Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Achterban van Heerenveen roert zich na bericht over Chinezen

Laatste update:

Het is onrustig bij sc Heerenveen. Het lijkt erop dat Jelko van der Wiel en Wim Dijk, die voorzitter en bestuurslid commerciële zaken zijn bij de club, over een paar dagen ontslagen worden. In sportief opzicht draait de Friese club ook bepaald niet goed, maar nu doemt er ook een bijzondere kans op.

/

De Leeuwarder Courant stelt woensdagmorgen dat een investeringsmaatschappij uit China een gigantisch bedrag in sc Heerenveen wil steken. Beijing Succesful Investment Management (BSIM) zou 23 tot 35 miljoen euro kunnen uitzetten bij de Eredivisionist. Het bestuur van de club is verdeeld over de kans. BSIM wil hoofdsponsor worden en is daarnaast ook geïntesseerd in het sportcomplex naast het Abe Lenstra Stadion, dat bestaat uit een turnhal en een zwembad.

Een deel van het bestuur van sc Heerenveen staat ervoor open, een deel is echter resoluut tegen. De krant stelt dat ‘de Chinese deal’ een van de thema’s is in de twisten die er lopen binnen de club. Voor de interlandonderbreking verloor Heerenveen uit bij Heracles Almelo met 2-0: nederlaag nummer drie in acht competitiewedstrijden.

Update 7 oktober 11.41 uur - Achterban van sc Heerenveen roert zich na bericht over Chinezen
De Chinese investeringsmaatschappij Beijing Succesful Investment Management (BSIM) zou 23 tot 35 miljoen euro in sc Heerenveen willen investeren en dat bericht heeft volgens De Telegraaf voor onrust onder de supporters gezorgd. “Op sociale media en op internetfora lopen de emoties hoog op”, zo schrijft de krant.

Moet sc Heerenveen dit doen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mis ik nu de reden waarom Heerenveen dit zou moeten doen?

7 oktober 2015 om 07:50

Op korte termijn uit de problemen en mogelijkheden om juist te groeien... Als Twente supporter weet je toch hoe dat werkt? Dit kan positief of negatief uitpakken...

7 oktober 2015 om 07:54

Als Twentefan weet ik inderdaad hoe het niet werkt, daarom sceptisch. Maar ik wist niet dat de crisis in Heerenveen zo groot zou zijn dat dit soort zaken overwogen worden. Of ik heb onder een steen gelegen.

7 oktober 2015 om 08:42

Kortzichtig stuk van voetbalzone.

Het gaat om een bedrijf dat ook hoofdsponsor wil worden, ze willen geen aandelen zoals bij ado.

Ook is er bij Heerenveen financieel geen grote zorg. Draaien nog net geen zwarte cijfers maar hebben nog een eigen vermogen waar je u tegen zegt. Zijn ook ingedeeld in categorie 3

7 oktober 2015 om 08:45

We hebben elk jaar een verlies van 4 miljoen euro als ik me niet vergis, dit komt omdat we een te duur contract voor het stadion hebben ondertekend. voorgaande jaren hebben we groene cijfers geschreven door transfers van oa Finnbogason, Ziyech, Sinkgraven enz.

Met de bestuurlijke onrust op het moment en clubs als Groningen, Cambuur en Zwolle in de buurt die het goed doen gaan er ook sponsoren weg. Het geld kunnen we goed gebruiken dus.

Ik zou het ontzettend jammer vinden als mijn club in handen valt van buitenstaanders en hoop dat het bestuur allemaal de neuzen dezelfde kant op zet en voor Heerenveen bezig gaat ipv voor zichzelf.

7 oktober 2015 om 09:21

Mart1990 Dat eigen vermogen daalt anders snel, 2 jaar geleden nog meer dan 20 Mio op december vorig jaar was dat nog 12,3 Mio..... Nu weten we allemaal dat een club die positief saldo op de bank heeft in NL het prima doet hoor.

Er zijn natuurlijk ook spelers zoals Larsson, Thern en St Juste waar Heerenveen nog een leuke transfer aan kan overhouden dus de toekomst, met goed beleid kunnen ze zonnig inzien maar de heren die nu weg moeten smijten idd met geld als je die verhalen moet geloven als buitenstaander, misschien heb jij of Hveenbayern daar meer zicht op?

7 oktober 2015 om 07:52

Ik kan ook geen reden bedenken waarom Heereveen dit zou doen. Geld lenen kost geld en dus vind ik het gevaarlijk, zeker met zo'n hoog bedrag.
Zou het zonde vinden mocht het hierdoor helemaal misgaan bij Heereveen, mooie club en vergelijk mijn club AZ vaak met hun. Halen toch vaak mooie talenten op uit Scandinavia.

7 oktober 2015 om 08:06

Buiten dat, wat heeft Heerenveen aan dit geld? Gaan ze daarvan Robben halen ofzo? Ik vind het gek dat Heerenveen met een geweldige jeugdopleiding, een stabiele aanhang en goede resultaten de afgelopen jaren op de ranglijst en de transfermarkt na een paar wedstrijdjes zo ontzettend onrustig is. Wat zou het boeien als ze n jaar tiende worden? Ik vraag me ook af: komt deze onrust door de gewenning aan succes? Of speelt er mee dat het machtsblok riemer ter Velde/foppe de haan achter de schermen nog aan alle touwtjes trekken?

7 oktober 2015 om 08:40

Helaas zit het bestuur niet lekker in heerenveen..... dit ging idd mis door suc6 en miljoenen verdwenen in verkeerde handen.... er is niet voor niks Weer onrust op bestuurlijk niveau.

7 oktober 2015 om 08:51

Het is al jaren onrustig bij Heerenveen. Dit heeft op dit moment niet te maken met de matige resultaten. Er zijn op dit moment meerdere kampen binnen de club. Deze mensen proberen elkaar uit te spelen. Daarnaast bestaat het bestuur uit 25man, dit is natuurlijk veel te veel. As zaterdag zal de voorzitter worden ontslagen, omdat hij schijnbaar, volgens het stichtingbestuur, niet de juiste persoon is. Door deze onrust jaarlijkse onrust en grote te korten wordt de onrust nu alleen maar groter. Paar jaar geledeb had Heerenveen 1200 sponsors. Dit is nu 400 en zal alleen maar afnemen en de te korten zullen stijgen. Veel mensen hebben op dit moment niet door heel groot de schade is. Als het zo doorgaat dan zal Hveen steeds verder afzakken en door de te korten kan het zijn, dat ze over 10jaar falliet zijn. Wat ooit een topclub moest worde , is nu kapot gemaakt.

7 oktober 2015 om 08:38

Nooit doen! Zijn we nu helemaal gek geworden!?

7 oktober 2015 om 11:38

In nederland zijn we zo bang voor inminging van buitenlandse investeerders. In het buitenland zijn dit hele normale zaken. Ik denk dat het juist een goede zaak is. Wat kan mij het schelen zolang je er goed op vooruit gaat. Misschien is dat het juist wat nu nodig hebben zodat een clubs wat meer geld hebben en hun spelers kunnen behouden zodat het amusements waarde inetnationaal stijgt waardoor je meer sponsers en meer tv gelden
Meer clubs die in de top mee kunnen daaien. Als club moet je wel goed uitkijken waarmee je akkoord gaat natuurlijk. De franse competitie steelde niet veel voor in vergelijk nu na de overname van monaco en psg. En zowel deze clubs als de andere clubs die overgenomen zijn hebben stappen gemaakt die je als club alleen bijna nooit zou kunnen maken. Elke jaar dat er niet veel veranderd bij de clubs zullen we meer en meer achter raken op de rest van europa. Zolang je maar niet een stal club woord voor een andere club net als het geval vitesse.

7 oktober 2015 om 14:24

Tegelijkertijd zijn er in het buitenland ook veel trieste voorbeelden met absoluut dieptepunt Cardiff City, Hull City, Red Bull Salzburg, Red Bull New York, Rassenballsport (of toch Red Bull) Leipzig en Red Bull..... Oh, en ik ben geen fan van Red Bull in de sport

7 oktober 2015 om 21:18

Als je de juiste mensen binnen de club heb die weten waar ze mee in zee gaan als club. Dan hoef je je geen zorgen te maken. Je moet vooral oppassen dat mensen binnen het bestuur niet eigenbelangen en geld boven de club kiezen. En een goede keuze maken dat de persoon die achter de club gaat staan wel genoeg geld heeft voor meer groei mogelijkheden. Dat zit je denk ik als club op rozen.

Gewoon doen. Niet te moeilijk. De hele wereld wordt gefinancierd door Chinezen. Sentimentele argumenten helpen niet.
Inspraak en shirt en traditie behouden door meerderheidsbelang en dan kom je heel eind.

7 oktober 2015 om 07:53

Hoe wil we club als Heerenveen ooit een bedrag als 25-30 miljoen terug betalen?

7 oktober 2015 om 08:30

Voorwaarden zijn onderhandelbaar en Chinezen zijn niet gek. Lucratiever dan Sportstad daar betalen we ook miljoenen per jaar voor.
20mln om structureel hogerop te komen en verspreidt over 30jr bijv terugbetalen is echt niet heel raar.

7 oktober 2015 om 08:43

Ik zie dat niet zitten, 20 miljoen, 5 miskopen en je staat diep in de schulden. Als Heerenveen hogerop wil dan kopen ze iemand die de ballen er wel in schiet, want Veerman en Te Vrede dat kan echt niet.

7 oktober 2015 om 09:13

Wij hebben net als twente 10 jaar terug ook al gegeokt en verloren. Dit lijkt mij geen goed plan. We hebben toen elyounoussie nog gekocht voor 4.5miljoen, omdat het ons zo hoog in de bol geschoten was. En hebben hem met 4 miljoen verlies weer verkocht. Ik ben bang dat dit soort scenarios weer terug gaan komen. En daar zit niemand op te wachten. Plus dan zal er wel weer zo'n constructie komen, dat de spelers die gekocht worden niet van heerenveen zijn, maar van het chinese bedrijf. En daar word je straat arm van.

7 oktober 2015 om 09:44

Toen Heerenveen Te Vrede had binnengehaald was iedereen blij dat hij het wel even zou doen en nu de prestaties uitblijven is het kommer en kwel?

7 oktober 2015 om 10:12

Ben het niet vaak met je eens Fries maar nu wel, Moest direct denken aan de tijden onder Kuiper en Veenstra toen we geld als water hadden en het heel, heel erg snel wisten te laten verdampen.
Als je het geld van zo'n investeerder laat verdampen is de club gewoon weg.

7 oktober 2015 om 11:57

En van welk geld moeten ze dat doen? Wil Nederland weer op een Europees niveau komen, moeten alle clubs erin mee gaan. Dit soort dingen zijn gewoon nodig, er moet aansluiting komen.

7 oktober 2015 om 12:00

Ik stap als supporter uit het voetbal als ook in Nederland massaal overgestapt wordt op louche investeerders die een clubje willen hebben voor de lol.

7 oktober 2015 om 13:29

Hier stap ik met je mee....
Voetbal is meer en meer een speeltje aan het worden voor de rijken met als triest hoogtepunt het WK straks in Qatar.

Klinkt allemaal mooi, maar zal wel weer een hoop ellende achter weg komen. Niet doen denk ik...

7 oktober 2015 om 07:51

Denk ik ook. Dat bedrijf leent niet zomaar zoveel geld uit. Daar zit een plan achter.

7 oktober 2015 om 08:00

Dat plan kan gewoon witwassen zijn of invloed/naamsbekendheid vergroten in het buitenland.

7 oktober 2015 om 10:39

Of ze willen gewoon investeren en zien dat je in de voetbalwereld redelijk gemakkelijk op korte termijn aardig rendement kan halen.

7 oktober 2015 om 07:57

Ach, af en toe een potje expres verliezen, een vroege rode kaart of een ander incident waar flink op gegokt kan worden. Als je het geld pakt ben je speelbal van anderen, ik zou het ook niet doen.

7 oktober 2015 om 09:08

Dat gebeurt nu ook al hoor. Omkoping is in het voetbal wijdverbreid. Het zit alleen diep in een doofpot.

7 oktober 2015 om 09:48

Echt he, men denkt vaak dat Chinesen betrokken zijn bij omkoopschandalen, het gebeurt dichterbij dan dat wij ons kunnen voorstellen.

Ik kom net uit de nachtdienst en ik verslikte mij in mijn biertje toen ik de voorpagina van de Leeuwarder Courant las. Ik verheug mij op de discussie die gaat los barsten hier in Heerenveen.

Ik hoop dat ze de Chinezen met geld en al de deur uittrappen.

Het doel zal natuurlijk zijn om met dat geld de juiste spelers te halen en ook weer voor de hoofdprijs te verkopen. Risico ligt hem in het feit dat je misschien de verkeerde spelers koopt dit niks opleveren. Benieuwd wat de consequenties zullen zijn als het bedrag niet in een x-aantal jaar terugbetaald is. Zal het dan omgezet worden in een overname door de Chinezen of gaat de club dan gewoon in de verkoop?

7 oktober 2015 om 09:07

Zoals je het schetst klopt het waarschijnlijk. Die Chinezen zullen heus niet uit liefdadigheid even geld uitlenen. Dat is een investering, die ze eruit willen hebben. Voor Heerenveen betekent dat er op korte termijn even warmpjes bij zitten maar je zult wel rendement moeten behalen. En dat rendement moet dan komen uit verkopen van opgeleide spelers.

7 oktober 2015 om 09:39

Is natuurlijk een interessante optie voor Heerenveen. Pakt het goed uit betekent dat een stijging van het eigen vermogen en ook van het spelers/salarisbudget. Ze kunnen hierdoor structureel mee gaan doen om de bovenste 4/5 plaatsen. Als ze één of twee Larsson's erbij kunnen krijgen en met winst kunnen verkopen dan ben je er al bijna. Probleem is alleen dat je wel de toekomst van de club op het spel zet en dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.

7 oktober 2015 om 10:07

Dat is het ook. En daarbij verbloemt het de ware problemen bij de club. Het is puur en alleen een korte termijn-oplossing.

7 oktober 2015 om 11:59

Het hoeft niet een korte termijn-oplossing te zijn. Als Heerenveen van dat geld wat grote talenten weet te halen, en die later doorverkoopt met winst, kan je het tot de lange-termijn rekenen. Risico is dan natuurlijk wel dat er een kans bestaat dat je een miskoop hebt.

7 oktober 2015 om 12:04

Met je laatste zin geef je direct aan waar het probleem ligt. Je gaat vreemd geld beleggen om rendement te halen. Laten we wel wezen, dat klinkt al niet goed. Want als je het geld verkeerd belegd heb je een probleem en zet je je toekomst op het spel. Die Chinezen komen hun geleende geld vroeger of later echt wel halen. En als je het dan niet hebt verdwijn je gewoon als club.

Daarom, op korte termijn leuk, zo'n bundel Chinese flappen. Maar uiteindelijk willen die investeerders rendement zien. Ze geven dat geld echt niet cadeau.

7 oktober 2015 om 12:13

Dat laatste ben ik zeker met je eens, maar waarom niet gewoon het risico nemen? Het is 5 voor 12 in Nederland, het niveau ligt gewoon lager dan ooit. Zelfs onze CL en EL tickets zijn al in gevaar.

7 oktober 2015 om 12:25

Het risico nemen, met als inzet het voortbestaan van de club? Om wat te realiseren? Eens CL te spelen? Ik ben er van overtuigd dat we ook zonder Chinees geld wel overleven, zij het op een ander niveau dan voorheen. Als er bestuurlijk rust is, men lokaal mensen weer enthousiast maakt, kan Heerenveen heus voortbestaan. We trekken nog altijd een stuk meer bezoekers dan vergelijkbare clubs in de regio.

7 oktober 2015 om 12:36

Om het niveau van Nederland omhoog te halen.

7 oktober 2015 om 12:43

Het niveau van Nederland zal niet omhoog gaan als we Heerenveen verkopen aan een of andere Chinees. Net alsof ADO de komende jaren ineens top is, of dat Vitesse de titel pakt.

We zullen hooguit iets meer lucht hebben financieel gezien, maar dat is het dan ook wel.

Overigens vind ik het bijzonder dat je er zo over denkt om alle Nederlandse clubs maar lukraak te verkopen aan geldschieters. Feitelijk gooi je dan alle identiteit die je hebt weg. Voor wat euro's. De doodsteek voor het voetbal want ik denk dat de supporters massaal weglopen.

7 oktober 2015 om 15:10

Ik zeg niks over clubs verkopen aan geldschieters, ik zeg dat ik het goed vind als er financieel meer ruimte komt voor de Nederlandse clubs.

Maar het is gewoon frustrerend dat clubs uit Nederland op deze manier nooit meer wat te zeggen hebben in Europa. Zelfs het directe CL ticket van NL is in gevaar, dat zegt wel wat. Niveau blijft maar omlaag gaan, en daar baal ik stevig van. Ajax is en blijft mijn club, maar seizoen in, seizoen uit maar 1 club in de CL zien is allesbehalve leuk. En al helemaal als dit seizoen PSV CL speelt, en Ajax al voor de winter op een podium speelt waar we 4 jaar terug pas na de winter terecht kwamen. Het hoort gewoon niet. Feyenoord won in 2002 de laatste Europese prijs. Ajax deed het 7 jaar ervoor als laatste club in de CL.

En als je dan ziet hoeveel geld er tegenwoordig in de voetbalwereld omgaat, moet je dit soort mogelijkheden gewoon aanpakken, naar mijn mening.

Heerenveen is niet eens zoveel waard...dus niet doen. Tenzij ze voor dat geld Heerenveen willen kopen. Dan zeg ik meteen doen!!....maar beter wachten op een rijke oliesheik of een rijke rus...dan kan je opeens meedoen om de titel...maar ja die stoppen hun geld alleen in Engelse clubs

7 oktober 2015 om 08:31

Wat een onzin... Heerenveen is +- 40 miljoen waard maargoed wie wil er nou vitesse ado achterna? Ik niet! Oprotten met die kopers!

7 oktober 2015 om 12:00

Dat zijn 2 totaal verschillende situatie's. Dit gaat niet om aandelen of een samenwerkingsverband met een club.

7 oktober 2015 om 09:18

Dat klopt inderdaad niet wat je zegt. Dat ado maar net zoveel als finbogasson kostte wil nietr zeggen dat heerenveen zo goedkoop is. Heerenveen is inderdaad wel 40 a 50 miljoen waard.

7 oktober 2015 om 09:52

SC Heerenveen is niet te koop...

7 oktober 2015 om 09:54

Hoe kom je aan het bedrag van 40+miljoen dan? Ik denk dat Heerenveen niet zoveel waard is als jij suggereert.

7 oktober 2015 om 10:13

sc Heerenveen heeft behoorlijk wat eigen vermogen, dat is echter niet liquide en de vraag is of dat het werkelijk waard is.

Ik vind de bedragen niet dermate hoog dat Heerenveen de risico's die er ongetwijfeld aan vast kleven zou moeten gaan overwegen. Ik heb niet het idee dat Heerenveen hier op de lange termijn beter van zal worden.

De club waar ik als neutrale sup verliefd op ben geworden gaat langzaam kapot!
Stoppen met deze onzin! en het bestuur neem je verantwoording en stap OP!

7 oktober 2015 om 09:04

Precies, en uiteindelijk vindt 95% van de voetbalsupporters in NL Heerenveen een mooie club. Alleen rondom Leeuwarden en Groningen zien ze dat wat anders. Maar Heerenveen is qua uitstraling toch een beetje de club van Nederland. Altijd aanvallen, altijd een vol huis, normale mensen, nooit geldproblemen, en regelmatig prima presteren. Na Ajax staat Heerenveen voor mij met stip op 2!

7 oktober 2015 om 10:31

Vind dit altijd zo,n onzin. Je hebt 1 club, klaar. Heerenveen is jarenlang door de media bestempeld als troetelclub en iedereens nummer 2. En de kudde volgt de media.

7 oktober 2015 om 11:24

Geen financiele problemen? Ze hebben gefaald de top te halen en ondervinden daar nu nog de financiele nasleep van. Het is daar minder slecht als bij Twente maar dat betekend niet dat ze geen financiele problemen hebben.

7 oktober 2015 om 11:26

En dat vind ik dus onzin. Voor jou is het misschien Vitesse, maar je herkent toch wel het idee dat je club A meer gunt dan club B? Of dat je het leuk, knap, mooi, goed vindt wat ergens anders wordt gepresteerd?

Trouwens, nee, ik volg de media niet. Ik stond 20 jaar geleden al bij de open dag van Heerenveen omdat het me toen al aansprak.

Kunnen ze beter SC Heerenveen niet kopen en dat geld gewoon investeren in de club? Het nederlands voetbal is alleen te redden als men clubs opkoopt en er veel geld in pompt

7 oktober 2015 om 08:37

Eens... helaas... maar de imago van heerenveen dan? waar we onze harten hebben verloren?
Word alles zo kill als bij vitesse en ado?

Ik zeg dus NEE

7 oktober 2015 om 12:03

Hoeft toch niet persé gekocht te worden, geld investeren kan toch ook genoeg zijn, om in ieder geval als Eredivisie wat aansluiting te vinden bij Europa. Clubs in Engeland krijgen veel te veel TV-gelden, maar hier moet het dan maar met dat soort constructies. Enige club met geld in Nederland is Ajax, maar daar gaat het voorlopig niet echt in spelers gestopt worden, zolang er niks verandert in de top. Maar op de lange termijn moet NL gewoon weer aansluiting vinden, en daarbij kunnen dit soort acties alleen maar hulp bieden.

7 oktober 2015 om 19:30

nederland gaat nooit meer aansluiting vinden hoor dat is echt een utopie

7 oktober 2015 om 12:09

Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nog een voet te zetten bij mijn club als een of andere heer Ying van een louche investeringsmaatschappij de club opkoopt.

Ik zou het niet doen want er ligt ongetwijfeld een addertje onder het gras. Zou ook totaal niet stroken met de nuchtere identiteit van Heerenveen als ze dit wel zouden doen.

Ik ben toch benieuwd wat hier achter zit. Zwart geld witwassen op een of andere manier? Ik ken toch geen enkel voorbeeld van personen/organisaties die geld hebben verdiend door te investeren/lenen aan een Nederlands provincieclubje. Zit ook totaal geen prestige aan Heerenveen, ga dan voor een grote club in Engelse of Duitse 2e divisie (nottingham, Leeds, Fulham, Kaiserslautern, Frankfurt) die wellicht met een kapitaalsinjectie naar het hoogste niveau kunnen gaan. Daar heb je op termijn nog wat aan. Ik kan me de discussie daar in China al voorstellen: "je weet wel, de club van Abe, Riemer, Foppe..."

7 oktober 2015 om 08:48

Huntelaar, Nistelrooi, Alback, samaras, alves moet ik nog langer doorgaan?

Hoop dat ze het niet doen.... onze jeugd en imago gaat er onder lijden. ik ben tegen vitesse 2!

7 oktober 2015 om 09:15

Tuurlijk zijn er wel een paar goede voetballers gepasseerd (al vraag ik me echt af of veel Chinezen voetballers als Alback en Alves zullen kennen). Maar desalniettemin is het waarschijnlijk gewoon een totaal onbekende club daar.

7 oktober 2015 om 08:49

"abe", die naam moet ze wel aan staan haha.

Wat mij betreft het overwegen niet waard(al weet je de ins en outs niet natuurlijk). Voetbal en Chinezen is een nogal ongelukkige combinatie(zie Ado Den Haag).

7 oktober 2015 om 09:13

Lol, Abe klinkt inderdaad wel ergens Chinees

7 oktober 2015 om 10:25

Abe is Japans. Overigens ging ooit het gerucht dat Heerenveen eens interesse had in een Japanse voetballer, je snap het al, Yuki Abe.

In plaats van dat geld nu te lenen, zou je het geld dat je daarna moet aflossen, moeten sparen. Komt eigenlijk op hetzelfde neer, dan heb je over 30 jaar een leuk zakcentje

Een bedrijf dat investeert in Libi:e, Congo en Nigeria heeft vast veel baat bij een investering in Heerenveen. Wat moeten wij hier nou mee.
Ga gewoon op zoek naar lokale/nationale sponsors, zorg voor rust binnen de organisatie en bindt de mensen.

7 oktober 2015 om 12:06

Op die manier gaat de Eredivisie alleen maar achteruit. Er moet gewoon iets gebeuren, en lokale/nationale sponsors hebben daar niet voldoende capaciteiten voor.

7 oktober 2015 om 12:06

Op die manier gaat de Eredivisie alleen maar achteruit. Er moet gewoon iets gebeuren, en lokale/nationale sponsors hebben daar niet voldoende capaciteiten voor.

Nooit aan beginnen. Kijk naar mijn club Ado. Je haalt alleen maar een heleboel onrust in huis. Je hebt als club helemaal niets meer te vertellen. Heerenveen is een gezonde club, dan maar twee plekken lager op de ranglijst, maar dan blijf je wel baas in eigen huis.

Heerenveen, heeft uitstekende jeugdselecties lopen, alle categorie A1,b1,c1, D1, E1 wonnen hun wedstrijden deze week.

Heerenveen moet een stapje terug doen en de jeugd laten doorstromen, goedkope versterkingen halen. Heerenveen komt er wel weer bovenop

7 oktober 2015 om 10:25

Kom op zeg he, zo uitstekend als jij doet overkomen doet de jeugdopleding van Heerenveen het niet hoor. A1 presteert al jaren slecht in de competitie(vorig seizoen hekkensluiter) en staan nu weer als laatste. De A1 heeft zaterdag hoe toevallig dan ook hun eerste competitie zege geboekt.

7 oktober 2015 om 10:27

Jij bent nog iemand die kwaliteit van jeugd spiegelt aan resultaten? Daar gaat het totaal niet om, het gaat erom hoeveel spelers uiteindelijk het eerste halen (of het profvoetbal) en dat zijn de laatste jaren best veel spelers. Kan best zijn dat de generatie die er nu aan komt weer iets minder is, moet eerlijk zeggen dat ik er vrij weinig van verneem.

Maar de laatste jaren zijn er met oa Narsingh, Bilal, Schmidt, Ziyech, Sinkgraven, Gouweleeuw, van Aken, St Juste, Van Anholt, Kada, van Amersfoort en Slagveer toch best wat spelers doorgekomen.

7 oktober 2015 om 10:40

Het ging er mij om dat mistermiyagi met nadruk zei dat Heerenveen uitstekende jeugdselecties heeft, omdat ze toevallig afgelopen weekend gewonnen hebben.

7 oktober 2015 om 11:21

Heerenveen staat wereld rankschikking kwa jeugd keurig in de top 15

7 oktober 2015 om 12:02

Ah ja, daar had ik wat overheen gelezen.

Niet doen! Geen investeerders of wat dan ook dat zich gaat bemoeien net de club. De huidige problemen zelf oplossen met de middelen die er nu zijn. Met die Chinezen komen er alleen maar meer problemen. En dan moet je later ook weer het geld terugbetalen, en dat zie ik Heerenveen ook niet zo goed oplossen. Sportief komt het dit seizoen wel weer op gang, dan maar 1 slecht seizoen, maar geen investeerders bij Heerenveen

Fantastisch nieuws voor Heerenveen zou dit zijn. Mensen hierboven roeptoeteren vanalles zonder ook maar enig kennis van zaken te hebben. Vooral van de mensen die zeggen Heerenveen supporter te zijn. Momenteel betaald Heerenveen een bedrag van 3 miljoen huur aan Sportstad voor het stadion. Met de betreffende miljoenen kan Heerenveen het stadion in eigen beheer nemen en kunnen ze tegen een minimieme rente terug betalen. Hier tegenover staat dan een sponsoring voor de chinese firma. De Chinezen worden geen eigenaar en hebben verder ook geen zeggenschap over investeringen. Het geld wordt ook niet uitgegeven aan spelers of om gaten te vullen. Eigenlijk is het hetzelfde als oversluiten van een bestaande hypotheek. Heerenveen kan zo ongeveer 2 miljoen besparen op jaarbasis. Verder zouden de Chinezen ook nog hoofdsponsor willen worden. Zoiets moet je alleen overwegen, zonder dat ze zeggenschap krijgen.

7 oktober 2015 om 10:08

Jij weet exact welke voorwaarden de Chinezen op tafel leggen? Knap! Er is nog niet eens een eerste gesprek geweest. Volgens de LC zou het gaan om een hoofdsponsorschap en daarnaast een lening van 30 a 35 miljoen euro. Het is echt niet zo dat de Chinezen zo'n lening doen zonder verdere voorwaarden, vergeet het maar.

7 oktober 2015 om 12:08

Het zou gaan om een hoofdsponsorschap. Als jij hoofdsponsor ergens van wordt, dan staat daar toch logischerwijs iets tegenover? Het is niet zo dat Heerenveen dat hele bedrag moet gaan lenen, omdat de Chinezen hoofdsponsor willen worden...

7 oktober 2015 om 12:12

Het gaat om en en. Ze willen hoofdsponsor worden en Univé vervangen die ermee ophoudt na dit seizoen. Dat betekent dat ze dus enkele miljoenen per jaar vanuit sponsoring storten.
Daarnaast hebben ze 30-35 miljoen liggen die ze graag willen investeren in Heerenveen, bijvoorbeeld door middel van een lening (waarover ze uiteraard rendement willen want het is een investeringsmaatschappij, geen filantropische instelling!). Overigens kan het ook best zijn dat ze een overnamebod gaan doen. Want met dat geld heb je al een hoger bedrag dan onze totale begroting en gezien de lopende tekorten zou het mij verbazen als de club veel meer op zou brengen dan 35-40 miljoen..

Overigens stelt Mrmihaijlovic dan wel dat de Chinezen geen enkele zeggenschap krijgen maar reken maar dat als een hoofdsponsor geld pompt in de club en daarnaast ook nog middels een lening een 30 miljoen investeert in de club, dat men op de werkvloer wel degelijk invloed uit kan oefenen.
Die 30 miljoen willen ze natuurlijk sowieso terug na een x periode. En het liefst nog met leuk wat winst. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze op geen enkele manier invloed krijgen op wat er met dat geld gebeurt. Er is dan ook altijd sprake van onderpand bij een lening, de partij die uitleent krijgt hiermee meer zekerheid. Die Chinezen willen zich gewoon inkopen dmv een lening en voet aan grond krijgen hier.

7 oktober 2015 om 12:17

Dat zou kunnen, maar dan zouden ook de Chinezen een risico nemen door de club over te nemen. Ben benieuwd, persoonlijk hoop ik gewoon dat er voor Heerenveen wat extra geld beschikbaar komt. En daarnaast dat de grote spelers ook gewoon wat langer blijven in Nederland. Misschien dat er dan ook eens zo'n hoog bod voor een speler uit NL komt. Bijvoorbeeld voor Ziyech, na dit seizoen weg bij Twente. Kan Twente misschien wel uit de schulden komen, en Heerenveen zal ook vast wel een doorverkooppercentage en/of een opleidingsvergoeding krijgen.

7 oktober 2015 om 12:23

Een Chinese club die geld wil investeren in een club doet dat niet uit barmhartigheid, dit is business. Ze willen rendement zien en voet aan grond krijgen hier. Dus die "lang leve de lol we zijn straks rijk zonder enige verplichtingen" sfeer die her en der geschetst wordt is absoluut geen realiteit. Zo werkt het gewoon niet.

Heerenveen kan extra geld ook goed gebruiken, bijvoorbeeld door te investeren in het stadion (volledig in eigen beheer). Dat is ook de reden dat een deel van het bestuur graag om tafel wil met deze club. De inkomstenkant moet structureel verhoogd worden en de uitkomstenkant verlaagd. Dat kan met deze gelden mogelijk sneller gerealiseerd worden.
Het andere deel is echter argwanend en wil het liever niet, zo'n zakenloge vol Chinezen, de prachtige naam Beijing Succesful Investment Management op het naam en op de billboards en de druk van het moeten behalen van rendement.

7 oktober 2015 om 15:36

Geen eerste gesprek geweest? Het contract ligt al klaar. Zaterdag gaat Vd Wiel eruit en wordt de boel beklonken.

7 oktober 2015 om 15:59

Feanonline noemt zijn bron alleen niet en van der Wiel ontkent alles. De vraag is dus of dit wel zo is. Ik las ook dat er een of andere luchtfietser als bemiddelaar betrokken zou zijn, ene van de Borg.
Mocht het wel zo zijn dan ben ik heel erg benieuwd naar de voorwaarden.

7 oktober 2015 om 22:04

Schijnt dus allemaal luchtfietserij te zijn, zonde, had wel goed kunnen uitpakken onder de juiste condities. En wat ik vanochtend zei kwam gewoon uit de LC, dat is niet wat ik er van gemaakt heb. Veel mensen hadden het over overname, dat was totaal niet aan de orde.

7 oktober 2015 om 10:28

Dat is één scenario maar wie zegt dat de constructie werkelijk zo is? Wat zijn de haken en ogen?

Sorry, ben er zeer huiverig voor!

Aasgieren komen alleen met geld als er wat te halen valt. In Heerenveen wordt bloed geroken, dus is de Jakuza er snel bij. De SC gaat slecht, Gemeente Heerenveen heeft amper geld in kas. Kan alleen maar een gevalletje Moeskroen worden of dergelijke. Riemer heeft in de 80's Heerenveen nieuw leven ingeblazen door in te zetten op lokale ondernemers en Fryslan gevoel. Wat moet dat met die Chinezen worden? Met Chinees belang gaat Heerenveen naar de foe-yon-haaien!

7 oktober 2015 om 10:31

De Yakuza is een Japanse criminele organisatie en geen Chinese!

7 oktober 2015 om 12:26

Het woord dat je zoekt is 'triade'

Ja hoor, weer een club die zijn identiteit gaat kwijt raken. Man man man wat ben ik blij dat ik voor Vitesse ben. Al die overnames, ik vind het maar niks.

7 oktober 2015 om 10:14

Door de opzet van onze organisatie is een overname door Chinezen niet mogelijk. Dat we onze identiteit wat kwijt zouden raken ben ik met je eens, en ik ben dan ook fel tegen. Maar zoals bij Vitesse overgeleverd zijn aan de nukken van een totale vreemde, nee, dat kan bij ons niet.

7 oktober 2015 om 12:09

Lees even goed, het gaat hier om een hoofdsponsor. Geen overname, geen aandelen, geen samenwerking, maar gewoon een hoofdsponsor.

7 oktober 2015 om 12:19

Nee hoor, als je het originele artikel leest en niet dit knip en plakwerk van VZ dan stelt men dat men naast hoofdsponsorschap gelden graag wil investeren in de club. Het zou dan gaan om 25-35 miljoen.
Zo kan bijvoorbeeld sc Heerenveen het stadion in eigen beheer krijgen mochten ze dit willen. Dit is natuurlijk geenszins een gift van een barmhartige sponsor zonder enige bijbedoelingen, je moet wel heel naief zijn om daarin te geloven.

7 oktober 2015 om 12:22

Oké. mijn excuses. Maar alsnog zal er geen ADO-scenario plaatsvinden, die gaven direct al aan met wat voor intentie ze investeerden in ADO.

7 oktober 2015 om 12:27

Nee, een complete overname zie ik ook niet gebeuren. Daarvoor hechten we teveel aan onze eigen identiteit.

H'veen kan niet meer aan de stadionhuur voldoen. De provincie is huur 50% aandeelhouder van. Directie is al wezen smeken, in Leeuwarden, om de huur naar beneden te krijgen.

Je zou dit als club niet eens moeten overwegen. Je verkoopt je identiteit.
En je krijgt er dan wel geld voor terug, maar een club als Heerenveen heeft toch niet een hele grote potentie. De achterban zal waarschijnlijk steeds kleiner worden, aangezien Cambuur groeit.

En Heerenveen als dorp heeft minder inwoners dan eigenlijk in het stadion passen. Dus als het straks minder gaat zakt de club als een kaartenhuis in elkaar, vrees ik.

Toch gun ik Heerenveen het beste, ze hebben leuke spelers opgeleid en de supporters zijn volgens mij nooit negatief in het nieuws.

7 oktober 2015 om 12:10

Het gaat niet over iets verkopen. Lees even goed, het gaat hier om een hoofdsponsor. Geen overname, geen aandelen, geen samenwerking, maar gewoon een hoofdsponsor.

iedereen heeft het hier maar over verkopen of leenen maar ze willen de club helemaal niet kopen ze willen hoofdsponsor worden en hebben interesse in een sporthal en een zwembad nou voor 23 tot 30 miljoen moet heerenveen dat natuurlijk gelijk doen aangezien die chinezen dan toch niets te vertellen hebben

In ieder geval is nu duidelijk waar de machtsstrijd in Heerenveen over gaat. De Sneeker zakenmannen Hettinga en Diekstra willen deze deal doordrukken ten koste van het zittende bestuur. Persoonlijk geloof ik niet zo in sprookjes, die Chinezen pompen heus niet alleen ca. 30 miljoen in een club voor een stadion n wat gebouwen + sponsorschap. Daar zit meer achter. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat de achterban van Heerenveen dit pikt.

8 oktober 2015 om 07:48

Iedereen kent de term "snakepit"; slangenkuil. In Friesland kennen we de "Sneekput". Een clubje heren, dat het woord clubbelang direct na hun aanstelling uit hun vocabulaire hebben verwijderd. Nu ineens het schip met goud voorbij komt, zien ze hun kans om de voorzitter te wippen en zelf hun posities te versterken. Dit heeft niets meer met voetbal te maken, maar met macht.

Haha, die laatste update voegt weinig toe. Ja, dat ook de supporters totaal verdeeld zijn over deze kwestie lijkt me duidelijk. Voeg daarbij het nieuws van het stoppen van Univé als hoofdsponsor en de bestuurlijke chaos en je hebt onrust in alle geledingen.

Zonder dat ik weet waar dit plots vandaan komt zeg ik; hardstikke goede zaak voor Heerenveen. In kader van kennisoverdracht en het overdragen van kennis voor beide partijen.

Nee joh. Wat is dat toch, steeds weer vermogende partijen die zich bemoeien met de eredivisie? Hoe ziet zo'n verdien model eruit? De topclubs klagen steen en been dat er financieel zo weinig mogelijk is hier in vergelijking met Engeland, Duitsland etc. Maar wat is dan toch de reden dat kapitalisten hier komen? Zitten die ook al in landen als Denemarken, Letland?

7 oktober 2015 om 12:12

De topclubs in NL kunnen heel veel geld hebben, goede talenten hebben, maar als je in een competitie speelt waarbij de teams gemiddeld slechter zijn dan teams uit Zwitserland of Kazachstan, worden die topclubs ook nooit groter. Dan kom je in een vicieuze cirkel. Eigenlijk iets wat nu al gebeurt, het gaat alleen maar achteruit. Dit is gewoon nodig.

7 oktober 2015 om 12:16

Ja, ik snap dat geld nodig is om vooruit te komen. Maar wat maakt Nederland zo aantrekkelijk voor al die vreemde investeerders? Zoals je zegt; t wordt hier toch steeds on interessanter?

7 oktober 2015 om 12:20

Ja, dat is ook wel zo ja. Maar blijkbaar zien die Chinezen wel iets, wat ze dan precies zien, snap ik ook niet echt nee. Maar misschien gaat het wel om een heel gebeuren. Ik bedoel, Nederland als sportland doet ook goede dingen, de Tour werd naar Nederland gehaald, en ook diverse grote toernooien werden in Nederland afgewerkt. Ook een EK straks met 4 wedstrijden in Nederland. Qua voetbal niveau is het niet goed, maar wie weet ziet China het wel wat breder.

7 oktober 2015 om 12:24

tja, geen idee. misschien is t wel gewoon leuk om een speeltje te hebben in de voetbalwereld. Maar de speeltjes in Engeland zijn te duur of al bezet. Duitsland, Spanje idem. En dan pak je t volgende land in de Fifa ranking...

Nee echt, geen idee.

Nooit doen!!
Kijk naar Ado Den Haag, daar is het nu toch 1 grote onzekere bende!!!
Heerenveen komt er wel weer bovenop met de juiste beleidsbepalers die niet voor hun eigen hachje gaan!!!

7 oktober 2015 om 13:10

Het is een heel andere situatie als bij Ado. Het gaat hier niet over een overname van de club. Maar om het hoofdsponsorschap. Aangezien Unive stopt als hoofdsponsor is er een nieuwe nodig.
Wanneer deze Chinese maatschappij ons wil sponsoren zou ik dat prima vinden. En als ze daarnaast willen helpen ons stadion in eigen beheer te krijgen (d.m.v. een lening) zou dit onze maandlasten flink omlaag kunnen halen.
Lijkt mij niet verkeerd. Al moeten er natuurlijk wel duidelijke afspraken gemaakt worden over de invloed van zo'n sponsor

7 oktober 2015 om 14:40

Een sponsor die 30 miljoen in de vorm van een lening inbrengt gaat natuurlijk altijd invloed uitoefenen op de werkvloer. Met dit soort bedragen kan dat niet anders. Dan kunnen andere belanghebbenden in de club steigeren en protesteren, in verhouding brengen deze mensen een enorme zak geld mee.

7 oktober 2015 om 19:38

dan nog kan hij dan geen invloed uitoefenen aangezien hij alleen sponsor is en geen aandeelhouder en hij zou kunnen stuiteren tot hij een ons weeg maar als er een sponsor contrakt is heeft hij geen poot om op te staan en kan hij niet stoppen met betalen

7 oktober 2015 om 22:16

Er zou sprake zijn van een lening naast sponsorschap, dat maakt de situatie heel anders. Want een lening gebeurt onder voorwaarden en neem van mij aan dat als iemand een dergelijk groot bedrag leent aan ons, degene ook zeker invloed wil hebben.

Drie punten zijn hier belangrijk in het verhaal zoals nu bekend is, en maken het een fout om de Chinezen zomaar weg te sturen.

1. sc Heerenveen heeft een structureel miljoenentekort, de hoofdsponsor gaat weg en het stadion is momenteel veel te duur. Inkomsten of wijzigingen in de stadionconstructie zijn een absolute noodzaak.

2. Het betreft hier een investering in met name vastgoed zoals het plaatje geschetst wordt. Er wordt niet gesproken over een (gedeeltelijke) overname.

3. Het betreft het investeren in zaken van structurele orde, niet in spelers. Dit maakt het risico (zie Twente) veel kleiner.

7 oktober 2015 om 13:24

Stel dat de Chinezen met name interesse hebben in Sportstad, dat overigens weer uitgebreid gaat worden, en daar een forse vinger in de pap willen hebben. Dan is de stap naar overname van een zieltogende club die daar ook naast zit (en waar je hoofdsponsor van bent) niet zo heel groot natuurlijk.

Ik weet wel dat het niet aan de orde is maar bij Heerenveen gaat het dermate slecht en lopen de inkomsten dermate schrikbarend terug dat een faillissement over een aantal jaar niet ondenkbaar meer is. Als de keuze dan is "failliet gaan" of verkoop aan een Chinees dan zal de keuze wel degelijk op dat laatste vallen. Natuurlijk kijk ik nu in de toekomst met een pessimistische bril op maar inmiddels is me wel duidelijk hoe de zaken er bij de club voorstaan. Er is echt op heel korte termijn veel meer geld nodig om de boel rond te krijgen en dat geld heb je niet zomaar bij elkaar.

7 oktober 2015 om 19:44

al zouden ze sportstad overnemen voor een miljard en er nog een miljard instoppen dan nog hebben ze niets te zeggen als sc heerenveen niet overgenomen wil worden

7 oktober 2015 om 22:16

Klopt. Maar met de tijd kunnen er andere poppetjes bij ons in het bestuur komen te zitten. Poppetjes zoals de mensen die deze Chinese investering toejuichen. Dan is een stap naar een overname helemaal niet zo groot meer.

7 oktober 2015 om 14:07

Je vergeet hier één ding: Wie betaalt, bepaalt.

7 oktober 2015 om 14:38

Dat klopt. Ik snap dan ook niet dat de voorstanders in al hun naiviteit denken dat het zal blijven bij hoofdsponsorschap en een lening (van maar liefst 30 miljoen) en dat de Chinezen zich verder nergens mee gaan bemoeien.
Reken maar dat als een partij in zijn eentje een investering komt doen van meer dan de begroting dat zij inspraak en rendement zullen willen.

7 oktober 2015 om 16:17

Het zou deze partij in eerste instantie om sportstad Heerenveen gaan, waar hoogwaardige turn- en zwemaccommodaties te vinden zijn. Voor de Chinezen zijn dit twee grote sporten en deze partij wil sportstad commercieel uitbuiten. Het stadion van sc Heerenveen is eigendom van sportstad, waar de connectie met de club gemaakt is.

Het gaat in dit verhaal dus niet eens over sc Heerenveen zelf, dus praten over inspraak bij de club is helemaal voorbarig.

7 oktober 2015 om 19:45

dat klopt maar al kopen ze heel friesland betekend dat nog steeds niet dat ze heerenveen ook zomaar even kunnen overnemen omdat ze geld in de omgeving hebben geinvesteerd

Je kunt naar mijn idee heel goed waarborgen dat de club in eigen handen blijft. Heel simpel door 50,1% van het eigendom vast te leggen in een gouden aandeel eigendom van de stichting sc Heerenveen. Daarmee blijf je altijd baas over het beleid van de club.

Het is naar mijn idee onrealistisch te verwachten dat we op traditionele manier weer inkomsten gaan binnenhalen van 1200 sponsoren. Je zult naar andere manieren van inkomsten moeten kijken en ondertussen de waarden van de club bewaken.

De angst voor buitenlandse investeerders is groot dankzij clubs die het compleet verkeerd hebben laten gaan. Maar door deze angst een potentieel belangrijke reddingsboei compleet negeren is misschien wel een grotere fout.

7 oktober 2015 om 15:12

Helemaal mee eens, de club moet hier gewoon goed over nadenken en niet meteen nee zeggen. En als het het risico waard lijkt, ook gewoon dat risico nemen. Er moet iets gebeuren in Nederland.

Ik zie niet in waarom Heerenveen een lening zou moeten afsluiten. Dat kan goed fout gaan met Twente als voorbeeld. Als hoofdsponsor zou ik er geen problemen mee hebben. Er moet toch een nieuwe hoofdsponsor komen als Unive er werkelijk mee stopt.

7 oktober 2015 om 14:54

Volgens mij is het geen lening, maar sponsering. We weten ook niet alle feiten, dus even afwachten. Club wordt niet overgenomen, dat zouden we nooit accepteren!

7 oktober 2015 om 17:38

Nee dat had ik ergens gelezen, maar zie geen reden om geld te gaan lenen. In China zit wel veel geld dus als sponsor zou het niet verkeerd zijn. Een overname zou inderdaad nooit plaats vinden, want Heerenveen is en blijft van het publiek!

7 oktober 2015 om 19:47

supporters hebben niets te zeggen over een overname of ze dat nou wel of niet accepteren

Is de grap Sambal Sam al gemaakt. Vooralsnog weiger ik inhoudelijk te reageren. Kan wel zeggen dat ik benieuwd ben naar de evt. constructie.

Oprotten met die zak met geld. Onze club blijft van ons

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren