Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rick Karsdorp geeft emotioneel interview: ‘Ze moeten mijn gezin met rust laten’

Laatste update:

Rick Karsdorp kreeg het donderdagavond na het uitduel van Feyenoord met Rangers FC (1-0 nederlaag) verbaal aan de stok met een deel van de meegereisde aanhang. De rechtsback vertelt na afloop voor de camera van RTL 7 dat hij zelf 'verhaal ging halen' als reactie op tal van vervelende gebeurtenissen.

Karsdorp komt direct na afloop met een opvallend verhaal op de proppen, waarin hij stelt dat onder meer zijn familie lastig wordt gevallen door supporters van Feyenoord. "Ik snap dat de fans na een nederlaag met een groepje afspreken om met twintig of dertig man naar mij te wijzen of hun middelvinger op te steken. Dat is oké, maar dan ga ik wel even verhaal halen. Misschien moet ik dat niet doen, maar ik ben ook een emotionele jongen", vertelt de back.

"Ik krijg zelfs privéberichten. Wat moet ik er eigenlijk nog meer over zeggen? Die jongens zitten zielig achter hun telefoon. Ze kunnen beter een keer naar Feyenoord komen en het dan tegen me zeggen. Niet dat ik dan wat gaan doen, maar ze moeten mijn gezin en familie gewoon met rust laten. Over mij mogen ze alles zeggen, maar dat moeten ze niet doen", vervolgt Karsdorp zichtbaar aangeslagen.

De van AS Roma gehuurde verdediger legt uit dat hij al eerder is lastiggevallen. "In mijn eerste periode bij Feyenoord heb ik het ook al een keer gehad. Ik hoop dat het stopt, want ik ben natuurlijk een jongen die hier al heel lang zit. Ik ben vertrokken naar het buitenland, maar wilde weer heel graag terugkeren. Dat is gebeurd en ik ben blij dat ik dit shirt mag dragen. Ik weet niet of ik het fans mag noemen, maar ze hebben me echt geraakt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

'Tal van vervelende gebeurtenissen'? Iemand iets meer context?

Ik zie Feyenoord fans na de nederlaag reageren onder de foto’s van Nouri op instagram. ‘ k*** Flikker ‘ zie je dan staan, alleen omdat Ajax fans een beetje lacherig doen om deze prestatie. Wil niet zeggen dat t andersom niet zo is, maar vind het steeds walgelijker worden

20 september 2019 om 00:20

Ik raad je aan om weg te blijven van sociale media vlak na een voetbalwedstrijd. De meest weerzinwekkende teksten vliegen daar over en weer. Ik word daar persoonlijk doodongelukkig van als ik alle bagger daar lees.

20 september 2019 om 00:26

Ach dat is de generatie waar we tegenwoordig mee te maken hebben. Van die tieners die op school en werk zo stil en verlegen zijn, zo anders zijn ze op hun sociale media kanalen. Durven opeens alles te zeggen en iedereen uit te schelden. Behoorlijk triest eigenlijk.

20 september 2019 om 00:23

Social media he. Elke idioot kan dan zeggen wat ze willen, omdat ze er toch niet op worden aangesproken. Ze beseffen dan ook niet dat bepaalde dingen iemand ook echt kunnen raken.

20 september 2019 om 06:51

Sinds ik van Facebook af ben is het een stuk rustiger geworden! Kan het iedereen aanraden...

20 september 2019 om 15:23

Friets305, same here. Ben sinds een tijdje helemaal gestopt met sociale media en vind het heerlijk! Mensen zijn dan soms verbaasd dat een jongen van 27 niets met sociale media doet en zijn tijd wil besteden aan bijvoorbeeld sporten en andere hobby's ... Haha. De omgekeerde wereld.

20 september 2019 om 01:21

Er komt een tijd dat het strafbaar word, bepaalde social media koppelen aan identiteitsbewijzen etc. Misschien is het ook wel nodig..

20 september 2019 om 01:32

Zeker Rikas, daar ben ik groot voorstander van. Vrees dat het voorlopig nog niet haalbaar is en dat de emmer eerst moet overlopen voordat dit echt een serieuze optie wordt. Het is inderdaad nodig, want onrust via social media blijft toenemen. Zo veel publieke figuren wordt het leven zuur gemaakt. Natuurlijk moeten ze erboven staan, maar dat het je raakt vind ik niet zo gek. Het is niet goed voor je gemoedstoestand als iemand zegt dat ie je vrouw en kind wat aan gaat doen. Zelfs als het van een anonieme zolderkamerterrorist komt

20 september 2019 om 01:50

Denk het ook en ook met privacywet nog lang niet haalbaar, maar denk wel dat het daar uiteindelijk naartoe gaat.

20 september 2019 om 02:53

@ Rikas1privacy is al heel lang dood en begraven in Nederland (en in de rest van de wereld). Als het om online "harassment" gaat kun je bij het minste of geringste bij de meeste social netwerk platforms al iemand rapporteren. Daarnaast kun je ook zelf iemand zijn account bannen zodat je die persoon zijn berichten niet meer ontvangt. Laten we vooral niet vergeten dat mensen, maar ook de social media platvormen hier ook regelmatig misbruik van maken. Ook constructieve kritiek word vandaag de dag al beschouwt als "bedreiging". Onbeschoft gedrag bestraffen doormiddel van wetgeving vind ik een hele enge gedachte, want dan doe n alleen maar hele foute regimes. Overheden en (politieke/economische en maatschappelijke) belangengroepen maken nu al flink misbruik van wetten die de vrijheid van meningsuiting en privacy flink hebben aangetast. Het klein beetje "vrije woord en privacy" wat we nog hebben opgeven voor schijnveiligheid is echt harstikke fout en gevaarlijk. Besef heel goed dat wanneer rechten worden opgegeven het vrijwel onmogelijk is om ze terug te krijgen. Als het om (online) "pesten/harassment gaat; reageert men zoals bij alles vandaag de dag vanuit de blinde emotie.

20 september 2019 om 02:57

Juist! Zit ik ook al een flinke tijd aan te denken. Zou zoveel schelen qua internethelden, catfishes, etc.

20 september 2019 om 08:25

Ik mag hopen van niet... hoe walgelijk sommige figuren zich ook gedragen, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, ook op het internet.

Ik wil absoluut niet verdedigen hoe sommigen zich daar gedragen maar het moment dat je niet meer kan zeggen wat je wil in Nederland (en online) is veel ingrijpender dan een paar kwetsende idioten die met een of andere ziekte lopen te gooien.

Haal je info dan ergens anders

En dat moet dan volgens hunzelf het trouwste en beste publiek van Nederland voorstellen. Is natuurlijk altijd een klein groepje maar is niet voor het eerst dat dit bij Feyenoord gebeurd. Je eigen speler ook nog uit de jeugdopleiding, wat een schande zeg. Al moet ik zeggen dat bijna elke club wel van dat soort leeghoofden heeft...

20 september 2019 om 00:36

Ik vind dat ze in vergelijking met andere (nederlandse) clubs nogal een hoge mate van ''opgefokte publiek'' hebben. Ik ben een aantal keren bij uitwedstrijden geweest in de Kuip en altijd zie je dan zoveel gasten met die capuchon op, middelvinger opsteken etc. Dat is misschien fijn als Feyenoord voor staan, want bij zo'n intimiderende sfeer is het moeilijker om terug in de wedstrijd te komen, maar als de resultaten tegenvallen is woede groot en keren ze zich tegen hun eigen spelers. En dan is Karsdorp nog een jongen van de club. Dit is iets wat we inderdaad de laatste jaren steeds meer zien bij Feyenoord.

20 september 2019 om 00:46

Soccerino, ik denk dat dat wel meevalt. Elke club heeft dit soort mafkezen die zichzelf supporter noemen. Het is vooral dat de aanhang van Feyenoord erg groot is en de resultaten structureel niet in verhouding zijn met de verwachtingen van veel mensen. Dan heb je dus ook meer situaties waarin die mafkezen zich gaan roeren. Ajax en PSV hebben ook een grote aanhang, maar die clubs hebben doorgaans minder diepe dalen. Dan blijft het stil. Je hebt ze bij elke club. Afgelopen seizoen heeft de UEFA na elk CL duel geloof ik onderzoek gedaan naar misdragingen van Ajax supporters. Je had ook die pop van Vermeer en zo. Bij PSV had je die lui die briefgeld verbrandden voor de ogen van zwervers. Niets ten nadele van die clubs en hun supporters, want slechts een klein deel gedraagt zich niet. Mafkezen heb je overal en als het slecht gaat komt het nog meer aan het licht. Dát is bij Feyenoord helaas het geval

Volwassen mannen steken hun middelvinger op naar een andere volwassen man omdat ze vinden dat hij niet goed heeft gevoetbald. De andere volwassen man meent dat hij daarvoor verhaal moet komen halen. Allemachtig, wat een niveau.

20 september 2019 om 00:43

Als volwassen mannen/criminelen je prive beginnen lastig te vallen inclusief je gezin, dan snap ik wel dat de middelvingers en het geschreeuw iets slechter vallen. Dat heeft meer met emotie dan met niveau te maken. Te gek voor woorden dat dit soort mafkezen denken dat ze hiermee iets goeds doen voor hun club. Ik ben geen fan van club of speler, maar dit gun je zo'n jongen niet.

20 september 2019 om 01:00

Logisch toch dat Karsdorp verhaal haalt omdat zijn gezin bedreigd wordt? Respect dat hij het voor de camera vertelt. Jij doet nu net alsof Karsdorp geen reden heeft om verhaal te halen? Die jongen zit er duidelijk mee dat hij continu bedreigd wordt en heeft alle reden om dit te delen.

20 september 2019 om 03:10

@ Fcutrecht0300mogen wij dan ook even het bewijs zien van de aard van de bedreigingen; hoe weet Kasdorp dat degene die online berichten plaatsen in het uitvak zitten ? Begrijp me niet verkeerd, als zijn gezin echt bedreigt is in de klassieke betekenis van het woord (en niet de hedendaagse melo gedramatiseerde betekenis' moet hij naar de politie stappen. Tegenwoordig word het woord "bedreigt" ook te pas en te onpas gebruikt. Dan is er nog het gegeven dat serieuze aantijgingen zoals "bedreiging" ook maar al te graag gebruikt worden als afleid manoeuvre.

20 september 2019 om 06:48

F-18, dus jij gelooft pas wat hij zegt als ie met bewijs komt want voor hetzelfde geldt verzint ie dat verhaal om de mensen zo af te leiden van zn (eventuele) slechte spel??? Dat is wat je suggereert?Bizar! Denk eens na over wat je zegt en neem misschien gewoon eens aan dat die jongen het echt heel onprettig vindt dat hij en/of zn familie niet netjes behandeld worden na een potje voetballen....een potje voetballen...waar hebben we het over?! Laat al die sneuneuzen op de tribune lekker een leven gaan zoeken ipv dat ze hun zielige frustraties botvieren op een speler van hun favoriete club!

20 september 2019 om 03:26

Want deze jongen zou zijn gezin laten bedreigen en er niks van zeggen. Lekker over je heen laten lopen. En er nog trots op zijn ook. Ik vind het alleen maar goed dat Karsdorp niet alles pikt van de eigen zogenaamde fans.

20 september 2019 om 08:26

@Hijniet Hij zegt toch juist dat ze hun middelvinger mogen opsteken en dat dat niet uitmaakt, maar dat hij dit vertelt omdat ze zijn gezin bedreigen en privé-berichten sturen.

20 september 2019 om 08:44

Inderdaad wat een jank verhaal. Moet hij lekker in een friettent gaan werken of zo, dan heb je daar wat minder last van...

Ik doe dat toch anders. Tuurlijk ben ik teleurgesteld als mijn club verliest maar dat reageer ik zeker niet af op een speler, heb van het weekend Obispo juist na zijn pijnlijke foutjes positief toegesproken. Heeft zo'n jongen veel meer aan

20 september 2019 om 00:41

Ik zeg je eerlijk, goed gedaan! Meen ik echt, respect!

20 september 2019 om 03:19

@ Hasclan Uiteindelijk denk ik dat je met positiviteit ook veel meer bereikt, maar positief doen om het positief zijn lijkt mij ook geen goed idee; want van professionals mag je wel het een en ander verwachten. Al helemaal als betalende klant, want dat is wat je als supporter uiteindelijk toch bent. Of we het nu wel of niet leuk vinden, publieke figuren maken ook heel vaak misbruik van positiviteit of wanneer men zegt dat je constructief moet zijn, terwijl je eigenlijk van te voren al kunt inschatten dat het ze geen moer kan schelen.

Volkomen gelijk om verhaal te halen. Achter de hek of telefoon is het makkelijk held hangen. Dat soort gasten opsporen en stadion verbod geven. Dat soort gastjes wil je toch biet als supporter.

"Ik ben ook n emotionele jongen"
Lees: ik ben niet de slimste en heb mn emoties niet onder controle.

Los daarvan.... super sneu natuurlijk zulke nep supporters. Karsdorp is niet mijn favo voetballer en ook niet de beste die ik ken, maar volgens mij mankeert er niet zoveel aan zijn inzet. Wat kun je zo n jongen dan kwalijk nemen. Als hij niet goed genoeg is, moet de trainer iemand anders opstellen of de td iemand anders kopen.

Mensen privé bedreigen om n potje voetbal is wel heel erg triest

20 september 2019 om 00:43

Emotioneel zijn is hetzelfde als niet slim zijn? Wat een onzin.. Hij komt niet zo slim over met z’n gemaakte accentje en manier van spreken, dat is overigens een maatschappelijk probleem, maar dat hij hier emotioneel op reageert is volkomen logisch. Heeft niks met intelligentie te maken.

20 september 2019 om 00:48

Eens. Lekker makkelijk praten zo. Ik denk dat weinig mensen goed en verstandig om kunnen gaan met bedreiging op persoon en gezin. Dat is echt niet prettig. Ze weten waar je woont, ga dan maar eens lekker slapen. Dit heeft inderdaad niks met slim zijn te maken. Zo'n jongen wordt gewoon langzaam gek gemaakt. Te triest voor woorden.

20 september 2019 om 00:48

Eens. Lekker makkelijk praten zo. Ik denk dat weinig mensen goed en verstandig om kunnen gaan met bedreiging op persoon en gezin. Dat is echt niet prettig. Ze weten waar je woont, ga dan maar eens lekker slapen. Dit heeft inderdaad niks met slim zijn te maken. Zo'n jongen wordt gewoon langzaam gek gemaakt. Te triest voor woorden.

20 september 2019 om 01:18

Als je je emoties niet onder controle hebt, hebben ze jou onder controle. Dit komt zelden voor bij intelligente mensen.

Slaat helemaal nergens op dit! Je mag ergens niet mee eens zijn, met het spel of met de inzet van een speler, maar je staat aan het eind van de rit wel achter hem. Niets rechtvaardigd om bedreigingen te uiten, via social media of real life. Wat mij betreft gaat Feyenoord hier actie op ondernemen en stadionverboden uitdelen aan zulke stumperts.

Ik lees net in een andere topic een reactie van een Feyenoord-supporter waarin hij schrijft dat zij geen mensen bedreigen. En dan lees ik dit. Ongelooflijk. Waarom ga je iemand bedreigen? Dit soort mensen tonen het failliet van hun samenleving aan. Gewoon opsporen en zware straffen geven.Edit: die supporter is 4fRedondo. Opvallend dat hij bij dit artikel geen reactie geeft.

Is er misschien een Feyenoorder die wat meer context heeft, want ik snap het niet zo goed. Waarom is uitgerekend Karsdorp een mikpunt? En waarom loopt Karsdorp op het uitvak af? Ik bedoel, hij heeft toch geen idee of hij naar die bewuste mensen toeloopt dan?

Dit moet dan het Nederlandse volk voorstellen dat fatsoen en respect heeft en toont voor zijn medemens. Pfff bah wat een gedrag. Zal dat dan door de afkomst komen of? Het is toch te triest voor woorden dat men zo met elkaar omgaat en waarom? Echt, ik kan het niet begrijpen maar goed, het zal wel door de Nederlandse opvoeding komen of de Nederlandse maatschappij waarin we leven. Ik zou me iig wel erg schamen voor zulk volk. Die zijn echt niet beter en zeker niet fatsoenlijker dan de vele Allochtonen die ik ken die zich netjes gedragen.

20 september 2019 om 06:37

Dit moet je gewoon negeren dat is het beste want nu hebben ze weer aandacht en dat willen ze gewoon, het zijn zogenaamde supporters met een IQ niet groter dan de gemiddelde schoenmaat en die kunnen er ook niets aan doen dat ze een paar hersencellen missen . Je moet het ze maar niet kwalijk nemen het is wel een van de redenen dat het steeds minder leuk wordt .

Lang leve de onderste bevolkingslaag van deze maatschappij. Uitkering intrekken en een verbod op reproduceren.

*ongeschikt* Wel typisch dat juist hij altijd mot heeft met het publiek. Zou het niet aan hem liggen ipv de supporters? neemt niet weg dat het gedrag van die supporters (whats in the name) volstrekt belachelijk is.

20 september 2019 om 09:29

Spelers horen onvoorwaardelijke steun te krijgen van het eigen publiek, hoe slecht ze ook spelen.

20 september 2019 om 10:01

Niet helemaal mee eens. Onvoorwaardelijk niet, als ze gruwelijk slecht spelen, dan mag je dat wel laten merken vind ik.

20 september 2019 om 09:32

Hoezo heeft hij altijd mot met het publiek ? Heb ik als Feyenoord supporter nooit wat van gemerkt.

On: triest dat er mensen zijn die denken dat ze maar alles mogen zeggen tegen anderen. Maar als iemand een opmerking maakt richting hun is Nederland te klein.

20 september 2019 om 10:00

Citaat; "de van AS Roma gehuurde verdediger legt uit dat hij al eerder is lastiggevallen. "in mijn eerste periode bij Feyenoord heb ik het ook al een keer gehad." Verder eens met je comment. Lange tenen hebben sommige aanhangers.

Niets nieuws toch. Fer is nu weer het mannetje in Rotterdam. Had je ze toen eens moeten zien met die transfer naar ons toe. Doodsbedreigingen tot aan het veld opkomen. Blijkbaar ga je zo met je spelers en ex-spelers om. Het begint een beetje zielig te worden. Paar jaar terug in Rome, gisteravond weer trammelant in het uitvak met voorwaardelijke straf op zak. Beste en trouwste aanhang, nou ze bewijzen week in week uit het tegendeel.

Je hebt voetbalsupporters, clubsupporters en hooligans. De eerste 2 groepen maken het voetbal tot wat het is, de mooiste en meest emotionele sport ter wereld. Ook de hooligans kunnen tijdens een wedstrijd zorgen voor net even dat extra beetje sfeer. Maar helaas zitten er bij de hooligans ook altijd mensen die veel te ver gaan. Dat zijn altijd de domste van het stel, die denken spelers, trainers, directeuren en zelfs familieleden van die mensen te kunnen bedreigen. Deze ontzettend domme eikels zouden serieus opgespoord en keihard aangepakt moeten worden, met als eerste maatregel, nooit van z'n leven meer in een stadion toelaten en als tweede, daadwerkelijk een maatschappijconforme straf opleggen. Het blijft toch onverteerbaar dat voor alles wat met voetbal te maken heeft nog steeds andere regels lijken te gelden dan in de normale maatschappij. Bedreig iemand op straat of op het werk en je staat volkomen terecht voor de rechter om te vertellen hoe dom je bent geweest. Hooligans komen bijna overal mee weg. In Engeland hebben ze jaren geleden het probleem aangepakt. Iedere hooligan die tijdens een vecht of slooppartij op camerabeelden werd herkend werd de volgende morgen om 6 uur van zijn bed gelicht en ging standaard voor 1 jaar de bak in. Bovendien werd de hele deur eruit getrapt en maakten de politie zoveel stampij dat ook de familie zich tegen de hooligan keerde. Lijkt me een goed begin.

met zulke 'supporters' heb je geen supporters nodig van de tegenstanders. Triest om te lezen dat er personen zijn die zeggen supporter te zijn , dit doen.

Heel triest dat dit tegenwoordig nog steeds gebeurt. Kritiek uiten, prima, maar op een beschaafde manier. Deze jongen heeft het al moeilijk gehad met blessures en dan gaan supporters van zijn eigen club hem zulke berichten toewensen. Moet niet gekker worden.

Het blijft absurd dat dit soort dingen nog moeten voorkomen.. Karsdorp zal zich tijdens de wedstrijden vol hebben ingezet en vindt het zelf ook niet leuk dat ze een wedstrijd hebben verloren. Maar om dan hem en zijn familie te bedreigen? Ga toch weg man, dan behoor je niet tot een aanhanger van de club, maar gewoon tot een van de hooligans en ben je alleen maar uit op het schaden van het club-imago. Je blijft gewoon achter de club staan en het feit dat hij de mensen nog even te woord wil staan na de wedstrijd is al een pluspunt.het is niet elke wedstrijd feest met een dikke overwinning, natuurlijk niet en daarom is bijna elke wedstrijd onvoorspelbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren