Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rio Ferdinand: ‘John Terry zal voor mij altijd de grootste idioot zijn’

Laatste update:

Rio Ferdinand kan John Terry nog steeds niet luchten of zien. De broer van de verdediger van Queens Park Rangers, Anton, werd in 2011 racistisch bejegend door Terry, die hem tijdens een wedstrijd a f****** black c*** noemde. De verdediger van Chelsea werd voor vier duels geschorst en moest een fikse boete betalen, maar dat vindt Ferdinand niet voldoende.

/

“Terry zal voor mij altijd de grootste idioot zijn”, verzekert Ferdinand. “Als aanvoerder van het Engelse elftal en mijn collega in de defensie had hij bij iedereen veel pijn kunnen voorkomen door aan te geven dat hij dat in het heetst van de strijd had gezegd, zonder racistische bedoelingen. Ik denk ook dat dat het geval was, de waarheid. Anton en ik zouden dat zonder meer hebben geaccepteerd. Maar hij heeft ons nooit die kans gegeven.”

“Ik heb nimmer met Terry hierover gesproken. Ik praat niet meer met hem, maar zelfs na drie jaar is het voor mij onmogelijk om hem te vergeven of de pijn te vergeten die hij met zijn woorden heeft veroorzaakt.” In de rechtszaal werd Terry vrijgesproken van racistisch gedrag jegens Anton Ferdinand (toen Queens Park Rangers, nu Reading), maar de FA was een andere mening toegedaan. “Hij heeft mij nooit zijn excuses aangeboden, ook niet aan Anton. Hij heeft geen enkel moment laten zien dat hij beseft hoeveel pijn hij heeft veroorzaakt met zijn domheid.”

Rio Ferdinand heeft ook geen enkele relatie met Ashley Cole meer. De linkerverdediger koos ervoor om Terry in de rechtszaal te steunen. “Ashley en ik waren al heel lang vrienden. We kennen elkaar van kinds af aan. De dag dat hij besloot om Terry in de rechtszaal te steunen, kwam daar een einde aan. Ik hoorde het van Anton, ik stond op het punt om te ontploffen. Hij heeft Anton verraden, ook zij kenden elkaar al jaren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terry heeft niet echt vrienden gemaakt tijdens zijn carriere haha.. Met deze actie en toen hij de vrouw van een andere speler alle hoeken van de slaapkamer heeft laten zien. Ik snap Rio wel.. Maar buiten dat veel waardering voor de voetballer Terry.

14 september 2014 om 09:30

En gelijk heeft rio. Terry is een slecht mens, ondanks ondanks zijn voetballende kwaliteiten. Ik vind het triest dat sommigen enige begrip hebben voor rascisme. Ik schaam mij in jullie plaats als blanke zijnde.

14 september 2014 om 10:06

Het was de ex van Wayne Bridge

14 september 2014 om 10:18

Tegen wie heb jij het in godsnaam? Je reageert op iemand die helemaal niets zegt, waarop jouw reactie gebaseerd zou moeten zijn.

14 september 2014 om 10:18

@Youri

14 september 2014 om 11:36

Yo slecht geslapen SDG030?

14 september 2014 om 12:50

hoezo hij heeft toch gelijk?

14 september 2014 om 13:22

Nee, heerlijk geslapen. Het reageer systeem is om te discussieren en niet om bovenaan in het topic te komen.

14 september 2014 om 10:44

Nog steeds en verdediger van top klasse

Wat een zielig gedoe, zo lang wij kinderen opvoeden met racisme zal Racisme blijven bestaan.

In ieder blank mens zit een vorm van racisme, veeeel donkere vrienden maar ook ik moet wel eens er om denken niks racistisch te zeggen..

14 september 2014 om 08:44

Ik wou net zeggen, veel donkere discrimineren ook blanken of andere kleurlingen maar dat is de normaalste zaak van de wereld.

On topic : het valt me op dat rio de laatste tijd vaak negatief in het nieuws komt. Alleen maar klagen over alles nog wat, heb trouwens zijn broertje nooit meer gehoord over dit voor geval.

14 september 2014 om 10:05

Dan begrijp je niks van racisme. Wat jij aangeeft is bevooroordeeld zijn, geen racisme. Bij racisme is er namelijk een vorm van machtsoverwicht. Je kan pas van racisme spreken als de personen die discrimineren met de meerderheid de macht,de welvaart en het rechtssysteem beheersen.

Een dictator die mensen vermoord noem je daarom ook een tiran, geen rebel of opstandeling.

14 september 2014 om 10:18

Wat een onzin Woel. Racisme is gewoon dat je je eigen ras superieur acht en dan heeft macht daar weinig mee te maken. Mensen die niet blank zijn kunnen net zo goed racistisch zijn en dat is ook minstens net zo vaak het geval. En als je het over racisme en macht hebt moet je maar even Googlen op Zimbabwe bijvoorbeeld...

14 september 2014 om 13:23

@fcd

Donkere discrimineren ook blanken (of racistische uitlatingen)? Ik zie het al voor me:
Wat heb jij lelijk (stijl) blond haar zeg! Jouw blauwe ogen zijn ook super lelijk, bah.... Oow je neus is te spits.. Dikke/platte neus is veeel mooier.. Ow wacht, waarom zijn jouw lippen zo dun... liever een zwart dikke lip........

Een ding is duidelijk, blanke mensen zijn het voorbeeld to be... Zowel uiterlijk als innerlijk en dit is een feit. Onze Maatschappij heeft gewoon iedereen gebrain-washed, door te laten denken dat blanken dus het perfecte plaatje ziin. En dit zal gewoon nooit veranderen.

14 september 2014 om 14:27

Dat racisme naar donkere mensen toe veel meer voorkomt en erger is, zal best. Maar als je niet weet dat donkere mensen ook racistische dingen kunnen zeggen leef je wel een klein beetje onder een steen.

14 september 2014 om 14:53

@lovrefc

Dat zeg ik toch precies? Wat er in Zimbabwe gebeurt is namelijk inderdaad racisme te noemen. Ik heb nergens gezegd dat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn, maar dat er een machtsverschil moet zijn in het voordeel van de bevooroordeelde partij. Dat is hoe het is in Zimbabwe, dus is racisme daar zeker van toepassing.

14 september 2014 om 08:48

Ag, donkere mensen zijn gewoon nogal gevoelig voor bepaalde opmerkingen. Iedereen plaagt iemand anders wel eens om uiterlijke kenmerken. Als iemand dik is worden er ook grapjes overgemaakt maar doe je dit over iemand die niet blank is dan ben je opeens een racist.

We leven helaas voortaan in een land waar moet blanken met fluwelen handschoenen moeten worden aangepakt want voor je het weet wordt je als racist weggezet. Dus daarom maar geen negerzoenen of zwarte piet meer.

14 september 2014 om 08:57

@Gimmert wat probeer je nou te zeggen? Je praat hier over een groep en niet over over een individu dus het kan al niet kloppen..je pakt iemand en stopt hem in een groep nou als dat al niet racistish is?ik weet dat het moelijk is maar blijf wel beetje bij het onderwerp hier.

14 september 2014 om 10:09

Je hebt geen idee waar je het over hebt gimmert. Je bent opgegroeid in een bevoorrechte positie, daarom kan je zulke domme uitspraken doen. Je hebt geen idee waar je het over hebt door het dik zijn te vergelijking met geboren worden in een lichaam dat eeuwen systematisch uitgebuit en vernietigd is en daar nog eeuwen last van zal hebben. Waar generaties rondlopen zonder enige grond van historie en waar de oplossing voor de problematiek meer betreft dan sporten en goed eten.

14 september 2014 om 11:35

@Woel

Door mensen zoals jou (slachtofferrol) bestaat racisme nog .

14 september 2014 om 12:55

Want jij weet zeker dat Woel een niet-nederlander (van bloed) is?

De grootste vorm van Racisme is het ontkennen ervan en dat is een punt dat ik ook op VZ bij soortgelijke topics te vaak zie gebeuren, Ik vind niet dat een blank iemand voor een donker iemand mag uitmaken wat diegene moet en mag ervaren als Racisme en geen Racisme, (op een uitzondering daargelaten want ook Blanke mensen worden gediscrimineerd)

14 september 2014 om 13:18

@woel dit is natuurlijk een goedbedoelde tip, zoek een psychiater man. Je hebt duidelijk wat issues.

On: naar mijn idee heeft terry zich een keer verkeerd laten zien maar zoals veel mensen weten is hij altijd close geweest met cole. Dus betwijfel of het ook echt racist bedoeld is. Verder moet rio gewoon lekker concentreren op t voetbal in plaats van dit gehuil.

14 september 2014 om 13:26

@legendsonly

Daarbij is het een natuurlijk fenomeen dat diep in ons geworteld zit. Net zoals Chimpansees bijvoorbeeld. Dat dit zo is, keurt natuurlijk helemaal niks goed. Maar om het tackelen, moet je eerst begrijpen waarom het er is.

En dat gejank dat 'ze' zich niet aan moeten stellen omdat het niet zo is bedoeld is inderdaad zo infantiel. Als je je ergens door gekwetst voelt, heeft dat een oorzaak en daar moet je over kunnen praten in plaats van oordelen.

14 september 2014 om 14:55

@ Malafronte9

Omdat ik me in een slachtofferrol plaats? Laat me niet lachen. Je aanname dat ik daar uberhaupt voor in aanmerking zou komen omdat ik me hier tegen racisme uitlaat is een trieste weerspiegeling van het niveau van de mens die nooit onderzoek doet of nadenkt.

14 september 2014 om 15:00

@currentink

Waarom zou ik een psychiater moeten zoeken? Je maakt jezelf belachelijk door je niet in te lezen in de materie, maar toch perse een mening te ventileren. Doe de wereld een plezier en informeer jezelf buiten je directe referentiekader. Oh wacht, dat hebben wij niet nodig omdat we totaal in privileges zijn opgegroeid.

On: Dat Terry in het weekend met een witte puntmuts bij een brandend kruis staat, dat betwijfel ik ook ja. Desalniettemin zou hij gewoon zijn excuses hebben moeten aanbieden voor zijn kwetsende woorden. Hij was naast aanvoerder van het Engelse team namelijk ook een collega en goede kennis/vriend van de twee broers. Als hij gewoon zijn excuses had aangeboden en aangegeven had dat hij het niet zo bedoeld had, was er uberhaupt geen heisa over ontstaan. Na de wedstrijd met een hand en een biertje zou dat zo opgelost zijn.

14 september 2014 om 21:58

@woel
"geboren worden in een lichaam dat eeuwen systematisch uitgebuit en vernietigd is"

Dit is natuurlijk de grootste onzin die er is. Vroeger zijn Negers natuurlijk verschrikkelijk uitgebuit als slaaf. Deze tijd hebben we echter (gelukkig) al jaren achter ons gelaten. De niet blanke mensen die momenteel in Nederland wonen hebben hier natuurlijk helemaal niks mee te maken.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er in nederland geen racisme voorkomt, maar tegenwoordig wordt alles als racisme gezien. Nogmaals, het afschaffen van negerzoenen en zwarte pit is hier het meest recente voorbeeld van.

14 september 2014 om 21:59

@woel,

wat is het verschil tussen iemand uitschelden voor kut zwarte of iemand uitschelden voor kut dikke?

14 september 2014 om 22:07

Woel serieus, jij bent tot nu toe het meest trieste persoon dat ik hier op vz gezien heb. Ik snap sws niet waarom mensen dit zich aantrekken, wat boeit het nou als je zwarte wordt genoemd. Dat je daar niet tegen kan is alleen maar het teken dat je zwak bent en tegen vrij weinig kan

15 september 2014 om 11:59

@gimmert_5421

Dat is helemaal geen onzin. Vroeger zijn ze inderdaad enorm uitgebuit. Denk je nou werkelijk dat dat niet doorwerkt in de huidige wereld? Ben je zo naief om te denken dat als je de volledige cultuur en verleden van hele volkeren wegvaagt, dat dat geen invloed heeft op die personen die daarin zijn opgegroeid?

Nederland is een van de landen waar we nog redelijk goed omgaan met mensen van andere etnische afkomsten. Dat mag dan ook wel aangezien wij het meest hebben geprofiteerd van de 'gouden eeuw', slavernij etc.

Negerzoenen afschaffen is inderdaad wat overtrokken omdat daar weinig negatiefs achterzat. Desalniettemin kan ik dat wel degelijk begrijpen, want waarom moeten kinderen woorden als 'negerzoenen' uitspreken? Iedereen weet toch hoe kinderen andere kinderen onnodig kwetsen zonder dat perse zo te bedoelen? Dit voorkomt dat weer.

Er is een gigantisch verschil tussen iemand uitschelden voor 'kut zwarte' tegenover 'kut dikke'. Je gaat er al vanuit alsof zwart zijn negatiever is dan blank zijn met deze uitspraak. Waarom? Dik zijn is simpelweg meestal ongezonder dan normaal zijn.

Daarnaast:
1) Kan iemand ten eerste niks doen aan zijn huidskleur en vaak wel aan dik zijn.
2) Ook zijn dikke mensen niet eeuwenlang uitgebuit, vernederd en vernietigd zoals zwarte mensen.
3) Mensen kunnen zowel zwart als dik zijn in het geval dat je dat niet doorhebt.

15 september 2014 om 12:02

@che_rea_fc

Dat jij me als 'het' meest trieste persoon hier op VZ beschouwt, dat mag je prima vinden.

Mensen trekken dit zich aan omdat het ze iets doet. Hoe moeilijk is dat nou om te begrijpen? Je zou eens moeten leren begrijpen dat niet de hele wereld draait om jouw beleving. Omdat jij iets niet voelt of begrijpt betekent niet dat anderen dat ook niet mogen doen. Jouw referentiekader is niet dat van een ander.

Dat is een van de grootste problemen van de mens die is opgegroeid in privileges zoals wij hier. Het gebrek aan vermogen om te accepteren dat anderen een andere beleving kunnen hebben dan wij. Dat is namelijk arrogantie ten top.

15 september 2014 om 14:27

@woel
Daar ga je dus de fout in. Slavernij is al 150 jaar geleden afgeschaft. Er is op dit moment dus werkelijk waar niemand die daarin is opgegroeid in Nederland.

Op het moment dat je iemand uitscheld doe je dit om iemand te kwetsen. Vaak wordt hierbij gebruik gemaakt van van uiterlijke of persoonlijke kenmerken. Hierbij is het voor iemand die dik is net zo kwetsend om uitgescholden te worden om een uiterlijk kenmerk als voor een Neger.

1) slaat helemaal nergens op. Dus omdat iemand er iets aan een uiterlijk kenmerk kan doen is het niet kwetsend om ervoor te worden uitgescholden? Is zijn eigen schuld dus moet hij het maar lijden?
2) De zwarte mensen die eeuwenlang zijn uitgebuit, vernederd en vernietigd leven momenteel niet meer dus daar hebben de huidige generaties niks mee te maken
3) wat heeft dit er mee te maken? mensen kunnen ook dik zijn en blank voor als je dat niet door hebt.

14 september 2014 om 08:52

Het is racisme* racistisch*, alhoewel rasisme ook goed klinkt ..

14 september 2014 om 08:58

@Mistermiyagi Die was voor jou bedoeld.

14 september 2014 om 08:57

In iedere blanke zit een vorm van racisme? Wat een ongelooflijk domme opmerking. Praat vooral lekker voor jezelf, flapdrol.

14 september 2014 om 09:11

@ mistermiyagi. Laten we er maar vanuit gaan dat je je verkeerd uitgedrukt hebt. Als je nou gezegd had, ieder mens maakt wel eens, bedoeld of onbedoeld, een racistische opmerking. Zit je dichter bij de waarheid.

14 september 2014 om 09:07

In ieder blank mens?! Dus alleen blanke mensen discrimineren. Doe eens effe normaal man.

14 september 2014 om 09:15

In ieder blanke mens, borreltje teveel gehad? Wat een intens domme uitspraam zeg, verwijder jezelf.

14 september 2014 om 11:55

Racisme is de opvatting dat mensen ondergebracht kunnen worden in verschillende rassen en dat daarbij rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten aanzien van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen ten aanzien van het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan ten aanzien van het andere.

14 september 2014 om 12:02

Uitspraken als; 'wij' of 'jullie blanken' is ook dat juist dat verschil maken.

Mel dit als zeur gedrag bestempelen omdat ze maar niet Willen begrijpen hoe zulke opmerkingen aan komen bij andere...

Jo dat is allemaal verleden tijd denk er gewoon niet meer aan!

Tja als je de vrouw van je beste vriend neukt ben je natuurlijk al een idioot.

14 september 2014 om 09:07

Als ze echt lekker is ( en dat zijn de meeste voetbal vrouwen ) kan ik me het voorstellen . :D

14 september 2014 om 09:23

Nee, dat is gewoon not done. Echt dan ben je zo een idioot, er zijn miljarden vrouwen maar je neukt die van je beste maat? No way.

14 september 2014 om 10:15

Zou jij met de vrouw/vriendin van je beste vriend neuken? Ik in ieder geval niet en ik zou dat gedrag ook totaal niet toestaan. Ik weet zeker dat ik als ik niet zou worden tegengehouden Terry wat aan had gedaan.

14 september 2014 om 14:25

Vrienden delen alles dus ook vrouwen.

Ik als Engelsman zeg:

Rio, you're one of the biggest pricks that ever set foot in the premier league...

Wat is hij zielig zeg. Ik hoor elke dag grapjes of zelfs wel hete woorden over mijn afkomst. Ik ben trots op mijn afkomst en dat gaan een paar woordjes niet veranderen. Of het nu gaat om huidskleur, een scheef oog, afkomst of wat dan ook, doe niet zo triest. Jij hebt zeker nog nooit een speler voor "kont" uitgescholden? Wat ben jij heilig... Pfff...rot op hoor!!! Schijnheilige Schijtzak...

You're a Manc and you know you are...

Racisme is iets dat helaas altijd zal blijven bestaan. Elke bevolkingsgroepen maken zich er schuldig aan.

Ik vind Rio zelf een idioot. Als het je zo dwars zit, neem dan zelf contact op met Terry. Ik denk trouwens dat Rio en John allebei niet echt heel geliefd zijn buiten Londen en Manchester.
Maar zonder hen, zou het een stuk saaier zijn!

14 september 2014 om 09:57

Het is eerder absurd dat zoiets Ferdinand dwars zit al heeft hij het überhaupt gezegd. Hij geeft zelf al aan dat het waarschijnlijk niet racistisch bedoelt is, wat al bij al een feit is. Toentertijd was onze halve selectie Afrikaans en Terry kon met iedereen goed opschieten.

Dus in feite zit het hem 3 jaar dwars dat zijn broertje beledigd is en er geen excuses aangeboden zijn. Ik zou ook niet meer mijn excuses aanbieden wanneer ze me zelfs een rechtszaak van een simpele belediging maken.

Terry is zeker geen lieverdje, maar Ferdinand is gewoon een aansteller.

Ik probeer niet goed te praten wat Terry heeft gedaan maar als hij eerlijk had toegegeven wat hij had gezegd dan was de ellende voor Terry nog veel groter geweest.

Ik weet zeker dat Terry geen racist is en hij geen verkeerd mens is. Ik weet zeker dat er heel veel blanke mensen vaak genoeg racistische opmerkingen maken zonder echt racist te zijn.

Ashley Cole zat natuurlijk in een dilemma. Hij moest kiezen tussen twee vrienden waarvan er een zijn teamgenoot is. Ik snap dan wel dat je je mond houdt. Denk dat de meeste mensen dat zouden doen.

Terry is geen brave jongen maar ik denk dat mensen wel een verkeerd beeld van hem hebben. Je moet maar eens My Special Day - Chelsea FC kijken. Daar zie je een totaal andere kant van Terry die echt niet gespeeld is.

Dat van Terry met de vriendin van Bridge is een vieze streek maar ik vind het altijd zo bizar dat mensen dan wel Giggs toejuichen die acht jaar lang vreemd ging met de vrouw van zijn broer terwijl Terry een enkele keer met de ex van zijn maat van bil ging.

14 september 2014 om 10:48

Het klopt wat je zegt over Terry, maar hij zegt soms weleens iets doms zonder om erover na te denken. Terry is zowiezo geen racist, anders waren alle donkere spelers van Chelsea al pleite. Het had wel erger gekund als ie ipv black, een n***** c*** had gezegd..... Dan was hij nog zwaarder gestraft of worst case senario: ontslagen bij CFC

Benieuwd hoeveel rechtzaken we dan dagelijks in Nederland hebben als je voor elke 'racistische' opmerking gestraft kan worden. Vaak is het zelfs onbedoeld zoals hier in de tekst ook wordt aangegeven. Kan me ook niet voorstellen dat iemand als Ferdinand nooit iets gezegd heeft over een tegenstander wat beledigend kan zijn. Gelukkig bestaan er ook donkere mensen die er om kunnen lachen en dit soort opmerkingen gewoon laten gaan.

14 september 2014 om 10:41

Er bestaan ook genoeg donkere mensen die het niet laten gaan en je de tering in slaan. het had nooit tot een rechtszaak hoeven te leiden als terry die mans genoeg was de vrouw van zijn vriend te neuken ook mans genoeg was om het uit te praten met anton. En niet met de stadaard zin ik ben geen racist ik heb donkere vrienden. Is het zelfde als ik ben geen pedo ik heb een kind.

Laat mij voorop stellen dat ik Terry een complete debiel vind. Echter, van Ferdinand word ik zo moe. Gevoelens zijn subjectief, natuurlijk maar als je zó van slag kan raken van zo'n opmerking.. Ja, wat moet ik ermee? Neem het voor wat het is: een achterlijke opmerking van een achterlijk persoon. Je doet jezelf te kort 'by playing the I'm the sad black guy card'

Ik wil de actie van terry niet goed praten, maar als zo heel erg is t toch ook niet wat hij heeft gezegt? Als een donker iemand mij fucking white cunt zou noemen roep ik toch ook niet gelijk dat het racisme is.

14 september 2014 om 12:58

Ik vind de uitspraak van Terry erg.
En iemand een fucking white cunt noemen, vind ik ook erg.
Maar dat is dan blijkbaar minder erg...

pppfffff, om moe van te worden al die discussies.,,,,,,@ redactie VZ: weinig nieuws te melden om weer zo'n ouwe koe uit de sloot te halen?

En Ferdinand's grootste frustratie komt wellicht voort uit het feit dat ie altijd in alle opzichten in de schaduw heeft gestaan van Terry , die nu eenmaal meer kwaliteiten in huis had / heeft dan Rio.....terry is een echte prof....een echte captain en een geboren leider op t'veld......allemaal dingen die Ferdinand dus Niet heeft....

Ferdinand gefrusteerde kotsbak, altijd al een misselijk mannetje gevonden. En al mocht hij het gezegd hebben, waarom moet hij dan aan Rio zijn excuses maken als hij tegen zijn broertje had. Hij zal het wel niet leuk vinden dat hij bij Man u is afgescheept, en Terry nog altijd bij het grote CFC speelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren