Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Talenten Ajax vallen op in Mini Estadi: ‘Compliment voor de opleiding’

Laatste update:

Ajax verloor dinsdagavond de Champions League-wedstrijd in en tegen Barcelona met 3-1. Na afloop kwam in de analyses naar voren dat Frank de Boer baalde van de instelling van zijn spelers. Die hadden teveel ontzag getoond, meende hij. “Of Ajax verder is dan een jaar geleden? Nee. Vorig jaar speelden we in de eerste helft veel beter”, sprak de trainer. De Onder-19 van Ajax deed het wat dat aangaat beter in Spanje.

Enkele uren voor de wedstrijd in Camp Nou speelden de talenten van de Onder-19 van Barcelona en Ajax tegen elkaar in de Youth League. Het werd 2-2 in het Mini Estadi en Ajax pakte zelfs een 0-2 voorsprong. Adham El Idrissi en Damian van Bruggen zetten hun club op een voorsprong. Ronald de Boer spreekt in De Telegraaf van een van de beste lichtingen bij de Amsterdammers. “Het was voor mij geen verrassing dat Barcelona bij vlagen van het veld werd gespeeld.”

“Dit is een van de beste lichtingen, met ook nog eens vijf of zes eerstejaars A-junioren”, aldus de broer van Ajax-trainer Frank. Marketingdirecteur Edwin van der Sar was ook op het duel afgekomen. “Ik vond het een heel leuke wedstrijd”, sprak de oud-doelman, die bijval kreeg van collega Marc Overmars. “Dit is zeker een compliment voor de jeugdopleiding. Maar we moeten nog een stukje verder omhoog.”


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. En dan waren Gino Vince Dekker en Ashraf el Mahdiaoui er nog niet eens bij. Enige kanttekening; de verdedigers zou nog wat dwingender mogen zijn. Maar hoe dan ook; dit is een Top-lichting ! #trots

22 oktober 2014 om 07:31

De enige manier waarop Ajax weer naam kan maken in Europa is alles opende jeugd gooien. Zorgen dat je Veltman, Klaasen, Andersen, Van Rhijn en die twee buitenspelers als vaste kern heb en daar talenten van deze a lichting en de komende B lichting laat instromen. Dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren voor Ajax

22 oktober 2014 om 08:04

Probleem waar Ajax en andere Nederlandse clubs mee zitten, is dat andere clubs in Europa nu wel weten dat Nederland en zeker een kraamkamer van talent is. Ze gebben geen zin neer om daar superveel voor te betalen dus zodra een talent een beetje doorbreekt doen ze een bod. Daardoor gaat een Eriksen maar ook Depay zometeen net voor z'n top weg en daardoor voor veel te weinig en zonder dat je echt Europese successen met ze kan behalen. Ajax en de rest van Nederland moet nadenken hoe ze de talenten langer hier kunnen houden en met langere contracten zodat je meer kunt vragen. Een Depay moet bijv voor minimaal 30 miljoen weg. Volgens mij doen topclubs in Portugal het daarom beter. Meer transfergeld dus meer geld, dus minder achterstand op de echte top. Naar mijn mening is de enige manier, dat topclubs in NL hun spelers langere en beter betaalde contracten geven.

22 oktober 2014 om 08:22

De topclubs in Portugal zijn in handen van externe financierders, daarom kunnen ze betere salarissen bieden en hogere afkoopsommen vragen. Voor nu lijkt het leuk, maar voor de langere termijn is het maar de vraag.

22 oktober 2014 om 08:31

De wens is vrees ik de vader van de gedacht, Henk80. Zodra een Abdelhak Nouri of Donny v.d. Beek, twee knapen die er gisteren weer bovenuit staken, een seizoen lang boven de rest uitsteekt, dan hangen de topclubs weer aan de lijn en zijn ze in de zomer weg. En het is ook niet zo dat Ajax talenten van een dergelijk niveau jaarlijks kan opleiden, want dit soort aanleg zit in de genen, dus de wens van het TH om een jeugdspeler moeiteloos in te passen is een onwerkelijke wens.

De tragiek van het Nederlandse voetbal is dat de grootste talenten worden weggekaapt. Dat gebeurt eigenlijk al in de jeugd.

Het was overigens een geweldige wedstrijd om te zien, waarin blijkt dat Ajax in de jeugd van wereldniveau is. Totaan de onnodige en misschien wel makkelijke gegeven tweede gele kaart van Nathan Leyder was Ajax heer en meester over Barcelona. Pas na de 11 tegen 10 bleek hoe goed die jongens van Barcelona kunnen voetballen.

22 oktober 2014 om 08:40

Daarom is het goed dat Ajax niet te veel aankopen doet, waar sommige fans niets van snappen.

Een Nouri Abdelhak en v/d Beek zien nu in dat ze makkelijk kunnen doorstromen naar Ajax 1 wat beter is voor hun ontwikkeling. Dit moet Ajax blijven doen om de talenten langer aan zich te binden.

Zodra ze 18 zijn direct een contract voor meerdere jaren aanbieden en de absolute hoofdprijs vragen.

Maar ja... makkelijker gezegd dan gedaan.

22 oktober 2014 om 08:42

Dit kon je twee jaar terug precies hetzelfde zeggen..die 'kern' wordt toch wel weggekocht en zit je weer vooraan met je talenten die het in hun eentje niet redden. Spelers als Zimling moeten het vervolgens met alle respect bij elkaar gaan houden tsja

22 oktober 2014 om 09:01

Dat de kern wordt weggekocht op vroege lerftijd is het problrem van de speler. Ik kan je de laatste 10 jaar geen enkel talent noemen die het gered heeft.

22 oktober 2014 om 09:13

@beetgaar: je begrijpt m'n betoog toch wel? Zonder hogere salarissen, geen hogere afkoopsommen en zullen talenten eerder en eerder vertrekken. Daardoor pakken Tottenham en Southampton de vele miljoenen en word de afstand nog groter....

22 oktober 2014 om 09:54

Gelukkig worden die externe financiers verboden door de Fifa binnenkort en mogen deze clubs het zelf gaan uitzoeken. Geen medelijden mee, want heb niets met die Portugese fabrieken...

22 oktober 2014 om 11:16

Waarom blijven mensen altijd over hoge afkoopsommen beginnen? In Nederland is een afkoopsom niet verplicht en is de afkoopsom dus oneindig hoog..... Salaris is een ander punt, maar houd alsjeblieft eens op met die afkoopsommen.

22 oktober 2014 om 10:20

En je vergeet Riedewald nog, die is ook nog A junior. Net als Owusu, Zivkovic en Bazoer..

De hoeveelste geweldige lichting is dit wel niet van Ajax? En heel leuk al die complimenten voor de opleiding maar het heeft geen enkele waarde als club zolang je eerste elftal niet meer serieus wordt genomen! Daar gaat het tenslotte om.

22 oktober 2014 om 07:34

Je weet wel dat die talenten uiteindelijk doorstromen maar het eerste elftal (na een aantal jaar vertrekken ze dan helaas), maar in 2012/2013 kwamen bijvoorbeeld Fischer/Eriksen/Alderweireld/Blind/Van Rhijn uit de jeugdopleiding en ze speelden allen een belangrijke rol, daar heb je toch wel wat aan.

22 oktober 2014 om 07:52

@ajaxcunian

Geldt dat niet voor alle opleidingen in het voetbal? De andere clubs staan heus niet stil qua opleiden. Dus zo bijzonder is dat niet. En is dus opleiden een onderdeel van een club maar het belangrijkste blijft toch echt wel je eerste elftal. Dat is je gezicht van je club en de rest is daar ondergeschikt aan.

Maar kan mij voorstellen dat zij gisteren bij Barcelona zeiden tegen Ajax als troost: Jammer van het eerste maar ach jullie hebben wel een aardige jeugd!!

22 oktober 2014 om 08:09

Ja maar het verschil in kwaliteit doet daarin een rol, Ajax leidt grotere/betere talenten op dan andere clubs en de doorstroom van jeugd naar eerste teamspeler gaat ook veel makkelijker dan bij andere clubs. Er komt heus niet na een tijdje spelers uit de lucht vallen net zo als in Fifa, in de jeugd zit de toekomst, stel alle beste jeugdspelers zitten bij Ajax, en Ajax weet die te behouden, in de toekomst kan je dan stellen dat Ajax een sterke club zou zijn die zich met iedereen zou kunnen meten (natuurlijk is dat niet zo) maar Ajax gaat de goeie kant op, Ajax jeugd elftallen winnen het enorm vaak van de buitenlandse topclubs etc, the future is bright. Ik ben er van overtuigd dat talenten zoals Nouri, van Beek, Cerny voor een goeie periode behouden kunnen worden, die zullen Ajax dan sterker maken, dat is wat je er aan hebt.

22 oktober 2014 om 08:17

Wij hebben zeker een aardige jeugd, want van alle jeugd in Europa breekt het meeste van de talenten door die van Ajax komen. Laatst was dat al uitgekomen. Vorig jaar stonden we 3e daarmee en dit jaar 1ste. Ik weet niet van wie jij supporter ben, maar ik zie de jeugd van ned niet zomaar winnen van barca onder 19. En ja niet iedereen zal doorbreken maar wij hebben de beste jeugd academie van Europa en dat weet heel Europa.

22 oktober 2014 om 08:27

@ajaxcunian

Volgens mij was Feyenoord de afgelopen WK de hofleverancier van het NL elftal als ik mij niet vergist. Dus nogmaals de andere clubs staan ook niet stil. Ook moet je geluk hebben met een lichting. Denk niet dat het had uitgemaakt waar bijvoorbeeld Cruijff, Gullit, van Basten etc.. waren begonnen qua voetbalopleiding? Voetballen konden zij toch wel! Dus overschat het ook niet.

Ook leert de realiteit dat de grote clubs die het talent niet hebben het gewoon overal dan opkopen. Ajax zelf doet dat zelf ook! Kijk hoeveel Denen zij wel niet hebben gehaald inmiddels.

Maar dat alles doet men voor het eerste! Als bijvoorbeeld de B2 kampioen zal worden dan zal het bijna niemand op de wereld het iets kunnen schelen. Als daarentegen het eerste een belangrijke Europese prijs pakt maakt dat wel indruk!

22 oktober 2014 om 09:04

Het gaat hier nergens om Nederlandse spelers opleiden.. En spelers als Eriksen worden niet meegeteld, kijk eerder maar hoeveel opgeleide profs van de clubs spelen in Europa, dan kom je weer op andere stats.

22 oktober 2014 om 09:25

@ajaxcunian

Eriksen vind ik een slecht voorbeeld. Voordat hij naar Ajax kwam was hij al in 2008 tot talent van het jaar in Denemarken verkozen. En had Ajax het geluk dat Chelsea hem fysiek niet sterk genoeg vond. En o.a. daardoor hebben zij hem kunnen contracteren. Dus deze jongen kon al aardig tegen een bal aan trappen voordat hij voor Ajax speelde.

Maar goed als jij wilt dat Eriksen pas het voetballen bij Ajax heeft geleerd dan mag het! Ik zelf denk dat hij zich daar alleen heeft verder kunnen ontwikkelen. Maar een talent als hij had ook een grote kans van slagen gehad bij een andere NL topclub.

Dan nog heb ik nergens gezegd dat Ajax qua opleidingen het niet goed zou doen. En van mij mag Ajax de allerbeste opleidingen hebben van allemaal. Alleen daar koop je niks voor als club zodra je eerste elftal niet serieus wordt genomen.

Het eerste elftal is een stuk belangrijker en vind dat de opleiding ondergeschikt is hieraan. Het eerste bepaalt het de status en is het gezicht van de club!!

22 oktober 2014 om 10:31

Ja maar generalkilo, heb je er wat aan dat zoveel spelers uit die jeugdopleiding komen? Spelers als Sarpong en Castillion worden ook meegeteld maar we weten allemaal dat dat geen geweldige voetballers zijn. Het zegt wel wat maar niet erg veel.

22 oktober 2014 om 11:30

@ steven west

Eriksen koos bewust voor Ajax. Ontwikkelen is opleiden.

22 oktober 2014 om 11:50

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Fischer die ook op 16 jarige leeftijd is aangetrokken, dat kan je moeilijk zelf opleiden noemen.

22 oktober 2014 om 12:32

komt ook dat de meeste grootste clubs de jeugd teams niet echt serieus nemen en alleen maar kopen!

22 oktober 2014 om 12:54

Tuurlijk wel, nogmaals ontwikkelen is opleiden. Fischer heeft slechts een een jarige opleiding genoten bij Ajax, is het nog niet geen opleiding. Daarnaast heb je ook nog een proces na de jeugdopleiding waarbij talenten bij ajax veel ruimte krijgen.

22 oktober 2014 om 13:15

Ontwikkelen is zeker een onderdeel van het opleiden maar er komt heel wat meer bij kijken , ook een speler van 23 moet zich blijven ontwikkelen om zich te verbeteren. Het opleiden van een jeugdopleiding is spelers begeleiden vanaf een jonge leeftijd zodat ze uiteindelijk klaar zijn voor de stap naar de senioren. Zowel Fischer als Eriksen zijn aangetrokken op een latere leeftijd waardoor ze de basis aspecten al hadden geleerd bij andere clubs. Van zelf opleiden is dus geen sprake.

22 oktober 2014 om 07:50

@Steven West
In dat geval kunnen alle Nederlandse ploegen wel stoppen, want als de ploeg die vier jaar op rij kampioen wordt al niet serieus wordt genomen hoe pauper zijn de andere ploegen dan?!

22 oktober 2014 om 07:57

@pauze

Je beantwoord zelf je eigen vraag tevens uitroep. Niks maar aan toe te voegen! Je zou bijna hopen dat een ander kampioen wordt wie weet zouden zij het wel beter doen. Maar de realiteit is waarschijnlijk dat wij (nl) in de CL niks meer zijn dan een speelbal. Want de grote ploegen moeten toch even inkomen voordat het echte grote werk begint.

22 oktober 2014 om 08:16

Wat een beredenering: "je zou bijna hopen dat een ander kampioen wordt, want die zou het misschien beter doen". Bedoel je dan de nummers twee van de afgelopen jaren die er niet in slaagden om door de voorronde heen te komen?
Je maakt jezelf belachelijk.

22 oktober 2014 om 08:29

Bedoelde het ook niet serieus!! Kijk naar de rest van de tekst.

22 oktober 2014 om 08:27

De jeugd is de levensader van de club. Als er tzt strengere regels komen tov financial fairplay dan zit Ajax eerste rang !

22 oktober 2014 om 08:33

@fcbogarde

Ik mag het met je hopen. Alleen ook al zouden er strengere regels komen dan nog zullen de grote jongens mazen in de wet vinden om het te omzeilen.

Dus dat is echt hopen op niks!

22 oktober 2014 om 08:41

De FFP regels zijn streng genoeg. De begrotingen van de clubs moeten rond zijn en dat is waar het om gaat. Waar jij de illusie vandaan haalt dat Ajax mee zou kunnen komen wanneer de Uefa iets zou veranderen in de regels mag Joost weten. De grootste clubs hebben honderden miljoenen aan omzet, dat blijft zo. Ik zou ook niet weten wat jij precies bedoelt, ik hoop niet dat je schulden bedoelt, want dat slaat nergens op.

Hoe dan ook, Ajax is de enige die ervoor kan zorgen weer struktureel aansluiting te krijgen bij de Europese (sub)topdoor te zorgen dat de begroting naar 200-300 miljoen gaat, daar heeft de Uefa niets mee te maken. En hoe dat moet kan op verschillende manieren.

22 oktober 2014 om 08:46

Beetje gefrustreerd, Steve? Je kan nog zo je best doen om een Smiley als avatar te nemen, je neemt er niemand mee in de maling. Ajax speelde met 11 tegen 11 het grote Barcelona, dat jeugdspelers over de hele wereld aantrekt, compleet van de mat. Dat zegt i.d.d. niets over Ajax 1, maar wel dat men op de Toekomst op de goede weg is.

Sowieso is het van 2011/2012 dat Ajax zo'n lichting had, de twee lichtingen erna waren beduidend minder. Veel jongens van 2011/2012 zitten bij de selectie en behoren tot de betere spelers. Overigens is de huidige A1 een jaartje jonger dan die vorige toplichting met Klaassen, Fischer en Veltman. In deze lichting zit nog meer potentie.

22 oktober 2014 om 08:54

Precies, ik hoor zoveel nieuwe namen weer voorbij komen die hét gaan worden voor ajax de komende jaren. Hoe erg werden kishna en el ghazi niet de hemel in geprezen voordat ze in het eerste elftal kwamen. Nu krijgen we straks nouri, cerny, vd beek etc. Ik denk dat de sprong tussen jeugd en ajax 1 nog veels te groot is en dat hier is naar gekeken moet worden. Waarom krijgen deze talenten na 2,3 potjes meteen een dip? Waarom spelen ze niet een seizoen geweldig aangezien de eredivisie toch geen reet voorsteld. Dit zijn toch punten die moeten knagen bij ajax en andere eredivisie jeugdopleidingen?

22 oktober 2014 om 09:18

Inherent aan het jong zijn is de wisselvalligheid. Dat jij de eredivisie geen reet vind voorstellen is gewoon de rest na papagaaien. Kijk je wel is subtoppers uit Spanje, Dutsland of Engeland? Dan springen de tranen in je ogen van het spel. Waarom doen Tadic, Blind en Pele het nu weer geweldig in de Bpl? Waarom werden we met een half eredivisieteam gewoon derde op het WK? De vorige seizoenen heb je ook gewoon gezien dat de spelers die vertrokken het gewoon prima doen bij de clubs in de grotere competities. Er zijn maar een paar competities die er echt bovenuit steken en dan beoordeel jij dus buiten die 5-6 competities alle competities geen reet voorstellen. Er zal altijd een stap zijn van de jeugd naar het eerste in welke competitie dan ook en daarom hebben ze inderdaad soms tijd nodig. Zelfs de allergrootste talenten zijn wisselvallig.

22 oktober 2014 om 12:58

Als jij vindt dat het niveau van sommige subtoppers in europa te janken is, waarom heeft ajax het dan moeilijk met salzburg, kan psv niet winnen van ludogoretz en is feyenoord te slecht voor besiktas? Leg dat dan eens uit? Nederland beschikt over talenten, maar die talenten staan er te laat en pas wanneer ze 3,4 jaar eredivisie spelen kunnen ze zich meten.

22 oktober 2014 om 14:43

Feyenoord had zijn halve basis verkocht en was nog niet compleet (El Amadi, Toornstra). Ze zijn nu schuldenvrij en kunnen nu weer beetje bij beetje bouwen. Als jij Salzburg als referentiekader neemt, dan neem ik City of Barca thuis vorig jaar als referentiekader en dan is Ajax ineens Europese top volgens jouw beredenering.. Tegen PSG gelijk dit jaar. PSV verloor vorig jaar van iedereen, had een slecht seizoen. Namen de EL totaal niet serieus. Belachelijk maar wel waar. Nu nemen ze het wat serieuzer en hadden ze uit bij Dinamo gewoon een punt moeten pakken, had een prima resultaat geweest. De talenten in Nederland zijn gewoon van een goed niveau. Dat zie je ook aan de jeugdelftallen, nu jong Oranje even uitgezonderd.. Gisteren heb je het ook weer gezien bij Ajax U19 tegen Barca U19.

P.s geef jij dan antwoord op mijn eerdere vragen..

22 oktober 2014 om 09:44

De vorige toplichting was een lichting met Veltman, Denswil, Klaassen, Bouy en Fischer als beste spelers. Zij bereikte de finale van de nextgen cup, wat nu deze youth champions league is zeg maar.

@ steven west
Is het lastig voor je om iets positiefs in Ajax te erkennen?
Jong Ajax domineerde en speelde jong barca, zeker in de eerste helft, bij vlagen helemaal van het veld. Ze verzuimde een 4 of 5 nul voorsprong te nemen. Toen ze het laatste halfuur met een man minder kwamen lieten ze barca terugkomen.
De enige manier voor Ajax om weer aansluiting te vinden in Europa, is dit door dit beleid voort te zetten. Deze jeugd nog enkele jaren bij elkaar houden, is garantie voor succes in de toekomst.

22 oktober 2014 om 08:13

Het was niet Jong Ajax, maar de A1

22 oktober 2014 om 08:31

Volgens mij klopt het beide niet, want het is onder de 19. Daar spelen jongens uit de A1 en uit jong Ajax

22 oktober 2014 om 09:16

Onder 19 is hetzelfde als A1

22 oktober 2014 om 12:55

Dat klopt niet Djo, de jongens uit Jong die gisteren meededen zijn allen doorgeschoven A junioren..

22 oktober 2014 om 10:54

Dit beleid voort te zetten met aankopen, want op alleen je jeugd kan je niet bouwen.... tenzij er natuurlijk 11 topspelers meteen in de basis kunnen starten.

In mijn ogen is dit de beste mix, Talent, aankopen(kwaliteits/dure) en aankopen (minder duur/ ervaring).

Die mix moet goed zijn dan trekt iedereen zich aan elkaar op.

Verrassend dat Ajax A1 niet gewonnen heeft, deze Juvenil A is in mijn ogen het zwakste team in La Masia. Afgezien van Carbonell, Quintilla, Tarin en misschien Vilanova en Enguene zie ik niemand met een groot potentieel rondlopen. Ajax daarentegen heeft de beste lichting in een aantal jaar, een derde van Nederland O17 op het EK O17 vorig seizoen bestond uit Ajax-spelers.

22 oktober 2014 om 08:23

Het was volledig onnodig. Hele wedstrijd gedomineerd, maar na de rode kaart viel alles uit elkaar. En dan ook nog eens een keepersfout.

22 oktober 2014 om 08:34

Die rode kaart was ook belachelijk, speelde gewoon de bal. Met 11 -11 hadden ze niet gelijkgespeeld, ze hadden toen al op 4-0 moeten staan

22 oktober 2014 om 08:28

Het zwakste team maar je noemt zo wel even 5 goede op , dat is toch een behoorlijk aantal..

22 oktober 2014 om 08:39

Ze zijn wel goed en kunnen misschien ergens anders slagen, maar alleen Quintilla en Tarin zie ik het bij Barcelona maken. Carbonell is niet echt een speler voor Barcelona en Vilanova en Enguene hebben niet het potentieel voor het eerste. Valt allemaal wel mee dus. In de Juvenil B spelen m.i. zeker 5/6 spelers met een potentieel om wereldtoppers te worden.

22 oktober 2014 om 09:14

Je hebt de wedstrijd zeker niet gezien? Het had veel weg van Barca 1 - Ajax 1 alleen dan met Ajax a1 als Barcelona 1. Barca werd compleet van de mat getikt en had geluk dat het niet met 0-4 de rust in ging, vervolgens nog meer geluk dat de goals na rust ook niet vielen en pas na een domme rode kaart konden ze wat klaarspelen. Mja klopt wat je zegt barca a1 is niet je van het en ik kijk niet vreemd op als Ajax er thuis overheen walst met een 7-0 oid.

Heerlijk om te zien dat zo'n 6 spelers de potentie hebben ajax1 en meer te halen en dan deden 2/3 goede spelers niet mee(dekker, el mahioudi, riedewald).

Dit jaar komt de concurrentie voor Ajax vanuit Engeland, ga ervan uit dat ze deze poule makkelijk doorkomen.

Deze jongens moeten straks de belangrijkste/moeilijkste stap maken. Je ziet bij veel talenten dat ze dan toch hun hoge niveau niet halen. Ik hoop dat ze de druk van Ajax 1 aankunnen. Dan ziet het er goed uit voor ons.

Leuk, maar dit heeft net als de overwinning tegen PSG gewoon heel weinig waarde. Hoewel Barca nog wel iets met jeugd doet is de opleiding voor de meeste van dit soort clubs compleet bijzaak. Van een echt fantastische lichting zullen er in de regel een stuk of vijf doorstromen. Daarvan halen het er twee dan toch net niet, kunnen er twee meekomen en is er een van de buitencategorie. De A1 van Ajax staat in de vaderlandse competitie overigens gewoon tweede achter die van AZ, en op vrijwel gelijke hoogte met PSV en Twente dus of het allemaal echt zulke wereldtoppers in de dop zijn vraag ik me af. Is het niet een beetje whisful thinking?

Ook een Kishna zakte gister volledig door het ijs, dit komt m.i. mede omdat dit soort talentvolle jongens wekelijks op een veel lager nivo speelt en traint als bijvoorbeeld zijn leeftijdgenoot Ramirez van Barca. Het tempo ligt in de Eredivisie standaard veel lager, dat was goed te zien. Op het moment dat ze het eerste elftal aantikken stokt hierdoor de ontwikkeling van veel Nederlandse talenten tov hun buitenlandse leeftijdsgenoten.

22 oktober 2014 om 11:05

Weet je, mischien is Kishna wel helemaal niet zo goed. Zou dat ook kunnen?
Als je echt goed bent namenlijk zou je teminste kunnen laten zien in de Eredivisie dat je dat ook bent, hun ontwikkeling stokt helemaal niet door de Eredivisie, die stokt gewoon omdat er niet veel meer inzit. Of denk je serieus als je niet eens boven de rest kan uitstijgen in Nederland dat je in het buitenland wel mee kan in de top?

Volgens mij is het inmiddels wel bewezen dat als je echt goed bent er niks mis mee is om je carriere in de Eredivisie te starten, alleen niet iedereen gaat dat redden die op zijn 19e debuteerd en een balletje een keer erin jast.

22 oktober 2014 om 11:46

Als jong talent kun je ook wel eens een dipje hebben. Kishna heeft al leuke dingen laten zien maar moet zojn lef en branie terug vinden.

22 oktober 2014 om 11:57

Dat kan, maar laat hem eerste maar uitgroeien tot een van de beste spelers in de Eredivisie en dan praten we verder.

Voorlopig heeft hij nog weinig laten zien in een handje vol basisplaatsen, dus waar hebben we het eigenlijk over?

22 oktober 2014 om 12:53

Klopt maar vorig jaar toch een paar leuke doelpunten en assists gegeven.

22 oktober 2014 om 13:30

1 goal,, 2 assists oftewel hij heeft nog genoeg te doen in Nederland.

Daarom alles op jeugd! Geen flut aankopen, maar haal dan ook geen Zimling (poulsen was anders) voor de zogenaamde ervaring.. Klaassen heeft nu al meer 'ervaring' als die man, het enige wat je dan echt moet doen als Ajax is soms ruzie maken en spelers niet te makkelijk laten gaan zoals nu het geval is. Nee dan moet je ook hard opstellen zowel tegenover geintersseerde club als de speler want je leid ze niet voor niks op, je leid ze op voor sportief succes!

22 oktober 2014 om 11:17

Waarom was Poulsen anders dan? Bij hem had ik ook de eerste maanden het gevoel van wat moet die clown bij Ajax, maar dat bleek een zeer nuttige kracht te zijn.

22 oktober 2014 om 11:53

Dat je dat had voor zijn komst kan ik begrijpen. Echter als je pas na een paar maanden door had dat Poulsen een nuttige kracht was heb je niet opgelet. Die liet vrijwel meteen zien wat toe te voegen aan het jonge team. Zimling gaat dat denk ik niet doen. Speelde 1 helft tegen PSG erg goed, maar was in alle andere wedstrijden echt ondermaats.
Ik denk dat hij na gisteren weer 1, 2 plekjes gezakt is in de hiërarchie.

22 oktober 2014 om 12:46

Poulsen zijn cv was ietsjes anders, vergelijk het even voor de grap! Die man heeft mee gehobbeld in de top, Zimling is niet eens in de buurt gekomen, was bij Nec geen speler die mij opviel.. Poulsen echter is van bekend dat hij geen duel schuwt, Poulsen zag je niet, hoorde je niet maar leidde wel, nogmaals wat heeft Zimling in zijn baggage wat een Klaassen, Veltman en vrhijn niet hebben door de afgelopen jaren steevast CL?

Invallen is makkelijker maar kijk Riedewald en bijv. Zimling bij de 2e goal, een serrero of riedewald kan daar wegdraaien en met de bal aan de voet versnellen naar voren, Zimling draait open en omdat hij tekort komt moet hij geforceerd die pass geven buitenkant voet ook nog die net zo hard weer terug komt.. Ook tegen Barca had Poulsen niet uitgemaakt maar veel andere potjes wel, Zimling echter is een ander soort speler die niks toevoegt imo

De A1 is echt een geweldige lichting, zeer goed dat Marc en Co deze jongens de ruimte geeft. Haal aub geen Sinkgraven, wij hebben talenten in huis met nog meer potentieel, zeker op zijn positie met Nouri en van de Beek. Met Muric en Zivkovic hebben we er nog meer grote talenten bij gekregen, goed gehandeld richting de toekomst.

Dilrosun missen we al niet meer met Dekker op de flanken, ook weer een geldwolf eruit.

22 oktober 2014 om 11:52

Precies, alleen is het maar de vraag hoeveel van deze talenten daadwerkelijk doorbreken, zou mooi zijn als het merendeel binnen 2 seizoenen de stap naar het eerste zal maken, maar dat is natuurlijk meer dan alleen een kwestie van talent.

Muric, Nouri, Van de Beek, Cerny en Zivkovic zie ik het eerste zeker halen. Ook vind ik El Idrissi positief opvallen.

22 oktober 2014 om 12:51

Achterin denk ik dat Mirani snel een stap kan maken, Moisander gaat weg (wordt ook wel tijd), Denswil doorschuiven (hopen dat hij verlengd) dan kan Mirani back-up op LcV worden. Leyder zie ik ook wel potentie maar heeft nog een jaartje nodig.

Dekker kun je wel in je lijstje zetten, leuke speler en we hebben ook nog Markus Bay en Karlsson op de bank zitten.

22 oktober 2014 om 17:33

Ik ben verder geen echte 'A1-watcher' ken eigenlijk alleen de door mij genoemde spelers en de andere alleen van naam. Mooi dat er dus ook toekomstige Ajax-verdedigers daar spelen. Ik vind Veltman voor Ajax een prima verdediger met potentie maar in Denswil zie ik eerlijk gezegd minder. Van der Hoorn gaat in mijn ogen nooit een Ajax verdediger worden en Moisander lijkt alleen maar minder te worden.

Wat voor type verdedigers zijn Mirani en Leyder? Het zou mooi zijn om er een 'breker' bij te krijgen (die natuurlijk ook wel een beetje moet kunnen voetballen) maar wel iemand die de duels niet schuwt en fysiek sterk is. Ik zie in Veltman wel een soort Vertonghen of Frank de Boer, maar een nieuwe Stam zou me ook erg mooi lijken.

Nou nou nou Ik zou zeggen koop een pak spekjes.
Deze competitie is nauwelijks serieus te nemen. De echte top jeugdopleidingen doen niet eens mee aan de competitie.
Beetje raar ook om je eigen opleiding complimenten te geven. Ik zie nou niet direct de hand van cruijff erin terug. Maar goed leuk zo'n gelijk spel maar je hebt er niks aan.

22 oktober 2014 om 12:45

Het is idd een rare opzet dit toernooi.

Wat zijn dan wel de topjeugdopleidingen die hieraan niet meedoen?

22 oktober 2014 om 16:38

@nafets1

Feyenoord , Manchester United, Lille, Fenerbahce, Southampton, Inter Milaan, AC Milaan, Valencia , Racing Genk,

22 oktober 2014 om 20:35

Komt al verandering in, Jouses, zie: http://www.uefa.com/uefayouthleague/ news/newsid=2149865.html

Spatie weghalen..

23 oktober 2014 om 18:09

Tja die mogen ook niet meedoen door die rare opzet. En Barcelona hoort hier niet bij bedoel je? Feit dat je Feyenoord als eerste noemt zegt me al genoeg

22 oktober 2014 om 12:52

Barcelona heeft anders een topopleiding?

22 oktober 2014 om 13:22

De echte top jeugdopleidingen doen juist wel mee aangezien het dezelfde opzet is als het grote CL dus bv alle grote Portugeze clubs doen mee, alle Spaanse etc.

Ajax A1 heerst in Nederland. Hebben meer of even veel kampioenschappen dan/als de rest van de andere clubs samen.

22 oktober 2014 om 16:32

@scrumpti0uz

Ik weet niet Ajax A1 heerst? Weet niet maar de laatste 5 jaar domineert het samen met Feyenoord maar goed . Ik denk dat als je echt een opzet wilt doen dan moet je de allersterkste opleidingen per land uitnodigen niet diegene die willen betalen of die zich kwalificeren voor de CL. Wat heeft dit met de beste opleidingen te maken ? Net alsof Bate een goede jeugdopleiding heeft. Had dan Feyenoord of PSV uitgenodigd die daadwerkelijk een sterke opleiding hebben. Feyenoord is al 5 jaar de beste opleiding van Nederland dus daar heb je dan meer aan.
De echte top is bij lange na niet vertegenwoordigd Ik mis de beste opleidingen van de volgende landen Inter Milaan ( Italië) Feyenoord (nederland) Lille (frankrijk) Dynamo Kiev (oekraïne) , Manchester United (engeland) AC Milan (italie) Marseille (frankrijk) dus de echte top jeugdopleidingen zijn juist niet aanwezig. Het zijn gewoon de teams die zich kwalificeren voor de CL die jeugdteams zijn vertegenwoordig dus beetje vreemd toernooi zonder echte kracht inspanningen.

Zoveelste geweldige lichting, nou zo geweldig is het niet wat er doorbreekt hoor. El ghazi. Kishna zijn de nieuwe ebecillio en lukoki moet je trots op zijn. Ik vindt het ongelooflijk wat Ajax gister liet zien, zo weinig lef zo weinig lijn in het spel. Totaal niet wat Ajax wil hoe kan dat toch? Verliezen had iedereen verwacht maar dit was toch wel enorme wanvertoning we moeten wat veranderen want dit is niks zo.
Snap niet dat Ajax niet 2 ervaring spelers (niet niveau zimling / Moisander uiteraard) heeft gehaald zat geld. Voor de fans leuker om te kijken, de jonge spelers leren ervan en je hebt meer kans om eens ver te komen in de Europa league. Dit jaar zal het weer maximaal 1 ronde verder zijn na de winter.

22 oktober 2014 om 13:26

Je hebt het wel over Barca he, dat is de absolute top. Kishna viel inderdaad tegen, maar El Ghazi had wel weer een doelpuntje in de korte tijd dat hij erin zat. Zijn doelgemiddelde is een stu beter dan de 2 die jij opnoemt. Andersen viel me ook positief op, die gaat steeds beter spelen en ik vond Riedewald ook niet slecht.

Nu zaak de boel bij elkaar te houden. Scouts en geflipte zaakwaarnemers buiten de deur te houden.

22 oktober 2014 om 16:39

Helaas heb je ook met ouders te maken

22 oktober 2014 om 17:03

Als die zaakwaarnemers ze niet lastig vallen doen die ouders ook geen gekke dingen.

Elk jaar hetzelfde geneuzel over een nieuwe super-lichting. 'Ja nu echt hoor!'

22 oktober 2014 om 20:54

Je snapt het niet, er wordt al jaren over dezelfde lichting gesproken, deze..

Hoezo het gaat goed met de jeugdopleiding.
Dit zijn spelertjes die bijna allemaal zijn gehaald door Ajax bij andere clubs uit buitenland en binnenland.

Ja tuurlijk, heb je even:

1: ik kijk veel voetbal, heb sport 1 en fox en ja ik kijk ook een mainz tegen gladbach of een everton tegen swansea.
2: 3e worden op het wk was idd een uitzonderlijke prestatie waar niks op aan te merken valt, maar wees dan ook zo realistisch om te zien dat alleen depay en cilissen (basis) (over wie ik het niet eens heb) nu nog in de eredivisie spelen.
3: ga je pelle en tadic en Blind nog als talenten bestempelen? 28 en 25 en 24. Ik heb het over de leeftijd max 20,21 die nu net in het eerste spelen of in aanmerking komen?

Laten we even teruggaan naar mijn beredenering: jeugd a la (fisher, kishna, el ghazi en alles wat er komen gaat draaien nog niet goed mee in de eredivisie. Dat is toch een kwalijke zaak aangezien de eredivisie europees geen reet voorstelt?

En over Europees gesproken (beetje off topic van waar ik mee begon, maar ok) ja ajax wint van barca thuis en speelt altijd op een hoger niveau, maar wat behalen ze daarmee? Een eervolle vermelding? Wanneer het er echt om gaat zakken we door het ijs en zijn ploegen als steau en salzburg gretiger om een ronde verder te komen.

Maar goed, we gaan het niet eens worden, dat is prima. Het frustreert mij gewoon omdat ik graag wil zien dat een kishna of el ghazi (waar zo over gehyped is) het eens een seizoen gewoon waar kunnen maken! In de "met alle respect" eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren