Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ajax rondt huurdeal met Benfica af en deelt nieuw rugnummer uit

Laatste update:

Ajax heeft zich zaterdagmiddag versterkt met een nieuwe doelman. De Amsterdammers huren Bruno Varela van Benfica tot het einde van het seizoen, met een optie tot koop. Varela moet na dit weekend nog wel medisch gekeurd worden, zo maakt Ajax bekend. Volgens het Algemeen Dagblad bedraagt de optie tot koop circa vijf miljoen euro.

Varela is afkomstig uit de jeugdopleiding van Benfica en speelde tussen 2012 en 2016 voor het beloftenteam. Hij werd in het seizoen 2015/16 verhuurd aan Real Valladolid en vertrok vervolgens definitief naar het Portugese Vitória. Na een seizoen, waarin hij 29 keer speelde, keerde hij terug bij Benfica. Voor de grootmacht kwam hij afgelopen seizoen 29 keer in actie; dit seizoen speelde hij geen enkel duel. Hij behoorde niet tot de wedstrijdselectie voor de twee Champions League-duels met Ajax.

Vermoedelijk wordt de 24-jarige Portugees gehaald als nieuwe tweede doelman, achter André Onana. Directeur Marc Overmars erkende eerder deze week al dat er mogelijk een nieuwe keeper zou komen. Hij noemde de kritiek die Kostas Lamprou recentelijk over zich heen kreeg 'vervelend'. "De mogelijkheid is zeker aanwezig dat we een nieuwe reservekeeper halen. Of er deze week een nieuwe reservekeeper komt? Dat zou kunnen", zei Overmars tegen FOX Sports.

In Lissabon moest Varela concurrenten Odisseas Vlachodimos en Mile Svilar voor zich dulden. Hij zat dit seizoen zeven keer op de bank, waarbij het vijf keer om een bekerwedstrijd ging. De viervoudig international van Portugal Onder-23 heeft een contract tot de zomer van 2022. Ajax maakt niet bekend voor welk bedrag de sluitpost in de zomer kan worden overgenomen, maar het Algemeen Dagblad gaat dus uit van ongeveer vijf miljoen euro.

Update 29 januari 15.04 uur - Ajax rondt huurdeal met Benfica af en deelt nieuw rugnummer uit
Bruno Varela mag zich Ajacied noemen. De Portugese keeper is met succes medisch gekeurd en wordt tot aan het einde van het seizoen gehuurd van Benfica. Ajax laat weten dat in de overeenkomst een optie tot koop is opgenomen. Varela gaat spelen met rugnummer 28.

Is Bruno Varela een versterking voor Ajax, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 januari 2019 om 17:28

Hoezo een nieuwe 2e keeper? Je hebt Lamprou ;-)

26 januari 2019 om 17:47

Je hebt niet zo veel aan Lamprou.
Ik zie Lamprou er tegen Real wel een stuk of 4 doorlaten.
Degelijke keeper die ervaring heeft bij een Topclub in een iets betere competitie dus weer goed gedaan van Ajax.

Wel jammer want ik had Lamprou graag nog een paar puntjes zien verliezen in de eredivisie.

29 januari 2019 om 16:05

Heb je wel veel aan een keeper die bewezen heeft niet goed genoeg te zijn voor Benfica? Sterker er zijn zelfs twee keepers beter dan hij hij was derde keeper. Geen hoogvlieger lijkt mij en ik vraag me af of hij zoveel beter is dan Lamprou?

29 januari 2019 om 16:41

Precies, Tornado72. En deze huurdeal zegt ook heel wat over de TD. want die geeft nu aan dat hij met het aantrekken van Lamprou enorm in de fout is gegaan.

30 januari 2019 om 14:50

Uhm nee totaal niet. Hoe had de Td kunnen voorzien dat Kotarski zijn hand zou breken. Dat hij Van leer liet gaan dat vind ik dan wel een fout. Lamprou is gehaald als 3e keeper. Ik snap niet dat mensen dat niet begrijpen.

Geweldig nieuws. Alles is beter dan Lamprou. En ook nog eens een optie tot koop.

26 januari 2019 om 17:24

Ja want de 3e keeper van Benfica die niemand kent is per definitie beter als wat je zelf hebt

26 januari 2019 om 17:28

In geval met Lamprou is dat juist. Je zou zelfs een veldspeler van 1.90 meter in doel kunnen zetten en dat is al een verbetering tegenover Lamprou.

26 januari 2019 om 17:35

Niet per se dat hij beter is, maar Lamprou komt gewoon letterlijk en figuurlijk te kort voor Ajax 1. Deze man figuurlijk in ieder geval niet met zijn 1.91 meter .

26 januari 2019 om 17:51

@Makaveli, dat was ook mijn eerste reactie, maar met 29 wedstrijden voor Benfica in het afgelopen seizoen zou hij normaal gesproken idd een hoger niveau moeten hebben dan Lamprou

26 januari 2019 om 17:53

100% mee eens! 1.76 kan gewoon niet. Kan die jongen niks aan doen hij wordt gekocht en hij wordt opgesteld...iets waar ik totaal niet bij kan.
Zelfs onze 3e doelman is beter dan lamprou. Maar ja hopelijk zijn de verspeelde punten tegen hveen niet cruciaal. Ik geniet echt weer eens van Ajax en het snelle handelen van Marc stelt me ook gerust. Ok toch nog ff zeiken dan haha...had Diego er wel graag bij gehad, weet niet waar daar mis is gegaan.

26 januari 2019 om 18:05

Niemand kent hem maar zien hem wel als een versterking, echt gekkenwerk dit!

26 januari 2019 om 18:05

Nou niemand kent.... hij was vorig seizoen onbetwiste basiskeeper. Alleen de oude trainer vond vlachodimos beter. Is een goede keeper, beetje kopie van onana.

26 januari 2019 om 18:13

Wel een behoorlijk mindere en blunderende kopie van Onana. We weten allebei hij alleen keepte omdat Svillar nog een mindere indruk maakte. Vlachodimos is echt een aantal klasses beter

26 januari 2019 om 20:18

Jullie hebben er echt verstand van. Makkelijk he roepen vanachter he beeldscherm. Nee een 3e keeper halen die slechte stats heeft is dan beter? We zullen zien

29 januari 2019 om 15:37

makkelijk scoren om Lamprou de schuld te geven van de verloren punten. Met zo'n vreemde aankoop kun je ook zomaar extra onrust/splitsing in je groep krijgen. Mocht het kloppen dat Lamprou echt zo goed in de groep ligt en de sympathie van zijn medespelers heeft zou extra onrust me niks verbazen

29 januari 2019 om 17:46

Pijnlijke opmerking, maar eerst maar eens zien dan geloven toch

29 januari 2019 om 18:37

Weet niet of je zo blij moet zijn met een derde keeper van benfica

Ik ken hem niet maar goed nieuws!! Iemand meer info over hem?

26 januari 2019 om 17:15

Is een redelijke keeper, niet extreem goed maar een prima backup. Beetje excentriek.

26 januari 2019 om 17:15

Ik ken hem ook niet maar hij is 1.91 dus dat is al beter dan lamprou haha. Ben benieuwd maar zal denk ik komende seizoenshelft niet snel aan spel toe komen. Daarna als onana weg gaat zal die een kans hebben denk.

26 januari 2019 om 17:16

"Ik ken hem niet, maar goed nieuws", zeg je.

Dat lijkt me een rare uitspraak. Hoe weet je dan dat hij beter is dan wat je hebt, zelfs als tweede keeper.

26 januari 2019 om 17:18

@Joddit, het is toch goed nieuws dat Marc Overmars inspeelt op de onkunde van Lamprou.. Of het beter is is af te wachten maar in ieder geval fijn om te zien dat Marc niet stil blijft zitten in de hoop dat Onana fit blijft..

29 januari 2019 om 15:17

Is dat belangrijk dan? De Ajax leiding ziet er wat in dus we mogen aannemen dat het geen koekenbakker is toch?😋

26 januari 2019 om 17:37

Geen super keeper, vorig seizoen nogal wat blunders gemaakt bij Benfica. Prima reserve doelman maar de opvolger van Onana is het niet

26 januari 2019 om 18:07

Kopie van onana maar gewoon wel iets minder goed. Denk dat hij op dit moment de 4e keeper is van Portugal. Goede stand in voor Onana dat is zeker

29 januari 2019 om 15:25

Zou ook raar zijn als je een betere keeper dan Onana voor 2e doelman haalt.....

Weet iemand hoe deze jongen het vorig seizoen bij Benfica heeft gedaan?

26 januari 2019 om 17:13

Alles gespeeld 29 wedstrijden

26 januari 2019 om 18:01

Dan heeft hij dus niet alles gespeeld.

26 januari 2019 om 17:38

Redelijke keeper, goeie reserve maar zeker geen vervanger voor Onana. Hij heeft vorig seizoen behoorlijk wat blunders gemaakt en is daarom nu 3de keeper bij Benfica.

26 januari 2019 om 17:41

Hij hieldt dat supertalent Svilar op de bank. Ook niet zo gek na Svilars blunders in de CL, maar zegt toch wel dat hij wat kan. In de competitie had Benfica in 34 wedstrijden maar 22 goals tegen en Varela keepte 29 van de 34 wedstrijden, dus dat zijn in ieder geval nette cijfers. Lamprou staat na 1,5 wedstrijd dit seizoen al op 5 tegengoals.

26 januari 2019 om 17:45

Ze blunderde allebei, als Varela echt ze taak goed had gedaan dan had Benfica niet zoveel haast om een keeper te halen. Dit seizoen is de verdediging en spits het punt van kritiek van de Benfica suppoerts maar vorig jaar was dat echt de keepers

26 januari 2019 om 17:59

Ja ken hem niet echt, maar 34 wedstrijden en 22 goals tegen bij Benfica lijkt me ook weer niet zo slecht. In ieder geval niet Lamrpou slecht. Bij Benfica zijn ze met Ederson, Oblak en Julio Cesar natuurlijk ook aardig verwend geweest de afgelopen jaren.

26 januari 2019 om 18:09

Blunderen tja we waren verwend misschien. Prima 2e keeper.

Goede zet, Lamprou lijkt me een aardige kerel maar kan er gewoon helemaal niks van.

26 januari 2019 om 17:12

Hem ook daadwerkelijk een keer zien spelen of ga je blind op FM af?

26 januari 2019 om 17:44

De vraag stellen is hem beantwoorden, durf ik wel aan.

26 januari 2019 om 17:45

Ja, als een computerspel de maatstaf is.....

26 januari 2019 om 19:39

Niet zomaar een "computer spel". Griezmann speelt het al jaren. En scouts gebruiken het ook al jaren omdat ze er makkelijker data van spelers mee kunnen achterhalen dan zelf te scouten. Hell er zijn zelfs mensen door spelen van FM bij daadwerkelijke clubs terecht gekomen op amateur/semi pro niveau. Google maar voor FM documentaires. 'T spel heeft echt wel invloed op echte voetbal wereld

1.91 meter, aan zijn lengte zal het iedergeval niet liggen. Misschien maar beter zo, aangezien als iemand tot zondebok wordt bestempeld hij dat voor altijd blijft

Clickbait weer hoor, ik dacht oprecht dat dit over Svilar ging.

26 januari 2019 om 17:17

Dat ligt deze keer dan toch echt aan jou, denk ik.

26 januari 2019 om 17:24

Ik hoopte ook op Svilar, maar dit is absoluut geen clickbait.

26 januari 2019 om 17:43

Nou van wat ik van Svilar heb gezien had Lamprou wel 2de keeper mogen blijven. Die jongen stapelde blunder op blunder in de wedstrijden die hij mocht spelen vorig seizoen.

26 januari 2019 om 17:51

Klopt, maar heeft de potentie om een wereldkeeper te worden.

26 januari 2019 om 17:29

Deze opmerking past in 75% van de topics. Dit is er geen.

Lamprou, bedankt voor je diensten. Sneu voor hem en hij kan ook echt wel keepen maar hij is gewoon tekort en dat kan hij niet compenseren. Lijkt me ook verder een goede kerel die goed in de groep ligt dus nogmaals wel sneu voor hem. Zou prima passen bij een middenmoter of wellicht dat Feyenoord nog een keeper van ons wil 😜

26 januari 2019 om 17:28

Het kan ook zo zijn dat Lamprou volgend naar nog steeds 2e keeper is. Deze jongen is wellicht gehaald met het oog op het vertrek van Onana in de zomer.

26 januari 2019 om 17:48

Hoop het in ieder geval niet. Je moet twee sterke keepers hebben, Lamprou is gewoon niet wat we moeten willen nastreven.

26 januari 2019 om 18:40

En de derde keeper van Benfica wel? Sorry hoor, maar ik had wat beters verwacht. Een ervaren rot als Stekelenburg of Vorm (of een buitenlandse variant daarvan) of een talent als Rajkovic. Dit komt op mij meer over als het halen van een doelman om het halen..

26 januari 2019 om 19:40

Ach Vorm heeft laten zien niet meer zo goed te zijn als gedacht. Nu is iedereen happy met een keeper die ook reserve staat en ook blunders heeft gemaakt. Lamprou is beter dan menigeen hier doet voorkomen. Daar kom je achter als je het Ajaxlife programma hebt gezien. Daar ging het over hoe keepers tegenwoordig trainen bij Ajax en Lamprou goede statistieken liet zien. Zelfs dat hij zijn lengte compenseerde met sprongkracht. Nu wil ik niet zeggen dat Lamprou wel geschikt is want hij heeft nogal wat zenuwen voor een wedstrijd en dat speelt hem al een tijdje parten. Dan maak je fouten en bij het publiek maak je dat nooit meer goed. Maar deze keeper hieft maar eens cruciaal in te vallen en 1 blunder te maken en dan is ook hij afgeschreven.

30 januari 2019 om 14:57

Nee hij is als 3e keeper gehaald en zal nooit 1e keeper bij ajax worden. Van leer hadden ze als 2e doelman maar die raakte geblesseerd en kwam daarna niet meer op niveau waardoor lamprou 1 plekje wist op te schuiven. Tot slot raakte nog een talentvolle keeper Kotarski geblesseerd die zijn hand heeft gebroken... het is gewoon een beetje pech bij elkaar. Dit had je van te voren niet kunnen voorzien

Toch noodzakelijk gebleken na het Heerenveen-debacle. Goede zet!!

26 januari 2019 om 17:44

Juist, nu nog een hele achterhoede halen? Die stonden namelijk te schutteren tegen heerenveen!

30 januari 2019 om 15:00

Een keer schutteren is wat anders dan meerdere keren. De eerste helft was iedereen positief over het doelsaldo. Ook in Amerika bakte die Lamprou er niks van. Prima 3e keeper maar niet geschikt als 2e doelman. Bovendien wist Lamprou dat dit zijn rol zou worden. Dit hoef je echt niet zielig voor hem te vinden

Ik ken deze keeper totaal niet. Hij zat niet bij de CL selectie van Benfica. Verder Vallodid gekeept. Klinkt niet heel best. Maarja, slechter dan Lamprou kan bijna niet

Ik ken deze keeper totaal niet. Hij zat niet bij de CL selectie van Benfica. Verder Vallodid gekeept. Klinkt niet heel best. Maarja, slechter dan Lamprou kan bijna niet

Toch noodzakelijk gebleken na het Heerenveen-debacle. Goede zet!!

Creatieve oplossing van Overmars. Mey 1,91m in ieder geval een lange keeper. Zuur voor Lamprou, maar dit leek wel nodig. Verder ken ik deze jongen niet goed genoeg. Als ik me zo inlees overwegend positieve en ook veel negatieve reacties. Voordeel van de twijfel dan maar, is vast goed genoeg als 2e keeper.

Optie tot koop. In potentie een 1e doelman mocht Onana volgend seizoen vertrekken?

26 januari 2019 om 17:25

Dat lijkt me wel, aangezien Onana te kennen heeft gegeven een stap te willen maken. Deze jongen heeft vorig jaar alles gespeeld bij Benfica dus die jongen kan echt wel wat. En hij heeft een prima lengte, ook niet onbelangrijk.

26 januari 2019 om 17:28

Is maar net hoe je het bekijkt. Vorig jaar alles gespeeld en dit jaar niet eens op de bank in de CL mogen zitten. Dat is vast niet omdat hij in dat jaar dat hij speelde zo goed was.

26 januari 2019 om 17:35

Volgensmij is die Griek van Benfica geen slechte keeper en Svilar is natuurlijk een toptalent. Deze jongen heeft natuurlijk niet de kwaliteiten van Onana maar ik denk dat je moet accepteren dat je die niet snel zal gaan vinden. Deze jongen is denk ik een twijfelgeval als hij niet goed genoeg is dan haal je een andere doelman en heb je waarschijnlijk tussen de half miljoen en de miljoen betaalt voor een reservekeeper en als hij het wel goed doet dan hoef je niet meer opzoek naar een opvolger voor Onana.

26 januari 2019 om 17:51

@master D, Klopt, ik speculeer ook alleen maar vanuit een eventuele aanstelling als Ajax besluit hem te kopen. Ik ken hem verder ook niet en wat je zegt geeft natuurlijk weer te denken dat hij misschien gehaald is puur voor opvulling tot de zomer. Anders was Ajax denk ik per direct over gegaan tot koop. Ik ben in ieder geval wel positief gestemd dat ze een reserve doelman hebben aangesteld tot de zomer.

26 januari 2019 om 17:55

@memphis, Precies, dat lijkt me ook de meest logische gedachte achter deze huurconstructie. Zoals jezelf al aan geeft, mocht het een flop zijn, haal je als nog in de zomer een nieuwe keeper en stuur je hem terug naar Portugal.

26 januari 2019 om 17:41

Is niet goed genoeg om Onana te vervangen. Prima reserve keeper maar hij heeft vorig jaar echt alleen gespeeld bij gebrek aan beter. Deze jongen heeft ook behoorlijk wat blunders gemaakt daarom was hij inmiddels 3de keeper

26 januari 2019 om 20:02

Dus eigenlijk niet beter dan Lamprou? Heeft namelijk ook wat houdbare ballen doorgelaten.

26 januari 2019 om 20:55

Wel beter dan Lamprou maar dat is alleen maar door de lengte want ze zijn in dezelfde dingen niet goed.

Toch vreemd dat ze pas doorhadden dat lamprou te klein was ná de wedstrijd van heerenveen. Hopelijk is het niet telaat want alle puntjes tellen in deze mickeymouse leaque.

Wel een verrassende naam. Geen idee of het iets is deze keeper. Benfica kenners hier? Maar hij zal toch ook niet komen om een half jaar op de bank te zitten en dan weer naar Portugal terug te keren. Zal een optie tot koop bij zitten waarschijnlijk. Alles beter dan Lamprou natuurlijk. Hoewel ik het die jongen ook niet gun dit. Wordt keihard afgeserveerd zo.

Je zou maar in het warme portugal wonen en op zoek moeten gaan naar een woning in een vreemd land waar je de taal niet spreekt en het aanzienlijk kouder is om voor slechts drie maanden te fungeren als wisselkeeper

Ik weet niet of dit wel zo'n goede keeper is. Benfica speelde vorig jaar letterlijk dramatisch in de Cl. Ze haalden niet eens een punt in hun groepsfase. Bovendien keepte toen ook Mile Svilar de helft van de poulewedstrijden en die gozer was echt dramatisch. Nu weet ik niet of deze Varela toen geblesseerd of gepaseerd was, maar de keepers van Benfica waren in ieder geval vorig seizoen een drama. Natuurlijk is dit enkel gebaseerd op de Cl campagnes, want de Liga NOS volg ik niet echt.

26 januari 2019 om 17:29

Ik vond hem sterk keepen in de wedstrijden die ik had gezien. Was ook eerste doelman en speelde een goed seizoen. Porto was alleen wat constanter. Maar volgens mij heeft hij bonje gehad met Rui Vitoria, want anders zal je niet zomaar ernaast worden gezet en Vlachodimos halen. En Svilar is op dit moment echt niet zoveel beter dan Varela, qua potentie wel, maar dan is het de vraag als hij dat gaat waarmaken natuurlijk.

26 januari 2019 om 17:43

Dit is klinkklare onzin. Deze jongen heeft helemaal geen sterk seizoen gekeept. Er was het hele seizoen twijfel wie er op doel moest omdat Svillar en hij beide behoorijk blunderde. Ben benieuwd welke wedstrijden je hebt gezien want in CL was het niks en in de topwedstrijden ook niks speciaals. Ze zenden nieteens andere wedstrijden uit in NL

26 januari 2019 om 17:59

Alleen de topwedstrijden in de competitie, tegen Porto, Braga en Sporting, leek mij wel leuke affches in ieder geval. Ik vond hem niet slecht keepen in ieder geval.

Maar als ik dan het gehele seizoen in de competitie kijk, 29 wedstrijden, 19 goals tegen en 13 clean sheets. En 81 punten in de competitie, wordt je meestal kampioen in Portugal. Maar Porto speelde echt heel goed met Marega en Aboubakar, en die waren echt onklopbaar. Dat is gewoon een goed seizoen. Ik vond Svilar meer blunderen in de CL tegen Manchester United en Julio Cesar tegen Basel helemaal.

"Ze zenden niet eens andere wedstrijden uit in Nederland": naja als je denk dat ik alleen maar betaalde zenders kijkt, dan loop je een beetje achter met technologie.

26 januari 2019 om 18:18

Nou dan moet je wel een echte “liefhebber” zijn want ik ken niemand die de Portugese wedstrijden volgt en niet Portugees is. Ik heb zelf een dreambox om het te kijken maar die stoort de afgelopen week nogal als de topclubs spelen tegen elkaar. Ik zei niet dat Svillar minder blunderde maar om nou te zeggen dat Varela een zekere indruk maakt. Dat van 81 punten zegt ook vrij weinig want Sporting is zelfs met 85 punten geen kampioen geworden (Benfica had een behoorlijk helpende hand). Ik denk dat we allebei wel het eens zijn dat als hij echt zo een goed seizoen draaide als jij beweerde Benfica niet zoveel nood had om een keeper te vinden.

26 januari 2019 om 20:05

Ik hoor liever de mening van een liefhebber dan van iemand waarvan zijn dreambox stoort en dus afgaat op wat cijfers en een paar wedstrijden 😂

26 januari 2019 om 21:45

Jij zit echt onzin te praten, ik ben zelf een liefhebber. Deze heer hier praat juist over cijfers, die zeggen in dit geval niet veel. Ik ben Portugees dus ik volg het het Portugese voetbal op de voet. Durf te wedden dat ik 1 van de weinige ben die echt alle wedstrijden van de liga kijkt op VZ. Ik kijk niet alleen Benfica - Porto maar ook Benfica - Tondela of Guimaraes - Aves. En ja, toevallig stoorde mijn dreambox vorige week toevallig precies tijdens de topwedstrijden. Dat betekent niet dat ik niet via een stream verder kijk

Was vroeger een groot talent, maar tegenwoordig niet voor niets de 3e keeper van Benfica

26 januari 2019 om 17:24

De ajax supporter is zeer snel tevreden.hoerahoera de keeper is langer dan 1.90

26 januari 2019 om 17:55

Jup, hij is langer en gehuurd. Ze kunnen hem nu een half jaar beoordelen. Is het niets dank u en tot ziens, is het iets goede 2e keeper erbij. Er moest iets gebeuren en dat is nu gedaan. Lamprou weet nu ook waar hij staat en kan op zoek naar een andere club.

Nog nooit van de beste man gehoord, dus of het een verbetering t.o.v. Lamprou is valt geen zinnig woord over te zeggen. Zegt natuurlijk wel iets dat hij vorig jaar veel heeft mogen spelen en dit jaar niet eens op de bank mag zitten bij Benfica. Veel indruk zal ie dus niet gemaakt hebben vorig seizoen.

Had wel verwacht dat ajax met een groot talent zal komen die onana volgend jaar zal vervangen. Dit zal een tweede keeper blijven en als onana verkocht wordt moet er weer een nieuwe komen lijkt mij.

26 januari 2019 om 20:06

Hoezo? Ajax heeft zelf 2 talentvolle keepers dus waarom zou je die kopen?

Afgelopen seizoen 29 duels gespeeld. Dit seizoen geen en hoorde zelfs niet tot de wedstrijd selectie in de CL.
Wat is de reden daarvan? Dat die er misschien geen flikker van kan?

Eindelijk geen lamprou meer als 2e keus.
Nu alleen nof lamprou verkopen en dan is t helemaal.perfect

Wat een transfer! Lamprou is beter dan deze Varela. Heb het ook niet echt met Lamprou, heb Varela vaak zien keepen maar absoluut geen zekerheid. Zijn betere keepers die 2e viool willen spelen

Arrogantie ten top dit, waarom haal je Lamprou op de eerste plaats om hem dan de schuld te geven voor het puntverlies tegen Heerenveen?

Blijft toch raar, je verhuurt de beoogde reservekeeper aan NAC maar moet vervolgens wel zelf een vervanger huren?

26 januari 2019 om 18:36

Zoals ik in een reactie op iemand anders al zei was van Leer bij de start van het seizoen geblesseerd en doordat van Leer niet meer bij Jong Ajax weer wedstrijdritme op kon doen en hij zelf liever ook ergens ritme wilde behouden is hiervoor gekozen.
Nu kan Ajax in bekerwedstrijden bepalen of het mogelijk de vervanger van Onana kan zijn als die vertrekt en anders gaat hij weer terug.
Als de koopoptie voor de waarde bij transfermarkt.nl staat wat 3 miljoen is, zou het mogelijk wel een koopje kunnen zijn.

Ongelofelijk wanbeleid van Ajax. Lamprou zo afschrijven na een slechte wedstrijd. Ze leven bij Ajax in de top echt in de waan van de dag.

Ik vind Lamprou bijvoorbeeld veel beter dan Karius.

26 januari 2019 om 18:30

Als het een slechte wedstrijd is, oké. Dan is het te snel en wanbeleid. Lamprou voldoet echter structureel niet.

26 januari 2019 om 18:38

Lamprou kreeg niet voor niets, maar een 1-jarig contract en dat was uit pure noodzaak door de blessure van van Leer.

Veel positieve reacties over een onbekende doelman.. Het lijkt erop dat elke nieuwe doelman, hoe onbekend ook, met gejuich was ontvangen. Zelf ben ik nog sceptisch, zie niet in waarom de derde doelman van Benfica zoveel beter zou zijn dan onze Lamprou.. Ik had zelf liever Stekelenburg, Vorm, Padt, Bizot of zo gehad. Of Rajkovic van Servië.. Ook bij deze keeper is het maar afwachten wat je krijgt. En dan had ik liever onze keeper van Jong doorgeschoven zien worden dan deze vage doelman..

Logisch dat hij wil komen. Hij is nu derde keeper bij Benfixa. Bij Ajax wordt hij de tweede. En Ajax staat dan ook weer goed op zijn CV.

Onana is in de loop der jaren steeds beter geworden. In het begin zag ik de huidige klasse ook nog niet. Nooit te snel iemand afschrijven. In deze huidige tijd gebeurt dat echter maar al te vaak .

Haha en er zijn weer mensen die hun twijfels hebben over deze speler. Ook met Tagliafico, Magallan, Blind, Neres waren er twijfels van tevoren of ze wel goed genoeg waren. Maar het is maar de eredivisie waar ze in voetballen he. Hier kunnen zelfs spelers als Schwaab en Viergever en Van Beek en Botteghin in het centrum van de verdediging spelen bij de Nederlandse topclubs. Je hoeft dus niet van uitmuntende kwaliteit te zijn om hier in de eredivisie een prima speler te worden.
Laten we gewoon eerst eens met zijn allen afwachten tot hij speelminuten gaat krijgen voordat we hem gaan beoordelen. Magallan valt vooralsnog ook reuze mee. Ajax moet overigens 5 miljoen betalen voor Varela als ze hem willen overnemen na dit seizoen.

26 januari 2019 om 19:37

Ik had twijfels bij de komst van Lamprou... toch mooi uitgekomen.

Waarom zou je over deze relaatief onbekende 3e keeper van Benfica geen twijfels mogen hebben?

26 januari 2019 om 19:45

Wie hadden er geen twijfels bij de komst van Lamprou?

26 januari 2019 om 20:10

De meeste hadden ook twijfels over Onana. Van Leer had een super seizoen bij Roda erop zitten en we hebben 2 talentvolle keepers dus Lamprou was een noodoplossing.

Een keeper die het niet redt bij Benfica? Hij is redelijk lang maar ik heb niet het idee dat het echt een groot talent is als je z'n cv bekijkt. De paniek is toch behoorlijk toegeslagen bij Ajax. Lamprou is geen topper maar als ik kijk wat deze Portugees heeft gedaan de laatse jaren krijg ik niet het idee dat deze keeper echt 3 klasse beter is?....

Sneu voor Lamprou zeg.. Voetbal is een harde business

En ten hag gisteren nog zonder blikken of blozen; ik heb nog alle vertrouwen in lamprou. Lekker geloofwaardig. Sta je gewoon keihard te liegen

26 januari 2019 om 19:47

Weet je nog steeds niet dat de meeste trainers hun eigen spelers niet gaan afvallen?

26 januari 2019 om 19:53

Grappig, ik hoorde ten Hag en Overmars vertellen dat ze uitkeken naar een nieuwe tweede keeper..

Tenminste een beetje een grote vent 1.91... beter dan maatje tuinkabouter die amper van zn plek afkomt... Wederom goed werk Marc!

26 januari 2019 om 19:49

Marc wilt hier zijn eigen fout herstellen. Maar deze fout had hij sowieso niet mogen maken. Heeft Ajax 2 kostbare punten gekost vorig weekend. Anders was Ajax nu koploper.

26 januari 2019 om 20:12

Niet zo populistisch. Jij weet helemaal niet hoe verloop van de wedstrijd was geweest aangezien onze verdedigers ook een slechte pot speelde. Daarnaast had Overmars van Leer gekocht als 2e keeper en hebben we 2 talentvolle keepers daarachter. Van Leer raakte geblesseerd en was Lamprou een noodoplossing.

26 januari 2019 om 20:19

Van Leer is ook een fout van Overmars. Is amper beter te noemen dan Lamprou. Dus heeft Overmars twee fouten gemaakt met zijn keuzes voor de reservekeepers. Hopelijk is Varela wel een goede keuze van hem.

26 januari 2019 om 20:36

Hahaha dus omdat jij van mening bent dat v Leer amper beter is dan Lamprou is dat de waarheid en dus een fout van Overmars? V Leer is in mijn optiek een prima 2e keeper voor Ajax en al helemaal voor zijn blessure was hij goed in vorm. Maar ach dat is maar mijn menig echter spiegel ik dat niet af richting Overmars. Zou niet durven.

26 januari 2019 om 20:43

De verdediging heeft Ajax 2 punten gekost en niet de keeper. De keeper is een laatste redmiddel voor een club als 10 voetballers de bal niet kunnen hebben.

26 januari 2019 om 21:14

Correctie: Ten Hag en de keeper hebben Ajax 2 verliespunten gekost. Ten Hag had voor Magallan en Blind achterin moeten kiezen. Lamprou komt kwaliteit en lengte tekort voor Ajax.

27 januari 2019 om 01:15

@thamike en wijzijnkampioen
Van Leer was ik compleet mee eens om te halen. Draaide een prima jaar bij Roda. Maar dat je met Lamprou als reserve doelman het jaar begint, vind ik een zeer schokkende en kwalijke blunder van Overmars. Ik heb het hieronder ook mosterd na de maaltijd beleid genoemd. Dat Lamprou letterlijk te kort komt, was als je niet onder een steen leeft gewoon bij iedereen bekend. En als je besluit om Van Leer te verhuren, had je een andere keeper moeten hurende halen. Heeft niks met de blessure van Van Leer te maken. Maar deze fouten overkomt Overmars nog steeds.
Heeft Ajax nodeloos twee punten gekost. Ik reken EtH wel ook aan dat hij Sinkgraven links back zet. Dat heb ik hier ook al vaak op mijn dak gekregen, maar denk nu dat dat nu ook bij iedereen duidelijk is dat het nergens op slaat. Op naar de titel nu

Wie gaat er keepen als Onana uitvalt zondag?

Ach dat de supporters blij zijn dat ie weg is zegt mij niks. Dat waren de boca fans bij magallán ook. Nou die maakte op mij een hele goede indruk.

Ja ik vraag me af waarom er niet een half jaar geleden een normale reserve doelman is gehaald. Beetje mosterd na de maaltijd beleid. Ken deze man niet. Maar als je vorig seizoen 29 wedstrijden gespeeld hebt, ben je vast beter dan Lamprou

29 januari 2019 om 15:25

"maar als je vorig seizoen 29 wedstrijden gespeeld hebt, ben je vast beter dan Lamprou"

Maar er zal vast ook een reden zijn waarom hij inmiddels derde keeper is daar.

Hij moet nog gekeurd worden, sjezus koop toch ook Pavon, Overmars na die nederlaag tegen Feyenoord, nu ka het nog.

De derde keeper van Benfica? Je zou toch denken dat Ajax een langere lijst heeft waar keepers opstaan die hoger zijn dan het niveau van de tweede reserve doelman van Benfica? Hoeveel beter zal hij zijn dan Lamprou? Kan me niet voorstellen dat het heel veel scheelt. Wat mij betreft toch een aankoop om de achterban wat rustig te houden..

29 januari 2019 om 15:34

Ik vind het ook erg goedkoop om zo de achterban weer rustig te houden. En als je pech hebt en een Lamprou ligt echt zo goed in de groep haal je met zo'n vreemde aankoop ook nog maar extra onrust binnen het elftal.

Ik vind het niet chique hoor van Ajax. Onana was in het begin ook niet wat hij nu is. Ik kan me zijn fout tegen Groningen nog goed voor de geest halen (al was t een lichte overtreding). Heeft ze toen ook het kampioenschap gekost.

Of dit beter is dan Lamprou.... mja, m.i. stond hij altijd al 1 nul achter vanwege zn Feyenoord verleden.

Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg. Als ik de verhalen lees en de filmpjes bekijk schreeuwt deze man miskoop. Beetje Vermeer in kwadrant. Goede reflexen maar één brok onrust. Nooit een bal klem, hoge ballen dramatisch en veel te onstuimig. Volgens mij laten zijn meevoetbalkwaliteiten ook de wensen over. Maar goed laten we hopen dat ik volledig fout zit.

Hij is niet beter aks Onana hoor ik dan? Moet dat dan? Onana kon er volgens veel supporters ook niks van in het tweede en moet je nu horen😋 we gaan het vanzelf meemaken ik hoef hem niet te betalen en wat wij er als supporters van vinden zal ajax worst wezen

Lachwekkende opruier die vd Gijp met zn hij was 3e doelman. Afgelopen jaar gewoon aardig wat gekeept. Die haat zit zo diep bij Gijpie echt vreselijk. Ik kan er slecht tegen als zulke mensen onwaarheden verkondigen en dan helemaal kansloos 1 blunder van hem laten zien. Lamprou werd jarenlang al afgeschilderd als koekenbakker maar nu er een vervanger wordt gehaald hadden ze hem ineens moeten opstellen in de beker? Het is wel duidelijk wat ze daar aan tafel graag hadden gewild. Ajax uit de beker. Tip voor mensen die zich er ook aan irriteren. Rondo is echt 10 x beter dat gaat namelijk over voetbal... alleen tja mensen vinden dat saai omdat ze alleen maar naar vi kijken voor de grappige bullshit filmpjes die we al 80 x gezien hebben.

29 januari 2019 om 17:14

Ik heb werkelijk niet het idee dat het van der Gijp ene biet kan schelen of Ajax Psv of Feyenoord wint of verliest...

Ik begrijp de scepsis wel. Hoeveel beter kan een derde doelman van Benfica zijn dan Lamprou? Het lijkt heel erg op houtje touwtje beleid. Lamprou is toch met het volle verstand aangetrokken als back-up? Het was allang bekent dat Lamprou geen topper was maar toppers komen ook niet op de bank zitten bij Ajax. Ik moet het maar zien of deze Portugees echt beter is dan Lamprou, ik geloof er niet zo in eerlijk gezegd.

29 januari 2019 om 18:16

Lamprou is gehaald als 3e doelman transfervrij. Als 3e doelman is het prima je kan eigenlijk haast geen betere 3e doelman hebben qua ervaring. Het is alleen niet de bedoeling dat hij bij het eerste onder de lat staat. Nu klopt het weer Lamprou weer 3e doelman en vervangen door een keeper die 26 duels bij benfica heeft gespeeld vorig jaar. Lijkt me dat je wel beter bent dan een Lamprou die zijn wedstrijdjes bij Jong ajax heeft mogen keepen. Lamprou dacht dat hij makkelijker een stapje kon maken vanuit 3e doelman bij Ajax. Hij stond eigenlijk een beetje stil aangezien er totaal geen interesse was. Het was dus een win win situatie aan gezien Ajax nog een 3e doelman zocht. Opzich nog knap dat hij oo een gegeven moment Van leer zelfs voorbij streefde. Ik heb het idee dat Benjamin te druk was met Lieke aanduwen.

29 januari 2019 om 18:26

Het zou kunnen dat deze Portugees een gouden greep is maar een derde doelman aantrekken van Benfica? Lijkt mij een beetje een blinde gok.

30 januari 2019 om 12:41

Nou prima als jij het graag de 3e doelman wil noemen. In mijn ogen is het de 2e en vorig jaar nog 1e. Blijkbaar vind je het erg leuk om het meerdere keren te herhalen

30 januari 2019 om 13:31

IK neem aan dat Benfica niet hun tweede doelman laten gaan als nummer drie beduidend minder is.

Hoe je het ook noemt het komt beleidsmatig erg knullig over om er halverwege het seizoen achter te komen dat je reserve doelman niet voldoet en dat er ineens in een soort van paniek een nieuwe aangetrokken moet worden..

30 januari 2019 om 14:53

Je kan moeilijk als td voorzien dat Katarski zijn hand zou breken. Dat ze van leer naar nac hebben gestuurd is wat mij betreft een fout geweest. Niet dat ik erg onder de indruk was van van leer. Inderdaad ja dan moet je er dus ineens snel 1 halen.. maar ik snap wel dat jij liever lamprou op goal had gezien hoor

31 januari 2019 om 11:46

Uiteindelijk zal hij normaal gesproken weinig keepen.
Mij maakt het weinig uit hoor wie er keept, Lamprou kreeg er 4 tegen Onana 6.

Voelt toch ook een beetje goedkoop slachtofferen om de buitenwacht weer een beetje mee te krijgen. De nederlaag tegen Heerenveen op Lamprou afschuiven is wel heel makkelijk. Niet als je de wedstrijd daarna er ook gewoon 6 tegen krijgt. Als de spelers in het veld maar op halve kracht mee verdedigen dan krijgt dus zelfs de beste keeper van de ED er 6 tegen.
Bij Willem 2 was hij toch behoorlijk goed bezig, daar heeft hij toch wel bewezen om voor de ED goed genoeg te zijn.

29 januari 2019 om 16:17

rubje,

Feyenoord lijkt nou net niet het juiste ijkmoment. Heerenveen beker stond Onana er wel in. Daarin stopte hij zelfs een strafschop op een zeer belangrijk moment. Lijkt mij een nog grotere kans dan de 4-5. Die wedstrijd werd dan nog wel gewonnen en er is helemaal niet verloren btw.

29 januari 2019 om 17:04

Ik begrijp je punt niet helemaal? Ik zeg toch ook dat ik Onana de beste keeper van de ED vind, dus "normaal" dat hij een penalty stopt.
Maar dat dus ook een wereldkeeper er 6 tegen krijgt als de spelers voor hem denken het op 50% af te kunnen of dat aanvallers/middenvelders denken dat ze alleen maar met aanvallen bezig hoeven te zijn en niet te verdedigen. Voor ED begrippen is Lamprou gewoon een stabiele keeper waarmee een Ajax het normaal gesproken makkelijk moet winnen van een Heerenveen als de andere spelers gewoon het normale niveau halen.

Van mij mogen ze elke week punten verspelen, maar de hetze tegen Lamprou snap ik echt niet. Niemand hoor je over Tadic, die een strafschop dusdanig arrogant inschiet dat het punten kost en niemand hoor ik over die geweldige redding van Lamprou waar hij Zeneli van de 4-5 afhoudt. Van die 4 tegengoals had hij er 1 kunnen hebben. Volgens de meesten hier zal Onana nu ook wel vervangen kunnen worden door een vierde keeper van Villareal ofzo.

Die kunnen ze beter meteen 1e keeper maken.
Die andere 2 hebben het de afgelopen weken laten zien dat ze er niets van bakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren