Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Topclubs zijn akkoord over Super League: zeer spoedig een statement’

Laatste update:

Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse clubs (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.

Ben je voorstander van de komst van de Super League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Succes ermee ik kijk niet

18 april 2021 om 16:09

Dat zeg je nu. CL knockout fase kijk je ook gewoon en is bijna net hetzelfde als deze Super League.

18 april 2021 om 16:12

In ieder geval hebben meer clubs een kans in de CL, Super League is alleen voor de elite waar al het geld heen zal gaan. De kloof tussen top en subtop wordt alleen maar groter zo... Btw heb geen knockout wedstrijd gezien nu jij weer

18 april 2021 om 16:13

Eerlijk gezegd kijk ik dat ook al jaren niet meer. Zijn nu bijna altijd dezelfde clubs tegen elkaar, waarbij enkel wat geld clubs als city en PSG zichzelf erin gekocht hebben.

18 april 2021 om 16:14

Klopt alleen heb je daar het gevoel nog bij dat als een Nederlandse club een keer de wind in de zeilen heeft zij er ook aan mee kunnen doen en dat maakt het toch wel een stuk leuker.
Maar misschien is het prima dat de rijke clubs hun eigen feestje gaan vieren en hebben wij straks een super leuke champions league met meer verassingen.

18 april 2021 om 16:16

Precies, wanneer Ajax of een andere Nederlandse club speelt kijk ik wel de rest boeit me niet.

18 april 2021 om 16:17

MrGuide, net als nu is het een keuze straks. Vind je het niets, dan boycot je de superleague en kijk je lekker de wedstrijden in de ED, EL of CL. Niemand die je verplicht. Ik vind het an sich helemaal niet zo'n gek idee, het monopolie van de FIFA/UEFA is ook niet gezond. Ben benieuwd wat daar tegenover gezet kan worden.

18 april 2021 om 17:02

Ik kijk ook geen CL meer behalve als er een Nederlandse club meedoet. De knockoutfase bestaat toch elke seizoen uit dezelfde clubs. Ik kijk liever naar een Champions League zonder topclubs dan met want dat betekent ook dat de kansen voor de NL-clubs groter worden.

18 april 2021 om 17:50

Ik heb alleen Ajax gekeken in de groepsfase verder nauwelijks iets gezien. Kijk dus straks geen van beide als mijn eigen club niet meedoet.

18 april 2021 om 19:48

Waar gaat die nieuwe opzet in de CL nu nog over. Daar ga ik dus gewoon niet meer naar kijken. In één grote poule willekeurig 10 teams of zoiets waar je tegen gaat spelen? Waar gaat het nog over jongens.

18 april 2021 om 16:17

Of kijk gewoon gratis via stream. Lijkt me een win-win. Je ziet het alsnog, betaalt niks en de criminele clubs verdienen niks aan je

18 april 2021 om 17:16

Inderdaad. Het zijn boefjes die meer en meer willen elke keer maar weer. Ik betaalde tot de pandemie honderden euro's per maand aan abonnementen zoals ziggo, fox, Spotify,Netflix, prime en ik kan nog wel even doorgaan. Nu betaal ik 100 euro per jaar voor alles in één pakket. Internetkabel erin en hoppa je hebt duizenden kanalen tot je beschikking.

Dames en heren, hierbij is het voetbal waar het ooit voor bedoeld was overleden. Het is over en voorbij met de kans te groeien als club, de Europese commissie zou moeten ingrijpen want van een eerlijke markt is nu helemaal geen sprake meer.

18 april 2021 om 16:15

Is toch allang voorbij? Tijden dat Porto, Ajax, PSV, Anderlecht, Celtic of Rode Ster de CL konden winnen liggen mijlenver achter ons. Ajax was nog een laatste verrassing als halve finalist maar is nu ook weer weggezakt richting niveau EL. Nu heb je als halve finales CL Chelsea, Real, PSG en City. Nou het zou mij een worst wezen wie van die 4 clubs de CL wint. Laat ze het lekker uitvechten en laat ons genieten van ons kneuterige voetbal in de Eredivisie. Voordeel van zo een Super League is ook dat CL gelden de lokale competities niet meer verkrachten. Je ziet aan de hegemonie van Ajax, Brugge etc. dat de CL-gelden de kleinere competities enorm verzieken.

18 april 2021 om 16:27

Het is voor mij voorbij sinds de Champions League niet (alleen) meer voor landskampioenen is.

18 april 2021 om 16:25

Dit gaat met de nieuwe CL opzet toch ook kapot. In 10 wedstrijden is er geen verrassing meer te krijgen voor kleinere clubs.

18 april 2021 om 16:38

Eens, maar laten we niet vergeten dat er in Nederland ook supporters en clubs zijn die niet onwelwillend staan tegenover een BeNeLiga. Dat is voor mij precies hetzelfde maar dan op kleinere schaal: compleet schijt hebben aan de rest van het speelveld en alleen gericht zijn op eigen hogere inkomsten.

18 april 2021 om 16:44

Inderdaad. Dat is ook gewoon de doodsteek voor clubs als Pec, Cambuur etc.

18 april 2021 om 17:49

Persoonlijk vind ik dit bijzondere selectieve verontwaardigheid.

Sinds de invoering van het betaald voetbal wordt de Eredivisie volledig gedomineerd door Ajax en PSV, met nog een vleugje Feyenoord er bij.

Andere clubs komen er niet aan te pas, behoudens Twente en AZ die dag louter konden door buiten de verantwoordelijke financiële mogelijkheden te treden.

Nu heb zo is dat de topclubs uit de kleine landen op Internationaal niveau tot de kleine jongens behoren is het ineens zo dat het voetbal kapot zou zijn en roep jij zelfs om het ingrijpen van de EC.

Waarom is het op internationaal niveau allemaal zo erg maar maakt het op nationaal niveau geen fluit uit?

18 april 2021 om 17:51

Je kan met de komst van de Superleague blij zijn of niet maar de Europese Comissie gaat hier niks van vinden. Sterker nog, juridisch gezien zou het eerder bevordert moeten worden. Je kan beargumenteren dat de Uefa een monopolie heeft op Europese voetbaltoernooien voor clubs. Monopolies zijn niet wenselijk, en ik zie dus eerder dat de EC de Uefa/fifa gaat aanpakken voor machtsmisbruik als zij zomenteen gaan proberen clubs/spelers uit te sluiten die ook in de Superleague uitkomen. De eerlijke markt om een CL te winnen bestaat al lang niet meer. Zolang TV-gelden in grote lijnen bepalend zijn of je kans hebt om de CL te winnen zullen de clubs de top 4 competities ( Psg vanwege geldschieter) deze ook blijven winnen. Wil je op lange termijn een spannende Europese voetbalpiramide willen houden moet er structureel iets veranderen. Want stel deze topclubs verdwijnen uit de reguliere voetbalpiramide. Natuurlijk zouden Ajax, Porto of Galatasaray ineens veel meer kans maken op het winnen van de CL. Maar binnen 5 jaar zullen gewoon weer Engelse, Spaanse en Italiaanse clubs de CL domineren als het systeem niet fundamenteel verandert.

Ik ben er groot voorstander van om de UEFA en de FIFA buitenspel te zetten zodat je zelf als clubs kunt bepalen waar je speelt. Geen WK’s meer in Quatar of Europese finales in Baku! Dat zou een hele gunstige ontwikkeling zijn, maar jammer genoeg is die Super League wel de ultieme doodsteek naar het Europees voetbal zoals wij dat kennen..

18 april 2021 om 16:09

Haha dit is wel heel heel heel erg naïef van je. Jij denkt dat die clubs geen toernooien gaan spelen op die plekken? Zelfs wanneer de junta van Myanmar 2 miljard biedt aan deze clubs gaan ze daar nog voetballen.

18 april 2021 om 16:13

Als de Engelse clubs doorslaggevend zullen zijn, en als zij met zes clubs in de “top” vertegenwoordigd zijn dan is dat wel zo, dan denk ik dat er geen finales gespeeld gaan worden in verre landen. De Engelsen spelen hun supercup nog op Wembley, zijn gek op tradities en vinden de eigen fans oh zo belangrijk.. Finales in Baku, Indonesie of China zijn ondenkbaar.

18 april 2021 om 16:35

Ik denk juist het tegenovergestelde. In deze Super League zie ik juist een finale ergens in de Verenigde Staten of Dubai. Deze Super League is vanuit de initiatiefnemers in mijn ogen juist het definitieve signaal dat de globale markt van supporters vele malen belangrijker is dan lokale supporters.

18 april 2021 om 16:57

Kijk even waar het geld achter deze ploegen vandaan komt en dan weet je dat alles voor geld doen.

18 april 2021 om 16:09

Ja nee precies. Want de clubs zouden er wat tegen hebben om voor de hoogste bieder te spelen? Die gaan rustig in Doha een finale spelen als zij het meeste betalen.

18 april 2021 om 16:16

De clubs hebben een veel directere verantwoordelijkheid naar de fans. Na de Europa League finale van 2019 is er geen Engelse supporter die niet weet hoe k*t een finale in Baku is. Ik geloof er heilig in dat zij hier absoluut voor gaan liggen.

18 april 2021 om 16:24

Hoe kan je daar nou in geloven? Baku suckt maar als ze een finale in Miami plannen komt dat stadion heus wel vol en zijn ze alsnog blij met de centen.

Wat is er mis met de CL hoe doe nu is? Zoveel schitterende momenten mee gemaakt en ze blijven maar gebeuren, de Super League gaat hopelijk geboycot worden door de supporters .

18 april 2021 om 16:18

Er is een hoop los met de CL opzet, alleen verschillen de inzichten over wat er precies mis is.

18 april 2021 om 18:10

Vanuit het oogpunt van de supporter. Het wordt steeds voorspelbaarder waardoor ik eigenlijk niks meer kijk. Alleen als Nederlandse clubs spelen kan ik mij er nog op verheugen. Natuurlijk zijn er spannende momenten (met name in de return-legs) maar te vaak zijn er totaal geen verassingen in vanaf de kwartfinales. Daarbij komt dat ik tegenwoordig bijna elke dag live topvoetbal kan zien waar dat 20 jaar geleden echt kon uitkijken om een bepaalde ploeg te zien spelen. Dat laatste is subjectief.

Vanuit het oogpunt van clubs, die zijn van mening dat zij meer geld kunnen verdienen als zij zelf een competitie kunnen organiseren, en niet de tv-gelden met clubs FK Krasdonar of Midtjylland moeten delen. Bovendien zullen er geen wedstrijden meer zijn tegen minder aansprekende tegenstanders zijn die mogelijk minder kijkers trekt. Persoonlijk denk ik, dat deze theorie niet opgaat omdat je in een Superleague ook gewoon middenmoters krijgt die niet meer voor de prijzen spelen.

Kan Ajax ook nog toevoegen aan dit rijtje?

18 april 2021 om 16:12

Hahaha die was goed

18 april 2021 om 16:16

Wat betreft geschiedenis wel. Ploegen als Chelsea, City, PSG zijn "topclubs" alleen maar door rijke suikerooms. Ajax heeft voor het voetbal veel meer betekent dan deze clubs.

18 april 2021 om 16:20

Geschiedenis betekent helaas niet zoveel. Op basis van geschiedenis zouden we ook anderlecht, rode ster, celtic, wigan athletic en dergelijke moeten selecteren, maar daar zit ook niemand op te wachten. Ajax doet het nu uitstekend in Europa, de daar mogen we als land hartstikke trots op zijn, maar het is geen absolute top.

18 april 2021 om 18:33

klopt helemaal.
Zet hier gerust Feyenoord,Psv en Anderlecht ook maar tussen

18 april 2021 om 16:18

Zie AS Roma ook niet op het lijstje staan, wat moet een Ajax bij deze topclubs doen?

18 april 2021 om 17:01

Reageren om te stoken? Laten we dat aub niet doen. Je weet zelf ook wel dat ajax zichzelf de das om heeft gedaan en dat de europese historie van ajax veel groter is.

18 april 2021 om 17:28

Omdat Real en Juventus er ook bij staan... en een AC Milan....wat doet die club daar dan?

18 april 2021 om 16:55

Nou succes ermee! Met een Super League gooien clubs hun eigen identiteit weg. De laatste stap zal het spelen van wedstrijden in Amerika, Vietnam of Qatar zijn. Dan kun je als supporter geen wedstrijd live meer zien. Je wilt als Ajax toch ook niet de Klassieker of de onderlinge rivaliteit in Nederland opgeven?

Verassend dat PSG niet wil. En op basis waarvan Tottenham?

18 april 2021 om 16:17

Founding clubs van dit idee kwalificeren zich automatisch dus de lobby in Engeland is vrij groot, een garantie op geld ipv een strijd voor top 4.

18 april 2021 om 19:30

Ach, de basis zal me worst zijn. Maar dat zij en Arsenal zich hier ook echt achter zetten vind ik frappant. Of van die mensen die hier roepen dat Ajax of wie dan ook er bij moet. Die zouden in deze opzet 9 van de 10 keer gewoon de hekkensluiter zijn. Dan heb je wat.

Lets go uefa! Sluit ze allemaal maar lekker uit van Europees voetbal en trek de licenties maar in! Ik weiger zo'n commerciele league te kijken waar het nog meer dan normaal om het geld gaat. Laat ze maar lekker tegen elkaar knikkeren zal er geen traan om laten om deze clubs niet meer in europees verband te zien.

18 april 2021 om 16:15

ik denk het niet. Als uefa bovenstaande clubs uit sluit zetten zij zichzelf buitenspel. Misschien dat oudere fans eerst niet meer zouden kijken maar de jeugd? en uiteindelijk de oudere ook, die gaan dit zeker volgen.

18 april 2021 om 16:27

De uefa kan natuurlijk wel de spelers die hieraan meedoen buitenspel zetten voor een ek. Wellicht weerhoud dat de spelers om daar te gaan voetballen. Al betwijfel 1. Of de uefa dat durft en 2. Of dat wel mag

18 april 2021 om 16:36

Kunnen ze het wel of niet dan? Ik denk niet dat ze spelers op die manier buitenspel kunnen zetten. En dan schieten ze zichzelf er nog steeds mee in de voet.

18 april 2021 om 17:54

Natuurlijk mag de uefa dat. De UEFA is een organisatie die zijn eigen regels maakt voor Europees voetbal. Zowel op internationaal als club niveau. Als spelers of clubs niet naar deze regels luisteren, dan kunnen ze er uit gegooid worden.

18 april 2021 om 18:06

Nou hebben ze dan veel macht. Vanuit die standpunt juich ik deze super league dan maar toe.

Ik zou weigeren om ook maar één wedstrijd hiervan te kijken. Al moet ik zeggen dat ik ook weer hypocriet genoeg ben om te kijken als Ajax meedoet. En die nieuwe CL opzet lijkt me ook niks. Hoe kan je nou een ranglijst vormen van 36 clubs als niet eens iedereen tegen elkaar speelt? Waarom willen mensen altijd dingen veranderen? Je moet niet veranderen om het veranderen...

18 april 2021 om 16:27

Ze veranderen ook niet om te veranderen. Ze veranderen om meer geld te genereren.

18 april 2021 om 16:33

Goed punt, al vraag ik me af in hoeverre dit soort zaken ook onderzocht worden. Gaan er echt meer mensen kijken naar een ranglijst van 36 clubs waarvan iedere club 'maar' tegen 10 clubs spelen? Of komen er dan meer sponsoren? Ik vind de groepsfase juist leuk, omdat daar ook nog clubs uit landen als Nederland, Portugal, Rusland en soms nog kleinere landen zitten. Al die wedstrijden tussen Bayern, Real, Psg, Barca etc. boeien me echt helemaal niks. Ik kijk al jaren enkel de CL finale en de wedstrijden van Nederlandse ploegen, meer boeit me niet. Het is altijd hetzelfde.

18 april 2021 om 22:13

Die verandering van de CL naar een ranglijst van 36 clubs en dus meer wedstrijden is juist om tegemoet te komen aan de clubs die naar de Super League willen gaan. Meer wedstrijden is meer geld.

En ja, daar hebben ze vast onderzoek naar gedaan Wereldwijd kijken heel veel mensen CL - en dus levert het veel meer op.

Dit gaat het Europese voetbal kapot maken. Rijke clubs worden rijker, de arme armer. Alle fair play regels kunnen wel van tafel!!

Roma 2017, Monaco 2018, Ajax 2019, Atalanta en Lyon 2020. Underdogs maken voetbal fraai. Een dergelijke topcompetitie maakt een einde aan dergelijke David en Goliath-verhalen. Sowieso wordt voor de twintigste keer een wedstrijd tussen Barca en Man City op een gegeven moment ook wel saai.

Mooi. Alle clubs die hiermee instappen uit de Uefa zetten.
Laat die verhevene clubs maar lekker in hun eigen bubbel, dan kan de rest zich weer met voetbal bezig houden.

Ik zeg je jongen, als dit echt gaat komen dan wordt er een hoger niveau aangetikt dan in de champions league. Daar waar de champions league grote clubs tegen elkaar laat strijden zorgt de knockout ervoor dat sommige grote clubs niet tegen elkaar kunnen spelen. Dit haalt dat probleem weg. Ik ben wel benieuwd naar de opzet verder. Zullen er ook teams zijn die degraderen enzo? of hoe zit dat.

18 april 2021 om 16:16

De clubs die dit initiatief nemen blijven er zelf natuurlijk altijd in, zo zijn ze zeker van inkomsten. De clubs die op uitnodiging spelen kunnen dan mogelijk wel vervangen worden.

18 april 2021 om 16:27

@dutchgio als ze dan ook nog een systeem verzinnen waarin clubs kunnen degraderen dan heb je denk ik echt een goede format te pakken.

18 april 2021 om 16:17

Nee, het niveau wordt niet hoger. De grote clubs gaan nog meer kleine clubs opkopen en je krijgt in vrijwel ieder land een filiaal van Paris, City, United, Real, etc. In Nederland mag je dan naar de 6de of 7de garnituur kijken.

18 april 2021 om 16:26

Het niveau van deze super competitie zal een hoger niveau aantikken dan de champions league. Kan ik je verzekeren

18 april 2021 om 16:50

Dat weet iedereen wel, maar alleen als fan van de deelnemende clubs kan je hier gelukkig van worden.

18 april 2021 om 16:58

dingen veranderen nou eenmaal. We gaan zien wat dit doet.

Alle "founding clubs" van dit idee zullen zich automatisch kwalificeren. Beide opzetten zijn puur gericht op meer geld, de huidige opzet lijkt me gewoon nog het beste en duidelijkst. Ook geeft de huidige opzet nog ruimte om af en toe een verassing te hebben zoals Monaco/ajax/lyon de afgelopen jaren. Ook de race voor een cl notering in de competities zou niet meer relevant zijn voor de kijker.

Net als de CL een competitie om de rijken nog rijker te maken, ik zie niet direct een verschil. Voor ons heeft het wel impact of Ajax hierbij zit of niet, want die gaan dan in de Eredivisie nog meer afstand nemen.

18 april 2021 om 16:29

Of worden voor de eredivisie uitgesloten. Dat kan ook. De eredivisie is bij de Urfa aangesloten.

Pfff slecht idee. Ook de nieuwr opzet van de CL kli kt als een zerr slecht idee dat alle spanning wegneemt

Ze zoeken het maar uit. Ik kijk er niet naar en heb ook nul behoefte om het te volgen. Ik hoop dat het publiek massaal dit gaat boycotten, maar helaas zal in met name Azië toch wel gekeken worden naar deze wanstaltigheid.

meer kans voor Ajax om de CL te winnen....
hahahaha

18 april 2021 om 16:17

Als daar geen grote clubs meer aan meedoen zal dat ook geen geld opleveren, hooguit een paar miljoen zoals nu bij de Europa League het geval is

18 april 2021 om 16:47

Gelukkig is voetbal in Europa veel groter dan een paar koopclubs.

Wat is het verschil met een evt beneliga? Het feit dat hier geen Nederlandse clubs mee mogen doen leidt te verontwaardiging, maar een beneliga zorgt ook voor ongelijkheid.

18 april 2021 om 18:00

Hoezo dat Nederlandse clubs niet mee mogen doen? Geen enkele kleine club mag mee doen, das toch triest. Beneliga ook trouwens, maar dan op veel kleinere schaal.

The English game op Netflix is echt een aanrader om te kijken voor de initiatiefnemers van deze competitie.

Prima dit. Dan krijg je een veel fraaiere CL waar de kleinere clubs ook weer kans maken zonder die grote jongens. Maar dan niet achteraf zeuren als de kijkcijfers uitblijven en de financiën tegen vallen. Dan ook geen weg terug meer.

Ben ik de enige die dit gunstig vind? Laat die kleine selectie clubs jaarlijks maar met elkaar spelen. Dat gaat op termijn denk iedereen vervelen, terwijl de Champions en Europa League juist veel interessanter wordt. Als zo'n beetje alle structurele winnaars van de Champions League in één keer wegvallen, gaat dat kansen bieden aan clubs als Ajax, Porto, Benfica, Zenit. Het voetbal wordt in die Europese competities weer veel eerlijk.

18 april 2021 om 16:58

Dat is zeker een positief punt. Wel worden dan alle voetballers die een keer uitblinken gelijk weggekocht door de clubs uit de Super League. Maar als ze perse zich willen afscheiden, laat ze lekker gaan. Op lange termijn zal dit nadelig voor hun werken. Je gooit je hele identiteit weg als club zijnde met de Super League.

18 april 2021 om 17:05

Alleen ben je dan best of the rest. Welke eer valt er te behalen? Je wint dan het slomere broertje van de CL of EL. Topsport is ook een deel de beste willen zijn en je kunnen meten met de top. Waarom zou je nog CL willen spelen als je daar nietmeer tegen de topspelers komt? Spelers willen zo snel mogelijk naar die Super competitie, jeugd zal meer interesse krijgen voor die competitie dan locale competitie etc.

18 april 2021 om 18:21

Maak je wel een punt in. Dit zouden ze op kunnen lossen door teams te laten degraderen en promoveren.

Topclubs zouden moeten werken met een “Salary Cap” en misschien een Transfer Cap dan kunnen clubs niet meerdere topspelers hebben en wordt het voetbal eerlijker

18 april 2021 om 16:36

Dat zou vreemd zijn. Het zijn allemaal bedrijven. Bedrijven die het goed doen, hebben nu eenmaal meer geld dan bedrijven die het niet goed doen. Het zou raar zijn om clubs die het goed doen, en daardoor meer financiële mogelijkheden hebben, beperkingen op te leggen.

Als die clubs dit echt willen. Moeten ze dat lekker doen. Maar dan hoop ik wel dat de eufa en clubs de rug toekeren naar die clubs. Zet ze maar uit de nationale competitie en verbied transfer naar die clubs etc. Laat ze maar lekker zweten en hard werken om er een mooie competitie van te maken. Want volgens mij vergeten die clubs dat ze de kleinere clubs hard nodig hebben. Want zelf spelers opleiden doen ze bijna niet.

18 april 2021 om 16:28

Precies. Grote boycot en dan lekker failliet laten gaan. We zullen ze niet missen. En de fans van die grote clubs zullen ze wel in leven houden...dus na een paar jaar komen die wel weer terug vanuit de amateurs.

18 april 2021 om 16:36

Transfers naar die club kun je niet verbieden. Daarmee ga je direct in tegen allerlei Europese regels en verdragen die ervoor zorgen dat er vrij verkeer van personen mogelijk is.
Je zou het wellicht wel andersom kunnen doen, dat spelers die afkomstig zijn van die clubs een afkoelperiode van 12 maanden krijgen waarin ze geen licentie krijgen om bij Uefa Clubs te voetballen. Daarmee verbied je de transfers en dat vrije verkeer van personen binnen Europa niet, maar zorg je er wel voor dat ze het eerste jaar alleen nog mogen trainen. Eens kijken of die spelers dat willen.

18 april 2021 om 16:39

Ga je dan niet krijgen dat die spelers in die 12 maanden ergens in China, VS of Australië of zo gaan spelen? Even een mooi tussenjaar, cultuur snuiven, bakken geld verdienen..

Het geld en de macht van de rijke grote clubs regeert helaas

Hetzelfde is al jaren geleden gebeurd in het Basketbal. Het ziet er allemaal niet goed uit als we afgaan op wat er daar is gebeurd. Aangezien in voetbal veel meer geld omgaat is dit monster misschien nog tegen te houden door de fans? Ik zou me diep schamen als fan van deze 12 clubs die hieraan meedoen.

Dit is waarom Ajax overspendeert, omdat de komende jaren een besluit wordt genomen hoe verder te gaan naar de toekomst. Mocht Ajax aansluiting vinden, dan is het meteen geen opleidingsclub meer maar een eindstation. Ik kan mijn voorstellen dat meedoen aan de Super league garant staat aan €150 miljoen inkomsten aan televisie- en prijzengeld. Ook wordt het aantrekkelijk voor internationale sponsoren. Qua waarde is Ajax top 20 momenteel en qua punten staan ze ook respectabel.

18 april 2021 om 18:01

Zou Ajax dit moeten willen? Ja, je doet dan mee met de grote jongen masr je verliest alle sympathie in en binding met Nederland.

En wie bepaalt welke clubs zich dan bij deze over het paard getilde elite mogen scharen? Wat een een arrogantie... maar misschien juist goed voor de kleinere clubs om de CL te winnen?

Ik neem aan dat al die mensen die zo kwaad zijn over dit plan ook nog nooit naar de CL hebben gekeken? Die is in de jaren 90 opgezet nadat de grote clubs met dit plan kwamen en de Uefa geen keuze had dan erin mee te gaan. Met als doel de grote competities en de grootste clubs zoveel mogelijk geld te laten verdienen en de kleinere competities op een onoverbrugbare achterstand te zetten. En dat is prima gelukt. Vreemd dat mensen nu ineens heel boos worden over het plan van de clubs. Dit is gewoon een logische voortzetting. Het Europese voetbal is allang onomkeerbaar voor het grote clubs, grote competities en het grote geld.

18 april 2021 om 16:50

Heel veel mensen zijn al jaren boos over wat er met de CL gebeurt. Het draadje dat de mensen een beetje tevreden houdt wordt nu geknipt door een gesloten elite competitie te maken die nergens op slaat.

18 april 2021 om 16:57

Ja de CL met in de kwartfinale steeds dezelfde clubs uit een goepje van 10 is een voorloper van wat men nu wil gaan doen. Maar hoeveel mensen er ook aangeven tegen te zijn het is financieel gezien, een gigantisch succes, de advertentie- en TV gelden zijn astronomisch en dat komt simpelweg doordat de grote massa geinteresseerd is in de competitie. En nu zal er ook weer veel zogenaamde weerstand zijn, maar zodra het begint gaat 'iedereen' weer kijken.

Gewoon doen.
Waarom niet? Ik zit niet te wachten op die irritante poulewedstrijden met clubs als dinamo kiev en ferencvaros die er allebei kansloos uitgingen. Net zoale een midtyland en een olympiakos. Je kan bij de loting 9 van de 10 keer invullen wie er doorgaat. Daar is geen moer aan. Ook de EL is niet meer boeiend. Uiteindelijk blijven behalve villarreal (hadden een simpel parcour) alleen maar grote clubs over.

Dat wordt een halve Engelse competitie dus? Kijk er totaal niet naar uit om dat te kunnen zien. Hopelijk kan dit niet zomaar worden gerealiseerd. Laat het maar lekker bij de CL.

Ik vraag me eigenlijk af hoe de lokale bonden hier op reageren? De rijke clubs leven eigenlijk al jaren in hun eigen wereld, maar ik vind dit een declaratie van oorlog. Hoe gaan de bonden in Engeland, Italië en Spanje reageren? Zou FIFA/UEFA de spelers weigeren om op een EK/WK te spelen? Ik verwacht eigenlijk nog veel chaos. Voetbal is wel de wereld volkssport nummer één. Er zal waarschijnlijk een compromis moeten worden gesloten want ik zie beide kanten niet overleven zonder elkaar.

18 april 2021 om 16:53

Als de grote clubs een eigen competitie gaan organiseren vallen ze niet meer onder de Fifa en dus de Nationale bonden. Dat betekend dat ze uitgesloten worden van alle toernooien die onder deze vlag vallen. Dus een WK of EK zal dan zonder de grote voetballers gespeeld worden.

18 april 2021 om 17:29

Dat is niet helemaal waar, want volgens mij mag je gewoon een hockey speler van oranje selecteren. Spelers die namelijk niet meer onder contract staan kunnen nog steeds voor hun land uitkomen.

18 april 2021 om 17:52

Zie statement van de UEFA

Haha Juventus. Die lijden ook wel aan zelfoverschatting zeg. Twee gewonnen Ec1/cl's. De eerste met het Heizeldrama door een penalty van Platini en de tweede met een dopingluchtje via strafschoppen tegen Ajax. De FIAT-familie Agnelli trekt wel een erg grote broek aan. Een voordeel is dat ze er straks niet meer in de achtste finale uit kunnen vliegen.

18 april 2021 om 17:23

Ajax jaren 70 is bewezen dat hun ook aan de pepmiddelen zaten. Hebben oud spelers zelf gezegd dat ze pillen slikte waar ze geen info hadden maar wel 2 x betere conditie door kregen. Zullen genoeg andere clubs zijn.

18 april 2021 om 17:24

Ajax jaren 70 is bewezen dat hun ook aan de pepmiddelen zaten. Hebben oud spelers zelf gezegd dat ze pillen slikte waar ze geen info hadden maar wel 2 x betere conditie door kregen. Zullen genoeg andere clubs zijn.

18 april 2021 om 17:24

Ajax jaren 70 is bewezen dat hun ook aan de pepmiddelen zaten. Hebben oud spelers zelf gezegd dat ze pillen slikte waar ze geen info hadden maar wel 2 x betere conditie door kregen. Zullen genoeg andere clubs zijn.

18 april 2021 om 17:30

In de jaren 70 was het inderdaad normaal om wat te gebruiken. Enige verschil is dat destijds elke club dat deed. In de jaren negentig was dit niet meer her geval.

Boycotten. Op deze manier worden de verschillen alleen nog maar groter en daardoor is voetbal voor mij minder interessant geworden dan pakweg 25 jaar terug toen Ajax, Porto of een andere verassing nog de CL kon winnen.

Nu al worden de grote talenten bij dit soort clubs na 1 jaar weggekocht, waarna ze vaak wegkwijnen op een overvolle bank bij een topclub.

18 april 2021 om 16:52

We hadden 20 jaar geleden moeten beginnen met het boycotten van de CL dus. Ik vrees dat het nu te laat is.

Nou alvast tot ziens aan competitie voetbal wanneer deze competitie ingaat. Heb hier totaal geen zin in.

6 engelse ploegen. Belachelijk dat die overrated competitie zoveel ploegen zou mogen leveren. Ach ja geld doet wonderen.

‘t is als de maatschappij - de grootsten krijgen nog meer macht - en iedereen kijkt stilzwijgend toe .... een nederlaag

Laten we dan ook de naam champions League niet meer gebruiken want dat zijn toch de kampioenen ? De huidige opzet klopt al niet het is eigenlijk van de gekke dat de nummer 4 van de toplanden de CL kan winnen maar ach het is allemaal geld geld en nog eens geld , wel mooi dat er toch nog mooie en grote clubs zin die en tegen zijn ik hoop dat ze hun poot echt stijf houden .

Al die nl knuppels die gek zijn van Barca Real Chelsea man utd en city en hier een shirtje van kopen maken het nl voetbal kapot. Hoe kun jij als Ajax Feyenoord of psv supporter nou zo een Europese topploeg steunen, terwijl zij van PSV Ajax en of Feyenoord af willen? Ben al jaren een supporter van Bayern, omdat zij staan voor het eerlijke voetbal. Als het aan hun ligt hebben clubs in NL ook nog bestaansrecht in de cl.

Die nieuwe opzet van de Champions League was al stompzinnig en deze Super League is dat nog veel meer. Ik kap spoedig met voetbal kijken en dat komt o.a. door dit soort dingen. Ik ga maar Formule 1 kijken.

Ik haak ook af dan, geen zin in een dergelijke competitie. Succes ermee 👍

Clubs als Tottenham horen toch niet in een Super League? Kom op zeg. Qua historie kan ik clubs als AC Milan en Inter begrijpen, al spelen die clubs de laatste jaren internationaal ook geen echte rol van betekenis. Op basis van wat worden clubs toegelaten tot deze zogenaamde Super League? Dan horen er ook clubs als Ajax in die een grote historie en naam hebben. Dat zal niet gebeuren, verwacht ik, al hoorde ik ruim een jaar geleden in een podcast dat Ajax wel op de lijst stond. Los van Ajax, want dat is niet m’n punt, is het een wanstaltelijk project maar dat is de moderne CL en EL ook. Kleine clubs kunnen er mogelijk van profiteren omdat de UEFA hen nodig heeft.

Supertof dit. Je moet ook niet willen dat je af en toe verrassingen hebt zodat je niet dezelfde clubs tegen elkaar ziet spelen. Vreselijk dat Leicester bijvoorbeeld toen kampioen werd en zo een van de grotere clubs de CL deelname door de neus boorde. Ik vind sowieso dat je clubs met minder 200 miljoen transferbudget de proflicentie moet ontnemen. Wat denken ze nou allemaal, dat iedere willekeurige groep paupers een profclub mag zijn en zich mag meten met de groten der Aarde? Als je bijvoorbeeld Barcelona - Real kijkt, denk je toch meteen, deze clubs moeten gewoon 20 keer per seizoen tegen elkaar spelen, al die afleiding tussendoor is stom. Ik vind trouwens ook dat we bij het landenvoetbal gewoon transfers moeten invoeren. Dan zeggen wij tegen Spanje dat ze Asensio aan ons moeten geven, omdat we anders stoppen met onze netto bijdrage aan de EU. Interland voetbal draait dan tenminste ook wat meer om geld. Kunnen we dat hele gedeelte met die bal en dat gras niet gewoon afschaffen en kijken welke club de rijkste financiers heeft en die ieder jaar een mooie glimmende beker geven ofzo? Beetje zelf respecterend miljonair gaat toch niet als een soort nar achter zo'n bal aanrennen. Doe normaal.

Blegh. Ook al zit mijn club hierbij, ik ben er fel op tegen. Heel het charme van de huidige vorm is dat soms een kleine ploeg kan stunten. Porto, Monaco, Ajax, dat is hierbij definitief verleden tijd. Ja hoor, meer topaffiches en commercieel geweldig - iedereen die erbij hoort, heeft gegarandeerd prijs - maar voor de rest dramatisch voor de hele voetbalpiramide. Bah.

Ipv superleague kunnen ze niet gewoon een soort van “all star game”, wat ze in basketball ook hebben, organiseren? Beste spelers uit La Liga, BPL, etc tegen elkaar. I dont know, just saying..
Ik zeg niet dat ik niet za kijken maar denk niet dat SuperL het voetbal in het algemeen za helpen.

18 april 2021 om 18:01

Een all star game lijkt me een tof idee. Zien we Messi en Ronaldo een keer in een team.

De traditionele topclubs uit de kleinere landen worden schaakmat gezet.
Waar vroeger Ajax,Anderlecht Psv,Celtic nog finales konden spelen is dit helemaal de doodsteek.
De europese topclubs hebben veel te veel macht en zetten de uefa voor blok.
Dit neemt veel sympathie weg voor het voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren