Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Talpa haalt Champions League-voetbal weg bij Veronica

Laatste update:

De Champions League-wedstrijden zijn vanaf augustus niet meer te zien op Veronica. De duels in het miljardenbal verhuizen naar SBS6, zo bevestigt Talpa-directeur Marco Louwerens. De verhuizing heeft volgens Louwerens te maken met het feit dat SBS6 de grootste zender is van Talpa, waardoor een groter publiek bereikt zou kunnen worden.

De rechten van de Champions League liggen bij Talpa Network, waar zowel Veronica als SBS onder vallen. De wijziging gaat per direct in. Wanneer het huidige seizoen in augustus wordt afgerond zal de kijker moeten afstemmen op SBS6 en dus niet meer op Veronica.

“Zeker na de periode van de gedwongen stop, willen we zoveel mogelijk voetbalfans laten genieten van dit geweldige toernooi. Om die reden hebben we besloten de Champions League op onze grootste zender, SBS6, uit te zenden”, aldus Louwerens tegenover De Telegraaf.

Vanaf augustus gaat de bal weer rollen in de Champions League. Op 7 en 8 augustus worden nog een aantal achtste finales afgewerkt (Juventus - Olympique Lyon, Manchester City - Real Madrid, Bayern München - Chelsea en Barcelona - Napoli). Daarna wordt het toernooi in Lissabon gespeeld. Van 12 tot en met 15 augustus staan de kwartfinales op het programma, op 18 en 19 augustus volgen de halve finales en op 23 augustus is de finale.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 juli 2020 om 12:48

Veronica en SBS zijn beide van de Mol voor Genee zou het niet veel uitmaken. Ik ben wel benieuwd naar de setup van het programma indien VI stopt. Kiezen ze voor Genee en wat random gasten zoals voorheen of voor een nieuwe presentator en met Derksen en Gijpie. Als het het 2de betreft is het doek wel gevallen voor Genee.

1 juli 2020 om 13:17

Genee heeft al zijn eigen talkshow cafe gehad, dat was niet echt een succes. Ik denk eerder dat ze Genee zouden laten vallen dan Derksen en Gijp.maar stiekem hoop ik dat het allemaal weer goed komt en ze na de zomer weer gewoon verder gaan.

1 juli 2020 om 13:23

Gijp en Derksen hebben aangegeven niet meer in deze setting van Veronica Inside te willen werken met Genee vanwege de grappen etc. Chamions League zou dus nog wel kunnen omdat daar de insteek gericht is op een voorbeschouwing en analyse van de wedstrijd. Dus dat zou nog zo maar kunnen.

1 juli 2020 om 14:03

Flamengo, die uitspraak is ook wel weer enigszins genuanceerd door Johan Derksen. In gesprek met RTL Boulevard zei hij namelijk dat ze er nog eens goed over moesten nadenken als de emoties wat gezakt zijn bij iedereen.

1 juli 2020 om 14:31

@dutchgio, als je het mij vraagt zijn ze allemaal wel een beetje tegen hun einddatum aan. Derksen heeft al een paar min of meer gezegd op auto piloot te werken. Mogelijk dat met een nieuwe presentator ze de boel wat op kunnen frissen maar uiteindelijk heeft zo'n formule ook gewoon een houdbaarheidsdatum.

1 juli 2020 om 15:17

Eens met eazy-e: sinds voetbal een bijzaak in het programma is geworden en de heren doorhebben hoe ze de publieke opinie beinvloeden, is t allemaal wat minder geworden. Veel herhaling van zetten

2 juli 2020 om 14:41

Flamengo. Aangezien het trio al vijftien jaar lang conflicten, ruzies, hooglopende vetes, elkaar zelfs totaal negeren en openlijk belachelijk maken acher de rug hebben ga ik er bijna voetstoots vanuit dat na de zomer er gewoon weer VI op TV is in de bestaande bezetting, dus met Genee, Derksen en Gijp. Die gasten hebben allemaal wel een grote mond, maar puntje bij paaltje gaan ze, met als uitgangspunt: 'we gaan toch geen zes ton de man weggooien?' gewoon weer aan tafel en gewoon weer samen werken. Of dacht jij echt dat die twee Genee echt een Nsb'er vinden waar ze nooit meer iets mee te maken willen hebben? Dan heb je VI niet gekeken de afgelopen vijftien jaar én snap je niet helemaal hoe dit soort mensen werken. En het is vast ook de invulling van je eigen wishful thinking waarin je Genee als de foute gast ziet en Derksen als de held. Terwijl dat beeld gewoon niet klopt. Derksen is fout hier. Niet Genee.

1 juli 2020 om 12:57

Ik hoop dat door deze beslissing de CL wat serieuzer wordt benaderd dan bij Veronica. De "analyses" voor en na de wedstrijden was werkelijk van geen niveau en vaak tenenkrommend. CL verdient beter. Topvoetbal verdient topcommentaar.

1 juli 2020 om 13:06

Serieuzer benaderd en Sbs6 in 1 zin.

1 juli 2020 om 13:53

@Holland8 dankjewel, ben het helemaal eens met je. Toen de NPO nog Champions League in handen had waren er ten minste serieuze analyses en hoefde je niet 2 reclameblokken te kijken voor je alle samenvattingen van de rest van de wedstrijden had gezien. Ik kijk ook veel liever de analyses van Ziggo

1 juli 2020 om 14:56

Sbs6 kan ook minder reclameblokken toevoegen als ze centjes van de overheid krijgen. Bij de nos hebben ze wat dat betreft lang genoeg geld over de balk mogen smijten. Laat maar lekker bij de commerciële.

1 juli 2020 om 14:57

Ja, toen Cruijff er nog zat als analist. Mooie tijden waren dat, die had altijd wat zinnigs te melden. Gijp en Derksen zeggen nooit wat nieuws, en je had het altijd zelf kunnen bedenken.

1 juli 2020 om 13:07

Ze staan denk ik onder contract bij Talpa group waar oa Sbs6, Sbs9 en Veronica onder vallen. Dus dan kun je gewoon op al die kanalen ingezet worden.

1 juli 2020 om 15:47

Genee kan gewoon CL doen. Kunnen Kieft, Boskamp, Kraay etc aanschuiven. Dit hoeft niets te zeggen over de toekomst van VI. Derksen en Gijp zitten er contractueel aan vast, dus de vraag is of ze kunnen weigeren. Maat laten we VI lekker laten tot wat het is. Gun die mensen de rust om een wel overwogen beslissing te nemen, dan horen we het vanzelf wel. Word een beetje moe hoe er al anderhalve week over geouwehoerd word, gaat nergens over. Lekker die kwestie uitzoomen, meer als een foute grap is het niet.... Het is misschien komkommer tijd, maar laat VZ zich lekker richten op echt voetbalnieuws en achtergronden, ipv dit showbizzzzz gekonkel wat alleen maar verdeling zaait en waar mensen beschadigd worden die wij kennen van een uurtje tv in de week....

Hoe dan??? Komt dit ook door de hele racisme onnozel door een grap?? Dan zijn we echt heel raar aan t worden hoor in dit land. Jammer en heeel overdreven

1 juli 2020 om 12:48

Lijkt me niet. Talpa /John de Mol is al tijdje bezig om Sbs als zender weer helemaal op te bouwen en nummer 1 te maken. CL voetbal is daar denk ik gewoon de volgende stap in, in die strategie. De heren van vi waren bijv voor de rel ook gevraagd om een dagelijkse talkshow op Sbs te gaan maken.

1 juli 2020 om 12:53

Aah oke. Tijden van nos op champions league avonden waren heerlijk destijds.

Zou dit te maken hebben met het feit dat VI mogelijk stopt?
Die deden natuurlijk de CL.

1 juli 2020 om 12:55

SBS is Talpa’s vlaggenschip, CL-avonden scoren hoge kijkcijfers dus logisch dat ze die op SBS willen hebben.

1 juli 2020 om 14:27

Denk ook om inkomstenschade te beperken, want als het bij Veronica blijft gaan met onbewust het toch weer koppelen aan Veronica Inside en daar zijn reclamemensen weer heel gevoelig voor. Maar belangrijkste blijft dat het gewoon te zien is en of dit nu op nummer 8 of nummer 9 op je tv is, het zal voor ons niet veel uitmaken.

1 juli 2020 om 14:28

Eerlijk gezegd vind ik Derksen de allerslechtste analist van NL. Je merkt ook gewoon aan alles dat hij al 20 jaar geen voetbal buiten NL kijkt. Althans, niet structureel iig en zijn kijk op het spelletje is sowieso super achterhaald. Je merkte ook altijd dat het schuurde tussen De Boer en Derksen, omdat De Boer wel wist waar hij het over had en ze het dus bijna altijd oneens waren.

Maakt niet zoveel uit denk ik. Zijn zowat dezelfde presentators daar, alleen nog kuttere reclames tussendoor. Hendriks, Wietse en van Gangelen zullen het wel doen denk ik.

Dit is puur voorsorteren op het einde van VI, we gaan zien of de analisten en presentatoren ook mee gaan (op het VI trio na natuurlijk). Heerlijk! Champions League voetbal kijken zonder Derksen en Van der Gijp die die wedstrijden niet eens kijken.. Misschien dat er nu wat nuttigs gezegd kan worden aan die tafel!

1 juli 2020 om 12:52

Dat Derksen niet kijkt: ja. Maar van der Gijp? Die kijkt toch echt wel en kan er ook zinnige analyses op loslaten. Het lijkt wel blinde frustratie richting het programma.

1 juli 2020 om 12:56

Het programma vind ik wel leuk maar ik begrijp Yoeri wel. Als analist voegen ze beide weinig toe. Altijd zijn ze vrij negatief. Daar zit je niet op te wachten als je lekker je cluppie wil zien daarom zapte ik ook altijd over naar Ziggo in de rust. Mooi dan hoeft dat ook niet meer!

1 juli 2020 om 12:56

Nee, sorry. De nuttige dingen die Van Der Gijp zegt zijn heel kort samen te vatten: “Heb je dat gezien? Die kon er geen kloten van/Dat was echt héél goed.” “Ja, maar dat Barcelona hè..” etc. Veel verder komt hij niet. Geen momenten, geen tactiek of geen analyse op die tactiek. Hij brengt het leuk, absoluut! Maar hij is niet meer zo’n goede analist

1 juli 2020 om 13:22

Gijp is een schaamteloze City fanboy die bijna klaarkomt van De Bruyne. Overal De Bruyne in proberen te betrekken. De rest interesseert hem vrij weinig. Iemand die letterlijk beweerde "joh, onze Donny speelt Toni Kroos en Modric zo uit de basis, kijk maar hoeveel hij rent" is simpelweg niet serieus te nemen. Dit soort vooringenomen chauvinistische wartaal is de doodsteek voor objectieve voetbal analyse.Het enige wat nog ontbreekt is een clowns neus en pruik. Denigrerend iedereen af lopen te zeiken omdat je denkt dat dit "stoer" is. Met z'n "tje" overal achter. Gaat nergens over. Die vent komt bijna klaar van zijn eigen neppe lach. Wie mensen klein maakt is van zijn leven nooit groot.

1 juli 2020 om 14:18

Volgens mij heeft hij dat nog nooit over Donny gezegd hoor. Eerder dat hij niet naar Real Madrid moet gaan maar naar United.

1 juli 2020 om 14:38

"volgens mij" Op zoek naar een discussie blijkbaar want dit zijn de letterlijke woorden die Gijp heeft gebruikt. Ik ben ze nooit meer vergeten omdat ze zo bizar waren. Ik snap niet zo goed waarom je dit probeert te ontkennen. "Gijp: 'Van de Beek slaagt honderd procent bij Real Madrid' - Ajax Showtime".

1 juli 2020 om 14:53

Volgens mij omdat ik het niet zeker weet. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Ik keek wekelijks en kon het me niet heugen eerlijk gezegd. Dat was dan zeker toen Donny op zijn best was tijdens de cl.

1 juli 2020 om 15:03

Dit was dit seizoen 19/20. En Donny was op 1 doelpuntje na nou niet bepaald "op zijn best" of serieus Real Madrid materiaal in deze CL editie. Ook al was "Donny op zijn best" (wat dat ook moge betekenen) dan nog was ht een lachwekkende opmerking gezien het bizarre niveau van met name Toni Kroos en van gouden bal winnaar Modric.

1 juli 2020 om 15:20

Als Van der Gijp serieus is zegt die inhoudelijk hele zinnige dingen over voetbal. Wat jij nu roept zegt die als die een beetje aan het dollen is. Maar wellicht heb jij straks liever Danny Blind, Boudewijn Zenden en Jan van Halst die commentaar gaan geven.

1 juli 2020 om 16:04

Je brengt jouw mening alsof het een vastaand feit is. Jìj VINDT dat Gijp goede inhoudelijke bijdrage levert. Maakt het nog niet automatisch waar. Gijp was simpelweg bloedserieus toen hij dit zei over oNzE Donny. Dat ook jij dit probeert te ontkennen is veelzeggend. En knap wat voor foute aannames jij kan maken over wie ik misschien als presentator zou willen.

1 juli 2020 om 16:42

@ElPhenomenoDie 3? Alles beter dan pseudo-analisten. Zeker Jan van Halst 10000x liever dan de prut van VI, op Kieft na.

1 juli 2020 om 12:53

Hehe idd daar was ik ook wel een tijdje klaar mee. Altijd dat negatieve gezeik. Vooraf roepen dat we kansloos zijn als Nederlandse club en achteraf lekker willen meeliften op het succes. Bevalt mij prima geen Derksen als analist want dat kan hij echt niet.

1 juli 2020 om 12:54

Sowieso werd er weinig gezegd door Derksen en Renee, want er is altijd zoveel reclame bij Veronica dat is echt bizar.'en Renee wat vond jij van de 1-1?' 'ja mooi' zei Renee, 'top dan zie je ons zo weer terug voor de 2e helft'. *reclame*.wat ben ik blij met Ziggo wat dat betreft. Krijg je in de pauze gewoon samenvattingen van andere wedstrijden of een goede analyse van de wedstrijd.

1 juli 2020 om 12:59

Precies. Ik kijk heel af en toe wel naar de CL op het open kanaal als ik die wedstrijd wil zien die zij uitzenden, maar meteen na het rustsignaal/laatste fluitsignaal zet ik ‘m om naar Ziggo of Sky/BT

1 juli 2020 om 13:10

Wat heeft het een met het ander te maken? Als VI toch weg gaat, kan je toch prima daar de champions league houden en andere poppetjes laten presenteren? Mocht VI blijven, kan je altijd nog de keuze maken of ze de champions league mogen presenteren of niet. Het heeft mijn inziens meer te maken met profilering van de zender. SBS zal wel wat minder een campingzender moeten worden

1 juli 2020 om 14:32

@yoericfc: wat een bash zeg. Hoe kom je erbij dat ze wedstrijd niet kijken als ze analist zijn in de studio? En het voorsorteren op het einde van VI? VI presenteerde de CL niet eens dus zegt niets. Ik hoop juist dat de heren wel blijven komen (ze kwam nooit met z'n 3-en bij de CL, altijd 2 van de 3) want zij zeggen tenminste waar het op staat en komen met logische zaken.

1 juli 2020 om 14:55

"Zij zeggen tenminste waar het op staat": dat is gewoon heel subjectief. Ik ben blij als Derksen niet meer te zien is bij CL wedstrijden, ik vind hem een enorme 'buzzkill'. V/d Gijp heb ik nooit erg gevonden, en zijn energie maakt het vaak de moeite waard om toch de tv weer even van mute te halen in de pauze.

1 juli 2020 om 14:56

Omdat ze vaak meerdere wedstrijden tegelijk kijken. Waarom zou dit een bash zijn? Niet iedereen hoeft leuk te vinden wat jij leuk vindt. Het is gewoon simpel vermaak niks meer. Hou aub op met je dat ze logische dingen zeggen dat is pas dikke onzin!

1 juli 2020 om 14:57

@usofdude: Eens, daar had ik beter kunnen zetten "ik vind dat zij tenminste zeggen waar het op staat".

1 juli 2020 om 15:00

@spielen: Zoals je hierboven kan zien, nuanceerde ik m'n comment adhv de terechte opmerking van Usofdude. Jij gaat alleen een stapje verder om te stellen dat het simpel vermaak is (prima dat jij dat vindt natuurlijk, maar het is geen feit) en dat ik 'dikke onzin' praat. Ik hoop dat je beter kan communiceren dan dit, anders heb ik met je te doen.

1 juli 2020 om 15:07

"zij zeggen waar het op staat" - dat zeggen Trump aanhangers ook als ze lopen te schuimbekken bij een van z'n rallies.conservatief denken en niet willen/kunnen accepteren dat de tijden veranderen, grapjes over vrouwen in keukens en ZP nog "gewoon" vinden, dat soort volk.

1 juli 2020 om 16:45

@4Ever.Ja dat is het niveau tegenwoordig. Compleet ongefundeerde onzin roepen is 'zeggen waar het op staat'.Kom op, wat zeggen ze nou werkelijk? One-liners eruit knallen is geen analyse.

1 juli 2020 om 18:21

@herosennin44: ik vraag me af of je ze wel eens in actie ziet, want dit is wel heel makkelijk roepen van jou zo aan de zijlijn.

1 juli 2020 om 16:25

Eens het sloeg nergens op. Je wilde lekker voetbal kijken en dan echte kenners van het voetbal horen analyseren en dan kreeg je een Derksen te horen tsja het was vaak lachwekkend.

Wil Talpa niet gewoon op hun ‘hoofd’ zender meer kijkcijfers trekken met dit besluit?
Of zijn ze echt bang dat door de ophef van VI de zender Veronica geboycot gaat worden?

1 juli 2020 om 12:50

Dat dacht ik dus ook. Sbs blijft toch meer een ondergeschoven kind en nu worden er weer meer mannelijke kijkers ofwel gezinnen getrokken naar Sbs. VI heeft ook enorm veel medestanders (richting Johan) en dan alsnog: een eventueel vertrek van VI hoeft niks over de CL avonden te zeggen.

1 juli 2020 om 13:22

een ondergeschoven kind is het wel. Sbs6 is toch vooral bekend om de net niet programma's en showbizz. De CL past wat mij betreft dan ook veel meer bij Veronica.

1 juli 2020 om 14:34

Dat was Sbs6 zeker, tegenwoordig is dat al enorm aan het verschuiven doordat ze grotere programma's naar SBS trekken ipv hun andere zenders. Dat ze dit besluit dan nemen, lijkt me heel logisch en zal in de basis niets met VI te maken hebben.

Dus gewoon dezelfde presentatoren, gasten, studio, etc. SBS is hetzelfde als Veronica, dus veranderd helemaal niks enkel het logo bovenaan het beeld?

Als er 1 zender verschrikkelijk is, dan is het SBS 6 wel... Straks heb je Shownieuws en Hart van Nederland tussen het voetbal door.., zal mij niets verbazen.

1 juli 2020 om 12:52

Maar voordat de penalty wordt genomen gaan we er eerst even tussenuit voor Hart van Nederland, want er is een kat door de brandweer uit de boom gehaald in Boxtel.

1 juli 2020 om 12:54

Poeh, als ze dat toch durven doen... Om half 11 de wedstrijd onderbreken voor HVN en daarna vrolijk integraal verder, dat zal toch niet? Wellicht dat ze in de rust geen analyse doen maar dan een kort nieuwsblok, maar die tijd gebruik ik toch altijd voor andere dingen, dus dat vind ik best.

1 juli 2020 om 13:08

Ik sluit het niet uit. Volgens mij is zoiets al eens gebeurd.

Oei - een voorbode voor VI?

1 juli 2020 om 14:36

Natuurlijk Church89 laat geen moment onberoerd om weer eens te stoken. Als je het artikel leest en waar ze sowieso met Sbs6 mee bezig zijn (grotere programma's juist op Sbs6), heeft het daar niets mee te maken. Maar als jij weer een steek onder water kan geven, ben jij er natuurlijk weer bij....

1 juli 2020 om 15:05

meer een oprechte vraag - eigenlijk. en ik zie dat andere mensen hier zich precies hetzelfde afvragen, dus zo raar is de opmerking niet, toch?

Als dit niets te maken heeft met de rel bij VI is dit wel een heel ongelukkig moment van Talpa om dit jaar buiten te brengen, want iedereen associeert de move van Veronica naar SBS6 daar nu wel mee. Voelt alsof Talpa zich er dus ook niet goed raad mee weet.

1 juli 2020 om 13:13

als het er wel mee te maken heeft, ben ik vooral benieuwd naar hoe. Ik kan geen logische verklaring verzinnen

1 juli 2020 om 14:37

Het voetbal bij Veronica was nogal sterk gelinkt aan VI (zelfde analisten, vergelijkbaar sfeertje). Als VI uit elkaar valt, dan is het logisch dat ze voor het live voetbal ook gaan zoeken naar een andere invulling, want het zou raar zijn om daar door te gaan of er niets veranderd is. Maar daarmee geven de beleidsmakers bij Talpa tussen de regels door tegelijkertijd aan dat VI (gijp/derksen) de discussie van de afgelopen weken "verloren" heeft, want zij worden op deze manier buitenspel gezet.

1 juli 2020 om 14:43

Een andere invulling heb je al met andere poppetjes op de plekken van Genee, Gijp en Derksen, of met de voorwaarde dat het over voetbal moet gaan. Verhuizen van zender is wel wat overdreven. Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met zenderprofilering en kijkcijfers. Voetbal heeft een trouwe fanbase, die ook wel naar sbs zappen. Sbs kan met het huidige profiel te weinig kijkers trekken, dit wordt opgeschaald met het voetbal. Veronica heeft als filmzender minder moeite met kijkers trekken en gaat gewoon weer films uitzenden ipv het eeuwige voetbal

Sbs6 voetbal is niets
SBS 6 heeft niets met voetbal, verplaatst het dat naar NPO 1, ik ken de tijden nog dat daar voetbal op was te zien of desnoods RTL, alles beter dan SBS6..

1 juli 2020 om 12:57

Denk dat de belastingbetaler het niet meer op het open net hoeft.

zo dan zal mijn tv ook weer eens afgestemd worden op die zender, mijn tv krijgt de schrik van zijn leven.maar om nou te zeggen dat er veel gaat wijzigen.....dat lijkt me niet

Dat wordt dus voetbal kijken op ziggo. Sbs 6 is verschrikkelijk. Dan zit je lekker in een film en dan komt eerst even Hart van Nederland en Shownieuws en daarna het vervolg van de film. Hoe gaan ze dat doen met voetbal dan. De verlenging maar niet Live uitzenden. Die krijgen we dan maar te zien na Hart van Nederland?

1 juli 2020 om 13:02

Nou dat lijkt me niet he. Dan komt na het voetbal hart van nederland.. dat ze dat nu doen bij films zegt niet dat ze dat bij voetbal gaan doen. Lijkt mij raar iig.

1 juli 2020 om 13:10

Ben daar al eens in gestonken. Film opgenomen, later terug kijken, plots HVN er tussendoor, waardoor ik het eind van de film niet kon zien.

1 juli 2020 om 14:42

Nou dat is al een eeuwigheid terug. Er zijn nl niet tot nauwelijks films op SBS6

1 juli 2020 om 15:56

Geloof me: dat gaat met voetbal niet gebeuren. De Uefa heeft hele strenge contracten met de afnemers van de uitzendrechten. Die zullen echt wel dichtgetimmerd hebben dat je geen reclameblokken of onderbrekingen voor andere programma's erin mag verwerken.

Nou als presentator ook aantrekkelijk. Na praten zonder kijkers. Want na de wedstrijd, zal dan wel eerst het altijd interessante Hart van Nederland Show nieuws en wil hier Piets weer neerzetten, maar die is er niet meer, weet even niet wie dat nu doet. Gelukkig kan je altijd nog voor de herhalingen en een analyse naar Ziggo

Ik heb Derksen sowieso nooit een geschikte analyticus gevonden. Vind Kieft, Advocaat en eventueel Vd Gijp veel geschikter. Behalve Kieft heeft ook niemand chemie met Derksen aan de CL tafel.

Zullen er mensen zijn die geen cl kijken op Veronica maar wel op sbs6? Of waarom denken ze dat er op sbs6 meer kijkers kunnen krijgen?

1 juli 2020 om 13:32

Waarschijnlijk gaat het niet om meer kijkers, maar uberhaupt kijkers. Voetbal zal wel vrij constante kijkcijfers hebben (bij normale prestaties van Nederlandse clubs). Sbs6 heeft weinig kijkers en trekken zo de gemiddelden wat op met het voetbalpubliek, die zijn toch wel trouw. Veronica kan zich dan profileren als filmzender en om half 9 een film starten, wat meer kijkers trekt dan wat sbs6 nu trekt met hun gammele programmering. Ze zullen vast onderzocht hebben dat mensen eerder kijken naar films op Veronica dan sbs6

Raar dit, beide zenders vond ik nooit erg denderend voor CL voetbal maar ik heb me in het verleden en gigantisch geergerd aan SBS toen de wedstrijden van Oranje daar nog uitgezonden werden. Goed, het zal allemaal wel!

Apart. Juist nu ze Veronica al tijden in de in de markt proberen te zetten als dé mannenzender, om DAT BIJ rtl7 weg te halen.sbs is toch meer de kortpittge vrouwenzender. Dan krijg je straks weer Shownieuws tussen de samenvattingen van de CL in...

Ahh nee... Ik weet nog hoe verschrikkelijk het eerst was op SBS... Altijd 2 reclames wachten voordat de samenvattingen beginnen en alleen maar gelul. Volgende dag weer spijt met je moeie kop op werk, omdat je toch het geduld opbrengt.

"“zeker na de periode van de gedwongen stop, willen we zoveel mogelijk voetbalfans laten genieten van dit geweldige toernooi. Om die reden hebben we besloten de Champions League op onze grootste zender, Sbs6, uit te zenden”, aldus Louwerens tegenover De Telegraaf."iedereen die sbs6 heeft, heeft toch ook veronica?of is het volk echt zo dom dat ze niet kunnen schakelen?sbs6 is wel de meest trieste zender, maar ja....hopelijk wordt alles rond het voetbal goed geregeld en krijgen we geen hart van Nederland in de pauze.ik snap uberhaupt niet dat er nog mensen Nederlandse televisie kijken.ik kijk sport, sport en sport en dan zo snel mogelijk de tv weer uit

Vele lijken niet te snappen dat Veronica en Sbs6 bij elkaar horen. Er gaat hoogstwaarschijnlijk niets veranderen. Misschien verandert het decor slechts van kleur wanneer Bavaria vervangen wordt als hoofdsponsor. Je gaat gewoon dezelfde presentatoren, analisten en commentatoren zien/horen. Als Derksen en Gijp er echt mee ophouden omdat zij geen weerwoord dulden, dan zullen zij slechts wegvallen en krijg je weer Ronald de Boer daar zitten bijvoorbeeld.

Ik denk dat Genee naar SBS6. Verhuist en dat Derksen en Gijp bij Veronica blijven.
Ik denk niet dat Talpa Genee laat gaan.

Wat mis ik de tijden dat dit gewoon heerlijk te zien was bij de NOS. Wedstrijden als AC-Milaan - Ajax als klein jochie thuis op de bank prachtig.

1 juli 2020 om 16:24

voor de wedstrijd maakt het toch niet uit? of mis je het om een klein jochie te zijn?de 2x 45 minuten voetbal is op iedere zender hetzelfde (of het moet op ziggo zijn en je plots Sierd de Vos hebt)

1 juli 2020 om 16:33

ik weet niet de hele sfeer eromheen lijkt anders op de betaalde zenders , kan er niet echt de vinger op leggen waar het aan ligt.

Toen SBS de rechten voor de CL had gekregen hebben ze in het begin ook op SBS 6 CL uitgezonden. Daarna zijn ze naar Veronica gegaan omdat het meer een mannen zender is. Nu weer terug naar SBS 6, dat gaat marktaandeel kosten voor Veronica.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren