Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Turkije overvleugelt Oekraïne en bezorgt gastland weinig EK-hoop

Laatste update:
/

“De voorbereiding voor het EK gaat volgens plan en de oefenuitslagen zijn niet belangrijk.” Dat zei Oekraïens topscorer aller tijden, aanvoerder en boegbeeld Andriy Shevchenko voor het oefenduel met Turkije van dinsdagavond. Het gastland voor het zomertoernooi lijkt echter allesbehalve in vorm te zijn, want na de zeperd tegen Oostenrijk (3-2 verlies) was ook Turkije te sterk voor de Oostblokkers: 0-2.

Het duurde even voordat de vriendschappelijke wedstrijd in het Duitse Ingolstadt ontbrandde. Turkije, dat zich niet wist te plaatsen voor het EK, had het betere van het spel maar kwam nog niet echt tot grote kansen. De ploeg van Abdullah Avci toonde zich na een halfuur dan ook uiterst effectief. Talent Mustafa Pektemek soleerde in het strafschopgebied en bediende Caner Erkin, die voor zijn eerste interlandgoal ooit zorgde: 0-1. Oekraïne stelde hier weinig tegenover. Linkshalf Yevhen Konoplyanka probeerde wel wat te forceren, maar was vooral op zoek naar eigen succes.

/

Vlak voor rust dook Oekraïne eindelijk gevaarlijk op voor het doel van Mert Günok. Oleksandr Aliev schilderde een vrije schop op het hoofd van Yaroslav Rakytskiy, maar Günok had in zijn derde interland een katachtige redding in huis. In de slotfase van het eerste bedrijf werd het onvriendelijk. Egemen Korkmaz deelde een elleboogstoot uit en slachtoffer Oleksandr Kucher reageerde fel; beiden kregen geel. Ook met Shevchenko na rust in de ploeg kon het Oekraïne van Oleg Blokhin niet overtuigen. In een bij tijd en wijle onvriendelijk duel, er werden zes gele kaarten uitgedeeld, viel twintig minuten voor tijd de beslissing.

Nuri Sahin stuurde met een ragfijne pass invaller Tunay Torun weg. Die bediende op zijn beurt Pektemek, die de bal kunstig over Andriy Pyatov stiftte: 0-2. Ay-Yildizlilar hadden de score nog kunnen uitbreiden, maar Hamit Altintop plaatste een vrije trap op de lat. Oekraïne was in de slotfase nog gevaarlijk, maar een doelpunt was misschien al teveel van het goede geweest. Het gastland, dat in Groep D is ingedeeld bij Frankrijk, Engeland en Zweden, houdt dus een nare smaak over aan de oefencampagne en hoopt, zoals Shevchenko al zei, dat ‘de oefenuitslagen niet belangrijk zijn’.

Bekijk hier de samenvatting van Turkije - Oekraïne:

Op welke plek eindigt Oekraïne in de EK-groep?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 juni 2012 om 22:24

@yobo

niet iedereen kan toegeven dat turkije van underdog naar sub stijgt en langzaam naar de top klimt terwijl turkije toch echt bij de top hoort.

ben zelf gewoon nederlander maar zoals je ziet geen hater.

5 juni 2012 om 23:14

@vlassie1980

Je weet gewoon niet hoe het zit dus begin niet over Hiddink.

Het is op Voetbalzone ook nog 100.000 keer uitgelegd maar blijkbaar vinden mensen zoals jij hun eigen mening belangrijker dan feiten.

Hiddink riep altijd, maar dan ook altijd spelers op die gewoon slecht waren, bankzitter waren of net terug waren van een blessure.

Het was gewoon de omgekeerde wereld.

Als Turkije zich niet had geplaatst met normale spelers dan zou niemand het erg vinden.

Maar het is gewoon zuur als je met reserve spelers en spelers die 0 wedstrijden hebben gespeeld voor hun club de kwalificatie verliest.

Dat is hoe het zit, dat is gewoon een feit.

Het heeft niks met spelers te maken die niet willen spelen of niet goed genoeg zijn.

Voor Turkije ziet het er erg positief uit.

Na Hiddink had ik helemaal geen hoop meer in Turkije. Maar niets is minder waar, Turkije heeft mij zwaar verrast. Ik denk dat heel Turkije nu veel vertrouwen heeft voor het WK in Brazilië. Veel leuke spelers die zich in de kijker hebben gezet.

Het is heel naar dat we niet aanwezig zijn op het EK, als je kijkt hoe we spelen.

Al met al zijn de oefeninterlands voor Turkije zeker geslaagd.

5 juni 2012 om 23:46

Ik wil nooit meer een Nederlandse coach zien in Turkije! Rijkaard heeft Galatasaray eerst helemaal kapot gemaakt en vervolgens heeft Hiddink Turkije kapot gemaakt. We moeten onze euro's niet verspillen aan geldwolven uit Nederland!

Hiddink borduurde gewoon verder op de ouwe vedette's, terwijl hij gehaald was om te verjongen!! Maar nu levert Abdullah Avci prima werk!! Zeer talentvol elftal hebben we nou!

6 juni 2012 om 00:14

Precies ja, totdat je straks weer een dramatische kwalificatie speelt en dan is Abdullah weer de schlemiel.

6 juni 2012 om 00:26

Het kan wezen dat we een slechte kwalificatie spelen, maar Avci heeft tenminste verjongd en doet zijn uiterste best. Luilak Hiddink deed helemaal niks, gewoon luieren en zijn assistenten maar de oude vedette's laten oproepen die niet eens speelden bij hun club (servet, Gokhan Zan, Hakan Balta, Sabri, Selcuk Sahin enz).

Elke Turk is blij dat de geldwolf Hiddink weg is! Wat een nachtmerrie was hij zeg!! pffff

Ik ben 25 jaar en heb Turkije nog nooit zo dramatisch zien spelem dan onder Hiddink! Wat een marteling was dat zeg onder Hiddink!

6 juni 2012 om 08:57

Hou toch gewoon je mond vriend, als de volgende kwalificatiereeks wordt verneukt is Abdullah weer de sjaak.

6 juni 2012 om 11:40

Wees blij dat zo'n grote naam uberhaupt in zo'n wespennest als Turkije wilde stappen. Zo'n coach krijgen ze nooit meer. Het Turkse voetbal stelt al jaren weinig meer voor. Een jaar of 10 geleden hadden ze een opleving met Galatasay dat de Uefa-cup won en Turkije dat derde werd op het WK, daarna is het alleen maar minder geworden. Dat je na zo'n nietszeggende oefenzege alweer zo overdreven blij bent geeft precies aan waarom het nooit wat zal worden met het Turkse voetbal. Dat eeuwige opportunisme, clubs worden geregeerd op basis van emotie.

6 juni 2012 om 14:45

Hou jullie je mond maar! Turkije heeft altijd veel potentie, maar de kwal Hiddink ging gewoon reserve spelers oproepen die niets eens basis speelde bij hun club.

Onder Hiddink waren de wedstrijden van Turkije een marteling om naar te kijken. ik verheug me op de wk kwalificatie, waar we de overschatte Nederland gaan wegtikken!

7 juni 2012 om 20:31

ga shoarma eten mafkees, laatste keer tegen jouw turkse landgenoten was 3-0, drie tegen nul, zie je? nul.
Als Turkije zo goed was, waarom willen spelers als Ozil dan niet voor Turkije uitkomen? Die Turken kunnen er niets van, net zoals die competitie van ze, die is ook walgelijk.

Een zonde dat Turkije er niet bij is. Dankjewel Geldwolf Guus Hiddink!

5 juni 2012 om 22:09

wat dachten jullie, dat jullie even boven duitsland gingen eindigen?

5 juni 2012 om 22:11

Dat we de play-off door zouden komen.

5 juni 2012 om 22:12

We werden misschien wel tweede in de poule, maar het vertoonde spel was niet om aan te zien. Hiddink was ook gewoon lui en deed helemaal niks. Gratis geld gemaakt in Turkije.

5 juni 2012 om 22:14

was jullie denk ik ook niet gelukt, kroatie is ook een land met veel kwaliteiten.

maar ik weet niet hoor, vele turken in turkije konden pas tevreden worden op het turkse ploeg als ze eerste waren geworden en niet 2e en dan via play-offs

5 juni 2012 om 22:17

kroatie????? tering man had liever belgie gezien op het ek.
heb je de oefenwedstrijden van kroatie gezien ze zijn echt slecht

5 juni 2012 om 22:26

nee dat zoizo niet duitsland 99 ek kampioen ozilllllllll,
nl komt niet eens door de groepsfase zo bager zijn ze man, alle spelers boven de 28,geen nieuwe talenten alleen greg en sim nl heeft echt nieuw bloed nodig

5 juni 2012 om 23:24

@neymarr

Tuurlijk was het wel gelukt.

Weet je wel wat Hiddink deed?

Hiddink riep reserve spelers en spelers zonder wedstrijdritme op.

Daarom hebben we niet kunnen winnen, en als we alsnog niet hadden gewonnen was het niet erg geweest omdat iedereen in Turkije nu het gevoel heeft dat er meer in zat.

6 juni 2012 om 07:13

Kroatië en slecht??? Volgens mij moet jij even naar de selectie kijken. In mijn toto heb ik Kroatié Italié uit laten schakelen. En oefenduels zeggen niks. Die zijn om te Oefenen, om dingen uit te proberen. Nederland verloor toch ook 3 oefenduels achter elkaar.

6 juni 2012 om 07:28

En jouw toto zegt heel veel? De bal is rond, de betere team hoeft niet altijd te winnen.

6 juni 2012 om 08:04

Ze waren echt wel doorgekomen alleen dan via de play-offs

6 juni 2012 om 08:51

Nl heeft geen talenten?
Ik ben niet bekend met het Turkse voetbal, maar kan wel stellen dat NL weldegelijk talenten heeft:
Narsing
Dost
Wijnaldum
Clasie
Fer
De Vrij
Broertjes De jong( misschien het stadium talent voorbij)
Zo zijn er nog meer te noemen.

OT: Oekraine zal blij zijn de mede-organisator te zijn, anders had het mi helemaal niet mee gedaan.
Als gastland mag je van hen verwachten dat ze vol overgave zullen spelen, dat zal dan ook wel alles zijn.

6 juni 2012 om 08:59

Je vergeet John en Maher vriend

6 juni 2012 om 09:27

Het Spijt me jongens en alle respect voor Turkije, maar tegen Portugal was het ook niet om aan te zien. passes over 5 meter die niet aankwamen totaal geen lijn in het spel. Wel 4 kansen 3 goals dat moet je ze wel nageven hahahaha

6 juni 2012 om 12:54

klopt zie veel jonge mensen maar geen nieuwe robbens of van persies snijders
enige met talent zijn greg , maher en de jong die drie zijn de uitblinkers maar narsingh is echt in verre van robben dost kilomters afstand van van persi laat staan huntelaar, wijnaldum?? draait niet eens in de erededivisie fer redelijke speler maar stlet ook niet veel voor de vrij who the fuck is that nee zie echt niks in nl komend 7-8 jaar

5 juni 2012 om 22:38

Turkije was er in 2004, 2006 en 2010 ook niet bij, dus laten we niet doen alsof het doodnormaal is dat Turkije zich plaatst voor een groot eind toernooi.

5 juni 2012 om 23:28

Over 2004 en 2006 kan ik je grappige verhalen vertellen.

Wat in 2004 en 2006 was gebeurd was buiten de schuld van Turkije om.

2010 was wel gewoon door dat Turkije niet goed genoeg was.

5 juni 2012 om 23:49

Turkije eindigde wel telkens 2e, ze verloren in 2004 in de barrage van Letland (wonder), 2006 ook barrage gespeeld tegen Zwitserland en verloren (4-2 en 0-2).

6 juni 2012 om 00:16

Tegen Letland speelde Turkije op een ijsbaan, later bleek dat de Letten het veld express met water hadden besproeid.

Dit was ook nog te zien doordat de Turkse spelers hele tijd uitgleden en de Letse spelers normaal konden spelen en dus zich hadden voorbereid op de gladde veld.

6 juni 2012 om 00:34

Ok we hebben in Letland 1-0 verloren, maar hebben thuis een 2-0 voorsprong weggegeven. Ik vergeet de volley van Ilhan Mansiz nooit in die wedstrijd!!

waarom speelde de beste middelvelder van turkije selcuk inan niet ?

5 juni 2012 om 22:09

Omdat hij niet de beste middenvelder van Turkije is!

5 juni 2012 om 22:20

Tuurlijk wel, bij Galatasaray heeft die 13x gescoord en 11x assist op zijn naam staan. Dat zegt wel genoeg denk ik.

6 juni 2012 om 00:15

Emre, Topal en Nuri zijn allen beter en ervaren dan Selcuk Inan.

5 juni 2012 om 22:11

Is dat niet Nuri Sahin? De beste turkse middenvelder. Als buitenstaander lijkt me duidelijk dat ik zo zou spelen. Verdedigers van Turkije ken ik niet, maar zou wel zo spelen op middenveld en aanval

Ps: Gokhan Gunul rechtsback!

Edit: Arda natuurlijk in plaats van Altintop. Altintop zou ik linksback zetten

Volkan
.
.
.
.
Topal
Nuri Sahin
Altintop
Ekici
Burak Yilmaz
Erdinc
5 juni 2012 om 22:57

Ik denk dat Nuri Sahin inderdaad wel iets beter is dan Selcuk Inan mits hij in vorm is. Maar vandaag hebben we eigenlijk gezien dat Nuri Sahin zeker nog niet helemaal in vorm is, dus ik begrijp niet waarom hij Selcuk Inan, al is het 10 minuten de kans geeft. Heeft toch wel 13x gescoord en 11 assists als centrale middenvelder.

5 juni 2012 om 23:16

Altintop alleen rechterflank geen links!! Ekici is zwaar geblesseerd dacht ik en heeft niet veel gespeeld dit seizoen bij Werder Bremen. Daar kun je beter iemand anders zetten.

5 juni 2012 om 22:15

hij is geblesseerd, hij heeft het bij een looptraining moeten houden na de wedstrijd tegen portugal

5 juni 2012 om 22:19

Omdat het zonder hem beter gaat!!

5 juni 2012 om 22:43

Hoe kan je dat nou zeggen, als hij nog niet de kanse heeft gekregen om zich daar te bewijzen. Sowieso moet Emre niet meer geselecteerd worden. Selcuk Inan en M.topal of Nuri en M.topal moeten als controlerende middenvelders starten.

5 juni 2012 om 22:52

Het gaat nu toch goed met milli takim of niet? Waarom zou je in godsnaam opeens anders gaan spelen, we hebben eindelijk een fatsoenlijke team weer gebouwd na 2 jaar. En dan ga je het hele systeem omgooien voor 1 speler. Het is wel goed zo Topal-sahin, Emre hoort er te zijn voor ervaring die dit jonge team niet veel heeft. En Inan op de bank.

Ik citeer: ''zonder Guus Hiddink gaat het dus nog niet veel beter met Turkije.''

Ja, en dus vraag ik aan de geachte redactie: In de zin van wat gaat het niet veel beter met Turkije?
Tot nu toe hebben we alle oefenwedstrijden gewonnen, op Finland na, waarin we duidelijk de betere waren, maar de kansen niet afgemaakt werden. Maar goed, ik ga hier geen woorden vuil aan maken.
Hiddink, ik hoop dat je geniet van je onverdiende centjes.
Niet alleen het elftal is nu gemiddeld jonger, we spelen ook nog eens vele malen beter! Ik ben erg blij dat spelers zoals Gökhan Töre en Sercan Sararer deze periode hun kansen hebben gekregen, en ze hebben ruim een voldoende gescoord!
In september (?) ontmoeten we het Nederlands elftal, en hoop ik dat we zo verschijnen aan de aftrap:

Volkan
Hamit
Egemen
Ömer
Hakan
Mehmet Topal
Nuri Sahin
Gökhan Töre
Selçuk #10
Arda Turan
Burak / Umut
5 juni 2012 om 22:11

Ik zou beter met Selcuk starten en dan 2 aanvallers laten spelen. Of Tore eruit en dan Selcuk als Iniesta een beetje aan de flank zetten.

Turkije speelt met 2 aanvallers altijd beter. En omdat Nederland achterin het zwakste is moet je voorin de druk zetten en dat lukt niet met 1 aanvaller.

Turkije heeft in de oefenwedstrijden een voldoende gehaald 3 overwinningen tegen 2 ek-teams en Bulgarije. Jammer dat we er niet bij zijn. Maar aan de andere kant gelukkig dat we er niet bij zijn anders had Hiddink nog steeds de leiding.

5 juni 2012 om 22:13

Dat wou ik ook doen, maar dan heb je wel een luxe probleem
Dan moet je gewoon kiezen tussen Selçuk of Nuri, en in plaats van beide opofferen, kan je de één een controlerende rol geven en de ander een playmaker-rol.

5 juni 2012 om 22:15

In die opstelling die Cengiiz geeft kan je de Oranje defensie juist goed onder druk zetten. Met twee spitsen krijg je altijd een opbouw mogelijkheid omdat je vier tegen twee speelt. Met vier tegen drie en een bijkomende nummer '10' van Turkije speel je zelfs vier tegen vier.

5 juni 2012 om 22:19

Volg Turkse elftal niet echt maar zitten Sabri en Belezoglu er nog bij? Vond ik vroeger toch echt wel sterke spelers. Ook die Hakan Balta? speelde volgens mij wel een goed EK vorige keer toch.
Weet nog dat Semih Senturk zo booming was maar daar hoor je niet echt meer wat van en die Yildirim die nog in belangstelling stond van Ajax..

5 juni 2012 om 22:28

Geloof me, Sabri is de schlemiel van Turkije Hij hield dit seizoen de bank warm bij Galatasaray, normaal gesproken zou zo'n speler weggestuurd worden, maar hij is de zoon van Galatasaray, en heeft een contract voor het leven.

Emre Belözoglu speelt nog wel in het nationaal elftal, evenals Hakan Balta.
Semih Sentürk is al jarenlang bankzitter geworden bij Fenerbahçe, en Yildirim [sercan Yildirim] is een overhypt gast, die een leuk seizoen heeft doorgemaakt bij Bursaspor, maar werkelijk waar, zulke overhypte spelers zie je ééns in de 10 jaar. Heeft geen techniek, inzicht maar wil alles doen met zijn snelheid, heeft geen balcontrole, en ga zo maar door.

5 juni 2012 om 23:11

Haha zoals ik al zei he, ben geen kenner. Maar Sabri vond ik nog wel redelijk op dat EK, ook met die mooie goal toen en ken hem inderdaad dan ook als de man van Gala. Maar komen veel nieuwe namen door in Turkije dan, mooi. Haha gun jullie 2e plek.

5 juni 2012 om 23:41

Ja, toen was hij wel goed maar sindsdien heeft hij een blessure gehad en is hij alleen maar slechter geworden, op bijv. Facebook en Twitter maakt iedereen grappen over hem

6 juni 2012 om 00:18

Hakan Balta speelt al jaren dramatisch. Spelers als Sabri, Balta, Servet, Zan, Selcuk Sahin hebben niks meer te zoeken bij Turkije.

6 juni 2012 om 23:03

Hakan Balta was juist dit seizoen een constante linksback, beter dan die clown van een Ismail Köybasi die niet weet wat verdedigen inhoudt.

5 juni 2012 om 22:15

Op de linksback positie zou ik toch voor Gökhan Gönül kiezen, of gewoon Hasan Ali. Vandaag liet Mert weer zien dat hij een zeer betrouwbare sluitpost is, hij is overal even goed als Volkan, maar in één ding blinkt hij toch echt uit; Uitkomen bij voorzetten die gevaarlijk kunnen zijn. Dit doet Volkan echt nimmer en nooit, wat toch wel het verschil kan maken. Je kan ook Sercan zetten waar Töre speelt. Mustafa Pektemek is echt dé spits van Turkije in mijn ogen. Hij kan afmaken, afleggen, met de rug tegen de goal spelen en duels winnen in de lucht. Alles wat je spits moet hebben in een systeem met één spits. Daarom denk ik dat Mustafa vandaag heeft laten zien dat hij de beste optie is in de spits tegen Nederland. Voor de rest ben ik het met je eens en denk ik dat heel Nederland verrast zal worden als ze dit Turkije zien in september!

5 juni 2012 om 22:18

Ten eerste, is Gökhan Gönül een rechtsback, en wordt Hasan Ali overduidelijk overhypt. Is echt niet klaar voor de grote jongens, straks komt er een Arjen Robben tegenover je, dat is van een ander kaliber dan bijv. Sercan Yildirim bij wijze van spreken hé..

5 juni 2012 om 23:27

Cengiiz

Iki vond Hasan Ali ook niet zo denderend. Hij staat er wel, maar hij voegt niet echt wat toe. We missen een opkomende linksback die gevoelsmatig de momenten uitkiest en die de ballen goed voor zet. Voorbeelden uit het verleden zijn Hakan Unsal, Abdullah Ercan en Ergun Penbe. Deze mannen wisten waar ze mee bezig waren.

6 juni 2012 om 00:19

Hasan Ali speelde ijzersterk tegen Nani, wat verwacht je een Roberto Carlos? Hakan Balta is pas echt letterlijk bijl, gewoon Koybasi of Hasan Ali op de LB positie.

Zo Turkije doet het de laatste tijden erg goed in de oefenwedstrijden spelen heel constant voetbal. En winnen de laatste tijd heel veel oefeninterlands. Jammer dat Turkije niet naar het EK gaat

5 juni 2012 om 22:34

Jaa, ze hebben zelfs van Portugal gewonnen heel knap.

Weet er iemand hoe Sahin speelde?

5 juni 2012 om 22:59

sahin speelde de eerste helft wat onzeker maar in de 2de helft was hij duidelijk de beste op het veld leek net xavi in een turkse shirt.

5 juni 2012 om 23:05

Thanks!

Ik hoop dat Sahin zijn oude vorm weer oppakt zodat hij in de voorbereiding op het nieuwe seizoen goed speelt en een kans krijgt van Mourinho.

5 juni 2012 om 23:30

ik heb er wel vertrouwen in, als hij eenmaal zijn vorm heeft is die echt een van de beste middenvelders.

Oekraine bakt er ook niet zo veel van.. Estland daarin tegen weer wel en zie ik een goed Ek tegemoet.

Zo Turkije is in topvorm
sinds Hiddink weg is winnen ze alles
zouden wel een kans hebben gemaakt op het ek

Hoe speelde Sahin? Liet hij weer een beetje klasse zien of?

5 juni 2012 om 22:11

Een hele mooie pass dat leidde tot de 2-0. Voor de rest speelde hij goed.

5 juni 2012 om 22:12

2e goal een prachtige paas net zoals in zij BVB tijd. Die paas maakte de 2-0 in feiten. Werd alleen nog breed gelegd en simpel afgemaakt.

Sahin komt weer terug. De voorbereiding is heel belankrijk voor hem. Ik hoop dat hij net als Benzema het goed doet en dan zijn kansen goed benut.

5 juni 2012 om 22:30

Bedankt allemaal. Heb tot nu toe weinig vertrouwen in hem maar wie weet veranderd dat net als bij Benzema inderdaad waar ik ook fout zat. Hij mist bij Real echt lef, hopelijk komt dat.

5 juni 2012 om 22:21

Mooie paas bij de 0-2 voor derest lekker het spel gemaakt. Schoot wel de hele tijd hoog over. Maar hij komt er weer aan!

''egemen Korkmaz deelde een kopstoot uit en slachtoffer Oleksandr Kucher reageerde fel; beiden kregen geel''

Het was toch een elleboog?

6 juni 2012 om 14:34

Ja maar wie begon, die oleksandr komt als een lompe koe in en wilt Egemen een elleboog geven, zijn actie mislukt, ja en Egemen pakt hem terug

Dit Turkije is echt heel erg goed zeg.
Eindelijk zijn oudere spelers die meestal niet eens een basisplaats bij hun club hadden weg, en is er plaats gemaakt voor jonge gretige voetballers. Het voetbal ziet er ook goed en verzorgd uit. Veel combinaties.

bij dit soort wedstrijden zie je gewoon dat het organiseerde land niet meteen mee moet doen. Polen en Oekraïne vliegen er meteen uit. hebben er niks te zoeken.

Dit Turkije hoort gewoon op Ek.. Nogmaals bedankt Guus voor het opstellen van sabri en nog paar van die onnozele spelers!! Eet lekker je miljoenen maar op ;

Turkije speelde niet geweldig maar ze maakte alles af en geven niks weg.. Allemaal Jonkies op het veld buite. 2 a 3 spelers!! Heb er vertrouwen in!! We missen een Ozil en gokhan inler

5 juni 2012 om 22:15

Pfff, wat was dat geweldig geweest, als we Ozil en Inler hadden. Wil er niet eens aan denken

5 juni 2012 om 22:17

hehe dan had je gwn een luxe probleem :D wie ging je dan opstellen op het middeveld ?
keuze: inler, ozil, selcuk inan, nuri sahin, topal, emre, arda pff

5 juni 2012 om 22:50

Niet te vergeten E. Derdiyok!
Wat een klasse spits!

5 juni 2012 om 23:07

Voeg aan dat middenveld is ilkay gundogan bij

en niet vergeten dat sabri ook op het middenveld kan spelen

5 juni 2012 om 23:18

Tasci is ook een aardige speler, zou zeker van waarde zijn voor ons.

6 juni 2012 om 00:22

Jullie vergeten Ekrem Dag die voor Oostenrijk heeft gekozen

5 juni 2012 om 23:19

We missen Ozil en Inler niet, want we hebben deze spelers nooit gehad! Hehe.

We hebben genoeg middenvelders. Sahin, Inan, Altintop, Topal, Belozoglu en Arda.

Ardahanli75,

Ik denk juist dat we een Derdiyok missen. Een afmaker met snelheid en kracht. Hij zou de Turkse Hulk kunnen worden. Tjah.. Zwitserland mag genieten van hem.

6 juni 2012 om 11:02

Derdiyok en Tasci zullen nooit voor Turkije willen spelen, waarom? Omdat het koerden zijn. Inler en Ozil zijn een andere verhaal zij zijn gewoon niet opgeroepen en hebben daarna voor Zwitserland en Duitsland gekozen. Inler heeft bijvoorbeeld wel voor jeugdelftallen van Turkije gespeeld

6 juni 2012 om 23:07

Ach, je hebt op dit moment ook Koerden hoor in het nationale elftal van Turkije..

Echt jammer dat Turkije niet meedoet met EK zijn zeer sterk dat hebben we gezien in EK 2008 en ook pas tegen Portugal.

6 juni 2012 om 07:17

Tegen Portugal waren ze net Chelsea!!! Zielig voor de eigen goal blijven hangen en dan 4 kansen in een wedstrijd creëeren. Helaas scoren ze er ook nog 3 en leren ze het nog niet af. Turkeije moet gewoon zijn eigen spel spelen, daar hebben ze ook de spelers voor. Op het Ek2008 speelde ze bijvoorbeeld ook hun eigen spel en werden ze 4e geloof ik.,..

6 juni 2012 om 14:37

Winning is winning, en over dat Ek2008 klopt, als Turkije gewoon zijn eigen spel speelt zijn ze goed.
Maar daarom zijn we een toernooi-ploeg.. tot de ek spelen we bagger en tijdens de EK spelen ze pas zn eige spel.. kijk ma na 2002 / 2008

Egemen Korkmaz deelde een kopstoot uit en slachtoffer Oleksandr Kucher reageerde fel; beiden kregen geel ? hebben jullie de wedstrijd wel gekeken?
due oekrainse voetballer beukt hard in tegen het hoofd/nek van egemen en daarna wnnr die oekrainer opstaat, komt hij met zijn hoofd tegen de elleboog van egemen die zijn handen gwn omhoog hield.
dat even terzijde...
oekraine mag van geluk spreken dat ze gastland zijn en rechtstreeks geplaatst zijn, want ze zijn echt niks waard

pff hiddink en zijn hulptrainer oguz cetin zouden zich moeten schamen.
dit team heeft talent genoeg om in het ek te komen, kijk hoe we voetbalden onder hiddink en kijk nu.
avci heeft de jonkies een kans gegeven en ze doen het uitstekend vind ik: vandaag keepte mert gwn subliem, zo kalm, rust uitstralend, goeie reddingen... kortom topkeer in wording !

hasan ali, semih kaya,omer toprak, tunay torun, sercan sararer, gokhan tore, allemaal jonge spelers die gwn lekker meedoen op dit niveau hoewel ze weinig ervaring hebben

mustafa pektemek was de uitblinker vandaag, mooie acties daarbij een goal en assist !
deze generatie geeft me hoop, kweet nie hoe het bij jullie zit maar kzie het in orde komen.
avci zijn systeem werkt perfect bij de nationale ploeg, counter voetbal nadat ze 1-0 voorkomen zo doet duitsland het ook meestal. kzie de spelers weer vechten tot de 90ste minuut, wat ik bij hiddink nooit heb gezien. ze werken zich kapot voor mekaar en meer moet ik niet zien

Stiekem denk ik toch dat we deze vorm en nieuwe lichting aan Guus te danken hebben.

5 juni 2012 om 22:16

Sarcastisch?

Hiddink heeft hier niks mee te maken. Beetje meer respect naar Avci kan geen kwaad.

5 juni 2012 om 22:18

Dat was ook het enige wat Hiddink goed deed, buitenlandse talentjes naar Turkse elftal lokken.

5 juni 2012 om 22:18

Nee, deze spelers waren al beschikbaar toen Hiddink coach was (behalve Sercan Sararer dan, 2e divisie Duitsland)

Ik vind het jammer dat Turkije niet aanwezig is op Euro 2012, ze waren tijdens het WK van 2002 en tijdens Euro 2008 erg goed bezig.

Die uitwedstrijd tegen Turkije voor kwalificatie van het Wk van 2014 moeten we ook niet onderschatten.

Heel goed van Turkije. Ze hebben al van 2 teams gewonnen die meedoen met EK 2012. Jammer dat Turkije niet meedoet.

Geen wedstrijd van wow maar elke wedstrijd spelen we beter en beter! Op Caner en Bekir na eindelijk normale spelers die op het veld staan. Ik zie een leuke toekomst voor deze ploeg wat ik voorheen niet met Hiddink had!

Valt me wel elke keer op dat er maar 2 spelers zijn die de actie durven te maken en dat zijn Sercan en Gokhan, verwacht/hoop dat Turkije nog veel aanvallender gaan spelen want daar hebben ze de kwaliteit voor.

Edit: Wat een fantastische keeper is die Mert toch, Zo jong maar zo rustig aan de bal en wat een reflexen! Zonde dat zo een keeper op de bank moet zitten bij Fener, misschien iets voor Bjk?

5 juni 2012 om 22:24

Tja en laat dat laatste ten eerste volgende de coefficientenlijst bullshit zijn(nederland 8 om Turkije 11) en ten tweede niks uitmaken. Oranje heeft een beter elftal en dat telt.

5 juni 2012 om 22:31

Snap niet waarom je Oranje erbij haalt wat totaal niks met mijn reactie te maken heeft ...

5 juni 2012 om 22:43

Was een reactie op iemand wiens reactie inmiddels verwijderd is.

Dus...

5 juni 2012 om 22:50

Mijn excuses dan!

Turkije, wat valt er over te zeggen. Moet ik blij zijn om de score, of moet ik janken om de zoveel gemaakte fouten. Ik kan er maar niet over ophouden: een beetje onder druk en we lijden kinderlijk balverlies. Je zag echter wel bevestigd worden wat ik vorige wedstrijd zei: zonder spelverdelers kunnen we niet spelen. Vorige wedstrijd ging het vooral mis, doordat we de bal niet uit de eerste zone konden krijgen, hij kwam terug alsof we tegenover een muur pasten. Nuri verlichtte heel erg deze belastende taak van de verdedigers, door samen met Mehmet Topal de bal op te eisen en te verdelen. Daarom moet men ook nooit gaan voor de optie Emre en Topal als verdedigend blok, omdat je dan echt gaat merken dat het passend vermogen drastisch verminderd.

Maar dan hebben we eindelijk Nuri in de basis, denkt Abdullah Avci eraan om Arda op '10' te posteren. Leg me uit, waarom?! Waarom?!
Turkije heeft: Nuri, Mehmet Ekici en zelfs Selçuk Inan (als het nodig is) die daar uit de voeten kunnen. Waarom verkwansel je al kwaliteiten van Arda door hem daar neer te zetten?! Dan zet je om het helemaal afschuwelijk te maken ook nog eens Caner op linksbuiten. Alsof we een gebrek hebben aan pure flankspelers: Tunay Torun, Gökhan Töre, Olcan (die natuurlijk geblesseerd is afgehaakt), Engin Baytar (die ik persoonlijk nooit en te nimmer zou opstellen als Avci zijnde na zijn beroemde uitspraken: 'engin is een provocateur eersteklas in het veld. Ik hoop dat ik hem nooit mag trainen.' Maar vervolgens wordt hij wel opgeroepen en kan hij spelen?! Wat voor een man ben je dan.) en als laatste hebben we nog de revelatie van het Turkse kamp: Sercan Saraer, die zeker wel een basisplaats verdiend. Maar dan komt het in je op om Caner Erkin op te stellen. Dat is net zoiets als mijn hele stamboom uitschelden. Dat kun je gewoon niet maken, terwijl je legio andere opties hebt.

Ik wil verder niet al te melancholisch doen en de sfeer verpestten, want Abdullah Avci heeft ook hele goede keuzes doorgevoerd. Zijn keuze voor Hamit op rechtsback is me uitstekend bevallen en dat terwijl ik Hamit al enige tijd had afgeschreven als nationale speler, laat staan als basisspeler. Hij had vorige wedstrijd zelfs Ronaldo in zijn zak.
Ook heeft hij in de rest van de verdediginslinie goede wissels uitgevoerd, want laten we eerlijk zijn: Ömer en Semih lijken ons wondermiddel voor de aankomende tien jaar. Egemen vult hun perfect aan en zelfs Bekir die ik al eeuwen uitlach, deed het uitstekend! Mijn petje af daarvoor.
Op links heeft hij ook eindelijk het vertrouwen kunnen geven aan Hasan Ali, iets waar ik al heel lang naar uitkeek. Zij het dat het komt doordat Ismail geblesseerd is uitgevallen, maar dan nog ben ik er blij mee.

Op doel moet ik zeggen dat Mert Günok mijn respect ook echt heeft verdiend. Hij is wellicht tweede keeper bij Fener, maar deze jongen komt beter uit dan zijn oudere voorgangers: Tolga Zengin en Volkan Demirel.
Want, Volkan kan dan misschien de held zijn door een penalty te stoppen en enkele cruciale reddingen te verrichten, als iemand even de wedstrijd terug kijkt, zal diegene opmerken dat Volkan meer dan tien keer verkeerd is uitgekomen, met als gevolgd dat er dreiging ontstond. Constant kwam hij verkeerd of met een enkele vuist uit, het was dat Portugal dat niet wist te benutten. Anders was hij niet de held, maar de schlemiel.
Ik hoop dan ook dat hij op korte termijn de eerste stek kan overnemen bij Fenerbahçe, alhoewel ik Aykut daar de ballen niet voor vind hebben.
Onur moet ook maar eens meer speeltijd gaan maken. Want, Volkan vond ik niet overtuigend, dus ik hoop dat deze jongens door meer speeltijd te maken eens een frisse wind onder de lat kunnen brengen. Cenk en Sinan laat ik hier helemaal laten beschouwing, want die hebben me niets gegeven dat mij kon overtuigen.

Ook op het middenveld is de keuze van Abdullah Avci op Sercan uitstekend, hebben we de laatste wedstrijden gezien. Maar misschien kunnen we hem als rechtsbuiten gebruiken, dan lossen we dat probleem namelijk ook meteen op en dan kan Arda weer naar zijn eigen plaats. Twee vliegen in één klap dus. Ik hoop trouwens dat Sercan Saraer de overstap kan maken naar een betere Bundesliga club kan maken, dat zou goed zijn voor zijn ontwikkeling.

In de spits vond ik Pektemek vandaag waarachter een wonder. Zijn techniek is subliem, dat heb ik nooit geweten. Hoe hij enkele keren Messi-achtig door de kleine gaatjes kwam, geniaal! Daaruit kwam ook het eerste doelpunt! Mooi vanaf de linkerkant vier man voorbij gespeeld en de juiste pass naar binnen gegeven. Het was dat Caner hem bijna weer verprutste, maar het had een nog mooiere goal kunnen worden.
Ook zijn doelpunt was een waar spitsen doelpunt. Goed over de keeper gestift uit een lastige hoek. Erg knap. Ook hoe hij zijn hoofd gebruikt om ballen panklaar te leggen, iets wat me al eerder opviel. Dit kan nog wel eens de spits van Turkije gaan worden.

Maar met alles geld, we moeten niet te hard van stapel gaan lopen. Beide kanten op niet: Abdullah Avci is er net, dus bij de kritiek die ik lever, houd ik dat in mijn achterhoofd. Hopende dat hij nu alleen spelers uit testte. Ook dat hij niet meteen complete wijzigingen kan doorvoeren snap ik. Maar ik hoop dat hij van zijn voorlopige stomme keuzes af kan.
Aan de andere kant, we gaan veel beter: het spel is goed, veel passen vanuit achteruit en we boeken resultaat. Maar we zijn er nog lang niet. We missen nog de concentratie om de wedstrijd uit te spelen, we missen nog het vernuft om rustig te kunnen rond tikken en het spel te dirigeren. Ook missen de belangrijke passen op de beslissende momenten. Nuri liet het een keer zien en daaruit kwam meteen het doelpunt. Dus dat moet vaker voorkomen in het spel. Ik hoop dat het beter gaat draaien als ook Selçuk zijn opwachting kan maken in de selectie.

Trouwens, Hamit zijn vrije trappen zijn klaarblijkelijk vooruit gegaan, heeft hij privé lessen gehad van Ronaldo? Deze man bekritiseerde ik nog fel, maar op de rechtsback positie fungeert hij uitstekend als werkpaard en dan is hij niet te vaak in het spel betrokken. Want hij is nog steeds te traag in zijn handelingen. Als hij dan eens in de zoveel tijd schiet en vrije trappen neemt, dan vind ik hem wellicht nog wel een kandidaat voor Gökhan Gönül!

5 juni 2012 om 22:32

als hamit zo blijft spelen mag die blijven staan als rechtsachter van mij, doet het uitstekend.
gokhan gonul is bij nationale ploeg toch altijd een stuk slechter dan bij fenerbahce

5 juni 2012 om 22:44

Helemaal mee eens.

6 juni 2012 om 00:15

Dat was ook mijn gedachtegang. Doet het prima nu als rechtsback. Ik vind hem prima eigenlijk, omdat hij af en toe nog gevaarlijk kan zijn uit afstandschoten.
Maar ik merk echt serieus elke keer weer hoe veel deze man tekort komt qua techniek, first touch, dribbeltechniek, passend vermogen, overzicht, handelingssnelheid zoveel tekort, dat het eigenlijk hilarisch is dat hij het tot Real heeft weten te schoppen. Maar als rechtsback hoeft hij al deze dingen zo min mogelijk te doen. Enige wat ik dan van hem verlang: blijf dicht op je man, schiet af en toe op doel, geef eens in de zoveel tijd een goede voorzet en dat is het dan wel weer. Conditioneel is hij wel in orde en zijn snelheidshandicap kan hij beperken door zijn fysieke gesteldheid en zijn ervaring.
Dus prima optie als rechtsback van Turkije. Alleen vormt zijn leeftijd dan wel een handicap voor het WK van 2014. Ik weet niet of hij dan nog wel mee gaat... Dus we moeten alvast zoeken naar betere opties. Ik hoop dat Orhan Sam eens de ontwikkeling kan maken, of andere verdedigers...

5 juni 2012 om 22:57

Ben het bijna helemaal met je eens, maar wat vind jij dan goed aan Onur? Vind hem niets bijzonders, Mert is voor mij de nummer 1. Zijn gedrag en hoe hij zich gedraagt in en om het veld. Zijn abi volkan kan een voorbeeld nemen.

Hamit is verdedigend wel veel minder dan Gokhan, Het is beter als Hamit rm gaat spelen en daarachter Gokhan. Links Arda, centraal Topal en Sahin.

Mert
Gokhan G
Semih Kaya
Toprak
Ismail
Altintop
Topal
Sahin
Arda
Burak
Pektemek
5 juni 2012 om 23:31

dit elftal van jou vind ik niet kloppen. Sercan saraer hoort in de basis, dus je moet gg of hamit opgeven hiervoor. En de linksback zou ik ook veranderen. Hoewel ik Mert een uitstekende keeper vind zal ik toch altijd Volkan willen hebben in de goal, hij is de beste van Turkije. En als Selcuk Inan speelt zoals ie bij GS dit seizoen speelde (wat irriteerde ik me toch aan hem ) en niet zoals ie bij Hiddink speelde dan verdient hij zeker de basis.

Wat ik wil zeggen en wat ik vanavond ook zag is dat we best een luxe probleem hebben . Hoe kan een man als Hiddink dit nou over het hoofd hebben gezien, ongelooflijk. Schaam je, je komt jezelf nog wel tegen ouwe.

6 juni 2012 om 00:52

Onur keepte werkelijk fantastisch in zijn periode bij Trabzon dat hij onder de lat stond. Hij redde zoveel punten voor ons. Zijn probleem is echter de uittrap, daar was hij zwak in. Als hij dat kan verbeteren, dus accurater kan passen, dan is het ook een prima talent!
Beide keepers kunnen zich namelijk ook nog makkelijk doorontwikkelen.
Mert is een topkeeper, dat zagen we allemaal vandaag. Maar het punt wat ik merk is dit: mensen kraken iemand of te snel af, of hemelen iemand te snel op. Mert keepte goed, maar om meteen Volkan en Tolga naar de figuurlijke prullenbak te wijzen, dat vind ik te ver gaan. Mert moet eerst maar eens een basisplaats veroveren!

En de rm positie wil ik zeker niet aan Hamit verkwanselen. Ik zei het hieronder al: hij komt op elk vlak tekort. Hij kan echter wel zijn mannetje staan, is fysiek sterk en heeft een goed schot. Als je dan andere opties hebt voor rechtsbuiten/rm vind ik dat Hamit niet eens aan de basisplaats mag denken als rm zijnde!

5 juni 2012 om 22:58

Goed stuk Efsane,

Er zijn zeker genoeg verbeterpunten.

Avci moet nu een beslissing maken over het verdediging (middenrif) en als Gokhan Gonul terug komt, waar wordt Hamit dan geposteerd? Dat zijn allemaal vragen zonder antwoorden.

Voor zijn eerste oefencampagne heeft hij degelijk gepresteerd. Turkije heeft tot nu toe twee Ek-deelnemers verslagen. Daar door kan je een bepaald beeld schetsen over de huidige ontwikkelingen.

Aan Pektemek wil ik een aparte alinea besteden. Wat heeft deze jongen zich ontwikkelt zeg. Hij oogt - in eerste instantie - statisch en vrij voorspelbaar, maar schijn bedriegt.. Hij gebruikt zijn techniek voor nuttige acties. Verder is hij erg kopsterk en balvast. Ik genoot van zijn spel, daar mag hij erg trots op zijn. Deze jongen moet concurreren met Yilmaz en Bulut. Hij moet zich blijven ontwikkelen, dan komt het zeker goed.

Voor de rest ben ik het met je eens!

6 juni 2012 om 00:54

We zijn het weer eens met elkaar eens. Eigenlijk zijn je toevoegingen namelijk ook de dingen wat ik in gedachte had! Mijn dank daarvoor.

Wat ik je trouwens nog wou zeggen:
- Ik ga morgen of vandaag nog reageren op je CE.
- En Gökhan Töre vond ik vandaag minder egoïstisch. Koos eindelijk voor de simpele optie en deed ook veel minder dingen fout. Vond hem zeker niet verkeerd vandaag, al was hij nog niet optimaal!

caner er bekir horen er niet thuis, waardeloos zjn ze.
ik snap niet eens waaaarom bekir de voorkeur krijgt boven de super talent semih kaya,
heeft iemand enig idee ?

dit was het geval vs portugal in elk geval en werd er egt pissig om

Dit doet zo pijn he , dat we er niet bij zijn op het EK. Niet omdat we super zijn ofzo, maar het is altijd geweldig om het mee te maken zie ek 08

hoe kan turkije nou niet meedoen met de ek man met spelers als arda, sahin, topal, altintop, spelen allemaal bij europese top clubs, dan heb ik het niet eens over de turkse spelers die in de bundesliga spelen, ook die gozer die bij borussia dortmund speelt achter de spitsen, ze doen toch iets fout bij de turkse voetbalbond, ozil, ook zo dood zonde, wat ik helemaal hillarisch vindt is dat ze die sukkel emre nog blijven opstellen

5 juni 2012 om 22:38

TFF en de heer Guus Hiddink hebben de afgelopen 2 jaar heel goed hun best gedaan om Turkije tientallen jaren achterop te laten raken t.o.v. Europese landen. Gelukkig hebben we nu tenminste wel een goede leiding bij het Turkse nationale elftal. Nu nog voor de TFF en we kunnen weeer gaan knallen!

Man ik krijgt echt zenuwen van die turken die roepen dat Turkije beter is dan Nederland na een paar oefenwetstrijden. Ik ben zelf ook Turks maar ik schaam me diep voor een paar Turkse leden hier op Vz.

ON: Het veldspel van Turkije was goed.
Jammer dat die vrije trap van Hamit niet zat, hij speelde geweldig en als hij zo speelde bij Real maakte hij zelfs nog een beetje kans, maar dat hoofdstuk is jammer genoeg gedaan voor hem..

6 juni 2012 om 00:17

Ouwe, je kan zeggen wat je wil. Dit is een weerwoord van ons tegen al die mensen die ons altijd tot diep in de grond boren. Wij worden altijd uitgemaakt voor nietsnutten en alsof we niets voorstellen en dat het niets te maken het met Hiddink's geblunder.
Dan is het niet meer dan logisch dat er over en weer geprovoceerd wordt. Alleen snap ik je frustraties over sommigen mensen, maar jij zou als Turk zijnde moeten weten dat je, je daar helemaal niets van aan moet trekken. Dat geldt voor beide kanten: van de Nederlandse provocateurs tot aan de Turkse!

6 juni 2012 om 08:16

Dat is 100% waar.
Maar bij elk bericht over Turkije doen ze het gewoon:" Turkije gaat Nederland afmaken,..."
Sorry maar dat gaat er echt over voor mij

dat hoofdstuk is helemaal niet gedaan voor hem, mourinho wilt dat hij blijft, en hij blijft er ook waarschijnlijk

5 juni 2012 om 22:28

Kom kom kappen met die Turkse trots, hij is totaal niks bij Madrid

5 juni 2012 om 22:41

Meer vertrouwen in Hamit kan ervoor zorgen dat hij Arbeloa eruit speelt. Dus waarom zou ie zijn kans nou niet grijpen?

5 juni 2012 om 22:47

Omdat Madrid een nieuwe rb gaat halen en Arbeloa dan 2de keuze wordt.
Als hij niet weggaat gaat hij nog minder spelen dan dit jaar.
Begrijp je het dan niet ?

5 juni 2012 om 23:35

kom kom Callejon stelt geen reet voor, wat dacht je daarvan lullo.
Toon een beetje respect.

6 juni 2012 om 08:13

Callejon is misschien 6 jaar jonger ? En hij speelt regelmatig in de basis.
Wat dacht je daarvan ?

We kunnen echt weer genieten van turkije ! Laatste 4 oefenwedstrijden 3 winst 1 x verlies en dat tegen finland waar we de hele wedstrijd domineerden maar dachten dat we al hadden gewonnen.

Oekraine was niet op zijn best , maar turkije speelde heel controlerend en zorgde ervoor dat er weining gevaar kwam achterin . Aan het einde van de 2e helft zagen we lichtjes oekarine toch steeds meer kansen creeren en hadden ze toch wel recht op 1 doelpunt maar het mocht niet baten voor hun .

Uitblinkers van vandaag waren pektemek , mert ,nuri en omer toprak . Lekker voor pektemek dat hij weer een assist maakt net als tegen georgie en dat hij ook zijn goaltje meepikt ! Is sterk aan de bal , kapt zijn mannetje vaak mooi uit en heeft oog voor zijn teamgenoten ! Lekker hoor pektemek !

Na het uitvallen van de jonge semih kwam omer erin en heeft vandaag hele goede aanvallen van oekraine afgestopt en zorgde voor rust achterin ! Sublieme speler is het ! Hetzelfde geldt ook voor mert , ook een jonge speler met veel potentie die later zeer zeker een goede keeper wordt ! Hij straalt ook zelfvertouwen uit !

Nuri sahin met zijn geniale pas op tunay torun en 2 heerlijke panna's mocht er ook zijn . Dat wordt onze brein op het middenveld waar we nog selcuk inan , arda en hamit hebben !

Geef turkije nog wat tijd , want deze team beschikt over zowel jonge talenten als ervaren spelers die wanneer ze een hecht team vormen voor velen een nachtmerrie zullen zijn !!

5 juni 2012 om 22:33

Vond Pektemek ook heerlijk spelen vandaag! Toch wel een spits met behoorlijk wat techniek in tegenstelling tot Burak of Umut.

5 juni 2012 om 22:41

Verschil met pektemek en burak vindt ik dat pektemek iets meer balvast is dan burak en beter baltechniek heeft . Alleen is burak yilmaz veel sneller dan pektemek en moet je burak met 1 pas direct wegsturen want dan ontwaakt een ware plaaggeest voor keepers
Ook leest pektemek het spel zeer goed .

Vindt burak ook beter in de afwerking ! Maar geef pektemek nog meer tijd , jammer dat hij minder tijd kreeg dan bijv. almeida die in vele wedstrijden behoorlijke kansen om zeep heeft geholpen !

Toen ik de goal van pektemek tegen manisaspor zag dacht ik meteen aan 1 ding : ''die jongen wordt onze toekomstige spits '' .

We hebben met burak umut en pektemek goede spitsen rondlopen met nog achter de hand cenk of eventueel nog semih , al zie ik nog weining kans voor semih beschikt hij wel over de nodige ervaring !

5 juni 2012 om 22:57

Vind Burak op dit moment ook veel verder dan Mustafa maar ik ben een voorstander van spitsen die gewoon goed kunnen meevoetballen en hun mannetje voorbij kunnen gaan. Hoop dat hij volgend seizoen gaat knallen!

Hoopte eigenlijk dat hij naar GS zou komen haha maar toch uiteindelijk Bjk.

ben je zo achterlijk dat je mij echt niet begrijpt ? of doe je alsof je dom bent ?
ik zeg toch nergens dat hij Iets is bij madrid, ik reageer alleen op jou, waarmee jij citeerde dat zijn hoofdstuk gedaan is, dus hij zou gaan vertrekken, dat dit niet klopt omdat mourinho niet wilt dat hij weggaan blijkbaar, dus zijn hoofdstuk nog niet is afgelopen bij RM

5 juni 2012 om 22:35

Ben jij misschien achterlijk ?
Hij is letterlijk 99% rond met gs en Mourinho zei dat hij hem niet in de weg staat om te vertrekken.
Natuurlijk zegt hij dat hij hem liever had gehouden gewoon om het niet hard over te laten komen.
Maar laat gewoon jij weet het beter, jij hebt gelijk

5 juni 2012 om 22:51

Ik wil je zeker nie haten ma als je op Marca.com kijkt ( een spaanse site) en daar stond in dat altinto zelf zei dat hij nog geen 'ja'-woord zei tegen GS. Hij zei er nog bij dat hij weet dat mourinho hem graag zou houden en dat hij nog graag zou blijven. Ik weet ook wel dat altintop niet veel waard is bij madrid, maar je moet meer zoekwerk verrichten voor je hier komt met uitspraken die door enkel sites werden opgegeven ;

5 juni 2012 om 22:56

Wie ben jij Sherlock Homes ? meer zoekwerk verrichten
Ik heb dat bericht ook gezien maar er stond ook bij dat hij aan het onderhandelen was met gs en ik hoop toch wel dat je weet dat toen ze hem kochten het niet voor een basisplaats was hoor

ik denk dat turkije het beste zo kan spelen tijdens het wk (als we ons plaatsen). wat vinden jullie van mijn opstelling?

mert
gokhan
semih
omer
hasan ali
topal
nuri
gokhan
selcuk
arda
burak
5 juni 2012 om 22:57

Ja ik vind die zeker wel goed maar waarom meteen die Mert? Ik vind bolat ook goed, en als je oplet van vandaag of andere wedstrijden van Turkije geweest spelen we een 4-4-1-1..;dus ik dacht meer dit voor het WK 2014...ma de jouwe is zeker ook goed e...

Sinan
G.Gonul
Semih
O.Toprak
Hasan Ali
Arda
Topal
Nuri Sahin
Sercan of Go
Tunay
Burak of Pek
5 juni 2012 om 23:31

Waar is Sercan Saraer? Heeft Töre het beter gedaan dan Sercan afgelopen 5 wedstrijden.

Waar is Hamit Altintop? - G.gönül was een groot drama geweest tegen Kroatie en Hamit speelt beter op rechtsback.

Waar is Emre? - Doet Nuri het beter.

Waarom de wissel van Volkan opstellen als basis?

Arda heeft de afgelopen 5 wedstrijden gespeeld als joker op 10 en niet op de flanken.

Umut Bulut een van de uitblinkers zie ik nergens terug.

5 juni 2012 om 23:49

tussen sercan en tore zat ik eerlijk gezegd te twijfelen, maar ik heb sercan nog nooit in clubverband zien spelen dus daarom koos ik voor tore.

er staat op het wk, dat is pas over 2 jaar en an zijn hamit en emre aardig op leeftijd. nuri word dan een veel grotere dan emre nu is, en hamit zal denk ik ook niet zo goed presteren als nu, en over de wedstrijd tegen kroatie, heel turkije speelde slap, gokhan kwam toen net van een blessure en hij moest samenwerken met sabri, wanneer de duo samenspelen gaat het altijd fout.

ik denk dat dit seizoen mert veel meer speeltijd zal gaan krijgen, het is een groot talent, hij straalt rust en zelfvertrouwen uit. volkan is dan ook aardig op leeftijd, maar een andere keeper kan naturlijk ook, want qua keepers hebben we een luxe probleem.

umut bulut heeft alleen tegen portugal een leuke pot gespeeld, maar op 1 wedstrijd ga je hem niet meteen in de basis stoppen. hij moet constant presteren en dan kijken we pas verder, dus ga ik ga hem geen basisplaats geven alleen door de wedstrijd tegen portugal.

arda is van nature een winger, hij speeldr niet zo goed op ''nummer 10'' dus heb ik zie hem het liefst al winger.

Turkije hoort in mijn ogen gewoon op het Ek.. Wel jammer want ze hebben een uitstekend team! Winnen van Portugal, Oekraine etc etc zegt wel wat!

5 juni 2012 om 23:10

Ik betreur het zelf ook dat ze niet meedoen. Had ze dat zeker ook gegunt. Ze hebben inderdaad een hele mooie reeks neergezet.
Jammer voor Turkije dat ze dit niet in de kwalificatie reeks konden neerzetten. Al bied dit toch zeker wel perspectief voor de toekomst.

Turkije heb ik altijd wel een leuk gevonden om naar te kijken. Persoonlijk kan ik ook altijd genieten van de fanatieke aanhang die Turkije heeft. Altijd mooi om te zien.
Ook de lokale moskee hier zit altijd tjok vol als er gespeeld wordt en als er gewonnen wordt dan mag de buurt eraan geloven haha
Ik ben er zeker van dat het niet veel anders zal zijn in andere steden.

6 juni 2012 om 00:27

Jongens, ik vind het fijn zulke reacties te lezen. We zijn eens af van dat negatieve gekeuvel.
Maar ik merk wel op dat als het wat slechter gaat, dit soort reacties ook niet of nauwelijks terug te vinden zijn. Nu is het allemaal rozengeur en maneschijn bij Turkije en ineens stromen de positieve reacties binnen. Ik hoop dat ik dat dan maar verkeerd zie!
In ieder geval bedankt! ;

6 juni 2012 om 02:12

Deze reactie was dan ook puur gericht op wat ik persoonlijk vind en niet op basis van een paar goed gespeelde oefenpotjes.
Ik moet wel zeggen dat sinds Hiddink weg gegaan is Turkije veel frisser oogt en betere resultaten boekt. Toeval? who knows, al geloof ik niet in toeval.
Mochten ze deze vorm vasthouden, dan gaat Turkije zeker een mooie tijd tegemoet. In ieder geval betere tijden dan de afgelopen 3 jaar.

6 juni 2012 om 03:57

ik heb eigenlijk alleen maar respect voor Turkije sinds het Ek van 2008 tegen Duitsland 3-2. En zoiezo een van me favoriete spitsen allertijden speelde voor Turkije, met name Nihat! Op het EK van 2008 vond ik ze fantastisch spelen. Ze hebben hun eigenspelletje gespeeld en karakter getoond tegen een grote voetballand. En weer verbazen ze mij met prachtig voetbal! Ik vind het jammer voor ze, want ze kunnen echt van iedereen winnen. Inclusief Duitsland en Spanje als ze hun dag hebben.

Ik gun Turkije het zeker wel! Die mannen zweten voor elkaar. Ze spelen als een echte team!

En zoals Apyrog het zegt, Turkije heeft fanatieke supporters. En daar hou ik echt van!

Ik volg Turkije niet zoveel als ik zou willen, maar onder Hiddink speelden ze niet op deze manier. Ben toch blij voor ze dat Hiddink weg is!

6 juni 2012 om 06:54

blijven Oefenwedstrijden en oekraine stelt niks voor.. goede wedstrijden neerzetten met een kwalidicatie.. dan kunne we prate

Man wat vind ik het jammer dat Turkije ontbreekt op het EK. Prachtige ploeg, en hoewel de meningen erover verschillen vind ik het zelf ook altijd genieten hoe Turken in Nederland hun ploeg beleven. Dat EK waarop Turkije telkens in de laatste minuten scoorde, tegen Tsjechie enzo, genieten was dat.

wat is mert toch een topkeeper in wording zeg, ik vind dat aykut hem dit jaar moet laten spelen, maar daar zal hij niet de lef voor hebben.

Turkiya Turkiya..

Een knappe overwinning. Onze jager is volledig geslaagd voor deze oefentrip! We beginnen steeds beter te voetballen. Het is veel leuker om ernaar te kijken. Na tijden zien we weer korte combinaties, goed positiespel, spelers die constant vrij lopen, georganiseerde aanvalsopzetten en spelers die druk zetten.

Ik en tig anderen kondigen een nieuwe toppertje aan: Sercan Sararer! Deze jongen heeft een aparte stijl. Vooral in Turkije zijn zulke spelers erg schaars. Net zoals Ashley Young, Nani en Amrabat. Sararer kan een actie maken op snelheid en dat is erg knap. Echter, laat ik zijn beste kwaliteit voor het laatst. Deze beste jongen heeft enorm veel overzicht en houdt zich erg koel. Goed ontdekt van Avci en consorten!

Terug naar de wedstrijd. Oekraine speelde vrij chaotisch en onverzorgd. Dat is ook de verdienste van de Turkse spelers. Na langer als een jaar heb ik een goed spelende Turkije gezien. Alle spelers waren gretig en hongerig. Het middenveld zette goed druk.

Beide goals vielen uit combinaties en dat maakte het nog mooier. Knappe goals van Erkin en Pektemek. Ook de eindpasses waren erg mooi! Leuk om te zien dat Pektemek ook zijn doelpunten meepikt, want dat werkt goed voor zijn vertrouwen. Daardoor zal er hevige concurrentie zijn en dat haalt de beste uit de spelers.

Hoe gaat het met Semih? Is zijn blessure ernstig of uit voorzorg?

Succes Jager en de Turkse stieren!

5 juni 2012 om 23:04

Vind vooral dat Sercan het simpel maar effectief doet als het om zijn techniek gaat in tegenstelling tot Gokhan die de neiging heeft om teveel te doen.

5 juni 2012 om 23:16

Klopt.

Sercan doet wat hij moet doen en niet meer. Dat is juist een kwalitet. Daarentegen wil Gokhan veels te veel. Bij een actie wilde hij vier man voorbij spelen. Dat is nergens voor nodig. Hij moet gewoon de achterlijn halen, overzicht houden en de bal terug leggen.
Door zijn egoistische trekjes leidt hij te veel balverlies. Hij moet dit verbeterpunt opgedragen krijgen van zijn trainers.

5 juni 2012 om 23:28

Denk dat Gokhan met een trainer als Terim dit toch wel zal afleren en nog meer kan groeien want HSV speelt totaal waardeloos & na zijn blessure kwam hij bijna niet meer in de basis.

5 juni 2012 om 23:35

Terim is wel een geschikte coach voor Tore. Echter, zal HSV hem niet voor een schijntje laten. Ik denk dat HSV 6 a 7 miljoen euro zal eisen voor Tore. Het is de vraag of Cim Bom dit wil betalen.

6 juni 2012 om 00:29

Ik moet zeggen dat ik Töre vandaag op dat punt uitstekend vond spelen. Het was niet meer dat egoïstische waar jij het over had (@boefje18). Hij speelde vandaag ook wel zakelijk en 'straight to the point'.

Turkije begint zich geweldig te ontwikkelen ..eerste winnen van Portugal, nu van oekraïne , is toch geweldig

Wat hebben we geleerd van dit oefencampagne?
We hebben geweldige aanwinsten: Mert Günok, Semih Kaya, Ömer Toprak, Hasan Ali, Gökhan Töre en Sercan Sararer!

En spelers zoals Caner en Cenk niet meer oproepen!

5 juni 2012 om 22:43

Je vergeet tunay torun maat . Hij assisteerde pektemek voor de 0-2

5 juni 2012 om 23:09

Je vergeet Pektemek ;

5 juni 2012 om 23:09

hasan ali heeft niks te zoeken daar , hij kan werkelijk niks goed

ik heb het vermoeden dat turkije een klein luxe probleempje heeft op het middenveld ??

Turkije hoort te spelen met een 4-4-2. een balvaste spits met een loper erlangs

op het middenveld een box to box ( topal) en een spelverdeler: inan, nuri, emre

op de vleugels een snelle speler : tore, sercan
aan de andere kant een balvaste technicus ( arda)

volkan/mert
Gonul/hamit
toprak/semih
egemen/semih
H A K
serczn/tore
Topal
inan/nuri
Arda
Pektemek
Burak
5 juni 2012 om 23:02

Hasan Ali Kaldirim heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Waarschijnlijk de meeste van jullie wel.. Ik denk dat Hakan Balta met zijn 11/12 vorm bij GS deze positie in beslag zal gaan nemen.

5 juni 2012 om 23:02

Helemaal juist deze opstelling, zou eerder Tore dan toch rechts zetten. Linksback zeker geen Hakan Balta, doe dan maar Ismail, Hasan Ali vond ik ook niet echt wow.

5 juni 2012 om 23:26

Denk dat het probleem is dat H. Ali totaal geen ervaring heeft bij een topclub. Dit valt ook vooral te danken aan het prachtige transferbeleid van Kayseri die denkt dat hun spelers wereldtoppers zijn.

5 juni 2012 om 23:09

53arda

Topal is geen box to boxspeler maat. Hij is een verdedigende middenvelder. Box to box spelers spelen het spel zowel verdedigend als aanvallend. Ze zijn echt overal op het veld en scoren vaak. Gerrard, Lampard, Melo etc. zijn box to box middenvelders!

5 juni 2012 om 23:31

idd, over topal heb je gelijk... maar ik doelde vnl zijn spel vandaag vandaag was hij wel overal... linkervleugel heb ik hem zelfs een aantal keer gezien.

5 juni 2012 om 23:40

Klopt! Hij was vandaag overal te bekennen. Topal moet een vaste keuze zijn, in de rol van spelverdeler. Hij moet het spel maken en kantelen, want daar liggen zijn kwaliteiten.

5 juni 2012 om 23:47

het spel verdelen zou mss zijn uiteindelijke rol niet zijn.. daar heb je technischere sterkere spelers zoals selcuk inan, nuri en emre... topal moet er vooral zijn om de bal uit de verdediging te halen simpele pas naar een van de CM. en als de ploeg naar voren schuift meeschuiven en terugvallende ballen oppaken verdelen ofwel hard op doel trappen. natuurlijk naast zijn primaire functie stoorzender op het middenveld

5 juni 2012 om 23:17

Ten eerste heeft Turkije de afgelopen 5 wedstrijden niet gespeeld in een 4-4-2 opstelling.
Het was 4-2-3-1 op papier maar in het praktijk was het meer een 4-3-3. En het is geslaagd!

Ten tweede hoe durf je Mert (wissel van Volkan) op te stellen als basis keeper terwijl S.bolat en Tolga Zengin het meer verdienen en meer ervaring hebben.

5 juni 2012 om 23:40

rustu heeft ook meer ervaring vriend. mert heeft me eerder overtuigd..

ik vind hem een goede keeper. als volkan keept zoals hij tegen portugal keepte ( of zoals hij 90% van de tijd bij fener keept) is hij nr 1.

tolga heeft zijn ups & downs net als sinan bolat.

Onur in topvorm is ook een mogelijke kandidaat. maar mert heeft me vandaag overtuigd.

tegen portugal was het een duidelijke switch tssen 4-4-2 4-2-3-1. ik heb ook nergens gezegd dat Turkije gespeeld heeft met een 4-4-2. ik heb gezegd dat ze beter met een 4-4-2 systeem spelen. een snelle spits ( burak) met een balvaste spits ( pektemek) dan heb je en goed evenwicht... als je dan met sercan en arda 2 verschillende soorten vleugelspelers komt dan heb je variatie in je spel... en alle spelers zijn strijders, lopers zelfs de 2 voorin.

5 juni 2012 om 23:46

Petje af, jij begrijpt het ; maar Hakan Balta moet je echt niet meer in de basis zetten.
Zo maken we kans tegen NL uit.

maar hoe je het went of keert, het is, zoals ik al eerder beschreef, we hebben een te luxe probleem.

5 juni 2012 om 23:48

voor alle duidelijkheid vriend H A K = hassan ali kaldirim

sorry voor het misverstand :D

''zonder Guus Hiddink gaat het dus nog niet veel beter met Turkije.''

Dit schreef VZ na de wedstrijd tegen Finland (2-3 verlies in blessuretijd na fout van 3e keeper Cenk). Nou hebben we na deze oefenwedstrijden gezien dat dit gewoon een provocerende zin was van VZ die nergens op gebaseerd was en waarschijnlijk is geschreven door iemand die niet eens de wedstrijden aandachtig heeft bekeken. Turkije speelt nu zoveel beter dan onder Hiddink. De juiste spelers worden (bijna) allemaal geselecteerd, er komen herkenbare lijnen in het spel, we spelen goed samen en vechten allemaal voor de overwinning. Dit was onder Hiddink lang niet het geval. Na deze uitstekende interlands (waaronder de 1-3 winst op Portugal) heb ik er vertrouwen in dat wij (via de play-offs) ons zullen gaan plaatsen voor het WK 2014 in Brazilië. Nederland is een maatje te groot voor ons, maar Roemenië kunnen we zeker hebben.

Hiermee heeft Turkije 4 van de 5 wedstrijden binnen. 12 doelpunten voor en 5 tegen.

Conclusie:

- Turkije heeft laten zien welke tactiek er gehanteerd gaat worden komende periode.
- Aantal jonge talenten ontdekt.
- Ideale basiselftal is zo ongeveer duidelijk.

Wat betreft opstelling:
- Zie liever geen G.gönül als rechtsback omdat hij waarschijnlijk Fenerbahçe belangrijker vind dan het nationaal elftal. En verder vind ik Hamit veel beter als rechtsback.

VOLKAN
H.ALTINTOP
TOPRAK
EGEMEN
H.A.KALDIRIM
TOPAL
EMRE
UMUT
ARDA
S.SARAER
BURAK
5 juni 2012 om 23:12

Dan zou ik toch liever 2 spitsen met Burak en Umut of Pektemek. Centraal weet ik niet of Topal en Emre samen gaat. Dan heb ik liever Sahin of Inan die aanvallend beter zijn dan die 2. Ipv Egemen, Semih Kaya deze jongen wordt een topverdediger. Linksback hebben we een probleem.

5 juni 2012 om 23:25

Zoals je ziet heb ik 2 spitsen op gesteld, Umut en Burak. Zoals tegen Portugal schuift hij richting Burak en tegelijkertijd komt hij ook terug zakken tot rechtsback voor ondersteuning.

Er is géén speler die je voor Emre kan opstellen omdat we geen speler hebben die gelijk is aan zijn kwaliteit en ervaring. Naast Emre heb je een verdedigend middenvelder nodig en de beste die we hebben is Topal.

Semih Kaya is een topverdediger maar hij heeft nog niet genoeg ervaring opgedaan en geeft eigenlijk minder vertrouwen dan Egemen.

Linksback is een probleem inderdaad.

6 juni 2012 om 14:21

ik ben meer voor een selcuk inan op het middenveld.. maar het moge duidelijk zijn dat we met een luxe probleem zitten op het middenveld..

nuri, selcuk, of emre? emre is vinniger en technisch sterker dan de andere 2 mss, en loopt hij meer op en neer en is meer een vechter...

selcuk vind ik dan weer sterk in het spelverdelen en de laatste pas geven + zijn vrijetrappen en hoekschoppen die beter afgeleverd worden.

nuri is het nog niet helemaal... hij heeft zeker potentie maar in het turks elftal heeft hij zijn plek nog niet opgeeist vind ik... komt ook wel doordat hij bena niet heeft gespeeld voor real dit jaar terwijl selcuk inan zeer belangrijk was voor galatasaray en emre met zijn ups and downs was ook redelijk belangrijk voor fenerbahce. als je enkel gaat kijken naar statistieken dit jaar is het wel selcuk inan die een plaats verdient met 13 goals en ongeveer evenveel assists.

Turkije is niet gekwalificeerd voor het EK maar ze winnen wel effe hun oefenmatchen met dikke cijfers. Ze wilden perse tweede eindigen in de groep maar vergaten dan de play-off wedstrijden te winnen... erg jammer want die matchen tegen Kroatië was echt een gemiste kans. De Turken hebben een selectie die op het EK thuishoort.

5 juni 2012 om 23:43

Ik weet niet wat er was, maar tijdens de play-off's gewoon dra-ma-tisch spelen in eigen huis, en met 0-3 verliezen. Ik denk dat er wat aan de hand was, want als je zag dat ze zo ongemotiveerd speelden.. De spelers werden uitgefloten door nota bene het thuispubliek.

5 juni 2012 om 23:50

Spelers onder leiding van Guus Hiddink en zijn assistent Oguz Cetin hebben een fantastische doping gegeven aan het nationale team. Alleen was dat teveel van het goede waardoor het een tegenwerking had. Ze waren beide een mislukkelingen, al zouden we onder leiding van Hiddink staan dan zouden we nooit het EK verdienen. Geen passie geen strijd helemaal niks onder zijn leiding. Hopelijk halen we het Wk2012 als 1e geplaatste desnoods via Play-offs maar deze team gaat het ver schoppen!

Als Ozil , Derdiyok, Inler ook voor hum vaderland (turkije) hadden gekozen was Turkije echt een heel veel beter.

6 juni 2012 om 00:00

Pfff... als nog al die ''tallenten'' ook voor Turkije uit zouden komen.. Vele doen het wel maar sommigen blijven ook voor ik zeg nu maar even Duitsland/zwitserland spelen..

Je zou dan wel sowieso een van de sterkste elftallen van Europa neer kunnen zetten.. Dat nog wel ee tijd land mee zou kunnen draaien..

Maargoed ook zonder die speler doet Turkije het momenteel goed.. Wel jammer dat ze niet bij het EK zitten.. maar wie weet 2014 in Brazilie.. weer wel..

6 juni 2012 om 00:04

Hahah ja inderdaad dan zouden we een team hebben die zich voor ieder toernooi zou kwalificeren zonder enig twijfel maar jammer genoeg zijn ze er niet dus moeten we het maar doen met de ventjes die we hebben..

hahahaahah die is egt goed !!!!!!
-.-'

Dit is echt pijnlijk.
Je vernederd de tegenstanders die meedoen aan het EK maar jij zelf doet niet mee..

Man ik flip helemaal als ik er aan moet denken bah.. Hiddink burn!

Ik ben blij dat Sahin een assist geeft en minuten maakt. Dit heeft hij juist nodig om lekker in vorm te raken voor Madrid volgend seizoen, mooi!

6 juni 2012 om 00:07

Laten we eerlijk wezen Şahin komt echt te kort voor real ik ben ook Turks , hij was vanavond redelijk en dat terwijl het niveau niet eens het Real niveau is.

6 juni 2012 om 09:12

Momenteel komt hij inderdaad te kort, daarom zijn zulke wedstrijden juist goed om voor hem door te groeien tot een ander niveau en ''real waardig' worden om het zo maar even te noemen.

Verder is een WK inderdaad een mooie uitdaging voor hem, hij is nog lekker jong en kan zeker groeien, zie Benzema bijvoorbeeld. Sahin zit pas een jaar bij Madrid en heeft weinig gespeeld i.v.m. zijn blessure en wedstrijdritme. Wat Mourinho van Benzema heeft gemaakt, moet hij ook met Sahin kunnen doen daar heb ik alle vertrouwen in.

6 juni 2012 om 12:58

Inderdaad dat is wel waar we op wachten ik ben er namelijk van overtuigd dat Sahin zeker een wereldtop wordt zodra Morinho er aan gaat werken.. Maar zoals je het al aangeeft komt het ook door de grootschalige blessures.

6 juni 2012 om 00:19

Mee eens! En dat is weer mooi meegenomen voor het WK, waar hij ongetwijfeld meer ervaring zal hebben.

Alles is wel leuk en aardig. We hebben lekker veel talenten voor de toekomst, maar waar komen deze talenten vandaan? Juist ja, niet uit Turkije zelf. Stel dat over enkele jaren dubbele nationaliteiten verboden worden in de EU, wat moet Turkije dan? Wanneer gaat Turkije zelf talenten ontwikkelen?

Echt grappig dat als Turkije een paar oefenwedstrijden wint en vervolgens denkt dat ze wereldtop zijn..
Het zijn maar oefenwedstrijden hoor, ze hadden zich sowieso niet geplaatst. Maar als jullie zo goed zijn plaatsen jullie je toch gewoon even voor het wk?

6 juni 2012 om 00:48

Gozer, hoeveel mensen zie je hier beweren dat we wereldtop zijn?! Er zijn hele realistische beelden geschetst over Turkije: men moet zich kunnen kwalificeren, zij het achter Nederland, voor het WK van 2014.
Scroll even naar boven en neem een voorbeeld van diegenen die wel het fatsoen hebben en normaal kunnen reageren. Snotaap!

6 juni 2012 om 00:59

Het feit dat je me snotaap bent en zelf nog maar een ventje bent zegt ook al redelijk veel toch.. Nu terug naar het punt zelf, ik heb het niet alleen over de reacties hieronder, maar ook na de wedstrijd tegen Bulgarije roepen genoeg mensen van : wollah wij zijn beter dan Nederland want wij winnen wel van Bulgarije, ja en hoe zien jullie ons nu he? Dat soort onzin heb ik het ook over. Ik zeg niks over mensen die een objectieve schets maken van wat de kansen van Turkije zijn, die laat ik totaal buiten beschouwing. Het is gewoon erg typisch dat Turkije nu ineens als een kanshebber voor vanalles wordt gezien puur omdat ze een paar goede wedstrijden spelen!

6 juni 2012 om 09:25

Maar heb je andersom gezien hoeveel mensen ons zat te provoceren voor de wedstrijd tegen Bulgarije. Toen wij na uitstekend spel verloren tegen Finland, door in twee minuten evenveel doelpunten cadeau te geven, zei de redactie van Voetbalzone zelfs: 'dus zonder Hiddink gaat het niet veel beter met Turkije'.
Natuurlijk fok je iedereen dan op en reageren mensen fel. Wat verwacht je anders?

Als ik dan een reactie zoals de eerste van jou zie, dan wordt ik ook gefrustreerd en dan zeg ik ook zonder pardon en zonder naar jou leeftijd te kijken: snotaap. Dat is dus puur doordat er zo vaak provocateurs hier langs komen.

Ik weet zelf ook donders goed dat wij er nog lang niet zijn en zo sterk als Nederland zijn we zeker nog niet. Maar als je de provocaties tegenover Turkije niet ziet, dan vind ik niet dat je hypocriet mag doen en de reacties de andere kant op ineens moet bestempelen als: 'turkse onzin'. Ik bedoel je intenties geef je al heel duidelijk weer met het woordje 'wollah' dat je in je stuk gebruikt.
Puur gelogen en niet op feiten gebaseerd, want geen enkel Turks lid heb ik de laatste tijd dit woordje zin gebruiken! En dan nog zou ik er niet over vallen, maar dat is een andere discussie.

Je kan veel zeggen over Hiddink enzo, maarjah Hiddink heeft gewoon alles overgelaten aan Oguz Cetin ( die de spelers selectie maakte, en Hiddink maar een Ja erop zei)..

als je met deze 5 wedstrijden gaat vergelijken wat er voorafgaand met Hiddink geweest is, zegt iedereen die het Turkse elftal hebben gevolgd dat we gewoon nu!! stukken beter zijn.. natuurlijk zijn er hier en daar wat kleine verbeterpunten, maar Turkije speelt fris aanvallend voetbal met veel balbezit!..

Ik kan zo een paar namen noemen die veel gaan bereiken in de toekomst als ze professioneel te werk gaan.. ten eerste begin ik met het doel.. Mert Gunok neemt het over van Volkan!

Sercan Saraer, prachtige linksbuiten die alles kan! mannetje passeren, assist geven, balinzicht, techniek. Enige handicap van Turkije is dat Arda op zijn plek het beste speelt! en van Arda kan je alleen maar op die positie de volle 100% rendement behalen, maargoed, hopelijk blijft Avci niet drukken op Arda om hem achter de spits als nummer 10 te laten spelen, want Arda is geen speler die als nummer 10 kan spelen, maarjah zoals gezegd, een handicap, dan moet je afzien van Sercan..

Aan de rechterkant heb je Gokhan Tore! ook een prachtspeler die alles kan, met wat meer wedstrijden en ervaring die hij zal opdoen, kan het een grote worden!

Middenveld hebben we genoeg man rondlopen, Selcuk Inan! de kraker, gewoon de Turkse Alex!!.. en dan heb je Mehmet Topal, Emre( beetje oud aan het worden,)( spelers die niet opgeroepen zijn, maar wel talent hebben zoals Alper Potuk en Ceyhun Gulselam).

In de verdediging heb je met Semih Kaya een talent, daarnaast Egemen die een bikkel is!.. Omer Toprak nauurlijk niet vergeten en als backup heb je Serdar Aziz en Serdar Kesimal)

Linksback positie heb je ook genoeg talenten,.. Hasan Ali.. of anders Hakan Balta of Hamit Altintop.

Rechtsback zelfde verhaal.. Gokhan Gonul, met zijn backup Sabrix, of netals vandaag weer de joker Hamit,,

En in de spits, heb je natuurlijk Umut Bulut, Burak Yilmaz, Mustafa Pektemek, de niet opgeroepen ster Mevlut Erdinc, een Semih Senturk ( wanneer hij fit is, zeer gevaarlijk)..

Nou met al deze spelers gaan we hopelijk zeker naar de WK 2014, misschien niet als groepswinnaar, maar zeker weten door playoffs!

Oekraine gaat echt een modderfiguur slaan op dit EK, toch jammer dat beide gastlanden automatisch mee mogen doen als het van die matige ploegen zijn, had liever gezien dat deze landen tegen elkaar uitmaakten wie er mee mocht doen aan het Ek. Zie toch liever een ploeg als Servie of Belgie op het Ek dan Oekraine.

Wat speelt dat Turkije goedmzonder Hiddink

Allemaal leuk en aardig. Maar ook de volgende kwalificatie worden ze 2e (of lager)br Iets met nederland......

ik weet het niet hoor maar had de oekraine nou echt verwacht te gaan schitteren op het Ek.. ze zullen het in de poulewedstrijden al moeilijk genoeg krijgen.. laat staan op weg naar de finale..
nee van tevoren is al te zeggen dat de oekraine het niet ver gaat schoppen..
eigenlijk kunnen zij alleen maar verrassen, dus houd de doelstelling laag en zie waar het schip strand..
(is bij feyenoord ook gelukt)

Oekraïne is echt een slechte team

Nu zat ik de herhaling terug te kijken van de wedstrijd en werd eerlijk gezegd wel bang.

88e minuut toen die speler van Turkije een strafschop verwachtte maar niet kreeg had oekraine de bal en kwam op aanval. en van Turkije kwam helemaal niemand mee van de middenveld/aanval alleen emre liep mee. dus was het 8 van oekraine tegen 5 van turkije(ongeveer). Nu snap ik dat het een oefenwedstrijd is, dat het de laatste minuut is, dat je 2-0 voor staat maar vond het toch heel erg.

Voor de rest combineerde turkije wel heel goed. Nederland gaat het zeker moeilijk krijgen met een 30+ elftal tegen een turkije die al 4 jaar proberen te verjongen en steeds beter voetballen.

Als Nuri Sahin fit is, zou ik hem in plaats van Emre laten spelen. De verdediging kan nog gewijzigd worden naarmate de wedstrijd. Laat de reacties maar komen!

Volkan
Hamit
Egemen
Toprak
Hasan Ali
Topal
(Emre)
Arda
Inan
Sercan
Burak
6 juni 2012 om 17:12

Met Burak in de spits heb je toch echt een heel groot probleem denk ik.

Hij is nu al niet de beste en over een jaar of 2 is hij oud ook nog.\

hij kan dan wel topscorer zijn in turkije de helft was met geluk.

Bedankt Vz-leden, sinds ik hier ben en alle reactie's lees heb ik een woord geleerd dankzij jullie. Provoceren en provocateurs.

Ik wil ook nog wat kwijt over Ozil, dat hier eerder over werd besproken. Jammer dat hij en Inler er niet zijn, erg zonde. Maar als ik niet opgeroepen zou worden voor het Turkse elftal omdat ik het even nog niet zo goed doe en later wel wordt opgeroepen omdat ik heel erg goed ben geworden en gekocht ben door Real Madrid, zou ik ook niet komen. Dan zou ik liever spelen voor het land waar ik ben opgeleid en waar ze van mij een sterspeler hebben gemaakt (nederland).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren