Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer van Eden Hazard ‘het bewijs dat ze niet vertrouwen op eigen jeugd’

Laatste update:

Real Madrid meldde vrijdagavond dat Eden Hazard Chelsea gaat verlaten voor de Spaanse topclub. De Belgische aanvaller komt voor naar verluidt minimaal honderd miljoen euro over en tekent tot medio 2024 in Madrid. Joan Laporta, voormalig president van Barcelona, vindt de aankoop van Real tekenend voor het beleid bij de aartsrivaal.

“Hazard is een geweldige voetballer en hij gaat het niveau van LaLiga omhooghalen. Geen twijfel. Real Madrid werd ook wel gedwongen om de markt op te gaan (vanwege het slechte seizoen, red.)”, aldus Laporta, geciteerd door AS. Hij benadrukt echter dat hij geen fan is om constant de portemonnee te trekken in plaats van te vertrouwen op de jeugdopleiding.

“Het Galácticos-model is niet het model waar ik voor sta. Bij Barcelona hanteren we al een tijdje een andere visie, namelijk kijken naar de spelers uit de eigen jeugd. Daarbij geeft de transfermarkt opgaan en naar spelers zoeken geen enkele garantie. Afgelopen seizoen wonnen wij bijvoorbeeld LaLiga en Real won niets.”

“De komst van Hazard is het bewijs dat ze niet genoeg vertrouwen in hun eigen jeugd”, besluit Laporta. Naast Hazard verwelkomt Real deze zomer ook Luka Jovic, Éder Militão en Rodrygo. Deze spelers, die overkomen van respectievelijk Eintracht Frankfurt, FC Porto en Santos, hebben de grootmacht ongeveer 60, 50 en 45 miljoen euro gekost.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen enkele jeugdspeler doorgebroken sinds Messi. De enige die wel doorbrak meteen verkocht aan Bayern (thiago). Alleen maar aankopen doen, coutinho, Dembélé, vidal, umititi etc. Totaal van deze wereld deze Barça man

9 juni 2019 om 10:35

Busquets even vergeten en Sergi Roberto.

9 juni 2019 om 10:43

Alhoewel ik het wel met je eens ben over het aankoopbeleid, zijn er meerdere spelers doorgebroken. Pedro, Rafinha, Bojan, dos Santos, Tello, Bartra, Montoya.. Dat ze niet allemaal dezelfde klasse hebben als Xavi, Iniesta en Messi klopt, maar er komen wel degelijk spelers vanuit de jeugd door. Alena en Puig komen er ook nog aan. En misschien Hernandez nog..

9 juni 2019 om 10:46

Daarvan is bijna niemand doorgebroken bij Barcelona. Pedro is geen eigen jeugd van Barcelona geweest.

9 juni 2019 om 10:47

Isco

Inderdaad, maar door die lichting legendes hebben veel mensen geen realistische kijk meer op Barcelona’s jeugd, dat is het probleem, men denkt dat La Masia faalt wanneer ze geen Messi, Iniesta en Xavi kunnen produceren om de 5 jaar, maar zo goed werkt geen enkele opleiding, je hebt goede en minder goede jaren, maar de mindere talenten van Barcelona zijn de afgelopen jaren, weliswaar elders op een ander niveau qua clubs en liga’s, toch alleen goede spelers gebleken in de subtop en lagere regionen, dan doet je opleiding gewoon zijn werk.

9 juni 2019 om 10:48

En welke van dat lijstje speelt in de basis op het moment? Barca heeft een heerlijke lichting gehad, maar dat is ook al weer 10 jaar geleden. De rest is niet goed genoeg gebleken of ze zijn vertrokken bij de club

9 juni 2019 om 10:48

Pedro is wel eigen jeugd, waar haal jij dat beste kerel? Pedro heeft wel degelijk in de jeugd gespeeld en een deel van zijn opleiding van Barcelona gekregen.

9 juni 2019 om 10:49

Unknown

En dat betekent dat de opleiding faalt of...? Die jongens spelen allen in andere grote competities en bij subtoppers, dat is gewoon prima!”.

9 juni 2019 om 10:51

Echter is dit hetzelfde verhaal bij Real. De club stond vorig jasr volgens mij nog eerste in meeste spelers opgeleid in een topcompetitie. Zoals ik eerder zei denk ik dat dit eerder lijkt op Laporta die zijn visie uitspreekt. Dat ie dan ruimte maakt om Real te bekritiseren is gezien zijn achtergrond logisch.

9 juni 2019 om 10:58

Gekomen toen die 17 was, denk dat het daarom “geen eigen jeugd” wordt gezien.

9 juni 2019 om 12:46

Ik denk dat iedereen even vergeet dat een Xavi, Iniesta enz pas hun grote doorbraak maakten op hun 23/24e. Soms hebben spelers ook tijd, ruimte en vertrouwen nodig. Omdat ze nu dat niveau niet hebben wil het niet zeggen dat ze dat nooit gaan halen. Denk dat Grimaldo een mooi voorbeeld is. Tijd geven, vertrouwen en veel minuten. Je kan deze jongens nooit beoordelen op een handje vol wedstrijden.

9 juni 2019 om 16:31

Die onrealistisch kijk hebben de Barca fans toch echt zelf gecreerd door destijds te roepen dat Real geen eigen jeugd had enzo en hun Iniesta Xavi en Messi. En dat gegeil op La Masia poe..

9 juni 2019 om 22:44

Pedro is wel eigen jeugd?

9 juni 2019 om 13:49

Deze uitspraak maakt ie 5 jaar te laat, toen had hij helemaal gelijk gehad maar de laatste jaren is dat veranderd en slaat deze uitspraak eigenlijk nergens meer op

9 juni 2019 om 15:30

Het is maar wat je verstaat onder doorbreken. Genoeg jeugdspelers hebben de kans gehad de afgelopen jaren, maar ze waren allemaal simpelweg niet goed genoeg. Wat te denken van Munir, Deulofeu, Bojan, Tello, Cuenca, Bartra, Samper, Dos Santos en ga zo maar door. Sergi Roberto komt ook gewoon uit de jeugdopleiding.

Je kunt niet altijd maar goede spelers op blijven leiden. Soms zitten er mindere generaties tussen en dat was bij Barcelona tot nog toe het geval. Nu krijgen Alena, Puig en Oriol Busquets de kans en dan moeten ze laten zien wat ze kunnen.

Je kunt als topclub niet altijd maar verwachten dat je Xavi's en Iniesta's opleid of uberhaupt talenten die goed genoeg zijn voor een club als Barcelona. Er zijn meer dan genoeg clubs die aanzienlijk minder met de jeugdopleiding doen.

9 juni 2019 om 21:55

denk dat jij moet leren wat doorgebroken betekent.
Want na messi zijn er enorm veel doorgebroken.
Ze zijn niet zo een succes als messi alleen.

Bojan
thiago
rafinha
sergi roberto
Cuenca
tello
pedro ( na messi doorgebroken)
busquets ( na messi doorgebroken)

Dit is zo uit mijn hoofd zonder na te kijken voor meer

Die Laporta had natuurlijk ook wel een krankzinnige lichting eigen jeugd dus is makkelijk zeggen

9 juni 2019 om 10:28

Krankzinnig? Achteraf zeker ja, maar verreweg de meeste van die spelers brak ook pas echt door tussen hun 21ste en 24ste.. Een beetje hetzelfde als Pedro en Roberto.. Nu krijgen talenten bij Barça niet meer de tijd tot die leeftijd. Dat is het grote verschil.

9 juni 2019 om 10:42

Niet met je eens, Die spelers toen, ookal kwam het er niet direct uit, waren monstertalenten, dat potentieel was er gewoon, de talenten van dit Barcelona zoals Alena, Puig etc etc hebben gewoon niet het rauwe talent van bv Xavi, Busquets, Iniesta, en laat staan Messi. Mensen verwachten dat La Masia, welke een jeugdopleiding als een andere is, nog eens zulke talenten kan produceren op 5 jaarlijkse termijn, dat is onmogelijk, je hebt het als club al goed gedaan als die spelers überhaupt in de PD kunnen voetballen.

9 juni 2019 om 10:54

Niet met je eens Alex. Puig is beter op zijn 19ste dan Iniesta dat was. Overigens is dit standpunt niet van mij, maar van mensen (o.a. mensen met gezag binnen jeugdopleiding) die er meer verstand van hebben, maar ik kan me er wel in vinden.

Kijk maar naar Miranda. Deze jongen is een van de meest getalenteerde spelers op zijn positie, maar na 1-1.5 wedstrijd is het klaar, punt. Zo moet het niet gaan.

Over Alena wil ik geen uitspraken doen, omdat ik nooit een wereldspeler in hem heb gezien en hij vooral met zijn werklust doelen moet bereiken. Ik kan hem dan ook moeilijk met iemand anders vergelijken.

Ik ben het volledig met je eens @De Toekomst

9 juni 2019 om 14:22

Kneiterharde onzin. Dat is lullen met kennis van achteraf. De eerste jaren werd er ook over Xavi gezegd dat ie "het" niet had. Hij werd "mr. balletje-breed" genoemd en zou nog niet half zo goed zijn al Guardiola. Iniesta zou het fysiek missen en er werd te vaak gezegd dat hij de zwakste was van het middenveld met Xavi en Deco. Ook omdat ie toen nog verder naar achter speelde.
Guardiola werd voor gek verklaard omdat ie Busquets liet spelen ipv Touré.

Messi bij de lijst betrekken is imbeciel. Niemand heeft zijn talent.

9 juni 2019 om 15:35

En welk talent bleek achteraf toch goed genoeg voor Barcelona? Ik kan namelijk niet 1 talent opnoemen die geen kansen kreeg bij Barcelona en daarna wel liet zien goed genoeg te zijn voor de wereldtop.

Verder klopt het dat spelers als Iniesta of vrij recent nog Roberto pas later echt doorbraken, maar dat is ook niet vreemd als je bij de wereldtop hoort. Bovendien kon iedereen bij Iniesta wel zien dat het een absoluut toptalent was toen hij eenmaal 19-20 jaar was.

9 juni 2019 om 22:08

En dat niemand van die spelers (alhoewel Thiago, Pedro, Fabregas...) nergens uitgroeide tot wereldtop, had ik sommige dit wel zien doen bij Barcelona. Het spel van Barça wordt er in de jeugdopleiding al ingeprent en dat is het type voetbal waarin die speler floreren. Juist doordat alle automatismen er van jongs af aan in zitten is de kans het grootst dat ze de absolute top bij Barcelona halen. Nogmaals, neem Xavi, Sergi Roberto, Iniesta.. Als die op hun 21ste weg moesten bij Barcelona had ik ook nog maar moeten zien of ze de absolute top haalde, maar bij hun Barça waar ze zo vergroeid zijn met de spelopvatting zijn ze op hun best geworden. Ze waren daarin zo vertrouwd dat ze met hun ogen dicht konden spelen.

Nu weet ik niet wat er allemaal precies rond loopt bij FC Barcelona in de jeugd, maar daar breekt er de laatste 5 jaar (minimaal?) ook helemaal niks door en geven zij ook honderden miljoenen uit. Nu heb je natuurlijk niet weer een lichting met Xavi, Iniesta, Messi etc. zomaar klaar staan uit de jeugd, maar Laporta mag wel eens beter naar zijn eigen club kijken momenteel.

Wat wil Laporta nu precies zeggen? Dat dit zijn visie niet is of dat Barca bouwt op hun jeugd ipv grote aankopen? (wat niet waar is). We hebben als Real veel talentvolle spelers zoals Reguilon, Rodrygo, Vinicius, Diaz, Odegaard, Valverde, Llorrente, Jovic. Echter kunnen deze niet de kar trekken. Ze hebben een voorbeeld nodig, een leider op het veld. Daarvoor is hazard gehaalt.

9 juni 2019 om 13:21

Talentvolle spelers is iets anders dan jeugd

9 juni 2019 om 17:43

@gloryhunter

Als Rodrygo en Vinicius niet verhuurd worden en bij real blijven spelen tot hun 21e zullen ze ook tellen als eigen jeugd.

9 juni 2019 om 18:36

tellen als of daadwerkelijk eigen jeugd zijn is ook weer verschillend

9 juni 2019 om 22:37

@gloryunited

Ja alleen is de vraag waar ligt precies de grens van eigen jeugd? 14? 15? 17? Daar zijn dus regels voor.

Tja, je hebt ook een club die dembele, de jong, suarez, neymar en coutinho hebben gekocht. Laat idd ook zien dat ze erg vertrouwen op hun jeugd!

9 juni 2019 om 10:50

Om nog niet te beginnen over Vidal en Boateng. Als zelfs je reserves gekocht moeten worden, kan je beter je mond houden

9 juni 2019 om 11:20

De meest opmerkelijke transfers waren inderdaad de huurtransfers van Murillo en Boateng.

In plaats van op de eigen jeugd te vertrouwen, huren ze liever een 13 in een dozijn speler voor 6 maanden om achter de hand te hebben bij eventuele blessures. Dan moet Laporte toch niet over Real beginnen want zijn ex club geeft de eigen jeugd ook al jaren amper kansen. Sowieso houdt men zich in het algemeen beter met zijn eigen club bezig, geef geen commentaar over andere clubs.

9 juni 2019 om 15:45

Spelers als Cuenca, Bartra, Munir, Rafinha, Tello, Deulofeu, Bojan, Dos Santos, Samper, Sandro Ramirez, Montoya en nu Alena krijgen of hebben genoeg kansen gehad om te laten zien wat ze kunnen. Het probleem is dat ze bijna allemaal niet goed genoeg waren.

Het is natuurlijk veel makkelijker doorbreken bij pakweg een AZ of Club Brugge dan bij Barcelona. Als spelers simpelweg niet goed genoeg zijn is het niet vreemd dat ze spelers van buitenaf prefereren.

9 juni 2019 om 22:46

@Sirius

Daar noem je dan in feite toch hetzelfde probleem van Real. Genoeg spelers hebben de kans gekregen, maar niemand was goed genoeg. Barca teert nu in feite op jeugd die 10 jaar geleden al is doorgebroken, in de periode daarna niemand. Ja Thiago, en die ging weg omdat hij geen perspectief zag. Bij Real is Carvajal doorgebroken, Vazquez, Hakimi die mogenlijk terug komt. Odriozola, Morata en zo kan je nog wel even doorgaan. Toch nog genoeg spelers die zijn doorgestoten naar het eerste, via een omweg of direct uit eigen jeugd. Ik zeg niet dat dit allemaal spelers zijn van het niveau dat Real na moet streven. Ze krijgen alleen echt wel kansen, zeker niet minder dan Barca tegenwoordig, wat deze man eigenlijk suggereert.

Hahah die clown van een laporta laat ook weer eens iets horen. En maar proberen de rivaal zwart te maken hoezo afgunst,volgens mij is het juist barca die de laatste 4 jaar heel veel onnodige aankopen gedaan heeft voor absurde bedragen of waren dembele en coutinho gratis haha en nog vele andere miskopen terwijl juist real de laatste 4 jaar bijna niks uitgegeven heeft oke dit jaar gaan ze in 1 keer heel veel investeren maar alsje de laatste 5 jaar bij elkaar optelt hebben ze nog veel minder uitgegeven dan barca verschil is barca doet het elk jaar real doet het nu in 1 keer en wat jeugd betreft tja carvajal reguilon llorente mariano nacho valverde detomas luca zidane komen die niet uit de jeugd laporte? En dan heb je nog ramos casimiro varane marcelo vasguez asensio vallejo die kwamen toen niemand ze kende en voor weinig geld plus daarop nog spelers als ceballos odriozola vinicius en nu rodrygo die wel is waar iets meer koste maar toch ook al vrij jong kwamen dus laten we het niet over jeugd hebben ik zie real geen boateng of vidal kopen die al over hun top heen zijn maar ja het scheelt we weten wie het zegt het is maar laporta

9 juni 2019 om 15:56

Dat is makkelijk praten. Als we het op die manier gaan benaderen heeft Barcelona met Pique, Messi, Roberto, Busquets, Alena, Rafinha, Puig, Oriol Busquets, Cuenca en Carles Perez ook genoeg spelers bij de eerste selectie uit de eigen opleiding.

Spelers die nauwelijks tot niet spelen kun je moeilijk bij de eerste selectie scharen en Barcelona heeft overigens sowieso al aardig wat spelers in de basiself die uit de jeugdopleiding komen. Ook jouw volgende zin slaat kant noch wal:

Spelers als Ramos, Casemiro, Varane, Marcelo, Vasquez, Asensio, Vallejo, Vinicius en Rodrygo zijn gewoon aankopen, klaar. Bovendien stonden de meesten van hen in de belangstelling van zo'n beetje alle Europese topclubs, dus die spelers waren wel degelijk erg bekend als toptalenten.

Op dat moment was 27 miljoen euro voor een 19-jarige Ramos ook gewoon veel geld. In de huidige markt zou dat bedrag waarschijnlijk 3 of 4 keer zo hoog zijn, dus je kunt totaal niet stellen dat die jongens goedkoop waren.

Ik vind de uitspraken van Laporte ook maar onzinnig en hypocriet, maar jouw argumenten om het te counteren zijn niet van een veel hoger niveau. Net zoals Real Madrid en eigenlijk elke club heeft ook Barcelona wel eens miskopen, een mindere generatie talenten of spelers waar veel te veel voor is betaald.

Hij loopt weer uit zn nek te lullen, bij Real krijgen jonge spelers de laatste jaren vaker een kans dan bij Barca. Wie is de laatste Barca-jeugdspeler die is doorgebroken? Bij Real kan ik er meerdere noemen: Carvajal, Nacho, Reguilon en dan heb je nog jonge spelers die zijn gekomen en genoeg kansen krijgen om zichzelf te laten zien zoals Asensio en Vinicius.

9 juni 2019 om 16:05

Hoe is dat anders bij Barcelona? Sergi Roberto, Messi, Busquets, Rafinha, Pique en Alena kregen/krijgen allemaal genoeg kansen en komen allemaal uit de jeugdopleiding.

Verder heeft ook Barcelona met jongens als Dembele, Arthur en Malcom spelers die zijn gekomen en gewoon hun kansen krijgen om zichzelf te laten zien. Het is dus complete onzin om te stellen dat jeugdspelers bij de ene club meer kansen krijgen dan bij de andere club, afgaande op jouw betoog.

9 juni 2019 om 21:51

@Sirius
De spelers die Kanye noemt zijn natuurlijk wel uit een recenter verleden dan de spelers die jij opnoemt dus hij heeft wel degelijk een punt. Laporta probeert gewoon weer wat populariteitspunten te scoren, als jij als grote club Eden Hazard binnen kan halen dan doe je dat, heeft niks met geen vertrouwen in eigen jeugd maar is gewoon slim aankoopbeleid.

Waar Real al jarenlang geen gekke rare aankopen meer doet en juist steeds meer jonge speelers de kans geeft is het juist Barcelona die steeds onnodige aankopen doet. De rollen zijn eigenlijk een beetje omgedraaid meneer Laporta.

Heel slecht argument natuurlijk op dit moment. Er lopen 3 jongens die echt wel lekker kunnen ballen op het middenveld, maar daar zijn arthur, vidal, de jong ook voor gehaald. In de categorie “niet vertrouwen op eigen jeugd”. Hij had dit argument 10 jaar geleden kunnen gebruiken, maar er is de afgelopen jaren helemaal niks bijzonders doorgebroken bij barcelona.

9 juni 2019 om 11:08

Hij bedoelt ook niet het huidige beleid, in het artikel van AS spreekt hij over de filosofie toen hij de leiding had.

11 juni 2019 om 07:54

Dan is dit een vals stukje tekst: "bij Barcelona hanteren we al een tijdje een andere visie, "

Die Laporta doet nu net voorkomen of Barca alleen met jeugdspelers speelt en er op transfer maar matig de knip open wordt getrokken:
Dembele, Coutinho, Malcolm en De Jong is toch ook zo'n 340 miljoen en nog geen jeugdspeler echt zien doorbreken

Ik heb het orginele artikel van AS gelezen . Hierin zegt Laporta niet fan te zijn van het Galactico model en dat zijn beleid met Barca anders was omdat ze daar toendertijd een andere filosofie gebruikten. Oftewel, hij bedoelt hiermee niet dat dit nu nog het geval is, maar dat men bij barca dit vroeger anders deed.

9 juni 2019 om 11:23

Klopt, lijkt mij eerder een sneer naar het huidige beleid bij Barcelona. Real is juist meer gaan inzetten op jongere spelers de laatste jaren (weliswaar aangekocht meestal). Onder Laporta was het verschil in beleid tussen Barcelona en Real veel duidelijker, nu is dat vervaagd wat mij betreft.

9 juni 2019 om 11:28

Wat je uit het artikel kan opmaken is dat Laporta heilig gelooft in de toen toegepaste filosofie en dat er in het huidige beleid van de spaanse grootmachten te veel word gekocht en er te weinig met de jeugd wordt gedaan.

10 juni 2019 om 08:02

Oh god, wat ben ik blij dat ik jouw reactie zie @la~decima

Ik dacht net hetzelfde, laat ik het originele artikel lezen. Nu zijn zijn woorden verdraaid, bewust en onbewust slecht vertaald uit het Spaans en overgenomen door sensatiesites. Begrijp het wel, daardoor heb je hier discussies en worden veel comments geplaatst.

Ik hield van het beleid onder Laporta en hoop dat die strategie nog eens wordt toegepast bij de volgende voorzitter. Wat denk je van Xavi en Puyol die terugkeren bij Barça in belangrijke functies, technisch directeur of assistent-coach en dan een toptrainer, genre Pocchettino.

Als je Pocchettino wilt krijgen moet je hem echt de bestbetaalde coach ter wereld maken en ook duidelijk maken dat hij carte blanche krijgt, dat hij zo veel (of net zo weinig) mogelijk topspelers/toptalenten mag halen als hij zelf wil.

Ook zeggenschap over de volledige selectie van Barça A en Barça B, hem duidelijk maken dat hij op lange termijn mag denken en spelers van Barça B mag laten meetrainen met Barça A die pas over 1,2 jaar klaar zullen zijn of uitlenen. Zo'n Busquets, Puig etc. zou ik es uitlenen aan een club uit de Segunda División genre Sporting Gijón. Krijg je meteen een betere speler terug. Asensio, Thiago, Sergi Roberto, Bartra, etc. zijn ook groot geworden dankzij de Segunda División.

Zie dat je Realfan bent dus zal het in het algemeen zeggen, stel je voor dat Barça B en Real Madrid Castilla in de Segunda División spelen, zou zoveel makkelijker zijn om toptalenten aan te trekken en te laten doorbreken.

Wat Laporta en Guardiola enkele jaren terug deden is opnieuw mogelijk, moet je wel luisteren naar de woorden van deze wijze man.

Bij Barcelona halen ze liever Kevin-Prince Boateng voor 6 maanden in plaats van de eigen jeugd een kans te geven. Als je jeugd niet beter is dan Boateng moet jeje opleiding opdoeken.

De pot verwijt de ketel.. De jeugd heeft de afgelopen jaren juist veel kans gehad bij Real met o.a. de doorbraak van Reguilon dit jaar. Ook Llorente is een goed voorbeeld hiervan. We hebben de laatste tijd geen Galactico aankopen meer gedaan en op de jeugd vertrouwen.. tja, als je een bizar goede lichting hebt kan dat. Maar Pérez ziet nu ook wel in dat na zo’n rampseizoen de (Spaanse) talenten de kar nog niet kunnen trekken. Overigens geeft Barcelona ook niet veel kansen aan de jeugd momenteel. Boateng als back-up voor Suarez.. tja, dan had je net zo goed iemand uit La Masia kunnen laten doorstromen naar die positie als je naar het aantal minuten van KPB kijkt.

9 juni 2019 om 11:32

Artikel is niet goed vertaald, al dan niet expres. Laporta heeft het over het beleid rond zijn tijd bij Barca.

9 juni 2019 om 11:37

Ja, ik keek net op Twitter en zag het bericht van AS voorbij komen inderdaad. Zitten toch wat verschillen in, haha. Maar al met al.. hij had echt een hele goede lichting natuurlijk en Barcelona stond toen echt bekend om hun goede jeugdopleiding. Het is jammer dat ze de jeugd niet veel kansen meer geven. Vooral van Puig ben ik echt gecharmeerd. Het is zo ontzettend zonde dat die jongen niet regelmatig speelt. Valverde out lijkt me een eerste stap in de goede richting.

9 juni 2019 om 11:46

Denk dat dit vooral komt door het bestuur dat zo graag europees succes wil behalen na de CL bekers van Real Madrid. Echter grijpen ze er elke keer naast en wordt de druk maar groter. Daarnaast hebben spelers als Sergi Samper zich gewoon niet goed ontwikkeld.

Jaa vidal malcom murillo allemaal eigen jeugd die op de bank zitten ....

Meent die dat nu echt? Hoe belachelijk komt ge over om dat nu te zeggen? Onder andere Coutinho en Dembele vergeten zeker, of misschien de laatste jaren op Mars gewoond?

Coutinho? Dembele? Koste meer dan Hazard en daarbij geen jeugdproducten van Barca. Beetje hypocriet lijkt me

Meneer Laporta is blijkbaar bang dat Real weer de Champions League's gaat winnen. Je kan beter zwijgen vriend. Let ff op jezelf. Het is opeens tenenkromend beleid dat Real flink aan het investeren is? Het is al veel langer bekend dat Real moest doorselecteren maar Perez weigerde dat iedere keer. En nu beseft Perez pas dat je wel degelijk moet investeren om voor de prijzen mee te doen. Komt deze kerel aanzetten dat Real geen vertrouwen heeft in eigen jeugd. Nou, ik weet niet wie hier de Vidal's, Boateng's en Murillo's haalt van deze wereld? Meer dan honderd miljoen neerleggen voor Dembele en Coutinho. De Jong ff voor 86 miljoen halen alsof het niks. Straks nog De Ligt en Griezmann zeker voor samen 180 miljoen? Nee, ik zou maar heel snel zwijgen grote vriend.

Wat een onzin kondigt deze trainer nu weer uit. En dat terwijl hij zelf volop betaald voor spelers die niet gegarandeerd voor succes zorgen. Als je de uitgaven bij elkaar optelt in de afgelopen vijf jaar, zal dit van Barca wel hoger uitkomen dan die vAn Real denk ik.

Hahaha als er een club met galactico model in Spanje zit, dan is het Barca wel! Totaal hun eigen filosifie aan het weggooien!

Laporta doet nu net alsof je een speler met het talent van Hazard uit het bestand van je jeugd tevoorschijn kan toveren, Hazard is buitencategorie net onder Messi en Ronaldo maar wel van de categorie Neymar, Mbappe, Griezmann, dit soort spelers zijn gewoon erg zeldzaam.

Mensen van Barça moeten vooral niet over andere clubs spreken als het om kopen gaat, de grootste koop club van de laatste 5 jaar is juist Barcelona en de jeugd stelt ook al jaren niks meer voor.

Alsof barca geen koopclub is.
het klopt dat de jeugd in barca meer een kans heeft dan in madrid maar als die niet goed genoeg blijken gaan ze heel erg snel weg en word er gewoon een coutinho voor 180 miljoen gehaald

Ik heb overigens wel liever laporta terug.
Hij koos tenminste voor trainers met de idealen van johan cruyf.
En kocht spelers die het goed deden.

met sandro rossel en bartomeu hebben ze op neymar na veel spelers met weinig kwalitieit gehaald.

9 juni 2019 om 22:51

Vz heeft het artikel verkeerd vertaald. Laporte praat over zijn periode bij Barça. Hij gelooft heilig in het model die hij destijds hanteerde. Hij bekritiseert eerder het beleid van Barça nu

10 juni 2019 om 00:44

laporta terug is perfect.
Meest succesvolle periode was dankzij zijn leiderschap

Laporta haha alsjeblieft zeg waar zijn de toppers uit jullie academy? Dembele, coutinho, de jong, vidal, lenglet etc?? Spreekt ook niet uit van vertrouwen.

Grappig dat hij net degene is die dit zegt. Aangezien zijn favoriete clubje de afgelopen zelf niets anders gedaan heeft dan spelers aankopen.

Volgens mij heeft barca de afgelopen jaar veeel meer geld geïnvesteerd dan Real Madrid. Barca is net zo goed een andere richting ingeslagen.

"de club stond vorig jaarvolgens mij nog eerste in meeste spelers opgeleid in een topcompetitie. " Om gebruiker La-Decima effe te citeren.

Real haalt eindelijk dé opvolger van Ronaldo, die man zal Real leiden naar grote successen zoals Ronaldo deed en de rest zal volgen. Dankzij Hazard zullen de waterdragers genre Vazquez, Diaz, terug sterker spelen want hij draagt het elftal.

Real doet echt zijn best om zoveel mogelijke jonge spelers de kans te geven. Heb effe een mogelijke opstelling gepost over Real Madrid in 2020. Dit zal niet de basiself zijn vanaf augustus 2019 maar zou wel een mooi gebouwd elftal zijn met al die (spaanse) talenten rond Hazard.

Je ziet dat ik veel vertrouwen heb in die namen, bv. Marcelo moet je gewoon houden en hopelijk zien we Isco, Asensio, Carvajal nog lang in Realshirt. Anders zijn die basisplekken voor Reguilón, Llorente, Diaz, Vallejo, Rodrygo etc.

Courtois
Carvajal
Ramos
Varane
Marcelo
Kroos
Ceballos
Asensio
Vinicius Jr
Hazard
Isco

Als Barcelona fan schaam ik me kapot dat deze oelewapper dit durft te zeggen. Gesprek van de dag (of afgelopen jaren) is dat de eigen jeugd GEEN eerlijke kans krijgt.

Wellicht delen andere fans niet dezelfde gedachte, maar bijv deulofeu weg te doen zit mij nog steeds dwars. Je ziet het nu ook in de BPL. Geef die jongen het vertrouwen en hij bewijst waarom hij het wel degelijk waard is. Het is niet alleen maar snelheid wat hij heeft (al is dat wel mijn favoriete eigenschap). Nu is het enkel nog vrezen wanneer grote talenten als puig en Alena naar de deur worden gewezen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren