Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tagliafico is reserverol bij Ajax zat en wil in de winter vertrekken

Laatste update:

Er is Nicolás Tagliafico veel aan gelegen om deze winter (tijdelijk) te vertrekken bij Ajax. De linksback geniet niet het volledige vertrouwen van trainer Erik ten Hag en wil Amsterdam nog deze transferperiode verlaten, meldt het Algemeen Dagblad. Tagliafico heeft aanbiedingen van Napoli en Olympique Marseille op zak, die de Argentijn willen huren. Ajax lijkt echter niet van plan de verdediger zomaar te laten gaan.

Tagliafico is uit op meer speeltijd, daar hij dit seizoen in de Eredivisie tot dusver slechts twee keer in de basis stond. In totaal kwam hij tot 10 optredens (ruim 300 speelminuten). Vorig jaar kon hij nog wel rekenen op het vertrouwen van Ten Hag en was hij de eerste man op de linksbackpositie. Dit seizoen is die rol toebedeeld aan Daley Blind. Tagliafico is dusdanig ontevreden over zijn reserverol, dat hij nog deze winter aanstuurt op een vertrek. Dinsdag gaat de zaakwaarnemer van de Argentijns international in gesprek met Ajax om de uitzichtloze situatie te bespreken.

Het is de vraag of Ajax bereid is om mee te werken aan een winterse transfer, daar de Amsterdammers dun in de verdedigers zitten. "En als spelers gaan, zullen we eerst een vervanger willen hebben. In die volgorde, dat is het ideale plaatje. Financieel zijn we niet genoodzaakt om te verkopen", liet Ten Hag daar vorige maand over kwijt. Ajax heeft bij de laatste contractverlenging in december 2020 afspraken gemaakt over de voorwaarden waaronder hij verkocht kan worden. Mocht Tagliafico vroegtijdig vertrekken, dan lijkt een verhuur het meest voor de hand liggend.

Naast zijn reserverol bij Ajax raakte de Argentijn ook bij de nationale ploeg zijn basisplek kwijt. Tagliafico was jarenlang onomstreden als linksback bij Argentinië, maar heeft nu stevige concurrentie gekregen van Marcos Acuña. De laatste keer dat Tagliafico in de basis stond bij het nationale elftal was op 11 oktober in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Uruguay (3-0 winst). Tagliafico wil niet het risico lopen dat hij eind dit jaar op de bank zit tijdens het WK in Qatar en zou mede daarom aansturen op een vertrek.

Ondanks de reserverol van Tagliafico wil Ten Hag de verdediger aan boord houden. De Amsterdammers willen met een zo breed mogelijke selectie de tweede seizoenshelft in, waarin PSV van de eerste plek in de Eredivisie moet worden gestoten. Vermaard transferexpert Gianluca Di Marzio meldde afgelopen weekend dat Napoli concrete belangstelling heeft voor Tagliafico. "Napoli's interesse in Tagliafico is concreet, maar de onderhandelingen met Ajax zijn ingewikkeld", concludeerde Di Marzio. Volgens verschillende Franse media zou ook Olympique Marseille oren hebben naar de linksback van Ajax.

Moet Ajax Nicolás Tagliafico (tijdelijk) laten gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat Nico gewoon gaan. Heeft veel betekent voor de club!

18 januari 2022 om 08:23

Ja joh, laten we hem gewoon lekker even gaan.. Als er een vervanger is en bij een leuk bod mag ie weg.

Hij is helaas voor hem nu het kind van de rekening maar één blessure bij Blind en je hebt hem nog heel hard nodig! Hij heeft heel veel betekend voor de club maar is de laatste jaren ook wel wat achteruit gegaan qua niveau en daarom zijn plek kwijt (dat en omdat je Martinez en Alvarez sowieso niet gaat wisselen en Blind op tactisch vlak een verlengstuk in het veld is van Eth).. Op persoonlijk niveau gun ik hem uiteraard veel meer dan dit maar op dit moment moet hij het, zolang er geen vervanger is, uitzingen tot de zomer..

18 januari 2022 om 08:49

De wedstrijden die hij speelt (begon vorig jaar al) wil hij overcompenseren en gaat hij er dusdanig fel in dat een rode kaart altijd een mogelijkheid is bij zijn spel. Dat kan Ajax zich in de topwedstrijden niet permiteren. Verder doet Blind het echt magistraal is gewoon een extra spelverdeler vanuit de achterhoede en brengt zo veel rust achterin waardoor die hele linie beter functioneert. Natuurlijk is Nico een prima back en zou hij normaal gesproken spelen alleen heeft Martinez zich erg goed ontwikkeld toen Blind afwezig was en is het wel terecht dat Nico niet stanaard speelt al zou het wel iets meer mogen dat wel. Als je een vervanger moet halen hoop ik niet dat ze het Brobbey trucje gaan herhalen en straks nog met Mitchel Bakker of Dijks op de proppekn komen, dat is wel erge achteruitgang.

18 januari 2022 om 10:56

@xajacfa, alsof Bakker zin heeft om bij Ajax op de bank te zitten. Die staat in de basis bij de nummer 3 in de Bundesliga met een salaris van 1.5 miljoen

18 januari 2022 om 11:38

Unuvar en Fitz-Jim vond ik gisteren allebei juist enigszins tegenvallen, zeker Naci heeft dit seizoen vrijwel iedere wedstrijd beter gespeeld. Gorter keepte wel prima en Van Axel Dongen en Rasmussen waren wel sterk inderdaad. Maar dit is, met alle respect, tegen FC Den Bosch he. Dat is geen hoogvlieger in de KKD, laat staan het niveau waar Ajax 1 op zit. Ik hoop dat we volgend seizoen Unuvar wel vaker gaan zien, Gorter zal dan ook zeker tweede doelman zijn bij het eerste lijkt me. Maar de rest zal het toch nog met een bijrol moeten doen gok ik hoor.

18 januari 2022 om 08:34

Zeker waar, als die wilt gaan. Liever zie ik hem blijven. Bij een schorsing of blessure bij een van de backs is Nico een prima back-up, zeker voor het niveau CL.
Zijn vaste plek gaat het helaas niet meer worden. Verdediging staat als een huis, en zo'n actie als bij PSV heeft die helaas te vaak gemaakt.

18 januari 2022 om 08:43

Je bent geen liefdadigheid instelling als Ajax zijnde. Dan zal Ajax eerst een waardige vervanger op het oog moeten hebben. En denk dat ze alleen zullen verhuren indien er een verplichte optie tot koop bij zit. Zal je zien, dat Blind over 2/3 week er ineens weer 3 maanden uitligt. Ben je dan mooi klaar mee. Al snap ik Tagliafico heel goed, mag echt wel wat meer minuten krijgen.

18 januari 2022 om 09:53

Ten hag is een toptrainer en ik kan zelden iets aanmerken, maar deze situatie kan je wel volledig op zijn conto schrijven. Het is echt bizar hoe vaak hij ervoor kiest om spelers als Schuurs minuten te geven ipv Nico. Je kan ook prima bij een 3-0 Martinez rust gunnen en blind centraal zetten, of blind zelf even naar de kant halen.

18 januari 2022 om 10:32



@siepie; Wetende dat Schuurs het ook gewoon prima doet in het centrum (en plek die ik toch iets belangrijker acht dan de back) en Timber ook op de rechtsback kan spelen snap ik wel waarom Schuurs meer minuten krijgt dan Nico. Ook kan Rensch nog op linksback spelen (naast centraal). Nico kun je enkel op linksback laten spelen dus ik snap Ten Hag wel.
Als er een goede club voor Nico komt zou het beter zijn hem te laten gaan, desnoods huur je een vervanger of schuif je een speler uit JA door.

18 januari 2022 om 08:44

Die laten weg niet gaan zonder vervanger, gaan we echt nog nodig hebben in de breedte. Wellicht is Wijndal een optie voor in de zomer als vervanger

18 januari 2022 om 10:03

Nico is een fijn gozer en heeft zich sportief opgesteld richting Ajax. Maar om hem nu zo maar even te laten gaan zie ik niet echt zitten. Eerst een goede vervanger. IK heb liever dat we met een ontevreden Nico verder komen in europa en landskampioen dan dat hij vrolijk vertrekt en we zonder prijzen staan.

Dot zat er aan te komen met elke keer een lullige 10 minuten invallen.. gewoon meer opstellen die man.

18 januari 2022 om 08:18

Voor wie dan? Hij heeft de concurrentie van Blind verloren en ik denk dat zijn beurt met die rode kaart tegen Psv in de JC Schaal wel eens heel zwaar is aangerekend omdat hij wel vaker van dat soort momenten heeft, Blind is veel stabieler, verdedigend wellicht wat minder maar verder is Blind in alles beter

18 januari 2022 om 08:24

Blind is in alles beter? Zag hem tegen Utrecht uit ook weer ballen over de zijlijn spelen. Ik vind Blind dit seizoen alles behalve stabiel. Heeft echt hoge pieken (Dortmund thuis), maar ook veel diepe dalen. Ik vind Blind dit seizoen dus alles behalve overtuigen en snap niet waarom Tagliafico zo weinig kansen krijgt. Tagliafico moet de concurrentiestrijd dan op het trainingsveld hebben verloren, want in de westrijden heeft die echt geen kans gehad om zichzelf te bewijzen. Zelfs wedstrijden waar het nergens meer om ging, stond Blind er nog in. Groot gelijk dat die wilt vertrekken. Hij ziet ook wel dat Blind alles behalve overtuigt dit seizoen en hij krijgt gewoon 0 kansen.

18 januari 2022 om 08:25

Nouuu in de sprint denk ik ook niet ;-) Maar verder heb je we gelijk inderdaad!

18 januari 2022 om 08:30

@ducktaildo, dan alsnog is Blind gewoon beter dan Tagliafico, het is niet voor niks dat Ajax met deze verdediging amper tegengoals krijgt, Tagliafico was vorig jaar al minder dan het jaar ervoor, dus ik snap wel dat Blind altijd speelt

18 januari 2022 om 08:31

Blind in alles beter vind ik heel overdreven. Een trage linksachter die soms een goede dag heeft meer is het niet de laatste tijd. Volgend seizoen mooi een talentvolle jongen opstellen of een nieuwe linksachter aantrekken.

18 januari 2022 om 08:45

Kokkie. Maar je geeft net zelf aan dat Tagliafico verdedigend beter is? Waarom zou je dan opeens meer tegengoals gaan incasseren? En dat Ajax zo weinig tegengoals heeft vind ik toch meer de verdienste van Timber en Martinez in combinatie met dat 9 van de 10 wedstrijden een ronde is in de 16 van de tegenstander. Er wordt ook telkens een conclusie getrokken dat Pasveer beter is dan André, omdat er maar 4 tegengoals zijn, maar dat er per wedstrijd maar 2 schoten op goal zijn hoor je dan niemand over. Ik vind Tagliafico ook geen geweldenaar hoor, maar vind hem ook niet zo beroerd dat die werkelijk 0 kansen hoort te krijgen.

18 januari 2022 om 09:21

Ajax heeft in de eredivisie ongeveer 65% balbezit, dan heb je imo veel meer aan Blind dan aan Tagliafico, Tagliafico heeft daarbij ook een nadeel dat hij wel eens rood pakt of domme overtredingen maakt, dat heeft Blind weinig.. Hoe de verdediging nu staat past gewoon goed bij elkaar, waarom daar aan sleutelen omdat iemand speeltijd moet krijgen? Het is een topclub geen liefdadigheidsinstelling.. Als Tagliafico het niveau zou halen van zijn 1ste seizoen dan weet ik 100% zeker dat hij zou spelen maar dat niveau heeft hij bij lange niet meer gehaald

18 januari 2022 om 09:55

Concurrentie van Blind verloren? Blind heeft sowieso op iedereen een voorkeurspositie net als tadic. Die worden hoe ze ook spelen voorgetrokken. Blind is dit hele seizoen al niet van een hoog niveau en heeft veel slechte wedstrijden er tussen zitten maar Nico krijgt maar geen kans.

18 januari 2022 om 09:56

Blind heeft dit seizoen alleen al vaker de bal in de voeten van de tegenstander gespeeld dan in al die jaren daarvoor.

18 januari 2022 om 10:27

Tagliafico heeft zijn hand verspeeld tegen Psv in de JC Schaal door weer eens een domme rode kaart te pakken, je kan gewoon niet volledig op hem bouwen.. Dat Blind wat minder is klopt, maar hij is wel gewoon belangrijk voor Ajax, dat Tadic niet zo vaak wordt gewisseld snap ik wel, ook als hij slecht speelt heeft die vaak toch een assist of een goal, degene die op de bank zitten maken ook weinig verschil, tegen Utrecht maar weer gezien hoe belangrijk Tadic is voor ons, alle 3 de goals komen bij hem vandaan

18 januari 2022 om 10:33

@ducktaildo: Ik vind Blind op lb extreem ondergewaardeerd. Onze verdediging staat met hem veel stabieler. Daarbij heeft hij voldoende aanvallende impulsen. Met Tagli hadden we ontzettend vaak gaten op links waar de tegenstander veel gebruik van maakte. Ging toch wel vaak blind naar voren stormen en verloor zijn mannetje uit het oog. Blind ziet het spel veel beter en stemt het opkomen daar makkelijker op af. Je zag vs Utrecht hoeveel we stabieler op links waren, dan op rechts.

18 januari 2022 om 10:52

@ducktaildo, je geeft in feite zelf het antwoord waarom in deze opstelling en veldbezetting Blind beter functioneert dan Tagliafico. En dat is meer naar voren spelen en de bal controleren.

Ik vind wel dat Tagliafico meer betrokken kan worden en meer minuten kan maken, maar of dat zijn wens om te vertrekken veranderd, dat lijkt me niet. De beste jongen wil al een paar jaar weg, alleen biedt er niemand genoeg. En dat geeft ook wel weer te denken natuurlijk gezien goede linksbacks schaars zijn.

Een ontevreden speler willen behouden is net goed maar zelfs voor de speler is het beter te vertrekken in de zomer. Met nog een jaar contract en een transfersom beneden de 4 miljoen zal hij wel wegkomen dan.

Nu heb je niets aan een vervanger ook, want die kent de speelstijl helemaal niet en gaat ook voornamelijk banken. Een Wijndal zou mooi zijn maar hem op linksback betekent ook een aanpassing van speelstijl, die nu best vast staat voor ten Hag denk ik.

18 januari 2022 om 09:43

Eens Boompie85! Een beetje rouleren in de verdediging had makkelijk gekund. Hiermee was de kans groot geweest dat hij het seizoen had willen afmaken en had Ajax de tijd gekregen on een fatsoenlijke vervanger te vinden.

18 januari 2022 om 10:00

Eens met jullie allebei. Ik vind Blind echt waanzinnig goed, dus die zou ik vaak basis laten staan. Maar zeker gezien de minuten die Blind de afgelopen jaren maakte en je met Nico gewoon een topper op de bank hebt, moet er voor Nico meer speeltijd in kunnen zitten. Dit vind ik wel een fout van Ten Hag. Nu wil Nico weg, terwijl al had je hem belangrijker gemaakt, niet per se basis want Blind is beter, maar wel met meer speeltijd, had hij wellicht willen blijven of in ieder geval met opgeheven hoofd weggegaan.

18 januari 2022 om 11:22

Klopt, de haarscheurtjes beginnen te ontstaan in de club. Ook de komst van Brobbey doet de wenkbrouwen fronzen, een huurling meteen basis boven eigen talenten en spelers.
Zal de sfeer niet ten goede komen.

18 januari 2022 om 11:59

De enige die last heeft van de tijdelijke huur van Brian Brobbey ben jij denk ik hoor Prem... Hij doet in het eerste duel al precies wat er van hem verwacht wordt: vlekkeloos Haller vervangen en twee keer scoren in de Galgenwaard. Die jongen keert terug in een groep waarmee hij al heeft samengespeeld, sommige jongens zoals Gravenberch, Timber en Rensch speelde hij al zijn halve leven mee samen, dit zijn goede vrienden van elkaar. De sfeer in de selectie is gewoon uitstekend, zoals je kunt merken als je Ajax en selectieleden zelf een beetje volgt op youtube/social media etc. Nu kun je ophouden met keer op keer dezelfde onzin herhalen, goed? Het is immers wel duidelijk dat jij de club niet bepaald intensief volgt en zomaar wat roept.

18 januari 2022 om 14:13

Er is geen eigen talent dat last heeft van de komst van Brobbey, daar zat namelijk een gat dat achtergelaten is door een jeugdspeler die afgelopen zomer is vertrokken.

18 januari 2022 om 19:10

Rijkhoff is 16 dus die komt nog in de generatie daar achter.
Er zijn wel een paar spelers die in aanmerking zouden komen voor (meer) minuten in Ajax 1 maar niet direct iemand die klaar is voor de basis of de CL. met Van Axel Dongen of Unuvar op de flanken had je de Tadic variant van stal kunnen halen en anders eventueel Max de Waal of Rasmussen in de spits, alleen lijken die me geen van allen klaar voor de CL of een wedstrijd tegen PSV.

Ik zie hem wel graag bij psv, kunnen wel iemand op LA positie gebruiken ondanks dat onze kleine Braziliaan het daar goed doet.
Zie wel graag wat strijd, passie, velheid erbij.
Toch iets wat we missen imo.

18 januari 2022 om 08:14

Alsjeblieft zeg. Haal dan een talent uit Zuid Amerika. Tagliafico geeft geen restwaarde meer en is de afgelopen jaren alleen maar minder geworden. Daarnaast staat zijn matennaaierij mij ook niet aan

18 januari 2022 om 08:19

Talenten zijn niet neer zo makkelijk te vinden.
Niet hoeven alle spelers per definitie restwaarde te hebben, stukje ervaring kan ook wat waard zijn.
Hij is imo altijd nog beter dan max en M.Junior.
Dat matennaaierij zit vaak in het zuid Amerikaanse temperament, zie je vooral bij verdedigende spelers vaak terug.

18 januari 2022 om 08:19

Ik neem aan dat je vroeger dan ook geen fan bent geweest van Toivonen?

18 januari 2022 om 08:20

Hoezo is dit uberhaupt een discussie? Ajax laat Tagliafico natuurlijk nooit rechtstreeks naar Psv gaan😅

18 januari 2022 om 08:23

Dan nog mag ik het wel een interessante speler vinden 😉.
Natuurlijk gaat hij niet naar je rechtstreekse concurrent midden in het seizoen.

18 januari 2022 om 08:44

Dit is niet eens een discussie want die zou nooit naar PSV willen. Nico kan echt prima naar een middenmoot club in de top 6 competities of hoger

18 januari 2022 om 09:07

@inkemontana, tuurlijk wel. Gakpo voor Tagliafico dan zie ik het wel gebeuren 😂

18 januari 2022 om 09:22

Als hij basisspeler wil zijn, dan hoeft hij niet te rekenen op een club hoger dan de middenmoot denk ik. Ik denk ook niet dat PSV heel erg happig is om hem over te nemen, zo goed speelt hij de laatste jaren niet.

18 januari 2022 om 10:37

Alsof Max beter is dan Nico. Tagliafico is bij elke club in de Eredivisie gewoon een basisspeler op dit moment. Behalve Ajax dan.

18 januari 2022 om 12:53

Kokkie, PSV fans hadden zelf ook een hekel aan Toivonen. Kon er niets van maar liep wel te zieken.

18 januari 2022 om 16:04

Kon er niets van doe je hem ook te kort... behoorlijk belangrijk voor ons geweest, heb nooit iets tegen toivonen gehad.

Harder trainen, beter voetballen ... dan sta je zo weer in de basis. Begrijpelijk dat hij ontevreden is maar ook begrijpelijk dat Ajax hem niet wil laten gaan. Dan zit er dus maar 1 oplossing op, zorgen dat je in de basis terecht komt.

18 januari 2022 om 08:39

Ik denk dat voor ten Hag de rode kaart in de JC schaal de druppel was. Deze speler is een ongeleid projectiel en kan vanuit het niets een rode kaart krijgen. Daarbij is zijn toegevoegde waarde in de loop der jaren ook minder geworden. Ten Hag kiest daarom liever voor Blind dat meer een zekerheid is.

18 januari 2022 om 13:06

@Janssen; hahaha ongeleid projectiel? Gaat wel heel ver kerel. Hij pakt vast en zeker eens een rode kaartje, maar liever dat dan uitgespeeld worden en vervolgens niks doen en er komt een goal uit. Deze jongen heeft het altijd top gedaan en is nog steeds top bij Ajax. Weet zeker dat ie bij elke topclub in Europa op z'n minst kan meedraaien. Tsja en dan de andere reactie van nuanceman. Er bestaat ook iets als 'vasthouden aan de basiself als het er goed mee gaat'. Ik ben ervan overtuigd dat hij een betere back is dan Blind.

18 januari 2022 om 14:02

De rode kaart in de JC had niets met uitgespeeld worden te maken. Net zoals met op het been staan van een verdediger van AZ (waar hij onterecht mee weg kwam). Dit zijn gewoon hele domme acties.

18 januari 2022 om 17:56

Zeg ik toch ook niet? Maar Badr had ook wel eens een waas en Ramos... nee die was altijd sportief. Kom op, zulke gasten zijn ook fijn om in je team te hebben. Hoort erbij. Nogmaals liever zulke dan die te netjes zijn.

18 januari 2022 om 21:00

Ook bij mijn club hebben we “strijders” gehad, echter is er wel verschil tussen een echte strijder en een aansteller die ook nog geregeld ver over de grens gaat.

Dit is wel mismanagement van Ten Hag. Hij had prima meer kunnen rouleren met Martinez, Blind en Tagliafico waardoor Nico zich hoogstwaarschijnlijk nog tevreden zou zijn. Met deze schamele minuten en als international snap ik dat je weg wil

18 januari 2022 om 08:18

4 tegengoals in 19 ED wedstrijden bewijzen je ongelijk wat mij betreft. Wat ik mij afvraag m.b.t. spelers als Nico of Neres, hebben zij een terugval gehad of is de lat bij Ajax omhoog gegaan en kunnen ze daarin niet mee?

18 januari 2022 om 08:21

Mij lijkt eerder dan een terugval bij deze 2... neres zeker, die speede nog regelmatig maar was beduidend minder.

18 januari 2022 om 08:24

Ten Hag geeft zelf keer op keer aan dat je met 11 spelers geen kampioen wordt. Dat betekend dat je meer spelers tevreden moet houden. Kortom, op het moment dat het kan (en die waren er genoeg) mag je andere spelers speeltijd geven. En dat is vreemd genoeg met Nico veel te weinig gebeurd.

18 januari 2022 om 09:30

Maar denk je nu echt dat Ajax meer tegengoals had gehad tegen teams als Sparta, Nec, Cambuur enz als Nico had gespeeld?

Ten Hag had wat mij betreft wel tegen Nico mogen zeggen. Als je je team elke keer benadeeld met domme kaarten, dan stel ik je niet meer op. Zo is hij begin van het jaar natuurlijk ingevallen, maar Nico heeft echt wel veel betekend voor Ajax. Desondanks is het terecht dat hij wissel staat.

Ik geef hem groot gelijk. Ten Hag had hem wel wat meer speeltijd mogen geven in bepaalde wedstrijden. Krijgt dan vaak een lullige 10 minuten om even in te vallen. Lijkt wel alsof hij Ten Hag iets aan heeft gedaan ofzo want ineens is hij niet meer belangrijk terwijl ik het gewoon een nuttige speler vind als je tegen een snelle buitenspeler speelt. Daar is Blind dan weer minder in.

toch zonde
begrijp dat je niet zomaar een wissel toepast op een winnend team
maar qua de backs had er best wat meer gewisseld kunnen worden
maar wij zijn dan ook niet de trainer

logisch dat hij in de winter (tijdelijk) weg wilt
laat hem wekelijks spelen
is het beste voor iedereen

Tja hij hoort gewoon in de basis en het is zeer jammer dat hij zo weinig minuten maakt. Want ik kon wel genieten het extra wat hij in het spelletje brengt. Na de wedstrijden tegen PSV in JC schaal was het ook in eens afgelopen met hem.

18 januari 2022 om 08:15

In plaats van wie dan? In de minuten die Nico heeft gemaakt laatste jaar maakt hij nu niet bepaald indruk & heeft hij zijn team meerdere malen in de steek gelaten. Die gast is gek. Hopelijk vangen we nog 10+ voor hem.

Als vervanger misschien "de tractor" terughalen voor stand in Blind. Als Klaiber back up voor rechtsback is kan Dijks dat op links zijn. Hij moet weg bij Bologna.

18 januari 2022 om 08:36

Jij wil dat Ajax conference league gaat spelen? Jezus Dijks en Klaiber, moet er niet aan denken

18 januari 2022 om 08:45

Maar echt, als dit een serieus voorstel is dan snap je niet wat een brede selectie inhoudt

18 januari 2022 om 09:38

Klaiber is na Mazraoui, Rensch en J. Timber hooguit vierde keus op rechtsback. Misschien zou Regeer inmiddels ook nog wel de voorkeur krijgen. Lijkt me een rare redenering dus, maar dat snap jij zelf ook wel

Begrijpelijk natuurlijk. Probleem is denk ik dat ze niet echt een goede vervanger hebben. Mocht Blind dan geblesseerd raken heb je een probleem, want ik zou Martinez niet uit het centrum weghalen. Een Salah-Eddine is er lang uitgeweest en twijfel of die al op het niveau zit wat je nodig hebt. Er is volgens mij wel afgesproken dat Nico voor een mooi prijsje mocht vertrekken maar of dat ook in de winter geldt vraag ik me dan weer af.

18 januari 2022 om 08:43

Ik zou het gek vinden als ze hem zouden laten gaan. Ze doen er veel aan om zo sterk mogelijk te zijn, en dan zouden ze 1 van de weinige wissels die je normaal gesproken zo in kunt brengen zo maar laten gaan. Elke andere optie voor de linksback plaats is gewoon minder.

18 januari 2022 om 09:56

Ja met je eens. Vraag is alleen wat ze hebben afgesproken met Tagliafico, dat ze zouden meewerken als er een mooi bod voorbij komt. Lijkt mij dat dat alleen voor de zomer geldt. Of er moet gelijk een vervanger aangetrokken kunnen worden. Ik zou hem er graag bij houden in ieder geval.

Ik snap Nico. Ik gun het hem ook na alles wat hij voor Ajax betekend heeft. Ik vond zelfs dat er meer gerouleerd had kunnen worden met spelers.

Maar de links back positie is dun bezet bij Ajax en het blijft een professioneel verhaal. Daarbij draait het elftal prima dus is er weinig reden tot wisselen

Nico z’n einde bij Ajax was in zicht na de JC schaal. Die domme rode kaart is Nico behoorlijk aangerekend en dat soort gekke dingen heeft hij wel vaker. De man heeft genoeg voor de club betekend, maar dan moet er wel een waardige vervanger aangetrokken kunnen worden. Die heeft Ajax niet in de eigen gelederen.

Hij wil graag het WK spelen, daarom wil ie weg, denk niet dat Ajax hem kan tegenhouden als ie echt weg wil. Ajax zal dus een vervanger moeten aantrekken, mischien gelijk om ook blind te vervangen, want die komt ook al op leeftijd. Goed genoeg voor de eredivisie, maar internationaal komt ie tekort, vooral in snelheid.

18 januari 2022 om 08:41

Hoe vaak wordt Blind bij Ajax op snelheid geklopt ? Bij het Nederlands Elftal kan ik mij wel wedstrijden herinneren, maar bij Ajax lijkt hij daar veel minder last van te hebben.

18 januari 2022 om 10:06

Bij Ajax bijna nooit en bij het NL elftal bijna elke wedstrijd. Het gaat er natuurlijk om wat het niveau van je elftal is en het niveau van de tegenstander. Ajax is dit jaar in de eredivisie van dusdanig hoog niveau dat Blind uberhaupt bijna nooit hoeft te verdedigen. Zodra het niveau van de tegenstander omhoog gaat of het niveau van Ajax omlaag, is Blind een gigantische zwakke plek in verdedigend opzicht. Vorig jaar tegen PSV in Eindhoven werd hij linksom en rechtsom compleet overlopen, zelfs door Thomas. In het Nederlands elftal, wat een minder goed ingespeeld elftal is, kwam hij gigantisch in de problemen, zelfs tegen kleinere tegenstanders.

18 januari 2022 om 10:39

Niveau gaat in de CL omhoog en alsnog staat Blind sterk te spelen. Voor mijn gevoel is Ajax gewoon veel beter afgestemd dan het NL elftal. Vooral met het terug verdedigen. Zie alleen al de gaten die tussen de verdediging en middenveld ontstaan. Blind hoeft bij Ajax praktisch nooit 1 op 1 te verdedigen, doordat hij altijd steun van een Tadic, Gravenberch en Martinez krijgt. In het NL elftal krijgt hij die backup minder en wordt makkelijker geklopt.

18 januari 2022 om 11:03

Maar in de JC schaal stond Nico linksback en zijn directe tegenstander maakte 2 goals, en Nico was nergens te bekennen. Dus ook van Nico zijn er voorbeelden van momenten dat hij totaal verkeerd zat.

Tja, jammer dat hij zo weinig speeltijd krijgt. Laat Blind gewoon eens af en toe banken. Houd hem er nog graag een half jaar bij. Vervanger is er inderdaad niet

Erg zonde dat we zo met hem om zijn gegaan, in de minuten die hij kreeg speelde hij ook gewoon meer dan prima. Ik vind Ten Hag fantastisch, maar baal er van dat hij niet wat vaker heeft gerouleerd met Tagliafico waardoor hij nu waarschijnlijk niet per se had weg gehoeven. Hij is ook samen met Wijndal en Blind de beste op zijn positie in de Eredivisie..

Snap een ten Hag ook niet zo goed, waarom als je zo’n backup hebt voor de linksback dan niet wat vaker een Blind wisselen met Tagliafico? Ik bedoel in Nederland zijn er genoeg wedstrijden waarin dat kan en zeker gezien het aantal wedstrijden wat je nog wilt spelen kan dat prima. Dan had je nu een reserve speler gehad die nog wilde blijven en niet eentje die niet meer gemotiveerd is. Maar goed ik denk dat wel meer bij andere spelers bij ten Hag, houdt toch iets teveel vast aan de basisspelers. Kijk het moet ook niet zo extreem worden met wisselen als Schmidt maar iets meer wisselen kan echt geen kwaad en dan bedoel ik geen 10 minuten voor tijd.

Volstrekt begrijpelijk dat hij weg wil, moet het af en toe doen met korte invalbeurten. En sat past niet bij zijn status, raakt ook in Argentinië op het 2e plan. Ik hoop niet dat Ajax hem verkoopt (laat staan verhuurt) deze winter, daarvoor is hij te belangrijk. Aankomende zomer voor een schappelijke prijs verkopen via de voordeur. En tot die tijd tegen rechterrijtje clubs in de basis zetten. Blind krijgt hierdoor ook de broodnodige rust.

Gelijk heb je Nicolas! Heel jammer, maar je ziet de gunfactor van vele voetballiefhebbers. Het gunnen om elders wel aan je minuten te komen. Hij wilt ook naar het WK, dus minuten maken is van groot belang. Wel erg jammer dat trainer Erik niet veel meer heeft gerouleerd op die positie, want Daley heeft met enige regelmaat toch ondermaats gespeeld en kwam vaak vermoeid over. Waarom dan niet Nicolas naar voren schuiven? Jammer.

Een winnaar , niet laten gaan. Meer speeltijd geven

Snel laten gaan.. scheelt weer een hoop blessures, frustraties en irritaties op en rond het veld..

Ene kant. Behouden! Andere kant, hij verdient het om te spelen. Op en top prof!

Nico speelt te veel op het randje en je kan zomaar een wedstrijd verliezen door zijn speelwijze

18 januari 2022 om 10:20

Maar hij kan met zijn grinta ook een wedstrijd voor je winnen. Bij jou is het glas half leeg, bij mij half vol!

18 januari 2022 om 11:09

Hij heeft zeker zijn bijdrage gehad in de successen van Ajax. Ik vond het vorig jaar ook niet meer datgene brengen wat hij daarvoor wel kon. Met daarbij het gevoel dat hij een onnodige kaart kan pakken maakt de keuze ook begrijpelijk.

18 januari 2022 om 11:13

Oprechte vraag, niks voor Newcastle?

18 januari 2022 om 11:33

Nou een linksbenige verdediger/back is altijd welkom. Zou voor mij best gehaald mogen worden!

18 januari 2022 om 16:05

Misschien wel een goedkope interessante optie... wat ik begreep is dat hij rond de 7 mil. Moet kosten.

Tagliafico had ook wel meer kansen verdiend. Blind speelt ook niet altijd geweldig en met Tagliafico heb je gewoon een prima linksback in je selectie. Zeker als je tegenover een snelle rechtsbuiten komt te staan, moet je overwegen om Blind eens op de bank te zetten en Tagliafico minuten te geven. Maar ook in wedstrijden die minder ergens om gaan verdiende hij meer minuten

Ajax heeft geen goede backup voor Daley Blind op die positie als Nico vertrekt. Ik verwacht dat Ajax hem pas in de zomer laat gaan, of er moet al een exorbitant bod van Chelsea of Napoli (de clubs waar hij aan gelinkt werd) komen.

18 januari 2022 om 09:52

Linksback bij Jong Ajax best bezette positie, ook Rensch kan op linksback spelen. Een extra LCV en Martinez in geval van nood nog erbij en je hebt opties genoeg. Concurrentiestrijd van Blind gaat Tagliafico niet winnen en hij haalt ook niet niveau wat Martinez achterin haalt dus basis zal hij niet snel komen.

18 januari 2022 om 10:22

Maar vind jij die Baas een prima backup achter Blind ? En wat is er met Salah Edinne aan de hand ?

18 januari 2022 om 11:10

Ik vond het zelf nog wel een groot verschil tussen KKD en ED of CL. Ik vraag mij af of de talenten uit Jong Ajax al klaar zijn voor de volgende stap. Je ziet dat ook Rensch het dit jaar heel lastig heeft om het niveau te halen.

18 januari 2022 om 11:19

Salah-Eddine heeft laatste 2 jaar 40 potjes moeten missen door enkelblessure en erna gebroken kuitbeen+ gescheurde enkelband. Tel erbij op dat deel van tijd dat hij fit was geen voetbal was door Corona en je hebt een speler die in op ongeveer 1000 speelminuten in Jong Ajax zit, Baas heeft dubbele aantal minuten en geniet daarom ook nu voorkeur. Meer vlieguren in de KKD, tactisch wat sneller aangehaakt en fysiek iets minder kwetsbaar op eerste oog. Voetballend is Salah-Eddine de betere, draait ook prima seizoen met Jong Ajax nu.

18 januari 2022 om 11:22

@janssen, Zeer zeker is er een groot verschil tussen KKD en vooral CL, maar voor een back-up valt dat best mee denk ik zo. Tagliafico heeft ongeveer 5 volledige potjes aan speelminuten in de Eredivisie en CL dit seizoen. Die rol is anders dan Rensch die Mazraoui vervangt. Stap van Blind naar Tagliafico is vrij groot qua niveau imo, van Blind naar Baas/Salah-Eddine is nog groter maar denk persoonlijk dat Tagliafico en de jongens in Jong Ajax dichter bij elkaar zitten dan Blind en Tagliafico.

Ongelooflijk dat Blind de voorkeur krijg boven deze geweldenaar. Groot gelijk dat die weg wil, dit is ook niet te accepteren

Ik snap hem volkomen. Echt schandalig dat onze beste linksback zo bij het grof vuil gezet is. Blind heeft zo vaak slecht gespeeld maar hij blijft een voorkeurspositie hebben. Nico hoort gewoon in de basis. Je gaat zo’n jongen niet op deze manier door de achterdeur laten vertrekken.

Ik begrijp zowel Nico als Ajax wel.
Nico omdat hij gewoon wilt spelen en in mijn optiek kan dat best wel meer dan bv die 8 minuten tegen utrecht want je staat 3-0 voor met de rust dan laat je hem toch een helft spelen en spaar je Blind of Martinez toch een keer en Ajax begrijp ik ook want een goede backup voor de linksback positie is er niet

18 januari 2022 om 11:12

Mee eens, echter krijg je hiermee wel een ontevreden speler. Het is de vraag in hoeverre je dit gaat merken in de selectie. Want het kan ook tegen je werken. Zeker als Nico het gevoel heeft dat er afspraken zijn, en Ajax deze (volgens hem) niet nakomt.

18 januari 2022 om 11:46

Wat ik al zei, het blijft moeilijk.
De enige optie dat hij zou blijven is om hem te prikkelen en hem meer te laten spelen.
Beginnen met gewoon opstellen as donderdag en maak hem aanvoerder .
Zijn van die kleine dingen dat zij zich weer het mannetje vinden en daardoor misschien blijven

Tja als je 10 minuten mag invallen tegen Utrecht en je het tegenwoordig mag laten zien in de altijd lastige thuiswedstrijd tegen Excelsior Maassluis. Dat is een voorbeeld van hoe maak je zo'n jongen zijn carrière kapot. Bij Ajax blijven betekent dat hij op het WK niet in de basis staat.

Zat eraan te komen natuurlijk. Hij krijgt ontzettend weinig minuten en dat voor een linksback die hiervoor gewoon altijd basisspeler was. Blind krijgt altijd de voorkeur. Maar ook wedstrijden waarin Blind gewoon zwak was zoals Go Ahead Eagles of Heracles en dan krijgt Tagliafico gewoon geen minuten wat raar was. Jammer hoe het voor hem is afgelopen.

Logisch, op zijn leeftijd kan het WK van 2022 zo maar de laatste zijn (hoeft niet natuurlijk). Dan wil je zoveel mogelijk minuten maken en je in de kijker spelen.

Blind is alles beter dan onze Nico. Nico is sneller dat klopt. Maar wat heb je aan zijn snelheid die achter een aanvaller aan rent (jij en ik weet. De teckel gaat 100% komen of het nou bij de cornervlag van de tegenpartij of bij eigen strafschopgebied) en zijn domme teckel inzet zijn rode kaart pakt of penalty veroorzaakt. Je benadeeld je team. Blind laat zijn man lopen gebrek aan snelheid en er kan een kans ontstaan van de tegenpartij, maar je speelt dan nog altijd met z'n elfen. Nico daarentegen totaal niet betrouwbaar. Deze wildebras nooit goed gevonden. Mag van mij part weg!

18 januari 2022 om 12:13

@Canniggia nee niet in alles.
🤣Snelheid🤣 en felheid is Nico beter

18 januari 2022 om 13:50

Klopt, dat gaf ik ook toe in me comments mtb snelheid. Maar daar zit natuurlijk een keerzijde aan vast door zijn felheid en de temperament die je aangaf is het een tikkende tijdbom en niet slim wetend te gebruiken. Dan ben je gewoon een domme verdediger. Dat wil je absolute niet in je team hebben. En daar heeft Ten Hag eindelijk dit seizoen pas door om niet meer in te zetten.

Vanuit de club en Ten Hag niet meer dan logisch dat ze m niet willen laten gaan. Vanuit Tagliafico niet meer dan logisch dat ie wilt gaan.

Persoonlijk vind ik dat je hem moet laten gaan als ie dat wilt. Op en top prof die zich altijd 100% - en soms nog meer, met alle risico’s van dien - heeft ingezet. Ook nu klaagt of stoort hij niet ondanks z’n weinige speelminuten.

Het lijkt mij goed om zulke spelers eens te belonen voor hun houding. Als voetballer zou ik dit & bv de situatie van Vd Beek zien en denken; ok je kan dus maar beter onrust zaaien. Anders blijf je banken terwijl iedereen maar blijft herhalen hoe professioneel je bent.

Koop je niks voor en kan deze twee heren een WK kosten.

Groot gelijk! Zou ook weg willen gaan als je altijd top hebt gespeeld en nog steeds top kan spelen bij Ajax. Snap sowieso niet waarom hij opeens bankzitter is geworden. Alsof hij minder is dan Blind op de back-positie. Kom op zeg... beter ja.

Zolang je deel uitmaakt van een team dan beslist de trainer welke spelers er spelen en wie niet. Einde discussie!

Er zijn betere opties beschikbaar. Voor in de breedte natuurlijk prima om erbij te hebben. Als hij niet meer de motivatie kan opbrengen gewoon lekker laten gaan tegen een mooie prijs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren