Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ramos: ‘Er zijn maar weinig spelers zoals hij, helaas zit hij niet bij Real’

Laatste update:

Sergio Ramos en Andrés Iniesta maken al negen jaar samen deel uit van het nationale team en werden samen twee keer Europees kampioen en eenmaal wereldkampioen. Op clubniveau speelden ze nooit samen, want Ramos kwam eerst een jaar uit voor Sevilla en speelt sinds 2005 in dienst van Real Madrid. Iniesta op zijn beurt zit al zijn hele loopbaan bij Barcelona. Ramos had dat graag anders gezien, zegt hij in aanloop naar de interland van zaterdag tegen Oekraïne.

/

Hoewel Iniesta donderdag precies een jaar zonder doelpunt of assist voetbalt in de Spaanse competitie, blijft Ramos overtuigd van de kwaliteiten van de middenvelder. Bovendien heeft hij El Blanquito ook op persoonlijk niveau hoog zitten, zegt hij. “Andrés is het vriendje dat iedere moeder graag wil voor haar dochter. En zijn statistieken zeggen eigenlijk alles al in het voetbal. Hij is een magiër”, klinkt het complimenteus in de Spaanse media.

“Er zijn maar weinig spelers ter wereld zoals hij, maar helaas zit hij niet bij Real Madrid”, aldus Ramos, die het bijna niet voor te stellen vindt dat hij zelf al tien jaar rondloopt bij de Spaanse ploeg. “De tijd gaat zo snel… je krijgt niet altijd de gelegenheid er even bij stil te staan en ervan te genieten. Als ik om me heen kijk, voel ik me soms echt oud. Maar er is veel positiefs om op te noemen! Alle kennis die Vicente del Bosque en Luís Aragonés hebben overgedragen, bijvoorbeeld. Zij hebben me geholpen een betere voetballer en een beter mens te worden.”

Denk jij dat Sergio Ramos en Andrés Iniesta ooit voor dezelfde club zullen spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow, een jaar zonder doelpuny of assist. Opmerkelijke statistiek voor zo'n wereldvoetballer.

26 maart 2015 om 16:19

Het geeft al precies aan dat Iniesta toch best overrated is.

26 maart 2015 om 16:21

vooral de laatste 3 jaar is hij ver achteruit gegaan, zal toch niet dat hij nou al versleten en over de hil is.

26 maart 2015 om 16:26

Als je stats zo slecht zijn bij Barcelona, oh jawel.

26 maart 2015 om 16:31

jullie kijken duidelijk nooit Barcelona en kijken alleen maar naar statistieken. Iniesta staat niet op die plek om goals of assist te geven. Hij is de man die openingen creëert en het spel verdeeld. Die spelers komen minder voor de goal en dan moet je dus niet naar goals/assists kijken maar eerder naar aangekomen passes en succesvolle dribbels. Als je die bekijkt kan niemand tippen aan Iniesta ook nu hij wat minder wordt.

26 maart 2015 om 16:36

Wat een onzin lul jij. Als hij echt zo goed was doet zijn positie er echt niet toe. Ik heb het juist vaak genoeg gezien, Geen goals of Assists in een jaar, dan ben je klaar.

26 maart 2015 om 16:39

Je zou god op je blote knieën moeten danken als je zo'n speler ooit bij Arsenal zou vinden, absoluut een geweldenaar die alles heeft gewonnen wat er te winnen valt. De rust die hij aan de bal heeft, lastig van de bal te krijgen en vindt altijd en overal een opening. Nee deze man is zo verschrikkelijk goed, het zegt meer over jouw gebrek aan kennis dat je hem overrated noemt.

26 maart 2015 om 16:43

Basisspeler bij Barcelona jarenlang. Is dat niet genoeg om verschrikkelijk goed te zijn. Iniesta heeft nog nooit, ook niet tussen 2008-2011 extreem veel goals gemaakt. Jij kijkt puur naar doelpunten blijkbaar. Iniesta hoeft niet eens te scoren omdat hij zulke goede aanvallers heeft, Iniesta geeft meestal de voorassist of de bal daarvoor maar is altijd betrokken in de aanval met geniale dingen, iets wat ik Arsenal spelers amper zie doen eerlijk gezegd. om nog is aan te geven iniesta staat niet in het veld om te scoren anders zou ieder team wel 11 spitsen erin zetten, er zijn mensen die de aanval op Moeten zetten en die mensen moeten niet afgerekend worden op goals of assists.

26 maart 2015 om 16:45

Niks meer aan toevoegen.

Arsenallz doet het liever met Arteta's en flamini's

26 maart 2015 om 16:50

Donkers Arteta en Flamini hebben het afgelopen jaar wel gescoord of assist gegeven vinden jullie die twee ook niet veel beter dan ene Iniesta? haha lachwekkend die kerel

26 maart 2015 om 16:51

Rodg
Niet op letten, Arsenallz zegt wel vaker hele rare dingen. Maareuh, wat dacht je van Henry, Beegkamp, Ozil?

26 maart 2015 om 16:55

Henry en Bergkamp zijn zeker fenomenale spelers geweest maar niet te vergelijken met Iniesta. Bergkamp was een spits/10 en Henry de pure afmaker. Ozil staat ook dieper dan Iniesta maar kan in mijn ogen niet tippen aan hoe geniaal Iniesta is. het gemakt waarmee iniesta wegdraait en mensen passeert is geweldig om te zien. Ozil in zijn real vorm komt in de buurt maar nu zeker niet.

26 maart 2015 om 16:58

Belgunner Arsenallz zegt hier niet zoveel raar, Iniesta is gewoon niet meer zo goed als een paar jaar geleden, het is bijna over de hil in mijn ogen. Dat flitsende is hij kwijt, al wel hij wel goed is in de kleine ruimte.

26 maart 2015 om 16:59

Wat een BULLSHIT je spel hangt niet alleen af van rendement, want hij geeft Bijv. ook een bepaalde rust in het spel van Barca

26 maart 2015 om 16:59

Wat een BULLSHIT je spel hangt niet alleen af van rendement, want hij geeft Bijv. ook een bepaalde rust in het spel van Barca

26 maart 2015 om 17:04

Niet mee eens, zijn rendement is omlaag maar hij is aan de bal nog steeds veruit de beste middenvelder, mensen als Toure worden makkelijk dolgedraaid en niemand krijgt hem van de bal, alleen modric kan dit in mindere mate niemand anders. ja alleen messi dan.

26 maart 2015 om 17:11

@rodg

We hadden het over Iniesta, toch ? Je hoeft Arsenal er niet bij te betrekken als je niks beter weet. Iemand zonder goal of assists verdedigen is best sneu. Die man is gigantisch gedaald qua niveau.

@belgunner

Dankje, zelf ben je ook een fijne vent.

@nik1234

We hebben het over het nu en niet zijn verleden. Hij was inderdaad een wereldvoetballer. Het gaat hier niet om Arsenal, dus probeer dat ondanks mijn naam er niet bij te betrekken. We hebben het over Iniesta.

26 maart 2015 om 17:20

Hahahaha Iniesta overrated? Gauw je mond spoelen jochie

26 maart 2015 om 17:25

Maar overrated slaat gewoon nergens op. Hij geeft sowieso niet bijzonder veel assists en maakt weinig goals. Dat heeft die nooit gedaan ook. Een jaar klinkt enorm, maar het zijn ongeveer 20 totale wedstrijden van 90 minuten die hij in de competitie heeft gespeeld in afgelopen jaar. Daarvoor liep hij ook "maar" 1 op 5 met assist en 1 op 10 met goals. En toen was hij wel een wereldvoetballer? Hij loopt ook dit jaar gewoon op hetzelfde gemiddelde als de jaren hiervoor, alleen kijk je dan naar alle wedstrijden. 12 wedstrijden 3 goals en 5 assist.

Hij speelt nu centraal op het middenveld. Niet meer linksbuiten zoals hij vroeger speelde. Op het WK dat ze wonnen maakte hij 2 goals en gaf geen assist. Toch was hij de beste van het tournooi.
Hij is ouder en misschien minder goed dan hij was. Maar overrated is zeer overdreven. Alsof hij nu ineens met zijn schoenen verkeerd om speelt. Deze man zou voor elk team een aanwinst zijn, nog steeds.

26 maart 2015 om 18:26

Overrated? Zijn spel is juist anders geworden. Hij speelt meer naar achteren, een beetje zoals Xavi's rol in plaats van een verkapte linksvoor, wat hij vorig jaar vooral was. Hij is nu veel meer opbouwend bij het spel betrokken en als de tegenstander de bal heeft verstorend. Je ziet dat hij ook veel meer verdedigt.

Voor mij is hij nog steeds de creatieve middenvelder die zonder problemen meerdere spelers uitspeelt en de bal aan z'n voet kan houden als hij onder druk staat.

De laatste paar wedstrijden speelde hij heel sterk.

26 maart 2015 om 19:11

@ arsenalzz,

Hoe oud ben je? Je kijkt statistieken, maar de man die de assist op de assist geeft wordt niet mee genomen. Ga daar maar eens naar kijken, ga eens kijken hoeveel aanvallen hij heeft Opgezet.

Voetballen bestaat meer uit scoren en assists..

Maar tegenwoordig kijken kinderen alleen maar naar statistieken ( goals en assists ) dat er ook verdedigd moet worden en aanvallen opzetten vergeten ze even.
Misschien is het je opgevallen dat Barca anders speelt? Kijk welke 3 er voorin lopen, hij speelt lager en is meer een spelverdeler geworden ipv een vrije rol op links.

Maar goed waarom leg ik dit nog uit, jij kijkt toch alleen maar naar statistieken..

ps.

Even op jouw manier oordelend.

Arsnaliz komt uit Emmen en is 19 jaar, als ik naar die statistieken kijk kan ik hem al helemaal niet meer serieus nemen.

Staat er ook nog historicus bij hahahaha, nu kan ik hem al helemaal niet meer serieus nemen. Dat ziet er toch niet uit die statistieken..

26 maart 2015 om 19:38

Als jij Iniesta geen wereldvoetballer meer vindt, ben je gewoon compleet gek. Ik weet zeker dat jij nooit Barcelona kijkt, kijk hoe fenomenaal goed hij was tegen city laatst. Patrick viera, Scholes, alonso, waren ook allemaal prutsers zeker want die scoorden ook amper. Houd aub op met naar alleen goals kijken en beoordel het deel waarvoor hij is, als je dat nou is objectief doet, verandert je mening vast. Ik geef toe dat hij vroeger beter was. Toen was hij veruit de beste midmid van de wereld nu is hij de beste.

26 maart 2015 om 16:27

In de CL heeft hij dit seizoen wel 3 assists. In de Copa heeft hij 3 gescoord.

@ Arsenallz

Hoezo overrated, omdat een minder jaar heeft?

26 maart 2015 om 16:35

Thebigshow@ Je kan niet ontkennen dat hij minder is geworden en weinig toevoegt aan Barca. De Iniesta van ene paar jaar geleden mis ik toch wel.

26 maart 2015 om 16:37

Een minder jaar is 5 goals en 10 assists. Oh wacht dat haalt hij in top seizoenen. 0 assists en goals is beschamend en gigantisch slecht, dat is niet een minder jaar maar een drama.

26 maart 2015 om 16:45

haha ik ben het helemaal eens met Arsenallz. De cijfers liegen niet punt uit.

26 maart 2015 om 16:49

Dan ben ik wel benieuwd wie die statistieken constant bij Arsenal haalt....volgens mij is degene met de meeste assist bij Arsenal Santi Cazorla, met 8 assists. En de topscorer O. Giroud samen met A. Sanchez met 13 Goals. Ook geen statistieken om over naar huis te schrijven. Maar blijkbaar ligt de lat bij Arsenal zo hoog dat je geen minder jaar kan hebben gezien het feit dat ze al jaren verstoken zijn van grote prijzen en dan laat ik de cup van vorig jaar even buiten beschouwing.

26 maart 2015 om 17:13

We hebben het toch over Iniesta en niet over Arsenal ? Heerlijke inhoudelijke reactie. Volgensmij zijn 8 assists toch hoger dan 0. Ach, ik ben geen succes supporter en heb er vrede mee.

26 maart 2015 om 17:24

haha jullie zijn raar man. iniesta is nog steeds de beste middevelder van de wereld. jullie zijn jaloers dat hij niet voor jullie team speelt. deze man zal nog zeker 3 jaar basis zijn bij barca en 1 van de beste middevelders blijven. techniek, pass , inzicht. alleen messi is verder dan iniesta

26 maart 2015 om 17:26

Als hij de beste middenvelder is zijn de middenvelders wel heel slecht.

26 maart 2015 om 17:28

@ Ruio

Ik ontken niet dat hij minder is geworden. Maar Arsenallz noemt hem overrated omdat hij nu 0 doelpunten en 0 assists heeft. Dat is gewoon lachwekkend.

Hij heeft jarenlang gedomineerd op het middenveld.

26 maart 2015 om 17:35

@ Arsenallz

Niet alles draait om doelpunten en assists.

Iniesta geeft wel veel pre assists.

En waarom overrated. Hij is jarenlang een enorm belangrijk onderdeel geweest van het beste clubteam en het beste landenteam ter wereld. In 12-13 gaf hij 16 assists in de competitie.

Hij is zoveel meer dan assists en doelpunten.

Zidane scoorde ook nooit veel doelpunten en gaf ook niet zoveel assists.

26 maart 2015 om 18:05

ruio: Natuurlijk is hij minder dan een paar jaar geleden maar dan is het nog steeds een hele goede speler. En er zijn wel meer goede middenvelders die weinig scoren.

26 maart 2015 om 18:06

dan kan je net zo goed fc emmen supporten of niet? overigens wel raar dat iemand die zichzelf geen successupporter noemt zo gefocust is op statistieken.....misschien dat het tijd wordt om je kop uit het zand te halen. over successupporter gesproken....ben al lang fan van barca, maar dat kan jij natuurlijk niet weten want, toen zat jij nog bij je pa in de verrekijker.

26 maart 2015 om 18:27

Iniesta heeft er al 3 alleen in de CL en scoorde laatst tegen villareal de 2-1 Copa del ray

26 maart 2015 om 19:00

Hahaha in de verrekijker , geniaal

26 maart 2015 om 19:27

Arsenalz zit hier een beetje de boel op te naaien maar hij is een grote baby zonder voetballend en hij kijkt alleen op internet voor statistiekjes hahaha

26 maart 2015 om 19:32

Dat is toch de definitie van de beste of niet? Dat de anderen het minder doen of bestaat er in jouw denkbeeldige wereldje ook nog iets als "bestest"?

26 maart 2015 om 19:33

Moet je nagaan hier slecht het middenveld van Arsenal is, zijn gewoon amateurs da.

27 maart 2015 om 00:38

Iniesta is nog zeer zeker een wereldvoetballer en zeker zeer belangrijk voor Barca.

Hij heeft eigenlijk nooit echt vaak gescoord,maar z'n balcontrole en overzicht is fenomenaal.

Af en toe zie je nog wat van het tikki takka als Messi en Iniesta met elkaar combineren

26 maart 2015 om 17:50

Klopt maar Spanje hoeft zich geen zorgen te maken, ze hebben een geweldige vervanger die even magisch is met de bal daarmee doel ik natuurlijk op isco.
Spanje heeft een luxe die heel weinig nationale ploegen hebben, wordt de ene wereldspeler minder dan staat er een andere wereldspeler klaar om het stokje over te nemen.
Hoewel ik iniesta nog steeds een geweldige voetballer vind die nog in de Spaanse selectie kan spelen denk ik toch dat Spanje de jonge wereld spelers voorop moet laten gaan.

26 maart 2015 om 18:10

Een team vol wereldspelers hebben wil nog niet zeggen dat het garantie voor succes is. Zo lang het geen collectief is heb je aan individueel sterke spelers niet veel. Denk dat het overbodig is om voorbeelden te noemen, no offense!

26 maart 2015 om 18:47

Oh maar dat heb ik hier al vaker gezegd, La Roja is qua kwaliteit spelers de beste ploeg ter wereld naar mijn mening, maar Spanje is nog niet waar ze horen te staan voetballend, Spanje heeft nog niet het voetbal systeem gevonden wat het meest efficient is voor hun ploeg, daarom denk ik dat landen als Duitsland en Frankrijk op dit moment misschien nog voetballen beter zijn.
Maar ik denk wanneer Spanje een systeem kan vinden waar ze als team goed mee uit de voeten komen dat ze dan gewoon weer aan de top van de voetbalwereld staan, de ploeg hebben ze zonder twijfel alleen nu het voetbal nog.

Dit zou een mogelijk opstelling zijn, en dan nog te bedenken dat ze een bank hebben die ook gewoon in de basis mee kunnen, je hebt gewoon een selectie die 2 wereldploegen het veld op kan sturen, het begint gewoon oneerlijk te worden bij die Spanjaarden.

De Gea
Carvajal
Ramos
Pique
Alba
David Silva
Busquets
Koke
Isco
Fabregas
Costa

Ik vind Iniesta sowieso al ene paar jaar minder is geworden, nou al helemaal, wil bijna zeggen dat hij over de hil is.

26 maart 2015 om 16:32

Sorry hoor maar deze speler zou ik nu zelfs nog bij real willen zien. 1000x slimmer dan de tegenstander. Maar met neymar voor hem zie je dat zijn voetbal minder word. Neymar houdt er van om in de voeten aangespeeld te worden en daarna zelf de actie te maken en hij zelf stuurt liever iemand diep. Middenveld met iniesta-isco-kroos-modric zou ik zo ziek vinden!!

26 maart 2015 om 16:37

Iniesta in deze vorm zou ik niet bij Real willen zien. Isco is hem ver voorbij gegaan, en die kan ook scoren en meer dribbelen dan Iniesta.

26 maart 2015 om 16:52

Isco is ook een stuk jonger dan Iniesta. Vind Iniesta in de kleine ruimte nog altijd de beste speler die er is en daar kan Isco in wereldvorm niet tegenop.

26 maart 2015 om 16:56

Isco vind ik juist completer en maakt ook menig speler kapot in de kleine ruimte. Iniesta is veel minder geworden, en zeker niet meer zo goed als vroeger.

26 maart 2015 om 17:01

Ik vind juist dat Isco degene is die het spel kapot maakt bij Real. zoekt altijd de moeilijke oplossing, neemt veel te veel risico in zijn dribbels en passes en daarbij loopt hij zo veel gaten dicht voor de bbc voorin. Ik zou Iniesta altijd boven Isco pakken.

26 maart 2015 om 18:20

Klopt, heeft zeer veel techniek en balcontrole maar Isco geeft wel veel foute ballen en heeft niet een bijzonder goed spelinzicht.

26 maart 2015 om 18:53

Niet helemaal met je eens, je hebt gelijk af en toe doet isco wel wat te moeilijk maar ik vind dat hij dat zo nu en dan kan doen omdat hij de kwaliteiten heeft om zich uit moeilijke situaties kan redden maar soms te veel van het goede, maar als ik me niet vergis had ik laatst wat statistieken van real gezien en hij staat net onder kroos met meest succesvolle passes en in wedstrijden blinkt hij vaak uit omdat hij slimme oplossingen bedenkt.
En hij en kroos hebben ook de meeste sleutelpasses. In het bernabeu wordt je niet zo geliefd als je niet goed kan voetballen, als er een speler is die de meeste fans niet uit het team willen zien is het Isco wel.

Het is alleen jammer dat hij de vallende ziekte heeft.

26 maart 2015 om 17:02

Jammer voor jou dat hij met deze ziekte iedere mogelijke prijs heeft gewonnen.

26 maart 2015 om 20:25

Dan is het wel erg besmettelijk want, hij is niet de enige die het heeft. Bij elke club is/zijn er een speler/spelers die daar aan lijden...

Nog steeds beter dan de gemiddelde middenvelder. 1 tegen 1 is hij de beste. Die man is nog steeds goed

Iniesta overrated? Aub zeg wat die gast wel niet allemaal met een tegenstander kan doen is ongelooflijk. Dat hij een jaar geen doelpunt heeft gemaakt of assist heeft gegeven in de competitie maakt hem niet meteen minder.

Hij is en blijft 1 van de beste middenvelders van zijn generatie.

Iniesta oftewel baas van de korte dribbels!

Mooie woorden van Ramos. Iniesta en Ramos zullen denk ik niet in de Spaanse competitie met elkaar spelen. Misschien in Engeland, maar dat lijkt me ook nonsens. Zijn beide gelukkih bij hun club.

Wat een verschil toch met het tijdperk Mourinho zeg. Spelers van Barca en Real die vol lof over elkaar kunnen praten, geen schop partijen meer in het veld, heerlijk. Erg blij dat die Portugese onruststoker Madrid heeft verlaten.

26 maart 2015 om 18:19

Inderdaad.
Rivaliteit heeft vaak met wederzijds respect te maken, niet met haat.
Daarom mag je ook vol lof over elkaar spreken en des te meer motivatie je hebt om van ze te winnen.

26 maart 2015 om 19:30

Helemaal mee eens. En vond het ook heel mooi hoe de spelers vooraf aan El Clasico in de catacomben met elkaar omgingen. Zo zie je maar weer hoe groot de invloed van een coach op de spelersgroep heeft. Nu alleen nog het aannaaien van kaarten (geldt voor beide teams) verbannen

Speler met een geweldige eerste aanvalspass/openingspass en dribbel maar dramatisch schot en gaat niet vaak diep dus weinig directe scoringskansen. Absoluut gekke cijfers en iniesta heeft weinig scorend vermogen, maar wel een erg belangrijke speler voor het spel van Barcelona imo.

Dat zijn statistieken die je totaal niet verwacht bij Iniesta. Hij heeft namelijk ontzettend belangrijke doelpunten gemaakt in het verleden (bijvoorbeeld de beslissende tegen NL in de WK finale) en stond vaak hoog op de assistlijsten.

Iniesta en Xavi hebben het beste positiespel ooit gebracht in het voetbal.
Geen tegenstander die de bal zomaar kon veroveren en kwamen tot 70 balbezit per wedstrijd.
Iniesta is een legende die er juist staat om te scoren wanneer het moet.
In de WK finale en bijvoorbeeld tegen Chelsea is hij de man die op staat en dat geeft aan de je bij de wereldtop hoort. Staan op de momenten dat het moet. Dat is een persoonlijkheid dat niet alle voetballer zijn gegeven. Iniesta speelt niet alleen voor Iniesta maar wilt echt winnen voor zijn team en land. Daar kan Ronaldo nog een voorbeeld aan nemen. Had Ronaldo ook maar een beetje van zijn personaliteit was hij veel beter geweest.

Dat hij een jaar geen assist en goal heeft gescoord maakt niet uit. Dat komt wel van de voorhoede.
Iniesta blijft een meester in het balbezit en positiespel. Ook is hij een ervaren speler en de captain voor het team en ik weet zeker dat wanneer het er straks op aan komt dat Iniesta zal opstaan voor het team. Daarom moet hij blijven spelen. El Blanquito the legend

Zoals vaker ligt het genuanceerder. Zijn rol binnen het elftal is veranderd waardoor hij minder vaak voor de goal komt. Xavi speelt minder, iniesta schuift naar achter.

Dat hij ouder cq minder wordt, mag daarentegen duidelijk zijn. De cijfers liegen niet. Suarez en raketic maken dit tegenwoordig goed.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren