Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo: ‘De Ballon d’Or? Het is nu nog te vroeg om daaraan te denken’

Laatste update:
/

Cristiano Ronaldo speelde woensdagavond één helft in de 7-0 oefenoverwinning van Portugal op Estland. De sterspeler van het team van Fernando Santos was wel goed voor twee treffers. "Dit zegt niks", zei Ronaldo na de laatste oefenwedstrijd voor het EK. Portugal speelt in de groepsfase tegen IJsland, Oostenrijk en Hongarije.

"Het was een goede wedstrijd", erkende Ronaldo. "Het team deed het goed en we scoorden zeven keer, daar mogen we trots op zijn. Maar het was een vriendschappelijke wedstrijd, dus het zegt niks. We moeten onze voeten op de grond houden."

Ronaldo kreeg ook vragen over zijn mogelijkheden om de eerstvolgende Ballon d’Or te winnen. “De Ballon d’Or? Het is nu nog te vroeg om daaraan te denken. Ik wilde iets belangrijks winnen met mijn club, zoals de Champions League. Ik wil nu een goed EK spelen en Portugal helpen het doel te bereiken. We moeten de groepsfase door zien te komen en daarna gaan we het wel zien.”

Wat een 'trivela' van Ricardo Quaresma! ?? ?? ?? ??

En wat een goal van Cristiano Ronaldo!

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 8 juni 2016

Cristiano Ronaldo hoort, zoals de zaken er nu voorstaan, de volgende Ballon d'Or te winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ronaldo of Suarez, vind dat zowel Messi als Neymar er dit jaar geen aanspraak opmaken. Nog niet in ieder geval.

9 juni 2016 om 10:22

Als Messi de copa wint dan wordt hij het daar ben ik heilig van overtuigd. Voor de rest ben ik het met je eens zowel Suarez als Ronaldo verdienen het meest op dit moment. Maar we hebben nog een half voetbalseizoen te gaan dus het is nog te vroeg om te speculeren.

9 juni 2016 om 10:22

Mee eens.. Ik vind dat Suarez het meeste kans maakt.. Heeft een geweldig jaar gehad bij Barca!

9 juni 2016 om 10:25

Sorry maar het gaat over het jaar 2016 en die is pas halverwege.. de champions league is de mooiste prijs van de clubprijzen maar ik vind de weg die real heeft belopen om tot de finale te komen de makkelijkste in de afgelopen 10 of 15 jaar. Daarnaast speelde ronaldo onzichtbaar maar strijkt hij wel alle eer op. Messi en suarez wonnen beide de dubbel met toch wel een heel belangrijk aandeel kwa goals van suarez en messi ( die in 2016 gewoon een van de meeste goals en assist heeft geleverd) geldt ook voor suarez. Kijk je puur naar het voetbal gedeelte komt suarez toch niet in de beurt van messi. Kwa goals en assist doet suarez het ook gewoon denk ik wel beter dan ronaldo in 2016. Winnen vande cl is geen vrijbrief om ook de ballon dor te winnen zeker gezien ronaldo juist tegen de grote teams verdween op de wedstrijd vs barcelona na.. maar zelfs dat leverde hem geen landstitel op.. 1 landstitel in 8 jaar is echt zwakjes

9 juni 2016 om 10:34

Wie stond op tegen Wolfsburg??? Nee Ronaldo kent een prima seizoen vind hem zeker favoriet maar Suarez hoort hem op dit moment gewoon te winnen.

9 juni 2016 om 10:41

Real Madrid is 2e geworden in de competitie met 1 punt achterstand, Ronaldo scoorde veel. Real Madrid heeft de CL gewonnen waarin Ronaldo topscorder is geworden.. Dat zegt toch ook gewoon iets positiefs over Ronaldo of ben ik nou gek.. Kijk ik wil Suarez (uiteraard) niet uitsluiten.. heeft ook een geweldig seizoen gehad en maakt op basis van dat seizoen ook (tot op heden, er is nog een deel te spelen) even veel kans op die individuele prijs. Het is nu te vroeg om te zeggen "die wint em!" maar in de huidige tussenstand gaat het gewoon tussen Ronaldo en Suarez. Dus Ronaldo kan en mag je niet uitsluiten, ook als Barca fan niet, net zoals Real Madrid fans Suarez niet moge uitsluiten. Heel de wereld mag die 2 niet uitsluiten. Deze internationale toernooien die nu worden gespeeld zullen ook zeker nog een rol spelen in ieder geval en dan nog een deel van volgend seizoen. Daarnaast wil ik trouwens ook benadrukken dat de bestempelde arrogante Ronaldo hier toch aardig gewoontjes overkomt en in het teambelang denkt, mag ook eens gezegd worden.

9 juni 2016 om 10:59

@niekslagers
Sus cr7 moet de ballon d'or krijgen vanwege de ene wedstrijd tegen Wolfsburg. Want zo goed is hij dit seizoen niet. Maar ja mensen stemmen alleen op mensen met een grote naam (lees: op cr7 en Messi vanwege hun prestaties in het verleden)

9 juni 2016 om 11:21

Hoe kan Ronaldo favoriet vinden , maar toch vinden dat Suarez hem op dit moment moet winnen?

9 juni 2016 om 12:12

Wel objectief blijfen Messi.
Real heeft de CL gewonnen van Atletico de ploeg die geen moeite had met Barca.
Overigens heeft Ronaldo het gat met Barca van 11 punten naar 1 punt gebracht.
Hij bleef maar scoren voor Real in de competitie en CL terwijl Messi aan het wandelen was en Barca wedstrijden aan het verliezen was van Valancia, Villareal en zelfs Sociedad.

9 juni 2016 om 12:48

Als je goed de reacties voor mij zou hebben gelezen dan zou je weten dat ik op @niekslagers reageerde, want hij vind Ronaldo favoriet , maar vind wel dat Suarez hem moet winnen, daar zie ik dus geen logica in en verder heb ik mij niet uitgelaten over wie ik de favoriet vind voor de Gouden bal.

9 juni 2016 om 13:42

Het gaat over kalender jaar 2016. Op dit moment heeft Messi in 2016 29 goals en 18 assists, en Ronaldo 29 goals 8 assists. Als we dus redeneren op statistieken zoals er tegenwoordig geredeneerd wordt dan zou Messi op basis van statistieken meer aanspraak dan Ronaldo hebben op de gouden bal zover. En dan kijken we nog niet eens naar statistieken als kansen gecreëerde, succesvolle dribbels, pre-assists, etc. Want hiermee laat Messi Ronaldo helemaal ver achter zich. Messi heeft 2 prijzen gewonnen, La Liga en de Copa del Rey, Ronaldo de Champions League. Beide spelers zijn belangrijk geweest voor het winnen van de prijzen. Messi heeft een stuk minder gescoord dan normaal, maar hij was net zo belangrijk als dat hij altijd is geweest, met het creëren van de kansen, waarvan enorm veel van om zeep geholpen werden, zoals bijvoorbeeld tegen Atletico in de Champions League, maar goed, voor mensen die geen voetbal kijken, en alleen livescore checken, is Messi altijd matig wanneer hij niet scoort. Het is niet voor niks dat Messi op 1 staat bij veel verschillende statistieken websites zoals Squawka, Cies, Whosocred, etc. op basis van gecreëerde kansen, pre-assists, steekpasses, succesvolle dribbels etc. Volgens velen zou Madrid de finale niet gehaald hebben zonder Ronaldo? Omdat hij 3x scoorde tegen Wolfsburg, hoe kan je dit weten? Het is niet dat Ronaldo uit solo’s heeft gescoord. Elke voorzet wordt op Ronaldo gegeven, en Ronaldo is de speler die zich het meest rond de penalty stip bevindt. Bale nam Madrid de wedstrijden zonder Ronaldo ook op sleeptouw, door een 2-1 achterstand om te zetten naar een 3-2 voorsprong, en bijv ook één van de meest lastige uitwedstrijden van de La Liga bij Sociedad was het Bale die zorgde voor de 0-1 overwinning. Dit waren wedstrijden aan het einde van de competitie, dus zonder Bale zou Madrid niet eens meer kans gehad hebben op de La Liga, als we zo redeneren. Ronaldo heeft veel gescoord in de Champions League tegen Malmo, Shaktar, Roma en Wolfsburg, maar tegen de 3 goede/redelijke tegenstanders Psg, City en Atletico was hij nergens te bekennen. En zeggen mensen dan, ja waar was Messi tegen Atletico, Messi was zeker niet op zijn best tegen Atletico, maar creëerde een heleboel kansen, dat is het grote verschil tussen deze twee, wanneer Messi niet scoort is hij voetballend nog steeds aanwezig, creëert hij kansen, heeft hij geniale acties, wanneer Ronaldo niet scoort is hij bijna altijd onzichtbaar, en dat Ronaldo ook assists heeft, dat klopt, maar er is een groot verschil tussen een tikkie breed assist, of een steekpass door een verdediging van 5 man, een kans creëren uit het niets. Messi heeft in 2016 voetballend veel meer gebracht dan Ronaldo, maar goed, een beslissende penalty in een penalty reeks doet altijd wonderen, het maakt verder niet uit dat je zoals gewoonlijk weer onzichtbaar bent geweest in een finale. Newsflash, A L L E spelers van Real Madrid hebben hun penalty gesocord!! Op de eerste staat meer dan druk dan op de laatste, vooral als de tegenstander er één gemist heeft, want als jij hem dan mist is er nog niks aan de hand. Noem mij één wedstrijd waar hij voetballend gedomineerd heeft aub. Ronaldo is belangrijk met zijn doelpunten, maar het zijn wel voornamelijk T E A M goals, dus dankzij de aanvoer. Het is jammer dat Inzaghi nu niet meer speelt, ook hij zou een kanshebber zijn geweest voor de gouden bal in deze tijd.

9 juni 2016 om 14:09

De mensen boven mij belichamen alles wat er verkeerd is met de voetballerij tegenwoordig.

Zowel Suarez als Ronaldo verdienen hem niet dit jaar. Waar is Suarez in feite zonder de geniale ballen en assists van Messi, Neymar, Iniesta enzovoort.

En zowat alle goals van Ronaldo kwamen tegen kleintjes,voetballend niks dit jaar, niet eens in de buurt van Modric, zelfs Bale was belangrijker op de momenten dat het echt telt.

Vinden jullie nu echt dat die 2 de ballon d'or verdienen omdat ze in de punt staan van de 2 best voetballende machines ooit gezien? Kijk eens wat er achter staat en naar de tegenstand in Spanje.

Kijk ook eens naar dat parcours van Real in de CL en hoe superzwak hun tegenstand was tot de finale. Hoe onregelmatig ze waren. Hoeveel geluk hadden ze niet dat Barca 1 dip kende.

9 juni 2016 om 14:14

Sorry geen moeite? Barcelona won de eerste wedstrijd met 2-1. Barcelona was totaal uit vorm en atletico juist in vorm. Ronaldo verdiend de gouden bal omdat? Hoe kan iemand die niet de beste voetballer is nou die prijs winnen? Vanwege zijn goals tegen de lammen en blinden in de cl en la liga?

9 juni 2016 om 15:07

Waarom die discussie? Ik zie Griezman echt als favoriet voor de titel als die met Frankijk het EK wint en belangrijk is.

9 juni 2016 om 16:18

19messi, waar is de objectiviteit? Je geeft het als argumenten dat Ronaldo geen TEAMprijzen heeft gewonnen en alleen scoort tegen de zwakkere ploegen. Messi's statistieken waren nou ook niet denderend, tot al die 8-0 uitslagen kwamen van Barca. Bovendien maakt Ronaldo jaar in jaar uit 40+ goals. Als je individuen wil beoordelen op teamprijzen, zou ik naar andere spelers dan Ronaldo kijken. 1 speler kan geen heel team dragen... Op dit moment zou ik zelf voor Suarez gaan. Hij heeft in mijn ogen het meest bijgedragen met zijn goals (vooral tijdens absentie van Messi).

9 juni 2016 om 15:06

Als Griezman belangrijk is op het EK en ze misschien naar de titel schiet moet de prijs absoluut naar hem gaan. Ook een geweldig seizoen bij Atleti gehad met heel echt heel veel belangrijke goals

9 juni 2016 om 15:34

Laligathomas... Neem je jezelf nog serieus? Prima spelertje hoor die Griezmann, maar doe aub ff normaal man. Ballon d'Or voor iemand die niet eens altijd basisspeler is bij zijn land, laat staan beslissend. Dan nog eerder m'n held Miquel Nelom die hem mag winnen!

Ronaldo wel dan? Kom op zeg. Ja hij maakt veel goals maar een elftal echt dragen tegen de absolute top doet hij amper, misschien één keer per jaar. In ieder geval veel te weinig om de beste van allemaal te zijn. Tegen Barca scoort hij dan, zeker een kwaliteit. Maar voetballend komt hij niet eens aan de bak. De finale van de CL beslist hij ook niet en kom niet aan met de laatste penalty erin schieten, de hele wedstrijd komt hij gewoon niet aan bod. Dan ben je ook gewoon niet de beste.

9 juni 2016 om 11:52

@tjalliep

Kom ok jongen hij stond er alweer in de cl met 16 doelpunten, records overal. Match in camp nou gemist.?

9 juni 2016 om 12:00

Ach laat ze maar kakelen.
Ronaldo was in bloed vorm tot dat hij geblesseerd raakte tegen City en daarna ook op de training voor de wedstrijd tegen Atletico.
Alsnog heeft hij veel bijgedragen in die wedstrijden en heeft hij Real persoonlijk kampioen gemaakt.

9 juni 2016 om 13:37

uefacl

Inderdaad, maar onbegrijpelijk die kritiek steeds. Hij verdiend de gouden bal

9 juni 2016 om 13:39

Die wedstrijd benoem ik ook zoals je kan lezen. Maar ook die wedstrijd raakt hij geen knikker, behalve één bal die erin gaat. Tuurlijk is dat netjes maar om dan te zeggen dat hij de beste voetballer is? Nee, dat is puur kijken naar alleen doelpunten. Gerd Muller was ook zeker niet de beste voetballer terwijl hij wel de wereld aan goals maakte. En 16 goals in de CL is ook zeker knap, absoluut. Alleen het merendeel is wel tegen B-ploegen. Als je heel objectief naar zijn spel kijkt, is hij niet meer de topvoetballer van een paar jaar geleden. Toen merkte je echt als hij niet meedeed. Hij is een pure goalgetter geworden maar hij is niet bepalend voor het spel van Real Madrid. Nog steeds is hij wel heel goed, zeker voor de goal, maar zeker niet de beste in zijn totaliteit. .

9 juni 2016 om 13:43

@tjalliep

Ja en Gerd Muller heeft laten zien wat Ronaldo heeft laten zien bij United en beginperiode real dat hij ook mannetjes in de wind zet als hij zin heeft. Hij is van spelstijl veranderd en zich gefocust op doelpunten. Zie dat eens in man

9 juni 2016 om 14:11

Het gaat om dit jaar en erop los scoren tegen kleintjes is onbeduidend.

Ga is een keer live wedstrijden volgen van barcelona en real madrid kom dan uitspraak doen wie het echt verdient

9 juni 2016 om 10:45

Messi natuurlijk. De mensen die barcelona live volgen elke week zullen het met mij eens zijn

9 juni 2016 om 20:25

Mensen denk dat messi slecht speelt omdat hij minder scoort, maar als ze eens een wedstrijd zouden kijken en op hem zouden letten wordt het als snel duidelijk hoe belangrijk hij is.

Ik ben fan van Ronaldo, maar ik vond denk ik wel het zwakste seizoen van Ronaldo onder Real Madrid. Als Suarez zijn form zo blijft volhouden met scoren en assist geven zou hij de meeste kans maken.

Ronaldo heeft de Champions league gewonnen en is de topscorer van de Champions league en verder heeft Ronaldo ook meer gescoord in de liga dan Messi

9 juni 2016 om 11:14

Wel logish als je ziet dat Messi er 2 maanden uitlag, bovendien maakt het Messi niet zoveel uit die geeft ze veel liever aan Suarez en Neymar.

9 juni 2016 om 13:18

klopt ook wat je zegt dat is ook waarom de laatste maanden hij alle penalty's nam in plaats van Messi die dat normaal gesproken altijd doet.

9 juni 2016 om 13:27

Ronaldo is dit seizoen ook geblesseerd geweest...

En ja... Messi geeft ze liever aan Suarez en Neymar.... hij heeft maar 2 assist meer dan Ronaldo, dus dat is ook niet geweldig.

mi verdient Suarez hem dit jaar... geweldig gespeeld, Barcelona op sleeptouw genomen in een moeilijke periode waarin zowel Messi als Neymar het lieten afweten en een ongekend aantal doelpunten gemaakt.
#2 zou voor mij Ronaldo zijn, omdat hij toch statistisch gezien weer een fenomenaal seizoen heeft gedraaid en een aantal records verbroken heeft.
#3 is mij om het even. Messi, Zlatan, Pogba of misschien zelfs een Mahrez/vardy.

Veel is natuurlijk ook nog afhankelijk van de grote toernooien die nu gespeeld worden en de rest van het jaar.

9 juni 2016 om 14:13

Ronaldo zijn assists zijn altijd balletje breed op de counter terwijl het bij Messi om splijtende passes gaat vanop het middenveld.

Statistieken zeggen ook niet alles.

9 juni 2016 om 13:35

Het gaat over 2016... Daarin heeft messi meer gescoord. Je kijkt naar seizoen 2015/2016 en dat moet niet. 11 goals van cr7 waren dan ook in de cl 2015. Dus die tellen al niet mee.

Heel lastig tot nu toe dit jaar. Bale vaak geblesseerd geweest maar wel in de moeilijke wedstrijden opstaan. Ronaldo zelfde verhaal. Tegen Roma, Barcelona, Valencia en Wolfsburg opstaan maar niet fit en verschrikkelijk slecht tegen Atletico. Neymar niet in vorm en Messi in een andere nog steeds prima en beslissend maar voor mij tot nu toe heeft Suarez echt Barcelona op sleeptouw genomen en de copa winnen met Uruguay word het hem.

Alleen het is het lastigste jaar tot nu toe. Normaal zou je zeggen Messi of Ronaldo maar dit jaar is het heel moeilijk.

Wat een ongelooflijke onzin is deze Ballon dOr aan het worden. Mensen kijken blind naar goals en concluderen dat Suarez of Ronaldo het moet worden. Suarez is mijn held en ik hoop dat hij hem wint, maar Messi verdient hem gewoon. In zijn nieuwe rol is Messi niet meer de man die 91 goals zal maken, maar een geweldige spelmaker, met afstand swerelds beste, met behoudt van een stuk of 30-40 goals. Enorm veel treffers van Suarez beginnen bij een steekpass of een opening van Messi. Hij is nog steeds de beste en won met Barca gewoon de dubbel. Messi is de spelmaker die het spel van Barcelona dicteert. Elke wedstrijd weer bepaald hij hoe Barca speelt, en wanneer het gevaarlijk wordt en vaak scoort hij zelfs ook nog. Elke La Liga volger kan maar tot 1 conclusie komen: Messi verdient de Gouden Bal. Waanzinnig hoe hij speelt en zelfs in slechte wedstrijden nog 6x iemand alleen voor de keeper zet. Maar blijven jullie je maar vooral blind staren op goals.

9 juni 2016 om 11:16

Amen Suarez7 als spelverdeler is die ook echt grandioos en nog steeds maakt hij ongelooflijk veel doelpunten. Is gewoon de beste speler die er rondloopt.

9 juni 2016 om 11:24

Amen.

9 juni 2016 om 11:57

Gast geef het een rust man.
Jij bent zeker ook zo iemand die vond dat Messi terecht gekozen is als de beste speler op het WK in Brazilie?
Jullie Messi volgers zitten volgens mij in een sekte en ik vind jullie echt heel griezelig.
Altijd maar Messi beschermen en altijd maar vinden dat Messi de ballon dor moet winnen.
Zelfs als hij er al 5 heeft en waar je zeker weet dat hij 2 te veel heeft gekregen.
Echt man geef het een rust hij zal de Ballon dor niet winnen momenteel.
Ronaldo heeft hem op het gebied van alles overklast.
Prijzen,Goals,Assists in de belangrijkste toernooi genaamd de CL competitie van Europa's beste clubs!

9 juni 2016 om 12:03

De Gouden Bal gaat over 2016. Messi: 3 goals, 2 assists
Ronaldo: 5 goals, 1 assists

En de CL is niet alles. De competitie, de beker, het EK en de Copa America bestaan ook gewoon nog he. Als Ronaldo Portugal als een leider gaat dragen en het EK wint zeg ik oke. Maar tot dan is nog niks beslist. In de competitie en de beker, heeft Messi Ronaldo overklast. We zullen zien hoe de landentoernooien gaan, en daarna kan je de conclusie opmaken. En nee, Robben of Neuer verdiende de Gouden Bal van het WK, en Messi heeft hem twee keer terecht misgelopen. 1 keer had Neuer hem wel mogen winnen haha.

9 juni 2016 om 12:17

Hij hoeft het EK niet te winnen.
EK is geen Copa America die eigenlijk niemand serieus neemt omdat die toernooi vorige jaar al gehouden is.
Er zijn 6 landen die duidelijk betere selectie hebben dan Portugal.
De selectie van Portugal bestaat uit 3 top spelers en 1 talent.
Pepe alweer 33 jaar, Coentroa altijd gebleseert,Ronaldo en Sanchez de man die maar een halve seizoen heeft gespeeld op top niveau.
De rest is c - garnituur.
Als Portugal de halfe finale haalt dan mag je er van uit gaan dat Ronaldo de Ballondor zeker wint.

9 juni 2016 om 12:26

De Copa America wordt wel degelijk serieus genomen. Dat Neymar aantreed zegt niet alles, Messi, Suarez, Cavani, Godin, Thiago Silva, het zijn zomaar wat namen die de acte presente geven. Ik moet zeggen dat Argentinie de favoriet is, maar Chili met Vargas, Sanchez en Vidal is een uitstekende tegenstander, Uruguay heeft met Suarez, Cavani en Godin wereldklasse en zijn altijd bijtertjes en Brazil is Brazil. Colombia heeft James en nog gevaarlijke spelers als Bacca, Cuadrado en Guarin. Daarnaast heb je met Mexico een hele gevaarlijke outsider. Er speelt helemaal geen C-garnituur hoe kom je daarbij. Daarnaast heeft Maradona geen Copa America gewonnen, en wacht Argentinie al 23 jaar op een hoofdprijs. Die zullen maar al te blij zijn als die hoofdprijs komt, terwijl Brazilie eerherstel wilt en alle landen jagen op eeuwige roem. Ik raad je maar eens aan de Copa America te bekijken.

9 juni 2016 om 12:29

Ronald verdient de gouden bal niet. Ronaldo is een doelpuntenmaker en die verdient de gouden schoen. Echter is hij daarin gefaald. De ballon d or is voor de beste voetballer. Messi dus.

9 juni 2016 om 12:38

Ik wou dat ik het zo kort en bondig kon uitleggen haha. Daarom verdient mijn Uruguayaanse held hem ook eigenlijk niet, hoe zeer ik dat ook hoop, Messi winst zou gerechtigheid zijn.

9 juni 2016 om 12:45

Lol wat houd dat in beste voetballer?
Ronaldo scoort meer geeft meer assists en heeft meer skills in huis.
Messi dribbelt beter en heeft betere steek paasjes maar als dat je de beste voetballer maakt dan is Hazard na Messi de beste.

9 juni 2016 om 12:55

Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ronaldo meer assists geeft maargoed je noemt statistieken noem dan gelijk alle statistieken. Messi geeft meer assists en scoort misschien minder maar heeft ook minder kansen nodig om te scoren. Verder maakt messi letterlijk 5x zoveel succesvolle dribbels. 5(!) Keer... en is hij qua stats(gecreeerde kansen key passes etc.) De nr 2 van het jaar net achter ozil. Wat messi nog voorheeft op ozil is dat ie een beel betere afmaker is uiteraard. En dan hebben we het nog geen eens over de vrije trappen waar ronaldo echt ronduit matig in is terwijl messi een specialist is. Dit alles bij elkaar vind ik dat messi een veeel betere voetballer is dan ronaldo aangezien messi alle facetten van het aanvallen beheerst. Hij is 1 van de beste afmakers van de wereld samen met ronaldo en suarez maar is ook 1 van de beste spelverdelers van de wereld. Dit zal hem altijd beter maken dan ronaldo en suarez. Messi is de meest complete aanvaller in de geschiedenis van het voetbal.

9 juni 2016 om 13:02

En over welke skills heb je het van ronaldo? Die jongen kan nog geen eens een paard passeren man. Die 40 scharen van hem intimideren geen enkele verdediger. Messi passeert met 1 beweging meer tegenstanders dan ronaldo in 1 hele wedstrijd.

9 juni 2016 om 13:09

La liga Ronaldo-
Goals 35 assists 11 apps 35

La Liga Messi-
goals 26 assists 16 apps 33.

CL Ronaldo-
goals 16 assists 4 apps 11.

CL Messi-
goals 6 assists 1 apps 7.

Daarom zeg ik met jullie Messi fans valt er niet te discussieren.
Voor dat de competitie begint vinden jullie al dat Messi de ballondor moet winnen
Geen Iniesta geen Suarez nee Messi moet winnen.
Laatstaan Ronaldo die zal nooit door jullie erkend worden als favoriet zelfs als hij een veel betere seizoen kent..

9 juni 2016 om 13:16

Laten we voetballer maar definieren aan vijf belangrijke kenmerken: aantal goals, aantal assists, dwingenheid in de wedstrijd, keypasses en assists, efficientie en belangrijke momenten en prijzen. Qua gescoorde goals (alle competities reken ik alles in 2016) staan beide op 29 goals, Ronaldo had daarvoor minder wedstrijden nodig dus hij wint. Qua assists loopt Messi ruim voor 18 om 8 assists en uit statistiekenmatrix van Squawka blijkt dat Messi veel meer keypasses heeft gegeven dan Ronaldo hij wint dit onderdeel. Dan dwingendheid in spel, Messi heeft meer dribbels, meer balcontacten zet meer aanvallen op hij wint dit onderdeel. Dan efficientie. Messi is veel efficentier en schiet 12 procentpunt van zijn schoten meer dan Ronaldo op doel. Ook binnen de zestien scoort Messi makkelijker, hij wint dit onderdeel. Messi won 2 prijzen, Ronaldo 1 dit wint hij, in belangrijke wedstrijden stond Ronaldo er tegen Wolfsburg en in de Clasico, maar niet in de drie belangrijkste CL wedstrijden. Messi stond er tegen Arsenal, maar niet tegen Real Madrid. In de Copa del Rey finale stond hij met twee fenomenale assists wel op. Op dit onderdeel scoren ze gelijk. Ronaldo wint 1 onderdeel, 1 eindigt gelijk, 3 wint Messi. Messi kan dus ook met logisch redeneren de beste genoemd worden. Bekijk eens een site als Squawka.

9 juni 2016 om 13:21

je pakt nu statistieken uit 2015 erbij. over 2016, waar de ballon d 'or over gaat:
Messi - 29 goals, 18 assists, 34 apps. Ronaldo - 29 goals, 8 assists, 28 apps. Blijkbaar ben ik degene die kan rekenen en kan zien dat 18 assists meer is dan 8 assists. Ik ben een barcelona fan niet per se een messi fan. Ik erken wel kwaliteit als ik het zie en zie elke week dat messi de belangrijkste speler van mijn club is. Met jullie madrid fans valt niet te discussieren. de enige reden dat ronaldo uberhaupt in deze discussier genoemd wordt is omdat Ramos een buitenspel goal gemaakt heb en ronaldo ze penalty gescoord heb. Volgens jou logica verdient Ramos dus de ballon d'or want hij heeft Real madrid persoonlijk kampioen gemaakt in de cl. niet ronaldo die letterlijk elke bal inleverde in de finale. volgens mij is er geen 1 pass aangekomen van hem. verder nu we het over assists hebben, messi zijn assists zijn natuurlijk wel een stuk spectaculairder he. een tikke breed naar benzema is natuurlijk een andere assist dan een pass over 40 meter tussen 6 verdedigers heen.

9 juni 2016 om 13:24

De Gouden Bal gaat over het kalendjaar 2016...

9 juni 2016 om 13:30

Je vergeet 1 ding en dat is dat Ronaldo gebleseert raakte tegen City.
De 2de wedstrijd was hij er bij maar nog niet hersteld.
Zelfde geld als tegen Atletico toen viel hij gebleseert uit tijdens een training vlak voor de finale.
Dat soort dingen mag je niet vergeten is namelijk wel belangrijk.
Een CL finale tegen de beste verdedigende team van Europa is natuurlijk anders dan een copa finale tegen Sevilla dat al een paar dagen er voor een UL finale speelde tegen Liverpool.
Dus ook wel wat makelijker voor Messi om uit te blinken met een assists.
Onderling in Camp nou heb ik Messi de hele wedstrijd niet gezien Ronaldo wel.

9 juni 2016 om 13:54

Alleen maar geilen op het aantal goals. Dat is wat de Ballon d'Or is geworden. Je moet er toch niet aan denken dat Eto'o de prijs zou winnen.boven Ronaldinho.

Als ik de argumenten zie van onze grote Real Madrid fan hierboven zou je volgens zijn beredenering uitkomen bij Eto'o

9 juni 2016 om 13:58

Ohja en als je het echt alleen op statistieken wil baseren, gebruik dan de statistieken over 2016 en niet 2015.

In 2016 hebben zowel Suarez als Messi meer goals en assists dan Ronaldo en Ronaldo dus niet zou moeten winnen volgens jou beredenering.

9 juni 2016 om 14:01

Noem je weer 1 wedstrijd op. Als je de wedstrijden van barcelona kijkt zou je zien dat messi meer van dit soort passes geeft. Ronaldo nooit. Maargoed je kaart de blessure aan, maar messi zit nu ook op de bank bij argentinie vanwege een blessure wie zegt dat hij daar niet al weken last van heeft? Dat is geen excuus als je belabberd speelt vanwege een blessure moet je of niet spelen of alleen spelen als je fit bent. Is toch van de gekken dat die jongen niet gewisseld wordt als ie geen knikker raakt. Vind ik overigens ook van messi hoor. Als je een blessure hebt en niet fit bent moet je er gewoon vanaf gaan.

9 juni 2016 om 14:04

En uefacl je kaart elke keer aan dat messi nergens was in de cl tegen atletico maar ronaldo ook niet zoals je zelf al aangeeft. Ramos daarentegen wel die heeft gescoord, ronaldo niet. Dus beide spelers waren ruk tegen atletico in de cl. Alleen tegen barca scoort griezmann wel en tegen real niet. Zijn dit dan de verdiensten van ronaldo? Dat griezmann niet scoort?

9 juni 2016 om 14:26

Eufacl

Wat lul jij nu maar luk raak als ze de halve finale halen dan verdiend ronaldo de gouden bal. Ronaldo dit ronaldo dat hij schiet 1 strafschop erin en is direct topkandidaat voor de ballon dor? Hij was totaal onzichtbaar en dat wordt gewoon vergeten door iedereen doordat ze de prijs winnen. Met penalty 's... wolfsburg is leuk en aardig dat hij ze daar tegen door loods maar 2-0 verliezen in duitsland daar hoor ik niemand over. Geluks vrije trapje door de muur. Het kwaliteitsverschil was bijna niet in geld op te noemen. Waar was ronaldo vs city ( vind ik geen tooclub) atletico? Psg? Hij scoort tegen barcelona die al 15 punten voor stond en is direct kandidaat voor het winnen van de ballon dor. Messi verdiend de prijs nog veek meer als die argentinie naar de copa winst lood en zich goed profilleerd in de 2e helft van 2016. En maar roepen dat de copa america niks voorstelt. Zelfde geldt voor het ek dus daar gaat je argument.

9 juni 2016 om 14:31

Suarez7

alleen Argentinië nemen die serieus. Ik heb zelfs Argentijnse vrienden en die zeiden zelf dat hun dit jaar de copa niet serieus nemen. Ook mijn Braziliaanse buren zei precies hetzelfde.

9 juni 2016 om 14:27

Inderdaad, het is jammer dat er veel mensen blind staren naar het aantal goals, en dan een conclusie trekken. Maar mensen kunnen niet eens één wedstrijd noemen waar Ronaldo heeft uitgeblonken op voetballend gebied, dus niet een hattrick gescoord dankzij de aanvoer, maar echt V O E T B A L L E N D gedomineerd heeft, met geniale acties, steekpasses, dribbels, etc.
In niet eens één wedstrijd man.
Het gaat trouwens over kalender jaar 2016. Op dit moment heeft Messi in 2016 29 goals en 18 assists, en Ronaldo 29 goals 8 assists. Als we dus redeneren op statistieken zoals er tegenwoordig geredeneerd wordt dan zou Messi op basis van statistieken meer aanspraak dan Ronaldo hebben op de gouden bal zover. En dan kijken we nog niet eens naar statistieken als kansen gecreëerde, succesvolle dribbels, pre-assists, etc. Want hiermee laat Messi Ronaldo helemaal ver achter zich. Messi heeft 2 prijzen gewonnen, La Liga en de Copa del Rey, Ronaldo de Champions League. Beide spelers zijn belangrijk geweest voor het winnen van de prijzen. Messi heeft een stuk minder gescoord dan normaal, maar hij was net zo belangrijk als dat hij altijd is geweest, met het creëren van de kansen, waarvan enorm veel van om zeep geholpen werden, zoals bijvoorbeeld tegen Atletico in de Champions League, maar goed, voor mensen die geen voetbal kijken, en alleen livescore checken, is Messi altijd matig wanneer hij niet scoort. Het is niet voor niks dat Messi op 1 staat bij veel verschillende statistieken websites zoals Squawka, Cies, Whosocred, etc. op basis van gecreëerde kansen, pre-assists, steekpasses, succesvolle dribbels etc. Volgens velen zou Madrid de finale niet gehaald hebben zonder Ronaldo? Omdat hij 3x scoorde tegen Wolfsburg, hoe kan je dit weten? Het is niet dat Ronaldo uit solo’s heeft gescoord. Elke voorzet wordt op Ronaldo gegeven, en Ronaldo is de speler die zich het meest rond de penalty stip bevindt. Bale nam Madrid de wedstrijden zonder Ronaldo ook op sleeptouw, door een 2-1 achterstand om te zetten naar een 3-2 voorsprong, en bijv ook één van de meest lastige uitwedstrijden van de La Liga bij Sociedad was het Bale die zorgde voor de 0-1 overwinning. Dit waren wedstrijden aan het einde van de competitie, dus zonder Bale zou Madrid niet eens meer kans gehad hebben op de La Liga, als we zo redeneren. Ronaldo heeft veel gescoord in de Champions League tegen Malmo, Shaktar, Roma en Wolfsburg, maar tegen de 3 goede/redelijke tegenstanders Psg, City en Atletico was hij nergens te bekennen. En zeggen mensen dan, ja waar was Messi tegen Atletico, Messi was zeker niet op zijn best tegen Atletico, maar creëerde een heleboel kansen, dat is het grote verschil tussen deze twee, wanneer Messi niet scoort is hij voetballend nog steeds aanwezig, creëert hij kansen, heeft hij geniale acties, wanneer Ronaldo niet scoort is hij bijna altijd onzichtbaar, en dat Ronaldo ook assists heeft, dat klopt, maar er is een groot verschil tussen een tikkie breed assist, of een steekpass door een verdediging van 5 man, een kans creëren uit het niets. Messi heeft in 2016 voetballend veel meer gebracht dan Ronaldo, maar goed, een beslissende penalty in een penalty reeks doet altijd wonderen, het maakt verder niet uit dat je zoals gewoonlijk weer onzichtbaar bent geweest in een finale. Newsflash, A L L E spelers van Real Madrid hebben hun penalty gesocord!! Op de eerste staat meer dan druk dan op de laatste, vooral als de tegenstander er één gemist heeft, want als jij hem dan mist is er nog niks aan de hand. Noem mij één wedstrijd waar hij voetballend gedomineerd heeft aub. Ronaldo is belangrijk met zijn doelpunten, maar het zijn wel voornamelijk T E A M goals, dus dankzij de aanvoer. Het is jammer dat Inzaghi nu niet meer speelt, ook hij zou een kanshebber zijn geweest voor de gouden bal in deze tijd.

9 juni 2016 om 14:35

Footballist

Volledig mee eens wij denken precies hetzelfde over voetbal. Ik vind ronaldo fans ook vaak onwetend en kijken puur naar goals maar als je die weg haalt wat blijft er dan over van dd speler ronaldo. Ik kan hem haast geen voetballer noemen aangezien hij niet begrijpt wat steekpassjes zijn hij in de kleine ruimte gewoon zeer matig is. Kracht positionering en scoringsvermogen dat zijn de beste eigenschappen van ronaldo

9 juni 2016 om 14:44

As Roma

9 juni 2016 om 15:09

Elke Liga volger kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat Griezman de Gouden Bal moet winnen. Zoveel belangrijke goals gemaakt, en bijna altijd de winnende goal. Als die nu op het EK ook belangrijke goals maakt en het EK misschien wel wint moet hij de titel echt winnen. Zou meer dan terecht zijn

Ronaldo verdiend de gouden bal klaar. Deze man speelt alle wedstrijden en zonder Ronaldo won Real de cl niet (alweer 16 doelpunten), wordt snel vergeten welke records deze man bereikt

9 juni 2016 om 12:00

De Gouden Bal word uitgereikt over het jaar 2016. Hierin heeft Ronaldo tot nu toe vier goals gemaakt in de Champions League. Wel drie heel belangrijke, dat geef ik toe, maar om Ronaldo alleen door de CL de Gouden Bal te geven vindt ik wat kortzichtig. Ronaldo heeft naast alle andere prijzen gegrepen en Messi biedt zoveel meer.

9 juni 2016 om 13:22

blablablabla.... nu weten we wel wie jij vind dat het moet krijgen... je hoeft niet op elke persoon je menig door de strot te drukken als hij niet dezelfde mening heeft als jij vriend... je hebt je groene randje je hebt al een paar keer aangegeven wat je vind en nu weten we het wel.

9 juni 2016 om 13:26

Sorry ik wil gewoon een discussie aangaan met mede voetballiefhebbers. Misschien brengen zij mij op een ander idee. Ik zal wel stoppen als het jou irriteert

9 juni 2016 om 13:26

Hij heeft evenveel recht om te reageren als jij.

9 juni 2016 om 13:50

Ja jij kon ook niet achter blijven... Ja dat heeft hij ook jij je zin...

9 juni 2016 om 14:28

Catona

Wie vind jij dan dat hem.moet winnen? Laat me raden... ronaldo zeker? Op basis van 3 goals vs wolfsburg hahahah

9 juni 2016 om 15:11

lol niet goed geraden je mag niet door voor de koelkast...

Voetbal is niet alleen maar Messi of Ronaldo... Barcelona of Real...

Als ik voor het zegen zou hebben en jammer genoeg hebt ik dat niet, had voor mij Zlatan deze mogen hebben, omdat ik vind dat hij er zeker 1 voor al zijn jaren heeft verdiend... deze man doet zeker niet onder Messi Ronaldo of wie dan ook.... een beest die altijd 110% voor zijn club heeft gegeven een icon.
maar helaas zal dat nooit gebeuren...

9 juni 2016 om 21:26

Heeft er in 2016 19 goals gemaakt in de liga en 5 in de cl van de 7 wedstrijden waarvan hij bij eentje niet meedeed dus onzin wat je nu uitkraamt met alleen voor de liga

9 juni 2016 om 12:35

Gouden bal is voor de beste voetballer. Messi is beter in elk opzicht dan ronaldo behalve koppen en afstandschoten.

9 juni 2016 om 12:35

Gouden bal is voor de beste voetballer. Messi is beter in elk opzicht dan ronaldo behalve koppen en afstandschoten.

9 juni 2016 om 13:40

ja zeker en vandaar dat we Messi gemist hebben op de belangrijke momenten, tegen Atletico in cl was hij Echt goed... Je kan beter niet discussiëren

9 juni 2016 om 13:57

Och jonge jij kan beter niet discussieren je kijkt niet eens zijn wedstrijden je noemt 1 wedstrijd op waar barca als collectief faalde en messi dus ook. Hij heeft talloze wedstrijden voor barca beslist waaronder tegen atletico in de competitie dus kom nou maar niet praten met je kan beter niet discussieren. Hou het maar lekker bij je serie a topics.

9 juni 2016 om 14:01

Daus Messi verdient het niet omdat Messi onzichtbaar is tegen Atletico, maar degene die vervolgens de gouden bal moest winnen was onzichtbaar in de CL finale en heeft al sinds 2014 niet meer tegen Atletico gescoord. Terwijl Messi de Liga wedstrijden zowel uit en thuis heeft beslist.


Hier ontbreekt de logica een beetje hoor.

9 juni 2016 om 14:06

Idd nasri. Messi verdient de gouden bal niet omdat ie onzichtbaar tegen atletico was in de cl en ronaldo verdient hem wel ondanks dat ook hij onzichtbaar was tegen atletico in de cl.

9 juni 2016 om 14:40

@dennis_kruijt

Nee Denniske jij zegt dat Ronaldo geen topwedstrijden beslist... Ik noem de o.a. classico

9 juni 2016 om 14:46

Gelukkig waren dat met Wolfsburg ook de enige!

9 juni 2016 om 14:47

Maar waar is die o zo geweldige Messi tegen Real Madrid de laatste tijd dan??

9 juni 2016 om 14:56

waar zeg ik dat ronaldo geen topwedstrijden beslist? ik zeg dat messi de betere voetballer is das heel wat anders.

9 juni 2016 om 14:58

Je hebt een punt Ricardo. Messi is de laatste tijd niet geweldig tegen real madrid maar is nog steeds voetballend de beste speler van de wereld en de belangrijkste speler van barcelona.

Messi, Suarez en Ronaldo zullen dit jaar om de goudenbal strijden.
Ik vind dat Messi dit jaar weeral de beste was.
Ronaldo en Suarez wel meer gescoord, maar Messi was de man bij Barca wat zijn spel betreft, aanvallen opzetten en kansen créeren voor Barca.
Ronaldo had een heel slecht begin, en een minder jaar, maar op het einde wel de CL gewonnen.
Suarez een heel jaar heel scherp geweest voor de goal.
Messi scoorde minder, maar deed aanvallend veel meer dan Ronaldo en Suarez.
Veel zal nu afhangen van de Copa en het EK.
In 2016 heeft Messi trouwens de meeste goals en assits.
Maar weet niet juist of ze naar het seizoen kijken of het kalenderjaar 2016.

9 juni 2016 om 12:37

Ze horen te kijken naar het kalenderjaar. Maar het is natuurlijk een wedstrijd met stemmen die niet altijd even eerlijk gaan. Er zullen genoeg voetballers/trainers zijn die niet afgaan op kalenderjaarstatistieken.

9 juni 2016 om 14:48

Messi? Nee. Ronaldo? Nee. Bale en Suarez vallen dit jaar in 2016 het meeste op.

9 juni 2016 om 15:01

Je hebt gelijk dat bale en suarez iets beslissender zijn, echter vind ik messi nog steeds de beste speler van de wereld. en de ballon d'or is voor de beste speler van de wereld. Verder zal suarez hem natuurlijk nooit winnen door zijn reputatie helaas...

9 juni 2016 om 15:13

Messi? nee, ronaldo? misschien, suarez? misschien, Griezman? JA

9 juni 2016 om 16:40

Messi is nog steeds de beste en dus beter dan Suarez Ronaldo en Bale. Maar Bale en Suarez hebben in 2016 beter gepresteerd.

9 juni 2016 om 15:10

Griezman? Tien keer belangrijker geweest dan Messi. Zoveel belangrijke doelpunten gemaakt en als die nu op het EK ook nog goed doet en beslissend is moet hij hem sowieso winnen.

9 juni 2016 om 15:16

Maar griezmann heeft niks gewonnen. Ben het wel met je eens dat hij erg sterk was dit seizoen. We kunnen nu sowieso nog niet oordelen aangezien we nog een half jaar te gaan hebben en idd ook een ek en een copa.

9 juni 2016 om 20:38

Dat hij niks gewonnen heeft maakt niks uit, Het gaat niet op basis van prijzen of meeste goals, Griezman heeft het uitstekend gedaan en verdient ook zeker veel lof. Wie echt de gouden bal verdient kunnen we pas over een half jaar zeggen, en in een half jaar kan nog enorm veel gebeuren

Ronaldo hoort hem gewoon te winnen. Het kan niet zijn dat iemand beoordeeld wordt alleen op prestatie in de competitie. Anders maakt Lewa ook gewoon kans

9 juni 2016 om 13:18

De Spaanse competitie is wel anders dan de Duitse. Meer concurrentie, 3 van de 4 beste clubs ter wereld komen uit Spanje. Daarnaast heeft Ronaldo Real Madrid de CL niet bezorgd, tegen Wolfsburg was hij enorm belangrijk maar niet in de drie belangrijkste wedstrijden in de CL. En 2016 is nog niet klaar als Messi de Copa America wint heeft hij Argentinie voor eerst in 23 jaar een prijs bezorgd, een prestatie van formaat.

9 juni 2016 om 14:48

Wat heeft de Ballon Dor te maken met de concurrentie? En 1 concurrentie meer is ook niet zo geweldig hoor. Anders kan je Mahrez ook de ballon dor geven want hij speelde in een betere competitie. Suarez heeft niks laten zien alleen in eigen competitie

9 juni 2016 om 15:12

Griezman?? Zo belangrijk geweest niet normaal.

Kom op zeg, begint dat gezeur nu al.. we zijn amper halverwege het jaar..

9 juni 2016 om 13:27

Haha je hebt gelijk. Ik zal wel stoppen, ik kom een beetje zeurderig over. Ik denk dat we dit soort irritante discussies over een paar jaar wel zullen missen als beide zijn gestopt.

Waarom heeft iedereen het hier over die spelers van Barca en Real. Ze zullen wel de rest van de clubs en spelers niet kennen.

Als Frankrijk ver komt en het EK wint en Griezman maakt goals dan moet hij de prijs winnen. Hij heeft Atletico naar de CL finale gebracht en in de Liga zovaak de beslissende goal gemaakt. Zijn goals hebben zoveel waarde gehad en daarnaast speelde die ook erg goed. Hij is de speler die het meest aanspraak mag maken op de titel.

9 juni 2016 om 18:42

Griezmann is een weergaloze speler. Hij heeft Atletico in bepaalde games echt gedragen. Maar hij heeft zijn team niet naar de hoogtes getild van een Champions League, een beker of een La Liga-winst. Natuurlijk hoort het daar niet om te gaan, maar prijzen blijven belangrijk, als je die niet wint moet je wel enorm exceptioneel (Messi 91 goals) presteren om die Gouden Bal alsnog te winnen. Gezien zijn prestaties zou het niet meer dan terecht zijn als hij op het podium komt. Het gaat voor mij tussen vijf spelers, Messi (die in mijn ogen moet winnen), Suarez, Ronaldo, Griezmann en Mahrez.

even wat anders , toch mooi om dit te weten... met al dat Messi Ronaldo etc... vergelijkingen

is het toch wel bijzonder om te weten dat Nederland en Duitsland de twee landen zijn die het meeste de gouden bal hebben gekregen maar liefst 7 keer in de geschiedenis van de Fifa goudenbal.

is toch wel heel bijzonder en knap... iets waar je, als Nederlander bent, toch trots op mag zijn.

9 juni 2016 om 20:41

Zeker iets waar je trots op mag zijn, en ik als belg ben daar toch wel jaloers op dat jullie zo een geweldige spelers hebben gehad.

Jeetje wat een hoop discussie alweer over de Ballon D'or. Ik ga er niet eens tussen springen om mijn mening te geven. In de loop van de jaren heb ik geleerd dat er niet valt te discusseren met sommige voetbalfans hier haha.

Wat wel duidelijk is, is dat Ballon D'or winnaars laatste jaren ontzettend afhankelijk zijn geworden van hun aantal goals. Dat is erg zonde, want zo krijgen andere sleutelspelers steeds minder krediet. Ik vind bijvoorbeeld bij Real Modric belangrijker dan een Ronaldo of Bale, maar die beste jongen zal nooit in top 5 eindigen voor Ballon D'or, omdat een Bale of Neymar vaker scoren.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren