Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sébastien Haller genomineerd voor Ballon d'Or; Lionel Messi níét

Laatste update:

France Football heeft de longlist met liefst dertig genomineerden voor de Ballon d'Or bekendgemaakt. Onder meer ex-Ajacied Sébastien Haller is een van de spelers die op de lijst staat. De namen van zevenvoudig winnaar Lionel Messi en Neymar ontbreken op de lijst. De namen van onder anderen Virgil van Dijk, Robert Lewandowski, Cristiano Ronaldo en Karim Benzema prijken wél op de longlist.

In de zomer van 2021 maakte Messi de veelbesproken stap van Barcelona naar Paris Saint-Germain. In het Parc des Princes wist de Argentijn zijn piekvorm van voorheen echter nog niet te behalen. Ook Neymar kende een matig jaar bij de Parijzenaren. In de optiek van France Football was het in beide gevallen onvoldoende voor een uitverkiezing.

Haller kende een veel beter seizoen met Ajax en wist in ieder groepsfaseduel in de Champions League tot scoren te komen. De spits verdiende onder meer daarmee een miljoenentransfer van Ajax naar Borussia Dortmund. Bij die Borussen heeft Haller zich nog niet kunnen laten zien. Er werd een tumor in zijn teelballen ontdekt, waarvoor hij een behandeltraject in is gegaan. Naast de Ivoriaan zijn andere opvallende namen die van Rafael Leão (AC Milan) en Luis Díaz (Liverpool).

De grote favoriet voor het winnen van de Lev Yashin Award - de prijs voor de beste doelman - is vermoedelijk Thibaut Courtoi. De Belg maakt ook kans op de Ballon d’Or. De doelman sleepte Real Madrid door de finale tegen Liverpool heen (1-0). Vorig jaar won Gianluigi Donnarumma de prestigieuze prijs, maar de Italiaan is dit keer niet genomineerd. De overige kandidaten zijn Yassine Bounou, Ederson, Mike Maignan, Édouard Mendy, Manuel Neuer, Jan Oblak, Kevin Trapp, Hugo Lloris en Alisson Becker. Laatstgenoemde won in 2019 de eerste editie van de Lev Yashin Award.

Alle genomineerden voor de Gouden Bal:

Virgil van Dijk, Fabinho, Mohamed Salah, Trent Alexander-Arnold, Luis Díaz, Sadio Mané (allen Liverpool)

Thibaut Courtois, Vinicius Junior, Karim Benzema, Casemiro, Luka Modric (allen Real Madrid)

João Cancelo, Bernardo Silva, Phil Foden, Riyad Mahrez, Kevin De Bruyne (allen Manchester City)

Harry Kane en Heung-Min Son (allebei Tottenham Hotspur), Joshua Kimmich en Robert Lewandowski (allebei Bayern München), Mike Maignan, Rafael Leão (allebei AC Milan), Darwin Nunez (Benfica), Christopher Nkunku (Red Bull Leipzig), Dusan Vlahovic (Juventus), Kylian Mbappé (PSG), Erling Braut Haaland (Borussia Dortmund), Sébastien Haller (Borussia Dortmund), Antonio Rüdiger (Chelsea), Cristiano Ronaldo (Manchester United)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het volledig verdiend dat messi er niet bij is maar wat doet foden op de lijst?

12 augustus 2022 om 23:01

Foden is zeker geen slechte speler maar ik vind hem toch wel 1 van de meest overschatte spelers. Maarja hoe vaak gebeurd dat ook wel niet bij Engelse spelers.

12 augustus 2022 om 23:20

London

Persoonlijk vind ik Foden echt niets. In mijn optiek ook overschat, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Is gewoon basisspeler van City, de PL winnaar, halve finalist CL. Spelen heel goed voetbal

Is hij dus echt overschat, of kijken wij bevooroordeeld?

12 augustus 2022 om 23:45

Hahahaha deze kerel heeft al meer laten zien dan Frenkie in 3 seizoenen..en ik vind Foden nog oke

12 augustus 2022 om 23:56

Foden overschat? Bizar, heb je die jongen ooit zien spelen? Een generationeel talent. Is nu al één van de beste in vedette-elftal Man City.

13 augustus 2022 om 01:43

@bongiorno dennis en die kale, overdrijven is ook een vak.

Foden is vaak zat "supersub" dus hold your horses

Exceptionele talenten spelen altijd.

13 augustus 2022 om 06:45

Logisch, Frenkie is net als de Ligt gewoon zwaar overschat.

De Ligt nu lekker bank warmhouden bij Bayern nadat hij bij Juve amper wist te overtuigen.

Bij Barca zijn ze Frenkie ook liever kwijt dan rijk, aangezien die te kort komt

12 augustus 2022 om 23:29

Als je je dat afvraagt stel ik voor dat je een keer wat langer en vaker naar zijn wedstrijden kijkt. Hij is nog jong maar vind hem een mix van iniesta en deco in potentie. Wilt soms te veel maar is niet erg met zijn jonge leeftijd. Pep weet wel hoe die met zulke jongens om moet gaan.

12 augustus 2022 om 23:33

Maar op het moment maakt potentie toch nieut uit

13 augustus 2022 om 02:31

Potentie is vior de bühne en niet voor de prijzen van nu

12 augustus 2022 om 23:31

Belachelijk dat Messi er niet bij zit. Benzema verdiend hem zoiezo, kan me niet voorstellen dat hij hem niet krijgt.

13 augustus 2022 om 11:16

Messi heeft afgelopen seizoen helemaal niks laten zien is niet helemaal waar, maar wel veel te weinig om in aanmerking te komen voor de prijs voetballer van het jaar. Denk dat het de slechtste Messi van de afgelopen 20 jaar was.

13 augustus 2022 om 11:22

Ja maar beoordeel Messi gewoon als een voetballer en niet op basis wat bij de afgelopen jaren heeft laten zien, want dat is niet eerlijk. Zijn cijfers zijn goed genoeg om bij de eerste 30 te zitten.

13 augustus 2022 om 01:40

Foden is een fantastische speler en 1 van de belangrijkste pionnen van City. Hij was echter niet de beste speler van City of de absolute uitblinker zoals De Bruyne, Cancelo, Rodri en een tijdje Bernardo wel waren

Waarom alleen stuk over doelman?

Belangrijkste is wie beste speler is. Spoiler alert: het wordt Benzema!

12 augustus 2022 om 23:18

Absoluut mee eens dat het Benzema moet/gaat worden.

Bijzonder dat Haller hier wel bij zit maar niet bij beste speler van het seizoen zit bij de eredivisie. Aangezien Slot ook coach van het seizoen won om het halen van de Conf League dan mogen Haller zijn goals ook meetellen om speler van het seizoen lijkt me

12 augustus 2022 om 23:32

Wel leuk voor Ajax en Dortmund dat Haller erop staat. En natuurlijk lange neus naar zijn vorige club

12 augustus 2022 om 23:47

Dat komt door die goals in de Champions League. In de Eredivisie heeft Haller het niet extreem bijzonder gedaan toch? Daar kijkt ESPN naar lijkt me. Is gebaseerd op statistieken relevant voor de positie van de speler en dit is de top 4!

12 augustus 2022 om 23:49

Begrijpelijk, maar dat gaat natuurlijk ook voor slot op.

13 augustus 2022 om 00:29

Komt niet door zn spel , noch door zn goals. Hij heeft bij lange na niet goed genoeg gespeeld om genomineerd te worden.
Zitten gewoon een stelletje moraalridders daar die zieltjes willen winnen over Hallers ziekte.

13 augustus 2022 om 02:37

Ok leg mij ff uit hoe 6 cl wedstrijden intikken en als het ertoe doet eruit liggen, gelijk staat aan een half gevallen club naar de conf league finale loodsen...

13 augustus 2022 om 05:06

@hafcahaas
Heel bijzonder inderdaad van Haller, spelersverkiezingen lopen soms vreemd.

Over Benzema... Ik denk dat het spannend zou moeten worden tussen hem en Lewa. Ook al heeft Real de CL gewonnen, betekent niet direct dat Benz dan een beter jaar gedraaid heeft dan Lewa. We zullen zien, beiden erg goed!

13 augustus 2022 om 07:51

Het gaat mij er om dat hij genomineerd wordt voor de ballon d’or om waarschijnlijk “6 cl wedstrijden intikken”, en als de eredivisie slot zijn Europees avontuur meetelt dan kunnen ze dat van haller ook meetellen. Snap je de vergelijking nou echt niet? Als Slot wel genomineerd wordt voor trainer van het seizoen samen met bijv Ancelotti en Tuchel, maar niet genomineerd wordt voor trainer van het eredivisie seizoen dan is dat toch ook bijzonder? Salah won bijvoorbeeld ook de puskas award maar werd niet genomineerd voor Premier League goal van het seizoen..

13 augustus 2022 om 08:29

@bijcracj wow jij bent de master om de ene dient te graden en het andere up te graden en dat zo even uit de losse pols. De CL is niets en de goals waren intikkers maar de conference L was echt hoogste niveau met een team dat niets kon toch?

Troll gehalte is groot hier.

Geef Nkunku die gouden bal maar. Wat was die man goed afgelopen seizoen.

12 augustus 2022 om 22:54

ja want Benzema speelde zeker golf...

12 augustus 2022 om 23:02

Zeker niet. Mbappe was ook monster goed. Wat een aanval hebben die Fransen trouwens. Zal die gekke Deschamps nog voor Griezmann kiezen? Overigens heeft Nkunku in alle competities 52 goals en assists gemaakt. Benzema 59, maar ook met 9 meer penalty's dan Nkunku en in een beter team. Voor mij was Nkunku the player of the season. Werd in Duitsland ook verkozen tot player of the season in plaats van Lewandowski.

12 augustus 2022 om 23:07

DerKaiser123

Zeker, maar zowel Nkunku als Mbappe tikte niet het niveau aan van Benzema. Die was echt heel heel erg belangrijk voor de grootste club op aarde.

Fransen zijn idd bizar goed en toch gaat Deschamps het weer verpesten. Dat is ook echt een unieke prestatie hoor

12 augustus 2022 om 23:20

Maar Nkunku liet het zien in de Bundesliga en Benzema in de UCL. Dat is het verschil. En hiermee wil ik niets afdoen aan de prestaties van Nkunku.

12 augustus 2022 om 23:23

Hij is niet de enige. Santos kan er ook wat van. Toch bizar dat in mijn optiek de 2 beste landenteams van Europa zon waardeloze trainer hebben met een negatieve speelwijze.

12 augustus 2022 om 23:23

Nkunku deed het in een competitie waar jan en alleman erop los scoren, Benzema in La Liga én CL én KO stage. Iemand die Nkunku doodleuk boven beste voetballer ter wereld Benzema plaats, is - letterlijk - echt volledig de weg kwijt. En dat meen ik oprecht.

12 augustus 2022 om 23:25

Weer verpesten? Deschamps maakte Frankrijk gewoon WK en Nations League winnaar. Je doet echt net alsof Deschamps van het niveau Van Bommel is als coach.

12 augustus 2022 om 23:34

Bedoel jij diezelfde Nkunku die 1 op 1 liep in de CL en EL en een hattrick scoorde tegen Man City in het Etihad stadium, of zijn Engelse clubs ook farmers?

12 augustus 2022 om 23:37

En met welk spel winnen ze? Deze generatie van Frankrijk heeft het in zich 1 van de beste voetbalelftallen aller tijden te worden. Categorie Brazilië in tijdperk Ronaldo, Barcelona in tijdperk Pep en Enrique. Nu worden ze herinnert als team dat bagger voetbal speelt en niet het maximale levert qua potentie.

12 augustus 2022 om 23:44

DerKaiser, zeg ik dat Duitse clubs er geen reet van kunnen? Het gaat om de KO fase van de UCL. Als Nkunku echt de gouden bal wilt winnen moet hij naar een club dat verder komt in UCL dan Leipzig. Je kan niet de gouden bal winnen en slechts in de groepsfase van de CL actief zijn geweest. Edit: Je had het waarschijnlijk tegen Jeffrey. Weet iemand trouwens of er toevallig notificaties zijn? Best irritant als er veel reacties op een bepaalde reactie zijn en je geen flauw idee meer hebt wie het tegen wie heeft.

12 augustus 2022 om 23:47

GeenInspiratie, resultaat telt uiteindelijk. Als Frankrijk nu een aantal WK's kan winnen zullen ze over 50 jaar als dat dominante Frankrijk van toen gezien worden. Als ze nu mooi voetbal spelen en niks winnen praat niemand er meer over in de toekomst.

12 augustus 2022 om 23:54

Ik had het inderdaad tegen jeffrey. Verder vind ik dat altijd onzin. Had Ronaldo dan in 1998 niet de gouden bal moeten winnen, omdat hij in de Uefa cup speelde met Inter?

13 augustus 2022 om 00:04

En tegen veel, maar dan ook veel, sterkere tegenstanders. Alleen al tegen City, PSG en Chelsea 10 goals in de CL. Dat is imo al evenveel waard als 25 van Nkunku tegen Koln, Hertha, Hoffenheim etc

13 augustus 2022 om 00:26

3 tegen Man City, 2 tegen Bayern, 2 tegen Dortmund telt niet?

13 augustus 2022 om 00:48

@Jefffrey__ Helemaal mee eens lol. Maar dat was al duidelijk. Voor hem bestaat alleen de Bundesliga haha. Wat een grap zeg. Ja Nkunku was top, een 1e seizoen pas voor hem overigens. Maar hem boven Benzema verkiezen? Lol ja dan ben je echt niet goed snik. Dat meen ik ook echt oprecht.

13 augustus 2022 om 00:53

Ballon dor gaat ook over 1 jaar maat. En waarom zal ik dat niet mogen doen dan? Als we de penalty’s van Benzema er af halen heeft Nkunku gewoon meer goals en assists dan Benzema. En dat terwijl Benzema een spits is en bij een betere ploeg speelt.

13 augustus 2022 om 00:57

En hoeveel penalties heeft nkuku gemaakt?

13 augustus 2022 om 01:05

Benzema 11, Nkunku 2. Nkunku nam de penalty’s niet eens bij Leipzig. En 59 g/a van Benzema om 54 g/a van Nkunku zijn de statistieken. Maar goed Madrid is heilig.

13 augustus 2022 om 02:09

Waarom vindt je het nodig om “grootste club op aarde” erbij te noemen? Is dat relevant voor de prijs, of wilde je even jouw moment?

13 augustus 2022 om 02:41

@halvekeizer, kon/wou je volgen tot je je mening bovem feiten verkoos in dit verhaal.

Harstikke leuk natuurlijk wat die bij rb heeft gedaan maar de pestaties van rm warwn vele malen groter

13 augustus 2022 om 02:46

@ derkaiser, nee schijnbaar niet pannenkoek, want welke prijs heeft nkunku of red bull?

13 augustus 2022 om 10:51

Gaat toch om de prestaties van een individuele speler, niet om prijzen? Of moeten we daarom Vasquez ook beter vinden dan een Totti? Overigens won die de DFB pokal.

13 augustus 2022 om 12:22

@derkaiser123Even een compliment naar jou hoe je de aanvallen jegens jou pareert en daarbij zo kalm en inhoudelijk blijft itt anderen. Helaas moet ik alsnog wel blijven zeggen dat Benz hem echt verdiend, misschien Nkunku in de toekomst.

12 augustus 2022 om 22:55

Nkunku was idd goed maar ik gun het Benzema het meeste was vaak heel belangerijk voor Real en toch de competitie+cl gewonnen door belangerijke goal van Benz.

12 augustus 2022 om 23:18

Maak je niet druk, die gaat hem ook gewoon winnen. Alles gewonnen en alle beslissende doelpunten zon beetje gemaakt buiten de CL finale.

12 augustus 2022 om 23:04

Ben je serieus? Je weet zelf ook wel dat Nkunku geen kans maakt. Soms moet je de Bundesliga even wat minder verheerlijken DerKaiser.

12 augustus 2022 om 23:13

De Bundesliga wordt nooit verheerlijkt. Iedereen weet ook dat Nkunku m niet zal winnen. De Premier League moet even wat minder verheerlijkt worden. In de 65-jarige geschiedenis van de Ballon d’or is ie maar 6 keer door een Premier League-speler gewonnen hahaha. Laatste keer Ronaldo in 2008 en daarvoor Owen in 2001. We snappen allemaal dat de PL qua amusement de beste ter wereld is, maar die hype van spelers is ongekend. Ook koekebakkers als Declan Rice die zomaar even op een waarde van 100 miljoen geschat worden. Lachwekkende taferelen. En natuurlijk wint Benzema hem dit jaar. Iedereen weet dat.

12 augustus 2022 om 23:14

Verheerlijken, omdat ik een individuele speler goed vind? Ik heb al tig keer gezegd dat de PL de absolute nr 1 is en La Liga misschien ietwat beter is, maar de rest van de competities zijn dat duidelijk niet. Niet alleen gebaseerd op een opinie, maar ook gewoon op feiten.

12 augustus 2022 om 23:15

Klopt Declan Rice heeft een hogere marktwaarde dan Joshua Kimmich als ik Transfermarkt moet geloven. Nou ik vind de PL ook de nr 1 competitie van de wereld, maar soms doen ze net of er alleen daar gevoetbald kan worden. Des te mooier dat Real de gehele Engelse top uitschakelt en dat West Ham verliest van een rechterrijtje club uit Duitsland. Staan ze weer even met beide benen op de grond.

12 augustus 2022 om 23:17

DerKaiser123

Vorig seizoen had het naar een Bundesliga moeten gaan, Lewa had het echt verdiend.

12 augustus 2022 om 23:20

Klopt, maar Messi won de Copa America, dat telt blijkbaar dubbel. Beetje krom in mijn optiek. Voor een WK vind ik dat anders. Al had Lewandowski hem meer in 2020 verdiend en toen was er door corona geen uitreiking. Terwijl er gewoon gevoetbald werd. Nog nooit zo iets raars meegemaakt.

12 augustus 2022 om 23:49

Als ze het aan Nkunku geven of aan Messi die ze via een achterdeur toch de top 30 in smokkelen, maakt niks uit. Die prijs is toch een lachertje. Wie hem wint moet het ook met een korrel zout nemen.

13 augustus 2022 om 01:31

Messi moet er sowieso nog eerst een inleveren bij Lewandowski.

13 augustus 2022 om 03:54

Is goed dan mag ronaldo ook nog zo’n 4 ballon ‘dors inleveren bij Messi want
Volgens mij gaat de prijs om beste voetballer zijn en dat is hij nog nooit geweest.

13 augustus 2022 om 10:53

Waar zeg ik dat? Ik had het over de uitreiking van vorig jaar. Tja iedereen weet toch dat daar nauwelijks meer naar gekeken had. Cannavaro was in 2006 ook niet de beste voetballer of Sammer die het in 1997 kreeg ipv Ronaldo. Ook een grote schande. Teamprijzen is tegenwoordig het belangrijkste lijkt het wel.

13 augustus 2022 om 13:07

Dat bedoel ik precies, alleen blijft het daar niet bij. Messi won hem een paar keer toen Ronaldo hem verdiende, Ronaldo won hem toen Messi hem verdiende, Sneijder won hem niet toen hij hem wel verdiende, het is een populariteitspoll. Benzema verdient hem dit jaar het meest, maar voor hetzelfde geld gaat het naar Nkunku of iemand anders die net op dat moment een leukere snoet heeft voor de hh die de eer hebben te mogen kiezen.

Dit is zowel bij Messi als Ronaldo het geval. Door hun extreem goede prestaties in het verleden ligt de lat zo hoog bij hen. Terwijl als een gemiddelde voetballer hetzelfde zou presteren, als in de wat “mindere” seizoenen van die twee, het veel beter beoordeeld wordt. Slachtoffer van je eigen succes.Lijkt me wel duidelijk wie er uiteindelijk vandoor gaat met de Ballo, King Karim, Nuevee.

12 augustus 2022 om 22:59

Messi had gewoon slechte cijfers. Terecht dat hij er niet in staat.

12 augustus 2022 om 23:03

Ligue 1 + CL: 25 g/a, met Argentinie meegerekend 33 g/a. Voor elke andere speler is dat een goed seizoen. Zeker aangezien Messi toch veel vanaf het middenveld heeft gespeeld.

12 augustus 2022 om 23:10

Zytto hou gewoon aub op. De beste man had een slecht seizoen, en speelde tegen echt matige tegenstanders in een matige competitie, dat in een elftal vol wereldsterren.

12 augustus 2022 om 23:18

MrKrillin je snapt Zytto punt denk ik niet... voor zijn doen had hij een slecht jaar. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Messi bij de 30 beste spelers momenteel hoort 😅

12 augustus 2022 om 23:19

Voor zijn doen een heel slecht seizoen. Daar is geen twijfel over. Alsnog betere stats dan 80% van de nominaties en voetballend ook een stuk meer laten zien dan de meesten. Als pakweg Di Maria dat had laten zien had hij er tussen gezeten. Bij lange na niet goed genoeg voor een top 10 klassering, maar zeker wel voor een nominatie. Haller heeft al moeite om een bal fatsoenlijk te controleren tegen rkc of fortuna en staat er ook tussen. Als ik dan af en toe de highlights van Messi bij PSG zie van 1 wedstrijd dan zie ik Haller zulke dingen nog niet in zijn hele carriere doen. Zeker slachtoffer van zijn eigen succes.

12 augustus 2022 om 23:24

Echt he mrkrillin. Nauwelijks doelpunten gescoord voor PSG. Terwijl die bij verreweg de beste ploeg van Frankrijk speelt. Daarnaast speelde die gewoon altijd in de aanval. Dat die zich wat meer laat inzakken betekent niet dat hij opeens op het middenveld stond naast Verratti.

12 augustus 2022 om 23:27

SocIo

Nee snap zijn punt wel hoor. Ik benadrukte dat hij natuurlijk wel speelde in een miljard kostende elftal in een matige competitie.

Feyenoord schakelde Marseille uit, PSV nu met Monaco en Ajax eerder met oa kampioen Lille.

Als Messi zulke stats haalde in de PL of BL, ja dan moest hij zelfs richting top 10!

Domste wat Messi gedaan heeft, is naar Frankrijk gaan. Die had uitdaging moeten kiezen. Maradonna route volgen en naar Napoli zou ook geweldig zijn.

Geldt trouwens ook voor Neymar die zijn carriere daarmee om de das gedaan heeft en ook Mbappe. Financieel super

Of een Veratti. Zulke spelers wil je wekelijks tegen sterkere tegenstanders zien.

In Frankrijk blaasde PSG bijna iedereen compleet weg. Zelfs geblinddoekt zouden zij nog kampioen worden.

13 augustus 2022 om 02:52

@socio, je snapt dat het gaat om best presterende spelers en niet best.
Dus nee daar hoorde messi zeker niet bij

12 augustus 2022 om 23:00

Klopt. Haller vond ik niet eens in de top 3 van Ajax vorig seizoen. Die man was in de Eredivisie zo ontzettend slecht. Puur kijkend naar de (CL) stats wel verdiend. Messi had voor het eerst sinds zijn 17de qua stats een matig jaar en dan alsnog had hij meer dan 30 g/a's in alle competities. Voetballend natuurlijk 10 keer meer gebracht dan Haller, maar voor zijn doen een matig seizoen.

12 augustus 2022 om 23:35

Hoe kan een topscorer in meerdere competities nou slecht zijn? Ging het voetballen niet om goals scoren? En een spits moet dat juist doen en hij maakte ontzettend goede en knappe goals dus volgens mij was hij absoluut niet slecht. Zwaar ondergewaardeerd.

12 augustus 2022 om 23:42

Hij was alleen topscorer van de Eredivisie. De ballon d'or gaat over de beste voetballer in mijn ogen en niet over de beste doelpuntenmaker. Haller heeft in de 2de seizoenshelft geen knikker meer geraakt (helaas). Als je Messi dan nog steeds dingen ziet doen die niemand anders kan dan vind ik dat onbegrijpelijk. Zeker aangezien Messi met assists net zo belangrijk was als Haller. Daarnaast vond ik Timber, Mazraoui, Martinez en Tadic sowieso veel constanter vorig seizoen, dus Haller is in mijn ogen alleen geselecteerd op een paar wedstrijden in de CL. Dat heeft hij fenomenaal gedaan natuurlijk, maar als je daarvoor wordt gedelecteerd voor de beste 30 voetballers dan vind ik hem eerder overgewaardeerd.

13 augustus 2022 om 01:22

Messi heeft voetballend ook gewoon weinig gepresteerd. En de helft van zijn assists waren in 3 wedstrijden tegen clubs die gedegradeerd zijn. Volkomen terecht dat hij er niet bij zit.

Komt omdat Barca hem heeft verkocht om braithwaite in te schrijven. Walgelijk

12 augustus 2022 om 23:11

Denk eerder zijn torenhoge salaris en miljoenen aan tekengeld voor zijn pa en hij, de redenen waren van niet inschrijven. En niet een Braitwaite die fractie verdiende.

12 augustus 2022 om 23:15

Niet op ingaan MrKrillin. Dit moet pure troll zijn. Inschrijving van Braithwaite als reden geven haha ik moet er echt om lachen.

Als Benzema deze prijs niet pakt is de ballon o'dor niet meer serieus te nemen. Of ja dat is het al jaren niet meer dus ik laat me graag verrassen

12 augustus 2022 om 23:03

WK speelt ook nog een rol toch?

12 augustus 2022 om 23:11

Nieuwe opzet dat het over het seizoen 21/22 gaat en niet over heel 2022. Anders maak je in augustus niet al de shortlist bekend. Messi of Neymar had bij wijze van 20 goals kunnen maken in de Ligue 1 tot december en het WK voor hun land kunnen winnen. Dan verdienen ze het 10 keer meer om genomineerd te worden dan Haller. Die is op basis van de eerste seizoenshelft van 2021 geselecteerd in dit geval. In 2022 was hij echt drama in de 2de seizoenshelft en nu zit hij natuurlijk in een enorm trieste situatie waardoor hij niet meer gaat voetballen dit half jaar denk ik.

12 augustus 2022 om 23:13

Nee het gaat om de periode van het seizoen 21-22 en het WK valt in het seizoen 22-23.

12 augustus 2022 om 23:42

De Ballon Odor is de prijs voor best ruikende speler? Heb je aan Benzema gesnuffeld? Verder eens dat Big Benz hem moet gaan winnen, enorm complete spits.

13 augustus 2022 om 08:02

Tja, zijn prestaties zijn geweldig. Als mens lijkt Benzema mij verschrikkelijk. Dus in dat opzicht duim ik heel erg voor een ander. Helaas gaat het niet om hoe iemand als persoon is, dus Benzema verdient hem qua veldprestaties wel...

Haller begrijpelijk met die statistieken, vooral in de CL. Luis Diaz vind ik wel apart. Heeft vorig seizoen niet veel gespeeld. Lijkt meer op naam gekozen te zijn. Een Bowen bijvoorbeeld zou het dan meer verdienen imo.

Messi hoort er gewoon in voor foden helemaal niks te zoeken daar bij de big boys

12 augustus 2022 om 23:12

Foden speelde wel bij de PL winnaar en halve finalist CL. Was gewoon basisspeler.



13 augustus 2022 om 09:55

Omdat hij Engels is zeker? Foden is de beste vleugelaanvaller van City en daarnaast 1 van de beste spelers. Heeft ook dit seizoen overigena weer Young player of the year gewonnen in de PL. Geweldige speler

Mag ik vragen waarom Nicolas Pepe niet is genomineerd? Was met afstand de beste speler op de Afrika cup, jammer want hij was 100% top30 spelers van het afgelopen seizoen

12 augustus 2022 om 23:02

Omdat hij een dramatische seizoen heeft gedraaid en zijn performance in de afrika cup niet voldoende is. Dus terecht dat hij hier niet staat

12 augustus 2022 om 23:28

Het is allemaal natte vinger werk, juve_gunner. Als ze willen dat iemand wint dan opeens is de Copa America een zeer hoogstaand toernooi met een grote diversiteit aan winnaars en toplanden. Ze weten altijd wel de statistieken eruit te plukken die hun overtuiging staaft.

12 augustus 2022 om 23:54

‘Opeens is de Copa Amerika een zeer hoogstaand toernooi met een grote diversiteit aan winnaars en toplanden’

Portugal route naar de finale in 2016 achtereenvolgens gelijk tegen IJsland, Oostenrijk, Hongarije, Kroatië en Polen. Om vervolgens te winnen van het grote Wales in de halve finale.

Wat een onzin om de copa af te schilderen als een toernooi die niet hoogstaand zou zijn.

13 augustus 2022 om 00:08

Tuurlijk overdrijf ik in mijn met cynisme overlaadde reactie, echter was het vorig jaar schrijnend om Messies winst goed te praten aan de hand van de Copa winst, aangezien 90% van de keren Brazilië of Argentinië het toernooi wint. Daarbij speelden alle landen redelijk pover dat toernooi en wordt het toernooi sowieso regelmatiger gespeeld, of ja, afgelopen toernooi zat vlak op die ervoor.

Een prachtige trofee voor Messi en zijn mede Argentijnen, natuurlijk. Echter naar mijn idee een beetje een overdreven argument voor de Ballon d'or winst. (zeker met Lewandowskies absurde prestraties die jaargang en de jaargang ervoor.)

Overigens ben ik benieuwd waarom je nu het EK uit 2016 erbij pakt, vermoedelijk omdat toen Cristiano toen de prijs heeft gewonnen. Ik ga het niet eens opzoeken, maar was dat jaar ook niet het jaar dat Ronaldo met Madrid de Champions League won? En hoe dan ook, Messi was wel echt niet de allerbeste vorig jaar, wat helemaal niet gek is natuurlijk op die leeftijd, Ronaldo was dat jaar misschien ook niet de beste, maar was ook niet overduidelijk een onterechte winnaar.

13 augustus 2022 om 00:25

Ik pak dat jaar erbij omdat dat een goed voorbeeld is om aan te tonen dat het ek niet per definitie een zwaarder toernooi is om te winnen dan de copa. Ik heb m’n voorkeur tussen Messi en Ronaldo, maar dat kinderachtige geneuzel over wie er beter is/was doe ik niet aan mee.

Dat Lewa hem had moeten winnen ben ik overigens roerend met je eens.

13 augustus 2022 om 01:19

EK niet zwaarder? Onder welke steen heb jij geleefd maat? Zuid-Amerik heeft 2 toplanden, Europa 8.

13 augustus 2022 om 12:06

En van die 8 hoef je er 1 of 2 te verslaan om Europees kampioen te worden.Bovendien beweer jij dat Nkunku de ballon d’or moet winnen boven Benzema, dus praat me alsjeblieft niet van onder een steen leven.

12 augustus 2022 om 23:51

Wtf juve_gunner loop je nu te trollen? Pepe zat niet eens bij de beste 20 spelers van Arsenal en van Arsenal is alleen Saka genomineerd, waar je ook je vraagtekens bij kunt hebben.

Is het raar dat ik zeg dat ik het, laat ik het netjes zeggen flut vind, dat Ronaldo en Messi echt ouder worden en straks gewoon niet meer voetballen. Wat heb ik genoten van die twee giganten🐐🐐

Overigens gaat Benzema met gemak de prijs winnen

12 augustus 2022 om 23:18

Iedereen vindt dat flut. Voor een hele generatie voetballiefhebbers, met name die van mij (ik ben 21) zal voetbal nooit meer hetzelfde zijn. Heb sinds dat ik ongeveer 8/9 jaar ben (toen alleen CL avonden, maar later ook competitiewedstrijden) week in week uit kunnen genieten van Messi en Ronaldo. Dat was vroeger smeken bij papa om een Sport1 abonnement op tv thuis om die legendarische Clasico’s etc. te kunnen zien. Jammer dat we altijd de een af moeten schrijven ten koste van de ander. Deze 2 legendes hebben ons bijna 15 jaar lang vermaakt en verbaasd. Nu zie je die, door de media geforceerde, zogenaamde rivaliteiten als tussen Haaland en Mbappe opkomen, maar buiten mogelijk de statistieken gaat die rivaliteit niet in de buurt komen van die tussen Messi en Ronaldo.

12 augustus 2022 om 23:31

Ah mooi stuk van je! Je hebt helemaal gelijk. Moet wel zeggen dat nu met Haaland en Mbappe het geforceerde, ook af en toe bij Ronaldo en Messi was in de media, terwijl die twee altijd zoveel goeds en over elkaar hadden, er was of is zoveel respect tussen Messi en Ronaldo. Mooi die tijd man,van de El Clasico's.

Ben zelf 35 jaar en heb uiteraard als voetbal liefhebber ook Braziliaanse Ronaldo, Zidane en Ronaldinho meegemaakt en dat waren ook wereldspelers en voor mij tot de beste ooit, maar Cristiano en Messi is of was echt niet normaal. De drang om dezelfde avond nog meer goals te maken dan de ander. Heb echt genoten!

Toch best apart dat de beste voetballer die er rond loopt niet eens is genomineerd. Maar goed, ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat er maar één persoon ‘m dit jaar verdient en dat is Big Benz. Of zoals El Sierd het zou zeggen, Karim B.

12 augustus 2022 om 23:14

De beste voetballer die rond loopt is toch wel Benzema dit seizoen dat kun je niet ontkennen, voor volgend seizoen zullen we zien of Messi toch weer kan pieken

12 augustus 2022 om 23:55

Nee dat is nog steeds messi. Hij heeft alleen wat minder goals gemaakt. Benzema zal nooit zo goed gaan voetballen als messi.

13 augustus 2022 om 00:24

Musi26 Meneer Tofo123 geeft ook aan dat Benzema dit seizoen de beste speler is. Met de nadruk op dit seizoen. Zo was Lewa dat de afgelopen 2 seizoenen en daarvoor Modric(?)

13 augustus 2022 om 00:51

Nee hoor dat is Zidane. Hij had alleen even vakantie. Pff wat een onzin reden zeg. Omdat ie er nog rond loopt? Uhh nee hij heeft gewoon een zuur seizoen gehad. Simpel toch. Wat ie in het verleden heeft gedaan is niet relevant. Of moet Ronaldo er anders ook maar bij!? 🤦

Ze kunnen heel die lijst skippen wat dat betreft. Er is maar één die hem dit jaar verdiend en dat is Benzema..

Vooral het feit dat Messi niet is genomineerd is wel wonderbaarlijk. Immers won hij hem de vorige keer met min of meer gelijkwaardige statistieken. Tje, weet nu al dat ik mijn wedje heb verloren, ik wist immers al dat Messi de gouden bal ging winnen en zie hier : Niet eens genomineerd.

Zal hij vast UEFA Athlete of whatever Award winnen die Lewandowski kreeg als poedelprijs laatst.

12 augustus 2022 om 23:42

Zeer netjes trouwens dat je toegeeft een wedje te hebben verloren. Ik heb je weleens beticht van voorbarige conclusies trekken maar dan is dit weer erg chique!

13 augustus 2022 om 00:01

Doet mij deugd dit te lezen, myvision. Goed weekend!

Big benz! Kan toch niet anders

Niemand anders dan Benzema kan dit winnen. Dat kan gewoon niet anders.

Ik snap zo’n lange lijst nooit zo goed. Er zijn immers maar 3 tot 4 mogelijke winnaars.

Al zal je jezelf best gevleid voelen.

Van mij mag Courtois winnen.

12 augustus 2022 om 23:23

Objectief gezien verdient Benzema hem als enige hoor.

12 augustus 2022 om 23:34

Knap dat je over jezelf kunt zeggen objectief te zijn. Wel eens met benzema als topkandidaat.

12 augustus 2022 om 23:55

Courtois had het niet beter kunnen doen, dus als hij hem wint is dat gewoon verdiend. De realiteit is echter dat keepers geen schijn van kans maken op deze prijs en dan kom je uit bij Benzema. Dat heeft niets met objectiviteit te maken, maar meer met het patroon van de gekozen winnaars door de jaren heen.

13 augustus 2022 om 09:56

Neuer en Oliver Kahn kwamen heel dichtbij

Lijkt me dat Benzema dit wint. Wel komisch dat Haller erin staat. Scorebordjournalistiek noem je dat.

Waarop werd deze prijs alweer gebaseerd? daar is toch een artikel over geschreven. Was het vanwege de cijfers die spelers behalen over het seizoen? en de prijzen die eventueel gewonnen worden?

Kijk ik snap dat Messi de prijs nooit mag winnen maar om hem nu buiten de top 30 te gooien omdat hij een minder seizoen kwa gaols heeft gehad en alleen de League wist te winnen is ook een nadeel dat hij de standaard voor zichzelf zo hoog heeft gelegd. Maar dit laat wel zien dat Messi zich dit seizoen maar prominent moet laten gelden, hopelijk kan hij met Argentinië proberen zover mogelijk te komen op het Wk.

Dat mensen met andere namen komen. Wel real blijven. Benzema was top afgelopen seizoen. Hij verdient hem ook. Terechte winnaar

Waar is Müller? Meeste assists van de top 5 competities; nog steeds zo onderschat.

12 augustus 2022 om 23:33

Eens, een geweldenaar. Helemaal terug van ooit afgeschreven.

De prijs is voor Benzema, die is zo belangrijk geweest voor Real zowel in de CL als in La Liga.

Messi hoort hem niet te winnen, dat kan er maar 1 zijn na vorig jaar, maar als je puur voetballend kijk is het belachelijk dat die niet in de top 30 zit, top 10 staat die nog steeds tussen voetballend gezien. Heel apart.

Dat Messi er niet bij zit Oke!!!!! Maar wat doen die andere 30 daar???? Messi zijn teen is nog steeds beter dan al die 30 op die lijst!!!

Messi is ook hartstikke klaar joh. De rest wel terecht. Benzema natuurlijk terechte winnaar.

Laatste heeft hij ook met vriendjes politiek gewonnen was gewoon voor van dijk. Heeft ook niks gepresteerd vorig jaar zoals André zei de koek is op

Dat Messi er niet bij zit is logisch, heeft zn slechtste seizoen ooit gedraaid en was compleet onbelangrijk voor PSG.

Haller op de lijst lijkt in mijn ogen een soort charity actie, voor waar hij nu doorheen gaat, verder slaat het natuurlijk nergens op. Buiten de CL heeft Haller zwaar ondermaats gepresteerd en hij was bijna zijn basisplek aan Brobbey kwijt die notabene gehuurd was.

Die Courtois heeft het ook behoorlijk in zijn bol... vind zelf dat ie em wel verdiend. Er is maar één die deze mag 'winnen' en dat is Benzema. Vind die Belg sowieso maar arrogant.

Tof voor Haller, dik verdiend deze nominatie!

Messi hoort natuurlijk altijd op die lijst staan. Mensen die zeggen dat hij op is en totaal niks toe heeft gevoegd aan PSG zijn van die mensen die echt alleen naar goals kijken, en helemaal als je Messi gewend bent heeft hij voor zijn doen een matig seizoen gedraaid, maar als je naar PSG keek zag je alsnog weer dingen die niemand anders kan, had sowieso een top 30 plaats verdiend.

Dit jaar is er natuurlijk maar 1 winnaar en dat is Benzema.

Erg rare lijst als je het mij vraagt. Foden, Haller, Maignan, Nkunku, Ronaldo. Zoveel namen die er niet horen te staan. Leuk dat je veel hebt gescoord in de CL, maar het gaat om hoe goed je kan voetballen. Haller kan nog geen twintig keer de bal hooghouden. Nkunku goede speler, maar het telt pas als je het doet op het hoogste niveau. Ronaldo is fantastisch effectief maar al lang niet meer Ballon d’Or waardig. Foden en Maignan hebben goede seizoenen gehad, maar kom op het gaat hier om de beste voetballer van de wereld. Zij horen daar helemaal nog niet bij na 1 degelijk seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren