Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Somber scenario FC Twente: ‘De komende jaren is het een middenmoter’

Laatste update:
/

FC Twente bracht deze week naar buiten dat de KNVB de club drie punten in mindering had gebracht, vanwege het financiële wanbeleid in Enschede. De laatste dagen staat de club in het middelpunt van de belangstelling en worden er sombere scenario’s geschetst. Tv-presentator Kees Jansma van FOX Sports vindt de berichten vanuit Twente treurig en vreest een plaats in de grijze middenmoot voor de club.

Jansma loopt al decennialang mee in het voetbal en zag FC Twente opklimmen in de Eredivisie. “Ik beken, ik vind het heel erg dat het Twente betreft. Omdat FC Twente ooit , onder Kees Rijvers al, (door mij) werd uitgeroepen tot de meest denkbare bedreiging van de traditionele top drie. En dat, via een landskampioenschap, ook waarmaakte”, roept Jansma in herinnering, verwijzend naar het succesjaar 2009/10.

“Alleen, ik rekende erop dat de Tukkers voor zowat eeuwig in de buurt van de Nederlandse top zouden blijven”, zegt Jansma in zijn column voor de betaalzender. De club heeft zichzelf echter ‘uitgekleed’ en dat vindt hij treurig. Jansma vreest sombere tijden voor de Enschedeërs. “De komende jaren zal FC Twente verworden tot een middenmoter. Met alle respect voor de andere kandidaten, alleen voor de ontgoochelde fans gun ik FC Twente nog een keer De Kuip en nog een keer ouderwets succes”.

Denk jij dat FC Twente de komende jaren een middenmoter zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pff.. belachelijk, net of twente de aankomende jaren een grijze middenmoter word...Op 1 juli 2016 hebben ze al bezuinigd wat er moet bezuinigd worden. Het zal geen top 4 klassering worden, maar top zes moet nog steeds lukken. Iedereen vergeet dat twente nog steeds volgend seizoen de nummer vier is kwa begroting. En dat als castaignos en dat soort spelers weggaab, worden we op zowel financieel vlak als sportief vlak alleen maar beter van..Misschien ben ik te positief, maar opeens gaat elke journalist zn gram halen en dingen zeggen wat niet klopt..

6 maart 2015 om 12:49

Je vergeet even dat er schulden moeten worden betaald. En dat er spelers waarschijnlijk weggaan omdat er word ingekort op hun salaris.

6 maart 2015 om 12:51

Twente kan nu al van iedereen verliezen. Als spelers als ziyech, gutierrez, castaignos, bjelland, Bengtsson en corona weggaan, kunnen ze er niets voor terughalen. De technische staf slinkt dramatisch in, er is geen geld voor salarissen. Het worden gewoon zware tijden. Twente begint technisch gezien op 0.

6 maart 2015 om 13:09

Idd, straks is de Twentse derby van een wedstrijd tussen een topper en een subtopper naar een degradatieduel gegaan in 5 jaar. Het Twentse voetbal zakt terug...

6 maart 2015 om 14:14

Dit zeg ik al jaren. Het (wan)beleid van Munster heeft ervoor gezorgd dat Twente weliswaar kampioen is geworden maar dat was destijds al met veel risico. Dat risico is alleen maar toegenomen sindsdien en dan moet het een meer fout gaan. De scouting heeft Twente lang op de been gehouden. Complimenten daarvoor.

6 maart 2015 om 12:53

De hoogte van de begroting is nietszeggend.
Het gaat om de bestedingsruimte binnen die begroting en die is bij Twente nihil.

6 maart 2015 om 14:10

Klopt.
Bovendien raakt Twente €800.000 TV-gelden kwijt aan Feyenoord en moeten ze het doen zonder Europese inkomsten en is er al een flink voorschot op de toekomst genomen, met o.a. de Doyen constructie. Bovendien is er een teruglopende omzet (publiek en sponsors).

Nu moeten ze deze zomer €3 miljoen salaris weg bezuinigen en de aflopende contracten bieden prima perspectief: Bengtsson (€800.000), Koppers, Breukers, Engelaar en Myachi. Vervangers zullen voornamelijk intern opgelost worden en wellicht een enkele transfervrije back (bijker?) aantrekken.

Om de TPO af te bouwen zullen er 1 of 2 van de volgende spelers weggaan: Lieftst Castaignos anders Eghan, Ebecilio, Mokhtar of Ould-Chikh. Waarschijnlijk Corona en Guttierez met enkel een transfervrije middenvelder (El Makrini?) als vervanger.

Om liquide te blijven, is het essentieel dat er minimaal 1 eigen speler weggaat: Liefst Bjelland anders Mokotjo of Zyiech. Dit zal intern opgevangen worden.

De vraag is hoeveel interesse er is in Twente spelers. Begroting gaat terug naar €37 miljoen en daarmee blijven ze nog ruim voor op de andere subtoppers die allemaal onder €30 miljoen omzet zitten. Wel blijft de liquiditeitspositie zorgwekkend en moet er nog flink TPO afgebouwd worden.

Als het publiek er achter blijft staan is Twente binnen 3 jaar kerngezond, met een schuld kleiner dan de begroting. Bovendien boeren de overige subtoppers ook allemaal achteruit.
Dan is het een kwestie van het stadion blijven aflossen en weer de goede spelers aantrekken zodat er met €40 miljoen omzet, een stabiele 4e club van Nederland staat. Voorronde EL is de hoofdprijs.

6 maart 2015 om 15:26

Tevens vindt ik het goedkoop van Van Der Belt en Van der Hoop, dat ze de financiele problemen zo erg benadrukken. Tuurlijk laat Munstermann een uitgeholde selectie en een operationeel verlies achter. Maar gezien waar Twente vandaan komt, is het ongelofelijk wat hij heeft neergezet. Hij heeft een kapotte nr. 12 gerepareerd door minstens €50 miljoen waarde te creëren, een thuishaven neergezet die evt. PSV voorbij kan groeien en alle Nederlandse prijzen gewonnen en geweldig Europees voetbal laten zien.

De totale schuld bedraagt €60 miljoen. Hiervan is €34 schuld op het stadion (afgelost vanaf €75 miljoen!), €11 miljoen transferwaarde, €12 miljoen kortlopende schulden. Op een omzet van €40 miljoen is dit te overzien. Sterker nog, Twente en Feyenoord zijn de beste schuldsaneerders geweest van de laatste jaren.

Hiervan kan het resultaat van Tadic (€13 miljoen) nog geboekt worden, waarmee de jaarlijkse afschrijvingen op de transferwaarde al ver gedekt zijn. Ter indicatie: PSV heeft €20 miljoen transferwaarde staan (wel hebben zij een aanzienlijk eigen vermogen,een waardevolle selectie en de helft aan stadionkosten.).

Rentebetaling (€1.000.000) en aflossing (€4.000.000) op het stadion zijn aan de hoge kant maar hiermee wordt er wel rap afgelost op het openstaande bedrag van €34 miljoen. Hiermee is het stadion over 10 jaar in eigen bezit. Herfinanciering (toekomstige omzet verkopen) kan dit zelfs terug brengen tot €3.5 miljoen per jaar.

De kortlopende schulden zijn het grootste probleem. Hieronder vallen de Zyiech betaling aan Heerenveen, de (onbekende) TPO verplichtingen en de salarisbetalingen. Deze liquiditeitsproblemen zijn ook de voornaamste oorzaak van de negatieve publiciteit, zie FCI-deal en TPO spelers.

Er vanuitgaande dat Bjelland, Guttierez en Corona voor €12 miljoen verkocht worden en al dit geld wordt gebruikt in de schuldsanering dan is de schuldpositie en de liquiditeit voor volgend seizoen prima te overzien. Aflopende contracten in 2016 van Martina, Fernandez(€450.000), Andersen en Schilder (€500.000) bieden ook perspectief. Hetzelfde geldt voor de ontwikkeling van Tapia. Een evt. verkoop van hem kan Twente zomaar een goede jaarwinst opleveren over 2015/2016.

Conservatief beleid (lees: sparen / reserveren) moet leiden tot de laatste (gefaseerde) verbouwing aan het stadion: de grachten dempen ( 4.000 toeschouwers) en de o-vorm voltooien (10.000 toeschouwers) zodat er een gesloten en sfeervolle evementententempel staat. Dan staat de club weer voor 30 jaar als ambitieuze 4de club van Nederland.

6 maart 2015 om 17:43

En toen werd Bulkzooi wakker. Je vergeet ten eerste al dat de verkoop van spelers Twente nagenoeg niets oplevert. Dit geld gaat gaat naar obscure investeerders zoals Doyen. Daarnaast vergeet je dat de hypotheek dan wel is afgelost, maar dat dit is gebeurd door het op voorhand verkopen van TV-rechten. Die komen dus ook niet bij Twente binnen. Bovendien vergeet je ook nog dat een stadion in eigen beheer ook geld kost. Ca. 1 miljoen per jaar aan onderhoud e.d. is een voorzichtige schatting. Dit zal in de tijd alleen maar oplopen. Ook koppel je omzet aan de hoogte van de schuld. Dit heeft helemaal niets met elkaar te maken. Schuld los je niet af met omzet, maar met winst of om nog duidelijker te zijn met cash. En daar ontbreekt het nou net aan. In de tussentijd ga je het stadion nog even uitbreiden met 14.000 man. Dat is goed beleid!! Zo'n uitbreiding kost je zo'n 15 miljoen. Voor wie? na vijf jaar rechter rijtje zijn de Twentse glory hunters allang weer ajax-supporter geworden of afgehaakt en die komen echt niet zomaar terug. Het mooiste aan je betoog is dat je nog toekomstige omzet wilt gaan verkopen als basis voor herfinanciering. Geweldig idee. Twente is juist ten onder gegaan aan het op voorhand verkopen van omzet. Ik kan niet anders concluderen dan dat Bulkzooi een pseudoniem van mister Munsterman himself moet zijn, want zoveel onzin in één bericht dat kan alleen maar van de gevallen 'godfather' zelf komen.

6 maart 2015 om 13:00

Munsterman heeft allerlei rare constructies bedacht om de eindjes aan elkaar te knopen. Zo zal het verkopen van de beste spelers weinig tot geen speelruimte opleveren omdat de winst naar Doyen en andere investeerders gaat. Denk dat het voor Twente heel goed is om even in de luwte de daadwerkelijke schade te bekijken en dan op een verstandige wijze proberen de weg naar boven in te zetten.

6 maart 2015 om 13:04

Geloof je het zelf? 8 miljoen op de begroting kan niemand zomaar weg snoeien. Bezuinigen gaat vervolgens ook doorwerken in de sponsoring. Minder je sponsors verwennen is minder sponsors. Twente heeft de weg naar onderen in gezet en dat gaat minimaal een jaar of 5 duren.

6 maart 2015 om 13:31

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat de gemiddelde Twentefan er zo luchtig over doet en denkt dat het allemaal wel meevalt. Oehoe, jongens, wakker worden! Het is chaos bij Twente. Munsterman en co hebben de club kapot gemaakt, hoe hard dat ook klinkt. Wordt wakker!

6 maart 2015 om 15:22

En waarom dan? Met een budget van zestien miljoen voor de spelers stond je voor de punten aftrek tiende. Nu gaat er zes miljoen van het budget af, dan is de verwachting toch dat je lager komt te staan voilgend jaar?

Schuif het niet af op de journalisten die gewoon hun werk doen, zij zijn niet verantwoordelijk voor de puinhoop. Jullie bestuur is verantwoordelijk voor de financiele problemen, de technische staf voor de zeer matige prestaties.

Twente komt er wel bovenop, ik denk dat ze vaste subtopper blijven, er moet wel een nieuw beleid komen daar in Enschede.

6 maart 2015 om 12:49

Ja precies. Misschien is het zelfs beter dat het gebeurt is.. mooi de club weer opbouwen in de luwte, zo zijn we ook kampioen geworden.., wat er daarna is gebeurt hoef je voor de rest geen woorden aan vuil te maken, en gelukkig zijn we van die man na dit seizoen ook af.. ook al heeft hij veel goeds betekent hij is naast zn schoenen gaan lopen na t kampioenschap..had gewoon op de zelfde voet verder moeten gaan, zat je nu ook niet in de shit..

6 maart 2015 om 13:05

Ze komen er vast bovenop, maar dat gaat jaren duren.

6 maart 2015 om 14:22

Wat is het verschil tussen een "subtopper" en een "middenmoter" ?

Twente zal de komende jaren echt naar de plaatsen 5-12 moeten kijken met misschien heel soms een uitschieter naar boven.
Beetje de periode jaren 90 tm 2006.

Als ze de toppers van de huidige selectie al moeten verkopen gaan ze echt niet volgend jaar opeens top5 spelen terwijl dat nu al niet lukt.

Daarnaast zullen ze ook niet snel "nieuwe" talenten weten te lokken want er zullen weinig spelers "trek hebben" in het huiidge Twente.

Ik denk dat Ziyech ondertussen ook al achter z'n oren krabbelt als hij terugdenkt aan wat voor "toekomstperspectief" hem was voorgeschoteld.

6 maart 2015 om 14:43

Nou als subtopper zit je achter de, in dit geval, traditionele top 3 en als middenmoter eindig je voornamelijk in.... het midden?
Jullie noemen Twente die 4e club van Nederland aller tijden is altijd een subtopper..

6 maart 2015 om 15:45

Het "probleem" van Twente is dat hun "concurrenten" voor de top 4-5 notering al veel eerder de stap hebben gezet naar een "gezonde financiële" huishouding.

Bij Twente zal het de komende tijd naar beneden gaan wat het voor spelers minder aantrekkelijk maakt om naartoe te gaan.waar spelers voor dit jaar een stap naar Twente als een stap "vooruit" zagen zal je de komende tijd weinig spelers zien van bv Heerenveen, AZ, Zwolle dit nog steeds vinden.

In tegenstelling tot Jansma kan ik er geen medelijden mee hebben: normaal gesproken investeer je eerst en ga je daarna oogsten, in tukkerland hebben ze het omgedraaid: eerst de vruchten plukken van het kapitaal, om nu op de blaren te moeten zitten...

6 maart 2015 om 12:50

We hebben ook eerst geinvesteerd en daarna de vruchten gepakt. Alleen daarna is erbnog meer geinvesteerd en dat ging niet zo lekker.

de fans moeten er maar aan wennen dat twente een middenmoter word,velen zullen afhaken de echte supporters blijven over

6 maart 2015 om 12:52

Wat een onzin. Kijk alleen al na de begroting die structureel hoger is dan bij az en heerenveen en waarbij hetver ook niet uitziet dat zij zonder suikeroom op dat punt over twente heen gaan. dat ze nu meer moeten bezuinigen is alleen zodat ze straks weer kunnen groeien

6 maart 2015 om 13:29

Viswinkel

Een begroting zegt werkelijk niets als je em niet sluitend hebt (of te wel verliezen maakt). En dat is bij Twente het geval. De begroting zal drastisch omlaag moeten om weer op break even te komen. Bovendien zullen er bovenop een niet sluitende begroting ook nog schulden weg gewerkt moeten worden.

6 maart 2015 om 13:52

Ik zie zoveel reacties van mensen die precies weten hoe de begroting en schuldenlast eruit ziet. Daarnaast lijken veel van die mensen ook exact te weten welke spelers voor welk percentage in handen van welke investeerders zijn...

Misschien kan een van deze experts/specialisten zijn documenten delen zodat het voor iedereen duidelijk wordt?

Nu tasten veel mensen in het donker en worden er veel (kennelijk) onnodige aannames gedaan...

6 maart 2015 om 15:29

Er zijn geen documenten beschikbaar, alles wordt door het huidige bestuur en de huidge rvc onder de pet gehouden. De directeur speelt mooi weer op televisie en wil graag tot de zomer aanblijven.

Doordat er nu bekend geworden is dat Twente niet in staat is gebleken om zich aan het herstel plan te houden en dus punten aftrek kreeg, is duidelijk dat er heel veel mis is. Nu wordt dan ook bekend dat er spelers weg moeten, staf weg moet, vrouwen voetbal weg gaat en jong Twente stopt met de JL.

De aannames zijn niet overbodig, Twente wil geen openheid van zaken geven dus wordt er druk gespeculeerd.

6 maart 2015 om 16:14

Viswinkel hahaha jij snap er werkelijk niks van! Begroting stuctureel hoger als clubs als AZ en Heerenveen... hoe zijn ze in problemen gekomen creatief boekhouden? De Begroting komende jaren zullen onder die van AZ en Heerenveen komen.

6 maart 2015 om 16:43

AZ en Heerenveen begroten ineens 20 miljoen meer? Of denk je serieus dat Twente nu ineens van een begroting van 46 miljoen terugvalt naar 20? Serieus? Kan je wel vaak hahaha typen, uitroeptekens gebruiken en zeggen dat ik er niks van snap, maar volgens mij heb je niet eens een flauw idee wat een begroting precies is.

6 maart 2015 om 17:04

Bla bla bla begroting. Dikke duim van Munsterman, cijfertje hier, cijfertje daar en hopla een begroting van 40 miljoen...

Oops we zitten in category 3, oops herstelplan is niet haalbaar met onze prachtbegroting, oops puntenaftrek.

Spelers weg, staf weg, vrouwenelftal weg, belofteteam uit JL maar toch blijven volhouden, we hebben een begroting van 40 miljoen. 40 miljoen luchtbalonnen.

6 maart 2015 om 17:05

Ja, erg volwassen reactie. Tevens zit Twente niet in categorie 3. Dat zegt genoeg over hoe serieus iemand jouw reactie kan nemen en hoeveel verstand van zaken je hebt.

6 maart 2015 om 17:13

@viswinkel

ja je hebt gelijk, ik haal ze altijd door elkaar. Normaal is de eerste categorie de beste maar Twente zit inderdaad in categorie 1, de slechtste.

Maar goed, als je mijn bewering wilt weerleggen, reken ons dan even voor hoe Twente aan 40 miljoen inkomsten komt aan de baten kant? Ik ben zeer benieuwd....

Nou meer dan een uur gewacht maar zoals ik al dacht, wel direct reageren maar geen inhoudelijke reactie. Twente heeft geen 40 miljoen aan de baten kant.

9 maart 2015 om 14:57

Ik ga hier niet constant zitten f5´en.

En waarom zou ik dat in godesnaam moeten uitleggen. Wacht gewoon op de bekendmaking van de cijfers. Ik ben geen accountant van Twente. Ik baseer me op voorgaande cijfers jij baseert je verhaal helemaal nergens op en doet alsof alles bij elkaar wordt verzonnen.

6 maart 2015 om 12:56

Waarom zullen er velen afhaken? Al zou Twente een aantal jaar tot de grijze middenmoot terugvallen dan doet dat toch helemaal niets af aan de statuur en historie van de club? Twente blijft de grootste club van het oosten met een prachtige, fanatieke achterban. Ik kan me niet voorstellen dat een aantal jaren met mindere successen ze veel supporters gaat kosten.

6 maart 2015 om 13:03

Tegen ons waren er al 5000 lege stoetjes.. Dat zullen er vast meer worden

6 maart 2015 om 13:11

Je spreekt uit ervaring?

6 maart 2015 om 13:23

Je kunt me idd wel een ervaringsdeskundige noemen.. puntje bepaald gaat overal het zelfde als minder wordt.

snelle stijgers (en daar viel Vitesse onder, en valt Twente ook onder) zijn ook de snelste dalers! Niet iets waar ik me voor schaam en dat zullen de echte Twente supporters zich ook niet voor schamen.

6 maart 2015 om 14:15

dan ken jij de vele "successupporters" nog niet bij twente

6 maart 2015 om 16:17

Twente is nooit een grote club geweest met grote achterban. Afgelopen 10 jaar ontstaan maar kan door slechte resultaten in toekomst compleet omslaan. Kijk hoeveel toeschouwers in het verleden zaten..

ik denk dat dat nog een beetje rooskleurig voorgesteld is . ik denk dat twente behoorlijke problemen gaat krijgen .

Er gaan ook al verschillende verhalen dat PSV bezig is met het binnen halen van Ould-Chikh en Corona. Dat zijn toch 2 belangrijke spelers voor Twente. Corona zie ik als beste speler op dit moment. Ould-Chikh is natuurlijk een heel groot talent.

Twente heeft alleen het probleem dat veel belangrijke spelers voor de helft in handen zijn van investeringsmaatschappijen. Dat maakt het financieel nog een stuk zwaarder.

6 maart 2015 om 15:28

Corona gaat denk ik niet weg, heeft net een nieuw contract getekend en 'belangrijker' Twente kan bijna niets aan hem verdienen, stel dat hij weg zou gaan voor 4 miljoen dan houdt Twente er maar 1 van over, dat zet dus geen zoden aan de dijk.

Ould Chick zou goed kunnen, die heeft natuurlijk helemaal niets met Twente en heeft nog maar een 1 jarig contract, dus dat is bijtekenen of weg, zal wel wegwezen worden, maar betwijfel of dit PSV gaat worden, er was al belangstelling uit Duitsland, Italië en Engeland.

6 maart 2015 om 16:51

Heeft Ould Chikh niet gewoon een contract tot 2020?

6 maart 2015 om 16:54

Nee, is nog onder de 18 dus mag maximaal 3 jaar zijn, hij heeft in 2013 zijn jeugdcontact getekend dus loopt het in 2016 af

6 maart 2015 om 16:57

Hier ben ik het helemaal mee eens. Alleen klopt je berekening niet helemaal. van de 3 miljoen pakt Twente 1 miljoen. 1/3 van de transferrechten zijn in handen van Twente. De rest van zuid Amerikaanse investeringsmaatschappijen. Alleen moet Twente naar beneden met de salariskosten. En ik vermoed dat Corona juist een grootverdiener is. Dat zou dus betekenen dat het wel degelijk loont voor Twente om hem te verkopen.

6 maart 2015 om 17:09

Klopt niet helemaal, niet 1/3 van de rechten zijn in handen van Twente, maar 30%, maar dat is dan volgens Munsterman, en of we die nog moeten geloven. Maar voor het gemak doe ik dat en is het bij 4 miljoen dus 1,2 miljoen en had dat naar beneden afgerond.
Corona hoort niet bij de grootverdieners, althans, ligt er natuurlijk aan wat je onder grootverdiener verstaat.
Volgens VI zijn Bjelland, Bengtson, Castaignos en Schilder de grootverdieners, die verdienen gemiddeld 8 ton, had een keer gelezen dat Castaignos 1,1 miljoen verdiend, dus dan zal het van Schilder zo'n 6 ton zijn en Bjelland en Bengtson rond de 8 ton.

Wel beurt Corona een buiten EU salaris, dus zijn salaris is minimaal 450.000 euro.

6 maart 2015 om 18:19

Vergeet Fernandez (verhuurde keeper) niet met €450.000 tot en met 2016. En Bjelland en Schilder lopen dan ook af, dus er is ruimte voldoende om de problemen op te lossen. Dit jaar gaat loopt er ook sowiezo €2.5 miljoen salaris de deur uit.

Ik kan dus totaal geen medelijden hebben met de Twentefans. Niets nada 0... Noem me rancuneus, noem het wat je wilt. Maar in Enschede was de lol om het financiële drama nog groter dan in Nijmegen. Kan me het spandoek in het uitvak nog zo goed herinneren... Faillietesse.. de spreekkoren en het gelach..

Boontje komt om zn loontje, wie het laatst lach... En Karma is a bitch... De groeten uit Arnhem!

Ps: lig dat doek nog ergens? Kleine aanpassing en je kan hem hergebruiken!

6 maart 2015 om 13:00

PS2: ik gok dat ze in Alkmaar ook weinig medelijden zullen..

6 maart 2015 om 13:04

Net of het de Twente supporters iets boeit dat jij rancuneus bent...

6 maart 2015 om 13:09

het zal me een worst wezen.. Ik heb mn lolletje.. Heerlijk dat ze daar weten hoe het voelt om bang te zijn dat het allemaal fout gaat door toedoen van malloten die het te hoog in de bol hebben..

6 maart 2015 om 13:13

Achja meneer Abramovic hoeft de samenwerking maar op te zeggen en weg is jouw clubje. Dus hou aub je mond.

6 maart 2015 om 13:16

Waarom? Hielden jullie toen je mond? Wat hadden jullie een lol! Hoop dat je toen genoten heb!

6 maart 2015 om 13:21

Je hebt je lolletje gehad, maar nu is het klaar.

6 maart 2015 om 21:51

Klopt, dat is me ook altijd bijgebleven. Toch even wat anders dan de clubs in de Serie A die in totaal 5 miljoen euro verzamelen om Parma voor dit seizoen te redden..

off: Als Twente nou die beker wint en ze krijgen sancties fan de uefa, gaat dat ticket dan naar plek 4? Aangezien de bekerverliezer ook niets meer krijgt. Zou mooi zijn als we die pakken.

7 maart 2015 om 10:05

Eigenlijk, zou Az ingezet moeten worden ipv Twente. Je kan het zelfs zien als een verkapte competitievervalsing. Maar dat gaat toch niet gebeuren.

Laat Twente maar lekker op de blaren zitten hier hebben ze zelf omgevraagd. Ik kan hier geen medelijden mee hebben.

het komt wel goed met twente. Terug war e vandaan kwamen goed scouten daarna net als ajax op het geld zitten om vervolgens het stadion af te maken maar dan moeten we wel eerst back 2 basic

Ik ben zeer benieuwd naar de mening van de bondscoach van Azerbeidjan! Want elke noob heeft tegenwoordig zijn mening over Twente, dus verwacht nogal wat artikelen de komende dagen...

6 maart 2015 om 13:54

+1 .. Het weekje meningen verzamelen van nietszeggende bronnen is blijkbaar goed leesvoer.

Denk niet dat ze terug vallen naar de middenmoot volgend seizoen, maar Europees voetbal is wel het absoluut hoogst haalbare. Zal wel een jaar of 2 voor de play-offs gaan als niet langere. Je kon het zien aankomen toen ze met geld begonnen te smijten om voor de titel te kunnen blijven gaan.

6 maart 2015 om 15:34

Weet niet hoe jij rekent, maar play-off wordt ook door de middenmoot gespeeld, bedoel als je 7e eindigt, dat lijkt mij toch echt wel middenmoot.

@varnhem
Je reactie is wat kort door de bocht. Zonder suikeroom had Vitesse ook niet meer bestaan.

6 maart 2015 om 13:13

Dat zal... Laatste die dat zal ontkennen. Hier hebben een paar malloten onze club naar de afgerond geholpen.. Daar kan geen supporter wat aan doen. En geloof me de meeste gun ik dat gevoel, dat je je club de verkeerde kant op ziet gaan niet toe. Maar zij die het hardste lachte, die de grootste mond hadden. Ja zij wel! Ik weet het dat is rancuneus.. Maar mag het?

De middenmoot, precies waar ze thuishoren dus.

6 maart 2015 om 13:56

Auw.. hokjesdenker! Weinig ruimte in jouw beeldvorming voor afwijken van je gebruikelijke structuur? Elke ochtend een boterham met kaas bij de koffie en stipt van 8 tot 17 uur bij de baas?

6 maart 2015 om 16:16

Waarom persoonlijk worden? Gevoelige snaar?

6 maart 2015 om 17:37

Volgens mij is mijn reactie alles behalve persoonlijk. Ik probeer alleen aan te tonen dat je opmerking in mijn optiek wat beperkt en ingekaderd is. Door jou wat vragen voor te leggen tracht ik je daar bewust van te maken. Maar wellicht kun je aangeven waarop je stelligheid is gebaseerd?

Ik zie allemaal snelle topics, maar kan het zijn dat er op korte termijn nog meer lijken uit de kast vallen, zoals een verhuurde keeper of is alles nu inmiddels wel bekend?

De huidige voorzitter verstrekt al een tijdje renteloze leningen om de salarissen te kunnen betalen.
53miljoen langlopende leningen en 37 miljoen kortlopen leningen. Sponsoren blijven alleen als er nu schoon schip gemaakt wordt. Wanneer er de komende tijd nog meer lijken uit de kast komen rollen trekken die zich terug. De bodem is nog niet in zicht van de gifbeker. Het is 5 voor 12 alleen beseffen sommige twentesupporters dat nog niet helemaal. Die denken dat de club gewoon lekker met de subtop mee kan blijven doen. Dit jaar zitten ze al in de middenmoot. De komende jaren wordt het alleen maar minder. Mochten ze overeind blijven.

6 maart 2015 om 18:22

Die bedragen heb je uit je duim gezogen. Van der Hoop heeft dit laatst gewoon duidelijk uitgelegd. €60 miljoen schuld waarvan €34 aan het stadion.

Twente word geen middenmoter, misschien een paar keer plek 7 of 6, maar over een paar jaar staan we er wel weer.

6 maart 2015 om 13:14

Tuurlijk jongen, jullie krijgen net als Heerenveen ook last van een groeiend Zwolle.

6 maart 2015 om 13:34

volgens mij geven ze in zwolle ook meer uit dan dat er binnen komt .

6 maart 2015 om 16:53

Zwolle heeft toch juist momenteel veel (financiele) problemen, die gaan echt niet aanhaken

6 maart 2015 om 13:40

Lekker je kop in het zand blijven steken. Feyenoord, Ajax, PSV, Vitesse, Az, Heerenveen, Zwolle, Groningen zullen de komende jaren sowieso boven Twente gaan eindigen. Die clubs hebben wel alles op orde en zijn qua selecties beter, gelijkwaardig of niet veel minder dan Twente. Volgend seizoen al helemaal.

6 maart 2015 om 13:59

Volgens mij heeft Twente, ondanks een op papier betere selectie, ook niet altijd boven de door jou genoemde clubs weten te eindigen. Het is simpelweg niet te zeggen of er een andere club beter gaat presteren. Vind jouw conclusie dan ook voorbarig en op weinig gebaseerd.

6 maart 2015 om 16:18

Zwolle is nog nooit in het linkerrijtje geeindigd en die jaar zie ik dat ook niet gebeuren/

6 maart 2015 om 13:54

Op basis van wat denk je dat je er over een paar jaar weer staat? Het wordt deze zomer een totale leegloop in Enschede en er kan vrij weinig voor terug komen. Zelfs met het materiaal wat ze nu hebben presteren ze dramatisch, moet je nagaan wat de resultaten zouden zijn dit jaar (en gaan zijn komende jaren) als ze ook de toppers van deze selectie verliezen.

Ik dacht dat na de openbaring van de financiële bende de oogkleppen van de meeste Twente-fans inmiddels wel afgedaan waren, maar het verbaast me toch wel hoe makkelijk de meesten denken dat ze weer een aanval kunnen doen op de top-3. Voorlopig zal Twente wel even een middenmotor blijven.

Doet me denken aan Heerenveen die ook een tijd boven haar stand had geleefd. Een kwestie van schoon schip maken en weer verder gaan. Ze hebben in ieder geval enkele spelers rondlopen met een grote marktwaarde.

6 maart 2015 om 13:19

Ik weet niet wat voor schulden beide clubs hebben/hadden, maar volgens mij was het bij ons wel minder ernstig.

6 maart 2015 om 13:23

Ja volgens mij ook maar wij trokken dan ook eerder aan de bel. Hopen op een kampioenschap om de schulden af te lossen is nooit goed. Dat heeft PSV een paar jaar terug ook ondervonden toen ze de parkeerplaatsen aan de gemeente verkochten.

6 maart 2015 om 13:21

Het probleem is dat een aantal van deze spelers niet volledig eigendom zijn van FC Twente. Ze zullen een deel van de transferinkomsten moeten afstaan.

In de tijd dat Twente een middenmotor was, nog in een klein stadion speelde en het deed met spelers als Boerebach, Pothuizen, Karnebeek of Gaasbeek was er sfeer, was er beleving, werd er gestreden, was de club nog familiair en gezellig. Enerzijds begrijp ik ook wel dat de tijden veranderd zijn en we nu in een hele andere maatschappij leven maar wat hoop ik nog vaak dat we dat sfeertje van toen terug konden krijgen.
In voor en tegenspoed zal ik mijn club blijven steunen en ik twijfel er niet aan om mijn seizoenskaart weer te verlengen maar feit is wel dat je vroeger na een wedstrijd mocht en tegenwoordig is het veel vaker dan ik zou willen een verplichting geworden.
Ik hoop dat er, wanneer we moeten inleveren op kwaliteit, weer strijd en passie terugkomt en dan kan ik er prima mee leven dat we een aantal jaartjes niet mee doen bij de bovenste vier.

Wat zal Ziyech balen. Een weloverwogen keuze gemaakt maar niet wetend dat de club alles mooier maakte dan het is.

Het luchtkasteel sodemietert stukje bij beetje naar beneden. Dat er nog mensen verbaast zijn kan ik niet begrijpen. Dit zie je toch al jarenlang aankomen(ondanks de talloze pogingen van vriend Riche, die nu van de aardbodem verdwenen lijkt, om alles recht te praten wat krom is).

Twente is en blijft een mooie club. Medelijden heb ik niet en zal ik ook niet krijgen. De club komt er wel weer bovenop en dat is voor de supporters en medewerkers even zwaar. Maar neem Heerenveen als voorbeeld. Wij krabbelen weer omhoog zodat bijvoorbeeld het mogelijke halen voor Europa League weer een feestje wordt. Eerlijk, ik was daar aan gewend en vond het nauwelijks speciaal meer....

Voor nu echt totaal schoon schip maken. Alle lijken uit de kast en opnieuw beginnen. Een basis is er wel(grote club, groot stadion, grote aantallen seizoenkaarten etc).

Idd.... de twente supporters zitten nu in t zelfde schuitje als de vitesse supporters jaren geleden. Zij waren het die het hardste lachten, dus kun je nh hetzelfde terug verwachten

6 maart 2015 om 14:19

Wij zitten redelijk in hetzelfde schuitje als Vitesse, echter ga ik niet lopen juichen wanneer we worden overgenomen door een rijke Rus en hoop ik ook ten zeerste niet op een samenwerking met welke club dan ook.
Laten we gewoon het mes in de selectie zitten, terug naar normaal, hard werken en dan kun je in de Nederlandse competitie ver komen.
Alleen op kwaliteit kom je er ook niet, er moet gewerkt en gestreden worden en ik hoop dat dit terugkomt doordat we terug moeten in salaris en dus ook in kwaliteit.

Middenmoot? Onzin natuurlijk.
Twente werkt volgend seizoen met een grotere begroting dan tijdens het kampioensjaar. Ze hebben een groot stadion met een bezettingsgraad van 94 %. Daarnaast zijn ze favoriet in het bekertoernooi, dus dikke kans op weer een prijs. Niet zo somber, zoveel heeft dat extra geld twente niet gebracht de afgelopen jaren. En wie de regio en supporters kent weet dat Twente vanuit deze alleen maar gevaarlijker is. They will bounce back !

6 maart 2015 om 15:10

Ja allemaal wishfull thinking dat we de komende 5 jaar om plek 15 gaan spelen.

6 maart 2015 om 16:28

Je speelt al in de middenmoot, waarom denk je dat het volgend jaar beter zal gaan? Er moeten spelers weg, er moet staf weg en er is geen geld voor versterkingen. Spreekt voor zich dat je volgend jaar middenmoot speelt.

En een begroting van 40 miljoen? Ik geloof er niks van. Ja een Munsterman begroting, maar je zit niet voor niets in cat. 3. En alle plannen ten spijt, je hebt punten aftrek omdat je reddingsplan niet werkt.

Kortom, middenmoot de komende jaren en dan mag je nog blij zijn.

7 maart 2015 om 10:12

Ik zou als ik jou was, je maar iets bescheidener opstellen.
Misschien kan je op dit moment maar beter niks zeggen. De aankomende tijd gaan er meer dingen naar buiten komen.
Je bezettingsgraad zal ook zwaar naar beneden gaan, er zijn meer successupporters dan echte fans(bij elke club).
En ja, bij mij clubbie was het ook een piep periode toendertijd, gelukkig hebben ze het stadion toen niet zwaar vergroot.

Jansma vond dit dus in de tijd van kees Rijvers al. Munsterman daarentegen riep telkens dat Twente voor zijn komst een grijze middenmoter was op 12e plek... Dat was echter een incident.

6 maart 2015 om 18:38

Tussen Rijvers en Munsterman zit nog een hele tijd

8 maart 2015 om 12:55

De tijd met Theo Vonk bijvoorbeeld toen Twente drie keer derde werd, de tijd met Hans Meyer toen ze ook derde of vierde werden etc. De manier waarop munsterman wil doen voorkomen dat Twente voor zijn komst weinig voorstelde is niets anders dan een vorm van zelfverheerlijking en een poging tot geschiedsvervalsing in eigen voordeel.

Met een goede directie die de club in rustig vaarwater houdt, kan FC Twente de komende jaren gewoon subtopper blijven. (Zie Toon Gerbrands bij AZ na het wegvallen van Scheringa.)

Ik denk dat Twente volgend jaar gewoon rond de vijfde, zesde plaats speelt. Als je , bijvoorbeeld, het huidige middenveld verkoopt, dan speel je volgend jaar met Gutierrez, Tapia en Eghan. Is nog steeds een van de betere middenvelden in Nederland.

het zullen mindere jaren worden maar als der goede TD komt die kan scouten dat spelers transfers kunnen maken en der komt een goede trainer dan zijn ze der in paar jaartjes weer uit. zolang der maar leuk voetbal is blijven de echte supporters komen

Eerlijk gezegd denk ik dat Twente gewoon gaat strijden met Heereveen, Groningen, Zwolle, misschien AZ in mindere mate om ''the best of the rest'' plaats. Maar met de Eredivisie weet je het nooit, zo kan een van de topclubs een minder jaar hebben waar een andere club bijvoorbeeld de vruchten van plukt. Denk wel dat de veranderingen binnen Twente de club nu goed doen.

Zegt allemaal niks
Met die dure spelers werden we ook zesde en staan nu negende

Gewoon jammer dat er zoveel gelogen is was gewoon eerlijk geweest .

Zat er wel aan te komen want half jaar geleden was er al geen geld voor de vrijwilligers , was dan eerlijk geweest .

Gewoon weer net als vroeger goed scouten met hongerig talent zoals Chadli .
Kunnen andere clubs ook kijk maar spelers als Ogbeche , vd Streek , de Leeuw , Uth etc etc

8 maart 2015 om 13:03

Inderdaad. Weet uit betrouwbare bron ook dat diverse partijen hun geld nog niet hebben van Tuckerville, terwijl dit toch oh zo succesvol zou zijn geweest volgens de Twente-propaganda. Gewoon weer nuchter en eerlijk worden. De cultuur van list, bedrog, arrogantie en minachting van supporters, clubgenoten etc. Is helaas wel voor een groot deel op het conto te schrijven van Munsterman, die karakterologisch zo in elkaar zit. Hij zou er nu eigenlijk zelf op dezelfde oneervolle wijze met pek en veren uitgeschopt moeten worden als hij met anderen heeft gedaan. Maar dat zit (gelukkig) niet in de aard van de meeste Twentenaren.

Wat maakt het de eche suporter uit of we nu een paar jaar moeten spelen voor plek 5 tot en met 11. Dat hebben we in het verleden ook wel meegemaakt. Als we maar strijd zien en aanvallend voetbal. Dan ontbeekt juist nu door angsthaas Schreuder. Dan vinden we het ook niet erg als er een keer verloren wordt. Of een paar keer. Maar ik denk dat in het slechste geval er toch nog wel minimaal 24.000 man zullen zitten komend seizoen. De begroting zal dan ook minimaal tussen de 25 en 35 miljoen blijven met 10 miljoen aan salarissen voor de spelers. Alleen dat laatste is al meer dan de begroting van een x aantal clubs in de eredivisie. Fc Twente zal dan ook ondanks alle bezuinigingen voorlopig echt wel meedoen in het linker rijtje. En als er dan een aantal successupporters wegblijven dan is dat maar zo. Persoonlijk hoeven die later als het weer goed gaat ook echt niet meer terug te komen. OK we moeten nu een aantal jaren vergeten om mee te doen met de top, maar ik ben Munsterman ondanks alles wel heel dankbaar. Dankzij hem staat er een fantastisch stadion in eigen beheer over een paar jaar waardoor de toekomst vanzelf weer rooskleurig zal gaan worden. Dankzij Joop zijn we kampioen geworden, hebben we de Johan Cruijff schaal gewonnen (2x) en de Knvb beker. We hebben europees in de (voorronde) Champions Leaque gespeeld tegen Arsenal en Inter Milaan. Mooie wedstrijden tegen Fenerbahce, Zenit en Schalke. Daar had ik 15 tot 20 jaar geleden niet eens over durven dromen. Dat we gewoon mee konden komen tegen dat soort clubs. Dus laat iedereen ons maar lekker uitlachen, ik ben en zal altijd trots bliven op mijn club en er altijd achter blijven staan. En gelukkig tesamen met mij nog heel veel meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren