Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sinkgraven bevestigt stap naar Ajax: ‘Ik ben er hartstikke blij mee’

Laatste update:

Daley Sinkgraven gaat inderdaad aan de slag bij Ajax. De Telegraaf en Voetbal International meldden vrijdagavond samen dat de middenvelder vertrekt bij sc Heerenveen en voor vijfenhalf jaar tekent in Amsterdam. Na de doelpuntloze remise tegen FC Dordrecht erkende Sinkgraven zelf ook dat hij de overstap maakt naar de regerend kampioen van Nederland.

/

“Ik ben er hartstikke blij mee”, laat Sinkgraven weten aan de NOS. “Ik wist dat het speelde, maar niet dat alles afgerond is. Ik heb deze week een goed gesprek gehad met Frank de Boer. Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt”, aldus de middenvelder, die in totaal 34 wedstrijden in de Eredivisie speelde voor sc Heerenveen.

Mogelijk bevestigen Ajax en sc Heerenveen de deal vrijdagavond nog. De media spreken van een transfersom van zes miljoen euro voor de negentienjarige middenvelder. Sinkgraven had nog een contract tot de zomer van 2017 in Friesland. Voor aanvang van dit seizoen keek Ajax ook al met veel belangstelling naar hem.

Ik denk dat Daley Sinkgraven de overstap naar Ajax...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede aankoop voor de toekomst dit, maar als we dit seizoen nog voor de titel willen meedoen dan moet er toch echt een ervaren speler komen. Alleen met sinkgraven kom je er ook niet.

30 januari 2015 om 22:48

Paniek aankoop, hebben ervaring nodig.
Zal gewoon op de bank belanden waarschijnlijk want Serero en Klaassen zijn beter en Andersen is een lievelingetje van de Boer.
Puur geld weg gegooid, aankoop beleid van Ajax snap er weinig van

30 januari 2015 om 22:54

Hij moet natuurlijk eerst het ajax systeem leren. Dus de komende tijd zal hij wel te bewonderen zijn bij jong ajax.

30 januari 2015 om 22:57

Ervaring bla bla, waarom typen velen mekaar na hiero. Vraag jezelf eens af hoeveel wedstrijden de Ajax spelers achter hun naam hebben staan. Valt reuze mee hoor. Ajax heeft meer ervaring dan PSV in huis om maar eens een voorbeeld te noemen.
Wat we nodig hebben is kwaliteit. Kwaliteit staat los van ervaring. Of Sinkgraven die kwalitatieve injectie is ? Nou dat denk ik niet maar ik laat me graag verassen.

PS: Frank is zeer gecharmeerd van Sinkgraven, die zal heus wel spelen.

30 januari 2015 om 23:02

Als Cillessen de ervaren man is die het team moet opjutten als het minder gaat is het toch wel triest gesteld moet ik zeggen.
Verder geven de Ajacieden zelf ook toe dat ze graag een oudere ervaren speler erbij willen hebben.

30 januari 2015 om 23:08

Inderdaad, lekker dit. Weer een jongen voor de bank die pas over 2 jaar doorbreekt.

Dit is weer een typisch goedmakertje om de fans te paaien dat er wel geld wordt uitgegeven.

Ik had liever Gudelj gezien als ze toch bereid zijn om 6 miljoen uit te geven (al hadden ze dan waarschijnlijk richting de 8 miljoen gemoeten). Maar dan moet je gewoon de afweging maken wat die 2 miljoen extra dus kan opleveren als je de titel toch weet te winnen. Dan word je voor de 5de keer op rij kampioen, krijg je misschien betere sponsorsdeals, de 10-20 miljoen euro van de CL is binnen dus waar maak je je dan druk om?

30 januari 2015 om 23:13

Jullie snappen niet dat sinkgraven gehaald is om meer concurrentie te geven..dat t moeten presteren ff een boost geeft en de jeugd wakker schud .en wie zijn nu concurrenten voor andersen op dit.moment of t middenveld? niemand en shone zet de boer nooit op.t.middenveld dus dat telt niet.

30 januari 2015 om 23:14

@lee

Jij kijkt nu puur naar het aantal wedstrijden.

Een voetballer ontwikkelt zich ook mentaal en het verschil tussen iemand van 18-20 en 23-26 jaar is gigantisch groot. Ook omdat oudere spelers in een andere fase van hun carrière zitten, hun lichaam is meer gewoon, is sterker, enzovoort. Dat is een gigantisch verschil hoor en dat zie je ook op het veld.

Daarom heb je oudere en betere spelers nodig en niet een jonkie van 19 jaar.

30 januari 2015 om 23:16

Blablabla. Er was al sprake van Sinkgraven afgelopen zomer en nu halen ze hem en is het ineens een paniek aankoop? Moeilijk he om sommige zaken los van elkaar te zien.

30 januari 2015 om 23:19

Ja toen werd Andersen nog te licht bevonden voor het 1e.
Maar Ajax heeft spelers nodig die het niveau omhoog tillen en als je dat al niet bij Heereveen lukt dan lukt dat al helemaal niet bij Ajax

30 januari 2015 om 23:31

@medelin
Eens hoor, maar ik vind ervaring alleen niet zo denderend zeg maar. Ik kijk puur naar kwaliteit. Als ervaring de oplossing was, dan kunnen we net zo goed hopen op Zimling, maar hij is kwalitatief bagger.

Voor de rest vind ik Sinkgraven ook geen speler die het verschil gaat maken, maar ja nogmaals ik laat ik me graag verassen.

PSV heeft gewoon veel meer kwaliteit in huis en daarom staan zij op 1.

31 januari 2015 om 00:32

Hahaha zou je willen Serero is geen concurrent is een VM nu, achter Andersen en Klaassen staat er te weinig. Duarte maakt het niet waar en Bazoer is er dan nog plus toptalenten van 17 die er langzaam aankomen maar er zeker nog niet zijn.

31 januari 2015 om 09:55

Is geen paniek aankoop, Ajax volgt Sinkgraven al een poos, ze hebben afgelopen zomer ook al geboden echter Heerenveen wilde niet verkopen. Als Ajax te lang zou wachten, komen er meer kapers op de kust en tegen een buitenlandse bieding kan Ajax niet op.

30 januari 2015 om 22:52

Klopt, Sinkgraven voegt voor dit seizoen weinig toe. Maar voor de toekomst is hij toch ook overbodig? Dit soort spelers leidt Ajax op.

30 januari 2015 om 23:05

Misschien laten ze de titel wel lopen. En opbouwen voor het nieuwe seizoen. De boer was niet erg teleurgesteld na de 0-0 tegen feyenoord

30 januari 2015 om 23:49

Frank had het nog over een ervare middenvelder die nog moest komen, Nigel de Jong misschien?

31 januari 2015 om 02:34

Volgens mij is Nigel met Trabzonspor bezig, die schijnen de schatkist open te willen trekken voor hem.. Dat soort geld hebben wij niet. Maar Nigel zou fantastisch zijn, al doet Serero het geweldig.

Maduro is denk ik een optie en ik vraag me af of Heitinga niet toch uit de hoge hoed komt. Bij beide heb ik vraagtekens bij hun kwaliteit, maar zijn wel jongens die het Ajax spelletje begrijpen en ervaring meebrengen.

Voor de rest lees ik hierboven dat Sinkgraven geen aanvulling is voor het eerste, toch zou ik er geen seconde over twijfelen om hem in te zetten als Andersen of Klaassen niet kunnen spelen!

Vonk zou de selectie toch compleet houden ? Vonk ook maar direct out !

30 januari 2015 om 22:50

Ik denk dat Heerenveen heel blij mag zijn met 6 miljoen voor iemand die 34 wedstrijden in de Eredivisie heeft gespeeld. Vind het eerder goed gehandeld van Vonk.

30 januari 2015 om 23:12

Prima gehandeld van vonk. Een speler die nog niet eens bij Heerenveen gearriveerd is voor 6 miljoen verkopen. Hulde. Wel weer omslachtig paniekbeleid van ajax dit zeg.

Geen directe versterking ben ik bang, zie lkever een ervaren speler komen, liefst een cv

30 januari 2015 om 23:05

En Nigel de Jong 😏

30 januari 2015 om 23:18

Dat niet maar er was al heel lang sprake van deze overgang. Zou Ajax het dan niet moeten doen omdat men hier dan begint te klagen over dat dit niet de ervaren extra kracht is? Dat weet iedereen wel.

31 januari 2015 om 02:11

Punt is meer dat over het algemeen de winter transferperiode wordt gebruikt met het oog op de 2e seizoenshelft. Dit is er echt eentje voor de toekomst. Overigens zou het zo kunnen dat hij er gewoon over een paar weken al staat, aangezien Klaassen, Serero en Riedewald momenteel niet 100% fit zijn

Zag ik al aankomen vanaf het moment dat hij in het begin al met ajax flirtte, goeie aankoop maar lijkt me alsof je nu twee Andersens hebt. Plus zullen ze nog op meer posities moeten verbeteren willen ze PSV en Feyenoord gaan bijhouden, en niet die cruijff 'revolutie'.

30 januari 2015 om 22:43

Feyenoord hoeven ze niet bij te houden en psv moet je hopen dat ze wat laten liggen om weer in de race te zijn.
En wat er bij ajax aan komt ziet er ook goed uit.
Dus ik maak me over de cruijff revolutie geen zorgen.

30 januari 2015 om 22:50

@wve

Wat was nou het uiteindelijke doel van de 'cruijff revolutie', aanhaken bij de Europese top toch? Heel leuk dat er een goede lichting uit de jeugd van Ajax aan komt (dat doen ze fantastisch, dat meen ik echt) maar aanhaken bij de top gaat gewoon niet gebeuren met een salarisplafond van 1 miljoen euro bruto en met alleen voetballers uit de eigen jeugdopleiding. Nederland is een opleidingsland en dat gaat niet meer veranderen.

30 januari 2015 om 23:06

En dat doel zijn ze nog mee bezig.
Of had jij verwacht dat binnen 3 jaar zou gebeuren?
Als je dat had gedacht dan hou je jezelf voor de gek.
Ik zie het ook niet gebeuren maar dat kunnen we echt pas over 3 tot 4 jaar zeggen of ze weer wat kunnen doen in Europa.
Laten we ook eerlijk zijn we hadden ook allemaal niet verwacht dat dortmund en atletico de finale van cl gingen halen.

30 januari 2015 om 23:11

Zal ook niet gebeuren als je een salarisplafond instelt van 5 miljoen euro per jaar.
De enige manier hoe er echte toppers in de ED gaan spelen is door ze zelf op te leiden of te scouten. Vandaar dat ik het wel een logisch beleid vind.

Guardado bijvoorbeeld. Was gewoon afgedankt bij Valencia en kon geen potten breken in Duitsland. Is @ the moment 1 van de betere in de ED. In de afgedankte vijver moeten we nou eenmaal vissen. Soms zit het dan mee, maar vaak genoeg zit het tegen.

Wel ben ik het met je een hoor, we zijn indd een opleidingsland.

30 januari 2015 om 23:11

Ze zijn al bijna vijf jaar bezig. Mag je volgend seizoen toch zeker al de eerste resultaten van gaan zien.

30 januari 2015 om 23:12

bootsjungen, precies jij snapt het!
de bloederige revolutie had tot doel om uit eigen jeugd zelf supporting te zijn. Maar het tegendeel blijkt. ajax blijft kopen kopen en kopen en talenten breken weinig door.el ghazi en kishna zijn leuk maar volgens de boer zijn dat maar bankzitters.
Lijkt erop dat het technisch hart met overmars, jonk, de boer, stam, bergkamp en aanvoerder cruyff hard heeft gefaald.

31 januari 2015 om 00:36

@bootsjungen

Nee incidenteel een kwartfinale CL halen. Kortom nee! Dat zou een heel ambitieus doel zijn en ajax zal altijd het hoogste nastreven maar geen doelstelling.

Ajax probeert een mix te creeren van toptalent en probeert die vooral lang te houden. Deze jongen ligt nu bv. tot zijn 24/25ste vast, daar kunnen we op bouwen net als Klaassen, van Rhijn, Veltman, Cillessen etc. die allemaal aan het verlengt hebben.

Ajax heeft straks als enige de middelen om een hogere salaris te bieden, lage afschrijving, goede sponsorcontracten (weer met een paar miljoen gestegen) en bovendien een buffer.

Probleem is dat we jongens niet lang genoeg vasthouden, Eriksen ging op zijn 21ste dat moet naar 23/24 jaar en er moet meer en betere talenten doorkomen.

31 januari 2015 om 03:37

@ kokaku, 4,5 jaar bezig inderdaad, maar helaas zaten er nog wat rotte appels die nog een portemonnee wilde vullen ten kosten van onze club.

Vanaf volgend jaar zal je de eerste resultaten zien, dan zullen de jongens van de A1 waarschijnlijk hun eerste minuten maken. Dan kun je kijken hoe ver je kan komen als je volledig op de jeugd inzet.

Resultaat? Ik denk dat je met deze lichting van seizoen 2016/2017 een topjaar kan maken en met het volledige revolutie team zal dat rond 2019 liggen.

Mooi is dat.
Vanmiddag de boer zegt dat er niks is en dat ze hopen op een middenvelder terwijl er al een gesprek tussen daley en de boer is geweest.
Hij wist het allang dat het rond zou komen alleen daley wist het nog niet.

30 januari 2015 om 22:51

Blinde reactie dit....

De Boer reageert gewoon heel professioneel. De clubs moeten het samen bekend maken en niet De Boer tijdens de wekelijkse persconferentie

30 januari 2015 om 23:08

Dat weet ik en daarom vind ik het ook grappig.
Journalisten worden allemaal voor gelogen en doen net alsof ze alles weten.
Maar deze zag niemand aankomen op dit moment.
Iedereen dacht hij pas in de zomer zou komen.

Klopt het dat ajax 6 mil heeft betaald.

30 januari 2015 om 22:51

Laat maar weet het al

30 januari 2015 om 22:53

Jup

Dit is gewoon een pure paniekaankoop van Ajax, waarom halen ze een jongen met zo weinig fysiek en ervaring terwijl ze eigenlijk een ervaren routinier moeten hebben?

30 januari 2015 om 23:10

Eind conclusie: Een aankoop waar we niks aan hebben.. Bedankt Marc!

30 januari 2015 om 23:15

Paar jaar terug konden we Mitrovic van toen FK Partizan kopen rond de 4M en Marc vond dat teveel geld. Paar dagen later presteerde Ajax en co Mike vd Hoorn voor dat zelfde bedrag Inderdaad lachwekkend beleid!!!

30 januari 2015 om 23:17

Daarom, paniek aankoop van deze. Waarom deze kopen, als je super-talent als Nouri achter de hand hebt. Ik snap er gewoon helemaal niks van en ze wouden toch een oudere-vedette halen die het team een steuntje in de rug kunnen geven.

30 januari 2015 om 23:31

Ik wil niet te drastisch overkomen maar als Sinkgraven binnen nu en 3 jaar compleet mislukt dan is het tijd voor Overmars om een ander baantje te gaan zoeken.

30 januari 2015 om 23:32

@coopers

Zo goed is Mitrovic toch niet bij Anderlecht?

30 januari 2015 om 23:51

Niet goed? Heb je CL goals van hem gezien uit bij Arsenal en Dortmund, pure klasse! Hij heeft alle facetten wat we missen bij Ajax.. schijt aan alles en goals! Koppig zoals Zlatan, heeft lengte, sterk in duels, body (belangrijk als spits) en maakt ze met links en rechts.

Kinderlijke gedragjes als Andersen en Viergever doe je maar lekker in de kindercreche, Mitrovic is voor niemand bang.. wat een beest!

31 januari 2015 om 00:01

@coopers

Ik lees af en toe wel wat over hem en wat ik er uit op maak is dat niet iedereen erg onder de indruk is van hem. Eerder 50/50.

31 januari 2015 om 00:39

Omdat er voor de AM posities maar 5 jongens zijn, er moeten er 6 zijn.

Andersen, Klaassen, Sinkgraven, Bazoer, Nouri, van de Beek. De selectie is te krap want Duarte voldoet niet en Serero is VM geworden, oftewel komen een AM tekort.

31 januari 2015 om 03:40

Ik zie eigenlijk Bazoer meet als VM en Nouri en vd Beek moeten zich eerst bij Jong staande zien te houden.

Eigenlijk hadden we op AM dus alleen Klaassen en Andersen, perfecte aankoop dus.

31 januari 2015 om 09:10

Bootsjungen: Een speler als Daley die al 1,5 jaar op de radar staat een paniekaankoop noemen ? Dan heb je het goed begrepen. Vorig jaar Ruiz huren voor meer dan een miljoen salaris voor 4 maanden dat is pas paniek.

Ajax kan zelf niet meer opleiden?

30 januari 2015 om 22:46

Speelde Suarez ook niet bij Liverpool?

30 januari 2015 om 22:46

Lijkt er niet op, ze kopen en huren wat af daar.

30 januari 2015 om 22:47

Die komen er toch aan?
Sinds de veranderingen was het toch duidelijk dat er bij ajax pas de kommende seizoenen beoordeeld kan worden of de opleiding weer terug gaat naar het niveau wat ze nastreven?

30 januari 2015 om 22:47

Is dit een grap?

30 januari 2015 om 23:45

Ja het beleid was toch geen dure aankopen doen en de jeugd laten door stromen, het plan Cruijff is niet echt gelukt. Maar 6 miljoen voor een simpele speler gaat wat ver.

31 januari 2015 om 00:41

Dat heeft hij nooit gezegd. De jeugd stroomt gewoon door Bazoer is onlangs nog in de klassieker in de basis gestart, deze jongen vult het prima aan.

Team stikt van de eigen opgeleide spelers aangevuld met toptalent zoals Sinkgraven, Onana, Zivkovic, Milik. Nu de ervaren toppers nog.

31 januari 2015 om 01:22

Bazoer is wel een barslecht voorbeeld.. maak daar maar van opgeleid door psv. Maar goed 6M betalen voor een onnodige speler of je moet er vanuit gaan dat Klaassen binnen een half jaar vertrekt.

31 januari 2015 om 03:48

Ajax wil met jeugd de top halen, er is nooit gezegd dat we daar niet voor willen betalen en het is ook helemaal niet nodig dat ze de hele jeugdopleiding doorlopen hebben.

Het idee is simpel, kwaliteit kun je alleen maar op jonge leeftijd kopen. Ajax wil de kwaliteit verhogen, dit is hoe je dat doet als je niet een half miljard op de bank hebt staan en in een grote competitie speelt

Kortom, het plan van Cruijff draait op volle toeren en binnenkort kunnen we oogsten. Mooi dat we in dat proces al 4 keer kampioen zijn geworden. Wat een heerlijke sneer naar al die rotte appels die de zakken vulde bij Ajax..

31 januari 2015 om 09:13

Viswoestijn: bazoer moest opnieuw leren voetballen, hij vertelde dat hij nog nooit individuele trainingen had gehad. Conclusie bazoer is groot geworden bij Ajax.

31 januari 2015 om 11:32

Ik vind het prima dat jullie geld uitgeven, liever eerder dan later zelfs. Een club als Ajax moet gewoon de beste spelers van de Eredivisie halen, en niet voor spelers als Sana gaan omdat ze goedkoop zijn.

Maar Bazoer als voorbeeld geven voor doorgebroken jeugd is gewoon belachelijk. Die was bij psv al bijna klaar voor 1e elftal voetbal.

31 januari 2015 om 12:04

Nee hoor, heeft twee jaar in de opleiding gezeten. Als hij bij PSV de opleiding afmaakte was hij nog een verdediger geweest, toonbeeld juist dat die jongens in twee jaar nog veel kunt leren (lees opleiden). 6 miljoen betalen nog zo rond de 15 miljoen netto winst hebben zul je bedoelen.

Goede speler, logische stap naar de top van Nederland. Maar als ik Ajax was had ik toch een goede verdediger gehaald, dat is natuurlijk ook nog mogelijk. Ajax met Veltman, Moisander en Van de Hoorn achterin kan echt niet voor een topclub...

31 januari 2015 om 00:42

Hoop ik ook op, ik hoop op Agger of Vermealen. Ervaren linksbenige centrale verdediger ook richting volgend seizoen.

31 januari 2015 om 10:19

Snap het beleid niet echt hoor je team bouw je toch van achteruit op. Met zo'n centrum blijft het lachwekkend.

31 januari 2015 om 12:05

Waarom? Volgens mij moet je gewoon alle posities goed bezetten?

31 januari 2015 om 08:25

Leuk signaal weer richting super talent Abdel Nouri.
En maar zeuren op andere clubs.
Ze worden 1 jaar geen kampioen en meteen in paniek raken.
Daarom heb ik zoveel respect voor F.C Basel.
Hun duurste aankoop was 1,5 miljoen.
En ze weten de volgende ronde te bereiken van de championsleage!

31 januari 2015 om 12:06

1 jaar geen kampioen? Seizoen is nog niet voorbij hoor! Nouri is er nog niet klaar voor, eerst maar eens in jong ajax laten zien.

Benieuwd of hij ook eerst naar de Jupilerleague gaat of wel gewoon in de Eredivisie mag gaan spelen.

Mooi bedrag voor Heerenveen. Met Sinkgraven is het nog wel afwachten hoe hij zich bij Ajax gaat doorontwikkelen. Aan de ene kant heb je Zivkovic die langzaam, maar zeker de spits van Ajax zal worden en aan de andere kant heb je Duarte die ook veelbelovend was maar totaal gefaald heeft.
Sinkgraven is sowieso niet een directe versterking die Ajax beter maakt. Hij is nog te wisselvallig en heeft nauwelijks ervaring. Iets wat Ajax toch scheen te zoeken.

Ik vrees dat het een half jaartje bank zitten wordt, tijd om een speler in te passen heeft Ajax niet in de titelrace en Jupiler mag hij ook niet spelen aangezien Daley al meer dan 15 wedstrijden heeft gespeeld. Of zal de knvb weer met een nieuw regeltje komen om de jong teams tevreden te houden?

Paniekaankoop van Ajax. En 6 miljoen voor zo'n jonge speler is wel heel veel. Singkraven had beter tot de zomer kunnen wachten.

31 januari 2015 om 09:57

Paniek? Ajax wil hem al heel lang hebben alleen Heerenveen wilde hem afgelopen zomer niet verkopen. Als Ajax nog langer gewacht zou hebben liep ze het risico van buitenlandse biedingen.

Grappig, bij Fox zegt ie nog niks en 2 minuten later bij NOS bevestigt hij het.

Ah mooi nu kunnen de Ajacieden stoppen over psv koopclub enzo. Belachelijk veel geld voor hem.

Eerst zat iedereen te zeuren over meer creativiteit en nu moeten ze een cv en ervaring hebben...

Ik vind hem toch niet echt uitblinken bij Heerenveen, eerlijk gezegd vind ik hem vaak wat teleurstellend spelen voor zo'n groot talent. Ik zie hem ook niet als directe versterking voor Ajax, maar als ze in Amsterdam blij zijn met zulke spelers prima. Bovendien is een type zoals Dijkgraven meer van hetzelfde voor Ajax. Ze hadden beter een speler kunnen halen met wat fysiek, duelkracht, lengte en wat power.

Ik vraag me af of hij in de komende of vorige zomer ook zo duur was geweest. 6.5 miljoen is een flinke som, ondanks dat hij het waarschijnlijk wel waar gaat maken en weer winst op kan gaan leveren.

Olie dom. Blijf toch gewoon eerst bij heerenveen man, om nou meteen voor het geld te kiezen altijd maarja dat is de jeugd van tegenwoordig.

30 januari 2015 om 23:18

Als hij voor het geld gekozen had liet hij zich niet 5,5 jaar binden hoor, tegen die tijd is hij al 25?! Dat is 3 jaar ouder dan Neymar nu is.

6 miljoen en mensen zeggen dat hij op de bank komt?
Wordt toch al tijden geroepen dat er kwaliteit in de basis moet. Nou hier is het , tot grote verrassing is weer een jeugdige speler.

30 januari 2015 om 23:15

Wie haal jij er dan uit?

Dit is geen speler die er nu al staat. Haal aub de Jong terug en geef hem desnoods 1,5 a 2 mil salaris

30 januari 2015 om 23:32

Ik bedoel in de jeugd heb je een paar spelers die 5 keer meer talent vol zijn dan Sinkgraven, dan denk ik waarom gooi je toch 6 miljoen weg.

Lachwekkend! Een speler halen die 1 jaar leuk heeft gepresteerd op de Nederlandse-velden.. word zomaar voor 4 a 6 Miljoen euro op tafel gelegd door onze Marc Netto (schandalig)!

Marc en Frank mogen mij niet meer wijs maken dat ze geen top speler kunnen halen/kopen meer, maar wel 4 a 6 Miljoen euro op tafel kunnen leggen voor deze middelmaat (2e Andersen) weinig body, leuke-dribbel, dan houd het op.. speler waar we op dit moment niks aan hebben. Ze zouden ervaren-speler halen, daar zit Sinkgraven niet in die categorie Marc!

30 januari 2015 om 23:36

Ze zijn gewoon in paniek. Moisander mag ook ineens spelen zonder te verlengen. Wat absoluut niet kan volgens de "visie".

30 januari 2015 om 23:46

Volgens het beleid. Het beleid is volledig overboord gegooid.

31 januari 2015 om 08:52

En iemand die niet verleng mag voor het einde van zijn contract transfervrij weg.

30 januari 2015 om 23:51

4-6 miljoen vind ik vrij weinig. Hij krijgt een 5,5 jarig contract. In de komende 2-3 jaar gaat hij vast nog beter spelen in een systeem dat bij hemt past met betere spelers om hem heen. Stel, het is 2018, de man heeft stuk of wat CL wedstrijden gespeeld, is misschien weer (paar) keer kampioen geworden in Nederland en is dan nog maar 23..vergeet niet voor wat voor bedrag Blind ging. Een Sinkgraven is een creatieve aanvallende middenvelder. Die kan zo het vijfvoudige van 5 miljoen opleveren.

Daarnaast kan " Marc Netto" prima die gok maken met 120miljoen op de bankrekening. Geven ze niets uit: gezeik. Geven ze geld aan het beste haalbare talent van de Eredivisie: gezeik. Ga gewoon eens lekker chillen, kijken hoe die man bij Ajax presteert en ga daarna eventueel nog een zeiken zeg. Wat een gehuil.

31 januari 2015 om 00:10

6 miljoen weinig? 6 miljoen weggooien ja. Ajax heeft zelf een paar talenten die ik straks beter acht dan Sinkgraven, gewoon geld weggooien is dat. 6 miljoen moet je aan een gearriveerde speler halen, niet een speler die nog alles te bewijzen heeft.

31 januari 2015 om 00:30

Straks is niet nu. Ik ben het met je eens dat de beste talenten in het beste team van Europa spelen en dat is gelukkig bij Ajax. Maar die moeten in het 1e wel concurrentie hebben willen ze door blijven groeien.

Ajax hoeft ook niet per sé allemaal Sinkrgavens te halen, want ik wil ook dat ze Heitinga terughalen..maar een beetje versterken is niks mis mee.

Spelers gaan bij Ajax al snel voor een miljoentje of 10 weg, zelfs al hebben ze nog maar een jaarcontract. Dus bij Sinkgraven zit dat echt wel goed mits hij zijn niveaustijging aanhoudt.

31 januari 2015 om 00:50

Nouri, van de Beek zijn nog niet klaar en zijn 17. Ajax heeft een jongen nodig die er nu al kan staan, dat kan hij. En van concurrentie is niemand slechter geworden, sterker nog, Andersen kan er wel een gebruiken.

Wie denk je dan wel even af te tikken voor 6 miljoen?

31 januari 2015 om 11:13

6,5 miljoen en ik las op feanfan.nl ook nog dat er een doorverkoop clausule bedongen is.

31 januari 2015 om 00:46

Is ook nooit goed! Zeikerds! Ervaren toppers zijn niet echt makkelijk te halen en we kwamen gewoon een AM tekort. We maken ondanks dat gewoon een hele vette winst want te komt dit boekjaar gewoon alleen al 26 miljoen aan transferinkomsten binnen en Zivkovic en Viergever zijn in het vorige boekjaar afgetikt. Eerste aankoop van dit boekjaar dus, je kunt prima 6 miljoen aan transfer uitgeven als je CL speelt en zoveel hebt verkocht.

Vergeet niet dat we nog een belasting voordeel hebben door te investeren, door de enorme winst die we hebben betalen we heel veel belasting, door ook wat te investeren druk je de bruto winst en betaal je minder belasting.

Andersen een concurrent erbij en we hebben een veel sterkere bank, juiste type voor de AM positie. Hij ligt gewoon 5,5 jaar vast tot zijn 24/25 ste, we gaan nog veel plezier aan deze jongen beleven.

6 mil voor een speler voor jong ajax waarschijnlijk, want hij moet eerst in het "ajax systeem" passen.
Wel goed van ajax dat ze hem gelijk voor 5 en half jaar vastleggen. Maar hopelijk maken ze niet de zelfde fout als ze met die jongen van gron hebben gedaan.

31 januari 2015 om 00:52

Fout met die jongen van Groningen? Gaat helemaal volgens plan hoor, heeft er al 11 inliggen in de JL en ook al zijn debuut gemaakt in het eerste. Wordt gewoon langzaam gebracht en is volgend jaar klaargestoomt als tweede spits die de concurrentie met Milik aangaat voor eerste spits.

Om eerlijk te zijn vind ik het een enorm hoog bedrag, maar dat Daley er blij mee is geloof ik meteen.

Persoonlijk verwacht ik dat ook dit een miskoop is, maar niet zo'n extreme als Mike en/of die Ijslander.

Verder snap ik niet wat Ajax nou moet met zo veel aanvallers.

Kishna, El Ghazi, die Ijslander, Daley, die jongen van Groningen, nog enkele jeugdspelers, Schöne en daarnaast geloof ik nog vele anderen.

Ik had eerder een aankoop als Nigel de Jong of iets dergelijks verwacht.

30 januari 2015 om 23:50

Genoeg optie,s! Ik snap gewoon niet waarom El Ghazi een van de beste spelers van Ajax op de bank zet.

Wegens de stand is er paniek in de tent, dus dit is een paniekaankoop en overbodig zeker.

Een Kishna is momenteel waardeloos, na het dreigen van Raiola dat hij zei dat Kishna anders zou gaan gaan, is El Ghazi de dupe geworden en mag Kishna alles spelen... En laat Frank zijn oren hangen naar Raiola.

hij had binnen een half jaar 4 miljoen meer gekost. Speler met heel veel kwaliteit die nu al beter is dan Andersen. Klaassen, Sinkgraven en Serrero mogen kleine mannetjes zijn maar is volgens mij een topmiddenveld

Hoezo 6 miljoen weggooien, ik bedoel zulke spelers heeft Ajax toch ook in de jeugd lopen die meer talent hebben dan deze gehypte speler.

Wat een hoop onnozele reacties hierboven zeg.

Iederee die ook maar een beetje kijk op voetbal heeft kan zien dat deze jongen een Geweldig groot talent is en Ajax koopt hem gewoon slim nu, over 6mnd is zijn transfersom waarschijnlijk weer 2/3 miljoen hoger.

Hij doet mij beetje denken aan Sneijder in zn jonge dagen bij Ajax en denk dat Sinkgraven dezelfde potentie heeft.

Ik verwacht dat hij Andersen uit de basis zal spelen: hij heeft veel meer gif in zijn spel en is meer doelgericht.

30 januari 2015 om 23:34

Het punt is dat je 6 miljoen verkwist voor een simpel talent, terwijl er in de jeugd van Ajax toch ene paar grote talenten rondlopen die ik beter acht dan Sinkgraven. Waarom Sinkgraven voor kei veel gel halen als je al grote talenten hebt rondlopen in de jeugd.

30 januari 2015 om 23:37

op basis waarvan denk je dat ze beter zijn dan Sinkgraven dan?!!

Sinkgraven is gewoon een prima aankoop en zal volgend jaar al in de basis staan: vd Beek zal dat zeker niet en van Nouri moet ik uberhaupt nog zien dat hij het gaat waarmaken als hij de overstap naar selectie maakt.

30 januari 2015 om 23:41

Prima aankoop, maar toch niet voor 6 miljoen.. Is echt te veel geld voor zo een speler.

31 januari 2015 om 00:56

Die jongens van net 17 zijn er NU niet klaar voor, Sinkgraven wel! Nouri komt fysiek nog veel tekort en van de Beek heeft net zijn eerste minuten gemaakt in jong Ajax. Bazoer heeft ook nog maar 2 wedstrijden in de benen.

6 miljoen is niks, eerste aankoop van dit boekjaar waar we 26 miljoen aan transfergeld en CL binnen hebben gehaald plus een betere hoofdsponsor. Sterker nog, fijn dat we de bruto winst een beetje kunnen drukken, anders mogen we nog meer belasting betalen over de toch al vette winst.

Paniekaankoop. Waar zijn de Messi's uit de jeugd? We horen al jaren dat de f-pupillen er aan komen sinds de Revolutie van oom Johan...

30 januari 2015 om 23:52

De revolutie wordt even vergeten omdat het wat minder gaat . Principes heb je alleen als het goed gaat he.

31 januari 2015 om 03:52

Vergeten? Met deze aankoop is hij op volle toeren.. Met talent de top halen, we zijn weer een stap dichterbij.. Voor sommigen is het moeilijk te bevatten, maar talenten worden niet 3 keer zo snel ouder als andere mensen.

31 januari 2015 om 08:55

Dat aankoop is juist het probleem, talenten worden vooral gekocht.

31 januari 2015 om 00:21

reken even na aub? revolutie was 4 jaar geleden, f-pupillen zijn van welke leeftijd? Tel daar 4 jaar bij op?
Kortom je loopt te provoceren kleuter.

Veel succes bij Jong Ajax.. Word het zelfde verhaal als met Zivkovic. Speelt een half jaartje goed bij een subtopper en gelijk word hij weggekocht.

Tja,,, de vijver lijkt leeg te zijn.. Ik had de vorige jaren op de nodige versterkingen gehoopt.. Alleen in de eigen competitie hadden we ons met Tadic en Virgil van Dijk moeten versterken in plaats van Duarte, vd Hoorn.. Daarnaast is er nog een hele rits aan flutaankopen gedaan.. Zimling als dieptepunt.

We hebben op dit moment een team dat op bijna alle posities net-niet is.. Dan wordt het lastig om een goede vervanger te halen.. Opzich heb je met Singraven een kans.. Maar je betaald er nu ineens wel veel geld voor.

Als je bereid bent zoveel geld uit te trekken snap ik niet waarom ze niet gewoon een goede VM en LCV halen.. Dat is de prioriteit.. Daarnaast is een goede LCM ook nodig, maar we hebben nu al zoveel spelers die dat in kunnen vullen (niet perfect natuurlijk met serero, andersen, en miss Fischer) maar met een hele goede VM en LCV (voor als moisander weg gaat) zou ajax zich het kunnen permiterren op andere posities bepaalde spelers kansen te geven..

Kortom.. het aankoopbeleid van Marc is los zand.. Hij heeft al zoveel geld uitgegeven en profiteert gewoon van het verkopen van goede spelers die er al zaten voordat hij er was.

Milik, moisander en schone en poulsen zijn tot nu toe de enige redelijke toevoegingen.. Erg jammer want Ajax keldert steeds dieper..

31 januari 2015 om 04:04

We hebben op dit moment een team dat inderdaad net-niet is, net-niet oud genoeg. Geef het een jaar en het zal al veel beter zijn, geef het 2 en we hebben weer een goed jaar.

Van der Hoorn? Die was in elk statistiek de betere aankoop tov van Dijk, dus ik begrijp niet wat je bedoeld? Is bovendien zijn gelijk aan het bewijzen, wordt onze beste verdediger. Top aankoop en goed gezien!

En wat zit je te zeuren over overmars die zo veel geld uitgeeft? Niet meegekregen dat we in nog geen 5 jaar tijd 40 miljoen meer omzet zijn gaan draaien?

31 januari 2015 om 08:56

Omzet staat niet gelijk aan winst.

31 januari 2015 om 15:27

Daar heb je gelijk in, maar ik ging er van uit dat je wist dat Ajax meer winst maakt onder Overmars.. Het geeft aan dat de winst niet alleen uit bezuinigen is behaald.

31 januari 2015 om 04:06

Met Van Dijk ipv Van der Hoorn is het achteraf natuurlijk makkelijk praten. Prima aankoop op dat moment!

Dan hadden we beter 20 miljoen voor Van Ginkel kunnen betalen. Dan hadden we iig een goede stand-in voor Klaassen gehad...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren