertegenwoordigers in Brussel aangeboden worden of aan politici in Den-haag.

Zelf ben ik ook aanwezig geweest bij een aantal demonstraties waarvan de meest recentste de demonstratie in München tegen Ttip. Helaas waren er geen serieuze demonstraties in Nederland, wat helaas komt omdat de zogenaamde onafhankelijk Nederlandse media en politici het liefst niet over het monsterlijke handels verdrag "ttip" praten. Vooral mensen die al tegen de Europese Unie zijn zouden hier tegen in het verzet moeten komen.

Ik heb echt respect voor van Praag dat hij zijn nek heeft uitgestoken, nogmaals eens zal er toch een begin mee gemaakt moeten worden. Door niets te doen weten we in ieder geval dat onrecht en corruptie nooit aangepakt zullen worden. Het mooiste zou natuurlijk zijn als meer mensen gaan demonstreren, want er zijn meer dan genoeg goede redenen waarom mensen zouden moeten demonstreren ongeacht wat je politieke voorkeur is. Helaas word dat in Nederland tegenwoordig als "links tijd bedrijf gezien" of als overlast beschouwd.

Mensen zouden op zijn minst kunnen stemmen of mee doen aan de serieuzere petities. Helaas maakt het niet uit hoe erg mensen opgelicht worden, mensenrechten/constitutionele/privacy rechten bedreigt en ingeperkt worden en corruptie die hoogtijd viert. Persoonlijk vraag ik mij echt af wat er voor nodig is voordat Nederland eens zegt "tot hier en niet verder !".

21 mei 2015 om 18:44

Ja maar wat heeft zo'n tegen geluid nu voor een zin als je je vervolgens terug trekt met de rest van de bende erbij? ik bedoel hij had toch van te voren kunnen afspreken wie ze gaan steunen?

kom op hey, even 400.000 euro door de plee gespoeld omdat meneer zo nodig moest opstaan van zijn stoel en uiteindelijk toch maar besloten heeft om te gaan zitten.

van Praag heeft zijn nek helemaal niet uitgestoken, ja iemand moet een keer beginnen, maar hij geeft gewoon al op. de 4 kandidaten hadden van te voren kunnen afspreken wie ze naar voren sturen en wellicht dan voor elkaar gaan werken zodat je meer bonden bereikt. Maar nu hebben ze elkaar tegen gewerkt met beloftens en uiteindelijk zal dus blatter weer winnen.

maar goed dat hij 400.000 euro door de plee heeft gespoeld dat gewoon besteed had kunnen worden aan amateur clubs die het moeilijk hebben.

21 mei 2015 om 19:28

De reden dat niemand Blatter verslaat, is omdat deze man alle kleine (maar ook grote) landen in Afrika en zuid-Amerika achter zich heeft staan. Hele veel landen die niets betekenen in het internationale voetbal steunen Blatter. De reden dat die landen dat doen zullen we maar even in het midden laten.

Maar kort gezegd, Blatter had op het moment dat van Praag zich kandidaat stelde, al zo'n 40% van de landen achter zich. Zie daar maar eens tegenop te boxen.

21 mei 2015 om 20:19

Belachelijk dat het amateurvoetbal voor die kosten moet opdraaien ! Of die ook maar iets te maken hebben met blatter

22 mei 2015 om 02:16

Ja, want Platini en Blatter zijn helemaaaaaaaal geen dikke vrienden...

22 mei 2015 om 12:42

Inderdaad, het is alleen maar goed dat er een tegengeluid is/was.

21 mei 2015 om 11:46

Ik begrijp je reactie en dat was ook mijn eerste reactie. Anderzijds kunnen we ook zeggen dat hij wel het lef had om het tegen Blatter op te nemen. Uiteindelijk is het goed dat er één tegenstander overblijft om echt serieus kans te maken op het voorzitterschap. Ik acht de kans echter wel zeer klein dat Blatter het stokje moet overgeven. De strijdt tegen corruptie binnen de Fifa heeft een veel langere adem nodig en Europa moet hierin als collectief gaan optreden, zolang dat niet gebeurt heeft het weinig zin om tegen deze machtige voorzitter in te gaan.

21 mei 2015 om 12:15

Als je denkt dat dit een egotrip was, dan heb je echt 0,0 mensenkennis.

21 mei 2015 om 14:45

Hoezo zo negatief? Is juist goed wat hij heeft gedaan, blatter laten weten dat zijn dictoriale manier van besturen niet gewenst is.

Verstandige keuze. Nu moet Figo zich ook nog terugtrekken en de kans wordt nog ietsie groter dat die gek van een Blatter een keer niet wordt verkozen. Ook al blijft dat waarschijnlijk een illusie..

21 mei 2015 om 11:58

Die prins had zich toch ook teruggetrokken?

21 mei 2015 om 12:09

In het artikel staat duidelijk dat Van Praag zich nu achter de prins schaart. Lijkt me nogal stom om iemand te gaan steunen die zich teruggetrokken heeft....

21 mei 2015 om 12:21

Begin van de maand werd nog gezegd dat hij zich terugtrekt.

21 mei 2015 om 15:46

Dit had hij later zelf ontkent.

Wat een slappe vent. Als je ergens aan begint maak je het af. Soms ga je op je bek nou en. Ik vind fit een slappe houding.

21 mei 2015 om 11:30

Dit is een slimme zet.
1 sterke tegenkandidaad is beter dan 3, want dan gaan er stemmen verloren om die "ijzersterke" Blatter uit zijn toren te smijten.

21 mei 2015 om 11:52

Had hij daar niet wat eerder mee moeten komen om echt een kan s te maken om Blatter te verslaan? Allemaal campagne gevoerd, stemmen zijn beloofd, maar nu trekken we ons terug. Dit is toch een ontzettende domme zet en een waardeloze campagne geweest van Van Praag?

21 mei 2015 om 11:58

Inderdaad, zie mijn post wat verder hieronder van eerder.

Deze kansloze missie heeft veel teveel geld en tijd gekost.
Dit is natuurlijk iets in de vorm van een laatste strohalm om die Zwitser aan ee kant te zetten.

21 mei 2015 om 12:25

De stemmen die Van Praag beloofd zijn zullen nu waarschijnlijk naar Prins Ali gaan. Op zich blijft het gewoon hetzelfde alleen krijgt prins Ali nu meer stemmen.

21 mei 2015 om 11:31

Tja, als het om de ego van Van Praag zou gaan heb je gelijk. Ik denk alleen dat als er iemand vd 3 een kans wil maken, de andere 2 moeten stoppen en diegene ondersteunen. In belang van voetbal is dit een goede keuze

21 mei 2015 om 11:34

Denk eens wat langer na, knul. Op deze manier willen de twee andere tegenstanders van Blatter, Van Praag en Figo, ervoor zorgen dat hun steun ook naar Hussein gaat. Stel apart hebben Figo, Van Praag en Hussein 60% vam de stemmen en Blatter 40%, dan is de enige manier om Blatter te verslaan: de handen ineen slaan. Anders wint Blatter me overmacht: 40% Blatter tegenover 20% per tegen kandidaat.

21 mei 2015 om 12:02

als je meer kan bereiken om samen een front te vormen dan is het wel verstandig vind ik. Twee bereiken vaak meer dan 1 toch.

21 mei 2015 om 12:34

Daarom moet 1 van de 2 overgeblevenen zich ook terugtrekken. Ben benieuwd of dat gebeurt en zo ja, wie het wordt.

Zat er natuurlijk aan te komen. Maar het blijft toch vervelend dat die dekselse blatter het toch weer voor elkaar heeft gekregen om iedereen om te kopen zonder bewijs te kunnen leveren. Het vervelende is gewoon dat er hier een smak geld is weggegooid. had veel beter besteedt kunnen worden

Het wordt tijd dat de bonden van de Europese landen met Brazilie en Argentinie de koppen bij elkaar steken en gewoon gaan weigeren om nog in officiele wedstrijden van de Fifa uit te komen en een eigen toernooi te starten. Maar daar zullen ze wel de ballen niet voor hebben

21 mei 2015 om 14:44

je kan steeds omkopen ter sprake halen maar er zijn echt mensen die van blatter houden. enige continent waar hij wordt gehaat is europa.

"de megalomane Blatter"

Beetje vreemd om als nieuwssite dit zo op te schrijven. Objectiviteit, lijkt me meer gepast.

21 mei 2015 om 12:13

Ik citeer de Van Dale even:
2me·ga·lo·maan (bijvoeglijk naamwoord)
1
lijdend aan grootheidswaan

Daar lijdt Blatter toch wel aan, dus het gebruik van dit woord in deze context is helemaal correct.

21 mei 2015 om 12:39

Ik ga er even vanuit dat geen professional een diagnose heeft vastgesteld dat hij aan grootheidswaanzin lijdt. Dus dan blijft dit subjectief en niet objectief. Ik wil ook best wel even de Van Dale citeren wat betreft objectief en subjectief, als dat nodig is?

21 mei 2015 om 12:41

Inderdaad, er is geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar dhr Blatter, dus is het 'megalomaan zijn' niet feitelijk vastgesteld.

Een nieuw op te richten voetbalbond zou eigenlijk substantieel moeten investeren in het openbaar vervoer binnen europa. Hierdoor zou het mogelijk worden om een voor iedereen(fans, Clubs en sponsoren (ook in die volgorde)) betaalbare europese voetbalcompetitie op te zetten a la de NBA in Amerika. Gevolgd door Play-Offs en aangevuld met een bekercompetitie.

Stel je voor dat Blatter het niet haalt dan zitten we met "prins Ali bin-Al Hussein van Jordanië" dat kan toch ook niet veel beter zijn? Een of andere prins uit Jordanië bij wie het waarschijnlijk ook allemaal maar om 1 ding draait en dat is geld.

21 mei 2015 om 11:27

Die man stikt in het geld volgens mij, ik denk niet dat hij het voor het geld zal doen.

21 mei 2015 om 11:59

Ik bedoel niet dat hij het om het geld zou doen, maar ik denk dat hij zijn geld zal gebruiken om zoals blatter illegale fratsen legaal te maken.

21 mei 2015 om 12:23

@staffan,
er is niets om die gedachte op te baseren. Prins Ali is een lid van de koninklijke familie en bulkt zoals gezegd van het geld.
Jordanie is een zeer open, vrij land en erg gericht op het westen.

De man heeft niet veel baat bij de kluit belazeren. Ze hebben poen zat en hij riskeert het om de naam van het koninklijk huis door het slijk te halen. Ik heb nadat hij zijn deelname bekend maakte veel interviews van hem opgezocht en bekeken en moet eerlijk zijn. Mijn eerste mening (vooroordeel) over deze man was compleet misplaatst. Ik denk eigenlijk dat hij echt de beste kandidaat is om Blatter op te volgen.

21 mei 2015 om 19:45

Hoor net dat hij vanavond samen met van Praag bij RTL Late Night is dus ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

21 mei 2015 om 20:03

oh goeie tip, dat had ik nog niet gehoord. thx!

21 mei 2015 om 13:00

Verdiep je eerst eens in de man voordat je een oordeel velt.
Onze huidige koning was bij het IOC toch ook niet op geld belust.

Blatter die uit zijn toren gesmeten moet worden door iemand uit Jordanië.
Weet niet of ik daar nu zo blij van word....
Hoop dat deze Meneer Hussein een waardig opvolger kan worden en zaken als corruptie en andere fratsen achterwege kan laten.
De tijd zal het leren?
Mocht het lukken dan is een dankwoord richting vpraag en Nederland wel op z'n plaats, want deze vrij kansloze missie heeft Nederland weer een aardige cent gekost en vpraag heel wat tijd en vlieguren.
Wel te hopen dat alle mogelijke stemmen van vpraag nu richting Bin-Ali gaan anders voorzie ik een dramatische uitslag met nogmaals een periode Blatter aan het roer en wie weet hoeveel schade hij de voetballerij dan nog toebrengt.

Ik vraag me toch echt af wanneer deze wansmakelijke hegemonie gestopt gaat worden. Zijn er geen internationale regels of beperkingen die als overkoepeling tegen deze manier van bestuur kunnen ageren? Het gaat haast om wereld politiek, zelfs landen leggen zich bij de regels van de Fifa neer. Dat moet toch niet kunnen? Opdoeken en een nieuw orgaan starten? Alle A landen zouden daaraan mee moeten doen.... Dan volgt B en C vanzelf...

21 mei 2015 om 14:48

wie zijn volgens u de a landen b en c

21 mei 2015 om 18:39

Het lijkt me dat hij de grootste voetballanden bedoelt. Europese top 15 + Brazilië, Argentinië en eventueel landen als Japan en de VS.

Het maakt volgens mij helemaal geen zier uit wie je tegenover Blatter neerzet, je verliest toch van hem. Blatter heeft de voetbalbonden van Azië en Afrika op zijn hand en die beloofd hij vast gouden bergen. Als je als Europese voetbalbonden wat wilt dan moet je uit de Fifa stappen maar dat doen ze ook weer niet dus eigenlijk willen de Europese voetbalbonden zelf ook niet anders.

Goh, hadden al die uitdagers dat niet vooraf met elkaar kunnen bespreken. Dit geintje heeft ons 4 ton gekost en de contributies zullen wel weer worden verhoogd. Van Praag is niets meer dan een narcistische bobo.

Ben trouwens erg benieuwd hoe Blatter erop staat bij zijn landgenoten....
Iemand daar enige weet van?

Erg stom, van Blatter kan sowieso niemand winnen. Maar het kon wel belangrijk zijn om 2e te worden. De FBI doet namelijk een onderzoek naar corruptie schandalen en mocht Blatter daarvoor worden opgepakt dan kan hij uit z'n functie worden ontheven en zal waarschijnlijk de nr 2 de nieuwe voorzitter worden. Had graag gezien dat van Praag daarvoor zou blijven strijden.

21 mei 2015 om 12:25

hij had sowieso al aangegeven dat hij niet lang in die functie zou blijven zitten gezien zijn leeftijd. Verder is die Blatter ook niet achterlijk, die zorgt lekker dat hij ver uit de buurt blijft bij Amerika en de Fbi.

21 mei 2015 om 12:46

Ik vermoed dat de FBI rond de verkiezingen met een publicatie komt van dat onderzoek, en dan mag Blatter wel persoonlijk uit de handen blijven van de Fbi. De Fifa kan hem niet als voorzitter behouden als hij veroordeeld wordt.

21 mei 2015 om 20:57

Zou inderdaad lekker zijn als ze volgende week vast een vooronderzoek publiceren ofzo. Volgende week woensdag/donderdag perfecte timing vlak voor de verkiedingen

Het is speculeren maar gezien de kritiek vanuit de westerse landen zou het me niet verbazen dat de Fifa uiteen spat wegens tegenstrijdige belangen.

Kortom de winnaar is al bekend en dat is gewoon Blatter. Van Praag weet dit ook wel en smijt daarom lekker het handdoekje. Ego redden als het ware. Slapjanus met een hoop gezwam maar niks daar als het er op aan komt. Met grote dank van de amateurvoetbal-tak die hierdoor een hoop geld hebben misgelopen!

jammer, Blatter gaat zijn mooie positie echt niet opgeven en zal blijven doorvechten tot het bittere einde. deze corrupte man zal helaas ook volgen seizoen weer aan het hoofd van de Fifa staan.

En die 5/6 landen die stiekem op hem wouden stemmen gaan nu weer naar Blatter. Goed gedaan Michael, Not!

Ik snap al die aversie tegen Blatter niet.
Blatter geeft het voetbal aan de wereld ipv aan de rijke blanke westerse landen.
Is daar iets mis mee?
Zo winnen alle grote partijen in de politiek toch ook hun verkiezingen mee?
ik bedoel partijen waarbij rijken bevoordeeld worden ( lage belastingen, minder toeslagen etc dus beter voor rijke mensen) worden ook minder snel gekozen dan bijvoorbeeld een partij die vindt dat bijv iedereen gelijk is, hoger belasting, meer subsidie voor laaginkomens)

Zo werkt het in de Fifa ook ...
Of denken wat, dat we als blanke rijke land, onze stem dan maar 2-3 keer zoveel moet wegen dan bijvoorbeeld een Angola???
Hoe correct zou jullie het vinden, als alle miljonairs in Nederland, stemrecht heeft die 10x zo zwaar weegt, of gecorrigeerd naar vermogen, als een modale nederlander..........

Dat is namelijk wat wij willen.. Rjke voetballanden ( Europa ) meer inspraak dan al die aziatisch of afrikaanse landen..., want wij zijn groter and rijker en blablabal

niet dat ik Blatter wil verdedigen, want hij is net zo corrupt als berlusconi.. ( italiaans topvoetbal land in europa, hoe ironish, ), maar feit is wel dat als de verkiezingen eerlijk zijn en niet gewonnen zijn door bijvoorbeeld stemecht opte kopen, dit system waarbij elk land gelijk is, niet eens zo gek is......

Logisch toch? Azie krijgt meer plekken op het wk als blatter vind, dus stem azie op blatter.
Europa krijgt minder plekken en inspraak als blatter wint, dus vind men Blatter een dorpsidioot

modaal nederland krijgt meer subsidie, riiken moet meer bleasting betalen dus stemt op partij van modaal nederland.
Miljonairs van nederland wil minder belasting betaling dus stem stemmen de miljonairs op partij van de miljonairs ..

simpel...

21 mei 2015 om 15:47

In de politiek worden burgers niet omgekocht om te stemmen. Of is de Eerste Kamer niet om te kopen wanneer er over een voorstel gestemd moet worden. Het gaat er niet om dat Europa zich groter of beter voelt dan de andere werelddelen. Het gaat erom dat alles zo corrupt en rot is als het maar zijn kan. En de arme landen maakt dat allemaal niets uit zolang Blatter voor hen maar goede punten op het programma zet.

21 mei 2015 om 19:10

jij denkt zeker dat dat politiek nut heeft? elke keer een andere mannetje die verteld dat er moet worden bezuinigd omdat ze het weer verkloot hebben. dan horen ze van de eu waar ze allemaal aan ze moeten voldoen en knikken ze eindeloos ja.
bijna overal in de wereld is de politiek er alleen maar om je een valse gevoel van democratie te geven. nou ik geloof er niet in....

Hoop trouwens wel dat prins Ali wint, goede voorzitter

Wel schandalig, dat geld kon net zo goed het amateurvoetbal in

Het geld wat de knvb had is ook naar de klote door een wereldreis van Praag.. Good job

21 mei 2015 om 18:48

Misschien betaald die rijke stinkerd wel wat terug voor de stem van de Knvb, zal me niks verbazen

Benieuwd of die prins ali uit jordanie een haar beter is dan blatter

ach figo heeft daar ook niks te zoeken. goede voetballer maar meer niet. ik snap niet waarom hij denkt dat hij zo'n rol aankan... zou blij zijn als er een jong iemand komt die het voetbal beter maakt en voor veranderingen zorgt maar dat zie ik zeker niet in figo. volgens mij zou die gast niet eens een winkeltje kunnen runnen laat staan de fifa. die prins zal het wel worden of hierna en alles zal wel hetzelfde blijven.
ook bij de fifa is er een valse democratie.

21 mei 2015 om 19:37

Op basis van wat beoordeel jij Figo?

Blatter is pas voorzitter af als hij dood is en niet eerder! Met een beetje pech wordt hij ook nog 100!

Weg 4 ton... als je opgeeft dan win je nooit natuurlijk. Blatter is de lachende 4de helaas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren